abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218885556
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:40 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Natuurlijk is het volk de baas.
Een burgemeester heeft maar te doen wat het volk wil.
En het volk wil geen AZC's.
Dus Wilders heeft gelijk.
Zo werkt een democratie niet.
pi_218885559
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:40 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Het volk (voor zover ik ze ken) wil geen bedreigers en geen ophitsters, dus Wilders heeft totaal ongelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218885569
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:47 schreef VoMy het volgende:

[..]
Gelukkig zijn de meeste bedreigingen dan ook niet anoniem dus hoeven we geen politiestaat op te richten :)
Dat is dus gewoon niet waar, juist veel bedreigingen zijn online en anoniem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:51:27 #104
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218885599
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:18 schreef Klopkoek het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Dit was ooit de VVD (net na de "Pleur op" campagne).
Ook dit was ooit de VVD
Bekijk deze YouTube-video
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218885614
quote:
Een deel van het volk wil geen asielzoekers en stemmen dan ook op bepaalde partijen.
Een ander deel van het volk wil wel asielzoekers en stemmen dus op andere partijen.
De oplossing is heel simpel.
Straks hebben we weer verkiezingen. Als de stemmen geteld zijn, dan is van ieder stembureau de uitslag bekend. We weten dan bijna op postcodeniveau het stemgedrag van de burgers. Ik ben er voorstander van dat asielzoekerscentra dan geplaatst worden in buurten waar de mensen overwegend op partijen gestemd hebben die wel asielzoekers willen.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:52:42 #106
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885621
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus gewoon niet waar, juist veel bedreigingen zijn online en anoniem.
Zo anoniem zijn de meesten niet. Facebookgroepen etc zijn niet anoniem.
Antifa
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:56:01 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885642
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Een deel van het volk wil geen asielzoekers en stemmen dan ook op bepaalde partijen.
Een ander deel van het volk wil wel asielzoekers en stemmen dus op andere partijen.
Dit is een valse stelling.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:57:06 #108
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218885651
quote:

[..]
Kijk, dit is nu een mooie illustratie van het probleem dat zo gecreërd wordt. Een groepje schreeuwlelijken wordt door lui als Wilders bevestigd in het idee dat zij - en zij alleen - 'het volk' zijn en daarom ook gerechtvaardigd zijn om middelen te gebruiken zoals geweld en bedreiging om hun wil door de drukken, omdat, in hun belevingswereld, het gezag dat hen vertegenwoordigt (de burgemeester) nou ja, hen dus niet vertegenwoordigt.

Dat hebben ze niet zelf bedacht, dat is hen door Wilders e.d. aangepraat met zijn 'alle tegenslagen in het leven worden veroorzaakt door de aanwezigheid van een x-aantal asielzoekers en als die er allemaal niet meer waren, dan was dit het land van melk en honing'-retoriek, welk (ik val in herhaling) als een tang op een varken slaat.

Dat dat groepje schreeuwlelijken (goddank) niet representatief zijn voor 'het volk', dat wil er maar niet inkomen. Mede daarom vindt ik het dus ook zo'n walgelijke praktijk dat ze met Nederlandse vlaggen zwaaien en doen alsof ze het laatste bastion van het vaderland zijn, de ware patriotten, want als er ook maar één groep is die wel rijnlecht tegenover vrijwel alles wat ik liefheb aan Nederland staat, dan zijn het dit soort stukken verdriet wel.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218885652
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:52 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zo anoniem zijn de meesten niet. Facebookgroepen etc zijn niet anoniem.
Facebook is echt al weer iets van vroeger, daar zitten alleen nog leden van de doelgroep van 50plus. Bedreigingen komen gewoon via X, instagram of mail (elke wethouder, burgemeester en lokale fractie is logischerwijs per mail bereikbaar, een mail aanmaken om te bedreigen kost niks).

We moeten hier echt iets mee, anders regeert echt een stel idioten die nergens voor terugdeinst ons land en hebben we straks ook geen kandidaten meer voor het burgemeesterschap, voor wethoudersposten (en dan met name niet die over AZC's of windmolens gaan) of voor de volksvertegenwoordiging.
pi_218885661
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:56 schreef Vis1980 het volgende:
Dit is een valse stelling.
Wat is er vals aan die stelling?
Toegegeven, het is misschien een beetje kort door de bocht om te veronderstellen dat kiezers zich bij hun stemgedrag vooral zouden laten leiden door hun standpunt over asielzoekers.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:00:10 #111
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885693
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat is er vals aan die stelling?
Toegegeven, het is misschien een beetje kort door de bocht om te veronderstellen dat kiezers zich bij hun stemgedrag vooral zouden laten leiden door hun standpunt over asielzoekers.
Dat ten eerste, ten tweede denk ik niet dat iemand asielzoekers écht wil. Ze zijn er er, die tweede groep wil graag dat ze als mensen behandeld worden en niet als vijand van het volk worden neergezet. Dat is geen kwestie van 'asielzoekers per se willen'.

Daarnaast hebben we weet ik het hoeveel partijen, dus alles is veel genuanceerder. Mensen die niet op Wilders stemmen kunnen ook prima tegen asielzoekers zijn, maar willen daar niet meteen de rechtsstaat mee opzij zetten.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:01:31 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218885702
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De oplossing is heel simpel.
Straks hebben we weer verkiezingen. Als de stemmen geteld zijn, dan is van ieder stembureau de uitslag bekend. We weten dan bijna op postcodeniveau het stemgedrag van de burgers. Ik ben er voorstander van dat asielzoekerscentra dan geplaatst worden in buurten waar de mensen overwegend op partijen gestemd hebben die wel asielzoekers willen.
Want we bombarderen asielzoekers maar weer eens tot het enige relevante politieke onderwerp, of hoe moet ik dit lezen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:02:21 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885707
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Facebook is echt al weer iets van vroeger, daar zitten alleen nog leden van de doelgroep van 50plus.
Wat voor mensen denk je dat de agressie van rechts precies aanwakkert... Facebook is ook gewoon de plek waar FDF, de hooligans ,etcetera elkaar bereiken.

Antifa
pi_218885709
quote:
Bedreigingen komen gewoon via X, instagram of mail (elke wethouder, burgemeester en lokale fractie is logischerwijs per mail bereikbaar, een mail aanmaken om te bedreigen kost niks).
In principe zijn berichten via social media accounts of via e-mail allemaal te traceren.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:04:45 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885736
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In principe zijn berichten via social media accounts of via e-mail allemaal te traceren.
Tenzij je erg je best doet om het te maskeren, maar daar gaat een nieuwe wet ook niet tegen helpen want dan kan het nog steeds.
Antifa
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:05:13 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885745
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Want we bombarderen asielzoekers maar weer eens tot het enige relevante politieke onderwerp, of hoe moet ik dit lezen?
Met zijn logica, moeten we dus alle andere problemen in zijn tuin neerzetten.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:05:28 #117
37950 JAM
pi_218885748
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat voor mensen denk je dat de agressie van rechts precies aanwakkert... Facebook is ook gewoon de plek waar FDF, de hooligans ,etcetera elkaar bereiken.

[ afbeelding ]
Het heeft toch ook wel iets dolkomisch dat dat soort groepjes die menen op te komen voor het 'echte Nederland' allemaal Engels groespnaampjes hebben. 'De Boerenverdedigingsmacht' klinkt toch niet zo lekker hè. :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:07:32 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885779
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:05 schreef JAM het volgende:

[..]
Het heeft toch ook wel iets dolkomisch dat dat soort groepjes die menen op te komen voor het 'echte Nederland' allemaal Engels groespnaampjes hebben. 'De Boerenverdedigingsmacht' klinkt toch niet zo lekker hè. :D .
De Nederlandse Vandalen.

Dat klinkt meteen zo crimineel, terwijl hooligan precies dat betekent. Ook mooi hoe men dan toch verrast werd door het geweld van hooligans.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:09:26 #119
37950 JAM
pi_218885803
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De Nederlandse Vandalen.

Dat klinkt meteen zo crimineel, terwijl hooligan precies dat betekent. Ook mooi hoe men dan toch verrast werd door het geweld van hooligans.
...en de Vandalen, die kwamen dan weer uit Zweden, of Polen (ligt er een beetje aan wanneer je ze Vandalen wil gaan noemen). Laat het ze maar niet horen! :D .
pi_218885804
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En dat valt dus volgens de politie en het ministerie vies tegen.

Maar als iedereen al te vinden is, waarom dat dat gezeur over privacy? Want dat is exact wat Bontenbal wil, dat de politie indien gewenst iedereen kan vinden. Niet dat je identiteit voor iedereen zichtbaar is.
pi_218885818
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:05 schreef Vis1980 het volgende:
Met zijn logica, moeten we dus alle andere problemen in zijn tuin neerzetten.
Dat gaat een beetje moeilijk. Ik woon in een portiek en heb dus geen tuin.
pi_218885824
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Tenzij je erg je best doet om het te maskeren, maar daar gaat een nieuwe wet ook niet tegen helpen want dan kan het nog steeds.
Het idee dat privacy door de plee spoelen meer veiligheid oplevert is ook compleet lachwekkend. De landen met het minste privacy zijn totaal niet de veiligste landen.

Er zijn genoeg mogelijkheden om de meeste bedreigers aan te pakken maar er wordt gewoon geen prioriteit aan gegeven. Men gaat liever achter wiettelers aan enzo.
pi_218885851
quote:

[..]

Facebook is echt al weer iets van vroeger, daar zitten alleen nog leden van de doelgroep van 50plus. Bedreigingen komen gewoon via X, instagram of mail (elke wethouder, burgemeester en lokale fractie is logischerwijs per mail bereikbaar, een mail aanmaken om te bedreigen kost niks).
Nogmaals, het woord 'bedreigen' doet nogal wat werk hier. Een daadwerkelijke bedreiging is echt wat anders dan een bericht op sociale media of een willekeurige anonieme email.
pi_218885858
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:57 schreef JAM het volgende:

[..]

Dat hebben ze niet zelf bedacht, dat is hen door Wilders e.d. aangepraat met zijn 'alle tegenslagen in het leven worden veroorzaakt door de aanwezigheid van een x-aantal asielzoekers en als die er allemaal niet meer waren, dan was dit het land van melk en honing'-retoriek, welk (ik val in herhaling) als een tang op een varken slaat.
Dit is onzin, Wilders heeft echt niet zo veel macht.
pi_218885862
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er zijn genoeg mogelijkheden om de meeste bedreigers aan te pakken maar er wordt gewoon geen prioriteit aan gegeven. Men gaat liever achter wiettelers aan enzo.
Jij denkt dat politie geen prioriteit maakt van het bedreigen van burgemeesters en wethouders? Hoe ver heb je dan onder een steen gelegen, dit is denk ik het onderwerp waar de minister van justitie en de minister van binnenlandse zaken het meest over praten.
pi_218885874
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:09 schreef Hanca het volgende:
En dat valt dus volgens de politie en het ministerie vies tegen.
Bij het traceren van die online bedreigingen krijg je uiteraard het probleem dat die berichten vaak via Amerikaanse social media en e-mail diensten verstuurd worden, en die zullen dus op Amerikaanse servers draaien Als de Nederlandse justitie die online bedreigers wil opsporen, dan zullen ze daarvoor de medewerking van die Amerikaanse technologie bedrijven nodig hebben, en die zullen alleen medewerking geven als ze daar door een rechter toe opdracht krijgen.

Maar ik zie niet in waarom Nederland hier geen afspraken over zou kunnen maken met de Verenigde Staten. In de Verenigde Staten is bedreiging ook gewoon strafbaar.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:16:06 #127
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218885875
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zo werkt een democratie niet.
Klopt, maar de democratie werkt niet als de politiek niet doet wat het volk wil. En wat het volk wil is niet onredelijk: "stop met het opnemen van asielzoekers"
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
pi_218885876
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nogmaals, het woord 'bedreigen' doet nogal wat werk hier. Een daadwerkelijke bedreiging is echt wat anders dan een bericht op sociale media of een willekeurige anonieme email.
Dat kun jij niet beoordelen. Jij kunt niet zien of een bedreiging serieus genomen moet worden. Sowieso nogal makkelijk anoniem gezegd vanuit je stoel op je zolderkamer dat men zich blijkbaar niet moet aanstellen als je wordt bedreigd.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:16:15 #129
37950 JAM
pi_218885877
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is onzin, Wilders heeft echt niet zo veel macht.
Moet ik nu werkelijk geloven dat er in Nederland tienduizenden (zo niet meer) mensen zijn die zelfstandig tot de volkomen bizarre conclusie gekomen zijn dat alle tegenslagen die zij in het leven ervaren en alle vraagstukken waar het vaderland mee te kampen hebben te verklaren zijn door de aanwezigheid van asielzoekers? Dat vind ik toch lastig hoor. Nee, dat is allemaal aan- en nagepraat. Daar wordt gewoon niet over nagedacht. Dat is lekker makkelijk, dat roept zo'n 'charismatische' man, dus die zal dan wel gelijk hebben. Dat is kuddegedrag. Dat is overigens heel normaal en menselijk, maar dat maakt het er allemaal niet beter op.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:17:17 #130
37950 JAM
pi_218885884
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Klopt, maar de democratie werkt niet als de politiek niet doet wat het volk wil. En wat het volk wil is niet onredelijk: "stop met het opnemen van asielzoekers"
Nee, dat is dus niet wat 'het volk' wil. Dat is wat een deel van het volk wil om redenen die zij zelf doorgaans niet goed begripen en zichzelf daarboven dus de onmetelijke arrogantie aangemeten heeft zichzelf tot 'het volk' te bombarderen.
pi_218885896
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef JAM het volgende:

[..]
Moet ik nu werkelijk geloven dat er in Nederland tienduizenden (zo niet meer) mensen zijn die zelfstandig tot de volkomen bizarre conclusie gekomen zijn dat alle tegenslagen die zij in het leven ervaren en alle vraagstukken waar het vaderland mee te kampen hebben te verklaren zijn door de aanwezigheid van asielzoekers?
Nee, want dat is een stropop. Maar het is niet alsof Wilders alles zomaar bedenkt en dan puur door zijn fantastische charisma een hele bak mensen overtuigt. Sterker nog, de causale pijl wijst de andere kant op. Wilders is een populist hé.
pi_218885910
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kun jij niet beoordelen. Jij kunt niet zien of een bedreiging serieus genomen moet worden.
Dat kan ik zeker wel, ik weet namelijk wat een bedreiging is. Dat schijn jij vergeten te zijn.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:21:41 #133
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218885926
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Moet je idd wel heel erg je best doen en ik durf te wedden dat 99,9% van de mensen die op internet lopen te gillen dat die en die "DOOD MOET" die kennis helemaal niet hebben.

En het is lachwekkend dat Hanca uitgerekend met Rusland aankomt. Enig idee wat de impact van al die Russische, Chinese en vanuit de VS christen-extremistische trollbots op onze samenleving is? En dit pak je met deze wetgeving absoluut niet aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 27-09-2025 17:28:40 ]
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:22:29 #134
37950 JAM
pi_218885932
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, want dat is een stropop. Maar het is niet alsof Wilders alles zomaar bedenkt en dan puur door zijn fantastische charisma een hele bak mensen overtuigt. Sterker nog, de causale pijl wijst de andere kant op. Wilders is een populist hé.
Dit lijkt me nu juist een hele mooie uitleg van hoe dat werkt, demagogie. Als je maar hard genoeg roeptoetert en hetzelfde plaatje blijft draaien - of dat nu waar is of niet - dan vindt dat uiteindelijk zijn gehoor wel. Een deel van de bevolking is daar nu eenmaal zeer gevoelig voor, omdat simpele onwaarheden en valse beloftes nu eenmaal een sutk makkelijker te slikken zijn dan wat complexere waarheden en een realistische beeld van wat nu mogelijk is en niet.

Ik geef daar even een simpel voorbeeldje van: het afschaffen van het eigen risico in de zorg. Daar 'had die mevrouw niets aan, dat moest nú afgeschaft worden', aldus Wilders. 'Dat kon niet, daar hadden we het geld niet voor, dus dat moest langzaam afgebouwd worden', aldus Timmermans. Dat kostte Timmermans zetels en zie, zo'n anderhalf jaar later is daar geen cent vanaf gegaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door JAM op 27-09-2025 17:30:10 ]
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:22:53 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885934
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar als iedereen al te vinden is, waarom dat dat gezeur over privacy?
Omdat het gaat om een keuze die je moet hebben en figuren als Bontenbal in hun enge hang naar controle willen afpakken.
Antifa
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:27:45 #136
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218885970
Minder ambtenaren is een uitstekend idee, vooral omdat minder ambtenaren op dit moment al een self-fulfilling prophecy is waar de politiek bijzonder weinig aan te doen heeft. Houdt de politiek vast aan de nullijn zoals die nu voor 2026 bedacht is, dan gaat dat minder ambtenaren ineens met een snelheid die ongelofelijk gaat zijn.

Het sneue is dat de politiek niet zo goed begrijpt dat met minder ambtenaren een beter bestuurd land best kan zodra diezelfde politiek slim gaat investeren in wat (technologische) vernieuwingen die dat mogelijk maken. Zoals het nu gaat is de toekomst dat met minder ambtenaren (-30% binnen 5 jaar) met dezelfde shit-werkwijze en dezelfde shit-tools en dezelfde shit-samenwerking er nog minder product te verwachten valt en dat politie/justitie, onderwijs, zorg en uiteindelijk ook defensie volledig stilvallen omdat alle systemen stilgevallen zijn en er geen mensen meer zijn die begrijpen hoe deze problemen op te lossen.

We zijn op weg naar een toekomst met minder ambtenaren, dat is helemaal geen probleem. We zijn niet op weg naar een samenleving die om kan gaan met minder ambtenaren. Maar ja, dat is misschien aan de rechterkant wel niet zo'n probleem. Belasting betalen en zorg of onderwijs nodig hebben is voor linkse losers tenslotte. Echte rechtse geweldenaren worden niet ziek, hebben geen onderwijs genoten en hebben hun geld nodig voor BMW's en vleselijke geneugten.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:28:16 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885976
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Nogmaals, wie of wat beschouw jij als het volk?
pi_218886005
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:22 schreef JAM het volgende:

[..]
Dit lijkt me nu juist een hele mooie uitleg van hoe dat werkt, demagogie. Als je maar hard genoeg roeptoetert en hetzelfde plaatje blijft draaien - of dat nu waar is of niet - dan vindt dat uiteindelijk zijn gehoor wel.
En laat dat nou precies niet de MO van Wilders zijn. Nogmaals, Wilders is een populist. Hij gooit zijn halve verkiezingsprogramma weg als dat goed uitkomt. Nog niet zo heel lang geleden was zijn voornaamste campagnepunt om uit de EU te stappen. Dat had hij ook niet zomaar bedacht.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:35:04 #139
37950 JAM
pi_218886023
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En laat dat nou precies niet de MO van Wilders zijn. Nogmaals, Wilders is een populist. Hij gooit zijn halve verkiezingsprogramma weg als dat goed uitkomt. Nog niet zo heel lang geleden was zijn voornaamste campagnepunt om uit de EU te stappen. Dat had hij ook niet zomaar bedacht.
Oh, dat geloof ik best. Dat zal toentertijd wel lekker hebben gepeild. Ik ben er vrij sterk van overtuigd dat je een mooie overlap kan vinden tussen die mensen die, desgevraagd, je zullen vertellen dat het in Nederland allemaal een stuk beter zou zijn als Nederland uit de EU zou stappen en die mensen die, desgevragd, je nu zullen vertellen dat het in Nederland allemaal een stuk beter zou zijn als er geen asielzoekers zouden zijn.
pi_218886070
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:49 schreef -XOR- het volgende:
We zijn beroemd in Duitsland:

[ afbeelding ]
Sankt Pauli neem ik aan?
pi_218886071
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:24 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dan moeten ze wel iemand met een ander verhaal hebben. De concurrentie met de PVV, JA21, Forum en BBB is moordend.
Snap ook echt niet dat ze dat niet snappen :P. Als je echt zo boos bent op buitenlanders, dan ga je toch voor the real thing en niet voor deze slappe kopie.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:40:55 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218886078
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Sankt Pauli neem ik aan?
Dat zou je denken maar het was Bayern.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:45:29 #143
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218886132
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nogmaals, wie of wat beschouw jij als het volk?
Het volk is het overgrote deel van het electoraat dat wil stoppen met dat belachelijke asielbeleid. Alleen linkse politici zijn doof en blind voor Das Gesundes Volksempfinden.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
pi_218886143
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Sankt Pauli neem ik aan?
Grote kans. Maar afkeer van fascisme is daar sowieso veel groter. Was er laatst op een festivalletje, zal eens kijken of ik nog wat foto’s kan vinden van mooie voorbeelden :P
pi_218886144
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
De politie en terrorismebestrijders denken van niet. Hoe kom jij aan die wijsheid, ken jij al die bedreigers oid?
Maar dat is toch wat ik zei in mn eerdere post? Geef politie handvatten degenen die er zijn aan te pakken. De mogelijkheid het aan te pakken is er allang, zo anoniem zijn mensen op twitter/facebook in de meeste gevallen niet.

Wat NCTV zegt is ook logisch, daarom is ‘t ook zo raar dat de tweede kamer het niet serieus (genoeg) nam.

Goede ad-hominem trouwens, viel bijna niet op.
pi_218886160
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het moreel hypocriete gristensmoeltje... gelukkig is zonder D66 ook weinig mogelijk!
Slechte dag waarschijnlijk, qua inhoudelijkheid kom je niet eens in debuurt van het SBS6 niveau.
-
pi_218886185

zaterdag 27 september 2025 @ 17:51:24 #148
37950 JAM
pi_218886191
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Slechte dag waarschijnlijk, qua inhoudelijkheid kom je niet eens in debuurt van het SBS6 niveau.
Dit is toch wel een vondst.
pi_218886222
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij denkt dat politie geen prioriteit maakt van het bedreigen van burgemeesters en wethouders? Hoe ver heb je dan onder een steen gelegen, dit is denk ik het onderwerp waar de minister van justitie en de minister van binnenlandse zaken het meest over praten.
Waar moet dat dan uit blijken. Dat ze met een idee komen dat niets bijdraagt aan het oplossen van het probleem weerspreekt al dat ze er vaak over zouden praten. Dat het ministerie van justitie en de politie constant meer surveillance willen ongeacht of het iets bijdraagt aan de veiligheid is geen nieuwe trend.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:57:11 #150
37950 JAM
pi_218886251
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar moet dat dan uit blijken. Dat ze met een idee komen dat niets bijdraagt aan het oplossen van het probleem weerspreekt al dat ze er vaak over zouden praten. Dat het ministerie van justitie en de politie constant meer surveillance willen ongeacht of het iets bijdraagt aan de veiligheid is geen nieuwe trend.
Ik denk dat er ook een beetje spanning zit tussen wat men bij de politie wil, wat men bij het Ministerie van Justitie wil wat de politiek wil en aan wie dat te verkopen valt. Er was gisteren geloof ik ook (ik weet niet of die doorgekomen is, trouwens) een motie om minimumstraffen op te gaan leggen, terwijl uit werkelijk élk onderzoek blijkt dat harder en langer straffen zeer weinig tot niets verandert aan de frequentie van bepaalde vergrijpen. Meer surveillance is ook weer een reactieve maatregel. Het is maar de vraag of het daarmee dus voorkomen gaat worden, of dat dat gewoon uitmondt in soort een wapenwedloop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')