Ja, gewoon overal politie neerzetten die je paspoort en bankrekening controleert. En dan een nieuw legitimatiebewijs invoeren, dat je ieder half jaar bij de gemeente moet gaan halen en waarop het adres staat waar je woont. Want dat is anders lastig te achterhalen. Of misschien bij de bank navragen of die bankrekening op een postbus staat, maar dat is natuurlijk een gouden kans voor ondernemers. Dan moet je ook bij gaan houden hoeveel mensen er op ieder adres staan ingeschreven. Misschien dat de belastingdienst dat weet.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:51 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Waarom krijgt een buitenlandse dakloze niet gewoon enkeltje thuisland?
Nee, wat je stelt klopt simpelweg niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Van horen zeggen, want: "dat weet toch iedereen?" Meestal geheel feitenvrije onderbuikgevoelens. En, zoals de AI chatbots ons hebben laten zien: als je het maar met veel overtuiging brengt en met cijfers en verzonnen feitjes strooit, geloven een heleboel mensen het onmiddellijk. Dat zijn ook de mensen die dat graag willen horen.
De bekende Fok!-natuurwet in actie.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:31 schreef Basp1 het volgende:
He ik dacht dat het hier over militairen in Washington zou moeten gaan heeft onze rechts conservatieve brigade wederom het zoveelste topic omgebogen naar hun selectief uitgekozen migranten in Europa stokpaardje en verneukt?
Ja, en dit keer is het mijn schuld, want ik begon er overquote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:31 schreef Basp1 het volgende:
He ik dacht dat het hier over militairen in Washington zou moeten gaan heeft onze rechts conservatieve brigade wederom het zoveelste topic omgebogen naar hun selectief uitgekozen migranten in Europa stokpaardje en verneukt?
Ja, dat is grappig? Mensen die al vrijwel niks hebben het kleine beetje dat ze laat slapen afnemen?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha die tenten gaan met inhoud en al de perscontainer in.![]()
https://www.instagram.com/reel/DNZPb0IPViX/
In Nl echt ondenkbaar. Ten eerste dat iemand het bedenkt en dat het zo snel gedaan wordt is al ondenkbaar.
Weg met die troep.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dat is grappig? Mensen die al vrijwel niks hebben het kleine beetje dat ze laat slapen afnemen?
Wat is dit voor mentale rot dat dit om te lachen is?
Ja, vraag mij af of ze ook echt onderdak en hulp gaan regelen, als je alleen hun spullen weggooit en verder niks doet geef je die mensen alleen maar een trap na. Ik zie mensen in de comments bijna klaarkomen van enthousiasme, wel bijzonder. Denk dat niemand zit te wachten op junkies voor hun deur of werk. Maar waar gaan ze heen als je hun tent en slaapzak weg gooit? Het is niet dat die mensen een huis kunnen huren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dat is grappig? Mensen die al vrijwel niks hebben het kleine beetje dat ze laat slapen afnemen?
Wat is dit voor mentale rot dat dit om te lachen is?
Ik denk dat die mensen allang vertrokken zijn na berichten over opschoning.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, vraag mij af of ze ook echt onderdak en hulp gaan regelen, als je alleen hun spullen weggooit en verder niks doet geef je die mensen alleen maar een trap na. Ik zie mensen in de comments bijna klaarkomen van enthousiasme, wel bijzonder. Denk dat niemand zit te wachten op junkies voor hun deur of werk. Maar waar gaan ze heen als je hun tent en slaapzak weg gooit? Het is niet dat die mensen een huis kunnen huren.
De morele en intellectuele leegstand in je hoofd is stuitend.quote:
En dan zitten ze straks ergens anders in LA, New York of Chicago bij iemand op de stoep.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat die mensen allang vertrokken zijn na berichten over opschoning.
Dan pakken ze de trein naar een andere stad.
Het is ook niks meer dan een foto-op, geen oplossing. Tenzij je het intellect hebt van een narcistische goudvis.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:35 schreef Momo het volgende:
[..]
En dan zitten ze straks ergens anders in LA, New York of Chicago bij iemand op de stoep.
In Republikeinse steden, precies zoals Trump wil?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:35 schreef Momo het volgende:
[..]
En dan zitten ze straks ergens anders in LA, New York of Chicago bij iemand op de stoep.
quote:Trump dreigt verder en wil nu ook ingrijpen in Chicago en New York
Trump: Chicago volgende stad waar overheid ingrijpt, dan New York
De Amerikaanse president Donald Trump wil dat de overheid na Washington ook ingrijpt in Chicago en New York. Volgens hem moet de criminaliteit daar aangepakt worden.
"We gaan onze steden heel, heel veilig maken", zei Trump tegen verslaggevers in het Witte Huis. "Ik denk dat Chicago de volgende is en daarna helpen we New York." Volgens de president is Chicago "een puinhoop".
Trump kondigde vorige week aan dat hij de Nationale Garde zou inzetten in Washington tegen de criminaliteit en de dakloosheid, maar die beslissing leidde tot onbegrip in de hoofdstad. De burgemeester zei dat de criminaliteit de afgelopen jaren juist sterk was afgenomen en vecht de beslissing aan bij de rechter.
Ook in Chicago lijkt de misdaad af te nemen. Het aantal moorden is in de eerste helft van dit jaar met 32 procent gedaald en staat nu op het laagste niveau in tien jaar.
https://www.hln.be/buiten(...)n-puinhoop~a5d1f374/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |