abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219004086
quote:
Timmermans (GroenLinks-PvdA) uren voor debat belaagd op Amsterdams terras

Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) is kort voordat hij vanavond deelneemt aan het eerste tv-debat uitgescholden op een terras in Amsterdam. Hij werd op dat moment geïnterviewd door RTL Nieuws.

Een groepje mannen liep tijdens het interview voorbij en één ervan herkende Timmermans, zegt verslaggever Marieke van de Zilver. "Ze kwamen meteen dreigend en scheldend op hem af."

Werknemers grepen in
Van de Zilver zat zelf tussen Timmermans en de man in. "Hij probeerde mij opzij te duwen, en toen grepen de werknemers van de kroeg al adequaat in."

Timmermans zelf reageerde stoïcijns, zegt Van de Zilver. Hij vertelde van dit soort situaties al niet meer te schrikken, omdat ze zo vaak voorkomen. "Maar vervolgens is de groep van Timmermans wel meteen terug naar het hotel gegaan."

'Ze zaten vijf minuten'
Dat laatste deden ze omdat de mannen zomaar in grote appgroepen kunnen communiceren waar Timmermans zit, en dan zouden er grotere problemen kunnen ontstaan. Van de Zilver: "Dat was wel wrang, de barman kwam net met de drankjes aan. Ze zaten net vijf minuten."
Filmpje en bron: https://www.rtl.nl/nieuws(...)elaagd-op-amsterdams

Eerder die dag, ook in Amsterdam, tijdens een rechtse demonstratie:

‘Hey Frans Timmermans, vieze vuile kankerjood, val maar lekker dood.’ Klinkt zojuist op de anti-immigratie mars door Amsterdam.

https://x.com/olthof_tom/(...)kADnzIh1W8NEJEYgRq1w

Gezellig al Hitlergroetend amtisemitische leuzen scanderen. De vrijheidsvechters van Nederland staan er weer mooi op. Al vermoed ik dat Timmermans zijn campagne niet gaat afblazen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:05:36 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219004123
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:00 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik bepaal niks, maar ik vind er wat van.
Tip: in 1970 had je nog geen FOK! toen stuurde je je mening op een ansichtkaart naar de TROS.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219004129
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tip: in 1970 had je nog geen FOK! toen stuurde je je mening op een ansichtkaart naar de TROS.
Waarom of/of, en niet en/en? Ik denk dat Danny leuke ansichtkaarten wel kan waarderen. :Y
pi_219004157
quote:
Gezellig al Hitlergroetend amtisemitische leuzen scanderen. De vrijheidsvechters van Nederland staan er weer mooi op. Al vermoed ik dat Timmermans zijn campagne niet gaat afblazen
Als je het verschil niet weet tussen een doorgesnoven gek die wat scheeuwt, of complete terreurcellen dan ben je echt te achterlijk om te schijten.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219004179
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Als je het verschil niet weet tussen een doorgesnoven gek die wat scheeuwt, of complete terreurcellen dan ben je echt te achterlijk om te schijten.
Er zijn ook genoeg gelijkenissen: met doorgesnoven rechtse gekkies kun je gezellig kankeren op moslims, en met terroristen kun je hetzelfde doen maar dan met infidels. :Y
pi_219004191
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:09 schreef Gia het volgende: [..] Het zijn geen normale omgangsvormen. Zo gaan wij in Nederland niet met elkaar om. Maar dit soort incidenten wordt door dhr Timmermans aangegrepen om weer af te geven op Dhr. Wilders en dat is in- en intriest! Het is goed dat Timmermans nu eens aan den lijve meemaakt hoe het is om te leven tussen dat volk met hun achterlijke accent. "Laten we de grenzen wagenwijd openzetten en een ruimhartig beleid gaan voeren!!"
Je onderschat echt schromelijk de stroom bedreigingen en die politici als Timmermans en Jetten dagelijks ontvangen. Zeker in deze periode…
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:15:06 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219004198
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Waren er toch best wat in Amsterdam gisteren hoor.
En het is geen wedstrijdje hè. We moeten al dat gedrag niet gaan normaliseren.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:16:49 #8
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219004203
van rechts naar links hoerenkind.

Nieuw nummer van snuivenbollekes
pi_219004218
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Toch is het verstandig om een meerderheid zien te krijgen tegen de zogenaamde niet radicale rechtse.
Ik vind van niet. Maar hoogstwaarschijnlijk gaan jullie je zin krijgen, tenzij Wilders meer dan pak weg 50 zetels haalt en dat zie ik niet gebeuren.

Ik, als rechtse stemmer, zal me erbij neerleggen als er een kabinet komt met PvdA, CDA, VVD, D66 en eventueel wat kleinere partijen erbij als dat nodig is.

Wat mij betreft mag links zich ook eens een keer als goede verliezers opstellen, in plaats van telkens dwars te liggen zodra rechts een keer wint.
pi_219004222
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat dus. Dat Wilders al 20 jaar in een safehouse moet leven en 24/7 begeleiding nodig heeft van 3 lijfwachten is al dystopisch genoeg. Dat gun je letterlijk niemand.

Maar we hebben onder meer bij Pim Fortuyn kunnen zien waar regelmatige intimidatie, bedreigingen en demonisering toe kunnen leiden in het ergste geval.

In het gunstigste geval beïnvloed het het democratische debat, en dat moet je ook niet willen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219004228
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:

Wat mij betreft mag links zich ook eens een keer als goede verliezers opstellen, in plaats van telkens dwars te liggen zodra rechts een keer wint.
Wat is dat nu weer voor een debiel frame. :')

Links heeft al jaren een grote minderheid (misschien 40 zetels tezamen). Hoe kunnen die in hemelsnaam dwarsliggen?
pi_219004240
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Links heeft al jaren een grote minderheid (misschien 40 zetels tezamen). Hoe kunnen die in hemelsnaam dwarsliggen?
kan toch, misschien wordt de vvd en de cda als links gezien
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_219004243
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ben hier ook zeker geen voorstander van.
pi_219004253
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:54 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Leuk dat je je woke idealen erin kunt herkennen, maar zo zie ik er ook rechtse idealen in, want de Federation word elke keer aan gevallen door aliens die het deel de Federations helal willen overnemen en hun minder vredige levensstijl zo aan de bevolking van de Federation proberen op te dringen: de Borg, de Romulans, Cardassians, The Dominion.

Het programma werd in iedergeval in de jaren 90 niet door mij als iets extreem woke gezien (term woke was iets onbekents men had het eerder over modern of ouderwets denken), want een vrouw als leidinggevende of een homosexuele collega of een zwarte leraar had je toen ook al
Jij begrijpt er duidelijk geen enkele bal van.
pi_219004255
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Ah, dat zegt meer over hen zelf dan en is het inderdaad een debiel frame dus.
pi_219004266
quote:

[..]

Dat links een minderheid heeft, betekent niet dat ze geen invloed hebben. In media, publieke opinie en bestuur zitten ze nog steeds stevig verankerd. En je ziet vaak dat elke rechtse coalitie bij voorbaat als “gevaarlijk” wordt weggezet en dat is dus het dwarsliggen waar ik op doel.
pi_219004277
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat links een minderheid heeft, betekent niet dat ze geen invloed hebben. In media, publieke opinie en bestuur zitten ze nog steeds stevig verankerd. En je ziet vaak dat elke rechtse coalitie bij voorbaat als “gevaarlijk” wordt weggezet en dat is dus het dwarsliggen waar ik op doel.
:')
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:30:39 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004294
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
En wat zegt Wilders precies over GL-PvdA? Of Yesilgoz, die de PVV achterna holt en GL-PvdA 'extremistisch en radicaal' noemt?

Wilders strooit op dagelijkse basis met persoonlijke aanvallen en karikaturen, maar o-wee wanneer iemand iets negatiefs over de PVV zegt :') .

dEMONiSERuHHH :'( !!!!
Huilen dan.
pi_219004306
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik ben hier ook zeker geen voorstander van.
Ik bekijk de serie zoals ik dat wil, die vrijheid heb ik lekker :) :) :)
pi_219004309
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:46 schreef Document1 het volgende:
Nou ik heb net toevallig de beelden gezien, iedereen die dit probeert te framen alsof een Marokkaan dit roept is niet goed bij z’n paasei en mag van mij een gratis bril uitzoeken.
Nou, dan moet je toch nog eens goed kijken en luisteren. Ik kan het niet met 200% zekerheid zeggen dat dit een Baldadige verdwaalde Turk of Marokkaan was. Maar ik schat de kans wel een stuk grootter dat hij dat wel was gezien zijn woord keuze. Kijk eens naar het roze tint van het gezicht van timmermans en de lichtbruin getinte hand op 0,10. Mocht je er voor openstaan.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)elaagd-op-amsterdams
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:33:36 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004316
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Dan kunnen die mensen beter gister dan vandaag naar de opticien gaan om hun oogjes na te laten kijken.
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:34:05 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219004319
Timmermans gaat aangifte doen.

quote:
Timmermans (GroenLinks-PvdA) wil aangifte doen na café-incident
Lijsttrekker Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA wil aangifte doen van het incident gisteren in een Amsterdams café. Timmermans werd tijdens een interview met RTL Nieuws lastiggevallen door een gemaskerde man, die hem onder meer uitschold voor "vieze kankerjood" en "links hoerenkind".

De schreeuwende man kwam tot vlak bij de lijsttrekker, die op zijn plek bleef zitten. Op beelden is te zien hoe de man daarna naar buiten loopt en de Hitlergroet brengt.

Een woordvoerder van Timmermans laat weten dat er nog wordt overlegd met de veiligheidsdiensten en juristen over de aard van de aangifte.

https://nos.nl/liveblog/2(...)aza-abortus-en-islam
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:35:46 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004329
Die reactie van Timmermans was wel goud trouwens.
Huilen dan.
pi_219004352
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wat zegt Wilders precies over GL-PvdA? Of Yesilgoz, die de PVV achterna holt en GL-PvdA 'extremistisch en radicaal' noemt?

Wilders strooit op dagelijkse basis met persoonlijke aanvallen en karikaturen, maar o-wee wanneer iemand iets negatiefs over de PVV zegt :') .

dEMONiSERuHHH :'( !!!!
Nee imo ,eigenlijk maakt bijna elke partij zich hier schuldig aan. iedereen strooit met persoonlijke aanvallen en karikaturen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:46:04 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004423
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:39 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nee imo ,eigenlijk maakt bijna elke partij zich hier schuldig aan. iedereen strooit met persoonlijke aanvallen en karikaturen.
Maar het is "links" dat dwarsligt.

Oke.
Huilen dan.
pi_219004429
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:32 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Ik bekijk de serie zoals ik dat wil, die vrijheid heb ik lekker :) :) :)
Moet jij weten
pi_219004438
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:48 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Moet jij weten
Dat klopt :Y
pi_219004448
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar het is "links" dat dwarsligt.

Oke.
links ligt structureel dwars bij vrijwel elk rechtse initiatief. Dat is gewoon hoe de kaarten liggen.
pi_219004454
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
links ligt structureel dwars bij vrijwel elk rechtse initiatief. Dat is gewoon hoe de kaarten liggen.
Geef eens een voorbeeld dan
pi_219004457
quote:

[..]

Ze hebben de vorige ronde ook heel bewust afstand genomen in het formatieproces en de PVV en haar vriendjes rustig hun werk laten doen.
Maar goed, dat gaat nooit doordringen bij de types waarbij altijd alles de schuld van links is…
pi_219004468
quote:

[..]
Gelul.
pi_219004494
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:52 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Geef eens een voorbeeld dan
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiëren.
pi_219004497
Het zou me niet verbazen dat dit toneelstukje afgesproken was. Wie doet nou zoiets?
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:57:36 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004498
quote:

[..]
Huilen dan.
pi_219004505
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:57 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiëren. Heel irritant was datr.
Nee gewoon een concreet voorbeeld van een voorstel van rechts dat er niet is doorgekomen omdat links het dwarsboomde
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:58:26 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004506
quote:

[..]
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiëren. Heel irritant was datr.
Toch knap van links dan, bij een RECHTSE MEERDERHEID.
Huilen dan.
pi_219004508
quote:

[..]
Welke concrete wetsvoorstellen liggen er dan? En hoe heeft “links” met haar minderheid in de kamer dat tegengehouden?
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:01:11 #38
319979 Fok-it
All is well
pi_219004532
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:59 schreef Solispolar het volgende:
Bonusvraag: uit welke hoek denk je dat dat dreiging naar Wilders komt? :)
Jihadisme? Wat heeft dat links stemmende Nederlanders te maken?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219004544
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jihadisme? Wat heeft dat links stemmende Nederlanders te maken?
Ja die woke, progressieve jihadisten toch
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:04:02 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004547
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:59 schreef Solispolar het volgende:
Zouden diezelfde users ook een kaarsje branden voor Wilders
Nee, is niet klimaatneutraal.
Huilen dan.
pi_219004559
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nee gewoon een concreet voorbeeld van een voorstel van rechts dat er niet is doorgekomen omdat links het dwarsboomde
Ik zeg ook niet dat links iets volledig geblokkeerd heeft, alleen dat ze vaak tegenwerken of wijzigingen afdwingen die rechts voorstelt.
pi_219004562
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:06 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat links iets volledig geblokkeerd heeft, alleen dat ze vaak tegenwerken of wijzigingen afdwingen die rechts voorstelt.
Ja, welke dan?
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:07:39 #43
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219004563
quote:

[..]
Je begint beetje bij beetje door te krijgen hoe politiek werkt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219004584
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:07 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja, welke dan?
stikstof plannen weet je nog? rechts kwam met een voorstel om boeren gedeeltelijk te compenseren, maar linkse partijen stelden opeens allerlei extra eisen, die gingen opeens zeiken over het natuurdoelenn.
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:12:28 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_219004587
Oppositie voeren wordt alleen erkend als Wilders er in plaats neemt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219004591
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:12 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
stikstof plannen weet je nog? rechts kwam met een voorstel om boeren gedeeltelijk te compenseren, maar linkse partijen stelden opeens allerlei extra eisen, die gingen opeens zeiken over het natuurdoelenn.
Oh met linkse partijen bedoel je een uitspraak van de rechter? Ja dat is vervelend he dat rechts zich aan wetgeving moet houden.
pi_219004598
quote:

[..]
Ja en daarom moet je dus als er een kabinet/regering gevormt heb zorgen dat je minimaal 75 zetels haalt met andere partijen zodat je bij stemmingen altijd een meerderheid hebt...

Zo ingewikkeld is het allemaal niet

Ik ben benieuwd als de PVV mogelijk de grootste wordt en er geen andere partijen zijn de met ze willen samenwerken om die 75 zetels te halen dat ze weer met een verhaal komen van een minderheidskabinet
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:15:38 #48
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219004601
Het waren vast Wilders fans. De manier van communiceren is vergelijkbaar.
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:15:41 #49
319979 Fok-it
All is well
pi_219004603
Die doordrenkte D66 cult van de Raad van State ook

2 van de 18 leden nog wel.
pi_219004620
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:12 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Rechts koos er toch juist voor om de middelen voor compensatie (er was een miljard of 27 gereserveerd…) direct te schrappen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')