Het is best aardig om eens zo'n opvang te bezoeken, geeft je een heel ander beeld dan het geldende stigma. Ze zijn alleen niet echt van de 'aapjeskijkentours', wat ook wel begrijpelijk is. Ik ben er voor de gemeenteraadsverkiezingen geweest, doen echt mooi, helaas vaak wel ondankbaar, werk.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:58 schreef Momo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Toevallig dit filmpje over daklozen in Amsterdam, van de meesten zou ik niet meteen zeggen dat ze dakloos zijn
Vreemd, POL staat hier vol mee en dat is over het algemeen toch niet een trekpleister voor 'rechts conservatieven'. Zou het wat dat betreft ook kunnen dat je hier aan het projecteren bent?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:19 schreef Basp1 het volgende:
Blijkbaar vinden onze kortzichtige rechts conservatieven het fijn om eenzijdig geknipt filmpjes te kijken waar de meest extreme gevallen getoond worden en reageren ze emotioneel als de nuance getoond wordt.
Mooi, water en sandwiches voor die gastquote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:24 schreef Monolith het volgende:
Nou, het beleid betaalt zich al gelijk uit hoor!
https://www.nytimes.com/2(...)ump-sandwich-dc.html
Jij ziet alleen de dakloze Pool alleen die loopt te lallen voor de Albert Heijn. Maar het zal vast lastig te verwerken zijn dat niet alle daklozen tuig zijn. Mensen hebben het soms over daklozen alsof ze over onkruid praten. Maar zoals de meeste zaken op aarde is het behoorlijk genuanceerd en zijn er allerlei wegen om dakloos te worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 07:05 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Al die dronken dakloze Polen en Roemenen enzo die hebben ze uit het filmpje geknipt of die komen daar niet langs zeker. Meteen weer die ene intelligente dakloze interviewen die zijn hele leven D66 heeft gestemd maar nu toevallig tussen twee huizen in zit ofzo ...
Ja, het hele forum staat ook vol met reacties dat alles de schuld van de buitenlanders is. Gek genoeg is dat ook projectie. Pot -> ketel.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, POL staat hier vol mee en dat is over het algemeen toch niet een trekpleister voor 'rechts conservatieven'. Zou het wat dat betreft ook kunnen dat je hier aan het projecteren bent?
Iemand wiens primaire informatiebron een twotteraccount genaamed 'End Wokeness' is zou ik bij voorbaat al niet al te serieus nemen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, het hele forum staat ook vol met reacties dat alles de schuld van de buitenlanders is. Gek genoeg is dat ook projectie. Pot -> ketel.
Ik heb ook wel een beetje moeite met het concept van buitenlandse dak- en thuislozen. Heel veel Polen hebben geen thuis in Nederland, sterker nog, de meerderheid van de Polen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, het hele forum staat ook vol met reacties dat alles de schuld van de buitenlanders is. Gek genoeg is dat ook projectie. Pot -> ketel.
Is "Libs of tiktok" wel toegestaan? Of anders "Radio Genoa"?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iemand wiens primaire informatiebron een twotteraccount genaamed 'End Wokeness' is zou ik bij voorbaat al niet al te serieus nemen.
Nee hoor, ik geloof graag dat de meeste daklozen niet eens zichtbaar zijn, omdat ze zich afzijdig houden van de maatschappij en geen overlast veroorzaken. Maar ik vind het weer typisch dat ze dit soort figuren zo positief in beeld brengen, terwijl ze die overlastgevende Polen nooit eens op tv laten zien (tenzij bij politieprogramma's)quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij ziet alleen de dakloze Pool alleen die loopt te lallen voor de Albert Heijn. Maar het zal vast lastig te verwerken zijn dat niet alle daklozen tuig zijn. Mensen hebben het soms over daklozen alsof ze over onkruid praten. Maar zoals de meeste zaken op aarde is het behoorlijk genuanceerd en zijn er allerlei wegen om dakloos te worden.
Misschien omdat het maar een hele kleine minderheid is?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geloof graag dat de meeste daklozen niet eens zichtbaar zijn, omdat ze zich afzijdig houden van de maatschappij en geen overlast veroorzaken. Maar ik vind het weer typisch dat ze dit soort figuren zo positief in beeld brengen, terwijl ze die overlastgevende Polen nooit eens op tv laten zien (tenzij bij politieprogramma's)
Hoeveel overlastgevende Polen zijn er dan? Volgens mij komen de meeste klachten omdat een zuinige Hollandse gier 20 Polen in 1 huis stopt die lekker 60 uur mogen werken op het veld. Als ik opzichtige "daklozen" zie zijn dat eigenlijk vooral zigeuners die een act opvoeren voor geld.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geloof graag dat de meeste daklozen niet eens zichtbaar zijn, omdat ze zich afzijdig houden van de maatschappij en geen overlast veroorzaken. Maar ik vind het weer typisch dat ze dit soort figuren zo positief in beeld brengen, terwijl ze die overlastgevende Polen nooit eens op tv laten zien (tenzij bij politieprogramma's)
Alles? Volgens mij worden er vaak concrete problemen genoemd waarin migranten zijn oververtegenwoordigd.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, of wat te denken van Right Wing Watch, Ron Filipkowski of Aaron Rupar?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is "Libs of tiktok" wel toegestaan? Of anders "Radio Genoa"?
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen van het pedofielenprobleem dat de GOP heeft...
Van horen zeggen, want: "dat weet toch iedereen?" Meestal geheel feitenvrije onderbuikgevoelens. En, zoals de AI chatbots ons hebben laten zien: als je het maar met veel overtuiging brengt en met cijfers en verzonnen feitjes strooit, geloven een heleboel mensen het onmiddellijk. Dat zijn ook de mensen die dat graag willen horen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alles? Volgens mij worden er vaak concrete problemen genoemd waarin migranten zijn oververtegenwoordigd.
Dit hele forum staat juist vol met reacties waarin glashard elk probleem dat (mogelijk) gerelateerd is aan de import van achterlijke culturen en religies keihard ontkend wordt.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is wel hilarisch dat dit je wereldbeeld is, want met uitzondering van een paar users gelooft het gros van de mensen met een ietwat genuanceerdere kijk op de wereld die 'KIJK WEER EEN FIN DIE IETS DOET!!!' topics wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit hele forum staat juist vol met reacties waarin glashard elk probleem dat (mogelijk) gerelateerd is aan de import van achterlijke culturen en religies keihard ontkend wordt.
Ja, zo kun je het ook bekijken. Alhoewel ik sterk het idee heb dat die reacties de minderheid zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit hele forum staat juist vol met reacties waarin glashard elk probleem dat (mogelijk) gerelateerd is aan de import van achterlijke culturen en religies keihard ontkend wordt.
In de categorie priceless ware het niet dat deze reservegek aan het roer komt op het moment dat de hoofdgek iets overkomt.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vance in 2021: waarom hebben we het niet over Epstein???
Vance in 2025: houd op met praten over Epstein!!!
De staat van de wereld anno 2025.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:36 schreef quo_ het volgende:
[..]
In de categorie priceless ware het niet dat deze reservegek aan het roer komt op het moment dat de hoofdgek iets overkomt.
Betere illustratie van wat ik bedoelde is haast niet mogelijk. Reageren op een post die niet in je straatje past met arrogantie en neerbuigendheid op champions league niveau.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is wel hilarisch dat dit je wereldbeeld is, want met uitzondering van een paar users gelooft het gros van de mensen met een ietwat genuanceerdere kijk op de wereld die 'KIJK WEER EEN FIN DIE IETS DOET!!!' topics wel.
Sportief.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, zo kun je het ook bekijken. Alhoewel ik sterk het idee heb dat die reacties de minderheid zijn.
Ja, je hoeft maar eens naar zijn baas (Peter Thiel) te luisteren om te begrijpen wat ons dan te wachten staat. Daar is Project 2025 nog niks bij.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:36 schreef quo_ het volgende:
[..]
In de categorie priceless ware het niet dat deze reservegek aan het roer komt op het moment dat de hoofdgek iets overkomt.
Waarom krijgt een buitenlandse dakloze niet gewoon enkeltje thuisland?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |