Dat heb ik nergens gesteld, ik ga er vanuit dat ICE juist heeft gehandeld en dat we hier te maken hebben met een ongelukkige samenloop van omstandigheden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:12 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Een beetje zoals jij al vastgesteld hebt dat ICE hoe dan ook niets verkeerd gedaan heeft omdat degene die opgepakt is ongedocumenteerd is?
Een gehandicapte jongen met de hersencapaciteit van een 4-jarige 6 dagen in detentie houden, en het dan ook nog goedpraten. Als dit door een land als Ghana gedaan zou worden zou er internationaal gesproken worden over mensenrechtenschending. In vrijwel elke eerdere Amerikaanse regering zou dat ook door de VS gedaan worden. Maar niet DJT. De man die de nobelprijs voor de vrede verdient.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En jij zou zeggen dat deze situatie dusdanig nijpend was dat het niet alleen oke was om deze zwaar mentaal gehandicapte op te pakken, maar ook nog eens een tijd vast te zetten zonder zijn verzorgers in te lichten?
Ik verbaas me over weinig dingen meer met je, maar dit is er echt wel eentje.
Kun je me de link naar de oogkleppen die je draagt sturen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gesteld, ik ga er vanuit dat ICE juist heeft gehandeld en dat we hier te maken hebben met een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Maar goed om tot die conclusie te komen hebben we heel wat meer info nodig dan het artikel levert, zo moeilijk is het toch allemaal niet.
Waar zou je die jongen die illegaal is dan moeten laten? Ook ICE kan niet met zekerheid vaststellen dat ze hier met een 15 jarige te maken hebben gezien het feit dat die jongen illegaal is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Een gehandicapte jongen met de hersencapaciteit van een 4-jarige 6 dagen in detentie houden, en het dan ook nog goedpraten. Als dit door een land als Ghana gedaan zou worden zou er internationaal gesproken worden over mensenrechtenschending. In vrijwel elke eerdere Amerikaanse regering zou dat ook door de VS gedaan worden. Maar niet DJT. De man die de nobelprijs voor de vrede verdient.
Voor je het weet wordt hij lid van antifa en pleegt hij een aanslagquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:49 schreef Wantie het volgende:
Zegt iemand die stelt dat er een levensgevaarlijke situatie is voorkomen door ICE door een 15-jarige met een verstandelijke handicap op te pakken...
Ja hoor, ik dwing te tot speculerenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ken je het concept speculeren? Dat moet ik helaas doen met al die belachelijke vragen van je.
[..]
Het gaat om je voorstellingsvermogen hoe het voor een ouder is als je 15-jarige kind van het ene op het andere moment spoorloos is verdwenen.quote:Wat heeft het feit dat ik kinderen heb te maken met de operaties van ICE?
Ik snap dat je moeite hebt om dit in het voordeel van ICE te spinnen.quote:Tot nu toe stel je vragen die onmogelijk te beantwoorden zijn
ICE pakt een 15-jarig kind op, en verzuimd het om de ouders in te lichten.quote:heb je al voor jezelf vastgesteld dat ICE fout zit en doe je dat op een dusdanige manier alsof je zelf het slachtoffer bent van het beleid.
Laten we voor 't gemak even stellen dat ICE niet wist dat die jongen gehandicapt was. Dan pakken ze dus een 15-jarige op zonder iets te laten weten aan zijn ouders. Op zijn minst kwalijk te noemen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar zou je die jongen die illegaal is dan moeten laten? Ook ICE kan niet met zekerheid vaststellen dat ze hier met een 15 jarige te maken hebben gezien het feit dat die jongen illegaal is.
Probeer eens een beetje objectief te blijven.
Gewoon niet oppakkenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar zou je die jongen die illegaal is dan moeten laten?
Hoe hebben ze dan kunnen vaststellen dat hij illegaal is.quote:Ook ICE kan niet met zekerheid vaststellen dat ze hier met een 15 jarige te maken hebben gezien het feit dat die jongen illegaal is.
Hear hear.quote:Probeer eens een beetje objectief te blijven.
Simpel. Ze vroegen hem naar een legitimatie, en die gaf hij toen nietquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:23 schreef Wantie het volgende:
Hoe hebben ze dan kunnen vaststellen dat hij illegaal is.
quote:Stephen Miller’s Family Members Are Disowning Him—Cousin
Extended family members of White House deputy chief of staff Stephen Miller are disowning him, according to his cousin.
Alisa Kasmer wrote on the social media platform Threads that “both sides” of Miller’s extended family had mostly disowned him.
Kasmer made the comment over the weekend, following a lengthy Facebook post she wrote in July that said Miller had become the “face of evil” and accused him of repeating “the cruelty that our people barely escaped from”—a reference to the fact that their family descends from Eastern European Jewish immigrants.
Als zelfs de familie van Miller hem een.. 1937-Duitseleidersympathisant noemt moet er wel iets mis zijn.quote:Alisa Kasmer, Stephen Miller’s cousin, wrote on Facebook in July: “We celebrated holidays each year with the reminder to stand up and say ‘never again.’ But what you are doing breaks that sacred promise. It breaks everything we were taught. How can you do to others what has been done to us? How can you wake up each day and repeat the cruelty that our people barely escaped from?”
Geen idee man. Waar lieten we de misdadiger Trump in afwachting van zijn veroordeling?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar zou je die jongen die illegaal is dan moeten laten?
Hij zal wel een kleurtje hebben, als je dan als kind met het iq van een 4-jarige geen papieren kunt tonen kun je als goedwillend fascistice'er niets anders doen dan kidnappen toch?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon niet oppakken
[..]
Hoe hebben ze dan kunnen vaststellen dat hij illegaal is.
[..]
Hear hear.
Dat zou zeker kwalijk zijn, vooral omdat ze de ouders niet hebben ingelicht/opgepakt. Dat laat mij dus ook vermoeden dat het hier gaat om een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Het zou goed zijn als we hier meer informatie over zouden hebben want tot nu toe kunnen we alleen maar in onze eigen straatje speculeren wat behoorlijk zinloos is. Dat de emoties dusdanig hoog oplopen dat sommigen het weer nodig vinden om de nazi kaart te trekken is gezien de klachten in FB jegens mij wederom ronduit lachwekkend.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Laten we voor 't gemak even stellen dat ICE niet wist dat die jongen gehandicapt was. Dan pakken ze dus een 15-jarige op zonder iets te laten weten aan zijn ouders. Op zijn minst kwalijk te noemen.
Ze zullen zeker wel iets gemerkt hebben maar je gaat er gemakshalve weer vanuit dat ICE op de hoogte was dat deze jongen 15 jaar is. Als ze dat wisten en ze wisten waar hij verbleef zou het niet meer dan logisch zijn dat moeder ook werd ingerekend. Dat dit niet is gebeurt laat mij denken dat er iets anders speelt, kortom we weten domweg te weinig.quote:Maar zodra ICE die jongen oppakte zullen ze gemerkt hebben dat hij zich niet als een typische 15-jarige gedroeg. Dan hadden ze dus kunnen weten dat er iets aan de hand was. Dan alsnog doorgaan en nog steeds niets aan de ouders laten weten is niet alleen kwalijk.
Dan komen we bij 't punt dat hij 6 dagen in detentie is gehouden. 6 DAGEN. Ik weet niet eens hoe ik dat zou moeten omschrijven.
Als ik objectief naar deze situatie kijk is ICE nog steeds de kwalijke. Er is echt geen enkel scenario waarin ICE hier juist gehandeld heeft.
En als dan blijkt dat zijn naam in geen enkele database voorkomt dan is 1 en 1 twee hè ongeacht zijn kleur. Dat er racial profiling plaatsvind lijkt mij niet meer dan logisch.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hij zal wel een kleurtje hebben, als je dan als kind met het iq van een 4-jarige geen papieren kunt tonen kun je als goedwillend fascistice'er niets anders doen dan kidnappen toch?
Racist heeft geen problemen met racisme, je verwacht het niet...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En als dan blijkt dat zijn naam in geen enkele database voorkomt dan is 1 en 1 twee hè ongeacht zijn kleur. Dat er racial profiling plaatsvind lijkt mij niet meer dan logisch.
Waarom pakt ICE volgens jou een jongen op waarvan ze geen enkele informatie hebben.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zou zeker kwalijk zijn, vooral omdat ze de ouders niet hebben ingelicht/opgepakt. Dat laat mij dus ook vermoeden dat het hier gaat om een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Het zou goed zijn als we hier meer informatie over zouden hebben want tot nu toe kunnen we alleen maar in onze eigen straatje speculeren wat behoorlijk zinloos is. Dat de emoties dusdanig hoog oplopen dat sommigen het weer nodig vinden om de nazi kaart te trekken is gezien de klachten in FB jegens mij wederom ronduit lachwekkend.
[..]
Ze zullen zeker wel iets gemerkt hebben maar je gaat er gemakshalve weer vanuit dat ICE op de hoogte was dat deze jongen 15 jaar is. Als ze dat wisten en ze wisten waar hij verbleef zou het niet meer dan logisch zijn dat moeder ook werd ingerekend. Dat dit niet is gebeurt laat mij denken dat er iets anders speelt, kortom we weten domweg te weinig.
Yup, hij keurt racial profiling goed...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Racist heeft geen problemen met racisme, je verwacht het niet...
Een kind van 15 jaar 6 dagen opsluiten zonder de ouders in te lichten...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zou zeker kwalijk zijn, vooral omdat ze de ouders niet hebben ingelicht/opgepakt. Dat laat mij dus ook vermoeden dat het hier gaat om een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Het zou goed zijn als we hier meer informatie over zouden hebben want tot nu toe kunnen we alleen maar in onze eigen straatje speculeren wat behoorlijk zinloos is. Dat de emoties dusdanig hoog oplopen dat sommigen het weer nodig vinden om de nazi kaart te trekken is gezien de klachten in FB jegens mij wederom ronduit lachwekkend.
[..]
Ze zullen zeker wel iets gemerkt hebben maar je gaat er gemakshalve weer vanuit dat ICE op de hoogte was dat deze jongen 15 jaar is. Als ze dat wisten en ze wisten waar hij verbleef zou het niet meer dan logisch zijn dat moeder ook werd ingerekend. Dat dit niet is gebeurt laat mij denken dat er iets anders speelt, kortom we weten domweg te weinig.
6 dagen he. Hij is geen uurtje vermist geweest. 6 dagen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat de politie jouw 5-jarige mee naar ‘t bureau zonder dat je er vanaf weet en dat je er pas achter komt na 6 dagen. Probeer nu hetzelfde nog eens te zeggen. Wordt wel lastig hè?quote:Ze zullen zeker wel iets gemerkt hebben maar je gaat er gemakshalve weer vanuit dat ICE op de hoogte was dat deze jongen 15 jaar is. Als ze dat wisten en ze wisten waar hij verbleef zou het niet meer dan logisch zijn dat moeder ook werd ingerekend. Dat dit niet is gebeurt laat mij denken dat er iets anders speelt, kortom we weten domweg te weinig.
Racial profiling hoort helaas bij politiewerk. Het zou een beetje vreemd zijn om de plaatselijke boer blank of zwart om papieren te vragen terwijl de latino mensen vrij door mogen lopen omwille van kleurenblind zijn. Overigens zijn de meesten in dit topic helemaal niet kleurenblind als het gaat om het intersektionele gedachtegoed dat hier op veel sympathie kon rekenen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Racist heeft geen problemen met racisme, je verwacht het niet...
Waarom vraag je mij nu weer om te speculeren om vervolgens boos te worden als mijn speculatie niet in jou straatje valt?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom pakt ICE volgens jou een jongen op waarvan ze geen enkele informatie hebben.
Waarom zouden ze mijn 5 jarige mee naar het bureau moeten nemen? Verblijf ik soms illegaal in het buitenland?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
6 dagen he. Hij is geen uurtje vermist geweest. 6 dagen.
Wie noemt jou een nazi?
[..]
Stel je eens voor dat de politie jouw 5-jarige mee naar ‘t bureau zonder dat je er vanaf weet en dat je er pas achter komt na 6 dagen. Probeer nu hetzelfde nog eens te zeggen. Wordt wel lastig hè?
Hoe wisten ze dat hij illegaal was?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zouden ze mijn 5 jarige mee naar het bureau moeten nemen? Verblijf ik soms illegaal in het buitenland?
Overtreding != misdrijfquote:Waarom spreek je niet over het onverantwoorde gedrag van die ouders die met een autistisch kind illegaal in de VS verblijven en dat kind ook nog eens meenemen naar hun werk wetende dat je het risico loopt om opgepakt te worden? Vind je niet dat de ouders hier enige verantwoordelijkheid dragen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |