abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218882660
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218882675
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Of ze kieperen gewoon al die figuren als Yesilgoz er uit en gaan onderhandelen met mensen die er neutraler in staan.

Bij een kleine VVD gaan ze echt Yesilgoz wel lozen. Dan is het maar net welke partijleider ze kiezen.
Er zit weinig midden of neutraal in de VVD top van de lijst. Ik zie Bente Becker, Yeşilgöz 2.0, dan wel de macht grijpen omdat alles daarboven op de lijst nu minister is of te links (Van den Burg).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:30:36 #3
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218882686
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zit weinig midden of neutraal in de VVD top van de lijst. Ik zie Bente Becker, Yeşilgöz 2.0, dan wel de macht grijpen omdat alles daarboven op de lijst nu minister is of te links (Van den Burg).
Er zal na 2 rampzalige verkiezingen ook wel een roep om een ander geluid komen. Een meer pragmatische, bestuurlijk geluid.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:32:55 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218882698
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt wat kranten niet gelezen, geloof ik. Lees je eens bij over de laatste 1,5 jaar.
Gedaan en vandaar mijn opmerkingen. Er is geen dominante principiële PVV-boycot binnen het CDA. Net als die er niet was bij het NSC waar iemand in deze discussie vol-ko-men de plank over had misgeslagen.
Antifa
pi_218882707
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Er zal na 2 rampzalige verkiezingen ook wel een roep om een ander geluid komen. Een meer pragmatische, bestuurlijk geluid.
Inderdaad, Klaas Dijkhof vertegenwoordigt ook een stroming binnen de VVD.

De lokale fractievoorzitter van de VVD hier zit bijvoorbeeld in het bestuur van die nieuwe club die pleit voor meer nuance en samenwerking waar Dijkhof het gezicht van is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218882709
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:32 schreef VoMy het volgende:

[..]
Gedaan en vandaar mijn opmerkingen. Er is geen dominante principiële PVV-boycot binnen het CDA. Net als die er niet was bij het NSC waar iemand in deze discussie vol-ko-men de plank over had misgeslagen.
Henri Bontenbal heb ik letterlijk in meerdere interviews horen vertellen dat hij de PVV uitsluit.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:36:06 #7
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218882718
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Henri Bontenbal heb ik letterlijk in meerdere interviews horen vertellen dat hij de PVV uitsluit.
Elk interview zo ongeveer.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:38:18 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218882734
quote:

[..]
Dat hoorden mensen ook bij Omtzigt.
Zolang de partij niet zwaar tegen is, komt er vanzelf druk om toch te gaan onderhandelen als het het meest voor de hand ligt.
Antifa
pi_218882755
quote:

[..]
Laten we het hopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:43:50 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218882792
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat hoorden mensen ook bij Omtzigt.
Zolang de partij niet zwaar tegen is, komt er vanzelf druk om toch te gaan onderhandelen als het het meest voor de hand ligt.
Volgens mij heeft Omtzigt nooit de PVV uitgesloten. Heeft alleen aan zijn toon en houding laten overkomen dat die samenwerking niet zijn voorkeur heeft. Hij wilde met de VVD.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:50:38 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218882848
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bente Becker speelt wel de harde hond, maar volgens mij is ze dat helemaal niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218882851
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De lokale fractievoorzitter van de VVD hier zit bijvoorbeeld in het bestuur van die nieuwe club die pleit voor meer nuance en samenwerking waar Dijkhof het gezicht van is.
Waar komt de illusie vandaan dat Dijkhof relatief links is? Omdat hij humor heeft?
pi_218882858
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bente Becker speelt wel de harde hond, maar volgens mij is ze dat helemaal niet.
Waaruit blijkt dat?
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:56:42 #14
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218882919
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:50 schreef papert het volgende:

[..]
Waar komt de illusie vandaan dat Dijkhof relatief links is? Omdat hij humor heeft?
Niet links, maar wel pragmatischer in de samenwerking.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:56:42 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218882920
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:51 schreef papert het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat?
Ondanks die debiele monitoringsmotie is haar taalgebruik helemaal niet zo hard of schreeuwend. Ik vind haar in interviews ook altijd wel gematigd voor iemand die wordt verondersteld de rechtsbuiten van de VVD te zijn. Zo'n Jurgen Nobel vind ik een veel grotere engnek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218882992
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 10:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet helemaal antwoord op de vraag, maar komt dicht in de buurt:

[ afbeelding ]
In de buurt ... sterke band van JA-kiezers met PVV en VVD.
Maar niet is aangegeven wat die nieuwe kiezers in 2023 hebben gestemd. Hoeveel zetels van NSC-kiezers ?
pi_218883009
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ondanks die debiele monitoringsmotie is haar taalgebruik helemaal niet zo hard of schreeuwend. Ik vind haar in interviews ook altijd wel gematigd voor iemand die wordt verondersteld de rechtsbuiten van de VVD te zijn. Zo'n Jurgen Nobel vind ik een veel grotere engnek.
Ok, dat zou kunnen. Heb niet zoveel interviews van haar gelezen/gezien. Ik ben pessimistischer wat betreft de VVD gezien het feit dat Yesilgoz lijsttrekker is geworden, en dat ook nog steeds blijft ondanks alle leugens.
Maar het zou kunnen zijn dat ze alle kritiek heel goed intern kunnen houden.

(Ik weet dat er wel wat kritiek naar buiten is gekomen, maar dat vind ik tegenover haar staat van dienst heel erg weinig)
  zaterdag 27 september 2025 @ 12:05:39 #18
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218883019
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Klaas Dijkhoff was in alle opzichten in ieder geval geen machstwellustige egotripper met een volkomen gebrek aan respect en waardering voor rechtstatelijke principes die elk probleem waar het vaderland mee te kampen heeft meent te verklaren aan de hand van de aanwezigheid van een x-aantal asielzoekers en dat nog het gore lef heeft om dat te verkopen als 'patriotisme'. Die man was - wonderlijk dat ik dat nu zeggen moet - in vergelijking tot wat er vandaag de dag bij de VVD en elders rondloopt, een verademing.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218883022
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad zomaar kunnen.
pi_218883036
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Die staat alleen niet op de lijst, in de top 15 zie je eigenlijk alleen Van den Burg uit die stroming.
pi_218883041
quote:

[..]
quote:
CDA-lijsttrekker Henri Bontenbal eist dat de PVV van Geert Wilders een democratische partij wordt. Anders kan de PVV volgens hem niet langer meedoen aan verkiezingen. Bontenbal zegt in een interview met HP/De Tijd
Je kunt met deze mening aannemen dat het CDA geen coalitie met PVV wil.
Bovendien weet het CDA ook dat Wilders niet te vertrouwen is
  zaterdag 27 september 2025 @ 12:10:20 #22
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218883051
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die staat alleen niet op de lijst, in de top 15 zie je eigenlijk alleen Van den Burg uit die stroming.
En die is zijn geloofwaardigheid echt al volkomen kwijt. Daar hoef je echt niks van te verwachten.
pi_218883095
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
En die is zijn geloofwaardigheid echt al volkomen kwijt. Daar hoef je echt niks van te verwachten.
Die is wel de eerste na een rij huidige bewindspersonen op de lijst. Als ze het huidige kabinet niet willen slopen, zou hij wel een logische vervanger zijn als Yeşilgöz er op de verkiezingsdag het bijltje bij neer gooit. Maar ik denk dat ze hem dan passeren en óf een hardliner uit het kabinet trekken (Heinen lijkt me onmogelijk met de AFB vlak na de verkiezingen, dus Brekelmans of Karremans) of opschuiven naar Becker.

Brekelmans en Karremans zijn beide niet van de lijn Dijkhof.
  zaterdag 27 september 2025 @ 12:18:05 #24
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218883173
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die is wel de eerste na een rij huidige bewindspersonen op de lijst. Als ze het huidige kabinet niet willen slopen, zou hij wel een logische vervanger zijn als Yeşilgöz er op de verkiezingsdag het bijltje bij neer gooit. Maar ik denk dat ze hem dan passeren en óf een hardliner uit het kabinet trekken (Heinen lijkt me onmogelijk met de AFB vlak na de verkiezingen, dus Brekelmans of Karremans) of opschuiven naar Becker.

Brekelmans en Karremans zijn beide niet van de lijn Dijkhof.
Aan al die figuren heb je echt helemaal niks als je wel wil van de fascistische kant van de VVD.
pi_218883187
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:50 schreef papert het volgende:

[..]
https://www.headliner.nl/(...)democraten-joop-4624

Hij is niet links, maar wil wel samenwerken met links.
pi_218883202
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Aan al die figuren heb je echt helemaal niks als je wel wil van de fascistische kant van de VVD.
Maar dat is dus na de verkiezingen de fractie, daar zal de VVD het mee moeten doen. En dus zie ik die samenwerking met GL-PvdA bij een decimering echt totaal niet gebeuren, ik denk dat de VVD zich dan nog rechtser gaat willen profileren om de stemmen van JA21 terug te winnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 27-09-2025 12:26:33 ]
pi_218883384
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat is dus na de verkiezingen de fractie, daar zal de VVD het mee moeten doen. En dus zie ik die samenwerking met GL-PvdA bij een decimering echt totaal niet gebeuren, ik denk dat de VVD zich dan nog rechtser gaat willen profileren om de stemmen van JA21 terug te winnen.
Die reflex verwacht ik ook. Maar er zijn ook meerdere spindoctors die de VVD waarschuwen dat die weg doodlopend is. Die zullen ze intern ook wel hebben.

Bovendien denk ik dat JA21 wel aan zichzelf ten onder gaat. Zeker als ze gaan regeren.
  zaterdag 27 september 2025 @ 13:20:47 #28
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218883607
De VVD krabbelt na het komende echec wel weer op lijkt me.

JA21 is de zoveelste instabiele tijdbom en die kiezers zoeken hun heil vervolgens, vol onvrede waar nooit naar geluisterd wordt, dan bij de populist van dienst die dan de hoogste ogen gooit, of de stabiele bestuurspartij VVD geleid door eender wie. PVV kan ook wel weer een hap stemmen kwijtraken die ongetwijfeld deels afvloeien naar de VVD.

Hoeven ze verder ook amper iets voor te doen. Wissel van lijsttrekker en de media gaat tot aan de volhende verkiezingen wekelijks een lofzang over de debutant plaatsen. Zie Bontenbal.
Antifa
  zaterdag 27 september 2025 @ 13:24:59 #29
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218883631
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:20 schreef VoMy het volgende:

JA21 is de zoveelste instabiele tijdbom en die kiezers zoeken hun heil vervolgens, vol onvrede waar nooit naar geluisterd wordt, dan bij de populist van dienst die dan de hoogste ogen gooit, of de stabiele bestuurspartij VVD geleid door eender wie. PVV kan ook wel weer een hap stemmen kwijtraken die ongetwijfeld deels afvloeien naar de VVD.

Hoeven ze verder ook amper iets voor te doen. Wissel van lijsttrekker en de media gaat tot aan de volhende verkiezingen wekelijks een lofzang over de debutant plaatsen. Zie Bontenbal.
Dan moeten ze wel iemand met een ander verhaal hebben. De concurrentie met de PVV, JA21, Forum en BBB is moordend.
pi_218883845
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:20 schreef VoMy het volgende:

Kiezers die voor een instabiele tijdbom kiezen, doen dit vaak bewust.
pi_218884119
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[..]
Je kunt met deze mening aannemen dat het CDA geen coalitie met PVV wil.
Bovendien weet het CDA ook dat Wilders niet te vertrouwen is
Ik snap uberhaupt niet dat een normale partij met de beste man in zee zou willen gaan. Ontloopt alle verantwoordelijkheid, geeft jou de schuld van alles dat mis ging en vooral, haalt je werk al onderuit op X en andere media terwijl je nog bezig bent met een poging beleid te maken. Zelfs als zijn eigen minister het voorstelt 8)7

Volstrekt onmogelijk. Tenzij het natuurlijk ook het doel van je eigen partij is om normaal en pragmatisch bestuur onderuit te halen. Denk aan BBB.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218884203
De heiligverklaring van 'postcoderacist' Klaas Dijkhoff is best wel ergerlijk. Deze EVRM sloper. Zijn eerste landelijke optreden was in 2011, in de hoedanigheid van "we moeten van het EVRM af/aanpassen".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218884321
'Henri Bontenbal: ‘Het verdienvermogen van Nederland kalft af, dáár moeten we wat aan doen’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Zpto0 (gratis te lezen)
pi_218884432
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 14:53 schreef nostra het volgende:
'Henri Bontenbal: ‘Het verdienvermogen van Nederland kalft af, dáár moeten we wat aan doen’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Zpto0 (gratis te lezen)
Wil je die passage over het verdienmodel hier quoten, zodat ik niet de hele lap tekst hoef na te lezen?
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:03:09 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218884475
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 14:53 schreef nostra het volgende:
Kingmaker Bontebal *O*
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218884490
Haha, Bontenbal verklaart de AOW heilig/onaantastbaar en gaat lekker mee met "minder ambtenaruh". Dat laatste is gewoon stom. Nederland heeft eerder meer ambtenaren nodig, veel meer. Nederland heeft helemaal niet veel ambtenaren. Historisch niet, naar internationale verhoudingen niet.

Maar het CDA is natuurlijk altijd een partij geweest van delegeren en geld sturen naar wat zij maatschappelijk middenveld noemen (denk aan: ANWB verzorgt de verkeersborden).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 september 2025 @ 15:06:37 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218884502
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:05 schreef Klopkoek het volgende:
Haha, Bontenbal verklaart de AOW heilig en gaat lekker mee met "minder ambtenaruh". Dat laatste is gewoon stom. Nederland heeft eerder meer ambtenaren nodig, veel meer. Maar het CDA is natuurlijk altijd een partij geweest van delegeren en geld sturen naar wat zij maatschappelijk middenveld noemen (denk aan: ANWB verzorgt de verkeersborden).
Toch wel mooi dat die partij een prachtig verkiezingsprogramma heeft, maar uiteindelijk toch puur oude politiek is. Een klassieker.

Maar goed, alle partijen die die 1984 motie hebben gesteund mogen wmb absoluut de tering krijgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218884518
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:03 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Kingmaker Bontebal *O*
Het moreel hypocriete gristensmoeltje... gelukkig is zonder D66 ook weinig mogelijk!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218884529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Toch wel mooi dat die partij een prachtig verkiezingsprogramma heeft, maar uiteindelijk toch puur oude politiek is. Een klassieker.

Maar goed, alle partijen die die 1984 motie hebben gesteund mogen wmb absoluut de tering krijgen.
Welke motie? Gezichtsherkenning? (naar Chinees/Palintir/Israel voorbeeld)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:09:41 #40
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218884534
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het moreel hypocriete gristensmoeltje... gelukkig is zonder D66 ook weinig mogelijk!
_O- :W

Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 september 2025 @ 15:10:00 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218884535
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Welke motie? Gezichtsherkenning?
Privacyinperking, iets met einde anonimiteit op het internet ook. Zal het even opzoeken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218884539
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:05 schreef Klopkoek het volgende:
Haha, Bontenbal verklaart de AOW heilig/onaantastbaar en gaat lekker mee met "minder ambtenaruh". Dat laatste is gewoon stom. Nederland heeft eerder meer ambtenaren nodig, veel meer.
Haha :D
pi_218884542
quote:
Haha, Bontenbal verklaart de AOW heilig/onaantastbaar en gaat lekker mee met "minder ambtenaruh". Dat laatste is gewoon stom. Nederland heeft eerder meer ambtenaren nodig, veel meer. Nederland heeft helemaal niet veel ambtenaren. Historisch niet, naar internationale verhoudingen niet.

Maar het CDA is natuurlijk altijd een partij geweest van delegeren en geld sturen naar wat zij maatschappelijk middenveld noemen (denk aan: ANWB verzorgt de verkeersborden).
en het CDA wil snoeihard bezuinigen op de zorg staat er ook.

Dan houd ik als chronisch zieke mijn hart weer vast. Al ligt het wel aan de invulling van die bezuinigingen precies.
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:12:02 #44
37950 JAM
pi_218884546
Waarom willen mensen eigenlijk minder ambtenaren?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218884558
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
De heiligverklaring van 'postcoderacist' Klaas Dijkhoff is best wel ergerlijk. Deze EVRM sloper. Zijn eerste landelijke optreden was in 2011, in de hoedanigheid van "we moeten van het EVRM af/aanpassen".
Niemand verklaart hem heilig, men ziet alleen dat hij wel steeds weer aandringt op samenwerken met GL-PvdA.

Dat jouw wereld nu zwart-wit is, als jij het niet 100% met iemand eens bent, ben je het gelijk 100% met hem of haar oneens. Zo leven de meeste mensen niet. De meeste niet VVD stemmers zien toch liefst gewoon een constructieve en naar het midden neigende VVD.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 september 2025 @ 15:14:31 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218884560

100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218884621
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand verklaart hem heilig, men ziet alleen dat hij wel steeds weer aandringt op samenwerken met GL-PvdA.

Dat jouw wereld nu zwart-wit is, als jij het niet 100% met iemand eens bent, ben je het gelijk 100% met hem of haar oneens. Zo leven de meeste mensen niet. De meeste niet VVD stemmers zien toch liefst gewoon een constructieve en naar het midden neigende VVD.
Dijkhoff kwam in zijn tijd met het ene na het andere xenofobe proefballon. Met het postcoderacisme voorstel als dieptepunt.

Deugende VVDers bestaan eigenlijk niet meer. Dat lees je heel goed. Bedenk daarbij: veel van de deugers waren al tijdens Rutte-1 weggelopen. In fases is het ledenbestand best wel veranderd. Foute boel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218884629
quote:
(denk aan: ANWB verzorgt de verkeersborden).
Dat betrof overigens alleen de bewegwijzering, niet de gewone verkeersborden. Tegenwoordig is de Nationale Bewegwijzeringsdienst daarvoor verantwoordelijk. Dat is een onderdeel van Rijkswaterstaat.

Dat de ANWB dat zo lang gedaan heeft, is omdat de ANWB daar ooit mee begonnen is toen er nog helemaal geen bewegwijzering was. En de ANWB heeft dat meer dan honderd jaar uitstekend gedaan.
pi_218884636
Ik ben heel blij met Henri, wat is hij toch fantastisch, heeft niks te maken met dat ik alleen iets op internet mag schrijven nadat ik mijn id kaart heb ingeleverd bij Henri.
pi_218884650
quote:
Mooi gekopieerd van Israel, China en Palintir inderdaad.

Het blijft een best wel autoritaire partij en conservatief.

Zie bijv. het drugsbeleid. Verbieden en repressie zit in hun genen, en ach, voor de elite gelden andere normen. De Zuidas kan zonder zorgen aan de coke.

Zo ging het in de Victoriaanse tijd. Zo ging het met rassensegregatie (dat gold niet wanneer de witten muziek wilden horen).
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 september 2025 @ 15:27:57 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218884663
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Mooi gekopieerd van Israel, China en Palintir inderdaad.

Het blijft een best wel autoritaire partij en conservatief.

Zie bijv. het drugsbeleid. Verbieden en repressie zit in hun genen, en ach, voor de elite gelden andere normen. Zo ging het in de Victoriaanse tijd.
D66 valt hier ook echt prachtig door de mand weer. Altijd mooie woorden, maar als puntje bij paaltje komt...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218884673
quote:
En welke andere oplossing draag jij aan voor het probleem dat anonieme bedreigers onze democratie slopen (gemeenteraden die terug komen oo hun besluiten, wethouders die vertrekken) en dat andere mensen anoniem kunnen oproepen onze maatschappij te slopen, beide zonder vervolgd te worden?

Wat is jouw oplossing?
pi_218884677
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
D66 valt hier ook echt prachtig door de mand weer. Altijd mooie woorden, maar als puntje bij paaltje komt...
https://www.reddit.com/r/(...)m_d66_probeert_haar/
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:33:49 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218884704
quote:
D66 stemt hiervoor :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218884708
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
En welke andere oplossing draag jij aan voor het probleem dat anonieme bedreigers onze democratie slopen (gemeenteraden die terug komen oo hun besluiten, wethouders die vertrekken) en dat andere mensen anoniem kunnen oproepen onze maatschappij te slopen, beide zonder vervolgd te worden?

Wat is jouw oplossing?
“Anonieme bedreigers onze democratie slopen” is wel erg zwaar aangezet. Dat anonieme twitter-schreeuwvolk kan best af met wat minder aandacht. Meer (online)onderzoekers bij de politie waar dit soort figuren onder snelrecht aangepakt kan worden helpt denk ik ook al een hoop.

Ik ben geen voorstander van anonimiteit/neutraliteit inleveren omdat een zooi idioten zich niet kunnen gedragen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 september 2025 @ 15:34:45 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218884711
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:35:20 #57
346939 Janneke141
pi_218884715
quote:

Wat is jouw oplossing?
In elk geval niet een waar we met een kanon op een mug schieten, zou ik zeggen.
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:47:17 #58
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218884809
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
en het CDA wil snoeihard bezuinigen op de zorg staat er ook.

Dan houd ik als chronisch zieke mijn hart weer vast. Al ligt het wel aan de invulling van die bezuinigingen precies.
Als je met bezuinigen bedoelt dat het CDA iets wil doen aan het feit dat, mede dankzij een steeds ouder wordende bevolking, een steeds groter percentage van ons BBP wordt uitgegeven wordt aan zorg dan lijkt me dat zeer verstandig. Ik bedoel, er moeten ook nog andere zaken gefinancierd van dat BBP; onderwijs en infrastructuur, om er maar eens twee te noemen.

zaterdag 27 september 2025 @ 15:49:20 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218884824
We zijn beroemd in Duitsland:

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218884830
quote:

[..]

Wat is jouw oplossing?
Als je daartegen bent zul je met een oplossing moeten komen die iets doet. Zoals besproken heeft dat voorstel geen enkel nut. Behalve dan laten zien dat ze geen verstand hebben van hoe internet werkt.
Je blijft maar volhouden dat privacy opgeven iets doet om de democratie te redden zonder daar enig argument voor te leveren.
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:50:20 #61
346939 Janneke141
pi_218884834
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als je met bezuinigen bedoelt dat het CDA iets wil doen aan het feit dat, mede dankzij een steeds ouder wordende bevolking, een steeds groter percentage van ons BBP wordt uitgegeven wordt aan zorg dan lijkt me dat zeer verstandig. Ik bedoel, er moeten ook nog andere zaken gefinancierd van dat BPP; onderwijs en infrastructuur, om er maar eens twee te noemen.
Eens, al zou dat voor het CDA natuurlijk wel een trendbreuk zijn. Maar misschien heeft Bontenbal in de gaten dat de traditioneel CDA-stemmende Christelijke bejaarde toch bijna is uitgestorven, en probeert hij zich op een iets jonger publiek te richten.

Het is sowieso een onderwerp dat bijna iedere partij links laat liggen, misschien op de SP na (maar die zijn ook niet uit op betaalbaarheid voor de toekomst). Het is een discussie die broodnodig is, maar die niemand wil voeren. Maar op termijn zorgen we onszelf kapot als we niet wat serieuze aanpassingen gaan doen.
pi_218884838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
“Anonieme bedreigers onze democratie slopen” is wel erg zwaar aangezet. Dat anonieme twitter-schreeuwvolk kan best af met wat minder aandacht. Meer (online)onderzoekers bij de politie waar dit soort figuren onder snelrecht aangepakt kan worden helpt denk ik ook al een hoop.
Dat valt dus niet mee, honderden volksvertegenwoordigers en wethouders worden in het hele land bedreigt. En passen daar toch ook regelmatig hun besluiten op aan, of ze stoppen. De democratie wordt gesloopt waar we bij staan door die anonieme bedreigers.

https://www.ipsos-publiek(...)litici-niet-gekeerd/
pi_218884847
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In elk geval niet een waar we met een kanon op een mug schieten, zou ik zeggen.
En als het nou geen mug is, maar een tank? Want daar zou ik die online bedreigers meer mee vergelijken, ze zijn een vele malen grotere bedreiging voor ons dan Rusland.
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:54:31 #64
346939 Janneke141
pi_218884874
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
En als het nou geen mug is, maar een tank? Want daar zou ik die online bedreigers meer mee vergelijken, ze zijn een vele malen grotere bedreiging voor ons dan Rusland.
Ik weet dat jij ze daarmee vergelijkt, maar ik ben het niet met je vergelijking eens.

Als je al van mening bent dat hier een oplossing voor moet komen die in de digitale wereld plaatsvindt, dan kan dat er nooit een zijn waarbij iedereen bij voorbaat zijn privacy mag opgeven om de databases van de overheid te gaan vullen.
pi_218884956
quote:

[..]
Er is een gevaar en dat gevaar is sinds dit soort grapjes begonnen (pakweg sinds 9/11) steeds groter geworden. Het groeien van extreem-rechts en de surveillance samenleving gaat hand in hand.

Alleen moet je dan wel de oorzaken analyseren en de juiste oplossingen inzetten. Je hoeft niet gelijk een Singapore-politiestaat van Nederland te maken. Het hele handelen van Yesilgöz (mede-indiener motie) is een handleiding voor hoe je het niet moet doen.

Begin daar eens mee, in plaats van het e-mailtje van Peter Thiel in de CTRL+V zetten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218884963
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:51 schreef Hanca het volgende:
Dat valt dus niet mee, honderden volksvertegenwoordigers en wethouders worden in het hele land bedreigt. En passen daar toch ook regelmatig hun besluiten op aan, of ze stoppen. De democratie wordt gesloopt waar we bij staan door die anonieme bedreigers.

Uiteraard is het volstrekt onaanvaardbaar dat politici bedreigd worden. Ik vraag me wel af wat de reden en achtergrond is dat lokale politici zo vaak bedreigd worden. Wat zorgt ervoor dat mensen kennelijk zo boos worden dat ze tot bedreigingen overgaan?
pi_218885019
quote:
Ik vraag me af, heb je zelf ooit met bedreigingen te maken gehad, dat dit onderwerp je zo aan het hart gaat?
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:03:25 #68
346939 Janneke141
pi_218885045
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Uiteraard is het volstrekt onaanvaardbaar dat politici bedreigd worden. Ik vraag me wel af wat de reden en achtergrond is dat lokale politici zo vaak bedreigd worden. Wat zorgt ervoor dat mensen kennelijk zo boos worden dat ze tot bedreigingen overgaan?
Lokale politici willen nog wel eens vergaderen over het bouwen van een AZC, een windmolen of een andere linkse hobby. Daar hebben Ingrid niet voor gestemd, dus dat is dan ondemocratisch. En dan zijn (al dan niet digitale) fakkels en hooivorken wel geoorloofd.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:08:01 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885113
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Slechte opvoeding, denken dat ze niet gehoord worden (terwijl ze een van de 18 miljoen mensen zijn), geen empathie, neigingen naar 'ikke ikke ikke' en vooral de onwil in discussie te gaan over een onderwerp.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:08:09 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885118
quote:

[..]

Zo anoniem zijn die bedreigers niet hoor, of online.
Antifa
pi_218885125
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:12 schreef JAM het volgende:
Waarom willen mensen eigenlijk minder ambtenaren?
Waarom willen mensen meer is een betere vraag _O-

Minder ambtenaren = meer productiviteit voor minder geld.
pi_218885136
Het woord 'bedreiging' is aan vrij hoge inflatie onderhevig. Een scheldpartij op twitter op Facebook moet gewoon genegeerd worden.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:13:36 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885169
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:09 schreef MoreDakka het volgende:
Het woord 'bedreiging' is aan vrij hoge inflatie onderhevig. Een scheldpartij op twitter op Facebook moet gewoon genegeerd worden.
Gaat wel een stuk verder hoor, mensen zijn heel gefrustreerd en zelfs na een uitzending op tv gaan ze op zoek naar iemand online om die dan met vreselijke taal te bedreigen. Het idee alleen al om boos iemand een DM te sturen, nadat hij of zei iets op tv gezegd heeft waar ze het niet mee eens waren. Of een outlet of journalist brengt nieuws en is meteen een landverrader.
pi_218885170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:08 schreef Vis1980 het volgende:
Slechte opvoeding, denken dat ze niet gehoord worden (terwijl ze een van de 18 miljoen mensen zijn), geen empathie, neigingen naar 'ikke ikke ikke' en vooral de onwil in discussie te gaan over een onderwerp.
Misschien speelt ook mee dat je met bedreigingen vaak uiteindelijk toch je zin krijgt.

Het bedreigen van lokale politici is absoluut niet nieuw. Dat gebeurde 40 jaar geleden ook al. Toen gebeurde dat vooral als het gemeentebestuur vergaderde over subsidie aan de lokale voetbalclub. Dan liet de harde kern van de supporters wel weten dat het gemeentebestuur het echt niet in hun hoofd moesten halen om geen subsidie te geven.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:14:08 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom willen mensen meer is een betere vraag _O-

Minder ambtenaren = meer productiviteit voor minder geld.
Te weinig ambtenaren is geen poot meer hebben om op te staan.
pi_218885182
quote:

[..]

Dat is wel direct mijn punt. Die anonieme bedreigers kunnen prima genegeerd worden. Dat constante online zijn van bewindslieden is nergens voor nodig, laat dat lekker door ‘t mediateam doen. Als ze merken dat het in Den Haag niets uithaalt wordt het vanzelf minder.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:15:21 #77
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885184
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien speelt ook mee dat je met bedreigingen vaak uiteindelijk toch je zin krijgt.

Het bedreigen van lokale politici is absoluut niet nieuw. Dat gebeurde 40 jaar geleden ook al. Toen gebeurde dat vooral als het gemeentebestuur vergaderde over subsidie aan de lokale voetbalclub. Dan liet de harde kern van de supporters wel weten dat het gemeentebestuur het echt niet in hun hoofd moesten halen om geen subsidie te geven.
Klopt, het is van alle tijden, maar de snelheid en aantallen zijn enorm verhoogd, vele malen verdubbeld zelfs. Dat alleen al omdat je het van achter je pc kan doen en niet het huis hoeft te verlaten. En vaak annoniem.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:16:37 #78
37950 JAM
pi_218885197
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Te weinig ambtenaren is geen poot meer hebben om op te staan.
Ja, ik denk dus zelf dat dat 'minder ambtenaren!' roepen gewoon een leus is die politici er graag uitgooien omdat, nou ja, niemand eigenlijk een idee heeft hoeveel ambtenaren er zijn, wat dat eigenlijk kost en wat die mensen eigenlijk uitspoken. Dan is de illusie dat dat er teveel zijn, dat ze te duur zijn en dat ze weinig productiefs doen maar al te gemakkelijk gecreeërd.
pi_218885203
quote:

[..]
Die gaan over de directe leefomgeving. Die regelen daadwerkelijk windmolens, AZC's en zelfs de afvalcontainer in je straat is tegenwoordig al een reden om te gaan bedreigen. Lokale politici hebben veel meer directe invloed dan landelijke op het leven van mensen.
pi_218885208
Bekijk deze YouTube-video

Dit was ooit de VVD (net na de "Pleur op" campagne).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:18:23 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885210
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is wel direct mijn punt. Die anonieme bedreigers kunnen prima genegeerd worden. Dat constante online zijn van bewindslieden is nergens voor nodig, laat dat lekker door ‘t mediateam doen. Als ze merken dat het in Den Haag niets uithaalt wordt het vanzelf minder.
Dat schelden is ook dom, daarnaast wordt er van beleidsbepalers steeds meer verwacht dat ze online zijn. En uiteraard, zij willen zelf graag online om de mensen 24/7 te kunnen bereiken, waar ze vroeger nog het pad op moesten.

Bedreigen is strafbaar en helemaal de huid vol schelden is ook dom. Als iemand jou op straat de huid vol scheldt, terwijl je die persoon niet eens kent, dan levert dat toch een onveilige situatie op. Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen dat zo graag doen.
pi_218885212
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is wel direct mijn punt. Die anonieme bedreigers kunnen prima genegeerd worden.
De politie en terrorismebestrijders denken van niet. Hoe kom jij aan die wijsheid, ken jij al die bedreigers oid?
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:19:22 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885217
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:16 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, ik denk dus zelf dat dat 'minder ambtenaren!' roepen gewoon een leus is die politici er graag uitgooien omdat, nou ja, niemand eigenlijk een idee heeft hoeveel ambtenaren er zijn, wat dat eigenlijk kost en wat die mensen eigenlijk uitspoken. Dan is de illusie dat dat er teveel zijn, dat ze te duur zijn en dat ze weinig productiefs doen maar al te gemakkelijk gecreeërd.
Precies, men weet ook niet wat en hoeveel werk ze doen, maar die ene oom op een verjaardag stelt dat ze allemaal helemaal niets doen, over jouw rug.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:22:26 #84
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885242
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die gaan over de directe leefomgeving. Die regelen daadwerkelijk windmolens, AZC's en zelfs de afvalcontainer in je straat is tegenwoordig al een reden om te gaan bedreigen. Lokale politici hebben veel meer directe invloed dan landelijke op het leven van mensen.
Niet alleen politici, dit soort gedrag zie je steeds vaker en overal terug. Op scholen, zwembaden, bibliotheken, winkels, klantenservice enz. Als je aan de telefoon bij politie werkt en er belt iemand over iets, terwijl het een civiele zaak is, dan kan de politie daar niets mee. Ook in dat geval was de verwachting 'ik bel naar de politie, die doen toch al niets en als ik dan bel verwacht ik dat ze meteen met een groepje aan de slag gaan'.

Overal slaat de verhuftering toe en veel mensen lijken niet het vermogen te hebben dingen te nuanceren.
pi_218885245
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zo anoniem zijn die bedreigers niet hoor, of online.
Als het bij online bedreigen blijft doet het niet veel. Niets van aantrekken en het doet niks.
Maar het is weer typisch voor onze politiek dat ze zo'n voorstel doen wat werkelijk op geen enkele manier iets bijdraagt. Beetje op zijn Fabers, het werkt omdat ik zeg dat het werkt.
pi_218885270
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, men weet ook niet wat en hoeveel werk ze doen, maar die ene oom op een verjaardag stelt dat ze allemaal helemaal niets doen, over jouw rug.
Het beeld dat de overheid nog steeds hopeloos inefficiënt is bestaat nog steeds. Ook na 40 jaar saneren.

De overheid is tegenwoordig dusdanig ingekrompen dat er dermate veel expertise moet worden ingekocht dat ze duurder uit zijn dan voorheen.

Wat mij altijd dwarszit is dat mensen doen alsof het bedrijfsleven zo fantastisch efficiënt is. Maar één telefoontje naar de klantenservice van een multinational met een klacht of iets dergelijks leert dat daar inmiddels ook allerlei nutteloze tussenlagen zijn gecreëerd en dat klanten vaak worden behandeld als stront.
pi_218885272
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik vraag me af, heb je zelf ooit met bedreigingen te maken gehad, dat dit onderwerp je zo aan het hart gaat?
Ik heb recent gehoord hoeveel van onze eigen lokale politici bedreigt worden.

Maar sowieso is dit onderwerp iets wat iedereen aan het hart moet gaan. Zie dit in Amersfoort: https://www.rtl.nl/nieuws(...)urgemeester-bedreigd
Bedreigers regeren dit land inmiddels meer dan volksvertegenwoordigers.
pi_218885280
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als het bij online bedreigen blijft doet het niet veel. Niets van aantrekken en het doet niks.
Makkelijk praten, jij. Als de politie het daar niet mee eens is ook?
pi_218885284
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:16 schreef JAM het volgende:

[..]
Minder ambtenaren zodat de Big 4 in het gat kunnen springen en hetzelfde werk voor 4 keer zoveel geld gaan verrichten.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:28:16 #90
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885299
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het beeld dat de overheid nog steeds hopeloos inefficiënt is bestaat nog steeds. Ook na 40 jaar saneren.

De overheid is tegenwoordig dusdanig ingekrompen dat er dermate veel expertise moet worden ingekocht dat ze duurder uit zijn dan voorheen.

Wat mij altijd dwarszit is dat mensen doen alsof het bedrijfsleven zo fantastisch efficiënt is. Maar één telefoontje naar de klantenservice van een multinational met een klacht of iets dergelijks weet dat daar inmiddels ook allerlei nutteloze tussenlagen zijn gecreëerd en dat klanten vaak worden behandeld als stront.
Het beeld dat de overheid niets kan, teveel kost en tegen de burger is, zal altijd blijven bestaan. Daarom winnen dat soort roepende politici vaak veel aan populariteit, omdat 'tegen de overheid' zijn of 'wantrouwen jegens overheid' altijd makkelijk aan te wakkeren is, zonder dat je enig detail hoeft toe te voegen. Pas als het op detail aankomt, blijken veel mensen die de overheid per definitie wantrouwen helemaal niet op een lijn te zitten. Daarom zoekt men vaak naar een overbruggende factoor waar mensen tegen kunnen zijn. Op dit moment is dat vooral asielzoekers.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:29:03 #91
37950 JAM
pi_218885306
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb recent gehoord hoeveel van onze eigen lokale politici bedreigt worden.

Maar sowieso is dit onderwerp iets wat iedereen aan het hart moet gaan. Zie dit in Amersfoort: https://www.rtl.nl/nieuws(...)urgemeester-bedreigd
Bedreigers regeren dit land inmiddels meer dan volksvertegenwoordigers.
Een Wilders die dan dingen roept als: 'Jullie zijn de baas, niet de burgemeester’ (onlangs in Helmond), helpt daar ook niet echt bij. Nu, dat valt dan vrij gemakkelijk recht te lullen met een mooi verhaal over democratische principes en dat de burgemeester daar inderdaad bij gratie van het volk zit en het volk inderdaad de baas is - dus niet de burgemeester - maar ik heb zo'n gevoel dat men dat aldaar iets anders opvatte.
pi_218885308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:22 schreef Vis1980 het volgende:
Als je aan de telefoon bij politie werkt en er belt iemand over iets, terwijl het een civiele zaak is, dan kan de politie daar niets mee.
Ik heb eerder de indruk dat dit ook een beetje een standaard antwoord van de politie is als ze geen zin in een zaak hebben. Dan zeggen ze dat het een civiele zaak is om ervan af te zijn.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:31:23 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885324
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb eerder de indruk dat dit ook een beetje een standaard antwoord van de politie is als ze geen zin in een zaak hebben. Dan zeggen ze dat het een civiele zaak is om ervan af te zijn.
Dat zegt dan vooral veel over jezelf, want dat is absoluut niet de insteek. Daarnaast zijn er ook geen 18 miljoen agenten om iedere burger 24/7 van een agent te voorzien. Daar werken al de meeste mensen in Nederland, ze kunnen niet bij elk telefoontje alles uit de kast trekken.
pi_218885352
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zullen we de onderbuik gewoon in de onderbuik houden?
pi_218885393
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:29 schreef JAM het volgende:

[..]
Een Wilders die dan dingen roept als: 'Jullie zijn de baas, niet de burgemeester’ (onlangs in Helmond), helpt daar ook niet echt bij. Nu, dat valt dan vrij gemakkelijk recht te lullen met een mooi verhaal over democratische principes en dat de burgemeester daar inderdaad bij gratie van het volk zit en het volk inderdaad de baas is - dus niet de burgemeester - maar ik heb zo'n gevoel dat men dat aldaar iets anders opvatte.
Eens dat de populistische partijen het aanwakkeren, maar dat maakt die anonieme bedreigers eerder gevaarlijker dan minder gevaarlijk.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:38:16 #96
37950 JAM
pi_218885402
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat de populistische partijen het aanwakkeren, maar dat maakt die anonieme bedreigers eerder gevaarlijker dan minder gevaarlijk.
Zeer zeker.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:40:40 #97
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218885436
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:29 schreef JAM het volgende:

[..]
Natuurlijk is het volk de baas.
Een burgemeester heeft maar te doen wat het volk wil.
En het volk wil geen AZC's.
Dus Wilders heeft gelijk.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:41:46 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885446
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:40 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Wie is het volk in jouw verhaal?
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:43:33 #99
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218885473
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:40 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Spreek voor jezelf :{w
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:47:38 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885543
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gelukkig zijn de meeste bedreigingen dan ook niet anoniem dus hoeven we geen politiestaat op te richten :)
Antifa
pi_218885556
quote:

[..]
Zo werkt een democratie niet.
pi_218885559
quote:

[..]
Het volk (voor zover ik ze ken) wil geen bedreigers en geen ophitsters, dus Wilders heeft totaal ongelijk.
pi_218885569
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:47 schreef VoMy het volgende:

[..]
Gelukkig zijn de meeste bedreigingen dan ook niet anoniem dus hoeven we geen politiestaat op te richten :)
Dat is dus gewoon niet waar, juist veel bedreigingen zijn online en anoniem.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:51:27 #104
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218885599
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:18 schreef Klopkoek het volgende:

Dit was ooit de VVD (net na de "Pleur op" campagne).
Ook dit was ooit de VVD
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218885614
quote:
Een deel van het volk wil geen asielzoekers en stemmen dan ook op bepaalde partijen.
Een ander deel van het volk wil wel asielzoekers en stemmen dus op andere partijen.
De oplossing is heel simpel.
Straks hebben we weer verkiezingen. Als de stemmen geteld zijn, dan is van ieder stembureau de uitslag bekend. We weten dan bijna op postcodeniveau het stemgedrag van de burgers. Ik ben er voorstander van dat asielzoekerscentra dan geplaatst worden in buurten waar de mensen overwegend op partijen gestemd hebben die wel asielzoekers willen.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:52:42 #106
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885621
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus gewoon niet waar, juist veel bedreigingen zijn online en anoniem.
Zo anoniem zijn de meesten niet. Facebookgroepen etc zijn niet anoniem.
Antifa
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:56:01 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885642
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Een deel van het volk wil geen asielzoekers en stemmen dan ook op bepaalde partijen.
Een ander deel van het volk wil wel asielzoekers en stemmen dus op andere partijen.
Dit is een valse stelling.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:57:06 #108
37950 JAM
pi_218885651
quote:

[..]
Kijk, dit is nu een mooie illustratie van het probleem dat zo gecreërd wordt. Een groepje schreeuwlelijken wordt door lui als Wilders bevestigd in het idee dat zij - en zij alleen - 'het volk' zijn en daarom ook gerechtvaardigd zijn om middelen te gebruiken zoals geweld en bedreiging om hun wil door de drukken, omdat, in hun belevingswereld, het gezag dat hen vertegenwoordigt (de burgemeester) nou ja, hen dus niet vertegenwoordigt.

Dat hebben ze niet zelf bedacht, dat is hen door Wilders e.d. aangepraat met zijn 'alle tegenslagen in het leven worden veroorzaakt door de aanwezigheid van een x-aantal asielzoekers en als die er allemaal niet meer waren, dan was dit het land van melk en honing'-retoriek, welk (ik val in herhaling) als een tang op een varken slaat.

Dat dat groepje schreeuwlelijken (goddank) niet representatief zijn voor 'het volk', dat wil er maar niet inkomen. Mede daarom vindt ik het dus ook zo'n walgelijke praktijk dat ze met Nederlandse vlaggen zwaaien en doen alsof ze het laatste bastion van het vaderland zijn, de ware patriotten, want als er ook maar één groep is die wel rijnlecht tegenover vrijwel alles wat ik liefheb aan Nederland staat, dan zijn het dit soort stukken verdriet wel.
pi_218885652
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:52 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zo anoniem zijn de meesten niet. Facebookgroepen etc zijn niet anoniem.
Facebook is echt al weer iets van vroeger, daar zitten alleen nog leden van de doelgroep van 50plus. Bedreigingen komen gewoon via X, instagram of mail (elke wethouder, burgemeester en lokale fractie is logischerwijs per mail bereikbaar, een mail aanmaken om te bedreigen kost niks).

We moeten hier echt iets mee, anders regeert echt een stel idioten die nergens voor terugdeinst ons land en hebben we straks ook geen kandidaten meer voor het burgemeesterschap, voor wethoudersposten (en dan met name niet die over AZC's of windmolens gaan) of voor de volksvertegenwoordiging.
pi_218885661
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:56 schreef Vis1980 het volgende:
Dit is een valse stelling.
Wat is er vals aan die stelling?
Toegegeven, het is misschien een beetje kort door de bocht om te veronderstellen dat kiezers zich bij hun stemgedrag vooral zouden laten leiden door hun standpunt over asielzoekers.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:00:10 #111
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885693
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat is er vals aan die stelling?
Toegegeven, het is misschien een beetje kort door de bocht om te veronderstellen dat kiezers zich bij hun stemgedrag vooral zouden laten leiden door hun standpunt over asielzoekers.
Dat ten eerste, ten tweede denk ik niet dat iemand asielzoekers écht wil. Ze zijn er er, die tweede groep wil graag dat ze als mensen behandeld worden en niet als vijand van het volk worden neergezet. Dat is geen kwestie van 'asielzoekers per se willen'.

Daarnaast hebben we weet ik het hoeveel partijen, dus alles is veel genuanceerder. Mensen die niet op Wilders stemmen kunnen ook prima tegen asielzoekers zijn, maar willen daar niet meteen de rechtsstaat mee opzij zetten.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:01:31 #112
346939 Janneke141
pi_218885702
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De oplossing is heel simpel.
Straks hebben we weer verkiezingen. Als de stemmen geteld zijn, dan is van ieder stembureau de uitslag bekend. We weten dan bijna op postcodeniveau het stemgedrag van de burgers. Ik ben er voorstander van dat asielzoekerscentra dan geplaatst worden in buurten waar de mensen overwegend op partijen gestemd hebben die wel asielzoekers willen.
Want we bombarderen asielzoekers maar weer eens tot het enige relevante politieke onderwerp, of hoe moet ik dit lezen?
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:02:21 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885707
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Facebook is echt al weer iets van vroeger, daar zitten alleen nog leden van de doelgroep van 50plus.
Wat voor mensen denk je dat de agressie van rechts precies aanwakkert... Facebook is ook gewoon de plek waar FDF, de hooligans ,etcetera elkaar bereiken.

Antifa
pi_218885709
quote:
Bedreigingen komen gewoon via X, instagram of mail (elke wethouder, burgemeester en lokale fractie is logischerwijs per mail bereikbaar, een mail aanmaken om te bedreigen kost niks).
In principe zijn berichten via social media accounts of via e-mail allemaal te traceren.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:04:45 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885736
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In principe zijn berichten via social media accounts of via e-mail allemaal te traceren.
Tenzij je erg je best doet om het te maskeren, maar daar gaat een nieuwe wet ook niet tegen helpen want dan kan het nog steeds.
Antifa
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:05:13 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885745
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Want we bombarderen asielzoekers maar weer eens tot het enige relevante politieke onderwerp, of hoe moet ik dit lezen?
Met zijn logica, moeten we dus alle andere problemen in zijn tuin neerzetten.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:05:28 #117
37950 JAM
pi_218885748
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat voor mensen denk je dat de agressie van rechts precies aanwakkert... Facebook is ook gewoon de plek waar FDF, de hooligans ,etcetera elkaar bereiken.

[ afbeelding ]
Het heeft toch ook wel iets dolkomisch dat dat soort groepjes die menen op te komen voor het 'echte Nederland' allemaal Engels groespnaampjes hebben. 'De Boerenverdedigingsmacht' klinkt toch niet zo lekker hč. :D .
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:07:32 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885779
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:05 schreef JAM het volgende:

[..]
Het heeft toch ook wel iets dolkomisch dat dat soort groepjes die menen op te komen voor het 'echte Nederland' allemaal Engels groespnaampjes hebben. 'De Boerenverdedigingsmacht' klinkt toch niet zo lekker hč. :D .
De Nederlandse Vandalen.

Dat klinkt meteen zo crimineel, terwijl hooligan precies dat betekent. Ook mooi hoe men dan toch verrast werd door het geweld van hooligans.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:09:26 #119
37950 JAM
pi_218885803
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De Nederlandse Vandalen.

Dat klinkt meteen zo crimineel, terwijl hooligan precies dat betekent. Ook mooi hoe men dan toch verrast werd door het geweld van hooligans.
...en de Vandalen, die kwamen dan weer uit Zweden, of Polen (ligt er een beetje aan wanneer je ze Vandalen wil gaan noemen). Laat het ze maar niet horen! :D .
pi_218885804
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En dat valt dus volgens de politie en het ministerie vies tegen.

Maar als iedereen al te vinden is, waarom dat dat gezeur over privacy? Want dat is exact wat Bontenbal wil, dat de politie indien gewenst iedereen kan vinden. Niet dat je identiteit voor iedereen zichtbaar is.
pi_218885818
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:05 schreef Vis1980 het volgende:
Met zijn logica, moeten we dus alle andere problemen in zijn tuin neerzetten.
Dat gaat een beetje moeilijk. Ik woon in een portiek en heb dus geen tuin.
pi_218885824
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Tenzij je erg je best doet om het te maskeren, maar daar gaat een nieuwe wet ook niet tegen helpen want dan kan het nog steeds.
Het idee dat privacy door de plee spoelen meer veiligheid oplevert is ook compleet lachwekkend. De landen met het minste privacy zijn totaal niet de veiligste landen.

Er zijn genoeg mogelijkheden om de meeste bedreigers aan te pakken maar er wordt gewoon geen prioriteit aan gegeven. Men gaat liever achter wiettelers aan enzo.
pi_218885851
quote:

[..]

Facebook is echt al weer iets van vroeger, daar zitten alleen nog leden van de doelgroep van 50plus. Bedreigingen komen gewoon via X, instagram of mail (elke wethouder, burgemeester en lokale fractie is logischerwijs per mail bereikbaar, een mail aanmaken om te bedreigen kost niks).
Nogmaals, het woord 'bedreigen' doet nogal wat werk hier. Een daadwerkelijke bedreiging is echt wat anders dan een bericht op sociale media of een willekeurige anonieme email.
pi_218885858
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:57 schreef JAM het volgende:

[..]

Dat hebben ze niet zelf bedacht, dat is hen door Wilders e.d. aangepraat met zijn 'alle tegenslagen in het leven worden veroorzaakt door de aanwezigheid van een x-aantal asielzoekers en als die er allemaal niet meer waren, dan was dit het land van melk en honing'-retoriek, welk (ik val in herhaling) als een tang op een varken slaat.
Dit is onzin, Wilders heeft echt niet zo veel macht.
pi_218885862
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er zijn genoeg mogelijkheden om de meeste bedreigers aan te pakken maar er wordt gewoon geen prioriteit aan gegeven. Men gaat liever achter wiettelers aan enzo.
Jij denkt dat politie geen prioriteit maakt van het bedreigen van burgemeesters en wethouders? Hoe ver heb je dan onder een steen gelegen, dit is denk ik het onderwerp waar de minister van justitie en de minister van binnenlandse zaken het meest over praten.
pi_218885874
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:09 schreef Hanca het volgende:
En dat valt dus volgens de politie en het ministerie vies tegen.
Bij het traceren van die online bedreigingen krijg je uiteraard het probleem dat die berichten vaak via Amerikaanse social media en e-mail diensten verstuurd worden, en die zullen dus op Amerikaanse servers draaien Als de Nederlandse justitie die online bedreigers wil opsporen, dan zullen ze daarvoor de medewerking van die Amerikaanse technologie bedrijven nodig hebben, en die zullen alleen medewerking geven als ze daar door een rechter toe opdracht krijgen.

Maar ik zie niet in waarom Nederland hier geen afspraken over zou kunnen maken met de Verenigde Staten. In de Verenigde Staten is bedreiging ook gewoon strafbaar.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:16:06 #127
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218885875
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zo werkt een democratie niet.
Klopt, maar de democratie werkt niet als de politiek niet doet wat het volk wil. En wat het volk wil is niet onredelijk: "stop met het opnemen van asielzoekers"
pi_218885876
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nogmaals, het woord 'bedreigen' doet nogal wat werk hier. Een daadwerkelijke bedreiging is echt wat anders dan een bericht op sociale media of een willekeurige anonieme email.
Dat kun jij niet beoordelen. Jij kunt niet zien of een bedreiging serieus genomen moet worden. Sowieso nogal makkelijk anoniem gezegd vanuit je stoel op je zolderkamer dat men zich blijkbaar niet moet aanstellen als je wordt bedreigd.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:16:15 #129
37950 JAM
pi_218885877
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is onzin, Wilders heeft echt niet zo veel macht.
Moet ik nu werkelijk geloven dat er in Nederland tienduizenden (zo niet meer) mensen zijn die zelfstandig tot de volkomen bizarre conclusie gekomen zijn dat alle tegenslagen die zij in het leven ervaren en alle vraagstukken waar het vaderland mee te kampen hebben te verklaren zijn door de aanwezigheid van asielzoekers? Dat vind ik toch lastig hoor. Nee, dat is allemaal aan- en nagepraat. Daar wordt gewoon niet over nagedacht. Dat is lekker makkelijk, dat roept zo'n 'charismatische' man, dus die zal dan wel gelijk hebben. Dat is kuddegedrag. Dat is overigens heel normaal en menselijk, maar dat maakt het er allemaal niet beter op.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:17:17 #130
37950 JAM
pi_218885884
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Klopt, maar de democratie werkt niet als de politiek niet doet wat het volk wil. En wat het volk wil is niet onredelijk: "stop met het opnemen van asielzoekers"
Nee, dat is dus niet wat 'het volk' wil. Dat is wat een deel van het volk wil om redenen die zij zelf doorgaans niet goed begripen en zichzelf daarboven dus de onmetelijke arrogantie aangemeten heeft zichzelf tot 'het volk' te bombarderen.
pi_218885896
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef JAM het volgende:

[..]
Moet ik nu werkelijk geloven dat er in Nederland tienduizenden (zo niet meer) mensen zijn die zelfstandig tot de volkomen bizarre conclusie gekomen zijn dat alle tegenslagen die zij in het leven ervaren en alle vraagstukken waar het vaderland mee te kampen hebben te verklaren zijn door de aanwezigheid van asielzoekers?
Nee, want dat is een stropop. Maar het is niet alsof Wilders alles zomaar bedenkt en dan puur door zijn fantastische charisma een hele bak mensen overtuigt. Sterker nog, de causale pijl wijst de andere kant op. Wilders is een populist hé.
pi_218885910
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kun jij niet beoordelen. Jij kunt niet zien of een bedreiging serieus genomen moet worden.
Dat kan ik zeker wel, ik weet namelijk wat een bedreiging is. Dat schijn jij vergeten te zijn.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:21:41 #133
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218885926
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Moet je idd wel heel erg je best doen en ik durf te wedden dat 99,9% van de mensen die op internet lopen te gillen dat die en die "DOOD MOET" die kennis helemaal niet hebben.

En het is lachwekkend dat Hanca uitgerekend met Rusland aankomt. Enig idee wat de impact van al die Russische, Chinese en vanuit de VS christen-extremistische trollbots op onze samenleving is? En dit pak je met deze wetgeving absoluut niet aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 27-09-2025 17:28:40 ]
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:22:29 #134
37950 JAM
pi_218885932
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, want dat is een stropop. Maar het is niet alsof Wilders alles zomaar bedenkt en dan puur door zijn fantastische charisma een hele bak mensen overtuigt. Sterker nog, de causale pijl wijst de andere kant op. Wilders is een populist hé.
Dit lijkt me nu juist een hele mooie uitleg van hoe dat werkt, demagogie. Als je maar hard genoeg roeptoetert en hetzelfde plaatje blijft draaien - of dat nu waar is of niet - dan vindt dat uiteindelijk zijn gehoor wel. Een deel van de bevolking is daar nu eenmaal zeer gevoelig voor, omdat simpele onwaarheden en valse beloftes nu eenmaal een sutk makkelijker te slikken zijn dan wat complexere waarheden en een realistische beeld van wat nu mogelijk is en niet.

Ik geef daar even een simpel voorbeeldje van: het afschaffen van het eigen risico in de zorg. Daar 'had die mevrouw niets aan, dat moest nú afgeschaft worden', aldus Wilders. 'Dat kon niet, daar hadden we het geld niet voor, dus dat moest langzaam afgebouwd worden', aldus Timmermans. Dat kostte Timmermans zetels en zie, zo'n anderhalf jaar later is daar geen cent vanaf gegaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door JAM op 27-09-2025 17:30:10 ]
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:22:53 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885934
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar als iedereen al te vinden is, waarom dat dat gezeur over privacy?
Omdat het gaat om een keuze die je moet hebben en figuren als Bontenbal in hun enge hang naar controle willen afpakken.
Antifa
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:27:45 #136
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218885970
Minder ambtenaren is een uitstekend idee, vooral omdat minder ambtenaren op dit moment al een self-fulfilling prophecy is waar de politiek bijzonder weinig aan te doen heeft. Houdt de politiek vast aan de nullijn zoals die nu voor 2026 bedacht is, dan gaat dat minder ambtenaren ineens met een snelheid die ongelofelijk gaat zijn.

Het sneue is dat de politiek niet zo goed begrijpt dat met minder ambtenaren een beter bestuurd land best kan zodra diezelfde politiek slim gaat investeren in wat (technologische) vernieuwingen die dat mogelijk maken. Zoals het nu gaat is de toekomst dat met minder ambtenaren (-30% binnen 5 jaar) met dezelfde shit-werkwijze en dezelfde shit-tools en dezelfde shit-samenwerking er nog minder product te verwachten valt en dat politie/justitie, onderwijs, zorg en uiteindelijk ook defensie volledig stilvallen omdat alle systemen stilgevallen zijn en er geen mensen meer zijn die begrijpen hoe deze problemen op te lossen.

We zijn op weg naar een toekomst met minder ambtenaren, dat is helemaal geen probleem. We zijn niet op weg naar een samenleving die om kan gaan met minder ambtenaren. Maar ja, dat is misschien aan de rechterkant wel niet zo'n probleem. Belasting betalen en zorg of onderwijs nodig hebben is voor linkse losers tenslotte. Echte rechtse geweldenaren worden niet ziek, hebben geen onderwijs genoten en hebben hun geld nodig voor BMW's en vleselijke geneugten.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:28:16 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885976
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Nogmaals, wie of wat beschouw jij als het volk?
pi_218886005
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:22 schreef JAM het volgende:

[..]
Dit lijkt me nu juist een hele mooie uitleg van hoe dat werkt, demagogie. Als je maar hard genoeg roeptoetert en hetzelfde plaatje blijft draaien - of dat nu waar is of niet - dan vindt dat uiteindelijk zijn gehoor wel.
En laat dat nou precies niet de MO van Wilders zijn. Nogmaals, Wilders is een populist. Hij gooit zijn halve verkiezingsprogramma weg als dat goed uitkomt. Nog niet zo heel lang geleden was zijn voornaamste campagnepunt om uit de EU te stappen. Dat had hij ook niet zomaar bedacht.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:35:04 #139
37950 JAM
pi_218886023
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En laat dat nou precies niet de MO van Wilders zijn. Nogmaals, Wilders is een populist. Hij gooit zijn halve verkiezingsprogramma weg als dat goed uitkomt. Nog niet zo heel lang geleden was zijn voornaamste campagnepunt om uit de EU te stappen. Dat had hij ook niet zomaar bedacht.
Oh, dat geloof ik best. Dat zal toentertijd wel lekker hebben gepeild. Ik ben er vrij sterk van overtuigd dat je een mooie overlap kan vinden tussen die mensen die, desgevraagd, je zullen vertellen dat het in Nederland allemaal een stuk beter zou zijn als Nederland uit de EU zou stappen en die mensen die, desgevragd, je nu zullen vertellen dat het in Nederland allemaal een stuk beter zou zijn als er geen asielzoekers zouden zijn.
pi_218886070
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:49 schreef -XOR- het volgende:
We zijn beroemd in Duitsland:

[ afbeelding ]
Sankt Pauli neem ik aan?
pi_218886071
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:24 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dan moeten ze wel iemand met een ander verhaal hebben. De concurrentie met de PVV, JA21, Forum en BBB is moordend.
Snap ook echt niet dat ze dat niet snappen :P. Als je echt zo boos bent op buitenlanders, dan ga je toch voor the real thing en niet voor deze slappe kopie.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:40:55 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218886078
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Sankt Pauli neem ik aan?
Dat zou je denken maar het was Bayern.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:45:29 #143
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218886132
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nogmaals, wie of wat beschouw jij als het volk?
Het volk is het overgrote deel van het electoraat dat wil stoppen met dat belachelijke asielbeleid. Alleen linkse politici zijn doof en blind voor Das Gesundes Volksempfinden.
pi_218886143
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Sankt Pauli neem ik aan?
Grote kans. Maar afkeer van fascisme is daar sowieso veel groter. Was er laatst op een festivalletje, zal eens kijken of ik nog wat foto’s kan vinden van mooie voorbeelden :P
pi_218886144
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
De politie en terrorismebestrijders denken van niet. Hoe kom jij aan die wijsheid, ken jij al die bedreigers oid?
Maar dat is toch wat ik zei in mn eerdere post? Geef politie handvatten degenen die er zijn aan te pakken. De mogelijkheid het aan te pakken is er allang, zo anoniem zijn mensen op twitter/facebook in de meeste gevallen niet.

Wat NCTV zegt is ook logisch, daarom is ‘t ook zo raar dat de tweede kamer het niet serieus (genoeg) nam.

Goede ad-hominem trouwens, viel bijna niet op.
pi_218886160
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Slechte dag waarschijnlijk, qua inhoudelijkheid kom je niet eens in debuurt van het SBS6 niveau.
-
pi_218886185

zaterdag 27 september 2025 @ 17:51:24 #148
37950 JAM
pi_218886191
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Slechte dag waarschijnlijk, qua inhoudelijkheid kom je niet eens in debuurt van het SBS6 niveau.
Dit is toch wel een vondst.
pi_218886222
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij denkt dat politie geen prioriteit maakt van het bedreigen van burgemeesters en wethouders? Hoe ver heb je dan onder een steen gelegen, dit is denk ik het onderwerp waar de minister van justitie en de minister van binnenlandse zaken het meest over praten.
Waar moet dat dan uit blijken. Dat ze met een idee komen dat niets bijdraagt aan het oplossen van het probleem weerspreekt al dat ze er vaak over zouden praten. Dat het ministerie van justitie en de politie constant meer surveillance willen ongeacht of het iets bijdraagt aan de veiligheid is geen nieuwe trend.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:57:11 #150
37950 JAM
pi_218886251
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar moet dat dan uit blijken. Dat ze met een idee komen dat niets bijdraagt aan het oplossen van het probleem weerspreekt al dat ze er vaak over zouden praten. Dat het ministerie van justitie en de politie constant meer surveillance willen ongeacht of het iets bijdraagt aan de veiligheid is geen nieuwe trend.
Ik denk dat er ook een beetje spanning zit tussen wat men bij de politie wil, wat men bij het Ministerie van Justitie wil wat de politiek wil en aan wie dat te verkopen valt. Er was gisteren geloof ik ook (ik weet niet of die doorgekomen is, trouwens) een motie om minimumstraffen op te gaan leggen, terwijl uit werkelijk élk onderzoek blijkt dat harder en langer straffen zeer weinig tot niets verandert aan de frequentie van bepaalde vergrijpen. Meer surveillance is ook weer een reactieve maatregel. Het is maar de vraag of het daarmee dus voorkomen gaat worden, of dat dat gewoon uitmondt in soort een wapenwedloop.
pi_218886256
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jij zegt dat het niks helpt, politie en justitie wel... tja, als Kamerlid zou ik ook jusititie eerder vertrouwen.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:59:00 #152
37950 JAM
pi_218886266
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij zegt dat het niks helpt, politie en justitie wel... tja, als Kamerlid zou ik ook jusititie eerder vertrouwen.
Dit is even de vraag nu: wordt met betere surveillance e.d. dergelijke vergrjipen voorkomen, of wordt alleen de pakkans groter?
  zaterdag 27 september 2025 @ 18:08:05 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218886355
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:45 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Het volk is het overgrote deel van het electoraat dat wil stoppen met dat belachelijke asielbeleid. Alleen linkse politici zijn doof en blind voor Das Gesundes Volksempfinden.
Jij zegt hier letterlijk dat het volk alleen maar mensen zijn die het met jou eens zijn.

Het volk is dus een leugen.
pi_218886371
Frans Timmermans die Geert Wilders aan de horizon ziet verdwijnen in de peilingen:

-
  Moderator zaterdag 27 september 2025 @ 18:13:20 #155
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218886383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:45 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Roland, ben jij het?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218886406
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:59 schreef JAM het volgende:

[..]
Dit is even de vraag nu: wordt met betere surveillance e.d. dergelijke vergrjipen voorkomen, of wordt alleen de pakkans groter?
Geen van beide.
  zaterdag 27 september 2025 @ 18:19:21 #157
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218886412
Rechts voelt een centrumlinkse coalitie aankomen en raakt volkomen in paniek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218886442
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tuurlijk. De wetenschap is maar onzin. Beter gewoon luisteren naar mensen met de ballen verstand ervan.
Je geeft toch zelf al aan dat de politie het bijna niet aan weet te pakken. Dat is niet omdat ze de mogelijkheden niet hebben.
  zaterdag 27 september 2025 @ 18:29:08 #159
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218886471
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk. De wetenschap is maar onzin. Beter gewoon luisteren naar mensen met de ballen verstand ervan.
Je geeft toch zelf al aan dat de politie het bijna niet aan weet te pakken. Dat is niet omdat ze de mogelijkheden niet hebben.
De politie bedelt altijd om inperking van rechten en uitbreiding van hun mogelijkheden. Hun input is echt van 0,0 waarde en ook niet relevant, ze zijn slechts de uitvoerende partij.
Antifa
pi_218886589
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef JAM het volgende:

[..]
Moet ik nu werkelijk geloven dat er in Nederland tienduizenden (zo niet meer) mensen zijn die zelfstandig tot de volkomen bizarre conclusie gekomen zijn dat alle tegenslagen die zij in het leven ervaren en alle vraagstukken waar het vaderland mee te kampen hebben te verklaren zijn door de aanwezigheid van asielzoekers? Dat vind ik toch lastig hoor. Nee, dat is allemaal aan- en nagepraat. Daar wordt gewoon niet over nagedacht. Dat is lekker makkelijk, dat roept zo'n 'charismatische' man, dus die zal dan wel gelijk hebben. Dat is kuddegedrag. Dat is overigens heel normaal en menselijk, maar dat maakt het er allemaal niet beter op.
Het is een beetje hetzelfde verhaal als de hele Gaza situatie aan de andere kant (maar dan onder de noemer 'empathie').

De gemiddelde Nederlander gaat heus niet naar het Malieveld toe uit zichzelf, maakt niet uit wat het doel is.

De politiek heeft zelf besloten om deze verdeeldheid in het land te brengen. Voor stemmen? Voor ego? Wie zal het zeggen. Uiteindelijk heeft de gewone burger hier niks aan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218886604
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:35 schreef JAM het volgende:

[..]
Oh, dat geloof ik best. Dat zal toentertijd wel lekker hebben gepeild. Ik ben er vrij sterk van overtuigd dat je een mooie overlap kan vinden tussen die mensen die, desgevraagd, je zullen vertellen dat het in Nederland allemaal een stuk beter zou zijn als Nederland uit de EU zou stappen en die mensen die, desgevragd, je nu zullen vertellen dat het in Nederland allemaal een stuk beter zou zijn als er geen asielzoekers zouden zijn.
En geen van beide is aangepraat door Wilders, hij speelt er gewoon op in.
  zaterdag 27 september 2025 @ 18:52:26 #162
346939 Janneke141
pi_218886634
quote:
of wordt alleen de pakkans groter?
De pakkans van iemand die voor een paar honderd euro aan Tsjechische sigaretten in de buurt verkoopt wordt in elk geval wel groter.
pi_218886635
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wie heeft ze dat dan wel aangepraat?
pi_218886667
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
De politie bedelt altijd om inperking van rechten en uitbreiding van hun mogelijkheden. Hun input is echt van 0,0 waarde en ook niet relevant, ze zijn slechts de uitvoerende partij.
Er is ook helemaal geen capaciteit om iets te doen met online bedreigingen.

https://www.nu.nl/algemee(...)olgen-te-hebben.html
pi_218886741
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wie heeft ze dat dan wel aangepraat?
Komt het niet bij je op dat het antwoord 'niemand' zou kunnen zijn?
pi_218886789
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet echt. Het zijn immers primair aangeprate “problemen”.
Daarom dus de vraag…
pi_218886803
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Niet echt.
Dit verraadt nogal wat over je wereldbeeld :)
pi_218886833
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit verraadt nogal wat over je wereldbeeld :)
Kom, kom, wordt eens wat concreter. Want nu kom je wederom niet verder dan wat geneuzel zonder enige inhoud.

Hoe zou Nederland echt beter worden zonder asielzoekers of EU?
pi_218886844
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kom, kom, wordt eens wat concreter. Want nu kom je wederom niet verder dan wat geneuzel zonder enige inhoud.

Hoe zou Nederland echt beter worden zonder asielzoekers of EU?
Later we die vraag eens stellen aan de burgemeesters van Nederland

https://nos.nl/artikel/25(...)den-zoeken-oplossing
pi_218886872
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Later we die vraag eens stellen aan de burgemeesters van Nederland

https://nos.nl/artikel/25(...)den-zoeken-oplossing
Zoals verwacht dus geen concreet antwoord…
pi_218886899
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De pakkans van iemand die voor een paar honderd euro aan Tsjechische sigaretten in de buurt verkoopt wordt in elk geval wel groter.
Jij denkt dat een officier van justitie daar die opsporingsmethode voor toestaat?

Nogal complottheorie-achtig, ben ik niet van je gewend.
pi_218886902
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gewoon.. idd Dat deden de nazi's ook .. het volk ophitsen tegen bepaalde buitenlanders. Heel gewoon
  zaterdag 27 september 2025 @ 19:30:09 #173
346939 Janneke141
pi_218886913
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij denkt dat een officier van justitie daar die opsporingsmethode voor toestaat?
Ik sluit het in elk geval niet uit. Enorme datasets zijn eigenlijk overal in slechte handen, en ik verwacht niet dat de overheid daar een uitzondering op is. Zeker niet als we in de toekomst nog meer van die belachelijke partijen in de regering kunnen verwachten - of Grapperhaus/Opstelten-achtige types op V&J krijgen.
pi_218886914
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is volgens hen zelf dus absoluut wel zo. Maar jij weet het beter dan de mensen die er mee bezig zijn...
pi_218886927
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik sluit het in elk geval niet uit. Enorme datasets zijn eigenlijk overal in slechte handen, en ik verwacht niet dat de overheid daar een uitzondering op is. Zeker niet als we in de toekomst nog meer van die belachelijke partijen in de regering kunnen verwachten - of Grapperhaus/Opstelten-achtige types op V&J krijgen.
Dan zouden we ook in heel veel wijken huis aan huis huiszoekingen verwachten, zien we ook niet. Echt, je gaat ver voorbij de realiteit in Nederland.
pi_218886932
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Opsporingsmethoden die de grens van de wet opzoeken of die overgaan zijn inderdaad niet erg ongebruikelijk….
  zaterdag 27 september 2025 @ 19:33:49 #177
346939 Janneke141
pi_218886936
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan zouden we ook in heel veel wijken huis aan huis huiszoekingen verwachten, zien we ook niet. Echt, je gaat ver voorbij de realiteit in Nederland.
Daar is mankracht voor nodig. Op datasets kun je mooi wat algoritmes loslaten.
  zaterdag 27 september 2025 @ 19:37:34 #178
346939 Janneke141
pi_218886966
Laten we nu niet doen alsof opperhoofden van allerlei veiligheidsdiensten niet met enige regelmaat roepen om meer bevoegdheden en minder controles op hoe ze die inzetten. Ik kan die wens wel plaatsen, maar dat betekent dus niet dat het een argument op zichzelf is om eraan toe te geven.
pi_218887151
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:37 schreef Janneke141 het volgende:
Laten we nu niet doen alsof opperhoofden van allerlei veiligheidsdiensten niet met enige regelmaat roepen om meer bevoegdheden en minder controles op hoe ze die inzetten. Ik kan die wens wel plaatsen, maar dat betekent dus niet dat het een argument op zichzelf is om eraan toe te geven.
Dit zou geen argument zijn, als we niet in praktijk zouden zien dat bedreigen massaal voor komt (de helft van de politici wordt bedreigd!), er zelden tot nooit iemand wordt opgepakt en de bedreigers hun zin krijgen.

Een politieagent die roept om meer surveillance bij winkels heeft geen punt als je geen winkeldiefstallen ziet, maar als de helft van de winkels jaarlijks beroofd wordt heeft hij wel een punt.

Laten we het feit dat de democratie in gevaar is volgens de volksvertegenwoordigers zelf vooral niet negeren, zo lijkt me.

In de afgelopen jaren is het aantal bedreigingen verdrievoudigd: https://www.griffiers.nl/(...)ici-bedreigd-bestuur

Dit moet nu gewoon een halt toe worden geroepen. En ja, dat mag best ten koste gaan van wat anders, dat is de democratie wel waard.
  zaterdag 27 september 2025 @ 20:14:55 #180
346939 Janneke141
pi_218887183
Daar gaan we het dan niet over eens worden, vrees ik. En voor alle duidelijkheid: dat ik jouw optie afwijs, betekent nog niet dat ik het probleem niet erken.
pi_218887195
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jouw vertrouwen/optimisme in de instituties is te prijzen. Met de huidige situatie in Nederland heb je vast ook gelijk. Maar je zou er nu toch ook niet aan moeten denken dat Trump of Orban al die data van iedereen tot zijn beschikking had? Door ons coalitie stelsel is Nederland daar wel iets weerbaarder tegen, maar het afgelopen kabinet heeft de rechtstaat ook al behoorlijk onder druk gezet.
pi_218887196
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wie is het volk in jouw verhaal?
De mensen die het hardst schreeuwen duh!
pi_218887206
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:
Opsporingsmethoden die de grens van de wet opzoeken of die overgaan zijn inderdaad niet erg ongebruikelijk….
Hadden we daar niet ooit een parlementaire enquęte over?

https://nl.wikipedia.org/(...)e_opsporingsmethoden
pi_218887412
https://maurice.nl/2025/0(...)leen-nog-verder-aan/

Klusjesman doet hier net alsof GL-PvdA de meest linkse partij zou zijn :')

Triest wel dat CDA, puur omdat ze niet iedereen verrot schelden, ook linkse kiezers weet te trekken. Net als Omtzigt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218887455
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, de ironie :D

Nee, iemand die zich niet voor kan stellen dat er mensen zijn die andere ervaringen hebben en andere meningen verkondigen uit hun eigen overtuiging kan ik niet zo veel mee. Als je een soort grandiose volksmennerstheorie nodig hebt om mensen die anders denken te verklaren dan heb je niet zoveel te zoeken in politieke discussies
pi_218887460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Gewoon.. idd Dat deden de nazi's ook .. het volk ophitsen tegen bepaalde buitenlanders. Heel gewoon
En maar weer een Godwin _O-
pi_218887468
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit zou geen argument zijn, als we niet in praktijk zouden zien dat bedreigen massaal voor komt (de helft van de politici wordt bedreigd!)

Nee, dit is onzin. Het woord bedreigen heeft nog steeds een betekenis.
pi_218887479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, de ironie :D

Nee, iemand die zich niet voor kan stellen dat er mensen zijn die andere ervaringen hebben en andere meningen verkondigen uit hun eigen overtuiging kan ik niet zo veel mee. Als je een soort grandiose volksmennerstheorie nodig hebt om mensen die anders denken te verklaren dan heb je niet zoveel te zoeken in politieke discussies
pi_218887491
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jeetje, net een oude platenspeler zo. :)
pi_218887503
quote:

[..]
MINDER MINDER MINDER! WE GAAN HET REGELEN!
pi_218887513
quote:

[..]
Die God ken ik niet... ik benoem een feit. Kennelijk wl je het verbergen
pi_218887525
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:37 schreef Janneke141 het volgende:
Net zoals het geen argument is om vuurwerk te verbieden alleen maar omdat de politie dat vindt. Helaas ziet de VVD dat dus anders.
  zaterdag 27 september 2025 @ 21:12:37 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218887617
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 21:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Net zoals het geen argument is om vuurwerk te verbieden alleen maar omdat de politie dat vindt. Helaas ziet de VVD dat dus anders.
Toch zijn het de mensen die weten wat er op straat speelt, die moet je niet altijd maar negeren.
pi_218888017
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dit is onzin. Het woord bedreigen heeft nog steeds een betekenis.
Ja, klopt. En dus is het zeer ernstig dat het geen onzin is dat de helft van de politici bedreigd wordt.
pi_218888042
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:17 schreef papert het volgende:

[..]
Jouw vertrouwen/optimisme in de instituties is te prijzen. Met de huidige situatie in Nederland heb je vast ook gelijk. Maar je zou er nu toch ook niet aan moeten denken dat Trump of Orban al die data van iedereen tot zijn beschikking had? Door ons coalitie stelsel is Nederland daar wel iets weerbaarder tegen, maar het afgelopen kabinet heeft de rechtstaat ook al behoorlijk onder druk gezet.
Tja, ik vind het risico op verdere radicalisering van de samenleving en dat daardoor er nog meer bedreigingen komen, we geen eerlijke besluiten meer in volksvertegenwoordigingen krijgen en we geen burgemeesters, wethouders en volksvertegenwoordigers meer kunnen vinden groter dan het theoretische geval dat de instituties in Nederland niet meer te vertrouwen zijn. Die bedreigingen en hun gevolgen zijn al gaande, namelijk. Terwijl de instituties in Nederland gewoon nog zeer betrouwbaar zijn.

Maar goed, blijkbaar vertrouwen jullie justitie zo slecht, dat jullie liever niks doen aan een echt, reëel en groot probleem. Gelukkig ziet de meerderheid in de Kamer dat anders.
pi_218888211
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, ik vind het risico op verdere radicalisering van de samenleving en dat daardoor er nog meer bedreigingen komen, we geen eerlijke besluiten meer in volksvertegenwoordigingen krijgen en we geen burgemeesters, wethouders en volksvertegenwoordigers meer kunnen vinden groter dan het theoretische geval dat de instituties in Nederland niet meer te vertrouwen zijn. Die bedreigingen en hun gevolgen zijn al gaande, namelijk. Terwijl de instituties in Nederland gewoon nog zeer betrouwbaar zijn.

Maar goed, blijkbaar vertrouwen jullie justitie zo slecht, dat jullie liever niks doen aan een echt, reëel en groot probleem. Gelukkig ziet de meerderheid in de Kamer dat anders.
Zo sterk wilde ik hem niet stellen. En ik denk de anderen ook niet. Ik erken het probleem, en vind ook dat daar echt iets aan gedaan moet worden. Ik denk alleen dat we heel voorzichtig moeten zijn met het opgeven van privacy, en vraag me af of een database met ip-adressen met daaraan gekoppeld personen een oplossing is voor verdere radicalisering en bedreigingen. Los van of dat technisch mogelijk is, en hoe daar VPN's en mensen in het buitenland het alsnog omzeilen.

De problemen zie ik verder niet alleen online. Iemand die met een fakkel voor het huis van Kaag heeft gestaan is bijvoorbeeld erelid geworden van een regeringspartij. Ik zie op sportverenigingen en televisie menselijk openlijk racistische uitspraken doen, en mensen die daar iets over durven te zeggen (als dat al gebeurd) worden uitgelachen.
(Ownee, dat moeten we niet zeggen als jij er bij bent gevolgd door een schouderklopje en een lach is mij regelmatig overkomen)
Links zijn is bijna een scheldwoord geworden in veel sociale contexten.
Enzovoorts.
En online is het inderdaad gigantisch veel bagger, en ik kan mij er amper een voorstelling van maken hoe dat moet zijn voor mensen in de politiek. Dat kan niet anders dan verschrikkelijk zijn.
Mocht het voorstel voor dat laatste een groot deel van de oplossing zijn, ben ik er ook wel voor. Ik ben alleen momenteel niet overtuigd. En zie er wel risico's in. Maar ik lees hier mee om er iets van te leren. Dus wie weet verander ik nog van gedachten.
  zondag 28 september 2025 @ 07:52:06 #197
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218889780
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/25(...)024-bijna-gehalveerd
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218889798
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De NCTV was anders duidelijk over de rol van politici in het normaliseren.
pi_218889801
quote:
Het jaar ervoor was het verdrievoudigd: https://debalie.nl/progra(...)-bestuur-14-10-2024/

Dit is het verhaal van politici in Den Haag: https://www.trouw.nl/poli(...)g-en-thuis~b04bda1c/

En het is bijna de helft van de politici: https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-ernstiger-a4877007

Verder gaat dat van jou over politierapporten: In vijf procent van de gevallen leiden zowel incidenten tegenover politieke ambtsdragers als medewerkers tot een aangifte bij de politie. Het melden van incidenten en zeker het aangifte doen, zijn daarmee dus eerder uitzondering dan regel.

Daar is dus inderdaad ook nog werk, de aangiftebereidheid moet omhoog.

Maar goed, ik vind het onderwerp wel weer goed geweest, ik ga jullie niet overtuigen en jullie mij niet. Ik voel dat wantrouwen richting justitie en politie waar jullie weerstand op is gebaseerd gewoon totaal niet, 0%. En ik heb ook nergens willen zeggen dat er een heilige methode is. Bontenbal in zijn motie trouwens ook niet, hij verzoekt om met voorstellen te komen. Die voorstellen zullen dan altijd inhoudelijk worden bekeken en in zo'n grote zaak is er meestal ook een ronde tafel met deskundigen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 28-09-2025 08:11:28 ]
pi_218889819
quote:

[..]
quote:
Een uitgebreide studie is die van Piza en collega’s (2019)1 naar de
effecten van cameratoezicht door de overheid in de openbare ruimte. Uit deze systematische review van 76
studies blijkt dat de criminaliteit met gemiddeld dertien procent daalt in gebieden met cameratoezicht in
vergelijking met controlegebieden. Het cameratoezicht zorgt voornamelijk voor een afname van
drugsgerelateerde criminaliteit, voertuigcriminaliteit en vermogenscriminaliteit. Er zijn geen significante
effecten voor geweldscriminaliteit gevonden. Bij vijftien studies is daarnaast een diffusion of benefits
gevonden, ofwel dat het cameratoezicht ook een positief effect had op de criminaliteit in omliggende
gebieden. De grootste daling van criminaliteit vond plaats op parkeerplaatsen. Cameratoezicht op
parkeerplaatsen gaat vaak gepaard met andere interventies, zoals beter licht of de aanwezigheid van een
beveiliger. Daarnaast blijkt dat camera’s op parkeerplaatsen vaak het gebied volledig dekken en daardoor het
gebied beter in zicht is, in tegenstelling tot andere gebieden met camera’s.
Verder viel in de systematische review op dat studies die geen significante effecten lieten zien uit de
Verenigde Staten kwamen. De onderzoekers vergeleken deze studies met de Britse studies, waar wel
significante effecten waren aangetoond. Volgens de onderzoekers viel het verschil te verklaren doordat in
Groot-Brittannië vaker sprake is van het actief monitoren van het cameragebied en dat cameratoezicht vaker wordt gecombineerd met andere interventies. Beide factoren hangen volgens hen samen met een sterkere
afname van criminaliteit in het gebied.

1 Piza, E. L., Welsh, B. C., Farrington, D. P., & Thomas, A. L. (2019). CCTV surveillance for crime prevention. A 40-year systematic review
with meta-analysis. Criminology & Public Policy, 18, 135-159. NB we hebben in Nederland geen meta-studies over de effectiviteit van
cameratoezicht. In deze systematische review werden alleen onderzoeken meegenomen die minimaal uitgevoerd werden met een vooren nameting en vergelijking met een controlegebied (ofwel: onderzoeken die voldoen aan het derde niveau van de Maryland Scientific
Methods Scale). Hierbij geldt onze eerdere constatering dat zelfs met een dergelijke onderzoeksopzet het niet mogelijk blijkt om
onomstotelijk te bewijzen dat camera’s werken, of in te gaan op de vraag hoe camera’s werken. Camera’s zijn immers altijd onderdeel van
een pakket aan maatregelen, omstandigheden veranderen in de loop der tijd en meestal is er geen volledig overeenkomstig
controlegebied te vinden. De bevindingen uit het onderzoek van Piza e.a. zijn dus indicatief: de ontwikkelingen in de cameragebieden zijn
niet volledig toe te schrijven aan de inzet van het instrument cameratoezicht.
  zondag 28 september 2025 @ 08:18:51 #201
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218889828
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 08:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het jaar ervoor was het verdrievoudigd: https://debalie.nl/progra(...)-bestuur-14-10-2024/

Dit is het verhaal van politici in Den Haag: https://www.trouw.nl/poli(...)g-en-thuis~b04bda1c/

En het is bijna de helft van de politici: https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-ernstiger-a4877007

Verder gaat dat van jou over politierapporten: In vijf procent van de gevallen leiden zowel incidenten tegenover politieke ambtsdragers als medewerkers tot een aangifte bij de politie. Het melden van incidenten en zeker het aangifte doen, zijn daarmee dus eerder uitzondering dan regel.

Daar is dus inderdaad ook nog werk, de aangiftebereidheid moet omhoog.

Maar goed, ik vind het onderwerp wel weer goed geweest, ik ga jullie niet overtuigen en jullie mij niet. Ik voel dat wantrouwen richting justitie en politie waar jullie weerstand op is gebaseerd gewoon totaal niet, 0%. En ik heb ook nergens willen zeggen dat er een heilige methode is. Bontenbal in zijn motie trouwens ook niet, hij verzoekt om met voorstellen te komen. Die voorstellen zullen dan altijd inhoudelijk worden bekeken en in zo'n grote zaak is er meestal ook een ronde tafel met deskundigen.
Niet alle aggressie is bedreiging, niet alle bedreiging is online. Verreweg de meeste en ernstigste bedreigingen zijn aan het adres van Wilders, die dat zelf uitlokt en wil.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218889829
Met gerichter cameratoezicht heb ik overigens niet zo'n groot probleem als met het actief willen meelezen in besloten chatgroepen. Dat gebeurde overigens al (zie de Maccabi-rellen), maar het zo enorm willen uitbreiden is echt een enorme privacy-inbreuk.
  zondag 28 september 2025 @ 08:28:47 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218889850
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 08:19 schreef nostra het volgende:
Met gerichter cameratoezicht heb ik overigens niet zo'n groot probleem als met het actief willen meelezen in besloten chatgroepen. Dat gebeurde overigens al (zie de Maccabi-rellen), maar het zo enorm willen uitbreiden is echt een enorme privacy-inbreuk.
Wat is de argumentatie? Of is het weer eens vooral naar eigenbelang geredeneerd. De Zuidas-Maffia en witteboorden sjoemelaars heeft meer last van het tweede dan het eerste.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218889915
quote:
0s.gif Op [url=htpps://forum.fok.nl/topic/2745127/1/300#p218889850]zondag 28 september 2025 08:28[/url] schreef Klopkoek het volgende:
Wat is de argumentatie?
Passieve versus actieve monitoring. Het scheelt nogal of er ergens in de binnenstad of een wijk met enorm veel inbraken (NB: ik had het over gericht toezicht) camera's worden geplaatst, die ook nog eens de veiligheidsperceptie verhogen, dan dat DDR-style er microfoons in mijn (nu virtuele) huiskamer worden geplaatst en daar actief naar wordt gehandeld. Natuurlijk komt Justitie dan aan met de standaardvoorbeelden van kunnen scannen op kinderporno (wie kan daar nou tegen zijn?), maar het monitoringspotentieel is veel breder dan dat natuurlijk.
pi_218889935
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 08:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Passieve versus actieve monitoring. Het scheelt nogal of er ergens in de binnenstad of een wijk met enorm veel inbraken (NB: ik had het over gericht toezicht) camera's worden geplaatst, die ook nog eens de veiligheidsperceptie verhogen, dan dat DDR-style er microfoons in mijn (nu virtuele) huiskamer worden geplaatst en daar actief naar wordt gehandeld. Natuurlijk komt Justitie dan aan met de standaardvoorbeelden van kunnen scannen op kinderporno (wie kan daar nou tegen zijn?), maar het monitoringspotentieel is veel breder dan dat natuurlijk.
En je weet ook dat de veiligheidsdiensten de grenzen van de nieuwe regels actief op gaan zoeken…
Zo ga je steeds verder qua controle.
pi_218890021
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 08:46 schreef nostra het volgende:

[..]
En dan hebben we het alleen nog over binnenlandse monitoring/instanties.

Maar hoe interessant is het niet voor China, Rusland, Amerika als ze middels AI al je uitspraken op internet kunnen inzien op het moment dat je daar het land binnenkomt. Hopelijk heb je dan nooit iets verkeerds gezegd over Xi.
pi_218890036
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar hoe interessant is het niet voor China, Rusland, Amerika als ze middels AI al je uitspraken op internet kunnen inzien op het moment dat je daar het land binnenkomt. Hopelijk heb je dan nooit iets verkeerds gezegd over Xi.
Ik neem aan dat ze dat allang kunnen als ze echt willen en de VS doet het ook gewoon door je telefoon op te eisen. Nu kan je daar nog wel omheen handelen, maar ieder normaal mens gaat niet al zijn apps wissen of met vpn's aan de slag (en wie weet is een vpn al een red flag).
  zondag 28 september 2025 @ 09:12:32 #208
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218890065
Nederland is wereldkampioen afluisteren en qua cameras doet alleen het VK het in Europa 'beter'.

Met dank aan de kleptocraten en onderdrukkers van de VVD. De coke snuivende Zuidasmaffia (de lasten van de War on Drugs liggen elders).

Wat heeft de VVD niet verpest? De neoliberale NRC is er wel klaar mee.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ke-partijen-a4907572
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 28 september 2025 @ 09:17:19 #209
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218890085
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 08:19 schreef nostra het volgende:
Welnee, als je niks te verbergen hebt, kan je de overheid gerust laten zien wat je uitspookt. Alleen criminelen en mensen met slechte bedoelingen (bijvoorbeeld linkse aktivisten) willen dit niet.
pi_218890096
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:17 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Welnee, als je niks te verbergen hebt, kan je de overheid gerust laten zien wat je uitspookt.
Ah, die dooddoener weer.

Leestip:

pi_218890121
Nog los van de discussie over wat te doen tegen anonieme bedreigers, dit is echt wel een enorm probleem ondertussen:
https://www.volkskrant.nl(...)-de-burger~b2c79414/

Gemeenteraad na gemeenteraad buigt voor bedreigingen, intimidatie en geweld. En dan met name rondom het plaatsen van AZC's. De democratie functioneert op dit onderwerp niet meer, het recht van de geweldadigste gaat steeds meer gelden.
pi_218890124
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:17 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Welnee, als je niks te verbergen hebt, kan je de overheid gerust laten zien wat je uitspookt. Alleen criminelen en mensen met slechte bedoelingen (bijvoorbeeld linkse aktivisten) willen dit niet.
Oh nee, not this shit again….

Iedereen heeft dingen te verbergen.

Zo niet hoor ik graag je pincode en je medische verleden bijvoorbeeld. Of je gęnantste verhalen, of vertel eens over je sexleven.

De meeste mensen houden die dingen het liefst privé.

Daar komt bij dat je niet weet wat je te verbergen hebt. Afhankelijk van welke vergezochte gewoonte of eigenschap in de toekomst verdacht wordt gemaakt.

Net als dat het risico bestaat dat nu iedereen die “anti fascistisch” is meteen verdacht is.
pi_218890127
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, die dooddoener weer.

Leestip:

[ afbeelding ]
Dat boek ooit doorgekeken/schuin gelezen, mijn conclusie was dat dat boek niet voor mij bedoeld was. Niet iedereen heeft wat te verbergen.
  zondag 28 september 2025 @ 09:26:44 #214
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218890128
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, die dooddoener weer.

Leestip:

[ afbeelding ]
Ah, die praatjes die (drugs)criminaliteit en terrorisme ongehinderd willen laten gebeuren. Dat domme geklets over dat 'privacy' heilig is.
pi_218890138
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo niet hoor ik graag je pincode en je medische verleden bijvoorbeeld. Of je gęnantste verhalen, of vertel eens over je sexleven.

Daar komt bij dat je niet weet wat je te verbergen hebt. Afhankelijk van welke vergezochte gewoonte of eigenschap in de toekomst verdacht wordt gemaakt.

Net als dat het risico bestaat dat nu iedereen die “anti fascistisch” is meteen verdacht is.
Het gaat om richting de overheid.

En met camera's gaat het ook nog eens om openbare zaken, geen overheid pleit voor camera's in de slaapkamer.
pi_218890141
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het zou voor verzekeringen ook wel aantrekkelijk kunnen zijn wanneer ze wat inzicht in je gezondheid hadden denk ik dan.
  zondag 28 september 2025 @ 09:29:26 #217
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218890143
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:25 schreef Hanca het volgende:
Nog los van de discussie over wat te doen tegen anonieme bedreigers, dit is echt wel een enorm probleem ondertussen:

Gemeenteraad na gemeenteraad buigt voor bedreigingen, intimidatie en geweld. En dan met name rondom het plaatsen van AZC's. De democratie functioneert op dit onderwerp niet meer, het recht van de geweldadigste gaat steeds meer gelden.
Dus pak je de bedreigers op en berecht je ze. Simpel. Daar heb je geen surveillance op iedere straathoek voor nodig.

En rechtse politici moeten niet ontwrichtende dingen zeggen van het niveau "ik begrijp de frustratie" (Van Weel).

Rechtsen willen geen democratie. Ze willen oligarchie, hiërarchie, uitbuiting, racisme en militarisme.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218890148
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het zou voor verzekeringen ook wel aantrekkelijk kunnen zijn wanneer ze wat inzicht in je gezondheid hadden denk ik dan.
De verzekering is geen overheid...

Waarom altijd die extreem vergezochte voorbeelden en komt er nooit ook maar iets uit wat je echt voor de overheid wil verbergen.
pi_218890152
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dus pak je de bedreigers op en berecht je ze. Simpel. Daar heb je geen surveillance op iedere straathoek voor nodig.

Niet zo simpel dus. Ik begin te denken dat dit onderwerp van de lokale agenda af moet, juist om de lokale politiek te verdedigen.
  zondag 28 september 2025 @ 09:31:42 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218890153
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat boek ooit doorgekeken/schuin gelezen, mijn conclusie was dat dat boek niet voor mij bedoeld was. Niet iedereen heeft wat te verbergen.
Maar veel andere mensen wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218890160
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:25 schreef Hanca het volgende:

Te triest voor woorden inderdaad. Ben blij dat met de huidige opvang in de raad hier vooral aandacht werd gevraagd of opvang op een boot op een industrieterrein wel fatsoenlijk is (gewone woningen zouden er nooit toegestaan worden).
pi_218890166
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat om richting de overheid.

En met camera's gaat het ook nog eens om openbare zaken, geen overheid pleit voor camera's in de slaapkamer.
Dan nog blijft het punt staan dat je niet weet wat je hebt te verbergen.

Afhankelijk van welke totale gek ooit aan de macht komt (zie Trump) kunnen de gekste dingen verdacht worden gemaakt. Links zijn bijvoorbeeld, of veganistisch zijn, of Christen zijn, bepaalde satire wel kunnen waarderen, noem maar op.

Dat kun je vergezocht vinden, maar ik vind het grenzeloos naďef om ervan uit te gaan dat het zo ver nooit zal komen.

Nu al zitten we op het hellende vlak dat je verdacht bent als je “anti fascistisch” bent.
pi_218890169
Ik lees hier vaak dat links overal azc’s wil neerzetten. Maar is dit niet een heel vreemde verdraaiing van de waarheid? Door de voorrang van statushouders bij sociale huur weg te halen, blijven diezelfde mensen juist veel langer in azc’s vastzitten. Dat betekent dat er steeds meer opvangplekken nodig zijn, omdat de doorstroom stokt. Je lost het probleem dus niet op, je schuift het alleen maar door en maakt het groter.

Als statushouders sneller een woning krijgen, komen er in azc’s weer plekken vrij voor nieuwe asielzoekers. Haal je die doorstroom weg, dan moet je juist méér azc’s of opvanglocaties openen om iedereen kwijt te kunnen. Kortom: er wordt gezegd dat links meer azc’s wil, maar het rechtse beleid zorgt er juist voor dat die opvang alleen maar verder uitbreidt.
pi_218890182
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom altijd die extreem vergezochte voorbeelden en komt er nooit ook maar iets uit wat je echt voor de overheid wil verbergen.
De belastingdienst is bijvoorbeeld wel overheid en ik denk dat veel mensen (ik niet natuurlijk) wel eens iets zwart betaald heeft.
pi_218890188
quote:
Totdat die overheid niet meer de vrijheden waarborgt die het nu nog doet. Zie de VS voor de praktijk. Of totdat de overheid je werkgever wordt, bijvoorbeeld.
  zondag 28 september 2025 @ 09:37:51 #226
346939 Janneke141
pi_218890200
quote:

[..]

Als je niet meer anoniem mag posten op FOK!, dan kunnen er ineens een heleboel users die posten in reeksen over chronische ziekten e.d. in de problemen komen. Want verzekeraars kunnen dat dan dus gewoon zien, en ze mogen je misschien niet weigeren voor de basisverzekering, maar wel voor aanvullende verzekeringen.
En het bedrijf waar je net gesolliciteerd hebt vindt het vast ook allemaal heel interessant.
En iets te kritisch over Trump in AMV? Daar gaat je esta. Zonde van je vakantie misschien, maar als je er voor je werk naartoe moet dan...

Maar goed, jij hebt inderdaad niets te verbergen (ik geloof dat overigens ook nog wel) dus dan is het een prima maatregel om online anonimiteit te verbergen.
pi_218890238
Een op de drie abortussen in Nederland wordt gepleegd wegens geen woning.

Ondertussen maakt Timmermans driftige plannen om de Nederlandse marine op Israël af te sturen.
pi_218890244
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:33 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik lees hier vaak dat links overal azc’s wil neerzetten. Maar is dit niet een heel vreemde verdraaiing van de waarheid? Door de voorrang van statushouders bij sociale huur weg te halen, blijven diezelfde mensen juist veel langer in azc’s vastzitten. Dat betekent dat er steeds meer opvangplekken nodig zijn, omdat de doorstroom stokt. Je lost het probleem dus niet op, je schuift het alleen maar door en maakt het groter.

Als statushouders sneller een woning krijgen, komen er in azc’s weer plekken vrij voor nieuwe asielzoekers. Haal je die doorstroom weg, dan moet je juist méér azc’s of opvanglocaties openen om iedereen kwijt te kunnen. Kortom: er wordt gezegd dat links meer azc’s wil, maar het rechtse beleid zorgt er juist voor dat die opvang alleen maar verder uitbreidt.
Ach, het is vooral flauw geframe. Veel meer dan het willen uitvoeren van de spreidingswet is het niet. Een wet ingevoerd onder een VVD’er en ook niet afgeschaft door het huidige kabinet.
pi_218890245
quote:

[..]

Er is vorige week een motie aangenomen waarin anti-fascisme verdacht wordt gemaakt. Dat lijkt mij wel een rode vlag. Misschien wil ik in de toekomst wel verbergen dat ik tegen fascisme ben, voor klimaatmaatregelen, en daarnaast voor humane opvang van vluchtelingen. En wie weet zou ik daar in de toekomst voor demonstreren.
pi_218890255
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:45 schreef UitStraling het volgende:
Een op de drie abortussen in Nederland wordt gepleegd wegens geen woning.
Bron ?

quote:
Ondertussen maakt Timmermans driftige plannen om de Nederlandse marine op Israël af te sturen.
Bron ?
pi_218890492
Bij WNL mogen Caroline en Eerdmans weer lekker losgaan op de gemene rechtspraak die zomaar besluiten mag nemen die de regering niet zo lekker uitkomen.

Deze presentator is overigens wel aardig. Beter dan Rick Nieman…
pi_218890507
Caroline bij WNL heerlijk geburnd. Ze vindt de Raad van State te politiek gekleurd want die keurt teveel wetten af, met name doordat er veel D66'ers in zitten.

Toen werd de vraag gesteld hoeveel leden er in zitten en hoeveel er daadwerkelijk van D66 waren. Dat wist ze niet. Antwoord presentator: 17 waarvan 2 van D66. *krekels*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218890510
En Eerdmans wil bovenal graag met Wilders regeren.
pi_218890514
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2025 10:23 schreef KareldeStoute het volgende:
Bij WNL mogen Caroline en Eerdmans weer lekker losgaan op de gemene rechtspraak die zomaar besluiten mag nemen die de regering niet zo lekker uitkomen.

Prima gozer
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218890523
Oh en JA21 en BBB stappen niet in een kabinet met linkse partijen.
Zijn die sprookjes ook weer weg.
  Moderator zondag 28 september 2025 @ 10:27:44 #236
236264 crew  capricia
pi_218890525
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2025 10:25 schreef KareldeStoute het volgende:
En Eerdmans wil bovenal graag met Wilders regeren.
Ben benieuwd of JA21 groter dan de VVD gaat worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218890556
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 10:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben benieuwd of JA21 groter dan de VVD gaat worden.
Ik ook. Maar als ik Eerdmans nu hoor praten over buitenlanders is hij echt niets milder dan de PVV…
Blijft een eng uiterst rechts clubje met zijn illegalenjacht.
  zondag 28 september 2025 @ 10:32:33 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218890559
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2025 10:27 schreef KareldeStoute het volgende:
Oh en JA21 en BBB stappen niet in een kabinet met linkse partijen.
Zijn die sprookjes ook weer weg.
Dus geen droomkabinet VVD, JA21, BBB, SGP, D66, CDA. Klap in het gezicht van Dilan Yesilgoz.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218890607
quote:

Als je nu de bron van de weerstand eens zou kunnen wegnemen zou er ook minder weerstand zijn. Ieder week is er wel iets nieuws over overlast door asielzoekers ergens.

https://www.rtvutrecht.nl(...)t-er-rond-utrecht-cs

Als je als overheid dit soort personen na een "twee strikes you're out" wegstuurd zou men er misschien minder problemen mee hebben? Of zodra je betrokken bent bij overlast gevend gedrag je verblijfsvergunning aanvraag direct wordt afgewezen zonder mogelijkheid tot beroep.

Want straks wordt je wijk opgezadeld met een tweede ter apel, praten we een hele boel maar ben jij als inwoner uiteindelijk diegene die de prijs betaald.
  zondag 28 september 2025 @ 10:43:55 #240
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218890637
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 10:25 schreef TheVulture het volgende:
Caroline bij WNL heerlijk geburnd. Ze vindt de Raad van State te politiek gekleurd want die keurt teveel wetten af, met name doordat er veel D66'ers in zitten.

Toen werd de vraag gesteld hoeveel leden er in zitten en hoeveel er daadwerkelijk van D66 waren. Dat wist ze niet. Antwoord presentator: 17 waarvan 2 van D66. *krekels*
Ideologisch sturing en kleuring kun je niet gelijk meten of iemand wel of niet lid is van een partij. Ik ben van geen enkele partij lid, maar reken maar dat ik een mening heb.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218890642
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 10:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als je nu de bron van de weerstand eens zou kunnen wegnemen zou er ook minder weerstand zijn. Ieder week is er wel iets nieuws over overlast door asielzoekers ergens.

https://www.rtvutrecht.nl(...)t-er-rond-utrecht-cs

Als je als overheid dit soort personen na een "twee strikes you're out" wegstuurd zou men er misschien minder problemen mee hebben?

Want straks wordt je wijk opgezadeld met een tweede ter apel, praten we een hele boel maar ben jij als inwoner uiteindelijk diegene die de prijs betaald.
Er zijn juist meer AZC's nodig om Ter Apel te ontlasten. Als je een Ter Apel situatie wil voorkomen, is het beter om de asielzoekers te spreiden.

Bij de meeste locaties waar al langere tijd kleinschalige opvang is, zijn de meeste buurtbewoners overigens positief.

(En ik weet het, het is N=weinig, maar ik woon zelf vlak bij een AZC, en ik, of mensen die ik ken, ervaren geen enkele overlast)
  zondag 28 september 2025 @ 10:46:11 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218890648
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2025 10:23 schreef KareldeStoute het volgende:

Allemaal kutwetgeving willen doorvoeren en dan janken dat de RvS daar een stokje voor steekt. _O- _O-
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 28 september 2025 @ 10:56:42 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218890774
Caroline: "Wet betaalbare huur had een negatief advies en is gewoon doorgevoerd"

Nee, de RvS vroeg nadere toelichting en die is gegeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cyan9 op 28-09-2025 12:37:18 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218890792
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 10:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Allemaal kutwetgeving willen doorvoeren en dan janken dat de RvS daar een stokje voor steekt. _O- _O-
Raad van State is een adviesorgaan. Deze Raad kan niks verbieden, veto instellen.
https://www.raadvanstate.nl/overrvs/raad-state-kort/
pi_218890852
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En iets te kritisch over Trump in AMV? Daar gaat je esta. Zonde van je vakantie misschien, maar als je er voor je werk naartoe moet dan...
Dan zou heel POL niet meer in Amerika welkom zijn _O-

(niet dat men ooit naar dat facistische land zou willen gaan uiteraard :P )
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218890940
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 11:08 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Opvallend dat Bontenbal in het protestantse gebied wel aardig scoort maar in het katholieke zuiden niet voorbij de PVV weet te komen.
  zondag 28 september 2025 @ 11:28:48 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218890947
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2025 11:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Opvallend dat Bontenbal in het protestantse gebied wel aardig scoort maar in het katholieke zuiden niet voorbij de PVV weet te komen.
Ook in zain aigen Rotterdam moet hij PvdAGL nog voor zich dulden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218890953
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 11:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook in zain aigen Rotterdam moet hij PvdAGL nog voor zich dulden.
Maar daar zal het CDA eigenlijk ook niet kunnen doorbreken.
Maar Brabant en Limburg waren ooit wel CDA-bolwerken.
  zondag 28 september 2025 @ 11:36:44 #250
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218890992
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2025 11:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zou fijn zijn als het hem wel zou lukken. Hoe Geert verdween uit Sint Michielsgestel lijkt me een uitstekende bestseller.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 28 september 2025 @ 11:39:51 #251
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218891016
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2025 11:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vandaar de relatief hoge corruptie.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218891059
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 11:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Vandaar de relatief hoge corruptie.
Dat zit geloof ik meer in dat kerk, politiek en fabriek daar altijd erg nauw verbonden waren en gewend waren zaken onderling te regelen en verdelen.
pi_218891067
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 11:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zou fijn zijn als het hem wel zou lukken. Hoe Geert verdween uit Sint Michielsgestel lijkt me een uitstekende bestseller.
Naast "Ik zal nooit wijken", of hoe heet dat boek van Faber dat ze in recordtempo (nu wel) heeft weten neer te pennen?
  zondag 28 september 2025 @ 11:51:00 #254
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218891080
quote:
[ afbeelding ]
SGP > VVD :D
  zondag 28 september 2025 @ 11:54:00 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218891090
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2025 11:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Naast "Ik zal nooit wijken", of hoe heet dat boek van Faber dat ze in recordtempo (nu wel) heeft weten neer te pennen?
"Mij krijgen ze niet klein"
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 28 september 2025 @ 11:54:18 #256
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218891091
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 11:51 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
SGP > VVD :D
Ik ben wel 'ns in de dorpskroeg van Dinteloord/Dintelsas geweest toen ik daar met een zeilboot was. Mijn God, stijfjes hoor.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218891229
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 10:44 schreef papert het volgende:

[..]
Er zijn juist meer AZC's nodig om Ter Apel te ontlasten. Als je een Ter Apel situatie wil voorkomen, is het beter om de asielzoekers te spreiden.

Bij de meeste locaties waar al langere tijd kleinschalige opvang is, zijn de meeste buurtbewoners overigens positief.

(En ik weet het, het is N=weinig, maar ik woon zelf vlak bij een AZC, en ik, of mensen die ik ken, ervaren geen enkele overlast)
Als het zelfs onmogelijk is om op 1 locatie overlast tegen te gaan lukt dat zeker niet op honderden locaties.
  zondag 28 september 2025 @ 12:24:57 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218891250
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als het zelfs onmogelijk is om op 1 locatie overlast tegen te gaan lukt dat zeker niet op honderden locaties.
Bijzondere redenatie..
pi_218891277
blablablabla
  zondag 28 september 2025 @ 12:30:07 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218891278
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 12:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bijzondere redenatie..
"Als je die bank niet in je eentje kunt tillen dan lukt dat met 4 man zeker niet!"
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator zondag 28 september 2025 @ 12:38:41 #261
375570 crew  Cyan9
pi_218891311
quote:
[ afbeelding ]
Ah, ik woon weer in een vertrouwde rode gemeente. Mooi.
Ongeďnteresseerd maar toch aanwezig.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 september 2025 @ 12:39:46 #262
426493 crew  PippenScottie
pi_218891315
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 12:29 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Veertig zetels verlies voor de regeringspartijen van de oorspronkelijke coalitie en een kabinet dat op basis van deze peiling op 19 zetels kan rekenen.

Goed gedaan, meest rechtse kabinet ooit ^O^
My friends all drive horses
  zondag 28 september 2025 @ 12:39:55 #263
346939 Janneke141
pi_218891318
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2025 11:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Heel Omtzigtland stemt weer netjes CDA.
pi_218891360
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 12:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
"Als je die bank niet in je eentje kunt tillen dan lukt dat met 4 man zeker niet!"
Jan geeft overlast, als we hem in een ander dorp zetten is hij roomser dan de paus.
  zondag 28 september 2025 @ 12:47:51 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218891364
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Jan geeft overlast, als we hem in een ander dorp zetten is hij roomser dan de paus.
Dit is een heel erg slechte analogie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 28 september 2025 @ 12:48:12 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218891367
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Heel veel mensen op een kluitje zetten of een klein groepje mensen bij elkaar zetten.
pi_218891372
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Hoe minder mensen per locatie, hoe makkelijker dat juist is. Juist daarom is de spreidingswet ook zo'n goed idee.
pi_218891395
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 12:29 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
De uiteindelijke verkiezingsuitslag gaat natuurlijk anders zijn, maar op basis van deze peiling zijn cda en gl/PvdA een beetje tot elkaar veroordeeld.

(In het geval ik de PVV buiten beschouwing laat, en dat doe ik, omdat verstandige partijen echt niet meer met Geert in een coalitie gaan.)
pi_218891419
Van der Plas vindt de Raad van State "te politiek gekleurd" en wil daarom benoemingen door het meest politiek gekleurde orgaan van Nederland laten doen: https://www.nd.nl/varia/v(...)ingen-raad-van-state

Zeg dan gewoon: ze zijn niet politiek gekleurd, maar ze hebben het lef om dingen af te kraken die ik graag wil en dus moeten ze aanpassen. Ze zijn dus juist niet politiek gekleurd, dat blijkt juist uit die adviezen. Maar dat gaat er bij die rechtsstaat afbrekers (Eerdmans is ook aan het woord) natuurlijk niet in.
  zondag 28 september 2025 @ 12:58:22 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218891441
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 12:54 schreef Hanca het volgende:
Van der Plas vindt de Raad van State "te politiek gekleurd" en wil daarom benoemingen door het meest politiek gekleurde orgaan van Nederland laten doen: https://www.nd.nl/varia/v(...)ingen-raad-van-state

Zeg dan gewoon: ze zijn niet politiek gekleurd, maar ze hebben het lef om dingen af te kraken die ik graag wil en dus moeten ze aanpassen. Ze zijn dus juist niet politiek gekleurd, dat blijkt juist uit die adviezen. Maar dat gaat er bij die rechtsstaat afbrekers (Eerdmans is ook aan het woord) natuurlijk niet in.
Ja, ze deed het ook doen voorkomen alsof de wet betaalbare huur een C-advies had gekregen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 28 september 2025 @ 13:00:43 #271
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218891453
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218891474
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 12:51 schreef papert het volgende:

[..]
De uiteindelijke verkiezingsuitslag gaat natuurlijk anders zijn, maar op basis van deze peiling zijn cda en gl/PvdA een beetje tot elkaar veroordeeld.

(In het geval ik de PVV buiten beschouwing laat, en dat doe ik, omdat verstandige partijen echt niet meer met Geert in een coalitie gaan.)
Misschien weer een Paars kabinet
blablablabla
pi_218891479
En speciaal voor hen die nog twijfelen of Bontenbal met PVV en/of BBB in zee gaat, nee dus:
https://www.nd.nl/varia/v(...)dermijnen-democratie
pi_218891518
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Misschien weer een Paars kabinet
Paars was vooral anti-CDA, dat was de verbinding tussen die partijen. Een coalitie met CDA is dus nooit paars.
  zondag 28 september 2025 @ 13:13:40 #275
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218891529
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 13:05 schreef Hanca het volgende:
En speciaal voor hen die nog twijfelen of Bontenbal met PVV en/of BBB in zee gaat, nee dus:
JA21 wordt niet genoemd... heeft dat een reden... D66 en JA21 in één kabinet?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218891544
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 13:05 schreef Hanca het volgende:
PVV had ik ook echt niet verwacht, vind het opvallend dat hij ook BBB noemt. Daar zitten nog best wat oud CDA'ers. Ben er wel blij mee als hij ook de BBB uitsluit.
  zondag 28 september 2025 @ 13:35:53 #277
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218891671
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 13:00 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
In de aanloop naar de verkiezingen gaat Van der Plas er weer slechter en vermoeider uit zien. Denk dat ze slechter gaan scoren dan de PvdD, lol.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 28 september 2025 @ 13:37:49 #278
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218891684
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 13:00 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Je kan feiten natuurlijk nooit je onderbuik in de weg laten zitten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218891710
Ik ben het helemaal met Henri eens. Overheidsinstanties zijn onfeilbaar en kritiek moet niet kunnen.
pi_218891799
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 13:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
JA21 wordt niet genoemd... heeft dat een reden... D66 en JA21 in één kabinet?
Bontenbal is niet van D66... Maar je hebt gelijk dat politici oog houden voor de realiteit en dus geen van allen JA21 uitsluiten. Timmermans, Bontenbal en Jetten geen van allen. Er moet een coalitie te vormen zijn en het kan zijn dat een JA21 daar voor nodig is, dat hebben ze door.
pi_218892692
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 08:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De NCTV was anders duidelijk over de rol van politici in het normaliseren.
Dat is heel wat anders natuurlijk. Sowieso een gevaarlijke opmerking van de NCTV.
pi_218892706
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 12:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe minder mensen per locatie, hoe makkelijker dat juist is. Juist daarom is de spreidingswet ook zo'n goed idee.
De spreidingswet lost helemaal niets op, sterker nog het maakt het probleem erger.
pi_218892717
quote:

Hee, deze kennen we :D Het is hier geen twitter of bluesky hé.

Gemeenten moeten woningruimte maken, geen opvang.
pi_218892738
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als je niet meer anoniem mag posten op FOK!, dan kunnen er ineens een heleboel users die posten in reeksen over chronische ziekten e.d. in de problemen komen. Want verzekeraars kunnen dat dan dus gewoon zien, en ze mogen je misschien niet weigeren voor de basisverzekering, maar wel voor aanvullende verzekeringen.
En het bedrijf waar je net gesolliciteerd hebt vindt het vast ook allemaal heel interessant.

Maar goed, jij hebt inderdaad niets te verbergen (ik geloof dat overigens ook nog wel) dus dan is het een prima maatregel om online anonimiteit te verbergen.
Daarnaast los je het probleem niet op. Mensen roepen in het openbaar en op eigen titel de meest weerzinwekkende dingen op sociale media, maar heel veel van hen hebben institutionele rugdekking of mediamacht. De media vindt het interessanter als een anonieme nobody een politicus een heks noemt.
pi_218892775
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 15:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is heel wat anders natuurlijk. Sowieso een gevaarlijke opmerking van de NCTV.
Hoe moet de NCTV dan reageren?
pi_218892885
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 15:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De spreidingswet lost helemaal niets op, sterker nog het maakt het probleem erger.
Volgens mij gaat het eerst om de probleemdefinitie, waarom hebben ze de spreidingswet bedacht?

Volgens rijksoverheid.nl heeft de spreidingswet als nut:
Het doel van de wet is te komen tot voldoende opvangplekken en een evenwichtiger verdeling van asielzoekers over provincies en gemeenten.
Kun jij mij uitleggen hoe deze wet hier niet tot bijdraagt?
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 15:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hee, deze kennen we :D Het is hier geen twitter of bluesky hé.

Gemeenten moeten woningruimte maken, geen opvang.
Dus er zouden geen wachtlijsten moeten zijn en wat doen we in tot dit zover is met statushouders?

[ Bericht 21% gewijzigd door KaheemSaid op 28-09-2025 15:54:22 ]
pi_218893096
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 15:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hoe moet de NCTV dan reageren?
In ieder geval niet door dit soort onzin te verspreiden.
pi_218893231
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
In ieder geval niet door dit soort onzin te verspreiden.
Sterk inhoudelijke reactie
pi_218893490
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 15:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Juist niet, minder grote groepen op 1 plek wat minder onrust geeft
pi_218893545
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 16:33 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Juist niet, minder grote groepen op 1 plek wat minder onrust geeft
Je verspreidt al die ellende over het hele land. Ik vraag me af of daar wel maatschappelijk draagvlak voor is.
  zondag 28 september 2025 @ 16:56:26 #291
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218893753
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 16:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Je verspreidt al die ellende over het hele land. Ik vraag me af of daar wel maatschappelijk draagvlak voor is.
10 asielzoekers extra per gemeente. nou nou!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218893773
quote:

[..]
Nee dus, want het maakt nogal een verschil of je op een locatie honderd vluchtelingen huisvest of 3, 4 of zelfs 5 keer zoveel per locatie.
pi_218893779
quote:

[..]
Het doel van de wet is te komen tot voldoende opvangplekken en een evenwichtiger verdeling van asielzoekers over provincies en gemeenten. Aldus de rijksoverheid.

Welke van deze twee doelen vind je verkeerd en hoe zou je het dan precies aan willen pakken Pieter?
pi_218893885
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 16:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Sterk inhoudelijke reactie
Valt verder weinig over te zeggen, als ze zoiets roepen zonder enige onderbouwing of verantwoording kun je er helemaal niets mee.
pi_218893890
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 16:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
10 asielzoekers extra per gemeente. nou nou!
Wacht maar tot die 10 er 30 of 50 worden. Naast je deur in je woonwijk.

Echt niemand heeft daar zin in.
pi_218893896
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 17:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het doel van de wet is te komen tot voldoende opvangplekken en een evenwichtiger verdeling van asielzoekers over provincies en gemeenten. Aldus de rijksoverheid.

Welke van deze twee doelen vind je verkeerd en hoe zou je het dan precies aan willen pakken Pieter?
Grote steden hebben er al genoeg. Dus nu gaan we ze over de dorpen en het achterland verspreiden.

Wat denk je zelf dat de maatschappelijke reactie gaat zijn?
pi_218893904
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 15:46 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het eerst om de probleemdefinitie, waarom hebben ze de spreidingswet bedacht?

Volgens rijksoverheid.nl heeft de spreidingswet als nut:
Het doel van de wet is te komen tot voldoende opvangplekken en een evenwichtiger verdeling van asielzoekers over provincies en gemeenten.
Kun jij mij uitleggen hoe deze wet hier niet tot bijdraagt?
De opvangplekken komen er niet omdat de lokale bevolking (terecht) tegenwerkt. Daarnaast geeft het de verkeerde incentives voor gemeenten, er moet geen opvang bijkomen er moeten woningen bij komen.
quote:
Dus er zouden geen wachtlijsten moeten zijn en wat doen we in tot dit zover is met statushouders?
Wachtlijsten zullen er altijd zijn dus waarom je daar over begint is een raadsel. Er moet woonruimte bij komen, daar hebben zowel Nederlanders als statushouders wat aan. Maar dat willen gemeenten niet.
pi_218894091
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 17:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Grote steden hebben er al genoeg. Dus nu gaan we ze over de dorpen en het achterland verspreiden.

Wat denk je zelf dat de maatschappelijke reactie gaat zijn?
Waarom wil je niet ingaan op onderliggend probleem? Wat wil je doen als d opvangen vol zitten en er nog wel mensen komen?

[ Bericht 5% gewijzigd door KaheemSaid op 28-09-2025 18:01:54 ]
pi_218894181
quote:

[..]
Dat je het ellende noemt zegt al genoeg
pi_218894313
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 18:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat je het ellende noemt zegt al genoeg
dat is het met regelmaat ook. Mag best benoemd worden.
pi_218894389
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 18:32 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat is het met regelmaat ook. Mag best benoemd worden.
De grootste ellende zagen we vorige week zaterdag op het Malieveld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')