abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218560609
quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218560620
Volgens mij is de stand inmiddels als volgt:
Gewelddadige aanrandingen Zeist: arbeidsmigrant uit Georgië

Gewelddadige aanrandingen Weesperzijde: donkere man AZC

Moord Lisa: nog voortvluchtig
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
DIT GAAT OVER WAT ANDERS
Jeetje zeg
Wat dan? Men had het de hele tijd over de aanhouding van de zedendelinquent van Weesperzijde, en dat is waar dat artikel over gaat.
pi_218560644
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:56 schreef capricia het volgende:

Ik voel een tweet van Greetje aankomen…
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:59:20 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560658
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:58 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wat zegt dat over mijn post?
Misschien kun je samen met Klaas een eigen topic openen
pi_218560663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:53 schreef roos94 het volgende:
Wat is een "arbeidsmigrantenvilla" :?
Villa waar meerdere migranten tijdelijk in wonen.
Net als bijvoorbeeld een migrantenhotel.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218560667
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laat me raden: veel onvoldoendes gehaald bij topografie?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laat me raden: veel onvoldoendes gehaald bij topografie?
Ik heb kaarten gemaakt van Mars toen ik nog voor de NASA werkte.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218560682
En die moordenaar loopt dus nog vrij rond hè. :X
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560694
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218560695
Ik heb de OP maar even aangepast naar de actualiteit maar dat zal ik ook wel klachten van krijgen want ik ben klaas
pi_218560697
Arrentie Attentie, Den Dolder nu uitloggen aub. Ik herhaal Den Dolder nu uitloggen aub.
pi_218560700
Verder weinig nieuws

Politie arresteert 22-jarige man in COA-locatie Amsterdam voor ernstig zedendelict Weesperzijde, "eventueel verband met moord Lisa (17) nog altijd niet uitgesloten"
https://www.geenstijl.nl/(...)ijd-niet-uitgesloten
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218560705
quote:

[..]
Als je die extra zetels wil geven hoef je alleen het laatste weekend voor de verkiezingen alle aanrandingen en aanvallen op vrouwen op te lijsten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
[ x ]
Waarheid als een koe.
pi_218560712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:02 schreef Aether het volgende:
Verder weinig nieuws

Politie arresteert 22-jarige man in COA-locatie Amsterdam voor ernstig zedendelict Weesperzijde, "eventueel verband met moord Lisa (17) nog altijd niet uitgesloten"
https://www.geenstijl.nl/(...)ijd-niet-uitgesloten
Nou, ik vind dit al meer dan genoeg...
pi_218560713
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien kun je samen met Klaas een eigen topic openen
Klaas claimde dat de verachte werd opgepakt in een ardbeidsmigratenvilla (hij verwarde Zeist met Amsterdam), ik linkte vervolgens naar een artikel (ter correctie) dat stelt dat de verdachte werd opgepakt in een AZC.

Dus waar zit ik mis? :?
pi_218560717
Ik fiets heel veel en dan vooral naar de dorpjes hier in de regio. Dan fiets ik juist waar het heel rustig is om te genieten van de rust. Ik draag altijd een mes en een busje traangas uit Duitsland bij me. Als ze me een keer aanhouden dan heb ik liever dikke pech dan dat een mongool ongestraft mijn fietsplezier bederft. Ik ben eigenwijs genoeg trouwens om beide te gebruiken.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:04:34 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:03 schreef Drxx het volgende:

[..]
Klaas claimde dat de verachte werd opgepakt in een ardbeidsmigratenvilla (hij verwarde Zeist met Amsterdam), ik linkte vervolgens naar een artikel (ter correctie) dat stelt dat de verdachte werd opgepakt in een AZC.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:56 schreef capricia het volgende:

Denken denken denken
pi_218560725
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:03 schreef -river- het volgende:
Ik fiets heel veel en dan vooral naar de dorpjes hier in de regio. Dan fiets ik juist waar het heel rustig is om te genieten van de rust. Ik draag altijd een mes en een busje traangas uit Duitsland bij me. Als ze me een keer aanhouden dan heb ik liever dikke pech dan dat een mongool ongestraft mijn fietsplezier bederft. Ik ben eigenwijs genoeg trouwens om beide te gebruiken.
Mee eens
pi_218560726
quote:
weet je ook hoe je ze moet gebruiken
Groot fan van User Wotte
pi_218560727
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:04 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Denken denken denken
???
pi_218560728
quote:
En terecht.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:05:32 #23
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218560729
quote:
Hmmm ik fiets wel eens naar m’n werk maar heb m’n baas toch wat uit te leggen denk ik als ze er achter komen dat ik een mes en pepperspray bij me heb.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218560736
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]
Ik heb kaarten gemaakt van Mars toen ik nog voor de NASA werkte.
Maar goed voor jou dat je daar geen steden en dorpjes hebt.
pi_218560742
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hmmm ik fiets wel eens naar m’n werk maar heb m’n baas toch wat uit te leggen denk ik als ze er achter komen dat ik een mes en pepperspray bij me heb.
Die graven dagelijks door je tas of zo? Of hebben ze bij jou op werk een metaaldetector?
pi_218560744
quote:

[..]
Busje pepperspray zou je als vrouw gewoon standaard bij je moeten hebben. Zo ver zijn we al gezonken.
(Maar heb ik ook niet)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560748
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:56 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wat dan? Men had het de hele tijd over de aanhouding van de zedendelinquent van Weesperzijde, en dat is waar dat artikel over gaat.
Totaal niet

NWS / Vrouw slachtoffer van ernstig zedendelict op Weesperzijde
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218560749
quote:
Je ziet nu ook dat je te laat bent als je de politie nog met bellen, dus ik heb liever een boete voor dat mes en dat traangas dan dat ik dood ben.

Dat is wel waar. Goed punt.
pi_218560753
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:05 schreef Tjacka het volgende:

[..]
:Y
pi_218560755
quote:

[..]
[ x ]
Geertje knettergek

Het is wel opvallend dat dit soort altijd zaken net voor de verkiezingen gebeuren en groot gehyped worden bij alle laatste verkiezingen

Het is allemaal toeval

Net als bij de vorige verkiezingen ineens al die AZC helemaal allemaal toevallig vol kwamen te zitten.....
pi_218560757
quote:

[..]
[ x ]
Nou, gelukkig weet hij de ellende van een ander om te bouwen naar verkiezingsretoriek. Net als die tuinkabouter als er weer eens een overstroming is.

En dit zijn dan de politieke leiders…
pi_218560758
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Busje pepperspray zou je als vrouw gewoon standaard bij je moeten hebben. Zo ver zijn we al gezonken.
(Maar heb ik ook niet)
wel makkelijk zelf te maken overigens
Groot fan van User Wotte
pi_218560762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef -river- het volgende:

[..]
:Y
dan haal ik niks in mijn hoofd bij je
Groot fan van User Wotte
pi_218560764
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Totaal niet
Letterlijk wel. ik linkte naar dit:

https://www.ad.nl/binnenl(...)it-abcoude~adf711a4/
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:08:32 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560767
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je ziet nu ook dat je te laat bent als je de politie nog met bellen, dus ik heb liever een boete voor dat mes en dat traangas dan dat ik dood ben.

Gevaar is wel dat een mes of pepperspray ook tegen je gebruikt kunnen worden als de dader die kan afpakken.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:09:02 #36
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218560770
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:03 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ga effe lekker zelf uitzoeken gast. Dit is knap storend
pi_218560775
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik bel de politie niet, ik verdedig mijzelf meteen maar dat is mijn karakter en niet iedereen is zo.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:09:48 #38
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560778
quote:

[..]
(Maar heb ik ook niet)
https://www.nu.nl/binnenl(...)ssing-in-de-weg.html

Maar eigenlijk moeten de jongens goed opgevoed worden met het idee dat mannen en vrouwen gelijk zijn.
Goed idee hoor, maar dat schuurt toch een beetje met de vele culturen die een heel ander gedachtegoed meekrijgen en neerstrijken in Nederland.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_218560780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Gevaar is wel dat een mes of pepperspray ook tegen je gebruikt kunnen worden als de dader die kan afpakken.
Ja, maar dan heb je in ieder geval nog een kans als het lukt.

Dan ben je niet totaal overgeleverd aan zo een gek.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:10:53 #40
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560785
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:09 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik bel de politie niet, ik verdedig mijzelf meteen maar dat is mijn karakter en niet iedereen is zo.
Zo'n hondsdol roofdier heeft jouw mes sneller tussen jouw ribben zitten dan andersom, verwacht ik
pi_218560788
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:05 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Goede vraag.

Mijn oudste dochter fietst ook veel en ook door de bossen. Maar die heeft niets aan pepperspray ofzo.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:11:49 #42
438527 MissButterflyy
pi_218560795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Geertje knettergek

Het is wel opvallend dat dit soort altijd zaken net voor de verkiezingen gebeuren en groot gehyped worden bij alle laatste verkiezingen

Het is allemaal toeval

Net als bij de vorige verkiezingen ineens al die AZC helemaal allemaal toevallig vol kwamen te zitten.....
Ja, want meisjes van 17 die door wildvreemden worden vermoord komt zo vaak voor…

Verder is het Geert Wilders en die twittert het hele jaar door zijn obsessies in het rond. Die vent heeft geen leven.
pi_218560796
Bij mijn vriendin ging zo'n AZC'er ook een keer aan haar bagagedrager hangen, maar uiteindelijk heeft die wel losgelaten gelukkig
pi_218560806
De vraag blijft altijd heb je genoeg tijd om die pepperspray uit je tas te halen als het moment zo ver is

Ik denk in de meeste gevallen niet
pi_218560808
Die 'de verdachte-zonder vaste woon-en verblijfplaats' bij dat AZC:

Dat is dan naar alle waarschijnlijkheid een uitgeprocedeerde asielzoeker die illegaal in dat azc in Amsterdam zat, denk ik.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:09 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ga effe lekker zelf uitzoeken gast. Tis knap storend
Even ter samenvattend:

- 17-jarig meisje is vermoord in Zuid-Oost.

- De FOK-detectives maken de connectie met een zedendelict in Oost, 6 kilometer verderop (dat deed ik niet). Voor dat laatste is een persoon uit een AZC gearresteerd.

- Klaas beweerde dat het geen AZC betroft volgens het AD, maar een migrantenvilla. Dat bleek achteraf over een zaak uit Zeist te gaan.

- Ik linkte vervolgens naar het AD dat juist wel beweert dat de persoon gearresteerd werd in een AZC. De informatie over een migratenvilla klopt dus niet.

Ik reageer puur op zijn onjuiste post met correcte informatie. Dus nee, ik snap jullie niet. En als je dat irritant vind, alas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drxx op 22-08-2025 09:20:30 ]
pi_218560815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:12 schreef klaasweetalles het volgende:
De vraag blijft altijd heb je genoeg tijd om die pepperspray uit je tas te halen als het moment zo ver is

Als je voelt dat zo iemand achter je fietst nog wel. Als hij dan dichterbij komt vol in zijn gezicht sprayen.

Dat zou mijn plan zijn.
pi_218560818
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:09 schreef ZarB het volgende:

[..]

Maar eigenlijk moeten de jongens goed opgevoed worden met het idee dat mannen en vrouwen gelijk zijn.
Goed idee hoor, maar dat schuurt toch een beetje met de vele culturen die een heel ander gedachtegoed meekrijgen en neerstrijken in Nederland.
Geen voorstander van multicultureel hier (wel van multi etnisch), maar dit lijkt mij nou 0,0 met cultuur te maken te hebben.
pi_218560819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:12 schreef klaasweetalles het volgende:

Touwtje aan doen en voordat je op de fiets stapt om je nek of pols doen. Opgelost.
pi_218560825
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goede vraag.

Mijn oudste dochter fietst ook veel en ook door de bossen. Maar die heeft niets aan pepperspray ofzo.
Mijn dochter ook niet, dat is een schatje. Ik heb mijn jeugd (en nog lang erna) achter de bar op stratumseind in Eindhoven doorgebracht en dat vormt dan toch een heel ander karakter.
pi_218560831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:14 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Touwtje aan doen en voordat je op de fiets stapt om je nek of pols doen. Opgelost.
Wordt het nog veel makkelijker om iemand van de fiets te trekken dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218560839
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:08 schreef Drxx het volgende:

[..]
Letterlijk wel. ik linkte naar dit:

https://www.ad.nl/binnenl(...)it-abcoude~adf711a4/
Ja, en waar gaat dit topic over
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218560840
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:13 schreef capricia het volgende:

Dat is dan naar alle waarschijnlijkheid een uitgeprocedeerde asielzoeker die illegaal in dat azc in Amsterdam zat, denk ik.
De vraag is nog altijd is het de goede dader.

hoe zijn ze zo snel bij deze persoon gekomen is mijn vraag nog altijd
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:16:51 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560843
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:13 schreef capricia het volgende:

Ja, zal nog wel bij bekenden daar zitten dan. En moet je als politie met dat soort mensen? Letterlijk uitzetten kan niet. Nachtje in de cel zijn ze meestal niet echt onder de indruk van. Je hebt van die politievlogs van Jan Willem, daar zijn ze in Utrecht centrum ook steeds bezig met dezelfde uitgeprocedeerde asielzoekers die winkeldiefstal plegen of mensen lastig vallen. Grote mond, verzetten arrestatie, nachtje de cel in en het begint weer opnieuw.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:16:51 #55
438527 MissButterflyy
pi_218560844
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Of te wurgen.
pi_218560845
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:16 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja, en waar gaat dit topic over
pi_218560847
Dit is volkomen volgens verwachting allemaal, als je al die butenlanders binnenlaat. Heet het dan nog wel een misdrijf?
Is gewoon logische gevolgschade waar we geen aandacht aan moeten schenken en gewoon mee moeten dealen.
Het is het één of het ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyaenidae op 22-08-2025 09:25:08 ]
pindazakje
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:18:17 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218560857
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, maar dan heb je in ieder geval nog een kans als het lukt.

Dan ben je niet totaal overgeleverd aan zo een gek.
“Wapenbeheersing is nogal een dingetje. Daarom wordt er binnen politie en defensie intensief op getraind. Ook bij professionals wil dat toch nog wel eens verkeerd aflopen. Gisteren nog in Duitsland.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218560861
quote:

[..]
Je hebt ook pepperspray die je met een clip aan je riem kan vastmaken, ik heb het net gegoogeld.
pi_218560864
Ze sluiten nog steeds niet uit dat de opgepakte verdachte uit het AZC iets te maken heeft met de moord.
pi_218560866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:15 schreef -river- het volgende:

[..]
Mijn dochter ook niet, dat is een schatje. Ik heb mijn jeugd (en nog lang erna) achter de bar op stratumseind in Eindhoven doorgebracht en dat vormt dan toch een heel ander karakter.
Ik wist niet dat jullie een kind hadden @vogeltjesdans ?
pindazakje
pi_218560867
quote:

[..]
Nee, want je kunt het onder je kleren verstoppen. Doorgaans trekt men aan een arm of kleding als iemand van de fiets getrokken wordt. Niet aan iets kleins als een touwtje, wat je ook nog eens niet ziet. Voor die tijd zelf van je hoofd of pols halen gaat makkelijker dan uit een tas halen, dat is de achterliggende gedachte.
pi_218560868
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit is volkomen volgens verwachting allemaal, als je als die butenlanders binnenlaat. Heet het dan nog wel een misdrijf?
Is gewoon logische gevolgschade waar we geen aandacht aan moeten schenken en gewoon mee moeten dealen.
Het is het één of het ander.
Er vinden heel veel moorden plaats in Nederland

quote:
Er zijn 33 moorden gepleegd in de eerste vier maanden van 2025, een daling van twaalf moorden ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Hoewel de definitieve cijfers voor heel 2025 nog niet beschikbaar zijn, is er een merkbare daling in het aantal moordslachtoffers in de eerste helft van het jaar.
hoeveel hiervan door AZC figuuren?
pi_218560877
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:15 schreef -river- het volgende:

[..]
Hé, dat was vroeger mijn tweede thuis.

Toen was het voor ons overigens heel normaal om te zorgen dat vrouwen niet alleen naar huis hoefden te fietsen.
pi_218560881
Hoe snel zou het eigenlijk duren voor je uitsluitsel hebt van DNA?
pi_218560884
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je hebt ook pepperspray die je met een clip aan je riem kan vastmaken, ik heb het net gegoogeld.
Allemaal schijnmaatregelen die 0.0 helpen tegen die ene complete gek en de 0.0001% kans dat jij die net toevallig tegenkomt
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218560886
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hé, dat was vroeger mijn tweede thuis.

Toen was het voor ons overigens heel normaal om te zorgen dat vrouwen niet alleen naar huis hoefden te fietsen.
Ik werkte in de Kram en de eigenaar bracht al zijn personeel thuis.
pi_218560891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, zal nog wel bij bekenden daar zitten dan. En moet je als politie met dat soort mensen? Letterlijk uitzetten kan niet. Nachtje in de cel zijn ze meestal niet echt onder de indruk van. Je hebt van die politievlogs van Jan Willem, daar zijn ze in Utrecht centrum ook steeds bezig met dezelfde uitgeprocedeerde asielzoekers die winkeldiefstal plegen of mensen lastig vallen. Grote mond, verzetten arrestatie, nachtje de cel in en het begint weer opnieuw.
Een winkeldiefstal vind ik nog wel vallen onder overlast gevend.
Maar vrouwen van hun fiets trekken en gewelddadig aanranden of andere gewelddadige zedendelicten van een heel andere categorie.
Die laatste mag van mij met prioriteit voor altijd van onze straten verwijderd worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560896
Of je koopt zo een professioneel ding zoals de polite heeft:

https://firstcarecompany.(...)tEAQYBSABEgJM5vD_BwE
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:24:20 #70
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560903
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:21 schreef Caland het volgende:

[..]
Allemaal schijnmaatregelen die 0.0 helpen tegen die ene complete gek en de 0.0001% kans dat jij die net toevallig tegenkomt
Altijd in angst leven met de kans dat je alsnog niets kunt áls je dus die ene toevallige keer iemand tegenkomt of je niet laten leiden door angst en dan toevallig ook die ene verkeerde tegenkomen. Ik kies toch echt voor het tweede en zal mijn kind ook absoluut niet meegeven dat ze pepperspray of messen mee moet nemen.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:25:30 #71
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560916
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar vrouwen van hun fiets trekken en gewelddadig aanranden of andere gewelddadige zedendelicten van een heel andere categorie.
Die laatste mag van mij met prioriteit voor altijd van onze straten aardbol verwijderd worden.
Fixed.
pi_218560919
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:24 schreef ZarB het volgende:

[..]
Altijd in angst leven met de kans dat je alsnog niets kunt áls je dus die ene toevallige keer iemand tegenkomt of je niet laten leiden door angst en dan toevallig ook die ene verkeerde tegenkomen. Ik kies toch echt voor het tweede en zal mijn kind ook absoluut niet meegeven dat ze pepperspray of messen mee moet nemen.
Daar is iedereen ook vrij in. :) :)

Ik denk dat iedereen daar ook andere ervaringen mee heeft.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:25:45 #73
438527 MissButterflyy
pi_218560921
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:24 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik ook niet.
pi_218560929
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Die laatste mag van mij met prioriteit voor altijd van onze straten verwijderd worden.
Inburgeren, dat zouden wij beter moeten doen want helaas is het in sommige landen heel normaal dat vrouwen op straat worden geslagen en verkracht.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:26:55 #75
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Daar is iedereen ook vrij in. :) :)

Ik denk dat iedereen daar ook andere ervaringen mee heeft.
Oh zeker, maar het lijkt me vooral voor jezelf zo irritant leven. Het idee dat je altijd op je hoede moet zijn en het idee te hebben dat je daarmee controle hebt. Want de kans is aannemelijk dat je dat in dit soort zeldzame gevallen toch niet hebt.
pi_218560947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:26 schreef -river- het volgende:

[..]
Inburgeren, dat zouden wij beter moeten doen want helaas is het in sommige landen heel normaal dat vrouwen op straat worden geslagen en verkracht.
Uitgeprocedeerde asielzoeker is het, als ik het zo lees. Die aanrander.
Inburgeren lijkt me niet op zijn plaats?

Maar je zou voor dat soort vergrijpen toch gewoon iemand zijn status af moeten kunnen nemen. Ongewenst vreemdeling verklaren en uitzetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:26 schreef ZarB het volgende:

[..]
Oh zeker, maar het lijkt me vooral voor jezelf zo irritant leven. Het idee dat je altijd op je hoede moet zijn en het idee te hebben dat je daarmee controle hebt. Want de kans is aannemelijk dat je dat in dit soort zeldzame gevallen toch niet hebt.
Stel je niet zo aan.
pi_218560956
quote:

[..]
Zo ver zijn we al gezonken.
(Maar heb ik ook niet)
Kap eens met die onderbuik berichten de hele tijd en hou je bij de feiten.

Het wordt steeds veiliger in Nederland, jij hint op het tegenovergestelde. Juist de vele aandacht in deze zaak laat zien hoe ongebruikelijk het eigenlijk is dat een meisje van d'r fiets wordt getrokken en vermoord. Als het elke week gebeurde was deze reeks niet al 4 delen.
pi_218560964
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Hm nee, dan komen we op het punt en meteen een groot probleem dat we een uitgeprocedeerde asielzoeker terug moeten sturen.
pi_218560965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:22 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik werkte in de Kram en de eigenaar bracht al zijn personeel thuis.
Goed werkgeverschap.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:29:59 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560966
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we hopen dat deze idioot nergens meer ter wereld zich gaat inburgeren in de toekomst. Achter slot en grendel al zal dat onze samenleving miljoenen kosten.
pi_218560975
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:29 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Het wordt steeds veiliger in Nederland, jij hint op het tegenovergestelde. Juist de vele aandacht in deze zaak laat zien hoe ongebruikelijk het eigenlijk is dat een meisje van d'r fiets wordt getrokken en vermoord. Als het elke week gebeurde was deze reeks niet al 4 delen.
Ik denk dat vrouwen dat zelf wel kunnen bepalen, of ze zich 'steeds veiliger' voelen op straat.
Maar bedankt voor je bijdrage.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:33:07 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218560997
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:29 schreef Mansjester het volgende:

[..]

DolleMina hype
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218560999
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Laten we hopen dat deze idioot nergens meer ter wereld zich gaat inburgeren in de toekomst. Achter slot en grendel al zal dat onze samenleving miljoenen kosten.
Ja idd. Vrouwen in Afrika (of waar ie dan ook vandaan komt) hoeven van mij ook niet slachtoffer te worden van dit roofdier.
pi_218561004
Met alle respect, maar een 17 jarig meisje is vermoord. Waarom gaat het hier ineens over politieke stokpaardjes?
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:35:03 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218561015
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:33 schreef VEM2012 het volgende:
Met alle respect, maar een 17 jarig meisje is vermoord. Waarom gaat het hier ineens over politieke stokpaardjes?
quote:

[..]
Je doet zelf vrolijk mee???
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:36:32 #87
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218561026
quote:
Met alle respect, maar je komt inmiddels bijna 10 jaar op FOK! en vraagt je dit nog serieus af? :)
pi_218561028
quote:
Omdat de discussie zeker onder vrouwen op Instagram verschoven is dat ze veilig nachts over straat moeten kunnen naar aanleiding van dat bericht van Nienke 's Gravemade.

Groot gelijk natuurlijk, maar stap 1 daarin is het benoemen van specifieke problemen die zich moeilijk met hun (gemiddeld) politiek stemgedrag laten verdragen.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:37:05 #89
438527 MissButterflyy
pi_218561032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:31 schreef Landgeld het volgende:
Al die zogenaamde “GroenLinks “ dames met “ik heb recht op de nacht “ , maar ondertussen wel beleid kiezen die asielzoekers binnenlaat.
Love is in the air!

Misschien moeten ze die Instagram post ook in het Pools , Arabisch oid doen
Ik snap niet zo goed wat het stemmen van groen links te maken heeft met dat je vind dat vrouwen ook ‘s nachts veilig over straat moeten kunnen gaan en mannen hun poten thuis moeten houden.
Dat heeft niks met politiek te maken.

Om nog maar te zwijgen over de rest van je post. De VVD heeft gezorgd voor beleid dat jarenlang asielzoekers binnenlaat, en het ligt niet alleen aan asielzoekers dat vrouwen lastig worden gevallen.

Maar ik zie alweer een verschuiving van de dit soort boze witte mannen: eerst is het de schuld van de domme vrouwen en hun ouders dat ze zo laat alleen over straat gaan, nu kan de woede opschuiven naar de asielzoeker. Het zegt vooral iets over mannen zoals jou.
pi_218561042
quote:

[..]
(Maar heb ik ook niet)
Eens. Ik overwoog het al een tijdje maar heb het net besteld. Hier in Roosendaal schijnt in het bos ook een gek rond te lopen die overdag vrouwen aanrandt en ik wil daar veilig met de hont kunnen lopen.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:39:45 #91
438527 MissButterflyy
pi_218561050
Maar goed, als het topic op deze manier verder gaat ben ik weg. Ik kom wel weer als er nog nieuws is. :)
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:40:07 #92
367000 roos94
pi_218561052
Je snapt dat "wapens" zoals pepperspray en zakmesjes meebrengen ook tegen je gewerkt kan worden? Een sterke vent pakt dat gewoon af en dan is het ineens jouw probleem.
pi_218561057
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat vrouwen dat zelf wel kunnen bepalen, of ze zich 'steeds veiliger' voelen op straat.
Maar bedankt voor je bijdrage.
https://digitaal.scp.nl/ssn2020/sociale-veiligheid/

Dat kunnen ze inderdaad zelf bepalen. En op basis daaruit blijkt dat het onveilige gevoel afneemt, zoals je in de grafiek over gevoelens van veiligheid ziet.
pi_218561062
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:40 schreef roos94 het volgende:
Je snapt dat "wapens" zoals pepperspray en zakmesjes meebrengen ook tegen je gewerkt kan worden? Een sterke vent pakt dat gewoon af en dan is het ineens jouw probleem.
Die pepperspray is dan the least of your worries. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:42:25 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218561077
quote:

[..]
Ligt aan je baas. Als je zegt dat het uit veiligheidsoverwegingen is omdat je 's ochtends of 's avonds een bepaald stuk fietst, en je hebt een normale baas, gaat die er niet zo'n punt van maken lijkt me. Hooguit zeggen dat je wel moet zorgen dat je het goed verborgen houdt op het werk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218561080
quote:
Dan heb je tenminste nog een kans, anders heb je helemaal niks, zoals bij Lisa.
pi_218561089
quote:
Dat vind ik altijd zo'n kulargument.

Die sterke vent is sowieso al van plan om je iets aan te doen. Zonder pepperspray heb je nul kans en met pepperspray heeft hij evenveel kans als wanneer ie enkel z'n kracht gebruikt. Dan trek je als vrouw sowieso aan het kortste end.

Met spray heb je nog iets van een kans.
pi_218561095
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:43 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat vind ik altijd zo'n kulargument.

Die sterke vent is sowieso al van plan om je iets aan te doen. Zonder pepperspray heb je nul kans en met pepperspray heeft hij evenveel kans als wanneer ie enkel z'n kracht gebruikt. Dan trek je als vrouw sowieso aan het kortste end.

Met spray heb je nog iets van een kans.
Gewoon meer wapens, dan komt alles goed

Gr gr de VS
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218561102
Het is wachten op een verklaring van de politie

Misschien heeft geert wilders wel een van zijn vriendjes bij de politie gebeld en tegen ze gezegd ga naar dat AZC en pak iemand op

Reacties hier zijn allemaal wat voorbarig dat we al een dader hebben.

De politie mag vandaag wel iets gaan bekend maken aangezien de onrust wel groot is
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:45:31 #100
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218561103
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:09 schreef ZarB het volgende:

[..]

Maar ook zonder 'de vele culturen die een heel ander gedachtegoed meekrijgen en neerstrijken in Nederland' zijn vrouwen die in het donker alleen fietsen/lopen minder veilig (dat zou logischerwijze niet zo moeten zijn, maar het is helaas wel zo). Het is niet zo dat er nooit iets dergelijks gebeurde voor pak 'm beet 1960 ofzo natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')