abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218560609
quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218560620
Volgens mij is de stand inmiddels als volgt:
Gewelddadige aanrandingen Zeist: arbeidsmigrant uit Georgië

Gewelddadige aanrandingen Weesperzijde: donkere man AZC

Moord Lisa: nog voortvluchtig
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
DIT GAAT OVER WAT ANDERS
Jeetje zeg
Wat dan? Men had het de hele tijd over de aanhouding van de zedendelinquent van Weesperzijde, en dat is waar dat artikel over gaat.
pi_218560644
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:56 schreef capricia het volgende:

Ik voel een tweet van Greetje aankomen…
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:59:20 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560658
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:58 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wat zegt dat over mijn post?
Misschien kun je samen met Klaas een eigen topic openen
pi_218560663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:53 schreef roos94 het volgende:
Wat is een "arbeidsmigrantenvilla" :?
Villa waar meerdere migranten tijdelijk in wonen.
Net als bijvoorbeeld een migrantenhotel.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218560667
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laat me raden: veel onvoldoendes gehaald bij topografie?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laat me raden: veel onvoldoendes gehaald bij topografie?
Ik heb kaarten gemaakt van Mars toen ik nog voor de NASA werkte.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218560682
En die moordenaar loopt dus nog vrij rond hè. :X
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560694
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218560695
Ik heb de OP maar even aangepast naar de actualiteit maar dat zal ik ook wel klachten van krijgen want ik ben klaas
pi_218560697
Arrentie Attentie, Den Dolder nu uitloggen aub. Ik herhaal Den Dolder nu uitloggen aub.
pi_218560700
Verder weinig nieuws

Politie arresteert 22-jarige man in COA-locatie Amsterdam voor ernstig zedendelict Weesperzijde, "eventueel verband met moord Lisa (17) nog altijd niet uitgesloten"
https://www.geenstijl.nl/(...)ijd-niet-uitgesloten
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218560705
quote:

[..]
Als je die extra zetels wil geven hoef je alleen het laatste weekend voor de verkiezingen alle aanrandingen en aanvallen op vrouwen op te lijsten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
[ x ]
Waarheid als een koe.
pi_218560712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:02 schreef Aether het volgende:
Verder weinig nieuws

Politie arresteert 22-jarige man in COA-locatie Amsterdam voor ernstig zedendelict Weesperzijde, "eventueel verband met moord Lisa (17) nog altijd niet uitgesloten"
https://www.geenstijl.nl/(...)ijd-niet-uitgesloten
Nou, ik vind dit al meer dan genoeg...
pi_218560713
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien kun je samen met Klaas een eigen topic openen
Klaas claimde dat de verachte werd opgepakt in een ardbeidsmigratenvilla (hij verwarde Zeist met Amsterdam), ik linkte vervolgens naar een artikel (ter correctie) dat stelt dat de verdachte werd opgepakt in een AZC.

Dus waar zit ik mis? :?
pi_218560717
Ik fiets heel veel en dan vooral naar de dorpjes hier in de regio. Dan fiets ik juist waar het heel rustig is om te genieten van de rust. Ik draag altijd een mes en een busje traangas uit Duitsland bij me. Als ze me een keer aanhouden dan heb ik liever dikke pech dan dat een mongool ongestraft mijn fietsplezier bederft. Ik ben eigenwijs genoeg trouwens om beide te gebruiken.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:04:34 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:03 schreef Drxx het volgende:

[..]
Klaas claimde dat de verachte werd opgepakt in een ardbeidsmigratenvilla (hij verwarde Zeist met Amsterdam), ik linkte vervolgens naar een artikel (ter correctie) dat stelt dat de verdachte werd opgepakt in een AZC.

quote:

Denken denken denken
pi_218560725
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:03 schreef -river- het volgende:
Ik fiets heel veel en dan vooral naar de dorpjes hier in de regio. Dan fiets ik juist waar het heel rustig is om te genieten van de rust. Ik draag altijd een mes en een busje traangas uit Duitsland bij me. Als ze me een keer aanhouden dan heb ik liever dikke pech dan dat een mongool ongestraft mijn fietsplezier bederft. Ik ben eigenwijs genoeg trouwens om beide te gebruiken.
Mee eens
pi_218560726
quote:
weet je ook hoe je ze moet gebruiken
Groot fan van User Wotte
pi_218560727
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:04 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Denken denken denken
???
pi_218560728
quote:
En terecht.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:05:32 #23
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218560729
quote:
Hmmm ik fiets wel eens naar m’n werk maar heb m’n baas toch wat uit te leggen denk ik als ze er achter komen dat ik een mes en pepperspray bij me heb.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218560736
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]
Ik heb kaarten gemaakt van Mars toen ik nog voor de NASA werkte.
Maar goed voor jou dat je daar geen steden en dorpjes hebt.
pi_218560742
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hmmm ik fiets wel eens naar m’n werk maar heb m’n baas toch wat uit te leggen denk ik als ze er achter komen dat ik een mes en pepperspray bij me heb.
Die graven dagelijks door je tas of zo? Of hebben ze bij jou op werk een metaaldetector?
pi_218560744
quote:

[..]
Busje pepperspray zou je als vrouw gewoon standaard bij je moeten hebben. Zo ver zijn we al gezonken.
(Maar heb ik ook niet)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560748
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:56 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wat dan? Men had het de hele tijd over de aanhouding van de zedendelinquent van Weesperzijde, en dat is waar dat artikel over gaat.
Totaal niet

NWS / Vrouw slachtoffer van ernstig zedendelict op Weesperzijde
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218560749
quote:
Je ziet nu ook dat je te laat bent als je de politie nog met bellen, dus ik heb liever een boete voor dat mes en dat traangas dan dat ik dood ben.

Dat is wel waar. Goed punt.
pi_218560753
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:05 schreef Tjacka het volgende:

[..]
:Y
pi_218560755
quote:

[..]
[ x ]
Geertje knettergek

Het is wel opvallend dat dit soort altijd zaken net voor de verkiezingen gebeuren en groot gehyped worden bij alle laatste verkiezingen

Het is allemaal toeval

Net als bij de vorige verkiezingen ineens al die AZC helemaal allemaal toevallig vol kwamen te zitten.....
pi_218560757
quote:

[..]
[ x ]
Nou, gelukkig weet hij de ellende van een ander om te bouwen naar verkiezingsretoriek. Net als die tuinkabouter als er weer eens een overstroming is.

En dit zijn dan de politieke leiders…
pi_218560758
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Busje pepperspray zou je als vrouw gewoon standaard bij je moeten hebben. Zo ver zijn we al gezonken.
(Maar heb ik ook niet)
wel makkelijk zelf te maken overigens
Groot fan van User Wotte
pi_218560762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef -river- het volgende:

[..]
:Y
dan haal ik niks in mijn hoofd bij je
Groot fan van User Wotte
pi_218560764
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Totaal niet
Letterlijk wel. ik linkte naar dit:

https://www.ad.nl/binnenl(...)it-abcoude~adf711a4/
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:08:32 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560767
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je ziet nu ook dat je te laat bent als je de politie nog met bellen, dus ik heb liever een boete voor dat mes en dat traangas dan dat ik dood ben.

Gevaar is wel dat een mes of pepperspray ook tegen je gebruikt kunnen worden als de dader die kan afpakken.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:09:02 #36
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218560770
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:03 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ga effe lekker zelf uitzoeken gast. Dit is knap storend
pi_218560775
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik bel de politie niet, ik verdedig mijzelf meteen maar dat is mijn karakter en niet iedereen is zo.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:09:48 #38
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560778
quote:

[..]
(Maar heb ik ook niet)
https://www.nu.nl/binnenl(...)ssing-in-de-weg.html

Maar eigenlijk moeten de jongens goed opgevoed worden met het idee dat mannen en vrouwen gelijk zijn.
Goed idee hoor, maar dat schuurt toch een beetje met de vele culturen die een heel ander gedachtegoed meekrijgen en neerstrijken in Nederland.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_218560780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Gevaar is wel dat een mes of pepperspray ook tegen je gebruikt kunnen worden als de dader die kan afpakken.
Ja, maar dan heb je in ieder geval nog een kans als het lukt.

Dan ben je niet totaal overgeleverd aan zo een gek.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:10:53 #40
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560785
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:09 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik bel de politie niet, ik verdedig mijzelf meteen maar dat is mijn karakter en niet iedereen is zo.
Zo'n hondsdol roofdier heeft jouw mes sneller tussen jouw ribben zitten dan andersom, verwacht ik
pi_218560788
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:05 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Goede vraag.

Mijn oudste dochter fietst ook veel en ook door de bossen. Maar die heeft niets aan pepperspray ofzo.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:11:49 #42
438527 MissButterflyy
pi_218560795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Geertje knettergek

Het is wel opvallend dat dit soort altijd zaken net voor de verkiezingen gebeuren en groot gehyped worden bij alle laatste verkiezingen

Het is allemaal toeval

Net als bij de vorige verkiezingen ineens al die AZC helemaal allemaal toevallig vol kwamen te zitten.....
Ja, want meisjes van 17 die door wildvreemden worden vermoord komt zo vaak voor…

Verder is het Geert Wilders en die twittert het hele jaar door zijn obsessies in het rond. Die vent heeft geen leven.
pi_218560796
Bij mijn vriendin ging zo'n AZC'er ook een keer aan haar bagagedrager hangen, maar uiteindelijk heeft die wel losgelaten gelukkig
pi_218560806
De vraag blijft altijd heb je genoeg tijd om die pepperspray uit je tas te halen als het moment zo ver is

Ik denk in de meeste gevallen niet
pi_218560808
Die 'de verdachte-zonder vaste woon-en verblijfplaats' bij dat AZC:

Dat is dan naar alle waarschijnlijkheid een uitgeprocedeerde asielzoeker die illegaal in dat azc in Amsterdam zat, denk ik.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:09 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ga effe lekker zelf uitzoeken gast. Tis knap storend
Even ter samenvattend:

- 17-jarig meisje is vermoord in Zuid-Oost.

- De FOK-detectives maken de connectie met een zedendelict in Oost, 6 kilometer verderop (dat deed ik niet). Voor dat laatste is een persoon uit een AZC gearresteerd.

- Klaas beweerde dat het geen AZC betroft volgens het AD, maar een migrantenvilla. Dat bleek achteraf over een zaak uit Zeist te gaan.

- Ik linkte vervolgens naar het AD dat juist wel beweert dat de persoon gearresteerd werd in een AZC. De informatie over een migratenvilla klopt dus niet.

Ik reageer puur op zijn onjuiste post met correcte informatie. Dus nee, ik snap jullie niet. En als je dat irritant vind, alas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drxx op 22-08-2025 09:20:30 ]
pi_218560815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:12 schreef klaasweetalles het volgende:
De vraag blijft altijd heb je genoeg tijd om die pepperspray uit je tas te halen als het moment zo ver is

Als je voelt dat zo iemand achter je fietst nog wel. Als hij dan dichterbij komt vol in zijn gezicht sprayen.

Dat zou mijn plan zijn.
pi_218560818
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:09 schreef ZarB het volgende:

[..]

Maar eigenlijk moeten de jongens goed opgevoed worden met het idee dat mannen en vrouwen gelijk zijn.
Goed idee hoor, maar dat schuurt toch een beetje met de vele culturen die een heel ander gedachtegoed meekrijgen en neerstrijken in Nederland.
Geen voorstander van multicultureel hier (wel van multi etnisch), maar dit lijkt mij nou 0,0 met cultuur te maken te hebben.
pi_218560819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:12 schreef klaasweetalles het volgende:

Touwtje aan doen en voordat je op de fiets stapt om je nek of pols doen. Opgelost.
pi_218560825
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goede vraag.

Mijn oudste dochter fietst ook veel en ook door de bossen. Maar die heeft niets aan pepperspray ofzo.
Mijn dochter ook niet, dat is een schatje. Ik heb mijn jeugd (en nog lang erna) achter de bar op stratumseind in Eindhoven doorgebracht en dat vormt dan toch een heel ander karakter.
pi_218560831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:14 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Touwtje aan doen en voordat je op de fiets stapt om je nek of pols doen. Opgelost.
Wordt het nog veel makkelijker om iemand van de fiets te trekken dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218560839
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:08 schreef Drxx het volgende:

[..]
Letterlijk wel. ik linkte naar dit:

https://www.ad.nl/binnenl(...)it-abcoude~adf711a4/
Ja, en waar gaat dit topic over
pi_218560840
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:13 schreef capricia het volgende:

Dat is dan naar alle waarschijnlijkheid een uitgeprocedeerde asielzoeker die illegaal in dat azc in Amsterdam zat, denk ik.
De vraag is nog altijd is het de goede dader.

hoe zijn ze zo snel bij deze persoon gekomen is mijn vraag nog altijd
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:16:51 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560843
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:13 schreef capricia het volgende:

Ja, zal nog wel bij bekenden daar zitten dan. En moet je als politie met dat soort mensen? Letterlijk uitzetten kan niet. Nachtje in de cel zijn ze meestal niet echt onder de indruk van. Je hebt van die politievlogs van Jan Willem, daar zijn ze in Utrecht centrum ook steeds bezig met dezelfde uitgeprocedeerde asielzoekers die winkeldiefstal plegen of mensen lastig vallen. Grote mond, verzetten arrestatie, nachtje de cel in en het begint weer opnieuw.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:16:51 #55
438527 MissButterflyy
pi_218560844
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Of te wurgen.
pi_218560845
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:16 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja, en waar gaat dit topic over
pi_218560847
Dit is volkomen volgens verwachting allemaal, als je al die butenlanders binnenlaat. Heet het dan nog wel een misdrijf?
Is gewoon logische gevolgschade waar we geen aandacht aan moeten schenken en gewoon mee moeten dealen.
Het is het één of het ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyaenidae op 22-08-2025 09:25:08 ]
pindazakje
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:18:17 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218560857
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, maar dan heb je in ieder geval nog een kans als het lukt.

Dan ben je niet totaal overgeleverd aan zo een gek.
“Wapenbeheersing is nogal een dingetje. Daarom wordt er binnen politie en defensie intensief op getraind. Ook bij professionals wil dat toch nog wel eens verkeerd aflopen. Gisteren nog in Duitsland.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218560861
quote:

[..]
Je hebt ook pepperspray die je met een clip aan je riem kan vastmaken, ik heb het net gegoogeld.
pi_218560864
Ze sluiten nog steeds niet uit dat de opgepakte verdachte uit het AZC iets te maken heeft met de moord.
pi_218560866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:15 schreef -river- het volgende:

[..]
Mijn dochter ook niet, dat is een schatje. Ik heb mijn jeugd (en nog lang erna) achter de bar op stratumseind in Eindhoven doorgebracht en dat vormt dan toch een heel ander karakter.
Ik wist niet dat jullie een kind hadden @vogeltjesdans ?
pindazakje
pi_218560867
quote:

[..]
Nee, want je kunt het onder je kleren verstoppen. Doorgaans trekt men aan een arm of kleding als iemand van de fiets getrokken wordt. Niet aan iets kleins als een touwtje, wat je ook nog eens niet ziet. Voor die tijd zelf van je hoofd of pols halen gaat makkelijker dan uit een tas halen, dat is de achterliggende gedachte.
pi_218560868
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit is volkomen volgens verwachting allemaal, als je als die butenlanders binnenlaat. Heet het dan nog wel een misdrijf?
Is gewoon logische gevolgschade waar we geen aandacht aan moeten schenken en gewoon mee moeten dealen.
Het is het één of het ander.
Er vinden heel veel moorden plaats in Nederland

quote:
Er zijn 33 moorden gepleegd in de eerste vier maanden van 2025, een daling van twaalf moorden ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Hoewel de definitieve cijfers voor heel 2025 nog niet beschikbaar zijn, is er een merkbare daling in het aantal moordslachtoffers in de eerste helft van het jaar.
hoeveel hiervan door AZC figuuren?
pi_218560877
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:15 schreef -river- het volgende:

[..]
Hé, dat was vroeger mijn tweede thuis.

Toen was het voor ons overigens heel normaal om te zorgen dat vrouwen niet alleen naar huis hoefden te fietsen.
pi_218560881
Hoe snel zou het eigenlijk duren voor je uitsluitsel hebt van DNA?
pi_218560884
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je hebt ook pepperspray die je met een clip aan je riem kan vastmaken, ik heb het net gegoogeld.
Allemaal schijnmaatregelen die 0.0 helpen tegen die ene complete gek en de 0.0001% kans dat jij die net toevallig tegenkomt
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218560886
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hé, dat was vroeger mijn tweede thuis.

Toen was het voor ons overigens heel normaal om te zorgen dat vrouwen niet alleen naar huis hoefden te fietsen.
Ik werkte in de Kram en de eigenaar bracht al zijn personeel thuis.
pi_218560891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, zal nog wel bij bekenden daar zitten dan. En moet je als politie met dat soort mensen? Letterlijk uitzetten kan niet. Nachtje in de cel zijn ze meestal niet echt onder de indruk van. Je hebt van die politievlogs van Jan Willem, daar zijn ze in Utrecht centrum ook steeds bezig met dezelfde uitgeprocedeerde asielzoekers die winkeldiefstal plegen of mensen lastig vallen. Grote mond, verzetten arrestatie, nachtje de cel in en het begint weer opnieuw.
Een winkeldiefstal vind ik nog wel vallen onder overlast gevend.
Maar vrouwen van hun fiets trekken en gewelddadig aanranden of andere gewelddadige zedendelicten van een heel andere categorie.
Die laatste mag van mij met prioriteit voor altijd van onze straten verwijderd worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560896
Of je koopt zo een professioneel ding zoals de polite heeft:

https://firstcarecompany.(...)tEAQYBSABEgJM5vD_BwE
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:24:20 #70
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560903
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:21 schreef Caland het volgende:

[..]
Allemaal schijnmaatregelen die 0.0 helpen tegen die ene complete gek en de 0.0001% kans dat jij die net toevallig tegenkomt
Altijd in angst leven met de kans dat je alsnog niets kunt áls je dus die ene toevallige keer iemand tegenkomt of je niet laten leiden door angst en dan toevallig ook die ene verkeerde tegenkomen. Ik kies toch echt voor het tweede en zal mijn kind ook absoluut niet meegeven dat ze pepperspray of messen mee moet nemen.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:25:30 #71
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560916
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar vrouwen van hun fiets trekken en gewelddadig aanranden of andere gewelddadige zedendelicten van een heel andere categorie.
Die laatste mag van mij met prioriteit voor altijd van onze straten aardbol verwijderd worden.
Fixed.
pi_218560919
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:24 schreef ZarB het volgende:

[..]
Altijd in angst leven met de kans dat je alsnog niets kunt áls je dus die ene toevallige keer iemand tegenkomt of je niet laten leiden door angst en dan toevallig ook die ene verkeerde tegenkomen. Ik kies toch echt voor het tweede en zal mijn kind ook absoluut niet meegeven dat ze pepperspray of messen mee moet nemen.
Daar is iedereen ook vrij in. :) :)

Ik denk dat iedereen daar ook andere ervaringen mee heeft.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:25:45 #73
438527 MissButterflyy
pi_218560921
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:24 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik ook niet.
pi_218560929
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Die laatste mag van mij met prioriteit voor altijd van onze straten verwijderd worden.
Inburgeren, dat zouden wij beter moeten doen want helaas is het in sommige landen heel normaal dat vrouwen op straat worden geslagen en verkracht.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:26:55 #75
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Daar is iedereen ook vrij in. :) :)

Ik denk dat iedereen daar ook andere ervaringen mee heeft.
Oh zeker, maar het lijkt me vooral voor jezelf zo irritant leven. Het idee dat je altijd op je hoede moet zijn en het idee te hebben dat je daarmee controle hebt. Want de kans is aannemelijk dat je dat in dit soort zeldzame gevallen toch niet hebt.
pi_218560947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:26 schreef -river- het volgende:

[..]
Inburgeren, dat zouden wij beter moeten doen want helaas is het in sommige landen heel normaal dat vrouwen op straat worden geslagen en verkracht.
Uitgeprocedeerde asielzoeker is het, als ik het zo lees. Die aanrander.
Inburgeren lijkt me niet op zijn plaats?

Maar je zou voor dat soort vergrijpen toch gewoon iemand zijn status af moeten kunnen nemen. Ongewenst vreemdeling verklaren en uitzetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:26 schreef ZarB het volgende:

[..]
Oh zeker, maar het lijkt me vooral voor jezelf zo irritant leven. Het idee dat je altijd op je hoede moet zijn en het idee te hebben dat je daarmee controle hebt. Want de kans is aannemelijk dat je dat in dit soort zeldzame gevallen toch niet hebt.
Stel je niet zo aan.
pi_218560956
quote:

[..]
Zo ver zijn we al gezonken.
(Maar heb ik ook niet)
Kap eens met die onderbuik berichten de hele tijd en hou je bij de feiten.

Het wordt steeds veiliger in Nederland, jij hint op het tegenovergestelde. Juist de vele aandacht in deze zaak laat zien hoe ongebruikelijk het eigenlijk is dat een meisje van d'r fiets wordt getrokken en vermoord. Als het elke week gebeurde was deze reeks niet al 4 delen.
pi_218560964
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Hm nee, dan komen we op het punt en meteen een groot probleem dat we een uitgeprocedeerde asielzoeker terug moeten sturen.
pi_218560965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:22 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik werkte in de Kram en de eigenaar bracht al zijn personeel thuis.
Goed werkgeverschap.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:29:59 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560966
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we hopen dat deze idioot nergens meer ter wereld zich gaat inburgeren in de toekomst. Achter slot en grendel al zal dat onze samenleving miljoenen kosten.
pi_218560975
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:29 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Het wordt steeds veiliger in Nederland, jij hint op het tegenovergestelde. Juist de vele aandacht in deze zaak laat zien hoe ongebruikelijk het eigenlijk is dat een meisje van d'r fiets wordt getrokken en vermoord. Als het elke week gebeurde was deze reeks niet al 4 delen.
Ik denk dat vrouwen dat zelf wel kunnen bepalen, of ze zich 'steeds veiliger' voelen op straat.
Maar bedankt voor je bijdrage.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:33:07 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218560997
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:29 schreef Mansjester het volgende:

[..]

DolleMina hype
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218560999
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Laten we hopen dat deze idioot nergens meer ter wereld zich gaat inburgeren in de toekomst. Achter slot en grendel al zal dat onze samenleving miljoenen kosten.
Ja idd. Vrouwen in Afrika (of waar ie dan ook vandaan komt) hoeven van mij ook niet slachtoffer te worden van dit roofdier.
pi_218561004
Met alle respect, maar een 17 jarig meisje is vermoord. Waarom gaat het hier ineens over politieke stokpaardjes?
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:35:03 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218561015
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:33 schreef VEM2012 het volgende:
Met alle respect, maar een 17 jarig meisje is vermoord. Waarom gaat het hier ineens over politieke stokpaardjes?
quote:

[..]
Je doet zelf vrolijk mee???
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:36:32 #87
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218561026
quote:
Met alle respect, maar je komt inmiddels bijna 10 jaar op FOK! en vraagt je dit nog serieus af? :)
pi_218561028
quote:
Omdat de discussie zeker onder vrouwen op Instagram verschoven is dat ze veilig nachts over straat moeten kunnen naar aanleiding van dat bericht van Nienke 's Gravemade.

Groot gelijk natuurlijk, maar stap 1 daarin is het benoemen van specifieke problemen die zich moeilijk met hun (gemiddeld) politiek stemgedrag laten verdragen.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:37:05 #89
438527 MissButterflyy
pi_218561032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:31 schreef Landgeld het volgende:
Al die zogenaamde “GroenLinks “ dames met “ik heb recht op de nacht “ , maar ondertussen wel beleid kiezen die asielzoekers binnenlaat.
Love is in the air!

Misschien moeten ze die Instagram post ook in het Pools , Arabisch oid doen
Ik snap niet zo goed wat het stemmen van groen links te maken heeft met dat je vind dat vrouwen ook ‘s nachts veilig over straat moeten kunnen gaan en mannen hun poten thuis moeten houden.
Dat heeft niks met politiek te maken.

Om nog maar te zwijgen over de rest van je post. De VVD heeft gezorgd voor beleid dat jarenlang asielzoekers binnenlaat, en het ligt niet alleen aan asielzoekers dat vrouwen lastig worden gevallen.

Maar ik zie alweer een verschuiving van de dit soort boze witte mannen: eerst is het de schuld van de domme vrouwen en hun ouders dat ze zo laat alleen over straat gaan, nu kan de woede opschuiven naar de asielzoeker. Het zegt vooral iets over mannen zoals jou.
pi_218561042
quote:

[..]
(Maar heb ik ook niet)
Eens. Ik overwoog het al een tijdje maar heb het net besteld. Hier in Roosendaal schijnt in het bos ook een gek rond te lopen die overdag vrouwen aanrandt en ik wil daar veilig met de hont kunnen lopen.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:39:45 #91
438527 MissButterflyy
pi_218561050
Maar goed, als het topic op deze manier verder gaat ben ik weg. Ik kom wel weer als er nog nieuws is. :)
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:40:07 #92
367000 roos94
pi_218561052
Je snapt dat "wapens" zoals pepperspray en zakmesjes meebrengen ook tegen je gewerkt kan worden? Een sterke vent pakt dat gewoon af en dan is het ineens jouw probleem.
pi_218561057
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat vrouwen dat zelf wel kunnen bepalen, of ze zich 'steeds veiliger' voelen op straat.
Maar bedankt voor je bijdrage.
https://digitaal.scp.nl/ssn2020/sociale-veiligheid/

Dat kunnen ze inderdaad zelf bepalen. En op basis daaruit blijkt dat het onveilige gevoel afneemt, zoals je in de grafiek over gevoelens van veiligheid ziet.
pi_218561062
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:40 schreef roos94 het volgende:
Je snapt dat "wapens" zoals pepperspray en zakmesjes meebrengen ook tegen je gewerkt kan worden? Een sterke vent pakt dat gewoon af en dan is het ineens jouw probleem.
Die pepperspray is dan the least of your worries. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:42:25 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218561077
quote:

[..]
Ligt aan je baas. Als je zegt dat het uit veiligheidsoverwegingen is omdat je 's ochtends of 's avonds een bepaald stuk fietst, en je hebt een normale baas, gaat die er niet zo'n punt van maken lijkt me. Hooguit zeggen dat je wel moet zorgen dat je het goed verborgen houdt op het werk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218561080
quote:
Dan heb je tenminste nog een kans, anders heb je helemaal niks, zoals bij Lisa.
pi_218561089
quote:
Dat vind ik altijd zo'n kulargument.

Die sterke vent is sowieso al van plan om je iets aan te doen. Zonder pepperspray heb je nul kans en met pepperspray heeft hij evenveel kans als wanneer ie enkel z'n kracht gebruikt. Dan trek je als vrouw sowieso aan het kortste end.

Met spray heb je nog iets van een kans.
pi_218561095
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:43 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat vind ik altijd zo'n kulargument.

Die sterke vent is sowieso al van plan om je iets aan te doen. Zonder pepperspray heb je nul kans en met pepperspray heeft hij evenveel kans als wanneer ie enkel z'n kracht gebruikt. Dan trek je als vrouw sowieso aan het kortste end.

Met spray heb je nog iets van een kans.
Gewoon meer wapens, dan komt alles goed

Gr gr de VS
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218561102
Het is wachten op een verklaring van de politie

Misschien heeft geert wilders wel een van zijn vriendjes bij de politie gebeld en tegen ze gezegd ga naar dat AZC en pak iemand op

Reacties hier zijn allemaal wat voorbarig dat we al een dader hebben.

De politie mag vandaag wel iets gaan bekend maken aangezien de onrust wel groot is
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:45:31 #100
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218561103
quote:

[..]

Maar ook zonder 'de vele culturen die een heel ander gedachtegoed meekrijgen en neerstrijken in Nederland' zijn vrouwen die in het donker alleen fietsen/lopen minder veilig (dat zou logischerwijze niet zo moeten zijn, maar het is helaas wel zo). Het is niet zo dat er nooit iets dergelijks gebeurde voor pak 'm beet 1960 ofzo natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:46:04 #101
338319 ZarB
Piña colada
pi_218561108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:28 schreef -river- het volgende:

[..]
Stel je niet zo aan.
Zegt de vrouw die in NL met pepperspray en messen op zak over straat fietst.
pi_218561109
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Gr gr de VS
Hoe vaak ben jij al lastig gevallen in het bos?
pi_218561110
Wel beetje cru dat al die paginas die nu delen "Waarom zijn vrouwen nog steeds niet veilig?" ook dingen delen als "Geen mens is illegaal", je weet toch niet wat voor mafketels je binnenhaalt allemaal
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:47:00 #104
338319 ZarB
Piña colada
pi_218561120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar ook zonder 'de vele culturen die een heel ander gedachtegoed meekrijgen en neerstrijken in Nederland' zijn vrouwen die in het donker alleen fietsen/lopen minder veilig (dat zou logischerwijze niet zo moeten zijn, maar het is helaas wel zo). Het is niet zo dat er nooit iets dergelijks gebeurde voor pak 'm beet 1960 ofzo natuurlijk.
Nee dat zal, maar "goed opvoeden" gaat wel wat bemoeilijkt worden zo. Vergeleken met 1960 denk ik wel dat er méér gedachtegoed dat niet strookt met de onze het land binnenkomt.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:47:23 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218561128
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Hoe vaak ben jij al lastig gevallen in het bos?
Met enige regelmaat door al die schijthonden die daar los rondlopen

Wellicht is peperspray zo’n gek idee nog niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:47:26 #106
438527 MissButterflyy
pi_218561130
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:45 schreef klaasweetalles het volgende:

Misschien heeft geert wilders wel een van zijn vriendjes bij de politie gebeld en tegen ze gezegd ga naar dat AZC en pak iemand op

Reacties hier zijn allemaal wat voorbarig dat we al een dader hebben.

De politie mag vandaag wel iets gaan bekend maken aangezien de onrust wel groot is
Echt, dit is ook weer grote onzin zeg. :')
pi_218561136
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Gr gr de VS
Ik geloof niet dat vrouwen met wapens om zichzelf te verdedigen het probleem zijn in de VS :')
pi_218561137
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Met enige regelmaat door al die schijthonden die daar los rondlopen

Wellicht is peperspray zo’n gek idee nog niet
Als je aan het hardlopen was door een engerd op een brommertje ook? Die dan stil gaat staan en aan zijn gulp gaat friemelen?
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:50:49 #109
367000 roos94
pi_218561154
Gewoon standaard een ak47 mee in de rugzak.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:50:56 #110
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_218561157
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:40 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Dat kunnen ze inderdaad zelf bepalen. En op basis daaruit blijkt dat het onveilige gevoel afneemt, zoals je in de grafiek over gevoelens van veiligheid ziet.
Is er ook een peiling van 2025 beschikbaar :?
pi_218561180
ik denk dat een tasergun wel beste zou zijn als ik een wapen zou gaan dragen

tijdelijke verdoving

dan kan je ook niet aangeklaagd worden voor ernstig lichamelijk letsel
pi_218561190
Als er heel weinig informatie is dan worden de discussies altijd wel een beetje raar. @MissButterflyy

Dat is wel zo.

Fijne dag allemaal!
pi_218561212
quote:

[..]

Daar zal het vast aan liggen.
pi_218561214
Kent iedereen het spelletje steen, papier,schaar?

Leuk hoor pepperspray meenemen, maar als dat legaal wordt neemt de verdachte standaard een taser mee, waardoor de ander weer een mes mee neemt, en de volgende weer een klein vuurwapen, de volgende daarop een groot vuurwapen.

Dat dat niet de oplossing is blijkt wel in de VS.

Denk dat wat sociale controle het beste wapen is.
pi_218561215
quote:

[..]
Hoe zo zou dat onterecht zijn?
Je hebt liever censuur zoals in Rusland?
pi_218561222
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]
[..]
Je doet zelf vrolijk mee???
Ik doe helemaal niet mee. Wat hier feitelijk staat is: hier gaat Greetje weer misbruik van maken. Dezelfde boodschap dus: gebruik de ellende van een ander niet voor eigen gewin.
pi_218561226
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik doe helemaal niet mee. Wat hier feitelijk staat is: hier gaat Greetje weer misbruik van maken. Dezelfde boodschap dus: gebruik de ellende van een ander niet voor eigen gewin.
Maar dat doe je zelf door Geert erbij te betrekken in dit topic.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:02:43 #118
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218561228
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Als je aan het hardlopen was door een engerd op een brommertje ook? Die dan stil gaat staan en aan zijn gulp gaat friemelen?
Nee, maar dat zou ik wel echt heel grappig vinden
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218561229
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:36 schreef Dven het volgende:

[..]
Met alle respect, maar je komt inmiddels bijna 10 jaar op FOK! en vraagt je dit nog serieus af? :)
Ik heb nog geen goede reden gehoord…
pi_218561233
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:59 schreef Watmoetjenou het volgende:

Leuk hoor pepperspray meenemen, maar als dat legaal wordt neemt de verdachte standaard een taser mee, waardoor de ander weer een mes mee neemt, en de volgende weer een klein vuurwapen, de volgende daarop een groot vuurwapen.

En tot die tijd? Niet naar het bos gaan? Niet alleen skeeleren 's avonds? Niet meer 's ochtends hardlopen in de polder?
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:03:26 #121
367000 roos94
pi_218561234
quote:

En een beetje logisch nadenken waar je je wanneer begeeft en wat je doet in dit leven.

Als ik mijn dure iphone laat liggen op het terras om vervolgens een paar uur later terug te komen en te zien dat ie gestolen is, zal iedereen zeggen ja welke debiel laat ook zijn telefoon liggen op een openbare plek dat is je eigen fout.

Mensen denken dat ze onsterfelijk zijn.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:05:03 #122
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218561247
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:03 schreef -Spring het volgende:

[..]
En tot die tijd? Niet naar het bos gaan? Niet alleen skeeleren 's avonds? Niet meer 's ochtends hardlopen in de polder?
Wellicht is een soort donker kledingstuk met zo’n postvak aan je ogen een idee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218561253
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Omdat de discussie zeker onder vrouwen op Instagram verschoven is dat ze veilig nachts over straat moeten kunnen naar aanleiding van dat bericht van Nienke 's Gravemade.

Groot gelijk natuurlijk, maar stap 1 daarin is het benoemen van specifieke problemen die zich moeilijk met hun (gemiddeld) politiek stemgedrag laten verdragen.
Dat mens gebruikt net zo goed de ellende van een ander.
pi_218561254
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Wellicht is een soort donker kledingstuk met zo’n postvak aan je ogen een idee.
Dan komen de mannen niet in de verleiding idd
pi_218561256
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:03 schreef -Spring het volgende:

[..]
Nee, sociale controle zou toch gewoon de standaard moeten zijn?

Of wou jij tot die tijd wel even wapens gaan invoeren?
pi_218561264
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:45 schreef klaasweetalles het volgende:

Wat is dit nu weer voor een rare suggestie?
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:07:48 #127
236264 crew  capricia
pi_218561266
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:40 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Juist ja.
quote:
NOS.nl
Aantal meldingen van seksueel geweld is in twee jaar tijd sterk gestegen

Het aantal meldingen van seksueel geweld en grensoverschrijdend gedrag is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Dat blijkt uit een analyse van de cijfers tussen 2020 en 2022. In twee jaar tijd nam het aantal meldingen toe met 37 procent naar ruim 40.000, staat in een rapport van de regeringscommissaris seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Het gaat niet om aangiftes bij de politie, maar om meldingen bij hulpinstanties.
Aantal meldingen van seksueel geweld is in twee jaar tijd sterk gestegen - https://nos.nl/l/2541817
There is a name for it:
We call them Poor"
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:08:00 #128
367000 roos94
pi_218561267
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:05 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Welke sociale controle moet er midden in de nacht diep in een bos zijn :')
pi_218561271
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:08 schreef roos94 het volgende:

[..]
Welke sociale controle moet er midden in de nacht diep in een bos zijn :')
Ohja, want dit meisje fietste diep in het bos inderdaad :')
pi_218561273
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:08 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
verlaten industrieterrein(en) lijkt me redelijk vergelijkbaar.
pi_218561274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:05 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je bij de voorbeelden die ik noem?

En tot die tijd draag ik idd een wapen bij me. Dat ik enkel gebruik wanneer ik mezelf moet verdedigen.

Een heel primaire maar gezonde behoefte.
pi_218561275
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar dat doe je zelf door Geert erbij te betrekken in dit topic.
O ja, want buutenlaaanders erbij halen is zeldzaam op Fok!

Man, zonder terug te kijken durf ik met gemak te stellen dat reeds voordat ik dat schreef een aantal usual suspects begonnen waren.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:10:09 #133
367000 roos94
pi_218561276
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:08 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Het gebeurde toch in het bos of haal ik nu alle zaken door elkaar :?
pi_218561277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ligt aan je baas. Als je zegt dat het uit veiligheidsoverwegingen is omdat je 's ochtends of 's avonds een bepaald stuk fietst, en je hebt een normale baas, gaat die er niet zo'n punt van maken lijkt me. Hooguit zeggen dat je wel moet zorgen dat je het goed verborgen houdt op het werk :+
Ik denk dat je snel je spullen kan pakken als je wapens meeneemt naar je werk, en terecht.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_218561284
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:10 schreef roos94 het volgende:

[..]
Nogal ja

NWS / Vrouw slachtoffer van ernstig zedendelict op Weesperzijde
pi_218561288
alle vrouwen verplicht op mma

lijkt mij de beste oplossing

die dochter van peter aerts zou ik niet aanspreken iig
Groot fan van User Wotte
pi_218561293
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:10 schreef roos94 het volgende:

[..]
Het is vlak bij de Toekomst gebeurd. Daar is geen bos hoor. Dat is bij de Ziggo Dome, ArenA, enz.
pi_218561295
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist ja.
[..]
Aantal meldingen van seksueel geweld is in twee jaar tijd sterk gestegen - https://nos.nl/l/2541817
Iets met meldingsbereidheid.
Wat goed is overigens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:12:30 #139
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218561299
quote:

[..]
Juist ja.
[..]
Er is de laatste jaren veel meer aandacht voor seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dan is het niet zo gek dat het aantal meldingen stijgt en hoeft dat dus nog niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk vaker voorkomt.
Huilen dan.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:12:51 #140
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218561300
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:10 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik denk dat je snel je spullen kan pakken als je wapens meeneemt naar je werk, en terecht.
Als ie slim is niet. Want ook woon-werk verkeer valt onder aansprakelijkheid van de werkgever.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218561303
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:11 schreef Tjacka het volgende:

Gaaf landje
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:13:01 #142
367000 roos94
pi_218561304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is vlak bij de Toekomst gebeurd. Daar is geen bos hoor. Dat is bij de Ziggo Dome, ArenA, enz.
Ik las dat ze 50 min door het bos fietste. My bad.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:13:41 #143
367000 roos94
pi_218561308
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:11 schreef Tjacka het volgende:

Wedden dat dit bij Imane Khelif niet zou gebeuren. Dan slaat de moordenaar ff een rondje over.
pi_218561309
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Als ie slim is niet. Want ook woon-werk verkeer valt onder aansprakelijkheid van de werkgever.
Ja en?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_218561310
quote:

[..]
Paar km verderop waar het vlak, leeg en verlaten is. Zeker diep in de nacht.
1947-2016
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:13:54 #146
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218561311
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Er is de laatste jaren veel meer aandacht voor seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dan is het niet zo gek dat het aantal meldingen stijgt en hoeft dat dus nog niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk vaker voorkomt.
Bovendien kan een vluchtige blik het blousje in hier al tot gerekend worden.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:14:53 #147
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218561315
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:13 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja en?
Dat lijkt me voor zich spreken eigenlijk.
pi_218561322
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Bovendien kan een vluchtige blik het blousje in hier al tot gerekend worden.
Dat ook ja. Tegenwoordig is de drempel van schreeuwen wel wat oager geworden.

Maar dat heeft weinig van doen met deze idioterie uit het topic.
1947-2016
pi_218561346
quote:

Alsof volk wat dit soort gruwelijkheden kan uitvoeren zich ook maar ene zak aantrekt van wat wel of niet legaal is :')

Pepperspray o.i.d. is vooral defensief en had haar wellicht een kans gegeven
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:21:12 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218561361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:13 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Gaaf landje
Wat dat betreft kunnen we nog wel wat leren van veel veiligere landen zoals Qatar, Brunei, Indonesië, Oman, Bahrein...
pi_218561373
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:46 schreef DrDentz het volgende:
Wel beetje cru dat al die paginas die nu delen "Waarom zijn vrouwen nog steeds niet veilig?" ook dingen delen als "Geen mens is illegaal", je weet toch niet wat voor mafketels je binnenhaalt allemaal
Dat zijn dezelfde gekkies die morgen ook weer met een Pallievlag staan te zwaaien. Knettergek! Ze geven geen reet om het vermoorde meisje, enkel om hun eigen verdienmodel.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:23:35 #152
842 Zorro
Z
pi_218561382
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:03 schreef roos94 het volgende:

[..]
En een beetje logisch nadenken waar je je wanneer begeeft en wat je doet in dit leven.

Als ik mijn dure iphone laat liggen op het terras om vervolgens een paar uur later terug te komen en te zien dat ie gestolen is, zal iedereen zeggen ja welke debiel laat ook zijn telefoon liggen op een openbare plek dat is je eigen fout.

Mensen denken dat ze onsterfelijk zijn.
Nee dat is victim blaming, DaT MAg NieT!!!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:24:09 #153
236264 crew  capricia
pi_218561383
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat zegt dan ook niemand.
Het gesprek ging over het gevoel van veiligheid.

Je zou het zelfs door kunnen trekken: Lisa voelde zich zo veilig, dat ze zelfs snachts naar huis durfde te fietsen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218561384
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed wat het stemmen van groen links te maken heeft met dat je vind dat vrouwen ook ‘s nachts veilig over straat moeten kunnen gaan en mannen hun poten thuis moeten houden.
Dat heeft niks met politiek te maken.

Om nog maar te zwijgen over de rest van je post. De VVD heeft gezorgd voor beleid dat jarenlang asielzoekers binnenlaat, en het ligt niet alleen aan asielzoekers dat vrouwen lastig worden gevallen.

Maar ik zie alweer een verschuiving van de dit soort boze witte mannen: eerst is het de schuld van de domme vrouwen en hun ouders dat ze zo laat alleen over straat gaan, nu kan de woede opschuiven naar de asielzoeker. Het zegt vooral iets over mannen zoals jou.
Kan het ook allebei waar zijn?

Dat vrouwen ten alle tijden 24 uur per dag, 7 dagen in de week vrij over straat zouden moeten kunnen, is evident. Dat dit niet kan is in de eerste plaats een probleem gecreëerd door mannen.

Tegelijkertijd vind ik ook dat dit probleem sowieso verslechterd wanneer je de groei van conservatieve religies/gedachtengoed kunstmatig ondersteunt door ze van buitenaf binnen te halen. Met name in de islamitische cultuur is vrouwenonderdrukking een probleem met vervelende zichtbare uitwerkingen.

Zolang we dat beestje niet bij de naam noemen, en nalaten daar iets aan te doen, kun je maatregelen treffen tot je een ons weegt, maar is het m.i. dweilen met de kraan open.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:24:42 #155
842 Zorro
Z
pi_218561390
quote:

[..]
Oh de plek waar overdag al idioten rondlopen dus.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:27:08 #156
236264 crew  capricia
pi_218561406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:18 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Alsof volk wat dit soort gruwelijkheden kan uitvoeren zich ook maar ene zak aantrekt van wat wel of niet legaal is :')

Pepperspray o.i.d. is vooral defensief en had haar wellicht een kans gegeven
Al was het maar een paar minuten extra tijd.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:27:58 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218561409
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Al was het maar een paar minuten extra tijd.
Alle vrouwen een speed pedelec, net zo’n onzinnige optie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:29:50 #158
367000 roos94
pi_218561416
Overigens vraag ik me bij dit soort "mensen" altijd af hoe ze gewoon rustig verder kunnen leven na zo een daad en hoe je jezelf nog in de spiegel kan aankijken ..
pi_218561427
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:29 schreef roos94 het volgende:
Overigens vraag ik me bij dit soort "mensen" altijd af hoe ze gewoon rustig verder kunnen leven na zo een daad en hoe je jezelf nog in de spiegel kan aankijken ..
In principe kun je hem gewoon nog tegen komen in de Albert Heijn, ik weet niet of deze dader al is opgepakt
pi_218561433
quote:
Simpel, sociopaat en dat genees je niet met een therapietje.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:32:26 #161
8781 crew  Frutsel
pi_218561436
Kan me trouwens ook voorstellen dat degene die bij de 112-meldkamer dit telefoontje heeft gehad ook een aardige 'tik' heeft gehad. Ja het is je werk, maar dit gaat je niet in de koude kleren zitten als je hier "live bent bij geweest"
pi_218561437
quote:
Daar zijn dit soort figuren niet mee bezig, het zijn psychopaten. [op z'n minst]
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:33:09 #163
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218561442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:31 schreef DrDentz het volgende:

[..]
In principe kun je hem gewoon nog tegen komen in de Albert Heijn, ik weet niet of deze dader al is opgepakt
Een asielzoeker kom je eerder tegen in een Lidl denk ik zo
AZ
ALKMAAR
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:33:11 #164
236264 crew  capricia
pi_218561443
Over het gevoel van veiligheid gesproken:
We gaan het weekend in, veel vrouwen willen stappen, ook in Amsterdam.
En deze gestoorde gek loopt nog vrij rond. :r
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218561449
quote:
Ik denk niet dat een psychopaat daar enige moeite mee heeft.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:34:48 #166
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218561451
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:33 schreef capricia het volgende:
Ja, daar zal men zich in Amsterdam centrum druk om maken.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:36:32 #167
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218561465
quote:
Ik verwacht lege clubs dit weekend

Of nee, toch niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218561471
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:13 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Gaaf landje
doen ze in japan wel met ouderen en Israël
Groot fan van User Wotte
pi_218561474
quote:
Amsterdamned
pi_218561479
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:

[..]
Wedden dat dit bij Imane Khelif niet zou gebeuren. Dan slaat de moordenaar ff een rondje over.
die sla ik sowieso wel even over

:{
Groot fan van User Wotte
pi_218561482
quote:

Zaken benoemen.
Maar je bent vast niet meer welkom op de volgende mod borrel.
-
pi_218561483
quote:
Zo'n gek gaat vast niet op het Leidseplein tekeer.

En ik denk wel dat een iedereen wat extra op elkaar let na dit
pi_218561489
Er is toch een asielzoeker aangehouden of is dat weer een ander verhaal
pi_218561497
quote:

VVD, ook nu. ^O^

:+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_218561498
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij lijkt in dit topic heel erg op torentje. Op een andere manier, maar net zo los van iedere realiteit.
luister goser ik hou me altijd aan feiten en mogelijkheden binnen de feiten die in onze samenleving plaatsvinden.links of rechts

quote:
Er zijn inderdaad rapporten en onderzoeken die aangeven dat er binnen delen van de Nederlandse politie sprake kan zijn van (onbedoelde of structurele) discriminatie en racisme, onder andere via etnisch profileren. Hieronder een overzicht:

Etnisch profileren en discriminatie door politie
Amnesty International – "Proactief politieoptreden leidt tot discriminatie"

Volgens dit rapport worden mensen van kleur en mensen met een migratieachtergrond vaker onderworpen aan controles (identiteitscontrole, fouilleren) zonder objectieve rechtvaardiging — dit is een vorm van etnisch profileren en kan daardoor als discriminerend worden bestempeld
Amnesty International
.

Institutioneel racisme in Nederland (KIS)

Onderzoeken door KIS tonen aan dat er in diverse institutionele sectoren van Nederland – waaronder de politie – sprake kan zijn van institutioneel racisme. Politiesystemen en routines zouden onbedoeld groepen benadelen, zelfs als er geen expliciet discriminerend beleid is
KIS
.
Conclusie

Ja, er zijn aanwijzingen voor discriminatiepraktijken binnen de Nederlandse politie, met name in de vorm van etnisch profileren en institutionele vooroordelen.

De politie heeft stappen genomen — zoals uitbreiding van ECAD-P, trainingen, en beleid voor diversiteit — maar er is erkenning dat die aanpak versnipperd is en verbeterd moet worden.

Nederland staat op de radar van Europese instanties voor proactieve aanpak, maar er blijft werk te doen omtrent structurele veranderingen en bewustwording.

Kortom binnen de politie gebeuren ook dingen die het daglicht niet kunnen verdragen

Peter R. de Vries heeft daar ook in het verleden diverse keren op gewezen
pi_218561502
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:38 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zo'n gek gaat vast niet op het Leidseplein tekeer.

En ik denk wel dat een iedereen wat extra op elkaar let na dit
Welnee. En zeker niet als er flink gezopen wordt.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:43:03 #177
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218561511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
luister goser ik hou me altijd aan feiten en mogelijkheden binnen de feiten die in onze samenleving plaatsvinden.links of rechts
[..]
Kortom binnen de politie gebeuren ook dingen die het daglicht niet kunnen verdragen

Ja, het is alleen totaal offtopic geleuter.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:44:29 #178
5428 crew  miss_sly
pi_218561517
quote:
Ik denk niet dat dit erg veel invloed zal hebben.
Hooguit dat wat meiden wat meer op elkaar letten en groepjes vormen. Sowieso is centrum Amsterdam van een andere orde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218561520
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]

Etnisch profileren of patroon herkenning? Als je nu opzoekt welke groep vaker een misdrijf pleegt, is het niet zo gek dat er aan etnisch profileren gedaan wordt.
Als 8 van de 10 meeuwen op de dak van je auto poepen, zet je dan evengoed je auto in een gebied met meeuwen? Want die overige 2 doen dat niet.
pi_218561524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, het is alleen totaal offtopic geleuter.
Dat moet nog blijken als de politie met een verklaring komt waarom onze AZC figuur is aangehouden. Dan moet je de topic gewoon beter lezen.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:46:00 #181
5428 crew  miss_sly
pi_218561525
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:40 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
VVD, ook nu. ^O^

:+
Alleen gaat VVD aan die arbeidsmigrant sowieso niets doen. En dat hoeft ook niet, want als je zorgt dat de asielstroom opdroogt, heb je geen van dit soort problemen meer.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:46:00 #182
438527 MissButterflyy
pi_218561526
Het zal wel al benoemd zijn hier, maar geen link met de zaak van Lisa bij de opgepakte man.
Dus die idioot loopt nog vrij rond. :{
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:47:22 #183
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218561534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:45 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Dat moet nog blijken als de politie met een verklaring komt waarom onze AZC figuur is aangehouden. Dan moet je de topic gewoon beter lezen.
Dat AZC figuur was voor een zedenmisdrijf als ik me niet vergis.
pi_218561535
Weten we zeker dat het een man was? Wat als het een hele sterke en snelle vrouw was?
pi_218561537
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Alleen gaat VVD aan die arbeidsmigrant sowieso niets doen. En dat hoeft ook niet, want als je zorgt dat de asielstroom opdroogt, heb je geen van dit soort problemen meer.
Smiley gemist?
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:48:09 #186
438527 MissButterflyy
pi_218561540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:47 schreef DrDentz het volgende:
Weten we zeker dat het een man was? Wat als het een hele sterke en snelle vrouw was?
De politie noemde specifiek een man die ook op de fiets was. Wellicht had Lisa dat nog benoemd tijdens het telefoongesprek.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:48:31 #187
367000 roos94
pi_218561542
quote:
Als je een fok zolderkamer autist bent, heb je geen last van dit gespuis en deze problematiek. :7
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:50:35 #188
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218561563
Vraag me af of de politie al bij de laatste kroeg/ "grand cafe" is geweest waar ze gezien is. Wellicht dat daar een of ander figuur haar lastig heeft gevallen en gevolgd is.
pi_218561564
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:44 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Etnisch profileren of patroon herkenning? Als je nu opzoekt welke groep vaker een misdrijf pleegt, is het niet zo gek dat er aan etnisch profileren gedaan wordt.
Als 8 van de 10 meeuwen op de dak van je auto poepen, zet je dan evengoed je auto in een gebied met meeuwen? Want die overige 2 doen dat niet.
Gedragspatronen zijn nuttige signalen, maar nooit een garantie. Ze helpen bij het begrijpen of voorspellen, maar moeten altijd in de context en met nuance bekeken worden. Wat jij doet is alles op een hoop gooien.

Zo werkt dat niet in het oplossen van moordzaken
pi_218561571
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Vraag me af of de politie al bij de laatste kroeg/ "grand cafe" is geweest waar ze gezien is. Wellicht dat daar een of ander figuur haar lastig heeft gevallen en gevolgd is.
Natuurlijk doen ze dat
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:51:24 #191
5428 crew  miss_sly
pi_218561573
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Smiley gemist?
Nee, smiley vergeten :+
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:53:51 #192
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218561602
quote:
Goed om te zien dat de FOK! Detectives in topvorm zijn
AZ
ALKMAAR
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:53:53 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218561603
quote:
Je mag altijd naar 0800-7000 bellen om een anonieme tip te geven.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:54:51 #194
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218561608
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:53 schreef Durmada het volgende:

[..]
Zou de politie eigenlijk wel het fietspad zijn afgegaan op zoek naar sporen??
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218561623
De politie had al aangegeven dat heel de route wat is afgelegd op camera beelden is nagetrokken alleen de laatste zes zeven minuten blijkt onduidelijk daarin te zijn

heel toevallig weer

wist de dader dit? is dan ook een vraag
pi_218561644
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:47 schreef DrDentz het volgende:
Dan zijn we in de aap gelogeerd.
pi_218561651
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:44 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Natuurlijke vijanden importeren.
pi_218561667
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:55 schreef klaasweetalles het volgende:
De politie had al aangegeven dat heel de route wat is afgelegd op camera beelden is nagetrokken alleen de laatste zes zeven minuten blijkt onduidelijk daarin te zijn

heel toevallig weer

Het kan natuurlijk ook dat het 7 minuten heeft geduurd voor ze gevonden is.

Zegt niks over dat ze 7 minuten alleen heeft gefietst zonder camera.

Maar op die plek niet gevonden kennelijk
pi_218561670
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:53 schreef Durmada het volgende:

[..]
Ik mis nog een aantal usual suspects anders. Ga er vanuit dat de politie ze in dienst genomen heeft na de grote successen uit het verleden.
pi_218561673
Als je de serie Adolescence hebt gezien weet je dat jongens kunnen gaan moorden als meisjes ze niet zien staan en dat ze hun eigen codetaal hebben, 'de manosphere', dus misschien moet Adolescence verplichte kost worden op middelbare scholen
pi_218561690
quote:

[..]
[ x ]
Je kunt niet ontkennen dat Wilders gewoon keihard gelijk heeft. Maar aan gelijk hebben, hebben we helaas concreet gezien weinig.
Mja
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:59:47 #202
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218561692
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:53 schreef Dven het volgende:

[..]
Je mag altijd naar 0800-7000 bellen om een anonieme tip te geven.
Gedaan.
pi_218561697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:58 schreef DrDentz het volgende:
Als je de serie Adolescence hebt gezien weet je dat jongens kunnen gaan moorden als meisjes ze niet zien staan en dat ze hun eigen codetaal hebben, 'de manosphere', dus misschien moet Adolescence verplichte kost worden op middelbare scholen
Dat gaat toch over bekenden?

Lijkt me niet dat dat hier het geval is, dan hadden ze hem allang gezien ze met 112 aan de lijn zat
pi_218561699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:50 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Gedragspatronen zijn nuttige signalen, maar nooit een garantie. Ze helpen bij het begrijpen of voorspellen, maar moeten altijd in de context en met nuance bekeken worden. Wat jij doet is alles op een hoop gooien.

Zo werkt dat niet in het oplossen van moordzaken
Nee, maar als er regelmatig dezelfde herkomstgroep als dader eruit komt, is het niet raar dat er etnisch geprofileerd wordt. Een moordzaak oplossen is elke keer een nieuwe opgave, maar het resultaat kan dan niet verrassend zijn.
pi_218561702
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:58 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk ook dat het 7 minuten heeft geduurd voor ze gevonden is.

Zegt niks over dat ze 7 minuten alleen heeft gefietst zonder camera.

Maar op die plek niet gevonden kennelijk
Op de locatie waar de moord is gepleegd was er net toevallig geen camera

Gisteren is er door de gemeente besloten dat er op korte termijn een hele hoge camera geplaats gaat worden op de moord locatie

Van de overige route heeft de politie al de beelden nagekeken
pi_218561710
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:01 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Nee, maar als er regelmatig dezelfde herkomstgroep als dader eruit komt, is het niet raar dat er etnisch geprofileerd wordt. Een moordzaak oplossen is elke keer een nieuwe opgave, maar het resultaat kan dan niet verrassend zijn.
hoeveel moorden zijn er dan door dezelfde herkomst groep gepleegd dit jaar of de afgelopen vijf jaar

heb jij daar cijfers van? of ben je maar gewoon maar wat aan het typen

ik zie graag de cijfers van je
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:03:39 #207
367000 roos94
pi_218561711
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:58 schreef DrDentz het volgende:
Het was toch helemaal niet zeker of hij het had gedaan.
pi_218561715
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:03 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ehm ja na aflevering 1 al.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218561726
Testosteronbommen
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:06:45 #210
367000 roos94
pi_218561732
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:04 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ehm ja na aflevering 1 al.
Nou nee. Er bleef nog steeds een zweem van speculatie en onduidelijkheid door de hele serie heen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:07:41 #211
367000 roos94
pi_218561737
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:05 schreef Black_Baron het volgende:
Testosteronbommen
Jooooke stop toch met koken
Kom uit de keuken mn lieve joke
Ik wil gezellig samen met je testosteronnenbommen op mn nieuwe 3000euro fiets gaan plakken.
pi_218561738
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:05 schreef Black_Baron het volgende:
Testosteronbommen
Alle pubers zijn testosteron bommen, heeft er niks mee te maken. Dat is een knettergek figuur met enorme agressie problemen en ws allerlei psychische problemen.

Ik snap niet dat je een tijd met 112 belt, de politie moet zijn ingelicht en in de buurt zijn geweest, dat de dader nu nog zo lang vrij kan rondlopen.
Er is vast een daderprofiel doorgegeven door het meisje.
Vakman pur sang
pi_218561741
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:03 schreef roos94 het volgende:

[..]
Jawel je zag het al in de eerste of 2e aflevering
pi_218561748
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:06 schreef roos94 het volgende:

[..]
Nou nee. Er bleef nog steeds een zweem van speculatie en onduidelijkheid door de hele serie heen.
Kijk nog maar eens, het staat gewoon op cctv. De onduidelijkheid ging hooguit over of er meerderen vanaf wisten/het wapen hebben geleverd (aflevering 2 waar ze focussen op de cultuur op school), hoe het karakter van de dader is en hoe hij reageert op afwijzing (aflevering 3) en hoe zijn familie eronder lijdt (aflevering 4).

Verder redelijk offtopic maargoed.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218561763
quote:
Op de Instagram-pagina van de Amsterdamse politie zijn beelden gedeeld van drie weggebruikers waar de recherche naar op zoek is. Mogelijk hebben zij belangrijke informatie: zij reden tussen de eerder genoemde tijdstippen op de Hoterbergweg. De recherche schrijft: "Het gaat om de bestuurder van een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder." Van die eerste is geen beeld, maar van de laatste twee wel.
Hoe weten ze dan dat het bestelbusje daar reed?
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:14:27 #216
236264 crew  capricia
pi_218561781
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:12 schreef Eilatan het volgende:

[..]
Misschien via haar telefoon doorgekregen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218561786
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Misschien via haar telefoon doorgekregen?
Camera's langs die weg
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:15:36 #218
236264 crew  capricia
pi_218561796
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Camera's langs die weg
'er is geen beeld van'
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218561801
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:15 schreef capricia het volgende:

[..]
'er is geen beeld van'
Ohja oeps
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:19:39 #220
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_218561819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:12 schreef Eilatan het volgende:

[..]
misschien iets wat Lisa zelf nog heeft kunnen doorgeven
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_218561825
Ik denk niet dat zij tijd had om een uitgebreid daderprofiel te geven. Ik denk dat ze voornamelijk heeft gemeld dat ze achtervolgd werd.

Ik las op de Telegraaf “Tijdens het gesprek met het alarmnummer 112 kon de politie meeluisteren naar wat er gebeurde. Er was volgens insiders veel herrie te horen en op een gegeven moment werd de verbinding verbroken.

De politie heeft vervolgens de telefoon van Lisa razendsnel uitgepeild, waarna de al op weg zijnde agenten haar levenloos vonden in de berm van de Holterbergweg in Duivendrecht.”
pi_218561828
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:07 schreef roos94 het volgende:

[..]
Jooooke stop toch met koken
Kom uit de keuken mn lieve joke
Ik wil gezellig samen met je testosteronnenbommen op mn nieuwe 3000euro fiets gaan plakken.
Het stopt niet vanzelf.
pi_218561836
quote:

[..]
Juist ja.
[..]
We hadden het specifiek over het gevoel van onveiligheid van vrouwen.

Daarnaast is het goed om over een langere periode te kijken en niet specifiek 2 jaar.

Hier zie je een duidelijke trend:

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83723NED

Plus in dat artikel van jou wordt ook specifiek de wetswijziging genoemd. Het is dan ook logisch dat er meer meldingen zijn geweest. Plus er is ook meer aandacht in de media, wat tot meer meldingen leidt.
pi_218561861
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:21 schreef Mansjester het volgende:

[..]
We hadden het specifiek over het gevoel van onveiligheid van vrouwen.

Daarnaast is het goed om over een langere periode te kijken en niet specifiek 2 jaar.

Hier zie je een duidelijke trend:

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83723NED

Plus in dat artikel van jou wordt ook specifiek de wetswijziging genoemd. Het is dan ook logisch dat er meer meldingen zijn geweest. Plus er is ook meer aandacht in de media, wat tot meer meldingen leidt.
Lisa voelde zich zo veilig dat ze wel alleen op de fiets durfde.
We lezen allemaal hoe dat afgelopen is.

Ik wens alle vrouwen veel succes met de toegenomen gevoel van veiligheid.
pi_218561869
Groot fan van User Wotte
pi_218561874
Ik heb het topic niet gevolgd dus misschien is het hier al besproken, maar hoelang duurt het gemiddeld vanaf het moment dat je 112 belt en er iemand op af gestuurd gaat worden? Kom je bij 112 in de wacht of kan dit nooit gebeuren? En sturen ze direct een politiewagen op je af als je aangeeft dat je belt voor de politie of wordt een inschatting gemaakt a.d.h.v. wat je vertelt?

Niet per se in relatie tot deze zaak, maar ik ben gewoon benieuwd.
pi_218561893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:26 schreef Alaianaya het volgende:
Ik heb het topic niet gevolgd dus misschien is het hier al besproken, maar hoelang duurt het gemiddeld vanaf het moment dat je 112 belt en er iemand op af gestuurd gaat worden? Kom je bij 112 in de wacht of kan dit nooit gebeuren? En sturen ze direct een politiewagen op je af als je aangeeft dat je belt voor de politie of wordt een inschatting gemaakt a.d.h.v. wat je vertelt?

Normaal binnen een minuut wel hoor

Heb zelf wel vaker helaas 112 moeten bellen voor een ambulance, maar heb ook een p2000 app. De melding werd al doorgezet terwijl ze nog aan het uitvragen zijn.

Daarom is de eerste vraag ook altijd de locatie van het noodgeval.

Tegenwoordig zien ze het zelfs via je GPS op je telefoon
pi_218561908
quote:

Mijn ervaring was dat je niet in de wacht komt en er zo snel mogelijk een ambulance en politie (in mijn geval, er was sprake van een ongeval) gestuurd wordt als je aangeeft dat het serieus is.

Nou was dit wel ongeveer om de hoek bij het ziekenhuis, dus de tijd om er te komen was in mijn geval erg beperkt.

Dit was echter om 4 uur's nachts op een bijweg. Dan werkt er logischerwijs wat minder politie buiten uitgaansgebieden en eventuele alcoholcontrole en zal die tijd dus wat langer zijn.
pi_218561929
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:03 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
hoeveel moorden zijn er dan door dezelfde herkomst groep gepleegd dit jaar of de afgelopen vijf jaar

Kan niet per se over moord vinden, behalve een vage site: https://sociaalweb.nl/nie(...)autochtone%20vrouwen. .Maar wel deze bron, die aantoont dat bepaalde groepen vaker verdacht zijn:
https://longreads.cbs.nl/(...)-2022/criminaliteit/
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:44:54 #230
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218561977
quote:

Ze moeten binnen een kwartier te plekke zijn. Dat is de dienstrichtlijn.

Helaas is dat wel erg lang in geval van acuut levensgevaar. Maar helaas zijn hulpdiensten geen superhelden.
pi_218561987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:03 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
Misdaadcijfers van het CBS 2022:
Geregistreerde verdachten

Totaal verdachten van misdrijven 158.000

Nederlandse achtergrond: 73.000
Met migratieachtergrond: 84.000

En hoeveel procent van onze bevolking heeft een migratieachtergrond? Ze zijn wel echt oververtegenwoordigd.
pi_218562011
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:47 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

En hoeveel procent van onze bevolking heeft een migratieachtergrond? Ze zijn wel echt oververtegenwoordigd.

En totaal daders van misdrijven?
pi_218562033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Kan ik niet vinden.

Maar voor misdrijven zoals seksuele uitbuiting heeft 90% van de daders een migratieachtergrond. En is de recidive hoog.

Daar schrik je gewoon van, van die cijfers.

https://www.rijksoverheid(...)-terug-in-oud-gedrag
pi_218562041
quote:

[..]

Tel daarbij op dat personen vanaf de derde generatie allochtonen als 'autochtoon' worden gerekend en de cijfers dus in realiteit nog veel ernstiger zijn. Alsof je een olifant ineens een giraffe gaat noemen. Het zal mij niet verbazen dat de dader ook een migratieachtergrond heeft en hij hier dus eigenlijk niet had moeten zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218562042
pi_218562046
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:52 schreef Nober het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)toffers-in-rotterdam

Deze gaat over moord.
Als je dan ook kijkt naar de samenstelling van de stad, is de conclusie al gauw duidelijk.
https://allecijfers.nl/gemeente/rotterdam/
Dit staat natuurlijk los van dit misdrijf, maar toont wel aan dat daders vaker een migratieachtergrond hebben.
pi_218562047
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:56 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Kan ik niet vinden.

Maar voor misdrijven zoals seksuele uitbuiting heeft 90% van de daders een migratieachtergrond. En is de recidive hoog.

https://www.rijksoverheid(...)-terug-in-oud-gedrag
Heel vreemd, terwijl ze in het buitenland vrouwen toch hetzelfde behandelen dan hier.
pi_218562056
Bedankt Halsema en Timmermans
pi_218562072
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:00 schreef harrievankempen het volgende:
Politici die een groot voorstander zijn van de culturele verrijking mag dit zeker worden aangerekend. Ze stellen ze bevolking willens en wetens bloot aan dit soort gevaren want het is door de jaren heen inmiddels wel bekend wat voor vlees in de kuip je importeert.
pi_218562085
quote:

[..]

Als Harvard autoriteit benader ik dit op een andere manier en ik heb recht van spreken.

Eerlijk gezegd schrik ik wel van de hoge cijfers van criminaliteit van mensen met een Nederlands achtergrond.

Uiteindelijk is de beoordeling wat is het totaal van de misdrijven en wat is het procentueel gezien in vergelijking met elkaar

Procentueel kun je gewoon stellen dat autochtone Nederlanders bijna net zoveel criminele activiteiten plegen als allochtone Nederlanders. Ik schaam me wel hiervoor

Het gegeven dat er meer of minder van de waarden zijn waarmee je vergelijkt is helemaal niet relevant. Alleen totalen zijn relevant in met verhoudingen met de aantallen.

De rest is niet anders dan suggestief proberen de werkelijkheid anders neer te zetten om ergens op te kunnen wijzen om gelijk te krijgen.

ZO doen wij dat niet op Harvard.
pi_218562094
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:05 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Als Harvard autoriteit benader ik dit op een andere manier en ik heb recht van spreken.

Eerlijk gezegd schrik ik wel van de hoge cijfers van criminaliteit van mensen met een Nederlands achtergrond.

Uiteindelijk is de beoordeling wat is het totaal van de misdrijven en wat is het procentueel gezien in vergelijking met elkaar

Procentueel kun je gewoon stellen dat autochtone Nederlanders bijna net zoveel criminele activiteiten plegen als allochtone Nederlanders. Ik schaam me wel hiervoor

Het gegeven dat er meer of minder van de waarden zijn waarmee je vergelijkt is helemaal niet relevant. Alleen totalen zijn relevant in met verhoudingen met de aantallen.

De rest is niet anders dan suggestief proberen de werkelijkheid anders neer te zetten om ergens op te kunnen wijzen om gelijk te krijgen.

_O- love you.

Het is vast een klein rondreizend groepje. :D
pi_218562095
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Politici die een groot voorstander zijn van de culturele verrijking mag dit zeker worden aangerekend. Ze stellen ze bevolking willens en wetens bloot aan dit soort gevaren want het is door de jaren heen inmiddels wel bekend wat voor vlees in de kuip je importeert.
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:00 schreef harrievankempen het volgende:
Eens hoor, maar voor de 100e keer, de dader hiervan is nog niet bekend
pi_218562104
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:07 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
[..]
Eens hoor, maar voor de 100e keer, de dader hiervan is nog niet bekend
Maak maar eens een ritje door Duivendrecht en dan weet je genoeg...
pi_218562109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:23 schreef klaasweetalles het volgende:
De vraag moet eerder zijn moeten die asielzoekers rond dat tijdstip niet binnen zijn in een azc

Ben jij werkelijk zo achterlijk? :')
pi_218562110
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Maak maar eens een ritje door Duivendrecht en dan weet je genoeg...
Joh, maar waarom nu al die speculaties?
pi_218562114
quote:

[..]

Probleem hiervan is dat 2e of 3e generatie allochtonen gerekend worden als autochtoon volgens mij (correct me if im wrong). Dus ook die cijfers kunnen afwijken.

Hoop mensen schrikken als ze dat weten. Voor sommige mensen is het nog een ver van je bed show terwijl andere er middenin wonen.
pi_218562115
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:11 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Joh, maar waarom nu al die speculaties?
Omdat er misschien in 1 week tijd bij 3 andere incidenten ook al asielzoekers bij betrokken zijn?
pi_218562124
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:07 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
_O- love you.

Het is vast een klein rondreizend groepje. :D
De realiteit in dit geval is dat de politie bij het eerste incident in dat gebied heeft aangegeven dat het gepleegd is door een donkere man, dat heeft het slachtoffer kenbaar gemaakt

Waarschijnlijk zal deze dader wel iets te maken kunnen hebben met de slachtoffer van deze topic

Alle CBS cijfertjes zijn helemaal niet relevant. Ik heb je uitgelegd hoe dat benaderd moet worden en dat heb jij maar aan te nemen en op te volgen.
pi_218562130
quote:

Aah, dus als in een klas van 10 kinderen Jantje 50% van de misdrijven pleegt is dat helemaal niet relevant. De andere 9 kinderen plegen samen immers ook 50% van de misdrijven!

Ik zou je basisschoolboeken nog maar een keer opzoeken Klaas :W
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:17:04 #250
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218562135
Vervelend gespeculeer hiero.
Er is nog niets bekend, behalve dat het een man is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218562136
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:12 schreef DefKu het volgende:

[..]
Omdat er misschien in 1 week tijd bij 3 andere incidenten ook al asielzoekers bij betrokken zijn?
Ja, alleen worden hier 3 zaken door elkaar gehaald.

Dit topic heeft niks te maken met dat in Zeist, en zo ook niet met de zaak op de Weesperzijde. Dat laatste is nog een mogelijkheid, maar daar zijn vooralsnog geen aanwijzingen voor aldus de politie.

Dus hou die discussie dan even in die topics in plaats van nu hier al te hard gaan roeptoeteren.

Mocht het wel zo zijn roeptoeter ik net zo hard met jullie mee. Maar voor nu is dat onzinnige speculatie
pi_218562154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:16 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Aah, dus als in een klas van 10 kinderen Jantje 50% van de misdrijven pleegt is dat helemaal niet relevant. De andere 9 kinderen plegen samen immers ook 50% van de misdrijven!

Ik zou je basisschoolboeken nog maar een keer opzoeken Klaas :W
Gelachen :)

Zo ik ga even de stad in. :W
pi_218562182
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:23 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Gelachen :)

Zo ik ga even de stad in. :W
Moet je niet eerst je luier verschonen
pi_218562220
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:17 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja, alleen worden hier 3 zaken door elkaar gehaald.

Dit topic heeft niks te maken met dat in Zeist, en zo ook niet met de zaak op de Weesperzijde. Dat laatste is nog een mogelijkheid, maar daar zijn vooralsnog geen aanwijzingen voor aldus de politie.

Dus hou die discussie dan even in die topics in plaats van nu hier al te hard gaan roeptoeteren.

Mocht het wel zo zijn roeptoeter ik net zo hard met jullie mee. Maar voor nu is dat onzinnige speculatie
Jij wil beweren dat het aannemelijk is dat er twee verschillende daders in hetzelfde gebied en in dezelfde periode dezelfde soort vergrijpen plegen?

Die kans is vrijwel nihil.
pi_218562223
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:17 schreef Hyperdude het volgende:
Bron?
pi_218562230
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alle pubers zijn testosteron bommen, heeft er niks mee te maken. Dat is een knettergek figuur met enorme agressie problemen en ws allerlei psychische problemen.

Ik snap niet dat je een tijd met 112 belt, de politie moet zijn ingelicht en in de buurt zijn geweest, dat de dader nu nog zo lang vrij kan rondlopen.
Er is vast een daderprofiel doorgegeven door het meisje.
Deze gasten zoeken naar een zwak persoon die afgezonderd is van de groep om toe te kunnen slaan. Misschien is hij haar wel al een tijdje achterna gefietst en heeft hij pas toegeslagen toen zij buiten bewoond gebied was.
Ik werk dag in dag uit met mensen met een forensisch kader. Ze denken totaal anders dan een doorsnee persoon als het gaat om respect voor de ander zijn integriteit of ruimte of wat dan ook. Zij pakken wat ze kunnen pakken en toetsen het niet aan de normen of waarden. Ze missen ook een stukje empathie omdat het heel erg egocentrische en egoïstische voorop staat.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:36:29 #257
367000 roos94
pi_218562235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:34 schreef Wotte het volgende:

[..]
Jij wil beweren dat het aannemelijk is dat er twee verschillende daders in hetzelfde gebied en in dezelfde periode dezelfde soort vergrijpen plegen?

pi_218562251
Als vrouw moet je op je telefoon zo'n hotkey hebben om gelijk een live stream op YouTube te zetten. Staat zo'n verkrachter in ieder geval met zijn snuit op internet. Wie weet zou het zelfs je leven kunnen redden.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:39:39 #259
367000 roos94
pi_218562256
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:39 schreef Joppiez het volgende:
Als vrouw moet je op je telefoon zo'n hotkey hebben om gelijk een live stream op YouTube te zetten. Staat zo'n verkrachter in ieder geval met zijn snuit op internet. Wie weet zou het zelfs je leven kunnen redden.
Ja, maak een wilde stier nog woester :')
pi_218562257
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:17 schreef Hyperdude het volgende:
Geen nieuws alleen op Telegraaf premium een uitleg over de werkwijze van oa politie en instanties:
Complex en extreem gevoelig: zo gaat recherche te werk in schokkende moordzaken zoals die van Lisa (17)
pi_218562259
quote:

[..]

Wat soort vergrijpen? Eentje is seksueel misbruikt, de ander vermoord.
pi_218562260
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:36 schreef roos94 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Lijkt mij bijzonder sterk verhaal in de context van seksueel geweld tegen willekeurige vrouwelijke voorbijgangers.

Ik geloof er geen hol van.
pi_218562268
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:39 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik denk dat de dader in deze sowieso niet de intentie had om het slachtoffer te laten ontglippen. Dus als het een verschil had gemaakt, dan alleen in de positieve richting.
pi_218562269
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:40 schreef Wotte het volgende:

[..]
Lijkt mij bijzonder sterk verhaal in de context van seksueel geweld tegen willekeurige vrouwelijke voorbijgangers.

De delicten (zoals we ze nu kennen), zijn wel verschillend van aard.

En als het dezelfde dader betreft is dat zo vast te stellen met een DNA testje.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:43:33 #265
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218562278
quote:

[..]

aanranding en moord zijn hetzelfde soort vergrijp ja? :?

Overigens is er een waslijst aan steden waar op hetzelfde moment (serie)moordenaars actief zijn geweest. NiHiL!!!!!
pi_218562279
quote:

[..]

Ok. En nu?
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:43:55 #267
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218562281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:39 schreef roos94 het volgende:

[..]
Wat kun je nog meer uitlokken als 17-jarige dan met ernstig geweld om het leven worden gebracht?
pi_218562282
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:40 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Wat soort vergrijpen? Eentje is seksueel misbruikt, de ander vermoord.
Maar goed vaak is de intentie wel seksueel geweld bij dit soort aanvallen op willekeurige vrouwelijke voorbijgangers. Het is ook niet schering en inslag dat iemand bij wijze van spreken de bosjes wordt ingetrokken.

Vandaar lijkt mij bijzonder sterk dat dit twee verschillende daders zijn. Ik acht het waarschijnlijker dat ze 'm hiervoor ook op de korrel hebben maar dit is ontegenzeggelijk natuurlijk maatschappelijk explosief.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:44:45 #269
438527 MissButterflyy
pi_218562285
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Deze gasten zoeken naar een zwak persoon die afgezonderd is van de groep om toe te kunnen slaan. Misschien is hij haar wel al een tijdje achterna gefietst en heeft hij pas toegeslagen toen zij buiten bewoond gebied was.
Ik werk dag in dag uit met mensen met een forensisch kader. Ze denken totaal anders dan een doorsnee persoon als het gaat om respect voor de ander zijn integriteit of ruimte of wat dan ook. Zij pakken wat ze kunnen pakken en toetsen het niet aan de normen of waarden. Ze missen ook een stukje empathie omdat het heel erg egocentrische en egoïstische voorop staat.
Groot deel van die mensen heeft een antisociale persoonlijkheidsstoornis.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:45:00 #270
367000 roos94
pi_218562288
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat kun je nog meer uitlokken als 17-jarige dan met ernstig geweld om het leven worden gebracht?
Die 112 call zal eenzelfde soort trigger zijn geweest als een youtube filmpje streamen
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:45:54 #271
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218562292
quote:

[..]

Naar mijn weten is er geen duidelijkheid of er in geval van Lisa sprake was van seksueel geweld (verkrachting o.i.d.)
pi_218562293
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:43 schreef Wotte het volgende:

[..]
Maar goed vaak is de intentie wel seksueel geweld bij dit soort aanvallen op willekeurige vrouwelijke voorbijgangers. Het is ook niet schering en inslag dat iemand bij wijze van spreken de bosjes wordt ingetrokken.

Vandaar lijkt mij bijzonder sterk dat dit twee verschillende daders zijn. Ik acht het waarschijnlijker dat ze 'm hiervoor ook op de korrel hebben maar dit is ontegenzeggelijk natuurlijk maatschappelijk explosief.
Natuurlijk is de kans er, dat onken ik dan ook niet.

Maar de kans dat het niet zo is is er ook. Om daarom in dit specifieke topic al te gaan speculeren over die AZCer. Lijkt me nogal onnodig zolang we niks weten.
pi_218562295
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:43 schreef Wotte het volgende:

[..]

Hoe lang duurt een DNA test eigenlijk? Om kijken of er een match is tussen die opgepakte man en sporen op Lisa.
pi_218562298
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:45 schreef roos94 het volgende:

[..]
Die 112 call zal eenzelfde soort trigger zijn geweest als een youtube filmpje streamen
Waarom denk je dat het een trigger was of is? Zoals het er naar uit ziet zat hij al achter het meisje aan / zijn intentie stond al vast.
pi_218562304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:39 schreef Joppiez het volgende:
Ik geef mijn dochter gewoon traangas met hoge CS gehalte mee. Gaf ik vroeger ook mee aan mijn zussen. Die hebben het twee keer gebruikt en de dader (een bekende) heeft ze daarna nooit meer lastig gevallen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:48:27 #276
367000 roos94
pi_218562306
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:46 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Waarom denk je dat het een trigger was of is? Zoals het er naar uit ziet zat hij al achter het meisje aan / zijn intentie stond al vast.
Je weet helemaal niet wat zijn intentie was. Misschien was het een rape gone wrong of robbery gone wrong. Is hij geflipt toen ze 112 belde.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:49:16 #277
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218562309
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:45 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dat zou best kunnen. Maar dat is toch geen reden om dan maar niet te bellen? Haar intuïtie had het bij het juiste eind. En dat belletje is een van de weinige aanknopingspunten tot dusver.
pi_218562310
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hoe lang duurt een DNA test eigenlijk? Om kijken of er een match is tussen die opgepakte man en sporen op Lisa.
Kan vaak wel binnen 72 uur
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:49:38 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218562311
Lekker speculeren jongens (m/v/x/q).
Huilen dan.
pi_218562326
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:48 schreef roos94 het volgende:

[..]
Je weet helemaal niet wat zijn intentie was. Misschien was het een rape gone wrong of robbery gone wrong. Is hij geflipt toen ze 112 belde.
Je hebt iets als aannemelijkheid. Wat we weten is dat het in een zeer korte periode gebeurd is, en er sprake is van "ernstig geweld". Meer weten we niet. Maar de politie zegt niet vaak dat er "ernstig geweld" heeft plaatsgevonden, dus ik denk bijvoorbeeld dat ze ernstig verminkt was of haar gezicht was ingeslagen. Allemaal speculatie, maar dat komt omdat het niet zo vaak gebeurd dat de politie dit expliciet zo vermeldt.

En ja, dat geeft ook de suggestie dat de dader met voorbedachte rade handelde.
Lijkt me aannemelijker dat de aannames die jij maakt.
pi_218562331
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:48 schreef roos94 het volgende:

[..]
Lijkt me wel het meest aannemelijke scenario.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:53:13 #282
421867 greysbones
pi_218562332
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je hebt iets als aannemelijkheid. Wat we weten is dat het in een zeer korte periode gebeurd is, en er sprake is van "ernstig geweld". Meer weten we niet. Maar de politie zegt niet vaak dat er "ernstig geweld" heeft plaatsgevonden, dus ik denk bijvoorbeeld dat ze ernstig verminkt was of haar gezicht was ingeslagen. Allemaal speculatie, maar dat komt omdat het niet zo vaak gebeurd dat de politie dit expliciet zo vermeldt.

speculaties heeft sowieso weinig zin
ook of het 1 aannemelijker is dan het ander
pi_218562337
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:53 schreef greysbones het volgende:

[..]
Zonder speculatie is er op dit moment ook geen discussie. Dus het topic kan dan net zo goed op slot totdat de politie met meer info komt.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:54:12 #284
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218562338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Deze mate van geweld doet een hoge emotiegraad bij de dader vermoeden (Woede, verdriet?) Dus in die zin ga ik met je mee dat er intentie lijkt te zijn.

Een verkrachter of pickpocket zou eerder vluchten bij een 112-belletje want dat zijn in de basis laffe daden.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:54:23 #285
367000 roos94
pi_218562341
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zou best kunnen. Maar dat is toch geen reden om dan maar niet te bellen? Haar intuïtie had het bij het juiste eind. En dat belletje is een van de weinige aanknopingspunten tot dusver.
Ik zeg ook niet dat ze fout gehandeld heeft. Natuurlijk zou iedereen 112 bellen indien mogelijk. Maar je weet niet hoe het was gelopen als ze dat niet deed. Dat zullen we nooit weten. Door 112 te bellen is die man misschien bang geworden gepakt te worden, terwijl hij dacht een makkelijke prooi te hebben zonder toeschouwers. In een paniek heeft hij haar misschien gedood terwijl bijvoorbeeld verkrachting de wens was.
pi_218562342
Wat moet zoiets afschuwelijk eng zijn om mee te maken zeg, als jong meisje. Woman's nightmare...
Maar snap ook eigenlijk echt voor geen meter dat je dan om zo'n tijdstip op zo'n afgelegen stuk gaat fietsen in je fucking eentje. Dat doet bijna niemand van het vrouwelijk geslacht toch? Mijn vrouwelijke collega's gaan 's avonds nog geen eens alleen naar huis door een hier eigenlijk knetterveilig stadje fietsen. Maar dan zo'n terrein waar bijna geen mens is op dat tijdstip. Dat durven en maar weinig. En nu zie je dus ook echt het worst-case scenario hier.

Moeten echt afschuwelijke laatste momenten van je leven zijn zoiets!
Eens kijken
pi_218562344
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:49 schreef Isdatzo het volgende:
Lekker speculeren jongens (m/v/x/q).
Je zou haast zeggen dat het een forum is.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:55:51 #288
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218562345
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:55 schreef klaasweetalles het volgende:

heel toevallig weer

Natuurlijk wist de dader dit. Die heeft jarenlange studie gevolgd in het herkennen van donkere plekken en wist zodoende dat ie niet iemand zou moeten vermoorden in drukbezocht, goed verlicht gebied.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:55:52 #289
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218562346
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:53 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wie weet leest er een agent mee en krijgt een baantjer-ingeving door die bagger hier.
pi_218562351
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:54 schreef Maharski het volgende:
Wat moet zoiets afschuwelijk eng zijn om mee te maken zeg, als jong meisje. Woman's nightmare...
Maar snap ook eigenlijk echt voor geen meter dat je dan om zo'n tijdstip op zo'n afgelegen stuk gaat fietsen in je fucking eentje. Dat doet bijna niemand van het vrouwelijk geslacht toch? Mijn vrouwelijke collega's gaan 's avonds nog geen eens alleen naar huis door een hier eigenlijk knetterveilig stadje fietsen. Maar dan zo'n terrein waar bijna geen mens is op dat tijdstip. Dat durven en maar weinig. En nu zie je dus ook echt het worst-case scenario hier.

Moeten echt afschuwelijke laatste momenten van je leven zijn zoiets!
Dat zou gewoon moeten kunnen natuurlijk en veelal kan dat ook wel.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:57:28 #291
421867 greysbones
pi_218562354
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wie weet leest er een agent mee en krijgt een baantjer-ingeving door die bagger hier.
lijkt me ook ja
Hou vooral FOK! forum in de gaten
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:58:07 #292
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218562357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:54 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat ze fout gehandeld heeft. Natuurlijk zou iedereen 112 bellen indien mogelijk. Maar je weet niet hoe het was gelopen als ze dat niet deed. Dat zullen we nooit weten. Door 112 te bellen is die man misschien bang geworden gepakt te worden, terwijl hij dacht een makkelijke prooi te hebben zonder toeschouwers. In een paniek heeft hij haar misschien gedood terwijl bijvoorbeeld verkrachting de wens was.
Maar op brute moord staat een veel zwaardere straf?
pi_218562361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:56 schreef Wotte het volgende:
Dat zou gewoon moeten kunnen natuurlijk en veelal kan dat ook wel.
Je moet het maar durven iig als jong meisje.
Doorgaans toch voor de meesten dé grote angst 's nachts: in je eentje naar huis fietsen. En dan vooral dat soort plekken. Brrrr.
Eens kijken
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:58:28 #294
438527 MissButterflyy
pi_218562362
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Deze mate van geweld doet een hoge emotiegraad bij de dader vermoeden (Woede, verdriet?) Dus in die zin ga ik met je mee dat er intentie lijkt te zijn.

Een verkrachter of pickpocket zou eerder vluchten bij een 112-belletje want dat zijn in de basis laffe daden.
Of zwaar onder invloed van drugs. Dan kunnen mensen ook heel erg agressief worden.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:58:35 #295
367000 roos94
pi_218562364
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar op brute moord staat een veel zwaardere straf?
Hij was toch mogelijk in paniek en wilde niet dat ze ging praten.
pi_218562365
quote:

[..]
Die kerel van Lucky Letters?
pi_218562379
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef roos94 het volgende:

[..]
Denk dat je te gecompliceerd denkt. Dit soort lui gaan op pad met een bepaalde intentie en daar is het meeste mee gezegd.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:02:48 #298
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218562382
quote:

[..]
Lijkt me waarschijnlijker dat 'ie ergens halverwege het topic het niet meer aankan en z'n ogen eruit steekt om verder leed te voorkomen.
Huilen dan.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:03:24 #299
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218562386
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Of zwaar onder invloed van drugs. Dan kunnen mensen ook heel erg agressief worden.
Dat kan zeker als katalysator werken in zo'n geval.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dat duidt dan ook nog eens op zwakbegaafdheid. Het profiel wordt steeds nauwer :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Die kerel van Lucky Letters?
Juist, maar die werkt tegenwoordig bij de PoPo in Maastricht dus dit zal buiten zijn rayon vallen.
pi_218562390
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En/of "gewoon" de zoveelste verwarde die dit doet onder invloed van de stemmetjes in zijn hoofd ofzo.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:14:44 #301
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218562473
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')