quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelf was die te laf of wat?
Een woordvoerder
En met 3d geprinte modificaties ook. Door het open dak was wel een toevalstreffer, de chauffeur reed net achteruit op dat moment. Stel je voor om zo'n ding door jouw open dak te zien vallen...quote:Op zondag 1 mei 2022 08:21 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Echt bizar, 500 euro drone, paar goedkope mortieren, en je hebt een precisiebombardement in elk weertype die BMPs van een miljoen onschadelijk kunnen maken. Scary.
Nachtje slaap gemist broeder?quote:Op zondag 1 mei 2022 08:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Poetin voert gewoon oorlog tegen een soeverein land.
Oekraïne maakt zelf wel uit wie het land invalt en zal de Russen er keihard uittrappen.
Dan die belachelijke dreiging met kernwapens, hahaha denk je dat daar nog iets van werkt?
We hebben toch die ralle tanks, vergane voedsel en oude kaarten gezien van de Russen.
Pure chantage, trap er niet in.
Dan de ongemotiveerdheid van de Russen. Bij de eerste beste tegenslag geven ze zich over.
Gedane strijd dit, de Russen gaan terug naar huis en dan in een hoekje schamen.
Edrogan stelt zich juist uitermate laf op met zijn vlees noch vis houding. Denkt voor eigen publiek een vredestichter te kunnen uithangen maar durft gaan NAVO kleuren te bekennen omdat Poetin anders dreigt om van Istanbul weer Constantinopel te maken.quote:Op zondag 1 mei 2022 08:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
Erdogan heeft juist vanaf het begin al laten zien in dit conflict niet laf te zijn. Juist ook omdat Erdogan een bemiddelende rol wil hebben (en gelukkig wil iemand binnen de NAVO dat) is dat misschien ook niet zo verstandig.
Beetje gefrustreerd dat men het orakel Rob de Wijk niet meer zo heel serieus neemt denk ik.quote:
Zorgwekkend maar niet verrassend helaas.quote:Op zondag 1 mei 2022 08:14 schreef laforest het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-lies-online-says-uk
Die trollfabriek is inderdaad druk bezig.
Je leest natuurlijk al jaren over trollen maar valt me sinds deze oorlog pas op. Op Economist facebook komt de helft van de reacties altijs uit Afrika of Pakistan die allemaal pro Rusland zijn. Dan klik je voor de grap op zo'n profiel en blijkt het een geitenhoeder te zijn uit de rimboe die in een heel epistel uitlegt wat de relatie tussen de navo en Rusland is en dat de Navo alle grenzen heeft overschredenquote:Op zondag 1 mei 2022 08:14 schreef laforest het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-lies-online-says-uk
Die trollfabriek is inderdaad druk bezig.
De comments sections op Facebook staan ook enkel vol met debielen en trollen doorgaans. Bij de Speld zijn ze soms nog wel leuk omdat mensen niet doorhebben dat het satire is en andere mensen er dan nog even een schepje bovenop doen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je leest natuurlijk al jaren over trollen maar valt me sinds deze oorlog pas op. Op Economist facebook komt de helft van de reacties altijs uit Afrika of Pakistan die allemaal pro Rusland zijn. Dan klik je voor de grap op zo'n profiel en blijkt het een geitenhoeder te zijn uit de rimboe die in een heel epistel uitlegt wat de relatie tussen de navo en Rusland is en dat de Navo alle grenzen heeft overschreden!
Erdogan is redelijk duidelijk geweest en heeft ook genoeg Bayraktor's geleverd en heeft dus wel duidelijk een kant gekozen. Maar ik denk dat het verstandig is met Poetin dat we niet allemaal proberen om te laten zien wie de grootste piemel heeft.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:09 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Edrogan stelt zich juist uitermate laf op met zijn vlees noch vis houding. Denkt voor eigen publiek een vredestichter te kunnen uithangen maar durft gaan NAVO kleuren te bekennen omdat Poetin anders dreigt om van Istanbul weer Constantinopel te maken.
Zelfde als Israël.. Boevenstaten zijn het.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:09 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Edrogan stelt zich juist uitermate laf op met zijn vlees noch vis houding. Denkt voor eigen publiek een vredestichter te kunnen uithangen maar durft gaan NAVO kleuren te bekennen omdat Poetin anders dreigt om van Istanbul weer Constantinopel te maken.
Putin laat toch heel duidelijk zien dat er geen diplomatieke oplossing is vanaf zijn kant?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Erdogan is redelijk duidelijk geweest en heeft ook genoeg Bayraktor's geleverd en heeft dus wel duidelijk een kant gekozen. Maar ik denk dat het verstandig is met Poetin dat we niet allemaal proberen om te laten zien wie de grootste piemel heeft.
De beste manier om deze oorlog op te lossen is uiteindelijk altijd nog een diplomatieke oplossing.
Rob van Wijk zegt heel veel goede dingen, trekt prima conclusies, hij is uitermate goed op de hoogte van de deplorabele staat van de westerse strijdkrachten en is al jaren een roepende in de woestijn.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Beetje gefrustreerd dat men het orakel Rob de Wijk niet meer zo heel serieus neemt denk ik.
Wat altijd paraat staat zal vast werken.quote:Op zondag 1 mei 2022 08:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Poetin voert gewoon oorlog tegen een soeverein land.
Oekraïne maakt zelf wel uit wie het land invalt en zal de Russen er keihard uittrappen.
Dan die belachelijke dreiging met kernwapens, hahaha denk je dat daar nog iets van werkt?
We hebben toch die ralle tanks, vergane voedsel en oude kaarten gezien van de Russen.
Pure chantage, trap er niet in.
Dan de ongemotiveerdheid van de Russen. Bij de eerste beste tegenslag geven ze zich over.
Gedane strijd dit, de Russen gaan terug naar huis en dan in een hoekje schamen.
Nee, dit is te verwachten. Een groot gedeelte hierop fok, zijn ook verlengstuk van de trol groepen of zeer beïnvloedbaar voor propaganda.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zorgwekkend maar niet verrassend helaas.
Ik snap alleen niet precies dat mensen dit nog weten goed te praten.
Aangezien we het over de wereld vrede hebben ben ik blij dat er toch nog landen/leiders zijn die op diplomatiek niveau proberen om tot een oplossing te komen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Putin laat toch heel duidelijk zien dat er geen diplomatieke oplossing is vanaf zijn kant?
Dit zou een apart topic waard zijn hier. Ware het niet dat de mensen over wie dit gaat het hier zo niet mee eens zullen zijn dat ze hun uiterste best zullen doen een dergelijk topic volledig te laten ontsporen. Zie bv dergelijke topics over de invloed van Russische propaganda op extreem rechts.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, dit is te verwachten. Een groot gedeelte hierop fok, zijn ook verlengstuk van de trol groepen of zeer beïnvloedbaar voor propaganda.
Het meeste komt uit een soort haat tegen de EU/het westen, vooral vanwege de bekende issues zoals immigratie, homo-rechten (geen wonder dat een bepaalde user hier altijd aankomt met die Zelensky op hakken video) Rusland is dan opeens een soort redder van conservatieve waarden oid. Dat narratief weten ze heel goed neer te zetten en te verdraaien.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, dit is te verwachten. Een groot gedeelte hierop fok, zijn ook verlengstuk van de trol groepen of zeer beïnvloedbaar voor propaganda.
Ik heb ook niet het idee dat de machthebbers in Rusland een sterke gedeelde ideologie hebben. Behalve dan zoveel mogelijk geld jatten. Maar dan wil je er ook iets mee kunnen doen, een kernoorlog past niet in dat straatje. De nazis bijvoorbeeld zouden zonder aarzelen heel het oostelijke deel van Duitsland genuked hebben om de Russen te verslaan. En de rest van Europa ook wel.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat altijd paraat staat zal vast werken.
Maar of geheel Rusland of zij met enige macht op de achtergrond, immers een vent als Poetin regeert nooit 100% alleen zonder steun, dat allemaal wel even prima vinden dat ook Rusland in zijn geheel zal eindigen qua bestaan, I think not.
Wat dan? Eenzijdige diplomatie? Poetin zegt: na de Krim, eerst de gehele Donbas. Dan gaat diplomatie niet lukken.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Aangezien we het over de wereld vrede hebben ben ik blij dat er toch nog landen/leiders zijn die op diplomatiek niveau proberen om tot een oplossing te komen.
Uiteraard snap ik dat Poetin tot nu toe nog maar weinig interesse heeft getoont in een diplomatieke oplossing, maar denk dat het daarom niet nodig is dat wij (Het westen, de EU, de NAVO) ons tot hetzelfde niveau gaan verlagen.
Blijf het bizar vinden dat schaamteloze gebedel om een derde wereldoorlog te beginnen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Taaie tante!
Ben ook wel benieuwd wanneer de eerste Republikein naar Oekraïne afreist. Die vonden het land immers geweldig interessant tijdens het Trump-regime en daarvoor.
Wie bedelt daarom?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Blijf het bizar vinden dat schaamteloze gebedel om een derde wereldoorlog te beginnen.
Dat is niet waar. Ze hadden tonnen aan net ontwikkeld zenuwgas liggen en toch hebben ze dat nooit ingezet.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat de machthebbers in Rusland een sterke gedeelde ideologie hebben. Behalve dan zoveel mogelijk geld jatten. Maar dan wil je er ook iets mee kunnen doen, een kernoorlog past niet in dat straatje. De nazis bijvoorbeeld zouden zonder aarzelen heel het oostelijke deel van Duitsland genuked hebben om de Russen te verslaan. En de rest van Europa ook wel.
Uitstraling. Die is daar heel emotioneel over.quote:
quote:Op zondag 1 mei 2022 09:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Blijf het bizar vinden dat schaamteloze gebedel om een derde wereldoorlog te beginnen.
Israël zou beter moeten weten. Maar die kijken lekker de andere kant op, totdat iemand het woord Holocaust ergens in een vergelijking noemt want dat is wel erg genoeg om te benoemen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:28 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zelfde als Israël.. Boevenstaten zijn het.
Als het westen niet met kernwaoens dreigt en escaleert dan gaat Poetin absoluut verder met de baltische staten en Bulgarijequote:Op zondag 1 mei 2022 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Rob van Wijk zegt heel veel goede dingen, trekt prima conclusies, hij is uitermate goed op de hoogte van de deplorabele staat van de westerse strijdkrachten en is al jaren een roepende in de woestijn.
Waar ik moeite mee heb is dat hij bij elk initiatief alleen maar weet te vertellen “dat je daar erg mee moet uitkijken” zonder dat hij een ander perspectief schetst. Tussen de regels door lees je dat hij eigenlijk tegen uitgebreide militaire hulp is wat in essentie betekent dat het westen zich niet met het conflict bemoeit. En dat vind ik best een wonderlijk standpunt, juist in de wetenschap dat de intenties van Putin in mist gehuld zijn.
En ja hij is de meest extreme wanneer het gaat over “we moeten Putin niet tarten want….”
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gen-stootblokken-aan
Ja Sjerrie verdient er nog een leuke boterham bij met zijn Poetin en Kremlin gelikquote:Op zondag 1 mei 2022 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]dat doet niemand Hans. Op Sjerrie's broodheren in het Kremlin na.
Laat die overschrijvingen eens zien?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]dat doet niemand Hans. Op Sjerrie's broodheren in het Kremlin na.
We wachten nog even tot je hebt aangetoond dat er mensen bedelen om WO3.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Laat die overschrijvingen eens zien?
Of hoor ik daar een onderbuik slap lullen?
https://twitter.com/KyivI(...)8%2F1%2F50p204595670quote:Op zondag 1 mei 2022 10:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We wachten nog even tot je hebt aangetoond dat er mensen bedelen om WO3.
Ik lees niks over WO3?quote:Op zondag 1 mei 2022 10:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
https://twitter.com/KyivI(...)8%2F1%2F50p204595670
Die vuile Oekraïners zitten het comfortabele leventje van Uitstraling en vergelijkbare personen in de weg! Laat ze zich gewoon overgeven, dan kunnen ze weer verder met hun leven. Oh ja overgeven noemen we “onderhandelen” dat klinkt chiquerquote:
In Israël wonen 1 miljoen Russen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Israël zou beter moeten weten. Maar die kijken lekker de andere kant op, totdat iemand het woord Holocaust ergens in een vergelijking noemt want dat is wel erg genoeg om te benoemen.
Hij heeft wapens gehandeld met Oekraïne. Derhalve heeft zijn familie bakken met geld verdient aan de oorlog. Zullen we dat niet verwarren met 'een kant kiezen' ?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Erdogan is redelijk duidelijk geweest en heeft ook genoeg Bayraktor's geleverd en heeft dus wel duidelijk een kant gekozen. Maar ik denk dat het verstandig is met Poetin dat we niet allemaal proberen om te laten zien wie de grootste piemel heeft.
De beste manier om deze oorlog op te lossen is uiteindelijk altijd nog een diplomatieke oplossing.
Oké en nu?quote:Op zondag 1 mei 2022 10:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
https://twitter.com/KyivI(...)8%2F1%2F50p204595670
Wat een idiote opmerking. Israël begeeft zich omtrent dit conflict gewoon in een erg lastige situatie. Rusland geeft hun toestemming om Hezbollah opmarsen te stoppen. Wat denk je dat het gevolg gaat zijn als ze Oekraïne hun kast kiezen in deze?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Israël zou beter moeten weten. Maar die kijken lekker de andere kant op, totdat iemand het woord Holocaust ergens in een vergelijking noemt want dat is wel erg genoeg om te benoemen.
Onwijs gaaf, toch? innovatie.quote:Op zondag 1 mei 2022 08:21 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Echt bizar, 500 euro drone, paar goedkope mortieren, en je hebt een precisiebombardement in elk weertype die BMPs van een miljoen onschadelijk kunnen maken. Scary.
denk dat je de Russische trol fabrieken onderschat. Ja ze zijn anti eu, pro trump, maar ook allemaal anti vaccinatie, pro volt, anti d66. En hier zit dus de crux. In het boek This Is How They Tell Me the World Ends: The Cyberweapons Arms Race Wordt de werk methodes van die farms goed helder uitgeschreven. Veel prominente pro trump, accounts, werden ineens massaal anti vaccinatie, terwijl er onder conservatief rechts niet eens zo'n hele groot aanhang van anti vaccinatie was. Toen die accounts offline zijn gehaald, bleek dat dit soort informatie ineens veel minder gepusht werd maar ook veel minder desinformatie. Het is heel naïef denk ik, om er van uit te gaan dat dit geen onderdeel is van de rusland zijn oorlogsvoering richting het Westen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het meeste komt uit een soort haat tegen de EU/het westen, vooral vanwege de bekende issues zoals immigratie, homo-rechten (geen wonder dat een bepaalde user hier altijd aankomt met die Zelensky op hakken video) Rusland is dan opeens een soort redder van conservatieve waarden oid. Dat narratief weten ze heel goed neer te zetten en te verdraaien.
Veel van die mensen weten volgens mij niet dat Russisch zo divers is als wat, en dat een gemiddelde rus waarschijnlijk voor buitenlander of moslim uitgemaakt wordt als je hem in een gemiddeld Amerikaans dorp neerzet.
Republikeinen zullen wel niet mogen gaan van hun politbureau.quote:
Lastig hè, mensen die zichzelf verdedigen tegen kindermoordenaars, verkrachters en plunderaars.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:54 schreef theunderdog het volgende:
Binnenkort een grootschalige oorlog. En dat allemaal om een land dat zelf ook zo corrupt als de .... is.
Lekker man.
Iedereen moet het net zo kut hebben als de Russen zelf. Snap dat nou eens. Niemand heeft stromend water of verharde wegen nodig.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:54 schreef theunderdog het volgende:
Binnenkort een grootschalige oorlog. En dat allemaal om een land dat zelf ook zo corrupt als de .... is.
Lekker man.
En in Oekraïne?quote:
Lastige situatie mijn reet. Als je vriend een land binnenvalt en daar de meest afschuwelijke misdaden pleegt, dan heb je een verkeerde vriend.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een idiote opmerking. Israël begeeft zich omtrent dit conflict gewoon in een erg lastige situatie. Rusland geeft hun toestemming om Hezbollah opmarsen te stoppen. Wat denk je dat het gevolg gaat zijn als ze Oekraïne hun kast kiezen in deze?
Niet elke etnische Rus in Oekraïne staat aan de kant van het Kremlin.quote:
Die zullen dan ongetwijfeld hun Russische paspoort inmiddels ritueel verbrand hebben.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Niet elke etnische Rus in Oekraïne staat aan de kant van het Kremlin.
Niemand zit op een oorlog te wachten natuurlijk. Maar toezien dat een barbaarse dictator nietsontziende maatregelen treft om hoe dan ook zijn verknipte ego nog groter te maken kun je gewoon niet negeren. Omdat je zelf de volgende kan zijn.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:54 schreef theunderdog het volgende:
Lekker man.
Helder, we zijn het helemaal eens dan.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die zullen dan ongetwijfeld hun Russische paspoort inmiddels ritueel verbrand hebben.
Daar heb ik het dan ook niet over, noch over een soort genocide op Russen in Oekraïne (of elders wat dat betreft) zodat er nul overblijven.
Ik bedoelde dan ook dat niemand meer Russisch woonachtig in Oekraïne, ooit nog überhaupt Russisch genoemd wil worden.
De reacties op nieuwsartikelen van de NOS of provinciale omroep zijn ook altijd bron van vermaak; schrijf- en grammaticale fouten tot en met en het alleenstaande bijstandsmoedertjesniveau spat er werkelijk van af.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
De comments sections op Facebook staan ook enkel vol met debielen en trollen doorgaans. Bij de Speld zijn ze soms nog wel leuk omdat mensen niet doorhebben dat het satire is en andere mensen er dan nog even een schepje bovenop doen.
Dat is niet nodig en alleen maar link, daarnaast staan er vaak al nucleaire wapens klaar in "gast" landen, in Nederland bijvoorbeeld in Volkel, weet niet of dat nog steeds zo is.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:44 schreef quirina het volgende:
Het gaat tijd worden dat elk NATO-land asap nucleaire wapens aanschaft.
Ja corrupt zijn ze ook nog, die Russen. Raar dat niemand ze daar nog voor is binnengevallen.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:54 schreef theunderdog het volgende:
Lekker man.
Dus Amerika is ook niet meer onze bondgenoot (Irak 2003)?quote:Op zondag 1 mei 2022 11:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Lastige situatie mijn reet. Als je vriend een land binnenvalt en daar de meest afschuwelijke misdaden pleegt, dan heb je een verkeerde vriend.
Wat me bij de Wijk het meeste stoort is dat hij wel aangeeft wat het westen vooral níet moet doen, maar over wat het westen dan wél zou moeten of kunnen doen zwijgt hij in alle toonaarden. En dat terwijl de de Russen geen gras over hun intenties en ambities laten groeien: "van Lissabon tot Vladivostok".quote:Op zondag 1 mei 2022 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Rob van Wijk zegt heel veel goede dingen, trekt prima conclusies, hij is uitermate goed op de hoogte van de deplorabele staat van de westerse strijdkrachten en is al jaren een roepende in de woestijn.
Waar ik moeite mee heb is dat hij bij elk initiatief alleen maar weet te vertellen “dat je daar erg mee moet uitkijken” zonder dat hij een ander perspectief schetst. Tussen de regels door lees je dat hij eigenlijk tegen uitgebreide militaire hulp is wat in essentie betekent dat het westen zich niet met het conflict bemoeit. En dat vind ik best een wonderlijk standpunt, juist in de wetenschap dat de intenties van Putin in mist gehuld zijn.
En ja hij is de meest extreme wanneer het gaat over “we moeten Putin niet tarten want….”
De kans dat 'wij' de volgde zijn, vergroot juist als wij ons betrekken in deze oorlog.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:23 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Niemand zit op een oorlog te wachten natuurlijk. Maar toezien dat een barbaarse dictator nietsontziende maatregelen treft om hoe dan ook zijn verknipte ego nog groter te maken kun je gewoon niet negeren. Omdat je zelf de volgende kan zijn.
Wellicht is het bij niets doen even goed onvermijdelijk dat we de volgende zijnquote:Op zondag 1 mei 2022 11:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kans dat 'wij' de volgde zijn, vergroot juist als wij ons betrekken in deze oorlog.
Ik ben behoorlijk kritisch als het op immigratie, EU en islam aankomt, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dan maar een verderfelijk volk als de Russen met hun achterlijke voorkeur voor het leven in een oorlogszuchtige dictatuur omarm.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het meeste komt uit een soort haat tegen de EU/het westen, vooral vanwege de bekende issues zoals immigratie, homo-rechten (geen wonder dat een bepaalde user hier altijd aankomt met die Zelensky op hakken video) Rusland is dan opeens een soort redder van conservatieve waarden oid. Dat narratief weten ze heel goed neer te zetten en te verdraaien.
Veel van die mensen weten volgens mij niet dat Russisch zo divers is als wat, en dat een gemiddelde rus waarschijnlijk voor buitenlander of moslim uitgemaakt wordt als je hem in een gemiddeld Amerikaans dorp neerzet.
Niets doen, is zo niets. Ik vind sancties best, wapens leveren ook nog. Maar die 'endgame' gedachtes van Biden en de mensen om hem heen, lijken mij onverstandig.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wellicht is het bij niets doen even goed onvermijdelijk dat we de volgende zijn
Wat wil je dan? Gewoon "see no evil hear no evil"?quote:Op zondag 1 mei 2022 11:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kans dat 'wij' de volgde zijn, vergroot juist als wij ons betrekken in deze oorlog.
Ze zouden toch leo 1s krijgen?quote:Op zondag 1 mei 2022 10:46 schreef capricia het volgende:
Duitse tanks onderweg naar het oosten. Bijzonder als de Russen weer tegen Duitse tanks moeten vechten. Kan me zo voorstellen dat dit heel veel Russisch sentiment zal brengen.
(Leopard 2, de goeie)
[ twitter ]
En nog meer;
https://twitter.com/r_u_v(...)9ffcvCPuIsZMG6g&s=19
Andere Duitse wapens zijn al gearriveerd:
[ twitter ]
Er zijn talloze landen die wij aan hun lot overlaten. Oekraïne is enkel wat dichterbij dan Yemen. Maar de feitelijke situatie is niet heel anders. De gevolgen voor 'ons' zijn begonnen, sinds wij er ons mee bemoeien.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:38 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Gewoon "see no evil hear no evil"?
Ik vind het allemaal helemaal kut, maar om nou heel Oekraïne maar aan hun lot over te laten, nee. Natuurlijk is er op Oekraïne genoeg aan te merken, maar in ons land gebeuren ook wel dingen die het daglicht niet kunnen verdragen als je maar genoeg zoekt. Vergeet niet dat de agressor nietsontziend alle onschuldigen gewoon aan het vermoorden is. Zonder aanleiding. Dat kan niet, wat voor mens ben je als je dat toestaat?
Zoals al in de reacties op Twitter te lezen valt; ze hebben het Duitse balkenkruis er nog op staan, lijkt me dus eerder dat ze naar de oostflank van de NATO gaan om deze te versterken.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:46 schreef capricia het volgende:
Duitse tanks onderweg naar het oosten. Bijzonder als de Russen weer tegen Duitse tanks moeten vechten. Kan me zo voorstellen dat dit heel veel Russisch sentiment zal brengen.
(Leopard 2, de goeie)
[ twitter ]
En nog meer;
https://twitter.com/r_u_v(...)9ffcvCPuIsZMG6g&s=19
Andere Duitse wapens zijn al gearriveerd:
[ twitter ]
Ik kan geen bevestiging vinden dat deze tanks (leopard 2) naar Oekraïne gaan. Kan ook voor de oostflank van de Navo bestemd zijn. Maar ik zie meerdere soorten tanks op dat tweede filmpje.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze zouden toch leo 1s krijgen?
Vanwaar de plotselinge ommezwaai?
Kan heel goed. Daarom schrijf ik ook 'naar het oosten'.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zoals al in de reacties op Twitter te lezen valt; ze hebben het Duitse balkenkruis er nog op staan, lijkt me dus eerder dat ze naar de oostflank van de NATO gaan om deze te versterken.
De gevolgen voor de wereld begonnen al voordat we ons er mee gingen bemoeien. In elk geval financieel. En omdat Poetin alles naar de kloten heeft geholpen in Oekraïne gaan arme landen het nog moeilijker krijgen. Ook als wij ons er niet mee zouden bemoeien waren er hele bevolkingen buiten Oekrainers dankzij Poetin naar de ellende gegaan.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn talloze landen die wij aan hun lot overlaten. Oekraïne is enkel wat dichterbij dan Yemen. Maar de feitelijke situatie is niet heel anders. De gevolgen voor 'ons' zijn begonnen, sinds wij er ons mee bemoeien.
Nazi dit, nazi dat.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan heel goed. Daarom schrijf ik ook 'naar het oosten'.
Er staat wel meer te wachten:
(Vergeet even die tekst, gaat me om het filmpje)
[ twitter ]
Ik denk dat knappere koppen dan een paar fokkers of Rob de Wijk zich er in het Pentagon en/of witte huis over gebogen hebben of Biden die uitspraak wel of niet openbaar zou moeten doen en wat de mogelijke uitwerking van die uitspraak in het Kremlin zou kunnen zijn. Het is niet alsof de Amerikanen zich in deze als met revolvers zwaaiende cowboys gedragen en de Russen moeilijk kijkend een 4D schaakspel zitten te spelen en zich het hoofd breken hoe ze de wereldvrede kunnen bewaren...quote:Op zondag 1 mei 2022 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niets doen, is zo niets. Ik vind sancties best, wapens leveren ook nog. Maar die 'endgame' gedachtes van Biden en de mensen om hem heen, lijken mij onverstandig.
Een prachtig pro-kremlin account. Toch?quote:Op zondag 1 mei 2022 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nazi dit, nazi dat.
Wel opmerkelijk is dat dergelijke "kritische" twitteraccounts vaak enorm actief zijn.
Oh ja. Ik weet nog wel dat na het zoveelste gebombardeerde kinderziekenhuis, door soldaten verkrachte kleuters en massagraven gevuld met de handen op de rug gebonden burgers ik wel zoiets had van nou Amerika, dat gaat wel wat ver. Maar dat mocht je niet zeggen hè, want dan gingen ze dreigen met kernwapens en het vernietigen van de wereld.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus Amerika is ook niet meer onze bondgenoot (Irak 2003)?
Zo werkt geopolitiek niet. Het is geen sprookjesboek.
Ja, inderdaad. De geopolitieke strategieën in Amerika waren altijd geweldig. Dat laat de historie wel zien.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat knappere koppen dan een paar fokkers of Rob de Wijk zich er in het Pentagon en/of witte huis over gebogen hebben of Biden die uitspraak wel of niet openbaar zou moeten doen en wat de mogelijke uitwerking van die uitspraak in het Kremlin zou kunnen zijn. Het is niet alsof de Amerikanen zich in deze als met revolvers zwaaiende cowboys gedragen en de Russen moeilijk kijkend een 4D schaakspel zitten te spelen en zich het hoofd breken hoe ze de wereldvrede kunnen bewaren...
De intentie om Poetin's regime in te laten storten en de Russische krijgsmacht grote verliezen te laten lijden in Oekraïne lijkt me, om de veiligheid van Ruslands Europese buren (en daar behoren wij ook toe) te garanderen, in ieder geval de juiste.
Het is allemaal een links complot!quote:Op zondag 1 mei 2022 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Voordelen navo grootmachten:
VS: degradatie euro, sterkere dollar, meer handel LNG en rest, afzwakking EU
UK: degradatie euro, sterkere pond, handelsoorlog EU winnen, UK heeft veel kernenergie en wordt niet geraakt door RUS gas
China: degradatie euro, sterkere handelspositie, handelsoorlog winnen.
Ik snap wel dat die de EU zei ophitsen. Geef alles aan Oekraïne, wij bewaken de rest.
Je bezit echt weinig kennis he?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oh ja. Ik weet nog wel dat na het zoveelste gebombardeerde kinderziekenhuis, door soldaten verkrachte kleuters en massagraven gevuld met de handen op de rug gebonden burgers ik wel zoiets had van nou Amerika, dat gaat wel wat ver. Maar dat mocht je niet zeggen hè, want dan gingen ze dreigen met kernwapens en het vernietigen van de wereld.
Of ging dat nou om een andere oorlog?
Stevige beschuldiging wel. Van wie heb je dit talking point?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor Europa, de vrede in Europa en het westen is het van het grootste belang dat dat clubje cokesnuivers Zelensky en Arestovich worden ingeruild. Die overleven wel in Panama ofzo. Dan door slimme intel acties Poetin laten afzetten en een paar wijze mannen in het oosten de boel weer rustig laten opbouwen, een kabbelend Rusland in redelijke welvaart en met goede handelsakkoorden (wij moeten het gas gewoon opmaken) is de uitkomst.
Oh ja, murrika bad...quote:Op zondag 1 mei 2022 12:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. De geopolitieke strategieën in Amerika waren altijd geweldig. Dat laat de historie wel zien.
Van Kremlintrolletjes:quote:Op zondag 1 mei 2022 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Stevige beschuldiging wel. Van wie heb je dit talking point?
Kun je niet beter je school afmaken en zo jouw lage sociale situatie ontstijgen in plaats van op internet dictators te aanbidden die jou toch niet zien staan?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor Europa, de vrede in Europa en het westen is het van het grootste belang dat dat clubje cokesnuivers Zelensky en Arestovich worden ingeruild. Die overleven wel in Panama ofzo. Dan door slimme intel acties Poetin laten afzetten en een paar wijze mannen in het oosten de boel weer rustig laten opbouwen, een kabbelend Rusland in redelijke welvaart en met goede handelsakkoorden (wij moeten het gas gewoon opmaken) is de uitkomst.
Goede comeback. Je kan zo in het cyberleger van Poetin aan de slag met die mentaliteit.quote:
Waarom moeten Zelensky, zijn adviseurs en zijn regering ingeruild worden? Op welke manier is dat noodzakelijk voor het tweede deel van van je gigantisch slimme plannetje?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
quote:Op zondag 1 mei 2022 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kun je niet beter je school afmaken en zo jouw lage sociale situatie ontstijgen in plaats van op internet dictators te aanbidden die jouw toch niet zien staan?
Het is duidelijk de schuld van de rabobank.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:
UK: degradatie euro, sterkere pond, handelsoorlog EU winnen, UK heeft veel kernenergie en wordt niet geraakt door RUS gas
Ik snap wel dat die de EU zei ophitsen. Geef alles aan Oekraïne, wij bewaken de rest.
Zo jammer dat je best redelijke Posts afwisselt met je haat ten opzichte van zelensky en de zijnen. Vertel wat heeft deze man gedaan dat jij het noodzakelijk vindt hem continu aan te vallen?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze user had het er gisteren ook al over. Kennelijk is het nogal belangrijk en hoopt deze dat het 'Zelensky cokesnuiver!1!1'-verhaal hier ook tractie krijgt.quote:
Wellicht een dealtje met de Polen? Leopard 2's naar Polen en Poolse T-72's (en varianten) naar Oekraïne?quote:Op zondag 1 mei 2022 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan geen bevestiging vinden dat deze tanks (leopard 2) naar Oekraïne gaan. Kan ook voor de oostflank van de Navo bestemd zijn. Maar ik zie meerdere soorten tanks op dat tweede filmpje.
https://twitter.com/w4lIj(...)Zxe_-uYZxdEQAsg&s=19
Wat een logistieke hè.![]()
Wat een argument hèquote:
Je bent een bijzondere dame.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Goede comeback. Je kan zo in het cyberleger van Poetin aan de slag met die mentaliteit.
Misschien zegt hij je erg moet uitkijken juist omdat hij de deplorabele situatie van de westerse strijdkrachten kent. Op papier lijkt een voorstel van actie wel uitvoerbaar, maar mogelijk weet hij hoe moeilijk het zal zijn om daadwerkelijk uit te voeren.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En snuift hij daarom coke?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Vergeet niet dat Zelensky en co in het zadel zijn geholpen door Ihor Kolomoisky, een multi miljardair die zijn grootste fortuin heeft gestolen uit de UKR staatsbank.
Zelensky is waarschijnlijk nog steeds de spreekbuis, wat hij zegt is iets wat Kolomoisky al jaren wil, de totale vernietiging van Rusland.
Lijkt erg vergezocht maar dit is een gegeven. Igor Kolomoisky zit nu nog in Kiev, men weet niet hoevaak en of die Zelensky en co nog spreekt maar als je de interviews van hem leest van jaren terug hoor je precies dezelfde teksten nu door Zelensky gebruikt worden.
En het westen trapt erin. De burgers van UKR leiden onder de dure melagone oorlogsretoriek van een in Rusland geboren oligarch die Oekraïne in zijn greep heeft.
Stevige uitspraken die je hier presenteert als voldongen feiten.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Vergeet niet dat Zelensky en co in het zadel zijn geholpen door Ihor Kolomoisky, een multi miljardair die zijn grootste fortuin heeft gestolen uit de UKR staatsbank.
Zelensky is waarschijnlijk nog steeds de spreekbuis, wat hij zegt is iets wat Kolomoisky al jaren wil, de totale vernietiging van Rusland.
Lijkt erg vergezocht maar dit is een gegeven. Igor Kolomoisky zit nu nog in Kiev, men weet niet hoevaak en of die Zelensky en co nog spreekt maar als je de interviews van hem leest van jaren terug hoor je precies dezelfde teksten nu door Zelensky gebruikt worden.
En het westen trapt erin. De burgers van UKR leiden onder de dure melagone oorlogsretoriek van een in Rusland geboren oligarch die Oekraïne in zijn greep heeft.
Het eerste deel klopt. Alleen is Amerika juist veel te voorzichtig geweest met Rusland. Er is totaal geen sprake van ophitserij geweest.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Laat geworden gisteren?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe zit het nou met die coke?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Omdat Zelensky een cokesnuiver is. Een snuiver! Van COKEquote:Op zondag 1 mei 2022 12:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom moeten Zelensky, zijn adviseurs en zijn regering ingeruild worden? Op welke manier is dat noodzakelijk voor het tweede deel van van je gigantisch slimme plannetje?
Ja kijk dat hij coke snuift is niet chique maar ik snap niet waarom men het geen probleem vindt dat hij een nazi is?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Omdat Zelensky een cokesnuiver is. Een snuiver! Van COKE![]()
Kijk, niet echt natuurlijk en als het wel zo was was het ook niet echt een argument, maar je moet wel begrijpen, dat toch, snap je.
Nee zo moet je het ook niet zien ze staan in principe aan onze zijde echter steeds zijn er wel wat andere geolpolitieke uitkomsten die gunstig zijn voor de VS en ongunstig voor de EU.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:11 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het eerste deel klopt. Alleen is Amerika juist veel te voorzichtig geweest met Rusland. Er is totaal geen sprake van ophitserij geweest.
Dit soort posts zijn wel handig voor bijltjesdag.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:
quote:
Het zijn jonge gasten, voormalige showbiz sterren. Ik ben geen expert en laat me niet leiden door propoganda, maar bij het eerste filmpje en de mimiek van arestovich dacht ik, ja coke, kan niet anders.quote:
Blijf wel zorgvuldig met je kritiek jegens Israel. Anti-zionisme wordt al snel antisemitisme.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]oké. Ik vind jou ook wel heel speciaal hoor.
quote:Op zondag 1 mei 2022 12:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zijn jonge gasten, voormalige showbiz sterren. Ik ben geen expert en laat me niet leiden door propoganda, maar bij het eerste filmpje en de mimiek van arestovich dacht ik, ja coke, kan niet anders.
Het was ook heel onverstandig van de EU om zo afhankelijk te worden van Russisch gas. Het is onaanvaardbaar dat de EU miljarden Euro's aan Rusland schenkt, terwijl Poetin bezig is met een genocide in Oekraine.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee zo moet je het ook niet zien ze staan in principe aan onze zijde echter steeds zijn er wel wat andere geolpolitieke uitkomsten die gunstig zijn voor de VS en ongunstig voor de EU.
Neem bv de uitspraak die de Amerikanen steeds doen dat het laf is van Europa en dat we gelijk van Russisch gas af moeten.
Ja lekker lullen; dat levert de VS veel op en de EU stort in een jaren lange economische crisis
Tsja, dan zullen er juist andere manieren gevonden dienen te worden om de Russen pijn te doen als het op militair vlak niet mogelijk is. Maar met sancties veroordelen we de westerse burger volgens de Wijk tot de bedelstaf, terwijl de Russen nog net geen Wirtschaftswunder van jewelste te wachten staat waarbij zelfs Oleg in Siberië multimiljonair wordt incl. oligarchenjacht en kapitale villa als gevolg van westerse sancties.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Misschien zegt hij je erg moet uitkijken juist omdat hij de deplorabele situatie van de westerse strijdkrachten kent. Op papier lijkt een voorstel van actie wel uitvoerbaar, maar mogelijk weet hij hoe moeilijk het zal zijn om daadwerkelijk uit te voeren.
Het hoeft niet gelijk, het was 10 jaar geleden al duidelijk dat dit zou moeten.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:14 schreef Lospedrosa het volgende:
het laf is van Europa en dat we gelijk van Russisch gas af moeten.
Had men toen al maar naar de linksche deugmenschen geluisterd. Dan zaten we nu niet met het gezeik.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het hoeft niet gelijk, het was 10 jaar geleden al duidelijk dat dit zou moeten.
En straks weer dagbestedingquote:Op zondag 1 mei 2022 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, 0:00 en vanochtend lekker op tijd eruit en net 80km gemtb’t heerlijk
quote:Op zondag 1 mei 2022 12:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zijn jonge gasten, voormalige showbiz sterren. Ik ben geen expert en laat me niet leiden door propoganda, maar bij het eerste filmpje en de mimiek van arestovich dacht ik, ja coke, kan niet anders.
Ja, maar toen moesten de Duitsers volgens Poetinversteher Merkel in recordtempo van kolen- en kernenergie af.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het hoeft niet gelijk, het was 10 jaar geleden al duidelijk dat dit zou moeten.
Hij snuift prednison. Helemaal los gaat iequote:Op zondag 1 mei 2022 12:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig staat deze meneer niet hartstikke bol van de chemische substanties...
Rusland wil de eu kapot hebben, en voert een oorlog tegen de eu. De grootste anti eu politici van Nederland, is de grootste fan van Poetin.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee zo moet je het ook niet zien ze staan in principe aan onze zijde echter steeds zijn er wel wat andere geolpolitieke uitkomsten die gunstig zijn voor de VS en ongunstig voor de EU.
Neem bv de uitspraak die de Amerikanen steeds doen dat het laf is van Europa en dat we gelijk van Russisch gas af moeten.
Ja lekker lullen; dat levert de VS veel op en de EU stort in een jaren lange economische crisis
Ik geloof niet dat dat je daar zorgen om hoeft te maken, maar toch bedankt voor je goede raad.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Blijf wel zorgvuldig met je kritiek jegens Israel. Anti-zionisme wordt al snel antisemitisme.
En daarnaast zullen ze zelfs binnen de NAVO en de EU dat ook wel niet toestaan. En de US zal ook wel zorgvuldig kiezen in welke landen ze nucleaire wapens plaatsen, dus bijvoorbeeld niet in Hongarije.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet nodig en alleen maar link, daarnaast staan er vaak al nucleaire wapens klaar in "gast" landen, in Nederland bijvoorbeeld in Volkel, weet niet of dat nog steeds zo is.
[ afbeelding ]
Je hebt echt een beetje een psychotische zondag hè?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Belangrijkste is, zien en horen jullie Zelensky weer praten en vragen om de zwaarste wapens van de EU denk dan maar een ding: de coke werkt goed.
Als dat maar in jullie kopjes blijft hangen.
weer een voorbeeld van Russische trol posten.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Belangrijkste is, zien en horen jullie Zelensky weer praten en vragen om de zwaarste wapens van de EU denk dan maar een ding: de coke werkt goed.
Mwau. Ik vind het nogal wat. Een land , met een bevolking dat zo'n geschiedenis heeft het kwalijk nemen dat ze voor hun eigen veiligheid kiezen.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat je daar zorgen om hoeft te maken, maar toch bedankt voor je goede raad.
Er zit sowieso een mechanisme in dat alleen het "host" land de bom kan gebruiken.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En daarnaast zullen ze zelfs binnen de NAVO en de EU dat ook wel niet toestaan. En de US zal ook wel zorgvuldig kiezen in welke landen ze nucleaire wapens plaatsen, dus bijvoorbeeld niet in Hongarije.
Rusland heeft natuurlijk een enorm grondgebied. Genoeg land om voedsel te verbouwen voor de bevolking, genoeg grondstoffen voor vrijwel alle industrien. En aangezien veel landen grote afnemers zijn van de grondstoffen uit Rusland, is er ook een gestage geldstroom naar het land toe. Lastig te raken dus, maar eigenlijk wel verwonderlijk dat het land er zo slecht voorstaat als het er voorstaat, en dat is dan vooral dankzij de oligarchenn. Veel Russen zouden geholpen zijn met de honderden miljarden die de oligarchen bezitten.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tsja, dan zullen er juist andere manieren gevonden dienen te worden om de Russen pijn te doen als het op militair vlak niet mogelijk is. Maar met sancties veroordelen we de westerse burger volgens de Wijk tot de bedelstaf, terwijl de Russen nog net geen Wirtschaftswunder van jewelste te wachten staat waarbij zelfs Oleg in Siberië multimiljonair wordt incl. oligarchenjacht en kapitale villa als gevolg van westerse sancties.
Valt best mee man. Lighten up!quote:Op zondag 1 mei 2022 12:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
weer een voorbeeld van Russische trol posten.
nooit hebben je gehoord over coke en een rusische Twitter account begint en je spam die onzin letterlijk over.
Ja is zo, eigenlijk zijn de Panama papers veel betere smear maar daar staan Poetin en zijn entourage ver bovenin dus dat kunnen ze niet goed gebruikenquote:Op zondag 1 mei 2022 12:31 schreef Panthera. het volgende:
Het is wel opmerkelijk dat er blijkbaar zo weining smear over Zelensky te vinden is dat ze in Rusland met coke snuiven moeten komen. Who the fuck cares als het waar is. En zelfs dat is alleen te 'bewijzen' met fakes
de link met hunter Biden komt binnen 2 weken. wat is het doel: republikeinen weer anti Biden maken, dus tegen werken van Biden zijn beleid (het hele congress stemde voor op 11 na ofzo).quote:Op zondag 1 mei 2022 12:31 schreef Panthera. het volgende:
Het is wel opmerkelijk dat er blijkbaar zo weining smear over Zelensky te vinden is dat ze in Rusland met coke snuiven moeten komen. Who the fuck cares als het waar is. En zelfs dat is alleen te 'bewijzen' met fakes
Maar waarom kom je steeds met dit soort niet ter zake doende onzin op de proppen?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja is zo, eigenlijk zijn de Panama papers veel betere smear maar daar staan Poetin en zijn entourage ver bovenin dus dat kunnen ze niet goed gebruiken
Ik denk niet dat deze foto is vrijgegeven door het Russische ministerie van propaganda & sportzakenquote:Op zondag 1 mei 2022 12:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat het belangrijk is dat we inzien dat we moeten kappen met de verheerlijking van Oekraïne en hun net zo grote propoganda.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar waarom kom je steeds met dit soort niet ter zake doende onzin op de proppen?
Tunnelvisiequote:Op zondag 1 mei 2022 12:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar waarom kom je steeds met dit soort niet ter zake doende onzin op de proppen?
Dat weet je niet. Speculeren over de gezondheid van een leider is al zo oud als de weg naar Rome. Dat zie je net zo goed bij Trump of Biden. Dus weet niet wat de toegevoegde waarde van dat soort opmerkingen is.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
waarom moeten we kappen met verheerlijking van Oekraïne en hun net zo grote propaganda?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat het belangrijk is dat we inzien dat we moeten kappen met de verheerlijking van Oekraïne en hun net zo grote propoganda.
Alleen in Rusland kun je ervoor de gevangenis in gaan, des te leuker om driftig te speculeren over de zwakte van de sterkste der sterke leidersquote:Op zondag 1 mei 2022 12:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Speculeren over de gezondheid van een leider is al zo oud als de weg naar Rome. Dat zie je net zo goed bij Trump of Biden. Dus weet niet wat de toegevoegde waarde van dat soort opmerkingen is.
Oke, maar het heeft totaal geen toegevoegde waarde. Maar doe wat je fijn vindt.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alleen in Rusland kun je ervoor de gevangenis in gaan, des te leuker om driftig te speculeren over de zwakte van de sterkste der sterke leiders
Kon je geen nog goedkopere beschuldiging bedenken?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee juist niet, die statusquo die er nu heerst zal de oorlog versterken en de EU steeds verder verzwakken vooral economisch.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom moeten we kappen met verheerlijking van Oekraïne en hun net zo grote propaganda?
Ik zou denken (geopolitiek gezien), hoe sterker en beter Oekraïne is, hoe beter dit voor ons is.
Nou als we het dan toch over de geschiedenis gaan hebben. Het volk in dat land zou juist als geen ander moeten weten waar wegkijken van misdaden tegen de menselijkheid onder het mom van neutraliteit toe leidt.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau. Ik vind het nogal wat. Een land , met een bevolking dat zo'n geschiedenis heeft het kwalijk nemen dat ze voor hun eigen veiligheid kiezen.
Ik zou niet weten waarom eigenlijk.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee juist niet, die statusquo die er nu heerst zal de oorlog versterken en de EU steeds verder verzwakken vooral economisch.
Een regime change aan beide zijden is nodig ons uit deze oorlogsretoriek te halen. Belangrijkste is Poetin weg maar besef wel dat Zelensky en co ook moeten opsldtappen, dan zijn we weer op de goede weg.
Wat had ie te vertellen dan ?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
Ben Hodges had een zeer goed verhaal in Buitenhof
Het had wel toegevoegde waarde, namelijk de suggestie dat Zelensky een cokesnuiver is (Russische propaganda) weerleggen met eenquote:Op zondag 1 mei 2022 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oke, maar het heeft totaal geen toegevoegde waarde. Maar doe wat je fijn vindt.
Lospedrosa's neus is waarschijnlijk de hele nacht op wintersport geweest in de Colombiaanse sneeuw.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je hebt echt een beetje een psychotische zondag hè?
Als Poetin Oekraïne niet binnengevallen was, had de Oekraïense bevolking Zelensky zeer waarschijnlijk weggestemd. Juist de aanval van de Russen en het standvastige gedrag van Zelensky heeft hem populair gemaakt.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee juist niet, die statusquo die er nu heerst zal de oorlog versterken en de EU steeds verder verzwakken vooral economisch.
Een regime change aan beide zijden is nodig ons uit deze oorlogsretoriek te halen. Belangrijkste is Poetin weg maar besef wel dat Zelensky en co ook moeten opsldtappen, dan zijn we weer op de goede weg.
Zo werkt de wereld nou eenmaal.quote:
Zo werkt de wereld alleen soms bij een burgeroorlog, dat de leiders van beiden partijen opstappen tbv de nationale eenheid.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld nou eenmaal.
Als je een bedrijf hebt en 2 afdelingshoofden vechten elkaar de tent uit, misschien heeft er een veel betere kaarten en is de andere veel te agressief en narcistisch, je zult beide de tent uit moeten gooien om de rust terug te brengen.
Fair point.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Voor hightech is Rusland echter nog altijd enorm afhankelijk van het westen; Russische pogingen om zelf cpu's te ontwikkelen en produceren lopen steevast op een mislukking uit en hun hele defensie- en luchtvaartindustrie kan niet zonder westerse onderdelen en componenten.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Rusland heeft natuurlijk een enorm grondgebied. Genoeg land om voedsel te verbouwen voor de bevolking, genoeg grondstoffen voor vrijwel alle industrien. En aangezien veel landen grote afnemers zijn van de grondstoffen uit Rusland, is er ook een gestage geldstroom naar het land toe. Lastig te raken dus, maar eigenlijk wel verwonderlijk dat het land er zo slecht voorstaat als het er voorstaat, en dat is dan vooral dankzij de oligarchenn. Veel Russen zouden geholpen zijn met de honderden miljarden die de oligarchen bezitten.
Je ziet nu ook dat de VS aan het proberen is om het intellect weg te lokken, door immigratie van hoogopgeleide Russen makkelijker te maken, dat is misschien iets om Rusland te raken.
Er is echt geen facepalm groot genoeg als antwoord op deze post. Man, man, man...quote:Op zondag 1 mei 2022 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je een bedrijf hebt en 2 afdelingshoofden vechten elkaar de tent uit, misschien heeft er een veel betere kaarten en is de andere veel te agressief en narcistisch, je zult beide de tent uit moeten gooien om de rust terug te brengen.
Voor iemand die een paal in zijn broek krijgt van de Sovjet Unie heeft 'ie inderdaad wel een aardig bourgeoise welvaartsplofkop.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze foto is vrijgegeven door het Russische ministerie van propaganda & sportzaken
En heel veel miljarden. Maar dat is toeval, natuurlijk, die vielen gewoon per ongeluk in zijn zak. Gebeurt mij ook dagelijks.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor iemand die een paal in zijn broek krijgt van de Sovjet Unie heeft 'ie inderdaad wel een aardig bourgeoise welvaartsplofkop.
Maar, snuift hij ook coke?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En heel veel miljarden. Maar dat is toeval, natuurlijk, die vielen gewoon per ongeluk in zijn zak. Gebeurt mij ook dagelijks.
Lijkt jou ook niet dat de Oekraïners daarover zouden moeten beslissen? Je blijft er een bijzondere mening op nahouden namelijk.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
I hate it when that happens!quote:Op zondag 1 mei 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En heel veel miljarden. Maar dat is toeval, natuurlijk, die vielen gewoon per ongeluk in zijn zak. Gebeurt mij ook dagelijks.
Beer bedoel je.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar wel heel mannelijk, natuurlijk, op een paard met onbloot bovenlijf.
Waarom? denk dat Oekraïne bij de eu juist heel goed is gezien de grondstoffen die ze hebben in zuid Oekraïne, hun gas velden in de zwarte zee. Daarnaast een goede plek voor een basis in de zwarte zee. kun je nog beter verdedigen tegen schurken staat rusland.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
even wat diplomaten evacuerenquote:
Beetje goed vertoeven daar in Sint Peterburg eigenlijk?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Eerder van ING. De Rabobank weigert de Russen namelijk te sponsoren itt de ING-bank.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het is duidelijk de schuld van de rabobank.
Nog acht daagjes wachten en dan is de speciale dag aangebrokenquote:Op zondag 1 mei 2022 13:18 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
https://www.chroniclelive(...)sia-ukraine-23830789
Waarom zou hij? De Speciale militaire operatie verloopt toch geheel volgens plan?quote:Op zondag 1 mei 2022 13:18 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Tegenstrijdigheid in hun leugens lijkt ze niet heel veel uit te maken.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou hij? De Speciale militaire operatie verloopt toch geheel volgens plan?
Voor de reservisten. en nee, daar gaan ze niet genoeg training mee krijgen.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Oude ww2 artillery is uit de mottenballen gehaald. Afgezien van dat het inferieur spul is, gaan de manschappen sowieso genoeg training krijgen om er effectief mee te zijn?
[ twitter ]
Het echte spul is 9 mei aanwezig in Moskou tijdens de optocht.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Oude ww2 artillery is uit de mottenballen gehaald. Afgezien van dat het inferieur spul is, gaan de manschappen sowieso genoeg training krijgen om er effectief mee te zijn?
[ twitter ]
Klopt maar de inmenging accepteert hij niet.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom zou hij? De Speciale militaire operatie verloopt toch geheel volgens plan?
Nice, meer dode Ruskis!quote:Op zondag 1 mei 2022 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt maar de inmenging accepteert hij niet.
Biden wil nu 22 miljard vrijmaken voor wapens voor Oekraïne.
Klopt, de inmenging van meer nazi-landen is natuurlijk een nieuwe ontwikkeling die vraagt om nieuwe maatregelen.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Biden wil nu bv 22 miljard vrijmaken voor wapens voor Oekraïne.
De Amerikanen hebben ook 96 oude houwitsers verzonden. Een model dat al sinds 1942 in gebruik is.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Behalve van Chinezen, Syriers en Tsjetsjenen.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Je zou je deze vraag ook kunnen stellen over Biden en Zelensky.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:30 schreef Confetti het volgende:
De enige vraag is of er niet een fractie opstaat in de politieke of militaire elite die hem of zijn handlangers kan afzetten. Je zou denken dat daar toch ook nog mensen zijn die de natie willen beschermen, ook tegen vijanden van binnen.
De M777 is helemaal nog niet zo oud?quote:Op zondag 1 mei 2022 13:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben ook 96 oude houwitsers verzonden. Een model dat al sinds 1942 in gebruik is.
De truck is dat je met moderne radarbeelden kan zien waar ze inslaan, en ze daarop aan kan passen.
Vanaf twee minuten:
Is goed Hans, ik ga het meteen even vragen.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:34 schreef Za het volgende:
[..]
Je zou je deze vraag ook kunnen stellen over Biden en Zelensky.
Vervolging als les.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nou als we het dan toch over de geschiedenis gaan hebben. Het volk in dat land zou juist als geen ander moeten weten waar wegkijken van misdaden tegen de menselijkheid onder het mom van neutraliteit toe leidt.
Niet dat het er toe doet verder maar die meneer in mij UI is bijvoorbeeld ook Joods. Voordat je me weer probeert te associëren met antisemitisme.
Ik vermoed dat ze de verkeerde afbeelding erbij gedaan hebben.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De M777 is helemaal nog niet zo oud?
2005 toch?quote:Op zondag 1 mei 2022 13:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, en avond na avond op RUS TV bespreken hoe binnen zoveel seconden elke europese stad genuked kan worden.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat me bij de Wijk het meeste stoort is dat hij wel aangeeft wat het westen vooral níet moet doen, maar over wat het westen dan wél zou moeten of kunnen doen zwijgt hij in alle toonaarden. En dat terwijl de de Russen geen gras over hun intenties en ambities laten groeien: "van Lissabon tot Vladivostok".
hij verward de kogels (155MM) met het wapen denk ik.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lees echter overal dat de M777 naar Oekraïne gaat. Voor de m114 zie ik maar 1 twijfelachtig filmpje.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de verkeerde afbeelding erbij gedaan hebben.
De M114 is uit 1942.
de M114 is voor het laatst in Vietnam gebruikt door de US. denk niet dat ze ze nog hebben.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lees echter overal dat de M777 naar Oekraïne gaat. Voor de m114 zie ik maar 1 twijfelachtig filmpje.
Zal dan wel geen grond radar zijn want die wordt geblokkeerd door de kromming van de aarde?quote:Op zondag 1 mei 2022 13:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben ook 96 oude houwitsers verzonden. Een model dat al sinds 1942 in gebruik is.
De truck is dat je met moderne radarbeelden kan zien waar ze inslaan, en ze daarop aan kan passen.
Vanaf twee minuten:
Ik zag een filmpje waar ze het hadden over de M113.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lees echter overal dat de M777 naar Oekraïne gaat. Voor de m114 zie ik maar 1 twijfelachtig filmpje.
Waarom zou je democratisch gekozen regeringsleiders willen afzetten?quote:Op zondag 1 mei 2022 13:34 schreef Za het volgende:
[..]
Je zou je deze vraag ook kunnen stellen over Biden en Zelensky.
Yep, samen met Zelensky die eigenlijk zijn zoon is keren ze zich tegen het westen.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:18 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Ben je nu sarcastisch? Want dat zou de verklaring dat het Russische leger door zwakzinnigen wordt geleid in eens heel plausibel maken.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Het echte spul is 9 mei aanwezig in Moskou tijdens de optocht.
Volgens mij komt dat vooral omdat het makkelijk te vervangen is. Als je alles in de grond stopt en er komt een orkaan langs duurt het 23232x zolang en veel duurder om weer stroom te kunnen leveren.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:58 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
En zo kan de VS middels Oekraïne oorlog voeren tegen Rusland. De electriciteit in het pauper America lopen nog steeds via vaak houten bovengrondse masten
Wanneer wordt deze seniele gek Biden ontmanteld?
Land of the Great 33 billion for Ukraine:
[ afbeelding ]🤣
Dit nieuws is drie dagen oud.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:58 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
En zo kan de VS middels Oekraïne oorlog voeren tegen Rusland. De electriciteit in het pauper America lopen nog steeds via vaak houten bovengrondse masten
[ afbeelding ]🤣
quote:Biden wil 33 miljard dollar extra voor steun aan Oekraïne
De Amerikaanse president Biden vraagt het Congres om zo'n 33 miljard dollar extra vrij te maken voor steun aan de Oekraïense oorlogsinspanning. 20 miljard dollar is bestemd voor militaire bijstand, 8,5 miljard dollar voor economische steun. 3 miljard dollar is bestemd voor humanitaire en voedselhulp. Ook wil Biden degenen die de sancties tegen Rusland omzeilen harder kunnen aanpakken, waarvoor het Congres ook toestemming moet geven.
Daarnaast gaat Biden vragen om nieuwe bevoegdheden die hem in staat moeten stellen geld van Russische oligarchen af te nemen. Dat geld wil hij vervolgens ook gebruiken om Oekraïne te steunen. De verkoop van in beslag genomen bezittingen van oligarchen moet nog meer geld voor Oekraïne opbrengen.
De VS en de EU hebben sinds het begin van de oorlog naar schatting voor ruim 29 miljard euro aan bezittingen in beslag genomen. Het gaat om onder meer banktegoeden, jachten, vastgoed en kunst.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-61045702
Takes one to know one, zoiets?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee het is een kwestie van $$$quote:Op zondag 1 mei 2022 14:01 schreef over_hedge het volgende:
Volgens mij komt dat vooral omdat het makkelijk te vervangen is. Als je alles in de grond stopt en er komt een orkaan langs duurt het 23232x zolang en veel duurder om weer stroom te kunnen leveren.
Heeft weinig met biden te maken
Ja. Dat is mijn punt...quote:
Bizar en zeer zorgelijk. Bizar ook dat er geen enkele reactie op dit bericht komt hier. Russificatie in optima.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:52 schreef Aether het volgende:
'Roebel vanaf vandaag betaalmiddel in Cherson'
https://nos.nl/l/2427115
Rusland wil op de lange termijn een "sterke politieke en economische invloed" uitoefenen op de Oekraïense stad Cherson. Dat blijkt onder meer uit het besluit om vanaf vandaag de roebel te introduceren als betaalmiddel in Cherson, schrijft het Britse ministerie van Defensie in de dagelijkse update over de oorlog in Oekraïne. Er zou een overgangsperiode van vier maanden van de Oekraïense grivna naar de roebel zijn ingesteld.
Verder hebben de Russische bezetters in Cherson tegen inwoners van de Oekraïense stad gezegd dat een terugkeer naar Oekraïens gezag "onmogelijk" is. Ook is er inmiddels een pro-Russisch stadsbestuur aangesteld, zo stellen de Britten.
Cherson werd al vroeg na het uitbreken van de oorlog veroverd door Russische troepen. De zuidelijk gelegen stad is strategisch belangrijk vanwege de ligging nabij de Krim en als hub naar het noorden en westen van Oekraïne.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou je denken?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
Jongens, is het niet beter om Lospedrosa te laten voor wat het is, volgens mij is ie aan het trollen, of het is écht een anonieme internetautist met een fetish voor een dictator. Maar laat die jongen gewoon."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Tja wat jouw baarlijke nonsens vooral zo grappig maakt is dat Biden de eerste president sinds tijden is die structureel in infrastructuur investeert. Veel investeert zelfs.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:58 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]🤣
Zeeeeer belangrijk, de mening van deze Nikcy.quote:
Probeer je hier een argument te maken?quote:En zo kan de VS middels Oekraïne oorlog voeren tegen Rusland. De electriciteit in het pauper America lopen nog steeds via vaak houten bovengrondse masten
[ afbeelding ]🤣
Nee je punt was dat het zo makkelijker te vervangen is.quote:
Misschien moet hij minder emotioneel zijn en water bij de wijn doen.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Ja en wat denk je wat goedkoper is. Boven de grond of onder de grond vervangen?quote:Op zondag 1 mei 2022 14:15 schreef Za het volgende:
[..]
Nee je punt was dat het zo makkelijker te vervangen is.
Ze hebben er het geld niet voor, investeren liever in oorlogen.
"The main reason why undergrounding hasn't been fully adopted in the U.S. is the overwhelmingly high cost of installing underground power lines. Estimates place the cost of undergrounding power lines at roughly $750 per foot, compared with $70 per foot to install power lines the way we do today."
Als je serieuze vredesonderhandelingen wil, is het verstandig om eerst de onderhandelingspositie van Rusland te verzwakken.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:58 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]🤣
Doe even wat bronnen waarin hij investeert in een ondergronds energienetwerk.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja wat jouw baarlijke nonsens vooral zo grappig maakt is dat Biden de eerste president sinds tijden is die structureel in infrastructuur investeert. Veel investeert zelfs.
Ik heb er geen problemen mee dat je Zepenisky adoreert, maar post geen onzin over mij, of kom met quotes. Ik wacht.quote:Daarnaast is je Putain verheerlijking, je goedpraten van massamoord, verkrachting, genocide, misdaden tegen de menselijkheid best op zich zelf wel een beetje misselijkmakend. Vind je ook niet?
quote:Op zondag 1 mei 2022 14:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Bizar en zeer zorgelijk. Bizar ook dat er geen enkele reactie op dit bericht komt hier. Russificatie in optima.
Dit gebeurd ook in andere gebieden. Eigen betaalmiddel invoeren, valse referenda organiseren, paspoorten laten inleveren. Zeer zorgelijk.
Benieuwd ook wel hoe de "de-Russen-strijden-tegen-de-Nazi's-en-er-zijn-vast-ook-wel-Nazi's-in-Cherson-te-vinden-dus-dit-is-gerechtvaardigd/ze-willen-enkel-de-Russische-bevolking-bevrijden-in-de-DPR/LPR/hoe-kom-je-er-bij-en-heb-je-een-bron-dat-de-Russen-daadwerkelijk-land-willen-veroveren!*%!#!"-users zich hier nou weer weten uit te praten met hun immer aanwezige selectieve perceptie en cognitieve dissontantie.
NB:
Cherson ofwel Kherson ligt ten noordwesten van de Krim trouwens.
NB:
Genoeg artikelen over de gaande zijnde Russificatie in Cherson/Kherson. Een artikel van Parool kan ik op e.o.a. manier niet goed gelinkt krijgen.
Voor de geïnteresseerden hier dan maar de volledige url.Sta je nou echt te kijken dat de bezetters een bestuur en eigen munt introduceren? Das toch logisch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Zou je denken?
En verder, dit derkiaanse grapje ging wat ver maar mensen zijn tegenwoordig zo gevoelig. Zo tenced. BrrrVakman pur sang
Dat is in POL een fantastisch topic voor.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:22 schreef Za het volgende:
[..]
Doe even wat bronnen waarin hij investeert in een ondergronds energienetwerk.
[..]
quote:Poetin kan de Russen niet lang meer voor de gek houden over de economische ravage en de dodentallen door de oorlog in Oekraïne, aldus een voormalige insider van het Kremlin
Het is slechts een kwestie van tijd voordat de Russen de propaganda van hun president Vladimir Poetin over de oorlog in Oekraïne doorzien. Dat zegt een voormalige insider van het Kremlin, de regeringszetel aan het Rode Plein in Moskou, tegen de Amerikaanse krant The Washington Post.
“Binnen drie maanden zullen de winkels en fabrieken door hun voorraden heen zijn en zal de omvang van het aantal doden binnen het Russische leger tijdens de oorlog duidelijk worden,” zegt Sergei Pugachev, ooit een lid van Poetins kring van vertrouwelingen.
Naar schatting heeft Rusland sinds het begin van de oorlog in Oekraïne in twee maanden tot wel 15.000 soldaten verloren, maar de propagandamachine van Poetin houdt de werkelijke verliezen verborgen voor het volk.
Ondertussen maakt de Russische economie slagzij door een reeks sancties die veel landen over de hele wereld hebben ingevoerd. Grote bedrijven zijn uit Rusland vertrokken en de inflatie is omhoog geschoten.
Rusland gaat gevolgen oorlog steeds meer voelen
Ondanks deze moeilijke situatie probeert Poetin een rooskleurig beeld voor de Russische economie te schetsen. Hij heeft zelfs verklaard dat de sancties hebben gefaald.
Als de oorlog voortduurt en de pijn van de sancties steeds nadrukkelijker in Rusland gevoeld gaat worden, zal Poetin volgens sommige waarnemers steeds meer geïsoleerd raken en zullen meer mensen zich tegen hem keren.
Vladimir Ashurkov, de directeur van de anti-corruptiestichting van de gevangen gezette Russische oppositieleider Alexei Navalny, zei eerder deze week tegen Insider dat de oorlog in Oekraïne de val van Poetin heeft versneld omdat de oorlog grote gevolgen heeft voor de Russische elite.
"Het begin van het einde van Poetin is al enige tijd bezig. Ik ben er zeker van dat veel mensen in Rusland en daarbuiten zeer teleurgesteld in hem zijn vanwege deze oorlog. De levensstijl van mensen in de politieke en economische elite van Rusland is overhoop gegooid en hun fortuin is gedecimeerd", zegt Ashurkov: "Dit alles haalt de populariteit van Poetin onderuit en het raakt iedereen. Ik geloof echt dat dit de ondergang van Poetin zal versnellen."
https://www.businessinsid(...)e-impact-propaganda/
Flikker Rusland dan maar uit de VN als ze zich niet aan de regels wensen te houden.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Tot op heden investeert hij 36 miljard in het conflict in Oekraïne, daar kan hij in eigen land nuttige dingen mee doen voor de American bevolking.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:17 schreef over_hedge het volgende:
Maar dit op biden afschuiven slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Als je ergens geen verstand van hebt zeg dan niksquote:Op zondag 1 mei 2022 13:58 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]🤣
Het Klokhuis is zelfs al een tijd ondertiteld in het Oekraïens voor de gevluchte kinderen in Nederland.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Kinderen kijken deze dagen veel op de NPO zapp over de oorlog (WW2) ze zijn zeer geïnteresseerd.
Het is wel duidelijk, dit moeten we toch nooit weer willen?
Jij kan ook nuttiger dingen met je tijd doen en toch zit je hier op Fok.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:26 schreef Za het volgende:
[..]
Tot op heden investeert hij 36 miljard in het conflict in Oekraïne, daar kan hij in eigen land nuttige dingen mee doen voor de American bevolking.
En jouw grote held lekker zijn manschappen door laten gaan met verkrachten, vermoorden en andere oorlogsmisdaden. Ik zie een win-win situatie!quote:Op zondag 1 mei 2022 14:26 schreef Za het volgende:
[..]
Tot op heden investeert hij 36 miljard in het conflict in Oekraïne, daar kan hij in eigen land nuttige dingen mee doen voor de American bevolking.
Voor dat geld wat Poetin in de oorlog steekt had hij voor elk Russisch huishouden ook een prima wasmachine kunnen kopen. Dan hadden ze dat ook niet in Oekraine hoeven te stelen.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:26 schreef Za het volgende:
[..]
1. de VS kan letterlijk dollars erbij printenquote:Op zondag 1 mei 2022 14:26 schreef Za het volgende:
[..]
Nee zijn zoon is Hunter, die toevallig in de raad van bestuur zat in een van de grootste gasbedrijven in Oekraïne, en daarvoor 600.000 per jaar op streek.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:55 schreef Candymannetje het volgende:
Yep, samen met Zelensky die eigenlijk zijn zoon is keren ze zich tegen het westen.
Wie weet wat dat wel niet oplevert...?quote:Op zondag 1 mei 2022 14:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij kan ook nuttiger dingen met je tijd doen en toch zit je hier op Fok.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 mei 2022 14:33 schreef Za het volgende:
[..]
Nee zijn zoon is Hunter, die toevallig in de raad van bestuur zat in een van de grootste gasbedrijven in Oekraïne, en daarvoor 600.000 per jaar op streek.
Maar er zou geen sprake zijn van bezetting van land en het zou slechts een "speciale militaire actie" betreffen?quote:Op zondag 1 mei 2022 14:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sta je nou echt te kijken dat de bezetters een bestuur en eigen munt introduceren? Das toch logisch?
En verder, dit derkiaanse grapje ging wat ver maar mensen zijn tegenwoordig zo gevoelig. Zo tenced. Brrr
quote:
Jij bent echt zo makkelijk te pakken steeds, hé.quote:Op woensdag 27 april 2022 02:45 schreef Za het volgende:
Een discussie hier is gewoon onmogelijk, dan komen gelijk de vulgariteiten en onzin posts van een zekere groep.
Heb je de wegen in Rusland wel eens bekijken? En daar besten ze dan heel veel geld om een buurland te veroveren...quote:Op zondag 1 mei 2022 14:15 schreef Za het volgende:
[..]
Nee je punt was dat het zo makkelijker te vervangen is.
Ze hebben er het geld niet voor, investeren liever in oorlogen.
"The main reason why undergrounding hasn't been fully adopted in the U.S. is the overwhelmingly high cost of installing underground power lines. Estimates place the cost of undergrounding power lines at roughly $750 per foot, compared with $70 per foot to install power lines the way we do today."
Het ligt anders.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:31 schreef slashdotter3 het volgende:
1. de VS kan letterlijk dollars erbij printen
2. dit is een strategisch move, met relatief lage kosten kunnen ze Rusland permanent verzwakken en wellicht zelfs uitschakelen en er uiteindelijk een Westers gezinde democratie van maken. Dan is zelf een triljoen een koopje
Ja, en elk jaar geven ze 700+ miljard uit aan defensie. Kan je ook een hoop nuttige dingen mee doen.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:26 schreef Za het volgende:
[..]
Doe niet zo naïef dat deden de Duitsers toch ook in nl, zsm het stadhuis en bestuur innemen, overname voedselproductie enz.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:38 schreef Salina het volgende:
[..]
Maar er zou geen sprake zijn van bezetting van land en het zou slechts een "speciale militaire actie" betreffen?
Das toch logisch?
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Jij bent echt zo makkelijk te pakken steeds, hé.
Daar is ie weer...quote:
Ehh investeren in een ondergronds energienetwerk?quote:Op zondag 1 mei 2022 14:22 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
De Duitsers waren dus niet bezig met een zogenoemde "speciale militaire operatie" en hadden de intentie om land te veroveren en NL voor eeuwig te bezetten. De Russen hadden volgens de usual suspects/"experts" hier die intentie dus niet.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Doe niet zo naïef dat deden de Duitsers toch ook in nl, zsm het stadhuis en bestuur innemen, overname voedselproductie enz.
De caféhouder inpalmen en de tanks pontificaal voor het café parkeren.
Kom je er echt nu pas achter dat de Russen het landsdeel oost Oekraïne inpalmen en overnemen?quote:Op zondag 1 mei 2022 14:48 schreef Salina het volgende:
[..]
De Duitsers waren dus niet bezig met een zogenoemde "speciale militaire operatie" en hadden de intentie om land te veroveren en NL voor eeuwig te bezetten. De Russen hadden volgens de usual suspects/"experts" hier die intentie dus niet.
Welk gedeelte daarvan begrijp je nu niet? Zo moeilijk is het toch niet verder?
Het is wel duidelijk dat de Amerikanen er een eigen agenda op nahouden, dit alles ten koste van de Europese bevolking straks. En Europa laat zich er ziende blind in meesleuren dankzij hoog opgelopen emotie en Russia-bad propaganda.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:26 schreef Za het volgende:
[..]
Inpalmen ja?quote:Op zondag 1 mei 2022 14:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kom je er echt nu pas achter dat de Russen het landsdeel oost Oekraïne inpalmen en overnemen?
True, dat deden ze ook met Irak en Libie toen die beide besloten niet meer in dollars af te rekenen, (DAT LAND MOET KAPOT!!)quote:Op zondag 1 mei 2022 14:40 schreef Za het volgende:
[..]
Het ligt anders.
Inmiddels gaan steeds meer Europese landen Russisch gas in Roebels afrekenen. Ook India met 1,3 miljard inwoners.
Intussen hebben China en SA een deal om olie deels in yuan af te rekenen, wellicht straks geheel.
En zo verdwijnt het letterlijk kunnen bijprinten van dollars direct en indirect dmv Poetin.
Uitschakelen is onmogelijk, de Russen hebben de RS-28 Sarmat.
Wellicht denk je dat je goed af bent met 24.000.000.000 aan wapens voor Oekraïne.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:28 schreef xpompompomx het volgende:
Jij kan ook nuttiger dingen met je tijd doen en toch zit je hier op Fok.
Veel van dat geld komt van wapens die toch al op de plank liggen. Dat een wapen een bepaald bedrag aan waarde heeft, betekent niet dat de Amerikanen het ook tegen die prijs kunnen verkopen (en dat geldt vooral voor het oudere wapentuig).quote:Op zondag 1 mei 2022 14:26 schreef Za het volgende:
[..]
En die toekomst is een stuk beter als we Putin alle ruimte geven, bedoel je?quote:Op zondag 1 mei 2022 14:53 schreef Za het volgende:
[..]
Wellicht denk je dat je goed af bent met 24.000.000.000 aan wapens voor Oekraïne.
Het is ongeveer net zover hier vandaan als zuid Frankrijk.
Je wordt door de seniele Biden en anderen een derde wereld oorlog in gesleurd, maar verder dan hoe ik mijn tijd kan besteden kom je niet.
Je kinderen gaan een prachtige toekomst tegemoet.
Jij bent echt niet zo'n helder licht hé?quote:Op zondag 1 mei 2022 14:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kom je er echt nu pas achter dat de Russen het landsdeel oost Oekraïne inpalmen en overnemen?
Rusland is niet uit op "onze" ruimte.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die toekomst is een stuk beter als we Putin alle ruimte geven, bedoel je?
Niet snappen dat je niet overal ter wereld een schep in de grond kan stekenquote:Op zondag 1 mei 2022 14:22 schreef Za het volgende:
[..]
Het is jammer inderdaad, maar zoals je ziet levert het aandacht op, en kan het er op deze manier wellicht wel toe leiden dat het vulgariseren van de namen van staatshoofden in deze discussie gestaakt wordt.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:52 schreef Rode_Wijn het volgende:
Naarmate deze oorlog voortwoekert stel ik ook de nodige schade vast in de kwaliteit van het gesprek hier.
Met "Zapenisky" is denk ik het laagste niveau inmiddels bereikt. Kan nu alleen nog maar beter worden. Toch? Toch?!
Hoe weet jij dit?quote:Op zondag 1 mei 2022 14:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rusland is niet uit op "onze" ruimte.
Natuurlijk niet. Rusland houdt echt op bij het oosten van Ukraïne.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je bedoelt 'putler' ofzo? Ja daar heb ik ook niets mee. Getuigt allemaal niet van een basisvorm volwassenheidquote:Op zondag 1 mei 2022 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het is jammer inderdaad, maar zoals je ziet levert het aandacht op, en kan het er op deze manier wellicht wel toe leiden dat het vulgariseren van de namen van staatshoofden in deze discussie gestaakt wordt.
Een normaal verzoek levert nl niets op.
"Rusland gaat Oekraïne niet binnen vallen".quote:Op zondag 1 mei 2022 14:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, dit zit achter onze levensstijl aan, nog enger.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
22 miljard?quote:Op zondag 1 mei 2022 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Paniekzaaierquote:Op zondag 1 mei 2022 15:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Rusland gaat Oekraïne niet binnen vallen".
"Rusland gaat Moldavië niet binnen vallen".
"Rusland gaat Finland niet binnen vallen".
"Het zijn maar oefeningen, toevallig vlak bij de grens".
Bv, kijk de reeks maar na.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:01 schreef Rode_Wijn het volgende:
Je bedoelt 'putler' ofzo? Ja daar heb ik ook niets mee. Getuigt allemaal niet van een basisvorm volwassenheid
Ik ben niet zo bang. We moeten zorgen dat Putin zo snel mogelijk Ukraïne weer uit is.quote:
Ondertussen denkt inmiddels half fok zo over jou.quote:
Klopt. Daarom stond hij ook niet in de buitenwijken van Kiev.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Rusland houdt echt op bij het oosten van Ukraïne.
Waarom zou dat nodig zijn?quote:Op zondag 1 mei 2022 15:12 schreef cleanfreak het volgende:
Wanneer komt Zelensky weer praten in onze Tweede Kamer?
Ik merk dat de aandacht wat afneemt in de Tweede Kamer. Ze praten nu alweer over stikstof enz.quote:
Ze hebben net hun zwaarste wapens toegezegd aan Zelensky.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:14 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Ik merk dat de aandacht wat afneemt in de Tweede Kamer. Ze praten nu alweer over stikstof enz.
Er werd altijd over andere onderwerpen doorgepraat in de Tweede Kamer.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:14 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Ik merk dat de aandacht wat afneemt in de Tweede Kamer. Ze praten nu alweer over stikstof enz.
Poetin heeft meer dan 10 jaar lang getracht dit op diplomatieke wijze op te lossen.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:56 schreef miss_sly het volgende:
En die toekomst is een stuk beter als we Putin alle ruimte geven, bedoel je?
Je laatste opmerking maakt dat ik heel weinig trek heb om met je in gesprek te gaan, maar vooruit.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Poetin heeft meer dan 10 jaar lang getracht dit op diplomatieke wijze op te lossen.
Dat geeft aan dat hij helemaal niet los wilde gaan in Oekraïne.
Wij hebben er niets mee gedaan en ons niet aan afspraken gehouden, zijn wensen zijn allezins redelijk.
Dat er heden aan beide kanten slachtoffers vallen en is te wijten aan het westen, blijkbaar is men ook happig op WW3.
Mocht je er tijd voor hebben:
https://www.aljazeera.com(...)-translated-excerpts
(laat het eens op je inwerken)
Putin heeft helemaal niet geprobeerd iets op diplomatieke manier op te lossen, wat hij wél wil is niet realistisch.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Poetin heeft meer dan 10 jaar lang getracht dit op diplomatieke wijze op te lossen.
Wij hebben er niets mee gedaan en ons niet aan afspraken gehouden, zijn wensen zijn allezins redelijk.
Dat er heden aan beide kanten slachtoffers vallen is te wijten aan het westen, blijkbaar is men ook happig op WW3. (Finland Navo en 24 miljard aan wapens blijft niet zonder gevolgen)
En daarom is er ook in Lviv nog geen enkele aanval geweest en is in Cherson nu niet de roebel ingevoerd als enige betaalmiddel.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Daarom stond hij ook niet in de buitenwijken van Kiev.
10 jaar zoeken naar een diplomatieke oplossing voor een probleem dat er niet is. De rest van je betoog is het gevolg van Putin zijn letterlijke grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Dat er heden aan beide kanten slachtoffers vallen is te wijten aan het westen, blijkbaar is men ook happig op WW3. (Finland Navo en 24 miljard aan wapens blijft niet zonder gevolgen)
Dat is geen opmerking met slechte intenties.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:22 schreef miss_sly het volgende:
Je laatste opmerking maakt dat ik heel weinig trek heb om met je in gesprek te gaan, maar vooruit.
Zie mijn verzoek hierboven, laten we daarna verder spreken.quote:Zijn wensen zijn buitenproportioneel, alleen al om het feit dat hij niets te wensen heeft over wat een ander soeverein land doet zolang dat land hem daarbij met rust laat en niet over zijn landsgrenzen gaat.
Vreemd argument.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeeeeer belangrijk, de mening van deze Nikcy.
[..]
Probeer je hier een argument te maken?
Je begrijpt dat je zelf de koppeling maakt van "mensen die vechten tegen Putin" en dat onlosmakelijk koppelt aan "moorden en verkrachten"?quote:Op zondag 1 mei 2022 15:24 schreef cleanfreak het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel buitenlandse "avonturiers" zijn afgereisd en lekker hun gang kunnen gaan met moorden en verkrachten in de mom van "vechten tegen putin". Zijn er cijfers van Nederlanders?
Als je denkt dat buitenlandse strijders voor Oekraine aan het moorden en verkrachten zijn heb je het sowieso niet begrepen. Wie zouden ze moeten vermoorden en verkrachten dan? Russische soldaten?quote:Op zondag 1 mei 2022 15:24 schreef cleanfreak het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel buitenlandse "avonturiers" zijn afgereisd en lekker hun gang kunnen gaan met moorden en verkrachten in de mom van "vechten tegen putin". Zijn er cijfers van Nederlanders?
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je denkt dat buitenlandse strijders voor Oekraine aan het moorden en verkrachten zijn heb je het sowieso niet begrepen. Wie zouden ze moeten vermoorden en verkrachten dan? Russische soldaten?
Gelachen. Thanks.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:09 schreef Za het volgende:
[..]
Ondertussen denkt inmiddels half fok zo over jou.
Wanneer je nl continu dit soort dingen tegen users zegt, wat je in vrijwel elke thread doet, is er 100% sprake van projectie.
Wel wat Russische cijfers en ze schijnen ook de namen van wat Nederlandse huurlingen te hebben.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:24 schreef cleanfreak het volgende:
Een greep uit de acties van Poetin om het 'diplomatiek op te lossen'.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Zijn allemaal nazisistische joodse homo's. Die Russen gaan bekeren.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je denkt dat buitenlandse strijders voor Oekraine aan het moorden en verkrachten zijn heb je het sowieso niet begrepen. Wie zouden ze moeten vermoorden en verkrachten dan? Russische soldaten?
Nog niet bevestigd, maar met name op telegram spookt dit hard rond.quote:
quote:Chief of the General Staff of the marauding forces Valery Gerasimov was wounded on the territory of Ukraine.
He received a shrapnel wound to his right shin without a broken bone, Arsen Avakov said with a link to his sources.
Gerasimov arrived under Izyum to personally command the offensive of Russian troops on Slavyansk, but, according to Anton Gerashchenko, an adviser to the head of the Ministry of internal affairs, a strong explosion occurred at the command headquarters of the 2nd Army of the Russian armed forces.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |