PVV had ik ook echt niet verwacht, vind het opvallend dat hij ook BBB noemt. Daar zitten nog best wat oud CDA'ers. Ben er wel blij mee als hij ook de BBB uitsluit.quote:Op zondag 28 september 2025 13:05 schreef Hanca het volgende:
En speciaal voor hen die nog twijfelen of Bontenbal met PVV en/of BBB in zee gaat, nee dus:
https://www.nd.nl/varia/v(...)dermijnen-democratie
In de aanloop naar de verkiezingen gaat Van der Plas er weer slechter en vermoeider uit zien. Denk dat ze slechter gaan scoren dan de PvdD, lol.quote:
Je kan feiten natuurlijk nooit je onderbuik in de weg laten zitten.quote:
Bontenbal is niet van D66... Maar je hebt gelijk dat politici oog houden voor de realiteit en dus geen van allen JA21 uitsluiten. Timmermans, Bontenbal en Jetten geen van allen. Er moet een coalitie te vormen zijn en het kan zijn dat een JA21 daar voor nodig is, dat hebben ze door.quote:Op zondag 28 september 2025 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
JA21 wordt niet genoemd... heeft dat een reden... D66 en JA21 in één kabinet?
Dat is heel wat anders natuurlijk. Sowieso een gevaarlijke opmerking van de NCTV.quote:Op zondag 28 september 2025 08:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De NCTV was anders duidelijk over de rol van politici in het normaliseren.
De spreidingswet lost helemaal niets op, sterker nog het maakt het probleem erger.quote:Op zondag 28 september 2025 12:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe minder mensen per locatie, hoe makkelijker dat juist is. Juist daarom is de spreidingswet ook zo'n goed idee.
Hee, deze kennen wequote:Op zondag 28 september 2025 09:33 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik lees hier vaak dat links overal azc’s wil neerzetten. Maar is dit niet een heel vreemde verdraaiing van de waarheid? Door de voorrang van statushouders bij sociale huur weg te halen, blijven diezelfde mensen juist veel langer in azc’s vastzitten. Dat betekent dat er steeds meer opvangplekken nodig zijn, omdat de doorstroom stokt. Je lost het probleem dus niet op, je schuift het alleen maar door en maakt het groter.
Als statushouders sneller een woning krijgen, komen er in azc’s weer plekken vrij voor nieuwe asielzoekers. Haal je die doorstroom weg, dan moet je juist méér azc’s of opvanglocaties openen om iedereen kwijt te kunnen. Kortom: er wordt gezegd dat links meer azc’s wil, maar het rechtse beleid zorgt er juist voor dat die opvang alleen maar verder uitbreidt.
Daarnaast los je het probleem niet op. Mensen roepen in het openbaar en op eigen titel de meest weerzinwekkende dingen op sociale media, maar heel veel van hen hebben institutionele rugdekking of mediamacht. De media vindt het interessanter als een anonieme nobody een politicus een heks noemt.quote:Op zondag 28 september 2025 09:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je niet meer anoniem mag posten op FOK!, dan kunnen er ineens een heleboel users die posten in reeksen over chronische ziekten e.d. in de problemen komen. Want verzekeraars kunnen dat dan dus gewoon zien, en ze mogen je misschien niet weigeren voor de basisverzekering, maar wel voor aanvullende verzekeringen.
En het bedrijf waar je net gesolliciteerd hebt vindt het vast ook allemaal heel interessant.
En iets te kritisch over Trump in AMV? Daar gaat je esta. Zonde van je vakantie misschien, maar als je er voor je werk naartoe moet dan...
Maar goed, jij hebt inderdaad niets te verbergen (ik geloof dat overigens ook nog wel) dus dan is het een prima maatregel om online anonimiteit te verbergen.
Hoe moet de NCTV dan reageren?quote:Op zondag 28 september 2025 15:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders natuurlijk. Sowieso een gevaarlijke opmerking van de NCTV.
Volgens mij gaat het eerst om de probleemdefinitie, waarom hebben ze de spreidingswet bedacht?quote:Op zondag 28 september 2025 15:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De spreidingswet lost helemaal niets op, sterker nog het maakt het probleem erger.
Dus er zouden geen wachtlijsten moeten zijn en wat doen we in tot dit zover is met statushouders?quote:Op zondag 28 september 2025 15:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hee, deze kennen weHet is hier geen twitter of bluesky hé.
Gemeenten moeten woningruimte maken, geen opvang.
In ieder geval niet door dit soort onzin te verspreiden.quote:Op zondag 28 september 2025 15:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe moet de NCTV dan reageren?
Sterk inhoudelijke reactiequote:Op zondag 28 september 2025 16:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In ieder geval niet door dit soort onzin te verspreiden.
Juist niet, minder grote groepen op 1 plek wat minder onrust geeftquote:Op zondag 28 september 2025 15:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De spreidingswet lost helemaal niets op, sterker nog het maakt het probleem erger.
Je verspreidt al die ellende over het hele land. Ik vraag me af of daar wel maatschappelijk draagvlak voor is.quote:Op zondag 28 september 2025 16:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Juist niet, minder grote groepen op 1 plek wat minder onrust geeft
10 asielzoekers extra per gemeente. nou nou!quote:Op zondag 28 september 2025 16:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Je verspreidt al die ellende over het hele land. Ik vraag me af of daar wel maatschappelijk draagvlak voor is.
Nee dus, want het maakt nogal een verschil of je op een locatie honderd vluchtelingen huisvest of 3, 4 of zelfs 5 keer zoveel per locatie.quote:Op zondag 28 september 2025 16:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Je verspreidt al die ellende over het hele land. Ik vraag me af of daar wel maatschappelijk draagvlak voor is.
Het doel van de wet is te komen tot voldoende opvangplekken en een evenwichtiger verdeling van asielzoekers over provincies en gemeenten. Aldus de rijksoverheid.quote:Op zondag 28 september 2025 16:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Valt verder weinig over te zeggen, als ze zoiets roepen zonder enige onderbouwing of verantwoording kun je er helemaal niets mee.quote:
Wacht maar tot die 10 er 30 of 50 worden. Naast je deur in je woonwijk.quote:Op zondag 28 september 2025 16:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
10 asielzoekers extra per gemeente. nou nou!
Grote steden hebben er al genoeg. Dus nu gaan we ze over de dorpen en het achterland verspreiden.quote:Op zondag 28 september 2025 17:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het doel van de wet is te komen tot voldoende opvangplekken en een evenwichtiger verdeling van asielzoekers over provincies en gemeenten. Aldus de rijksoverheid.
Welke van deze twee doelen vind je verkeerd en hoe zou je het dan precies aan willen pakken Pieter?
De opvangplekken komen er niet omdat de lokale bevolking (terecht) tegenwerkt. Daarnaast geeft het de verkeerde incentives voor gemeenten, er moet geen opvang bijkomen er moeten woningen bij komen.quote:Op zondag 28 september 2025 15:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het eerst om de probleemdefinitie, waarom hebben ze de spreidingswet bedacht?
Volgens rijksoverheid.nl heeft de spreidingswet als nut:
Het doel van de wet is te komen tot voldoende opvangplekken en een evenwichtiger verdeling van asielzoekers over provincies en gemeenten.
Kun jij mij uitleggen hoe deze wet hier niet tot bijdraagt?
Wachtlijsten zullen er altijd zijn dus waarom je daar over begint is een raadsel. Er moet woonruimte bij komen, daar hebben zowel Nederlanders als statushouders wat aan. Maar dat willen gemeenten niet.quote:Dus er zouden geen wachtlijsten moeten zijn en wat doen we in tot dit zover is met statushouders?
Waarom wil je niet ingaan op onderliggend probleem? Wat wil je doen als d opvangen vol zitten en er nog wel mensen komen?quote:Op zondag 28 september 2025 17:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Grote steden hebben er al genoeg. Dus nu gaan we ze over de dorpen en het achterland verspreiden.
Wat denk je zelf dat de maatschappelijke reactie gaat zijn?
Dat je het ellende noemt zegt al genoegquote:Op zondag 28 september 2025 16:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
dat is het met regelmaat ook. Mag best benoemd worden.quote:Op zondag 28 september 2025 18:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat je het ellende noemt zegt al genoeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |