abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218475195
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:42 schreef Horzula het volgende:

[..]
Die vergelijking gaat maar heel beperkt op.

Wilders is bijvoorbeeld geen 'zakenman'.
Ze roepen gewoon allebei wat de mensen willen horen, maar Trump heeft nog een plan. Ok, een heel slecht plan, maar hij heeft er 1. Wilders moet eerst nadenken wat hij allemaal beloofd heeft en dan kijken wat hij daar mee kan. En in de praktijk is dat niet veel.
pi_218475236
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze roepen gewoon allebei wat de mensen willen horen, maar Trump heeft nog een plan. Ok, een heel slecht plan, maar hij heeft er 1. Wilders moet eerst nadenken wat hij allemaal beloofd heeft en dan kijken wat hij daar mee kan. En in de praktijk is dat niet veel.
Volgens mij geloven Wilders-stemmers geen hout van al die plannen en willen ze vooral op iets stemmen wat een einde aan de islamisering en de massa-immigratie belooft te maken (en misschien geloven ze daar zelfs niet in).
pi_218475294
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:52 schreef Horzula het volgende:

[..]
Volgens mij geloven Wilders-stemmers geen hout van al die plannen en willen ze vooral op iets stemmen wat een einde aan de islamisering en de massa-immigratie belooft te maken (en misschien geloven ze daar zelfs niet in).
Het afschuifsysteem. Ze hebben nog maar 1 koekje en dat willen die buitenlanders nu hebben. Terwijl de elite in hun vuistje lacht, want hun stapel koekjes groeit steeds harder. "Wat een domme sukkels", met een brede lach op hun gezicht.
pi_218475374
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Ongeveer van de helft van de daklozen heeft gewoon een baan zoals ik hier boven noemde. Zorg gewoon dat dat soort mensen van de straat raken. Moeten ze in Nederland ook doen. Drugsverslaafden zijn een ander verhaal.
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:00 schreef ToT het volgende:

[..]
Precies, voor hen zou er fatsoenlijke opvang moeten zijn tot ze de mogelijkheid hebben een huis te kunnen krijgen, maar huizen in de grote steden daar zijn achterlijk duur en ik neem aan dat er voor huur ook enorme wachtlijsten zijn.

Build baby, build! Of hebben ze daar ook last van de heikikker, de rugstreeppad en de platte schijfhorenslak?

Een groot probleem daar zijn onverwachte en belachelijk hoge medische kosten. Als je de pech hebt om bijvoorbeeld kanker of hartproblemen te krijgen terwijl je niet verzekerd bent, dan moet je ineens tonnen aan extra kosten betalen. Kan je dat niet dan wordt je huis daardoor verkocht of kan je je huur niet meer betalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218475460
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoezo is democratisch beleid de oorzaak daarvan?
Omdat het lokale beleid dit soort ophopingen van daklozen dus actief stimuleert. Daarnaast lopen er veel mensen rond op straat die bij de GGZ hulp zouden moeten krijgen, wat moeilijk gaat vanwege de deïnstitutionalisering, ook mede door beleid van de Democraten in de jaren 1960 en 1970.

Het wekt ook de vraag op waarom dit soort dingen benoemen altijd voor zoveel ophef zorgt hier op FOK! Meteen staan er users klaar de Democraten met hand en tand te verdedigen, vanuit de volle overtuiging dat alle problemen de schuld moeten zijn van de Republikeinen.

Als men het nu niet eens zo tribaal bekijkt, kun je wellicht tot de conclusie komen dat er wel degelijk veel is misgegaan onder Democratisch beleid. De Republikeinen met hun neoliberale beleid, waarbij enige vorm van een sociaal vangnet vaak wordt geblokkeerd speelt natuurlijk ook een rol.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218475480
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Een groot probleem daar zijn onverwachte en belachelijk hoge medische kosten. Als je de pech hebt om bijvoorbeeld kanker of hartproblemen te krijgen terwijl je niet verzekerd bent, dan moet je ineens tonnen aan extra kosten betalen. Kan je dat niet dan wordt je huis daardoor verkocht of kan je je huur niet meer betalen.
Da's waar ja. Doet me gelijk denken aan dat bericht over dat echtpaar die een cruise had gewonnen, maar 1 van hen kreeg ff een griepje en zat gelijk met een rekening van $47.000 opgescheept.
Je hebt daar ook mensen die in levensgevaar zijn en dan alsnog met ambulancebroeders op de vuist gaan om maar niet naar het ziekenhuis vervoerd te worden omdat ze niet met levenslange torenhoge schulden willen komen te zitten.
pi_218475486
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het lokale beleid dit soort ophopingen van daklozen dus actief stimuleert. Daarnaast lopen er veel mensen rond op straat die bij de GGZ hulp zouden moeten krijgen, wat moeilijk gaat vanwege de deïnstitutionalisering, ook mede door beleid van de Democraten in de jaren 1960 en 1970.

Het wekt ook de vraag op waarom dit soort dingen benoemen altijd voor zoveel ophef zorgt hier op FOK! Meteen staan er users klaar de Democraten met hand en tand te verdedigen, vanuit de volle overtuiging dat alle problemen de schuld moeten zijn van de Republikeinen.

Als men het nu niet eens zo tribaal bekijkt, kun je wellicht tot de conclusie komen dat er wel degelijk veel is misgegaan onder Democratisch beleid. De Republikeinen met hun neoliberale beleid, waarbij enige vorm van een sociaal vangnet vaak wordt geblokkeerd speelt natuurlijk ook een rol.
Ja, het falen van rechts is altijd de schuld van links.
pi_218475541
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, het falen van rechts is altijd de schuld van links.
In staten en steden waar de Democraten al decennialang het beleid mogen maken ligt het ook echt aan dat beleid, niet aan de Republikeinen. Het is vanuit dat perspectief juist ook bijzonder dat sommigen alsnog naar de Republikeinen wijzen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:35:06 #84
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218475572
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Da's waar ja. Doet me gelijk denken aan dat bericht over dat echtpaar die een cruise had gewonnen, maar 1 van hen kreeg ff een griepje en zat gelijk met een rekening van $47.000 opgescheept.
Je hebt daar ook mensen die in levensgevaar zijn en dan alsnog met ambulancebroeders op de vuist gaan om maar niet naar het ziekenhuis vervoerd te worden omdat ze niet met levenslange torenhoge schulden willen komen te zitten.
Wat, echt?
Belachelijk. Je hebt altijd het recht om hulp af te slaan ( niet letterlijk dan, haha).
Is dat in de VS anders dan?
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:35:41 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218475578
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het lokale beleid dit soort ophopingen van daklozen dus actief stimuleert
'Dus'?

Je impliceert dat dat logisch volgt uit het één of ander, maar het enige dat je doet is nog een keer herhalen dat het het resultaat is van democratisch beleid. Mijn vraag: hoezo dan?
Huilen dan.
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:38:41 #86
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218475597
Volgens mij zijn we het er wel vrijwel allemaal mee eens dat daklozen, zeker in de VS niet allemaal kansloze junkies zijn. En ze naar een andere stad brengen lost geen problemen op.
pi_218475598
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat, echt?
Belachelijk. Je hebt altijd het recht om hulp af te slaan ( niet letterlijk dan, haha).
Is dat in de VS anders dan?
Ik weet de precieze situaties niet, maar als je half buiten bewustzijn bent en er moet met spoed gehandeld worden om je leven te redden, dan kan ik me voorstellen dat ze niet luisteren naar iemand die misschien zit te ijlen door zwaar bloedverlies of een hersenschudding of wat dan ook; je wil zo iemand's leven redden.
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:49:56 #88
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218475708
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:38 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik weet de precieze situaties niet, maar als je half buiten bewustzijn bent en er moet met spoed gehandeld worden om je leven te redden, dan kan ik me voorstellen dat ze niet luisteren naar iemand die misschien zit te ijlen door zwaar bloedverlies of een hersenschudding of wat dan ook; je wil zo iemand's leven redden.
Dan vecht iemand ook niet meer om niet opgenomen te worden. :+
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218475717
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan vecht iemand ook niet meer om niet opgenomen te worden. :+
Hehe I know, maar ik heb her en der wel berichten er over gelezen dat het gebeurt. :)
pi_218475871
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
'Dus'?

Je impliceert dat dat logisch volgt uit het één of ander, maar het enige dat je doet is nog een keer herhalen dat het het resultaat is van democratisch beleid. Mijn vraag: hoezo dan?
Daar heb ik dus al enkele voorbeelden van gegeven in de post die je quote: het toestaan van dakloosheid op straten, het legaliseren van drugs en de deïnstitutionalisering van de tweede helft van de 20e eeuw. Daar kun je nog aan toevoegen het actief beschermen van illegalen in de bekende 'sanctuary cities'.
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:38 schreef Momo het volgende:
Volgens mij zijn we het er wel vrijwel allemaal mee eens dat daklozen, zeker in de VS niet allemaal kansloze junkies zijn. En ze naar een andere stad brengen lost geen problemen op.
Ook daar ligt het probleem bij Democratisch beleid: het wel inzetten op goedkopere huizen maar vervolgens de mogelijkheden tot bouwen flink beperken, wat vervolgens natuurlijk weer zorgt voor hogere prijzen. Zie bijvoorbeeld:
quote:
What accounts for the greater housing shortages in blue states, relative to purple and red states? Surely, the fact that many blue states contain high-opportunity, high-income metro areas with strong demand for housing plays a role. But, as we show here, the evidence also suggests that blue states tend to impose more onerous restrictions on building new housing than red and purple states, exacerbating shortages.

Bron
En zie ook deze postcast:
quote:
Jenny Schuetz is a senior fellow at the Brookings Institution and the author of the new book “Fixer Upper: How to Repair America’s Broken Housing Systems,” which is perhaps the best, clearest overview of America’s housing problems to date.

We discuss why the states with the highest homelessness rates are all governed by Democrats, the roots of America’s homelessness crisis, why economists believe the U.S. gross domestic product could be over a third — a third! — higher today if American cities had built more housing, why it’s so hard to build housing where it’s needed most, the actual (and often misunderstood) causes of gentrification, why public housing has such a bad reputation in the U.S.; how progressives’ commitment to local democracy and community voice surprisingly lies at the heart of America’s housing crises, why homeownership is still the primary vehicle of wealth accumulation in America (and the toxic impact that has on our politics), what the U.S. can learn from the housing policies of countries like Germany and France, what it would take to build a better politics of housing and much more.

Bron
pi_218475926
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 08:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dat lukt je niet binnen een week. Daarom eerst maar eens de rommel opruimen.
Gewoon oppakken en doodschieten is dan het beste maar denk ik? Of hoe zie je dat? Waar moeten al die werklozen/sociaal beperkten naar toe? Alligator alcatraz waar ze fysiek en mentaal vernederd worden en met veel te veel op een klutje moeten slapen in het moeras :?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218476012
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:10 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Gewoon oppakken en doodschieten is dan het beste maar denk ik? Of hoe zie je dat? Waar moeten al die werklozen/sociaal beperkten naar toe? Alligator alcatraz waar ze fysiek en mentaal vernederd worden en met veel te veel op een klutje moeten slapen in het moeras :?
El Salvador bouwt nog wel een paar gevangenissen, als ze 10.000 Euro per dakloze krijgen.
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:28:20 #93
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218476061
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
El Salvador bouwt nog wel een paar gevangenissen, als ze 10.000 Euro per dakloze krijgen.
10k per dakloze 😱

🤔

*koopt busje en gaat op jacht })
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_218476081
quote:
11s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
10k per dakloze 😱

🤔

*koopt busje en gaat op jacht })
Wat is de gangbare marktprijs voor een dakloze?
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:33:45 #95
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218476103
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat is de gangbare marktprijs voor een dakloze?
*opent Dark Web

**wijzigt businessplan; gaat daklozen voor orgaanhandel gebruiken })

***bestelt busje én Bentley *O*
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_218476173
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
*opent Dark Web

**wijzigt businessplan; gaat daklozen voor orgaanhandel gebruiken })

***bestelt busje én Bentley *O*
Ja, we lachen er wel om, maar wie zegt dat ze in El Salvador die gevangenissen op die manier niet beschikbaar houden? Is er iemand die gaat controleren wat er met die gevangen gebeurt? Als de rechter na een jaar beslist dat iemand daar ten onrechte zit, zit hij er dan nog wel?
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:42:14 #97
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218476191
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, we lachen er wel om, maar wie zegt dat ze in El Salvador die gevangenissen op die manier niet beschikbaar houden? Is er iemand die gaat controleren wat er met die gevangen gebeurt? Als de rechter na een jaar beslist dat iemand daar ten onrechte zit, zit hij er dan nog wel?
Genoeg regimes in de wereld waar mensen opgepakt werden en simpelweg verdwenen, zonder dat er ooit nog iets van vernomen werd -O-
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_218476201
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Genoeg regimes in de wereld waar mensen opgepakt werden en simpelweg verdwenen, zonder dat er ooit nog iets van vernomen werd -O-
Ja, of waar veel mannen een nier verkopen om hun kinderen naar school te kunnen sturen.
pi_218476298
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het afschuifsysteem. Ze hebben nog maar 1 koekje en dat willen die buitenlanders nu hebben. Terwijl de elite in hun vuistje lacht, want hun stapel koekjes groeit steeds harder. "Wat een domme sukkels", met een brede lach op hun gezicht.
Het gaat eerder om wie de immigranten zijn en hoe veel. En dat ze geen zin hebben in volksvertegenwoordigers die cucks voor de Islam zijn.

Ik ook trouwens niet.
pi_218476349
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:53 schreef Horzula het volgende:

[..]
Het gaat eerder om wie de immigranten zijn en hoe veel. En dat ze geen zin hebben in volksvertegenwoordigers die cucks voor de Islam zijn.

Ik ook trouwens niet.
Dat is maar eng?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')