Ik heb het over migratiestromen binnen de EU. Overigens is het geen verwijt naar die mensen toe, ik had exact hetzelfde gedaan. Maar als land met een van de beste sociale vangnetten van de EU moet je wel even nadenken voordat je 40 miljoen Oekrainers in theorie het recht geeft om hier te verblijven en van de voorzieningen gebruik te maken.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:13 schreef BBach het volgende:
[..]
De optie van neergeschoten en begraven te worden in massagraven, samen met jouw kinderen is idd een aantrekkelijker alternatief.
Ja maar, Zelensky heeft weleens een sexy dansje gedaan en zijn volgelingen zijn allemaal verslaafd aan The Sims. Ofzoquote:Op woensdag 27 april 2022 10:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat het nog steeds een goed idee is toe te geven aan de dictator want “hij heeft best een hele enge raket”. Best bijzonder al die mensen die denken dat toegeven aan de eisen van de ergste dictator sinds de dagen van Hitler en Stalin een goed idee is. Vooral bijzonder omdat diezelfde fokkers wel continu waarschuwen hoe gevaarlijk die dictator toch wel niet is! Laten we hem vooral niet boos maken! En dan worden de mensen die het wel een goed idee vinden een vuist te maken tegen deze dictator, de mensen die wel het volk wat inmiddels al vele tienduizenden onschuldige slachtoffers kent willen helpen waar het kan beschuldigd “overgeëmotioneerd te reageren “.
Tja dan zijn maar een paar conclusies mogelijk. Je bent zelf nogal een bangebroek, je bent een psychopaat of stiekem geil je een beetje op dictators. Veel meer keuzes zijn er eigenlijk niet.
Helemaal prima wanneer je bang bent, dat mag best. Is het niet angst wat je drijft om het slachtoffer in deze crisis te beschuldigen of te belasteren en de dader te verdedigen of zijn daden te vergoelijken dan zou ik nog eens in de spiegel kijken. Ik kan je niet vertellen wat je dan bent zonder je ernstig te beledigen en dat zou ik natuurlijk niet willen. Wie weet heb je ook wel een hele enge raket.
300 in de plus is geen verlies toch?quote:Op woensdag 27 april 2022 11:21 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Aardig wat verliezen bij gekomen qua troepen (+-300 erbij in een dag)
Die bron is alleen een beetje sketchyquote:Op woensdag 27 april 2022 11:21 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Uiteraard moeten we voor deze mensen zorgen. 1000 euro p/m is wel wat aan de hoge kant vind je niet? Zonder verplichte kost en inwoning. Dat eet je niet op met 2 kids.quote:Op woensdag 27 april 2022 10:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je als vluchteling eten kunt kopen. Bizar!
Een bericht uit de commissie open deuren.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef vosss het volgende:
Geen gas meer naar Polen en Bulgarije, heel de EU die zwaarder materieel levert. Rusland die daar pissed over is en inmiddels een opslag van westers materieel plat gebombardeerd heeft en waarschuwd voor escalatie....
Wereldoorlog 3 is hard onderweg.
Nou en?quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef vosss het volgende:
Geen gas meer naar Polen en Bulgarije, heel de EU die zwaarder materieel levert. Rusland die daar pissed over is en inmiddels een opslag van westers materieel plat gebombardeerd heeft en waarschuwd voor escalatie....
Zolang er geen NAVO troepen aan de deur van het Kremlin staan te rammelen gaat die bom niet vallen.quote:
Huilstruiken die het tonen van een QR-code een dictatuur noemen, maar vochtig van hun stoel glibberen wanneer een echte dictator genocide pleegt in zijn buurland...quote:Op woensdag 27 april 2022 10:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik weet de oplossing! Laten we Westerbork heropenen! Dat moet Sylletje en andere wappies toch wel aanspreken
Moeten ze op straat gaan bedelen om niet te verhongeren, zich niet wassen en geen kleding kunnen kopen? Of is de verwachting dat een gastgezin volledig het onderhoud voor zijn rekening neemt? Dat zou juist zot zijn. Natuurlijk koken die mensen hun eigen potje en kopen ze hun eigen zeep, tandpasta en shampoo. Waarschijnlijk hebben ze niet veel kleren mee kunnen nemen, dus zullen ze een en ander moeten aanschaffen.quote:
In de uitzending van Nieuwsuur van gisteravond was ik verbaasd over de verontwaardiging in het Westen dat Rusland eisen stelde om betaald te worden in roebels.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef vosss het volgende:
De sancties werken niet bepaald, volgens mij is de roebel al weer opgeklommen tot boven het niveau van voor de oorlog.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik was gisteravond verbaasd over de verontwaardiging in het Westen dat Rusland eisen stelde om betaald te worden in roebels.
Hoe arrogant kun je zijn. En economisch gezien is het misschien ook nog goedkoper om in roebels te betalen
Hoezo kunnen we in het westen niet verontwaardigd zijn? Gazprom pleegt contractbreuk. Daar mogen we best wat over melden toch?quote:Op woensdag 27 april 2022 12:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In de uitzending van Nieuwsuur van gisteravond was ik verbaasd over de verontwaardiging in het Westen dat Rusland eisen stelde om betaald te worden in roebels.
Hoe arrogant kun je zijn. En economisch gezien is het misschien ook nog goedkoper om in roebels te betalen
Die roebel wordt wereldwijd bar weinig mee gedaan. Dus de huidige waarde is fictief. Pas zodra de Russische banken er weer wat mee kunnen op de wereldhandel zal je zien wat ie waard is.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
De sancties werken niet bepaald, volgens mij is de roebel al weer opgeklommen tot boven het niveau van voor de oorlog.
Wat zouden de verliezen zijn aan de westerse kant eigenlijk?quote:Op woensdag 27 april 2022 11:21 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Vooralsnog is het alleen Poetin's kringetje van incontinente en seniele bejaarden dat met een kernoorlog en WO III dreigt.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat bepaalt de CIA wel voor ons.
Die onze leiders in de hand werken. Van de-escaleren lijkt inmiddels geen enkele sprake meer te zijn. Het zijn al lang geen verdedigingswapens meer die geleverd worden. De UK vindt inmiddels dat we straaljagers MOETEN sturen.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooralsnog is het alleen Poetin's kringetje van incontinente en seniele bejaarden dat met een kernoorlog en WO III dreigt.
Nee joh het zijn de mannen in witte pakken 🤪quote:Op woensdag 27 april 2022 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat bepaalt de CIA wel voor ons.
Rusland is ook wel een beetje als zo'n overlast veroorzakende buurttokkie in het groot, zo eentje die meteen dreigt met geweld en vernielingen als hij aangesproken wordt op z'n wangedrag.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooralsnog is het alleen Poetin's kringetje van incontinente en seniele bejaarden dat met een kernoorlog en WO III dreigt.
Je moet in het Derksentopic zijn.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:25 schreef Idisrom het volgende:
Hoe oud waren die 'juffrouwen' destijds?
Uh huh, tuurlijk johquote:Op woensdag 27 april 2022 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Die onze leiders in de hand werken. Van de-escaleren lijkt inmiddels geen enkele sprake meer te zijn. Het zijn al lang geen verdedigingswapens meer die geleverd worden. De UK vindt inmiddels dat we straaljagers MOETEN sturen.
Dit escaleert helemaal de pan uit en we hadden dat kunnen voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |