abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218560609
quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218560620
Volgens mij is de stand inmiddels als volgt:
Gewelddadige aanrandingen Zeist: arbeidsmigrant uit Georgië

Gewelddadige aanrandingen Weesperzijde: donkere man AZC

Moord Lisa: nog voortvluchtig
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
DIT GAAT OVER WAT ANDERS
Jeetje zeg
Wat dan? Men had het de hele tijd over de aanhouding van de zedendelinquent van Weesperzijde, en dat is waar dat artikel over gaat.
pi_218560644
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:56 schreef capricia het volgende:

Ik voel een tweet van Greetje aankomen…
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:59:20 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560658
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:58 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wat zegt dat over mijn post?
Misschien kun je samen met Klaas een eigen topic openen
pi_218560663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:53 schreef roos94 het volgende:
Wat is een "arbeidsmigrantenvilla" :?
Villa waar meerdere migranten tijdelijk in wonen.
Net als bijvoorbeeld een migrantenhotel.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218560667
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laat me raden: veel onvoldoendes gehaald bij topografie?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laat me raden: veel onvoldoendes gehaald bij topografie?
Ik heb kaarten gemaakt van Mars toen ik nog voor de NASA werkte.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218560682
En die moordenaar loopt dus nog vrij rond hè. :X
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560694
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218560695
Ik heb de OP maar even aangepast naar de actualiteit maar dat zal ik ook wel klachten van krijgen want ik ben klaas
pi_218560697
Arrentie Attentie, Den Dolder nu uitloggen aub. Ik herhaal Den Dolder nu uitloggen aub.
pi_218560700
Verder weinig nieuws

Politie arresteert 22-jarige man in COA-locatie Amsterdam voor ernstig zedendelict Weesperzijde, "eventueel verband met moord Lisa (17) nog altijd niet uitgesloten"
https://www.geenstijl.nl/(...)ijd-niet-uitgesloten
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218560705
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je die extra zetels wil geven hoef je alleen het laatste weekend voor de verkiezingen alle aanrandingen en aanvallen op vrouwen op te lijsten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
[ x ]
Waarheid als een koe.
pi_218560712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:02 schreef Aether het volgende:
Verder weinig nieuws

Politie arresteert 22-jarige man in COA-locatie Amsterdam voor ernstig zedendelict Weesperzijde, "eventueel verband met moord Lisa (17) nog altijd niet uitgesloten"
https://www.geenstijl.nl/(...)ijd-niet-uitgesloten
Nou, ik vind dit al meer dan genoeg...
pi_218560713
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien kun je samen met Klaas een eigen topic openen
Klaas claimde dat de verachte werd opgepakt in een ardbeidsmigratenvilla (hij verwarde Zeist met Amsterdam), ik linkte vervolgens naar een artikel (ter correctie) dat stelt dat de verdachte werd opgepakt in een AZC.

Dus waar zit ik mis? :?
pi_218560717
Ik fiets heel veel en dan vooral naar de dorpjes hier in de regio. Dan fiets ik juist waar het heel rustig is om te genieten van de rust. Ik draag altijd een mes en een busje traangas uit Duitsland bij me. Als ze me een keer aanhouden dan heb ik liever dikke pech dan dat een mongool ongestraft mijn fietsplezier bederft. Ik ben eigenwijs genoeg trouwens om beide te gebruiken.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:04:34 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:03 schreef Drxx het volgende:

[..]
Klaas claimde dat de verachte werd opgepakt in een ardbeidsmigratenvilla (hij verwarde Zeist met Amsterdam), ik linkte vervolgens naar een artikel (ter correctie) dat stelt dat de verdachte werd opgepakt in een AZC.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:56 schreef capricia het volgende:

Denken denken denken
pi_218560725
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:03 schreef -river- het volgende:
Ik fiets heel veel en dan vooral naar de dorpjes hier in de regio. Dan fiets ik juist waar het heel rustig is om te genieten van de rust. Ik draag altijd een mes en een busje traangas uit Duitsland bij me. Als ze me een keer aanhouden dan heb ik liever dikke pech dan dat een mongool ongestraft mijn fietsplezier bederft. Ik ben eigenwijs genoeg trouwens om beide te gebruiken.
Mee eens
pi_218560726
quote:
weet je ook hoe je ze moet gebruiken
Groot fan van User Wotte
pi_218560727
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:04 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Denken denken denken
???
pi_218560728
quote:
En terecht.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:05:32 #23
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218560729
quote:
Hmmm ik fiets wel eens naar m’n werk maar heb m’n baas toch wat uit te leggen denk ik als ze er achter komen dat ik een mes en pepperspray bij me heb.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218560736
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]
Ik heb kaarten gemaakt van Mars toen ik nog voor de NASA werkte.
Maar goed voor jou dat je daar geen steden en dorpjes hebt.
pi_218560742
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hmmm ik fiets wel eens naar m’n werk maar heb m’n baas toch wat uit te leggen denk ik als ze er achter komen dat ik een mes en pepperspray bij me heb.
Die graven dagelijks door je tas of zo? Of hebben ze bij jou op werk een metaaldetector?
pi_218560744
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Busje pepperspray zou je als vrouw gewoon standaard bij je moeten hebben. Zo ver zijn we al gezonken.
(Maar heb ik ook niet)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560748
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:56 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wat dan? Men had het de hele tijd over de aanhouding van de zedendelinquent van Weesperzijde, en dat is waar dat artikel over gaat.
Totaal niet

NWS / Vrouw slachtoffer van ernstig zedendelict op Weesperzijde
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218560749
quote:
Je ziet nu ook dat je te laat bent als je de politie nog met bellen, dus ik heb liever een boete voor dat mes en dat traangas dan dat ik dood ben.

Dat is wel waar. Goed punt.
pi_218560753
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:05 schreef Tjacka het volgende:

[..]
:Y
pi_218560755
quote:

[..]
[ x ]
Geertje knettergek

Het is wel opvallend dat dit soort altijd zaken net voor de verkiezingen gebeuren en groot gehyped worden bij alle laatste verkiezingen

Het is allemaal toeval

Net als bij de vorige verkiezingen ineens al die AZC helemaal allemaal toevallig vol kwamen te zitten.....
pi_218560757
quote:

[..]
[ x ]
Nou, gelukkig weet hij de ellende van een ander om te bouwen naar verkiezingsretoriek. Net als die tuinkabouter als er weer eens een overstroming is.

En dit zijn dan de politieke leiders…
pi_218560758
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Busje pepperspray zou je als vrouw gewoon standaard bij je moeten hebben. Zo ver zijn we al gezonken.
(Maar heb ik ook niet)
wel makkelijk zelf te maken overigens
Groot fan van User Wotte
pi_218560762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef -river- het volgende:

[..]
:Y
dan haal ik niks in mijn hoofd bij je
Groot fan van User Wotte
pi_218560764
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Totaal niet
Letterlijk wel. ik linkte naar dit:

https://www.ad.nl/binnenl(...)it-abcoude~adf711a4/
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:08:32 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218560767
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je ziet nu ook dat je te laat bent als je de politie nog met bellen, dus ik heb liever een boete voor dat mes en dat traangas dan dat ik dood ben.

Gevaar is wel dat een mes of pepperspray ook tegen je gebruikt kunnen worden als de dader die kan afpakken.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:09:02 #36
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218560770
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:03 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ga effe lekker zelf uitzoeken gast. Dit is knap storend
pi_218560775
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik bel de politie niet, ik verdedig mijzelf meteen maar dat is mijn karakter en niet iedereen is zo.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:09:48 #38
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560778
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:06 schreef capricia het volgende:

[..]
(Maar heb ik ook niet)
https://www.nu.nl/binnenl(...)ssing-in-de-weg.html

Maar eigenlijk moeten de jongens goed opgevoed worden met het idee dat mannen en vrouwen gelijk zijn.
Goed idee hoor, maar dat schuurt toch een beetje met de vele culturen die een heel ander gedachtegoed meekrijgen en neerstrijken in Nederland.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_218560780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Gevaar is wel dat een mes of pepperspray ook tegen je gebruikt kunnen worden als de dader die kan afpakken.
Ja, maar dan heb je in ieder geval nog een kans als het lukt.

Dan ben je niet totaal overgeleverd aan zo een gek.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:10:53 #40
338319 ZarB
Piña colada
pi_218560785
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:09 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik bel de politie niet, ik verdedig mijzelf meteen maar dat is mijn karakter en niet iedereen is zo.
Zo'n hondsdol roofdier heeft jouw mes sneller tussen jouw ribben zitten dan andersom, verwacht ik
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_218560788
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:05 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Goede vraag.

Mijn oudste dochter fietst ook veel en ook door de bossen. Maar die heeft niets aan pepperspray ofzo.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:11:49 #42
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218560795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:07 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Geertje knettergek

Het is wel opvallend dat dit soort altijd zaken net voor de verkiezingen gebeuren en groot gehyped worden bij alle laatste verkiezingen

Het is allemaal toeval

Net als bij de vorige verkiezingen ineens al die AZC helemaal allemaal toevallig vol kwamen te zitten.....
Ja, want meisjes van 17 die door wildvreemden worden vermoord komt zo vaak voor…

Verder is het Geert Wilders en die twittert het hele jaar door zijn obsessies in het rond. Die vent heeft geen leven.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218560796
Bij mijn vriendin ging zo'n AZC'er ook een keer aan haar bagagedrager hangen, maar uiteindelijk heeft die wel losgelaten gelukkig
pi_218560806
De vraag blijft altijd heb je genoeg tijd om die pepperspray uit je tas te halen als het moment zo ver is

Ik denk in de meeste gevallen niet
pi_218560808
Die 'de verdachte-zonder vaste woon-en verblijfplaats' bij dat AZC:

Dat is dan naar alle waarschijnlijkheid een uitgeprocedeerde asielzoeker die illegaal in dat azc in Amsterdam zat, denk ik.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218560810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:09 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ga effe lekker zelf uitzoeken gast. Tis knap storend
Even ter samenvattend:

- 17-jarig meisje is vermoord in Zuid-Oost.

- De FOK-detectives maken de connectie met een zedendelict in Oost, 6 kilometer verderop (dat deed ik niet). Voor dat laatste is een persoon uit een AZC gearresteerd.

- Klaas beweerde dat het geen AZC betroft volgens het AD, maar een migrantenvilla. Dat bleek achteraf over een zaak uit Zeist te gaan.

- Ik linkte vervolgens naar het AD dat juist wel beweert dat de persoon gearresteerd werd in een AZC. De informatie over een migratenvilla klopt dus niet.

Ik reageer puur op zijn onjuiste post met correcte informatie. Dus nee, ik snap jullie niet. En als je dat irritant vind, alas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drxx op 22-08-2025 09:20:30 ]
pi_218560815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:12 schreef klaasweetalles het volgende:
De vraag blijft altijd heb je genoeg tijd om die pepperspray uit je tas te halen als het moment zo ver is

Als je voelt dat zo iemand achter je fietst nog wel. Als hij dan dichterbij komt vol in zijn gezicht sprayen.

Dat zou mijn plan zijn.
pi_218560818
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:09 schreef ZarB het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)ssing-in-de-weg.html

Maar eigenlijk moeten de jongens goed opgevoed worden met het idee dat mannen en vrouwen gelijk zijn.
Goed idee hoor, maar dat schuurt toch een beetje met de vele culturen die een heel ander gedachtegoed meekrijgen en neerstrijken in Nederland.
Geen voorstander van multicultureel hier (wel van multi etnisch), maar dit lijkt mij nou 0,0 met cultuur te maken te hebben.
pi_218560819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:12 schreef klaasweetalles het volgende:

Touwtje aan doen en voordat je op de fiets stapt om je nek of pols doen. Opgelost.
pi_218560825
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goede vraag.

Mijn oudste dochter fietst ook veel en ook door de bossen. Maar die heeft niets aan pepperspray ofzo.
Mijn dochter ook niet, dat is een schatje. Ik heb mijn jeugd (en nog lang erna) achter de bar op stratumseind in Eindhoven doorgebracht en dat vormt dan toch een heel ander karakter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')