quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelf was die te laf of wat?
Een woordvoerder
En met 3d geprinte modificaties ook. Door het open dak was wel een toevalstreffer, de chauffeur reed net achteruit op dat moment. Stel je voor om zo'n ding door jouw open dak te zien vallen...quote:Op zondag 1 mei 2022 08:21 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Echt bizar, 500 euro drone, paar goedkope mortieren, en je hebt een precisiebombardement in elk weertype die BMPs van een miljoen onschadelijk kunnen maken. Scary.
Nachtje slaap gemist broeder?quote:Op zondag 1 mei 2022 08:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Poetin voert gewoon oorlog tegen een soeverein land.
Oekrane maakt zelf wel uit wie het land invalt en zal de Russen er keihard uittrappen.
Dan die belachelijke dreiging met kernwapens, hahaha denk je dat daar nog iets van werkt?
We hebben toch die ralle tanks, vergane voedsel en oude kaarten gezien van de Russen.
Pure chantage, trap er niet in.
Dan de ongemotiveerdheid van de Russen. Bij de eerste beste tegenslag geven ze zich over.
Gedane strijd dit, de Russen gaan terug naar huis en dan in een hoekje schamen.
Edrogan stelt zich juist uitermate laf op met zijn vlees noch vis houding. Denkt voor eigen publiek een vredestichter te kunnen uithangen maar durft gaan NAVO kleuren te bekennen omdat Poetin anders dreigt om van Istanbul weer Constantinopel te maken.quote:Op zondag 1 mei 2022 08:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
Erdogan heeft juist vanaf het begin al laten zien in dit conflict niet laf te zijn. Juist ook omdat Erdogan een bemiddelende rol wil hebben (en gelukkig wil iemand binnen de NAVO dat) is dat misschien ook niet zo verstandig.
Beetje gefrustreerd dat men het orakel Rob de Wijk niet meer zo heel serieus neemt denk ik.quote:
Zorgwekkend maar niet verrassend helaas.quote:Op zondag 1 mei 2022 08:14 schreef laforest het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-lies-online-says-uk
Die trollfabriek is inderdaad druk bezig.
Je leest natuurlijk al jaren over trollen maar valt me sinds deze oorlog pas op. Op Economist facebook komt de helft van de reacties altijs uit Afrika of Pakistan die allemaal pro Rusland zijn. Dan klik je voor de grap op zo'n profiel en blijkt het een geitenhoeder te zijn uit de rimboe die in een heel epistel uitlegt wat de relatie tussen de navo en Rusland is en dat de Navo alle grenzen heeft overschredenquote:Op zondag 1 mei 2022 08:14 schreef laforest het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-lies-online-says-uk
Die trollfabriek is inderdaad druk bezig.
De comments sections op Facebook staan ook enkel vol met debielen en trollen doorgaans. Bij de Speld zijn ze soms nog wel leuk omdat mensen niet doorhebben dat het satire is en andere mensen er dan nog even een schepje bovenop doen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je leest natuurlijk al jaren over trollen maar valt me sinds deze oorlog pas op. Op Economist facebook komt de helft van de reacties altijs uit Afrika of Pakistan die allemaal pro Rusland zijn. Dan klik je voor de grap op zo'n profiel en blijkt het een geitenhoeder te zijn uit de rimboe die in een heel epistel uitlegt wat de relatie tussen de navo en Rusland is en dat de Navo alle grenzen heeft overschreden!
Erdogan is redelijk duidelijk geweest en heeft ook genoeg Bayraktor's geleverd en heeft dus wel duidelijk een kant gekozen. Maar ik denk dat het verstandig is met Poetin dat we niet allemaal proberen om te laten zien wie de grootste piemel heeft.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:09 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Edrogan stelt zich juist uitermate laf op met zijn vlees noch vis houding. Denkt voor eigen publiek een vredestichter te kunnen uithangen maar durft gaan NAVO kleuren te bekennen omdat Poetin anders dreigt om van Istanbul weer Constantinopel te maken.
Zelfde als Isral.. Boevenstaten zijn het.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:09 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Edrogan stelt zich juist uitermate laf op met zijn vlees noch vis houding. Denkt voor eigen publiek een vredestichter te kunnen uithangen maar durft gaan NAVO kleuren te bekennen omdat Poetin anders dreigt om van Istanbul weer Constantinopel te maken.
Putin laat toch heel duidelijk zien dat er geen diplomatieke oplossing is vanaf zijn kant?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Erdogan is redelijk duidelijk geweest en heeft ook genoeg Bayraktor's geleverd en heeft dus wel duidelijk een kant gekozen. Maar ik denk dat het verstandig is met Poetin dat we niet allemaal proberen om te laten zien wie de grootste piemel heeft.
De beste manier om deze oorlog op te lossen is uiteindelijk altijd nog een diplomatieke oplossing.
Rob van Wijk zegt heel veel goede dingen, trekt prima conclusies, hij is uitermate goed op de hoogte van de deplorabele staat van de westerse strijdkrachten en is al jaren een roepende in de woestijn.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Beetje gefrustreerd dat men het orakel Rob de Wijk niet meer zo heel serieus neemt denk ik.
Wat altijd paraat staat zal vast werken.quote:Op zondag 1 mei 2022 08:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Poetin voert gewoon oorlog tegen een soeverein land.
Oekrane maakt zelf wel uit wie het land invalt en zal de Russen er keihard uittrappen.
Dan die belachelijke dreiging met kernwapens, hahaha denk je dat daar nog iets van werkt?
We hebben toch die ralle tanks, vergane voedsel en oude kaarten gezien van de Russen.
Pure chantage, trap er niet in.
Dan de ongemotiveerdheid van de Russen. Bij de eerste beste tegenslag geven ze zich over.
Gedane strijd dit, de Russen gaan terug naar huis en dan in een hoekje schamen.
Nee, dit is te verwachten. Een groot gedeelte hierop fok, zijn ook verlengstuk van de trol groepen of zeer benvloedbaar voor propaganda.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zorgwekkend maar niet verrassend helaas.
Ik snap alleen niet precies dat mensen dit nog weten goed te praten.
Aangezien we het over de wereld vrede hebben ben ik blij dat er toch nog landen/leiders zijn die op diplomatiek niveau proberen om tot een oplossing te komen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Putin laat toch heel duidelijk zien dat er geen diplomatieke oplossing is vanaf zijn kant?
Dit zou een apart topic waard zijn hier. Ware het niet dat de mensen over wie dit gaat het hier zo niet mee eens zullen zijn dat ze hun uiterste best zullen doen een dergelijk topic volledig te laten ontsporen. Zie bv dergelijke topics over de invloed van Russische propaganda op extreem rechts.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, dit is te verwachten. Een groot gedeelte hierop fok, zijn ook verlengstuk van de trol groepen of zeer benvloedbaar voor propaganda.
Het meeste komt uit een soort haat tegen de EU/het westen, vooral vanwege de bekende issues zoals immigratie, homo-rechten (geen wonder dat een bepaalde user hier altijd aankomt met die Zelensky op hakken video) Rusland is dan opeens een soort redder van conservatieve waarden oid. Dat narratief weten ze heel goed neer te zetten en te verdraaien.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, dit is te verwachten. Een groot gedeelte hierop fok, zijn ook verlengstuk van de trol groepen of zeer benvloedbaar voor propaganda.
Ik heb ook niet het idee dat de machthebbers in Rusland een sterke gedeelde ideologie hebben. Behalve dan zoveel mogelijk geld jatten. Maar dan wil je er ook iets mee kunnen doen, een kernoorlog past niet in dat straatje. De nazis bijvoorbeeld zouden zonder aarzelen heel het oostelijke deel van Duitsland genuked hebben om de Russen te verslaan. En de rest van Europa ook wel.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat altijd paraat staat zal vast werken.
Maar of geheel Rusland of zij met enige macht op de achtergrond, immers een vent als Poetin regeert nooit 100% alleen zonder steun, dat allemaal wel even prima vinden dat ook Rusland in zijn geheel zal eindigen qua bestaan, I think not.
Wat dan? Eenzijdige diplomatie? Poetin zegt: na de Krim, eerst de gehele Donbas. Dan gaat diplomatie niet lukken.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Aangezien we het over de wereld vrede hebben ben ik blij dat er toch nog landen/leiders zijn die op diplomatiek niveau proberen om tot een oplossing te komen.
Uiteraard snap ik dat Poetin tot nu toe nog maar weinig interesse heeft getoont in een diplomatieke oplossing, maar denk dat het daarom niet nodig is dat wij (Het westen, de EU, de NAVO) ons tot hetzelfde niveau gaan verlagen.
Blijf het bizar vinden dat schaamteloze gebedel om een derde wereldoorlog te beginnen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Taaie tante!
Ben ook wel benieuwd wanneer de eerste Republikein naar Oekrane afreist. Die vonden het land immers geweldig interessant tijdens het Trump-regime en daarvoor.
Wie bedelt daarom?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Blijf het bizar vinden dat schaamteloze gebedel om een derde wereldoorlog te beginnen.
Dat is niet waar. Ze hadden tonnen aan net ontwikkeld zenuwgas liggen en toch hebben ze dat nooit ingezet.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat de machthebbers in Rusland een sterke gedeelde ideologie hebben. Behalve dan zoveel mogelijk geld jatten. Maar dan wil je er ook iets mee kunnen doen, een kernoorlog past niet in dat straatje. De nazis bijvoorbeeld zouden zonder aarzelen heel het oostelijke deel van Duitsland genuked hebben om de Russen te verslaan. En de rest van Europa ook wel.
Uitstraling. Die is daar heel emotioneel over.quote:
quote:Op zondag 1 mei 2022 09:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Blijf het bizar vinden dat schaamteloze gebedel om een derde wereldoorlog te beginnen.
Isral zou beter moeten weten. Maar die kijken lekker de andere kant op, totdat iemand het woord Holocaust ergens in een vergelijking noemt want dat is wel erg genoeg om te benoemen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:28 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zelfde als Isral.. Boevenstaten zijn het.
Als het westen niet met kernwaoens dreigt en escaleert dan gaat Poetin absoluut verder met de baltische staten en Bulgarijequote:Op zondag 1 mei 2022 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Rob van Wijk zegt heel veel goede dingen, trekt prima conclusies, hij is uitermate goed op de hoogte van de deplorabele staat van de westerse strijdkrachten en is al jaren een roepende in de woestijn.
Waar ik moeite mee heb is dat hij bij elk initiatief alleen maar weet te vertellen “dat je daar erg mee moet uitkijken” zonder dat hij een ander perspectief schetst. Tussen de regels door lees je dat hij eigenlijk tegen uitgebreide militaire hulp is wat in essentie betekent dat het westen zich niet met het conflict bemoeit. En dat vind ik best een wonderlijk standpunt, juist in de wetenschap dat de intenties van Putin in mist gehuld zijn.
En ja hij is de meest extreme wanneer het gaat over “we moeten Putin niet tarten want….”
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gen-stootblokken-aan
Ja Sjerrie verdient er nog een leuke boterham bij met zijn Poetin en Kremlin gelikquote:Op zondag 1 mei 2022 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]dat doet niemand Hans. Op Sjerrie's broodheren in het Kremlin na.
Laat die overschrijvingen eens zien?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]dat doet niemand Hans. Op Sjerrie's broodheren in het Kremlin na.
We wachten nog even tot je hebt aangetoond dat er mensen bedelen om WO3.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Laat die overschrijvingen eens zien?
Of hoor ik daar een onderbuik slap lullen?
https://twitter.com/KyivI(...)8%2F1%2F50p204595670quote:Op zondag 1 mei 2022 10:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We wachten nog even tot je hebt aangetoond dat er mensen bedelen om WO3.
Ik lees niks over WO3?quote:Op zondag 1 mei 2022 10:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
https://twitter.com/KyivI(...)8%2F1%2F50p204595670
Die vuile Oekraners zitten het comfortabele leventje van Uitstraling en vergelijkbare personen in de weg! Laat ze zich gewoon overgeven, dan kunnen ze weer verder met hun leven. Oh ja overgeven noemen we “onderhandelen” dat klinkt chiquerquote:
In Isral wonen 1 miljoen Russen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Isral zou beter moeten weten. Maar die kijken lekker de andere kant op, totdat iemand het woord Holocaust ergens in een vergelijking noemt want dat is wel erg genoeg om te benoemen.
Hij heeft wapens gehandeld met Oekrane. Derhalve heeft zijn familie bakken met geld verdient aan de oorlog. Zullen we dat niet verwarren met 'een kant kiezen' ?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Erdogan is redelijk duidelijk geweest en heeft ook genoeg Bayraktor's geleverd en heeft dus wel duidelijk een kant gekozen. Maar ik denk dat het verstandig is met Poetin dat we niet allemaal proberen om te laten zien wie de grootste piemel heeft.
De beste manier om deze oorlog op te lossen is uiteindelijk altijd nog een diplomatieke oplossing.
Ok en nu?quote:Op zondag 1 mei 2022 10:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
https://twitter.com/KyivI(...)8%2F1%2F50p204595670
Wat een idiote opmerking. Isral begeeft zich omtrent dit conflict gewoon in een erg lastige situatie. Rusland geeft hun toestemming om Hezbollah opmarsen te stoppen. Wat denk je dat het gevolg gaat zijn als ze Oekrane hun kast kiezen in deze?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Isral zou beter moeten weten. Maar die kijken lekker de andere kant op, totdat iemand het woord Holocaust ergens in een vergelijking noemt want dat is wel erg genoeg om te benoemen.
Onwijs gaaf, toch? innovatie.quote:Op zondag 1 mei 2022 08:21 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Echt bizar, 500 euro drone, paar goedkope mortieren, en je hebt een precisiebombardement in elk weertype die BMPs van een miljoen onschadelijk kunnen maken. Scary.
denk dat je de Russische trol fabrieken onderschat. Ja ze zijn anti eu, pro trump, maar ook allemaal anti vaccinatie, pro volt, anti d66. En hier zit dus de crux. In het boek This Is How They Tell Me the World Ends: The Cyberweapons Arms Race Wordt de werk methodes van die farms goed helder uitgeschreven. Veel prominente pro trump, accounts, werden ineens massaal anti vaccinatie, terwijl er onder conservatief rechts niet eens zo'n hele groot aanhang van anti vaccinatie was. Toen die accounts offline zijn gehaald, bleek dat dit soort informatie ineens veel minder gepusht werd maar ook veel minder desinformatie. Het is heel naef denk ik, om er van uit te gaan dat dit geen onderdeel is van de rusland zijn oorlogsvoering richting het Westen.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het meeste komt uit een soort haat tegen de EU/het westen, vooral vanwege de bekende issues zoals immigratie, homo-rechten (geen wonder dat een bepaalde user hier altijd aankomt met die Zelensky op hakken video) Rusland is dan opeens een soort redder van conservatieve waarden oid. Dat narratief weten ze heel goed neer te zetten en te verdraaien.
Veel van die mensen weten volgens mij niet dat Russisch zo divers is als wat, en dat een gemiddelde rus waarschijnlijk voor buitenlander of moslim uitgemaakt wordt als je hem in een gemiddeld Amerikaans dorp neerzet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |