Dank dat je het vorige topic met zo'n grapje kon afsluitenquote:Op woensdag 27 april 2022 00:32 schreef Za het volgende:
[..]
Hem vernederen lukt niet.
Men probeert, maar daar leent hij zich niet voor.
Niet correct, ze sloot het vorige topic af met vol zodat ze een nieuw deel kon openen en wat aan de OP kon toevoegen wat niets te maken heeft met de oorlog in Oekraine.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dank dat je het vorige topic met zo'n grapje kon afsluitenIk moest lachen, ik moest gieren, Poetin moest brullen. Wat een avond!
Het is de realiteit, daarom wilde ik het in de TT.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
Niet correct, ze sloot het vorige topic af met vol zodat ze een nieuw deel kon openen en wat aan de OP kon toevoegen wat niets te maken heeft met de oorlog in Oekraine.
Het is compleet offtopic. TR gezet voor de NWS mods om ernaar te kijken.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:23 schreef Za het volgende:
[..]
Het is de realiteit, daarom wilde ik het in de TT.
Het heeft daarnaast alles, te maken met de oorlog in de Oekraine, het gaat allang niet meer om Donetsk en Loegantsk, en is vaan 2.300.000.000 aan wapens vanuit de VS die kant op gegaan.
Dat is geen lokale kwestie meer.
Meid toch, dat is het nooit geweest. En dat is ook nooit de bedoeling geweest.quote:
Dat vind ik dus overdreven. Iemand vergiftigen met een nerve agent is niet hetzelfde als een chemisch wapen gebruiken. Een chemisch wapen is munitie die een schadelijke chemische stof verspreid. De conventie is bedoeld om het gebruik van chemische wapens te voorkomen, niet om gifmoorden te vermijden. Daarom is het maken van nerve agents zelf niet verboden, enkel het maken of bezitten van significante hoeveelheden ervan (een lab dat bvb 120 gram Novichok per jaar maakt moet aangegeven worden, een lab dat maar 50 gram per jaar produceert niet).quote:Op dinsdag 26 april 2022 23:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
As yet, little has been done to address the use of nerve agents for assassinations by Russia, despite it being a clear violation of its responsibilities under the Chemical Weapons Conventions. Questions have been asked at the @OPCW, but no real action taken.
Compleet on topic.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:23 schreef Tijger_m het volgende:
Het is compleet offtopic. TR gezet voor de NWS mods om ernaar te kijken.
Neuh, als men de Russen zou vrezen zou er geen steun worden verleend. Poetin heeft zich verkeken op de reactie van het westen en zijn legertje staat er ook niet bepaald goed voor.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:27 schreef Za het volgende:
[..]
Compleet on topic.
Het was een lokaal conflict.
Nu pompt de VS er miljarden in en ook de EU landen dragen bij met wapen leveranties.
Dat is niet de manier om een conflict te deescaleren.
Men vreest de Russen, terecht.
Klopt met deze oorlog heeft Poetin alles voor elkaar gekregen wat die niet wou. Het westen de EU en de NAVO zijn meer naar elkaar toe gegroeid. Zweden en Finland willen lid worden van de NAVO. De sancties zijn veel zwaardere dan die ooit gedacht heeft en Duitsland wilt zich gaan herbewapenen. Deze groot strateeg dacht dat die schaak zetten maar heeft zich zelf uiteindelijk mat gezet. Zeker nu duidelijk wordt dat zijn leger helemaal niet veel meer voorstelt door de corruptie en de sancties sinds 2014 waardoor ze belangrijker technologie niet meer konden importeren voor veel moderne wapens.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:20 schreef Barbusse het volgende:
Putin vernederd zichzelf wel, daar heeft hij geen hulp bij nodig.
Nee dat gaat Poetin ook niet meer overleven. Vroeg of laat moet die (ook al is het lastig met alle Russische propaganda) verantwoorden waarom er een berg doden zijn en zijn economie naar de klote is voor misschien een minimale overwinning. Dat heeft in de vorige eeuw geen enkele Russische staat overleefd.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:48 schreef capricia het volgende:
Putin kan er nog steeds uitkomen met terreinwinst. De man en zijn land zijn niet verlagen.
En uiteindelijk moet er ergens op een of andere tafel een handtekening gezet worden op een stuk papier.
Dit is Lose-lose van beide kanten. En vooral voor de burgers daar.
Het was alleen een waarneming. Alle argumenten komen overeen met Russische propaganda. We moeten niet na๏ef zijn, in Nederland is er ook Russische propaganda. Dat mag best benoemd worden denk ik.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Persoonlijke aanvallen lijken me ook niet echt nodig.
Ik denk dat hij de reactie van het Westen wel ingecalculeerd heeft.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:35 schreef Poem_ het volgende:
Neuh, als men de Russen zou vrezen zou er geen steun worden verleend. Poetin heeft zich verkeken op de reactie van het westen en zijn legertje staat er ook niet bepaald goed voor.
Werk je in een brandweer kazerne?quote:Op woensdag 27 april 2022 03:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh wow,ik word net wakker en dan deze gare TT
Nu de Russische president Vladimir Poetin recent het woord ‘kernwapens’ weer heeft laten vallen, lijken steeds meer mensen op zoek te zijn naar een potje met jodiumtabletten. Het wordt momenteel door de overheid niet aangeraden om deze pillen te slikken, omdat er geen sprake is van een kernaanval.quote:Nouja, iedereen mag zijn zegje doen hier gelukkig, het is hier nl geen Rusland.
Dus ook Za mag hier posten met haar debiele gedachtes.
Ik heb serieus geen idee wat ik met een potje jodiumtabletten moetquote:Op woensdag 27 april 2022 03:32 schreef Za het volgende:
[..]
Werk je in een brandweer kazerne?
[..]
Nu de Russische president Vladimir Poetin recent het woord ‘kernwapens’ weer heeft laten vallen, lijken steeds meer mensen op zoek te zijn naar een potje met jodiumtabletten. Het wordt momenteel door de overheid niet aangeraden om deze pillen te slikken, omdat er geen sprake is van een kernaanval.
Ik zeg het maar even voor de zekerheid, mocht je zijn wakker geschrokken van knallende melkbussen. Je kunt weer veilig verder slapen, voor nu.
Dat is 0,2% van het jaarlijks defensiebudget van de VS. Zoveel stelt dat allemaal niet voor.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:23 schreef Za het volgende:
en is voor $2.300.000.000 vanuit de VS aan wapens die kant op gegaan of onderweg.
Poetin heeft aangegeven dat hij een herstel van het Russische rijk wil. Om dat te voorkomen is een harde opstelling van het westen nodig. En moeten we ons niet laten chanteren met een dreiging van een kernoorlog wat zeker zelfmoord is voor Rusland.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:23 schreef Za het volgende:
[..]
Het heeft daarnaast alles, te maken met de oorlog in de Oekraine, het gaat allang niet meer om Donetsk en Loegantsk, en is voor $2.300.000.000 vanuit de VS aan wapens die kant op gegaan of onderweg.
Who cares, iedereen scrollt er toch overheen.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet correct, ze sloot het vorige topic af met vol zodat ze een nieuw deel kon openen en wat aan de OP kon toevoegen wat niets te maken heeft met de oorlog in Oekraine.
quote:Op woensdag 27 april 2022 01:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is compleet offtopic. TR gezet voor de NWS mods om ernaar te kijken.
Zeg het ze, Tijger!!quote:Op woensdag 27 april 2022 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of juist een bewuste aktie van FSB'ers die geen zin meer hebben om voor het karretje van Poetin's seniele kegelclubje vol zestigers en zeventigers gespannen te worden?quote:
Zijn wel meer van dit soort sabotage achtige praktijken van binnenuit aan de gang iddquote:Op woensdag 27 april 2022 06:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of juist een bewuste aktie van FSB'ers die geen zin meer hebben om voor het karretje van Poetin's seniele kegelclubje vol zestigers en zeventigers gespannen te worden?
Ik las ook een verhaal over die idioot uit Wit Rusland, die heel subtiel het karretje van Putin in puin loopt te rijdenquote:Op woensdag 27 april 2022 06:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn wel meer van dit soort sabotage achtige praktijken van binnenuit aan de gang idd
klinkt leuk, maar dan moet je in de organisatie toch veel medewerkers op allerlei niveaus omkopen willen deze verschillen nergens opvallen.quote:Op woensdag 27 april 2022 07:00 schreef raptorix het volgende:
Ik las ook een andere theorie over die branden in oliedepots, het schijnt dat de hoge heren nogal eens corrupt zijn en de boel illegaal verkopen, dat merkt niemand tenzij je de olie natuurlijk echt nodig hebt, wat kan je dan doen in zo een geval? Nou je steekt de hele boel in de fik en niemand weet dat je de boel stiekem verkocht had
Dat zou ook kunnen, hoeven trouwens niet specifiek Ukrainse spionnen te zijn, kunnen ook Westerse millitairen zijn.quote:Op woensdag 27 april 2022 07:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
klinkt leuk, maar dan moet je in de organisatie toch veel medewerkers op allerlei niveaus omkopen willen deze verschillen nergens opvallen.
Een andere theorie zou kunnen zijn dat er wat spion netwerken in Rusland geactiveerd zijn en deze strategisch aanslagen in dat land aan het plegen zijn.
Iddquote:Op woensdag 27 april 2022 07:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen, hoeven trouwens niet specifiek Ukrainse spionnen te zijn, kunnen ook Westerse millitairen zijn.
Nou, indrukwekkend zeg. Europa geeft de Russen dagelijks bijna ค1.000.000.000 om hun oorlog te financieren door de aankoop van olie en gas, dan zijn die paar miljard aan wapens voor Oekra๏ne peanuts.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:23 schreef Za het volgende:
[..]
Het heeft daarnaast alles, te maken met de oorlog in de Oekraine, het gaat allang niet meer om Donetsk en Loegantsk, en is voor $2.300.000.000 vanuit de VS aan wapens die kant op gegaan of onderweg.
Corruptie en een gebrek aan motivatie om te vechten zijn al jaren een probleem in het leger van Rusland.quote:Op woensdag 27 april 2022 07:00 schreef raptorix het volgende:
Ik las ook een andere theorie over die branden in oliedepots, het schijnt dat de hoge heren nogal eens corrupt zijn en de boel illegaal verkopen, dat merkt niemand tenzij je de olie natuurlijk echt nodig hebt, wat kan je dan doen in zo een geval? Nou je steekt de hele boel in de fik en niemand weet dat je de boel stiekem verkocht had
Ehm niet echt, vanuit het verleden is gewoon bekent dat Westerse millitairen tijdens een oorlog illegaal achter de linies opereren, dat doen ze uiteraard niet in uniformquote:Op woensdag 27 april 2022 07:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd
Om het helemaal een spannend ZA verhaal te maken zouden het ook tot westerlingen verbouwde Chinezen kunnen zijn en hiermee de 3e wo willen ontketenen.
Juist. Maar dat doen de Russen zelf ook. Vrijwel alle inlichtingen diensten hebben spionnen met militaire achtergronden in dienst.quote:Op woensdag 27 april 2022 07:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ehm niet echt, vanuit het verleden is gewoon bekent dat Westerse millitairen tijdens een oorlog illegaal achter de linies opereren, dat doen ze uiteraard niet in uniform
James Bond is gebaseerd op een Nederlandse spion by the wayquote:Op woensdag 27 april 2022 08:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Juist. Maar dat doen de Russen zelf ook. Vrijwel alle inlichtingen diensten hebben spionnen met militaire achtergronden in dienst.
Hehe in de praktijk gaat het wat subtieler.quote:Op woensdag 27 april 2022 08:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
James Bond is gebaseerd op een Nederlandse spion by the way
Formeel is het geen oorlog.quote:Op woensdag 27 april 2022 08:05 schreef BBach het volgende:
Is het eigenlijk ook niet gewoon toegelaten om op het grondgebied van jouw tegenstander bij oorlog aanvallen uit te voeren?
Officieel verklaar je elkaar de oorlog en dan zijn ook aanvallen op het grondgebied van je vijand toegestaan.quote:Op woensdag 27 april 2022 08:05 schreef BBach het volgende:
Is het eigenlijk ook niet gewoon toegelaten om op het grondgebied van jouw tegenstander bij oorlog aanvallen uit te voeren?
Achter een piano staand met een broek op de enkels diepe kniebuigingen maken, ziet er belachelijk uit, maar je moet wel heel na๏ef of jong zijn als je werkelijk gelooft dat er piano werd gespeeld met geslachtsorganen. Het stuk dat je hoorde was daarvoor toch te gecompliceerd.quote:Op woensdag 27 april 2022 03:09 schreef Za het volgende:
[..]
Het enige is, je wilt een beetje serieuze aanloop naar je functie als leider van een land ipv met je lul op een piano slaan of in latex erotische dansjes doen.
Nee, maar dat zou dan, zeg maar, als een speciale operatie of vredesinitiatief vanuit de UA betiteld kunnen worden.quote:
Nee? De aanval van Rusland op Oekra๏ne is een oorlogsmisdaad.quote:Op woensdag 27 april 2022 08:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, maar dat zou dan, zeg maar, als een speciale operatie of vredesinitiatief vanuit de UA betiteld kunnen worden.
Het verschil zul hem er waarschijnlijk vooral in zitten dat de gene die gepakt worden niet als militairen zullen worden behandeld. Overigens heeft Nederland dit trucje destijds op Duitse millitairen toegepast.quote:Op woensdag 27 april 2022 08:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, maar dat zou dan, zeg maar, als een speciale operatie of vredesinitiatief vanuit de UA betiteld kunnen worden.
Je zou dan wel als Oekra๏ne een speciale militaire operatie mogen uitvoeren op een Russisch ammo depot?quote:Op woensdag 27 april 2022 08:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Officieel verklaar je elkaar de oorlog en dan zijn ook aanvallen op het grondgebied van je vijand toegestaan.
Natuurlijk mag dat nu. En dat weten de Russen zelf ook. En zo niet dan zijn het niet de slimste strategen?quote:Op woensdag 27 april 2022 08:11 schreef BBach het volgende:
M
[..]
Je zou dan wel als Oekra๏ne een speciale militaire operatie mogen uitvoeren op een Russisch ammo depot?
Nu ja 'mogen'. Wie beslist dat dan, of wie oordeelt daar over? Als zij (UA) dat zouden doen is het toch ook een oorlogsmisdaad? Serieuze vraag BTW, ik ben niet thuis in de regelgeving rond oorlogen.quote:Op woensdag 27 april 2022 08:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat nu. En dat weten de Russen zelf ook. En zo niet dan zijn het niet de slimste strategen.
Tja Rusland is aan een oorlog begonnen. En is het derhalve logisch dat Oekra๏ne als ze de mogelijkheid hebben ook strategische doelen in Rusland zelf aanvallen.quote:Op woensdag 27 april 2022 08:17 schreef BBach het volgende:
[..]
Nu ja 'mogen'. Wie beslist dat dan, of wie oordeelt daar over? Als zij (UA) dat zouden doen is het toch ook een oorlogsmisdaad? Serieuze vraag BTW, ik ben niet thuis in de regelgeving rond oorlogen.
speciale militaire operaties die mogen gewoon,, gaan wij met luxemburg doen binnekort hoorde ikquote:Op woensdag 27 april 2022 08:11 schreef BBach het volgende:
M
[..]
Je zou dan wel als Oekra๏ne een speciale militaire operatie mogen uitvoeren op een Russisch ammo depot?
Is ook niet uniek, https://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Just_Causequote:Op woensdag 27 april 2022 08:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
speciale militaire operaties die mogen gewoon,, gaan wij met luxemburg doen binnekort hoorde ik
Heb ik ook gehoord. Er schijnen daar enorm veel mensen met groene pruiken Sims3 te spelen. Daar mag best iets aan gedaan worden.quote:Op woensdag 27 april 2022 08:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
speciale militaire operaties die mogen gewoon,, gaan wij met luxemburg doen binnekort hoorde ik
Ik dacht dan meer aan dit soort sims, populair in de Urheimat van de nazi's:quote:
Heb je een bron?quote:Op woensdag 27 april 2022 08:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bulgaren krijgen toch gewoon gas nadat ze vonden dat in roebels betalen contractbreuk was.
Verassend weer.
Ha, was NOS live feed, maar net weer een update met dat het toch wel gestopt isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/liveblog/2(...)-straaljagers-krijgtOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Vaag stukje Oekra๏ne is dat ook zeg.quote:Op woensdag 27 april 2022 09:39 schreef Hyperdude het volgende:
Was wel te verwachten.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Je krijgt die beelden maar niet uit je gedachten h่. Het is ok้, geef eraan toe. Make love not war.quote:Op woensdag 27 april 2022 02:49 schreef Za het volgende:
[..]
Liever dat dan een driedubbel gevaccineerde fan van die met de tong uit de mond in latex erotisch dansende president/acteur.
Op 17 mei helemaalquote:Op woensdag 27 april 2022 10:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je krijgt die beelden maar niet uit je gedachten h่. Het is ok้, geef eraan toe. Make love not war.
[ afbeelding ]
Ben toch wel benieuwd hoe het met Moldavi๋ gaat verlopen want het rommelt al een paar dagen in die afvallige regio. Paar duizend Russische militairen zitten ge๏soleerd daar in Transnistri๋ en kunnen waarschijnlijk zelfs tegen Moldavi๋ weinig uitrichten. Russen zijn nu net voorbij Kherson op een paar honderd kilometer hemelsbreed verwijderd en lijken nog steeds weinig tot geen vooruitgang te maken.quote:
quote:Op woensdag 27 april 2022 08:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ha, was NOS live feed, maar net weer een update met dat het toch wel gestopt isDus ik weet het ook ff niet
Volgens nu.nl was het inderdaad gestopt. Ze hebben ook een link naar een press artikel van gazprom zelf, maar volgens mij is die lichtelijk overbelast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/liveblog/2(...)-straaljagers-krijgt
ik denk dat zijn voorgeschiedenis als komiek juist een goede voorbereiding was voor Zelensky.quote:Op woensdag 27 april 2022 03:09 schreef Za het volgende:
[..]
Geen idee of Zelensky gay is, ook niet boeiend.
Het enige is, je wilt een beetje serieuze aanloop naar je functie als leider van een land ipv met je lul op een piano slaan of in latex erotische dansjes doen.
PS, "we"?
Je spreekt namens allen hier of zit je gezellig met het hele gezin achter de computer?
Het is jouw realiteit.quote:Op woensdag 27 april 2022 01:23 schreef Za het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo dom of doe je alsofquote:Op woensdag 27 april 2022 03:09 schreef Za het volgende:
[..]
Geen idee of Zelensky gay is, ook niet boeiend.
PS, "we"?
Je spreekt namens allen hier of zit je gezellig met het hele gezin achter de computer?
Wat is er precies zo zot: dat we die mensen niet laten creperen? Het is gewoon bijstandsniveau hoor.quote:
Hoe genereuzer je bent hoe meer volk hiernaartoe gaat komen. Ik riep in februari al dat de beslissing om ze een verblijfsvergunning te geven zonder voorwaarden een catastrofale blunder zou blijken. Bij de Oekrainers gaan dit soort bedragen natuurlijk ook rond.quote:
quote:
Ah zo 1. Met 40 jaar al kleinkinderen hebbenquote:Syllie
@ZwaanSyl
Ik vecht voor de vrijheid van mijn (klein)kinderen💪GEEN vaccin, GEEN QR, The great reset 🤮, Happy singel ❤️ #humormeteenknipoog 😉
quote:Op woensdag 27 april 2022 10:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe genereuzer je bent hoe meer volk hiernaartoe gaat komen. Ik riep in februari al dat de beslissing om ze een verblijfsvergunning te geven zonder voorwaarden een catastrofale blunder zou blijken. Bij de Oekrainers gaan dit soort bedragen natuurlijk ook rond.
Ik weet de oplossing! Laten we Westerbork heropenen! Dat moet Sylletje en andere wappies toch wel aansprekenquote:Op woensdag 27 april 2022 10:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je als vluchteling eten kunt kopen. Bizar!
Na 15 jaar Fok! weet ik ้้n ding: hier ga je op terug moeten komen.quote:Op woensdag 27 april 2022 10:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat het haast onmogelijk is om nog dommere dingen te zeggen dan je zojuist hebt gedaan.
Volgens Syllie Heb Ut Op FEesBoeK GeStaAN.quote:Op woensdag 27 april 2022 10:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
[..]
Ah zo 1. Met 40 jaar al kleinkinderen hebben.
Gelukkig is ze wel #humormeteenknipoog
Mwa, laten we dit ook niet overdrijven. Wat dat betreft schat ik Pol Pot, Idi Amin, de Kimmen en Saddam echt nog wel graadje erger in.quote:Op woensdag 27 april 2022 10:46 schreef mcmlxiv het volgende:
de ergste dictator sinds de dagen van Hitler en Stalin
Bij zo'n post volstaat maar 1 reactie:quote:Op woensdag 27 april 2022 10:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe genereuzer je bent hoe meer volk hiernaartoe gaat komen. Ik riep in februari al dat de beslissing om ze een verblijfsvergunning te geven zonder voorwaarden een catastrofale blunder zou blijken. Bij de Oekrainers gaan dit soort bedragen natuurlijk ook rond.
Als het puur om de persoon Poetin gaat wel. Rusland als land is gevaarlijker door de kernwapens en de grootte van het legerquote:Op woensdag 27 april 2022 11:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, laten we dit ook niet overdrijven. Wat dat betreft schat ik Pol Pot, Idi Amin, de Kimmen en Saddam echt nog wel graadje erger in.
Dan komen ze niet naar Nederland want in Belgie liggen die bedragen hoger.quote:Op woensdag 27 april 2022 10:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
In Belgi๋ is dat 1400eu. Een deel daarvan (600eu) dragen zij bij aan het gastgezin. Bron: zelf in het proces voor opvanggezin.quote:
De optie van neergeschoten en begraven te worden in massagraven, samen met jouw kinderen is idd een aantrekkelijker alternatief.quote:Op woensdag 27 april 2022 10:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik heb het over migratiestromen binnen de EU. Overigens is het geen verwijt naar die mensen toe, ik had exact hetzelfde gedaan. Maar als land met een van de beste sociale vangnetten van de EU moet je wel even nadenken voordat je 40 miljoen Oekrainers in theorie het recht geeft om hier te verblijven en van de voorzieningen gebruik te maken.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:13 schreef BBach het volgende:
[..]
De optie van neergeschoten en begraven te worden in massagraven, samen met jouw kinderen is idd een aantrekkelijker alternatief.
Ja maar, Zelensky heeft weleens een sexy dansje gedaan en zijn volgelingen zijn allemaal verslaafd aan The Sims. Ofzoquote:Op woensdag 27 april 2022 10:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat het nog steeds een goed idee is toe te geven aan de dictator want “hij heeft best een hele enge raket”. Best bijzonder al die mensen die denken dat toegeven aan de eisen van de ergste dictator sinds de dagen van Hitler en Stalin een goed idee is. Vooral bijzonder omdat diezelfde fokkers wel continu waarschuwen hoe gevaarlijk die dictator toch wel niet is! Laten we hem vooral niet boos maken! En dan worden de mensen die het wel een goed idee vinden een vuist te maken tegen deze dictator, de mensen die wel het volk wat inmiddels al vele tienduizenden onschuldige slachtoffers kent willen helpen waar het kan beschuldigd “overge๋motioneerd te reageren “.
Tja dan zijn maar een paar conclusies mogelijk. Je bent zelf nogal een bangebroek, je bent een psychopaat of stiekem geil je een beetje op dictators. Veel meer keuzes zijn er eigenlijk niet.
Helemaal prima wanneer je bang bent, dat mag best. Is het niet angst wat je drijft om het slachtoffer in deze crisis te beschuldigen of te belasteren en de dader te verdedigen of zijn daden te vergoelijken dan zou ik nog eens in de spiegel kijken. Ik kan je niet vertellen wat je dan bent zonder je ernstig te beledigen en dat zou ik natuurlijk niet willen. Wie weet heb je ook wel een hele enge raket.
300 in de plus is geen verlies toch?quote:Op woensdag 27 april 2022 11:21 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Aardig wat verliezen bij gekomen qua troepen (+-300 erbij in een dag)
Al die treurige reacties daaronder ookquote:
Die bron is alleen een beetje sketchyquote:Op woensdag 27 april 2022 11:21 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Uiteraard moeten we voor deze mensen zorgen. 1000 euro p/m is wel wat aan de hoge kant vind je niet? Zonder verplichte kost en inwoning. Dat eet je niet op met 2 kids.quote:Op woensdag 27 april 2022 10:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je als vluchteling eten kunt kopen. Bizar!
Een bericht uit de commissie open deuren.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef vosss het volgende:
Geen gas meer naar Polen en Bulgarije, heel de EU die zwaarder materieel levert. Rusland die daar pissed over is en inmiddels een opslag van westers materieel plat gebombardeerd heeft en waarschuwd voor escalatie....
Wereldoorlog 3 is hard onderweg.
Nou en?quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef vosss het volgende:
Geen gas meer naar Polen en Bulgarije, heel de EU die zwaarder materieel levert. Rusland die daar pissed over is en inmiddels een opslag van westers materieel plat gebombardeerd heeft en waarschuwd voor escalatie....
Zolang er geen NAVO troepen aan de deur van het Kremlin staan te rammelen gaat die bom niet vallen.quote:
Huilstruiken die het tonen van een QR-code een dictatuur noemen, maar vochtig van hun stoel glibberen wanneer een echte dictator genocide pleegt in zijn buurland...quote:Op woensdag 27 april 2022 10:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik weet de oplossing! Laten we Westerbork heropenen! Dat moet Sylletje en andere wappies toch wel aanspreken
Moeten ze op straat gaan bedelen om niet te verhongeren, zich niet wassen en geen kleding kunnen kopen? Of is de verwachting dat een gastgezin volledig het onderhoud voor zijn rekening neemt? Dat zou juist zot zijn. Natuurlijk koken die mensen hun eigen potje en kopen ze hun eigen zeep, tandpasta en shampoo. Waarschijnlijk hebben ze niet veel kleren mee kunnen nemen, dus zullen ze een en ander moeten aanschaffen.quote:
In de uitzending van Nieuwsuur van gisteravond was ik verbaasd over de verontwaardiging in het Westen dat Rusland eisen stelde om betaald te worden in roebels.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef vosss het volgende:
Nou en? Ik wil dat niet.quote:
De sancties werken niet bepaald, volgens mij is de roebel al weer opgeklommen tot boven het niveau van voor de oorlog.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik was gisteravond verbaasd over de verontwaardiging in het Westen dat Rusland eisen stelde om betaald te worden in roebels.
Hoe arrogant kun je zijn. En economisch gezien is het misschien ook nog goedkoper om in roebels te betalen
Hoezo kunnen we in het westen niet verontwaardigd zijn? Gazprom pleegt contractbreuk. Daar mogen we best wat over melden toch?quote:Op woensdag 27 april 2022 12:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In de uitzending van Nieuwsuur van gisteravond was ik verbaasd over de verontwaardiging in het Westen dat Rusland eisen stelde om betaald te worden in roebels.
Hoe arrogant kun je zijn. En economisch gezien is het misschien ook nog goedkoper om in roebels te betalen
Die roebel wordt wereldwijd bar weinig mee gedaan. Dus de huidige waarde is fictief. Pas zodra de Russische banken er weer wat mee kunnen op de wereldhandel zal je zien wat ie waard is.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
De sancties werken niet bepaald, volgens mij is de roebel al weer opgeklommen tot boven het niveau van voor de oorlog.
Wat zouden de verliezen zijn aan de westerse kant eigenlijk?quote:Op woensdag 27 april 2022 11:21 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Vooralsnog is het alleen Poetin's kringetje van incontinente en seniele bejaarden dat met een kernoorlog en WO III dreigt.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat bepaalt de CIA wel voor ons.
Die onze leiders in de hand werken. Van de-escaleren lijkt inmiddels geen enkele sprake meer te zijn. Het zijn al lang geen verdedigingswapens meer die geleverd worden. De UK vindt inmiddels dat we straaljagers MOETEN sturen.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooralsnog is het alleen Poetin's kringetje van incontinente en seniele bejaarden dat met een kernoorlog en WO III dreigt.
Nee joh het zijn de mannen in witte pakken 🤪quote:Op woensdag 27 april 2022 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland is ook wel een beetje als zo'n overlast veroorzakende buurttokkie in het groot, zo eentje die meteen dreigt met geweld en vernielingen als hij aangesproken wordt op z'n wangedrag.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooralsnog is het alleen Poetin's kringetje van incontinente en seniele bejaarden dat met een kernoorlog en WO III dreigt.
Je moet in het Derksentopic zijn.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:25 schreef Idisrom het volgende:
Hoe oud waren die 'juffrouwen' destijds?
Uh huh, tuurlijk johquote:Op woensdag 27 april 2022 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Die onze leiders in de hand werken. Van de-escaleren lijkt inmiddels geen enkele sprake meer te zijn. Het zijn al lang geen verdedigingswapens meer die geleverd worden. De UK vindt inmiddels dat we straaljagers MOETEN sturen.
Dit escaleert helemaal de pan uit en we hadden dat kunnen voorkomen.
Denk het ook. Zoals je weet is Trump eigenlijk nog president, die zat altijd al volop in de reet van Putain (ja in dit geval is het echt Putain). Tussen de golden showers door is het masterplan voor wereldverovering vastgesteld en afgestemd met Xi en Kim. We zitten nu in het eerste bedrijfquote:Op woensdag 27 april 2022 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die 600eu is niet verplicht, dat gaf de gemeente op als richtbedrag. Je mag ook 0eu vragen. Alleen is dat niet realistisch gezien je ook voor vervoer,verwarming, eten etc. moet zorgen als gastgezin. Het is wel de bedoeling dat de opvang tijdelijk is en ze dan zelf iets huren of gaan werken. Dat is de insteek. Geen idee of dit zo zal functioneren.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Uiteraard moeten we voor deze mensen zorgen. 1000 euro p/m is wel wat aan de hoge kant vind je niet? Zonder verplichte kost en inwoning. Dat eet je niet op met 2 kids.
Belgie met 1400 is eigenlijk lager aangezien het 600 verplichte kost en inwoning bevat. Intelligentere regeling als je t mij vraagt.
Maarja mij wordt niets gevraagd
Het kan allemaal morgen voorbij zijn wanneer de orks zich terugtrekken tot achter de grenzen van hun achterlijke land.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Die onze leiders in de hand werken. Van de-escaleren lijkt inmiddels geen enkele sprake meer te zijn. Het zijn al lang geen verdedigingswapens meer die geleverd worden. De UK vindt inmiddels dat we straaljagers MOETEN sturen.
Elk exporterend bedrijf in Rusland moet 80% van zijn vermogen in roebels hebben. Gazprom ruilt de euro's die het krijgt zelf ook direct voor roebels in.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
De sancties werken niet bepaald, volgens mij is de roebel al weer opgeklommen tot boven het niveau van voor de oorlog.
Weet niet wat je nu allemaal brabbelt maar het is geen geheim dat er nogal wat nato sturing achter de schermen en op de grond plaatsvind met name vanuit de VS.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:31 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Denk het ook. Zoals je weet is Trump eigenlijk nog president, die zat altijd al volop in de reet van Putain (ja in dit geval is het echt Putain). Tussen de golden showers door is het masterplan voor wereldverovering vastgesteld en afgestemd met Xi en Kim. We zitten nu in het eerste bedrijf
De eis van Rusland is ้ėn van de tactieken kunstmatig de koers van de roebel hoger te krijgen/houden, Als andere landen roebels moeten kopen, gaat de koers van de roebel omhoog.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In de uitzending van Nieuwsuur van gisteravond was ik verbaasd over de verontwaardiging in het Westen dat Rusland eisen stelde om betaald te worden in roebels.
Interessant filmpje die uiteenzet hoe die roebel overeind word gehouden:quote:Op woensdag 27 april 2022 12:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Elk exporterend bedrijf in Rusland moet 80% van zijn vermogen in roebels hebben. Gazprom ruilt de euro's die het krijgt zelf ook direct voor roebels in.
Kortom, de roebel is niet echt opgeklommen, hij wordt kunstmatig overeind gehouden.
Jammer voor ego๏sten zoals jij dat Oekra๏ne geen zin had om op z'n rug te gaan liggen h้.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:21 schreef vosss het volgende:
quote:Op woensdag 27 april 2022 12:53 schreef quirina het volgende:
Snap die Russen niet. Alle gelegenheid om flink tegen Poetje te rellen met z’n allen op victoryday.
Als ze zo tegen Poetje zijn pak em dan met z’n allen. Met duizenden!
Ja, niks.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:01 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
het is wel wat duurder, maar dan heb je ook wat
Best wel ja, want nu moet ik meer betalen voor m'n energie etc en dreigt er een nucleaire wereldoorlog.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jammer voor ego๏sten zoals jij dat Oekra๏ne geen zin had om op z'n rug te gaan liggen h้.
Sucks to be you.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Best wel ja, want nu moet ik meer betalen voor m'n energie etc en dreigt er een nucleaire wereldoorlog.
Maar je had een heel verhaal over je jacuzzi en dure auto, klinkt niet alsof je echt het hardst getroffen wordt door stijgende energieprijzenquote:Op woensdag 27 april 2022 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Best wel ja, want nu moet ik meer betalen voor m'n energie etc en dreigt er een nucleaire wereldoorlog.
Las ergens een heel verhaal dat dit ook vooral het kunstmatig hooghouden was van de koers. Kan dat verhaal zo niet vinden.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:01 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
het is wel wat duurder, maar dan heb je ook wat
Dat is ook niet, maar elke euro die ik niet aan energiekosten uit geef is er 1quote:Op woensdag 27 april 2022 13:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je had een heel verhaal over je jacuzzi en dure auto, klinkt niet alsof je echt het hardst getroffen wordt door stijgende energieprijzen
Je komt tenminste op voor de EU en NL, dat is al goedquote:Op woensdag 27 april 2022 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe kom je op voor Nederland en de EU door een aan de Europese Unie grenzend land te laten gaar koken in een oorlog waarin ze strijden op leven en dood voor vrede en democratie?quote:Op woensdag 27 april 2022 13:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je komt tenminste op voor de EU en NL, dat is al goed
Als TASS en zero_hedge het zeggen moet het wel kloppen.quote:
Vier dagen op rij kondigt Rusland aan dat ze dit keer echt Marioupol geheel onder controle hebben, maar om de een of andere reden blijven ze die staalfabriek bestormenquote:Rusland blijft staalfabriek Marioepol aanvallen ondanks belofte Poetin
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-marioepol-aanvallen
Er vechten best veel nationaliteiten mee aan de Oekra๏ense kant.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:50 schreef ExTec het volgende:
Finse en Deense vrijwilligers.
Allemaal NAVO wapens, geen RUS spul.
[ twitter ]
Christus te paard, zeg....quote:Op woensdag 27 april 2022 13:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is ook niet, maar elke euro die ik niet aan energiekosten uit geef is er 1
quote:Op woensdag 27 april 2022 13:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Las ergens een heel verhaal dat dit ook vooral het kunstmatig hooghouden was van de koers. Kan dat verhaal zo niet vinden.
quote:Op woensdag 27 april 2022 12:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Interessant filmpje die uiteenzet hoe die roebel overeind word gehouden:
TL;DR, zoals opgemerkt, geen hond koopt roebels. Dus de centrale bank bepaald in z'n eentje de waarde.
quote:Op woensdag 27 april 2022 13:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Christus te paard, zeg....![]()
Ja, dan vallen een paar mensenlevens elders wel in het niet...
quote:•een zelfzuchtig persoon.
wie alleen aan zichzelf denkt vb: die ego๏st heeft nooit iets voor een ander over
1) Baatzuchtige 2) Egotripper 3) Hebzuchtig persoon 4) Ikke, ikke, ikke 5) Zelfzuchtig persoon 6) Zelfzuchtige persoon
1) Eigenbelangzoeker 2) Iemand die alleen aan zichzelf denkt 3) Onaangename kerel 4) Zelfingenomen persoon 5) Zelfzuchtig iemand 6) Zelfzuchtig mens 7) Zelfzuchtige
1) Zelfzuchtig type
Short term thinking. Dat noem ik kop int zand en hopen dat het over gaat. Beetje na๏ef met zo een leipo in Rusland.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook een Taiwaneesquote:Op woensdag 27 april 2022 13:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er vechten best veel nationaliteiten mee aan de Oekra๏ense kant.
Ik zag dat er zelfs een Marokkaan mee deed.
Dat klopt, voor de burgers in UKR en daarna in mindere mate voor de EU is het goed dat er einde komt aan die oorlog. Terugtreden van de Russen is wel het beste. Of die optie nog reel is weet ik nietquote:Op woensdag 27 april 2022 13:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Short term thinking. Dat noem ik kop int zand en hopen dat het over gaat. Beetje na๏ef met zo een leipo in Rusland.
Ja, zo probeert hij het te verkopen. In werkelijkheid komt hij enkel en alleen voor zijn eigen belangen op, en dat daarbij andermans belangen (waaronder die van de EU en NL) daarmee absoluut niet gediend zijn lijkt hem weinig te interesseren.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien heeft hij NLse belangen wel hoog in het lijstje. Nederland 🇳🇱quote:Op woensdag 27 april 2022 14:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, zo probeert hij het te verkopen. In werkelijkheid komt hij enkel en alleen voor zijn eigen belangen op, en dat daarbij andermans belangen (waaronder die van de EU en NL) daarmee absoluut niet gediend zijn lijkt hem weinig te interesseren.
Nah.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien heeft hij NLse belangen wel hoog in het lijstje. Nederland 🇳🇱
Je hebt het over die knakker die vanaf dag 1 er eerlijk voor uit komt dat het hem allemaal geen reet boeit, als hij er maar geen last van heeft.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien heeft hij NLse belangen wel hoog in het lijstje. Nederland 🇳🇱
Nee, echt totaal niet. Het kwam niet eens in me op. Het is namelijk niet veel.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Uiteraard moeten we voor deze mensen zorgen. 1000 euro p/m is wel wat aan de hoge kant vind je niet?
Ja want de Oekra๏ense vluchtelingen hebben als eerste ter wereld de magische oplossing gevonden waardoor ze geen geld aan kost en inwoning hoeven uit te gevenquote:Zonder verplichte kost en inwoning. Dat eet je niet op met 2 kids.
En dat is maar goed ook.quote:Maarja mij wordt niets gevraagd
Ja nou, zijn mening.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt het over die knakker die vanaf dag 1 er eerlijk voor uit komt dat het hem allemaal geen reet boeit, als hij er maar geen last van heeft.
Jup dat doen ze. Roebel wordt in waarde gehouden doordat Rusland haar dollar- en euroreserves gebruikt om roebels te kopen. En ook om anderen om te kopen om die roebels niet te verkopen. Ze hebben de verkoop van aandelen verboden om een crash te voorkomen. Hierdoor heeft de overheid amper last van sancties, gewoon bijna niet. Maar veel gewone Russen juist heel veel, zie die inflatie enzo, banken die geen geld uitgeven, etc. Die reserves die ze hebben liggen die niet bevroren zijn door sancties zijn ongeveer 300 miljard en daarvan gaat er 1 miljard per dag doorheen om er voor te zorgen dat de roebel blijft waar hij is. Dat lijkt veel maar is veel minder dan het kan zijn want we betalen voor gas en olie in euro's en die betalingen gaan gewoon door. Die sancties zijn dus echt lang niet genoeg om Rusland failliet te krijgen op de korte termijn en het raakt ook niet de rijke russen want die houden hun geld gewoon vast of verkopen het of ruilen het voor dollars of euro's zo lang de overheid maar de waarde van de roebel gegarandeerd. M.a.w. Rusland kan dit echt nog wel heel lang vast houden, genoeg geld om oorlog te blijven voeren.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De eis van Rusland is ้ėn van de tactieken kunstmatig de koers van de roebel hoger te krijgen/houden, Als andere landen roebels moeten kopen, gaat de koers van de roebel omhoog.
En als economie je interesseert, moet je het fimpje in de link maar eens bekijken.
Waar is Soros als je hem nodig hebtquote:Op woensdag 27 april 2022 12:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Interessant filmpje die uiteenzet hoe die roebel overeind word gehouden:
TL;DR, zoals opgemerkt, geen hond koopt roebels. Dus de centrale bank bepaald in z'n eentje de waarde.
Wat een sneue, persoonlijke reactiequote:Op woensdag 27 april 2022 14:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, echt totaal niet. Het kwam niet eens in me op. Het is namelijk niet veel.
[..]
Ja want de Oekra๏ense vluchtelingen hebben als eerste ter wereld de magische oplossing gevonden waardoor ze geen geld aan kost en inwoning hoeven uit te geven
[..]
En dat is maar goed ook.
Nee, dat is wel duidelijk dat je ze niet snapt.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:53 schreef quirina het volgende:
Snap die Russen niet. Alle gelegenheid om flink tegen Poetje te rellen met z’n allen op victoryday.
Als ze zo tegen Poetje zijn pak em dan met z’n allen. Met duizenden!
?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:52 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat een sneue, persoonlijke reactie
Je bent sneu. Tot uw dienstquote:Op woensdag 27 april 2022 15:12 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
?
Je begint er zelf over dat ze jou niets vragen. Daar mag niet op gereageerd worden?
Dit gaat steeds minder ergens over. Als je niet persoonlijk betrokken wil raken, begin dan niet over jezelf.quote:
Wat een teringvolk is het toch ook. Vervolgens ook lachend die vrouw neerknallen.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Gvd niet goed dit soort links, in de reacties kwam ik dit filmpje nog tegen van Russen in Tsjetsjeni๋
[ twitter ]
Je hebt gewoon een hele sneue manier van discussi๋ren. Dat mag best eens gezegd worden. Nu weer terug naar de donbasquote:Op woensdag 27 april 2022 15:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit gaat steeds minder ergens over. Als je niet persoonlijk betrokken wil raken, begin dan niet over jezelf.
Hoezo? Er is toch totaal geen nieuws in het feit dat we nog steeds afhankelijk zijn van Russisch gas omdat er simpelweg geen andere optie is? En dat Rusland afhankelijk is van de verkoop van dat gas want het werkt twee kanten op,quote:Op woensdag 27 april 2022 15:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als dit klopt zitten we toch eigenlijk naar 1 groot toneelspel te kijken
quote:Op woensdag 27 april 2022 15:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een hele sneue manier van discussi๋ren. Dat mag best eens gezegd worden. Nu weer terug naar de donbas
Het is volslagen idioot.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:21 schreef vosss het volgende:
Van de-escaleren lijkt inmiddels geen enkele sprake meer te zijn. Het zijn al lang geen verdedigingswapens meer die geleverd worden. De UK vindt inmiddels dat we straaljagers MOETEN sturen.
Het toneelstuk gedeelte is dat we steeds doen alsof we de Russen straffen met sancties en ondertussen blijven we onverminderd die oorlog subsidi๋ren via het gas.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo? Er is toch totaal geen nieuws in het feit dat we nog steeds afhankelijk zijn van Russisch gas omdat er simpelweg geen andere optie is? En dat Rusland afhankelijk is van de verkoop van dat gas want het werkt twee kanten op,
Soortement.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
Als dit klopt zitten we toch eigenlijk naar 1 groot toneelspel te kijken
Quote even een post van mij waar dat uit blijkt. Als je die hebt gevonden besteed ik weer aandacht aan jouquote:Op woensdag 27 april 2022 15:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]![]()
Jij bent toch diegene die Oekra๏ense vluchtelingen geen geld wil geven omdat jij denkt dat ze het niet nodig hebben, en het jammer vindt dat ze jou niets vragen want deze spijkerharde logica zou toch moeten doorsijpelen in de besluitvorming.
Dan weet ik weer even hoe weinig waarde ik aan je mening moet hechten.
Niemand is berhaupt aan het lachen aangezien een doorgedraaide gek 2 maanden geleden besloten heeft om een land plat te bombarderen en een paar homofobe kanslozen in deze draad dat al 2 maandenlang proberen goed te praten door te suggereren dat het eigenlijk de schuld van de slachtoffers is. Zo'n grotesk vertoon van misselijkmakende, weerzinwekkende harteloosheid is al 2 maanden niet grappig.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
Het is volslagen idioot.
Mensen in deze thread zien pas het werkelijke en aanstaande probleem wanneer het hen persoonlijk treft, op zeer korte termijn.
Dan lachen ze opeens niet meer.
De enige die kan de-escaleren is Poetin. En dat is door de oorlog te be๋indigen en zijn troepen terug te trekken.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 april 2022 15:43 schreef Rode_Wijn het volgende:
Jij bent toch diegene die Oekra๏ense vluchtelingen geen geld wil geven omdat jij denkt dat ze het niet nodig hebben
Quote even een post van mij waar dat uit blijkt. Als je die hebt gevonden besteed ik weer aandacht aan jou
quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Uiteraard moeten we voor deze mensen zorgen. 1000 euro p/m is wel wat aan de hoge kant vind je niet? Zonder verplichte kost en inwoning. Dat eet je niet op met 2 kids.
Belgie met 1400 is eigenlijk lager aangezien het 600 verplichte kost en inwoning bevat. Intelligentere regeling als je t mij vraagt.
Maarja mij wordt niets gevraagd
quote:Op woensdag 27 april 2022 15:43 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Niemand is berhaupt aan het lachen aangezien een doorgedraaide gek 2 maanden geleden besloten heeft om een land plat te bombarderen en een paar homofobe kanslozen in deze draad dat al 2 maandenlang proberen goed te praten door te suggereren dat het eigenlijk de schuld van de slachtoffers is. Zo'n grotesk vertoon van misselijkmakende, weerzinwekkende harteloosheid is al 2 maanden niet grappig.
En ja, voel jezelf ajb een keer aangesproken. Debiel.
En het andere toneelstuk gedeelte is dat we de andere kant voorzien voor miljarden aan wapens.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:42 schreef Rode_Wijn het volgende:
Het toneelstuk gedeelte is dat we steeds doen alsof we de Russen straffen met sancties en ondertussen blijven we onverminderd die oorlog subsidi๋ren via het gas.
Wie heeft het over lachen? Een megalomane haatdwerg heeft zijn buurland aangevallen en jij wijst alleen naar westerse landen. Jij bent nog nog net iets minder ver heen dan Schaamlap, maar het scheelt niet veel.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
Het is volslagen idioot.
Mensen in deze thread zien pas het werkelijke en aanstaande probleem wanneer het hen persoonlijk treft, op zeer korte termijn.
Dan lachen ze opeens niet meer.
Dan moet je het filmpje van ExTec ook even bekijken, al helpen maatregelen natuurlijk niet bij corrupte rijke Russen, maar in principe mogen ze hun dollars niet in het buitenland uitgeven, een bepaald maximum bedrag vreemde valuta mag nog het land uit. En bedrijven zijn verplicht hun buitenlandse inkomsten voor een groot deel direct in roebels om te zetten. De roebel is een zeepbel, even mooi glanzend. Op een bepaald moment knapt die.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jup dat doen ze. Roebel wordt in waarde gehouden doordat Rusland haar dollar- en euroreserves gebruikt om roebels te kopen. En ook om anderen om te kopen om die roebels niet te verkopen. Ze hebben de verkoop van aandelen verboden om een crash te voorkomen. Hierdoor heeft de overheid amper last van sancties, gewoon bijna niet. Maar veel gewone Russen juist heel veel, zie die inflatie enzo, banken die geen geld uitgeven, etc. Die reserves die ze hebben liggen die niet bevroren zijn door sancties zijn ongeveer 300 miljard en daarvan gaat er 1 miljard per dag doorheen om er voor te zorgen dat de roebel blijft waar hij is. Dat lijkt veel maar is veel minder dan het kan zijn want we betalen voor gas en olie in euro's en die betalingen gaan gewoon door. Die sancties zijn dus echt lang niet genoeg om Rusland failliet te krijgen op de korte termijn en het raakt ook niet de rijke russen want die houden hun geld gewoon vast of verkopen het of ruilen het voor dollars of euro's zo lang de overheid maar de waarde van de roebel gegarandeerd. M.a.w. Rusland kan dit echt nog wel heel lang vast houden, genoeg geld om oorlog te blijven voeren.
Het alternatief is Oekra๏ne de middelvinger geven en ze laten overnemen door een gewelddadige dictator? Net of dat geen voer is voor jaren burgeroorlog daar met vele doden. Het overgrote deel van de bevolking wil helemaal niks te maken hebben met Rusland. Rusland wil Oekra๏ne graag als puppetstaat hebben. Die mensen daar vechten tot hun dood om dat tegen te werken. Waarom je overgeven aan een tiran?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
En het andere toneelstuk gedeelte is dat we de andere kant voorzien voor miljarden aan wapens.
Want we willen zo graag dat er weer rust en vrede komt in die regio zo vlak in de buurt.
En als toegift komt Finland bij de NAVO, en is WW3 in aantocht.
Ondertussen loopt het volk met oranje puntmutsjes door de straten hun griepvirus te verspreiden.
quote:Op woensdag 27 april 2022 13:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Christus te paard, zeg....![]()
Ja, dan vallen een paar mensenlevens elders wel in het niet....![]()
Niet zo vaag als Nederland.quote:Op woensdag 27 april 2022 09:46 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Vaag stukje Oekra๏ne is dat ook zeg.
Of een hele warme.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:44 schreef Sfancta het volgende:
Het wordt een koude aanstaande winter ben ik bang.
Is weer een verkapte nucleaire dreiging.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:00 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Mijn Russisch is niet meer wat het geweest is. Korte info? Nucleair?
quote:Op woensdag 27 april 2022 15:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik zeg daar in het geheel niet dat ik ze geen geld zou willen geven. Je kunt dus niet lezen.
Dat gedreig met een onheilspellende (nucleaire) tegenreactie vanuit Rusland begint ondertussen wel een ้rg grijsgedraaide langspeelplaat te worden!quote:
Hier is gewoon geen touw aan vast te knopen.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Wie heeft het over lachen? Een megalomane haatdwerg heeft zijn buurland aangevallen en jij wijst alleen naar westerse landen. Jij bent nog nog net iets minder ver heen dan Schaamlap, maar het scheelt niet veel.
Als een bliksem. Nu begint 'ie een beetje te klinken als een Noord Koreaanquote:Op woensdag 27 april 2022 16:03 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat gedreig met een onheilspellende (nucleaire) tegenreactie vanuit Rusland begint ondertussen wel een ้rg grijsgedraaide langspeelplaat te worden!
quote:Op woensdag 27 april 2022 16:03 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat gedreig met een onheilspellende (nucleaire) tegenreactie vanuit Rusland begint ondertussen wel een ้rg grijsgedraaide langspeelplaat te worden!
Nu nog een strak gemonteerde video waarin ie met leren jack, zonnebril en met De Sims 3 opzichtig hangend in zijn jaszak ้้n of andere raket lanceertquote:Op woensdag 27 april 2022 16:04 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als een bliksem. Nu begint 'ie een beetje te klinken als een Noord Koreaan
Het leek erop dat je je gedachten over jezelf uitsprak. Die indruk wekte je.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:03 schreef EinarBoe het volgende:
Nee, dat ben jezelf. En je kunt wel letters dikgedrukt maken, maar dat maakt je ontleding niet opeens kloppend. Op geen enkele manier wees dat zinnetje namelijk op mij als schrijver.
Moldova heeft momenteel weinig om zich zorgen over te maken. Als er een aanval vanuit Transnistria komt, dan zal het tegen Oekraine zijn, niet tegen Moldova.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me inderdaad wel nuttig.
Jij denkt dat Rusland misschien Warschau gaat nuken? Heb je daar enige onderbouwing bij?quote:Op woensdag 27 april 2022 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze weten zelf ook wel dat de dreiging niet versterkt wordt door de herhaling dus ze gaan er een gooien.
Wat zullen ze doen, in de lucht? Een militair doel?
De Poolse hoofdstad?
Dit kan komende dagen interessant worden.
Nee, ik noem wat opties.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:11 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland misschien Warschau gaat nuken? Heb je daar enige onderbouwing bij?
De Russen gaan toch gestaag vooruit heb ik het idee. Weinig echte lichtpuntjes voor de Oekra๏ners volgens mijquote:
Het zal niet bij een dreiging blijven.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:58 schreef Gehrman het volgende:
Of een hele warme.
Poetin dreigt Westen, als het zich blijft bemoeien met Oekra๏ne, met een klap zo sterk als "de bliksem". Volgens hem zijn alle voorbereidende beslissingen over zo'n dreun al genomen.
https://kommersant.ru/doc/5329112
[ twitter ]
De landverbinding met de havens en de Krim is er. Alleen is het grensgebied niet stabiel.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:12 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
De Russen gaan toch gestaag vooruit heb ik het idee. Weinig echte lichtpuntjes voor de Oekra๏ners volgens mij
Eerlijk gezegd zou ik geen doel nemen. Een nuke lost hier niets opquote:Op woensdag 27 april 2022 16:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, ik noem wat opties.
Denk als de Russen, welk doel zou je nemen?
Dat zou onzinnig zijn. Als ze nukes gebruiken zal het in Oekraine zijn. Waarschijnlijk voorafgegaan door een aankondiging van een nieuwe nucleaire doctrine, met als rechtvaardiging dat het conflict in Oekraine een proxy oorlog door de NAVO tegen Rusland is.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze weten zelf ook wel dat de dreiging niet versterkt wordt door de herhaling dus ze gaan er een gooien.
De Poolse hoofdstad?
Finland.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:
De Poolse hoofdstad?
Nee putler maar zijn zin geven dat heeft zin. We zijn een vrije wereld he als Finland bij de Nato wil dan moet dit gewoon kunnen.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
En het andere toneelstuk gedeelte is dat we de andere kant voorzien voor miljarden aan wapens.
Want we willen zo graag dat er weer rust en vrede komt in die regio zo vlak in de buurt.
En als toegift komt Finland bij de NAVO, en is WW3 in aantocht.
Ondertussen loopt het volk met oranje puntmutsjes door de straten hun griepvirus te verspreiden.
Het is allang geen gedreig meer maar bittere ernst. Veel mensen lijken zich nog niet te realiseren in wat voor een wespennest wij gestapt zijn met deze wapenleveranties, het pleiten voor een regime change, het doel van een verzwakt Rusland en het aanmoedigen van Oekra๏ne om doelwitten op Russisch grondgebied te bombarderen met wapens die wij zelf allemaal leveren.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:03 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Is goed dan vegen we Rusland van de kaart.quote:
Wat doet de navo als Finland genuked wordt nu?quote:Op woensdag 27 april 2022 16:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee putler maar zijn zin geven dat heeft zin. We zijn een vrije wereld he als Finland bij de Nato wil dan moet dit gewoon kunnen.
Druiloor je moet niet alle propaganda geloven. Alhoewel jij bent een Rusland pijper dus je slikt het als warme koek.quote:
Dan dwarrelt de shit naar ons en gaan we alsnog los.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat doet de navo als Finland genuked wordt nu?
Dan gok ik dat er van Moskou een parkeerplaats wordt gemaakt.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:18 schreef Discombobulate het volgende:
Elke keer als wij iets doen moet Rusland daar op reageren. Straaljagers sturen? Ok้, laten we wapendepots net bij de grens kapot schieten, desnoods geen gas meer sturen? Nog meer wapens? Ok้, wapendepots net over de grens van een NAVO land kapot schieten. Nog een stap op de escalatieladder? Ok้, gifgas laten droppen. Nou, wij als NAVO kunnen ook nog wel een stapje. Ok้, dan doet Rusland demonstratief gebruik van een kernwapen hoog in de lucht boven Kiev. Et cetera, et cetera.
Je bent echt wereldvreemd als je denkt dat Rusland hiermee gaat stoppen. Het lijkt wel alsof men noodzakelijkerwijs de boel meer en meer kapot wil hebben. Lees eens een boek over de Koude Oorlog, daar wist men heel goed om om te gaan met escalatie, de-escalatie, coercion en deterrence. Nogmaals, Rusland gaat hier niet mee stoppen, door niks niet.
Nu nog niks.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:19 schreef Lospedrosa het volgende:
(van een voormalig PR adviseur voor het Kremlin)quote:Ukraine can’t win this war – we must consider Putin’s terms for making peace
By providing arms but avoiding military intervention, the west is prolonging this hideous conflict. Talks are the best way out
Spreek jij vooral niet over ons allen.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:25 schreef Za het volgende:
[..]
Nu nog niks.
Vanaf 1 juni willen ze bij de NAVO, dan wordt het een aanval op ons allen.
quote:Op woensdag 27 april 2022 16:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee putler maar zijn zin geven dat heeft zin. We zijn een vrije wereld he als Finland bij de Nato wil dan moet dit gewoon kunnen.
Nope, maar 1 kant kent slachtoffers.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:42 schreef Za het volgende:
[..]
Soortement.
Maar er vallen wel daadwerkelijk slachtoffers aan beide kanten, en het is snel aan het escaleren.
Geldt blijkbaar niet voor iedereen.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Oke, dus we laten Rusland maar lekker andere landen aanvallen en intimideren omdat ojee, het einde anders zoek is. Als Rusland daadwerkelijk een kernwapen inzet voor notabene een imperialistische actie vanuit henzelf dan zegt dat sowieso al alles wat we moeten weten.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:18 schreef Discombobulate het volgende:
Elke keer als wij iets doen moet Rusland daar op reageren. Straaljagers sturen? Ok้, laten we wapendepots net bij de grens kapot schieten, desnoods geen gas meer sturen? Nog meer wapens? Ok้, wapendepots net over de grens van een NAVO land kapot schieten. Nog een stap op de escalatieladder? Ok้, gifgas laten droppen. Nou, wij als NAVO kunnen ook nog wel een stapje. Ok้, dan doet Rusland demonstratief gebruik van een kernwapen hoog in de lucht boven Kiev. Et cetera, et cetera.
Je bent echt wereldvreemd als je denkt dat Rusland hiermee gaat stoppen. Het lijkt wel alsof men noodzakelijkerwijs de boel meer en meer kapot wil hebben. Lees eens een boek over de Koude Oorlog, daar wist men heel goed om om te gaan met escalatie, de-escalatie, coercion en deterrence. Nogmaals, Rusland gaat hier niet mee stoppen, door niks niet.
Zo somber zie ik het niet in. Sterker nog: met de massale wapenleveranties vanuit het Westen bieden 'we' Poetin juist een pad om met opgeheven hoofd de aftocht te blazen; hij kan het nooit met droge ogen aan het Russische volk verkopen dat ie militair het onderspit delft tegen 'slechts' Oekra๏ne, maar als het westen / NAVO erbij betrokken wordt, kan ie stellen dat Rusland het moet afleggen tegen de grote boze NAVO en kan hij zonder veel binnenlands gezichtsverlies het strijdtoneel verlaten.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is allang geen gedreig meer maar bittere ernst. Veel mensen lijken zich nog niet te realiseren in wat voor een wespennest wij gestapt zijn met deze wapenleveranties, het pleiten voor een regime change, het doel van een verzwakt Rusland en het aanmoedigen van Oekra๏ne om doelwitten op Russisch grondgebied te bombarderen met wapens die wij zelf allemaal leveren.
Misschien moeten we er anders maar een mooi compromis van maken: Rusland mag die veroverde stukjes land houden en er doen en laten wat ze wil op voorwaarde dat de Oekra๏ners die daar weg willen kunnen ruilen met een Putinversteher uit het Westen.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zo somber zie ik het niet in. Sterker nog: met de massale wapenleveranties vanuit het Westen bieden 'we' Poetin juist een pad om met opgeheven hoofd de aftocht te blazen; hij kan het nooit met droge ogen aan het Russische volk verkopen dat ie militair het onderspit delft tegen 'slechts' Oekra๏ne, maar als het westen / NAVO erbij betrokken wordt, kan ie stellen dat Rusland het moet afleggen tegen de grote boze NAVO en kan hij zonder veel binnenlands gezichtsverlies het strijdtoneel verlaten.
Wat dan overblijft is dan weliswaar een zeer anti-westers Rusland, maar w้l een Rusland dat een flink pak slaag heeft gekregen en in het vervolg wel twee keer nadenkt voordat er weer een buitenlands militair avontuur wordt gestart.
Rusland die openlijk zijn verlies toe gaat geven gaat nooit gebeuren en dat weet jij zelf ook wel.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zo somber zie ik het niet in. Sterker nog: met de massale wapenleveranties vanuit het Westen bieden 'we' Poetin juist een pad om met opgeheven hoofd de aftocht te blazen; hij kan het nooit met droge ogen aan het Russische volk verkopen dat ie militair het onderspit delft tegen 'slechts' Oekra๏ne, maar als het westen / NAVO erbij betrokken wordt, kan ie stellen dat Rusland het moet afleggen tegen de grote boze NAVO en kan hij zonder veel binnenlands gezichtsverlies het strijdtoneel verlaten.
Wat dan overblijft is dan weliswaar een zeer anti-westers Rusland, maar w้l een Rusland dat een flink pak slaag heeft gekregen en in het vervolg wel twee keer nadenkt voordat er weer een buitenlands militair avontuur wordt gestart.
Wat voor wiet heb jij gerookt? Even de hele voorgeschiedenis van intimidatie en imperialisme vergeten door Rusland afgelopen 10-20 jaar? Op een gegeven moment is het wel genoeg en moet die kutkabouter eens op zijn plek gezet worden. Oekraine heeft niet om die oorlog gevraagd en als Rusland zich terugtrekt dan is verder weinig meer aan de hand en zullen ook de sancties vroeg of laat van tafel gehaald worden.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is allang geen gedreig meer maar bittere ernst. Veel mensen lijken zich nog niet te realiseren in wat voor een wespennest wij gestapt zijn met deze wapenleveranties, het pleiten voor een regime change, het doel van een verzwakt Rusland en het aanmoedigen van Oekra๏ne om doelwitten op Russisch grondgebied te bombarderen met wapens die wij zelf allemaal leveren.
1942 all over again.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Geldt blijkbaar niet voor iedereen.
US won’t rule out military action if China establishes base in Solomon Islands
[ twitter ]
Na wat Rusland allemaal vertoont met:quote:
Wit-Rusland is het enige land in Europa waar de doodstraf nog toegepast wordt.quote:Belarus has moved to make attempted acts of terrorism punishable by the death penalty after activists tried to sabotage parts of the railway network to make it harder for Russia to deploy forces into Ukraine for its invasion.
The Belarusian lower house of parliament approved the change to the criminal code in two readings, the Belta news agency reported. The change now needs backing from the upper house and Belarusian leader Alexander Lukashenko before entering force.
Klopt, daarvoor moet putin z'n soldaten en tanks terugtrekken, uit Oekra๏ne.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De problemen waar we in terecht zijn gekomen door roekeloosheid en cowboygedrag verdwijnen echter niet.
Nee want het westen wil Rusland letterlijk verzwakken en uit elkaar scheuren en komt hier openlijk voor uit.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat voor wiet heb jij gerookt? Even de hele voorgeschiedenis van intimidatie en imperialisme vergeten door Rusland afgelopen 10-20 jaar? Op een gegeven moment is het wel genoeg en moet die kutkabouter eens op zijn plek gezet worden. Oekraine heeft niet om die oorlog gevraagd en als Rusland zich terugtrekt dan is verder weinig meer aan de hand en zullen ook de sancties vroeg of laat van tafel gehaald worden.
Niet zo vreemd, nma de acties die Rusland heeft gedaan afgelopen 2 decennia. Oorzaak, gevolg.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee want het westen wil Rusland letterlijk verzwakken en uit elkaar scheuren en komt hier openlijk voor uit.
Lenin heeft dat wel gedaan en hij is wel nog altijd te bewonderen in een mausoleum.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rusland die openlijk zijn verlies toe gaat geven gaat nooit gebeuren en dat weet jij zelf ook wel.
Ik denk dat dit vooral een plaatje is wat het westen graag schetst omdat we er niet over na willen denken hoe fout het kan gaan als Putin toch even een ander besluit maakt (zie chemische wapens/nukes). We proberen onszelf gerust te stellen met dit soort redenaties, maar ik schat Putin niet zo in dat hij zich gewoon rustig terug trekt als de NAVO hem dreigt te verslaan. Hij moet niet alleen aan zijn volk kunnen laten zien dat ze aan het winnen zijn, maar ook aan zichzelf. Zolang er geen diplomatieke uitkomst op tafel komt te liggen zullen beide partijen enkel elkaar ophitsen met escalaties. Ik zeg niet dat we dat als Westen zijnde niet moeten doen en dat we Putin alles moeten geven wat hij wil, maar ik denk dat we ons wel echt moeten beseffen dat er best een redelijke kans is dat Putin zich niet rustig terugtrekt en dan naar grotere escalaties kan gaan grijpen.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Klinkt als een plan.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee want het westen wil Rusland letterlijk verzwakken en uit elkaar scheuren en komt hier openlijk voor uit.
Bedoel je met "volledig terug" volledige kernoorlog?quote:Op woensdag 27 april 2022 17:28 schreef raptorix het volgende:
Overigens wel klaar met dat kut Rusland, heb zoiets, dan maar een jaartje pijn leiden voor die graf Putin, en mocht hij toch willen nuken, prima, dan maar volledig terug, wel even van te voren duidelijk aankondigen.
25.900 doden?quote:
Lijkt er wel steeds meer op dat wat het UA dagelijks meld behoorlijk accuraat is.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
25.900 doden?
Dan heeft https://www.minusrus.com/en er nog 3000 gemist. Die geven overigens aan dat er vandaag weer 1200 jongens en mannen gestorven zijn voor Poetins zinloze landjepik.
Ja zodat we niet achteraf hoeven te discussieren wat een tactische nuke is of niet.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Bedoel je met "volledig terug" volledige kernoorlog?
Als Rusland zich gewoon gedraagt laat iedereen Rusland met rust. Wanneer Rusland mensen vermoord, buurlanden bedreigt en aanvalt, grootschalig en structureel oorlogsmisdadigen en misdaden tegen de menselijkheid pleegt inclusief zaken als structurele verkrachting en genocide, wanneer Rusland keer op keer zijn woord breekt en de rest van de wereld dreigt met kernwapens, tja dan blijft er weinig anders over dan reageren en standhouden.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
denk dat discussi๋ren dan sowieso moeilijk wordtquote:Op woensdag 27 april 2022 17:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja zodat we niet achteraf hoeven te discussieren wat een tactische nuke is of niet.
Daarom van te voren duidelijk maken aan Putin, hoefje niet achteraf beslissingen te nemen, laten we wel wezen, we zijn geen mietjes, we zijn millitair 25 keer sterker dan Rusland, en het enige wat ie kan is beetje dreigen met zijn nukes.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:40 schreef Bensel het volgende:
[..]
denk dat discussi๋ren dan sowieso moeilijk wordt
Ben wel benieuwd dat als hij werkelijk een nuke gooit, wellicht in de relatief ongevaarlijk variant in de lucht, hoe we daar dan op reageren. Dan wordt het echt erop of eronderquote:Op woensdag 27 april 2022 17:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom van te voren duidelijk maken aan Putin, hoefje niet achteraf beslissingen te nemen, laten we wel wezen, we zijn geen mietjes, we zijn millitair 25 keer sterker dan Rusland, en het enige wat ie kan is beetje dreigen met zijn nukes.
Ja daag daar hebben ze juist het meeste in ge๏nvesteerd en ze zijn uitgebreid getest.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:10 schreef Bensel het volgende:.
Enig probleem is dan nog de nuke voorraad, maar vraag is daarbij: hoe betrouwbaar zijn deze wapens nog? Veel van deze wapens zullen niet (goed) onderhouden zijn,
Desnoods automatiseren en hem de broncode toe sturen.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:45 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd dat als hij werkelijk een nuke gooit, wellicht in de relatief ongevaarlijk variant in de lucht, hoe we daar dan op reageren. Dan wordt het echt erop of eronder
Ik denk ook dat er tussen pentagon en kremlin qua dit al gesprekken zijn geweest. Dat wij daar geen tweets over lezen, is geen bewijs dat het niet is gebeurt.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom van te voren duidelijk maken aan Putin, hoefje niet achteraf beslissingen te nemen, laten we wel wezen, we zijn geen mietjes, we zijn millitair 25 keer sterker dan Rusland, en het enige wat ie kan is beetje dreigen met zijn nukes.
Als dat een re๋le optie was geweest om concessies mee los te peuteren had die andere plofkop (Kim Jong Un) dat ondertussen toch ook wel eens geprobeerd?quote:Op woensdag 27 april 2022 17:45 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd dat als hij werkelijk een nuke gooit, wellicht in de relatief ongevaarlijk variant in de lucht, hoe we daar dan op reageren. Dan wordt het echt erop of eronder
Artikel geeft geen enkele agency aan Oekra๏ne zelf. Oekra๏ners willen doorvechten, wat je daar ook van mag vinden. Het 'Westen' gaat niet over de grenzen en soevereiniteit van Oekra๏ne (behalve als ze ingaan op specifieke verzoeken van Oekra๏ne zelf). Het 'Westen' kan z'n eigen mening opdringen door geen wapenleveringen te doen maar dat zou effectief sanctioneren van Oekra๏ne zijn, wat wel een stevige ingreep richting een bondgenoot is.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
(van een voormalig PR adviseur voor het Kremlin)
Als je dit echt gelooft is de beste strategische stap voor het westen om in ้้n klap naar het einde van de escalatie ladder te springen h่.. een all out nucleaire aanval op Rusland met het doel om command and control en kernwapens uit te schakelen.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:18 schreef Discombobulate het volgende:
Een nuke moet om de 10 jaar vervangen worden. Dat is 1. Hoeveel hebben ze er echt nog.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja daag daar hebben ze juist het meeste in ge๏nvesteerd en ze zijn uitgebreid getest.
Wou dat het niet zo was maar juist nucleair hebben ze het goed voor elkaar
Zo dacht men ook dat het leger goed was. Bleek toch niet zo te zijn. Geen enkele reden dat het bij de nukes niet net zo gegaan is qua corruptie.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja daag daar hebben ze juist het meeste in ge๏nvesteerd en ze zijn uitgebreid getest.
Wou dat het niet zo was maar juist nucleair hebben ze het goed voor elkaar
Ja, nadat Rusland een buurland binnenvalt. Logisch toch? We lieten Nazi-Duitsland ook niet intact na 1945quote:Op woensdag 27 april 2022 17:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zegt weinig over de toestand van de nukes. Kan net zo goed windowdressing zijn, en ook hier geldt: corruptie is wijdverspreid in het leger van Rusland. Kan best zijn dat er gewoon wat lege hulsen zijn besteld, en het verschil naar enkele legerleiders is gegaan. Zie ook hun nieuwste tank, op papier zeer formidabel, maar de productie komt gewoon niet van de grondquote:Op woensdag 27 april 2022 17:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)sraketten-1-2368981/
Maar hebben ze dat ook echt gedaan of is het vooral net zoiets als de wondertank T14 Armata. Veel propaganda en weinig product dus.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)sraketten-1-2368981/
Gestopt met lezen toen er stond heeft Putin gezegd.quote:
Vraag blijft wel, hoe is de boel onderhouden.. De Russische manier van onderhoud is namelijk amper tot geen onderhoud doen.quote:
Er is dus niet een in produktie of klaar om af te schieten en we kennen die verhalen uit Rusland ondertussen nu wel. Grote bek maar productie maken ho maar.quote:
Ik denk dat "we" weinig doen.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:45 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat betreft de ซ manpower, die goedkoop en voorradig is ป : naar boven afgerond ongeveer een miljoen. Je kan ongetrainde jongens niet zomaar naar een front sturen en je kan ook niet legeronderdelen die elders in het immense Rusland grensgebieden controleren naar het front halen.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:10 schreef Bensel het volgende:
... Het grote pluspunt van de .Russen is dat hun manpower zo goedkoop en veel voorradig is. Ze kunnen er heel veel mensen tegen een oorlog aan smijten, en zo zijn de meeste oorlogen in het verleden door Rusland gewonnen. Doordat ze nu in Ukraine echter in een meatgrinder zijn gekomen, verliest men dit voordeel (over langere tijd). Amerika maakt echter gebruik van de mankracht van Oekraine. Ze sturen wapens, leiden op, maar hun personeel komt niet in gevaar. Het materieel dat ze opsturen kan ondertussen onbedreigd vervangen worden intern.
...
Haha de reacties zijn nogal behoudens van enige feiten of bekendheden.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Vraag blijft wel, hoe is de boel onderhouden.. De Russische manier van onderhoud is namelijk amper tot geen onderhoud doen.
Jij en Za, en nog wat van jullie soort, discussi๋ren helemaal niet. Jullie strooien wat Russische pepernoten uit de zak van Poetin. De achter de hand gehouden roede is nucleair terrorisme.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Laten we van dit topic inderdaad nog een grotere echokamer maken, dat discussieert wat makkelijker.
De problemen waar we in terecht zijn gekomen door roekeloosheid en cowboygedrag verdwijnen echter niet.
Que? Een kernkop kan wel degelijk niet werken.quote:Op woensdag 27 april 2022 18:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha de reacties zijn nogal behoudens van enige feiten of bekendheden.
Nou ja die Samal 1 hebben ze diverse keren getest, de samal 2 is nu dus ook gereed. Getest zonder kernkop.
Tja kun je wel testen met kernkop maar krijg je zo’n zootje van/
Een kernkop kan bijna gewoon niet; niet werken, puur door de inhoud die toch ergens moet blijven.
Gelukkig maar anders waren er heel wat meer exclusion zone's op de planeet dan alleen Chernobyl en Fukushima.quote:Op woensdag 27 april 2022 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Que? Een kernkop kan wel degelijk niet werken.
Mjah maar als de raket na 500m weer terug komt zetten omdat er ergens wat roest zat.quote:Op woensdag 27 april 2022 18:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha de reacties zijn nogal behoudens van enige feiten of bekendheden.
Nou ja die Samal 1 hebben ze diverse keren getest, de samal 2 is nu dus ook gereed. Getest zonder kernkop.
Tja kun je wel testen met kernkop maar krijg je zo’n zootje van/
Een kernkop kan bijna gewoon niet; niet werken, puur door de inhoud die toch ergens moet blijven.
Nee klopt, maar met de huidige hoeveelheden verreikt plutonium en uranium die wel wegploffen heb je een behoorlijk gebied ellende igg.quote:Op woensdag 27 april 2022 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Que? Een kernkop kan wel degelijk niet werken.
Poetin neemt steeds meer trekjes van Hitler aan, overigens, nu is dit weer het WuWa waarmee de vijanden vernietigd gaan worden, Potemkin raketten dus.
Het is niet een roestige tank het hele paket wat Rusland laat zien is gewoon niet modern.quote:Op woensdag 27 april 2022 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee klopt, maar met de huidige hoeveelheden verreikt plutonium en uranium die wel wegploffen heb je een behoorlijk gebied ellende igg.
De raketten maken en afschieten kunnen ze wel, daar hebben ze al decania ervaring mee tot de dag van vandaag.
Beetje kinderachtig zeggen dat HetZalWelallemaalNietWerkeNWant zagaeaeEnRoestiGeTank
Als die dingen zo simpel werkten, hadden we wel 200 kernmachten gehadquote:Op woensdag 27 april 2022 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee klopt, maar met de huidige hoeveelheden verreikt plutonium en uranium die wel wegploffen heb je een behoorlijk gebied ellende igg.
De raketten maken en afschieten kunnen ze wel, daar hebben ze al decania ervaring mee tot de dag van vandaag.
Beetje kinderachtig zeggen dat HetZalWelallemaalNietWerkeNWant zagaeaeEnRoestiGeTank
Het was volgens mij andersom, je claimde dat het allemaal wel zal werken. Dat is niet per se een feit.quote:Op woensdag 27 april 2022 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat hun nucleaire wapens net zo goed zullen falen als de rest van hun leger.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een nuke moet om de 10 jaar vervangen worden. Dat is 1. Hoeveel hebben ze er echt nog.
Uitgebreid getest? Vertel? Waar hebben ze dat gedaan dat de wereld het niet gezien heeft?
En hoe waarschijnlijk nou is het dat als echt dat hele land kut en corrupt is, dat hun nucleaire wapens toppie zijn?
Waarmee ik niet bedoel dat de dreiging niet echt is
Nee, juist niet.quote:Op woensdag 27 april 2022 18:01 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.scienceabc.co(...)shot-in-mid-air.htmlquote:So, when these anti-ballistic missiles hit nuclear missiles in the air, do the latter explode and cause a nuclear explosion?
Short answer: It’s very unlikely.
As you read above, causing a nuclear bomb to detonate requires a precise orchestration of events, without which the chain reaction does not initiate and the bomb doesn’t detonate. In fact, the very idea behind such anti-ballistic missile systems is that you smash an incoming ICBM with an interceptor missile so that the latter is destroyed before it actually reaches its target.
You see, causing a nuclear explosion (intentionally) is a fairly complicated process. As such, any interceptor missile that hits a nuclear missile is highly unlikely to cause a nuclear explosion.
In a nutshell, a successful shoot-down of a nuclear missile would make a city-flattening bomb into a mere radiation hazard, thus reducing its deadliness by a huge margin.
En toch gaan er nog steeds astronauten/kosmonauten in een Soyuz naar het ISS, een systeem dat bijna 60 jaar geleden in gebruik is genomen en wordt beschouwd als een van de meest betrouwbare ooit.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Vraag blijft wel, hoe is de boel onderhouden.. De Russische manier van onderhoud is namelijk amper tot geen onderhoud doen.
En Bush, Blair?quote:Op woensdag 27 april 2022 18:00 schreef TweedeKlum het volgende:
Pudding moet echt zsm worden omgelegd.
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar het helpt wel dat, dat systeem in gebruik is. Juist het onderhoud van dingen die stilstaan is vaak het probleem.quote:Op woensdag 27 april 2022 18:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
En toch gaan er nog steeds astronauten/kosmonauten in een Soyuz naar het ISS, een systeem dat bijna 60 jaar geleden in gebruik is genomen en wordt beschouwd als een van de meest betrouwbare ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |