Samequote:Op maandag 13 oktober 2025 17:52 schreef Aberkullie het volgende:
Haha, gaat die mongool dm’en. Je bet ongewenst, sukkel.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. In het diepste geheim zijn er nu ook onderzoeken aan de gang hoe het komt dat PVV, BBB en FvD-stemmers percentueel zo vaak lid zijn van Mensa, maar dat wordt verborgen gehouden want je kunt je de oproer wel voorstellen als dat naar buiten komt
Ja, dat zal best. Ik zie links dagelijks Trump alleen maar de grond in boren alsof het een sport is. Zelfs nu hij iets voor vrede heeft gedaan, vinden jullie toch weer een manier om hem te bashen.quote:
dickpics?quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:52 schreef Aberkullie het volgende:
Haha, gaat die mongool dm’en. Je bent ongewenst, sukkel.
Dat doet Trump toch zelf het beste.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, dat zal best. Ik zie links dagelijks Trump alleen maar de grond in boren alsof het een sport is.
"jullie", "wij". Hou daar eens mee op man. De wereld bestaat uit meer smaken dan "jullie" en "wij".quote:Zelfs nu hij iets voor vrede heeft gedaan, vinden jullie toch weer een manier om hem te bashen.
Frans Timmermans?quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:52 schreef Aberkullie het volgende:
Haha, gaat die mongool dm’en. Je bent ongewenst, sukkel.
Ja, een raciaal essentialistisch wereldbeeld. Dat wil zeggen een diep geloof in het bestaan van verschillen rassen, wat concrete indicaties heeft voor de uitwerking in de samenleving. Zie ook:quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Wacht even. Een raciaal essentialistisch wereldbeeld? Hoe moet ik dat voor me zien en waarom zou dat links zijn? Voor de goede orde, ik heb even gezocht op de term "raciaal essentialistische wereldbeeld", ik vond op dat op het web drie keer. En in alle drie de gevallen kwam het uit een Fok forumtopic. En de auteur was iedere keer dezelfde: dat was jij.
Als ik het zelf moet uitleggen als een vorm van essentialisme (een begrip uit de wijsbegeerte) waarbij het gaat om etnische kenmerken die als essentieel voor iemands identiteit moeten worden gezien, dan kan ik daar onmogelijk zomaar het labeltje links aan hangen. Allerlei nationalistiche theorieën, onderscheid in übermenschen en untermenschen gebaseerd op afkomst, het Lebensborn project on zuiver arische mensen te kweken, etc. zien raciale kenmerken als essentieel voor identiteit van individuen. En die stromingen zijn nou niet bepaald links te noemen.
[..]
De term is "systemisch racisme", niet "systematisch racisme".
[..]
Ik denk dat dit niet de insteek van "white privilege" is zoals die door de meeste progressieven gehanteerd wordt. Het is allemaal een stukje ingewikkelder en voert voor een groot deel terug op de Amerikaanse geschiedenis sinds de afschaffing van de slavernij.
Dit is waar een aanzienlijk aantal mensen in progressief linkse kringen helaas in gelooft. Velen daar zijn er bijvoorbeeld heilig van overtuigt dat iemand die 'van kleur' is met 0-3 achterstand aan het leven begint waar iemand die blank is met een 3-0 voorsprong en dat er dus beleid moet worden gemaakt om die verschillen weg te werken.quote:Racial essentialism is the belief that races are defined by inherent, biological differences in traits and abilities. This viewpoint incorrectly suggests that a person's race determines their identity, needs, and behaviors. It is a pseudoscientific idea that ignores the scientific consensus that race is a social construct, not a biological one.
Hier ben ik niet bekend mee. Zijn dit rechtse wetenschappers? Wat is de claim die zij maken?quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik denk dat dit niet de insteek van "white privilege" is zoals die door de meeste progressieven gehanteerd wordt. Het is allemaal een stukje ingewikkelder en voert voor een groot deel terug op de Amerikaanse geschiedenis sinds de afschaffing van de slavernij.
Bovendien is het niet waar dat onderscheid op basis van onveranderlijke kenmerken iets typisch links is.Wat denk je van het in rechts-radicale kringen nogal populaire (en vaak aangehaalde) "IQ and the wealth of nations" van Lynn en Vanhanen ? (nog even los van alle kritiek die er op dat werk te geven valt).
Een president die tegen een 10-jarige zegt dat hij haar over 10 zou daten, tegen zijn dochter dat ze een hot piece of ass is die hij zou daten als ze zijn dochter niet was, die in kleedkamers komt en minderjarige naakte meiden complimenteert mag je dan ook best bashen, vind je niet?quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, dat zal best. Ik zie links dagelijks Trump alleen maar de grond in boren alsof het een sport is. Zelfs nu hij iets voor vrede heeft gedaan, vinden jullie toch weer een manier om hem te bashen.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even dom als de domste PVV-er op Feesboek met je "het zijn de oost europeanen".
Het woningtekort heeft meerdere oorzaken en met het wegnemen van elk van die oorzaken zal het probleem significant verminderen, maar niet verdwijnen.
Draai het eens omquote:Op maandag 13 oktober 2025 17:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, dat zal best. Ik zie links dagelijks Trump alleen maar de grond in boren alsof het een sport is. Zelfs nu hij iets voor vrede heeft gedaan, vinden jullie toch weer een manier om hem te bashen.
Eens, Trump is een mongool.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een president die tegen een 10-jarige zegt dat hij haar over 10 zou daten, tegen zijn dochter dat ze een hot piece of ass is die hij zou daten als ze zijn dochter niet was, die in kleedkamers komt en minderjarige naakte meiden complimenteert mag je dan ook best bashen, vind je niet?
Kijk, common groundquote:Op maandag 13 oktober 2025 18:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Eens, Trump is een mongool.
Dat vrede is nog heel fragiel allemaal.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Expats komen niet in de sociale huur maar in de vrije sector, waar men de huurprijzen flink omhoog weet te jagen. Polen en Roemen komen over het algemeen ook niet in de sociale huur want die zijn hier vaak maar tijdelijk. Wie wél in de sociale huur komen zijn de talloze kansarme gelukzoekers uit niet-Westerse landen die hier definitief blijven.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:02 schreef Elzaas het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat snap jij niet
o wacht een PVV-er die het allemaal niet zo snapt of net doen of hij het niet snapt om asielzoekers de schuld te blijven geven
Het zijn 80 procent bulgaren, roemenen polen en ASML mensen die hier binnenkomen en die huizen overnemen.
En als Biden zoiets doet, dan wordt er zogenaamd gewoon gelachen in de zaal, dan is het ineens allemaal prima. Maar als Trump dit soort dingen zou zeggen, zoals Biden soms doet, dan zou de halve wereld compleet losgaan op hem. Dat verschil in maatstaven zegt al genoeg.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een president die tegen een 10-jarige zegt dat hij haar over 10 zou daten, tegen zijn dochter dat ze een hot piece of ass is die hij zou daten als ze zijn dochter niet was, die in kleedkamers komt en minderjarige naakte meiden complimenteert mag je dan ook best bashen, vind je niet?
Het is heel simpel. Hardwerkende Nederlanders zouden ook in die vrije sector woningen kunnen komen die nu ingenomen worden door die oosteuropeanen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Expats komen niet in de sociale huur maar in de vrije sector, waar men de huurprijzen flink omhoog weet te jagen. Polen en Roemen komen over het algemeen ook niet in de sociale huur want die zijn hier vaak maar tijdelijk. Wie wél in de sociale huur komen zijn de talloze kansarme gelukzoekers uit niet-Westerse landen die hier definitief blijven.
Royal sadness dit hoor.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
En als Biden zoiets doet, dan wordt er zogenaamd gewoon gelachen in de zaal, dan is het ineens allemaal prima. Maar als Trump dit soort dingen zou zeggen, zoals Biden soms doet, dan zou de halve wereld compleet losgaan op hem. Dat verschil in maatstaven zegt al genoeg.
Oh Oh wat grappig, hilarisch
Bekijk deze YouTube-video
En Biden, gewoon meteen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
En als Biden zoiets doet, dan wordt er zogenaamd gewoon gelachen in de zaal, dan is het ineens allemaal prima. Maar als Trump dit soort dingen zou zeggen, zoals Biden soms doet, dan zou de halve wereld compleet losgaan op hem. Dat verschil in maatstaven zegt al genoeg.
Oh Oh wat grappig, hilarisch
Nou, nee.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En Biden, gewoon meteen.
Niet eens bij je eigen normen en waarden blijven en bedenken hoe je dat gedrag bij wie dan ook zou vinden, nee: Biden hurdur.
Echt krankzinnig. Echt krankzinnig. Ga er verder ook niet op in want het topic gaat over Timmermans. Maar zou er trots op zijn knul, dat je tot de Maga cult behoort.
Paarlen voor de zwijnen. Hoe goed en gedetailleeerd je ook beargumenteert.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Expats komen niet in de sociale huur maar in de vrije sector, waar men de huurprijzen flink omhoog weet te jagen. Polen en Roemen komen over het algemeen ook niet in de sociale huur want die zijn hier vaak maar tijdelijk. Wie wél in de sociale huur komen zijn de talloze kansarme gelukzoekers uit niet-Westerse landen die hier definitief blijven.
Alleen is het dat niet, en heerst dat uit de VS geïmporteerde denken inderdaad veel te veel in voorheen nuchtere linkse partijen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |