D66 valt hier ook echt prachtig door de mand weer. Altijd mooie woorden, maar als puntje bij paaltje komt...quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mooi gekopieerd van Israel, China en Palintir inderdaad.
Het blijft een best wel autoritaire partij en conservatief.
Zie bijv. het drugsbeleid. Verbieden en repressie zit in hun genen, en ach, voor de elite gelden andere normen. Zo ging het in de Victoriaanse tijd.
En welke andere oplossing draag jij aan voor het probleem dat anonieme bedreigers onze democratie slopen (gemeenteraden die terug komen oo hun besluiten, wethouders die vertrekken) en dat andere mensen anoniem kunnen oproepen onze maatschappij te slopen, beide zonder vervolgd te worden?quote:
https://www.reddit.com/r/(...)m_d66_probeert_haar/quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
D66 valt hier ook echt prachtig door de mand weer. Altijd mooie woorden, maar als puntje bij paaltje komt...
“Anonieme bedreigers onze democratie slopen” is wel erg zwaar aangezet. Dat anonieme twitter-schreeuwvolk kan best af met wat minder aandacht. Meer (online)onderzoekers bij de politie waar dit soort figuren onder snelrecht aangepakt kan worden helpt denk ik ook al een hoop.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
En welke andere oplossing draag jij aan voor het probleem dat anonieme bedreigers onze democratie slopen (gemeenteraden die terug komen oo hun besluiten, wethouders die vertrekken) en dat andere mensen anoniem kunnen oproepen onze maatschappij te slopen, beide zonder vervolgd te worden?
Wat is jouw oplossing?
Ach ja, classic.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:30 schreef probeer het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)m_d66_probeert_haar/
In elk geval niet een waar we met een kanon op een mug schieten, zou ik zeggen.quote:
Als je met bezuinigen bedoelt dat het CDA iets wil doen aan het feit dat, mede dankzij een steeds ouder wordende bevolking, een steeds groter percentage van ons BBP wordt uitgegeven wordt aan zorg dan lijkt me dat zeer verstandig. Ik bedoel, er moeten ook nog andere zaken gefinancierd van dat BBP; onderwijs en infrastructuur, om er maar eens twee te noemen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en het CDA wil snoeihard bezuinigen op de zorg staat er ook.
Dan houd ik als chronisch zieke mijn hart weer vast. Al ligt het wel aan de invulling van die bezuinigingen precies.
Als je daartegen bent zul je met een oplossing moeten komen die iets doet. Zoals besproken heeft dat voorstel geen enkel nut. Behalve dan laten zien dat ze geen verstand hebben van hoe internet werkt.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
En welke andere oplossing draag jij aan voor het probleem dat anonieme bedreigers onze democratie slopen (gemeenteraden die terug komen oo hun besluiten, wethouders die vertrekken) en dat andere mensen anoniem kunnen oproepen onze maatschappij te slopen, beide zonder vervolgd te worden?
Wat is jouw oplossing?
Eens, al zou dat voor het CDA natuurlijk wel een trendbreuk zijn. Maar misschien heeft Bontenbal in de gaten dat de traditioneel CDA-stemmende Christelijke bejaarde toch bijna is uitgestorven, en probeert hij zich op een iets jonger publiek te richten.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je met bezuinigen bedoelt dat het CDA iets wil doen aan het feit dat, mede dankzij een steeds ouder wordende bevolking, een steeds groter percentage van ons BBP wordt uitgegeven wordt aan zorg dan lijkt me dat zeer verstandig. Ik bedoel, er moeten ook nog andere zaken gefinancierd van dat BPP; onderwijs en infrastructuur, om er maar eens twee te noemen.
Dat valt dus niet mee, honderden volksvertegenwoordigers en wethouders worden in het hele land bedreigt. En passen daar toch ook regelmatig hun besluiten op aan, of ze stoppen. De democratie wordt gesloopt waar we bij staan door die anonieme bedreigers.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
“Anonieme bedreigers onze democratie slopen” is wel erg zwaar aangezet. Dat anonieme twitter-schreeuwvolk kan best af met wat minder aandacht. Meer (online)onderzoekers bij de politie waar dit soort figuren onder snelrecht aangepakt kan worden helpt denk ik ook al een hoop.
En als het nou geen mug is, maar een tank? Want daar zou ik die online bedreigers meer mee vergelijken, ze zijn een vele malen grotere bedreiging voor ons dan Rusland.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In elk geval niet een waar we met een kanon op een mug schieten, zou ik zeggen.
Ik weet dat jij ze daarmee vergelijkt, maar ik ben het niet met je vergelijking eens.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
En als het nou geen mug is, maar een tank? Want daar zou ik die online bedreigers meer mee vergelijken, ze zijn een vele malen grotere bedreiging voor ons dan Rusland.
Er is een gevaar en dat gevaar is sinds dit soort grapjes begonnen (pakweg sinds 9/11) steeds groter geworden. Het groeien van extreem-rechts en de surveillance samenleving gaat hand in hand.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
En als het nou geen mug is, maar een tank? Want daar zou ik die online bedreigers meer mee vergelijken, ze zijn een vele malen grotere bedreiging voor ons dan Rusland.
Uiteraard is het volstrekt onaanvaardbaar dat politici bedreigd worden. Ik vraag me wel af wat de reden en achtergrond is dat lokale politici zo vaak bedreigd worden. Wat zorgt ervoor dat mensen kennelijk zo boos worden dat ze tot bedreigingen overgaan?quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:51 schreef Hanca het volgende:
Dat valt dus niet mee, honderden volksvertegenwoordigers en wethouders worden in het hele land bedreigt. En passen daar toch ook regelmatig hun besluiten op aan, of ze stoppen. De democratie wordt gesloopt waar we bij staan door die anonieme bedreigers.
https://www.ipsos-publiek(...)litici-niet-gekeerd/
Ik vraag me af, heb je zelf ooit met bedreigingen te maken gehad, dat dit onderwerp je zo aan het hart gaat?quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:52 schreef Hanca het volgende:
Lokale politici willen nog wel eens vergaderen over het bouwen van een AZC, een windmolen of een andere linkse hobby. Daar hebben Ingrid niet voor gestemd, dus dat is dan ondemocratisch. En dan zijn (al dan niet digitale) fakkels en hooivorken wel geoorloofd.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Uiteraard is het volstrekt onaanvaardbaar dat politici bedreigd worden. Ik vraag me wel af wat de reden en achtergrond is dat lokale politici zo vaak bedreigd worden. Wat zorgt ervoor dat mensen kennelijk zo boos worden dat ze tot bedreigingen overgaan?
Slechte opvoeding, denken dat ze niet gehoord worden (terwijl ze een van de 18 miljoen mensen zijn), geen empathie, neigingen naar 'ikke ikke ikke' en vooral de onwil in discussie te gaan over een onderwerp.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Uiteraard is het volstrekt onaanvaardbaar dat politici bedreigd worden. Ik vraag me wel af wat de reden en achtergrond is dat lokale politici zo vaak bedreigd worden. Wat zorgt ervoor dat mensen kennelijk zo boos worden dat ze tot bedreigingen overgaan?
Zo anoniem zijn die bedreigers niet hoor, of online.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat valt dus niet mee, honderden volksvertegenwoordigers en wethouders worden in het hele land bedreigt. En passen daar toch ook regelmatig hun besluiten op aan, of ze stoppen. De democratie wordt gesloopt waar we bij staan door die anonieme bedreigers.
https://www.ipsos-publiek(...)litici-niet-gekeerd/
Waarom willen mensen meer is een betere vraagquote:Op zaterdag 27 september 2025 15:12 schreef JAM het volgende:
Waarom willen mensen eigenlijk minder ambtenaren?
Gaat wel een stuk verder hoor, mensen zijn heel gefrustreerd en zelfs na een uitzending op tv gaan ze op zoek naar iemand online om die dan met vreselijke taal te bedreigen. Het idee alleen al om boos iemand een DM te sturen, nadat hij of zei iets op tv gezegd heeft waar ze het niet mee eens waren. Of een outlet of journalist brengt nieuws en is meteen een landverrader.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:09 schreef MoreDakka het volgende:
Het woord 'bedreiging' is aan vrij hoge inflatie onderhevig. Een scheldpartij op twitter op Facebook moet gewoon genegeerd worden.
Misschien speelt ook mee dat je met bedreigingen vaak uiteindelijk toch je zin krijgt.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:08 schreef Vis1980 het volgende:
Slechte opvoeding, denken dat ze niet gehoord worden (terwijl ze een van de 18 miljoen mensen zijn), geen empathie, neigingen naar 'ikke ikke ikke' en vooral de onwil in discussie te gaan over een onderwerp.
Te weinig ambtenaren is geen poot meer hebben om op te staan.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom willen mensen meer is een betere vraag![]()
Minder ambtenaren = meer productiviteit voor minder geld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |