abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:02:31 #276
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218557798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:00 schreef User98182 het volgende:

[..]
Wat veel mensen vergeten (en vooral de provincialen in dit topic) is dat die route een van de meest gevaarlijkste routes is van Nederland. Je moet langs de duivendrecht, bijlmer en holendrecht. Zoek even op Google wanneer de laatste keer is dat er een incident in die omgeving plaatsvond. Laatst nog een jongen met een mes die dood is geschoten.

Het probleem is de omgeving, dat is altijd zo geweest daar. De politie heeft daar allang de macht niet meer. Het is een Nederlandse ghetto niks meer niks minder.
Dit dus. Ik heb er vijf jaar lang gefietst naar mijn middelbare school. Komend uit Abcoude.
pi_218557819
Die vieze vuile goorlap had een andere keuze moeten maken.

Niet Lisa .....
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:04:41 #278
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218557827
quote:
6s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Zelfs thuis wordt je als vrouw gewoon vermoord voor een paar duiten of een gouden armband. Zie de moord op bejaarden. Ook eigen schuld? want dan had ze maar geen armband moeten dragen? Of had ze maar niet de deur moeten openen?
Nu.nl heeft er zelfs wat over geschreven:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ssing-in-de-weg.html
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218557832
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:19 schreef Ericr het volgende:
Victim blaming is weer hip? Tieners maar binnenhouden tot ze volwassen zijn? En dat kan daarna zelfs overdag misgaan maar dat lag bij Anne Faber natuurlijk ook aan de route.

Diep tragisch dit maar sommigen wil het liefst nog even benadrukken dat Lisa beter een andere keuze had gemaakt. Achteraf altijd makkelijk praten
Want de omgeving van de route die Anne Faber nam was altijd wel berucht? :') nogmaals je moet langs duivendrecht, de bijlmer en holendrecht. Er is maar 1 plek in Nederland die dat kan overtreffen.
pi_218557833
quote:
Eerder incident
In Amsterdam gaan de gedachten uit naar een incident van voor het weekend, toen vlakbij ook al een vrouw werd aangevallen. Die werd aan de Weesperzijde van haar fiets getrokken en aangerand in de bosjes. De politie beschouwt dit vooralsnog als los onderzoek, maar de twee rechercheteams hebben wel contact met elkaar en delen waar nodig hun informatie.
Het was blijkbaar niet de eerste keer in lange tijd op die locatie.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:06:09 #281
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218557841
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:02 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dit dus. Ik heb er vijf jaar lang gefietst naar mijn middelbare school. Komend uit Abcoude.
Was het dan ook dom geweest om daar te fietsen, als je op een winterdag in het donker de verkeerde tegen was gekomen en vermoord was? Of gewoon hele erge pech?
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:07:05 #282
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218557855
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:55 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Die is inmiddels al beantwoord. De getuigenissen van vrienden/familie waar het Parool-stuk op gebaseerd is zijn duidelijk genoeg.

Achteraf is altijd makkelijk praten. Ongetwijfeld talloze vrouwen die het er wel eens op gewaagd hebben om een stuk in het donker alleen naar huis te rijden omdat ze om welke reden dan ook hun fiets niet wilde achterlaten en op een alternatieve wijze thuis wilden geraken. Persoonlijke vrijheid. In een ideale samenleving liep er nooit iemand gevaar om dit soort keuzes, maar die bestaat helaas niet -O- (en zal er ook nooit komen)
"Die het erop gewaagd hebben" klinkt ook wat...extra.
Ik fiets van jongs af aan per week een aantal keer 's avonds ergens naartoe of vandaan simpelweg omdat ik van A naar B wil of moet.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:07:20 #283
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218557856
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Was het dan ook dom geweest om daar te fietsen, als je op een winterdag in het donker de verkeerde tegen was gekomen en vermoord was? Of gewoon hele erge pech?
Je vraagt naar de bekende weg Kwiwi.
pi_218557862
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Vermoord maar hoe zit het met verkrachting?
Die kans is natuurlijk veel groter, maar ook daar is de dader in 80% van de gevallen een bekende en ook bij verkrachting geldt dat het bospad zelden de plek is waar de dader je zal opwachten.

We hebben vaak ten onrechte het idee dat als je maar voorzichtig bent je niets kan overkomen, maar zo werkt de wereld helaas niet.
pi_218557863
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:02 schreef maily het volgende:

[..]
Dat er iemand uit hun dorp vermoord is.
Dat zullen ze best meekrijgen. In het nieuws. Op school misschien ook (of is het daar nog vakantie?)
Echt?
¨Nee, Annabel [4] , we gaan niet meer naar de paardjes want er is iemand gruwelijk vermoord´´.

Hm, Okay.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:09:14 #286
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218557888
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die kans is natuurlijk veel groter, maar ook daar is de dader in 80% van de gevallen een bekende en ook bij verkrachting geldt dat het bospad zelden de plek is waar de dader je zal opwachten.

We hebben vaak ten onrechte het idee dat als je maar voorzichtig bent je niets kan overkomen, maar zo werkt de wereld helaas niet.
Ik leg het niet meer uit.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:09:20 #287
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218557889
quote:
11s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:07 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Echt?
¨Nee, Annabel [4] , we gaan niet meer naar de paardjes want er is iemand gruwelijk vermoord´´.

Hm, Okay.
Haha grappig.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218557891
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, maar dat zijn bijna nooit onschuldige mannen.
Sorry dat ik het zo zeg.
Die zitten in het criminele circuit.
Nee, want dat is een aparte categorie. Die overigens kleiner is dan de categorie vermoord door een onbekende.
pi_218557914
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:09 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik leg het niet meer uit.
Wat bedoel je?
pi_218557920
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, want dat is een aparte categorie. Die overigens kleiner is dan de categorie vermoord door een onbekende.
De meeste mannen worden vermoord door niet-beroepscriminele kennissen en dergelijke, was het toch?
pi_218557929
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Haha grappig.
Ik bedoel het nochtans helemaal niet grappig maar ja, die kutnijd he...is blijkbaar toch sterker bij sommige users..

Er worden hier de meest walgelijke dingen gezegd, waar was je? Of wordt je alleen getriggerd door mijn aanwezigheid al? laat staan als ik een vraag stel, want dan zijn de rapen gaar. :')
pi_218557930
quote:
5s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De meeste mannen worden vermoord door niet-beroepscriminele kennissen en dergelijke, was het toch?
Dat zijn geen moorden maar afrekeningen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:13:44 #293
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218557933
Ruud de Wild had overigens een prachtig statement direct na 16:00 uur.

Ik ben geen fan van Ruud maar dit raakte me echt. En meerderen met mij begreep ik.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:13:51 #294
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_218557937
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kortom: volstrekte onzin om te zeggen dat het onverstandig was van haar. Dit is gewoon domme pech.

(en sowieso snap ik niet dat mensen weer op zoek gaan naar de schuld bij het slachtoffer zoeken)
Absoluut mee eens. Extreem veel botte pech lijkt Lisa te zijn overkomen, vergelijkbaar met het vreselijke onheil (alle toevalligheden) die tot de dood van bijvoorbeeld Anne Faber en Julie Van Espen leidden. Onverstandig is een woord dat niemand in de mond zou moeten nemen in deze.

Het is echter wel een feit dat zo'n gebeurtenis een (korte dan wel lange termijn) impact gaat hebben op de toekomstige mobiliteitskeuzes van meisjes/vrouwen. De introductieweken op de universiteiten zijn nu bezig. Reken maar dat een deel van die studentes nu niet meer alleen naar huis wil/durft te fietsen, ook al gaat het om slechts een klein stukje. Het risico liever mijdt voor een bepaalde tijd (of misschien wel altijd). Kiest voor het alternatief (omrijden, een vriend(in) haar thuis laten brengen, taxi, ergens overnachten). Voor uitgaande jeugd geldt hetzelfde. Deze tragiek doet alle vrouwen weer beseffen hoe potentieel kwetsbaar ze zijn solo, wanneer ze net de verkeerde persoon tegenkomen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:14:03 #295
438527 MissButterflyy
pi_218557938
quote:

[..]
quote:

[..]
In 2023 werden 84 mannen in Nederland het slachtoffer van moord of doodslag, wat een daling is van het aantal mannelijke slachtoffers in de afgelopen 25 jaar, hoewel de grootste groep slachtoffers wereldwijd en in Nederland nog steeds mannen zijn. De meeste moorden op mannen gebeuren in het criminele circuit, door bekenden of in gevechten, terwijl vrouwen vaker het slachtoffer worden van hun (ex-)partner.

Bron: Google AI

Maar ik wil er geen mannen VS de vrouwen discussie van maken. Jij gooide weer het balletje op trouwens. Mie mie mie
pi_218557957
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Het is een gevaarlijke route met een hoop usual suspects die je ook in de nacht op de metrostations tussen van der madeweg tot en met gein ziet terwijl er geen metro's rijden. In de buurt van der madeweg bij de Amazing orientel, een gebied omringd door bedrijventerreinen zie je ook de usual suspects in de nacht met een agressieve houding. Abcoude ligt op die route onder holendrecht, de mensen daar weten dondersgoed wat voor een vreselijke route het is.

Vraag het de lokale inwoners, die weten wat voor een hel het is in de nacht. Keurt iedereen die dit weet het goed wat er met dat meisje is gebeurd? nee. Is het een verrassing? nee.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:16:06 #297
438527 MissButterflyy
pi_218557967
quote:
6s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:13 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Ik bedoel het nochtans helemaal niet grappig maar ja, die kutnijd he...is blijkbaar toch sterker bij sommige users..

Er worden hier de meest walgelijke dingen gezegd, waar was je? Of wordt je alleen getriggerd door mijn aanwezigheid al? laat staan als ik een vraag stel, want dan zijn de rapen gaar. :')
Neem het allemaal niet zo persoonlijk, ik reageer niet alleen op jou. :*
pi_218557974
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Neem het allemaal niet zo persoonlijk, ik reageer niet alleen op jou. :*
Waarom quote je me dan? Negeer mij gewoon, wil je? Dank alvast!
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:17:59 #299
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_218557983
Oh ja, paar maanden geleden toen Klaas Bijl besloot uit het leven te stappen en zijn kinderen in zijn lot besloot mee te nemen kwam er hier op FOK! ook weer de maatschappelijke discussie op gang of de gruweldaad te voorkomen was geweest. Volledig voorkomen (tijdig voor zijn) van tragische gebeurtenissen, of het een vrouwenmoord, kindermoord, psychosische moorden (Thijs H.) of iets anders verschrikkelijks betreft zal nooit lukken.

Het is wel gaat om met elkaar in gesprek te gaan over welke risico’s we als mensen bereid zijn te nemen. In het verkeer, de openbare ruimte maar eigenlijk gewoon in de gehele maatschappij.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_218557989
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:13 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Absoluut mee eens. Extreem veel botte pech lijkt Lisa te zijn overkomen, vergelijkbaar met het vreselijke onheil (alle toevalligheden) die tot de dood van bijvoorbeeld Anne Faber en Julie Van Espen leidden. Onverstandig is een woord dat niemand in de mond zou moeten nemen in deze.

Het is echter wel een feit dat zo'n gebeurtenis een (korte dan wel lange termijn) impact gaat hebben op de toekomstige mobiliteitskeuzes van meisjes/vrouwen. De introductieweken op de universiteiten zijn nu bezig. Reken maar dat een deel van die studentes nu niet meer alleen naar huis wil/durft te fietsen, ook al gaat het om slechts een klein stukje. Het risico liever mijdt voor een bepaalde tijd (of misschien wel altijd). Kiest voor het alternatief (omrijden, een vriend(in) haar thuis laten brengen, taxi, ergens overnachten). Voor uitgaande jeugd geldt hetzelfde. Deze tragiek doet alle vrouwen weer beseffen hoe potentieel kwetsbaar ze zijn solo, wanneer ze net de verkeerde persoon tegenkomen.
Pech is een lekke band.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')