abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218563119
Er staat een waarschuwing ivm victim blaming. Maar ik weet nog eens niet wat dat betekent.
pindazakje
pi_218563121
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 14:53 schreef Jahr00n het volgende:
Het zou al helpen om eens goede straffen uit te delen. Dit soort mensen moet je gewoon geen tbs of andere onzin voorschotelen. Levenslang gevangen of doodstraf
TBS is levenslang.
  Spellchecker vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:55:03 #78
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218563126
quote:
Het zou al helpen om eens goede straffen uit te delen. Dit soort mensen moet je gewoon geen tbs of andere onzin voorschotelen. Levenslang gevangen of doodstraf
In principe komt dat tweede automatisch na dat eerste :!
pi_218563127
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 13:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Zelfs als je het intellect van een paddenstoel hebt moet je ten allen tijde veilig over straat kunnen. Die meid deed niks verkeerds.
Zelfs met het verstand van een goudvis weet je dat je op dat tijdstip, zo afgelegen en alleen een prooi bent voor rovers.

Nou kan je je eigen ideale wereld bouwen en dat vast houden tegen de realiteit in of je kan je aanpassen aan de realiteit en overleven.
pi_218563128
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 14:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ze woont in Ziedendzee Zierikzee, niet in Grijpskerke :P
Rawr... :9~ :9~
Groot fan van User Wotte
pi_218563134
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op zich mee eens, maar we moeten ook echt af van de gedachte dat je veilig bent op drukke plaatsen. Mijn vrouw is mishandeld op een luchthaven (een drukke) en toen ze weg rende en personeel aansprak werd ze buiten gezet onder het mom van 'je mag hier niet komen'.

Dat is ook de realiteit. Je bent nergens veilig voor idioten.
Ik was gister in een tuincentrum met de kids en toen gingen er ook twee ouders met elkaar op de vuist. Ja, mooie verhalen allemaal. Nee, je bent nergens veilig - veel mensen hebben van nature een kort lontje of een persoonlijkheidsstoornis - of zijn gewoon raar.

Maar daar kan het slachtoffer niets aan doen. De norm is en blijft natuurlijk dat je met je tengels van elkaar af blijft. Als dat niet lukt, dan moet je maar even tussen vier muren bedenken hoe je je leven verder moet inrichten.

Laat overigens onverlet dat wij als maatschappij wel een verantwoordelijkheid hebben dat mensen die echt een ernstige stoornis hebben gewoon geholpen moeten worden. En daar is nog echt wel veel werk aan de winkel in dit land. Het opleggen van dwangmaatregelen is bijna onmogelijk, terwijl je vaak al van kilometers ver kan zien dat het ernstig mis kan gaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218563136
quote:
Levenslang was/is in Nederland ook daadwerkelijk levenslang hadden ze in Europa commentaar op alsmede Amnesty International. Geloof enigzins aangepast sindsdien met perspectief op herziening na zoveel jaar. Het zij dat het niet vaak gegeven wordt om voor de hand liggende redenen.
pi_218563139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:

Dat is ook de realiteit. Je bent nergens veilig voor idioten.
Daarom draag ik altijd een mes bij me, als noodmaatregel. Heb ik al eens eerder benoemd hier en dat stuitte op hevige kritiek. De kans dat ik hem binnen die context ooit nodig ga hebben is heel erg klein, maar dat is het krijgen van een dodelijk ongeval ook en toch draag ik áltijd een gordel.

Maar het blijft absurd dat ik het doe. En het blijft (om het even terug on-topic te brengen) ook absurd dat een meisje niet alleen maar huis kan fietsen.

Het punt wat ik in het geval van vrouwengeweld wil maken: de verandering begint bij ons als mannen. Niet omdat wij ook dader zouden zijn omdat we met een pik zijn geboren, maar wel omdat we medeverantwoordelijk zijn voor het kenteren van deze groeiende vrouwonvriendelijke cultuur.

Die vrouwonvriendelijke cultuur leidt uiteindelijk tot dit soort excessen en het zijn echt alleen wij als mannen die daar op micro het verschil in kunnen maken, en dit wellicht te vaak nalaten.

Collectieve zelfkritiek is broodnodig.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:59:45 #84
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218563149
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 14:54 schreef DefKu het volgende:

[..]
TBS is levenslang.
Nee,
Het gros komt op een gegeven moment weer vrij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:00:04 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218563153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 14:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zelfs met het verstand van een goudvis weet je dat je op dat tijdstip, zo afgelegen en alleen een prooi bent voor rovers.

Nou kan je je eigen ideale wereld bouwen en dat vast houden tegen de realiteit in of je kan je aanpassen aan de realiteit en overleven.
Ja. Net als die man die in Rotterdam om 21:30 doodgeschoten werd. Ah en ook die vent die ergens in de ochtend doodgeschoten is.

WE ZIJN ALLEMAAL PROOIEN OP IEDER TIJDSTIP!!! :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218563154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 14:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Er staat een waarschuwing ivm victim blaming. Maar ik weet nog eens niet wat dat betekent.
Als jij beroofd wordt bij de Eiffeltoren had je maar niet daarheen moeten gaan en opzichtig moeten zwaaien met je telefoon.

In plaats van hetgeen dat ieder weldenkend mens zou doen en dat is de schuld afschuiven op buitenlanders.
pi_218563156
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 14:57 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Daarom draag ik altijd een mes bij me, als noodmaatregel. Heb ik al eens eerder benoemd hier en dat stuitte op hevige kritiek. De kans dat ik hem binnen die context ooit nodig ga hebben is heel erg klein, maar dat is het krijgen van een dodelijk ongeval ook en toch draag ik áltijd een gordel.

Maar het blijft absurd dat ik het doe. En het blijft (om het even terug on-topic te brengen) ook absurd dat een meisje niet alleen maar huis kan fietsen.

Het punt wat ik in het geval van vrouwengeweld wil maken: de verandering begint bij ons als mannen. Niet omdat wij ook dader zouden zijn omdat we met een pik zijn geboren, maar wel omdat we medeverantwoordelijk zijn voor het kenteren van deze groeiende vrouwonvriendelijke cultuur.

Die vrouwonvriendelijke cultuur leidt uiteindelijk tot dit soort excessen en het zijn echt alleen wij als mannen die daar op micro het verschil in kunnen maken, en dit te vaak nalaten.
Wel ironisch dat je zelf aangeeft dat mannen veranderingen moeten aanbrengen, maar zelf een mes dragen.
pi_218563157
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:00 schreef Dven het volgende:

[..]
Ja. Net als die man die in Rotterdam om 21:30 doodgeschoten werd. Ah en ook die vent die ergens in de ochtend doodgeschoten is.

Tijd voor soepele wapenwetten.
pi_218563168
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 14:57 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Die vrouwonvriendelijke cultuur leidt uiteindelijk tot dit soort excessen en het zijn echt alleen wij als mannen die daar op micro het verschil in kunnen maken, en dit te vaak nalaten.
Een wapen bij je hebben en het argument 'slechts als noodmaatregel' is wel typisch. Dat zegt iedereen met een wapen natuurlijk. Welke garantie hebben anderen 'onschuldigen' dat je het niet onjuist gaat gebruiken? Die is er niet. Dat is dan ook precies de reden waarom we met elkaar hebben afgesproken helemaal geen wapens bij ons te dragen. Een duidelijke norm, die bij overtreding daarvan bestraft wordt.

Als iedereen redeneert zoals jij redeneert krijgen we Amerikaanse taferelen. De kritiek is dus absoluut terecht en het is absurd dat je dat nog in deze context met een soort van trots wenst te benoemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218563169
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:00 schreef DefKu het volgende:

[..]
Wel ironisch dat je zelf aangeeft dat mannen veranderingen moeten aanbrengen, maar zelf een mes dragen.
Dit is veel minder ironisch dan het lijkt, en daar wil ik prima verder met je over in gesprek in dat andere topic.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:03 schreef Mutant01 het volgende:

Dat is dan ook precies de reden waarom we met elkaar hebben afgesproken helemaal geen wapens bij ons te dragen.
Ik houd mij hierbij gewoon aan de Nederlandse wetgeving. De ruimte is er in jouw beredenering dan kennelijk niet voor niets. Maar ook voor jou: daar wil ik prima verder met je over in gesprek in dat andere topic.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:03:59 #91
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218563175
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 14:30 schreef Phoebster het volgende:
Mooie gelegenheid om deze nog eens te posten.

https://sbaproject.org/what-were-you-wearing/

Niemand vraagt er om.
Idee voor een nieuwe site:
"Hoe laat en waar fietste jij?"
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:05:11 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218563184
pi_218563187
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Of die vrouw uit zeist, 13.30 smiddags. Geweldadig misbruikt.
pi_218563189
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:03 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dit is veel minder ironisch dan het lijkt, en daar wil ik prima verder met je over in gesprek in dat andere topic.
Als je met een mes loopt is de kans dat je het mes gebruikt groter. Oftewel je keuze op micro niveau maakt je gevoelsmatiger veiliger maar op Macroniveau onveiliger.
pi_218563194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:06 schreef Wotte het volgende:

-knip-
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:03 schreef 2172619626795 het volgende:

daar wil ik prima verder met je over in gesprek in dat andere topic.
pi_218563203
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kunnen we ook dit soort activistische stokpaardjes achterwege laten?
pi_218563207
Bijna 200 tips na getuigenoproep en extra maatregelen op route die Lisa reed

https://www.at5.nl/nieuws(...)-route-die-lisa-reed

Politie tast in het duister
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:10:48 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218563208
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kunnen we ook dit soort activistische stokpaardjes achterwege laten?
Nee
pi_218563209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:06 schreef Wotte het volgende:

[..]
Als je met een mes loopt is de kans dat je het mes gebruikt groter. Oftewel je keuze op micro niveau maakt je gevoelsmatiger veiliger maar op Macroniveau onveiliger.
Vooral als vrouw....
Groot fan van User Wotte
pi_218563214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit niet in deze piramide. :{
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: