abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 11:46:08 #76
236264 crew  capricia
pi_204596407
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ze zouden toch leo 1s krijgen?
Vanwaar de plotselinge ommezwaai?
Ik kan geen bevestiging vinden dat deze tanks (leopard 2) naar Oekraïne gaan. Kan ook voor de oostflank van de Navo bestemd zijn. Maar ik zie meerdere soorten tanks op dat tweede filmpje.
https://twitter.com/w4lIj(...)Zxe_-uYZxdEQAsg&s=19

Wat een logistieke hè. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 11:48:18 #77
236264 crew  capricia
pi_204596423
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Zoals al in de reacties op Twitter te lezen valt; ze hebben het Duitse balkenkruis er nog op staan, lijkt me dus eerder dat ze naar de oostflank van de NATO gaan om deze te versterken.
Kan heel goed. Daarom schrijf ik ook 'naar het oosten'.
Er staat wel meer te wachten:
(Vergeet even die tekst, gaat me om het filmpje :) )
twitter
- Goethe, “Faust”
pi_204596432
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er zijn talloze landen die wij aan hun lot overlaten. Oekraïne is enkel wat dichterbij dan Yemen. Maar de feitelijke situatie is niet heel anders. De gevolgen voor 'ons' zijn begonnen, sinds wij er ons mee bemoeien.
De gevolgen voor de wereld begonnen al voordat we ons er mee gingen bemoeien. In elk geval financieel. En omdat Poetin alles naar de kloten heeft geholpen in Oekraïne gaan arme landen het nog moeilijker krijgen. Ook als wij ons er niet mee zouden bemoeien waren er hele bevolkingen buiten Oekrainers dankzij Poetin naar de ellende gegaan.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 11:52:12 #79
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204596441
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan heel goed. Daarom schrijf ik ook 'naar het oosten'.
Er staat wel meer te wachten:
(Vergeet even die tekst, gaat me om het filmpje :) )
[ twitter ]
Nazi dit, nazi dat. :')

Wel opmerkelijk is dat dergelijke "kritische" twitteraccounts vaak enorm actief zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204596505
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niets doen, is zo niets. Ik vind sancties best, wapens leveren ook nog. Maar die 'endgame' gedachtes van Biden en de mensen om hem heen, lijken mij onverstandig.
Ik denk dat knappere koppen dan een paar fokkers of Rob de Wijk zich er in het Pentagon en/of witte huis over gebogen hebben of Biden die uitspraak wel of niet openbaar zou moeten doen en wat de mogelijke uitwerking van die uitspraak in het Kremlin zou kunnen zijn. Het is niet alsof de Amerikanen zich in deze als met revolvers zwaaiende cowboys gedragen en de Russen moeilijk kijkend een 4D schaakspel zitten te spelen en zich het hoofd breken hoe ze de wereldvrede kunnen bewaren...

De intentie om Poetin's regime in te laten storten en de Russische krijgsmacht grote verliezen te laten lijden in Oekraïne lijkt me, om de veiligheid van Ruslands Europese buren (en daar behoren wij ook toe) te garanderen, in ieder geval de juiste.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204596508
Voordelen navo grootmachten:

VS: degradatie euro, sterkere dollar, meer handel LNG en rest, afzwakking EU
UK: degradatie euro, sterkere pond, handelsoorlog EU winnen, UK heeft veel kernenergie en wordt niet geraakt door RUS gas
China: degradatie euro, sterkere handelspositie, handelsoorlog winnen.

Ik snap wel dat die de EU zei ophitsen. Geef alles aan Oekraïne, wij bewaken de rest.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 12:01:16 #82
236264 crew  capricia
pi_204596537
quote:
2s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nazi dit, nazi dat. :')

Wel opmerkelijk is dat dergelijke "kritische" twitteraccounts vaak enorm actief zijn.
Een prachtig pro-kremlin account. Toch? _O-
- Goethe, “Faust”
  zondag 1 mei 2022 @ 12:01:35 #83
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204596541
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus Amerika is ook niet meer onze bondgenoot (Irak 2003)?

Zo werkt geopolitiek niet. Het is geen sprookjesboek.
Oh ja. Ik weet nog wel dat na het zoveelste gebombardeerde kinderziekenhuis, door soldaten verkrachte kleuters en massagraven gevuld met de handen op de rug gebonden burgers ik wel zoiets had van nou Amerika, dat gaat wel wat ver. Maar dat mocht je niet zeggen hè, want dan gingen ze dreigen met kernwapens en het vernietigen van de wereld.

Of ging dat nou om een andere oorlog?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204596547
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat knappere koppen dan een paar fokkers of Rob de Wijk zich er in het Pentagon en/of witte huis over gebogen hebben of Biden die uitspraak wel of niet openbaar zou moeten doen en wat de mogelijke uitwerking van die uitspraak in het Kremlin zou kunnen zijn. Het is niet alsof de Amerikanen zich in deze als met revolvers zwaaiende cowboys gedragen en de Russen moeilijk kijkend een 4D schaakspel zitten te spelen en zich het hoofd breken hoe ze de wereldvrede kunnen bewaren...

De intentie om Poetin's regime in te laten storten en de Russische krijgsmacht grote verliezen te laten lijden in Oekraïne lijkt me, om de veiligheid van Ruslands Europese buren (en daar behoren wij ook toe) te garanderen, in ieder geval de juiste.
Ja, inderdaad. De geopolitieke strategieën in Amerika waren altijd geweldig. Dat laat de historie wel zien. _O-
pi_204596552
Voor Europa, de vrede in Europa en het westen is het van het grootste belang dat dat clubje cokesnuivers Zelensky en Arestovich worden ingeruild. Die overleven wel in Panama ofzo. Dan door slimme intel acties Poetin laten afzetten en een paar wijze mannen in het oosten de boel weer rustig laten opbouwen, een kabbelend Rusland in redelijke welvaart en met goede handelsakkoorden (wij moeten het gas gewoon opmaken) is de uitkomst.
Vakman pur sang
  zondag 1 mei 2022 @ 12:04:01 #86
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204596564
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:

UK: degradatie euro, sterkere pond, handelsoorlog EU winnen, UK heeft veel kernenergie en wordt niet geraakt door RUS gas

Ik snap wel dat die de EU zei ophitsen. Geef alles aan Oekraïne, wij bewaken de rest.
Het is allemaal een links complot!

Wel vreemd dat juist de VS miljarden en miljarden aan Oekraïne schenken.
pi_204596569
quote:
88s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Oh ja. Ik weet nog wel dat na het zoveelste gebombardeerde kinderziekenhuis, door soldaten verkrachte kleuters en massagraven gevuld met de handen op de rug gebonden burgers ik wel zoiets had van nou Amerika, dat gaat wel wat ver. Maar dat mocht je niet zeggen hè, want dan gingen ze dreigen met kernwapens en het vernietigen van de wereld.

Of ging dat nou om een andere oorlog?
Je bezit echt weinig kennis he?
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 12:04:24 #88
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204596570
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor Europa, de vrede in Europa en het westen is het van het grootste belang dat dat clubje cokesnuivers Zelensky en Arestovich worden ingeruild. Die overleven wel in Panama ofzo. Dan door slimme intel acties Poetin laten afzetten en een paar wijze mannen in het oosten de boel weer rustig laten opbouwen, een kabbelend Rusland in redelijke welvaart en met goede handelsakkoorden (wij moeten het gas gewoon opmaken) is de uitkomst.
Stevige beschuldiging wel. Van wie heb je dit talking point?
pi_204596577
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, inderdaad. De geopolitieke strategieën in Amerika waren altijd geweldig. Dat laat de historie wel zien. _O-
Oh ja, murrika bad... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 1 mei 2022 @ 12:06:02 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204596583
quote:
2s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Stevige beschuldiging wel. Van wie heb je dit talking point?
Van Kremlintrolletjes:

twitter
Huilen dan.
  zondag 1 mei 2022 @ 12:06:16 #91
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_204596587
quote:
Kun je niet beter je school afmaken en zo jouw lage sociale situatie ontstijgen in plaats van op internet dictators te aanbidden die jou toch niet zien staan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 1 mei 2022 @ 12:06:27 #92
pi_204596591
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je bezit echt weinig kennis he?
Goede comeback. Je kan zo in het cyberleger van Poetin aan de slag met die mentaliteit.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 1 mei 2022 @ 12:06:50 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204596593
quote:
Waarom moeten Zelensky, zijn adviseurs en zijn regering ingeruild worden? Op welke manier is dat noodzakelijk voor het tweede deel van van je gigantisch slimme plannetje?
Huilen dan.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 12:06:55 #94
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204596595
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kun je niet beter je school afmaken en zo jouw lage sociale situatie ontstijgen in plaats van op internet dictators te aanbidden die jouw toch niet zien staan?
:D
  zondag 1 mei 2022 @ 12:07:15 #95
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204596597
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:

Het is duidelijk de schuld van de rabobank.
  zondag 1 mei 2022 @ 12:07:19 #96
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204596598
quote:
Zo jammer dat je best redelijke Posts afwisselt met je haat ten opzichte van zelensky en de zijnen. Vertel wat heeft deze man gedaan dat jij het noodzakelijk vindt hem continu aan te vallen?

Vooral opmeromdat ikjes nooit in vergelijkbare bewoordingen over Putin zie schrijven
pi_204596603
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Integendeel. Amerika is een fantastisch land.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 12:08:22 #98
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204596617
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Van Kremlintrolletjes:

[ twitter ]
Deze user had het er gisteren ook al over. Kennelijk is het nogal belangrijk en hoopt deze dat het 'Zelensky cokesnuiver!1!1'-verhaal hier ook tractie krijgt.
pi_204596619
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan geen bevestiging vinden dat deze tanks (leopard 2) naar Oekraïne gaan. Kan ook voor de oostflank van de Navo bestemd zijn. Maar ik zie meerdere soorten tanks op dat tweede filmpje.
https://twitter.com/w4lIj(...)Zxe_-uYZxdEQAsg&s=19

Wat een logistieke hè. :D
Wellicht een dealtje met de Polen? Leopard 2's naar Polen en Poolse T-72's (en varianten) naar Oekraïne?
  zondag 1 mei 2022 @ 12:08:38 #100
pi_204596620
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wat een argument hè _O_ "Maar hunnie deden toen ook een keer vechten hoor juf."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')