SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Dat zou een onderdeel van de mix kunnen zijn maar is over het algemeen problematisch vanwege de hoge productieprijs. Het is het beste om in het Midden Oosten af te nemen.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Fijn voor ze. Heb liever dat we deals met canada maken. (al heb ik geen idee of dat berhaupt kan qua infrastructuur etc )
quote:Op woensdag 24 september 2025 20:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Trump heeft een punt inderdaad, Europa geeft nog altijd meer uit aan Russische grondstoffen dan dat het aan Oekrane geeft.
Overigens zal verdere steun gezien het oplopende begrotingstekort van Oekrane noodzakelijk zijn.
quote:The EU's "reparations loan" for Ukraine could be up to 130 billion, with the size to be finalised after IMF's assessment of Ukraine's financing needs in 2026 and 2027, - Reuters
quote:The loan, aimed at helping Kyiv fund its war effort, would be repaid by Ukraine only once it receives reparations from Russia in a peace accord.
Most of the roughly 210 billion euros worth of Russian assets held in Europe are in Belgian central securities depository Euroclear.
quote:Officials said 175 billion euros of the assets in Euroclear have now matured and become cash that could be the basis of the new loan.
But officials said that before the EU would move ahead with the reparations loan, it would want to repay the 45 billion euro ($50 billion) G7 loan agreed last year.
Als je op dit moment moet kiezen tussen de kwaden lijkt het me beter om met de VS in zee te gaan dan Ruslandquote:Op woensdag 24 september 2025 20:39 schreef theunderdog het volgende:
https://x.com/UkrReview/status/1970872141588607177
Haha dit is dus het plan. Het plan is niet om Europa 'in de steek' te laten. Natuurlijk niet. Dat zou heel nadelig zijn voor Amerika. Die geopolitieke band zal niet verdwijnen. Het plan is om ons volledig afhankelijk te maken.
Lijkt me onlogisch maar wat weet ik.quote:
Ze hebben al een aantal maanden 150k troepen daarvoor naar de regio gebracht las ik hierquote:Op woensdag 24 september 2025 21:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Lijkt me onlogisch maar wat weet ik.
Verder, zou rond deze tijd niet het herfstoffensief moeten beginnen van de Russen rondom Pokrovsk?
Oekraine heeft reservetroepen en men heeft Syrskyi zijn offensief beloofd.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Verder, zou rond deze tijd niet het herfstoffensief moeten beginnen van de Russen rondom Pokrovsk?
https://x.com/WarUnitObserverquote:Op woensdag 24 september 2025 21:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze hebben al een aantal maanden 150k troepen daarvoor naar de regio gebracht las ik hier
Lijkt een patroon te zijn? Iedere keer als er gedreigd wordt met verregaande sancties gericht op de olie en gas export willen ze ineens aan tafel.quote:Op woensdag 24 september 2025 18:17 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Russen weer meteen aan tafel met de Amerikanen
Dat heet onderhandelingstechniek.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Lijkt een patroon te zijn? Iedere keer als er gedreigd wordt met verregaande sancties gericht op de olie en gas export willen ze ineens aan tafel.
Trump is wat dat betreft een kind die je een nieuw cadeautje geeft.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:47 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Lijkt helaas wel steeds te werken.
Qua niveau sowiesoquote:Op woensdag 24 september 2025 22:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Trump is wat dat betreft een kind die je een nieuw cadeautje geeft.
Lekker jennen en trollen.quote:Op donderdag 25 september 2025 00:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat me opviel was dat die drones wel gewoon met lichtjes erop vliegen
Russen maakten een grap over pedo's op roltrappen.quote:
Het duurt een jaar maar men komt eindelijk tot dezelfde conclusie.quote:
Lijkt Kacha/318 OSAP.quote:
War is peace, slavery is freedom, yada yada yada.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:20 schreef oheng het volgende:
RIA: Central Bank: the issuance of cash does not affect inflation
wat
0045 99 31 18 00quote:Op donderdag 25 september 2025 11:37 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat moet een kleine stad als Aalborg met een eigen vliegveld?
Is dit goed/slecht/onbekend nieuws? Wat zegt dit?quote:Op donderdag 25 september 2025 09:38 schreef skysherrif het volgende:
Belangrijk:
[ x ]
De marine brigades van de Russen zijn ingezet bij Pokrovsk in de "doorbraak" die door Oekraine dreigt te worden afgeknepen.
quote:Zelenski dreigt met aanvallen op Kremlin als Poetin niet inbindt:
'Ze moeten weten waar hun schuilkelders zijn'
De Oekraense president Volodimir Zelenski dreigt het Kremlin aan te vallen als Rusland geen eind maakt aan de oorlog. "Z
e moeten weten waar hun schuilkelders zijn. A
ls ze de oorlog niet beindigen zullen ze deze zeker nodig hebben", zegt Zelensky in een interview met de Amerikaanse nieuwssite Axios.
Daarbij benadrukt hij dat het doel niet is om burgers aan te vallen: "we zijn geen terroristen".
Zelenski was in New York aanwezig bij de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Daar sprak hij dinsdag met de Amerikaanse president Trump.
Waar Trump eerder steeds volhield dat Oekrane bereid moest zijn een deel van zijn territorium af te staan, zei hij na het gesprek dat Oekrane "zijn grondgebied in zijn oorspronkelijke vorm kan heroveren en misschien zelfs verder kan gaan".
Tijdens het gesprek heeft Zelenski Trump gevraagd om nieuwe langeafstandswapens. Die zouden de Russische president Vladimir Poetin naar de onderhandelingstafel moeten dwingen.
Dat is natuurlijk speculatie, we kunnen niet met zekerheid zeggen wat de plannen van de Russen waren.quote:Op donderdag 25 september 2025 14:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is dit goed/slecht/onbekend nieuws? Wat zegt dit?
Landen en opstijgen denkquote:Op donderdag 25 september 2025 11:37 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De vierde stad in Denemarken qua inwoneraantalquote:Op donderdag 25 september 2025 11:37 schreef Idisrom het volgende:
[..]
quote:Chinese drone experts have flown to Russia to conduct technical development work on military drones at state-owned weapons manufacturer that is under sanctions, — Reuters.
Chinese experts have visited arms maker IEMZ Kupol on more than half a dozen occasions since the second quarter of last year.
Groter dan lelystadquote:Op donderdag 25 september 2025 17:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
De vierde stad in Denemarken qua inwoneraantal
Volgens mij zijn de torens van het Kremlin van hout, dus die branden flink.quote:
Wellicht is Pokrovsk een afleiding en gaat men voor Liman, Siversk en Kupjansk. De positie bij Pokrovsk is ten voordele van de Russen aangezien het lastig is voor Oekrane om daar troepen te verplaatsen.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Interessant hier is dat ze richting noorden worden ingezet - waaruit zou blijken dat Pokrovsk niet het doel is.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:38 schreef skysherrif het volgende:
Belangrijk:
[ x ]
De marine brigades van de Russen zijn ingezet bij Pokrovsk in de "doorbraak" die door Oekraine dreigt te worden afgeknepen.
Ze zijn daar al vanaf eind augustus begin september troepen heen aan het dirigeren. Het lijkt me sterk dat dit een stabilisatie actie is.quote:Op donderdag 25 september 2025 17:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk speculatie, we kunnen niet met zekerheid zeggen wat de plannen van de Russen waren.
De aannames waren echter dat deze troepen zoude nworden ingezet met combinatie van gemechaniseerde voertuigen om gebruik te maken van doorbraken daar in het oosten van Pokrovsk.
Nu worden ze lijkt het ingezet om te zorgen dat ze dat doorbraakje niet verliezen en om de boel te stabiliseren.
Dit is een werelderfgoedlocatie en zou dus een oorlogsmisdaad van Oekranse kant zijn.quote:Op donderdag 25 september 2025 17:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de torens van het Kremlin van hout, dus die branden flink.
Gooi maar plat lol. Moet je maar geen annexatie oorlog beginnen.
Nouja ik denk dat de russen hoopten dat wat ze 2 maanden geleden daar hdden veroverd vervolgens konden uitbuiten met een sterke gemechaniseerde doorbraak om vervolgens wat blaz zegt zowel kostiantinivka, maar ook pokrovsk de bevoorrading af te sluiten.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze zijn daar al vanaf eind augustus begin september troepen heen aan het dirigeren. Het lijkt me sterk dat dit een stabilisatie actie is.
Per Russische bron: https://t.me/motopatriot78/42688quote:4 – Dobropolye direction. Despite the difficult situation in this area, Russian troops continue their offensive on Novoe Shakhovo (half of the village is under control), Ivanovka, and Dorozhnoye. The enemy is trying to close the isthmus by attacking towards Boykovka and Novotoretsk.
"Als je gevechtsvliegtuigen onze soevereine landsgrenzen schenden en een gevaar vormen voor onze veiligheid dan halen we ze boven eigen landsgrenzen neer".quote:
Offended by everything, ashamed of nothing.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:50 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
"Als je gevechtsvliegtuigen onze soevereine landsgrenzen schenden en een gevaar vormen voor onze veiligheid dan halen we ze boven eigen landsgrenzen neer".
Lavrov: Ze verklaren ons de oorlog!
Wappies: NATO Escalatie!1! NATO valt wederom Rusland aan!
Bijzonder allemaal.
Of het een afleiding is weet ik niet, de druk op Liman is sowieso onverminderd hoog, nu Yampil dreigt verloren te gaan. Misschien dat straks uiteindelijk Siversk de eerste stad wel is die valt ipv pokrovsk/kupyansk/kostiantinyvka. Tewrjil dat juist 3 jaar lang het meest stabiele stukje front was.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht is Pokrovsk een afleiding en gaat men voor Liman, Siversk en Kupjansk. De positie bij Pokrovsk is ten voordele van de Russen aangezien het lastig is voor Oekrane om daar troepen te verplaatsen.
Dat filmpje is volgens mij al maaaanden oud. Apart dat dit nu weer online komt.quote:
Ah ja inderdaad.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat filmpje is volgens mij al maaaanden oud. Apart dat dit nu weer online komt.
Laat ik het zo zeggen, een directe aanval op Pokrovsk lijkt me niet erg logisch. Ik denk dat een concentratie van Oekranse troepen daar ten voordele van Rusland werkt.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Of het een afleiding is weet ik niet, de druk op Liman is sowieso onverminderd hoog, nu Yampil dreigt verloren te gaan. Misschien dat straks uiteindelijk Siversk de eerste stad wel is die valt ipv pokrovsk/kupyansk/kostiantinyvka. Tewrjil dat juist 3 jaar lang het meest stabiele stukje front was.
Nouja niet dat de brigades die rond Siversk daar veel aan kunnen doen die houden goed stand, het is vooral ten noorden ervan waar het uit elkaar valt.
*clutches pearls*quote:Op donderdag 25 september 2025 19:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is een werelderfgoedlocatie en zou dus een oorlogsmisdaad van Oekranse kant zijn.
Of het lelijk of niet lelijk is, is niet relevant, het gaat erom dat het werelderfgoed is, dus een aanval zou een oorlogsmisdaad zijn onafhankelijk van eerder gepleegde oorlogsmisdaden door Rusland.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:11 schreef oheng het volgende:
[..]
*clutches pearls*
Maak je liever druk om de ontelbare oorlogsmisdaden van de rus. Wat mij betreft branden ze het hele Kremlin plat. Lelijkste circustent ter wereld.
Ben je aan het trollen ofzo?quote:Op donderdag 25 september 2025 20:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of het lelijk of niet lelijk is, is niet relevant, het gaat erom dat het werelderfgoed is, dus een aanval zou een oorlogsmisdaad zijn onafhankelijk van eerder gepleegde oorlogsmisdaden door Rusland.
Ik zou ook niet willen dat Rusland de Sint Sophia in Kiev of het Sint Michaelklooster bombardeert als vergelding.
quote:Conclusion
Yes — Russian strikes have damaged or threatened UNESCO World Heritage sites and other heritage properties in Ukraine. Some attacks appear to directly hit or affect the sights, while others cause collateral or indirect damage (e.g. from blast waves). The documented damage to St. Sophia Cathedral in Kyiv and to the Historic Centre of Odesa are among the clearest cases.
quote:Het zou ook enkel een verdere uitwisseling van geweld bevorderen.
Schade aan gebouwen is normaal, dat is wat anders dan een dergelijk gebouw direct aanvallen zoals hier wordt gesuggereerd aangaande het Kremlin.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben je aan het trollen ofzo?
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
parlementsgebouw was toch onlangs nog direct geraaktquote:Op donderdag 25 september 2025 20:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Schade aan gebouwen is normaal, dat is wat anders dan een dergelijk gebouw direct aanvallen zoals hier wordt gesuggereerd aangaande het Kremlin.
De consequenties van een dergelijke daad zou ook een raketaanval op de door mijn genoemde historische locaties in Kiev en het parlementsgebouw betekenen. Wat is het nut dan?
Polintquote:Situation in the Vilne - Shakhove (Dobropole) region, part VI.
At the same time, while on the eastern side of the Kazennyj Torec river valley - in the Sofivka (Artemiwka) - Rusyn Jar area - the Russian marine infantry grouping (40th, 155th Marine Infantry Brigades, 177th Marine Infantry Regiment) has been conducting large-scale offensive operations with intensive Russian air support since September 7, on the western side of this river, the Ukrainian side holds the initiative. The attacking 1st Azov NG Corps (elements of the 12th, 14th NG Brigades), supported by the 2nd Battalion of the 33rd Assault Regiment and the 25th Assault Battalion, is systematically recapturing territories in the Vilne - Nove Shakhove area from the Russian 132nd Motorized Rifle Brigade. Sentinel analysis indicates that between September 14-21, Ukrainian NG units captured a key Russian strongpoint in a residential settlement north of Nove Shakhove (48.468049, 37.25918).
Simultaneously, units of the 1st NG Corps are also continuing offensive operations south of the clay quarry of the Donbas Clay Company (48.49251, 37.26687). From the Shakhove side, they are supported by subunits of the 2nd Battalion of the 33rd Assault Regiment, which is launching counterattacks on Russian positions at the western edge of a small forest complex located near this village (48.475780, 37.29595). The Ukrainian goal is to finally cut off the remnants of the so-called Russian breakthrough from mid-August 2025 and completely encircle the Russian subunit defending Kucheriv Jar. In practice, we are dealing with a situation in which Ukrainian and Russian forces on both sides of the Kazennyj Torec river valley are simultaneously attempting to encircle each other. The winner will be the one who achieves this first.
Je leest over deze tekst heen?:quote:Op donderdag 25 september 2025 20:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Schade aan gebouwen is normaal, dat is wat anders dan een dergelijk gebouw direct aanvallen zoals hier wordt gesuggereerd aangaande het Kremlin.
quote:Some attacks appear to directly hit
Want je wil hier met droge ogen gaan suggeren dat ze dat nu niet doen (fout, ze doen het wel), en dan mss wel zouden gaan doen....?quote:De consequenties van een dergelijke daad zou ook een raketaanval op de door mijn genoemde historische locaties in Kiev en het parlementsgebouw betekenen. Wat is het nut dan?
Dat staat niet op de lijst https://en.wikipedia.org/(...)age_Sites_in_Ukrainequote:Op donderdag 25 september 2025 20:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
parlementsgebouw was toch onlangs nog direct geraakt
maar stond wel in jouw post :pquote:Op donderdag 25 september 2025 20:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat staat niet op de lijst https://en.wikipedia.org/(...)age_Sites_in_Ukraine
Ziekenhuizen of kinderdagverblijven zijn geen werelderfgoed.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je leest over deze tekst heen?:
[..]
[..]
Want je wil hier met droge ogen gaan suggeren dat ze dat nu niet doen (fout, ze doen het wel), en dan mss wel zouden gaan doen....?
Want zijn best redelijke jongens, ziekenhuizen, gebouwen waar in grote letters voor op de grond "KINDEREN" is geschreven, draaien ze hun hand niet voor om, maar een werelderfgoed? Nee, doen ze heus niet hoor.![]()
![]()
Dude, alsof niemand dat weet.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of het lelijk of niet lelijk is, is niet relevant, het gaat erom dat het werelderfgoed is, dus een aanval zou een oorlogsmisdaad zijn onafhankelijk van eerder gepleegde oorlogsmisdaden door Rusland.
Het zou ook enkel een verdere uitwisseling van geweld bevorderen. Ik zou ook niet willen dat Rusland de Sint Sophia in Kiev of het Sint Michaelklooster bombardeert als vergelding.
Ga je huiswerk eens doen.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ziekenhuizen of kinderdagverblijven zijn geen werelderfgoed.
Maar voor zover ik weet wel een oorlogsmisdaad, dus wat zou het verschil zijn?quote:Op donderdag 25 september 2025 20:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
maar wel oorlogsmisdaden, ging het daar nieto m in de eerste plek?quote:Op donderdag 25 september 2025 20:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wil je beweren dat ziekenhuizen en kinderdagverblijven wel werelderfgoed zijn?quote:Op donderdag 25 september 2025 20:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ga je huiswerk eens doen.
Wat ik vroeg het aan chatgpt, en ik postte hier alleen de conclusie, niet de opsomming.
Andere categorie, beide zijn oorlogsmisdaden natuurlijk en ik beweer ook echt niet dat Rusland geen oorlogsmisdaden pleegt.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar voor zover ik weet wel een oorlogsmisdaad, dus wat zou het verschil zijn?
Nee.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wil je beweren dat ziekenhuizen en kinderdagverblijven wel werelderfgoed zijn?
Dat "hoef" ik wel.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan hoef je dat ook niet te gebruik als whataboutism.
Oekraine pleegt geen oorlogsmisdaden. Ze gaan alleen schieten op putin in Het Kremlin. Legitiem doelwit.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Andere categorie, beide zijn oorlogsmisdaden natuurlijk en ik beweer ook echt niet dat Rusland geen oorlogsmisdaden pleegt.
doet oekraine dit alleen, of is er help van Palantir bij, de ene na de ander Russische raffirnaderij en supertanker gaat naar de kelderquote:Three reasons why Ukraine's latest attacks are a 'masterclass' in warfare | Battle Plans Exposed
Watch our main episode of Battle Plans Exposed to get the latest analysis.quote:41.811 weergaven 24 sep 2025 #ukraine #ukrainenews #ukraineupdate
Philip Ingram discusses the latest analysis from the War in Ukraine as Zelensky's forces continue to attack Putin's biggest asset Russian Oil. Ukraine relentless strikes on oil facility are pushing Russia's economy to the limit. Ingram asks the questions - How is Ukraine performing these attacks so successfully and How much more can Russia take?
Maar je verandert je woorden nu, je doelde op het gedeelte van hout waar de Russische overheid dus niet zetelt.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:55 schreef oheng het volgende:
[..]
Oekraine pleegt geen oorlogsmisdaden. Ze gaan alleen schieten op putin in Het Kremlin. Legitiem doelwit.
Moet je maar niet je regering vestigen in een uh, "werelderfgoed".
Oh ik verander mijn woorden niet. Ik zal er geen traan om laten als ieder flardje russische cultuur morgen in vlammen opgaat. En die brandende torens stel ik in als mijn bureaublad achtergrond, als dat gebeurt.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar je verandert je woorden nu, je doelde op het gedeelte van hout waar de Russische overheid dus niet zetelt.
Maar het Kremlin an sich is niet de regeringszetel, je doelt specifiek op het gebouw van de presidentile administratie?quote:Op donderdag 25 september 2025 21:02 schreef oheng het volgende:
Alleen, Oekraine staat in haar (internationale) recht om Het Kremlin in puin te schieten. Want ze schieten op de zetel van de rus regering.
Als je graag wil scherpslijpen, want van je originele punt is niet veel over, de president is het hoofd van de regering.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar het Kremlin an sich is niet de regeringszetel, je doelt specifiek op het gebouw van de presidentile administratie?
Maakt mij niet uit, zolang het Kremlin maar in de fik gaat.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar het Kremlin an sich is niet de regeringszetel, je doelt specifiek op het gebouw van de presidentile administratie?
Wat een emo gejank weer.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:02 schreef oheng het volgende:
Oh ik verander mijn woorden niet. Ik zal er geen traan om laten als ieder flardje russische cultuur morgen in vlammen opgaat. En die brandende torens stel ik in als mijn bureaublad achtergrond, als dat gebeurt.
Ja maar vreemd genoeg is er alleen ophef als Oekraine zelfs maar op iets hint.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat een emo gejank weer.
Werelderfgoed is werelderfgoed.
"Ja MaAr RusLAnD DoEt hET OoK!111"
Nee, accurater:quote:Op donderdag 25 september 2025 21:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat een emo gejank weer.
Werelderfgoed is werelderfgoed.
"Ja MaAr RusLAnD DoEt hET OoK!111"
quote:NAVO waarschuwt Rusland: straaljagers kunnen neergehaald worden bij nieuwe luchtruimschendingen
Europese diplomaten hebben deze week in Moskou in het geheim gewaarschuwd dat de NAVO bereid is Russische straaljagers neer te schieten bij nieuwe schendingen van het luchtruim.
Dat meldt Bloomberg. De waarschuwing kwam na een incident waarbij drie Russische MiG-31-straaljagers vorige week boven Estland werden gezien.
Britse, Franse en Duitse gezanten spraken hun zorgen uit tijdens een besloten bijeenkomst en concludeerden dat de overtreding een bewuste tactiek was, bevolen door Russische militaire commandanten, aldus functionarissen die anoniem wilden blijven.
Het Kremlin ontkent dat Russische vliegtuigen het Estse luchtruim zouden zijn binnengekomen en stelt dat ze de NAVO niet proberen te testen.
Ook een incident met Russische drones in Polen zou volgens Moskou het gevolg zijn van een fout.
Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov benadrukte eerder dat Russische militaire vluchten zich aan internationale regels houden.
De oostelijke NAVO-leden werden deze maand geconfronteerd met een reeks schendingen van hun luchtruim, waaronder meldingen van Russische drones in Roemeni, Polen en mogelijk Denemarken, en straaljagers boven Estland.
Omdenken is heel hip tegenwoordig.quote:
Ok dus kwaadaardige intenties, schiet ze uit de lucht.quote:
Maar hem bombarderen daarvan wel een oorlogsmisdaad, daar begon de discussie mee.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, daar begon de discussie niet mee.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar hem bombarderen daarvan wel een oorlogsmisdaad, daar begon de discussie mee.
en mijn reactie wasquote:Volgens mij zijn de torens van het Kremlin van hout, dus die branden flink.
Gooi maar plat lol. Moet je maar geen annexatie oorlog beginnen.
De referentie van heer Oheng was duidelijk richting het historische deel van het Kremlin, niet het politieke gebouw waar het kabinet zetelt tegenover de senaat.quote:Dit is een werelderfgoedlocatie en zou dus een oorlogsmisdaad van Oekranse kant zijn.
Precies, jij begint zelf over oorlogsmisdaden.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, daar begon de discussie niet mee.
[..]
en mijn reactie was
[..]
De referentie van heer Oheng was duidelijk richting het historische deel van het Kremlin, niet het politieke gebouw waar het kabinet zetelt tegenover de senaat.
Ja, het bewust beschieten van een werelderfgoedlijstlocatie is een oorlogsmisdaad? Het is niet dat de ene oorlogsmisdaad tegen de andere kan worden weggestreept.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, jij begint zelf over oorlogsmisdaden.
In de escalatie ladder wel.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, het bewust beschieten van een werelderfgoedlijstlocatie is een oorlogsmisdaad? Het is niet dat de ene oorlogsmisdaad tegen de andere kan worden weggestreept.
Nou, maak jij een puntensysteem voor de verschillende oorlogsmisdaden? Dan make we er scorebord-journalistiek van.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, het bewust beschieten van een werelderfgoedlijstlocatie is een oorlogsmisdaad? Het is niet dat de ene oorlogsmisdaad tegen de andere kan worden weggestreept.
Maar wettelijk gezien niet. Dus het bewust aanvallen van niet oorlogsdoelen die onder de werelderfgoedlijst genoemd worden is niet aan te raden.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In de escalatie ladder wel.
Uh huh,quote:Op donderdag 25 september 2025 22:04 schreef BlaZ het volgende:
Dus het bewust aanvallen van niet oorlogsdoelen die onder de werelderfgoedlijst genoemd worden is niet aan te raden.
Zelensky?quote:Op donderdag 25 september 2025 22:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
En wie precies doet dat....?
Maar dat is gewoon een valide militair doel.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zelensky?
https://nieuws.nl/buitenl(...)-poetin-niet-inbindt
Het Kremlin an sich is niet een valide militair doel. Probeer even uit te zoeken wat het Kremlin is, dan snap je wellicht waar het over gaat.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon een valide militair doel.
Dus: probeer het nog een keer.
1) het is het kantoor van de regeringsleider / het staatshoofdquote:Op donderdag 25 september 2025 22:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Kremlin an sich is niet een valide militair doel. Probeer even uit te zoeken wat het Kremlin is, dan snap je wellicht waar het over gaat.
quote:Op donderdag 25 september 2025 22:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
En wie precies doet dat....?
Nee, het is niet het kantoor van de regeringsleider.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
1) het is het kantoor van de regeringsleider / het staatshoofd
2) is het al aangevallen dan? Nee?
Vooruit, probeer het nog 1 keertje.
[..]
Het Kremlin is een epicentrum van Het Kwaad. De zwartste delen van het communisme zijn een onheilige verbinding aangegaan met de smerigste vormen van corruptie en misbruiken de smeulende restanten van de militaire macht van de Sovjet Unie om een verdorven versie van Rusland te verwekken. Daarbij schuwen zij geen enkel middel. Desinformatie, marteling, dreigen met WO3, alles vinden zijn geoorloofd om iedere vorm van tegenwerking te smoren in hun rokende, stinkende, borrelende, verterende saus van egosme, cynisme en narcisme.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Kremlin an sich is niet een valide militair doel. Probeer even uit te zoeken wat het Kremlin is, dan snap je wellicht waar het over gaat.
RIP.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gvd, nou heb ik mijn gehaktschnitzel latten aanbranden
Dat worden noeks op Moskouquote:Op donderdag 25 september 2025 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gvd, nou heb ik mijn gehaktschnitzel latten aanbranden
Het is de residentie van de president, derhalve valide militair doel:quote:Op donderdag 25 september 2025 22:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, het is niet het kantoor van de regeringsleider.
Dat is slechts een van de vele gebouwen die het Kremlin (citadel) omvatten.
Het Kremlin omvat 28 hectare.
[ afbeelding ]
Dat er andere dingen omheen staan, is niet relevant.quote:The Moscow Kremlin,[a] commonly known as just the Kremlin, is a fortified complex in Moscow, Russia.[1] Located in the centre of the country's capital city, the Moscow Kremlin comprises five palaces, four cathedrals, and the enclosing Kremlin Wall along with the Kremlin towers. In the complex is the Grand Kremlin Palace, which was one of the royal residences of the Tsar of Russia, and now is the residence of the president of the Russian Federation.
De residentie van de president is onderdeel van het Kremlin, daardoor is die residentie wellicht een militair doel, dat maakt het Kremlin an sich nog geen militair doel.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is de residentie van de president, derhalve valide militair doel:
[..]
Dat er andere dingen omheen staan, is niet relevant.
Het Grote Kremlinpaleis is dus het militaire doel. Probeer je eigen bronnen even goed door te nemen aub.quote:In the complex is the Grand Kremlin Palace, which was one of the royal residences of the Tsar of Russia, and now is the residence of the president of the Russian Federation.
Mooie gelegenheid voor een flinke dosis clustermunitiequote:Op vrijdag 26 september 2025 00:11 schreef cosmosis het volgende:
Zeer goed! Het Pokrovsk offensief begint langzaamaan zeer desastreus te worden voor de Russen...
[ x ]
Knap staaltje werk als dit lukt.quote:Op vrijdag 26 september 2025 00:11 schreef cosmosis het volgende:
Zeer goed! Het Pokrovsk offensief begint langzaamaan zeer desastreus te worden voor de Russen...
[ x ]
Militaire 'doelen' zouden toch een enorme dikke rode lijn moeten zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2025 00:51 schreef oheng het volgende:
Er zijn ook drones verschenen boven Franse legerbasissen, en een Duits oorlogsschip. En er is een russsich landingsschip met uitgeschakelde ID gespot naast Denemarken. Die vaart daar al een week lang rond.
Binnenkort kunnen we dit ook verwachten in Nederland, maar dat lijkt me logisch.
quote:Trump: Hungary is landlocked, they can't buy oil from anyone but Russia.
Iedereen die niet aan zee grenst krijgt een free pass van ome Trump?quote:Reporter: Did Erdogan agree to stop buying Russian oil?
Trump: I don't want to say that. But if I wanted him to, he would.
De politiek beslist he, en die zijn traaaaaaag.quote:Op vrijdag 26 september 2025 00:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Militaire 'doelen' zouden toch een enorme dikke rode lijn moeten zijn.
Ik zie het nog wel gebeuren dat er geschoten gaat worden, weliswaar bewust zonder slachtoffers, maar ze zullen steeds verder gaan zolang er geen duidelijke reactie komt.
quote:The German chancellor is now seeking to use $160 billion in a loan for Kyiv. The sum would be made available to Ukraine as an interest-free loan that would be “repaid once Russia has compensated Ukraine for the damage” the war has caused.
Nee hoor want Wierd Duk kent mensen in Moskou en die zeggen dat er helemaal niets aan de hand is. Ze gaan lekker naar de kroeg enzo!!1quote:Op donderdag 25 september 2025 23:52 schreef oheng het volgende:
JC. Ik zeg ook eens wat hoor. Kan mij geen flikker schelen of het een oorlogsmisdaad is of niet. Dont care.
Ontopic. De brandstof crisis is gearriveerd in Moskou.
https://msk1.ru/text/economics/2025/09/25/76045710/
Edit: fighterbomber bevestigt neerschieten van SU-34 met een cryptische post
Duckhuntquote:Op vrijdag 26 september 2025 00:11 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Ik geloof hem wel. Voor veel Russen is de oorlog nog altijd ver weg. Wierd heeft daar jaren gewoond als correspondent.quote:Op vrijdag 26 september 2025 02:17 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nee hoor want Wierd Duk kent mensen in Moskou en die zeggen dat er helemaal niets aan de hand is. Ze gaan lekker naar de kroeg enzo!!1
Wierd Duk kent over de hele wereld mensen!!
Niemand is zo dom om Wierd Duk te geloven boven een lokale krant.quote:Op vrijdag 26 september 2025 02:17 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nee hoor want Wierd Duk kent mensen in Moskou en die zeggen dat er helemaal niets aan de hand is. Ze gaan lekker naar de kroeg enzo!!1
Wierd Duk kent over de hele wereld mensen!!
Er is al tijden een russische campagne bezig om een lokale -fysieke- proxy thuis te installeren. De rus betaalt dan je internet aansluiting + 250 eurodollar.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:27 schreef Momo het volgende:
Twee Nederlandse tieners van 17 jaar zijn maandag aangehouden omdat ze zouden zijn geronseld voor spionage door een mogelijke Russische inlichtingendienst.
Mocht het kloppen, dan gelijk een stevig voorbeeld stellen om potentile spionnen af te schrikken.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:27 schreef Momo het volgende:
Twee Nederlandse tieners opgepakt voor Russische spionage, ouders verbijsterd
Twee Nederlandse tieners van 17 jaar zijn maandag aangehouden omdat ze zouden zijn geronseld voor spionage door een mogelijke Russische inlichtingendienst. Volgens de politie gaat het om een unieke zaak in Nederland, waarbij minderjarigen betrokken zijn bij heimelijke opdrachten.
De aanhoudingen volgden op een tip van de AIVD, meldt de Telegraaf. De jongens zijn donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris; n blijft veertien dagen langer vastzitten, de ander kreeg huisarrest met een enkelband.
De verdachten zouden hackopdrachten hebben uitgevoerd in Den Haag. Op 16 augustus liepen ze langs de ambassade van Canada, politiedienst Europol en Eurojust, waarbij ze een zogenoemde ‘wifi-sniffer’ bij zich hadden: een apparaat of app die netwerken in kaart brengt en soms data kan onderscheppen. Volgens hun ouders kwamen de jongens via Telegram in contact met een pro-Russische hacker en een leeftijdgenoot.
De inval thuis kwam voor de familie volledig als een verrassing. ,,Wij leiden een onopvallend bestaan, werken hard en komen nu in een wereld terecht die wij helemaal niet kennen", zegt de vader van een van de tieners tegen de krant. Hij omschrijft zijn zoon als een normaal kind: fanatiek gamer, handig met computers, bezig met school, sport en een bijbaantje, zonder interesse in politiek. ,,Wie houdt hier nou rekening mee?” vraagt hij zich af.
Volgens justitie en het Landelijk Parket wordt vanwege de jonge leeftijd en het onderzoeksbelang niet inhoudelijk op de zaak ingegaan.
Zouden ze ook op Fok! scouten?quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:55 schreef oheng het volgende:
[..]
Er is al tijden een russische campagne bezig om een lokale -fysieke- proxy thuis te installeren. De rus betaalt dan je internet aansluiting + 250 eurodollar.
Voor veel Russen (voornamelijk buiten een paar grote steden) was het leven altijd al kut en dat is hoogstens marginaal kutter geworden. Die merken inderdaad niet dat bijv brandstof duurder is of dat vliegtuigen niet onderhouden kunnen worden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 06:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik geloof hem wel. Voor veel Russen is de oorlog nog altijd ver weg. Wierd heeft daar jaren gewoond als correspondent.
En kraamt enorme bergen onzin uit.quote:Op vrijdag 26 september 2025 06:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik geloof hem wel. Voor veel Russen is de oorlog nog altijd ver weg. Wierd heeft daar jaren gewoond als correspondent.
Denk het niet, je hebt namelijk een klein beetje technische kennis nodig om het te installeren.quote:
Ja wat een pech blijven ze daar hebben met hun spoorwegtransport.quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:01 schreef oheng het volgende:
Heftig ochtendje weer voor de rus spoorlijnen.
RIA: In the Smolensk region, 18 railcars carrying fuel and lubricants derailed
RIA: An explosion rocked the railway tracks in the Pskov region.
RIA: Details have emerged regarding the train derailment case in the Amur region.
RIA: The defendants in the case of Russian Railways top manager Kamenev have made a deal
Check je DMs.quote:
En het is nog maar ochtend 😭quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja wat een pech blijven ze daar hebben met hun spoorwegtransport.
Tegen de muurquote:Op vrijdag 26 september 2025 09:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Mocht het kloppen, dan gelijk een stevig voorbeeld stellen om potentile spionnen af te schrikken.
Hoogverraad.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Mocht het kloppen, dan gelijk een stevig voorbeeld stellen om potentile spionnen af te schrikken.
Kun je nagaan wat een zooitje het wordt als straks de bladeren op de rails vallen 😱quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja wat een pech blijven ze daar hebben met hun spoorwegtransport.
Nog beterquote:Op vrijdag 26 september 2025 11:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Uitwisselen met wat Oekraense krijgsgevangenen.
Ja, ik zat niet aan 25 jaar te denken. Maar wel dusdanig straffen dat het niet het risico waard is om even een paar honderd euro te verdienen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoogverraad.
Al is het t wel, het is een jeugdzonde. Laat ze maar ff brommen.
Too latequote:Op vrijdag 26 september 2025 14:04 schreef Vallon het volgende:
* Vallon bergt zijn wifi-scanner en jammer op.
Dit komt telkens vaker voor. Vandaag waren het er 7 in dit district alleen al. En 19 doden deze maand, in dit district.quote:
Misschien had Moskou de accijnzen op wodka niet moeten verhogen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit komt telkens vaker voor. Vandaag waren het er 7 in dit district alleen al. En 19 doden deze maand, in dit district.
Maar goed, dit hadden we immers ook al verwacht, toen de prijzen van alcohol omhoog gingen.
Dit was in de tijd van stalin ook. In de voorbereiding van de oorlogen die hij wilde voeren, werden de accijns drastisch verhoogd, campagnes ingezet op minder drinken (Poetin doorliep dezelfde stappen), om vervolgens de accijns per speciefIke regio weer stap gewijs drastisch te verlagen om de mannelijke bevolking weer dronken te houden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit komt telkens vaker voor. Vandaag waren het er 7 in dit district alleen al. En 19 doden deze maand, in dit district.
Maar goed, dit hadden we immers ook al verwacht, toen de prijzen van alcohol omhoog gingen.
Ze hebben geld nodig voor de oorlog. Want dat is inmiddels 8% van GDP, en wat, 40% van het totale budget?quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien had Moskou de accijnzen op wodka niet moeten verhogen.
Ik kan mij herinneren dat dat desastreus uitpakte voor de economie, maar misschien ben ik in de war met Nicolas II, die IIRC hetzelfde probeerde.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit was in de tijd van stalin ook. In de voorbereiding van de oorlogen die hij wilde voeren, werden de accijns drastisch verhoogd, campagnes ingezet op minder drinken (Poetin doorliep dezelfde stappen), om vervolgens de accijns per speciefIke regio weer stap gewijs drastisch te verlagen om de mannelijke bevolking weer dronken te houden.
Lijkt me niet dat iemand hier in trapt. Wel weer een zwaktebod.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:43 schreef oheng het volgende:
Bloomberg heeft een longread over de echte reden van de drone verschijningen en luchtruim schendingen in Europa. Zoals iemand hier op Fok al zei: het is om druk te zetten op Oekraine.
Edit: Na het lezen van de Fok user policy, heb ik alle gekopieerde tekst verwijderd, en mag je zelf de paywall omzeilen mbv de website: removepaywall.
Nee nee nee dit gaan we niet weer doen hoor. Niet weer 50 pagina's ouwehoeren over NOEKS en escalatie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:13 schreef theunderdog het volgende:
Ik hoop niet dat men in alle paniek gaat vergeten dat Rusland 6000 kernwapens heeft. Hoor nu alweer dat Zelensky het heeft gehad met Trump over Tomahwk raketten en dat ze daarmee Moskou zouden kunnen bereiken. Nou.....
Doe maar niet.
Ach ja, leg je er maar bij neer, want vroeg of laat gaat het toch een keer gebeuren. Hoe langer de oorlog duurt, hoe meer kans. Hebben wij toch geen invloed op.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:13 schreef theunderdog het volgende:
Ik hoop niet dat men in alle paniek gaat vergeten dat Rusland 6000 kernwapens heeft. Hoor nu alweer dat Zelensky het heeft gehad met Trump over Tomahwk raketten en dat ze daarmee Moskou zouden kunnen bereiken. Nou.....
Doe maar niet.
Het is absoluut een zwaktebod. Maar rusland is dan ook wanhopig.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat iemand hier in trapt. Wel weer een zwaktebod.
Volgens mij weten we nog bar weinig van die drones. Dat Bloomberg al weet hoe de vork in de steel steekt is bijzonder, want wij weten nog vrij weinig. Mij doet het veel meer denken aan massahysterie, zoals in New Jersey. Toen was dezelfde discussie bezig, dus ik hoop dat we berhaupt wat te weten gaan komen, maar kan net zo goed ook niet zo zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is absoluut een zwaktebod. Maar rusland is dan ook wanhopig.
quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:13 schreef theunderdog het volgende:
Doe maar niet.
Dit lijkt me een het interessantste scenario voor China:quote:
https://time.com/7304355/china-invasion-taiwan-2027/quote:How China Could Take Taiwan, Without Firing a Shot
Het is en blijft gewoon een gevaar.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee nee nee dit gaan we niet weer doen hoor. Niet weer 50 pagina's ouwehoeren over NOEKS en escalatie.
Laten we dat maar niet doen, dadelijk let papierversnipperaar weer niet op en brand zijn schnitzel weer aan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee nee nee dit gaan we niet weer doen hoor. Niet weer 50 pagina's ouwehoeren over NOEKS en escalatie.
Hmmm moeilijke keuze... Wie moet ik geloven... Bloomberg of een Fok user....quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij weten we nog bar weinig van die drones. Dat Bloomberg al weet hoe de vork in de steel steekt is bijzonder, want wij weten nog vrij weinig. Mij doet het veel meer denken aan massahysterie, zoals in New Jersey. Toen was dezelfde discussie bezig, dus ik hoop dat we berhaupt wat te weten gaan komen, maar kan net zo goed ook niet zo zijn.
Maar het zijn wel Russische drones? Hoezo druk uitoefenen op Oekrane?quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:43 schreef oheng het volgende:
Bloomberg heeft een longread over de echte reden van de drone verschijningen en luchtruim schendingen in Europa. Zoals iemand hier op Fok al zei: het is om druk te zetten op Oekraine.
Edit: Na het lezen van de Fok user policy, heb ik alle gekopieerde tekst verwijderd, en mag je zelf de paywall omzeilen mbv de website: removepaywall.
Waarschijnlijk denkt rusland dat Oekraine een willoze trekpop is van het westen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar het zijn wel Russische drones? Hoezo druk uitoefenen op Oekrane?
Het punt is nu juist dat er heel weinig bekend van is. Er waren drones, maar that's about it. Ik claim helemaal niks.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:27 schreef oheng het volgende:
[..]
Hmmm moeilijke keuze... Wie moet ik geloven... Bloomberg of een Fok user....
Moeilijk, moeilijk....
Ik vind het een rare redenatie, maar goed dat doen Russen wel vaker.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denkt rusland dat Oekraine een willoze trekpop is van het westen.
Dus als rusland wil dat Oekraine iets niet doet, dan moet ze bij de chte baas wezen van Oekraine: "Het Westen".
Zoiets dergelijks, in meer of mindere mate.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patchwall gekocht![]()
Ja klopt, was er maar een nieuwsbericht met wat diepere informatie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het punt is nu juist dat er heel weinig bekend van is.
quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:55 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja klopt, was er maar een nieuwsbericht met wat diepere informatie. speculatie en what ifs
quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:55 schreef skysherrif het volgende:
Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patchwall gekocht
Grappig hoe dit werkt bij jullie soort.quote:
Wat voor hersenkronkel probeer jij nou te maken?quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Grappig hoe dit werkt bij jullie soort.
Rusland zegt iets: Russia Stronk!
Oekrane of een van de landen die aan hun kant staan zegt iets: we moeten afwachten. Klopt niet. Is hysterie.
Ik lees in een paywall-artikel dat hij Michael Ruperti als advocaat heeft.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:27 schreef Momo het volgende:
Twee Nederlandse tieners opgepakt voor Russische spionage, ouders verbijsterd
Twee Nederlandse tieners van 17 jaar zijn maandag aangehouden omdat ze zouden zijn geronseld voor spionage door een mogelijke Russische inlichtingendienst. Volgens de politie gaat het om een unieke zaak in Nederland, waarbij minderjarigen betrokken zijn bij heimelijke opdrachten.
De aanhoudingen volgden op een tip van de AIVD, meldt de Telegraaf. De jongens zijn donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris; n blijft veertien dagen langer vastzitten, de ander kreeg huisarrest met een enkelband.
De verdachten zouden hackopdrachten hebben uitgevoerd in Den Haag. Op 16 augustus liepen ze langs de ambassade van Canada, politiedienst Europol en Eurojust, waarbij ze een zogenoemde ‘wifi-sniffer’ bij zich hadden: een apparaat of app die netwerken in kaart brengt en soms data kan onderscheppen. Volgens hun ouders kwamen de jongens via Telegram in contact met een pro-Russische hacker en een leeftijdgenoot.
De inval thuis kwam voor de familie volledig als een verrassing. ,,Wij leiden een onopvallend bestaan, werken hard en komen nu in een wereld terecht die wij helemaal niet kennen", zegt de vader van een van de tieners tegen de krant. Hij omschrijft zijn zoon als een normaal kind: fanatiek gamer, handig met computers, bezig met school, sport en een bijbaantje, zonder interesse in politiek. ,,Wie houdt hier nou rekening mee?” vraagt hij zich af.
Volgens justitie en het Landelijk Parket wordt vanwege de jonge leeftijd en het onderzoeksbelang niet inhoudelijk op de zaak ingegaan.
Het grote probleem is niet eens dat het gebeurt; het grote probleem is dat het zo lang duurt voordat er iets tegen gedaan kan worden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat voor hersenkronkel probeer jij nou te maken?![]()
Zoals ik zei: het lijkt me zeker waarschijnlijk dat het Russen zijn, maar dit hele drone gebeuren hadden we maanden geleden ook in het VK en in de VS, de New Jersey drone wave. Die laatste was, volgens Trump, een combinatie van allerlei dingen, vliegtuigen, drones, civiel, militair, etc. Dat was zeker een voorbeeld van massahysterie en omdat die dingen nu weer gebeuren gaat jan en alleman er iets in zien. Al die waarnemingen zijn gekleurd, mede door wat er ontstaat in de publieke opinie. Laten we gewoon afwachten.
Again, Russen is heel goed mogelijk.
Dat geldt voor ons ook natuurlijk. Menselijk gedrag. Maar maakt wel duidelijk waar iemands hart ligt.quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Grappig hoe dit werkt bij jullie soort.
Rusland zegt iets: Russia Stronk!
Oekrane of een van de landen die aan hun kant staan zegt iets: we moeten afwachten. Klopt niet. Is hysterie.
Stuur de rekening van de geleden schade gewoon naar de daders, dan is de lol er wel af.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het grote probleem is niet eens dat het gebeurt; het grote probleem is dat het zo lang duurt voordat er iets tegen gedaan kan worden.
Nemen we het verhaal van de 17-jarige tieners, die kunnen probleemloos wat drones boven schiphol laten vliegen en zo het vliegveld platleggen.
In principe kun je dus voor 250 euro pp, plus wat drones een vliegveld platleggen.
Maar dat is eScALatiE!!!1quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:26 schreef Haags het volgende:
Vandaag is het noorden van Duitsland aan de beurt met drones.
Laat anders dat Russische schip in de buurt van Denemarken gewoon zinken.
Dat kon en kan altijd al. Kan je niks tegen doen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het grote probleem is niet eens dat het gebeurt; het grote probleem is dat het zo lang duurt voordat er iets tegen gedaan kan worden.
Nemen we het verhaal van de 17-jarige tieners, die kunnen probleemloos wat drones boven schiphol laten vliegen en zo het vliegveld platleggen.
In principe kun je dus voor 250 euro pp, plus wat drones een vliegveld platleggen.
Ik denk dat de kosten dermate snel oplopen dat je direct richting persoonlijk faillisement gaat.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Stuur de rekening van de geleden schade gewoon naar de daders, dan is de lol er wel af.
Jep, en ik ben bang dat we daar de komende tijd ook niks aan gaan doen. Ook toen in de VS, er werd niets maar dan ook niets uit de lucht gehaald. Te gevaarlijk en ten tweede zo veel hebben we niet. Je gaat dat niet met een straaljager doen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Lol de pc7. Ouwe meuk. Inmiddels is de pc9 Ultra al uit.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:33 schreef sp3c het volgende:
een pc7 met gunpods moet het ook wel lukken
Waarschijnlijk wel, maar zou zelf ook liever hebben dat ze iets zekerder zijn voor ze gaan roepen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar het zijn wel Russische drones? Hoezo druk uitoefenen op Oekrane?
PC-21quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Lol de pc7. Ouwe meuk. Inmiddels is de pc9 Ultra al uit.
Is natuurlijk wel wat aan te doen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:08 schreef Discombobulate het volgende:
Te gevaarlijk en ten tweede zo veel hebben we niet. Je gaat dat niet met een straaljager doen.
Dan zou je anti-drone spul moeten hebben. En gelukkig heeft Oekraine daar genoeg van. Daar moet je hard mee samenwerken.
Tis wel weer een tijdje geleden dat die zuiplap gedreigd heeft dusquote:Op vrijdag 26 september 2025 16:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je met "een tijdje" 24 uur bedoelt dan ja.quote:Op vrijdag 26 september 2025 20:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Tis wel weer een tijdje geleden dat die zuiplap gedreigd heeft dus![]()
![]()
![]()
Welke wapens zouden dit kunnen zijn dan? Allerlei raketten vanaf f16s? Die 300 km van atacms is niet zo boeiend.quote:
Wat is Oekrane aan het doen?quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:25 schreef cosmosis het volgende:
WTF is Hongarije aan het doen.....
[ x ]
[ x ]
Dit was toch allang zo? En welke wapens?quote:
Vermoedelijk Tomahawksquote:Op vrijdag 26 september 2025 21:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Welke wapens zouden dit kunnen zijn dan? Allerlei raketten vanaf f16s? Die 300 km van atacms is niet zo boeiend.
Volgens ingewijden gaat het om Tomahawks.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Welke wapens zouden dit kunnen zijn dan? Allerlei raketten vanaf f16s? Die 300 km van atacms is niet zo boeiend.
Samenwerken met hun meesters in het Kremlin.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:25 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
[ x ]
Zelensky heeft om tomahawks gevraagd, en daar stond TACO niet perse negatief tegenoverquote:Op vrijdag 26 september 2025 21:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Jezus. Arme Russen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zelensky heeft om tomahawks gevraagd, en daar stond TACO niet perse negatief tegenover![]()
Nee ik vertrouw ze niet momenteel.quote:
Nou ja dit is dan ook de rode draad in de daadkracht van Trump....quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:32 schreef BEFEM het volgende:
Ja ik las dat ie Tomahawks vroeg maar dat lijkt me niet erg realistisch![]()
Dus ja zou inderdaad verbazingwekkend zijn als het er echt van komt.quote:However, Trump did not commit to implementing this decision during their Tuesday meeting.
Wellicht hoog inzetten, wetende dat dat niet gaat lukken maar wellicht wel iets ander krijgen, zoals weer een voorraadje ATACMS ofzo.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:32 schreef BEFEM het volgende:
Ja ik las dat ie Tomahawks vroeg maar dat lijkt me niet erg realistisch![]()
Gelukkig vertrouw je Rusland wel?quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee ik vertrouw ze niet momenteel.
Ja ze overleven wel, tegen Rusland.
Maar gaan tever in proberen overal vuurtjes te starten.
Nee natuurlijk niet. Het antwoord waarvan je wist dat het komt. Het is zo bezeten van propoganda dat mensen niet helder meer zien en denken. Kritiek op Oekrane: dus je bent voor Rusland?quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:35 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Gelukkig vertrouw je Rusland wel?
Ja, en zelensky is ook een coke snuiver, want dat heb je ergens gelezen, is het niet.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Het antwoord waarvan je wist dat het komt. Het zo bezeten van propoganda dat mensen niet helder meer zien en denken. Kritiek op Oekrane: dus je bent voor Rusland?
Nee het zijn allebei corrupte kut staten. Ooit weleens aan die mogelijkheid gedacht?
Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en zelensky is ook een coke snuiver, want dat heb je ergens gelezen, is het niet.
Idd. Totaal niet realistisch.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:42 schreef cosmosis het volgende:
So far de daadkracht van Trump...
[ x ]
Er zijn genoeg ew systemen die hier raad mee weten. Sommige er van worden zelfs al ingezet tijdens grote evenementen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:33 schreef sp3c het volgende:
een pc7 met gunpods moet het ook wel lukken
Eh, jij, hierzo?quote:
quote:Op zondag 1 mei 2022 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Belangrijkste is, zien en horen jullie Zelensky weer praten en vragen om de zwaarste wapens van de EU denk dan maar een ding: de coke werkt goed.
Als dat maar in jullie kopjes blijft hangen.
Jij begint over cokesnuiver?quote:
quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij begint over cokesnuiver?
Waar lees je dat dan?
Ik zie Hongarije wel in staat om Zakarpati terug te nemen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:25 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
[ x ]
Hoe dan?quote:Op vrijdag 26 september 2025 22:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zie Hongarije wel in staat om Zakarpati terug te nemen.
Pfff godzijdank.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:42 schreef cosmosis het volgende:
So far de daadkracht van Trump...
[ x ]
En zo volkomen gesoleerd komen te staan?quote:Op vrijdag 26 september 2025 22:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gewoon door troepen de grens over te sturen?
Het is een theoretische mogelijkheid, praktisch idd niet echtquote:Op vrijdag 26 september 2025 22:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En zo volkomen gesoleerd komen te staan?
Daarom probeert men juist agressie van Oekranse zijde uit te lokken zodat men een geldig casus belli heeft. Hongarije, met hulp van Slowakije, moet Zakarpati innemen om zo veilig te kunnen zijn. Het zou de EU ook geen windeieren leggen om zo alvast een stukje Oekrane de EU binnen te loodsen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 22:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En zo volkomen gesoleerd komen te staan?
En dan? Nee dit is echt totaal onlogisch. Zo ver zullen ze echt niet gaan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 22:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daarom probeert men juist agressie van Oekranse zijde uit te lokken zodat men een geldig casus belli heeft.
Nog niet volledig geannuleerd, maar ik ben het ermee eens dat een aanval op Moskou niet ten goede komt in het conflict.quote:
Tomahawks kunnen toch alleen gelanceerd worden vanaf schepen en/of onderzeeers?quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:29 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Vermoedelijk Tomahawks
https://newsukraine.rbc.u(...)apon-1758894062.html
Niet perse. Ze hebben ook van die container achtige constructies achter op vrachtwagens waar het ook mee kan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
Tomahawks kunnen toch alleen gelanceerd worden vanaf schepen en/of onderzeeers?
Klopt dat de Tomahawk niet op zichzelf staat en een lanceer platform nodig heeft, maar die zijn in vrachtwagen vorm beschikbaar....quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
Tomahawks kunnen toch alleen gelanceerd worden vanaf schepen en/of onderzeeers?
https://en.wikipedia.org/wiki/BGM-109G_Gryphonquote:The BGM-109G Gryphon ground-launched cruise missile, or GLCM, was a ground-launched variant of the Tomahawk cruise missile developed by the United States Air Force in the last decade of the Cold War and disarmed under the INF Treaty.
Het is onwaarschijnlijk dat Oekraine die krijgt.quote:
Ah, dan heb je vast wel bewijs. Kom maar op. En let op: ik verwacht wel wat van je, aangezien rusland de grootste landoorlog sinds WOII is begonnen. Dus de toon is gezet.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee ik vertrouw ze niet momenteel.
Ja ze overleven wel, tegen Rusland.
Maar gaan tever in proberen overal vuurtjes te starten.
Trump heeft putin nog steeds nodig om zijn narcisme te voeden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:27 schreef cosmosis het volgende:
Maar goed, de kans is extreem klein dat Trump Tomahawks gaat leveren, dit zou namelijk een vrij behoorlijke confrontatie met Poetin betekenen, iets wat hij tot nu toe volledig probeert te voorkomen...
Inderdaad. Het is veelzeggend dat de rus moet escaleren om te de-escaleren.quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:54 schreef cosmosis het volgende:
Rusland is inmiddels meer bezig met provoceren in de wereld buiten Oekraine....Wat veelzeggend is hoe het met de SMO gaat. Belangrijk is dat we niet happen terwijl Putin het gat dieper graaft. Escaleren is nog zn enige levenslijn in dit conflict
quote:Suspicious drones spotted near Sweden's largest naval base, - SVT.
Police see "obvious connections" to recent events in Denmark and Norway, where suspicious drones have been seen flying over airports and a military base, among other things.
Ruttequote:NATO will shoot down Russian planes, provided there is a threat to people.
If there is no direct threat, we will simply accompany them and withdraw them.
quote:Ukraine is preparing drone strikes against Romania and Poland with the aim of "provoking a NATO war with Russia," — Zakharova.
Plan is to repair several downed or intercepted Russian UAVs, equip them with combat strike elements, and send them to major NATO transport hubs in Poland and Romania.
quote:Zakharova even claims that Russian Geran UAVs were already delivered to the Yavoriv training ground on September 16.
In essence, this is how she revealed what Russia is really planning and what they want to accuse Ukraine of.
Dit soort false flag-acties zijn eerder de MO van Rusland. Dus binnenkort shaheds op Lublin en Constanta.quote:
Zelensky is een coke snuiver.quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Ah, dan heb je vast wel bewijs. Kom maar op. En let op: ik verwacht wel wat van je, aangezien rusland de grootste landoorlog sinds WOII is begonnen. Dus de toon is gezet.
Ik hang aan je lippen man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |