abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219006707
Haha, gaat die mongool dm’en. Je bent ongewenst, sukkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2025 17:54:10 ]
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:53:29 #252
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006713
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:52 schreef Aberkullie het volgende:
Haha, gaat die mongool dm’en. Je bet ongewenst, sukkel.
Same :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219006716
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Klopt. In het diepste geheim zijn er nu ook onderzoeken aan de gang hoe het komt dat PVV, BBB en FvD-stemmers percentueel zo vaak lid zijn van Mensa, maar dat wordt verborgen gehouden want je kunt je de oproer wel voorstellen als dat naar buiten komt
:o is dat echt zo?

* recursief lidmaatschap opzegt
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219006717
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:51 schreef recursief het volgende:
Marr wel heel gelukkig
Ja, dat zal best. Ik zie links dagelijks Trump alleen maar de grond in boren alsof het een sport is. Zelfs nu hij iets voor vrede heeft gedaan, vinden jullie toch weer een manier om hem te bashen.
Graag verwijderen
pi_219006718
quote:
dickpics?
pi_219006723
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:54 schreef recursief het volgende:

[..]
dickpics?
Geen idee, niet gekeken verder
pi_219006728
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:54 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja, dat zal best. Ik zie links dagelijks Trump alleen maar de grond in boren alsof het een sport is.
Dat doet Trump toch zelf het beste.

quote:
Zelfs nu hij iets voor vrede heeft gedaan, vinden jullie toch weer een manier om hem te bashen.
"jullie", "wij". Hou daar eens mee op man. De wereld bestaat uit meer smaken dan "jullie" en "wij".
pi_219006733
quote:
Frans Timmermans?
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:58:35 #259
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006742
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:51 schreef recursief het volgende:

[..]
Marr wel heel gelukkig.
Totdat ze op een dag de bosjes ingetrokken worden natuurlijk.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:00:05 #260
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219006754
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:22 schreef recursief het volgende:

[..]
Wacht even. Een raciaal essentialistisch wereldbeeld? Hoe moet ik dat voor me zien en waarom zou dat links zijn? Voor de goede orde, ik heb even gezocht op de term "raciaal essentialistische wereldbeeld", ik vond op dat op het web drie keer. En in alle drie de gevallen kwam het uit een Fok forumtopic. En de auteur was iedere keer dezelfde: dat was jij.

Als ik het zelf moet uitleggen als een vorm van essentialisme (een begrip uit de wijsbegeerte) waarbij het gaat om etnische kenmerken die als essentieel voor iemands identiteit moeten worden gezien, dan kan ik daar onmogelijk zomaar het labeltje links aan hangen. Allerlei nationalistiche theorieën, onderscheid in übermenschen en untermenschen gebaseerd op afkomst, het Lebensborn project on zuiver arische mensen te kweken, etc. zien raciale kenmerken als essentieel voor identiteit van individuen. En die stromingen zijn nou niet bepaald links te noemen.
[..]
De term is "systemisch racisme", niet "systematisch racisme".
[..]
Ik denk dat dit niet de insteek van "white privilege" is zoals die door de meeste progressieven gehanteerd wordt. Het is allemaal een stukje ingewikkelder en voert voor een groot deel terug op de Amerikaanse geschiedenis sinds de afschaffing van de slavernij.
Ja, een raciaal essentialistisch wereldbeeld. Dat wil zeggen een diep geloof in het bestaan van verschillen rassen, wat concrete indicaties heeft voor de uitwerking in de samenleving. Zie ook:
quote:
Racial essentialism is the belief that races are defined by inherent, biological differences in traits and abilities. This viewpoint incorrectly suggests that a person's race determines their identity, needs, and behaviors. It is a pseudoscientific idea that ignores the scientific consensus that race is a social construct, not a biological one.
Dit is waar een aanzienlijk aantal mensen in progressief linkse kringen helaas in gelooft. Velen daar zijn er bijvoorbeeld heilig van overtuigt dat iemand die 'van kleur' is met 0-3 achterstand aan het leven begint waar iemand die blank is met een 3-0 voorsprong en dat er dus beleid moet worden gemaakt om die verschillen weg te werken.

Mede daarom wil men bijvoorbeeld groepen 'divers' maken (lees: minder blank) en vindt dat er daar soms zelfs quota's voor nodig zijn om de gewenste samenstelling van groepen langs de lijnen van de onveranderlijke kenmerk van de mens te bereiken. Dat is simpelweg raciaal essentialisme.
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik denk dat dit niet de insteek van "white privilege" is zoals die door de meeste progressieven gehanteerd wordt. Het is allemaal een stukje ingewikkelder en voert voor een groot deel terug op de Amerikaanse geschiedenis sinds de afschaffing van de slavernij.

Bovendien is het niet waar dat onderscheid op basis van onveranderlijke kenmerken iets typisch links is.Wat denk je van het in rechts-radicale kringen nogal populaire (en vaak aangehaalde) "IQ and the wealth of nations" van Lynn en Vanhanen ? (nog even los van alle kritiek die er op dat werk te geven valt).
Hier ben ik niet bekend mee. Zijn dit rechtse wetenschappers? Wat is de claim die zij maken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:01:30 #261
319979 Fok-it
All is well
pi_219006762
quote:

[..]
Ja, dat zal best. Ik zie links dagelijks Trump alleen maar de grond in boren alsof het een sport is. Zelfs nu hij iets voor vrede heeft gedaan, vinden jullie toch weer een manier om hem te bashen.
Een president die tegen een 10-jarige zegt dat hij haar over 10 zou daten, tegen zijn dochter dat ze een hot piece of ass is die hij zou daten als ze zijn dochter niet was, die in kleedkamers komt en minderjarige naakte meiden complimenteert mag je dan ook best bashen, vind je niet?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219006767
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Even dom als de domste PVV-er op Feesboek met je "het zijn de oost europeanen".

Het woningtekort heeft meerdere oorzaken en met het wegnemen van elk van die oorzaken zal het probleem significant verminderen, maar niet verdwijnen.

Wat snap jij niet

o wacht een PVV-er die het allemaal niet zo snapt of net doen of hij het niet snapt om asielzoekers de schuld te blijven geven

Het zijn 80 procent bulgaren, roemenen polen en ASML mensen die hier binnenkomen en die huizen overnemen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:03:42 #263
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006772
quote:

[..]
Draai het eens om
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:05:58 #264
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006783
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Een president die tegen een 10-jarige zegt dat hij haar over 10 zou daten, tegen zijn dochter dat ze een hot piece of ass is die hij zou daten als ze zijn dochter niet was, die in kleedkamers komt en minderjarige naakte meiden complimenteert mag je dan ook best bashen, vind je niet?
Eens, Trump is een mongool.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:06:45 #265
319979 Fok-it
All is well
pi_219006785
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Eens, Trump is een mongool.
Kijk, common ground
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:08:32 #266
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219006796
quote:

[..]
Dat vrede is nog heel fragiel allemaal.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:09:13 #267
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219006803
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:02 schreef Elzaas het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat snap jij niet

o wacht een PVV-er die het allemaal niet zo snapt of net doen of hij het niet snapt om asielzoekers de schuld te blijven geven

Het zijn 80 procent bulgaren, roemenen polen en ASML mensen die hier binnenkomen en die huizen overnemen.
Expats komen niet in de sociale huur maar in de vrije sector, waar men de huurprijzen flink omhoog weet te jagen. Polen en Roemen komen over het algemeen ook niet in de sociale huur want die zijn hier vaak maar tijdelijk. Wie wél in de sociale huur komen zijn de talloze kansarme gelukzoekers uit niet-Westerse landen die hier definitief blijven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219006805
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En als Biden zoiets doet, dan wordt er zogenaamd gewoon gelachen in de zaal, dan is het ineens allemaal prima. Maar als Trump dit soort dingen zou zeggen, zoals Biden soms doet, dan zou de halve wereld compleet losgaan op hem. Dat verschil in maatstaven zegt al genoeg.

Oh Oh wat grappig, hilarisch :D

Bekijk deze YouTube-video

Graag verwijderen
pi_219006814
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Expats komen niet in de sociale huur maar in de vrije sector, waar men de huurprijzen flink omhoog weet te jagen. Polen en Roemen komen over het algemeen ook niet in de sociale huur want die zijn hier vaak maar tijdelijk. Wie wél in de sociale huur komen zijn de talloze kansarme gelukzoekers uit niet-Westerse landen die hier definitief blijven.
Het is heel simpel. Hardwerkende Nederlanders zouden ook in die vrije sector woningen kunnen komen die nu ingenomen worden door die oosteuropeanen.

vrije sector of sociale huur het maakt geen reet uit. huizen zijn huizen
pi_219006819
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
En als Biden zoiets doet, dan wordt er zogenaamd gewoon gelachen in de zaal, dan is het ineens allemaal prima. Maar als Trump dit soort dingen zou zeggen, zoals Biden soms doet, dan zou de halve wereld compleet losgaan op hem. Dat verschil in maatstaven zegt al genoeg.

Royal sadness dit hoor.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:12:46 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_219006826
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

En Biden, gewoon meteen.

Niet eens bij je eigen normen en waarden blijven en bedenken hoe je dat gedrag bij wie dan ook zou vinden, nee: Biden hurdur.

Echt krankzinnig. Echt krankzinnig. Ga er verder ook niet op in want het topic gaat over Timmermans. Maar zou er trots op zijn knul, dat je tot de Maga cult behoort.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:13:50 #272
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006833
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kijk, common ground
Hier kan gewoon niemand omheen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:18:45 #273
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006857
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En Biden, gewoon meteen.

Niet eens bij je eigen normen en waarden blijven en bedenken hoe je dat gedrag bij wie dan ook zou vinden, nee: Biden hurdur.

Echt krankzinnig. Echt krankzinnig. Ga er verder ook niet op in want het topic gaat over Timmermans. Maar zou er trots op zijn knul, dat je tot de Maga cult behoort.
Nou, nee.
Dank je wel.
pi_219006929
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Paarlen voor de zwijnen. Hoe goed en gedetailleeerd je ook beargumenteert.
Zonde van de schijfruimte en de bandbreedte
-
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:32:07 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219006940
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gelachen om dit stukje satire.
Alleen is het dat niet, en heerst dat uit de VS geïmporteerde denken inderdaad veel te veel in voorheen nuchtere linkse partijen.

Dat kun je af blijven serveren als onderbuik en zelfs extreem-rechts, als je werkelijk denkt dat het gros van Nederland níet op Timmermans of Jetten of Ouwehand of Dijk stemt omdat het allemaal rancuneuze racisten zijn, dan vraag ik me af waar die afgelopen zondag allemaal waren.

Links kan een heel goed geluid laten horen, door zich te focusen op het rampzalig economisch beleid van rechts de afgelopen decennia. Voer daar campage op en onderstreep de chaos die is ontstaan door de markt ruim baan te geven, afhankelijkheid t.a.t. te criminaliseren (vooral werklozen en zieken) en alles onder de dekmantel participatie te verhullen. Kom op voor de middeninkomens, de daadwerkelijke hoeksteen van de samenleving.

Er zijn nu eenmaal een hoop Nederlanders die niet zitten te wachten op het doorgeslagen klimaat- en DEI gezwam, dat haast hysterische pro-Palestina gedoe en het eeuwig wegkijken van conservatieve risico's voor deze samenleving zodra ze uit islamitische hoek komen.

Satire? Nee, dit is waarom links al jaren op zijn gat ligt: het bezig zijn met marginale Amerikaanse verschijnselen, het indelen van de samenleving in de goeden en de kwaden (daar heeft rechts geen monopolie op) en het stelselmatig afwentelen van alles dat mogelijk riekt naar 'nationalisme' of kritiek op immigratie en islam als 'onderbuik'.

Ik HOOP dat links weer tot zinnen komt en de grootste wordt, want na circa 30 jaar afbraakbeleid onder neoliberale vlag is wel duidelijk dat de rechts-kapitalistische koers niet werkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')