Gelul.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:51 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
links ligt structureel dwars bij vrijwel elk rechtse initiatief. Dat is gewoon hoe de kaarten liggen.
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiėren.quote:
quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:51 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
links ligt structureel dwars bij vrijwel elk rechtse initiatief. Dat is gewoon hoe de kaarten liggen.
Nee gewoon een concreet voorbeeld van een voorstel van rechts dat er niet is doorgekomen omdat links het dwarsboomdequote:Op maandag 13 oktober 2025 11:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiėren. Heel irritant was datr.
Toch knap van links dan, bij een RECHTSE MEERDERHEID.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiėren. Heel irritant was datr.
Welke concrete wetsvoorstellen liggen er dan? En hoe heeft “links” met haar minderheid in de kamer dat tegengehouden?quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jihadisme? Wat heeft dat links stemmende Nederlanders te maken?quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:59 schreef Solispolar het volgende:
Bonusvraag: uit welke hoek denk je dat dat dreiging naar Wilders komt?
Ja die woke, progressieve jihadisten tochquote:Op maandag 13 oktober 2025 12:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jihadisme? Wat heeft dat links stemmende Nederlanders te maken?
Nee, is niet klimaatneutraal.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:59 schreef Solispolar het volgende:
Zouden diezelfde users ook een kaarsje branden voor Wilders
Ik zeg ook niet dat links iets volledig geblokkeerd heeft, alleen dat ze vaak tegenwerken of wijzigingen afdwingen die rechts voorstelt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:58 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee gewoon een concreet voorbeeld van een voorstel van rechts dat er niet is doorgekomen omdat links het dwarsboomde
Ja, welke dan?quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:06 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat links iets volledig geblokkeerd heeft, alleen dat ze vaak tegenwerken of wijzigingen afdwingen die rechts voorstelt.
Je begint beetje bij beetje door te krijgen hoe politiek werkt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:06 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat links iets volledig geblokkeerd heeft, alleen dat ze vaak tegenwerken of wijzigingen afdwingen die rechts voorstelt.
stikstof plannen weet je nog? rechts kwam met een voorstel om boeren gedeeltelijk te compenseren, maar linkse partijen stelden opeens allerlei extra eisen, die gingen opeens zeiken over het natuurdoelenn.quote:
Oh met linkse partijen bedoel je een uitspraak van de rechter? Ja dat is vervelend he dat rechts zich aan wetgeving moet houden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:12 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
stikstof plannen weet je nog? rechts kwam met een voorstel om boeren gedeeltelijk te compenseren, maar linkse partijen stelden opeens allerlei extra eisen, die gingen opeens zeiken over het natuurdoelenn.
Ja en daarom moet je dus als er een kabinet/regering gevormt heb zorgen dat je minimaal 75 zetels haalt met andere partijen zodat je bij stemmingen altijd een meerderheid hebt...quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:06 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Rechts koos er toch juist voor om de middelen voor compensatie (er was een miljard of 27 gereserveerd…) direct te schrappen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:12 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
stikstof plannen weet je nog? rechts kwam met een voorstel om boeren gedeeltelijk te compenseren, maar linkse partijen stelden opeens allerlei extra eisen, die gingen opeens zeiken over het natuurdoelenn.
Nee, dat gaat niet gebeuren. De PVV wordt de grootste, maar de kans is best groot dat Timmermans alsnog premier wordt. Ik zie een coalitie van CDA, PvdA, D66, VVD en wellicht nog Volt? ontstaan om de meerderheid te vormen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:15 schreef Elzaas het volgende:
[..]
Ja en daarom moet je dus als er een kabinet/regering gevormt heb zorgen dat je minimaal 75 zetels haalt met andere partijen zodat je bij stemmingen altijd een meerderheid hebt...
Zo ingewikkeld is het allemaal niet
Ik ben benieuwd als de PVV mogelijk de grootste wordt en er geen andere partijen zijn de met ze willen samenwerken om die 75 zetels te halen dat ze weer met een verhaal komen van een minderheidskabinet
Je weet toch al wat Wilders en zijn rechtse vriendjes gaan roepen: PVV is de grootste dus die moeten gaan regeren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet gebeuren. De PVV wordt de grootste, maar de kans is best groot dat Timmermans alsnog premier wordt. Ik zie een coalitie van CDA, PvdA, D66, VVD en wellicht nog Volt? ontstaan om de meerderheid te vormen.
Dat heet oppositie voeren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:51 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Duh. Omdat ze mensen vertegenwoordigen die tegen die plannen zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiėren.
Die staat al in de OP.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:27 schreef Elzaas het volgende:
https://x.com/GEvanlagen/status/1977471255944298783
hier een nog beter filmpje wat er gisteren gebeurde
10 seconden korter dan exact hetzelfde filmpje als in de OP.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:27 schreef Elzaas het volgende:
https://x.com/GEvanlagen/status/1977471255944298783
hier een nog beter filmpje wat er gisteren gebeurde
Daarom zeg ik ook dat de kans best groot is dat Timmermans premier wordt. Is er überhaupt een partij naast FVD die met Wilders wil samenwerken? Misschien JA21?quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:25 schreef Elzaas het volgende:
[..]
Je weet toch al wat Wilders en zijn rechtse vriendjes gaan roepen: PVV is de grootste dus die moeten gaan regeren.
Het is afwachten hoe BBB en Ja21 gaan scoren. Hopelijk heel slecht zodat het balletje snel naar Bontenbal of Timmermans kan gaan.
Maar ik verwacht niet dat Wilders zomaar gaat opgeven als hij de grootste wordt. Dit gaat weer een probleem worden.
quote:
quote:Op maandag 18 oktober 2021 09:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Sterke post waar ik het volledig mee eens ben.
Ik zou nooit op de man stemmen en heb zelfs regelmatig bedenkingen bij mensen die dat wel doen. Maar het is een zwarte bladzijde in onze democratische geschiedenis dat hij al zo lang beveiligd moet worden. En dat we dat normaal zijn gaan vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |