Ja, alleen worden hier 3 zaken door elkaar gehaald.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:12 schreef DefKu het volgende:
[..]
Omdat er misschien in 1 week tijd bij 3 andere incidenten ook al asielzoekers bij betrokken zijn?
Gelachenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:16 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Aah, dus als in een klas van 10 kinderen Jantje 50% van de misdrijven pleegt is dat helemaal niet relevant. De andere 9 kinderen plegen samen immers ook 50% van de misdrijven!
Ik zou je basisschoolboeken nog maar een keer opzoeken Klaas
Moet je niet eerst je luier verschonenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Gelachen![]()
Zo ik ga even de stad in.
Jij wil beweren dat het aannemelijk is dat er twee verschillende daders in hetzelfde gebied en in dezelfde periode dezelfde soort vergrijpen plegen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja, alleen worden hier 3 zaken door elkaar gehaald.
Dit topic heeft niks te maken met dat in Zeist, en zo ook niet met de zaak op de Weesperzijde. Dat laatste is nog een mogelijkheid, maar daar zijn vooralsnog geen aanwijzingen voor aldus de politie.
Dus hou die discussie dan even in die topics in plaats van nu hier al te hard gaan roeptoeteren.
Mocht het wel zo zijn roeptoeter ik net zo hard met jullie mee. Maar voor nu is dat onzinnige speculatie
Bron?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:17 schreef Hyperdude het volgende:
Vervelend gespeculeer hiero.
Er is nog niets bekend, behalve dat het een man is.
Deze gasten zoeken naar een zwak persoon die afgezonderd is van de groep om toe te kunnen slaan. Misschien is hij haar wel al een tijdje achterna gefietst en heeft hij pas toegeslagen toen zij buiten bewoond gebied was.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alle pubers zijn testosteron bommen, heeft er niks mee te maken. Dat is een knettergek figuur met enorme agressie problemen en ws allerlei psychische problemen.
Ik snap niet dat je een tijd met 112 belt, de politie moet zijn ingelicht en in de buurt zijn geweest, dat de dader nu nog zo lang vrij kan rondlopen.
Er is vast een daderprofiel doorgegeven door het meisje.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:34 schreef Wotte het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat het aannemelijk is dat er twee verschillende daders in hetzelfde gebied en in dezelfde periode dezelfde soort vergrijpen plegen?
Die kans is vrijwel nihil.
Ja, maak een wilde stier nog woesterquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:39 schreef Joppiez het volgende:
Als vrouw moet je op je telefoon zo'n hotkey hebben om gelijk een live stream op YouTube te zetten. Staat zo'n verkrachter in ieder geval met zijn snuit op internet. Wie weet zou het zelfs je leven kunnen redden.
Geen nieuws alleen op Telegraaf premium een uitleg over de werkwijze van oa politie en instanties:quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:17 schreef Hyperdude het volgende:
Vervelend gespeculeer hiero.
Er is nog niets bekend, behalve dat het een man is.
Wat soort vergrijpen? Eentje is seksueel misbruikt, de ander vermoord.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:34 schreef Wotte het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat het aannemelijk is dat er twee verschillende daders in hetzelfde gebied en in dezelfde periode dezelfde soort vergrijpen plegen?
Lijkt mij bijzonder sterk verhaal in de context van seksueel geweld tegen willekeurige vrouwelijke voorbijgangers.quote:
Ik denk dat de dader in deze sowieso niet de intentie had om het slachtoffer te laten ontglippen. Dus als het een verschil had gemaakt, dan alleen in de positieve richting.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja, maak een wilde stier nog woester
De delicten (zoals we ze nu kennen), zijn wel verschillend van aard.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:40 schreef Wotte het volgende:
[..]
Lijkt mij bijzonder sterk verhaal in de context van seksueel geweld tegen willekeurige vrouwelijke voorbijgangers.
Ik geloof er geen hol van.
aanranding en moord zijn hetzelfde soort vergrijp ja?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:34 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ok. En nu?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:40 schreef Wotte het volgende:
[..]
Lijkt mij bijzonder sterk verhaal in de context van seksueel geweld tegen willekeurige vrouwelijke voorbijgangers.
Wat kun je nog meer uitlokken als 17-jarige dan met ernstig geweld om het leven worden gebracht?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja, maak een wilde stier nog woester
Maar goed vaak is de intentie wel seksueel geweld bij dit soort aanvallen op willekeurige vrouwelijke voorbijgangers. Het is ook niet schering en inslag dat iemand bij wijze van spreken de bosjes wordt ingetrokken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:40 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Wat soort vergrijpen? Eentje is seksueel misbruikt, de ander vermoord.
Groot deel van die mensen heeft een antisociale persoonlijkheidsstoornis.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Deze gasten zoeken naar een zwak persoon die afgezonderd is van de groep om toe te kunnen slaan. Misschien is hij haar wel al een tijdje achterna gefietst en heeft hij pas toegeslagen toen zij buiten bewoond gebied was.
Ik werk dag in dag uit met mensen met een forensisch kader. Ze denken totaal anders dan een doorsnee persoon als het gaat om respect voor de ander zijn integriteit of ruimte of wat dan ook. Zij pakken wat ze kunnen pakken en toetsen het niet aan de normen of waarden. Ze missen ook een stukje empathie omdat het heel erg egocentrische en egoïstische voorop staat.
Die 112 call zal eenzelfde soort trigger zijn geweest als een youtube filmpje streamenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat kun je nog meer uitlokken als 17-jarige dan met ernstig geweld om het leven worden gebracht?
Naar mijn weten is er geen duidelijkheid of er in geval van Lisa sprake was van seksueel geweld (verkrachting o.i.d.)quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:40 schreef Wotte het volgende:
[..]
Natuurlijk is de kans er, dat onken ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:43 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar goed vaak is de intentie wel seksueel geweld bij dit soort aanvallen op willekeurige vrouwelijke voorbijgangers. Het is ook niet schering en inslag dat iemand bij wijze van spreken de bosjes wordt ingetrokken.
Vandaar lijkt mij bijzonder sterk dat dit twee verschillende daders zijn. Ik acht het waarschijnlijker dat ze 'm hiervoor ook op de korrel hebben maar dit is ontegenzeggelijk natuurlijk maatschappelijk explosief.
Hoe lang duurt een DNA test eigenlijk? Om kijken of er een match is tussen die opgepakte man en sporen op Lisa.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:43 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar goed vaak is de intentie wel seksueel geweld bij dit soort aanvallen op willekeurige vrouwelijke voorbijgangers. Het is ook niet schering en inslag dat iemand bij wijze van spreken de bosjes wordt ingetrokken.
Vandaar lijkt mij bijzonder sterk dat dit twee verschillende daders zijn. Ik acht het waarschijnlijker dat ze 'm hiervoor ook op de korrel hebben maar dit is ontegenzeggelijk natuurlijk maatschappelijk explosief.
Waarom denk je dat het een trigger was of is? Zoals het er naar uit ziet zat hij al achter het meisje aan / zijn intentie stond al vast.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
Die 112 call zal eenzelfde soort trigger zijn geweest als een youtube filmpje streamen
Ik geef mijn dochter gewoon traangas met hoge CS gehalte mee. Gaf ik vroeger ook mee aan mijn zussen. Die hebben het twee keer gebruikt en de dader (een bekende) heeft ze daarna nooit meer lastig gevallen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:39 schreef Joppiez het volgende:
Als vrouw moet je op je telefoon zo'n hotkey hebben om gelijk een live stream op YouTube te zetten. Staat zo'n verkrachter in ieder geval met zijn snuit op internet. Wie weet zou het zelfs je leven kunnen redden.
Je weet helemaal niet wat zijn intentie was. Misschien was het een rape gone wrong of robbery gone wrong. Is hij geflipt toen ze 112 belde.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het een trigger was of is? Zoals het er naar uit ziet zat hij al achter het meisje aan / zijn intentie stond al vast.
Dat zou best kunnen. Maar dat is toch geen reden om dan maar niet te bellen? Haar intuïtie had het bij het juiste eind. En dat belletje is een van de weinige aanknopingspunten tot dusver.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
Die 112 call zal eenzelfde soort trigger zijn geweest als een youtube filmpje streamen
Kan vaak wel binnen 72 uurquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:46 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hoe lang duurt een DNA test eigenlijk? Om kijken of er een match is tussen die opgepakte man en sporen op Lisa.
Je hebt iets als aannemelijkheid. Wat we weten is dat het in een zeer korte periode gebeurd is, en er sprake is van "ernstig geweld". Meer weten we niet. Maar de politie zegt niet vaak dat er "ernstig geweld" heeft plaatsgevonden, dus ik denk bijvoorbeeld dat ze ernstig verminkt was of haar gezicht was ingeslagen. Allemaal speculatie, maar dat komt omdat het niet zo vaak gebeurd dat de politie dit expliciet zo vermeldt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet wat zijn intentie was. Misschien was het een rape gone wrong of robbery gone wrong. Is hij geflipt toen ze 112 belde.
Lijkt me wel het meest aannemelijke scenario.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet wat zijn intentie was. Misschien was het een rape gone wrong of robbery gone wrong. Is hij geflipt toen ze 112 belde.
speculaties heeft sowieso weinig zinquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je hebt iets als aannemelijkheid. Wat we weten is dat het in een zeer korte periode gebeurd is, en er sprake is van "ernstig geweld". Meer weten we niet. Maar de politie zegt niet vaak dat er "ernstig geweld" heeft plaatsgevonden, dus ik denk bijvoorbeeld dat ze ernstig verminkt was of haar gezicht was ingeslagen. Allemaal speculatie, maar dat komt omdat het niet zo vaak gebeurd dat de politie dit expliciet zo vermeldt.
En ja, dat geeft ook de suggestie dat de dader met voorbedachte rade handelde.
Lijkt me aannemelijker dat de aannames die jij maakt.
Zonder speculatie is er op dit moment ook geen discussie. Dus het topic kan dan net zo goed op slot totdat de politie met meer info komt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
speculaties heeft sowieso weinig zin
ook of het 1 aannemelijker is dan het ander
Deze mate van geweld doet een hoge emotiegraad bij de dader vermoeden (Woede, verdriet?) Dus in die zin ga ik met je mee dat er intentie lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je hebt iets als aannemelijkheid. Wat we weten is dat het in een zeer korte periode gebeurd is, en er sprake is van "ernstig geweld". Meer weten we niet. Maar de politie zegt niet vaak dat er "ernstig geweld" heeft plaatsgevonden, dus ik denk bijvoorbeeld dat ze ernstig verminkt was of haar gezicht was ingeslagen. Allemaal speculatie, maar dat komt omdat het niet zo vaak gebeurd dat de politie dit expliciet zo vermeldt.
En ja, dat geeft ook de suggestie dat de dader met voorbedachte rade handelde.
Lijkt me aannemelijker dat de aannames die jij maakt.
Ik zeg ook niet dat ze fout gehandeld heeft. Natuurlijk zou iedereen 112 bellen indien mogelijk. Maar je weet niet hoe het was gelopen als ze dat niet deed. Dat zullen we nooit weten. Door 112 te bellen is die man misschien bang geworden gepakt te worden, terwijl hij dacht een makkelijke prooi te hebben zonder toeschouwers. In een paniek heeft hij haar misschien gedood terwijl bijvoorbeeld verkrachting de wens was.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Maar dat is toch geen reden om dan maar niet te bellen? Haar intuïtie had het bij het juiste eind. En dat belletje is een van de weinige aanknopingspunten tot dusver.
Natuurlijk wist de dader dit. Die heeft jarenlange studie gevolgd in het herkennen van donkere plekken en wist zodoende dat ie niet iemand zou moeten vermoorden in drukbezocht, goed verlicht gebied.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:55 schreef klaasweetalles het volgende:
De politie had al aangegeven dat heel de route wat is afgelegd op camera beelden is nagetrokken alleen de laatste zes zeven minuten blijkt onduidelijk daarin te zijn
heel toevallig weer
wist de dader dit? is dan ook een vraag
Wie weet leest er een agent mee en krijgt een baantjer-ingeving door die bagger hier.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
speculaties heeft sowieso weinig zin
ook of het 1 aannemelijker is dan het ander
Dat zou gewoon moeten kunnen natuurlijk en veelal kan dat ook wel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:54 schreef Maharski het volgende:
Wat moet zoiets afschuwelijk eng zijn om mee te maken zeg, als jong meisje. Woman's nightmare...
Maar snap ook eigenlijk echt voor geen meter dat je dan om zo'n tijdstip op zo'n afgelegen stuk gaat fietsen in je fucking eentje. Dat doet bijna niemand van het vrouwelijk geslacht toch? Mijn vrouwelijke collega's gaan 's avonds nog geen eens alleen naar huis door een hier eigenlijk knetterveilig stadje fietsen. Maar dan zo'n terrein waar bijna geen mens is op dat tijdstip. Dat durven en maar weinig. En nu zie je dus ook echt het worst-case scenario hier.
Moeten echt afschuwelijke laatste momenten van je leven zijn zoiets!
lijkt me ook jaquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wie weet leest er een agent mee en krijgt een baantjer-ingeving door die bagger hier.
Maar op brute moord staat een veel zwaardere straf?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze fout gehandeld heeft. Natuurlijk zou iedereen 112 bellen indien mogelijk. Maar je weet niet hoe het was gelopen als ze dat niet deed. Dat zullen we nooit weten. Door 112 te bellen is die man misschien bang geworden gepakt te worden, terwijl hij dacht een makkelijke prooi te hebben zonder toeschouwers. In een paniek heeft hij haar misschien gedood terwijl bijvoorbeeld verkrachting de wens was.
Je moet het maar durven iig als jong meisje.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:56 schreef Wotte het volgende:
Dat zou gewoon moeten kunnen natuurlijk en veelal kan dat ook wel.
Of zwaar onder invloed van drugs. Dan kunnen mensen ook heel erg agressief worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deze mate van geweld doet een hoge emotiegraad bij de dader vermoeden (Woede, verdriet?) Dus in die zin ga ik met je mee dat er intentie lijkt te zijn.
Een verkrachter of pickpocket zou eerder vluchten bij een 112-belletje want dat zijn in de basis laffe daden.
Hij was toch mogelijk in paniek en wilde niet dat ze ging praten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar op brute moord staat een veel zwaardere straf?
Die kerel van Lucky Letters?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wie weet leest er een agent mee en krijgt een baantjer-ingeving door die bagger hier.
Denk dat je te gecompliceerd denkt. Dit soort lui gaan op pad met een bepaalde intentie en daar is het meeste mee gezegd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hij was toch mogelijk in paniek en wilde niet dat ze ging praten.
Lijkt me waarschijnlijker dat 'ie ergens halverwege het topic het niet meer aankan en z'n ogen eruit steekt om verder leed te voorkomen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat kan zeker als katalysator werken in zo'n geval.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of zwaar onder invloed van drugs. Dan kunnen mensen ook heel erg agressief worden.
Dat duidt dan ook nog eens op zwakbegaafdheid. Het profiel wordt steeds nauwerquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hij was toch mogelijk in paniek en wilde niet dat ze ging praten.
Juist, maar die werkt tegenwoordig bij de PoPo in Maastricht dus dit zal buiten zijn rayon vallen.quote:
En/of "gewoon" de zoveelste verwarde die dit doet onder invloed van de stemmetjes in zijn hoofd ofzo.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of zwaar onder invloed van drugs. Dan kunnen mensen ook heel erg agressief worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |