abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218882660
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218882675
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Of ze kieperen gewoon al die figuren als Yesilgoz er uit en gaan onderhandelen met mensen die er neutraler in staan.

Bij een kleine VVD gaan ze echt Yesilgoz wel lozen. Dan is het maar net welke partijleider ze kiezen.
Er zit weinig midden of neutraal in de VVD top van de lijst. Ik zie Bente Becker, Yeşilgöz 2.0, dan wel de macht grijpen omdat alles daarboven op de lijst nu minister is of te links (Van den Burg).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:30:36 #3
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218882686
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zit weinig midden of neutraal in de VVD top van de lijst. Ik zie Bente Becker, Yeşilgöz 2.0, dan wel de macht grijpen omdat alles daarboven op de lijst nu minister is of te links (Van den Burg).
Er zal na 2 rampzalige verkiezingen ook wel een roep om een ander geluid komen. Een meer pragmatische, bestuurlijk geluid.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:32:55 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218882698
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt wat kranten niet gelezen, geloof ik. Lees je eens bij over de laatste 1,5 jaar.
Gedaan en vandaar mijn opmerkingen. Er is geen dominante principiële PVV-boycot binnen het CDA. Net als die er niet was bij het NSC waar iemand in deze discussie vol-ko-men de plank over had misgeslagen.
Antifa
pi_218882707
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Er zal na 2 rampzalige verkiezingen ook wel een roep om een ander geluid komen. Een meer pragmatische, bestuurlijk geluid.
Inderdaad, Klaas Dijkhof vertegenwoordigt ook een stroming binnen de VVD.

De lokale fractievoorzitter van de VVD hier zit bijvoorbeeld in het bestuur van die nieuwe club die pleit voor meer nuance en samenwerking waar Dijkhof het gezicht van is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218882709
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:32 schreef VoMy het volgende:

[..]
Gedaan en vandaar mijn opmerkingen. Er is geen dominante principiële PVV-boycot binnen het CDA. Net als die er niet was bij het NSC waar iemand in deze discussie vol-ko-men de plank over had misgeslagen.
Henri Bontenbal heb ik letterlijk in meerdere interviews horen vertellen dat hij de PVV uitsluit.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:36:06 #7
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218882718
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Henri Bontenbal heb ik letterlijk in meerdere interviews horen vertellen dat hij de PVV uitsluit.
Elk interview zo ongeveer.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:38:18 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218882734
quote:

[..]
Dat hoorden mensen ook bij Omtzigt.
Zolang de partij niet zwaar tegen is, komt er vanzelf druk om toch te gaan onderhandelen als het het meest voor de hand ligt.
Antifa
pi_218882755
quote:

[..]
Laten we het hopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:43:50 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218882792
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat hoorden mensen ook bij Omtzigt.
Zolang de partij niet zwaar tegen is, komt er vanzelf druk om toch te gaan onderhandelen als het het meest voor de hand ligt.
Volgens mij heeft Omtzigt nooit de PVV uitgesloten. Heeft alleen aan zijn toon en houding laten overkomen dat die samenwerking niet zijn voorkeur heeft. Hij wilde met de VVD.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:50:38 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218882848
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bente Becker speelt wel de harde hond, maar volgens mij is ze dat helemaal niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218882851
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De lokale fractievoorzitter van de VVD hier zit bijvoorbeeld in het bestuur van die nieuwe club die pleit voor meer nuance en samenwerking waar Dijkhof het gezicht van is.
Waar komt de illusie vandaan dat Dijkhof relatief links is? Omdat hij humor heeft?
pi_218882858
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bente Becker speelt wel de harde hond, maar volgens mij is ze dat helemaal niet.
Waaruit blijkt dat?
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:56:42 #14
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218882919
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:50 schreef papert het volgende:

[..]
Waar komt de illusie vandaan dat Dijkhof relatief links is? Omdat hij humor heeft?
Niet links, maar wel pragmatischer in de samenwerking.
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:56:42 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218882920
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:51 schreef papert het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat?
Ondanks die debiele monitoringsmotie is haar taalgebruik helemaal niet zo hard of schreeuwend. Ik vind haar in interviews ook altijd wel gematigd voor iemand die wordt verondersteld de rechtsbuiten van de VVD te zijn. Zo'n Jurgen Nobel vind ik een veel grotere engnek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218882992
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 10:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet helemaal antwoord op de vraag, maar komt dicht in de buurt:

[ afbeelding ]
In de buurt ... sterke band van JA-kiezers met PVV en VVD.
Maar niet is aangegeven wat die nieuwe kiezers in 2023 hebben gestemd. Hoeveel zetels van NSC-kiezers ?
pi_218883009
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ondanks die debiele monitoringsmotie is haar taalgebruik helemaal niet zo hard of schreeuwend. Ik vind haar in interviews ook altijd wel gematigd voor iemand die wordt verondersteld de rechtsbuiten van de VVD te zijn. Zo'n Jurgen Nobel vind ik een veel grotere engnek.
Ok, dat zou kunnen. Heb niet zoveel interviews van haar gelezen/gezien. Ik ben pessimistischer wat betreft de VVD gezien het feit dat Yesilgoz lijsttrekker is geworden, en dat ook nog steeds blijft ondanks alle leugens.
Maar het zou kunnen zijn dat ze alle kritiek heel goed intern kunnen houden.

(Ik weet dat er wel wat kritiek naar buiten is gekomen, maar dat vind ik tegenover haar staat van dienst heel erg weinig)
  zaterdag 27 september 2025 @ 12:05:39 #18
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218883019
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Klaas Dijkhoff was in alle opzichten in ieder geval geen machstwellustige egotripper met een volkomen gebrek aan respect en waardering voor rechtstatelijke principes die elk probleem waar het vaderland mee te kampen heeft meent te verklaren aan de hand van de aanwezigheid van een x-aantal asielzoekers en dat nog het gore lef heeft om dat te verkopen als 'patriotisme'. Die man was - wonderlijk dat ik dat nu zeggen moet - in vergelijking tot wat er vandaag de dag bij de VVD en elders rondloopt, een verademing.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218883022
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad zomaar kunnen.
pi_218883036
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Die staat alleen niet op de lijst, in de top 15 zie je eigenlijk alleen Van den Burg uit die stroming.
pi_218883041
quote:

[..]
quote:
CDA-lijsttrekker Henri Bontenbal eist dat de PVV van Geert Wilders een democratische partij wordt. Anders kan de PVV volgens hem niet langer meedoen aan verkiezingen. Bontenbal zegt in een interview met HP/De Tijd
Je kunt met deze mening aannemen dat het CDA geen coalitie met PVV wil.
Bovendien weet het CDA ook dat Wilders niet te vertrouwen is
  zaterdag 27 september 2025 @ 12:10:20 #22
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218883051
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die staat alleen niet op de lijst, in de top 15 zie je eigenlijk alleen Van den Burg uit die stroming.
En die is zijn geloofwaardigheid echt al volkomen kwijt. Daar hoef je echt niks van te verwachten.
pi_218883095
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
En die is zijn geloofwaardigheid echt al volkomen kwijt. Daar hoef je echt niks van te verwachten.
Die is wel de eerste na een rij huidige bewindspersonen op de lijst. Als ze het huidige kabinet niet willen slopen, zou hij wel een logische vervanger zijn als Yeşilgöz er op de verkiezingsdag het bijltje bij neer gooit. Maar ik denk dat ze hem dan passeren en óf een hardliner uit het kabinet trekken (Heinen lijkt me onmogelijk met de AFB vlak na de verkiezingen, dus Brekelmans of Karremans) of opschuiven naar Becker.

Brekelmans en Karremans zijn beide niet van de lijn Dijkhof.
  zaterdag 27 september 2025 @ 12:18:05 #24
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218883173
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die is wel de eerste na een rij huidige bewindspersonen op de lijst. Als ze het huidige kabinet niet willen slopen, zou hij wel een logische vervanger zijn als Yeşilgöz er op de verkiezingsdag het bijltje bij neer gooit. Maar ik denk dat ze hem dan passeren en óf een hardliner uit het kabinet trekken (Heinen lijkt me onmogelijk met de AFB vlak na de verkiezingen, dus Brekelmans of Karremans) of opschuiven naar Becker.

Brekelmans en Karremans zijn beide niet van de lijn Dijkhof.
Aan al die figuren heb je echt helemaal niks als je wel wil van de fascistische kant van de VVD.
pi_218883187
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:50 schreef papert het volgende:

[..]
https://www.headliner.nl/(...)democraten-joop-4624

Hij is niet links, maar wil wel samenwerken met links.
pi_218883202
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Aan al die figuren heb je echt helemaal niks als je wel wil van de fascistische kant van de VVD.
Maar dat is dus na de verkiezingen de fractie, daar zal de VVD het mee moeten doen. En dus zie ik die samenwerking met GL-PvdA bij een decimering echt totaal niet gebeuren, ik denk dat de VVD zich dan nog rechtser gaat willen profileren om de stemmen van JA21 terug te winnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 27-09-2025 12:26:33 ]
pi_218883384
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat is dus na de verkiezingen de fractie, daar zal de VVD het mee moeten doen. En dus zie ik die samenwerking met GL-PvdA bij een decimering echt totaal niet gebeuren, ik denk dat de VVD zich dan nog rechtser gaat willen profileren om de stemmen van JA21 terug te winnen.
Die reflex verwacht ik ook. Maar er zijn ook meerdere spindoctors die de VVD waarschuwen dat die weg doodlopend is. Die zullen ze intern ook wel hebben.

Bovendien denk ik dat JA21 wel aan zichzelf ten onder gaat. Zeker als ze gaan regeren.
  zaterdag 27 september 2025 @ 13:20:47 #28
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218883607
De VVD krabbelt na het komende echec wel weer op lijkt me.

JA21 is de zoveelste instabiele tijdbom en die kiezers zoeken hun heil vervolgens, vol onvrede waar nooit naar geluisterd wordt, dan bij de populist van dienst die dan de hoogste ogen gooit, of de stabiele bestuurspartij VVD geleid door eender wie. PVV kan ook wel weer een hap stemmen kwijtraken die ongetwijfeld deels afvloeien naar de VVD.

Hoeven ze verder ook amper iets voor te doen. Wissel van lijsttrekker en de media gaat tot aan de volhende verkiezingen wekelijks een lofzang over de debutant plaatsen. Zie Bontenbal.
Antifa
  zaterdag 27 september 2025 @ 13:24:59 #29
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218883631
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:20 schreef VoMy het volgende:

JA21 is de zoveelste instabiele tijdbom en die kiezers zoeken hun heil vervolgens, vol onvrede waar nooit naar geluisterd wordt, dan bij de populist van dienst die dan de hoogste ogen gooit, of de stabiele bestuurspartij VVD geleid door eender wie. PVV kan ook wel weer een hap stemmen kwijtraken die ongetwijfeld deels afvloeien naar de VVD.

Hoeven ze verder ook amper iets voor te doen. Wissel van lijsttrekker en de media gaat tot aan de volhende verkiezingen wekelijks een lofzang over de debutant plaatsen. Zie Bontenbal.
Dan moeten ze wel iemand met een ander verhaal hebben. De concurrentie met de PVV, JA21, Forum en BBB is moordend.
pi_218883845
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:20 schreef VoMy het volgende:

Kiezers die voor een instabiele tijdbom kiezen, doen dit vaak bewust.
pi_218884119
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[..]
Je kunt met deze mening aannemen dat het CDA geen coalitie met PVV wil.
Bovendien weet het CDA ook dat Wilders niet te vertrouwen is
Ik snap uberhaupt niet dat een normale partij met de beste man in zee zou willen gaan. Ontloopt alle verantwoordelijkheid, geeft jou de schuld van alles dat mis ging en vooral, haalt je werk al onderuit op X en andere media terwijl je nog bezig bent met een poging beleid te maken. Zelfs als zijn eigen minister het voorstelt 8)7

Volstrekt onmogelijk. Tenzij het natuurlijk ook het doel van je eigen partij is om normaal en pragmatisch bestuur onderuit te halen. Denk aan BBB.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218884203
De heiligverklaring van 'postcoderacist' Klaas Dijkhoff is best wel ergerlijk. Deze EVRM sloper. Zijn eerste landelijke optreden was in 2011, in de hoedanigheid van "we moeten van het EVRM af/aanpassen".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218884321
'Henri Bontenbal: ‘Het verdienvermogen van Nederland kalft af, dáár moeten we wat aan doen’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Zpto0 (gratis te lezen)
pi_218884432
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 14:53 schreef nostra het volgende:
'Henri Bontenbal: ‘Het verdienvermogen van Nederland kalft af, dáár moeten we wat aan doen’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Zpto0 (gratis te lezen)
Wil je die passage over het verdienmodel hier quoten, zodat ik niet de hele lap tekst hoef na te lezen?
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:03:09 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218884475
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 14:53 schreef nostra het volgende:
Kingmaker Bontebal *O*
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218884490
Haha, Bontenbal verklaart de AOW heilig/onaantastbaar en gaat lekker mee met "minder ambtenaruh". Dat laatste is gewoon stom. Nederland heeft eerder meer ambtenaren nodig, veel meer. Nederland heeft helemaal niet veel ambtenaren. Historisch niet, naar internationale verhoudingen niet.

Maar het CDA is natuurlijk altijd een partij geweest van delegeren en geld sturen naar wat zij maatschappelijk middenveld noemen (denk aan: ANWB verzorgt de verkeersborden).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 september 2025 @ 15:06:37 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218884502
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:05 schreef Klopkoek het volgende:
Haha, Bontenbal verklaart de AOW heilig en gaat lekker mee met "minder ambtenaruh". Dat laatste is gewoon stom. Nederland heeft eerder meer ambtenaren nodig, veel meer. Maar het CDA is natuurlijk altijd een partij geweest van delegeren en geld sturen naar wat zij maatschappelijk middenveld noemen (denk aan: ANWB verzorgt de verkeersborden).
Toch wel mooi dat die partij een prachtig verkiezingsprogramma heeft, maar uiteindelijk toch puur oude politiek is. Een klassieker.

Maar goed, alle partijen die die 1984 motie hebben gesteund mogen wmb absoluut de tering krijgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218884518
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:03 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Kingmaker Bontebal *O*
Het moreel hypocriete gristensmoeltje... gelukkig is zonder D66 ook weinig mogelijk!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218884529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Toch wel mooi dat die partij een prachtig verkiezingsprogramma heeft, maar uiteindelijk toch puur oude politiek is. Een klassieker.

Maar goed, alle partijen die die 1984 motie hebben gesteund mogen wmb absoluut de tering krijgen.
Welke motie? Gezichtsherkenning? (naar Chinees/Palintir/Israel voorbeeld)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:09:41 #40
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218884534
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het moreel hypocriete gristensmoeltje... gelukkig is zonder D66 ook weinig mogelijk!
_O- :W

Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 september 2025 @ 15:10:00 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218884535
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Welke motie? Gezichtsherkenning?
Privacyinperking, iets met einde anonimiteit op het internet ook. Zal het even opzoeken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218884539
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:05 schreef Klopkoek het volgende:
Haha, Bontenbal verklaart de AOW heilig/onaantastbaar en gaat lekker mee met "minder ambtenaruh". Dat laatste is gewoon stom. Nederland heeft eerder meer ambtenaren nodig, veel meer.
Haha :D
pi_218884542
quote:
Haha, Bontenbal verklaart de AOW heilig/onaantastbaar en gaat lekker mee met "minder ambtenaruh". Dat laatste is gewoon stom. Nederland heeft eerder meer ambtenaren nodig, veel meer. Nederland heeft helemaal niet veel ambtenaren. Historisch niet, naar internationale verhoudingen niet.

Maar het CDA is natuurlijk altijd een partij geweest van delegeren en geld sturen naar wat zij maatschappelijk middenveld noemen (denk aan: ANWB verzorgt de verkeersborden).
en het CDA wil snoeihard bezuinigen op de zorg staat er ook.

Dan houd ik als chronisch zieke mijn hart weer vast. Al ligt het wel aan de invulling van die bezuinigingen precies.
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:12:02 #44
37950 JAM
pi_218884546
Waarom willen mensen eigenlijk minder ambtenaren?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218884558
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
De heiligverklaring van 'postcoderacist' Klaas Dijkhoff is best wel ergerlijk. Deze EVRM sloper. Zijn eerste landelijke optreden was in 2011, in de hoedanigheid van "we moeten van het EVRM af/aanpassen".
Niemand verklaart hem heilig, men ziet alleen dat hij wel steeds weer aandringt op samenwerken met GL-PvdA.

Dat jouw wereld nu zwart-wit is, als jij het niet 100% met iemand eens bent, ben je het gelijk 100% met hem of haar oneens. Zo leven de meeste mensen niet. De meeste niet VVD stemmers zien toch liefst gewoon een constructieve en naar het midden neigende VVD.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 september 2025 @ 15:14:31 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218884560

100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218884621
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand verklaart hem heilig, men ziet alleen dat hij wel steeds weer aandringt op samenwerken met GL-PvdA.

Dat jouw wereld nu zwart-wit is, als jij het niet 100% met iemand eens bent, ben je het gelijk 100% met hem of haar oneens. Zo leven de meeste mensen niet. De meeste niet VVD stemmers zien toch liefst gewoon een constructieve en naar het midden neigende VVD.
Dijkhoff kwam in zijn tijd met het ene na het andere xenofobe proefballon. Met het postcoderacisme voorstel als dieptepunt.

Deugende VVDers bestaan eigenlijk niet meer. Dat lees je heel goed. Bedenk daarbij: veel van de deugers waren al tijdens Rutte-1 weggelopen. In fases is het ledenbestand best wel veranderd. Foute boel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218884629
quote:
(denk aan: ANWB verzorgt de verkeersborden).
Dat betrof overigens alleen de bewegwijzering, niet de gewone verkeersborden. Tegenwoordig is de Nationale Bewegwijzeringsdienst daarvoor verantwoordelijk. Dat is een onderdeel van Rijkswaterstaat.

Dat de ANWB dat zo lang gedaan heeft, is omdat de ANWB daar ooit mee begonnen is toen er nog helemaal geen bewegwijzering was. En de ANWB heeft dat meer dan honderd jaar uitstekend gedaan.
pi_218884636
Ik ben heel blij met Henri, wat is hij toch fantastisch, heeft niks te maken met dat ik alleen iets op internet mag schrijven nadat ik mijn id kaart heb ingeleverd bij Henri.
pi_218884650
quote:
Mooi gekopieerd van Israel, China en Palintir inderdaad.

Het blijft een best wel autoritaire partij en conservatief.

Zie bijv. het drugsbeleid. Verbieden en repressie zit in hun genen, en ach, voor de elite gelden andere normen. De Zuidas kan zonder zorgen aan de coke.

Zo ging het in de Victoriaanse tijd. Zo ging het met rassensegregatie (dat gold niet wanneer de witten muziek wilden horen).
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 september 2025 @ 15:27:57 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218884663
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Mooi gekopieerd van Israel, China en Palintir inderdaad.

Het blijft een best wel autoritaire partij en conservatief.

Zie bijv. het drugsbeleid. Verbieden en repressie zit in hun genen, en ach, voor de elite gelden andere normen. Zo ging het in de Victoriaanse tijd.
D66 valt hier ook echt prachtig door de mand weer. Altijd mooie woorden, maar als puntje bij paaltje komt...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218884673
quote:
En welke andere oplossing draag jij aan voor het probleem dat anonieme bedreigers onze democratie slopen (gemeenteraden die terug komen oo hun besluiten, wethouders die vertrekken) en dat andere mensen anoniem kunnen oproepen onze maatschappij te slopen, beide zonder vervolgd te worden?

Wat is jouw oplossing?
pi_218884677
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
D66 valt hier ook echt prachtig door de mand weer. Altijd mooie woorden, maar als puntje bij paaltje komt...
https://www.reddit.com/r/(...)m_d66_probeert_haar/
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:33:49 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218884704
quote:
D66 stemt hiervoor :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218884708
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
En welke andere oplossing draag jij aan voor het probleem dat anonieme bedreigers onze democratie slopen (gemeenteraden die terug komen oo hun besluiten, wethouders die vertrekken) en dat andere mensen anoniem kunnen oproepen onze maatschappij te slopen, beide zonder vervolgd te worden?

Wat is jouw oplossing?
“Anonieme bedreigers onze democratie slopen” is wel erg zwaar aangezet. Dat anonieme twitter-schreeuwvolk kan best af met wat minder aandacht. Meer (online)onderzoekers bij de politie waar dit soort figuren onder snelrecht aangepakt kan worden helpt denk ik ook al een hoop.

Ik ben geen voorstander van anonimiteit/neutraliteit inleveren omdat een zooi idioten zich niet kunnen gedragen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 september 2025 @ 15:34:45 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218884711
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:35:20 #57
346939 Janneke141
pi_218884715
quote:

Wat is jouw oplossing?
In elk geval niet een waar we met een kanon op een mug schieten, zou ik zeggen.
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:47:17 #58
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218884809
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
en het CDA wil snoeihard bezuinigen op de zorg staat er ook.

Dan houd ik als chronisch zieke mijn hart weer vast. Al ligt het wel aan de invulling van die bezuinigingen precies.
Als je met bezuinigen bedoelt dat het CDA iets wil doen aan het feit dat, mede dankzij een steeds ouder wordende bevolking, een steeds groter percentage van ons BBP wordt uitgegeven wordt aan zorg dan lijkt me dat zeer verstandig. Ik bedoel, er moeten ook nog andere zaken gefinancierd van dat BBP; onderwijs en infrastructuur, om er maar eens twee te noemen.

zaterdag 27 september 2025 @ 15:49:20 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218884824
We zijn beroemd in Duitsland:

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218884830
quote:

[..]

Wat is jouw oplossing?
Als je daartegen bent zul je met een oplossing moeten komen die iets doet. Zoals besproken heeft dat voorstel geen enkel nut. Behalve dan laten zien dat ze geen verstand hebben van hoe internet werkt.
Je blijft maar volhouden dat privacy opgeven iets doet om de democratie te redden zonder daar enig argument voor te leveren.
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:50:20 #61
346939 Janneke141
pi_218884834
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als je met bezuinigen bedoelt dat het CDA iets wil doen aan het feit dat, mede dankzij een steeds ouder wordende bevolking, een steeds groter percentage van ons BBP wordt uitgegeven wordt aan zorg dan lijkt me dat zeer verstandig. Ik bedoel, er moeten ook nog andere zaken gefinancierd van dat BPP; onderwijs en infrastructuur, om er maar eens twee te noemen.
Eens, al zou dat voor het CDA natuurlijk wel een trendbreuk zijn. Maar misschien heeft Bontenbal in de gaten dat de traditioneel CDA-stemmende Christelijke bejaarde toch bijna is uitgestorven, en probeert hij zich op een iets jonger publiek te richten.

Het is sowieso een onderwerp dat bijna iedere partij links laat liggen, misschien op de SP na (maar die zijn ook niet uit op betaalbaarheid voor de toekomst). Het is een discussie die broodnodig is, maar die niemand wil voeren. Maar op termijn zorgen we onszelf kapot als we niet wat serieuze aanpassingen gaan doen.
pi_218884838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
“Anonieme bedreigers onze democratie slopen” is wel erg zwaar aangezet. Dat anonieme twitter-schreeuwvolk kan best af met wat minder aandacht. Meer (online)onderzoekers bij de politie waar dit soort figuren onder snelrecht aangepakt kan worden helpt denk ik ook al een hoop.
Dat valt dus niet mee, honderden volksvertegenwoordigers en wethouders worden in het hele land bedreigt. En passen daar toch ook regelmatig hun besluiten op aan, of ze stoppen. De democratie wordt gesloopt waar we bij staan door die anonieme bedreigers.

https://www.ipsos-publiek(...)litici-niet-gekeerd/
pi_218884847
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In elk geval niet een waar we met een kanon op een mug schieten, zou ik zeggen.
En als het nou geen mug is, maar een tank? Want daar zou ik die online bedreigers meer mee vergelijken, ze zijn een vele malen grotere bedreiging voor ons dan Rusland.
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:54:31 #64
346939 Janneke141
pi_218884874
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
En als het nou geen mug is, maar een tank? Want daar zou ik die online bedreigers meer mee vergelijken, ze zijn een vele malen grotere bedreiging voor ons dan Rusland.
Ik weet dat jij ze daarmee vergelijkt, maar ik ben het niet met je vergelijking eens.

Als je al van mening bent dat hier een oplossing voor moet komen die in de digitale wereld plaatsvindt, dan kan dat er nooit een zijn waarbij iedereen bij voorbaat zijn privacy mag opgeven om de databases van de overheid te gaan vullen.
pi_218884956
quote:

[..]
Er is een gevaar en dat gevaar is sinds dit soort grapjes begonnen (pakweg sinds 9/11) steeds groter geworden. Het groeien van extreem-rechts en de surveillance samenleving gaat hand in hand.

Alleen moet je dan wel de oorzaken analyseren en de juiste oplossingen inzetten. Je hoeft niet gelijk een Singapore-politiestaat van Nederland te maken. Het hele handelen van Yesilgöz (mede-indiener motie) is een handleiding voor hoe je het niet moet doen.

Begin daar eens mee, in plaats van het e-mailtje van Peter Thiel in de CTRL+V zetten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218884963
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:51 schreef Hanca het volgende:
Dat valt dus niet mee, honderden volksvertegenwoordigers en wethouders worden in het hele land bedreigt. En passen daar toch ook regelmatig hun besluiten op aan, of ze stoppen. De democratie wordt gesloopt waar we bij staan door die anonieme bedreigers.

Uiteraard is het volstrekt onaanvaardbaar dat politici bedreigd worden. Ik vraag me wel af wat de reden en achtergrond is dat lokale politici zo vaak bedreigd worden. Wat zorgt ervoor dat mensen kennelijk zo boos worden dat ze tot bedreigingen overgaan?
pi_218885019
quote:
Ik vraag me af, heb je zelf ooit met bedreigingen te maken gehad, dat dit onderwerp je zo aan het hart gaat?
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:03:25 #68
346939 Janneke141
pi_218885045
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Uiteraard is het volstrekt onaanvaardbaar dat politici bedreigd worden. Ik vraag me wel af wat de reden en achtergrond is dat lokale politici zo vaak bedreigd worden. Wat zorgt ervoor dat mensen kennelijk zo boos worden dat ze tot bedreigingen overgaan?
Lokale politici willen nog wel eens vergaderen over het bouwen van een AZC, een windmolen of een andere linkse hobby. Daar hebben Ingrid niet voor gestemd, dus dat is dan ondemocratisch. En dan zijn (al dan niet digitale) fakkels en hooivorken wel geoorloofd.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:08:01 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885113
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Slechte opvoeding, denken dat ze niet gehoord worden (terwijl ze een van de 18 miljoen mensen zijn), geen empathie, neigingen naar 'ikke ikke ikke' en vooral de onwil in discussie te gaan over een onderwerp.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:08:09 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218885118
quote:

[..]

Zo anoniem zijn die bedreigers niet hoor, of online.
Antifa
pi_218885125
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:12 schreef JAM het volgende:
Waarom willen mensen eigenlijk minder ambtenaren?
Waarom willen mensen meer is een betere vraag _O-

Minder ambtenaren = meer productiviteit voor minder geld.
pi_218885136
Het woord 'bedreiging' is aan vrij hoge inflatie onderhevig. Een scheldpartij op twitter op Facebook moet gewoon genegeerd worden.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:13:36 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885169
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:09 schreef MoreDakka het volgende:
Het woord 'bedreiging' is aan vrij hoge inflatie onderhevig. Een scheldpartij op twitter op Facebook moet gewoon genegeerd worden.
Gaat wel een stuk verder hoor, mensen zijn heel gefrustreerd en zelfs na een uitzending op tv gaan ze op zoek naar iemand online om die dan met vreselijke taal te bedreigen. Het idee alleen al om boos iemand een DM te sturen, nadat hij of zei iets op tv gezegd heeft waar ze het niet mee eens waren. Of een outlet of journalist brengt nieuws en is meteen een landverrader.
pi_218885170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:08 schreef Vis1980 het volgende:
Slechte opvoeding, denken dat ze niet gehoord worden (terwijl ze een van de 18 miljoen mensen zijn), geen empathie, neigingen naar 'ikke ikke ikke' en vooral de onwil in discussie te gaan over een onderwerp.
Misschien speelt ook mee dat je met bedreigingen vaak uiteindelijk toch je zin krijgt.

Het bedreigen van lokale politici is absoluut niet nieuw. Dat gebeurde 40 jaar geleden ook al. Toen gebeurde dat vooral als het gemeentebestuur vergaderde over subsidie aan de lokale voetbalclub. Dan liet de harde kern van de supporters wel weten dat het gemeentebestuur het echt niet in hun hoofd moesten halen om geen subsidie te geven.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:14:08 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom willen mensen meer is een betere vraag _O-

Minder ambtenaren = meer productiviteit voor minder geld.
Te weinig ambtenaren is geen poot meer hebben om op te staan.
pi_218885182
quote:

[..]

Dat is wel direct mijn punt. Die anonieme bedreigers kunnen prima genegeerd worden. Dat constante online zijn van bewindslieden is nergens voor nodig, laat dat lekker door ‘t mediateam doen. Als ze merken dat het in Den Haag niets uithaalt wordt het vanzelf minder.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:15:21 #77
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885184
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien speelt ook mee dat je met bedreigingen vaak uiteindelijk toch je zin krijgt.

Het bedreigen van lokale politici is absoluut niet nieuw. Dat gebeurde 40 jaar geleden ook al. Toen gebeurde dat vooral als het gemeentebestuur vergaderde over subsidie aan de lokale voetbalclub. Dan liet de harde kern van de supporters wel weten dat het gemeentebestuur het echt niet in hun hoofd moesten halen om geen subsidie te geven.
Klopt, het is van alle tijden, maar de snelheid en aantallen zijn enorm verhoogd, vele malen verdubbeld zelfs. Dat alleen al omdat je het van achter je pc kan doen en niet het huis hoeft te verlaten. En vaak annoniem.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:16:37 #78
37950 JAM
pi_218885197
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Te weinig ambtenaren is geen poot meer hebben om op te staan.
Ja, ik denk dus zelf dat dat 'minder ambtenaren!' roepen gewoon een leus is die politici er graag uitgooien omdat, nou ja, niemand eigenlijk een idee heeft hoeveel ambtenaren er zijn, wat dat eigenlijk kost en wat die mensen eigenlijk uitspoken. Dan is de illusie dat dat er teveel zijn, dat ze te duur zijn en dat ze weinig productiefs doen maar al te gemakkelijk gecreeërd.
pi_218885203
quote:

[..]
Die gaan over de directe leefomgeving. Die regelen daadwerkelijk windmolens, AZC's en zelfs de afvalcontainer in je straat is tegenwoordig al een reden om te gaan bedreigen. Lokale politici hebben veel meer directe invloed dan landelijke op het leven van mensen.
pi_218885208
Bekijk deze YouTube-video

Dit was ooit de VVD (net na de "Pleur op" campagne).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:18:23 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885210
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is wel direct mijn punt. Die anonieme bedreigers kunnen prima genegeerd worden. Dat constante online zijn van bewindslieden is nergens voor nodig, laat dat lekker door ‘t mediateam doen. Als ze merken dat het in Den Haag niets uithaalt wordt het vanzelf minder.
Dat schelden is ook dom, daarnaast wordt er van beleidsbepalers steeds meer verwacht dat ze online zijn. En uiteraard, zij willen zelf graag online om de mensen 24/7 te kunnen bereiken, waar ze vroeger nog het pad op moesten.

Bedreigen is strafbaar en helemaal de huid vol schelden is ook dom. Als iemand jou op straat de huid vol scheldt, terwijl je die persoon niet eens kent, dan levert dat toch een onveilige situatie op. Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen dat zo graag doen.
pi_218885212
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is wel direct mijn punt. Die anonieme bedreigers kunnen prima genegeerd worden.
De politie en terrorismebestrijders denken van niet. Hoe kom jij aan die wijsheid, ken jij al die bedreigers oid?
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:19:22 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885217
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:16 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, ik denk dus zelf dat dat 'minder ambtenaren!' roepen gewoon een leus is die politici er graag uitgooien omdat, nou ja, niemand eigenlijk een idee heeft hoeveel ambtenaren er zijn, wat dat eigenlijk kost en wat die mensen eigenlijk uitspoken. Dan is de illusie dat dat er teveel zijn, dat ze te duur zijn en dat ze weinig productiefs doen maar al te gemakkelijk gecreeërd.
Precies, men weet ook niet wat en hoeveel werk ze doen, maar die ene oom op een verjaardag stelt dat ze allemaal helemaal niets doen, over jouw rug.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:22:26 #84
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885242
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die gaan over de directe leefomgeving. Die regelen daadwerkelijk windmolens, AZC's en zelfs de afvalcontainer in je straat is tegenwoordig al een reden om te gaan bedreigen. Lokale politici hebben veel meer directe invloed dan landelijke op het leven van mensen.
Niet alleen politici, dit soort gedrag zie je steeds vaker en overal terug. Op scholen, zwembaden, bibliotheken, winkels, klantenservice enz. Als je aan de telefoon bij politie werkt en er belt iemand over iets, terwijl het een civiele zaak is, dan kan de politie daar niets mee. Ook in dat geval was de verwachting 'ik bel naar de politie, die doen toch al niets en als ik dan bel verwacht ik dat ze meteen met een groepje aan de slag gaan'.

Overal slaat de verhuftering toe en veel mensen lijken niet het vermogen te hebben dingen te nuanceren.
pi_218885245
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zo anoniem zijn die bedreigers niet hoor, of online.
Als het bij online bedreigen blijft doet het niet veel. Niets van aantrekken en het doet niks.
Maar het is weer typisch voor onze politiek dat ze zo'n voorstel doen wat werkelijk op geen enkele manier iets bijdraagt. Beetje op zijn Fabers, het werkt omdat ik zeg dat het werkt.
pi_218885270
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, men weet ook niet wat en hoeveel werk ze doen, maar die ene oom op een verjaardag stelt dat ze allemaal helemaal niets doen, over jouw rug.
Het beeld dat de overheid nog steeds hopeloos inefficiënt is bestaat nog steeds. Ook na 40 jaar saneren.

De overheid is tegenwoordig dusdanig ingekrompen dat er dermate veel expertise moet worden ingekocht dat ze duurder uit zijn dan voorheen.

Wat mij altijd dwarszit is dat mensen doen alsof het bedrijfsleven zo fantastisch efficiënt is. Maar één telefoontje naar de klantenservice van een multinational met een klacht of iets dergelijks leert dat daar inmiddels ook allerlei nutteloze tussenlagen zijn gecreëerd en dat klanten vaak worden behandeld als stront.
pi_218885272
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik vraag me af, heb je zelf ooit met bedreigingen te maken gehad, dat dit onderwerp je zo aan het hart gaat?
Ik heb recent gehoord hoeveel van onze eigen lokale politici bedreigt worden.

Maar sowieso is dit onderwerp iets wat iedereen aan het hart moet gaan. Zie dit in Amersfoort: https://www.rtl.nl/nieuws(...)urgemeester-bedreigd
Bedreigers regeren dit land inmiddels meer dan volksvertegenwoordigers.
pi_218885280
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als het bij online bedreigen blijft doet het niet veel. Niets van aantrekken en het doet niks.
Makkelijk praten, jij. Als de politie het daar niet mee eens is ook?
pi_218885284
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:16 schreef JAM het volgende:

[..]
Minder ambtenaren zodat de Big 4 in het gat kunnen springen en hetzelfde werk voor 4 keer zoveel geld gaan verrichten.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:28:16 #90
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885299
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het beeld dat de overheid nog steeds hopeloos inefficiënt is bestaat nog steeds. Ook na 40 jaar saneren.

De overheid is tegenwoordig dusdanig ingekrompen dat er dermate veel expertise moet worden ingekocht dat ze duurder uit zijn dan voorheen.

Wat mij altijd dwarszit is dat mensen doen alsof het bedrijfsleven zo fantastisch efficiënt is. Maar één telefoontje naar de klantenservice van een multinational met een klacht of iets dergelijks weet dat daar inmiddels ook allerlei nutteloze tussenlagen zijn gecreëerd en dat klanten vaak worden behandeld als stront.
Het beeld dat de overheid niets kan, teveel kost en tegen de burger is, zal altijd blijven bestaan. Daarom winnen dat soort roepende politici vaak veel aan populariteit, omdat 'tegen de overheid' zijn of 'wantrouwen jegens overheid' altijd makkelijk aan te wakkeren is, zonder dat je enig detail hoeft toe te voegen. Pas als het op detail aankomt, blijken veel mensen die de overheid per definitie wantrouwen helemaal niet op een lijn te zitten. Daarom zoekt men vaak naar een overbruggende factoor waar mensen tegen kunnen zijn. Op dit moment is dat vooral asielzoekers.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:29:03 #91
37950 JAM
pi_218885306
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb recent gehoord hoeveel van onze eigen lokale politici bedreigt worden.

Maar sowieso is dit onderwerp iets wat iedereen aan het hart moet gaan. Zie dit in Amersfoort: https://www.rtl.nl/nieuws(...)urgemeester-bedreigd
Bedreigers regeren dit land inmiddels meer dan volksvertegenwoordigers.
Een Wilders die dan dingen roept als: 'Jullie zijn de baas, niet de burgemeester’ (onlangs in Helmond), helpt daar ook niet echt bij. Nu, dat valt dan vrij gemakkelijk recht te lullen met een mooi verhaal over democratische principes en dat de burgemeester daar inderdaad bij gratie van het volk zit en het volk inderdaad de baas is - dus niet de burgemeester - maar ik heb zo'n gevoel dat men dat aldaar iets anders opvatte.
pi_218885308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:22 schreef Vis1980 het volgende:
Als je aan de telefoon bij politie werkt en er belt iemand over iets, terwijl het een civiele zaak is, dan kan de politie daar niets mee.
Ik heb eerder de indruk dat dit ook een beetje een standaard antwoord van de politie is als ze geen zin in een zaak hebben. Dan zeggen ze dat het een civiele zaak is om ervan af te zijn.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:31:23 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885324
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb eerder de indruk dat dit ook een beetje een standaard antwoord van de politie is als ze geen zin in een zaak hebben. Dan zeggen ze dat het een civiele zaak is om ervan af te zijn.
Dat zegt dan vooral veel over jezelf, want dat is absoluut niet de insteek. Daarnaast zijn er ook geen 18 miljoen agenten om iedere burger 24/7 van een agent te voorzien. Daar werken al de meeste mensen in Nederland, ze kunnen niet bij elk telefoontje alles uit de kast trekken.
pi_218885352
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zullen we de onderbuik gewoon in de onderbuik houden?
pi_218885393
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:29 schreef JAM het volgende:

[..]
Een Wilders die dan dingen roept als: 'Jullie zijn de baas, niet de burgemeester’ (onlangs in Helmond), helpt daar ook niet echt bij. Nu, dat valt dan vrij gemakkelijk recht te lullen met een mooi verhaal over democratische principes en dat de burgemeester daar inderdaad bij gratie van het volk zit en het volk inderdaad de baas is - dus niet de burgemeester - maar ik heb zo'n gevoel dat men dat aldaar iets anders opvatte.
Eens dat de populistische partijen het aanwakkeren, maar dat maakt die anonieme bedreigers eerder gevaarlijker dan minder gevaarlijk.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:38:16 #96
37950 JAM
pi_218885402
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat de populistische partijen het aanwakkeren, maar dat maakt die anonieme bedreigers eerder gevaarlijker dan minder gevaarlijk.
Zeer zeker.
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:40:40 #97
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218885436
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:29 schreef JAM het volgende:

[..]
Natuurlijk is het volk de baas.
Een burgemeester heeft maar te doen wat het volk wil.
En het volk wil geen AZC's.
Dus Wilders heeft gelijk.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:41:46 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218885446
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:40 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Natuurlijk is het volk de baas.
Een burgemeester heeft maar te doen wat het volk wil.
En het volk wil geen AZC's.
Dus Wilders heeft gelijk.
Wie is het volk in jouw verhaal?
  zaterdag 27 september 2025 @ 16:43:33 #99
12221 Tijn