En wat er over de slachtoffers gezegd en gedacht wordt... Dat is ook iets wat je als vrouw je leven lang ingeprent wordt, dat er veel mensen zijn die jou een verantwoordelijkheid toedichten voor wat je overkomt wat een idioot je aandoet.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Extreem veel botte pech lijkt Lisa te zijn overkomen, vergelijkbaar met het vreselijke onheil (alle toevalligheden) die tot de dood van bijvoorbeeld Anne Faber en Julie Van Espen leidden. Onverstandig is een woord dat niemand in de mond zou moeten nemen in deze.
Het is echter wel een feit dat zo'n gebeurtenis een (korte dan wel lange termijn) impact gaat hebben op de toekomstige mobiliteitskeuzes van meisjes/vrouwen. De introductieweken op de universiteiten zijn nu bezig. Reken maar dat een deel van die studentes nu niet meer alleen naar huis wil/durft te fietsen, ook al gaat het om slechts een klein stukje. Het risico liever mijdt voor een bepaalde tijd (of misschien wel altijd). Kiest voor het alternatief (omrijden, een vriend(in) haar thuis laten brengen, taxi, ergens overnachten). Voor uitgaande jeugd geldt hetzelfde. Deze tragiek doet alle vrouwen weer beseffen hoe potentieel kwetsbaar ze zijn solo, wanneer ze net de verkeerde persoon tegenkomen.
Ja, of in het geval van Anne Faber een complete randdebiel (veroordeelde dubbele verkrachter) met een psychiatrische stoornis die onterecht vrij rondreed en toen met z’n scooter (op een plek waar ie niet mocht rijden) een botsing veroorzaakte. Hoe groot is de kans…quote:
Hier heb je de feiten:quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:14 schreef MissButterflyy het volgende: [..] [..] In 2023 werden 84 mannen in Nederland het slachtoffer van moord of doodslag, wat een daling is van het aantal mannelijke slachtoffers in de afgelopen 25 jaar, hoewel de grootste groep slachtoffers wereldwijd en in Nederland nog steeds mannen zijn. De meeste moorden op mannen gebeuren in het criminele circuit, door bekenden of in gevechten, terwijl vrouwen vaker het slachtoffer worden van hun (ex-)partner. Bron: Google AI Maar ik wil er geen mannen VS de vrouwen discussie van maken. Jij gooide weer het balletje op trouwens. Mie mie mie
Het zou wel vrij schrikbarend zijn als hulpdiensten niet binnen 10 minuten ter plaatse kunnen zijn. Zeker niet in de randstad met haar hoge politiedichtheid.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook niet dat dat sneller kan. Of er moet toevallig net een politie-auto in de buurt rijden. Maar dat zou wel heel toevallig zijn.
want er is amper verschil tussen overdag en ’s nachts fietsen door Duivendrecht, Bijlmer en Holendrecht.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:43 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik las dat ze inderdaad heel bekend was met de route vanwege haar school. Ik snap helemaal waarom ze is gaan fietsen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nten-spoed-noodgevalquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het zou wel vrij schrikbarend zijn als hulpdiensten niet binnen 10 minuten ter plaatse kunnen zijn. Zeker niet in de randstad met haar hoge politiedichtheid.
Dat komt omdat de meesten erg slecht zijn in kansberekening. In principe kun je stellen dat dit meisje in negatieve zin de loterij gewonnen heeft, zo klein is de kans dat haar zoiets kon overkomen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En wat er over de slachtoffers gezegd en gedacht wordt... Dat is ook iets wat je als vrouw je leven lang ingeprent wordt, dat er veel mensen zijn die jou een verantwoordelijkheid toedichten voor wat je overkomt wat een idioot je aandoet.
Hou toch eens op met de eeuwige mannen/vrouwendiscussie. Je begint er echt zelf over in dit topic en dan beschuldig je mij van mannenhaat. Hou toch op.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hier heb je de feiten:
https://www.ocwincijfers.(...)d/sociale-veiligheid
En je laat jezelf nu wel enorm kennen. Nog even afgezien van dat de mannenhaat bij jou er nu doorheen sijpelt: mijn opmerking over mannen vs vrouwen was gericht tegen een victim blamende user die meent dat vrouwen en meisjes niet alleen zouden mogen fietsen omdat het te gevaarlijk is. Terwijl dus de statistische kans om vermoord te worden door een onbekende bij mannen 6x zo hoog is.
Niet genoeg duidelijke beelden. Maar er is opgeroepen meer beelden te delen (dashcam) en getuigen om zich te melden.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:27 schreef roos94 het volgende:
Maargoed, deze wandelende tumor loopt nu dus vrolijk vrij rond. Dat is geen prettig idee. Hoe groot is de kans dat deze debiel nog gepakt gaat worden. Het was midden in de nacht in blijkbaar een gebied met geen(?)cameras.
Bedrijventerreinen hebben wel van die camera's dus dat wordt dan bij de Amazing Orientel of bij de Makro camera's checken of anders even verderop bij Spaklerweg waar veel bedrijven zijn zoals loogman.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:27 schreef roos94 het volgende:
Maargoed, deze wandelende tumor loopt nu dus vrolijk vrij rond. Dat is geen prettig idee. Hoe groot is de kans dat deze debiel nog gepakt gaat worden. Het was midden in de nacht in blijkbaar een gebied met geen(?)cameras.
De harde cijfers want ik geloof niet zo in toevalligheden.quote:hoeveel vrouwen worden snachts lastiggevallen zijn daar cijfers van
ChatGPT zei:
Hier zijn de belangrijkste inzichten over het aantal vrouwen in Nederland dat 's nachts (of in het openbaar, inclusief avonduren) lastiggevallen wordt — onderbouwd met actuele data uit betrouwbare bronnen:
Seksueel grensoverschrijdend gedrag – overzicht
1. Prevalentie bij vrouwen (16+)
In 2024 heeft 12 % van alle Nederlanders van 16 jaar of ouder aangegeven slachtoffer te zijn geweest van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat komt neer op ruim 1,7 miljoen mensen
Centraal Bureau voor de Statistiek
+1
.
Bij offline (in de fysieke wereld) seksuele intimidatie lag dit percentage op 8 %, of zo’n 1,2 miljoen mensen
CBS Statistiek
.
2. Jonge vrouwen (16–24 jaar)
In deze groep gaf 25 % (16–18 jaar) en 30 % (18–24 jaar) aan het afgelopen jaar slachtoffer te zijn geweest van seksueel grensoverschrijdend gedrag
.
Van vrouwen in deze leeftijdsgroep is vaak sprake: zowel bij offline intimidatie als bij online vormen.
3. Ervaren onveiligheid 's nachts
Bij vrouwen jonger dan 35 jaar:
64 % voelt zich onveilig op straat ’s nachts.
Ter vergelijking: overdag voelt 55 % zich onveilig
NL Times
DutchNews.nl
.
4. Seksuele intimidatie in de openbare ruimte
In een enquête onder jonge vrouwen (onder de 35):
75 % ervaarde in het afgelopen jaar seksuele intimidatie in de openbare ruimte.
Voorbeelden: 33 % werd minstens één keer gevolgd, 23 % werd aangerand, 15 % ervaren seksuele gebaren en 60 % kreeg wolf-whistles, ongepaste opmerkingen of werd aangestaard
NL Times
DutchNews.nl
.
Samenvatting in cijfers
Situatie / Groep Percentage / Feit
Vrouwen 16+ slachtoffer seksueel grensoverschrijd 12 % (± 1,7 miljoen mensen)
Offline seksuele intimidatie 8 % (± 1,2 miljoen)
Jonge vrouwen (16–18 jaar) 25 % slachtoffer in afgelopen jaar
Jonge vrouwen (18–24 jaar) 30 % slachtoffer in afgelopen jaar
Gevoel van onveiligheid ’s nachts (vrouwen <35) 64 %
Seksuele intimidatie in de openbare ruimte (vrouwen <35) 75 % ervaren dit in het afgelopen jaar
Gevolgen zoals gevolgd, aangeraakt, etc. Volgpercentages variëren van 15–60 %, afhankelijk van soort incident
Conclusie
Ja, een aanzienlijk aantal vrouwen in Nederland ervaart seksuele intimidatie, met name 's nachts in het openbaar. Vooral jonge vrouwen lopen een groot risico en voelen zich vaak onveilig. Ruim 3 op de 4 van hen ervaarde in het afgelopen jaar ongewenst seksueel gedrag in de publieke ruimte.
Wil je ook weten hoe vaak dit wordt gemeld bij de politie, of wat de vervolgcijfers zijn voor slachtoffers die melding doen? Laat het me weten!
Omdat ik een paar vragen stel of soms topics open en deze ook probeer te onderhouden met nieuws en dergelijke? Ja sorry, maar daar is het een forum voor, toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:19 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je bent in dit soort topics moeilijk te negeren.
Het is te hopen dat hij geen slachtoffers meer maakt.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:27 schreef roos94 het volgende:
Wat is er mis met hontquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:30 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Omdat ik een paar vragen stel of soms topics open en deze ook probeer te onderhouden met nieuws en dergelijke? Ja sorry, maar daar is het een forum voor, toch?
Waar jullie er net zo als de kippen bij zijn maar dan om te zuigen.
Nee hoor, het is pure kutnijd van een groepje borderliners onderling. De ene dag lopen ze met je mee, de ander dag kan je een dolk in je rug verwachten, om niks of om het woordje hont want dat is de grootste misdaad die je kan begaan als user.
Gekkenhuis hier.![]()
Ontopic graag.
Jij bent wel goed bekend daar blijkbaar?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:29 schreef User98182 het volgende:
[..]
Bedrijventerreinen hebben wel van die camera's dus dat wordt dan bij de Amazing Orientel of bij de Makro camera's checken of anders even verderop bij Spaklerweg waar veel bedrijven zijn zoals loogman.
Bij moordenaars begint het anders ook met dieren pijn doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:32 schreef Tjacka het volgende:
Er zit nog wel een verschil in psssst meisje en iemand in koele bloede vermoorden
Het is geen schubbekutteveen nee.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:34 schreef maily het volgende:
[..]
Jij bent wel goed bekend daar blijkbaar?
Seriemoordenaars/ psychopaten geloof ik.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:35 schreef -river- het volgende:
[..]
Bij moordenaars begint het anders ook met dieren pijn doen.
En himmler?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Seriemoordenaars/ psychopaten geloof ik.
Maar hoeft niet altijd zo te zijn. Hitler was gek op dieren.
Hij was wel tegenstander van de jacht en vegetariër.quote:
Hitler heeft waarschijnlijk nooit eigenhandig iemand gedood. Bij seriemoordenaars is vaak wel eerst een patroon van dieren/andere kinderen pijn doen en zo, steeds extremer totdat ze daadwerkelijk aan het moorden gaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die kans is zeer hoog . Als hij het meisje heeft omgebracht is er vast ergens DNA . Daarna zit er 110 man fulltime op deze zaak. Alles uitsluiten , onderzoeken en nagaan. Tips die binnenkomen . En de kring van camerabeelden zullen ze steeds wat verder uitbereiden. Ergens komt hoe dan ook een tip of hint naar boven .quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:27 schreef roos94 het volgende:
Klopt, maar het zijn allebei punten op de glijdende schaal waarom vrouwen zichzelf soms wegsaneren uit het straatbeeld.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:32 schreef Tjacka het volgende:
Er zit nog wel een verschil in psssst meisje en iemand in koele bloede vermoorden
Nu is het nog wachten totdat Sywert hier op FOK! zich meldt om betrouwbare cijfers te deponeren over het percentage allochtonen die verdacht zijn van zedendelicten.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hier heb je de feiten:
https://www.ocwincijfers.(...)d/sociale-veiligheid
En je laat jezelf nu wel enorm kennen. Nog even afgezien van dat de mannenhaat bij jou er nu doorheen sijpelt: mijn opmerking over mannen vs vrouwen was gericht tegen een victim blamende user die meent dat vrouwen en meisjes niet alleen zouden mogen fietsen omdat het te gevaarlijk is. Terwijl dus de statistische kans om vermoord te worden door een onbekende bij mannen 6x zo hoog is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk deze YouTube-video
Oudejaarsnacht 2016 in Keulen is voor m’n gevoel echt alweer een mensenleven geleden. in 2015-16 werd de zogenaamde Europese 'vluchtelingencrisis' ook enorm groot gemaakt door bepaalde media, wat uiteraard door de feitenvrije opiniemakers en politici constant gekoppeld werd aan die voorvallen in Keulen en Stockholm.
Laten we maar met z’n allen het streven houden om zo min mogelijk op de feiten vooruit te lopen, en vooral geen eigen berekeningen te droppen die niet wetenschappelijk zijn onderbouwt.
@VEM2012: met jouw CBS-linkje is uiteraard niets mis.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Nee, ik begon er niet over, ik reageerde op de bespottelijke victim blaming en de stelling dat meisjes en vrouwen niet meer moeten gaan fietsen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hou toch eens op met de eeuwige mannen/vrouwendiscussie. Je begint er echt zelf over in dit topic en dan beschuldig je mij van mannenhaat. Hou toch op.
Daar ga ik ook vanuit.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:38 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Die kans is zeer hoog . Als hij het meisje heeft omgebracht is er vast ergens DNA . Daarna zit er 110 man fulltime op deze zaak. Alles uitsluiten , onderzoeken en nagaan. Tips die binnenkomen . En de kring van camerabeelden zullen ze steeds wat verder uitbereiden. Ergens komt hoe dan ook een tip of hint naar boven .
De politie deelt veel minder dan ze nu al weten . En stap voor stap zullen ze dichterbij een verdachte komen . Zeker binnen een paar weken zit er iemand vast vermoed ik .
En een half uurtje later belt klaasweetalles aan bij die ouders om te zeggen dat het niet zo slim was van hun dochter.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Verschrikkelijk verhaal dit, je zal het maar te horen krijgen als ouder zijnde, dat er ineens 2 agenten voor je deur staan en even binnen willen komen.
Ook voor de centralist Driebergen en daarna doorverbindt met de centralist van het OC Amsterdam, ondanks dat je met spoed eenheden die kant op stuurt voel je je machteloos achter al die schermen. En dan even later de uitkomst hoort.
quote:Onlangs is mijn #ebike gestolen uit fietsenstalling van Pathé bioscoop #Schiedam. Er is camerabewaking! Maar manager van Pathé mag beelden niet bekijken ivm #privacy en politie heeft aangifte gesloten want geen tijd. Dus camerabewaking heb je niks aan En dieven kunnen door..
Klaasweetalles moet lekker op X blijvenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En een half uurtje later belt klaasweetalles aan bij die ouders om te zeggen dat het niet zo slim was van hun dochter.
Je hebt het wel heel erg druk met gelijk krijgen waar je dat niet hebt.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Meer dan 14000 meldingen bij de politie en dan durven sommige hier nog te roepen dat TOEVAL was.....
Nee, niet echt
Camera;s worden wel gebruikt bij extreme zaken, dus bij moord wel en bij een fukking fatbike nietquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:45 schreef Nober het volgende:
Misschien is een camera ophangen niet de oplossing.
[..]
[ x ]
https://x.com/NieuwS02/status/1958508108860277225
Waren dat niet specifiek zoogdieren? Ik bedoel, een mug doden is wel van een andere orde.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:35 schreef -river- het volgende:
[..]
Bij moordenaars begint het anders ook met dieren pijn doen.
De begeleider van klaasweetalles moet zijn computeruurtje inperken.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Klaasweetalles moet lekker op X blijven
Dit.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Verschrikkelijk verhaal dit, je zal het maar te horen krijgen als ouder zijnde, dat er ineens 2 agenten voor je deur staan en even binnen willen komen.
Ook voor de centralist Driebergen en daarna doorverbindt met de centralist van het OC Amsterdam, ondanks dat je met spoed eenheden die kant op stuurt voel je je machteloos achter al die schermen. En dan even later de uitkomst hoort.
Nee klopt, maar zou wel kunnen dat hij een psychopaat was.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hitler heeft waarschijnlijk nooit eigenhandig iemand gedood. Bij seriemoordenaars is vaak wel eerst een patroon van dieren/andere kinderen pijn doen en zo, steeds extremer totdat ze daadwerkelijk aan het moorden gaan.
Een oud barrel als stadsfiets is een betere oplossing. En je goede en dure fiets gebruiken als je weet dat hij ergens veilig kan staan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:45 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Dat hangt van een paar zaken afquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik vermoed gezien de grootte van de zaak dat deze gek vanavond of morgen nog wel gepakt is
Ja, Sjoukje, ze zullen net zo'n groot team op de dader van jouw e-bike moeten zetten dan bij een vermoord 17-jarig meisjequote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:45 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Is het eigenlijk niet raar dat ze er vanuit ging dat die fiets, ondanks dat ie er nog stond nadat ze uren hadden gefeest, toch gestolen zou gaan worden?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:49 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Een oud barrel als stadsfiets is een betere oplossing. En je goede en dure fiets gebruiken als je weet dat hij ergens veilig kan staan.
Ja, ik heb ooit zoiets aan de hand gehad bij een aanrijding. Niet mijn schuld, overal camera's, maar dikke pech voor mij. Maar diezelfde camera's kunnen wel voor (verkeers)overtredingen en boetes gebruikt worden.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:45 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Zeker! En dat waardeer ik ook.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Omdat ik een paar vragen stel of soms topics open en deze ook probeer te onderhouden met nieuws en dergelijke? Ja sorry, maar daar is het een forum voor, toch?
Ik weet niet niet met wie je "jullie" bedoelt maar het is zeker niet als zuigen bedoeld.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Waar jullie er net zo als de kippen bij zijn maar dan om te zuigen.
Kutnijd? Wat? Als je daarmee denkt dat ik alleen maar ageer tegen vrouwen heb je het echt, maar ook totaal mis.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Nee hoor, het is pure kutnijd van een groepje borderliners onderling.
Met het ene kun je het eens zijn, met het andere niet. Maar een dolk in je rug? Ik denk dat dat gevoel vooral bij jou berust. Again, prove if I'm wrong.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:30 schreef Kim-Holland het volgende:
De ene dag lopen ze met je mee, de ander dag kan je een dolk in je rug verwachten,
Grootste misdaad? Zeker niet. Maar ik vond het op dat moment niet gepast, dat is alles. Met name niet omdat je een officieel nieuwsbericht had aangepast.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:30 schreef Kim-Holland het volgende:
om niks of om het woordje hont want dat is de grootste misdaad die je kan begaan als user.
Zeker. Het is FOK! he?quote:
Wat jij wil.quote:
Nee hoor, ik had zelf een bron aangedragen waaruit blijkt dat de meeste mannen worden vermoord ivm het criminele circuit. Dat is wat Google AI zegt.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik begon er niet over, ik reageerde op de bespottelijke victim blaming en de stelling dat meisjes en vrouwen niet meer moeten gaan fietsen.
En ik beschuldig je van mannenhaat omdat je (ondanks dat ik jou al meerdere keren deze cijfers heb gegeven) uit mijn verzet tegen victim blaming en meisjes/vrouwen willen beperken een draai weet te maken naar ‘mannen die vermoord worden hebben het eigenlijk aan zichzelf te danken’.
Ik zou zeggen: lees het maar eens terug als de waas voor je ogen is vertrokken, want ik was allesbehalve aan het doen waar jij mij van beschuldigt.
Google AI is rotzooiquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had zelf een bron aangedragen waaruit blijkt dat de meeste mannen worden vermoord ivm het criminele circuit. Dat is wat Google AI zegt.
Jij komt met een bron van het CBS die wat anders zegt. Dat zegt nog niet dat ik een mannenhater ben, hou toch op.
Ten eerste kwam je pas later met die bron.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had zelf een bron aangedragen waaruit blijkt dat de meeste mannen worden vermoord ivm het criminele circuit. Dat is wat Google AI zegt.
Jij komt met een bron van het CBS die wat anders zegt. Dat zegt nog niet dat ik een mannenhater ben, hou toch op.
Zijn ook voornamelijk vrouwenopleidingen die daar examens hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:03 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Klopt ja. Studenten wordt ook wel geadviseerd om liever in groepjes richting examenlocatie te lopen daar, ook overdag.
Ik geef hem Max 3 dagenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik vermoed gezien de grootte van de zaak dat deze gek vanavond of morgen nog wel gepakt is
Free Joey akquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:06 schreef roos94 het volgende:
Holendrecht Holendrecht Holendrecht
Hier alleen killers en rovers
Binnen een drop pak al je drugs en ik laat niks van je over
Spray snel dus ga niet denken dat ik mis
Een young nigger kan niet verdwalen al is de hele street vol met mist
Free free suiker free gizz. Durk is al buiten ik heb je gemist
Niet denken dat je hier gaat testen en het zo gaat blijven je hebt je vergist
Zet je in een kist
Net een oude gesprek word je hier gewist
Zet je in een kist
Net een oude gesprek word je hier gewist
Google AI had helemaal geen ongelijk. Google AI zei simpelweg iets compleet anders.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:57 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Google AI is rotzooi
Stel dezelfde vraag aan ChatGPT
Bestaat dat nog? Vrouwen en mannenopleidingen?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zijn ook voornamelijk vrouwenopleidingen die daar examens hebben.
Dat is inderdaad een interessante tegenstelling. Hij was niet alleen gek op dieren maar voerde ook jachtwetten in en voerde in 1933 al dierenbeschermingswetten in.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
TR gemachtquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:12 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Rot eens op uit een serieus topic
Het is natuurlijk wel een glijdende schaal, gevaar opzoeken is relatief.quote:
Ja, echt bizar hoe mensen over andere mensen kunnen denken.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een interessante tegenstelling. Hij was niet alleen gek op dieren maar voerde ook jachtwetten in en voerde in 1933 al dierenbeschermingswetten in.
Hij plaatste sommige mensen qua waarde onder zoogdieren en zag Joden daadwerkelijk als parasieten, als insecten; het afslachten van Joden werd zo vergelijkbaar met het doden van muggen.
Je hebt gelijk, dan heb ik dat niet goed gelezen. Ik ben in ieder geval geen mannenhater, ben wel allergisch voor vrouwen VS mannen discussies bij een onderwerp als dit. Het is al triest genoeg voor dit jonge meisje en haar familie. Daar moet het over gaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ten eerste kwam je pas later met die bron.
Ten tweede zei Google AI iets wezenlijk anders, te weten:
De meeste moorden op mannen gebeuren in het criminele circuit, door bekenden of in gevechten,
Voor de goede orde: bekenden is bij mannen al goed voor 45%, drie keer zoveel als criminele circuit derhalve. En ja samen is dat een meerderheid… maar om dat te vertalen naar dat mannen die vermoord worden bijna nooit onschuldig zijn, want zitten in het crimineel circuit… dan moet je wel heel graag die conclusie willen trekken.
Ten derde is denken dat AI net zo betrouwbaar is als de officiële cijfers is vrij hallucinant.
Wat zul je je dan ongelofelijk machteloos voelenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:20 schreef LaDaDiDa het volgende:
"Volgens bronnen zouden de hulpdiensten gedurende het misdrijf meegeluisterd hebben."
Godver. Ze was echt bijna op tijd gered.
Waarom zouden ze zijn mobiel kunnen tracken?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:08 schreef LaDaDiDa het volgende:
Ze heeft dus zelf 112 gebeld, en gezien de locatie en de ernst moet de politie toch echt wel binnen maximaal 10min aanwezig zijn geweest. Neem aan dat ze met spoed daarop af gingen en het is Amsterdam.
Als de dader haar volgde heeft hij haar vast ook zien bellen. Feit dat dat hem niet heeft afgeschrikt laat zien dat het een impulsieve daad was. Of gewoon een niet intelligent iemand.
De locatie, en dat ie zelf op de iets fiets was past daarbij. En verwacht dan ook dat hij zijn mobiel niet specifiek heeft uitgezet, dus dat zijn mobiel ook zo tracken is?
Als hij haar een tijdje achtervolgde moet dat ook zo te vinden zijn, en dan icm camera beelden en eventuele getuigen en dna, wordt deze man echt zo gepakt. Gelukkig.
Fair enough.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dan heb ik dat niet goed gelezen. Ik ben in ieder geval geen mannenhater, ben wel allergisch voor vrouwen VS mannen discussies bij een onderwerp als dit. Het is al triest genoeg voor dit jonge meisje en haar familie. Daar moet het over gaan.
ChatGPT is evengoed rotzooi. Dat kan niet eens vertellen hoeveel landen er lid zijn van de NAVO.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:57 schreef klaasweetalles het volgende:
Google AI is rotzooi
Stel dezelfde vraag aan ChatGPT
Er zullen niet veel telefoons in de buurt contact hebben gelegd met zendmasten rond die tijd die dat een of twee uur later niet meer deden. Maar met ooggetuigen wordt eea wel een stuk makkelijker sluitender te maken lijkt me.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:08 schreef LaDaDiDa het volgende:
Ze heeft dus zelf 112 gebeld, en gezien de locatie en de ernst moet de politie toch echt wel binnen maximaal 10min aanwezig zijn geweest. Neem aan dat ze met spoed daarop af gingen en het is Amsterdam.
Als de dader haar volgde heeft hij haar vast ook zien bellen. Feit dat dat hem niet heeft afgeschrikt laat zien dat het een impulsieve daad was. Of gewoon een niet intelligent iemand.
De locatie, en dat ie zelf op de iets fiets was past daarbij. En verwacht dan ook dat hij zijn mobiel niet specifiek heeft uitgezet, dus dat zijn mobiel ook zo tracken is?
Als hij haar een tijdje achtervolgde moet dat ook zo te vinden zijn, en dan icm camera beelden en eventuele getuigen en dna, wordt deze man echt zo gepakt. Gelukkig.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
ChatGPT is evengoed rotzooi. Dat kan niet eens vertellen hoeveel landen er lid zijn van de NAVO.
Ja, dus hoeveel kan er gebeuren in 10 minuten en dan moet je ook nog zien te vluchten . Best bizar , toch ?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:08 schreef LaDaDiDa het volgende:
GC / ChatGPT is slimmer dan de gemiddelde Nederlanderquote:
Ik denk eerlijk gezegd dat het onderstaande en deze zaak met elkaar te maken zullen hebben. Kan bijna niet anders het is te toevalligquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:08 schreef LaDaDiDa het volgende:
Aan de andere kant zou het mij zeggen dat als het dezelfde dader zou zijn hij wel lef heeft om weer rond die locatie hetzelfde te willen gaan doen.quote:De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd ’s nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
ik gok dat ze het niet uitsluitenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:49 schreef Bargehassus het volgende:
@:mods Kan het zijn dar her het een en ander is verwijderd?
Edit: Sorry, was bedoeld als edit.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:49 schreef Bargehassus het volgende:
@:mods Kan het zijn dat hier en daar het een en ander is verwijderd?
Het is niet je eigen schuld hoor maar je hoeft echt niet te doen alsof je in een ideale wereld leeft. Waarom laat je je fiets niet open staan? Je voordeur doe je toch ook op slot? Nou vrouwen die alleen op pad gaan snachts langs dit soort wegen vallen in dezelfde categorie naïviteit of stupiditeit. Je zet jezelf voor mensen die slecht zijn in de etalage.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En wat er over de slachtoffers gezegd en gedacht wordt... Dat is ook iets wat je als vrouw je leven lang ingeprent wordt, dat er veel mensen zijn die jou een verantwoordelijkheid toedichten voor wat je overkomt wat een idioot je aandoet.
mee eensquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is niet je eigen schuld hoor maar je hoeft echt niet te doen alsof je in een ideale wereld leeft. Waarom laat je je fiets niet open staan? Je voordeur doe je toch ook op slot? Nou vrouwen die alleen op pad gaan snachts langs dit soort wegen vallen in dezelfde categorie naïviteit of stupiditeit. Je zet jezelf voor mensen die slecht zijn in de etalage.
Flikker toch opquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is niet je eigen schuld hoor maar je hoeft echt niet te doen alsof je in een ideale wereld leeft. Waarom laat je je fiets niet open staan? Je voordeur doe je toch ook op slot? Nou vrouwen die alleen op pad gaan snachts langs dit soort wegen vallen in dezelfde categorie naïviteit of stupiditeit. Je zet jezelf voor mensen die slecht zijn in de etalage.
Flikker toch opquote:
Als de dood van het meisje uit Abcoude het gevolg is van geweld door een onbekende dader is dat zeer uitzonderlijk, zegt Marieke Liem, hoogleraar veiligheid en interventies bij de Universiteit Leiden. Uit de afgelopen tien jaar is er in Nederland niet één geval bekend van moord of doodslag op minderjarige meisjes (in de leeftijd van 0 t/m 20 jaar) die door een onbekende om het leven waren gebracht. Daarbij gaat het alleen om enkelvoudige moord of doodslag, dus niet om gevallen waarbij vrouwen mede-slachtoffer waren.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. En op die leeftijd waan je jezelf toch ook vaak nog onschendbaar. Hoeveel domme dingen doe je wel niet op die leeftijd waarbij je later inziet dat het niet zo slim was. Maar bijna altijd loopt het wel goed af en leer je er iets van voor de volgende keer.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:54 schreef ZarB het volgende:
Gatverdamme, je ergste nachtmerrie. Na het uitgaan naar huis fietsen en vermoord worden. Ouders altijd roepen "niet alleen fietsen over afgelegen weggetjes in het donker", maar ja hóe groot is de kans dat er nou echt wat gebeurt? En nu gewoon vermoord na een avondje uit in het donker op een afgelegen weg.
Of gemerkt dat ze 112 belde en in paniek geraaktquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:56 schreef Ed1234 het volgende:
Ik vind het ook wel heel bizar dat die dader door is gegaan met de achtervolging, haar heeft aangevallen terwijl ze 112 aan de lijn had, en vervolgens nog is ontsnapt. Dan ben je zo nietsontziend bezig en roekeloos, wat een horror.
Ik begrijp best dat deze hoogleraar wil zeggen dat de kans dat dit je overkomt heel klein is, maar het is wel wat selectief om het uitsluitend over meisjes tot en met 20 jaar te hebben hoor. We kennen allemaal de zaak-Anne Faber en dat is korter dan tien jaar geleden, maar die was 25 dus die "telt" dan niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als de dood van het meisje uit Abcoude het gevolg is van geweld door een onbekende dader is dat zeer uitzonderlijk, zegt Marieke Liem, hoogleraar veiligheid en interventies bij de Universiteit Leiden. Uit de afgelopen tien jaar is er in Nederland niet één geval bekend van moord of doodslag op minderjarige meisjes (in de leeftijd van 0 t/m 20 jaar) die door een onbekende om het leven waren gebracht. Daarbij gaat het alleen om enkelvoudige moord of doodslag, dus niet om gevallen waarbij vrouwen mede-slachtoffer waren.
Bij vrouwen die slachtoffer worden van moord is de dader volgens Liem in meer dan de helft van de gevallen de partner of ex-partner. Soms zijn het familieleden of worden vrouwen omgebracht in de context van een roofmoord, ruzie of sekswerk.
https://nos.nl/artikel/25(...)-lisa-17-uit-abcoude
Maar dan zou je toch logisch gezien gelijk op de vlucht slaan en niet eerst iemand vermoorden. Maar goed misschien is logisch redeneren in deze situatie niet het beste.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:59 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Of gemerkt dat ze 112 belde en in paniek geraakt
het gaat hier om een 17 jarig meisjequote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat deze hoogleraar wil zeggen dat de kans dat dit je overkomt heel klein is, maar het is wel wat selectief om het uitsluitend over meisjes tot en met 20 jaar te hebben hoor. We kennen allemaal de zaak-Anne Faber en dat is korter dan tien jaar geleden, maar die was 25 dus die "telt" dan niet.
Zou de dader ook een elektrische fiets hebben? Zij reed op een elektrische toch? Daarmee kun je sneller dan met een gewone fiets, hij heeft haar iig wel kunnen overmeesteren.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:08 schreef LaDaDiDa het volgende:
Dat is een statistiek die al vanaf de jaren tachtig bekend is. Toen waren er ongeveer 25 slachtoffers jaarlijks waarbij de meesten in huiselijke kring om kwamen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als de dood van het meisje uit Abcoude het gevolg is van geweld door een onbekende dader is dat zeer uitzonderlijk, zegt Marieke Liem, hoogleraar veiligheid en interventies bij de Universiteit Leiden. Uit de afgelopen tien jaar is er in Nederland niet één geval bekend van moord of doodslag op minderjarige meisjes (in de leeftijd van 0 t/m 20 jaar) die door een onbekende om het leven waren gebracht. Daarbij gaat het alleen om enkelvoudige moord of doodslag, dus niet om gevallen waarbij vrouwen mede-slachtoffer waren.
Bij vrouwen die slachtoffer worden van moord is de dader volgens Liem in meer dan de helft van de gevallen de partner of ex-partner. Soms zijn het familieleden of worden vrouwen omgebracht in de context van een roofmoord, ruzie of sekswerk.
Niet goed gelezenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:59 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Of gemerkt dat ze 112 belde en in paniek geraakt
Aan de ene kant wel, aan de andere kant heeft zo'n dader het waarschijnlijk niet specifiek voorzien op een vrouw van onder de 20 en had hij hetzelfde met een 26-jarige gedaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
het gaat hier om een 17 jarig meisje
dus onder de 20
dus logisch dat dit zo benoemd wordt
En wat als de dader geen telefoon bij zich had om te traceren? Wat als hij niet in de DNA databank staat? Wat als hij een zwarte hoodie droeg en geen eens op camerabeelden te zien is? Het is zeker niet vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
Hij heeft vast ook niet haar leeftijd gevraagd voor hij toesloeg. Je ziet vaak moeilijk of een jongedame nou al 22 jaar is of pas 16. Zeker als ze wat langer zijn lijken ze veel ouder.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
25 max op een standaard fiets , is niet zo heel spannendquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:03 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Zou de dader ook een elektrische fiets hebben? Zij reed op een elektrische toch? Daarmee kun je sneller dan met een gewone fiets, hij heeft haar iig wel kunnen overmeesteren.
De druk op de dader is enorm. Hopelijk bezwijkt hij daaronder.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:05 schreef Piperidine het volgende:
[..]
En wat als de dader geen telefoon bij zich had om te traceren? Wat als hij niet in de DNA databank staat? Wat als hij een zwarte hoodie droeg en geen eens op camerabeelden te zien is? Het is zeker niet vanzelfsprekend.
zou kunnenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant heeft zo'n dader het waarschijnlijk niet specifiek voorzien op een vrouw van onder de 20 en had hij hetzelfde met een 26-jarige gedaan.
In deze specifieke zaak, ja. Maar tenzij er aanwijzingen zijn dat volwassen vrouwen een andere kans hebben om hiervan slachtoffer te worden zie ik niet waarom je dit onderscheid wilt maken. Die dader, die het slachtoffer niet kent, maakt het vast niet zoveel uit of het slachtoffer 20 of 21 is.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
het gaat hier om een 17 jarig meisje
dus onder de 20
dus logisch dat dit zo benoemd wordt
Dan is er nog DNA wat ook veel kan vertellen. En hij moet op ergens op camerabeelden zijn vastgelegd. Kan bijna niet anders. Het kost alleen tijd alles uit te pluizen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:05 schreef Piperidine het volgende:
[..]
En wat als de dader geen telefoon bij zich had om te traceren? Wat als hij niet in de DNA databank staat? Wat als hij een zwarte hoodie droeg en geen eens op camerabeelden te zien is? Het is zeker niet vanzelfsprekend.
Nog steeds is het uiterst zeldzaam.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat deze hoogleraar wil zeggen dat de kans dat dit je overkomt heel klein is, maar het is wel wat selectief om het uitsluitend over meisjes tot en met 20 jaar te hebben hoor. We kennen allemaal de zaak-Anne Faber en dat is korter dan tien jaar geleden, maar die was 25 dus die "telt" dan niet.
Dit artikel kan je toch niet serieus nemen?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het kan ook een opgevoerde fatbike zijn geweest natuurlijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:05 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
25 max op een standaard fiets , is niet zo heel spannend
het kan ook zijn dat de paashaas langs kwamquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dit artikel kan je toch niet serieus nemen?
Het kan zijn dat de man haar in eerste instantie bedreigd heeft met een mes om seksueel handelingen te laten verrichten. Dat gebeurd wel vaker denk ik. Vervolgens is er een worsteling ontstaan die verkeerd is afgelopen.
Als je naar de werkelijke statistieken kijkt hoe vaak vrouwen bedreigd worden dan is het antwoord en de conclusie van deze zogenaamde professor niet realistische.
Het liep nu fout af. Waarom liep het nu fout af? Dat moet de werkelijke vraag zijn. Het liep nu fout af denk ik omdat deze vrouw zich niet wilde misbruiken en het vervolgens fout is afgelopen. Ik denk dat in de meeste gevallen vrouwen gewoon meewerken en dat we daarom zo weinig dodelijke incidenten hebben.
Denk het niet hoor. Dit soort types zal zich echt niet zelf gaan aangeven.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
De druk op de dader is enorm. Hopelijk bezwijkt hij daaronder.
misschien hij niet, maar een van zijn familieleden wel. als de stem van de dader bekend is bij de politie dan is de connectie zo gemaakt.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:05 schreef Piperidine het volgende:
[..]
een Cowboy heren fiets las ikquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:06 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het kan ook een opgevoerde fatbike zijn geweest natuurlijk.
Het kan ook zijn dat ik gelijk heb want in deze situatie zijn er niet vele andere mogelijkheden dan wat ik jou zojuist heb voorgespiegeld.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
het kan ook zijn dat de paashaas langs kwam
met kan zijn komen we nergens
Zuiderpark Rotterdam ook een normale gang van zaken daarquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef Gretzl het volgende:
Deze week gaat helaas niet snel vergeten worden. De narigheid lijkt zich toch vaak te clusteren.
[ afbeelding ]
Was die niet van haar?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
een Cowboy heren fiets las ik
Dit was vorige weekquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef Gretzl het volgende:
Deze week gaat helaas niet snel vergeten worden. De narigheid lijkt zich toch vaak te clusteren.
[ afbeelding ]
wordt je nu niet eens moe van jezelfquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat ik gelijk heb want in deze situatie zijn er niet vele andere mogelijkheden dan wat ik jou zojuist heb voorgespiegeld.
Ik bedoelde de dader. Eigenlijk bedoelde ik vooral dat een ebike wel harder kan dan 25km per uur, maar misschien die van haar niet en die van de dader wel. Maar dat is allemaal pure speculatie.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
een Cowboy heren fiets las ik
Uiteraard. Gelukkig wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog steeds is het uiterst zeldzaam.
Ja, afgelopen 10 dagen dan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit was vorige week
Die uit Almere
Nee, ik word eerder moe van mensen zoals jou die alles mooier willen maken dan het werkelijk is.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
wordt je nu niet eens moe van jezelf
het is niet zo dat omdat je iets oppert je gelijk hebt
De politie heeft klaarblijkelijk deels mee kunnen luisteren met het gebeuren en kunnen hiermee aan de slag
Gewoon negeren. Die gast kraamt al 2 topics zúlke onzin uit, daar valt geen zinnig gesprek mee te voeren.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
De politie heeft klaarblijkelijk deels mee kunnen luisteren met het gebeuren en kunnen hiermee aan de slag
Naja, die Amazing Oriental is wel een hele populaire lunchplek.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:34 schreef maily het volgende:
[..]
Jij bent wel goed bekend daar blijkbaar?
Wel waardeloos dat dergelijke acts serieuze topics mogen blijven verpesten.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon negeren. Die gast kraamt al 2 topics zúlke onzin uit, daar valt geen zinnig gesprek mee te voeren.
Negeren die dwaas, lult alleen maar onzin.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)aanval/85114523.htmlquote:Tijdens het gesprek met het alarmnummer 112 kon de politie meeluisteren naar wat er gebeurde. Er was volgens insiders veel herrie te horen en op een gegeven moment werd de verbinding verbroken.
De politie heeft vervolgens de telefoon van Lisa razendsnel uitgepeild, waarna de al op weg zijnde agenten haar levenloos vonden in de berm van de Holterbergweg in Duivendrecht. De dader was toen al gevlogen.
De politie is met man en macht op zoek naar de man die vermoedelijk ook op een fiets reed. Zo is er uitgebreid forensisch onderzoek gedaan op de plaats delict en worden camerabeelden uitgekeken. Het misdrijf, zo vertellen bronnen, vond plaats in minder dan tien minuten.
Lisa was maximaal een half uur daarvoor op haar elektrische fiets gestapt vanuit het Leidseplein in Amsterdam waar ze met haar vriendinnen uit was geweest. Ze was op weg naar haar woning in Abcoude. Onderweg in Duivendrecht ging het compleet mis toen een man die haar lastig viel haar belaagde.
De politie houdt mogelijk rekening met een verband met een ernstig zedenmisdrijf enkele dagen eerder. Aan de Weespertrekvaart werd een vrouw in de nacht van 14 op 15 augustus met geweld de bosjes in gesleurd en daar seksueel misbruikt. Voorlopig worden de twee zaken afzonderlijk van elkaar behandeld.
Ik vind het ook heel raar dat ze tot en met 20 jaar hebben gebruikt. Tot en met 30 jaar of 35 jaar zou wat logischer zijn, zie je vaak met statistieken.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hij mist de bejaarde vrouw die in haar woning is gedood. Maar te oud zeker? Niet spectaculair genoeg?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Sommige mensen kunnen ook gewoon heel hard fietsen. Als het een doorgesnoven of doorgespoten dader was zit er nog meer adrenaline in en kan hij vast keihardquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:03 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Zou de dader ook een elektrische fiets hebben? Zij reed op een elektrische toch? Daarmee kun je sneller dan met een gewone fiets, hij heeft haar iig wel kunnen overmeesteren.
Het blijft natuurlijk zeldzaam, maar als we Vlaanderen meetellen en de leeftijdsgrens omhoogbrengen naar 25 jaar dan komen we in de afgelopen tien jaar al op (waarschijnlijk) 3 gevallen uit met een onbekende dader uit. (Op basis van de huidige informatie kunnen we er vanuit gaan dat de moordenaar van Lisa een onbekende is.) Dat geeft alweer een heel ander perspectief dan nul gevallen. Mijns inziens had de NOS hier wel wat meer nuance in kunnen geven.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
In aanvulling op wat @saparmurat_niyazov al zei dus. Alle vergelijkbare zaken in Duitsland, Frankrijk en Engeland heb ik zo niet allemaal paraat, maar de moord Sarah Everard (2021) is pas 4 jaar geleden. Zij was 33 dus dat valt buiten de range van hoogleraar Liem, maar dat maakt het niet minder erg of uitzonderlijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zou de dader onder invloed van verboden middelen geweest zijn?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:33 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen ook gewoon heel hard fietsen. Als het een doorgesnoven of doorgespoten dader was zit er nog meer adrenaline in en kan hij vast keihard
Bij drie of vier dochters gaan ze aankomend weekend lekker los in de kroeg?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:38 schreef capricia het volgende:
Is er bekend of de ouders nog meer kinderen hebben?
Want als dit je enige dochter is, dan is toch gewoon je hele leven voorbij.
Ik geloof dat we heel weinig over de ouders/familie weten, en dat die ook geen verdere aandacht willen. Hopelijk wordt dat ook gerespecteerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:38 schreef capricia het volgende:
Oh God. Krijgen we dit weer.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bij drie of vier dochters gaan ze aankomend weekend lekker los in de kroeg?
omgquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bij drie of vier dochters gaan ze aankomend weekend lekker los in de kroeg?
Hoe erg kun je dingen verdraaienquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk zeldzaam, maar als we Vlaanderen meetellen en de leeftijdsgrens omhoogbrengen naar 25 jaar dan komen we in de afgelopen tien jaar al op (waarschijnlijk) 3 gevallen uit met een onbekende dader uit. (Op basis van de huidige informatie kunnen we er vanuit gaan dat de moordenaar van Lisa een onbekende is.) Dat geeft alweer een heel ander perspectief dan nul gevallen. Mijns inziens had de NOS hier wel wat meer nuance in kunnen geven.
In het geval van de moord op Anne Faber en de moord op Julie Van Espen was de media-aandacht in binnen- en buitenland uitzonderlijk groot. Terecht imo, want tot 2x toe werd een jonge vrouw zeer onnodig en voorkombaar het slachtoffer van een al eerder veroordeelde psychopaat, die in een goed functionerend rechtssysteem op hét moment van de misdaad nooit vrij in de samenleving had kunnen rondlopen. Beide vrouwen waren precies op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, maar hun moordenaar had gewoon achter slot en grendels moeten zitten. De kritiek op zowel de Nederlandse als Belgische Justitie was immens en hopelijk is er sindsdien e.a. veranderd waardoor de kans op een nieuwe casus 'Anne Faber' of 'Julie Van Espen' een heel stuk kleiner is geworden. De details ga ik nu niet op in, die zijn gemakkelijk terug te vinden op andere Wikipedia.
[..]
In aanvulling op wat @:saparmurat_niyazov al zei dus. Alle vergelijkbare zaken in Duitsland, Frankrijk en Engeland heb ik zo niet allemaal paraat, maar de moord Sarah Everard (2021) is pas 4 jaar geleden. Zij was 33 dus dat valt buiten de range van hoogleraar Liem, maar dat maakt het niet minder erg of uitzonderlijk.
De rapemoord op Philippine Le Noir de Carlan is van oktober 2024. Dat is hier ook gewoon in het nieuws geweest hè.
Als ik Marieke Liem was zou ik bij dit soort analyses eerder heel West-Europa meenemen en dus niet zo'n narrow leeftijdsgrens. Dan blijven dit soort gruwelijke feiten nog steeds uitzonderlijk, maar hoeft de vlugge lezers ook niet te onderstellen dat het vrijwel nooit gebeurd. Helaas.
Nou ja het staat wel raar wat je schrijft, alsof het minder erg is omdat je nog wat reserve hebt rondlopen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh God. Krijgen we dit weer.
Nee. Dat zeg ik niet.
Ter aanvulling: wat Philippine overkomen is had ook gemakkelijk voorkomen kunnen worden, vergelijkbare justitiële blunders als in de zaken van Anne Faber en Julie Van Espen.quote:De rapemoord op Philippine Le Noir de Carlan is van oktober 2024. Dat is hier ook gewoon in het nieuws geweest hè.
Als ik Marieke Liem was zou ik bij dit soort analyses eerder heel West-Europa meenemen en dus niet zo'n narrow leeftijdsgrens. Dan blijven dit soort gruwelijke feiten nog steeds uitzonderlijk, maar hoeft de vlugge lezers ook niet te onderstellen dat het vrijwel nooit gebeurd. Helaas.
https://www.hln.be/buiten(...)rkrachting~add8776b/quote:Administratieve blunder kostte Philippine (19) het leven: opgepakte verdachte in Zwitserland was bekend bij gerecht voor eerdere verkrachting
Het levenloze lichaam van de Franse studente Philippine (19) werd afgelopen zaterdag gevonden in het Bois de Boulogne nabij Parijs. Ze werd met geweld om het leven gebracht. Vier dagen later werd een verdachte gearresteerd in Zwitserland. Het gaat om een 22-jarige Marokkaan die al veroordeeld was tot 7 jaar cel voor een verkrachting in 2019. Hij werd begin september vrijgelaten. Zonder een administratieve blunder had Philippine nog geleefd.
Studente Philippine Le Noir de Carlan (19).
Het 19-jarige slachtoffer studeerde aan de Université Paris-Dauphine. De studente was vrijdagmiddag voor het laatst gezien in de universiteitskantine. Ze werd gefilmd door bewakingscamera’s terwijl ze na de lunch richting het Bois de Boulogne liep, meldt de Franse krant ‘Le Figaro’. Zaterdagmiddag werd haar lichaam daar half begraven aangetroffen.
19-jarige studente dood teruggevonden in bos in Parijs
De verdachte, Taha O., werd in Genève gearresteerd door de lokale politie. Een verzoek voor zijn uitlevering aan Frankrijk zal naar de Zwitserse autoriteiten worden gestuurd. De verdachte was al bekend bij het Franse gerecht en had een zogenoemde ‘OQTF’ achter zijn naam (Obligation de quitter le territoire français) met een verbod van 10 jaar om Frankrijk binnen te komen.
Om de verblijfplaats van Taha O. te achterhalen, analyseerden de speurders camerabeelden en telefoongegevens. Het onderzoek wees uit dat de bankkaart van Philippine na de moord was gebruikt in Montreuil-sous-Bois. Volgens de eerste bevindingen werd het meisje vrijdagmiddag vermoord in het Bois de Boulogne. Haar moordenaar kwam de volgende dag terug om haar te begraven. Volgens een bron bij de politie hadden getuigen gemeld dat ze een man met een pikhouweel in de buurt hadden gezien.
Toeristenvisum
Taha O. werd geboren in 2002 in de stad Oujda in Marokko. Hij kwam op 13 juni 2019 op 17-jarige leeftijd in Frankrijk toe vanuit Spanje met een toeristenvisum. Hij kwam toen al snel onder de hoede te staan van de kinderbescherming van Val-d’Oise.
Dit weerhield hem er niet van om in de nazomer van 2019 een 23-jarige studente te verkrachten op een bospad in Taverny. Hij kon snel geïdentificeerd en gearresteerd worden op basis van zijn DNA. In voorlopige hechtenis werd hij twee jaar later, in oktober 2021, door de jeugdrechtbank veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf.
Op 20 juni 2024 werd hij vrijgelaten uit de gevangenis en geplaatst in een administratief detentiecentrum (CRA) in Metz, nadat hij bijna vijf jaar in de gevangenis had gezeten. De aanvraag voor een laissez-passer naar Marokko werd toen door het verkeerde administratieve departement gedaan. Op 24 juni antwoordden de Marokkaanse autoriteiten dat de aanvraag moest worden gedaan door het Directoraat-Generaal voor Vreemdelingen in Frankrijk (DGEF).
Vrijgelaten
Volgens een bron dicht bij de zaak heeft een rechter de Marokkaan op 3 september vrijgelaten uit het detentiecentrum waar hij werd vastgehouden.
Omdat Taha O. de verplichting had om het grondgebied te verlaten, waartegen hij geen beroep had aangetekend, werd beslist om hem onder huisarrest te plaatsen in een hotel, onder toezicht van het Directoraat-Generaal voor Vreemdelingen in Frankrijk (DGEF). Maar daar is hij nooit ingecheckt. Op 4 september stuurde Marokko een laissez-passer, waarmee hij het land kon worden uitgezet. Maar toen was de man al nergens meer te vinden.
Op donderdag 19 september werd hij geregistreerd in het bestand van gezochte personen. De volgende dag werd hij verdacht van de moord op de 19-jarige Philippine. Vier dagen later werd hij gearresteerd in Zwitserland.
Soms denk ik dat we het internet maar gewoon moeten afschaffenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Zou de dader onder invloed van verboden middelen geweest zijn?
Mijn gevoel zegt van ja, want verboden middelen kunnen de meest lieve sociale persoon veranderen in een monster.
hard fietsen?
Festina-dopingschandaal in de Tour de France van 1998, pot Belge
Dan ga ik er vanuit dat je zo gezegend bent nooit een kind verloren te hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou ja het staat wel raar wat je schrijft, alsof het minder erg is omdat je nog wat reserve hebt rondlopen.
Ik ben gezegend met 0 kinderen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan ga ik er vanuit dat je zo gezegend bent nooit een kind verloren te hebben.
Als je nog meerdere kinderen hebt, thuis, dan moet je namelijk wel opstaan. En je leven oppakken voor de andere kinderen.
Dus ja, dat kan een groot verschil maken.
quote:
Misschien had je dat er dan gelijk bij moeten zetten, dan komt het anders over.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ik heb helaas te veel van nabij meegemaakt.
Ok.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Misschien had je dat er dan gelijk bij moeten zetten, dan komt het anders over.
Ik verdraai niets, het is nog steeds behoorlijk uitzonderlijk. Maar zonder context lezen die uitspraken van Liem net alsof er de afgelopen 10 jaar nul vergelijkbare moordzaken zijn geweest in West-Europa en dat is complete onzin dus.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Hoe erg kun je dingen verdraaien
Het is gewoon zeer zeldzaam, klaar
Anne Faber, Mariska Peters, kan er zo wel een paar opnoemen. En dan vergeet ik er waarschijnlijk heel wat.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik verdraai niets, het is nog steeds behoorlijk uitzonderlijk. Maar zonder context lezen die uitspraken van Liem net alsof er de afgelopen 10 jaar nul vergelijkbare zijn geweest in West-Europa en dat is complete onzin dus.
Niet minder erg, maar het helpt wel om door te gaan met leven. Ik heb 1 kind en als haar iets overkomt dan zal er zo'n groot deel met mij sterven dat ik betwijfel of ik nog een reden heb om zelf door te gaan. Met alle respect voor mijn man, familie, werk, vriendinnen etc. Als ik meer kinderen zou hebben dan zorgen zij nog voor een stukje leven in mij wat me reden geeft om door te gaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou ja het staat wel raar wat je schrijft, alsof het minder erg is omdat je nog wat reserve hebt rondlopen.
Oh ja Mariska Petersquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Anne Faber, Mariska Peters, kan er zo wel een paar opnoemen. En dan vergeet ik er waarschijnlijk heel wat.
Dat is van dat andere misdrijf. Beetje verwarrend bericht, zeker als het nu hier geplaatst wordt.quote:
Echter helaas wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Zal eens niet. Iedereen die de omgeving redelijk goed kent wist al dat het een donkere persoon. Lijkt wel Suriname daar.quote:
+ Sofie Muylle (januari 2017)quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Anne Faber, Mariska Peters, kan er zo wel een paar opnoemen. En dan vergeet ik er waarschijnlijk heel wat.
Ze had een (tweeling-)zusje dat ook mee uit wasquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:38 schreef capricia het volgende:
Ja maar of ze in paniek deze vragen kon beantwoorden? En mss heeft ze helemaal de tijd niet gehad om de vragen te beantwoorden?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:11 schreef Kamelenteen het volgende:
Een ding bevreemd me in deze zaak. Het feit dat er nog geen signalement is vrijgegeven. Je kunt me veel vertellen,maar niet dat de politie geen enkel idee heeft naar wie ze zoeken. Ik neem tenminste aan dat een 112-centralist op het moment dat ze een melding krijgt van een angstig meisje dat ze achtervolgt wordt, dat deze dan de juiste vragen stelt: waar ze zich bevind, maar ook door wie ze achtervolgt wordt en hoe deze persoon eruit ziet en zich voortbeweegt
Thanks.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:17 schreef KoningJesper het volgende:
[..]
Ze had een (tweeling-)zusje dat ook mee uit was
Lijkt me ook best moeilijk om dat in het donker te zien. Nee, dit is niet grappig bedoeld.. Ik heb het nu over dat signalement van de dader.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:11 schreef Kamelenteen het volgende:
Een ding bevreemd me in deze zaak. Het feit dat er nog geen signalement is vrijgegeven. Je kunt me veel vertellen,maar niet dat de politie geen enkel idee heeft naar wie ze zoeken. Ik neem tenminste aan dat een 112-centralist op het moment dat ze een melding krijgt van een angstig meisje dat ze achtervolgt wordt, dat deze dan de juiste vragen stelt: waar ze zich bevind, maar ook door wie ze achtervolgt wordt en hoe deze persoon eruit ziet en zich voortbeweegt
En bij ons niet of nauwelijks in het nieuws geweest destijds, maar deze Zweedse zaak is van 10 jaar geleden doet in meerdere aspecten denken aan de moord op Lisa uit Abcoude. Niet alleen dezelfde voornaam en leeftijd, maar ook op de (brom)fiets naar huis door haar verkrachter/moordenaar overvallen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk zeldzaam, maar als we Vlaanderen meetellen en de leeftijdsgrens omhoogbrengen naar 25 jaar dan komen we in de afgelopen tien jaar al op (waarschijnlijk) 3 gevallen uit met een onbekende dader uit. (Op basis van de huidige informatie kunnen we er vanuit gaan dat de moordenaar van Lisa een onbekende is.) Dat geeft alweer een heel ander perspectief dan nul gevallen. Mijns inziens had de NOS hier wel wat meer nuance in kunnen geven.
(...)
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Lisa_Holmquote:On 7 June 2015, Lisa Helena Holm (born 7 February 1998) was about to end her shift at a cafe where she had been working for the summer in Blomberg, close to Källby in Västergötland.[3] She sent a text message at 18:23 to her father in Skövde, saying that she was on her way home on her moped.[3][4] When Holm did not show up, her father drove to her workplace, hoping she was still there.[5][6] When he found her moped with keys still in the ignition at the cafe, he and the cafe owner searched the cafe and nearby area without finding anything.[4] At 21:47 they called the police and reported Holm missing.[4] The police soon arrived and started dog searches in the area, in a barn there with several rooms, but found nothing. A glove was later found there.[4]
quote:Bilevicius' death
Bilevicius was frequently harassed by other inmates in Swedish prison and often needed medical attention - he was beaten up many times and on occasion drenched in boiling water.[17][18][19] He was transferred to Lithuanian prison and harassed by other inmates in Lithuania as well. On 3 August 2022, around 6 p.m. local time, another inmate stabbed Bilevicius in the neck with an improvised knife while on a walk in Marijampole Correction House. Bilevicius died while being transported to a hospital.[20][21]
Ik snap het even niet meer.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:30 schreef Woonbootjes het volgende:
Zedendelict Weesperzijde (Bron Politie Amsterdam)
Donderdagavond 21 augustus 2025 is in een lopend onderzoek een 22-jarige man zonder vaste woon- en verblijfplaats aangehouden door de recherche. De man wordt verdacht van een ernstig zedendelict aan de Weesperzijde in Amsterdam.
Op 15 augustus 2025 rond 00.30 uur maakt een vrouw een wandeling langs het water van de Weesperzijde als een onbekende man haar aanspreekt en belaagt. Het slachtoffer wordt vervolgens geslagen en ernstig seksueel misbruikt. De verdachte vlucht daarna in de richting van het centrum. Het slachtoffer is naar een ziekenhuis gebracht om te worden behandeld.
Direct na de gebeurtenis startte de politie een grootschalig onderzoek (Team Grootschalige Opsporing) om de verdachte op te sporen. Daarbij zijn diverse sporen veiliggesteld en onderzocht. Daarnaast is er intensief onderzoek gedaan naar camerabeelden in de omgeving. In het onderzoek is een verdachte in beeld gekomen. Deze verdachte is donderdagavond aangehouden door een arrestatieteam.
De verdachte man is 22 jaar en heeft geen vaste woon- en verblijfplaats. Het onderzoek gaat onverminderd door. Mensen die in de omgeving van de Weesperzijde iets gezien hebben tussen 00:30 en 01:30 uur wordt dringend verzocht om contact op te nemen met de recherche. Mensen kunnen zich melden via 0800-6070, anoniem via 0800-7000 of bij Team Criminele Inlichtingen 088-6617734.
Dat heeft de politie nog niet bekend gemaakt of ze weten het zelf ook niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik snap het even niet meer.
Heeft dat zedendelict nu te maken met Lisa of niet.
Donker? Ooit weleens gehoord van straatverlichting?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Lijkt me ook best moeilijk om dat in het donker te zien. Nee, dit is niet grappig bedoeld.. Ik heb het nu over dat signalement van de dader.
Er zijn weldegelijk gevallen geweest zoals die gek die op een zorgboerderij in Alblasserdam voor hem enkele onbekenden neerschoot waardoor een volwassene en een minderjarige van 16 het niet overleefde.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Omdat de kans redelijk groot is dat het dezelfde debiel is. Zou wat zijn als er twee van dat soort gekken op vrijwel dezelfde plek rondlopen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:34 schreef roos94 het volgende:
Waarom wordt dat dan hier geplaatst.
Ja, voordat deze kans ziet om nog meer slachtoffers te maken. Het zou niet de eerste zijn...quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
Het is te hopen dat ze dus ook meteen de dader hier te pakken hebben....
Ja. Dat jij die namen nog zo kunt oplepelen. Complimenten.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Er zijn weldegelijk gevallen geweest zoals die gek die op een zorgboerderij in Alblasserdam voor hem enkele onbekenden neerschoot waardoor een volwassene en een minderjarige van 16 het niet overleefde.
Sohani uit Nieuwegein door Hamzah L.
Tramaanslag had ook een 19 jarig slachtoffer.
Van de moordenaar van Savannah Dekker zou je ook kunnen stellen dat het een onbekende was.
Gino, geen meisje, is het ook overkomen.
Ja maar de politie wil ook het signalement nog niet geven omdat dat het onderzoek zou bemoeilijken had ik gelezen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:33 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Donker? Ooit weleens gehoord van straatverlichting?
Daarnaast wist ze dat ze achtervolgd werd, dus kennelijk heeft ze dit duidelijk in de gaten gehad en dan heeft ze vast wel omgekeken.
Ook al is het donker. Ze heeft vast wel een of andere omschrijving geven. Al is het maar bijv. 'vermoedelijk een man, op een fiets, donkere kleding met capuchon'. Ik noem maar wat.. ze zal echt wel wat hebben gezien en doorgeven aan de centralist, toch?
Die lopen er wel meer rond. Net als verkrachters, maar ook meiden en jongens die slachtoffer zijn van een zedenmisdrijf en die dit uit schaamte verborgen houden.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:34 schreef capricia het volgende:
Idee dat er er gewoon nu een moordende gek vrij rondloopt.
Dit moet ik terugzoeken, maar is ook eerder categorie terrorisme/aanslag/schietpartij dan de gevallen waar Liem onderzoek naar heeft gedaan? Net als Rotterdam september 2023, daarbij viel ook een minderjarig slachtoffer. Maar wat de hoogleraar al aangeeft: zaken waarbij een vrouw één van de slachtoffers is werden hierbij niet megerekend.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Er zijn weldegelijk gevallen geweest zoals die gek die op een zorgboerderij in Alblasserdam voor hem enkele onbekenden neerschoot waardoor een volwassene en een minderjarige van 16 het niet overleefde.
De tramaanslag zullen de meeste mensen en waarschijnlijk ook Liem in de categorie terrorisme scharen, geen femicide op een (jonge) vrouw. Gökmen T. had zijn slachtoffers ook niet vooraf uitgekozen.quote:Tramaanslag had ook een 19 jarig slachtoffer.
Zij kenden elkaar als ik me goed herinner van online contact, maar idd op de fatale middag ontmoetten ze elkaar irl voor het eerst. Een semi-onbekende dan.quote:Van de moordenaar van Savannah Dekker zou je ook kunnen stellen dat het een onbekende was.
Nog zo recent ja, gek dat Liem dit over het hoofd ziet.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Sohani uit Nieuwegein door Hamzah L.
Hoe zou dat het onderzoek bemoeilijken?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar de politie wil ook het signalement nog niet geven omdat dat het onderzoek zou bemoeilijken had ik gelezen.
Chatgtp:quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:38 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Hoe zou dat het onderzoek bemoeilijken?
Dat je niet alles prijsgeeft, snap ik. Maar een signalement lijkt me toch wel belangrijk. Hoe eerder, hoe meer je je nog kan herinneren.
Ik zou ook denken dat de dader een scooter zou hebben of ook een etiket.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:10 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik bedoelde de dader. Eigenlijk bedoelde ik vooral dat een ebike wel harder kan dan 25km per uur, maar misschien die van haar niet en die van de dader wel. Maar dat is allemaal pure speculatie.
Ik fiets vaak snachts. Heb daar echt geen moeite mee. Tenzij het echt in gebied is zonder straatverlichting, dan wordt het wel een ander verhaal.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Lijkt me ook best moeilijk om dat in het donker te zien. Nee, dit is niet grappig bedoeld.. Ik heb het nu over dat signalement van de dader.
Als ik het gevoel heb dat ik door een eng iemand wordt achtervolgd , kijk ik niet meer om en fiets ik voor mijn leven.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:45 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik fiets vaak snachts. Heb daar echt geen moeite mee. Tenzij het echt in gebied is zonder straatverlichting, dan wordt het wel een ander verhaal.
De ondersteunibg van een ebike gaat er bij 25/28km vanaf. Een fietser met een beetje conditie trapt dat ook makkelijk weg hoor als ie een sprintje maakt.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:40 schreef woxxel2 het volgende:
[..]
Ik zou ook denken dat de dader een scooter zou hebben of ook een etiket.
Want op een normale fiets hou je iemand die vlucht op een e bike niet bij. Ik vind t ook wel knap dat t haar lukte om te bellen terwijl ze fietste.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat de kans redelijk groot is dat het dezelfde debiel is. Zou wat zijn als er twee van dat soort gekken op vrijwel dezelfde plek rondlopen.
Over een paar dagen weten we het. Dr zal echt wel heel snel dna worden afgenomen en vergeleken.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
Het is te hopen dat ze dus ook meteen de dader hier te pakken hebben....
Nou wel weer iemand die wij hebben binnengelaten die een vrouw voor het leven heeft getraumatiseerd. Maar ander topic..quote:
Die personen denken dat wanneer ze een vrouw lastig vallen, dat ze dan een hoer van de overheid krijgen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:55 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Nou wel weer iemand die wij hebben binnengelaten die een vrouw voor het leven heeft getraumatiseerd. Maar ander topic..
Ah weer zo'n kansparel uit COA - totaal onverwacht dit. Hoe ver moet dit land nog verder de afgrond in zinken? En dan wil die bolle tuinkabouter de grenzen lekker ophoudenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 00:00 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ah, weer een cultuurverrijker
Hup, twee zetels erbij voor Wilders!
Mailtje geschreven aan de NOS (tikfout@nos.nl, hopelijk de juiste ingang) n.a.v. onze constateringen dat die conclusies van hoogleraar Marieke Liem toch wel héél kort door de bocht en feitelijk niet geheel juist zijn (lees: een beetje misleidend zijn). Hopelijk doen ze er iets meequote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Gretzl op 22-08-2025 01:06:54 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
DNA zal dat wel kunnen uitsluiten ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:39 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat we morgen wel horen van de politie of ze ook de verdachte van deze zaak daarmee hebben opgepakt.
Evenzo zullen leiders van diverse politieke partijen hopen dat het hier gaat om een roomblanke, autochtone dader omdat ze met het oog op de komende verkiezingen bang zijn dat als het wel een geimporteerde kansenparel is met een verblijfsvergunning dat dit Geert Wilders wederom stemmen gaat opleveren en het hun droomvisie van nog meer import van cultuurverrijkers naar Nederland in de weg staat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 01:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Het is eigenlijk ook wel bizar om te beseffen dat de leiders van een serieus aantal politiek partijen nu stiekem hopen dat de moordenaar van Lisa een migratie-achtergrond heeft, het liefst een buitenlandse jongeman die pas betrekkelijk kort in Nederland is en nog geen permanente verblijfsvergunning heeft. Dat zou koren op de molen zijn voor PVV, JA21, FvD, BBB, NSC en de VDD (en wellicht zie ik er nog een paar over het hoofd.)
Vlak niet uit dat de uitkomsten van het onderzoek van politie en OM een serieuze invloed gaan hebben op de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Gaat het mogelijk weer alleen maar over migratie
Omdat het geile donders zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:40 schreef roos94 het volgende:
Waarom is de dader eigenlijk altijd man in dit soort zaken?
Ik kan heel dit bericht niet op Twitter pagina van at5 vindenquote:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 01:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Mailtje geschreven aan de NOS (tikfout@nos.nl, hopelijk de juiste ingang) n.a.v. onze constateringen dat die conclusies van hoogleraar Marieke Liem toch wel héél kort door de bocht en feitelijk niet geheel juist zijn (lees: een beetje misleidend zijn). Hopelijk doen ze er iets mee![]()
Gewoon echt heel frappant dat Liem een categorisering kiest waarbij de prominentste moordzaak van deze eeuw (Anne Faber) kan weglaten, terwijl er juist zoveel parallellen (lijken te) zijn met de moord op Lisa uit Abcoude. Ik weet zeker dat bij het gros van lezers van die alinea al snel de gedachte opborrelt: 'En Anne Faber dan?'. De overeenkomsten zijn niet te missen.Tijdstip van delict en leeftijd verschillen, maar dat is van secundair belang. Vrouwen/meisjes moeten gewoon veilig naar huis kunnen fietsen, of ze nu midden 20 zijn of bijna volwassen. En we weten dat de extreem botte pech (verkeerde moment, verkeerde plaats) zich net zo goed overdag als in de nacht kan voltrekken.
Voor een zedendelinquent die opnieuw op pad is gegaan maakt het niet uit of het potentiële slachtoffer 17, 23 of 25 is. Allen zijn even weerloos als de dader fysiek in alles haar meerdere is. Die grens van 20 jaar is gewoon raar. En misschien dat er relatief wat minder aandacht is geweest voor de moord op Sohani jl. februari, maar een hoogleraar die hier studies naar doet zou zo'n recente tragiek toch niet moeten kunnen missen?Als je dan toch wil corrigeren, doe het dan goed: https://www.molenkruier.n(...)euwegein-betuigt-spiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
https://www.at5.nl/artike(...)ndelict-weesperzijdequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 03:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik kan heel dit bericht niet op Twitter pagina van at5 vinden
Heb je dit zelf in elkaar geknutseld?????
https://nos.nl/artikel/25(...)isdrijf-weesperzijdequote:De politie heeft een verdachte aangehouden voor een ernstig zedendelict vorige week aan de Weesperzijde in Amsterdam. Het gaat om een 22-jarige man die verbleef op een locatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers in de hoofdstad.
Okquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 03:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)ndelict-weesperzijde
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)isdrijf-weesperzijde
Ik was de eerste die dat debiele bericht van mafkees professor ter discussie stelde en gelijk aangevallen werd door al die clowns hierquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 03:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je dan toch wil corrigeren, doe het dan goed: https://www.molenkruier.n(...)euwegein-betuigt-spi
Libby Squire in februari 2019 ook door een onbekende verkracht en vermoord. Zeldzaam of zeer uitzonderlijk vind ik niet de juiste benaming. Dit soort rapemurders komen in de Westerse wereld af en toe voor (in heel West-Europa gemiddeld vermoedelijk meer dan 1 zaak per jaar), en krijgen meestal grote media-aandacht omdat vrijwel iedereen het beklijft dat zoiets jou of een van je naasten ook had kunnen overkomen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En bij ons niet of nauwelijks in het nieuws geweest destijds, maar deze Zweedse zaak is van 10 jaar geleden doet in meerdere aspecten denken aan de moord op Lisa uit Abcoude. Niet alleen dezelfde voornaam en leeftijd, maar ook op de (brom)fiets naar huis door haar verkrachter/moordenaar overvallen.
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Lisa_Holm
Alsjeblieft niet alle migranten over 1 kam scheren en doen alsof de grote meerderheid voor de problemen zorgt die steeds benoemd worden. Lees liever het boek van Hein De Haas over Hoe migratie echt werkt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 01:31 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Al die wegkijkende en linkse politici die criminele nieuwkomers liever knuffelen dan uitgezet zien worden naar het
land van herkomst .. BRrrrrrrr.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 01:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Mailtje geschreven aan de NOS (tikfout@nos.nl, hopelijk de juiste ingang) n.a.v. onze constateringen dat die conclusies van hoogleraar Marieke Liem toch wel héél kort door de bocht en feitelijk niet geheel juist zijn (lees: een beetje misleidend zijn). Hopelijk doen ze er iets mee![]()
Gewoon echt heel frappant dat Liem een categorisering kiest waarbij de prominentste moordzaak van deze eeuw (Anne Faber) kan weglaten, terwijl er juist zoveel parallellen (lijken te) zijn met de moord op Lisa uit Abcoude. Ik weet zeker dat bij het gros van lezers van die alinea al snel de gedachte opborrelt: 'En Anne Faber dan?'. De overeenkomsten zijn niet te missen.Tijdstip van delict en leeftijd verschillen, maar dat is van secundair belang. Vrouwen/meisjes moeten gewoon veilig naar huis kunnen fietsen, of ze nu midden 20 zijn of bijna volwassen. En we weten dat de extreem botte pech (verkeerde moment, verkeerde plaats) zich net zo goed overdag als in de nacht kan voltrekken.
Voor een zedendelinquent die opnieuw op pad is gegaan maakt het niet uit of het potentiële slachtoffer 17, 23 of 25 is. Allen zijn even weerloos als de dader fysiek in alles haar meerdere is. Die grens van 20 jaar is gewoon raar. En misschien dat er relatief wat minder aandacht is geweest voor de moord op Sohani jl. februari, maar een hoogleraar die hier studies naar doet zou zo'n recente tragiek toch niet moeten kunnen missen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
Dat gaat over een andere zaak Harryquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 04:02 schreef klaasweetalles het volgende:
De vraag is nog altijd of ze de goede dader hebben en hoe ze hem zo snel hebben kunnen achterhalen
Die user had het over criminele nieuwkomers, niet alle nieuwkomers. Dat is iets wat jij ervan maakt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 03:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet alle migranten over 1 kam scheren en doen alsof de grote meerderheid voor de problemen zorgt die steeds benoemd worden. Lees liever het boek van Hein De Haas over Hoe migratie echt werkt.
Ebike die begrenst was , kan die maximaal 25 km per uur .als je op een normale fiets flink aanzet dan houd je dat wel bij hoor . Ga je zelfs harder .quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:40 schreef woxxel2 het volgende:
[..]
Ik zou ook denken dat de dader een scooter zou hebben of ook een etiket.
Want op een normale fiets hou je iemand die vlucht op een e bike niet bij. Ik vind t ook wel knap dat t haar lukte om te bellen terwijl ze fietste.
Dit is zeer bijzonder inderdaad . Met 110 man op de zaak en een dader die notabene op zijn fiets moest wegkomen op zo’n bedrijventerrein en verlaten gebiedquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 06:41 schreef Twiitch het volgende:
Hebben ze al iemand opgepakt? Zo nee vind ik het toch erg frappant dat deze gozer nog steeds rondloopt aangezien het godbetert bijna een heterdaadje was gezien het geschetste scenario.
Is hij werkelijk weggefietst of is hij te voet ervandoor gegaan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:35 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit is zeer bijzonder inderdaad . Met 110 man op de zaak en een dader die notabene op zijn fiets moest wegkomen op zo’n bedrijventerrein en verlaten gebied
Die van de Weesperzijde is vannacht opgepakt. Dat is vermoedelijk dezelfde dader.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 06:41 schreef Twiitch het volgende:
Hebben ze al iemand opgepakt? Zo nee vind ik het toch erg frappant dat deze gozer nog steeds rondloopt aangezien het godbetert bijna een heterdaadje was gezien het geschetste scenario.
Bron?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is vermoedelijk dezelfde dader.
maar op een ebike kan je dat een uur of langer volhouden, de meeste mensen kunnen dat op een normale fiets misschien een kwartiertje volhoudenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:34 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ebike die begrenst was , kan die maximaal 25 km per uur .als je op een normale fiets flink aanzet dan houd je dat wel bij hoor . Ga je zelfs harder .
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Die van de Weesperzijde is vannacht opgepakt. Dat is vermoedelijk dezelfde dader.
Vermoedelijk volgens wie?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Die van de Weesperzijde is vannacht opgepakt. Dat is vermoedelijk dezelfde dader.
Ein-de-lijk iemand die iets zinnigs zegt in dit topic.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik het gevoel heb dat ik door een eng iemand wordt achtervolgd , kijk ik niet meer om en fiets ik voor mijn leven
Dat is nou al de zoveelste keer dat ik zoiets lees.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:34 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ebike die begrenst was , kan die maximaal 25 km per uur .als je op een normale fiets flink aanzet dan houd je dat wel bij hoor . Ga je zelfs harder .
OKE IK ZEG HET FOUTquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:49 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Vermoedelijk volgens wie?
Ik vind het ook wel aannemelijk. Maar daar wordt verder in nieuwsartikelen niet over gerept
Auw, m'n orenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:55 schreef Tjacka het volgende:
[..]
OKE IK ZEG HET FOUT
ER STAAT OVERAL DAT EEN VERBAND NIET WORDT UITGESLOTEN
Haha wat is dit voor aids om ChatGPT voor te gebruikenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Chatgtp:
Je vraag: Waarom geeft de politie op dit moment geen signalement van de dader van Lisa uit Abcoude?
De politie heeft nog géén signalement van de dader vrijgegeven. Dat is niet ongewoon in het vroege stadium van een gevoelig strafrechtelijk onderzoek. Er zijn enkele duidelijke redenen waarom dat in dit specifieke geval zo is:
1. Strategisch bepaald om het onderzoek niet te schaden
In zwaar beladen zaken als deze (het overlijden van een 17‑jarig meisje) kan het delen van te veel details het onderzoek belemmeren. Het kan bijvoorbeeld:
getuigen beïnvloeden (door een vooropgesteld beeld),
een mogelijke verdachte gewaarschuwd in kennis stellen,
of anderszins de kwaliteit van getuigenverklaringen beïnvloeden.
Ehh dit is gewoon zo. Boven de 25 gaat die hulpmotor zo hard tegenwerken, dat je als meisje van 17 echt never naar de 30 krijgt. Niet iedere ebike is dezelfde als jouw Gazelle.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is nou al de zoveelste keer dat ik zoiets lees.
WAT EEN GELUL.
Ik heb een ebike die tot 25 km/h ondersteunt. Maar als ik mijn best doe, en als je achterna gezeten wordt doe je echt wel je best, ga ik daar 35 km/h op. En dan ben ik iemand met een conditie van niks.
Dus hou eens op met dat gezeur dat een ebike nauwelijks harder dan 25 kan.
Edit: Niet persoonlijk maar het is de zoveelste keer dat iemand dat zegt.
de bosch middenmotoren slaan merkbaar af, niks tegenwerkenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:06 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Ehh dit is gewoon zo. Boven de 25 gaat die hulpmotor zo hard tegenwerken, dat je als meisje van 17 echt never naar de 30 krijgt. Niet iedere ebike is dezelfde als jouw Gazelle.
"Weer" uit een AZC? Want het merendeel van de moorden in NL wordt gepleegd door een asielzoeker?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze moeten nog bedenken hoe ze gaan uitleggen dat de dader weer uit een AZC komt. En dit meisje onnodig is gestorven, zonder Wilders in de kaart te spelen.
Misschien op jouw ebike maar op die van mij blokkeert gewoon bij 25 km . Dan kan je harder trappen maar kom je niet vooruit . Moter werkt hard tegen .quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 07:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is nou al de zoveelste keer dat ik zoiets lees.
WAT EEN GELUL.
Ik heb een ebike die tot 25 km/h ondersteunt. Maar als ik mijn best doe, en als je achterna gezeten wordt doe je echt wel je best, ga ik daar 35 km/h op. En dan ben ik iemand met een conditie van niks.
Dus hou eens op met dat gezeur dat een ebike nauwelijks harder dan 25 kan.
Edit: Niet persoonlijk maar het is de zoveelste keer dat iemand dat zegt.
https://www.instagram.com/p/DNfzdzAMMy-quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
"Weer" uit een AZC? Want het merendeel van de moorden in NL wordt gepleegd door een asielzoeker?
Poolse vrouwen zijn niet aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/DNfzdzAMMy-
Niet mee eensquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Poolse vrouwen zijn niet aantrekkelijk.
Even afwachten dus. Hopelijk is het dezelfde, anders betekend het dat er nog een gevaarlijke gek vrij rondloopt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:14 schreef Landgeld het volgende:
Vreselijk, een asielzoeker:
https://www.at5.nl/nieuws(...)isdrijf-weesperzijde
Vrij aannemelijk dat dit ook de dader is van Lisa.
Via DNA onderzoek zal snel duidelijk zijn of hij ook de dader van Lisa is. Dat is zo uit te sluiten denk ik .
Ik denk dat er wel meer dan 1 gevaarlijke gek rondloopt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Even afwachten dus. Hopelijk is het dezelfde, anders betekend het dat er nog een gevaarlijke gek vrij rondloopt.
Aan de ene kant hoop je dat het dezelfde is, aan de andere kant bekruipt mij dan ook het gevoel van de angst van Lisa's ouders, met het Weesperzijde verhaal in hun achterhoofd, die hun dochter nog extra benadrukken om voorzichtig te doen. En dan pakt juist díe griezel haar. Ik zou het amper kunnen verwerkenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Even afwachten dus. Hopelijk is het dezelfde, anders betekend het dat er nog een gevaarlijke gek vrij rondloopt.
En waarschijnlijk weten we beiden niet hoe zo'n Cowboy dat doetquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:12 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Misschien op jouw ebike maar op die van mij blokkeert gewoon bij 25 km . Dan kan je harder trappen maar kom je niet vooruit . Moter werkt hard tegen .
Haha ja dat zal het verschil zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Poolse vrouwen zijn niet aantrekkelijk.
Uiteraard, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel meer dan 1 gevaarlijke gek rondloopt.
Dus je hebt niet een rapport of onderbouwing dat het aantal gevallen van sexueel misbruik stijgt door immigratie of asielzoekers. Je hebt alleen een plaatje met getallen waarbij de exorbitante stijging bij het VK en Frankrijk al deels verklaard kan worden omdat ze daar de juridische definite van verkrachting verruimd hebben. Lekker niveautje lospedrosaquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/DNfzdzAMMy-
Dan kunnen we het verdedigingsmateriaal "psychose" ook gelijk in de kast houden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:32 schreef UitStraling het volgende:
Als het dezelfde dader is dan is dat 112 belletje dat meisje fataal geworden.
Hij had ook kunnen vluchten. Haar doodslaan of steken betekent dat er een enorme woede, agressie en wraak in zo’n persoon zit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:32 schreef UitStraling het volgende:
Als het dezelfde dader is dan is dat 112 belletje dat meisje fataal geworden.
Dat meisje had de politie al aan de lijn en zou hem bijna live kunnen beschrijven en aanwijzen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had ook kunnen vluchten. Haar doodslaan of steken betekent dat er een enorme woede, agressie en wraak in zo’n persoon zit.
Jij durft!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel meer dan 1 gevaarlijke gek rondloopt.
Nu overdrijf je “krioelt het van debielen, moord en schietpartijen “. Het is geen ghetto van Chicago oid .quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:36 schreef roos94 het volgende:
Waarom zou het dezelfde dader moeten zijn?
Het enige wat we weten is dat eentje zeden is en de ander moord.
We weten niet of lisa ook slachtoffer van zedendelict is.
In dat gebied krioelt het van de debielen, moord en schietpartijen, aanrandingen lastig gevallen meisjes , criminelen en weet ik veel wat.
En nu moet het ineens dezelfde dader zijn
Hij had op het moment kunnen kiezen te vluchten, eer dat je de politie aan de lijn hebt en je verhaal hebt gedaan zijn er al een paar minuten voorbij.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat meisje had de politie al aan de lijn en zou hem bijna live kunnen beschrijven en aanwijzen.
Dat zal ook wel de reden zijn geweest dat die gek woest werdquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat meisje had de politie al aan de lijn en zou hem bijna live kunnen beschrijven en aanwijzen.
Of kopieergedrag.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:40 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Nu overdrijf je “krioelt het van debielen, moord en schietpartijen “. Het is geen ghetto van Chicago oid .
Het is vrij aannemelijk dat dit dezelfde dader is. En ook aannemelijk dat hij bij Lisa ook een zedendelict wilde toepassen, maar omdat zij 112 belde hij geflipt is en dus haar heeft omgebracht uit woede.
Beide ernstig geweld . Dat gebeurd niet zomaar , en in dezelfde buurt en hetzelfde tijdsbestek geen toeval vermoed ik. Dit soort figuren durven veel en hebben grote kans op herhaling .
Maar als hij getraumatiseerd is door oorlogsgeweld redeneert hij niet meer logisch.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had op het moment kunnen kiezen te vluchten, eer dat je de politie aan de lijn hebt en je verhaal hebt gedaan zijn er al een paar minuten voorbij.
Daar gaat de rechter niet in mee hoor.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:42 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar als hij getraumatiseerd is door oorlogsgeweld redeneert hij niet meer logisch.
Bron graagquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:47 schreef klaasweetalles het volgende:
De man is aangehouden in arbeids migranten villa en niet azc lees ik op het algemeen dagblad
Ik denk dat het een Pool kan zijn
noord of zuidquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:47 schreef klaasweetalles het volgende:
De man is aangehouden in arbeids migranten villa en niet azc lees ik op het algemeen dagblad
Nou niet meteen gaan polariserenquote:
Klopt , en dan maakt het weer aannemelijk dat het gaat om een dader met enorme trauma’s afkomstig uit een oorlogsgebied. Lees : verbleef in COA.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had ook kunnen vluchten. Haar doodslaan of steken betekent dat er een enorme woede, agressie en wraak in zo’n persoon zit.
Linkje?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:47 schreef klaasweetalles het volgende:
Denk dat dat gaat over de verkrachting in Zeist.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Linkje?
Want er zijn de afgelopen 48 uur zoveel vrouwen aangevallen dat je even goed moet kijken over welk 'incident' je het hebt.
Kan , kans acht ik klein . Dit zijn wel extreme vergrijpen waar je je alleen aan waagt als je helemaal niets meer te verliezen hebt . Of krankzinnig gek bent . Of beide .quote:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:47 schreef klaasweetalles het volgende:
ADquote:De verdachte is aangehouden in een asielzoekerscentrum van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).
DIT GAAT OVER WAT ANDERSquote:
dat is die in zeist mega debielquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
free pictures
Staat er heel duidelijk
een ARBEIDSMIGRANTEN VILLA
groter kans dat het een pool
Ze hebben al een huisgenoot gesproken
Zeist!!!!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
free pictures
Staat er heel duidelijk
Een Pool met donkere huidskleur? Kan natuurlijk, maar is toch niet de eerste gedachte.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:47 schreef klaasweetalles het volgende:
Dat is die uit Zeist, twee verschillende steden en zaken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
free pictures
Staat er heel duidelijk
quote:
ja sorry hequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zeist!!!!
Dat is geen Duivendrecht/ Amsterdam.
Klaas, rot eens op dit topic te vervuilen met je domme posts.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
free pictures
Staat er heel duidelijk
Ik denk soms wel eens dat die mensen ook psychotisch worden door onverwerkte oorlogstrauma's.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:50 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Kan , kans acht ik klein . Dit zijn wel extreme vergrijpen waar je je alleen aan waagt als je helemaal niets meer te verliezen hebt . Of krankzinnig gek bent . Of beide .
En daar lopen er ook geen tientallen van rond in zo’n gebied .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |