abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2025 @ 07:31:04 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218473546
quote:
Trump richt pijlen op Washington: daklozen moeten weg, 'Nationale Garde opgeroepen'
President Trump gaat opnieuw de strijd aan met een grote Amerikaanse stad. Stuurde hij in juni honderden reservisten naar Los Angeles tegen de wens van de burgemeester in, nu lijkt de hoofdstad Washington D.C. aan de beurt.

De afgelopen dagen heeft Trump meermaals geklaagd over misdaad en verpaupering in de stad. Hij zegt te moeten ingrijpen om een eind te maken aan "de misdaad, moord en dood in de hoofdstad van onze natie". Burgemeester Bowser zegt juist dat er juist veel minder misdaden worden gepleegd dan voorheen.

Trumps aandacht voor de stad begon vorig weekend, toen hij een foto op sociale media plaatste van een van zijn aanhangers die in Washington gewond was geraakt bij een carjacking. Het ging om de 19-jarige Edward Coristine, die enige tijd werkte voor het DOGE-project van Elon Musk en bekendheid had gekregen omdat hij kort daarvoor onder de bijnaam Big Balls online actief was geweest.

"Als dit zo doorgaat, moet ik mijn macht laten gelden", reageerde Trump. Hij zei desnoods de leiding van de stad over te willen nemen. "Voor alle tenten, verpaupering, vuil en misdaad was het de mooiste hoofdstad ter wereld. Dat gaat binnenkort weer zo zijn."

Meer blauw
De afgelopen dagen werden al FBI-agenten ingezet om samen met de politie 's nachts extra patrouilles te kunnen draaien. Zo'n 120 medewerkers van de afdelingen corruptie en anti-terreur werden daarvoor ingeroosterd. Een opvallende maatregel, omdat zij over het algemeen geen training of ervaring hebben met dit soort politiewerk.

Volgens The Washington Post zullen deze federale agenten zeker een week lang worden ingezet. Er zouden ook plannen zijn om medewerkers van de Secret Service in te zetten voor meer blauw op straat.

Daarnaast zou Trump plannen hebben om ook hier reservisten van de Nationale Garde in te zetten. Het Britse persbureau Reuters zegt op basis van twee anonieme overheidsbronnen dat details van dit voorstel nog worden uitgewerkt, zoals hoeveel mensen zullen worden opgeroepen. Trump zal zijn plannen vandaag op een persconferentie toelichten.

Daklozen weg
Gisteren riep hij daklozen in de stad al op te vertrekken. "Daklozen moeten ONMIDDELLIJK weg. We geven jullie onderdak, maar VER WEG van de hoofdstad." Het Witte Huis wilde niet toelichten hoe dat in zijn werk moet gaan of op basis van welke wet de regering daklozen kan dwingen te vertrekken.

Er zijn zo'n 3800 mensen zonder vaste woon- of verblijfplaats in de stad. Ongeveer 800 van hen brengen de nacht door op straat, de rest heeft tijdelijk onderdak in bijvoorbeeld de opvang.

Burgemeester Bowser, een Democraat, begrijpt niet waarom Trump zo aanslaat op misdaad in haar stad. "Er is geen sprake van een toename." Volgens haar is er dit jaar tot nu toe 7 procent minder misdaad gemeld dan in dezelfde periode vorig jaar, en is er zelfs 26 procent minder gewelddadige misdaad. "Dat is het laagste in 30 jaar."

Het is niet de eerste keer dat Trump het aan de stok heeft met een Democratisch stadbestuur. Eerder deze zomer vond hij dat de stad LA te weinig deed tegen protesten tegen zijn anti-immigratiebeleid en stuurde hij honderden leden van de Nationale Garde eropaf. Critici vonden dat een overreactie, opruiend en een stap richting een autoritair regime.

https://nos.nl/artikel/2578246
Bekijk deze YouTube-video
-------------------------------------------

Wat een walgelijke vertoning. In plaats van daklozen te helpen wil Trump ze gewoon uit het zicht werken alsof het afval is. Wat je niet ziet is er niet. Dit heeft niets met veiligheid te maken, maar alles met macht en het onderdrukken van kwetsbare mensen. Dit is autoritair machtsvertoon.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218473581
Op zich is het idee om eens goed op te ruimen niet eens zo verkeerd.
U MAD?
pi_218473640
Zouden ze hier ook eens moeten doen. Gewoon al die daklozen weg doen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218473655
Het lijkt erop dat tijdens een autorit naar zijn potje golf, Trump zich irriteerde aan een paar daklozen die hij vanuit zijn auto zag. Blijkbaar moeten nu alle daklozen opgepakt worden en zet hij daarvoor de nationale garde in.

Het lijkt erop dat de volgende groep om opgepakt en gedeporteerd te worden ook inzicht is na de immigranten.

https://www.theguardian.c(...)course-washington-dc
pi_218473663
quote:
13s.gif Op maandag 11 augustus 2025 07:54 schreef RiZu het volgende:
Het lijkt erop dat tijdens een autorit naar zijn potje golf, Trump zich irriteerde aan een paar daklozen die hij vanuit zijn auto zag. Blijkbaar moeten nu alle daklozen opgepakt worden en zet hij daarvoor de nationale garde in.

Het lijkt erop dat de volgende groep om opgepakt en gedeporteerd te worden ook inzicht is na de immigranten.

https://www.theguardian.c(...)course-washington-dc
Niet zo dramatisch. Trumpie wil vooral de criminaliteit en verloedering aanpakken wat die figuren met zich mee brengen. Geen gek idee lijkt me.
U MAD?
pi_218473679
De nationale garde weet niet wat ze overkomt. Die moeten echt aan de bak ineens.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218473681
Hoe kan dat eigenlijk als het grootste gedeelte van daklozen niet geregistreerd staat?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 11 augustus 2025 @ 08:07:41 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218473693
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 07:56 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Niet zo dramatisch. Trumpie wil vooral de criminaliteit en verloedering aanpakken wat die figuren met zich mee brengen. Geen gek idee lijkt me.
Dan moet je de oorzaak aanpakken, niet het gevolg.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 11 augustus 2025 @ 08:16:42 #9
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218473732
quote:
Volgens haar is er dit jaar tot nu toe 7 procent minder misdaad gemeld dan in dezelfde periode vorig jaar, en is er zelfs 26 procent minder gewelddadige misdaad. "Dat is het laagste in 30 jaar."
Onwenselijk dus, duidelijk.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218473757
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:02 schreef tesssssssss het volgende:
Hoe kan dat eigenlijk als het grootste gedeelte van daklozen niet geregistreerd staat?
Dan is het een kwestie van horen, kijken, en in Trumps geval, iets ervan vinden.
Google is your friend, abuse your friends
pi_218473765
quote:
16s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat lukt je niet binnen een week. Daarom eerst maar eens de rommel opruimen.
U MAD?
pi_218473767
quote:

[..]
:')
pi_218473777
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Zoals een schoonmaker zou doen. Het vuil opvegen en dat dan onder het tapijt schuiven.
'Opgeruimd staat netjes.' En Trump gaat verder met heel tevreden zijn over zichzelf.
  maandag 11 augustus 2025 @ 08:30:13 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218473781
Nadat Trump zichzelf zag in South Park heeft ie natuurlijk die aflevering gezien over de daklozen :7

Spare some change doet hem misschien aan Obama's slogan denk ik
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 11 augustus 2025 @ 08:30:43 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218473782
Ik hoorde net een grote dreun hier in Amsterdam. Waarschijnlijk hartverzakking van Rutger Groot Wassink.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218473792
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Zoals een schoonmaker zou doen. Het vuil opvegen en dat dan onder het tapijt schuiven.
'Opgeruimd staat netjes.' En Trump gaat verder met heel tevreden zijn over zichzelf.
Ja je kan ook de bla-bla route pakken zoals wij in Europa doen. Lekker overal over debatteren en discussiëren.
U MAD?
  maandag 11 augustus 2025 @ 08:36:46 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218473805
In de VS zijn natuurlijk ook mensen dakloos die wel werken. Het zijn niet alleen junkies.
  FOK!fotograaf maandag 11 augustus 2025 @ 08:37:48 #18
842 Zorro
Z
pi_218473812
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:16 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Onwenselijk dus, duidelijk.
Zo'n leuke redenering altijd.
"Het is minder dus het bestaat niet"
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218473822
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja je kan ook de bla-bla route pakken zoals wij in Europa doen. Lekker overal over debatteren en discussiëren.
Tussen deze twee uitersten zitten nog heel veel andere manieren om dit op te lossen.
pi_218473835
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tussen deze twee uitersten zitten nog heel veel andere manieren om dit op te lossen.
Tuurlijk joh! Daar gaat de wereld kapot aan.
U MAD?
  maandag 11 augustus 2025 @ 08:42:57 #21
503714 SebbeSwensje
pi_218473842
quote:
6s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:37 schreef Zorro het volgende:

[..]
Zo'n leuke redenering altijd.
"Het is minder dus het bestaat niet"
Zo'n leuke redenering altijd: "Wat we deden heeft merkbaar effect, laten we het vanaf nu totaal anders doen!"
Appears.
pi_218473845
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:41 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Tuurlijk joh! Daar gaat de wereld kapot aan.
Nu al uitgeluld?
pi_218473855
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Nu al uitgeluld?
Ik ben het toch eens met de te nemen maatregel? Jij zou eens wat van die stappen, waar je mee schermt, moeten uitleggen die er dan wel genomen zouden kunnen worden. Lijkt er op dat je zelf maar wat in de ruimte lult zonder met een pasklare oplossing te komen. Veel gebrul, weinig wol. Trump doet er tenminste wat aan. Beter dan roepen, discussiëren , debatteren en vervolgens weer bij nul beginnen.
U MAD?
  maandag 11 augustus 2025 @ 08:47:33 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218473860
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ik ben het toch eens met de te nemen maatregel? Jii zou eens wat van die stappen, waar je mee schermt, moeten uitleggen die er dan wel genomen zouden kunnen worden. Lijkt er op dat je zelf maar wat in de ruimte lult zonder met een pasklare oplossing te komen. Veel gebrul, weinig wol. Trump doet er tenminste wat aan. Beter dan roepen, discussiëren , debatteren en vervolgens weer bij nul beginnen.
En wat gaat hij er aan doen, die mensen opsluiten, of moeten ze naar een andere stad? Of gaat ze echt helpen?
pi_218473867
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:47 schreef Momo het volgende:
En wat gaat hij er aan doen, die mensen opsluiten, of moeten ze naar een andere stad? Of gaat ze echt helpen?
Helpen door hun handen af te hakken of wat bedoel je?
U MAD?
pi_218473873
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 07:40 schreef de_boswachter het volgende:
Op zich is het idee om eens goed op te ruimen niet eens zo verkeerd.
Lekker makkelijk om ze uit het zicht te halen ipv de oorzaak aan te pakken. Derde wereldland is het toch in vele opzichten.
pi_218473877
quote:

[..]
De oorzaak is Democratisch beleid. Het is niet voor niets dat we dit voornamelijk in Democratisch bestuurde steden en staten zien, waar men onder meer tentenkampen en drugsgebruik legaal heeft gemaakt.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218473880
De straten schoonvegen tegen criminaliteit en overlast is een goede prioriteit.
De (meestal zwaar drugsverslaafde) dakloze overlastbezorgers moeten echter wel mogelijkheid tot opvang krijgen.
Wel onder voorwaarden: geen drugsgebruik of geweld in de opvang.
Doe je dat wel, dan word je er uit geknikkerd en dan kan de Nationale Garde je weer verjagen, of desnoods iets met een gedwongen afkicktraject.

Ben je buiten je schuld om dakloos geraakt en je gedraagt je goed in een opvang, dan zou er gewoon onderdak voor je moeten zijn, hopelijk in combinatie met begeleiding naar een baan en een eigen huis.

Maar criminele drugsverslaafden moeten anders aangepakt worden.
pi_218473883
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ik ben het toch eens met de te nemen maatregel? Jij zou eens wat van die stappen, waar je mee schermt, moeten uitleggen die er dan wel genomen zouden kunnen worden. Lijkt er op dat je zelf maar wat in de ruimte lult zonder met een pasklare oplossing te komen. Veel gebrul, weinig wol. Trump doet er tenminste wat aan. Beter dan roepen, discussiëren , debatteren en vervolgens weer bij nul beginnen.
Ja maar, Trump lost dus niks op. Hij zwaait een beetje met zijn stofdoek door de etalage en beschouwt dat als het oplossen van de criminaliteit.
  maandag 11 augustus 2025 @ 08:53:09 #30
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_218473887
quote:
Trump’s Domestic Use of Military Set to Get Worse, Leaked Memo Shows
A Department of Homeland Security memo obtained by TNR signals top-level discussions about a potential escalation of the Pentagon’s domestic anti-immigration role, and lays out new details
.

President Donald Trump has already enmeshed the U.S. military in domestic law enforcement operations involving immigration to an unprecedented degree. He has authorized a major military buildup at the border. He has maximized the use of military planes for deportations, complete with the White House pumping out imagery of migrants getting frog-marched onto souped-up military aircraft. He sent the National Guard into Los Angeles amid large-scale protests there—and then sent in the Marines.

But an internal memo circulated inside the Department of Homeland Security suggests that Trump’s use of the military for domestic law enforcement on immigration could soon get worse. The memo—obtained by The New Republic—provides a glimpse into the thinking of top officials as they seek to involve the Defense Department more deeply in these domestic operations, and it has unnerved experts who believe it portends a frightening escalation.

The memo lays out the need to persuade top Pentagon officials to get much more serious about using the military to combat illegal immigration—and not just at the border. It suggests that DHS is anticipating many more uses of the military in urban centers, noting that L.A.-style operations may be needed “for years to come.” And it likens the threat posed by transnational gangs and cartels to having “Al Qaeda or ISIS cells and fighters operating freely inside America,” hinting at a ramped-up militarized posture inside the interior. (..)

https://newrepublic.com/a(...)tion-dhs-leaked-memo
https://newrepublic.com/a(...)meland-security-memo
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_218473893
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja maar, Trump lost dus niks op. Hij zwaait een beetje met zijn stofdoek door de etalage en beschouwt dat als het oplossen van de criminaliteit.
Als je ze uit de stad weg jaagt, lost dat de criminaliteit in de stad wel op.
Misschien verplaats je het probleem zo, maar misschien verspreiden de overlastgevers zich zo ook en wordt het probleem zo verdund dat lokale autoriteiten het makkelijker kunnen aanpakken.
  maandag 11 augustus 2025 @ 08:55:32 #32
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218473897
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De oorzaak is Democratisch beleid. Het is niet voor niets dat we dit voornamelijk in Democratisch bestuurde steden en staten zien, waar men onder meer tentenkampen en drugsgebruik legaal heeft gemaakt.

[ afbeelding ]

Bron
Maar het zijn niet allemaal junkies "die moet aanpakken". Schattingen zijn dat 44 tot 53 % van de daklozen in de VS gewoon een baan hebben.
  maandag 11 augustus 2025 @ 08:57:06 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218473903
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:52 schreef ToT het volgende:
De straten schoonvegen tegen criminaliteit en overlast is een goede prioriteit.
De (meestal zwaar drugsverslaafde) dakloze overlastbezorgers moeten echter wel mogelijkheid tot opvang krijgen.
Wel onder voorwaarden: geen drugsgebruik of geweld in de opvang.
Doe je dat wel, dan word je er uit geknikkerd en dan kan de Nationale Garde je weer verjagen, of desnoods iets met een gedwongen afkicktraject.

Ben je buiten je schuld om dakloos geraakt en je gedraagt je goed in een opvang, dan zou er gewoon onderdak voor je moeten zijn, hopelijk in combinatie met begeleiding naar een baan en een eigen huis.

Maar criminele drugsverslaafden moeten anders aangepakt worden.
Ongeveer van de helft van de daklozen heeft gewoon een baan zoals ik hier boven noemde. Zorg gewoon dat dat soort mensen van de straat raken. Moeten ze in Nederland ook doen. Drugsverslaafden zijn een ander verhaal.
pi_218473918
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Ongeveer van de helft van de daklozen heeft gewoon een baan zoals ik hier boven noemde. Zorg gewoon dat dat soort mensen van de straat raken. Moeten ze in Nederland ook doen. Drugsverslaafden zijn een ander verhaal.
Precies, voor hen zou er fatsoenlijke opvang moeten zijn tot ze de mogelijkheid hebben een huis te kunnen krijgen, maar huizen in de grote steden daar zijn achterlijk duur en ik neem aan dat er voor huur ook enorme wachtlijsten zijn.

Build baby, build! Of hebben ze daar ook last van de heikikker, de rugstreeppad en de platte schijfhorenslak?
pi_218473936
quote:

[..]
Over snel uitgeluld gesproken _O- Naar iemand anders met het digitale vingertje wijzen en zelf 0.0 op de inhoud ingaan. Tsja, zo kennen we je weer in NWS :D
U MAD?
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:07:28 #36
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218473951
Gaat Trump alles "opruimen" net zolang tot het land alleen maar een elite kent van MAGA rijken en onderdanen?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218473952
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:04 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Over snel uitgeluld gesproken _O- Naar iemand anders met het digitale vingertje wijzen en zelf 0.0 op de inhoud ingaan. Tsja, zo kennen we je weer in NWS :D
Tja de straten schoonvegen om zo criminaliteit en overlast op te lossen is het zelfde als een beetje met een stofdoekje wapperen he! ;)

Straks brengt hij wereldvrede en is het nog van: "Nou de onderlinge haat en nijd blijft heus wel bestaan; zodra hij de kont keert gaat iedereen toch weer vechten!"
pi_218473974
Gewoon lekker het leger tegen de eigen bevolking inzetten. Want daar zijn legers voor. 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218473987
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Gewoon lekker het leger tegen de eigen bevolking inzetten. Want daar zijn legers voor. 8)7
Als hun inzet illegaal is, mogen ze weigeren.
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:17:00 #40
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218474004
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:07 schreef ToT het volgende:

[..]
Tja de straten schoonvegen om zo criminaliteit en overlast op te lossen is het zelfde als een beetje met een stofdoekje wapperen he! ;)

Straks brengt hij wereldvrede en is het nog van: "Nou de onderlinge haat en nijd blijft heus wel bestaan; zodra hij de kont keert gaat iedereen toch weer vechten!"
Trump heeft zelf totaal geen voordeel aan wereldvrede, dus zal hij dat niet bewerkstelligen. Hij heeft hoogstens profijt van vrienden blijven met Putin en wil daarom de oorlog in Oekraïne in Putin zijn voordeel beëindigen zonder gezichtsverlies bij de bondgenoten in Europa.

Straten "schoonvegen" in zijn eigen land? Puur voor zijn eigen gewin. Zal Trump boeien hoeveel criminaliteit er is en hoeveel mensen er nou daadwerkelijk op straat leven.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218474023
Kent iemand hier het fantastische kanaal van Peter Santenello? Het daklozenprobleem in veel grote steden van de USA is groot, en ga je niet oplossen met "laat de National Guard ze maar wegsturen/oppakken".
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:27:55 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218474107
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron
Hoezo is democratisch beleid de oorzaak daarvan?
Huilen dan.
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:30:02 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218474129
Denk ook dat ze die beter kunnen inzetten om de boevenbende die zich nu in het witte huis bevindt weg te jagen
Huilen dan.
pi_218474150
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:02 schreef tesssssssss het volgende:
Omdat Amerika.

Hier is het heel normaal dat je als dakloze gewoon bekend bent bij verschillende instanties. Als jij als dakloze in aanraking komt met de politie - kleine vergrijpen - dan kom je heel snel op de radar van de instanties. Er zijn heel veel partijen die samenwerken.
Het feit dat we hier nog steeds daklozen hebben is simpelweg:
A: Er is te weinig geld/opvang/hulp voor de instanties
B: De persoon zelf wil nergens aan meewerken
C: De wetgeving laat de wensen over.
Dat laatste is ook wel eens lastig. Soms is het zo dat iemand zo verloedert door verslaving of andere invloeden, dat de instanties niet veel kunnen doen, terwijl het misschien wel beter is om juist wel in te grijpen. Maar dat is een dunne lijn. De 'overheid' kan die beslissing niet altijd maken.

In de VS is het heel normaal om alleen bekend te zijn bij de overheid omdat je ooit een social security number hebt gekregen op een 2 samen gesmolten tankstation WC papier lagen, die je niet mag lamineren. En dat is in sommige redneck kringen al teveel invloed die de overheid heeft op hun.

En de VS is simpelweg een derde wereld land met een Gucci riem om hun dikke pens. :')_!
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:44:58 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218474275
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Simpel. Als je een waslijst aan mogelijke oorzaken en factoren hebt, dan zoek je gewoon die ene eruit die jou het beste uitkomt.

En aangezien steeds meer politici dat trucje in het openbaar uithalen, moet je ook niet raar staan te kijken dat anderen dat systeem overnemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:51:03 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218474303
Wat wil ie eigenlijk gaan doen met die mensen, opsluiten? Zijn ze in elk geval niet meer dakloos :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218474422
In de VS is verreweg de belangrijkste reden waarom mensen failliet gaan dat ze hun doktersrekening niet kunnen betalen. Dat gebeurt heel vaak. Met zijn Big Beautiful Bill heeft Trump net de overheidssteun op zorg voor de minderbedeelden drastisch gereduceerd.

Zo snijd hij daarmee ook in alle andere sociale wetgeving, zoals de staatspensioenen en worden de wetten om de bevolking te beschermen tegen misbruik door bedrijven voor een groot deel afgeschaft. En door al zijn importtarieven zijn de meeste producten duurder geworden.

Ook heeft hij via DOGE een heleboel ambtenaren op straat gezet en de subsidies die zij uitkeerden stopgezet, waardoor er dus nog veel meer banen zijn gesneuveld. Dus, veel minder werk, veel lagere uitkeringen en veel hogere kosten.

Dat geld wordt gebruikt om de belastingen voor de rijken verder te verlagen en multinationals meer voordelen te geven. Daar dat samen een groter bedrag is dan er met de bovenstaande dingen bespaard wordt, gaat ook het begrotingstekort flink stijgen.

En dus gaat de hoeveelheid werklozen en daklozen exploderen. Blijkbaar was dat dus al duidelijk merkbaar en moesten ze daarom opgeruimd worden, om de stad weer mooi te maken. Ik ben benieuwd, waar die nu gedumpt worden.
pi_218474437
Ik zag laatst op instagram een bericht dat heel Amerika maar op 1 bericht zitten te wachten over trump

je mag zelf raden welk bericht.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218474476
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:07 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik zag laatst op instagram een bericht dat heel Amerika maar op 1 bericht zitten te wachten over trump

Incluis de mensen die wéér voor Trump gestemd hebben?
pi_218474489
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:14 schreef Horzula het volgende:

[..]
Incluis de mensen die wéér voor Trump gestemd hebben?
Het grote overdeel van die mensen zijn ook klaar met trump

Van die mensen zijn er volgens peilingen nog maar 30 procent over die nog steeds op trump zouden stemmen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218474498
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Welke schoonmaker veegt er met een bezem/stoffer in het soort van ruimte waar kleden op de vloer liggen?
pi_218474522
quote:

[..]
Dat doe je door te zorgen dat ze een huis hebben, niet door ze als zware criminelen in de cel te stoppen.

Werkt in het VK namelijk ook niet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_218474528
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:16 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Van die mensen zijn er volgens peilingen nog maar 30 procent over die nog steeds op trump zouden stemmen
Gek genoeg vinden de republikeinen (net zoals de VVD stemmers hier) de meeste van die maatregelen heel terecht. Dat zit in de cultuur. Hard werken om rijk te worden. Als je geen geld opbrengt, heb je ook geen rechten. Niets voor niets. "Waarom zou ik betalen voor andere mensen? Dan moeten ze maar harder werken!"

We zijn dat hier ook al 40 jaar over aan het nemen, dus wat Trump nu doet is slechts een voorproefje van wat ons ook te wachten staat. Je komt hier op het forum al veel mensen tegen die er ook zo over denken.
pi_218474596
quote:

[..]

Trump lost niks op, hij verplaatst het probleem naar andere steden.
pi_218474611
quote:

[..]

Daar ging het niet om maat.
U MAD?
pi_218474615
10 oktober is nog steeds omcirkeld op zijn toiletkalender hoor.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  maandag 11 augustus 2025 @ 10:31:25 #57
503714 SebbeSwensje
pi_218474617
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Gek genoeg vinden de republikeinen (net zoals de VVD stemmers hier) de meeste van die maatregelen heel terecht. Dat zit in de cultuur. Hard werken om rijk te worden. Als je geen geld opbrengt, heb je ook geen rechten. Niets voor niets. "Waarom zou ik betalen voor andere mensen? Dan moeten ze maar harder werken!"

We zijn dat hier ook al 40 jaar over aan het nemen, dus wat Trump nu doet is slechts een voorproefje van wat ons ook te wachten staat. Je komt hier op het forum al veel mensen tegen die er ook zo over denken.
Heel beangstigend, maar ik vrees dat je gelijk hebt.
Appears.
pi_218474627
quote:

[..]
Precies dit. Een land waarin je met een modale baan een gigantisch probleem hebt als de ambulance voor je moet komen (rekening van 80k dollar) en dan gek opkijken dat mensen op straat belanden :')
pi_218474631
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat doe je door te zorgen dat ze een huis hebben, niet door ze als zware criminelen in de cel te stoppen.

Werkt in het VK namelijk ook niet.
Ja want we moeten iedere dakloze (die vast en zeker buiten eigen schuld om daar is geraakt) maar pamperen met woningen en dergelijke. Geef ze de hulp die ze nodig hebben, maar wel eenmalig. Opschonen van het gebied wat ze zich toegeëigend hebben zou al een eye-opener moeten zijn dat het zo niet langer kan.
U MAD?
pi_218474633
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat zit in de cultuur. Hard werken om rijk te worden.
Je kunt ook hard werken en niet rijk worden toch? Ik neem aan de ome Donald ook graag wil dat de productiebanden blijven draaien. Ook al werk je 160 uur per week, rijk wordt je er niet van. Wat ga je met die groep mensen doen dan?
pi_218474637
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:16 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ach welnee. Mijn ex zijn familie en vrienden wonen in New York. Zelfs in dat linksige bolwerk lopen velen nog met Trump weg.
pi_218474668
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:07 schreef klaasweetalles het volgende:

Als Trump (al dan niet onvrijwillig) het loodje zou leggen tijdens zijn ambt dan komt er nog een radicaler figuur voor in de plaats. En dan is er ook nog eens kans dat de vlam echt in de pan slaat en het op een burgeroorlog uitdraait.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_218474713
Veel republikeinen zijn bijvoorbeeld tegen Obamacare, terwijl ze afhankelijk zijn van Medicaid. Want Obama was een democraat. Trump beloofde tijdens zijn verkiezingscampagnes dan ook regelmatig dat hij het af zou schaffen. Maar het zijn twee verschillende namen voor hetzelfde.

Met RFK Jr. aan het roer van de gezondheidszorg is het natuurlijk ook niet zo gek dat alle regeringsprogramma's, zoals het inenten van kinderen, nu allemaal aan het verdwijnen zijn. Ook veel reguliere behandelingen zijn uit te pakket aan het verdwijnen, daar moet je dus extra voor betalen. Dus je krijgt minder zorg, maar moet meer betalen. En het was al zo, dat mensen een taxi naar het ziekenhuis pakten in plaats van een ambulance, omdat dat voor de meesten onbetaalbaar was.

Verder was het al zo, dat er maar heel weinig appartementen zijn die de Amerikaanse Jan Modaal in zijn eentje kan huren. Er bestaat wel een soort huursubsidie in de VS, maar dat is een subsidie aan staten en gemeentes, die dan zelf maar moeten kijken wat ze met dat geld doen.

Maar zoals in de meeste landen, worden presidenten afgerekend op de staat van de economie. Meestal hebben ze daar maar heel weinig invloed op, maar bij Trump is dat duidelijk wel het geval. Alles wat de bevolking er van merkt, kunnen ze rechtstreeks aan hem toeschrijven. En in de meeste gevallen is dat niet positief.

Dus dat steeds meer mensen nu tegen Trump zijn, komt gewoon omdat het beetje geld dat ze nog hadden nu ook opgaat en ze niet meer weten hoe ze hun rekeningen moeten betalen. Ze voelen het in hun portemonnee.

En gek genoeg zijn het naast de rijken vooral de armen die republikeins stemmen. De middenklasse stemt op de democraten. Dus de mensen die er nu de meeste last van hebben, zijn degenen die op Trump hebben gestemd.
pi_218474720
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:51 schreef Janneke141 het volgende:
Wat wil ie eigenlijk gaan doen met die mensen, opsluiten? Zijn ze in elk geval niet meer dakloos :')
Het begint met een El en het eindigt op Salvador :7

Die arme folteraars, dat worden heel veel onbetaalde overuren -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218474721
Goed initiatief. Washington is het Den Haag van de VS.
pi_218474724
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:33 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Je kunt ook hard werken en niet rijk worden toch? Ik neem aan de ome Donald ook graag wil dat de productiebanden blijven draaien. Ook al werk je 160 uur per week, rijk wordt je er niet van. Wat ga je met die groep mensen doen dan?
Het is nog steeds de Amerikaanse Droom. En is hij niet druk bezig om alle mensen die het slechtst betaalde werk doen, de illegalen, er uit te gooien? Die zelfs op laat sluiten?
pi_218475055
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is nog steeds de Amerikaanse Droom. En is hij niet druk bezig om alle mensen die het slechtst betaalde werk doen, de illegalen, er uit te gooien? Die zelfs op laat sluiten?
De Amerikaanse droom is natuurlijk een sprookje wat voor een elite groepje mensen is verzonnen. Daar kan je geen heel land mee besturen want dan loop je tegen bovenstaande problemen aan.

Maar goed, dat Donald er vooral voor dat elite groepje mensen is is vrij duidelijk.
pi_218475064
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 07:50 schreef Mortaxx het volgende:
Er zouden geen daklozen zijn als men de grote bedrijven uit de verstedelijkte gebieden zou weren. Want de grote bedrijven brengen alleen maar financiële en geestelijke armoede naar verstedelijkte gebieden.
pi_218475087
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:30 schreef Solispolar het volgende:

[..]
De Amerikaanse droom is natuurlijk een sprookje wat voor een elite groepje mensen is verzonnen. Daar kan je geen heel land mee besturen want dan loop je tegen bovenstaande problemen aan.

Maar goed, dat Donald er vooral voor dat elite groepje mensen is is vrij duidelijk.
Ja, hij wil dat de Amerikanen zelf weer in de fabriek gaan staan en in de mijnen gaan werken. Weg met die goedbetaalde kantoorbaantjes. En dat spaart de elite weer een berg loonkosten. Dus eigenlijk het omgekeerde van die droom. "The race to the bottom."
pi_218475096
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:33 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ach welnee. Mijn ex zijn familie en vrienden wonen in New York. Zelfs in dat linksige bolwerk lopen velen nog met Trump weg.
Nee dat denk ik niet.

Heleboel mensen die op Trump gestemd hebben zijn keihard genaaid door Trump, vooral ook ambtenaren die ontslagen zijn. Hele industrieen hebben last van de maatregelen van trump. Voornamelijk landbouwers die geen arbeiders meer hebben vanwege uitzettingen

Het is ook een wit zwart kwestie voor de mensen die trump maar blijven steunen. Trump kan je vergelijken met Wilders in nederland.
pi_218475104
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:39 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Als Trump (al dan niet onvrijwillig) het loodje zou leggen tijdens zijn ambt dan komt er nog een radicaler figuur voor in de plaats. En dan is er ook nog eens kans dat de vlam echt in de pan slaat en het op een burgeroorlog uitdraait.
Nee, het is echt heel onwaarschijnlijk dat de Republikeinen de volgende verkiezingen gaan winnen
pi_218475122
Terecht. De orde moet eens goed hersteld worden daar. En dat zou hier ook moeten gebeuren. Ik stel voor dat wij ook een Nationale Garde oprichten die in alle grote steden door de straten komt marcheren om de orde goed te herstellen.
Mja
pi_218475150
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:37 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Nee, het is echt heel onwaarschijnlijk dat de Republikeinen de volgende verkiezingen gaan winnen
quote:
In four years we have it fixed so good, you don't have to vote again.
Ik zou willen dat ik je optimisme kon delen.
pi_218475155
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet.

Heleboel mensen die op Trump gestemd hebben zijn keihard genaaid door Trump, vooral ook ambtenaren die ontslagen zijn. Hele industrieen hebben last van de maatregelen van trump. Voornamelijk landbouwers die geen arbeiders meer hebben vanwege uitzettingen

Het is ook een wit zwart kwestie voor de mensen die trump maar blijven steunen. Trump kan je vergelijken met Wilders in nederland.
Die vergelijking gaat maar heel beperkt op.

Wilders is bijvoorbeeld geen 'zakenman'.
pi_218475194
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Ik zou willen dat ik je optimisme kon delen.
Die quote doelt op wat anders, heb ik zelf het idee.....

Ik zie Trump wel 1 of andere staatsgreep willen plegen.

Tussen willen en lukken zit nog een groot verschil. Ik weet het niet met deze man. Hij is compleet gestoord. Het kan zomaar zijn dat hij zoiets zou proberen.
pi_218475195
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:42 schreef Horzula het volgende:

[..]
Die vergelijking gaat maar heel beperkt op.

Wilders is bijvoorbeeld geen 'zakenman'.
Ze roepen gewoon allebei wat de mensen willen horen, maar Trump heeft nog een plan. Ok, een heel slecht plan, maar hij heeft er 1. Wilders moet eerst nadenken wat hij allemaal beloofd heeft en dan kijken wat hij daar mee kan. En in de praktijk is dat niet veel.
pi_218475236
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze roepen gewoon allebei wat de mensen willen horen, maar Trump heeft nog een plan. Ok, een heel slecht plan, maar hij heeft er 1. Wilders moet eerst nadenken wat hij allemaal beloofd heeft en dan kijken wat hij daar mee kan. En in de praktijk is dat niet veel.
Volgens mij geloven Wilders-stemmers geen hout van al die plannen en willen ze vooral op iets stemmen wat een einde aan de islamisering en de massa-immigratie belooft te maken (en misschien geloven ze daar zelfs niet in).
pi_218475294
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:52 schreef Horzula het volgende:

[..]
Volgens mij geloven Wilders-stemmers geen hout van al die plannen en willen ze vooral op iets stemmen wat een einde aan de islamisering en de massa-immigratie belooft te maken (en misschien geloven ze daar zelfs niet in).
Het afschuifsysteem. Ze hebben nog maar 1 koekje en dat willen die buitenlanders nu hebben. Terwijl de elite in hun vuistje lacht, want hun stapel koekjes groeit steeds harder. "Wat een domme sukkels", met een brede lach op hun gezicht.
pi_218475374
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:57 schreef Momo het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:00 schreef ToT het volgende:

[..]
Precies, voor hen zou er fatsoenlijke opvang moeten zijn tot ze de mogelijkheid hebben een huis te kunnen krijgen, maar huizen in de grote steden daar zijn achterlijk duur en ik neem aan dat er voor huur ook enorme wachtlijsten zijn.

Build baby, build! Of hebben ze daar ook last van de heikikker, de rugstreeppad en de platte schijfhorenslak?

Een groot probleem daar zijn onverwachte en belachelijk hoge medische kosten. Als je de pech hebt om bijvoorbeeld kanker of hartproblemen te krijgen terwijl je niet verzekerd bent, dan moet je ineens tonnen aan extra kosten betalen. Kan je dat niet dan wordt je huis daardoor verkocht of kan je je huur niet meer betalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218475460
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Omdat het lokale beleid dit soort ophopingen van daklozen dus actief stimuleert. Daarnaast lopen er veel mensen rond op straat die bij de GGZ hulp zouden moeten krijgen, wat moeilijk gaat vanwege de deïnstitutionalisering, ook mede door beleid van de Democraten in de jaren 1960 en 1970.

Het wekt ook de vraag op waarom dit soort dingen benoemen altijd voor zoveel ophef zorgt hier op FOK! Meteen staan er users klaar de Democraten met hand en tand te verdedigen, vanuit de volle overtuiging dat alle problemen de schuld moeten zijn van de Republikeinen.

Als men het nu niet eens zo tribaal bekijkt, kun je wellicht tot de conclusie komen dat er wel degelijk veel is misgegaan onder Democratisch beleid. De Republikeinen met hun neoliberale beleid, waarbij enige vorm van een sociaal vangnet vaak wordt geblokkeerd speelt natuurlijk ook een rol.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218475480
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Een groot probleem daar zijn onverwachte en belachelijk hoge medische kosten. Als je de pech hebt om bijvoorbeeld kanker of hartproblemen te krijgen terwijl je niet verzekerd bent, dan moet je ineens tonnen aan extra kosten betalen. Kan je dat niet dan wordt je huis daardoor verkocht of kan je je huur niet meer betalen.
Da's waar ja. Doet me gelijk denken aan dat bericht over dat echtpaar die een cruise had gewonnen, maar 1 van hen kreeg ff een griepje en zat gelijk met een rekening van $47.000 opgescheept.
Je hebt daar ook mensen die in levensgevaar zijn en dan alsnog met ambulancebroeders op de vuist gaan om maar niet naar het ziekenhuis vervoerd te worden omdat ze niet met levenslange torenhoge schulden willen komen te zitten.
pi_218475486
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het lokale beleid dit soort ophopingen van daklozen dus actief stimuleert. Daarnaast lopen er veel mensen rond op straat die bij de GGZ hulp zouden moeten krijgen, wat moeilijk gaat vanwege de deïnstitutionalisering, ook mede door beleid van de Democraten in de jaren 1960 en 1970.

Het wekt ook de vraag op waarom dit soort dingen benoemen altijd voor zoveel ophef zorgt hier op FOK! Meteen staan er users klaar de Democraten met hand en tand te verdedigen, vanuit de volle overtuiging dat alle problemen de schuld moeten zijn van de Republikeinen.

Als men het nu niet eens zo tribaal bekijkt, kun je wellicht tot de conclusie komen dat er wel degelijk veel is misgegaan onder Democratisch beleid. De Republikeinen met hun neoliberale beleid, waarbij enige vorm van een sociaal vangnet vaak wordt geblokkeerd speelt natuurlijk ook een rol.
Ja, het falen van rechts is altijd de schuld van links.
pi_218475541
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, het falen van rechts is altijd de schuld van links.
In staten en steden waar de Democraten al decennialang het beleid mogen maken ligt het ook echt aan dat beleid, niet aan de Republikeinen. Het is vanuit dat perspectief juist ook bijzonder dat sommigen alsnog naar de Republikeinen wijzen.
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:35:06 #84
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218475572
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Da's waar ja. Doet me gelijk denken aan dat bericht over dat echtpaar die een cruise had gewonnen, maar 1 van hen kreeg ff een griepje en zat gelijk met een rekening van $47.000 opgescheept.
Je hebt daar ook mensen die in levensgevaar zijn en dan alsnog met ambulancebroeders op de vuist gaan om maar niet naar het ziekenhuis vervoerd te worden omdat ze niet met levenslange torenhoge schulden willen komen te zitten.
Wat, echt?
Belachelijk. Je hebt altijd het recht om hulp af te slaan ( niet letterlijk dan, haha).
Is dat in de VS anders dan?
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:35:41 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218475578
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het lokale beleid dit soort ophopingen van daklozen dus actief stimuleert
'Dus'?

Je impliceert dat dat logisch volgt uit het één of ander, maar het enige dat je doet is nog een keer herhalen dat het het resultaat is van democratisch beleid. Mijn vraag: hoezo dan?
Huilen dan.
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:38:41 #86
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218475597
Volgens mij zijn we het er wel vrijwel allemaal mee eens dat daklozen, zeker in de VS niet allemaal kansloze junkies zijn. En ze naar een andere stad brengen lost geen problemen op.
pi_218475598
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat, echt?
Belachelijk. Je hebt altijd het recht om hulp af te slaan ( niet letterlijk dan, haha).
Is dat in de VS anders dan?
Ik weet de precieze situaties niet, maar als je half buiten bewustzijn bent en er moet met spoed gehandeld worden om je leven te redden, dan kan ik me voorstellen dat ze niet luisteren naar iemand die misschien zit te ijlen door zwaar bloedverlies of een hersenschudding of wat dan ook; je wil zo iemand's leven redden.
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:49:56 #88
438527 MissButterflyy
pi_218475708
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:38 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik weet de precieze situaties niet, maar als je half buiten bewustzijn bent en er moet met spoed gehandeld worden om je leven te redden, dan kan ik me voorstellen dat ze niet luisteren naar iemand die misschien zit te ijlen door zwaar bloedverlies of een hersenschudding of wat dan ook; je wil zo iemand's leven redden.
Dan vecht iemand ook niet meer om niet opgenomen te worden. :+
pi_218475717
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan vecht iemand ook niet meer om niet opgenomen te worden. :+
Hehe I know, maar ik heb her en der wel berichten er over gelezen dat het gebeurt. :)
pi_218475871
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
'Dus'?

Je impliceert dat dat logisch volgt uit het één of ander, maar het enige dat je doet is nog een keer herhalen dat het het resultaat is van democratisch beleid. Mijn vraag: hoezo dan?
Daar heb ik dus al enkele voorbeelden van gegeven in de post die je quote: het toestaan van dakloosheid op straten, het legaliseren van drugs en de deïnstitutionalisering van de tweede helft van de 20e eeuw. Daar kun je nog aan toevoegen het actief beschermen van illegalen in de bekende 'sanctuary cities'.
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:38 schreef Momo het volgende:
Volgens mij zijn we het er wel vrijwel allemaal mee eens dat daklozen, zeker in de VS niet allemaal kansloze junkies zijn. En ze naar een andere stad brengen lost geen problemen op.
Ook daar ligt het probleem bij Democratisch beleid: het wel inzetten op goedkopere huizen maar vervolgens de mogelijkheden tot bouwen flink beperken, wat vervolgens natuurlijk weer zorgt voor hogere prijzen. Zie bijvoorbeeld:
quote:
What accounts for the greater housing shortages in blue states, relative to purple and red states? Surely, the fact that many blue states contain high-opportunity, high-income metro areas with strong demand for housing plays a role. But, as we show here, the evidence also suggests that blue states tend to impose more onerous restrictions on building new housing than red and purple states, exacerbating shortages.

Bron
En zie ook deze postcast:
quote:
Jenny Schuetz is a senior fellow at the Brookings Institution and the author of the new book “Fixer Upper: How to Repair America’s Broken Housing Systems,” which is perhaps the best, clearest overview of America’s housing problems to date.

We discuss why the states with the highest homelessness rates are all governed by Democrats, the roots of America’s homelessness crisis, why economists believe the U.S. gross domestic product could be over a third — a third! — higher today if American cities had built more housing, why it’s so hard to build housing where it’s needed most, the actual (and often misunderstood) causes of gentrification, why public housing has such a bad reputation in the U.S.; how progressives’ commitment to local democracy and community voice surprisingly lies at the heart of America’s housing crises, why homeownership is still the primary vehicle of wealth accumulation in America (and the toxic impact that has on our politics), what the U.S. can learn from the housing policies of countries like Germany and France, what it would take to build a better politics of housing and much more.

Bron
pi_218475926
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Gewoon oppakken en doodschieten is dan het beste maar denk ik? Of hoe zie je dat? Waar moeten al die werklozen/sociaal beperkten naar toe? Alligator alcatraz waar ze fysiek en mentaal vernederd worden en met veel te veel op een klutje moeten slapen in het moeras :?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218476012
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:10 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Gewoon oppakken en doodschieten is dan het beste maar denk ik? Of hoe zie je dat? Waar moeten al die werklozen/sociaal beperkten naar toe? Alligator alcatraz waar ze fysiek en mentaal vernederd worden en met veel te veel op een klutje moeten slapen in het moeras :?
El Salvador bouwt nog wel een paar gevangenissen, als ze 10.000 Euro per dakloze krijgen.
pi_218476061
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
El Salvador bouwt nog wel een paar gevangenissen, als ze 10.000 Euro per dakloze krijgen.
10k per dakloze 😱

🤔

*koopt busje en gaat op jacht })
A murky, forgotten land.
pi_218476081
quote:
11s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
10k per dakloze 😱

🤔

*koopt busje en gaat op jacht })
Wat is de gangbare marktprijs voor een dakloze?
pi_218476103
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat is de gangbare marktprijs voor een dakloze?
*opent Dark Web

**wijzigt businessplan; gaat daklozen voor orgaanhandel gebruiken })

***bestelt busje én Bentley *O*
A murky, forgotten land.
pi_218476173
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
*opent Dark Web

**wijzigt businessplan; gaat daklozen voor orgaanhandel gebruiken })

***bestelt busje én Bentley *O*
Ja, we lachen er wel om, maar wie zegt dat ze in El Salvador die gevangenissen op die manier niet beschikbaar houden? Is er iemand die gaat controleren wat er met die gevangen gebeurt? Als de rechter na een jaar beslist dat iemand daar ten onrechte zit, zit hij er dan nog wel?
pi_218476191
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, we lachen er wel om, maar wie zegt dat ze in El Salvador die gevangenissen op die manier niet beschikbaar houden? Is er iemand die gaat controleren wat er met die gevangen gebeurt? Als de rechter na een jaar beslist dat iemand daar ten onrechte zit, zit hij er dan nog wel?
Genoeg regimes in de wereld waar mensen opgepakt werden en simpelweg verdwenen, zonder dat er ooit nog iets van vernomen werd -O-
A murky, forgotten land.
pi_218476201
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Genoeg regimes in de wereld waar mensen opgepakt werden en simpelweg verdwenen, zonder dat er ooit nog iets van vernomen werd -O-
Ja, of waar veel mannen een nier verkopen om hun kinderen naar school te kunnen sturen.
pi_218476298
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het afschuifsysteem. Ze hebben nog maar 1 koekje en dat willen die buitenlanders nu hebben. Terwijl de elite in hun vuistje lacht, want hun stapel koekjes groeit steeds harder. "Wat een domme sukkels", met een brede lach op hun gezicht.
Het gaat eerder om wie de immigranten zijn en hoe veel. En dat ze geen zin hebben in volksvertegenwoordigers die cucks voor de Islam zijn.

Ik ook trouwens niet.
pi_218476349
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:53 schreef Horzula het volgende:

[..]
Het gaat eerder om wie de immigranten zijn en hoe veel. En dat ze geen zin hebben in volksvertegenwoordigers die cucks voor de Islam zijn.

Ik ook trouwens niet.
Dat is maar eng?
pi_218476763
quote:

[..]
Wie zegt dit? Oh ja: niemand dus.
quote:

[..]
Naar de daarvoor bestemde plekken: opvangtehuizen, klinieken, verslavingscentra, enz.
quote:

[..]
Dit detentiecentrum voor illegale migranten ligt niet in een moeras en ook worden mensen niet fysiek of mentaal vernederd. Zelfs Nederland heeft zulke plekken waar (lastige) illegale migranten worden opgevangen alvorens men wordt uitgezet.
  maandag 11 augustus 2025 @ 15:05:16 #102
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218476808
Die mensen in een kartonnen doos lekker aan de Zombie of Fentanyl door Washington laten zwerven wordt het ook niet beter van.

Mogen er vele steden volgen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218477158
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Kent iemand hier het fantastische kanaal van Peter Santenello? Het daklozenprobleem in veel grote steden van de USA is groot, en ga je niet oplossen met "laat de National Guard ze maar wegsturen/oppakken".
Dit ja, kijk zijn video's regelmatig. Het is schrijnend wat er in veel grote steden gaande is qua verslaafden en daklozen. Washington is in die zin echt niet het grootste probleem binnen de VS. Omdat het het paradepaardje van de overheid is, ziet het er best wel mooi en Europees uit voor Amerikaanse maatstaven. Het is vele malen erger in bijvoorbeeld Philadelphia, Baltimore en Los Angeles.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 11 augustus 2025 @ 15:50:49 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218477196
Jeetje, wenst niet geconfronteerd te worden met zijn beleid dus dan maar uit het zicht opruimen. Dan is het probleem er blijkaar niet meer.....
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218477431
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is maar eng?
Het is verkeerd, dat is wat het is.
pi_218477435
Waar gaan die daklozen heen (gebracht worden) dan? En hoe lost dit het daklozen probleem op? Schrodinger's doos onder een brug?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218477470
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie zegt dit? Oh ja: niemand dus.
[..]
Naar de daarvoor bestemde plekken: opvangtehuizen, klinieken, verslavingscentra, enz.
Zeg maar al die plekken waar republikeinen op bezuinigen? Daarom vraag ik het.
Moeten ze daar dan niet wat extra miljarden in stoppen dan in hun BBB?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218477480
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Barbusse het volgende:
Waar gaan die daklozen heen (gebracht worden) dan? En hoe lost dit het daklozen probleem op? Schrodinger's doos onder een brug?
Kijk deze video maar eens over LA: Bekijk deze YouTube-video
pi_218477485
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:20 schreef Horzula het volgende:

[..]
Het is verkeerd, dat is wat het is.
Dat is ook gevoelsmatig.
pi_218477507
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kijk deze video maar eens over LA: Bekijk deze YouTube-video
Ja, veel van het bedienend personeel en de schoonmakers wonen daar in hun auto. Als je maar een ton per jaar verdiend ben je een armoedzaaier en kom je niet aan een woning. Als Trump daar met de bezem doorheen gaat, dan ligt het vuilnis na een paar maanden een meter hoog en dan zijn alle winkels en horeca gesloten.
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:32:47 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218477513
Straks persco. Als ie nog komt tenminste want hij is al een half uur tr laat :')
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:38:40 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218477544
En daar is die oranje gek :')
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:40:16 #113
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218477559
Liberation day in DC :')
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:41:35 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218477568
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:05 schreef inslagenreuring het volgende:
Die mensen in een kartonnen doos lekker aan de Zombie of Fentanyl door Washington laten zwerven wordt het ook niet beter van.

Mogen er vele steden volgen.
En weer word het beeld gecreeert alsof die daklozen allemaal junkies zijn, ongeveer de helft van de mensen die dakloos zijn in de VS hebben gewoon een baan.Mensen belanden gewoon op de straat door grote medische kosten of dat ze hun baan kwijt raken. 38% van de daklozen heeft een alcoholprobleem en 26% een drugsprobleem. Misschien dat een deel daarvan ook gewoon Henk en Ingrid waren die dak boven hun hoofd kwijt raakte. Denk dat maar echt een klein deel maar echt kansloze junkies zijn die nooit een dag in hun leven hebben gewerkt.
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:44:42 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218477585
Hij verwijst naar Biden. Je verwacht het niet _O-
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:47:01 #116
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218477596
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:41 schreef Momo het volgende:

[..]
En weer word het beeld gecreeert alsof die daklozen allemaal junkies zijn, ongeveer de helft van de mensen die dakloos zijn in de VS hebben gewoon een baan.Mensen belanden gewoon op de straat door grote medische kosten of dat ze hun baan kwijt raken. 38% van de daklozen heeft een alcoholprobleem en 26% een drugsprobleem. Misschien dat een deel daarvan ook gewoon Henk en Ingrid waren die dak boven hun hoofd kwijt raakte. Denk dat maar echt een klein deel maar echt kansloze junkies zijn die nooit een dag in hun leven hebben gewerkt.
Het gedeelte daklozen met baan zal ook niet als een hobo inclusief winkelkar rondstruinen. Dus ook niet behoren tot doelgroep van de maatregelen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:51:25 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218477624
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het gedeelte daklozen met baan zal ook niet als een hobo inclusief winkelkar rondstruinen. Dus ook niet behoren tot doelgroep van de maatregelen.
En wat wil je met die man doen die wel als hobo rondloopt met een winkelkar? Gaan ze die weer helpen hun leven op een rit te krijgen? Is er uberhaupt plek voor zo iemand in opvangcentra? Of verplaats je die naar een andere stad.
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:56:07 #118
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218477662
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:51 schreef Momo het volgende:

[..]
En wat wil je met die man doen die wel als hobo rondloopt met een winkelkar? Gaan ze die weer helpen hun leven op een rit te krijgen? Is er uberhaupt plek voor zo iemand in opvangcentra? Of verplaats je die naar een andere stad.
Alles beter dan die provisorische tentenkampen in de openbare ruimte.
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:58:02 #119
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218477678
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:56 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Alles beter dan die provisorische tentenkampen in de openbare ruimte.
Dat sowieso en mensen die knikkend op straat lopen verslavend aan fentanyl is ook iets dat niemand wil zien. Maar er moet dan wel ergens plek zijn voor die mensen.
pi_218477701
De Amerikaanse president doet qua macht niet onder voor leiders als Poetin, Netanyahu en Xi in hun eigen landen. Hoewel de Verenigde Staten zichzelf een democratie noemen, is dat in wezen grotendeels een façade. In de praktijk is er in de afgelopen decennia, onder opeenvolgende presidenten, steeds meer macht geconcentreerd geraakt in het ambt van de president.

Ik ga geen opsomming geven van de factoren die dit ambt vrijwel almachtig hebben gemaakt - dat zou een heel epistel worden. Maar het is in mijn ogen zeer duidelijk dat, hoewel de VS formeel een systeem van 'checks and balances' kennen, dit in werkelijkheid steeds meer is verworden tot een systeem van executive dominance - overheersing door de president.
pi_218477704
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Allemaal een auto aanbieden als onderdak?
pi_218477714
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat sowieso en mensen die knikkend op straat lopen verslavend aan fentanyl is ook iets dat niemand wil zien. Maar er moet dan wel ergens plek zijn voor die mensen.
Die mensen hebben niets, ook geen uitzicht op een beter leven. Ze zitten zich de hele dag te vervelen. Wat zouden ze dan moeten gaan doen? In de zon zitten?
  maandag 11 augustus 2025 @ 17:06:41 #123
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218477729
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 17:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Die mensen hebben niets, ook geen uitzicht op een beter leven. Ze zitten zich de hele dag te vervelen. Wat zouden ze dan moeten gaan doen? In de zon zitten?
Volgend de wet in de VS zouden ze niet gedwongen de rehab in mogen gaan omdat het volwassenen zijn.
  maandag 11 augustus 2025 @ 17:12:19 #124
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218477749
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Een trailerparkje neerzetten zou toch prima zijn?

quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 17:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Allemaal een auto aanbieden als onderdak?
Dat zal geen realistische oplossing zijn :P
  maandag 11 augustus 2025 @ 17:16:55 #125
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218477766
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 17:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Een trailerparkje neerzetten zou toch prima zijn?
[..]
Dan moeten ze wel veel trailerparkjes gaan neerzetten. Er zijn ongeveer 800.000 daklozen in de VS nu.
  maandag 11 augustus 2025 @ 17:17:34 #126
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218477770
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, veel van het bedienend personeel en de schoonmakers wonen daar in hun auto. Als je maar een ton per jaar verdiend ben je een armoedzaaier en kom je niet aan een woning. Als Trump daar met de bezem doorheen gaat, dan ligt het vuilnis na een paar maanden een meter hoog en dan zijn alle winkels en horeca gesloten.
Met een ton gaat het wel hoor, je kunt er altijd voor kiezen iets verder weg te wonen. Een studio is wel te huren in veel delen van de stad voor zo'n 2500 euro per maand.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218477918
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 17:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan moeten ze wel veel trailerparkjes gaan neerzetten. Er zijn ongeveer 800.000 daklozen in de VS nu.
Die worden dan heel gewild in de duurdere buurten, ook voor de mensen die nu samengepropt en/of in een auto wonen.
pi_218477921
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 17:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Met een ton gaat het wel hoor, je kunt er altijd voor kiezen iets verder weg te wonen. Een studio is wel te huren in veel delen van de stad voor zo'n 2500 euro per maand.
Ja, daarom zijn de wegen daar ook zo breed :)
  maandag 11 augustus 2025 @ 17:51:08 #129
56749 BlaZ
pi_218478083
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 17:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, daarom zijn de wegen daar ook zo breed :)
Kan zelfs vrij dicht bij het centrum, Oost-Hollywood is bijvoorbeeld niet zo heel duur.
pi_218478124
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 17:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zag deze week dat NY iets van 3700 USD kost for een flatje
life is like a box of chocolates
  maandag 11 augustus 2025 @ 18:07:54 #131
56749 BlaZ
pi_218478182
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 17:56 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zag deze week dat NY iets van 3700 USD kost for een flatje
Dat zal best, de duurdere wijken in Manhattan zijn onbetaalbaar natuurlijk. In Brooklyn kun je echt wel goedkoper leven.
pi_218478206
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:00 schreef HowardRoark het volgende:
Die moeten ze in de VS dus zelf betalen. Ze zijn dakloos precies omdat ze daar geen geld voor hebben.
pi_218478299
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 18:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zal best, de duurdere wijken in Manhattan zijn onbetaalbaar natuurlijk. In Brooklyn kun je echt wel goedkoper leven.
Brooklyn rentals average $3,465 for a studio rental to $5,150 for a 4-bedroom rental. The median price of all currently available listings is $4,100, or roughly $70 per square feet. For the apartment units and housing in August 2025, median rents have been roughly unchanged over the last year.

Zijn ook flatjes van 1200 USD zag ik
pi_218479809
quote:

[..]
En niet te vergeten het bliksemafleider effect.
-
pi_218480448
quote:

[..]
Hoef je niet gelijk kwaad te worden…
U MAD?
pi_218480997
twitter

:o
  maandag 11 augustus 2025 @ 23:58:03 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218481054
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 23:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

:o
Stapje voor stapje een staat van beleg uitrollen en de macht over steden in federale handen nemen. De weg naar de dictatuur.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218481068
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 23:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stapje voor stapje een staat van beleg uitrollen en de macht over steden in federale handen nemen. De weg naar de dictatuur.
Zou wel direct de aandacht van de Epstein-files afleiden
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:08:23 #139
38496 Perrin
pi_218481101
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 23:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zou wel direct de aandacht van de Epstein-files afleiden
Die houden iedereen lekker bezig terwijl hij zijn duimschroeven steeds verder aanschroeft.

Aan het eind van het verhaal is de VS een dictatuur zoals Poetin heeft in Rusland en dan babbelen mensen zeker nog steeds over de 'Epstein-files'. Wat is afleiding van wat?
pi_218481219
quote:
9s.gif Op maandag 11 augustus 2025 22:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Hoef je niet gelijk kwaad te worden…
Jij gaat zelf de "troep" niet opruimen? Net zoals Trump voel jij er meer voor om gewoon het bevel te geven dat het verdwijnt? Of het nu huisvuil of zwervers zijn?
pi_218481222
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 23:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hij heft niet genoeg Nationale Garde, dus dan moet hij het leger in gaan zetten. Dat kan nog leuk worden.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 01:31:35 #142
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218481242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 01:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hij heft niet genoeg Nationale Garde, dus dan moet hij het leger in gaan zetten. Dat kan nog leuk worden.
Zeker, al was het maar omdat militairen trouw zweren aan de grondwet en niet aan een president. Ergo, ze hoeven Trump's orders niet op te volgen als ze menen dat die tegen de grondwet ingaan.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 06:35:14 #143
65846 Bocaj
47th President.
pi_218481434
Ik denk dat heel veel Amerikanen er heel blij mee zijn. Je ziet je steden toch verpauperen. En dat is soms echt schrijnend.
Als ze die zwervers goed opvangen is er niks aan de hand. Ze wonen dan alleen elders, in bv trailer Camps.
Misschien vinden de daklozen het wel fijn achteraf dat ze uit een situatie komen waar ze in vast zaten.

Parijsenaren kunnen hiervan alleen dromen.
Vakman pur sang
pi_218481442
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 06:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat heel veel Amerikanen er heel blij mee zijn. Je ziet je steden toch verpauperen. En dat is soms echt schrijnend.
Als ze die zwervers goed opvangen is er niks aan de hand. Ze wonen dan alleen elders, in bv trailer Camps.
Misschien vinden de daklozen het wel fijn achteraf dat ze uit een situatie komen waar ze in vast zaten.

pi_218481450
quote:

Daar moet je dan wel eerst een idee achter hebben, zoals we hier in Leiden de Binnenvest hebben. Het is niet *poef* disappear of *poef* er staat een zorglocatie. Ik heb ook werkelijk nog geen idee waar die mensen nu heengeramd gaan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 12-08-2025 07:22:48 ]
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_218481460
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 07:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar moet je dan wel eerst een idee achter hebben, zoals er hier in Leiden de Binnenvest hebben. Het is niet *poef* disappear of *poef* er staat een zorglocatie. Ik heb ook werkelijk nog geen idee waar die mensen nu heengeramd gaan worden.
Zeg ook niet dat het een goed idee is. Maar dat veel Amerikanen die gewoon werken in een stad en veilig willen zijn daar wel blij mee zijn.
Vakman pur sang
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 07:22:28 #148
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218481465
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 07:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar moet je dan wel eerst een idee achter hebben, zoals er hier in Leiden de Binnenvest hebben. Het is niet *poef* disappear of *poef* er staat een zorglocatie. Ik heb ook werkelijk nog geen idee waar die mensen nu heengeramd gaan worden.
Het is juist niet typisch republikeins om juist wel dat soort voorzieningen neer te zetten, maar misschien dat Trump mij verbaasd. En dan ook woningen beschikbaar heeft voor de mensen zonder problemen met verslavingen die dakloos zijn, een nog grotere groep dan de mensen met verslavingen.
pi_218481511
quote:

Parijs ja….. waar je op het grootste toeristische treinstation van de stad niet normaal kan lopen omdat de zwervers en het geteisem als bijen op honing af komt. Waar je bij de grootste toeristische attracties door een zee van verkopers, zakkenrollers, balletje-balletje spelers en ander schorem moet, daarbij een hand op de portemonnee houdend zodat ze je niet rollen.

Een Europese stad die in de loop der jaren is verworden tot een vuilnisbelt met monumenten. Hadden ze daar maar een Trump…..
U MAD?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 07:46:01 #150
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218481532
Okay het is dus gewoon “blauwe steden” pesten.
Past wel in het profiel van rancune en een broos ego.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 07:53:22 #151
38496 Perrin
pi_218481559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 07:46 schreef Gunner het volgende:
Het 'pesten' is geen doel op zich, het is een middel om de democratie te transformeren naar een autocratie en alle oppositie te intimideren en uit te schakelen.
pi_218481783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 07:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het 'pesten' is geen doel op zich, het is een middel om de democratie te transformeren naar een autocratie en alle oppositie te intimideren en uit te schakelen.
Langzaam kijken hoe ver je kan gaan. En als je niet al te veel tegenwerking krijgt ga je steeds een stukje verder.

Bron: Hoe vorm ik een dictatuur voor beginners.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:45:25 #153
65846 Bocaj
47th President.
pi_218481893
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 08:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Langzaam kijken hoe ver je kan gaan. En als je niet al te veel tegenwerking krijgt ga je steeds een stukje verder.

Wat een NONSENSE!
pi_218481913
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 07:50 schreef Mortaxx het volgende:
Inderdaad, gewoon allemaal op straat flikkeren.

O wacht.
pi_218481918
quote:

[..]
Leg mij eens uit hoe je hiermee criminaliteit aanpakt, en niet gewoon slechts verplaatst.
pi_218481924
Verkies een fascist, krijg fascistengedrag.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218481925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 07:41 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Parijs ja….. waar je op het grootste toeristische treinstation van de stad niet normaal kan lopen omdat de zwervers en het geteisem als bijen op honing af komt. Waar je bij de grootste toeristische attracties door een zee van verkopers, zakkenrollers, balletje-balletje spelers en ander schorem moet, daarbij een hand op de portemonnee houdend zodat ze je niet rollen.

Een Europese stad die in de loop der jaren is verworden tot een vuilnisbelt met monumenten. Hadden ze daar maar een Trump…..
Het valt best mee kan ik je vertellen, ben er 6 weken geleden nog geweest. Prachtige stad :)

En ik denk dat in Amerika zelfs de meest die-hard Republikeinen inmiddels geen fan van Trump meer zijn _O- Dat idoleren van ome Donald is wel gaan liggen toen ze hun pensioenpotjes zagen verdampen met al die rare tarieven van hem. Hij beloofde zoveel rijkdom dat ze 'van gekheid niet meer zouden weten wat ze moesten doen met het geld', maar ondertussen moeten ze vrezen voor hun (financiele) verdere leven.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:52:28 #158
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218481935
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar heb ik dus al enkele voorbeelden van gegeven in de post die je quote: het toestaan van dakloosheid op straten, het legaliseren van drugs en de deïnstitutionalisering van de tweede helft van de 20e eeuw. Daar kun je nog aan toevoegen het actief beschermen van illegalen in de bekende 'sanctuary cities'.
[..]
Ook daar ligt het probleem bij Democratisch beleid: het wel inzetten op goedkopere huizen maar vervolgens de mogelijkheden tot bouwen flink beperken, wat vervolgens natuurlijk weer zorgt voor hogere prijzen. Zie bijvoorbeeld:
[..]
En zie ook deze postcast:
[..]

Ja, het resultaat van dat falende beleid van de democraten zie je dan ook duidelijk terug in Memphis en New Orleans.

Oh wacht.
Huilen dan.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:02:21 #159
503714 SebbeSwensje
pi_218481986
quote:

[..]

Precies. Gewoon direct paal en perk stellen aan dat soort fratsen.
Appears.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:04:43 #160
38496 Perrin
pi_218482025
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 09:02 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Precies. Gewoon direct paal en perk stellen aan dat soort fratsen.
En wie zie je dat doen?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:11:37 #161
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218482063
De burgermeester:

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218482127
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 08:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, het resultaat van dat falende beleid van de democraten zie je dan ook duidelijk terug in Memphis en New Orleans.

Oh wacht.
Omdat Republikeinen regeren in armoedige steden, kan democratisch beleid niet voor armoede zorgen in andere steden? Of visa versa?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218482209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 08:45 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Wat een NONSENSE!
?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:32:44 #164
503714 SebbeSwensje
pi_218482253
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 09:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
En wie zie je dat doen?
Ligt eraan hoe je de invulling ervan voor je ziet. Voor mezelf heb ik er al lang geleden paal en perk aan gesteld :)
Appears.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:33:43 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218482256
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 09:17 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Omdat Republikeinen regeren in armoedige steden, kan democratisch beleid niet voor armoede zorgen in andere steden? Of visa versa?
Het punt is eerder dat het wel heel kort door de bocht is om een aantal democratische steden aan te wijzen en dan te stellen dat het aan het democratische beleid ligt, terwijl in dezelfde lijstjes republikeinse steden om de 'prijzen' meedoen.
Huilen dan.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:46:35 #166
65846 Bocaj
47th President.
pi_218482324
quote:

[..]

Kijk naar deze video.
Defense Secretary Pete Hegseth legt het haarfijn uit.

dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:52:04 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218482360
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 09:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Kijk naar deze video.

Is er ook een Signal chat waar we alles nog eens rustig kunnen nalezen?
Huilen dan.
pi_218482372
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 09:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Kijk naar deze video.

pi_218482532
Ik zie online wel eens filmpjes van die fentanyl-zombies en vervuilde straten, het is net een Afrikaans land, dan. Die filmpjes wekken ook wel de suggestie dat het op sommige plekken helemaal genormaliseerd is. Is dat ook zo?
-nee-
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:19:44 #170
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218482547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 08:50 schreef Ludachrist het volgende:
Verkies een fascist, krijg fascistengedrag.
Je vergeet een stap: wring je allerlei bochten om krampachtig te blijven ontkennen dat het het een fascist is.
Huilen dan.
pi_218482778
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 07:46 schreef Gunner het volgende:
Ja als je echt wat wilt doen aan 'crime ridden shitholes', dan doe je dit soort machtsvertoon in steden als St. Louis, Memphis of Baton Rouge, niet naar DC of LA.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218482791
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 10:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je vergeet een stap: wring je allerlei bochten om krampachtig te blijven ontkennen dat het het een fascist is.
Men is of te dom om te snappen wat fascisme is of ze vinden het eigenlijk te confronterend om toe te geven dat ze fascist.

Zie ook weer die knakker in POL-FB...
A murky, forgotten land.
pi_218482854
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 10:17 schreef Marsenal het volgende:
Ik zie online wel eens filmpjes van die fentanyl-zombies en vervuilde straten, het is net een Afrikaans land, dan. Die filmpjes wekken ook wel de suggestie dat het op sommige plekken helemaal genormaliseerd is. Is dat ook zo?
Of dat het normaal is weet ik niet, maar in bepaalde steden bepaald het wel het straatbeeld. Steden als Baltimore, Detroit, Philadelpia of Cleveland om er maar een paar te noemen zijn hopeloos verpaupert. Er is leegstand, en je struikelt er over de daklozen en junkies. De midddenklasse is daar al weggetrokken, dus daar zou ook best wel eens wat aan gedaan mogen worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218482894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 10:56 schreef Hathor het volgende:

[..]
Of dat het normaal is weet ik niet, maar in bepaalde steden bepaald het wel het straatbeeld. Steden als Baltimore, Detroit, Philadelpia of Cleveland om er maar een paar te noemen zijn hopeloos verpaupert. Er is leegstand, en je struikelt er over de daklozen en junkies. De midddenklasse is daar al weggetrokken, dus daar zou ook best wel eens wat aan gedaan mogen worden.
Veelal is dat ook een functie van de veel hogere mobiliteit van de bevolking en dynamiek van de economie. Detroit was natuurlijk de stad van de auto-industrie wat traditioneel een enorm arbeidsintensieve productiesector was met een enorme hoeveelheid banen. Zowel de omvang als de arbeidsintensiviteit van de sector is enorm afgenomen daar en daarmee de werkgelegenheid, met als gevolg een flinke afname van de bevolking. Op het hoogtepunt net na WO2 woonden er bijna 1,9 miljoen mensen, nu nog een kleine 650.000.
pi_218482945
quote:

[..]
Maar dat is ook niet nieuw ofzo. Dat was al zo tijdens de hoogtijdagen vorige eeuw en begin deze eeuw. Sommige steden zijn verslechterd, sommige zijn verbeterd en sommigen zijn al die tijd al een drama.

Het is een probleem maar een probleem wat al heel lang bestaat en niet per se symbolisch is voor de huidige tijd of een teken dat het goed of slecht gaat met Amerika. Als Trump dit framed als een probleem veroorzaakt door Biden of Obama dan is dat zoals zo vaak gewoon weer lulkoek en een excuus om grenzen te overschrijden in zijn handelen (Nationale Garde eropuit sturen in dit geval)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218483565
quote:

[..]
Het werk gaat weg, de arbeiders gaan weg, de middenstand gaat weg, de middenklasse dan ook en dan blijven de criminelen over.
pi_218483660
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Veelal is dat ook een functie van de veel hogere mobiliteit van de bevolking en dynamiek van de economie. Detroit was natuurlijk de stad van de auto-industrie wat traditioneel een enorm arbeidsintensieve productiesector was met een enorme hoeveelheid banen. Zowel de omvang als de arbeidsintensiviteit van de sector is enorm afgenomen daar en daarmee de werkgelegenheid, met als gevolg een flinke afname van de bevolking. Op het hoogtepunt net na WO2 woonden er bijna 1,9 miljoen mensen, nu nog een kleine 650.000.
Waarbij de afgelopen 2 jaar voor Detroit het inwonertal in ieder geval lijkt te stabiliseren of zelfs iets te groeien.

Detroit’s population grew in 2023, 2024 − a strategy to welcome immigrants helps explain the turnaround from decades of population decline

Misschien dat de Amerikaanse fascisten hun geliefde ice erop af kunnen sturen om al die immigranten zonder proces naar interneringskampen af te voeren. :')
pi_218483822
twitter

dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:18:01 #179
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218483854
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]

Gaan ze ook gangster territorium in?
pi_218483914
quote:
Ja, ga eens naar LA en je valt erover. En niet ergens een zijweg, maar letterlijk elke metro, elk park, behalve dan in de rijkere delen. Iemand verwees al eens naar dit kanaal https://www.youtube.com/@PeterSantenello
pi_218483965
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Keep it gangsta y'all, keep it gangsta :7

Crip walk :P

A murky, forgotten land.
pi_218484126
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Check me out y'all
Nasty Fed in your area
About to cause mass hysteria
pi_218484138
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, ga eens naar LA en je valt erover. En niet ergens een zijweg, maar letterlijk elke metro, elk park, behalve dan in de rijkere delen. Iemand verwees al eens naar dit kanaal https://www.youtube.com/@:PeterSantenello
Maar hoe gaat Trump en zijn clowns dat verslavings probleem oplossen. Ze kunnen de fentanyl wel blijven bestrijden maar dan zal er weer een ander middel opduiken waar deze groep zich aan gaat vergrijpen.

Veel mensen grijpen naar zulke middelen omdat het leven voor hun nogal oneerlijk is en ze zo goedkoop de realiteit kunnen ontvluchten..
pi_218484188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:57 schreef Basp1 het volgende:
Maar hoe gaat Trump en zijn clowns dat verslavings probleem oplossen. Ze kunnen de fentanyl wel blijven bestrijden maar dan zal er weer een ander middel opduiken waar deze groep zich aan gaat vergrijpen.

Veel mensen grijpen naar zulke middelen omdat het leven voor hun nogal oneerlijk is en ze zo goedkoop de realiteit kunnen ontvluchten..
Dat klopt, verslaving is zelden een op zichzelf staand probleem en dus zal je die onderliggende problemen moeten aanpakken (oplossen is vaak een brug te ver). Is wel een complex verhaal, want mensen moeten wel willen (en falen ook dan nog vaak) en zonder stip op de horizon verdwijnt die wil ook weer snel. Dat zie je goed terug in het filmpje over LA op dat kanaal: er zijn voldoende mogelijkheden vanuit de overheid, maar mensen pakken die mogelijkheid niet (want je moet clean zijn, op tijd binnen, je aan de huisregels houden). Vicieuze cirkel.
pi_218484235
quote:

[..]

Is niet op te lossen zolang men de basisvoorzieningen in de VS niet drastisch gaat wijzigen. Steeds meer Amerikanen gaan onverzekerd door het leven, kunnen de rekeningen niet meer betalen en mijden zorg omdat het ze soms wel in een klap failliet maakt. Een vangnet is er vaak niet, waardoor je veel sneller dan hier in Europa of Nederland op straat komt te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 12-08-2025 14:21:49 ]
pi_218484335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Is niet op te lossen zolang men de basisvoorzieningen in de VS niet drastisch gaat wijzigen. Steeds meer Amerikanen gaan onverzekerd door het leven, kunnen de rekeningen niet meer betalen en mijden zorg omdat het ze soms wel in een klap failliet maakt. Een vangnet is er vaak net, waardoor je veel sneller dan hier in Europa of Nederland op straat komt te staan.
Om vervolgens opgeveegd te worden door Nationale Garde omdat je niet bevorderlijk bent voor het straatbeeld. Wat een kutland eigenlijk :')
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:27:29 #187
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218484406
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het werk gaat weg, de arbeiders gaan weg, de middenstand gaat weg, de middenklasse dan ook en dan blijven de criminelen over.
I used to like to go to work
But they shut it down
I've got a right to go to work
But there's no work here to be found

Telegraph road - Dire Straits.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_218484443
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 14:27 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
I used to like to go to work
But they shut it down
I've got a right to go to work
But there's no work here to be found

Telegraph road - Dire Straits.
Dan maar een beetje gitaar spelen op MTV :Y

Geld voor niks en gratis vrouwen *O*
A murky, forgotten land.
pi_218484509
Ik kijk ook regelmatig dit Youtube kanaal, waarin men vaak feitelijk gaat kijken naar wat er gebeurt met uitstervende, kleinere stedelijke gebieden in de VS. Veelal door het verdwijnen van werkgelegenheid worden voorheen welvarende gebieden spookgebieden. Het is soms werkelijk schokkend:

pi_218485011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kijk ook regelmatig dit Youtube kanaal, waarin men vaak feitelijk gaat kijken naar wat er gebeurt met uitstervende, kleinere stedelijke gebieden in de VS. Veelal door het verdwijnen van werkgelegenheid worden voorheen welvarende gebieden spookgebieden. Het is soms werkelijk schokkend:

Ja, de regering vind dat zelden hun probleem, de vrije markt zal het wel oplossen.
pi_218486031
quote:

[..]

Sterker nog, er zijn al middelen die nog weer veel krachtiger (en dodelijker) zijn dan fentanyl:
https://health.usnews.com/drugs/articles/nitazenes
pi_218486054
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Sterker nog, er zijn al middelen die nog weer veel krachtiger (en dodelijker) zijn dan fentanyl:
https://health.usnews.com/drugs/articles/nitazenes
En als je bedenkt dat 2mg fentanyl al dodelijk kan zijn😱
A murky, forgotten land.
pi_218486074
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En als je bedenkt dat 2mg fentanyl al dodelijk kan zijn😱
Wel raar dat gebruikers het voornamelijk onbewust innemen. Je zou zeggen dat hun dealer zoveel mogelijk recurring omzet wil blijven draaien.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:45:52 #194
38496 Perrin
pi_218486150
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Wel raar dat gebruikers het voornamelijk onbewust innemen. Je zou zeggen dat hun dealer zoveel mogelijk recurring omzet wil blijven draaien.
Denk je een gezond shotje heroïne te nemen :{
pi_218486158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kán je vrij oud mee worden naar het schijnt. Als je het kan betalen.
pi_218486298
quote:

[..]
Je clientèle om zeep helpen lijkt mij idd geen succesvol business model :D
A murky, forgotten land.
pi_218486334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Did you have your Choq shot today 😱

A murky, forgotten land.
pi_218487357
quote:
Ik was gister nog in Afrika. Geen enkele fentanylzombie gespot.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:16:59 #199
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218487513
quote:

[..]
Bij die straatdealers zit echt geen langetermijnvisie. Die willen gewoon een quick buck verdienen. En de voorraad gebruikers is toch bijna eindeloos.
pi_218488487
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar innoveren ze daar dan niet? Ik kan me niet herinneren dat in Europa een stad vergelijkbaar met Detroit ooit gehalveerd is qua inwonersaantal.
pi_218488589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik was gister nog in Afrika. Geen enkele fentanylzombie gespot.
Dan was je vast en zeker niet in Zuid Afrika in elke willekeurige stad.
pi_218488827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:05 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar innoveren ze daar dan niet? Ik kan me niet herinneren dat in Europa een stad vergelijkbaar met Detroit ooit gehalveerd is qua inwonersaantal.
Rome. Maar daarvoor moeten we wel +/- 1500 jaar terug.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218488861
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Rome. Maar daarvoor moeten we wel +/- 1500 jaar terug.
Dat had een hele andere reden dan economische terugval, maar ik waardeer je bijdrage. ^O^
pi_218489107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat had een hele andere reden dan economische terugval, maar ik waardeer je bijdrage. ^O^
Graag gedaan |:)
pi_218489360
quote:

[..]
Ik denk dat dat een mentaliteitskwestie is, wij bouwen altijd verder op vele voorgaande generaties. De Amerikanen zijn nog een beetje halve nomaden, voldoet het niet meer dan ga je ergens anders heen. Het idee van een stad behouden voor de vooruitgang zit niet heel diep. Er is ook niet zoveel te behouden vaak om dat er weinig is dat in het verleden lang behouden is geweest.en er wordt ook niet gebouwd voor de eeuwigheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218489675
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 22:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik denk dat dat een mentaliteitskwestie is, wij bouwen altijd verder op vele voorgaande generaties. De Amerikanen zijn nog een beetje halve nomaden, voldoet het niet meer dan ga je ergens anders heen. Het idee van een stad behouden voor de vooruitgang zit niet heel diep. Er is ook niet zoveel te behouden vaak om dat er weinig is dat in het verleden lang behouden is geweest.en er wordt ook niet gebouwd voor de eeuwigheid.
Maar dat is nu juist het verbazingwekkende....Amerikanen zijn geen ander ras, het zijn voornamelijk Europese emigranten. Ze komen dus uit hetzelfde nest.
pi_218489922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 23:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar dat is nu juist het verbazingwekkende....Amerikanen zijn geen ander ras, het zijn voornamelijk Europese emigranten. Ze komen dus uit hetzelfde nest.
pi_218490603
Het is makkelijk om Trump weer de schuld te geven maar kijk eens naar bestuur van de steden. Meer DEI kan niet en ze doen niets, ook niet onder Biden. LA zal eerdaags wel schoon worden gemaakt voor Olympische spelen en daarna begint het weer opnieuw. Het niet kunnen verzekeren is nog steeds een groot probleem, niet kunnen betalen van een huis ook, dan maar op straat wonen.
pi_218490703
quote:

[..]
Wij kiezen voor leefbare steden, zij verplaatsen de mensen naar houten huizen in de buitenwijken en bouwen de stad vol met enorme winkelcentra, snelwegen en parkeerplaatsen. Veel is er dan in het centrum ook niet meer te doen, daar staan dan de leegstaande kantoorpanden.

Er zijn hier op het forum zelfs een aantal mensen die vinden dat we dat ook moeten gaan doen. Weer terug naar de tijd dat je overal voor de deur kon parkeren, maar dan met tien keer zoveel auto's.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 08:11:56 #211
38496 Perrin
pi_218490821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 07:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wij kiezen voor leefbare steden, zij verplaatsen de mensen naar houten huizen in de buitenwijken en bouwen de stad vol met enorme winkelcentra, snelwegen en parkeerplaatsen. Veel is er dan in het centrum ook niet meer te doen, daar staan dan de leegstaande kantoorpanden.

Er zijn hier op het forum zelfs een aantal mensen die vinden dat we dat ook moeten gaan doen. Weer terug naar de tijd dat je overal voor de deur kon parkeren, maar dan met tien keer zoveel auto's.
twitter

Aan het einde van het fossiele tijdperk loopt een samenleving die volledig op de auto is gebouwd keihard vast.

Elke boodschap, baan of afspraak kost dan energie die er simpelweg niet meer is of veel te duur wordt.
De zogenaamd ruime vrijheid van wonen en winkelen op afstand verandert in een gevangenis van lege winkelcentra, asfalt en parkeerplaatsen.

Steden die inzetten op lopen, fietsen en openbaar vervoer blijven leefbaar. Maar wie alles op goedkope brandstof en eeuwige groei heeft ingezet, zal merken dat afstand onbetaalbaar wordt en mobiliteit een luxe.

Echte luxe is goed kunnen leven zonder dat je voor alles een auto nodig hebt.
pi_218491255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 07:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Ik ben er erg blij mee dat in Utrecht het onzalige idee van een vierbaanssnelweg dwars door de stad uit de jaren '60 heeft plaatsgemaakt voor een meer autoluwe binnenstad met ruim baan voor voetgangers en fietsers.
pi_218491297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 07:30 schreef hondonspain het volgende:
Het is makkelijk om Trump weer de schuld te geven maar kijk eens naar bestuur van de steden.
Het is inderdaad een veel breder probleem, dat een gevolg is van het decennialange verketteren van sociale standpunten. Alles wat ook maar een beetje te maken heeft met geld uitgeven om de zwakkeren te helpen afschilderen zijnde "muh communism." Aan het kontgaatje hangen van Big Corp.

En dan krijg je dit.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 09:12:34 #214
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218491316
quote:

[..]
Lebensraum zit daar nog meer in de genen dan in Duitsland anno 1940. Eerst hadden ze die manifest destiny shit en daarna kwam de bigger is better mentaliteit.
pi_218491324
quote:

[..]
Waarom zou een mentaliteit aan 'ras' gebonden zijn? Een mentaliteit is vaak gewoon een cultuurgebonden iets. We hebben het niet voor niets vaak over een mentaliteit die je bij Duitsers, Britten of Fransen ziet en het is nou niet bepaald dat er significante genetische verschillen tussen die bevolkingen zitten.

De mentaliteit zit natuurlijk al deels in de kern van het land in de zin dat de ontstaangsgeschiedenis er een is van verhuizen om een nieuw bestaan op te bouwen met grote onzekerheid, wat ook weer gold voor de grote migratiegolven uit b.v. Ierland, Duitsland of Italië later.

En nogmaals, Europa is gewoon heel statisch, juist het feit dat de VS een heel dynamische economie kent, betekent ook dat er lokaal heel veel fluctuatie kan zitten in zaken als werkgelegenheid. Combineer dat met het feit dat de VS een groot land is met een soepele interne markt (wat in de EU veel minder het geval is, al was het maar vanwege taalbarrières) en je hebt de reden dat steden in de VS veel meer fluctueren qua populatie. \

In Nederland hebben we ook wel een golf van urbanisatie en suburbanisatie gehad. Dat zag je bijvoorbeeld goed in Amsterdam, waar de bevolking tot pakweg eind jaren '60 toenam, om daarna toch wel met zo'n 20-25% te krimpen tot ergens midden jaren '80 en vervolgens weer gestaag te groeien.
pi_218492611
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:13 schreef Monolith het volgende:
En nogmaals, Europa is gewoon heel statisch, juist het feit dat de VS een heel dynamische economie kent, betekent ook dat er lokaal heel veel fluctuatie kan zitten in zaken als werkgelegenheid. Combineer dat met het feit dat de VS een groot land is met een soepele interne markt (wat in de EU veel minder het geval is, al was het maar vanwege taalbarrières) en je hebt de reden dat steden in de VS veel meer fluctueren qua populatie. \
Meest bekend is natuurlijk Detroit, dat in de jaren 20-30 groeide tot een miljoenenstad vanwege de auto-industrie maar inmiddels flink is gekrompen naar ongeveer 650.000 inwoners (met wel weer een kleine groei in de laatste jaren). Dat heeft een gigantische impact gehad op de stad.
pi_218494505
Feit is gewoon dat onze moderne maatschappijen langzaam maar zeker totaal verwilderd en vervreemd zijn van hun origine. Het is een jungle geworden, ook in Nederland. Ga maar eens naar Rotterdam, Den Haag of Amsterdam. Het leven is hard, ieder voor zich, je kunt op iedere hoek van de straat beroofd of omver gereden worden door een gekkie op een fatbike. Jongeren zitten massaal aan drank en drugs. Overal lopen en hangen bedelaars, illegalen, zwervers, jongeren die zich geen raad weten met deze wereld ... en in Amerika is dat proces nog veel verder dan hier natuurlijk.

Ook wij zouden met een Nationale Garde de orde op straat moeten herstellen. Schoonvegen die handel. Geef er maar eens een flinke klap op met de knuppel. En wie niet wil luisteren, gaat een busje in en wordt linea recta naar een gevangenis gebracht of op het vliegtuig terug naar huis gezet.
Mja
pi_218494620
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 14:36 schreef TAmaru het volgende:
Feit is gewoon dat onze moderne maatschappijen langzaam maar zeker totaal verwilderd en vervreemd zijn van hun origine. Het is een jungle geworden, ook in Nederland. Ga maar eens naar Rotterdam, Den Haag of Amsterdam. Het leven is hard,
Doordat de boeren de mensen oppotten in verstedelijkte gebieden is het overal zo'n puinhoop. Daar mogen rustig maatregelen tegen genomen worden.
  Forum Admin woensdag 13 augustus 2025 @ 14:53:21 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218494637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik ben er erg blij mee dat in Utrecht het onzalige idee van een vierbaanssnelweg dwars door de stad uit de jaren '60 heeft plaatsgemaakt voor een meer autoluwe binnenstad met ruim baan voor voetgangers en fietsers.
Utrecht is sowieso een verschrikkelijke stad om met de auto te zijn. Daar had een mega snelweg niets aan veranderd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218494673
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Utrecht is sowieso een verschrikkelijke stad om met de auto te zijn. Daar had een mega snelweg niets aan veranderd.
Tegenwoordig gaat het weer wel, maar toen de halve binnenstad nog openlag was het helemaal om te huilen.
pi_218494684
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is de laatste decennia ook gewoon bewust beleid natuurlijk. Knippen, eenrichtingswegen, lagere maximumsnelheden, fietsstraten en ga zo maar door.

Waarbij ik wel moet zeggen dat ik me elk weekend weer verbaas over de hoeveelheid mensen die per se toch met de auto in hartje Utrecht wilt zijn.

Maar goed, de nationale garde nog niet gezien hier.
pi_218494817
Ik heb stukken van de persconferentie hierover gezien en het is toch ondertussen niet meer te ontkennen dat Trump dementerend is? Eerder deze week was Alaska Russisch geworden, nu staat hij hier weer een beetje te bazelen.
pi_218494825
quote:
Leipzig komt het dichtst in de buurt denk ik. en Wolfsburg straks
  Forum Admin woensdag 13 augustus 2025 @ 15:16:04 #224
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218494861
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Leipzig is wel vergelijkbaar in de zin dat je hele wijken hebt die nauwelijks bewoond worden, inclusief dichtgetimmerde ruiten. Vooral de verlaten industrie is wel cool om te zien als dat je ding is. Dessau, dat er in de buurt ligt heeft dat ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218494872
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 14:36 schreef TAmaru het volgende:
Feit is gewoon dat onze moderne maatschappijen langzaam maar zeker totaal verwilderd en vervreemd zijn van hun origine. Het is een jungle geworden, ook in Nederland. Ga maar eens naar Rotterdam, Den Haag of Amsterdam. Het leven is hard, ieder voor zich, je kunt op iedere hoek van de straat beroofd of omver gereden worden door een gekkie op een fatbike. Jongeren zitten massaal aan drank en drugs. Overal lopen en hangen bedelaars, illegalen, zwervers, jongeren die zich geen raad weten met deze wereld ... en in Amerika is dat proces nog veel verder dan hier natuurlijk.

Ook wij zouden met een Nationale Garde de orde op straat moeten herstellen. Schoonvegen die handel. Geef er maar eens een flinke klap op met de knuppel. En wie niet wil luisteren, gaat een busje in en wordt linea recta naar een gevangenis gebracht of op het vliegtuig terug naar huis gezet.
Dat helpt niet. Dan verhard de maatschappij en heb je op iedere straathoek een gewapende agent nodig. Eerst schieten, dan vragen stellen. Als je dat echt op wilt lossen is er maar 1 ding wat je kunt doen: links stemmen. Sociaal beleid. Dan heb je geen onderlaag van mensen die misdadiger moeten worden om hun rekeningen te kunnen betalen.

Plus, al dat soort scenario's eindigen met grote strafkampen waar steeds meer mensen in zitten en veel onwil van de rest van de bevolking om daar voor te betalen. Je mag je zelf afvragen hoe dat dan opgelost wordt.
pi_218494925
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Leipzig is wel vergelijkbaar in de zin dat je hele wijken hebt die nauwelijks bewoond worden, inclusief dichtgetimmerde ruiten. Vooral de verlaten industrie is wel cool om te zien als dat je ding is. Dessau, dat er in de buurt ligt heeft dat ook.
Oost-Duitsland in z'n geheel heeft natuurlijk wel te maken gehad met een uittocht van bevolking.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Valt wel mee in Leipzig. De bevolking daar heeft tijdens WO2 om begrijpelijke redenen een flinke krimp meegemaakt, maar tot aan de val van de muur was golfde die gewoon wat marginaal op en neer. De hereniging zorgde wel voor wat verdere krimp, maar die is vandaag de dag eigenlijk weer volledig hersteld.
pi_218495008
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat helpt niet. Dan verhard de maatschappij en heb je op iedere straathoek een gewapende agent nodig. Eerst schieten, dan vragen stellen. Als je dat echt op wilt lossen is er maar 1 ding wat je kunt doen: links stemmen. Sociaal beleid. Dan heb je geen onderlaag van mensen die misdadiger moeten worden om hun rekeningen te kunnen betalen.

Plus, al dat soort scenario's eindigen met grote strafkampen waar steeds meer mensen in zitten en veel onwil van de rest van de bevolking om daar voor te betalen. Je mag je zelf afvragen hoe dat dan opgelost wordt.
Terug naar Amerika waar juist de steden met een links bestuur de meeste criminaliteit kennen.
pi_218495019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:32 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Terug naar Amerika waar juist de steden met een links bestuur de meeste criminaliteit kennen.
Heb je daar ook een bron voor?
pi_218495055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nou ja, het gros van de steden met een significante omvang daar heeft een Democratische burgemeester, dus als je hem omdraait naar 'de steden met de meeste criminaliteit hebben doorgaans een links bestuurd', dan klopt dat als gevolg van het voorgaande. Maar goed, ook in steden met weinig criminaliteit heb je vaak een Democratische burgemeester.
pi_218495160
quote:

[..]
Algemeen bekend, reden vaak nu Defund the police, DEI en illegalen welkom. New York krijgt misschien een socialist als burgermeester, ben benieuwd
pi_218495161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:38 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, het gros van de steden met een significante omvang daar heeft een Democratische burgemeester, dus als je hem omdraait naar 'de steden met de meeste criminaliteit hebben doorgaans een links bestuurd', dan klopt dat als gevolg van het voorgaande. Maar goed, ook in steden met weinig criminaliteit heb je vaak een Democratische burgemeester.
Ik heb het even uitgezocht: democraten scoren over het algemeen beter dan republikeinen, behalve bij diefstal. Zoals je ook al aangeeft zijn de grootste (en rijkste) steden allemaal democratisch, maar daar heb je ook de meeste daklozen. Veel mensen gaan daar naar toe omdat je daar goed kunt verdienen, maar dat maakt ze ook onleefbaar als je geen goede baan hebt.

Verder zie je natuurlijk dat je in de rode staten meer doden door vuurwapens hebt, wat natuurlijk ook logisch is.

Dan krijg je dus inderdaad dat de meeste moorden gebeuren in democratische steden, maar misdaad in het algemeen hoger is in republikeinse staten als je kijkt naar het aantal misdaden per inwoner.

Kortom, wat die democratische steden missen is een sociaal vangnet.
pi_218495173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:52 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Algemeen bekend, reden vaak nu Defund the police, DEI en illegalen welkom. New York krijgt misschien een socialist als burgermeester, ben benieuwd
Ah, van horen zeggen. Klinkt veel betrouwbaarder dan onderzoeken, natuurlijk.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 16:02:21 #233
438527 MissButterflyy
pi_218495233
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb het even uitgezocht: democraten scoren over het algemeen beter dan republikeinen, behalve bij diefstal. Zoals je ook al aangeeft zijn de grootste (en rijkste) steden allemaal democratisch, maar daar heb je ook de meeste daklozen. Veel mensen gaan daar naar toe omdat je daar goed kunt verdienen, maar dat maakt ze ook onleefbaar als je geen goede baan hebt.

Verder zie je natuurlijk dat je in de rode staten meer doden door vuurwapens hebt, wat natuurlijk ook logisch is.

Dan krijg je dus inderdaad dat de meeste moorden gebeuren in democratische steden, maar misdaad in het algemeen hoger is in republikeinse staten als je kijkt naar het aantal misdaden per inwoner.

Kortom, wat die democratische steden missen is een sociaal vangnet.
Jaren geleden waren er in San Francisco al veel daklozen, zag ik. En het waren bijna allemaal psychiatrische patiënten of verslaafden. Wegens het milde klimaat schijnen ze vaak daar naartoe te gaan als ze op straat terecht komen.
Heel triest, die mensen hebben eigenlijk opvang en hulp nodig.

Het is niet zoals hier, maar hele straten vol met grote groepen daklozen, enorme aantallen.
In New York zijn het er veel minder.
pi_218495266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:32 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Als er veel ijsjes worden verkocht verdrinken er meer mensen. Misschien moet je eens het verschil tussen causaliteit en correlatie leren.
pi_218495628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:07 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Als er veel ijsjes worden verkocht verdrinken er meer mensen. Misschien moet je eens het verschil tussen causaliteit en correlatie leren.
2 te moeilijke woorden dat begrijpt zo'n persoon niet net zoals Trump is de woordenschat van zulke types minimaal. :P
pi_218495842
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Jaren geleden waren er in San Francisco al veel daklozen, zag ik. En het waren bijna allemaal psychiatrische patiënten of verslaafden. Wegens het milde klimaat schijnen ze vaak daar naartoe te gaan als ze op straat terecht komen.
Heel triest, die mensen hebben eigenlijk opvang en hulp nodig.

Het is niet zoals hier, maar hele straten vol met grote groepen daklozen, enorme aantallen.
In New York zijn het er veel minder.
Er zijn hier ook schrikbarend veel daklozen, maar er is hier meer en betere opvang. De meerderheid woont trouwens illegaal bij vrienden of kennissen, omdat die vaak meer belasting moeten betalen als je opgeeft dat je daar woont. En dan rekenen we de kinderen die tot ver na hun dertigste nog thuis wonen niet mee.

Toen die opvang nog zelfstandig was, hadden we hier relatief gezien meer daklozen in de opvang zitten dan er in Californië rondlopen, dus het is een groot probleem. Sinds de overheid dat genationaliseerd heeft, worden daar geen cijfers meer over gepubliceerd, dus we hebben alleen de cijfers van het CBS over het aantal mensen zonder woonadres, maar die cijfers zijn niet erg betrouwbaar. Na een jaar of zo wijzigt hun status van "dakloos" naar "geëmigreerd". En van arbeidsmigranten waarvan het visum is afgelopen verwacht men dat die vertrokken zijn.

Ik verwacht dat de gemeentes wel registreren wie er een uitkering of zorg ontvangt en alleen een postbus heeft. Met het tellen van paspoorten kun je tegenwoordig niet meer zoveel, maar het zou wel een interessante statistiek zijn. Amsterdam is waarschijnlijk het meest open en inzichtelijk, maar daar heb je er natuurlijk ook het meeste.
pi_218495845
quote:

[..]
Op zich is dit natuurlijk best logisch. Het is voor de lagere sociale klassen gewoon gunstiger en gebruikelijker om links te stemmen, en daar komt ook meer criminaliteit voor. En je kunt vinden van die conservatieven wat je wilt, maar ze zullen niet snel crimineel gedrag vertonen. Betekent natuurlijk niet dat er een causaal verband is tussen links stadsbestuur en criminaliteit.
Mja
pi_218495858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 17:18 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Op zich is dit natuurlijk best logisch. Het is voor de lagere sociale klassen gewoon gunstiger en gebruikelijker om links te stemmen, en daar komt ook meer criminaliteit voor. En je kunt vinden van die conservatieven wat je wilt, maar ze zullen niet snel crimineel gedrag vertonen. Betekent natuurlijk niet dat er een causaal verband is tussen links stadsbestuur en criminaliteit.
Gek genoeg komen de meeste mensen die rechts stemmen net uit de lagere sociale klasse. Het aantal rijken is namelijk in zijn totaal niet zo groot, daar zul je geen verkiezingen mee winnen. Het zijn net de mensen uit de middenklasse met een hogere opleiding die links stemmen. Voornamelijk de vrouwen.
pi_218496171
quote:

[..]
Waar is die gedachte op gebaseerd eigenlijk? Je hoeft maar naar de huidige potus te kijken om te zien dat die vlieger niet opgaat.
pi_218496256
quote:
En je kunt vinden van die conservatieven wat je wilt, maar ze zullen niet snel crimineel gedrag vertonen.
De conservatieve president is een veroordeeld crimineel.
pi_218496274
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 17:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waar is die gedachte op gebaseerd eigenlijk? Je hoeft maar naar de huidige potus te kijken om te zien dat die vlieger niet opgaat.
Ja, je zou verwachten dat egoïsten meer crimineel gedrag vertonen dan socialisten. En ze zijn ook verantwoordelijk voor meer criminaliteit.
pi_218496328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 18:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Was al schuldig bevonden voor het proces en lopen nu veel onderzoeken naar de personen die hem beschuldigd hebben en veel hebben fraude gepleegd blijkbaar, word een boeiende tijd
pi_218496358
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 18:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Om nog maar te zwijgen van het pedofielenprobleem dat de GOP heeft...
pi_218496434
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 18:13 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Was al schuldig bevonden voor het proces en lopen nu veel onderzoeken naar de personen die hem beschuldigd hebben en veel hebben fraude gepleegd blijkbaar, word een boeiende tijd
Uhuh.
pi_218496446
pi_218496990
quote:
Ze zeggen hetzelfde, maar dan anders verpakt. Ze kijken bijvoorbeeld niet naar steden. En dan concluderen ze dat het allemaal 1 pot nat is. Goed schudden voor gebruik en niet kijken naar het waarom.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:58:41 #247
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218497743

Toevallig dit filmpje over daklozen in Amsterdam, van de meesten zou ik niet meteen zeggen dat ze dakloos zijn
pi_218499624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:58 schreef Momo het volgende:

Toevallig dit filmpje over daklozen in Amsterdam, van de meesten zou ik niet meteen zeggen dat ze dakloos zijn
Al die dronken dakloze Polen en Roemenen enzo die hebben ze uit het filmpje geknipt of die komen daar niet langs zeker. Meteen weer die ene intelligente dakloze interviewen die zijn hele leven D66 heeft gestemd maar nu toevallig tussen twee huizen in zit ofzo ...
Mja
pi_218499701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 07:05 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Al die dronken dakloze Polen en Roemenen enzo die hebben ze uit het filmpje geknipt of die komen daar niet langs zeker. Meteen weer die ene intelligente dakloze interviewen die zijn hele leven D66 heeft gestemd maar nu toevallig tussen twee huizen in zit ofzo ...
Was bijna propaganda dat daklozen best wel een fijn leven hebben, een grote familie
pi_218499725
quote:

[..]
Ja, slecht filmpje natuurlijk, want jouw vooroordelen zag je er niet in terug. Straks ga je nog denken dat het ook gewoon mensen zijn.

En zo zie je maar weer, dat je vooral geluk moet hebben in het leven.
pi_218499738
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:58 schreef Momo het volgende:

Het is best aardig om eens zo'n opvang te bezoeken, geeft je een heel ander beeld dan het geldende stigma. Ze zijn alleen niet echt van de 'aapjeskijkentours', wat ook wel begrijpelijk is. Ik ben er voor de gemeenteraadsverkiezingen geweest, doen echt mooi, helaas vaak wel ondankbaar, werk.
pi_218499859
Blijkbaar vinden onze kortzichtige rechts conservatieven het fijn om eenzijdig geknipt filmpjes te kijken waar de meest extreme gevallen getoond worden en reageren ze emotioneel als de nuance getoond wordt. :')
pi_218499885
Nou, het beleid betaalt zich al gelijk uit hoor!
https://www.nytimes.com/2(...)ump-sandwich-dc.html
pi_218499898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 08:19 schreef Basp1 het volgende:
Blijkbaar vinden onze kortzichtige rechts conservatieven het fijn om eenzijdig geknipt filmpjes te kijken waar de meest extreme gevallen getoond worden en reageren ze emotioneel als de nuance getoond wordt. :')
Vreemd, POL staat hier vol mee en dat is over het algemeen toch niet een trekpleister voor 'rechts conservatieven'. Zou het wat dat betreft ook kunnen dat je hier aan het projecteren bent?
pi_218499912
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 08:24 schreef Monolith het volgende:
Nou, het beleid betaalt zich al gelijk uit hoor!
https://www.nytimes.com/2(...)ump-sandwich-dc.html
Mooi, water en sandwiches voor die gast
  donderdag 14 augustus 2025 @ 08:31:30 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218499927
quote:

[..]
Jij ziet alleen de dakloze Pool alleen die loopt te lallen voor de Albert Heijn. Maar het zal vast lastig te verwerken zijn dat niet alle daklozen tuig zijn. Mensen hebben het soms over daklozen alsof ze over onkruid praten. Maar zoals de meeste zaken op aarde is het behoorlijk genuanceerd en zijn er allerlei wegen om dakloos te worden.
pi_218500058
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 08:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vreemd, POL staat hier vol mee en dat is over het algemeen toch niet een trekpleister voor 'rechts conservatieven'. Zou het wat dat betreft ook kunnen dat je hier aan het projecteren bent?
Ja, het hele forum staat ook vol met reacties dat alles de schuld van de buitenlanders is. Gek genoeg is dat ook projectie. Pot -> ketel.
pi_218500065
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 08:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, het hele forum staat ook vol met reacties dat alles de schuld van de buitenlanders is. Gek genoeg is dat ook projectie. Pot -> ketel.
Iemand wiens primaire informatiebron een twotteraccount genaamed 'End Wokeness' is zou ik bij voorbaat al niet al te serieus nemen.
pi_218500090
quote:

[..]
Ik heb ook wel een beetje moeite met het concept van buitenlandse dak- en thuislozen. Heel veel Polen hebben geen thuis in Nederland, sterker nog, de meerderheid van de Polen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218500094
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 08:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Iemand wiens primaire informatiebron een twotteraccount genaamed 'End Wokeness' is zou ik bij voorbaat al niet al te serieus nemen.
Is "Libs of tiktok" wel toegestaan? Of anders "Radio Genoa"?

[ Bericht 2% gewijzigd door xpompompomx op 14-08-2025 09:07:16 ]
pi_218500114
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 08:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij ziet alleen de dakloze Pool alleen die loopt te lallen voor de Albert Heijn. Maar het zal vast lastig te verwerken zijn dat niet alle daklozen tuig zijn. Mensen hebben het soms over daklozen alsof ze over onkruid praten. Maar zoals de meeste zaken op aarde is het behoorlijk genuanceerd en zijn er allerlei wegen om dakloos te worden.
Nee hoor, ik geloof graag dat de meeste daklozen niet eens zichtbaar zijn, omdat ze zich afzijdig houden van de maatschappij en geen overlast veroorzaken. Maar ik vind het weer typisch dat ze dit soort figuren zo positief in beeld brengen, terwijl ze die overlastgevende Polen nooit eens op tv laten zien (tenzij bij politieprogramma's)
Mja
pi_218500123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 09:04 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee hoor, ik geloof graag dat de meeste daklozen niet eens zichtbaar zijn, omdat ze zich afzijdig houden van de maatschappij en geen overlast veroorzaken. Maar ik vind het weer typisch dat ze dit soort figuren zo positief in beeld brengen, terwijl ze die overlastgevende Polen nooit eens op tv laten zien (tenzij bij politieprogramma's)
Misschien omdat het maar een hele kleine minderheid is?
  donderdag 14 augustus 2025 @ 09:15:54 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218500199
quote:

[..]
Hoeveel overlastgevende Polen zijn er dan? Volgens mij komen de meeste klachten omdat een zuinige Hollandse gier 20 Polen in 1 huis stopt die lekker 60 uur mogen werken op het veld. Als ik opzichtige "daklozen" zie zijn dat eigenlijk vooral zigeuners die een act opvoeren voor geld.
pi_218500513
quote:

[..]
Alles? Volgens mij worden er vaak concrete problemen genoemd waarin migranten zijn oververtegenwoordigd.
pi_218500516
quote:
9s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 09:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is "Libs of tiktok" wel toegestaan? Of anders "Radio Genoa"?
Nou, of wat te denken van Right Wing Watch, Ron Filipkowski of Aaron Rupar?
  donderdag 14 augustus 2025 @ 10:20:50 #266
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218500568
quote:
15s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 18:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Om nog maar te zwijgen van het pedofielenprobleem dat de GOP heeft...

Vance in 2021: waarom hebben we het niet over Epstein :( ???
Vance in 2025: houd op met praten over Epstein :( !!!
Huilen dan.
pi_218500650
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alles? Volgens mij worden er vaak concrete problemen genoemd waarin migranten zijn oververtegenwoordigd.
Van horen zeggen, want: "dat weet toch iedereen?" Meestal geheel feitenvrije onderbuikgevoelens. En, zoals de AI chatbots ons hebben laten zien: als je het maar met veel overtuiging brengt en met cijfers en verzonnen feitjes strooit, geloven een heleboel mensen het onmiddellijk. Dat zijn ook de mensen die dat graag willen horen.
pi_218500672
quote:

[..]
Dit hele forum staat juist vol met reacties waarin glashard elk probleem dat (mogelijk) gerelateerd is aan de import van achterlijke culturen en religies keihard ontkend wordt.
-
pi_218500681
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:34 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dit hele forum staat juist vol met reacties waarin glashard elk probleem dat (mogelijk) gerelateerd is aan de import van achterlijke culturen en religies keihard ontkend wordt.
Het is wel hilarisch dat dit je wereldbeeld is, want met uitzondering van een paar users gelooft het gros van de mensen met een ietwat genuanceerdere kijk op de wereld die 'KIJK WEER EEN FIN DIE IETS DOET!!!' topics wel.
pi_218500682
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:34 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja, zo kun je het ook bekijken. Alhoewel ik sterk het idee heb dat die reacties de minderheid zijn.
pi_218500692
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vance in 2021: waarom hebben we het niet over Epstein :( ???
Vance in 2025: houd op met praten over Epstein :( !!!
In de categorie priceless ware het niet dat deze reservegek aan het roer komt op het moment dat de hoofdgek iets overkomt.
-
  donderdag 14 augustus 2025 @ 10:38:33 #272
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218500701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:36 schreef quo_ het volgende:

[..]
In de categorie priceless ware het niet dat deze reservegek aan het roer komt op het moment dat de hoofdgek iets overkomt.
De staat van de wereld anno 2025.
Huilen dan.
pi_218500742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is wel hilarisch dat dit je wereldbeeld is, want met uitzondering van een paar users gelooft het gros van de mensen met een ietwat genuanceerdere kijk op de wereld die 'KIJK WEER EEN FIN DIE IETS DOET!!!' topics wel.
Betere illustratie van wat ik bedoelde is haast niet mogelijk. Reageren op een post die niet in je straatje past met arrogantie en neerbuigendheid op champions league niveau.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, zo kun je het ook bekijken. Alhoewel ik sterk het idee heb dat die reacties de minderheid zijn.
Sportief.
-
pi_218500791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:36 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja, je hoeft maar eens naar zijn baas (Peter Thiel) te luisteren om te begrijpen wat ons dan te wachten staat. Daar is Project 2025 nog niks bij.
pi_218500809
quote:

[..]
Waarom krijgt een buitenlandse dakloze niet gewoon enkeltje thuisland?
pi_218500937
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:51 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Waarom krijgt een buitenlandse dakloze niet gewoon enkeltje thuisland?
Ja, gewoon overal politie neerzetten die je paspoort en bankrekening controleert. En dan een nieuw legitimatiebewijs invoeren, dat je ieder half jaar bij de gemeente moet gaan halen en waarop het adres staat waar je woont. Want dat is anders lastig te achterhalen. Of misschien bij de bank navragen of die bankrekening op een postbus staat, maar dat is natuurlijk een gouden kans voor ondernemers. Dan moet je ook bij gaan houden hoeveel mensen er op ieder adres staan ingeschreven. Misschien dat de belastingdienst dat weet.

Alles bij elkaar heb je dan een nieuw pasje nodig en een soort pinautomaat, waarmee de politie dan jouw doopceel kan lichten. En een berg ambtenaren en politieagenten.
pi_218501116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Van horen zeggen, want: "dat weet toch iedereen?" Meestal geheel feitenvrije onderbuikgevoelens. En, zoals de AI chatbots ons hebben laten zien: als je het maar met veel overtuiging brengt en met cijfers en verzonnen feitjes strooit, geloven een heleboel mensen het onmiddellijk. Dat zijn ook de mensen die dat graag willen horen.
Nee, wat je stelt klopt simpelweg niet.

De realiteit is dat mensen met een migratieachtergrond ook op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd. Dit is nota bene statistisch aantoonbaar. Ook verloopt de integratie en assimilatie in te veel gevallen niet al te best, waar de migrant halsstarrig vasthoudt aan de cultuur van het land van herkomst.

Dit zijn reële problemen waar veel mensen in het Westen zich zorgen over maken. Deze mensen bespotten of de problemen ontkennen is simpelweg geen oplossing.
pi_218501141
He ik dacht dat het hier over militairen in Washington zou moeten gaan heeft onze rechts conservatieve brigade wederom het zoveelste topic omgebogen naar hun selectief uitgekozen migranten in Europa stokpaardje en verneukt?
pi_218501155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:31 schreef Basp1 het volgende:
He ik dacht dat het hier over militairen in Washington zou moeten gaan heeft onze rechts conservatieve brigade wederom het zoveelste topic omgebogen naar hun selectief uitgekozen migranten in Europa stokpaardje en verneukt?
De bekende Fok!-natuurwet in actie.
pi_218501163
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 11:31 schreef Basp1 het volgende:
Ja, en dit keer is het mijn schuld, want ik begon er over :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')