quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Ja dit zou ook nog kunnen inderdaad. Degene bij de alarmcentrale zal vast zoveel mogelijk vragen stellen om erachter te komen waar ze op dat moment precies is en wat ze ziet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
misschien iets wat Lisa zelf nog heeft kunnen doorgeven
Hahahahquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:18 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Zo moet je reageren
Ze hebben haar gevonden door haar telefoonlocatie te vinden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:18 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Ja dit zou ook nog kunnen inderdaad. Degene bij de alarmcentrale zal vast zoveel mogelijk vragen stellen om erachter te komen waar ze op dat moment precies is en wat ze ziet.
De politie zal heus niet vrijgeven(enkel aan de ouders in een later stadium) wat er precies nog is gezegd etcquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hebben haar gevonden door haar telefoonlocatie te vinden.
Wat ik begreep liep het al snel uit de hand en was er alleen herrie te horen en werd de verbinding verbroken.
Als ze iets wisten van hoe de dader uitzag zouden ze dat onderhand wel melden lijkt me.
Het enige wat bekend was is dat het een man was op de fiets.
Daar heb ik het niet over, maar over hoe de dader er uitzagquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:26 schreef greysbones het volgende:
[..]
De politie zal heus niet vrijgeven(enkel aan de ouders in een later stadium) wat er precies nog is gezegd etc
ze zullen altijd dingen achter de hand houdenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over, maar over hoe de dader er uitzag
Die kan gerust op een belager zitten en de politie bellen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:18 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Zo moet je reageren
Vermoedelijk zag ze alleen wat tanden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als ze daar iets over zouden weten hadden ze het gedeeld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is wel de 3e vraagquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:43 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Als ze daar iets over zouden weten hadden ze het gedeeld.
Maar daar vraagt 112 ook niet primair naar in zo'n situatie, dat komt doorgaans wel als de politie ter plaatse is.
Eerste vraag zal zijn waar ben je? En de 2e kun je jezelf in veiligheid brengen? En gerust stellen dat er hulp onderweg is. Dat is op dat moment belangrijk, niet het signalement.
Zelfs als je het intellect van een paddenstoel hebt moet je ten allen tijde veilig over straat kunnen. Die meid deed niks verkeerds.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik vind het geen victim blaming. Het is het gezonde verstand gebruiken
Fiets in groepjes, slaap bij een vriend/vriendin, neem een taxi of haal ze als ouder op.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daarom, vrouwen niet meer op straat na zonsondergang, opgelost
Dat zegt verder ook helemaal niemand.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfs als je het intellect van een paddenstoel hebt moet je ten allen tijde veilig over straat kunnen. Die meid deed niks verkeerds.
Blijft bijzonder dat de wereld en Nederland op vrijwel alle indicatoren veiliger is geworden dan voorheen maar men dat niet zo ervaart.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een dom gelul. Laat voorop staan dat het walgelijke roofdier die deze daad heeft gepleegd mij niet hoog genoeg opgeknoopt kan worden en voor 100% schuldig is!
Neemt niet weg dat men het hoofd niet in het zand kan duwen. De verruwing van de wereld gaat door. Waarbij steeds meer gebieden een ghetto worden.
Dit kan gewoonweg niet meer op deze manier. Laat het een les zijn voor ouders, kinderen, leraren en docenten.
Of in een boerka, dan weten de boeven helemaal niet of ze alle strapatsen wel waard is?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Fiets in groepjes, slaap bij een vriend/vriendin, neem een taxi of haal ze als ouder op.
Maar alleen terugfietsen langs notoire plaats delicten. Dan maak je jezelf wel heel kwetsbaar.
Dis you?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zegt verder ook helemaal niemand.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:32 schreef inslagenreuring het volgende:
Ook net klaar met het Vwo. Onderwijzen ze daar dat de wereld aan elkaar hangt van eenhoorns en elfjes tegenwoordig?
Dieptriest.
Dat hoeft niet perse, het kan in het onderzoeksbelang zijn om bepaalde details die mogelijk bij de politie al wel bekend zijn nog niet te delen. Bijvoorbeeld om getuigenverklaringen niet te beïnvloeden, die wil je eerst zo 'zuiver' mogelijk verzamelen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Als ze iets wisten van hoe de dader uitzag zouden ze dat onderhand wel melden lijkt me.
Ze was 17!!!! Een kind nog, 17 jaar! Deed jij nooit wat stoms toen je nog zo jong was?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Fiets in groepjes, slaap bij een vriend/vriendin, neem een taxi of haal ze als ouder op.
Maar alleen terugfietsen langs notoire plaats delicten. Dan maak je jezelf wel heel kwetsbaar.
Als mijn telefoon wordt gestolen op het centraal station is het dan mijn eigen schuld of van het beleid van de overheid om kansloze mensen uit den vreemden binnen te halen die gaan stelen of van de dader zelf.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jazeker. Er is ook minder criminaliteit want minder aangiftes.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:53 schreef Wotte het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat de wereld en Nederland op vrijwel alle indicatoren veiliger is geworden dan voorheen maar men dat niet zo ervaart.
Ook dit komt niet vaak voor dat brengt mij weer bij mijn voorgaande punt dat ze de dader waarschijnlijk al hebben.
MAAR HET IS EEN GETROEBLEERDE ZIEL UIT DEN VREEMDEN. OPHEF.
Die ouders en haar vriendinnen die met een taxi naar huis gingen gaan door een absolute hel nu. Wat een dramaquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze was 17!!!! Een kind nog, 17 jaar! Deed jij nooit wat stoms toen je nog zo jong was?
Was jij altijd al verstandig? Nooit een foutje gemaakt en van geleerd?
Helaas is het voor haar heel anders afgelopen en er is maar 1 schuldige: de dader.
En dit soort victim blaming is gelul, dan gaan we zo nog even beginnen over de ouders, hebben we dat ook weer gehad.
Dat heeft de dader ook gedacht.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jazeker. Er is ook minder criminaliteit want minder aangiftes.
Alleen is het ronduit zinloos om voor kleinere dingen nog aangifte te doen.
Ik regel mijn zaken wel buiten oom agent om.
Dit soort dingen gebeuren overal in de wereld, ook in de veiligste landen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je over iets begint waar gisteren en eergisteren hier en op heel veel andere social media ook al uitvoerig is gesproken.
Lees het maar terug, dit is victim blaming.
Geen zin verder in die discussie.
Nee joh het is echt veiliger geworden zeker in grote steden. Eind jaren tachtig struikelde je over de heroïne junks op de zeedijk in onze hoofdstad.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jazeker. Er is ook minder criminaliteit want minder aangiftes.
Alleen is het ronduit zinloos om voor kleinere dingen nog aangifte te doen.
Ik regel mijn zaken wel buiten oom agent om.
Knap dat je daar een toekenning van de schuldvraag uit opvist.quote:
Juist. Je zou ze de kost moeten geven, mensen die dan wel 'wijs' genoeg zouden moeten zijn om beter te weten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze was 17!!!! Een kind nog, 17 jaar! Deed jij nooit wat stoms toen je nog zo jong was?
Was jij altijd al verstandig? Nooit een foutje gemaakt en van geleerd?
Helaas is het voor haar heel anders afgelopen en er is maar 1 schuldige: de dader.
En dit soort victim blaming is gelul, dan gaan we zo nog even beginnen over de ouders, hebben we dat ook weer gehad.
Nee, daar zullen ze zelf nog niet aan gedacht hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Vraag me af of de politie al bij de laatste kroeg/ "grand cafe" is geweest waar ze gezien is. Wellicht dat daar een of ander figuur haar lastig heeft gevallen en gevolgd is.
Wellicht dat ze ook alle logische routes vanaf dat cafe kunnen meenemen om mogelijke Camerabeelden te zoeken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:00 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Nee, daar zullen ze zelf nog niet aan gedacht hebben.
Christus te paar zeg.
Dat helpt helemaal niet. Uitzonderingen daargelaten, maar als je als 17 jarig meisje 's nachts terugfietst en dan opeens wordt geconfronteerd met een of meerdere enge kerels dan doe je niks. Al heb je drie zwarte banden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dit soort dingen gebeuren overal in de wereld, ook in de veiligste landen.
Beter realiseert men dus dat dit iets kan zijn wat kan gebeuren, en ben je een beetje voorbereid. Ook een cursus zelfverdediging is altijd mooi meegenomen en kan net het verschil maken.
Inderdaadquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:58 schreef Ericr het volgende:
Een groot deel van kinder en tiener moorden gebeurde in de jaren 80 en 90. Plus nog een hele reeks onopgeloste zaken waarbij volwassenen waren betrokken. Natuurlijk is de wereld nooit veilig maar laten we niet doen alsof Nederland een constante hel is van zeden misdrijven en moorden.
Iedere moord is er 1 teveel maar een halvering in 30 jaar geeft aan dat Nederland veiliger is geworden. Hebben de slachtoffers niks aan verder maar de kans dat je vermoord wordt is klein genoeg om je op de meeste plekken op de meeste tijdstippen gewoon op straat te kunnen begeven.
Dat zegt niemand, maar als de kans 1 op 500 miljoen is dat je dit overkomt (in Nederland), op een willekeurige avond, dan betekent het dus dat de kans niet 0 is. En dit is iets waar niemand controle over heeft verder. Kwestie van pech.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:08 schreef UitStraling het volgende:
Is je kind afgeslacht zijn er op Fok! ook nog mensen die zeggen dat je kind of jij als ouders dom en naïef zijn dat ze alleen over straat ging, wat een pracht samenleving hebben we toch.
Zoals ik al eerder schreef, de kans dat zij doodgereden zou worden is factor 60 groter (statistisch gezien dan, er zijn wel wat andere variabelen, maar onder de streep zal de kans veel groter zijn). Toch stappen dagelijks mensen op de fiets. Die zijn niet dom, of onverstandig. Je kan nu eenmaal pech hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat zegt niemand, maar als de kans 1 op 500 miljoen is dat je dit overkomt (in Nederland), op een willekeurige avond, dan betekent het dus dat de kans niet 0 is. En dit is iets waar niemand controle over heeft of gaat krijgen / gaat niet veranderen.
Maar als deze kans 1 op heel veel en willekeurig seksueel geweld ook 1 op veel is, en dat toevalligerwijs op dezelfde weg in dezelfde periode. Hoe groot is dan de kans dat het twee verschillende daders zijn?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat zegt niemand, maar als de kans 1 op 500 miljoen is dat je dit overkomt (in Nederland), op een willekeurige avond, dan betekent het dus dat de kans niet 0 is. En dit is iets waar niemand controle over heeft of gaat krijgen / gaat niet veranderen.
quote:
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is niet je eigen schuld hoor maar je hoeft echt niet te doen alsof je in een ideale wereld leeft. Waarom laat je je fiets niet open staan? Je voordeur doe je toch ook op slot? Nou vrouwen die alleen op pad gaan snachts langs dit soort wegen vallen in dezelfde categorie naïviteit of stupiditeit. Je zet jezelf voor mensen die slecht zijn in de etalage.
Dat kan prima, zolang bepaalde mannen geen simpele, primitieve, achterlijke, seksistische denkbeelden hebben over vrouwen, en/of direct helemaal leip worden bij het zien van een vrouwengezicht, vrouwenbeen, vrouwenarm... nou ja, een vrouw dus.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is niet je eigen schuld hoor maar je hoeft echt niet te doen alsof je in een ideale wereld leeft. Waarom laat je je fiets niet open staan? Je voordeur doe je toch ook op slot? Nou vrouwen die alleen op pad gaan snachts langs dit soort wegen vallen in dezelfde categorie naïviteit of stupiditeit. Je zet jezelf voor mensen die slecht zijn in de etalage.
Wel hoor.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:17 schreef Wotte het volgende:
Ik zou iedereen er nog wel even fijntjes op willen wijzen dat het helemaal niet vaststaat dat het een man betrof.
Ah nu ik er zo over nadenk ben ik inderdaad waarschijnlijk achterlijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:21 schreef DefKu het volgende:
[..]
Wel hoor.
De politie is met man en macht op zoek naar de man die vermoedelijk ook op een fiets reed. Zo is er uitgebreid forensisch onderzoek gedaan op de plaats delict en worden camerabeelden uitgekeken. Het misdrijf, zo vertellen bronnen, vond plaats in minder dan tien minuten.
Heb ik zo'n reli-wap weleens horen brabbelen: de vrouw is een cadeautje dat je thuis mag uitpakken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:19 schreef Momo het volgende:
Zelfde categorie als moet je maar geen kort rokje aandoen. Allemaal thuis zitten met een gordijn over je kop.
Zo lang als de dader niet is gepakt weten we het niet 100% zeker. Maar de kans dat het een man is, is wel 99,9%.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:21 schreef DefKu het volgende:
[..]
Wel hoor.
De politie is met man en macht op zoek naar de man die vermoedelijk ook op een fiets reed. Zo is er uitgebreid forensisch onderzoek gedaan op de plaats delict en worden camerabeelden uitgekeken. Het misdrijf, zo vertellen bronnen, vond plaats in minder dan tien minuten.
Natuurlijk was daar ook heel veel aandacht voor geweest. Het is een uitzonderlijk misdrijf (gelukkig).quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:27 schreef de_boswachter het volgende:
Dat er aandacht voor deze gruwelijke zaak is lijkt me meer dan terecht. Maar ik kan me niet aan het idee onttrekken dat omdat dit zich nu in Amsterdam afspeelt de media het 100x belangrijker vinden als dat er een 17 jarig meisje in Huttekutteveen was vermoord.
Op zicht met je eens maar ik denk dat 95% van de mannen het daar gewoon mee eens zijn en niet eens denken aan victim blaming.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:16 schreef 2172619626795 het volgende:
@:inslagenreuring ik heb met stijgende verbazing jouw reacties gelezen. En dan ook nog anderen betichten van dom gelul. Simplistische ziel die je bent.
Complimenten aan onder anderen @:missbutterfly om tegen die victim blaming in te blijven gaan.
Als man wil ik het volgende zeggen tegen alle andere mannen:
Dat kind hoort gewoon veilig naar huis te kunnen fietsen. Dat dit niet kan, komt niet door “ons” mannen, maar begint wel doordat een stijgende groep mannen onder ons geen respect voor vrouwen kunnen opbrengen. Vrouwen worden door een grote groep niet als gelijkwaardig gezien, maar als minderwaardig, of worden zelfs als prooi gezien in de ogen van de echte (psychopatische) simpletons. Die minachting vindt onder allerlei bevolkingsgroepen plaats maar vanuit een groeiende groep mannen.
De enige manier om hier structuur verandering in te brengen, is om naar de daders te kijken. En zeker als man is het absoluut dom, simpel en kortzichtig om in de reflex van “ze had daar niet mogen fietsen”, “haar ouders hadden haar moeten ophalen!” of nog erger “ze had niet alleen over straat gemoeten” te vervallen. Moeten ze binnenkort ook een hoofddoek dragen?
Stel achterlijke simpele zielen zijn jullie. En ik kijk nu voornamelijk naar jou @:inslagenreuring
Zolang wij, met name de mannen, de slachtoffers bekritiseren, in plaats van naar de daders te kijken, dan houden wij allemaal dit probleem in stand. En dat begint al tijdens het uitgaan je domme doorgesnoven holmaatje te corrigeren als hij ongevraagd aan de kont van een jongedame zit. Ook dan zeggen wij niet “met een rokje halverwege dr kont vraag je erom”, maar dan zeg je “blijf met je domme poten van die dame af”. Ondanks dat sommigen er mee wel lijken te komen:
Dat soort gedrag is niet normaal.
En al helemaal niet stoer. Dit soort gedrag begint bij de daders en niet bij de slachtoffers.
Géén victim-blaming, daar begint het en daar ligt een collectieve verantwoordelijkheid voor ons mannen. Leer die reflex af. Het gaat om wat de daders doen, en niet om wat de slachtoffers zogenaamd “hebben nagelaten”.
Dus nu al jullie kritiek op de slachtoffers vuistdiep in je reet douwen, kijken naar de daders en als je ze hebt je eigen ballen vinden om doorslagen/doorgesnoven vrienden te corrigeren. Je bent toch een vent? Trek je bek dan naar elkaar open.
/rant
Dus jij zegt dat als ik thuis op mijn zolderkamer aan het computeren ben dat ik meer gevaar loop dan als ik als jonge dame alleen middenin de nacht door amsterdam ga dwalen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef, de kans dat zij doodgereden zou worden is factor 60 groter (statistisch gezien dan, er zijn wel wat andere variabelen, maar onder de streep zal de kans veel groter zijn). Toch stappen dagelijks mensen op de fiets. Die zijn niet dom, of onverstandig. Je kan nu eenmaal pech hebben.
Thuis blijven is statistisch gezien nog gevaarlijker.
Van mij mogen de daders, als ze gevonden zijn, gelijk een spuitje krijgen. Scheelt veel belastinggeld ook.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:16 schreef 2172619626795 het volgende:
Géén victim-blaming, daar begint het en daar ligt een collectieve verantwoordelijkheid voor ons mannen. Leer die reflex af. Het gaat om wat de daders doen, en niet om wat de slachtoffers zogenaamd “hebben nagelaten”.
We gaan je grijpen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat als ik thuis op mijn zolderkamer aan het computeren ben dat ik meer gevaar loop dan als ik als jonge dame alleen middenin de nacht door amsterdam ga dwalen.
Statistisch gezien zeker. Het CBS heeft berekend dat de meeste ongevallen en met name veel dodelijke ongevallen thuis plaatsvinden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat als ik thuis op mijn zolderkamer aan het computeren ben dat ik meer gevaar loop dan als ik als jonge dame alleen middenin de nacht door amsterdam ga dwalen.
Wat valt er uit te leggen dan? De media schrijven dat ze in Amsterdam is vermoord toch?quote:
Ik denk dat er (helaas) veel meer mannen zijn dan die 5% die bewust of onbewust aan victim blaming doen. En ik dank dat een groot deel van die groep mannen (en dan hebben we het al over tienduizenden) in bijvoorbeeld het uitgaansleven victim blaming gebruiken als excuus wanneer ze over de persoonlijke grens van een vrouw heen gaan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:29 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Op zicht met je eens maar ik denk dat 95% van de mannen het daar gewoon mee eens zijn en niet eens denken aan victim blaming.
De rest zal een mengelmoes zijn, sommige mensen als ze emotioneel worden bij zoiets moeten meteen een schuldige aanwijzen.
Een instantie, ouders, het meisje zelf, politie, maakt niet uit ze moeten hun woede om zoiets meteen ergens op richten en aangezien de dader nog een onbekendheid is vestigt die woede op wel bestaande mensen.
En daarnaast zijn er wel mensen die echt denken dat het meisje schuld heeft, had ze maar niet laat alleen naar huis moeten fietsen, / had ze maar geen kort rokje aan moeten doen / etc etc.
Ik geloof dat het overgrote deel van de vrouwen wordt vermoord door een bekende dus ik vermoed dat de kans vele malen groter is dat je thuis iets overkomt dan buiten door een wildvreemde.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is statistisch gezien onwaarschijnlijk dat het niet dezelfde dader is aldus user Wotte.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:32 schreef Scjvb het volgende:
Gegroet,
Hoewel vast reeds gepost, is het vermeldenswaardig dat niet kan worden uitgesloten dat hier een verband bestaat. ,,Het zal nog even afwachten zijn maar het onderzoek is in volle gang'', aldus gelieerde organisatie te Amsterdam vanmorgen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)127477ede22c82&ei=42
Weet ik niet. Ik denk dat het normaal is om te denken 'had ze maar'. Maar dat is eerder een wens dat het niet gebeurd zou zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik denk dat er (helaas) veel meer mannen zijn dan die 5% die bewust of onbewust aan victim blaming doen. En ik dank dat een groot deel van die groep mannen (en dan hebben we het al over tienduizenden) in bijvoorbeeld het uitgaansleven victim blaming gebruiken als excuus wanneer ze over de persoonlijke grens van een vrouw heen gaan.
Voeger binnen onze vriendengroep hebben we wel eens iemand met de harde hand gecorrigeerd hierop. Ook te vaak niet. Ik denk dat wij mannen ons veel te weinig realiseren op welke momenten “we” elkaar moeten corrigeren. En ik vraag me af of dat met de jeugd van tegenwoordig überhaupt gebeurd.
Ook gegroet.quote:
Al tig keer inderdaad.quote:Hoewel vast reeds gepost,
Nou nee, wantquote:is het vermeldenswaardig
quote:reeds gepost,
Dat begrijp ik. En laat ik voorop stellen: als mijn vriendin in, zeg Rotterdam, uit zou willen, dan zou ik haar ook aan het eind van de avond op willen halen. Echter: als zij dat niet zou willen, dan heb ik dat ook te respecteren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:29 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Van mij mogen de daders, als ze gevonden zijn, gelijk een spuitje krijgen. Scheelt veel belastinggeld ook.
Wat ik zelf probeer te zeggen; dit is iets van alle tijden. Je hebt hooguit wat invloed op hoe vaak het gebeurt, maar helemaal voorkomen zul je het nooit.
Wat gaat er in zo'n dader om? Dat is ook lastig te zeggen denk ik.
Ikzelf denk dan bijvoorbeeld al gauw aan een soort seksverslaving op steroïden wat zich ook nog eens richting dwang, sadisme en geweld ontwikkeld heeft.
Eerlijk gezegd, ik denk dat je op zo'n punt daar ook niet meer vanaf komt, en wat mij betreft mag je dan gelijk worden afgemaakt.
Maar zo iemand wordt totaal consumeert door zijn verslaving en van rationalisme is totaal geen sprake van, of pas "na de beloning".
Dat de reflex geuit wordt is inderdaad niet abnormaal. Vasthouden aan deze reflex én verdedigen nadat anderen je erop wijzen (zoals eerder genoemde), dat is wel abnormaal en nog belangrijker: onderdeel van het probleem.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik denk dat het normaal is om te denken 'had ze maar'. Maar dat is eerder een wens dat het niet gebeurd zou zijn.
Verder snap ik ook best de gedachte van sommigen dat ze daar niet alleen zouden fietsen. Omdat ze het eng vinden. Dat is echter niet rationeel. Er zullen daar zo vaak meisjes of vrouwen alleen fietsen, of joggen (het is niet echt een plek om in de avond rond te lopen volgens mij). En dat gaat altijd goed... tot nu.
quote:Hoe dan ook: in mijn sociale kring is victim blaming niet normaal.
Dank, joh!quote:
Niet bepaald vreemd na zo'n ernstig delict!quote:Al tig keer inderdaad.
Tja, dom natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:30 schreef Phoebster het volgende:
Mooie gelegenheid om deze nog eens te posten.
https://sbaproject.org/what-were-you-wearing/
Niemand vraagt er om.
Op zich mee eens, maar we moeten ook echt af van de gedachte dat je veilig bent op drukke plaatsen. Mijn vrouw is mishandeld op een luchthaven (een drukke) en toen ze weg rende en personeel aansprak werd ze buiten gezet onder het mom van 'je mag hier niet komen'.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:42 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. En laat ik voorop stellen: als mijn vriendin in, zeg Rotterdam, uit zou willen, dan zou ik haar ook aan het eind van de avond op willen halen. Echter: als zij dat niet zou willen, dan heb ik dat ook te respecteren.
Stel (god verbiede) er gebeurt dan iets, dan is het niet mijn fout dat ik mijn vriendin niet heb opgelegd haar alsnog op te halen, noch haar fout dat ze alleen naar huis wilde komen. Het is dan geen kwestie van “hij/zij had beter dit (…)”, nee, de dader had iets niet moeten doen. Er is geen schuld bij de slachtoffers, ookal had het dan misschien voorkomen kunnen worden, ook dan niet.
Maar het terugvallen op deze victim blaming creëert op macro niveau wel een cultuur waarbij van de slachtoffers wordt verlangt zich aan te passen in plaats van dat (in dit geval de mannen) in de samenleving mannen worden gecorrigeerd op hun debiele gedrag.
Vrouwen ongevraagd in de kont knijpen leidt vervolgens tot dwangmatig overhalen tot zoenen, leidt vervolgens tot haar de stap avond schaduwen tot ze naar huis wil, leidt vervolgens tot ongevraagd meelopen tot de deur, leidt vervolgens tot… wellicht ergere dingen.
Het is en blijft onze taak als man om op micro niveau dit soort gedrag te laten en wanneer nodig, elkaar te corrigeren. Dit is echt iets waarbij wij naar ons eigen gedrag moeten kijken, en niet naar wat een jonge meid van 17 anders had moeten doen.
(Overigens weet ik dat jij het met dat laatste ook gewoon eens bent. Is meer bedoeld in algemene zin)
Eens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat de reflex geuit wordt is inderdaad niet abnormaal. Vasthouden aan deze reflex én verdedigen nadat anderen je erop wijzen (zoals eerder genoemde), dat is wel abnormaal en nog belangrijker: onderdeel van het probleem.
TBS is levenslang.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:53 schreef Jahr00n het volgende:
Het zou al helpen om eens goede straffen uit te delen. Dit soort mensen moet je gewoon geen tbs of andere onzin voorschotelen. Levenslang gevangen of doodstraf
In principe komt dat tweede automatisch na dat eerstequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:53 schreef Jahr00n het volgende:
Het zou al helpen om eens goede straffen uit te delen. Dit soort mensen moet je gewoon geen tbs of andere onzin voorschotelen. Levenslang gevangen of doodstraf
Zelfs met het verstand van een goudvis weet je dat je op dat tijdstip, zo afgelegen en alleen een prooi bent voor rovers.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfs als je het intellect van een paddenstoel hebt moet je ten allen tijde veilig over straat kunnen. Die meid deed niks verkeerds.
Rawr...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ze woont in Ziedendzee Zierikzee, niet in Grijpskerke
Ik was gister in een tuincentrum met de kids en toen gingen er ook twee ouders met elkaar op de vuist. Ja, mooie verhalen allemaal. Nee, je bent nergens veilig - veel mensen hebben van nature een kort lontje of een persoonlijkheidsstoornis - of zijn gewoon raar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zich mee eens, maar we moeten ook echt af van de gedachte dat je veilig bent op drukke plaatsen. Mijn vrouw is mishandeld op een luchthaven (een drukke) en toen ze weg rende en personeel aansprak werd ze buiten gezet onder het mom van 'je mag hier niet komen'.
Dat is ook de realiteit. Je bent nergens veilig voor idioten.
Levenslang was/is in Nederland ook daadwerkelijk levenslang hadden ze in Europa commentaar op alsmede Amnesty International. Geloof enigzins aangepast sindsdien met perspectief op herziening na zoveel jaar. Het zij dat het niet vaak gegeven wordt om voor de hand liggende redenen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:53 schreef Jahr00n het volgende:
Daarom draag ik altijd een mes bij me, als noodmaatregel. Heb ik al eens eerder benoemd hier en dat stuitte op hevige kritiek. De kans dat ik hem binnen die context ooit nodig ga hebben is heel erg klein, maar dat is het krijgen van een dodelijk ongeval ook en toch draag ik áltijd een gordel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
Dat is ook de realiteit. Je bent nergens veilig voor idioten.
Nee,quote:
Ja. Net als die man die in Rotterdam om 21:30 doodgeschoten werd. Ah en ook die vent die ergens in de ochtend doodgeschoten is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zelfs met het verstand van een goudvis weet je dat je op dat tijdstip, zo afgelegen en alleen een prooi bent voor rovers.
Nou kan je je eigen ideale wereld bouwen en dat vast houden tegen de realiteit in of je kan je aanpassen aan de realiteit en overleven.
Als jij beroofd wordt bij de Eiffeltoren had je maar niet daarheen moeten gaan en opzichtig moeten zwaaien met je telefoon.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Er staat een waarschuwing ivm victim blaming. Maar ik weet nog eens niet wat dat betekent.
Wel ironisch dat je zelf aangeeft dat mannen veranderingen moeten aanbrengen, maar zelf een mes dragen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:57 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Daarom draag ik altijd een mes bij me, als noodmaatregel. Heb ik al eens eerder benoemd hier en dat stuitte op hevige kritiek. De kans dat ik hem binnen die context ooit nodig ga hebben is heel erg klein, maar dat is het krijgen van een dodelijk ongeval ook en toch draag ik áltijd een gordel.
Maar het blijft absurd dat ik het doe. En het blijft (om het even terug on-topic te brengen) ook absurd dat een meisje niet alleen maar huis kan fietsen.
Het punt wat ik in het geval van vrouwengeweld wil maken: de verandering begint bij ons als mannen. Niet omdat wij ook dader zouden zijn omdat we met een pik zijn geboren, maar wel omdat we medeverantwoordelijk zijn voor het kenteren van deze groeiende vrouwonvriendelijke cultuur.
Die vrouwonvriendelijke cultuur leidt uiteindelijk tot dit soort excessen en het zijn echt alleen wij als mannen die daar op micro het verschil in kunnen maken, en dit te vaak nalaten.
Tijd voor soepele wapenwetten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Net als die man die in Rotterdam om 21:30 doodgeschoten werd. Ah en ook die vent die ergens in de ochtend doodgeschoten is.
WE ZIJN ALLEMAAL PROOIEN OP IEDER TIJDSTIP!!!
Een wapen bij je hebben en het argument 'slechts als noodmaatregel' is wel typisch. Dat zegt iedereen met een wapen natuurlijk. Welke garantie hebben anderen 'onschuldigen' dat je het niet onjuist gaat gebruiken? Die is er niet. Dat is dan ook precies de reden waarom we met elkaar hebben afgesproken helemaal geen wapens bij ons te dragen. Een duidelijke norm, die bij overtreding daarvan bestraft wordt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:57 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Daarom draag ik altijd een mes bij me, als noodmaatregel. Heb ik al eens eerder benoemd hier en dat stuitte op hevige kritiek. De kans dat ik hem binnen die context ooit nodig ga hebben is heel erg klein, maar dat is het krijgen van een dodelijk ongeval ook en toch draag ik áltijd een gordel.
Maar het blijft absurd dat ik het doe. En het blijft (om het even terug on-topic te brengen) ook absurd dat een meisje niet alleen maar huis kan fietsen.
Het punt wat ik in het geval van vrouwengeweld wil maken: de verandering begint bij ons als mannen. Niet omdat wij ook dader zouden zijn omdat we met een pik zijn geboren, maar wel omdat we medeverantwoordelijk zijn voor het kenteren van deze groeiende vrouwonvriendelijke cultuur.
Die vrouwonvriendelijke cultuur leidt uiteindelijk tot dit soort excessen en het zijn echt alleen wij als mannen die daar op micro het verschil in kunnen maken, en dit te vaak nalaten.
Dit is veel minder ironisch dan het lijkt, en daar wil ik prima verder met je over in gesprek in dat andere topic.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:00 schreef DefKu het volgende:
[..]
Wel ironisch dat je zelf aangeeft dat mannen veranderingen moeten aanbrengen, maar zelf een mes dragen.
Ik houd mij hierbij gewoon aan de Nederlandse wetgeving. De ruimte is er in jouw beredenering dan kennelijk niet voor niets. Maar ook voor jou: daar wil ik prima verder met je over in gesprek in dat andere topic.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is dan ook precies de reden waarom we met elkaar hebben afgesproken helemaal geen wapens bij ons te dragen.
Idee voor een nieuwe site:quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:30 schreef Phoebster het volgende:
Mooie gelegenheid om deze nog eens te posten.
https://sbaproject.org/what-were-you-wearing/
Niemand vraagt er om.
Of die vrouw uit zeist, 13.30 smiddags. Geweldadig misbruikt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Net als die man die in Rotterdam om 21:30 doodgeschoten werd. Ah en ook die vent die ergens in de ochtend doodgeschoten is.
WE ZIJN ALLEMAAL PROOIEN OP IEDER TIJDSTIP!!!
Als je met een mes loopt is de kans dat je het mes gebruikt groter. Oftewel je keuze op micro niveau maakt je gevoelsmatiger veiliger maar op Macroniveau onveiliger.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:03 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dit is veel minder ironisch dan het lijkt, en daar wil ik prima verder met je over in gesprek in dat andere topic.
quote:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:03 schreef 2172619626795 het volgende:
daar wil ik prima verder met je over in gesprek in dat andere topic.
Neequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kunnen we ook dit soort activistische stokpaardjes achterwege laten?
Vooral als vrouw....quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:06 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als je met een mes loopt is de kans dat je het mes gebruikt groter. Oftewel je keuze op micro niveau maakt je gevoelsmatiger veiliger maar op Macroniveau onveiliger.
Aha was jij dat. Dat topic komt me bekend voor. Maar niet met deze usernaam ....quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:57 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
De ironie wil dat als je de gemiddelde vrouw vraagt wat ze in een man zoeken dat er wel 3/4 zinsnede uit de onderkant van die pyramide vallen.quote:
Waar staat exact dat de politie in het duister tast?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:10 schreef Nober het volgende:
Bijna 200 tips na getuigenoproep en extra maatregelen op route die Lisa reed
https://www.at5.nl/nieuws(...)-route-die-lisa-reed
Politie tast in het duister
Een dominante man die zijn emoties niet laat zien? Bijzonder beeld van de gemiddelde vrouwquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
De ironie wil dat als je de gemiddelde vrouw vraagt wat ze in een man zoeken dat er wel 3/4 zinsnede uit de onderkant van die pyramide vallen.
Ik herken niet dat er sprake is van een groeiende vrouwonvriendelijke cultuur.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:57 schreef 2172619626795 het volgende:
Moet een ander topic zijn dan, want ik heb geen andere username of account, als je dat bedoelt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:12 schreef maily het volgende:
[..]
Aha was jij dat. Dat topic komt me bekend voor. Maar niet met deze usernaam ....
Ik lees ook Stoer, sterk, autonoom en zelfverzekerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Een dominante man die zijn emoties niet laat zien? Bijzonder beeld van de gemiddelde vrouw
Here we go...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
De ironie wil dat als je de gemiddelde vrouw vraagt wat ze in een man zoeken dat er wel 3/4 zinsnede uit de onderkant van die pyramide vallen.
Bron?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
Die groei is er helaas wel en dat blijkt ook uit onderzoeken daaroverquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik herken niet dat er sprake is van een groeiende vrouwonvriendelijke cultuur.
En daar ben ik het dus niet mee eens. Vrouwonvriendelijk gedrag is een probleem dat door mannen is ontstaan. Dat het niet 100% is uit te bannen snap ik, maar dit betekent niet dat mannen geen verantwoordelijkheid dragen naar onszelf en elkaar om deze groei te kenteren.quote:En sowieso: het is niet aan mannen, want dit soort idioten zijn m.i. niet uit te bannen. Dit buitensporige geweld uit het niets kan niet verklaard worden door de Andrew Tate's van de wereld, noch door de Islam, noch door immigratie.
Absoluut mee eens. En zo zijn er m.i. meerdere actiepunten die in de politiek hoger op de agenda moeten komen te staan.quote:Maar dit soort idioten waar we het nu over hebben... Daar kunnen we hoogstens als maatschappij wat aan doen door te zorgen voor meer geld voor geestelijke gezondheidszorg.
Onder de link in mijn post.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:13 schreef DefKu het volgende:
[..]
Waar staat exact dat de politie in het duister tast?
Ik hou mijzelf aanbevolen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:23 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Die groei is er helaas wel en dat blijkt ook uit onderzoeken daarover
Dit zijn van die topic waarin ik om de 5 minuten refresh weer hele pagina's weg kan gooien.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:29 schreef Durmada het volgende:
Dit topic gaat ook echt nergens meer over he
Ga dan eens als de sodemieter bij je blauwe vrienden nieuwe informatie halen voor ons allen!!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit zijn van die topic waarin ik om de 5 minuten refresh weer hele pagina's weg kan gooien.
sorry vriendquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit zijn van die topic waarin ik om de 5 minuten refresh weer hele pagina's weg kan gooien.
Volgens mij zijn er wel meerdere gevallen van mensen die hulp zochten en niet (afdoende) kregen en die vervolgens in een psychose iemand vermoord hebben. Volgens mij hoorde ik Knoester recent praten over een zaak van hem waarbij dat speelde.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of kort gezegd: er zullen helaas altijd gekken zijn die in staat zijn tot een moord. Dat is altijd al zo geweest, deze tragedie is niets nieuws. En niet alleen in Amsterdam, ook in Friesland op het platteland (Marianne Vaatstra, ook 17) of ergens tussen school en thuis in Drenthe (Andrea Luten, 15, overdag dus) enzovoort.
Niet alleen fietsen. Niet alleen laten fietsen.
En ik weet niet goed of je dit type mens wel kan 'vinden' door meer geld te pompen in de geestelijke gezondheidszorg. Dat daar verbetering noodzakelijk is zal iedereen het wel mee eens zijn, maar hoe of wat zou helpen bij deze excessen? Geen idee.
Eerste hit op google:quote:
Dit is al schokkend. Absurd zelfs. Maar de lijst lijkt eindeloos:quote:41% van alle vrouwen maakte ooit in haar leven fysiek en/of seksueel geweld mee.
Bij 7% was het geweld structureel.
1 op de 3 vrouwen heeft in haar leven seksueel geweld meegemaakt.
Dit probleem is extreem, echt extreem, los van de trend. En de oorzaak van dit probleem ligt voor 99,9% bij mannen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zouden wij mannen ons collectief moeten gaan aanpassen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:57 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Die vrouwonvriendelijke cultuur leidt uiteindelijk tot dit soort excessen en het zijn echt alleen wij als mannen die daar op micro het verschil in kunnen maken, en dit wellicht te vaak nalaten.
Collectieve zelfkritiek is broodnodig.
Er zijn 5 posts in dit topic waarbij ik de context schets van deze uitspraak. Misschien dat je die kunt doorlezen en als je dan nog steeds niet begrijpt wat ik bedoel, deze context kunt meequoten en de vraag opnieuw kunt stellen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom zouden wij mannen ons collectief moeten gaan aanpassen?
Dit omdat er een paar tussen lopen die zich niet kunnen gedragen?
Wat moet ik veranderen dan als persoon?
Moet ik gaan demonstreren?
Ik ben geen onderdeel van het probleem en ik weiger die rol aan te nemen.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Ga dan eens als de sodemieter bij je blauwe vrienden nieuwe informatie halen voor ons allen!!
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Eerste hit op google:
https://atria.nl/nieuws-p(...)eweld-tegen-vrouwen/
In vergelijking met een eerder onderzoek in 2014 is er een lichte daling, maar vergelijk het onderzoek van 2024 met eerdere onderzoeken en de trend is omhoog.
Maar dan, even los van wat de trend doet:
[..]
Dit is al schokkend. Absurd zelfs. Maar de lijst lijkt eindeloos:Ik vind deze discussie niet passen bij dit onderwerp en zal er daarom niet op ingaan. Wellicht in een apart draadje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit probleem is extreem, echt extreem, los van de trend. En de oorzaak van dit probleem ligt voor 99,9% bij mannen.
Er is geen excuus te bedenken waarom wij mannen niet onderdeel van de oplossing zouden moeten zijn, door kritisch te zijn op ons gedrag en het gedrag onder onze vrienden.
Even goede vriendenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind deze discussie niet passen bij dit onderwerp en zal er daarom niet op ingaan. Wellicht in een apart draadje.
Geen Dolle Mina willen zijnquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom zouden wij mannen ons collectief moeten gaan aanpassen?
Dit omdat er een paar tussen lopen die zich niet kunnen gedragen?
Wat moet ik veranderen dan als persoon?
Moet ik gaan demonstreren?
Ik ben geen onderdeel van het probleem en ik weiger die rol aan te nemen.
Ik vind dat het plaatje niet echt kloptquote:
Dat soort mensen als Halsema en Timmermans zijn ervan overtuigd dat criminaliteit over het algemeen voortkomt uit armoede (en armoede uit de macht van de bovenklasse en het kapitalisme) en dat het importeren van een nieuwe onderklasse betekent dat de oude onderklasse middenklasse wordt (waardoor criminaliteit verschuift), en natuurlijk dat die nieuwe onderklasse met belastinggeld gestimuleerd moet worden om ook middenklasse te worden, waarna de criminaliteit vanzelf zal verdwijnen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Politici die een groot voorstander zijn van de culturele verrijking mag dit zeker worden aangerekend. Ze stellen ze bevolking willens en wetens bloot aan dit soort gevaren want het is door de jaren heen inmiddels wel bekend wat voor vlees in de kuip je importeert.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Eerste hit op google:
https://atria.nl/nieuws-p(...)eweld-tegen-vrouwen/
In vergelijking met een eerder onderzoek in 2014 is er een lichte daling, maar vergelijk het onderzoek van 2024 met eerdere onderzoeken en de trend is omhoog.
Maar dan, even los van wat de trend doet:
[..]
Dit is al schokkend. Absurd zelfs. Maar de lijst lijkt eindeloos:Maar maar maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit probleem is extreem, echt extreem, los van de trend. En de oorzaak van dit probleem ligt voor 99,9% bij mannen.
Er is geen excuus te bedenken waarom wij mannen niet onderdeel van de oplossing zouden moeten zijn, door kritisch te zijn op ons gedrag en het gedrag onder onze vrienden.
Het probleem ligt toch per definitie bij GL/PvdA?
Dat lees ik namelijk altijd als er iets misgaat in het land.People who drink "lite" beer don't like the taste of beer; They just like to pee a lot
ik blijf lachen op FOK!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat soort mensen als Halsema en Timmermans zijn ervan overtuigd dat criminaliteit over het algemeen voortkomt uit armoede (en armoede uit de macht van de bovenklasse en het kapitalisme) en dat het importeren van een nieuwe onderklasse betekent dat de oude onderklasse middenklasse wordt (waardoor criminaliteit verschuift), en natuurlijk dat die nieuwe onderklasse met belastinggeld gestimuleerd moet worden om ook middenklasse te worden, waarna de criminaliteit vanzelf zal verdwijnen.
Ik geloof echter dat Lombroso met zijn deterministische theorieën helaas meer gelijk had dan we durven toe te geven.
Het heeft een politieke lading gekregen in het kader van de verkiezingenquote:
De vrijmibo zit er vroeg in.quote:
Dit had de Fok!-recherche zelf ook al geconcludeerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:44 schreef roos94 het volgende:
De man die donderdagavond werd gearresteerd voor een zedendelict op de Weesperzijde in Amsterdam wordt ook verdacht van het doden van de zeventienjarige Lisa in Duivendrecht. Dat meldt de politie.
Na jarenlange ervaring en intensief speurwerk heeft het fok rechercheteam ook deze zaak weer tot een goed einde gebrachtquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:45 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit had de Fok!-recherche zelf ook al geconcludeerd.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Na jarenlange ervaring en intensief speurwerk heeft het fok rechercheteam ook deze zaak weer tot een goed einde gebracht
Net als die mafklapper uit de IJsselmonde-trilogie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:49 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik heb het vanaf begin al geroepen, op zo een korte afstand 2 van dergelijke incidenten dat was allemaal te toevallig
Hoe is het mogelijk dat deze gek dat aandurfde in zo een kort tijdsbestek
Ernstig draadje los
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie dat er (helaas) nieuws is over dit onderwerp. Open dus, maar mijn geduld met dit soort reeksen is bijna op.
Hou het netjes mensen.
Zegt me niksquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Net als die mafklapper uit de IJsselmonde-trilogie.
Dit heeft al in alle kranten gestaan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:51 schreef Kim-Holland het volgende:
In het onderzoek naar de dood van de 17-jarige jonge vrouw uit Abcoude is een verdachte in beeld gekomen. De 22-jarige verdachte die gisteravond is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij een ernstig seksueel misdrijf aan de Weesperzijde, wordt inmiddels ook verdacht van betrokkenheid bij de moord danwel doodslag op de 17-jarige jonge vrouw uit Abcoude. Vooralsnog zijn er in deze zaak geen aanwijzingen van seksueel geweld tegen het slachtoffer.
https://www.politie.nl/ni(...)ouw-uit-abcoude.html
NOS heeft meestal wel een livestream via de website. AT5 denk ik ook wel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:50 schreef littlemindy het volgende:
Wordt die persco ergens uitgezonden?
Nu.nlquote:De aanhouding volgt op dagenlang onderzoek van de politie. Verdere details over de aanhouding worden vrijdagavond bekendgemaakt op een persconferentie in het hoofdbureau van de politie in Amsterdam. Daar zal de driehoek bij aanwezig zijn.
Donderdagavond arresteerde een arrestatieteam de 22-jarige verdachte op een locatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Amsterdam. Aanvankelijk werd hij gearresteerd in verband met een ernstige zedenzaak op de Weesperzijde in Amsterdam op 15 augustus.
Nu maakt de politie bekend dat hij ook wordt verdacht van moord of doodslag op de zeventienjarige Lisa. Vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat de verdachte ook haar heeft seksueel heeft misbruikt.
De dood van Lisa maakte veel los. Ze werd gedood toen ze na een avondje uitgaan op het Leidseplein in Amsterdam naar huis fietste. Rond 3.30 uur vertrok ze vanuit het centrum van de hoofdstad richting haar huis in Abcoude. Op de Holterbergweg in Duivendrecht werd ze aangevallen door een man die ook een fiets had, zo meldde de politie.
"Het slachtoffer belde hier zelf de meldkamer van de politie over", maakte de politie donderdag bekend. "Agenten troffen haar vervolgens rond 4.15 uur 's nachts aan." Lisa werd met ernstig geweld om het leven gebracht.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:50 schreef littlemindy het volgende:
Wordt die persco ergens uitgezonden?
Meestal mis ik geen moorden....quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je hebt de ijsselmonde moorden gemist?
Kloptquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:55 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Meestal mis ik geen moorden....
Je bedoelt die gast die in rotterdam lombardijen bezig was geweest recent?
Je hebt wel gelijk maar je moet er nou eenmaal rekening mee houden dat er slechte mensen in de maatschappij rond lopen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:16 schreef 2172619626795 het volgende:
@:inslagenreuring ik heb met stijgende verbazing jouw reacties gelezen. En dan ook nog anderen betichten van dom gelul. Simplistische ziel die je bent.
Complimenten aan onder anderen @:missbutterfly om tegen die victim blaming in te blijven gaan.
Als man wil ik het volgende zeggen tegen alle andere mannen:
Dat kind hoort gewoon veilig naar huis te kunnen fietsen. Dat dit niet kan, komt niet door “ons” mannen, maar begint wel doordat een stijgende groep mannen onder ons geen respect voor vrouwen kunnen opbrengen. Vrouwen worden door een grote groep niet als gelijkwaardig gezien, maar als minderwaardig, of worden zelfs als prooi gezien in de ogen van de echte (psychopatische) simpletons. Die minachting vindt onder allerlei bevolkingsgroepen plaats maar vanuit een groeiende groep mannen.
De enige manier om hier structurele verandering in te brengen, is om naar de daders te kijken. En zeker als man is het absoluut dom, simpel en kortzichtig om in de reflex van “ze had daar niet mogen fietsen”, “haar ouders hadden haar moeten ophalen!” of nog erger “ze had niet alleen over straat gemoeten” te vervallen. Moeten ze binnenkort ook een hoofddoek dragen?
Stel achterlijke simpele zielen zijn jullie. En ik kijk nu voornamelijk naar jou @:inslagenreuring
Zolang wij, met name de mannen, de slachtoffers bekritiseren, in plaats van naar de daders te kijken, dan houden wij allemaal dit probleem in stand. En dat begint al tijdens het uitgaan je domme doorgesnoven holmaatje te corrigeren als hij ongevraagd aan de kont van een jongedame zit. Ook dan zeggen wij niet “met een rokje halverwege dr kont vraag je erom”, maar dan zeg je “blijf met je domme poten van die dame af”. Ondanks dat sommigen er mee wel lijken te komen:
Dat soort gedrag is niet normaal.
En al helemaal niet stoer. Dit soort gedrag begint bij de daders en niet bij de slachtoffers.
Dus nu al jullie kritiek op de slachtoffers vuistdiep in je reet douwen, kijken naar de daders en als je ze hebt je eigen ballen vinden om doorslagen/doorgesnoven vrienden te corrigeren. Je bent toch een vent? Trek je bek dan naar elkaar open.
/rant
En gelukkig is ze niet verkracht.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:47 schreef Gibson88 het volgende:
Gelukkig is er een verdachte opgepakt !
Het is geen gevangenis nee.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Even een vraag over zo’n COA: de bewoners kunnen gewoon in en uitlopen wanneer ze willen? Hebben ze geen begeleiders?
Is daar geen toezicht? Heb geen idee hoe het er daar aan toe gaat.
Ja, dat vond ik ook vreemd dat dat ook in het bericht stond. Wat maakt het nog uit, ze heeft de hoogste prijs betaald: haar leven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:57 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En gelukkig is ze niet verkracht.
Nu nog even een advocaat vinden die de woordjes 'lieve jongen, moeilijke jeugd, en.. en.. in de mond wil nemen en natuurlijk een rechter die niet te streng wil straffen omdat ie anders zn verblijfsvergunning kwijt zal raken en we kunnen weer over naar de orde van de dag.
Niet verkracht omdat hij de tijd niet had.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:57 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nu nog even een advocaat vinden die de woordjes 'lieve jongen, moeilijke jeugd, en.. en.. in de mond wil nemen en natuurlijk een rechter die niet te streng wil straffen omdat ie anders zn verblijfsvergunning kwijt zal raken en we kunnen weer over naar de orde van de dag.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Even een vraag over zo’n COA: de bewoners kunnen gewoon in en uitlopen wanneer ze willen? Hebben ze geen begeleiders?
quote:oede vraag 👍. In een COA-opvanglocatie gelden hierover duidelijke afspraken:
Overdag → bewoners mogen in principe vrij in- en uitlopen. Het is hun woonplek, dus er is geen "opsluiting".
’s Nachts → de meeste locaties
Zoals ik al voorspelde . Zie bovenstaand. Wat heel aannemelijk was. Wilde Lisa ook verkrachten en zij heeft dat voorkomen door de politie te bellen .quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:48 schreef Landgeld het volgende: [..] Klopt , en dan maakt het weer aannemelijk dat het gaat om een dader met enorme trauma’s afkomstig uit een oorlogsgebied. Lees : verbleef in COA. Plausibel: man zweefde in het rond , zag zijn jonge slachtoffer , werd wild en wilde haar verkrachten , meisje heeft het door en belt 112 , zijn kansen zijn daarmee verdwenen . Zo woest dat hij op haar ernstig geweld toepast met overlijden tot gevolg . Vlucht . Bij het COA zijn genoeg camera’s trouwens, die vast allemaal al uitgekeken zijn . Ik verwacht binnen 24 uur meer nieuws .
Ik had ook al een slecht voorgevoel, de lokaties ademenen ook een gelijke sfeer uit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:02 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Zoals ik al voorspelde . Zie bovenstaand. Wat heel aannemelijk was. Wilde Lisa ook verkrachten en zij heeft dat voorkomen door de politie te bellen .
Helaas dezelfde gek . DNA match zal er zijn geweest . Evenals camerabeelden .
Het zou mij niet verbazen als de man direct bekend heeft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Vanavond om 18.00 uur zal er een persconferentie plaatsvinden op het Hoofdbureau aan de Elandsgracht in Amsterdam. Daarin zal de driehoek waar dat mogelijk is met meer informatie en uitleg komen. De persconferentie is live te volgen via de website van De Telegraaf.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Als de PVV de verkiezingsbeloftes had waargemaakt was dit niet gebeurd.
Wat een bullshit, als je een beetje weet hoe politiek helaas werkt is dat je gebonden bent aan wederom helaas tig wetten en verdragen op met name europees niveauquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Tjacka en ik gaan binnenkort een kijkje nemen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
quote:
quote:was zijn de regels in een COA voor de asielzoekers
ChatGPT zei:
In een COA-opvanglocatie (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) gelden huisregels en afspraken die zorgen voor veiligheid, leefbaarheid en respectvol samenleven. Het COA heeft hiervoor een huishoudelijk reglement dat elke bewoner moet ondertekenen. De belangrijkste regels zijn:
Algemene regels
Respect: bewoners moeten respectvol omgaan met andere bewoners, medewerkers en buren.
Geweld en discriminatie: fysiek of verbaal geweld, bedreigingen, pesten en discriminatie zijn verboden.
Drugs en alcohol: het gebruik of bezit van harddrugs is verboden. Alcohol is in veel opvanglocaties beperkt toegestaan (afhankelijk van de locatie).
Wapens: bezit van wapens of gevaarlijke voorwerpen is niet toegestaan.
Bezoekers: meestal alleen overdag toegestaan en moeten zich melden bij de receptie; overnachten van bezoekers is niet toegestaan.
Wonen en dagelijkse gang van zaken
Hygiëne: bewoners zijn verplicht hun kamer en gezamenlijke ruimtes schoon te houden.
Geluidsoverlast: rusttijden gelden in de avond/nacht; harde muziek of lawaai is verboden.
Koken & eten: er gelden regels voor het gebruik van gezamenlijke keukens, zoals schoon achterlaten en geen voedsel verspillen.
Roken: alleen in aangewezen ruimtes of buiten toegestaan.
Veiligheid
Brandveiligheid: het is verboden te roken of koken op de kamer en vluchtwegen moeten vrij blijven.
Toegang & legitimatie: bewoners moeten altijd hun COA-legitimatiepas bij zich hebben.
In- en uitchecken: bij tijdelijke afwezigheid (bijv. logeren of familiebezoek) moet men dit doorgeven.
Gevolgen bij overtreding
Bij overtreding van de regels kan het COA maatregelen nemen, zoals:
een waarschuwing,
inhouding van leefgeld,
tijdelijke ontzegging van voorzieningen,
overplaatsing naar een andere locatie,
in ernstige gevallen melding bij politie/IND.
👉 Het officiële document heet “Huishoudelijk reglement COA” en is publiek in meerdere talen beschikbaar.
Wil je dat ik de meest actuele versie van dit COA-huishoudelijk reglement voor je ophaal en samenvat per categorie (bv. veiligheid, leefregels, geldzaken)?
Je zei:
mogen ze in en uit lopen wanneer ze lopen ook snachts
ChatGPT zei:
Goede vraag 👍. In een COA-opvanglocatie gelden hierover duidelijke afspraken:
Overdag → bewoners mogen in principe vrij in- en uitlopen. Het is hun woonplek, dus er is geen "opsluiting".
’s Nachts → de meeste locaties
Nou nou nou dat is wel erg resoluut, mag ik je er aan helpen herinneren dat we in een fatsoenlijke rechtsstaat leven met normen en waarden!?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:02 schreef greysbones het volgende: [..] Wat dacht je van eruit Uit dit land
Krijg waarschijnlijk gewoon levenslang.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:04 schreef ZarB het volgende:
De tering he wat een gore rat.
Dit is echt niet te verkroppen. Sowieso niet, maar 2 in een korte tijd![]()
Uitflikkeren naar rattistan en tot nooit meer ziens.
Is 't een buudnlender? Dat was toch dat vermiste meisje die met die statushouder meeging? Ik ben blijkbaar onvoldoende ingelezen. Land uit is beter als die mogelijkheid bestaat, maar wel met een enkeltje naar de zandbak. We gaan geen buurland hiermee opzadelen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:02 schreef greysbones het volgende: [..] Wat dacht je van eruit Uit dit land
Nou heeft hij zeker voorlopig onderdakquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als de man direct bekend heeft.
Best kans dat die opgepakt dacht te zijn voor de moord en niet voor de verkrachting.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als de man direct bekend heeft.
In andere landen zijn straffen vele malen zwaarder dan NLquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou nou nou dat is wel erg resoluut, mag ik je er aan helpen herinneren dat we in een fatsoenlijke rechtsstaat leven met normen en waarden!?
En daar mee betalen wij mee aan zijn kosten en inwoning in een land waar hij niet hoort. Geen straf voor hem.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Krijg waarschijnlijk gewoon levenslang.
Mijn vermoeden is dat het meer gebaseerd is op dat ze gelijk een persverklaring willen afleggen, hoef niet natuurlijk, maar zomaar mijn gevoel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Best kans dat die opgepakt dacht te zijn voor de moord en niet voor de verkrachting.
Nee, dat was een meisje die in Breda op het AZC zat, die familie heeft haar zelf opgehaald/ bevrijd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Is 't een buudnlender? Dat was toch dat vermiste meisje die met die statushouder meeging? Ik ben blijkbaar onvoldoende ingelezen. Land uit is beter als die mogelijkheid bestaat, maar wel met een enkeltje naar de zandbak. We gaan geen buurland hiermee opzadelen.
Echt levenslang bestaat niet in NLquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom moet je ook kordaat optreden tegen types die van mening zijn te kunnen/mogen handelen op een manier die haaks staat op de normen en waarden van een fatsoenlijke rechtstaat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou nou nou dat is wel erg resoluut, mag ik je er aan helpen herinneren dat we in een fatsoenlijke rechtsstaat leven met normen en waarden!?
Ah, ik haal dus weer eens het eea door elkaar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat was een meisje die in Breda op het AZC zat, die familie heeft haar zelf opgehaald/ bevrijd.
Jawel hoor, alleen kun je tegenwoordig bij 25 jaar een gratietraject starten, maar het is zeker geen zekerheid dat je (direct) vrij komt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
Echt levenslang bestaat niet in NL
20 jaar
En dat is veel en veel te kort
Ja, dna zal ook wel overeenkomen. En zo’n idioot kan ook gewoon zijn telefoon daar hebben verloren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat het meer gebaseerd is op dat ze gelijk een persverklaring willen afleggen, hoef niet natuurlijk, maar zomaar mijn gevoel.
Excusesquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jawel hoor, alleen kun je tegenwoordig bij 25 jaar een gratietraject starten, maar het is zeker geen zekerheid dat je (direct) vrij komt.
Maar je mag wel in Nederland blijven. Geen kans op uitzetting en gewoon bed, bad en brood.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:07 schreef roos94 het volgende:
Maargoed dan ben je 22 en mag je de rest van je hele leven naar vier muren staren. Leuk vooruitzicht.
Wat dacht je van "oorlogstrauma". En dan komt ie in een kliniek waar men totaal incapabel is om dit te behandelen en hij pleegt daar weer een delict.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:57 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Beloftes zijn voor de bühne in een coalitieland. Domme ezels die daar in trappen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:59 schreef Glazenmaker het volgende:
De definitie van "mens" zouden we in dit geval wel mogen herzien.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
Excuses
30 jaar
Langer mag niet ivm rechten van de mens
Meer staat er niet, het betekent gewoon dat in de meeste locaties de asielzoekers gewoon in en uit kunnen lopen s'nachtsquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
‘s nachts de meeste locaties wat? Dat valt weg.
Beetje tv kijken, tafeltennissen met de boys, dopjes in elkaar draaien, eigen sportveldje, leven hoorquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:09 schreef PirE het volgende:
[..]
Maar je mag wel in Nederland blijven. Geen kans op uitzetting en gewoon bed, bad en brood.
Nee Levenslang = Levenslang met herbeoordeling mogelijk op 25 jaar, 30 jaar is de maximumstraf die je kunt krijgen, en dat is tegenwoordig geen 1/3e meer, en ook niet automatisch.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
Excuses
30 jaar
Misschien moet je het wat minder op jezelf betrekken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Levenslang mag prima. Er moet alleen wel recht op herbeoordeling zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
Excuses
30 jaar
Hoe kom je daar bij?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
20 jaar
Probleem is als je de verkeerde te pakken hebt, het niet meer terug kan draaien.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:07 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik ben wel voor doodstraf voor dit soort gevallen
Opzettelijk doden van iemand dan heeft de moordenaar voor mij ook geen rechten meer om te leven
Dat is niet bestquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:11 schreef Noek het volgende:
[..]
De meeste vrouwen idd in hun huis vermoord door hun eigen partner.
DNA liegt nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Probleem is als je de verkeerde te pakken hebt, het niet meer terug kan draaien.
Wat bazel je nou allemaal?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
20 jaar
Bron: https://www.om.nl/documen(...)ange-gevangenisstrafquote:De zwaarste straf die in Nederland opgelegd kan worden is levenslange gevangenisstraf. Levenslang betekent voor het leven. Aan een levenslang gestrafte kan door de Koning gratie worden verleend. Dit kan tot gevolg hebben dat een veroordeling tot levenslange gevangenisstraf op jaren worden gesteld. In dat geval mag de veroordeelde eerder uit de gevangenis.
Gratie bij levenslange gevangenisstraf
Nadat 25 jaar van de levenslange straf is verstreken wordt door het Adviescollege Levenslanggestraften geadviseerd of de veroordeelde mag beginnen met activiteiten die gericht zijn op een mogelijke terugkeer in de samenleving.
RIP Roos94 dan maar vastquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat is niet best![]()
RIP aan bijna alle vrouwen op deze wereld.
Ik vermoed dat deze figuur een TBS-longstay bewoner gaat worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:14 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat bazel je nou allemaal?
[..]
Bron: https://www.om.nl/documen(...)ange-gevangenisstraf
Onderdak, 3 x pd een maaltijd, douche, bed, kamertje voor zichzelf en heel veel aandacht van deugende huppelkutjes die hem moeten gaan bijbrengen hoe om te gaan met vrouwen, voor als hij over een tijdje weer op proefverlof mag.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:05 schreef maily het volgende:
[..]
Nou heeft hij zeker voorlopig onderdak
Ook bij een DNA-match is de zekerheid nooit 100%. Daarbij moet je rekening houden met fouten die bij de opsporing / forensische analyse gemaakt kunnen worden, bijv. contaminatie van bewijs.quote:
Zolang dat stuk uitschot de rest van zijn leven niet meer in de maatschappij komt en voor de rest ook een heel treurig, eenzaam bestaan heeft, vind ik het prima.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat deze figuur een TBS-longstay bewoner gaat worden.
Dit is onjuist. De zwaarste straf na levenslang is 30 jaar en daarvan moet je er 28 jaar uitzitten. Levenslang is echt levenslang, ja, je mag na 25 jaar een gratieverzoek indienen maar de kans dat dat gehonoreerd wordt is klein, gebeurt amper.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
20 jaar
Hahahaquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:18 schreef timmmmm het volgende:
Fijn, we hebben een buitenlander gevonden. Kunnen we het allemaal op de asielzoekers steken en hoeven we het niet meer over het vervelende probleempje te hebben dat vrouwen niet veilig over straat kunnen, al decennia.
Misschien was dat het doel: levenslang verzorgd en bediend door de Nederlandse staat, lekker warmpjes binnen. Beter dan uitzetting / illegaliteit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik betaal liever niet mee aan die straf.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zolang dat stuk uitschot de rest van zijn leven niet meer in de maatschappij komt en voor de rest ook een heel treurig, eenzaam bestaan heeft, vind ik het prima.
Oh ja, ook een druppelende kraan naast zijn bed zou erg welkom zijn.
Camerabeelden, getuigen, verklaringen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ook bij een DNA-match is de zekerheid nooit 100%. Daarbij moet je rekening houden met fouten die bij de opsporing / forensische analyse gemaakt kunnen worden, bijv. contaminatie van bewijs.
Zonde van de centen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat deze figuur een TBS-longstay bewoner gaat worden.
Ja, een leven lang gevangen zitten is een absoluut feestquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien was dat het doel: levenslang verzorgd en bediend door de Nederlandse staat, lekker warmpjes binnen. Beter dan uitzetting / illegaliteit.
quote:Inmiddels heeft onderzoek volgens de politie uitgewezen dat dezelfde man beide misdrijven heeft gepleegd. De onderzoeksteams werken vanaf nu nauw samen.
Waar jij wel of niet aan mee wil betalen is natuurlijk niet zo relevant.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik betaal liever niet mee aan die straf.
Klopt maar als nabestaanden wil je toch liever dat iemand wegkwijnt in een celletje dan dat hij er gewoon tussenuit knijpt met een spuit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zonde van de centen.
Stel dat deze ellendeling daar 35 jaar zit dan zijn de kost ons dat miljoenen. (bijv. 35x365x500= ruim 6 miljoen euro)
Liever een spuitje of beter nog tegen de muur.
Ze hebben daar een gedeelde kamer en zijn vrij om eruit te open en voor 23:00 terug te zijn geloof ikquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh hier mag men alleen relevante dingen zeggen en geen mening geven. Bedankt, mod!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar jij wel of niet aan mee wil betalen is natuurlijk niet zo relevant.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Klopt maar als nabestaanden wil je toch liever dat iemand wegkwijnt in een celletje dan dat hij er gewoon tussenuit knijpt met een spuit.
Ik ook niet, hoewel ik wel voor meer dingen betaal waar ik het niet mee eens ben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik betaal liever niet mee aan die straf.
Des te vreemder is de neiging van sommige groeperingen om dit soort tuig binnen te halen en binnen te willen houden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:18 schreef timmmmm het volgende:
Fijn, we hebben een buitenlander gevonden. Kunnen we het allemaal op de asielzoekers steken en hoeven we het niet meer over het vervelende probleempje te hebben dat vrouwen niet veilig over straat kunnen, al decennia.
Uiteraard maakt secundair bewijs de zaak sterker en daar zal een rechter ook rekening mee houden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Camerabeelden, getuigen, verklaringen.
Kan dat niet? Gelukkig nooit wat van gemerkt. Al decennia.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:18 schreef timmmmm het volgende:
DNA bewijs is meestal wel waterdicht, althans voor een groot deelquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Probleem is als je de verkeerde te pakken hebt, het niet meer terug kan draaien.
Vrij zeker nu dat de dader is gestopt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:22 schreef Ericr het volgende:
Gelukkig niet nog meer slachtoffers. Enige lichtpuntje bij die tragische zaken.
Dan kan je ook gewoon willem alexander een dreigbrief sturen ofzo. Doe je wat minder leed mee en heb je t zelfde effectquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien was dat het doel: levenslang verzorgd en bediend door de Nederlandse staat, lekker warmpjes binnen. Beter dan uitzetting / illegaliteit.
Nou, dan zullen degenen die daar de verantwoordelijkheid hebben over die mensen zich ook niet zo lekker voelen nu.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben daar een gedeelde kamer en zijn vrij om eruit te open en voor 23:00 terug te zijn geloof ik
Mooi, dan is er geen probleem. Fijn dat we dit zo makkelijk af kunnen kaarten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kan dat niet? Gelukkig nooit wat van gemerkt. Al decennia.
Soms worden er net zo goed fouten gemaakt, DNA aanwezig maar niet van de dader.quote:
De ongebreidelde invoer van conservatief gedachtegoed betreffende de ongelijkheid van vrouwen is natuurlijk gewoon onderdeel van het probleem.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:18 schreef timmmmm het volgende:
Maar de problemen van de voorgaande decennia kunnen we moeilijk meer oplossen, de huidige en toekomstige problemen wel degelijk en daar zie je een oververtegenwoordiging van bepaalde groepen die schuldig zijn aan het stijgende onveilige gevoel bij vrouwen. Zowel bij de ernstige seksuele misdrijven als seksuele intimidatie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:18 schreef timmmmm het volgende:
Beetje zoals de hete olie aanval in een ander AZC .. die wou ook niet uitgezet worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook, dit kan niet missen. Maar je bent jaren tot soms wel tientallen jaren bezig met procederen voor een doodstraf, dat het je als maatschappij uiteindelijk alleen maar meer kost.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Soms worden er net zo goed fouten gemaakt, DNA aanwezig maar niet van de dader.
Ik zeg niet dat het in dit delict het geval is, maar als je de doodstraf invoert voor moord met voorbedachte rade geldt dat natuurlijk voor alle rechtzaken.
Moet je wel kunnen schrijven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dan kan je ook gewoon willem alexander een dreigbrief sturen ofzo. Doe je wat minder leed mee en heb je t zelfde effect
PVV trekt de champagnefles open, en FOK moet extra servers inhuren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:18 schreef timmmmm het volgende:
Het is gewoon een numbers game. Helemaal geen probleem om in kleine aantallen wat asielzoekers op te nemen. Maar met deze aantallen weet je gewoon dat er veel te veel gajes tussenzit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:25 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
De ongebreidelde invoer van conservatief gedachtegoed betreffende de ongelijkheid van vrouwen is natuurlijk gewoon onderdeel van het probleem.
Daarmee zeg ik niet dat alle asielzoekers het land uit moeten, natuurlijk. Maar het moet op een normale fatsoenlijke wijze bespreekbaar zijn of we willen dat deze groep mensen met tienduizenden per jaar blijft groeien.
Tegelijkertijd is het inderdaad niet de bedoeling dat de kern van het probleem nu wordt ondergesneeuwd doordat de verdachte een asielzoeker lijkt te zijn. Maar dat heeft m.i. meer met algemene fatsoensnormen in discussies te maken dan met het onderwerp zelf.
Haha, ja want dat is het echte probleemquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
PVV trekt de champagnefles open, en FOK moet extra servers inhuren.
Kabinet Zipportal met gedoogpartner @RamboDirk steunt deze motie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:24 schreef de_boswachter het volgende:
Jaaaaaaaaaa ze hebben ‘m. Nu rechtstreeks de oven in ermee.
Halsema? Toe maar, die was erg druk met op sociale media posten hoe gezellig ze het wel niet had op Sail.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Op de persconferentie, die live te volgen is op NU.nl, zal de Amsterdamse driehoek aanwezig zijn. Die bestaat uit burgemeester Femke Halsema, de politie en het Openbaar Ministerie
Welke twee misdrijven? (Ik haal ze door elkaar).quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:20 schreef raptorix het volgende:
In parool vrij expliciet:
https://www.parool.nl/mis(...)t-abcoude~b9bcb0d9a/
[..]
Dan zou ik verwachten dat er beleid wordt gemaakt op lange termijn. Je kunt het wel op buitenlanders gooien en dan de grenzen sluiten (waarschijnlijk de oplossing van rechtse partijen), terwijl de problemen veel dieper liggen. Het begint bij opvoeding, scholing, normen en waarden. Daar mag er meer aandacht naartoe.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar de problemen van de voorgaande decennia kunnen we moeilijk meer oplossen, de huidige en toekomstige problemen wel degelijk en daar zie je een oververtegenwoordiging van bepaalde groepen die schuldig zijn aan het stijgende onveilige gevoel bij vrouwen. Zowel bij de ernstige seksuele misdrijven als seksuele intimidatie.
De PVVV aka Geert Wilders in de regering zorgt voor polarisatie en vooral niet voor oplossingen, daar schiet NL echt niks mee op hoor.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:30 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Haha, ja want dat is het echte probleem
Ik denk dat die vader op dit moment meer verdriet heeft omdat ie geen dochter meer heeft dan dat hij aan wraak zal denken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:25 schreef Saekerhett het volgende:
In dit soort gevallen gun ik de vader van Lisa wel effe wat 'momentjes' met die strontparasiet.
Verder geen details of zo, maar ik vind Law Abiding Citizen wel een goede film.
PVV is sowieso kut, maar dat staat toch echt buiten kijfquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De PVVV aka Geert Wilders in de regering zorgt voor polarisatie en vooral niet voor oplossingen, daar schiet NL echt niks mee op hoor.
Volgens Geert ligt het toch altijd aan anderen, zo voorspelbaar… dan weet je al hoe de komende jaren weer gaan lopen
Daar gaat zijn kans op strafvermindering….quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:32 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik stel me gewoon voor dat de dader zijn eerste daad had gepleegd
hij kent natuurlijk niet de Nederlandsen taal, heeft het nieuws niet gevolgd en dus niet wetende dat er een jacht op hem geopend is
Vervolgens besluit hij het op korte termijn nog een keer te doen want hij weet van niets wat er zich allemaal afspeelt en denkt dat het allemaal nog wel een keer kan.
Toch had die met terugwerkende kracht wel gelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De PVVV aka Geert Wilders in de regering zorgt voor polarisatie en vooral niet voor oplossingen, daar schiet NL echt niks mee op hoor.
Volgens Geert ligt het toch altijd aan anderen, zo voorspelbaar… dan weet je al hoe de komende jaren weer gaan lopen
Femke is te druk met haar pijnlijke potenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:31 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Halsema? Toe maar, die was erg druk met op sociale media posten hoe gezellig ze het wel niet had op Sail.
Die zal wel chagrijnig zijn nu
Indianenverhalen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
In de gevangenis weten ze toch wel hoe om te gaan met een figuur die een meisje vermoord heeft?
In de gevangenissen schijnen ze ook dol te zijn op zedendeliquenten. Hij heeft dubbel geluk dus.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
In de gevangenis weten ze toch wel hoe om te gaan met een figuur die een meisje vermoord heeft?
Ik heb ook niet gezegd wanneer en of hij dat moet doen. Mocht hij er ooit aan toe zijn, dan gun ik hem dat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:34 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik denk dat die vader op dit moment meer verdriet heeft omdat ie geen dochter meer heeft dan dat hij aan wraak zal denken.
vroeger overleefde je had vaak niet, zeker als het om kinderen ging en de medegevangen daarachter waren gekomenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
Die komt daar niet hoor...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
Daarna fietste Lisa hem tegemoet. Weird.quote:Hij keek even achterom naar twee fietsers en fietste vervolgens terug richting Amsterdam, om daarna even te stoppen. Ter hoogte van het bedrijventerrein bij de Makro scheen hij met een lampje en leek even in het gras te kijken. Daarop fietste hij weer verder richting stadskant
Ligt er aan, het was toch maar een ongelovige kk kech.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
Een asielzoeker die minderjarige meisjes verkracht en vermoord gaat niet eens tussen het "normale" publiek geplaatst worden want dan is hij binnen een week zelf dood.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zie geen probleemquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een asielzoeker die minderjarige meisjes verkracht en vermoord gaat niet eens tussen het "normale" publiek geplaatst worden want dan is hij binnen een week zelf dood.
Nou preciesquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:27 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Beetje zoals de hete olie aanval in een ander AZC .. die wou ook niet uitgezet worden.
Veel van die mensen lopen met PTSS en andere geestelijke afwijkingen. Zelfde geldt voor Oekraïne vluchtelingen. Wordt totaal geen aandacht aan geschonken. Mensen worden een kamer in gedumpt en ze zoeken het verder maar uit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dan zullen degenen die daar de verantwoordelijkheid hebben over die mensen zich ook niet zo lekker voelen nu.
En terecht. Als je hier graag wil wonen gedraag je je en hoef je niet in het holst van de nacht buiten rond te hangen en rottigheid uit te halen.
Een Nederlands staatsburger met PTSS kan ook gerust 3 maanden wachten voor een intake. Er is gewoon teveel bezuinigdquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Veel van die mensen lopen met PTSS en andere geestelijke afwijkingen. Zelfde geldt voor Oekraïne vluchtelingen. Wordt totaal geen aandacht aan geschonken. Mensen worden een kamer in gedumpt en ze zoeken het verder maar uit.
Ja daar ben ik het mee eens. Plus dat daarbij komt kijken dat de hoeveelheid mensen uit een cultuur waarbij de ongelijkheid van vrouwen en in sommige gevallen vrouwenonderdrukking ook te groot kan worden, om de solide basis van je eigen normen en waarden daaromtrent te kunnen bewaken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon een numbers game. Helemaal geen probleem om in kleine aantallen wat asielzoekers op te nemen. Maar met deze aantallen weet je gewoon dat er veel te veel gajes tussenzit.
Ik gok, als Halsema aan het woord is het gewoon gaat om een man, zonder vaste woon en verblijfplaatsquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:42 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik gok op een Syriër
Die zijn wel knettergek
Of gewoon een 22-jarige Amstredammerquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik gok, als Halsema aan het woord is het gewoon gaat om een man, zonder vaste woon en verblijfplaats
Laat maarquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik gok, als Halsema aan het woord is het gewoon gaat om een man, zonder vaste woon en verblijfplaats
Johquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:47 schreef Landgeld het volgende:
Had dit incident voorkomen kunnen worden als politie eerder had ingegrepen bij het eerste incident?
Waarschijnlijk wisten ze dat het om een asielzoeker ging en probeerden ze het onder de pet te houden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:47 schreef Landgeld het volgende:
Had dit incident voorkomen kunnen worden als politie eerder had ingegrepen bij het eerste incident?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |