Dat zijn dezelfde gekkies die morgen ook weer met een Pallievlag staan te zwaaien. Knettergek! Ze geven geen reet om het vermoorde meisje, enkel om hun eigen verdienmodel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:46 schreef DrDentz het volgende:
Wel beetje cru dat al die paginas die nu delen "Waarom zijn vrouwen nog steeds niet veilig?" ook dingen delen als "Geen mens is illegaal", je weet toch niet wat voor mafketels je binnenhaalt allemaal
Nee dat is victim blaming, DaT MAg NieT!!!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
En een beetje logisch nadenken waar je je wanneer begeeft en wat je doet in dit leven.
Als ik mijn dure iphone laat liggen op het terras om vervolgens een paar uur later terug te komen en te zien dat ie gestolen is, zal iedereen zeggen ja welke debiel laat ook zijn telefoon liggen op een openbare plek dat is je eigen fout.
Mensen denken dat ze onsterfelijk zijn.
Dat zegt dan ook niemand.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er is de laatste jaren veel meer aandacht voor seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dan is het niet zo gek dat het aantal meldingen stijgt en hoeft dat dus nog niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk vaker voorkomt.
Kan het ook allebei waar zijn?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat het stemmen van groen links te maken heeft met dat je vind dat vrouwen ook ‘s nachts veilig over straat moeten kunnen gaan en mannen hun poten thuis moeten houden.
Dat heeft niks met politiek te maken.
Om nog maar te zwijgen over de rest van je post. De VVD heeft gezorgd voor beleid dat jarenlang asielzoekers binnenlaat, en het ligt niet alleen aan asielzoekers dat vrouwen lastig worden gevallen.
Maar ik zie alweer een verschuiving van de dit soort boze witte mannen: eerst is het de schuld van de domme vrouwen en hun ouders dat ze zo laat alleen over straat gaan, nu kan de woede opschuiven naar de asielzoeker. Het zegt vooral iets over mannen zoals jou.
Oh de plek waar overdag al idioten rondlopen dus.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is vlak bij de Toekomst gebeurd. Daar is geen bos hoor. Dat is bij de Ziggo Dome, ArenA, enz.
Al was het maar een paar minuten extra tijd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Alsof volk wat dit soort gruwelijkheden kan uitvoeren zich ook maar ene zak aantrekt van wat wel of niet legaal is![]()
Pepperspray o.i.d. is vooral defensief en had haar wellicht een kans gegeven
Alle vrouwen een speed pedelec, net zo’n onzinnige optie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Al was het maar een paar minuten extra tijd.
In principe kun je hem gewoon nog tegen komen in de Albert Heijn, ik weet niet of deze dader al is opgepaktquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:29 schreef roos94 het volgende:
Overigens vraag ik me bij dit soort "mensen" altijd af hoe ze gewoon rustig verder kunnen leven na zo een daad en hoe je jezelf nog in de spiegel kan aankijken ..
Simpel, sociopaat en dat genees je niet met een therapietje.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:29 schreef roos94 het volgende:
Overigens vraag ik me bij dit soort "mensen" altijd af hoe ze gewoon rustig verder kunnen leven na zo een daad en hoe je jezelf nog in de spiegel kan aankijken ..
Daar zijn dit soort figuren niet mee bezig, het zijn psychopaten. [op z'n minst]quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:29 schreef roos94 het volgende:
Een asielzoeker kom je eerder tegen in een Lidl denk ik zoquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:31 schreef DrDentz het volgende:
[..]
In principe kun je hem gewoon nog tegen komen in de Albert Heijn, ik weet niet of deze dader al is opgepakt
Ik denk niet dat een psychopaat daar enige moeite mee heeft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:29 schreef roos94 het volgende:
Ja, daar zal men zich in Amsterdam centrum druk om maken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:33 schreef capricia het volgende:
Over het gevoel van veiligheid gesproken:
We gaan het weekend in, veel vrouwen willen stappen, ook in Amsterdam.
En deze gestoorde gek loopt nog vrij rond.
Ik verwacht lege clubs dit weekendquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:33 schreef capricia het volgende:
Amsterdamnedquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:33 schreef capricia het volgende:
die sla ik sowieso wel even overquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wedden dat dit bij Imane Khelif niet zou gebeuren. Dan slaat de moordenaar ff een rondje over.
Zaken benoemen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:56 schreef capricia het volgende:
Volgens mij is de stand inmiddels als volgt:
Gewelddadige aanrandingen Zeist: arbeidsmigrant uit Georgië
Gewelddadige aanrandingen Weesperzijde: donkere man AZC
Moord Lisa: nog voortvluchtig
Zo'n gek gaat vast niet op het Leidseplein tekeer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:33 schreef capricia het volgende:
VVD, ook nu.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:56 schreef capricia het volgende:
Volgens mij is de stand inmiddels als volgt:
Gewelddadige aanrandingen Zeist: arbeidsmigrant uit Georgië
Gewelddadige aanrandingen Weesperzijde: donkere man AZC
Moord Lisa: nog voortvluchtig
luister goser ik hou me altijd aan feiten en mogelijkheden binnen de feiten die in onze samenleving plaatsvinden.links of rechtsquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij lijkt in dit topic heel erg op torentje. Op een andere manier, maar net zo los van iedere realiteit.
Kortom binnen de politie gebeuren ook dingen die het daglicht niet kunnen verdragenquote:Er zijn inderdaad rapporten en onderzoeken die aangeven dat er binnen delen van de Nederlandse politie sprake kan zijn van (onbedoelde of structurele) discriminatie en racisme, onder andere via etnisch profileren. Hieronder een overzicht:
Etnisch profileren en discriminatie door politie
Amnesty International – "Proactief politieoptreden leidt tot discriminatie"
Volgens dit rapport worden mensen van kleur en mensen met een migratieachtergrond vaker onderworpen aan controles (identiteitscontrole, fouilleren) zonder objectieve rechtvaardiging — dit is een vorm van etnisch profileren en kan daardoor als discriminerend worden bestempeld
Amnesty International
.
Institutioneel racisme in Nederland (KIS)
Onderzoeken door KIS tonen aan dat er in diverse institutionele sectoren van Nederland – waaronder de politie – sprake kan zijn van institutioneel racisme. Politiesystemen en routines zouden onbedoeld groepen benadelen, zelfs als er geen expliciet discriminerend beleid is
KIS
.
Conclusie
Ja, er zijn aanwijzingen voor discriminatiepraktijken binnen de Nederlandse politie, met name in de vorm van etnisch profileren en institutionele vooroordelen.
De politie heeft stappen genomen — zoals uitbreiding van ECAD-P, trainingen, en beleid voor diversiteit — maar er is erkenning dat die aanpak versnipperd is en verbeterd moet worden.
Nederland staat op de radar van Europese instanties voor proactieve aanpak, maar er blijft werk te doen omtrent structurele veranderingen en bewustwording.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |