abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218559120
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef Gretzl het volgende:
Deze week gaat helaas niet snel vergeten worden. De narigheid lijkt zich toch vaak te clusteren.

[ afbeelding ]
Dit was vorige week

Die uit Almere
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218559121
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Het kan ook zijn dat ik gelijk heb want in deze situatie zijn er niet vele andere mogelijkheden dan wat ik jou zojuist heb voorgespiegeld.
wordt je nu niet eens moe van jezelf
het is niet zo dat omdat je iets oppert je gelijk hebt
De politie heeft klaarblijkelijk deels mee kunnen luisteren met het gebeuren en kunnen hiermee aan de slag
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_218559122
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef greysbones het volgende:

[..]
een Cowboy heren fiets las ik
Ik bedoelde de dader. Eigenlijk bedoelde ik vooral dat een ebike wel harder kan dan 25km per uur, maar misschien die van haar niet en die van de dader wel. Maar dat is allemaal pure speculatie.
pi_218559125
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Was die niet van haar?
ow sorry dacht dat je die bedoelde
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_218559130
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog steeds is het uiterst zeldzaam.
Uiteraard. Gelukkig wel.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 22:12:42 #126
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_218559139
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:10 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dit was vorige week

Die uit Almere
Ja, afgelopen 10 dagen dan.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_218559141

Dit is de fiets.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218559149
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:10 schreef greysbones het volgende:

[..]
De politie heeft klaarblijkelijk deels mee kunnen luisteren met het gebeuren en kunnen hiermee aan de slag
Nee, ik word eerder moe van mensen zoals jou die alles mooier willen maken dan het werkelijk is.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  donderdag 21 augustus 2025 @ 22:14:15 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218559153
quote:

[..]
Gewoon negeren. Die gast kraamt al 2 topics zúlke onzin uit, daar valt geen zinnig gesprek mee te voeren.
pi_218559156
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:34 schreef maily het volgende:

[..]
Jij bent wel goed bekend daar blijkbaar?
Naja, die Amazing Oriental is wel een hele populaire lunchplek. :+
pi_218559166
quote:
12s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Gewoon negeren. Die gast kraamt al 2 topics zúlke onzin uit, daar valt geen zinnig gesprek mee te voeren.
Wel waardeloos dat dergelijke acts serieuze topics mogen blijven verpesten.
pi_218559180

Dit was de route

We hebben nu de fiets gezien en nu hebben ook de route.

laten we allemaal logische nadenken. Dit was het gewoon allemaal niet waard. Zonde. Dit meisje had ook net haar VWO diploma gehaald. Ze was niet echt dom dus.

Ik ga een dutje doen.
pi_218559214
quote:

[..]
Negeren die dwaas, lult alleen maar onzin.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218559226
quote:
Tijdens het gesprek met het alarmnummer 112 kon de politie meeluisteren naar wat er gebeurde. Er was volgens insiders veel herrie te horen en op een gegeven moment werd de verbinding verbroken.

De politie heeft vervolgens de telefoon van Lisa razendsnel uitgepeild, waarna de al op weg zijnde agenten haar levenloos vonden in de berm van de Holterbergweg in Duivendrecht. De dader was toen al gevlogen.

De politie is met man en macht op zoek naar de man die vermoedelijk ook op een fiets reed. Zo is er uitgebreid forensisch onderzoek gedaan op de plaats delict en worden camerabeelden uitgekeken. Het misdrijf, zo vertellen bronnen, vond plaats in minder dan tien minuten.

Lisa was maximaal een half uur daarvoor op haar elektrische fiets gestapt vanuit het Leidseplein in Amsterdam waar ze met haar vriendinnen uit was geweest. Ze was op weg naar haar woning in Abcoude. Onderweg in Duivendrecht ging het compleet mis toen een man die haar lastig viel haar belaagde.

De politie houdt mogelijk rekening met een verband met een ernstig zedenmisdrijf enkele dagen eerder. Aan de Weespertrekvaart werd een vrouw in de nacht van 14 op 15 augustus met geweld de bosjes in gesleurd en daar seksueel misbruikt. Voorlopig worden de twee zaken afzonderlijk van elkaar behandeld.
https://www.telegraaf.nl/(...)aanval/85114523.html

Er zit een verschil tussen een gewone crimineel en een roofdier. Dit is een roofdier. Hopelijk kunnen ze hem snel vinden, anders vallen er waarschijnlijk meer slachtoffers.

Als het dezelfde dader was als de dader van de Weespertrekvaart , dan is de dader misschien lui en woont daar ergens in de buurt?
pi_218559256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik begrijp best dat deze hoogleraar wil zeggen dat de kans dat dit je overkomt heel klein is, maar het is wel wat selectief om het uitsluitend over meisjes tot en met 20 jaar te hebben hoor. We kennen allemaal de zaak-Anne Faber en dat is korter dan tien jaar geleden, maar die was 25 dus die "telt" dan niet.
Ik vind het ook heel raar dat ze tot en met 20 jaar hebben gebruikt. Tot en met 30 jaar of 35 jaar zou wat logischer zijn, zie je vaak met statistieken.
pi_218559281
Ik weet wel dat er veel vrouwen zijn die niet alleen durven te fietsen na 23:00uur, vooral niet door dunbevolkt gebied in Amsterdam. Ik vond het raar toen ik het hoorde van een vriendin(45 jaar oud). O ja, ook veel vrouwen die zich thuis niet eens veilig voelen, gewoon sloten laten zetten op iedere deur in de woning(in de woning ja, dat hebben jullie goed gelezen). Zelfs als ze 3 hoog wonen, dan zijn ze bang dat de dader gewoon door gevel omhoog gaat klimmen :r
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218559286
Fok detective meldt zich
pi_218559305
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:08 schreef Gretzl het volgende:
Deze week gaat helaas niet snel vergeten worden. De narigheid lijkt zich toch vaak te clusteren.

[ afbeelding ]
Hij mist de bejaarde vrouw die in haar woning is gedood. Maar te oud zeker? Niet spectaculair genoeg?
pi_218559319
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:03 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Zou de dader ook een elektrische fiets hebben? Zij reed op een elektrische toch? Daarmee kun je sneller dan met een gewone fiets, hij heeft haar iig wel kunnen overmeesteren.
Sommige mensen kunnen ook gewoon heel hard fietsen. Als het een doorgesnoven of doorgespoten dader was zit er nog meer adrenaline in en kan hij vast keihard
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_218559334
Ergens hopelijk camera's van bedrijven terreinen en of die deurbellen
  donderdag 21 augustus 2025 @ 22:37:01 #141
473584 Gretzl
pi_218559340
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 21:56 schreef greysbones het volgende:

[..]
Als de dood van het meisje uit Abcoude het gevolg is van geweld door een onbekende dader is dat zeer uitzonderlijk, zegt Marieke Liem, hoogleraar veiligheid en interventies bij de Universiteit Leiden. Uit de afgelopen tien jaar is er in Nederland niet één geval bekend van moord of doodslag op minderjarige meisjes (in de leeftijd van 0 t/m 20 jaar) die door een onbekende om het leven waren gebracht. Daarbij gaat het alleen om enkelvoudige moord of doodslag, dus niet om gevallen waarbij vrouwen mede-slachtoffer waren.

Bij vrouwen die slachtoffer worden van moord is de dader volgens Liem in meer dan de helft van de gevallen de partner of ex-partner. Soms zijn het familieleden of worden vrouwen omgebracht in de context van een roofmoord, ruzie of sekswerk.

https://nos.nl/artikel/25(...)-lisa-17-uit-abcoude
Het blijft natuurlijk zeldzaam, maar als we Vlaanderen meetellen en de leeftijdsgrens omhoogbrengen naar 25 jaar dan komen we in de afgelopen tien jaar al op (waarschijnlijk) 3 gevallen uit met een onbekende dader uit. (Op basis van de huidige informatie kunnen we er vanuit gaan dat de moordenaar van Lisa een onbekende is.) Dat geeft alweer een heel ander perspectief dan nul gevallen. Mijns inziens had de NOS hier wel wat meer nuance in kunnen geven.

In het geval van de moord op Anne Faber en de moord op Julie Van Espen was de media-aandacht in binnen- en buitenland uitzonderlijk groot. Terecht imo, want tot 2x toe werd een jonge vrouw zeer onnodig en voorkombaar het slachtoffer van een al eerder veroordeelde psychopaat, die in een goed functionerend rechtssysteem op hét moment van de misdaad nooit vrij in de samenleving had kunnen rondlopen. Beide vrouwen waren precies op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, maar hun moordenaar had gewoon achter slot en grendels moeten zitten. De kritiek op zowel de Nederlandse als Belgische Justitie was immens en hopelijk is er sindsdien e.a. veranderd waardoor de kans op een nieuwe casus 'Anne Faber' of 'Julie Van Espen' een heel stuk kleiner is geworden. De details ga ik nu niet op in, die zijn gemakkelijk terug te vinden op andere Wikipedia.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik begrijp best dat deze hoogleraar wil zeggen dat de kans dat dit je overkomt heel klein is, maar het is wel wat selectief om het uitsluitend over meisjes tot en met 20 jaar te hebben hoor. We kennen allemaal de zaak-Anne Faber en dat is korter dan tien jaar geleden, maar die was 25 dus die "telt" dan niet.
In aanvulling op wat @saparmurat_niyazov al zei dus. Alle vergelijkbare zaken in Duitsland, Frankrijk en Engeland heb ik zo niet allemaal paraat, maar de moord Sarah Everard (2021) is pas 4 jaar geleden. Zij was 33 dus dat valt buiten de range van hoogleraar Liem, maar dat maakt het niet minder erg of uitzonderlijk.

De rapemoord op Philippine Le Noir de Carlan is van oktober 2024. Dat is hier ook gewoon in het nieuws geweest hè.

Als ik Marieke Liem was zou ik bij dit soort analyses eerder heel West-Europa meenemen en dus niet zo'n narrow leeftijdsgrens. Dan blijven dit soort gruwelijke feiten nog steeds uitzonderlijk, maar hoeft de vlugge lezers ook niet te onderstellen dat het vrijwel nooit gebeurd. Helaas.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gretzl op 21-08-2025 22:46:15 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_218559343
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:33 schreef Vlinder het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen ook gewoon heel hard fietsen. Als het een doorgesnoven of doorgespoten dader was zit er nog meer adrenaline in en kan hij vast keihard
Zou de dader onder invloed van verboden middelen geweest zijn?
Mijn gevoel zegt van ja, want verboden middelen kunnen de meest lieve sociale persoon veranderen in een monster.
hard fietsen?
Festina-dopingschandaal in de Tour de France van 1998, pot Belge
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218559344
Is er bekend of de ouders nog meer kinderen hebben?
Want als dit je enige dochter is, dan is toch gewoon je hele leven voorbij. :'(
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218559354
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:38 schreef capricia het volgende:
Bij drie of vier dochters gaan ze aankomend weekend lekker los in de kroeg?
pi_218559356
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:38 schreef capricia het volgende:
Ik geloof dat we heel weinig over de ouders/familie weten, en dat die ook geen verdere aandacht willen. Hopelijk wordt dat ook gerespecteerd.
pi_218559361
quote:
9s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Oh God. Krijgen we dit weer.

Nee. Dat zeg ik niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218559371
quote:
9s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
omg
pi_218559399
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:37 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Het blijft natuurlijk zeldzaam, maar als we Vlaanderen meetellen en de leeftijdsgrens omhoogbrengen naar 25 jaar dan komen we in de afgelopen tien jaar al op (waarschijnlijk) 3 gevallen uit met een onbekende dader uit. (Op basis van de huidige informatie kunnen we er vanuit gaan dat de moordenaar van Lisa een onbekende is.) Dat geeft alweer een heel ander perspectief dan nul gevallen. Mijns inziens had de NOS hier wel wat meer nuance in kunnen geven.

In het geval van de moord op Anne Faber en de moord op Julie Van Espen was de media-aandacht in binnen- en buitenland uitzonderlijk groot. Terecht imo, want tot 2x toe werd een jonge vrouw zeer onnodig en voorkombaar het slachtoffer van een al eerder veroordeelde psychopaat, die in een goed functionerend rechtssysteem op hét moment van de misdaad nooit vrij in de samenleving had kunnen rondlopen. Beide vrouwen waren precies op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, maar hun moordenaar had gewoon achter slot en grendels moeten zitten. De kritiek op zowel de Nederlandse als Belgische Justitie was immens en hopelijk is er sindsdien e.a. veranderd waardoor de kans op een nieuwe casus 'Anne Faber' of 'Julie Van Espen' een heel stuk kleiner is geworden. De details ga ik nu niet op in, die zijn gemakkelijk terug te vinden op andere Wikipedia.
[..]
In aanvulling op wat @:saparmurat_niyazov al zei dus. Alle vergelijkbare zaken in Duitsland, Frankrijk en Engeland heb ik zo niet allemaal paraat, maar de moord Sarah Everard (2021) is pas 4 jaar geleden. Zij was 33 dus dat valt buiten de range van hoogleraar Liem, maar dat maakt het niet minder erg of uitzonderlijk.

De rapemoord op Philippine Le Noir de Carlan is van oktober 2024. Dat is hier ook gewoon in het nieuws geweest hè.

Als ik Marieke Liem was zou ik bij dit soort analyses eerder heel West-Europa meenemen en dus niet zo'n narrow leeftijdsgrens. Dan blijven dit soort gruwelijke feiten nog steeds uitzonderlijk, maar hoeft de vlugge lezers ook niet te onderstellen dat het vrijwel nooit gebeurd. Helaas.
Hoe erg kun je dingen verdraaien :')

Het is gewoon zeer zeldzaam, klaar
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218559405
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh God. Krijgen we dit weer.

Nee. Dat zeg ik niet.
Nou ja het staat wel raar wat je schrijft, alsof het minder erg is omdat je nog wat reserve hebt rondlopen.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 21 augustus 2025 @ 22:48:34 #150
473584 Gretzl
pi_218559409
quote:

Ter aanvulling: wat Philippine overkomen is had ook gemakkelijk voorkomen kunnen worden, vergelijkbare justitiële blunders als in de zaken van Anne Faber en Julie Van Espen.

quote:
Administratieve blunder kostte Philippine (19) het leven: opgepakte verdachte in Zwitserland was bekend bij gerecht voor eerdere verkrachting

Het levenloze lichaam van de Franse studente Philippine (19) werd afgelopen zaterdag gevonden in het Bois de Boulogne nabij Parijs. Ze werd met geweld om het leven gebracht. Vier dagen later werd een verdachte gearresteerd in Zwitserland. Het gaat om een 22-jarige Marokkaan die al veroordeeld was tot 7 jaar cel voor een verkrachting in 2019. Hij werd begin september vrijgelaten. Zonder een administratieve blunder had Philippine nog geleefd.

Studente Philippine Le Noir de Carlan (19).

Het 19-jarige slachtoffer studeerde aan de Université Paris-Dauphine. De studente was vrijdagmiddag voor het laatst gezien in de universiteitskantine. Ze werd gefilmd door bewakingscamera’s terwijl ze na de lunch richting het Bois de Boulogne liep, meldt de Franse krant ‘Le Figaro’. Zaterdagmiddag werd haar lichaam daar half begraven aangetroffen.

19-jarige studente dood teruggevonden in bos in Parijs

De verdachte, Taha O., werd in Genève gearresteerd door de lokale politie. Een verzoek voor zijn uitlevering aan Frankrijk zal naar de Zwitserse autoriteiten worden gestuurd. De verdachte was al bekend bij het Franse gerecht en had een zogenoemde ‘OQTF’ achter zijn naam (Obligation de quitter le territoire français) met een verbod van 10 jaar om Frankrijk binnen te komen.

Om de verblijfplaats van Taha O. te achterhalen, analyseerden de speurders camerabeelden en telefoongegevens. Het onderzoek wees uit dat de bankkaart van Philippine na de moord was gebruikt in Montreuil-sous-Bois. Volgens de eerste bevindingen werd het meisje vrijdagmiddag vermoord in het Bois de Boulogne. Haar moordenaar kwam de volgende dag terug om haar te begraven. Volgens een bron bij de politie hadden getuigen gemeld dat ze een man met een pikhouweel in de buurt hadden gezien.

Toeristenvisum

Taha O. werd geboren in 2002 in de stad Oujda in Marokko. Hij kwam op 13 juni 2019 op 17-jarige leeftijd in Frankrijk toe vanuit Spanje met een toeristenvisum. Hij kwam toen al snel onder de hoede te staan van de kinderbescherming van Val-d’Oise.

Dit weerhield hem er niet van om in de nazomer van 2019 een 23-jarige studente te verkrachten op een bospad in Taverny. Hij kon snel geïdentificeerd en gearresteerd worden op basis van zijn DNA. In voorlopige hechtenis werd hij twee jaar later, in oktober 2021, door de jeugdrechtbank veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf.

Op 20 juni 2024 werd hij vrijgelaten uit de gevangenis en geplaatst in een administratief detentiecentrum (CRA) in Metz, nadat hij bijna vijf jaar in de gevangenis had gezeten. De aanvraag voor een laissez-passer naar Marokko werd toen door het verkeerde administratieve departement gedaan. Op 24 juni antwoordden de Marokkaanse autoriteiten dat de aanvraag moest worden gedaan door het Directoraat-Generaal voor Vreemdelingen in Frankrijk (DGEF).

Vrijgelaten

Volgens een bron dicht bij de zaak heeft een rechter de Marokkaan op 3 september vrijgelaten uit het detentiecentrum waar hij werd vastgehouden.

Omdat Taha O. de verplichting had om het grondgebied te verlaten, waartegen hij geen beroep had aangetekend, werd beslist om hem onder huisarrest te plaatsen in een hotel, onder toezicht van het Directoraat-Generaal voor Vreemdelingen in Frankrijk (DGEF). Maar daar is hij nooit ingecheckt. Op 4 september stuurde Marokko een laissez-passer, waarmee hij het land kon worden uitgezet. Maar toen was de man al nergens meer te vinden.

Op donderdag 19 september werd hij geregistreerd in het bestand van gezochte personen. De volgende dag werd hij verdacht van de moord op de 19-jarige Philippine. Vier dagen later werd hij gearresteerd in Zwitserland.

https://www.hln.be/buiten(...)rkrachting~add8776b/

[ Bericht 3% gewijzigd door Gretzl op 21-08-2025 23:07:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')