Dan was je vast en zeker niet in Zuid Afrika in elke willekeurige stad.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik was gister nog in Afrika. Geen enkele fentanylzombie gespot.
Rome. Maar daarvoor moeten we wel +/- 1500 jaar terug.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar innoveren ze daar dan niet? Ik kan me niet herinneren dat in Europa een stad vergelijkbaar met Detroit ooit gehalveerd is qua inwonersaantal.
Dat had een hele andere reden dan economische terugval, maar ik waardeer je bijdrage.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Rome. Maar daarvoor moeten we wel +/- 1500 jaar terug.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat had een hele andere reden dan economische terugval, maar ik waardeer je bijdrage.
Ik denk dat dat een mentaliteitskwestie is, wij bouwen altijd verder op vele voorgaande generaties. De Amerikanen zijn nog een beetje halve nomaden, voldoet het niet meer dan ga je ergens anders heen. Het idee van een stad behouden voor de vooruitgang zit niet heel diep. Er is ook niet zoveel te behouden vaak om dat er weinig is dat in het verleden lang behouden is geweest.en er wordt ook niet gebouwd voor de eeuwigheid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar innoveren ze daar dan niet? Ik kan me niet herinneren dat in Europa een stad vergelijkbaar met Detroit ooit gehalveerd is qua inwonersaantal.
Maar dat is nu juist het verbazingwekkende....Amerikanen zijn geen ander ras, het zijn voornamelijk Europese emigranten. Ze komen dus uit hetzelfde nest.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een mentaliteitskwestie is, wij bouwen altijd verder op vele voorgaande generaties. De Amerikanen zijn nog een beetje halve nomaden, voldoet het niet meer dan ga je ergens anders heen. Het idee van een stad behouden voor de vooruitgang zit niet heel diep. Er is ook niet zoveel te behouden vaak om dat er weinig is dat in het verleden lang behouden is geweest.en er wordt ook niet gebouwd voor de eeuwigheid.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar dat is nu juist het verbazingwekkende....Amerikanen zijn geen ander ras, het zijn voornamelijk Europese emigranten. Ze komen dus uit hetzelfde nest.
Wij kiezen voor leefbare steden, zij verplaatsen de mensen naar houten huizen in de buitenwijken en bouwen de stad vol met enorme winkelcentra, snelwegen en parkeerplaatsen. Veel is er dan in het centrum ook niet meer te doen, daar staan dan de leegstaande kantoorpanden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar dat is nu juist het verbazingwekkende....Amerikanen zijn geen ander ras, het zijn voornamelijk Europese emigranten. Ze komen dus uit hetzelfde nest.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wij kiezen voor leefbare steden, zij verplaatsen de mensen naar houten huizen in de buitenwijken en bouwen de stad vol met enorme winkelcentra, snelwegen en parkeerplaatsen. Veel is er dan in het centrum ook niet meer te doen, daar staan dan de leegstaande kantoorpanden.
Er zijn hier op het forum zelfs een aantal mensen die vinden dat we dat ook moeten gaan doen. Weer terug naar de tijd dat je overal voor de deur kon parkeren, maar dan met tien keer zoveel auto's.
Ik ben er erg blij mee dat in Utrecht het onzalige idee van een vierbaanssnelweg dwars door de stad uit de jaren '60 heeft plaatsgemaakt voor een meer autoluwe binnenstad met ruim baan voor voetgangers en fietsers.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wij kiezen voor leefbare steden, zij verplaatsen de mensen naar houten huizen in de buitenwijken en bouwen de stad vol met enorme winkelcentra, snelwegen en parkeerplaatsen. Veel is er dan in het centrum ook niet meer te doen, daar staan dan de leegstaande kantoorpanden.
Er zijn hier op het forum zelfs een aantal mensen die vinden dat we dat ook moeten gaan doen. Weer terug naar de tijd dat je overal voor de deur kon parkeren, maar dan met tien keer zoveel auto's.
Het is inderdaad een veel breder probleem, dat een gevolg is van het decennialange verketteren van sociale standpunten. Alles wat ook maar een beetje te maken heeft met geld uitgeven om de zwakkeren te helpen afschilderen zijnde "muh communism." Aan het kontgaatje hangen van Big Corp.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:30 schreef hondonspain het volgende:
Het is makkelijk om Trump weer de schuld te geven maar kijk eens naar bestuur van de steden.
Lebensraum zit daar nog meer in de genen dan in Duitsland anno 1940. Eerst hadden ze die manifest destiny shit en daarna kwam de bigger is better mentaliteit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom zou een mentaliteit aan 'ras' gebonden zijn? Een mentaliteit is vaak gewoon een cultuurgebonden iets. We hebben het niet voor niets vaak over een mentaliteit die je bij Duitsers, Britten of Fransen ziet en het is nou niet bepaald dat er significante genetische verschillen tussen die bevolkingen zitten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meest bekend is natuurlijk Detroit, dat in de jaren 20-30 groeide tot een miljoenenstad vanwege de auto-industrie maar inmiddels flink is gekrompen naar ongeveer 650.000 inwoners (met wel weer een kleine groei in de laatste jaren). Dat heeft een gigantische impact gehad op de stad.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:13 schreef Monolith het volgende:
En nogmaals, Europa is gewoon heel statisch, juist het feit dat de VS een heel dynamische economie kent, betekent ook dat er lokaal heel veel fluctuatie kan zitten in zaken als werkgelegenheid. Combineer dat met het feit dat de VS een groot land is met een soepele interne markt (wat in de EU veel minder het geval is, al was het maar vanwege taalbarrières) en je hebt de reden dat steden in de VS veel meer fluctueren qua populatie. \
Doordat de boeren de mensen oppotten in verstedelijkte gebieden is het overal zo'n puinhoop. Daar mogen rustig maatregelen tegen genomen worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:36 schreef TAmaru het volgende:
Feit is gewoon dat onze moderne maatschappijen langzaam maar zeker totaal verwilderd en vervreemd zijn van hun origine. Het is een jungle geworden, ook in Nederland. Ga maar eens naar Rotterdam, Den Haag of Amsterdam. Het leven is hard,
Utrecht is sowieso een verschrikkelijke stad om met de auto te zijn. Daar had een mega snelweg niets aan veranderd.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben er erg blij mee dat in Utrecht het onzalige idee van een vierbaanssnelweg dwars door de stad uit de jaren '60 heeft plaatsgemaakt voor een meer autoluwe binnenstad met ruim baan voor voetgangers en fietsers.
Tegenwoordig gaat het weer wel, maar toen de halve binnenstad nog openlag was het helemaal om te huilen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Utrecht is sowieso een verschrikkelijke stad om met de auto te zijn. Daar had een mega snelweg niets aan veranderd.
Dat is de laatste decennia ook gewoon bewust beleid natuurlijk. Knippen, eenrichtingswegen, lagere maximumsnelheden, fietsstraten en ga zo maar door.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Utrecht is sowieso een verschrikkelijke stad om met de auto te zijn. Daar had een mega snelweg niets aan veranderd.
Leipzig komt het dichtst in de buurt denk ik. en Wolfsburg straksquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:05 schreef Hathor het volgende:
Leipzig is wel vergelijkbaar in de zin dat je hele wijken hebt die nauwelijks bewoond worden, inclusief dichtgetimmerde ruiten. Vooral de verlaten industrie is wel cool om te zien als dat je ding is. Dessau, dat er in de buurt ligt heeft dat ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Leipzig komt het dichtst in de buurt denk ik. en Wolfsburg straks
Dat helpt niet. Dan verhard de maatschappij en heb je op iedere straathoek een gewapende agent nodig. Eerst schieten, dan vragen stellen. Als je dat echt op wilt lossen is er maar 1 ding wat je kunt doen: links stemmen. Sociaal beleid. Dan heb je geen onderlaag van mensen die misdadiger moeten worden om hun rekeningen te kunnen betalen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:36 schreef TAmaru het volgende:
Feit is gewoon dat onze moderne maatschappijen langzaam maar zeker totaal verwilderd en vervreemd zijn van hun origine. Het is een jungle geworden, ook in Nederland. Ga maar eens naar Rotterdam, Den Haag of Amsterdam. Het leven is hard, ieder voor zich, je kunt op iedere hoek van de straat beroofd of omver gereden worden door een gekkie op een fatbike. Jongeren zitten massaal aan drank en drugs. Overal lopen en hangen bedelaars, illegalen, zwervers, jongeren die zich geen raad weten met deze wereld ... en in Amerika is dat proces nog veel verder dan hier natuurlijk.
Ook wij zouden met een Nationale Garde de orde op straat moeten herstellen. Schoonvegen die handel. Geef er maar eens een flinke klap op met de knuppel. En wie niet wil luisteren, gaat een busje in en wordt linea recta naar een gevangenis gebracht of op het vliegtuig terug naar huis gezet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |