abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218869473
twitter

Huilie huilie.
pi_218869694
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ze zijn daar al vanaf eind augustus begin september troepen heen aan het dirigeren. Het lijkt me sterk dat dit een stabilisatie actie is.
Nouja ik denk dat de russen hoopten dat wat ze 2 maanden geleden daar hdden veroverd vervolgens konden uitbuiten met een sterke gemechaniseerde doorbraak om vervolgens wat blaz zegt zowel kostiantinivka, maar ook pokrovsk de bevoorrading af te sluiten.

Nu worden de marine troepen te voet door het enorm nauwe gat gestoken

quote:
4 – Dobropolye direction. Despite the difficult situation in this area, Russian troops continue their offensive on Novoe Shakhovo (half of the village is under control), Ivanovka, and Dorozhnoye. The enemy is trying to close the isthmus by attacking towards Boykovka and Novotoretsk.
Per Russische bron: https://t.me/motopatriot78/42688

Om te zorgen dat Oekraine het niet volledig afsluit.

Ik denk aanvankelijk niet dat het de bedoeling was dat deze troepen hier in deze rol voor gebruikt gingen worden.

Natuurlijk kost dit ook veel voor de Oekrainers, een groot deel van de beste eenheden opereren momenteel hier.

Alhoewel zoals blaz inderdaad zegt de meeste marine eenheden op dit moment aavnallen ten oosten van dat gedeelte. Nouja we gaan zien hoe dat uitpakt. Want die flank zal minder goed bewaakt worden dan pokrovks momenteel zelf.
pi_218869702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:35 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Huilie huilie.
"Als je gevechtsvliegtuigen onze soevereine landsgrenzen schenden en een gevaar vormen voor onze veiligheid dan halen we ze boven eigen landsgrenzen neer".

Lavrov: Ze verklaren ons de oorlog!
Wappies: NATO Escalatie!1! NATO valt wederom Rusland aan!

Bijzonder allemaal.
pi_218869715
quote:
19s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:50 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
"Als je gevechtsvliegtuigen onze soevereine landsgrenzen schenden en een gevaar vormen voor onze veiligheid dan halen we ze boven eigen landsgrenzen neer".

Lavrov: Ze verklaren ons de oorlog!
Wappies: NATO Escalatie!1! NATO valt wederom Rusland aan!

Bijzonder allemaal.
Offended by everything, ashamed of nothing.
pi_218869733
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wellicht is Pokrovsk een afleiding en gaat men voor Liman, Siversk en Kupjansk. De positie bij Pokrovsk is ten voordele van de Russen aangezien het lastig is voor Oekraïne om daar troepen te verplaatsen.
Of het een afleiding is weet ik niet, de druk op Liman is sowieso onverminderd hoog, nu Yampil dreigt verloren te gaan. Misschien dat straks uiteindelijk Siversk de eerste stad wel is die valt ipv pokrovsk/kupyansk/kostiantinyvka. Tewrjil dat juist 3 jaar lang het meest stabiele stukje front was.

Nouja niet dat de brigades die rond Siversk daar veel aan kunnen doen die houden goed stand, het is vooral ten noorden ervan waar het uit elkaar valt.
pi_218869767
Edit: oud nieuws.
pi_218869786
Overigens veel iskander aanvallen afgelopen 2 dagen op trainingskampen van Oekraine in het chernihiv gebied.

Oekraine moet echt veel meer doen om hun traiingskampen te bewaken, niet tegen de iskanders zelf maar tegen de recon drones die r overheen vliegen.

Zorg dat elk kamp tenminste een drone groep heeft met interceptors voor die recon drones die er nu onverhinderd over vliegen steeds.

Ook de reden waarom veel mensen tijdens het trainingskmap deserteren (veruit de meeste deserteren tijdens training, niet aan het front)
pi_218869792
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
RutteGod
Dat filmpje is volgens mij al maaaanden oud. Apart dat dit nu weer online komt.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1940430792687247712 zelfde filmpje in juli.
pi_218869809
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat filmpje is volgens mij al maaaanden oud. Apart dat dit nu weer online komt.
Ah ja inderdaad.
pi_218869829
twitter

Dit is de grootste verwondering uiteindelijk zegmaar.
pi_218869871
NAVO gaat toch niks uit de lucht schieten omdat het te gevaarlijk is voor burgers. Wat als zo'n ding in een dorp neerstort? Die bewoordingen zijn gewoon afschrikking.

Zoiets doen we alleen als we écht in oorlog zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 25 september 2025 @ 20:03:38 #63
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218869876
twitter
  donderdag 25 september 2025 @ 20:05:07 #64
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218869906
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Of het een afleiding is weet ik niet, de druk op Liman is sowieso onverminderd hoog, nu Yampil dreigt verloren te gaan. Misschien dat straks uiteindelijk Siversk de eerste stad wel is die valt ipv pokrovsk/kupyansk/kostiantinyvka. Tewrjil dat juist 3 jaar lang het meest stabiele stukje front was.

Nouja niet dat de brigades die rond Siversk daar veel aan kunnen doen die houden goed stand, het is vooral ten noorden ervan waar het uit elkaar valt.

Laat ik het zo zeggen, een directe aanval op Pokrovsk lijkt me niet erg logisch. Ik denk dat een concentratie van Oekraïnse troepen daar ten voordele van Rusland werkt.

Een focus op het stuk front richting Kucheriv Jar en daar verder uitbreiden lijkt me logischer.

In de Liman richting zal het uiteindelijk doel Izium zijn, maar dat is nog 30km van de frontlinie en zal in 2025 niet meer lukken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218869989
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is een werelderfgoedlocatie en zou dus een oorlogsmisdaad van Oekraïnse kant zijn.
*clutches pearls*

Wat mij betreft branden ze het hele Kremlin plat. Lelijkste circustent ter wereld.
  donderdag 25 september 2025 @ 20:15:37 #67
56749 BlaZ
pi_218870050
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:11 schreef oheng het volgende:

[..]
*clutches pearls*

Maak je liever druk om de ontelbare oorlogsmisdaden van de rus. Wat mij betreft branden ze het hele Kremlin plat. Lelijkste circustent ter wereld.
Of het lelijk of niet lelijk is, is niet relevant, het gaat erom dat het werelderfgoed is, dus een aanval zou een oorlogsmisdaad zijn onafhankelijk van eerder gepleegde oorlogsmisdaden door Rusland.

Het zou ook enkel een verdere uitwisseling van geweld bevorderen. Ik zou ook niet willen dat Rusland de Sint Sophia in Kiev of het Sint Michaelklooster bombardeert als vergelding.
pi_218870150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Of het lelijk of niet lelijk is, is niet relevant, het gaat erom dat het werelderfgoed is, dus een aanval zou een oorlogsmisdaad zijn onafhankelijk van eerder gepleegde oorlogsmisdaden door Rusland.

Ik zou ook niet willen dat Rusland de Sint Sophia in Kiev of het Sint Michaelklooster bombardeert als vergelding.
Ben je aan het trollen ofzo? :')

quote:
Conclusion

Yes — Russian strikes have damaged or threatened UNESCO World Heritage sites and other heritage properties in Ukraine. Some attacks appear to directly hit or affect the sights, while others cause collateral or indirect damage (e.g. from blast waves). The documented damage to St. Sophia Cathedral in Kyiv and to the Historic Centre of Odesa are among the clearest cases.
quote:
Het zou ook enkel een verdere uitwisseling van geweld bevorderen.
:') :') :') :') :') :') :')
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 25 september 2025 @ 20:27:46 #69
56749 BlaZ
pi_218870185
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ben je aan het trollen ofzo? :')
[..]
[..]
:') :') :') :') :') :') :')
Schade aan gebouwen is normaal, dat is wat anders dan een dergelijk gebouw direct aanvallen zoals hier wordt gesuggereerd aangaande het Kremlin.

De consequenties van een dergelijke daad zou ook een raketaanval op de door mijn genoemde historische locaties in Kiev en het parlementsgebouw betekenen. Wat is het nut dan?
pi_218870199
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Schade aan gebouwen is normaal, dat is wat anders dan een dergelijk gebouw direct aanvallen zoals hier wordt gesuggereerd aangaande het Kremlin.

De consequenties van een dergelijke daad zou ook een raketaanval op de door mijn genoemde historische locaties in Kiev en het parlementsgebouw betekenen. Wat is het nut dan?
parlementsgebouw was toch onlangs nog direct geraakt
pi_218870273
twitter

quote:
Situation in the Vilne - Shakhove (Dobropole) region, part VI.

At the same time, while on the eastern side of the Kazennyj Torec river valley - in the Sofivka (Artemiwka) - Rusyn Jar area - the Russian marine infantry grouping (40th, 155th Marine Infantry Brigades, 177th Marine Infantry Regiment) has been conducting large-scale offensive operations with intensive Russian air support since September 7, on the western side of this river, the Ukrainian side holds the initiative. The attacking 1st Azov NG Corps (elements of the 12th, 14th NG Brigades), supported by the 2nd Battalion of the 33rd Assault Regiment and the 25th Assault Battalion, is systematically recapturing territories in the Vilne - Nove Shakhove area from the Russian 132nd Motorized Rifle Brigade. Sentinel analysis indicates that between September 14-21, Ukrainian NG units captured a key Russian strongpoint in a residential settlement north of Nove Shakhove (48.468049, 37.25918).

Simultaneously, units of the 1st NG Corps are also continuing offensive operations south of the clay quarry of the Donbas Clay Company (48.49251, 37.26687). From the Shakhove side, they are supported by subunits of the 2nd Battalion of the 33rd Assault Regiment, which is launching counterattacks on Russian positions at the western edge of a small forest complex located near this village (48.475780, 37.29595). The Ukrainian goal is to finally cut off the remnants of the so-called Russian breakthrough from mid-August 2025 and completely encircle the Russian subunit defending Kucheriv Jar. In practice, we are dealing with a situation in which Ukrainian and Russian forces on both sides of the Kazennyj Torec river valley are simultaneously attempting to encircle each other. The winner will be the one who achieves this first.
Polint
pi_218870285
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je leest over deze tekst heen?:

quote:
Some attacks appear to directly hit
quote:
Want je wil hier met droge ogen gaan suggeren dat ze dat nu niet doen (fout, ze doen het wel), en dan mss wel zouden gaan doen....?

Want zijn best redelijke jongens, ziekenhuizen, gebouwen waar in grote letters voor op de grond "KINDEREN" is geschreven, draaien ze hun hand niet voor om, maar een werelderfgoed? Nee, doen ze heus niet hoor.

:') :') :')
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 25 september 2025 @ 20:38:40 #73
56749 BlaZ
pi_218870343
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]
parlementsgebouw was toch onlangs nog direct geraakt
Dat staat niet op de lijst https://en.wikipedia.org/(...)age_Sites_in_Ukraine
pi_218870361
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat staat niet op de lijst https://en.wikipedia.org/(...)age_Sites_in_Ukraine
maar stond wel in jouw post :p
pi_218870379
Kremlin is een 100% zuiver militair doel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')