En wat er over de slachtoffers gezegd en gedacht wordt... Dat is ook iets wat je als vrouw je leven lang ingeprent wordt, dat er veel mensen zijn die jou een verantwoordelijkheid toedichten voor wat je overkomt wat een idioot je aandoet.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Extreem veel botte pech lijkt Lisa te zijn overkomen, vergelijkbaar met het vreselijke onheil (alle toevalligheden) die tot de dood van bijvoorbeeld Anne Faber en Julie Van Espen leidden. Onverstandig is een woord dat niemand in de mond zou moeten nemen in deze.
Het is echter wel een feit dat zo'n gebeurtenis een (korte dan wel lange termijn) impact gaat hebben op de toekomstige mobiliteitskeuzes van meisjes/vrouwen. De introductieweken op de universiteiten zijn nu bezig. Reken maar dat een deel van die studentes nu niet meer alleen naar huis wil/durft te fietsen, ook al gaat het om slechts een klein stukje. Het risico liever mijdt voor een bepaalde tijd (of misschien wel altijd). Kiest voor het alternatief (omrijden, een vriend(in) haar thuis laten brengen, taxi, ergens overnachten). Voor uitgaande jeugd geldt hetzelfde. Deze tragiek doet alle vrouwen weer beseffen hoe potentieel kwetsbaar ze zijn solo, wanneer ze net de verkeerde persoon tegenkomen.
Ja, of in het geval van Anne Faber een complete randdebiel (veroordeelde dubbele verkrachter) met een psychiatrische stoornis die onterecht vrij rondreed en toen met z’n scooter (op een plek waar ie niet mocht rijden) een botsing veroorzaakte. Hoe groot is de kans…quote:
Hier heb je de feiten:quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:14 schreef MissButterflyy het volgende: [..] [..] In 2023 werden 84 mannen in Nederland het slachtoffer van moord of doodslag, wat een daling is van het aantal mannelijke slachtoffers in de afgelopen 25 jaar, hoewel de grootste groep slachtoffers wereldwijd en in Nederland nog steeds mannen zijn. De meeste moorden op mannen gebeuren in het criminele circuit, door bekenden of in gevechten, terwijl vrouwen vaker het slachtoffer worden van hun (ex-)partner. Bron: Google AI Maar ik wil er geen mannen VS de vrouwen discussie van maken. Jij gooide weer het balletje op trouwens. Mie mie mie
Het zou wel vrij schrikbarend zijn als hulpdiensten niet binnen 10 minuten ter plaatse kunnen zijn. Zeker niet in de randstad met haar hoge politiedichtheid.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook niet dat dat sneller kan. Of er moet toevallig net een politie-auto in de buurt rijden. Maar dat zou wel heel toevallig zijn.
want er is amper verschil tussen overdag en ’s nachts fietsen door Duivendrecht, Bijlmer en Holendrecht.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:43 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik las dat ze inderdaad heel bekend was met de route vanwege haar school. Ik snap helemaal waarom ze is gaan fietsen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nten-spoed-noodgevalquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het zou wel vrij schrikbarend zijn als hulpdiensten niet binnen 10 minuten ter plaatse kunnen zijn. Zeker niet in de randstad met haar hoge politiedichtheid.
Dat komt omdat de meesten erg slecht zijn in kansberekening. In principe kun je stellen dat dit meisje in negatieve zin de loterij gewonnen heeft, zo klein is de kans dat haar zoiets kon overkomen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En wat er over de slachtoffers gezegd en gedacht wordt... Dat is ook iets wat je als vrouw je leven lang ingeprent wordt, dat er veel mensen zijn die jou een verantwoordelijkheid toedichten voor wat je overkomt wat een idioot je aandoet.
Hou toch eens op met de eeuwige mannen/vrouwendiscussie. Je begint er echt zelf over in dit topic en dan beschuldig je mij van mannenhaat. Hou toch op.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hier heb je de feiten:
https://www.ocwincijfers.(...)d/sociale-veiligheid
En je laat jezelf nu wel enorm kennen. Nog even afgezien van dat de mannenhaat bij jou er nu doorheen sijpelt: mijn opmerking over mannen vs vrouwen was gericht tegen een victim blamende user die meent dat vrouwen en meisjes niet alleen zouden mogen fietsen omdat het te gevaarlijk is. Terwijl dus de statistische kans om vermoord te worden door een onbekende bij mannen 6x zo hoog is.
Niet genoeg duidelijke beelden. Maar er is opgeroepen meer beelden te delen (dashcam) en getuigen om zich te melden.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:27 schreef roos94 het volgende:
Maargoed, deze wandelende tumor loopt nu dus vrolijk vrij rond. Dat is geen prettig idee. Hoe groot is de kans dat deze debiel nog gepakt gaat worden. Het was midden in de nacht in blijkbaar een gebied met geen(?)cameras.
Bedrijventerreinen hebben wel van die camera's dus dat wordt dan bij de Amazing Orientel of bij de Makro camera's checken of anders even verderop bij Spaklerweg waar veel bedrijven zijn zoals loogman.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:27 schreef roos94 het volgende:
Maargoed, deze wandelende tumor loopt nu dus vrolijk vrij rond. Dat is geen prettig idee. Hoe groot is de kans dat deze debiel nog gepakt gaat worden. Het was midden in de nacht in blijkbaar een gebied met geen(?)cameras.
De harde cijfers want ik geloof niet zo in toevalligheden.quote:hoeveel vrouwen worden snachts lastiggevallen zijn daar cijfers van
ChatGPT zei:
Hier zijn de belangrijkste inzichten over het aantal vrouwen in Nederland dat 's nachts (of in het openbaar, inclusief avonduren) lastiggevallen wordt — onderbouwd met actuele data uit betrouwbare bronnen:
Seksueel grensoverschrijdend gedrag – overzicht
1. Prevalentie bij vrouwen (16+)
In 2024 heeft 12 % van alle Nederlanders van 16 jaar of ouder aangegeven slachtoffer te zijn geweest van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat komt neer op ruim 1,7 miljoen mensen
Centraal Bureau voor de Statistiek
+1
.
Bij offline (in de fysieke wereld) seksuele intimidatie lag dit percentage op 8 %, of zo’n 1,2 miljoen mensen
CBS Statistiek
.
2. Jonge vrouwen (16–24 jaar)
In deze groep gaf 25 % (16–18 jaar) en 30 % (18–24 jaar) aan het afgelopen jaar slachtoffer te zijn geweest van seksueel grensoverschrijdend gedrag
.
Van vrouwen in deze leeftijdsgroep is vaak sprake: zowel bij offline intimidatie als bij online vormen.
3. Ervaren onveiligheid 's nachts
Bij vrouwen jonger dan 35 jaar:
64 % voelt zich onveilig op straat ’s nachts.
Ter vergelijking: overdag voelt 55 % zich onveilig
NL Times
DutchNews.nl
.
4. Seksuele intimidatie in de openbare ruimte
In een enquête onder jonge vrouwen (onder de 35):
75 % ervaarde in het afgelopen jaar seksuele intimidatie in de openbare ruimte.
Voorbeelden: 33 % werd minstens één keer gevolgd, 23 % werd aangerand, 15 % ervaren seksuele gebaren en 60 % kreeg wolf-whistles, ongepaste opmerkingen of werd aangestaard
NL Times
DutchNews.nl
.
Samenvatting in cijfers
Situatie / Groep Percentage / Feit
Vrouwen 16+ slachtoffer seksueel grensoverschrijd 12 % (± 1,7 miljoen mensen)
Offline seksuele intimidatie 8 % (± 1,2 miljoen)
Jonge vrouwen (16–18 jaar) 25 % slachtoffer in afgelopen jaar
Jonge vrouwen (18–24 jaar) 30 % slachtoffer in afgelopen jaar
Gevoel van onveiligheid ’s nachts (vrouwen <35) 64 %
Seksuele intimidatie in de openbare ruimte (vrouwen <35) 75 % ervaren dit in het afgelopen jaar
Gevolgen zoals gevolgd, aangeraakt, etc. Volgpercentages variëren van 15–60 %, afhankelijk van soort incident
Conclusie
Ja, een aanzienlijk aantal vrouwen in Nederland ervaart seksuele intimidatie, met name 's nachts in het openbaar. Vooral jonge vrouwen lopen een groot risico en voelen zich vaak onveilig. Ruim 3 op de 4 van hen ervaarde in het afgelopen jaar ongewenst seksueel gedrag in de publieke ruimte.
Wil je ook weten hoe vaak dit wordt gemeld bij de politie, of wat de vervolgcijfers zijn voor slachtoffers die melding doen? Laat het me weten!
Omdat ik een paar vragen stel of soms topics open en deze ook probeer te onderhouden met nieuws en dergelijke? Ja sorry, maar daar is het een forum voor, toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:19 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je bent in dit soort topics moeilijk te negeren.
Het is te hopen dat hij geen slachtoffers meer maakt.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:27 schreef roos94 het volgende:
Wat is er mis met hontquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:30 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Omdat ik een paar vragen stel of soms topics open en deze ook probeer te onderhouden met nieuws en dergelijke? Ja sorry, maar daar is het een forum voor, toch?
Waar jullie er net zo als de kippen bij zijn maar dan om te zuigen.
Nee hoor, het is pure kutnijd van een groepje borderliners onderling. De ene dag lopen ze met je mee, de ander dag kan je een dolk in je rug verwachten, om niks of om het woordje hont want dat is de grootste misdaad die je kan begaan als user.
Gekkenhuis hier.![]()
Ontopic graag.
Jij bent wel goed bekend daar blijkbaar?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:29 schreef User98182 het volgende:
[..]
Bedrijventerreinen hebben wel van die camera's dus dat wordt dan bij de Amazing Orientel of bij de Makro camera's checken of anders even verderop bij Spaklerweg waar veel bedrijven zijn zoals loogman.
Bij moordenaars begint het anders ook met dieren pijn doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:32 schreef Tjacka het volgende:
Er zit nog wel een verschil in psssst meisje en iemand in koele bloede vermoorden
Het is geen schubbekutteveen nee.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:34 schreef maily het volgende:
[..]
Jij bent wel goed bekend daar blijkbaar?
Seriemoordenaars/ psychopaten geloof ik.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:35 schreef -river- het volgende:
[..]
Bij moordenaars begint het anders ook met dieren pijn doen.
En himmler?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Seriemoordenaars/ psychopaten geloof ik.
Maar hoeft niet altijd zo te zijn. Hitler was gek op dieren.
Hij was wel tegenstander van de jacht en vegetariër.quote:
Hitler heeft waarschijnlijk nooit eigenhandig iemand gedood. Bij seriemoordenaars is vaak wel eerst een patroon van dieren/andere kinderen pijn doen en zo, steeds extremer totdat ze daadwerkelijk aan het moorden gaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Seriemoordenaars/ psychopaten geloof ik.
Maar hoeft niet altijd zo te zijn. Hitler was gek op dieren.
Die kans is zeer hoog . Als hij het meisje heeft omgebracht is er vast ergens DNA . Daarna zit er 110 man fulltime op deze zaak. Alles uitsluiten , onderzoeken en nagaan. Tips die binnenkomen . En de kring van camerabeelden zullen ze steeds wat verder uitbereiden. Ergens komt hoe dan ook een tip of hint naar boven .quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:27 schreef roos94 het volgende:
Klopt, maar het zijn allebei punten op de glijdende schaal waarom vrouwen zichzelf soms wegsaneren uit het straatbeeld.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:32 schreef Tjacka het volgende:
Er zit nog wel een verschil in psssst meisje en iemand in koele bloede vermoorden
Nu is het nog wachten totdat Sywert hier op FOK! zich meldt om betrouwbare cijfers te deponeren over het percentage allochtonen die verdacht zijn van zedendelicten.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hier heb je de feiten:
https://www.ocwincijfers.(...)d/sociale-veiligheid
En je laat jezelf nu wel enorm kennen. Nog even afgezien van dat de mannenhaat bij jou er nu doorheen sijpelt: mijn opmerking over mannen vs vrouwen was gericht tegen een victim blamende user die meent dat vrouwen en meisjes niet alleen zouden mogen fietsen omdat het te gevaarlijk is. Terwijl dus de statistische kans om vermoord te worden door een onbekende bij mannen 6x zo hoog is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk deze YouTube-video
Oudejaarsnacht 2016 in Keulen is voor m’n gevoel echt alweer een mensenleven geleden. in 2015-16 werd de zogenaamde Europese 'vluchtelingencrisis' ook enorm groot gemaakt door bepaalde media, wat uiteraard door de feitenvrije opiniemakers en politici constant gekoppeld werd aan die voorvallen in Keulen en Stockholm.
Laten we maar met z’n allen het streven houden om zo min mogelijk op de feiten vooruit te lopen, en vooral geen eigen berekeningen te droppen die niet wetenschappelijk zijn onderbouwt.
@VEM2012: met jouw CBS-linkje is uiteraard niets mis.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Nee, ik begon er niet over, ik reageerde op de bespottelijke victim blaming en de stelling dat meisjes en vrouwen niet meer moeten gaan fietsen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hou toch eens op met de eeuwige mannen/vrouwendiscussie. Je begint er echt zelf over in dit topic en dan beschuldig je mij van mannenhaat. Hou toch op.
Daar ga ik ook vanuit.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:38 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Die kans is zeer hoog . Als hij het meisje heeft omgebracht is er vast ergens DNA . Daarna zit er 110 man fulltime op deze zaak. Alles uitsluiten , onderzoeken en nagaan. Tips die binnenkomen . En de kring van camerabeelden zullen ze steeds wat verder uitbereiden. Ergens komt hoe dan ook een tip of hint naar boven .
De politie deelt veel minder dan ze nu al weten . En stap voor stap zullen ze dichterbij een verdachte komen . Zeker binnen een paar weken zit er iemand vast vermoed ik .
En een half uurtje later belt klaasweetalles aan bij die ouders om te zeggen dat het niet zo slim was van hun dochter.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Verschrikkelijk verhaal dit, je zal het maar te horen krijgen als ouder zijnde, dat er ineens 2 agenten voor je deur staan en even binnen willen komen.
Ook voor de centralist Driebergen en daarna doorverbindt met de centralist van het OC Amsterdam, ondanks dat je met spoed eenheden die kant op stuurt voel je je machteloos achter al die schermen. En dan even later de uitkomst hoort.
quote:Onlangs is mijn #ebike gestolen uit fietsenstalling van Pathé bioscoop #Schiedam. Er is camerabewaking! Maar manager van Pathé mag beelden niet bekijken ivm #privacy en politie heeft aangifte gesloten want geen tijd. Dus camerabewaking heb je niks aan En dieven kunnen door..
Klaasweetalles moet lekker op X blijvenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En een half uurtje later belt klaasweetalles aan bij die ouders om te zeggen dat het niet zo slim was van hun dochter.
Je hebt het wel heel erg druk met gelijk krijgen waar je dat niet hebt.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Meer dan 14000 meldingen bij de politie en dan durven sommige hier nog te roepen dat TOEVAL was.....
Nee, niet echt
Camera;s worden wel gebruikt bij extreme zaken, dus bij moord wel en bij een fukking fatbike nietquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:45 schreef Nober het volgende:
Misschien is een camera ophangen niet de oplossing.
[..]
[ x ]
https://x.com/NieuwS02/status/1958508108860277225
Waren dat niet specifiek zoogdieren? Ik bedoel, een mug doden is wel van een andere orde.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:35 schreef -river- het volgende:
[..]
Bij moordenaars begint het anders ook met dieren pijn doen.
De begeleider van klaasweetalles moet zijn computeruurtje inperken.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Klaasweetalles moet lekker op X blijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |