Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:49 schreef beefkeek het volgende: [..] Hoe wisten ze dat hij illegaal was? [..] Overtreding != misdrijf
quote:- Unlawful entry (e.g., crossing the border without permission) is a misdemeanor under 8 U.S.C. § 1325, which can carry fines or up to 6 months in jail for a first offense. - Unlawful presence (e.g., overstaying a visa) is generally a civil violation, not a criminal one, and can lead to deportation or removal proceedings under 8 U.S.C. § 1227, but typically no jail time.
Lees de rest van die link eens en bedenk dan of de manier waarop illegalen in de VS behandeld worden daarmee overeen komen.quote:
Maar ze konden niet weten of hij niet in de USA geboren was toch? Hij heeft het verstand van een kleuter, is behandeld naar zijn uiterlijk, dat joch moet volkomen panisch zijn geweest, zal niet veel meer hebben kunnen zeggen, misschien om zijn moeder gejammerd.quote:
Ik dacht dat de VS nou net geen centraal bevolkingsregister hadden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maar ze konden niet weten of hij niet in de USA geboren was toch? Hij heeft het verstand van een kleuter, is behandeld naar zijn uiterlijk, dat joch moet volkomen panisch zijn geweest, zal niet veel meer hebben kunnen zeggen, misschien om zijn moeder gejammerd.
Als zijn naam niet in het bevolkingsregister voorkomt… ja, hoe weet je dat? Heeft hij zijn naam kunnen zeggen? En als…had hij dan zo’n unieke naam dat ze direct wisten dat hij niet in die registers voorkwam? Kon hij ook zijn geboortedatum geven en zijn geboorteplaats?
En laten we elkaar geen mietje noemen: dat oppakken door ICE, gemaskerde mannen met wapens, gaat niet zachtzinnig. Ze binden al snel de handen bij elkaar met tiewraps, ze schreeuwen, ze intimideren. Omdat ze een 15-jarige zien, geen kleuter.
Hoezo word ik boos?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom vraag je mij nu weer om te speculeren om vervolgens boos te worden als mijn speculatie niet in jou straatje valt?
Je suggereerde eerder nog dat het een fout geweest kon zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zouden ze mijn 5 jarige mee naar het bureau moeten nemen? Verblijf ik soms illegaal in het buitenland?
Zij mogen niet verwachten dat dat op een humane manier gebeurt?quote:Waarom spreek je niet over het onverantwoorde gedrag van die ouders die met een autistisch kind illegaal in de VS verblijven en dat kind ook nog eens meenemen naar hun werk wetende dat je het risico loopt om opgepakt te worden? Vind je niet dat de ouders hier enige verantwoordelijkheid dragen?
Oh, hij begrijpt het heel goed.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:02 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij is het hele verschil tussen een democratie en autocratie dat:
- In een democratie het volk leidend is en trias politica werkt namens en voor het volk.
- In een autocratie is de leider de baas en werkt het volk voor de leider.
Trump wil dat hij de baas is en iedereen voor hem werkt. Hij heeft het hele systeem waarop de Amerikaanse democratie is gebaseerd niet begrepen.
Hij begrijpt het autocratische systeem waarop Amerika gebaseeerd is prima.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:02 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij is het hele verschil tussen een democratie en autocratie dat:
- In een democratie het volk leidend is en trias politica werkt namens en voor het volk.
- In een autocratie is de leider de baas en werkt het volk voor de leider.
Trump wil dat hij de baas is en iedereen voor hem werkt. Hij heeft het hele systeem waarop de Amerikaanse democratie is gebaseerd niet begrepen.
En dat het volk ook meegaat? Een autocratisch systeem is altijd ten koste van het volk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, hij begrijpt het heel goed.
Maar heeft daar verder lak aan.
Amerika is gebaseerd op een autocratisch systeem?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij begrijpt het autocratische systeem waarop Amerika gebaseeerd is prima.
Je hebt in het verleden vaker gezien dat het volk de overgang van een democratie naar autocratie steunt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:07 schreef Jojoke het volgende:
[..]
En dat het volk ook meegaat? Een autocratisch systeem is altijd ten koste van het volk.
Ik wist dat niet, ik dacht dat hierom:quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de VS nou net geen centraal bevolkingsregister hadden.
Maar als er geen centraal bevolkingsregister is, zullen die databases er ook wel niet zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En als dan blijkt dat zijn naam in geen enkele database voorkomt dan is 1 en 1 twee hè ongeacht zijn kleur. Dat er racial profiling plaatsvind lijkt mij niet meer dan logisch.
Volgens mij worden ze wel via de staten bijgehouden. Er moet sowieso wel een of ander systeem zijn al is het maar om jezelf in te schrijven in een woning, het halen van een id kaart etc etc.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik wist dat niet, ik dacht dat hierom:
[..]
Maar als er geen centraal bevolkingsregister is, zullen die databases er ook wel niet zijn.
Ja Amerika is gebaseerd op een systeem waar bedrijven en hele rijken de macht hebben.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:07 schreef Jojoke het volgende:
[..]
En dat het volk ook meegaat? Een autocratisch systeem is altijd ten koste van het volk.
[..]
Amerika is gebaseerd op een autocratisch systeem?
quote:The U.S. determines American citizenship primarily through birthright citizenship, naturalization, and acquisition at birth:
1. Birthright Citizenship (Jus Soli): Anyone born on U.S. soil, including territories like Puerto Rico or Guam, is automatically a U.S. citizen, regardless of their parents' status, per the 14th Amendment. Exceptions include children of foreign diplomats.
2. Acquisition at Birth (Jus Sanguinis): A person born abroad may be a U.S. citizen if at least one parent is a U.S. citizen and meets specific residency requirements (e.g., the parent lived in the U.S. for a certain period before the child's birth). Rules vary based on the parents' marital status and citizenship.
3. Naturalization: Non-citizens can become U.S. citizens through a formal process involving residency (typically 5 years as a permanent resident), passing a citizenship test, and meeting other eligibility criteria (e.g., good moral character). Children under 18 may derive citizenship if their parent naturalizes.
Verification: The U.S. government tracks citizenship through records like:
- Birth certificates issued by U.S. states or territories.
- Consular Report of Birth Abroad for citizens born overseas.
- Certificates of Naturalization or Citizenship issued by USCIS.
- Passports, which serve as proof of citizenship.
Agencies like the Department of Homeland Security (USCIS) and the State Department maintain databases and issue documents to confirm citizenship status. For example, when someone applies for a passport or Social Security number, their citizenship is verified through these records. In disputed cases, courts may review evidence like birth records or parental citizenship.
If you're asking about a specific context (e.g., voting, immigration, or identification), let me know for a more tailored answer!
In de context van een 15-jarige met het verstandelijke vermogen van iemand van 4 is het natuurlijk wel heel bijzonder dat ICE zomaar de conclusie kan trekken dat hij nergens geregistreerd staat.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik wist dat niet, ik dacht dat hierom:
[..]
Maar als er geen centraal bevolkingsregister is, zullen die databases er ook wel niet zijn.
Hij had een kleurtje dus boeiend, aldus domrechts.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de context van een 15-jarige met het verstandelijke vermogen van iemand van 4 is het natuurlijk wel heel bijzonder dat ICE zomaar de conclusie kan trekken dat hij nergens geregistreerd staat.
Ik vind het ook raar dat ze zomaar een kind van straat plukken, ipv na te gaan wie bij het kind hoort.
Maar dat schijnt normaal te zijn, en als het een keertje fout loopt: jammer dan, eigen schuld.
Heerlijk hoe een puber van 15 jaar ineens een kind word als het je uitkomt. Op 15 jarige leeftijd moest ik mezelf scheren lol.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de context van een 15-jarige met het verstandelijke vermogen van iemand van 4 is het natuurlijk wel heel bijzonder dat ICE zomaar de conclusie kan trekken dat hij nergens geregistreerd staat.
Ik vind het ook raar dat ze zomaar een kind van straat plukken, ipv na te gaan wie bij het kind hoort.
Maar dat schijnt normaal te zijn, en als het een keertje fout loopt: jammer dan, eigen schuld.
15 jaar is volwassen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heerlijk hoe een puber van 15 jaar ineens een kind word als het je uitkomt. Op 15 jarige leeftijd moest ik mezelf scheren lol.
Dat hebben we helaas eerder gezien. Maar het blijft mij verbazen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt in het verleden vaker gezien dat het volk de overgang van een democratie naar autocratie steunt.
Het volk kiest helaas lang niet altijd in diens eigen voordeel.
Dat is het misschien geworden, maar was niet het originele doel. Ze hebben de fout gemaakt om steeds meer macht naar de president te hevelen. En het systeem functioneert duidelijk niet goed, want waarom zijn de machtigste Amerikaanse volksvertegenwoordigers meestal bejaarden?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja Amerika is gebaseerd op een systeem waar bedrijven en hele rijken de macht hebben.
Doe niet zo dom man, was jij op je 15e nog buiten aan het knikkeren? Moest je nog voor het donker binnen zijn en werd je nog voorgelezen voor het slapengaan?quote:
Ja, maar van binnen zijn het nog steeds kinderen, ook al veranderd hun lichaam zo snel tot volwassen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Doe niet zo dom man, was jij op je 15e nog buiten aan het knikkeren? Moest je nog voor het donker binnen zijn en werd je nog voorgelezen voor het slapengaan?
Als 15 jarige zit je nog 3 jaar van een volwassene af, mijn zoon die pas 16 is geworden heeft borsthaar, drinkt sinds kort af en toe een biertje en heeft een baard in de keel en op zijn wangen.
Bij 21+ begint het ergens op volwassenheid te líjken…quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, maar van binnen zijn het nog steeds kinderen, ook al veranderd hun lichaam zo snel tot volwassen.
Ik had al een bos schaamhaar toen ik 9 was.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Doe niet zo dom man, was jij op je 15e nog buiten aan het knikkeren? Moest je nog voor het donker binnen zijn en werd je nog voorgelezen voor het slapengaan?
Als 15 jarige zit je nog 3 jaar van een volwassene af, mijn zoon die pas 16 is geworden heeft borsthaar, drinkt sinds kort af en toe een biertje en heeft een baard in de keel en op zijn wangen.
Voor de wet ook nog steeds. In de VS zelfs strenger dan hier.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, maar van binnen zijn het nog steeds kinderen, ook al veranderd hun lichaam zo snel tot volwassen.
Dat is waar, maar als je een uit de kluiten gewassen 15 jarige zie lopen kun je die makkelijk aanzien voor een jong volwassene en dat is mijn punt ook.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dat fantaseer jij erbij.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als je een uit de kluiten gewassen 15 jarige zie lopen kun je die makkelijk aanzien voor een jong volwassene en dat is mijn punt ook.
Wantie wil met het woord “kind” de indruk wekken dat we hier met een klein jongetje te maken hebben.
Maar wat nou als hij er uitzag als iemand van veertig en levensgevaarlijk was?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:41 schreef AnneX het volgende:
Jeetje …zijn jullie nog bezig met (on)zinnige opmerkingen over die onmenselijke daad van oppakken van de autistische jongen?
Het was gewoon FOUT!
De NOS wordt dan ook veel bekeken door de Amerikaanse kiezers.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:48 schreef Chivaz het volgende:
https://x.com/ericldaugh/(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow ]
Gelukkig is Jay Jones de aspirant AG van Virginia met moorddadige fantasieën aan het verliezen. Ondanks het feit dat de media hier nauwelijks aandacht aan heeft besteed lijkt het erop dat de mensen te horen hebben gekregen wat voor een walgelijk figuur Jones is.
Behalve in de optiek van mensen die graag meelopen met hun extremistische leiders waarbij humanisme en menselijkheid jegens mensen die niet tot hun extermistische groepje behoren als een zwakke woke eigenschap gezien worden. In 1933 hebben we zulk gedrag ook gezien bij de opkomst van het fascisme.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:41 schreef AnneX het volgende:
Jeetje …zijn jullie nog bezig met (on)zinnige opmerkingen over die onmenselijke daad van oppakken van de autistische jongen?
Het was gewoon FOUT!
Waarom is het oké die mee te nemen zonder diegene te proberen te identificeren? Als ze ‘t geprobeerd hebben hadden ze echt wel doorgehad dat dit geen doorsnee 15 jarige was.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als je een uit de kluiten gewassen 15 jarige zie lopen kun je die makkelijk aanzien voor een jong volwassene en dat is mijn punt ook.
Wantie wil met het woord “kind” de indruk wekken dat we hier met een klein jongetje te maken hebben.
Yup, toen werd ook een bepaalde categorie niet meer als mensen beschouwd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Behalve in de optiek van mensen die graag meelopen met hun extremistische leiders waarbij humanisme en menselijkheid jegens mensen die niet tot hun extermistische groepje behoren als een zwakke woke eigenschap gezien worden. In 1933 hebben we zulk gedrag ook gezien bij de opkomst van het fascisme.
En nu ga je er vanuit dat ze dat niet hebben geprobeerd. Dat zullen ze vast wel geprobeerd hebben om vast te stellen of die persoon illegaal was en dat bleek ook zo te zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom is het oké die mee te nemen zonder diegene te proberen te identificeren? Als ze ‘t geprobeerd hebben hadden ze echt wel doorgehad dat dit geen doorsnee 15 jarige was.
https://www.fox26houston.(...)arcia-houston-autismquote:ICE statement
The other side:
An ICE spokesperson sent the following statement to FOX 26:
"On Oct. 5, the Houston Police Department contacted ICE about a minor they had picked up who claimed to be homeless and from another country. ICE worked with HPD to see if they could identify the minor or any of the minor’s family members living in the U.S. When no family could be identified, ICE helped HPD place the minor with the Department of Health and Human Services Office of Refugee Resettlement. At no point was the minor in ICE custody. For additional information, please contact the Office of Refugee Resettlement or HPD.
Since the boy is not a U.S. citizen, child protective services is not able to assist. That’s why authorities had to work with ORR to find a safe shelter for the boy until he could be reconnected with his family."
Ja, die heb ik gezien. Maar welke kant is waar? ICE heeft die jongen opgepikt, niet op één of andere random plek, maar vlakbij zijn moeder. Bijzonder dat ze zoveel moeite gedaan hebben om hem ergens te plaatsen, maar er niemand is geweest die dacht: misschien is zijn moeder daar ook wel, laten we eens terug gaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En nu ga je er vanuit dat ze dat niet hebben geprobeerd. Dat zullen ze vast wel geprobeerd hebben om vast te stellen of die persoon illegaal was en dat bleek ook zo te zijn.
[..]
https://www.fox26houston.(...)arcia-houston-autism
Het enige wat voor mij nog openstaat is hoe het kan dat deze jongen is opgepakt en hoe is het mogelijk dat die moeder niets heeft gemerkt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gezien. Maar welke kant is waar?
Ik zeg ‘t nog maar ‘s: 6 dagen. Die jongen heeft een gigantisch trauma opgelopen. Vergeet niet, mentale capaciteit van een 4-jarige.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het enige wat voor mij nog openstaat is hoe het kan dat deze jongen is opgepakt en hoe is het mogelijk dat die moeder niets heeft gemerkt.
Dan lijkt mijn theorie dat de WC best een eindje lopen is of die jongen is verdwaald geraakt en opgepikt. Nogmaals het klinkt als een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Alles is ieder geval goed gekomen voor die jongen.
Maar hij is niet doodgeschoten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:31 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik zeg ‘t nog maar ‘s: 6 dagen. Die jongen heeft een gigantisch trauma opgelopen. Vergeet niet, mentale capaciteit van een 4-jarige.
Ach geloof je nu alweer de leugens van ICE herhaalt door de fox propaganda.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het enige wat voor mij nog openstaat is hoe het kan dat deze jongen is opgepakt en hoe is het mogelijk dat die moeder niets heeft gemerkt.
Dan lijkt mijn theorie dat de WC best een eindje lopen is of die jongen is verdwaald geraakt en opgepikt. Nogmaals het klinkt als een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Alles is ieder geval goed gekomen voor die jongen.
So much winning. Goed idee hoor, om een vaccinatiewappie op je ministerie van gezondheidszorg te zetten.quote:Hundreds of U.S. students quarantined amid measles outbreaks
A bubbling measles outbreak in the upstate of South Carolina has forced 153 unvaccinated children out of the classroom and into quarantine for a minimum of 21 days.
In Minnesota, where a small outbreak has been growing for the last month, 118 students are also under quarantine in the Minneapolis-St. Paul area after being exposed to the highly contagious virus, health officials said Friday.
The restrictions mean three weeks of remote learning as parents monitor for fever, rash and other symptoms.
“Communities are having to bear the price of quarantining so many children,” said Michael Osterholm, an infectious disease expert and the director of the Center for Infectious Disease Research and Policy at the University of Minnesota. “Expect more of the same. This is going to happen more and more frequently.”
De ouders van die kinderen bidden gewoon niet genoeg.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
So much winning. Goed idee hoor, om een vaccinatiewappie op je ministerie van gezondheidszorg te zetten.
En natuurlijke weerstand is altijd beter.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De ouders van die kinderen bidden gewoon niet genoeg.
Hey maar, ze leven nog. Dus niet zo zeuren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
En natuurlijke weerstand is altijd beter.
Niet voor mensen met een lage weerstand.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
En natuurlijke weerstand is altijd beter.
Dat iemand überhaupt nog wil werken voor de federale overheid.quote:Op dag 10 van de shutdown doet de Trump-regering waar het de afgelopen weken al veelvuldig mee dreigde. "De ontslagen zijn begonnen", schreef directeur Russel Vought van het Budget Office kort voor het weekend in een korte boodschap op X. Opnieuw worden duizenden Amerikaanse ambtenaren op straat gezet.
Niemand weet meer waar die aan toe is. "In april ben ik al eens ontslagen, na een maand werd ik toch weer teruggehaald", zegt Travis Kinder, die voor het ministerie van Gezondheidszorg werkt. De ambtenaar doet onderzoek naar auto-immuunziekten. "Nu staat mijn carrière weer op het spel. Terwijl de overheid op slot zit, staan de aandoeningen van onze patiënten niet stil", zegt hij.
Klopt, de opmerking was dan ook ironisch bedoeld.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet voor mensen met een lage weerstand.
Die kunnen er doodziek van worden.
Ondertussen weten we dat de jongen vastgezet is. Maar waar is niet bekend. De moeder heeft een half uur mogen videobellen met haar zoon. Verder niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach geloof je nu alweer de leugens van ICE herhaalt door de fox propaganda.![]()
We hebben de afgelopen maanden meermaals ice leugens gezien waarom zouden ze nu wel te vertrouwen zijn.
Dat is op geen enkele wijze goed te praten, tenzij idd seriemoordenaar of terroristquote:Op zondag 12 oktober 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Net ook weer een filmpje, 15-jarig meisje, knie op haar nek, wordt opgepakt alsof ze net 30 moorden heeft gepleegd. Chivaz en mensen die dit nu nog steunen (en zelfs ervan genieten) zijn harteloos.
Duidelijk antifa. Ze beginnen zo jong tegenwoordig.quote:Op zondag 12 oktober 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Net ook weer een filmpje, 15-jarig meisje, knie op haar nek, wordt opgepakt alsof ze net 30 moorden heeft gepleegd. Chivaz en mensen die dit nu nog steunen (en zelfs ervan genieten) zijn harteloos.
Ja, dan is het opeens een 15-jarige vrouw die er best gevaarlijk uitgezien kon hebben. En dan telt elke seconde. Wie weet welke ramp er is voorkomen door haar op te pakken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Met harteloos ben je nog best mild.quote:Op zondag 12 oktober 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Jammer.quote:Op zondag 12 oktober 2025 01:11 schreef Barbusse het volgende:
Ik ga even een pauze nemen want ik ben kotsmisselijk van alle goedpraterij op dit forum van opkomend fascisme. Werkelijk waar ongelooflijk wat hier getolereerd wordt onder het mom van 'het hebben van een mening'.
Ongelukkige samenloop van omstandigheden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Oh dat ene meisje van 15 die verantwoordelijk is voor twee straatroven en mishandeling. Ja vreselijk dat ze is opgepakt, dat moeten we niet willen in een beschaafd land. In een beschaafd land gaan we in gesprek en laten we dit soort gajes hun gang gaan toch?quote:Op zondag 12 oktober 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Danny leest toch niet Alles? Handelen mods in zijn opdracht? 😳quote:Op zondag 12 oktober 2025 08:57 schreef OMG het volgende:
Oh de zoveelste bedachte post van Chivaz zonder bron want ja dat geloven we gewoon want Danny laat alle compleet bedachte posts gewoon staan want fuck it, we zetten een fascist als fascist weg, maar dat kan niet want OH OH OH denk aan de inkomsten van kut ads, mensen!!1
Over welk meisje hebben we het?quote:Op zondag 12 oktober 2025 08:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oh dat ene meisje van 15 die verantwoordelijk is voor twee straatroven en mishandeling. Ja vreselijk dat ze is opgepakt, dat moeten we niet willen in een beschaafd land. In een beschaafd land gaan we in gesprek en laten we dit soort gajes hun gang gaan toch?
Bijzonder dat je Vis1980 niet vraagt om een bron. Hij is immers die dat filmpje te sprake bracht, niet ik.quote:Op zondag 12 oktober 2025 08:57 schreef OMG het volgende:
Oh de zoveelste bedachte post van Chivaz zonder bron want ja dat geloven we gewoon want Danny laat alle compleet bedachte posts gewoon staan want fuck it, we zetten een fascist als fascist weg, maar dat kan niet want OH OH OH denk aan de inkomsten van kut ads, mensen!!1
Vraag het aan Vis1980, het kwam voorbij op mijn tijdlijn heb gelezen wat het was en ben verder gegaan met mijn leven. Vis1980 vond het een enorme schande dat een crimineel werd opgepakt, ik kan mij goed voorstellen dat hij dat filmpje nog wel omhoog kan halen.quote:
Klinkt als Trump. “Ik heb ‘t gezien, weet niet waar het over gaat, maar weet wel waar het niet over gaat”quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vraag het aan Vis1980, het kwam voorbij op mijn tijdlijn heb gelezen wat het was en ben verder gegaan met mijn leven. Vis1980 vond het een enorme schande dat een crimineel werd opgepakt, ik kan mij goed voorstellen dat hij dat filmpje nog wel omhoog kan halen.
Dit dus.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:36 schreef Barbusse het volgende:
En weer heeft Chivaz het topic gekaapt met aannames, leugens en whataboutisms...
Ga er niet op in, lieve mensen. Als zelfs @:Danny niet reageert in fb op mijn verzoek om wat te doen aan alle leugens en desinformatie houdt het op. Gewoon met iedere post, hup, over de schutting
Ik ben het daar principieel mee oneens. Desinformatie en leugens is waarom Trump uberhaupt aan de macht is. Het gewoon negeren betekent dat iedereen die hier meeleest en niet ingelezen is kan denken dat het de waarheid is, want het wordt niet betwist.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:25 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dit dus.
Als de policy is dat je alles mag zeggen, heb je ook het volste recht om erover heen te scrollen en het volste recht om het te negeren. Oa om die reden is bv de Frontpage ook zo goed als dood.
Desinformatie en leugens zijn niet boeiend en zullen vanzelf verdwijnen als niet iedereen op de achterste benen staat als een bepaalde user iets post.
Gewoon negeren...dan laat je het topic ook niet kapen
Die details krijg je als je even wat verder deed scrollen. Tenzij het een ander 15 jarig meisje in Chicago was die gearresteerd werd. Vis1980 werd vermoedelijk erg boos omdat ze schreeuwde dat ze 15 was en ze naar de grond werd gewerkt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Klinkt als Trump. “Ik heb ‘t gezien, weet niet waar het over gaat, maar weet wel waar het niet over gaat”
Ik heb zo’n vermoeden dat het filmpje van @:vis1980 die details niet heeft, anders had het er wel bij gestaan. Hij vond ‘t overigens geen “enorme schande dat er een crimineel opgepakt werd” hè, hij sprak er schande van dat ICE een 15-jarig meisje op zo’n manier oppakt.
Maargoed, het is beter voor je stoere mannennarratief om het op deze manier te posten.
Wat is dan het nut om te zeggen dat @Vis1980 een bron moet geven terwijl jij een andere bron hebt? Of was jouw bron een twitter-rando die maar wat riep?quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die details krijg je als je even wat verder deed scrollen. Tenzij het een ander 15 jarig meisje in Chicago was die gearresteerd werd. Vis1980 werd vermoedelijk erg boos omdat ze schreeuwde dat ze 15 was en ze naar de grond werd gewerkt.
Bedoel je dit meisje?quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die details krijg je als je even wat verder deed scrollen. Tenzij het een ander 15 jarig meisje in Chicago was die gearresteerd werd. Vis1980 werd vermoedelijk erg boos omdat ze schreeuwde dat ze 15 was en ze naar de grond werd gewerkt.
Dat was een reactie op de aantijging dat ik zomaar wat roep. Ik merk terecht op dat diezelfde standaard voor een ander ook geld. Ik herinner mij dat filmpje en ik herinner mij ook dat het meisje in kwestie zich schuldig heeft gemaakt aan beroving en mishandeling.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat is dan het nut om te zeggen dat @:vis1980 een bron moet geven terwijl jij een andere bron hebt? Of was jouw bron een twitter-rando die maar wat riep?
Het meisje in Chicago of het meisje in New York?quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat was een reactie op de aantijging dat ik zomaar wat roep. Ik merk terecht op dat diezelfde standaard voor een ander ook geld. Ik herinner mij dat filmpje en ik herinner mij ook dat het meisje in kwestie zich schuldig heeft gemaakt aan beroving en mishandeling.
Diezelfde standaard geldt uiteraard ook voor anderen. Zoals @Kijkertje hierboven laat zien was dat een ander meisje.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat was een reactie op de aantijging dat ik zomaar wat roep. Ik merk terecht op dat diezelfde standaard voor een ander ook geld. Ik herinner mij dat filmpje en ik herinner mij ook dat het meisje in kwestie zich schuldig heeft gemaakt aan beroving en mishandeling.
https://x.com/josheakle/s(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Owquote:Op zondag 12 oktober 2025 09:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bedoel je dit meisje?
Die is in New York gearresteerd
Ja mijn fout zie ik nu. Ik zocht op het adres en kwam in New York terecht maar hetzelfde adres bestaat ook in Chicago. Staat er trouwens bij in het artikel.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://x.com/josheakle/s(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow
Correct dit is hoogst waarschijnlijk het filmpje, een hoop stemmingmakerij weer.
Principieel heb je zeker gelijk.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:30 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben het daar principieel mee oneens. Desinformatie en leugens is waarom Trump uberhaupt aan de macht is. Het gewoon negeren betekent dat iedereen die hier meeleest en niet ingelezen is kan denken dat het de waarheid is, want het wordt niet betwist.
Die hebben hun keuzes gemaakt en het is wat het is. Ik zit hier al een jaar of 18 en geloof mij, er zijn al heel veel mensen door je laatste vraag afgetaaidquote:Het is meer iets voor feedback, maar ik ben van mening dat we ondertussen POL kunnen hernoemen naar KLB of ONZ, want als mods geen handvaten hebben om in te grijpen, wat is dan het nut van een nieuwsforum?
De politie is nu eenmaal niet zachtzinnig. Het kan goed zijn dat de auto in kwestie meerdere malen tot stoppen is gemaand maar dat vervolgens niet deed. Ik heb er ieder geval weinig medelijden mee.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja mijn fout zie ik nu. Ik zocht op het adres en kwam in New York terecht maar hetzelfde adres bestaat ook in Chicago. Staat er trouwens bij in het artikel.
Neemt niet weg dat de manier waarop ze naar de grond gewerkt wordt totaal overbodig is natuurlijk wat ze ook gedaan heeft.
Ik verwacht niet anders van je.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De politie is nu eenmaal niet zachtzinnig. Het kan goed zijn dat de auto in kwestie meerdere malen tot stoppen is gemaand maar dat vervolgens niet deed. Ik heb er ieder geval weinig medelijden mee.
Dat krijg je als je leeft in de realiteit. Empathie voor criminelen is dodelijk. Dit is een van de redenen waarom het zo’n rotzooi is in bepaalde delen van het land. Het constante pappen en nathouden en begrip tonen zorgt voor een maatschappij waar de criminelen het gezag niet respecteren met allerlei gevolgen van dien.quote:
Lekker genuanceerd weerquote:Op zondag 12 oktober 2025 10:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat krijg je als je leeft in de realiteit. Empathie voor criminelen is dodelijk. Dit is een van de redenen waarom het zo’n rotzooi is in bepaalde delen van het land. Het constante pappen en nathouden en begrip tonen zorgt voor een maatschappij waar de criminelen het gezag niet respecteren met allerlei gevolgen van dien.
Om het even op de VS te betrekken, als men daar geen last had gehad van dodelijke empathie op links en keiharde zakelijke belangen op rechts dan was dit hele probleem omtrent illegalen geen probleem geweest.
Niemand had zitten klagen over demografische veranderingen in hun wijk, er werd beduidend minder aanspraak gemaakt op diensten zoals de gezondheidszorg en ICE had dan niet hardhandig te werk hoeven te gaan.
Dus wat gaan we doen aan Trump in het Witte Huis?quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Empathie voor criminelen is dodelijk.
Laat het maar aan Chivaz over om de onmenselijke manier van handelen van de huidige regering de schuld van de democraten te maken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat krijg je als je leeft in de realiteit. Empathie voor criminelen is dodelijk. Dit is een van de redenen waarom het zo’n rotzooi is in bepaalde delen van het land. Het constante pappen en nathouden en begrip tonen zorgt voor een maatschappij waar de criminelen het gezag niet respecteren met allerlei gevolgen van dien.
Om het even op de VS te betrekken, als men daar geen last had gehad van dodelijke empathie op links en keiharde zakelijke belangen op rechts dan was dit hele probleem omtrent illegalen geen probleem geweest.
Niemand had zitten klagen over demografische veranderingen in hun wijk, er werd beduidend minder aanspraak gemaakt op diensten zoals de gezondheidszorg en ICE had dan niet hardhandig te werk hoeven te gaan.
Tja nuance, je gaat er waarschijnlijk goed op. Al die illegalen in de VS rekenen ook op nuance met als gevolg dat een arrestatie van ICE ze koud op het dak valt. “Ik heb toch niets gedaan, ik ben toch geen crimineel” word er dan geroepen en vervolgens is links progressief over de zeik niet beseffend dat het juist dit soort slappe hap heeft geleid tot de situatie waar we nu in zitten.quote:
Ik leg de schuld bij beide zijden van het politieke spectrum, de republikeinen gaan hier ook niet vrijuit als het gaat om illegale immigratie.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Laat het maar aan Chivaz over om de onmenselijke manier van handelen van de huidige regering de schuld van de democraten te maken.
Jij was toch diegene die klaagde dat anderen zo weinig principes en fatsoen hadden?
Je hebt het hier al weken over “de schuld van Biden”. Nu ook republikeinen ervoor verantwoordelijk houden is in elk geval winst, top.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik leg de schuld bij beide zijden van het politieke spectrum, de republikeinen gaan hier ook niet vrijuit als het gaat om illegale immigratie.
Kun je nagaan hoelang het probleem van illegale immigratie al speelt. Ik vond het ook heel goed dat Bernie Sanders toen sprak over de nadelen van illegale immigratie voor de werkende onderklasse.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je hebt het hier al weken over “de schuld van Biden”. Nu ook republikeinen ervoor verantwoordelijk houden is in elk geval winst, top.
Deze regering speelt propaganda af op schermen van vliegvelden in een soort van pervers V for Vendetta scenario. Als je dat in 2005 geroepen had toen deze film verscheen, zou je een aluhoedje genoemd zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:08 schreef Kijkertje het volgende:
Deze video wordt in een loop op vliegvelden afgespeeld.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m2uxwdn42k27
[ afbeelding ]
Niet alleen de democraten, de republikeinen zien de werkende middenklasse als een pinautomaat. Kijk naar de boeren in de VS, stuk voor stuk hebben ze er last van.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoelang het probleem van illegale immigratie al speelt. Ik vond het ook heel goed dat Bernie Sanders toen sprak over de nadelen van illegale immigratie voor de werkende onderklasse.
Bernie Sanders merkte terecht op dat figuren zoals de Koch brothers gebaat zijn bij illegale immigranten die de salarissen van Amerikaanse werkers omlaag drukken.
Ik snap oprecht niet waarom Sanders dat heeft laten varen, als je opkomt voor de werkende onderklasse dan is het juist essentieel om dat soort zaken te benoemen. Helaas word de werkende man niet echt meer vertegenwoordigt in de VS door de democraten net zoals de PvdA/GL combinatie de arbeiders niet meer vertegenwoordigt in Nederland.
Ik herinner me ook wel eens iets randoms...quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bernie heeft echter geen fascistische inslag.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoelang het probleem van illegale immigratie al speelt. Ik vond het ook heel goed dat Bernie Sanders toen sprak over de nadelen van illegale immigratie voor de werkende onderklasse.
Bernie Sanders merkte terecht op dat figuren zoals de Koch brothers gebaat zijn bij illegale immigranten die de salarissen van Amerikaanse werkers omlaag drukken.
Ik snap oprecht niet waarom Sanders dat heeft laten varen, als je opkomt voor de werkende onderklasse dan is het juist essentieel om dat soort zaken te benoemen. Helaas word de werkende man niet echt meer vertegenwoordigt in de VS door de democraten net zoals de PvdA/GL combinatie de arbeiders niet meer vertegenwoordigt in Nederland.
En nu zijn gevoelens van de bevolking belangrijker dan het welzijn van immigranten.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Tja nuance, je gaat er waarschijnlijk goed op. Al die illegalen in de VS rekenen ook op nuance met als gevolg dat een arrestatie van ICE ze koud op het dak valt. “Ik heb toch niets gedaan, ik ben toch geen crimineel” word er dan geroepen en vervolgens is links progressief over de zeik niet beseffend dat het juist dit soort slappe hap heeft geleid tot de situatie waar we nu in zitten.
In het VK beweegt men ook die kant op, waar men eerst sprak over het stoppen van illegalen praat Farage nu al voorzichtig over deportaties terwijl een deel van het electoraat er hard om schreeuwt.
De afgelopen jaren heeft mij alleen maar duidelijk gemaakt dat een samenleving is gebaat bij duidelijke grenzen en consequenties voor ongewenst gedrag. Als we alles op de weegschaal moeten leggen dan gaat het fout, nogmaals kijk om je heen en kijk in de VS. Dit is het resultaat van jarenlang laks beleid waar gevoelens belangrijker waren dan het welzijn van de bevolking.
Natuurlijk wel.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:50 schreef Wantie het volgende:
Maar dat hoeft niet op een zo onmenselijk mogelijke manier opgelost te worden.
Illegale immigratie heeft helaas zo lang mogen dooretteren dat er sectoren zijn die ernstige hinder ondervinden als dat ineens weg valt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Niet alleen de democraten, de republikeinen zien de werkende middenklasse als een pinautomaat. Kijk naar de boeren in de VS, stuk voor stuk hebben ze er last van.
Weet je wie trouwens ook gebaat is bij illegalen die de salarissen drukken? De familie Trump. Vandaar de uitzonderingen voor bepaalde sectoren die voorgesteld waren.
Die is wel voor strenge grensbewaking maar gelooft er inderdaad niet in om die mensen vervolgens de grens over te trappen. Kortom het is het belonen van illegaal gedrag en dat schept weer een precedent, Reagan heeft die fout ook gemaakt met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bernie heeft echter geen fascistische inslag.
Die kijkt daardoor anders tegen de oplossing aan
Als je dan teruggaat naar de discussie van gisteren komende de meeste illegale immigranten niet illegaal de grens over, maar blijven ze nadat hun visum verloopt (bijvoorbeeld). Veel van die immigranten worden de VS binnengehaald omdat ze werk doen dat lokalen niet willen doen, of dat ze er meer geld voor willen hebben.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Illegale immigratie heeft helaas zo lang mogen dooretteren dat er sectoren zijn die ernstige hinder ondervinden als dat ineens weg valt.
Dat is dus het probleem wat ik dus tegen Kijkertje probeerde uit te leggen, dodelijke empathie, nuance etc zorgt uiteindelijk voor een scheve samenleving omdat je als samenleving niet principieel kan blijven vanwege gevoelens en zakelijke belangen.
De correctie is dan uiteraard altijd pijnlijk maar wel broodnodig wil je nog enigszins geloofwaardig als land blijven en om je cultuur te beschermen.
Als jij niet weet wie Vis1980 bedoelt, waarom hak je dan er meteen op in?quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vraag het aan Vis1980, het kwam voorbij op mijn tijdlijn heb gelezen wat het was en ben verder gegaan met mijn leven. Vis1980 vond het een enorme schande dat een crimineel werd opgepakt, ik kan mij goed voorstellen dat hij dat filmpje nog wel omhoog kan halen.
Niet wat Sanders gezegd heeft. Dit is wat hij zei:quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die is wel voor strenge grensbewaking maar gelooft er inderdaad niet in om die mensen vervolgens de grens over te trappen. Kortom het is het belonen van illegaal gedrag en dat schept weer een precedent, Reagan heeft die fout ook gemaakt met alle gevolgen van dien.
Dat is wel heel wat anders dan "het belonen van illegaal gedrag".quote:“The idea that Trump has … he says he wants to deport 20 million people who are in this country who are undocumented,” Sanders said. “Well, you do that, you destroy the country, because I got news for you – Trump’s billionaire friends are not going to pick the crops in California that feed us. They’re not going to work in meat packing houses. That’s what undocumented people are doing.”
He said the situation called for “a variety of programs”, including “guest worker” schemes. But he said it should be ultimately tackled through “comprehensive immigration reform”.
“Comprehensive immigration reform” gaat uiteindelijk uitkomen op naturalisatie. Hij stelt zelf dat deportaties fout zijn dus dan blijft er maar één ding over. Dat gekoppeld met “guest worker programs” zorgt ervoor dat er nauwelijks iets verandert. Een volgende president kan zo de grens weer opengooien en je bent terug bij af.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Niet wat Sanders gezegd heeft. Dit is wat hij zei:
[..]
Dat is wel heel wat anders dan "het belonen van illegaal gedrag".
Is nog steeds iets anders dan wat je zei.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
“Comprehensive immigration reform” gaat uiteindelijk uitkomen op naturalisatie. Hij stelt zelf dat deportaties fout zijn dus dan blijft er maar één ding over. Dat gekoppeld met “guest worker programs” zorgt ervoor dat er nauwelijks iets verandert. Een volgende president kan zo de grens weer opengooien en je bent terug bij af.
Het is precies wat ik zei, Sanders gelooft niet in deportaties maar uiteindelijk in naturalisatie. Dat is al een keer eerder gebeurt onder Reagan en dat heeft een precedent geschept met als gevolg dat talloze illegalen er vanuit gaan dat ze uiteindelijk genaturaliseerd worden als de politieke wind meezit. Kortom je beloond fout gedrag en dat heeft weer een aanzuigende werking. Dit kan en mag nooit een oplossing zijn, je laat een bankrover immers ook niet wegkomen met zijn buit.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Is nog steeds iets anders dan wat je zei.
Is het dan niet beter om nu een streep te trekken a la Reagan, en bij toekomstige werkvergunningen e.d. je als overheid veel proactiever opstellen in het laten terugkeren naar eigen land als de vergunning afloopt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is precies wat ik zei, Sanders gelooft niet in deportaties maar uiteindelijk in naturalisatie. Dat is al een keer eerder gebeurt onder Reagan en dat heeft een precedent geschept met als gevolg dat talloze illegalen er vanuit gaan dat ze uiteindelijk genaturaliseerd worden als de politieke wind meezit. Kortom je beloond fout gedrag en dat heeft weer een aanzuigende werking. Dit kan en mag nooit een oplossing zijn, je laat een bankrover immers ook niet wegkomen met zijn buit.
Aldus de voorstander van het vrijlaten van de terroristen die het Capitool bestormden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is precies wat ik zei, Sanders gelooft niet in deportaties maar uiteindelijk in naturalisatie. Dat is al een keer eerder gebeurt onder Reagan en dat heeft een precedent geschept met als gevolg dat talloze illegalen er vanuit gaan dat ze uiteindelijk genaturaliseerd worden als de politieke wind meezit. Kortom je beloond fout gedrag en dat heeft weer een aanzuigende werking. Dit kan en mag nooit een oplossing zijn, je laat een bankrover immers ook niet wegkomen met zijn buit.
Dus je trekt nu een conclusie op basis van je eigen aanname en niet op basis van wat gezegd is? Op basis van je eigen bias?quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom is dat beter? Ga je nu voor de tweede keer mensen belonen voor illegaal gedrag ten koste van de werkende onderklasse die miljoenen concurrenten erbij hebben.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om nu een streep te trekken a la Reagan, en bij toekomstige werkvergunningen e.d. je als overheid veel proactiever opstellen in het laten terugkeren naar eigen land als de vergunning afloopt.
Dan moet je gewoon stoppen met migranten die met een werkvergunning in de VS aan het werk kunnen gaan en dat werk overlaten aan de Amerikanen zelf.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom is dat beter? Ga je nu voor de tweede keer mensen belonen voor illegaal gedrag ten koste van de werkende onderklasse die miljoenen concurrenten erbij hebben.
Waarom zou je dit je eigen bevolking willen aandoen?
Leg eens uit wat de hervorming dan behelst voor die 20+ miljoenen illegalen die nu in het land verblijven? Deporteren mag niet, ze als seizoensbewerkers behandelen gaat neerkomen op deportaties want anders faciliteer je immigratie maar dan onder een andere noemer.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus je trekt nu een conclusie op basis van je eigen aanname en niet op basis van wat gezegd is? Op basis van je eigen bias?
Reform betekent hervorming. En eerlijk is eerlijk, dat is precies wat nodig is met immigratie in de VS. Het land kan (op dit moment) niet zonder immigranten, dus moet je het op een slimme manier aanpakken om te voorkomen dat elke sector schade oploopt.
Hervorming gaat over beleid, niet over de mensen die er nu zijn. Dat is ook wat Sanders bedoelde met hervormen. Je reactie laat zien dat je niet begrijpt wat er staat, hoogstwaarschijnlijk omdat je het alleen even snel gescand hebt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Leg eens uit wat de hervorming dan behelst voor die 20+ miljoenen illegalen die nu in het land verblijven? Deporteren mag niet, ze als seizoensbewerkers behandelen gaat neerkomen op deportaties want anders faciliteer je immigratie maar dan onder een andere noemer.
Kortom je hebt niets, want ook Sanders durft niet echt te benoemen wat er precies bedoelt word met comprehensive immigration reform. Feit blijft dat er 20+ miljoen illegalen in het land verblijven en daar moet iets mee gebeuren. Lang geleden in een debat vond hij dat een weg naar burgerschap moet zijn maar dat durft hij blijkbaar niet meer te benoemen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hervorming gaat over beleid, niet over de mensen die er nu zijn. Dat is ook wat Sanders bedoelde met hervormen. Je reactie laat zien dat je niet begrijpt wat er staat, hoogstwaarschijnlijk omdat je het alleen even snel gescand hebt.
Sanders geeft niet aan niets te willen doen, hij geeft aan het anders aan te willen pakken. Dat is nog steeds iets heel anders dan “belonen van illegaal gedrag”
Je geeft zelf regelmatig richting anderen aan dat ze bij de feiten moeten blijven. Ik adviseer je hetzelfde te doen.
Ik ben niet degene die claimde wat hij ging doen, dat was jij. Dus kortom; je hebt niets en claimt gewoon dat hij illegalen gaat belonen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom je hebt niets, want ook Sanders durft niet echt te benoemen wat er precies bedoelt word met comprehensive immigration reform. Feit blijft dat er 20+ miljoen illegalen in het land verblijven en daar moet iets mee gebeuren. Lang geleden in een debat vond hij dat een weg naar burgerschap moet zijn maar dat durft hij blijkbaar niet meer te benoemen.
Ik baseer die claim op een uitspraak tijdens de debatten in 2016 en het feit dat hij illegalen niet wil deporteren. Als hij de situatie wil laten zoals het nu is dat je een permanente illegale onderklasse heb zonder uitzicht op burgerschap maar ook geen bereidheid hebt om ze te deporteren dan stelt het allemaal wel heel weinig voor vind je niet?quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die claimde wat hij ging doen, dat was jij. Dus kortom; je hebt niets en claimt gewoon dat hij illegalen gaat belonen.
En ik postte een artikel van een paar jaar later. Het is geen feit dat hij illegalen niet wil deporteren, dat vul je zelf in. Niemand heeft ook gezegd de situatie te laten zoals hij is.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik baseer die claim op een uitspraak tijdens de debatten in 2016 en het feit dat hij illegalen niet wil deporteren. Als hij de situatie wil laten zoals het nu is dat je een permanente illegale onderklasse heb zonder uitzicht op burgerschap maar ook geen bereidheid hebt om ze te deporteren dan stelt het allemaal wel heel weinig voor vind je niet?
https://www.ontheissues.org/2024/Bernie_Sanders_Immigration.htmquote:Op zondag 12 oktober 2025 13:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En ik postte een artikel van een paar jaar later. Het is geen feit dat hij illegalen niet wil deporteren, dat vul je zelf in. Niemand heeft ook gezegd de situatie te laten zoals hij is.
Belangrijkste, er staat niets in al je reacties waaruit blijkt dat hij ze zou belonen. Samengevat: je claim dat hij ze beloont is onzin.
Kortom naturalisatie voor de meeste illegalen, ik mag toch hopen dat hij met deze waanzin bendeleden en ander gespuis buiten zijn plannen houd.quote:Trump is not going to get the wall [which he claims is needed to deal with the "national emergency" at the southern border]. The real national emergency that we have is that we do not have comprehensive immigration reform and a path toward citizenship. The emergency that we have is we have 1.8 million young people who are eligible for the DACA program who are scared to death any day that they could be deported, even though they spent their whole lives in this country. The goal is to finally deal with comprehensive immigration reform and a path toward citizenship and a humane policy at the border for those who seek asylum. America should not be the country which grabs little children at the border out of the arms of their mothers. That is not that what this country needs to be.
Source: CNN Town Hall on 2020 Democratic presidential primary , Feb 25, 2019
Restructure ICE; don't necessarily abolish it
Immigration: Path to citizenship for most undocumented immigrants. Restructure, don't necessarily abolish U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE).
Most undocumented immigrants who are in the country now would receive a path to citizenship under Sanders' immigration plan.
He voted for the 2013 Senate immigration bill that proposed a pathway to citizenship for undocumented immigrants, doubling the number of border patrol officers, and providing an additional 350 miles of border fencing. (That bill did not become law.)
Sanders would like to restructure ICE. But he has not given details and has not gone so far as to say that he thinks the agency should be "abolished," a position some of his 2020 Democratic rivals have taken.
Ik zou verwachten dat die juist welkom zijn in het huidige klimaat.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://www.ontheissues.org/2024/Bernie_Sanders_Immigration.htm
[..]
Kortom naturalisatie voor de meeste illegalen, ik mag toch hopen dat hij met deze waanzin bendeleden en ander gespuis buiten zijn plannen houd.
Bij de socialisten is in principe iedereen welkom, het is dat hij geremd word door de realiteit (het electoraat) waardoor hij toch niet te ver kan gaan.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat die juist welkom zijn in het huidige klimaat.
Ik altijd maar denken dat je straf krijgt voor je daden en niet later alsnog voor dezelfde actie straf krijgt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 08:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oh dat ene meisje van 15 die verantwoordelijk is voor twee straatroven en mishandeling. Ja vreselijk dat ze is opgepakt, dat moeten we niet willen in een beschaafd land. In een beschaafd land gaan we in gesprek en laten we dit soort gajes hun gang gaan toch?
Nogmaals, dat iemand ooit iets heeft gedaan wat niet mag, wil niet zeggen dat ze dan meteen maar een ondermens is. Daarnaast, als jij het zegt, is het blijkbaar een leugen. Heeft ze ook huisdieren gegeten?quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb anders niet de indruk dat Trump zich daar iets van aantrekt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bij de socialisten is in principe iedereen welkom, het is dat hij geremd word door de realiteit (het electoraat) waardoor hij toch niet te ver kan gaan.
Het oppakken van criminelen is geen fascisme, het is juist een teken van een functionerende rechtsstaat.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik altijd maar denken dat je straf krijgt voor je daden en niet later alsnog voor dezelfde actie straf krijgt.
Daarnaast geloof ik er geen reet van wat ICE en jij allemaal voor excuus maken om mensen zo te behandelen. Grow the fuck up, stop met het goedkeuren van fascisme.
Dank je wel voor die bron, daar hebben we iets aan.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://www.ontheissues.org/2024/Bernie_Sanders_Immigration.htm
[..]
Kortom naturalisatie voor de meeste illegalen, ik mag toch hopen dat hij met deze waanzin bendeleden en ander gespuis buiten zijn plannen houd.
Alle mensen die niet in het door jou gewenste hokje passen in een hokje proppen en oppakken is dan juist wel weer een kenmerk van fascisme. Je moet het toch met me eens zijn dat de VS momenteel geen goed werkende rechtstaat is?quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het oppakken van criminelen is geen fascisme, het is juist een teken van een functionerende rechtsstaat.
Maar ondertussen geen fuck geven om de misdaden en corruptie van die ene man die nu alles in zijn eentje aan het bepalen is.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De politie is nu eenmaal niet zachtzinnig. Het kan goed zijn dat de auto in kwestie meerdere malen tot stoppen is gemaand maar dat vervolgens niet deed. Ik heb er ieder geval weinig medelijden mee.
En de grootste crimineel komt overal mee weg, dan heb je een falende rechtsstaat. Checks and balances worden niet uitgevoerd, dan heb je een falende rechtsstaat. Het leger wordt op de bevolking afgestuurd, dan heb je geen rechtsstaat en zit je al midden in het fascisme.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het oppakken van criminelen is geen fascisme, het is juist een teken van een functionerende rechtsstaat.
Dat was dit verhaal toch? https://www.newsweek.com/(...)n-january-6-10793817quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:40 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Trump was even vergeten dat hij toen president was en niet Biden...
Wel knap dat Biden al regeerde voor hij president was. Moet wel een hele goede president zijn geweest dan.quote:FBI Director Kash Patel has disputed President Donald Trump’s claim that undercover bureau agents, under former FBI Director Christopher Wray, provoked the January 6 attack on the U.S. Capitol, saying instead that they were deployed on a crowd control mission that breached bureau protocol but did not amount to instigation.
Nee het is het belonen van mensen die de wet hebben overtreden. Als je al deze illegalen gaat naturaliseren dan schep je weer een precedent dat met een volgende lading naturalisatie op tafel ligt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dank je wel voor die bron, daar hebben we iets aan.
“Een pad naar naturalisatie” houdt gewoon in dat je burger kunt worden, net als jij burger van België hebt kunnen worden. Daar kunnen prima voorwaarden aan verbonden worden.
Het is nog steeds iets anders dan mensen belonen, dat moet je ondertussen toch wel toe kunnen geven?
Dat is op zich een prima punt, maar dan moet je daar toch wel consequent in zijn? Trump die alle wetsovertreders van 6 januari zonder pardon een pardon geeft gaat daar tegenin, lijkt me.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee het is het belonen van mensen die de wet hebben overtreden. Als je al deze illegalen gaat naturaliseren dan schep je weer een precedent dat met een volgende lading naturalisatie op tafel ligt.
We hebben al vastgesteld dat principes er niet meer toe doen. Lolquote:Op zondag 12 oktober 2025 14:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is op zich een prima punt, maar dan moet je daar toch wel consequent in zijn? Trump die alle wetsovertreders van 6 januari zonder pardon een pardon geeft gaat daar tegenin, lijkt me.
Xenofobie is belangrijker dat de economie of menselijkheid.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:00 schreef Vis1980 het volgende:
Bestaan er geen economisch rechtse mensen meer? Zijn die allemaal overgestapt naar 'liever geen buitenlanders, ook al kunnen we ook de economie een plezier doen'?
Ook iets wat ik met de jaren heb geleerd is dat de cultuur de politiek stuurt en niet andersom. Jij framed het als “liever geen buitenlanders” maar het werkelijke argument is liever geen oneerlijke concurrentie voor de onderklasse en bescherming van de cultuur.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:00 schreef Vis1980 het volgende:
Bestaan er geen economisch rechtse mensen meer? Zijn die allemaal overgestapt naar 'liever geen buitenlanders, ook al kunnen we ook de economie een plezier doen'?
Klopt, maar waar baseer je dan het idee op dat je mensen niet moet belonen voor het overtreden van de wet? Geldt dat dan alleen voor mensen waar je het niet mee eens bent ofzo? Ik wil best geloven dat je echt vindt dat wetsovertreders niet beloond moet worden maar het lijkt me allemaal nogal tegenstrijdig zo.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben al vastgesteld dat principes er niet meer toe doen. Lol
Ik vind dat de straffen die veel van die figuren hebben gehad buitenproportioneel waren. Jarenlange gevangenisstraf voor mensen die slechts een rondje hebben gelopen. Er zaten uiteraard ook mensen bij die wel actief geweld hebben gepleegd en die hadden wat mij betreft ook wel mogen blijven zitten.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, maar waar baseer je dan het idee op dat je mensen niet moet belonen voor het overtreden van de wet? Geldt dat dan alleen voor mensen waar je het niet mee eens bent ofzo? Ik wil best geloven dat je echt vindt dat wetsovertreders niet beloond moet worden maar het lijkt me allemaal nogal tegenstrijdig zo.
Er is nergens gezegd dat ze beloond worden. Er is gezegd dat er een pad naar legale immigratie moet komen. Bijvoorbeeld: “vanaf t moment van deze brief heb je 30 dagen om je bij ICE te melden om je proces te starten. Doe je dat niet start de uitzettingsptocedure. Dat is ook een pad.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee het is het belonen van mensen die de wet hebben overtreden. Als je al deze illegalen gaat naturaliseren dan schep je weer een precedent dat met een volgende lading naturalisatie op tafel ligt.
Dit is al eerder gebeurt onder Reagan en zonder de grenzen goed te bewaken loop je het risico om weer miljoenen illegalen in je land te halen om vervolgens uiteindelijk weer miljoenen te naturaliseren.
Dat is toch logisch? Het binnendringen van het capitool is niet hetzelfde als het binnendringen van het vondelpark.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat de straffen die veel van die figuren hebben gehad buitenproportioneel waren. Jarenlange gevangenisstraf voor mensen die slechts een rondje hebben gelopen. Er zaten uiteraard ook mensen bij die wel actief geweld hebben gepleegd en die hadden wat mij betreft ook wel mogen blijven zitten.
Vergeet overigens ook niet dat veel van die mensen al een aantal jaar in het gevang hebben gezeten, het is niet dat er geen consequenties zaten aan hun gedrag.
Ok, maar Trump heeft ze allemaal een pardon gegeven, deze nuance maakt hij niet en wil hij ook niet maken. Zijn principe is dat deze mensen voor hem waren dus steunt hij ze.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat de straffen die veel van die figuren hebben gehad buitenproportioneel waren. Jarenlange gevangenisstraf voor mensen die slechts een rondje hebben gelopen. Er zaten uiteraard ook mensen bij die wel actief geweld hebben gepleegd en die hadden wat mij betreft ook wel mogen blijven zitten.
Vergeet overigens ook niet dat veel van die mensen al een aantal jaar in het gevang hebben gezeten, het is niet dat er geen consequenties zaten aan hun gedrag.
Dat is een pad, maar uiteindelijk toch weer een beloning van het vertonen van illegaal gedrag. Dan rest natuurlijk de vraag wat als zo’n aanvraag word afgeketst, word zo’n figuur dan wel gedeporteerd?quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er is nergens gezegd dat ze beloond worden. Er is gezegd dat er een pad naar legale immigratie moet komen. Bijvoorbeeld: “vanaf t moment van deze brief heb je 30 dagen om je bij ICE te melden om je proces te starten. Doe je dat niet start de uitzettingsptocedure. Dat is ook een pad.
Cultureel natuurlijk, de VS had een harde shift nodig die beter past bij de mensen die het land bevolken. De beklemmende cultuur die het land in de greep had waar zelfs suggereren dat illegalen niet in het land horen je in de nazi hoek plaatste, dat institutioneel racisme helemaal prima is in een multi etnisch land etc etc was iets dat verbroken moest worden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, maar Trump heeft ze allemaal een pardon gegeven, deze nuance maakt hij niet en wil hij ook niet maken. Zijn principe is dat deze mensen voor hem waren dus steunt hij ze.
Ik vind het goed om te zien dat je het daar in ieder geval mee oneens bent, maar ik blijf je steun voor Trump raadselachtig vinden, op basis van wat je zelf zegt te geloven. Is het dan puur en alleen de retoriek en acties op cultureel vlak die je aanstaan?
Dus je bent bij voorbaat ontevreden over een aanname die je zelf doet?quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is een pad, maar uiteindelijk toch weer een beloning van het vertonen van illegaal gedrag. Dan rest natuurlijk de vraag wat als zo’n aanvraag word afgeketst, word zo’n figuur dan wel gedeporteerd?
quote:Purge, Merge, and Surge
As Trump deploys a combination of ICE, National Guard troops and other paramilitary forces to multiple American cities, he is implementing a three-step plan. The plan involves different parts of the national security state, immigration enforcement, and the military:
Purge - eliminating those deemed not to be aligned with Trump.
Merge - combine different components into a single omniforce.
Surge - impose Trump’s control over Democratic cities; instigate enough unrest to justify escalation; find examples to brutalize and tamp down any dissent.
Radley Balko describes as this new entity as:
an amalgamation of border cops, ICE agents, Homeland Security, sheriff’s deputies, Guardsmen, and military (and probably soon, militia and extremist groups). This force is fiercely loyal to Trump, they operate in masks and unmarked vehicles, and they’re wholly unaccountable.
Purging the Disloyal
Military or paramilitary forces have some common qualities. Most obviously, they depend on hierarchy. In other respects, they vary. America’s military has historically been marked by a commitment to constitutional values, conditioned on a separation of civilian-military sphere of responsibilities. Other units, such as ICE or CBP, are distinctly less professional, disciplined, and more willing to explicitly align themselves with a political candidate, specifically with Trump. (...)
https://donmoynihan.substack.com/p/purge-merge-and-surge
Lol waarom bespreken we überhaupt de Amerikaanse politiek. Je woont er toch niet? Wat een dooddoener weer zeg. Zullen we het voortaan alleen maar over het buitenlandbeleid van de VS hebben? Gezien het feit dat dit ons meer raakt dan welke vorm van beleid ook in de VS?quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:39 schreef Vis1980 het volgende:
Chivaz vindt het echt heeel belangrijk dat iemand aan de andere kant vd wereld geen verblijfsvergunning kan krijgen. Heeft eeeeecht niets te maken met xenofobie, hoor!
Het lijkt allemaal toch verdomd veel op wat ook veel gebeurde onder een bepaalde politieke beweging uit de jaren '40 in bepaalde landen 😱quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Aardige uiteenzetting van de strategie (en financiële allocatie) achter Trumps wraakcampagnes:
[..]
Pas op, je krijgt straks de menigte achter je aan met dit soort BNW Posts lol.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Aardige uiteenzetting van de strategie (en financiële allocatie) achter Trumps wraakcampagnes:
[..]
Als ‘t loopt als een eend, eruit ziet als een eend en kwaakt als een eend is ‘t in dit geval overduidelijk een gans. Kan niet anders.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het lijkt allemaal toch verdomd veel op wat ook veel gebeurde onder een bepaalde politieke beweging uit de jaren '40 in bepaalde landen 😱
Weinig BNW aan; het is een verzameling feiten die, voor personen die nog enige rationele waarde aan vrijheid en rechtvaardigheid hechten, een onmiskenbaar beeld schetsen van groeiend despotisme dat inmiddels door een astronomisch budget gesteund wordt. Dat is namelijk wat zich nu afspeelt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Pas op, je krijgt straks de menigte achter je aan met dit soort BNW Posts lol.
Het is een verkiezingsbelofte die word ingelost. Trump beloofde deportaties en levert dus ook en ja daar zijn geld en manschappen voor nodig.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:14 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Weinig BNW aan; het is een verzameling feiten die, voor personen die nog enige rationele waarde aan vrijheid en rechtvaardigheid hechten, een onmiskenbaar beeld schetsen van groeiend despotisme dat inmiddels door een astronomisch budget gesteund wordt. Dat is namelijk wat zich nu afspeelt.
Dat is waar als je een blanke Amerikaan bent, maar niet als je (bijvoorbeeld) Latino bent:quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een verkiezingsbelofte die word ingelost. Trump beloofde deportaties en levert dus ook en ja daar zijn geld en manschappen voor nodig.
Dit artikel stelt dat de VS via ICE verandert in een politiestaat terwijl je als Amerikaan niets te vrezen hebt van ICE. Dit is gewoon een bizarre aantijging zogenaamd gestaafd met bewijs dat niet zou misstaan op Infowars.
Wat denk je dat dat doet met zo’n community? Dat zorgt voor angst onder de bevolking, dus “niets te vrezen” is wel de situatie downplayen.quote:‘I’m From Here!’: U.S. Citizens Are Ending Up in Trump’s Dragnet
While many of those detained have immediately declared their U.S. citizenship to officers, they have routinely been ignored, according to interviews with the men, their lawyers and court documents. In some cases they have been handcuffed, kept in holding cells and immigration facilities overnight, and in at least two cases held without access to a lawyer or even a phone call.
How many U.S. citizens have been swept up in the Trump administration’s immigration sweeps is difficult to say. No comprehensive log of such encounters is available from the federal government, and immigration agents are not required to document stops of citizens.
A review by The New York Times of publicly reported cases and court records found that since January, at least 15 U.S. citizens have been arrested or detained and questioned about their citizenship by immigration agents or local law enforcement officers enlisted to work with the federal authorities.
Het is stoeremannen-Calimerogedrag. Lekker veel brullen en dreigen om maar niemand te laten zien hoe klein en onzeker je eigenlijk bent.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:36 schreef Vis1980 het volgende:
Alles is war. Culture wars, infowars, department of war, war on drugs enz.
Misschien moet je je toch eens afvragen,'are we the baddies?'
Ik kan het artikel niet lezen maar zoals ik al eerder stelde, met grootschalige acties zul je altijd incidenten hebben en dwalingen. Het is natuurlijk heel kwalijk dat het gebeurt maar allerminst een argument om er dan maar mee te stoppen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is waar als je een blanke Amerikaan bent, maar niet als je (bijvoorbeeld) Latino bent:
[..]
Wat denk je dat dat doet met zo’n community? Dat zorgt voor angst onder de bevolking, dus “niets te vrezen” is wel de situatie downplayen.
Het deel wat ik quote in mijn vorige post vat het wel goed samen. Ik reageerde op je “Amerikanen hebben niets te vrezen”. Veel latino’s zijn gewoon Amerikanen. Niet elke ‘echte’ Amerikaan is roomblank.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan het artikel niet lezen maar zoals ik al eerder stelde, met grootschalige acties zul je altijd incidenten hebben en dwalingen. Het is natuurlijk heel kwalijk dat het gebeurt maar allerminst een argument om er dan maar mee te stoppen.
Ik geloof er simpelweg niet in dat een groot deel van de Amerikaanse bevolking in angst leeft omdat er een aantal incidenten zijn geweest. Ik heb heel wat filmpjes van voornamelijk zwarte Amerikanen gezien die het helemaal prima vinden dat ICE voortvarend te werk gaat. Sommigen vertellen dat ze zelf gebeld worden voor een baan, anderen vertellen dat ze blij zijn dat de illegalen worden verwijderd omdat ze voornamelijk in hun buurten zitten gebruik makend van de voorzieningen aldaar.
Het is allemaal niet zo zwart wit, maar de werkende onderklasse profiteert hier het meeste van.
Mag je vinden, maar ik verwacht dat de VS een werkende rechtstaat is en dat de straf proportioneel is volgens de geldende wetgeving.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat de straffen die veel van die figuren hebben gehad buitenproportioneel waren. Jarenlange gevangenisstraf voor mensen die slechts een rondje hebben gelopen.
Ze zijn als helden vrijgelaten.quote:Er zaten uiteraard ook mensen bij die wel actief geweld hebben gepleegd en die hadden wat mij betreft ook wel mogen blijven zitten.
Natuurlijk, vandaar ook dat veelvuldige gesmijt met termen als 'the enemy within' en 'under invasion from the left' voor een bij elkaar geroepen legertop. Iedereen die 1 en 1 bij elkaar kan optellen ziet wat de intentie is, maar wacht vooral nog even rustig af of er niet meer dan verkiezingsbeloften ingelost gaan worden. En daarna is er ongetwijfeld wel weer een reeks aan goede nieuwe argumenten die het opsluiten van politieke dissidenten rechtvaardigt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een verkiezingsbelofte die word ingelost. Trump beloofde deportaties en levert dus ook en ja daar zijn geld en manschappen voor nodig.
Dit artikel stelt dat de VS via ICE verandert in een politiestaat terwijl je als Amerikaan niets te vrezen hebt van ICE. Dit is gewoon een bizarre aantijging zogenaamd gestaafd met bewijs dat niet zou misstaan op Infowars.
Ik stel nergens dat een Amerikaan per definitie blank is. Het is een multi etnisch land en veruit de meeste “minderheden” hebben niets te vrezen van ICE. Waarom zou je als burger überhaupt iets te vrezen hebben? Dit soort artikelen waar incidenten worden uitvergroot is stemmingmakerij en dat ben ik inmiddels wel gewend van de media.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het deel wat ik quote in mijn vorige post vat het wel goed samen. Ik reageerde op je “Amerikanen hebben niets te vrezen”. Veel latino’s zijn gewoon Amerikanen. Niet elke ‘echte’ Amerikaan is roomblank.
“Radical left” en “antifa” bekken wel lekker. Zeker nu Trump uitleg heeft gekregen over de oprichters van antifa in de jaren 30. Ben wel benieuwd of ze de vrouw van de leider van antifa eerst opgegraven hebben voor ze gearresteerd is.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:43 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Natuurlijk, vandaar ook dat veelvuldige gesmijt met termen als 'the enemy within' en 'under invasion from the left' voor een bij elkaar geroepen legertop. Iedereen die 1 en 1 bij elkaar kan optellen ziet wat de intentie is, maar wacht vooral nog even rustig af of er niet meer dan verkiezingsbeloften ingelost gaan worden. En daarna is er ongetwijfeld wel weer een reeks aan goede nieuwe argumenten die het opsluiten van politieke dissidenten rechtvaardigt.
Je hebt de BLM rellen, de recente schietpartijen en aanslagen op ICE faciliteiten gemist? Er is gewoon een probleem op links die de afgelopen 10 jaar hard zijn geradicaliseerd. Vind je het soms normaal dat er bijvoorbeeld in Portland 100 dagen lang geprotesteerd word en dat omwonenden worden geïntimideerd en het regelmatig tot gewelddadige confrontaties is uitgelopen met ICE?quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:43 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Natuurlijk, vandaar ook dat veelvuldige gesmijt met termen als 'the enemy within' en 'under invasion from the left' voor een bij elkaar geroepen legertop. Iedereen die 1 en 1 bij elkaar kan optellen ziet wat de intentie is, maar wacht vooral nog even rustig af of er niet meer dan verkiezingsbeloften ingelost gaan worden. En daarna is er ongetwijfeld wel weer een reeks aan goede nieuwe argumenten die het opsluiten van politieke dissidenten rechtvaardigt.
Ja, het is de schuld van de media. Wat denk je van die app waarmee je ICE kon volgen? Dat was niet omdat ze nieuwe Pokemon konden vangen, dat was omdat hele gemeenschappen in angst leven. En die zijn lang niet allemaal illegaal in ‘t land.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat een Amerikaan per definitie blank is. Het is een multi etnisch land en veruit de meeste “minderheden” hebben niets te vrezen van ICE. Waarom zou je als burger überhaupt iets te vrezen hebben? Dit soort artikelen waar incidenten worden uitvergroot is stemmingmakerij en dat ben ik inmiddels wel gewend van de media.
Je hebt Jan 6 en al het republikeinse geweld gemist over de afgelopen jaren? Er is niet alleen een probleem op links, er is een probleem in de VS, zowel op links als op rechts. Wegkijken voor het geweld van rechts maar het geweld van links uitvergroten zorgt alleen maar voor nog verdere polarisatie.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je hebt de BLM rellen, de recente schietpartijen en aanslagen op ICE faciliteiten gemist? Er is gewoon een probleem op links die de afgelopen 10 jaar hard zijn geradicaliseerd. Vind je het soms normaal dat er bijvoorbeeld in Portland 100 dagen lang geprotesteerd word en dat omwonenden worden geïntimideerd en het regelmatig tot gewelddadige confrontaties is uitgelopen met ICE?
De VS heeft al decennia grote rellen. Het enige verschil met nu is dat er een egomane president aan de macht is geholpen die die sentimenten en woede graag verder uitbuit voor zijn eigen agenda, in plaats van de onderliggende oorzaken te bestrijden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je hebt de BLM rellen, de recente schietpartijen en aanslagen op ICE faciliteiten gemist? Er is gewoon een probleem op links die de afgelopen 10 jaar hard zijn geradicaliseerd. Vind je het soms normaal dat er bijvoorbeeld in Portland 100 dagen lang geprotesteerd word en dat omwonenden worden geïntimideerd en het regelmatig tot gewelddadige confrontaties is uitgelopen met ICE?
"I couldn't care less."quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De VS heeft al decennia grote rellen. Het enige verschil met nu is dat er een egomane president aan de macht is geholpen die die sentimenten en woede graag verder uitbuit voor zijn eigen agenda, in plaats van de onderliggende oorzaken te bestrijden.
Je bedoelt die app waar ze ICE mee konden volgen die de operaties van ICE op allerlei manieren in gevaar bracht? Je bent een legale burger met de papieren om het te bewijzen en dan moet je ineens bang zijn voor ICE omdat de NYT een artikel heeft geplaatst dat er her en der wat fouten zijn gemaakt? Wat verwacht je overigens dat Amerikaanse latino burgers gaan doen? Hard wegrennen omdat ICE in de buurt is? Hoe gaat dat überhaupt in z’n werk in Texas of Californië met een gigantische latino populatie?quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:50 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, het is de schuld van de media. Wat denk je van die app waarmee je ICE kon volgen? Dat was niet omdat ze nieuwe Pokemon konden vangen, dat was omdat hele gemeenschappen in angst leven. En die zijn lang niet allemaal illegaal in ‘t land.
Dat kun je stemmingmakerij noemen omdat het niet in het “ICE good” narratief past, maar dat speelt overduidelijk.
Haha. Ik moet toegeven, je toont wel commitment voor je act. Je weet zelf net zo goed als ik dat dat niet is wat ik zei.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je bedoelt die app waar ze ICE mee konden volgen die de operaties van ICE op allerlei manieren in gevaar bracht? Je bent een legale burger met de papieren om het te bewijzen en dan moet je ineens bang zijn voor ICE omdat de NYT een artikel heeft geplaatst dat er her en der wat fouten zijn gemaakt? Wat verwacht je overigens dat Amerikaanse latino burgers gaan doen? Hard wegrennen omdat ICE in de buurt is? Hoe gaat dat überhaupt in z’n werk in Texas of Californië met een gigantische latino populatie?
Ik zou een ander media-dieet gaan volgen als ik jou was.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:56 schreef Chivaz het volgende:
Ik geniet overigens wel van de drama rond Letitia James, mevrouw heeft zich hoogst waarschijnlijk schuldig gemaakt aan fraude en uiteraard is de media daar om rugdekking te geven.
https://x.com/mazemoore/s(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow
Het zou toch mooi zijn als ze eventjes de bak in gaat al is het maar dat ze een wijze les leert. Ga niet vanwege politieke overwegingen het systeem misbruiken om je politieke tegenstanders uit te schakelen. Sommigen houden niet van dat soort praktijken en genieten er van dat je uiteindelijk kapot gemaakt word en eerlijk is eerlijk Leatitia James verdient dat natuurlijk ook gewoon.
Ja, Kyiv is niets vergeleken met Portland, zo'n Warzone is het...quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:56 schreef Chivaz het volgende:
Ik geniet overigens wel van de drama rond Letitia James, mevrouw heeft zich hoogst waarschijnlijk schuldig gemaakt aan fraude en uiteraard is de media daar om rugdekking te geven.
Het zou toch mooi zijn als ze eventjes de bak in gaat al is het maar dat ze een wijze les leert. Ga niet vanwege politieke overwegingen het systeem misbruiken om je politieke tegenstanders uit te schakelen. Sommigen houden niet van dat soort praktijken en genieten er van dat je uiteindelijk kapot gemaakt word en eerlijk is eerlijk Leatitia James verdient dat natuurlijk ook gewoon.
Kan iemand Miller vertellen van het account af te blijven, of iig beter te doen alsof het DJT zelf is?quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Corrupte zak hooi. Even een koele 100 miljoen cashen op vrijdag.
https://bsky.app/profile/bunnibytz.bsky.social/post/3m2zcanarq22mquote:Op zondag 12 oktober 2025 19:08 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als ‘t loopt als een eend, eruit ziet als een eend en kwaakt als een eend is ‘t in dit geval overduidelijk een gans. Kan niet anders.
Due linksboven lijkt wel op een Patek Philippe Nautilusquote:Op zondag 12 oktober 2025 22:32 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m2szgwnxhc2j
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Corrupte zak hooi. Even een koele 100 miljoen cashen op vrijdag.
Hoeveel zouden ze daar nou van verkopen? De hoeveelheid moeite die ze steken in prullaria en bullshit kan het toch niet waard zijn voor iemand die al ettelijke miljarden zou hebben, zou je zeggen...quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:59 schreef Kijkertje het volgende:
En Melania pikt natuurlijk ook een graantje mee:
[ afbeelding ]
Geen idee maar het zal bij elkaar toch wel in de miljoenen lopen neem ik aan. Het gaat natuurlijk ook niet alleen om de winst maar ook om de promotie van zijn naam die overal op staat.quote:Op maandag 13 oktober 2025 01:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoeveel zouden ze daar nou van verkopen? De hoeveelheid moeite die ze steken in prullaria en bullshit kan het toch niet waard zijn voor iemand die al ettelijke miljarden zou hebben, zou je zeggen...
Wil je echt dat mensen die hypotheekfraude plegen de bak in gaan? Want dan heb ik leuk nieuws.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:56 schreef Chivaz het volgende:
Ja maar dat is een whataboutism en dus dat telt niet voor de frauderende tegenpartij. Een totaal gebrek aan enig moraal en ethiek is wat maga en hun goed geïndoctrineerde massa keer op keer toont. Maar we mogen het niet opkomend fascisme noemen want dan voelen ze zich onheus bejegend en reageren ze nog woker als het woke spook waar ze tegen menen te moeten strijden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 06:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wil je echt dat mensen die hypotheekfraude plegen de bak in gaan? Want dan heb ik leuk nieuws.
Er zouden toch mensen alleen maar op basis van ‘merit’ worden gekozen?quote:
quote:Dominion Voting Systems Sold to GOP Firm — Right After Settling Defamation Suits vs. OANN, Giuliani, Powell
Dominion Voting Systems has been purchased by Liberty Vote, a firm headed by a former GOP election official with ties to a staunch ally of President Donald Trump — just weeks after Dominion settled several defamation lawsuits it filed in the wake of the 2020 election.
According to a report by Axios’ Alex Isenstadt, Dominion was purchased “for an undisclosed sum” by Liberty Vote, a company owned by Scott Leiendecker. Isendstadt’s article highlights Leiendecker’s “deep Republican connections“:
Ik vind dit toch wel beangstigend. Niets houdt Dominion (of nouja, hun nieuwe eigenaar) tegen te zeggen dat de Dominion stemcomputers inderdaad misbruikt zijn, of om verder onderzoek ernaar onmogelijk te maken.quote:In recent weeks, Dominion has settled several of these defamation lawsuits for undisclosed sums, including against Rudy Giuliani, Sidney Powell, and OANN.
Isenstadt directly connected these settlements to the sale to Liberty, writing that “[a]s part of its deal with Dominion, Liberty officials asked Dominion to settle several other defamation lawsuits against Trump allies who attacked the company over the 2020 election results.”
En weer een stapje verder richting autocratie natuurlijk: De stemcomputers in handen van een proponent van het regime.quote:Op maandag 13 oktober 2025 09:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit toch wel beangstigend. Niets houdt Dominion (of nouja, hun nieuwe eigenaar) tegen te zeggen dat de Dominion stemcomputers inderdaad misbruikt zijn, of om verder onderzoek ernaar onmogelijk te maken.
Dit soort systemen zijn gebaseerd op vertrouwen. Als dat vertrouwen weg is, is het systeem weg.
Wtf zijn dit voor mafia praktijken?quote:Op maandag 13 oktober 2025 09:38 schreef Dutch_view het volgende:
Een nieuwe aflevering in de serie ICE actie:
Embedden lukt weer eens niet, dan maar zo.
Kort verhaal: ICE ramt auto en sleurt bestuurder eruit.
https://x.com/TheJFreakinC/status/1977008410198474825
Maar Amerikanen hebben niets te vrezen van ICE hoor.quote:Op maandag 13 oktober 2025 09:38 schreef Dutch_view het volgende:
Dit is echt alle grenzen voorbij.quote:Op maandag 13 oktober 2025 09:38 schreef Dutch_view het volgende:
Gemaskerde mannen die met flink veel geweld mensen uit hun auto sleuren en meenemen naar een onbekende locatie is pure vrijheid en democratie.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wtf zijn dit voor mafia praktijken?
Yeah, make America Safe Againquote:Op maandag 13 oktober 2025 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gemaskerde mannen die met flink veel geweld mensen uit hun auto sleuren en meenemen naar een onbekende locatie is pure vrijheid en democratie.
Wel de manier waarop mensen als Hussein en Assad hun land veiliger dachten te kunnen maken ja.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Yeah, make America Safe Again
'Hadden ze 40 jaar geleden maar geen overtreding moeten begaan, niemand staat boven de wet, Stem Trump.'quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:36 schreef Dutch_view het volgende:
Ja het is echt bizar, maar inmiddels lijkt het als "Just another day at the office" te worden, helaas
Ja dat gaat er bij zijn MAGA achterban in als zoete koek.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hadden ze 40 jaar geleden maar geen overtreding moeten begaan, niemand staat boven de wet, Stem Trump.'
Je mag het geen facsisme noemen had ik begrepen. Maarre... Ik krijg hier zware Anne Frank vibes bijquote:Op maandag 13 oktober 2025 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gemaskerde mannen die met flink veel geweld mensen uit hun auto sleuren en meenemen naar een onbekende locatie is pure vrijheid en democratie.
En dan nog zijn er mensen die dit goedpraten...quote:Er gebeuren vreselijke dingen buiten. Op elk moment van de dag en nacht worden arme, hulpeloze mensen uit hun huizen gesleurd. Ze mogen alleen een rugzak en wat geld meenemen, en zelfs dan worden ze onderweg van hun bezittingen beroofd. Gezinnen worden uit elkaar gerukt; mannen, vrouwen en kinderen worden van elkaar gescheiden. Kinderen komen thuis van school en ontdekken dat hun ouders verdwenen zijn. Vrouwen komen terug van boodschappen en ontdekken dat hun huizen verzegeld zijn en hun families verdwenen.
En welk boek denk je dat er aan de lopende band verboden wordt in de VS?quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je mag het geen facsisme noemen had ik begrepen. Maarre... Ik krijg hier zware Anne Frank vibes bij
[..]
En dan nog zijn er mensen die dit goedpraten...
Sowieso, boeken lezen aan de lopende band zorgt voor ongelukken en negatieve functioneringsgesprekken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En welk boek denk je dat er aan de lopende band verboden wordt in de VS?
En die lijst is langer en langer aan het worden. Zelfs Maus is in een aantal staten/counties gebanned. Dat komt vrijwel neer op holocaustontkenningquote:Op maandag 13 oktober 2025 11:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Prachtige Graphic Novel is datquote:Op maandag 13 oktober 2025 11:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En die lijst is langer en langer aan het worden. Zelfs Maus is in een aantal staten/counties gebanned. Dat komt vrijwel neer op holocaustontkenning
Dagboek van Kilmar Abrego Garcia?quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Naast Watchmen m'n favoriete graphic novelquote:
Wordt hoog tijd dat Irak de VS binnenvalt om Freedom & Democracy aka regime change te brengen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel de manier waarop mensen als Hussein en Assad hun land veiliger dachten te kunnen maken ja.
Moet gewoon kunnen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iedereen die ook maar een beetje in geschiedenis geïnteresseerd is, en meer dan 3 functionerende hersencellen heeft, zíet wat er gaande is, en ziet ook alle overeenkomsten met Dat Ene Wat Niet Benoemd Mag Worden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je mag het geen facsisme noemen had ik begrepen. Maarre... Ik krijg hier zware Anne Frank vibes bij
[..]
En dan nog zijn er mensen die dit goedpraten...
Haha zo typerend dat jij bovenstaande negeert.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:48 schreef Rnie het volgende:
Dat applaus voor Trump in Knesset.![]()
Hij flikt het toch maar weer he?
Zou niet te vroeg juichen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:48 schreef Rnie het volgende:
Drive by troll...negerenquote:Op maandag 13 oktober 2025 12:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha zo typerend dat jij bovenstaande negeert.
Voor Israël mag dit wel als een overwinning worden gezien.quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:04 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het nogal vreemd om het als 'overwinning voor israel' neer te zette (dat zou volgens de NOS in zijn speech staan) Het is vooral een nederlaag voor de mensheid, maar goed alles om het ego van trump te strelen natuurlijik.
Verder: negeer de trolls nu een keer.
Ten koste van een heel gebied in puin en ik weet niet hoeveel burgerdoden. Of wordt dat weggemoffeld onder nevenschade?quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor Israël mag dit wel als een overwinning worden gezien.
Alle gijzelaars zijn vrijgelaten en Hamas gaat Gaza verlaten.
Knap he. Mensen hier zullen hopen dat het toch weer fout gaat of het een nederlaag noemen, alleen omdat ze Trump misgunnen. Maarja, het is wat het is.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:48 schreef Rnie het volgende:
Nobelprijs waardig wat die dekselse Trump voor elkaar heeft gekregen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:48 schreef Rnie het volgende:
Was gewoon een staande ovatie.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:48 schreef Rnie het volgende:
Het zou toch mooi wezen als we wisten wat er vooraf ging, wie die vrouw was etc etc.quote:Op maandag 13 oktober 2025 09:38 schreef Dutch_view het volgende:
Uit serieuze interesse; hoe heeft hij het verdiend dan?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Was gewoon een staande ovatie.
En volledig verdiend, Wmb.
Dan heb je geen staande ovatie verdiend maar heb je gewoon bloed aan je handen en moet je dat gewoon toegeven.quote:Trump steekt de loftrompet over het Amerikaanse wapenarsenaal en de kracht van zijn leger. "Je hebt de wapens goed gebruikt", zegt de president tegen Netanyahu. "En dat heeft voor vrede gezorgd", stelt Trump.
Nog even en passant natuurlijk Obama en Biden de schuld geven.quote:Dat er niet eerder vooruitgang is geboekt in de regio, is volgens Trump de schuld van zijn voorgangers Barack Obama en Joe Biden. Die zouden een hekel aan Israël hebben, claimt de president zonder bewijs te leveren.
Die komt er telkens voor de helft achter dat ze een beetje dom heeft gedaan, maar de Franc wil nooit echt helemaal vallen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Wat is er in hemelsnaam met MTG aan de hand?
Als dit je overtuiging is, heeft het weinig zin om uitleg te geven.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Uit serieuze interesse; hoe heeft hij het verdiend dan?
Deze genocide had nooit mogen plaatsvinden en de VS heeft het grotendeels gefaciliteerd (door wapentuig te leveren) en oogluikend toegestaan door Netanyahu niet te stoppen.
Dan heb je geen staande ovatie verdiend maar heb je gewoon bloed aan je handen en moet je dat gewoon toegeven.
verder draait hij zelfs in de knesseth z'n bekende riedeltje af, schaamteloos.
Ik zeg dat ik serieus geïnteresseerd ben in je mening en visie hierover. Wat ik er zelf van vind is dat dan reden om het dan niet te doen? Ben geïnteresseerd in meerdere invalshoeken dus ik zou het fijn vinden als je toch een poging zou wagen!quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dit je overtuiging is, heeft het weinig zin om uitleg te geven.
Ik vind dat Trump hier wel degelijk credits verdient.
Lijkt toch op een stukje wroeging. Misschien toch een paar daar met een geweten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Hij vraagt om uitleg waarom je een bepaalde mening hebt, en komt dan hiermee?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij kan vast ook mooie snelwegen bouwen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn take:quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik serieus geïnteresseerd ben in je mening en visie hierover. Wat ik er zelf van vind is dat dan reden om het dan niet te doen. Ben geïnteresseerd in meerdere invalshoeken dus ik zou het fijn vinden als je toch een poging zou wagen!
Wanneer is het weer "Infrastructure week"? Over twee weken?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij kan vast ook mooie snelwegen bouwen.
Ze wordt niet serieus genomen door de rest van haar partij wat haar politieke carriëre in de weg zit en daarom probeert ze nu haar eigen weg te gaan.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Plus dat Israël een aantal stappen verder is gekomen in Gaza.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is in principe dezelfde deal als die onder Biden aan Hamas aangeboden is. Alleen lukte dat toen niet. Omdat de druk niet hoog genoeg was op Hamas.
Trump heeft een boel Arabische landen weten te verenigen om toch druk op Hamas te zetten. En idem op Israël.
Nu zijn de gijzelaars allemaal vrij. En stroomt er hulp Gaza binnen.
Voorlopig heeft ie dat toch maar voor elkaar.
Dank dat je toch nog wilde reageren. Dat heel Gaza in puin is gebombardeerd zal ongetwijfeld mee hebben gewogen voor Hamas om er nu wel mee in te stemmen. Dus, zoals ook Trump in z'n speech zei, dat het zijn voorgangers niet gelukt is is me ook iets te makkelijk. Niet elke variabele is hetzelfde.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is in principe dezelfde deal als die onder Biden aan Hamas aangeboden is. Alleen lukte dat toen niet. Omdat de druk niet hoog genoeg was op Hamas.
Trump heeft een boel Arabische landen weten te verenigen om toch druk op Hamas te zetten. En idem op Israël.
Nu zijn de gijzelaars allemaal vrij. En stroomt er hulp Gaza binnen.
Voorlopig heeft ie dat toch maar voor elkaar.
Maar dat interesseert Israël toch niet?quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ten koste van een heel gebied in puin en ik weet niet hoeveel burgerdoden. Of wordt dat weggemoffeld onder nevenschade?
Ik zie dat niet als een overwinning, voor niemand.
Zelfs Joe Rogan vindt dat ICE te ver gaat 'This cruelty has to stop '.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou toch mooi wezen als we wisten wat er vooraf ging, wie die vrouw was etc etc.
Dat inderdaad.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dank dat je toch nog wilde reageren. Dat heel Gaza in puin is gebombardeerd zal ongetwijfeld mee hebben gewogen voor Hamas om er nu wel mee in te stemmen. Dus, zoals ook Trump in z'n speech zei, dat het zijn voorgangers niet gelukt is is me ook iets te makkelijk. Niet elke variabele is hetzelfde.
Hadden ze toen die deal maar geaccepteerd.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dank dat je toch nog wilde reageren. Dat heel Gaza in puin is gebombardeerd zal ongetwijfeld mee hebben gewogen voor Hamas om er nu wel mee in te stemmen. Dus, zoals ook Trump in z'n speech zei, dat het zijn voorgangers niet gelukt is is me ook iets te makkelijk. Niet elke variabele is hetzelfde.
Niks, en daarom gaan ze nu alsnog akkoord.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Hadden ze toen die deal maar geaccepteerd.
Wat is Hamas er nu eigenlijk mee opgeschoten om dat niet te doen?
Klopt.quote:Had zoveel ellende gescheeld.
Maar goed, dat is meer iets voor het andere topic.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ten koste van een heel gebied in puin en ik weet niet hoeveel burgerdoden. Of wordt dat weggemoffeld onder nevenschade?
Ik zie dat niet als een overwinning, voor niemand.
Israël viert het als overwinning, Hamas viert het als overwinning(want die gaan zich toch niet ontwapenen gok ik) en de gewone Palestijn mag tussen het puin hun leven weer opbouwen totdat een van de twee partijen de overeenkomst breekt.quote:Qassam Brigades: vrijlating toont nederlaag Israël
De gewapende tak van Hamas zegt in een verklaring dat militaire druk de terreurbeweging niet op de knieën heeft gekregen. De gijzelaarsdeal zou een teken zijn van Israëls "overgave". De verklaring van de Qassam Brigades kwam op een moment dat de eerste zeven gijzelaars werden overgedragen.
In de verklaring wordt tegelijkertijd benadrukt dat Hamas zich commiteert aan de afspraken en de deadlines die daarin zijn gesteld, "zolang als de bezetter zich er ook aan houdt".
Laura Loomer (quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Ze hebben de PR strijd gewonnen, dat was blijkbaar erg belangrijk voor Hamas en helaas zijn er ontzettend veel mensen mee gegaan in dat stukje PR over de rug van talloze doden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Had zoveel ellende gescheeld.
Ze zijn ook zo lekker genuanceerd hè, die diehard MAGA's.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laura Loomer () is er in ieder geval flink boos om.
[ afbeelding ]
Het is meer voor het andere topic inderdaad, maar in hoeverre is het een echte vredesdeal als het alternatief "total obliteration" is.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Blijkbaar wordt alles wat niet meedoet aan de circlejerk in dit topic meteen als trollpost gezien. Dat zegt eigenlijk al genoeg over de sfeer en het vaste kliekje van pak em beet 10 users alhier.quote:
Neuh. Maar eens in de zoveel tijd als een zeemeeuw aan komen vliegen, even je strontje dumpen, en dan weer wegvliegen zonder echt de bedoeling hebt om er echt inhoudelijk over te discussieren dat hebben we wel snel door hoor. Heeft niets met een circle jerk te maken, dat is iets wat jij blijkbaar wil zien.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Blijkbaar wordt alles wat niet meedoet aan de circlejerk in dit topic meteen als trollpost gezien. Dat zegt eigenlijk al genoeg over de sfeer en het vaste kliekje van pak em beet 10 users alhier.![]()
Credit where credit’s due.
In de grifts van Trump zijn sigaren en champagne ook gewoon onderdeel van het standaard beleid natuurlijk. Trump heeft nog wel een paar kinderen die graag de armen uit de mouwen steken en wat bedrijven runnen voor Netanyahu, geen enkel probleem.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:31 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m33apjumac2z
[ afbeelding ]
Fijn om te horen dat je het niet als een trollpost beschouwde.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Neuh. Maar eens in de zoveel tijd als een zeemeeuw aan komen vliegen, even je strontje dumpen, en dan weer wegvliegen zonder echt de bedoeling hebt om er echt inhoudelijk over te discussieren dat hebben we wel snel door hoor. Heeft niets met een circle jerk te maken, dat is iets wat jij blijkbaar wil zien.
Als je wat zinnigs hebt bij te dragen ben je uiteraard van harte welkom.
Ow huh?quote:
Als men niet zo uit hun huizen was uitgeduwd en in een strookje achter een hek was gestopt, was er ook een hoop ellende voorkomen. En dan komt er vast weer iemand met wat daarvoor dan weer gebeurde en zo zie je hoe het conflict al eeuwen duurt. Ik denk overigens dat Trump en Netanyahu alsnog daar een resort willen bouwen, maar zonder officiële oorlog bekt dat net effe wat lekkerder. In Den Haag is meneer iig nog oorlogsmisdadiger.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Had zoveel ellende gescheeld.
Ja hahaha en dan zeker onze bondgenoot arresteren met alle negatieve gevolgen van dien?quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:51 schreef Vis1980 het volgende:
Ter viering van Trump's vrede is het misschien wel leuk om hier ook een feestje in Den Haag te vieren, nodigen we Netanyahu uit.
Tja, we hebben geen keuze hèquote:Op maandag 13 oktober 2025 16:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja hahaha en dan zeker onze bondgenoot arresteren met alle negatieve gevolgen van dien?
Dat er negatieve gevolgen zijn van het arresteren van Netanyahu is precies het hele punt. Trollen was toch verboden?quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja hahaha en dan zeker onze bondgenoot arresteren met alle negatieve gevolgen van dien?
Dus we schofferen een bondgenoot Israël en tegelijkertijd schofferen we ook meteen de VS. En dat gaan we dan doen in tijden van onrust in het oosten van Europa waar we vooral willen doorvechten in Oekraïne. Lijkt mij geen verstandige move, het zou mij ieder geval niets verbazen in Europa zijn we erg goed in onverstandige moves maken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat er negatieve gevolgen zijn van het arresteren van Netanyahu is precies het hele punt. Trollen was toch verboden?
Je bent erop uit om reacties uit te lokken, en vind dat nog prachtig ook.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat je het niet als een trollpost beschouwde.
[..]
Ow huh?
Bedankt voor het blootleggen van het probleem. Het is me nog even onduidelijk aan welke kant van de mensheid jij nou precies staat, maar wie Israel of de VS nog steeds een bondgenoot wilt noemen omdat dat beter voor je uitkomt vertrouw ik niet.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus we schofferen een bondgenoot Israël en tegelijkertijd schofferen we ook meteen de VS. En dat gaan we dan doen in tijden van onrust in het oosten van Europa waar we vooral willen doorvechten in Oekraïne. Lijkt mij geen verstandige move, het zou mij ieder geval niets verbazen in Europa zijn we erg goed in onverstandige moves maken.
Als je allianties moeten uitgaan van politieke overeenkomsten in plaats van pragmatische overwegingen dan kom je heel snel alleen te staan in de wereld. Er zijn talloze politieke leiders die mij tegen staan maar dat betekent niet dat ik maar moet vinden dat we onze allianties met die landen moeten opzeggen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Bedankt voor het blootleggen van het probleem. Het is me nog even onduidelijk aan welke kant van de mensheid jij nou precies staat, maar wie Israel of de VS nog steeds een bondgenoot wilt noemen omdat dat beter voor je uitkomt vertrouw ik niet.
Mijn pragmatische overweging is dat grondstoffen schaarser gaan worden door ons eigen toedoen, en dat we samen moeten gaan werken om te zorgen dat de klappen eerlijk verdeeld worden. Iedereen die zichzelf belangrijk genoeg vindt om met geweld andermans deel te eisen gelooft niet in samenwerking, dus waarom zou ik die als een bondgenoot zien?quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je allianties moeten uitgaan van politieke overeenkomsten in plaats van pragmatische overwegingen dan kom je heel snel alleen te staan in de wereld. Er zijn talloze politieke leiders die mij tegen staan maar dat betekent niet dat ik maar moet vinden dat we onze allianties met die landen moeten opzeggen.
Ze hebben in elk geval een slachtoffer om op te focusen:quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:07 schreef Vis1980 het volgende:
Het andere moment is het 'schofferen' van bondgenoten weer geen probleem.
Clowns.
quote:Speaker Johnson on Day 13 of the Democrat Shutdown: Bipartisan Majorities in Both Chambers of Congress Want to End the Shutdown. Only Chuck Schumer Stands in the Way.
Ending this shutdown is not a one-party exercise. Republicans do have control of Congress, but it still takes 60 votes to pass a funding bill in the Senate. All of this is the way the founders intended the process to work. Any Democrats who suggest otherwise are willfully misleading the American people. Chuck Schumer gave a speech on the Senate floor, I think it was on Friday. He looked right into the cameras and said, “Republicans are in control, and this is all on them.” He knows full well that it takes 60 votes, and we only have 53 Republicans in the Senate.
En qua nieuwsregulering een nachtmerrie, nu al het nieuws op tv en internet in handen is van Trumployalisten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Stel je voor dat de dochter van Dick Schoof een bepaalde hoge functie krijgt zonder enig relevante voorkennis.
Alles is plat, mensen zijn nog steeds opgesloten in een strook. Ze krijgen geen bommen op het moment op hun gebied. Deze situatie is verre van 'vrede', en uitlevering Netanyahu laat zien dat Israël het echt meent.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Stel je voor dat de zoon van een vice-president een bepaalde hoge functie krijgt bij een Oekraïens energiebedrijf zonder enige relevante voorkennis.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Stel je voor dat de dochter van Dick Schoof een bepaalde hoge functie krijgt zonder enig relevante voorkennis.
Wat vond je van het baantje dat Trump tijdens zijn eerste termijn aan zijn schoonzoon gaf?quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Stel je voor dat de zoon van een vice-president een bepaalde hoge functie krijgt bij een Oekraïens energiebedrijf zonder enige relevante voorkennis.
Voor nu is dit voor zover ik kan zien slechts een idee van een oud-adviseur van Trump, dat hij in de media heeft gedropt. Wanneer dit overigens daadwerkelijk zou gebeuren, zou dat wat mij betreft niet best zijn.
Ik vroeg me al af: “wanneer komt de ‘what about hunter Biden’”quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Stel je voor dat de zoon van een vice-president een bepaalde hoge functie krijgt bij een Oekraïens energiebedrijf zonder enige relevante voorkennis.
Voor nu is dit voor zover ik kan zien slechts een idee van een oud-adviseur van Trump, dat hij in de media heeft gedropt. Wanneer dit overigens daadwerkelijk zou gebeuren, zou dat wat mij betreft niet best zijn.
En dan nog maar even als klap op de vuurpijl:quote:What Hunter Biden did on the board of Ukrainian energy company Burisma
Interviews with more than a dozen people, including executives and former prosecutors in Ukraine, paint a picture of a director who provided advice on legal issues, corporate finance and strategy during a five-year term on the board, which ended in April of this year.
Biden never visited Ukraine for company business during that time, according to three of the people.
They also said that his presence on the board didn’t protect the company from its most serious challenge: a series of criminal investigations launched by Ukrainian authorities against its owner, Mykola Zlochevsky, a multimillionaire former minister of ecology and natural resources. The allegations concern tax violations, money-laundering and licences given to Burisma during the period where Zlochevsky was a minister.
Dus samenvattend: complottheorie gepushed door Trump. Goed verhaal wel, moeten ze een boek van maken.quote:Revelations in a whistleblower complaint that Trump and his personal lawyer, Rudy Giuliani, pressed the Ukrainians to pursue investigations into Burisma and the role of Hunter Biden have sparked an impeachment inquiry by Democrats in the House of Representatives. Trump faces allegations that he withheld U.S. military assistance for Ukraine to place pressure on Kiev to investigate his potential Democratic rival in next year’s U.S. presidential election.
Giuliani has alleged, without providing evidence, that Joe Biden pushed for the firing of Ukraine's top prosecutor to end an investigation into Burisma and Zlochevsky in order to protect his son.
Hunter Biden, 49 years old, has denied wrongdoing. In a public statement on Oct 13, his lawyer George Mesires said: “Despite extensive scrutiny, at no time has any law enforcement agency, either domestic or foreign, alleged that Hunter engaged in wrongdoing at any point during his five-year term.”
Niet verstandig. Hoezo?quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat vond je van het baantje dat Trump tijdens zijn eerste termijn aan zijn schoonzoon gaf?
Het issue is niet of Biden ze wel of niet heeft kunnen beschermen tegen aantijgingen van criminele zaken, maar dat hij die positie kreeg.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af: “wanneer komt de ‘what about hunter Biden’”
Stelt niet teleur. Even voor het nageslacht:
[..]
En dan nog maar even als klap op de vuurpijl:
[..]
Dus samenvattend: complottheorie gepushed door Trump. Goed verhaal wel, moeten ze een boek van maken.
Oh eens, ik vind het ook niet handig, hadden ze niet moeten doen. Maar dat neemt niet weg dat de zelfverrijking van de familie Trump niet genoemd mag worden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het issue is niet of Biden ze wel of niet heeft kunnen beschermen tegen aantijgingen van criminele zaken, maar dat hij die positie kreeg.
Dat mag van mij prima genoemd worden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:17 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oh eens, ik vind het ook niet handig, hadden ze niet moeten doen. Maar dat neemt niet weg dat de zelfverrijking van de familie Trump niet genoemd mag worden.
Die was kennelijk tegen het zere been.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik ben van mening dat presidenten en directe familieleden vrij van enige verdenking van partijdigheid, machtsmisbruik, insiderkennis etc moeten zijn, ongeacht of ‘t democraat of republikeins is. Zo vind ik ook dat het niet oké is dat Trump gaat golfen op zijn eigen golfbanen en zijn staf een hoger dan normaal tarief voorgeschoteld krijgt. Net als het gebruik van Mar-A-Lago etc, tijdens zijn presidentschap mag hij daar niets mee te maken hebben om machtsmisbruik en dergelijken te voorkomen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat mag van mij prima genoemd worden.
Dat vind ik ook. Voor zover ik weet lagen de tarieven hoger dan wat doorgaans gangbaar is voor de secret service, omdat Trumps resorts nu eenmaal duur zijn. Niet dat men de tarieven had verhoogd omdat de belastingbetaler het wel zou betalen. Maar goed, wellicht bedoel jij iets anders.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat presidenten en directe familieleden vrij van enige verdenking van partijdigheid, machtsmisbruik, insiderkennis etc moeten zijn, ongeacht of ‘t democraat of republikeins is. Zo vind ik ook dat het niet oké is dat Trump gaat golfen op zijn eigen golfbanen en zijn staf een hoger dan normaal tarief voorgeschoteld krijgt. Net als het gebruik van Mar-A-Lago etc, tijdens zijn presidentschap mag hij daar niets mee te maken hebben om machtsmisbruik en dergelijken te voorkomen.
Nouja, er werd eerder bericht dat de tarieven voor de secret service 3x hoger lagen dan voor andere gasten: https://www.theguardian.c(...)/17/trump-golf-taxesquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Voor zover ik weet lagen de tarieven hoger dan wat doorgaans gangbaar is voor de secret service, omdat Trumps resorts nu eenmaal duur zijn. Niet dat men de tarieven had verhoogd omdat de belastingbetaler het wel zou betalen. Maar goed, wellicht bedoel jij iets anders.
Die link met Qatar blijft maar terug komen.quote:During Trump’s first term, his properties had a history of overcharging the Secret Service, by as much as 300% beyond the authorized government hotel rates, according to a report issued by Democrats in Congress last year. The report found that the Trump Organization charged the Secret Service as much as $1,815 a room per night to stay at the Trump International hotel in Washington DC – billing the US government significantly more than the hotel did for “rooms rented by the Qatari royal family and Chinese business interests”.
Dat is helemaal niet zo erg. Maar laten we hopen dat deze engnek daar de rest van de wereld niet in meesleept.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:31 schreef Beathoven het volgende:
Een stukje miljardairs-barometer.
Het schijnt mentaal niet zo lekker te gaan met Peter Thiel, die dik verdient aan Gaza.
Eigenlijk is het al niet lekker voor die bedrijven die in Gaza opereren dat ze net als Aipac zo in de spotlight komen te staan. Zoiets stond vroeger in de schaduw, en daarin deed alles het prima.
Maar Peter Thiel is een beetje paranoia aan het worden. Liep voor de camera op lastige vragen te sputteren. Ook vóór diezelfde camera's werd m een paar maanden geleden naar zn geloof gevraagd en of hij wellicht zichzelf als de "anti-christ" zag. Daarop kwam wederom gesputter. Fragment heb ik hier een keer gedeeld.
Recent heeft ie in besloten kring verteld (maar gelekt) dat hij nu welliswaar vele miljarden heeft, maar ook binnen no-time kaalgeplukt kan worden als het misgaat. Waar hij zeer bezorgd over is. Daarnaast is ie bang dat er een Luigi tussen de meute kan zitten en heeft ie uit wanhoop Greta Thunberg 'the anti-christ' genoemd. Want dat maandenoude interview is 'm blijkbaar erg onder zn huid gaan zitten.
https://www.theguardian.c(...)-lectures-antichrist
Nee, drie keer hoger dan het goedgekeurde budget voor hotelovernachtingen voor overheidsfunctionarissen. Dat is iets anders.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nouja, er werd eerder bericht dat de tarieven voor de secret service 3x hoger lagen dan voor andere gasten: https://www.theguardian.c(...)/17/trump-golf-taxes
[..]
Die link met Qatar blijft maar terug komen.
Mensen die witheet werden van het feit dat een buitenlands bedrijf het wel handig vond om de zoon van de Amerikaanse vice-president een baantje te geven want dat kon toch echt niet zwegen vervolgens in alle talen toen de volgende Amerikaanse president zijn schoonzoon een leuk baantje schonk. Dat komt nogal hypocriet over, eens?quote:
Je hebt gelijk, ik haalde de twee door elkaar. Ik doelde op dit stuk uit de link:quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, drie keer hoger dan het goedgekeurde budget voor hotelovernachtingen voor overheidsfunctionarissen. Dat is iets anders.
Dat een hotel aantrekkelijke tarieven biedt aan potentiële grote zakenrelaties (simpelweg in de watten leggen dus), is niet zo vreemd natuurlijk.
Tuurlijk kun je andere personen in de watten leggen, maar overheidsfunctionarissen consequent een hoger tarief rekenen terwijl ze geen keuze hebben is optisch gezien heel beroerd. Trump die gaat golfen bij een Trump golfclub en daarmee een miljoen per keer binnenbrengt voor de Trump golfclub (en familie).quote:The report found that the Trump Organization charged the Secret Service as much as $1,815 a room per night to stay at the Trump International hotel in Washington DC – billing the US government significantly more than the hotel did for “rooms rented by the Qatari royal family and Chinese business interests”
Eens, zeker.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mensen die witheet werden van het feit dat een buitenlands bedrijf het wel handig vond om de zoon van de Amerikaanse vice-president een baantje te geven want dat kon toch echt niet zwegen vervolgens in alle talen toen de volgende Amerikaanse president zijn schoonzoon een leuk baantje schonk. Dat komt nogal hypocriet over, eens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |