Hoogverraad.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Mocht het kloppen, dan gelijk een stevig voorbeeld stellen om potentile spionnen af te schrikken.
Kun je nagaan wat een zooitje het wordt als straks de bladeren op de rails vallen 😱quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja wat een pech blijven ze daar hebben met hun spoorwegtransport.
Nog beterquote:Op vrijdag 26 september 2025 11:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Uitwisselen met wat Oekraense krijgsgevangenen.
Ja, ik zat niet aan 25 jaar te denken. Maar wel dusdanig straffen dat het niet het risico waard is om even een paar honderd euro te verdienen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoogverraad.
Al is het t wel, het is een jeugdzonde. Laat ze maar ff brommen.
Too latequote:Op vrijdag 26 september 2025 14:04 schreef Vallon het volgende:
* Vallon bergt zijn wifi-scanner en jammer op.
Dit komt telkens vaker voor. Vandaag waren het er 7 in dit district alleen al. En 19 doden deze maand, in dit district.quote:
Misschien had Moskou de accijnzen op wodka niet moeten verhogen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit komt telkens vaker voor. Vandaag waren het er 7 in dit district alleen al. En 19 doden deze maand, in dit district.
Maar goed, dit hadden we immers ook al verwacht, toen de prijzen van alcohol omhoog gingen.
Dit was in de tijd van stalin ook. In de voorbereiding van de oorlogen die hij wilde voeren, werden de accijns drastisch verhoogd, campagnes ingezet op minder drinken (Poetin doorliep dezelfde stappen), om vervolgens de accijns per speciefIke regio weer stap gewijs drastisch te verlagen om de mannelijke bevolking weer dronken te houden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit komt telkens vaker voor. Vandaag waren het er 7 in dit district alleen al. En 19 doden deze maand, in dit district.
Maar goed, dit hadden we immers ook al verwacht, toen de prijzen van alcohol omhoog gingen.
Ze hebben geld nodig voor de oorlog. Want dat is inmiddels 8% van GDP, en wat, 40% van het totale budget?quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien had Moskou de accijnzen op wodka niet moeten verhogen.
Ik kan mij herinneren dat dat desastreus uitpakte voor de economie, maar misschien ben ik in de war met Nicolas II, die IIRC hetzelfde probeerde.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit was in de tijd van stalin ook. In de voorbereiding van de oorlogen die hij wilde voeren, werden de accijns drastisch verhoogd, campagnes ingezet op minder drinken (Poetin doorliep dezelfde stappen), om vervolgens de accijns per speciefIke regio weer stap gewijs drastisch te verlagen om de mannelijke bevolking weer dronken te houden.
Lijkt me niet dat iemand hier in trapt. Wel weer een zwaktebod.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:43 schreef oheng het volgende:
Bloomberg heeft een longread over de echte reden van de drone verschijningen en luchtruim schendingen in Europa. Zoals iemand hier op Fok al zei: het is om druk te zetten op Oekraine.
Edit: Na het lezen van de Fok user policy, heb ik alle gekopieerde tekst verwijderd, en mag je zelf de paywall omzeilen mbv de website: removepaywall.
Nee nee nee dit gaan we niet weer doen hoor. Niet weer 50 pagina's ouwehoeren over NOEKS en escalatie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:13 schreef theunderdog het volgende:
Ik hoop niet dat men in alle paniek gaat vergeten dat Rusland 6000 kernwapens heeft. Hoor nu alweer dat Zelensky het heeft gehad met Trump over Tomahwk raketten en dat ze daarmee Moskou zouden kunnen bereiken. Nou.....
Doe maar niet.
Ach ja, leg je er maar bij neer, want vroeg of laat gaat het toch een keer gebeuren. Hoe langer de oorlog duurt, hoe meer kans. Hebben wij toch geen invloed op.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:13 schreef theunderdog het volgende:
Ik hoop niet dat men in alle paniek gaat vergeten dat Rusland 6000 kernwapens heeft. Hoor nu alweer dat Zelensky het heeft gehad met Trump over Tomahwk raketten en dat ze daarmee Moskou zouden kunnen bereiken. Nou.....
Doe maar niet.
Het is absoluut een zwaktebod. Maar rusland is dan ook wanhopig.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat iemand hier in trapt. Wel weer een zwaktebod.
Volgens mij weten we nog bar weinig van die drones. Dat Bloomberg al weet hoe de vork in de steel steekt is bijzonder, want wij weten nog vrij weinig. Mij doet het veel meer denken aan massahysterie, zoals in New Jersey. Toen was dezelfde discussie bezig, dus ik hoop dat we berhaupt wat te weten gaan komen, maar kan net zo goed ook niet zo zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is absoluut een zwaktebod. Maar rusland is dan ook wanhopig.
quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:13 schreef theunderdog het volgende:
Doe maar niet.
Dit lijkt me een het interessantste scenario voor China:quote:
https://time.com/7304355/china-invasion-taiwan-2027/quote:How China Could Take Taiwan, Without Firing a Shot
Het is en blijft gewoon een gevaar.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee nee nee dit gaan we niet weer doen hoor. Niet weer 50 pagina's ouwehoeren over NOEKS en escalatie.
Laten we dat maar niet doen, dadelijk let papierversnipperaar weer niet op en brand zijn schnitzel weer aan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee nee nee dit gaan we niet weer doen hoor. Niet weer 50 pagina's ouwehoeren over NOEKS en escalatie.
Hmmm moeilijke keuze... Wie moet ik geloven... Bloomberg of een Fok user....quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij weten we nog bar weinig van die drones. Dat Bloomberg al weet hoe de vork in de steel steekt is bijzonder, want wij weten nog vrij weinig. Mij doet het veel meer denken aan massahysterie, zoals in New Jersey. Toen was dezelfde discussie bezig, dus ik hoop dat we berhaupt wat te weten gaan komen, maar kan net zo goed ook niet zo zijn.
Maar het zijn wel Russische drones? Hoezo druk uitoefenen op Oekrane?quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:43 schreef oheng het volgende:
Bloomberg heeft een longread over de echte reden van de drone verschijningen en luchtruim schendingen in Europa. Zoals iemand hier op Fok al zei: het is om druk te zetten op Oekraine.
Edit: Na het lezen van de Fok user policy, heb ik alle gekopieerde tekst verwijderd, en mag je zelf de paywall omzeilen mbv de website: removepaywall.
Waarschijnlijk denkt rusland dat Oekraine een willoze trekpop is van het westen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar het zijn wel Russische drones? Hoezo druk uitoefenen op Oekrane?
Het punt is nu juist dat er heel weinig bekend van is. Er waren drones, maar that's about it. Ik claim helemaal niks.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:27 schreef oheng het volgende:
[..]
Hmmm moeilijke keuze... Wie moet ik geloven... Bloomberg of een Fok user....
Moeilijk, moeilijk....
Ik vind het een rare redenatie, maar goed dat doen Russen wel vaker.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denkt rusland dat Oekraine een willoze trekpop is van het westen.
Dus als rusland wil dat Oekraine iets niet doet, dan moet ze bij de chte baas wezen van Oekraine: "Het Westen".
Zoiets dergelijks, in meer of mindere mate.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patchwall gekocht![]()
Ja klopt, was er maar een nieuwsbericht met wat diepere informatie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het punt is nu juist dat er heel weinig bekend van is.
quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:55 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja klopt, was er maar een nieuwsbericht met wat diepere informatie. speculatie en what ifs
quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:55 schreef skysherrif het volgende:
Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patchwall gekocht
Grappig hoe dit werkt bij jullie soort.quote:
Wat voor hersenkronkel probeer jij nou te maken?quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Grappig hoe dit werkt bij jullie soort.
Rusland zegt iets: Russia Stronk!
Oekrane of een van de landen die aan hun kant staan zegt iets: we moeten afwachten. Klopt niet. Is hysterie.
Ik lees in een paywall-artikel dat hij Michael Ruperti als advocaat heeft.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:27 schreef Momo het volgende:
Twee Nederlandse tieners opgepakt voor Russische spionage, ouders verbijsterd
Twee Nederlandse tieners van 17 jaar zijn maandag aangehouden omdat ze zouden zijn geronseld voor spionage door een mogelijke Russische inlichtingendienst. Volgens de politie gaat het om een unieke zaak in Nederland, waarbij minderjarigen betrokken zijn bij heimelijke opdrachten.
De aanhoudingen volgden op een tip van de AIVD, meldt de Telegraaf. De jongens zijn donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris; n blijft veertien dagen langer vastzitten, de ander kreeg huisarrest met een enkelband.
De verdachten zouden hackopdrachten hebben uitgevoerd in Den Haag. Op 16 augustus liepen ze langs de ambassade van Canada, politiedienst Europol en Eurojust, waarbij ze een zogenoemde ‘wifi-sniffer’ bij zich hadden: een apparaat of app die netwerken in kaart brengt en soms data kan onderscheppen. Volgens hun ouders kwamen de jongens via Telegram in contact met een pro-Russische hacker en een leeftijdgenoot.
De inval thuis kwam voor de familie volledig als een verrassing. ,,Wij leiden een onopvallend bestaan, werken hard en komen nu in een wereld terecht die wij helemaal niet kennen", zegt de vader van een van de tieners tegen de krant. Hij omschrijft zijn zoon als een normaal kind: fanatiek gamer, handig met computers, bezig met school, sport en een bijbaantje, zonder interesse in politiek. ,,Wie houdt hier nou rekening mee?” vraagt hij zich af.
Volgens justitie en het Landelijk Parket wordt vanwege de jonge leeftijd en het onderzoeksbelang niet inhoudelijk op de zaak ingegaan.
Het grote probleem is niet eens dat het gebeurt; het grote probleem is dat het zo lang duurt voordat er iets tegen gedaan kan worden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat voor hersenkronkel probeer jij nou te maken?![]()
Zoals ik zei: het lijkt me zeker waarschijnlijk dat het Russen zijn, maar dit hele drone gebeuren hadden we maanden geleden ook in het VK en in de VS, de New Jersey drone wave. Die laatste was, volgens Trump, een combinatie van allerlei dingen, vliegtuigen, drones, civiel, militair, etc. Dat was zeker een voorbeeld van massahysterie en omdat die dingen nu weer gebeuren gaat jan en alleman er iets in zien. Al die waarnemingen zijn gekleurd, mede door wat er ontstaat in de publieke opinie. Laten we gewoon afwachten.
Again, Russen is heel goed mogelijk.
Dat geldt voor ons ook natuurlijk. Menselijk gedrag. Maar maakt wel duidelijk waar iemands hart ligt.quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Grappig hoe dit werkt bij jullie soort.
Rusland zegt iets: Russia Stronk!
Oekrane of een van de landen die aan hun kant staan zegt iets: we moeten afwachten. Klopt niet. Is hysterie.
Stuur de rekening van de geleden schade gewoon naar de daders, dan is de lol er wel af.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het grote probleem is niet eens dat het gebeurt; het grote probleem is dat het zo lang duurt voordat er iets tegen gedaan kan worden.
Nemen we het verhaal van de 17-jarige tieners, die kunnen probleemloos wat drones boven schiphol laten vliegen en zo het vliegveld platleggen.
In principe kun je dus voor 250 euro pp, plus wat drones een vliegveld platleggen.
Maar dat is eScALatiE!!!1quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:26 schreef Haags het volgende:
Vandaag is het noorden van Duitsland aan de beurt met drones.
Laat anders dat Russische schip in de buurt van Denemarken gewoon zinken.
Dat kon en kan altijd al. Kan je niks tegen doen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het grote probleem is niet eens dat het gebeurt; het grote probleem is dat het zo lang duurt voordat er iets tegen gedaan kan worden.
Nemen we het verhaal van de 17-jarige tieners, die kunnen probleemloos wat drones boven schiphol laten vliegen en zo het vliegveld platleggen.
In principe kun je dus voor 250 euro pp, plus wat drones een vliegveld platleggen.
Ik denk dat de kosten dermate snel oplopen dat je direct richting persoonlijk faillisement gaat.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Stuur de rekening van de geleden schade gewoon naar de daders, dan is de lol er wel af.
Jep, en ik ben bang dat we daar de komende tijd ook niks aan gaan doen. Ook toen in de VS, er werd niets maar dan ook niets uit de lucht gehaald. Te gevaarlijk en ten tweede zo veel hebben we niet. Je gaat dat niet met een straaljager doen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Lol de pc7. Ouwe meuk. Inmiddels is de pc9 Ultra al uit.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:33 schreef sp3c het volgende:
een pc7 met gunpods moet het ook wel lukken
Waarschijnlijk wel, maar zou zelf ook liever hebben dat ze iets zekerder zijn voor ze gaan roepen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar het zijn wel Russische drones? Hoezo druk uitoefenen op Oekrane?
PC-21quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Lol de pc7. Ouwe meuk. Inmiddels is de pc9 Ultra al uit.
Is natuurlijk wel wat aan te doen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:08 schreef Discombobulate het volgende:
Te gevaarlijk en ten tweede zo veel hebben we niet. Je gaat dat niet met een straaljager doen.
Dan zou je anti-drone spul moeten hebben. En gelukkig heeft Oekraine daar genoeg van. Daar moet je hard mee samenwerken.
Tis wel weer een tijdje geleden dat die zuiplap gedreigd heeft dusquote:Op vrijdag 26 september 2025 16:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je met "een tijdje" 24 uur bedoelt dan ja.quote:Op vrijdag 26 september 2025 20:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Tis wel weer een tijdje geleden dat die zuiplap gedreigd heeft dus![]()
![]()
![]()
Welke wapens zouden dit kunnen zijn dan? Allerlei raketten vanaf f16s? Die 300 km van atacms is niet zo boeiend.quote:
Wat is Oekrane aan het doen?quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:25 schreef cosmosis het volgende:
WTF is Hongarije aan het doen.....
[ x ]
[ x ]
Dit was toch allang zo? En welke wapens?quote:
Vermoedelijk Tomahawksquote:Op vrijdag 26 september 2025 21:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Welke wapens zouden dit kunnen zijn dan? Allerlei raketten vanaf f16s? Die 300 km van atacms is niet zo boeiend.
Volgens ingewijden gaat het om Tomahawks.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Welke wapens zouden dit kunnen zijn dan? Allerlei raketten vanaf f16s? Die 300 km van atacms is niet zo boeiend.
Samenwerken met hun meesters in het Kremlin.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:25 schreef cosmosis het volgende:
WTF is Hongarije aan het doen.....
[ x ]
[ x ]
Zelensky heeft om tomahawks gevraagd, en daar stond TACO niet perse negatief tegenoverquote:Op vrijdag 26 september 2025 21:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Jezus. Arme Russen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zelensky heeft om tomahawks gevraagd, en daar stond TACO niet perse negatief tegenover![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |