abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218250333
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Als ik kijk hoe het jeugdjournaal en het klokhuis hun onderwerpen kiezen en framen dan gaan bij mij zowel de wenkbrauwen als de nekharen soms recht overeind staan. En ik ben bepaald geen PVV stemmer.
Heb je hier voorbeelden van? Als je nekharen ervan overeind gaan staan suggereert het voor mij dat het héél ver gaat.
Incelfrikandel
pi_218250556
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Heb je hier voorbeelden van? Als je nekharen ervan overeind gaan staan suggereert het voor mij dat het héél ver gaat.
Jeugdjournaal is vaak irritant woke maar goed, dat hoort er een beetje bij. Klokhuis niet zo eigenlijk wat mij betreft, daar blijft het allemaal vrij algemeen en neutraal. Nou ja, behalve als het over stikstof gaat ofzo :D

Ik was als kind sowieso niet gecharmeerd van die programma's, ik zal altijd te wachten op Jules Unlimited.
pi_218250660
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jeugdjournaal is vaak irritant woke maar goed, dat hoort er een beetje bij.
Heb je linkjes naar uitzendingen?
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:01:12 #5
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218250663
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Een willekeurige greep: elke dag(!) hongerige gazaantjes op het jeugdjournaal maar nauwelijks een Sudanees of Jemeniet te zien (even los van of dat nou geschikt is voor kinderen), en in het klokhuis item over de slavernij ging het vooral over die racistische witte(!) Europeanen. Dat vind ik niet gebalanceerd, en in het geval van het klokhuis gewoon onvolledig/historisch onjuist.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218250684
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Een willekeurige greep: elke dag(!) hongerige gazaantjes op het jeugdjournaal maar nauwelijks een Sudanees of Jemeniet te zien (even los van of dat nou geschikt is voor kinderen), en in het klokhuis item over de slavernij ging het vooral over die foute witte Europeanen. Dat vind ik niet gebalanceerd, en in het geval van het klokhuis gewoon onvolledig/historisch onjuist.
De Trans-Atlantische slavenhandel? Wat bedoel je?
Incelfrikandel
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:04:25 #7
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218250689
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De Trans-Atlantische slavenhandel? Wat bedoel je?
Slavernij, daar ging het over.

pi_218250718
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Slavernij, daar ging het over.
Ik volg je niet.
Incelfrikandel
pi_218250751
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Een willekeurige greep: elke dag(!) hongerige gazaantjes op het jeugdjournaal maar nauwelijks een Sudanees of Jemeniet te zien (even los van of dat nou geschikt is voor kinderen), en in het klokhuis item over de slavernij ging het vooral over die racistische witte(!) Europeanen. Dat vind ik niet gebalanceerd, en in het geval van het klokhuis gewoon onvolledig/historisch onjuist.
De moordpartijen en uithongering in de Gaza heeft veel internationale media-aandacht . Logisch dat het JJ iets meer daarover wil vertellen aan de kinderen.
Ik vond een Klokhuis uitzending van 2024 over Keti Koti.
https://schooltv.nl/video-item/het-klokhuis-keti-koti
Het thema is Keti Koti, hoe en waarom deze Nederlandse herdenking. Het is niet opgezet als historische beschouwing van wereldwijde slavernij, ten alle tijde.
In deze uitzending heb ik geen onnodige nadruk gezien op ras, afkomst en racistische attitude van de Nederlandse slavendrijvers.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:24:01 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218250812
Ook een krant als Trouw (toch niet bepaald een linkse krant) bericht veel meer over Gaza dan over Soedan dus zo raar is dat niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218250829
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:24 schreef -XOR- het volgende:
Ook een krant als Trouw (toch niet bepaald een linkse krant) bericht veel meer over Gaza dan over Soedan dus zo raar is dat niet.
Trouw is opgericht als krant van het verzet tegen de fascisten. Toch wel een linkse krant!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218250845
quote:
De Telegraaf, Elsevier, BNR, WNL, ook
Incelfrikandel
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:28:20 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218250846
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:26 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Trouw is opgericht als krant van het verzet tegen de fascisten. Toch wel een linkse krant!
Hazelhoff-Roelfzema ook, maar werd na de oorlog radicaal-rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:30:15 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218250859
Sowieso is er ook weinig rechts aan om het over Soedan te hebben. Evenals het over slavernij hebben blijkbaar ook extreemlinks is.

Maar dat zijn dus allemaal frames uit het ultraconservatieve en/of extreemrechtse kamp om instituties te ondermijnen. Mensne die dat doen moeten verbaal eens wat steviger worden aangepakt.
pi_218250864
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hazelhoff-Roelfzema ook, maar werd na de oorlog radicaal-rechts.
quote:
Trouw is een brede kwaliteitskrant met extra aandacht voor religie, filosofie, duurzaamheid en natuur, gezondheidszorg, onderwijs en wetenschap.
Op religie na voornamelijk "linkse hobbies", toch?

Toont maar weer aan dat die hele links/rechts discussie nergens op slaat
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218250873
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De Telegraaf, Elsevier, BNR, WNL, ook
Het is wel weer opvallend dat van die media dan weer niet wordt geëist dat ze het ook over Sudan, Jemen en Oeigoeren zouden moeten hebben.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218250899
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:30 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso is er ook weinig rechts aan om het over Soedan te hebben. Evenals het over slavernij hebben blijkbaar ook extreemlinks is.

Maar dat zijn dus allemaal frames uit het ultraconservatieve en/of extreemrechtse kamp om instituties te ondermijnen. Mensne die dat doen moeten verbaal eens wat steviger worden aangepakt.
Zo ver zou ik ook niet willen gaan, dit verschilt per user/persoon. Het wordt echter wel handig gebruikt door autoritaire conservatieven met twijfelachtige motieven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jeugdjournaal is vaak irritant woke maar goed, dat hoort er een beetje bij. Klokhuis niet zo eigenlijk wat mij betreft, daar blijft het allemaal vrij algemeen en neutraal. Nou ja, behalve als het over stikstof gaat ofzo :D

Ik was als kind sowieso niet gecharmeerd van die programma's, ik zal altijd te wachten op Jules Unlimited.
Zonde, ik vond beiden leuk en leerzaam :)
Incelfrikandel
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:43:01 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218250977
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:30 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
[..]
Op religie na voornamelijk "linkse hobbies", toch?

Toont maar weer aan dat die hele links/rechts discussie nergens op slaat
Mwah, Trouw is van de "grote drie" toch wel de meest rechtse. Soms is het lastig in te schatten. Grappig genoeg schat ChatGPT mij bijvoorbeeld rechtsliberaal/libertarisch in:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218250994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zo ver zou ik ook niet willen gaan, dit verschilt per user/persoon. Het wordt echter wel handig gebruikt door autoritaire conservatieven met twijfelachtige motieven.

Door allerlei autoritaire personen. Vergeet niet dat in de 'progressieve' wereld (betere term dan de eeuwige links/rechts dichotomie) er een groot aantal shibboleths bestaan en met enkele uitzonderingen is de publieke omproep daar onderdeel van. Afwijken daarvan is een doodzonde.
quote:
Klokhuis was iets te hit en mis voor mij. Soms waren de sketches leuk maar meestal zeer ongemakkelijk.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:45:43 #20
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218251002
quote:
Trouw is inmiddels behoorlijk opgeschoven op het spectrum. Sinds de overname door DPG is het qua inhoud behoorlijk te vergelijken met de Volkskrant. Ik vind het verschil tussen Trouw, NRC en het VK in termen van onderwerpen en framing verwaarloosbaar.

pi_218251006
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Trouw is inmiddels behoorlijk opgeschoven op het spectrum. Sinds de overname door DPG is het qua inhoud behoorlijk te vergelijken met de Volkskrant. Ik vind het verschil tussen Trouw, NRC en het VK in termen van onderwerpen en framing verwaarloosbaar.
De Volkskrant geeft nog wel af en toe wat ruimte aan meningen die tegen de 'progressieve' orthodoxie in gaan.
pi_218251011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, Trouw is van de "grote drie" toch wel de meest rechtse. Soms is het lastig in te schatten. Grappig genoeg schat ChatGPT mij bijvoorbeeld rechtsliberaal/libertarisch in:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als je gesteld bent op je privacy, overheidskritisch bent en van feiten uitgaat zou je rechtsliberaal/libertarisch zijn? Volgens mij kun je net zo goed anarchist zijn
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:47:38 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218251013
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[..]
Ik vind het klokhuis nog steeds een fantastisch programma, daar doen die één of twee missers niets aan af. Het jeugdjournaal zet ik inmiddels regelmatig uit.

vrijdag 18 juli 2025 @ 15:49:47 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218251030
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:47 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Dus als je gesteld bent op je privacy, overheidskritisch bent en van feiten uitgaat zou je rechtsliberaal/libertarisch zijn? Volgens mij kun je net zo goed anarchist zijn
Dat vond ik ook vrij apart inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:52:13 #25
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218251054
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De Volkskrant geeft nog wel af en toe wat ruimte aan meningen die tegen de 'progressieve' orthodoxie in gaan.
Eens.

Mijn grootste klacht richting het Nederlandse nieuws -zowel kranten als journaals- is overigens niet zozeer de framing maar dat vrijwel alles in het vormpje Vox-pop / human interest wordt gegoten. De ver-Linda-isering( :') ) van het media aanbod.

Ik heb inmiddels een abonnement op een buitenlandse nieuwsverstrekker die het allemaal wat feitelijker en zakelijker houdt, waardoor er ook een veel groter deel van de wereld voorbij komt.

pi_218251088
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Door allerlei autoritaire personen. Vergeet niet dat in de 'progressieve' wereld (betere term dan de eeuwige links/rechts dichotomie) er een groot aantal shibboleths bestaan en met enkele uitzonderingen is de publieke omproep daar onderdeel van. Afwijken daarvan is een doodzonde.
[..]
Klokhuis was iets te hit en mis voor mij. Soms waren de sketches leuk maar meestal zeer ongemakkelijk.
Die ongemakkelijkheid en de randjes opzoeken was wat het voor mij leuk maakte. Zo te horen zijn ze daar niet mee gestopt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als Trouw-lezer zou ik de krant (nog) niet links willen noemen. De verdiepingen en de columns vind ik nog altijd vrij divers, maar het schuift wel op.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik vind het klokhuis nog steeds een fantastisch programma, daar doen die één of twee missers niets aan af. Het jeugdjournaal zet ik inmiddels regelmatig uit.
Maar waar ging die misser over de slavernij nou over?
Incelfrikandel
pi_218251124
quote:
schat ChatGPT mij bijvoorbeeld rechtsliberaal/libertarisch in:
Haha, grappig dat je die prompt in kan voeren.

Bij mij klopt hij wel aardig, behalve dan dat getroll. :+

quote:
Nostra is een veelvoorkomend lid op Fok! Forum die zich vaak kenmerkt door:

Libertarisme of rechts-populisme: Nostra neigt vaak naar politieke standpunten die de nadruk leggen op individuele vrijheid, het minimaliseren van de rol van de overheid, en een focus op het economische liberalisme. Dit kan variëren van rechtse economische ideeën tot meer conservatieve opvattingen over sociale kwesties.

Provoceren en kritisch zijn: Nostra staat bekend om het provoceren van andere forumleden, vaak met scherpe, soms ironische of cynische opmerkingen over het politieke landschap en de maatschappij. Dit maakt het moeilijk om altijd zijn werkelijke standpunten te duiden, omdat hij soms als troll wordt gezien.

Anti-establishment houding: Veel van Nostra’s posts reflecteren een zekere wantrouwen ten opzichte van de gevestigde politiek en media, wat een terugkerend thema is binnen meer populistische of anti-establishment denkbeelden.

Het is belangrijk om te benadrukken dat mensen op het Fok! Forum vaak complexere meningen hebben die niet makkelijk in één hokje te plaatsen zijn, vooral als ze vaak provoceren of ironisch zijn in hun uitingen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:07:02 #28
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218251315
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Die ongemakkelijkheid en de randjes opzoeken was wat het voor mij leuk maakte. Zo te horen zijn ze daar niet mee gestopt.
[..]
Als Trouw-lezer zou ik de krant (nog) niet links willen noemen. De verdiepingen en de columns vind ik nog altijd vrij divers, maar het schuift wel op.
Ik heb mijn abbo een paar jaar terug al opgezegd. Ik zag echt nauwelijks het verschil meer.

quote:
[..]
Maar waar ging die misser over de slavernij nou over?
Ik vond dat item destijds een zeer beperkte framing van de slavernij. Dus "racistische blanken kochten zwarten om op plantages te laten werken". Dat is nogal een selectieve framing van het fenomeen slavernij op zich, als ook de mensen die er bij betrokken waren en om welke reden.

pi_218251323
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Oh dat snap ik, laatst was er een sketch waarin een man en vrouw verbolgd zijn over het feit dat niemand hem serieus neemt als hij zegt zwanger te zijn en te gaan bevallen. Dat is nog wel leuk. Maar in de aflevering over Anton de Kom is er geen ruimte voor luchtigheid natuurlijk en moet het allemaal zo zwaarmoedig.

Ik kan daarnaast gewoon slecht tegen sketches in het algemeen, maar dat is mijn probleem :D
pi_218251343
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:07 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vond dat item destijds een zeer beperkte framing van de slavernij. Dus "racistische blanken kochten zwarten om op plantages te laten werken". Dat is nogal een selectieve framing van het fenomeen slavernij op zich, als ook de mensen die er bij betrokken waren en om welke reden.
Hoe lang is dat geleden? Blank mag niet meer hé :D Het is nu wit. En slaaf mag ook niet meer, dat is nu 'tot slaaf gemaakte'.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:14:25 #31
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218251442
quote:

[..]

SPOILER
Haah, wat lollig. Chat GPT bevestigt mijn eigen indruk van mijzelf :s)

SPOILER

vrijdag 18 juli 2025 @ 16:15:03 #32
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218251452
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe lang is dat geleden? Blank mag niet meer hé :D Het is nu wit. En slaaf mag ook niet meer, dat is nu 'tot slaaf gemaakte'.
Ja god, twee jaar terug? Mijn woorden overigens, ze zullen vast de 'correcte' termen gebruik hebben.

pi_218251471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:15 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja god, twee jaar terug? Mijn woorden overigens, ze zullen vast de 'correcte' termen gebruik hebben.
Ik vind het voor kinderen overigens niet zo'n probleem om te focusen op één kant van de slavernij waar Nederland het meest bij betrokken was. Maar je zou inderdaad wat meer verbreding willen zien als het kan.

Geschiedenisles in Nederland is nog steeds gedomineerd door de Tweede Wereldoorlog voor zover ik weet, de Eerste krijgt bijna geen aandacht. Heel jammer blijft dat, die oorlog geeft juist een uitstekend beeld van hoe Europa de eerste stapppen zette van theocratie naar democratie.
pi_218251487
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:07 schreef AgLarrr het volgende:

Dat klinkt niet heel veel anders dan hoe ik slavernij al geleerd kreeg bij het Klokhuis en op school, decennia geleden. Dat is ook niet zo gek, het is onderdeel van de Europese geschiedenis en de manier waarop het werd gelegitimeerd was racistisch.
Incelfrikandel
pi_218251580
Hmmmm :7

SPOILER
Incelfrikandel
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:27:32 #36
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218251599
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het voor kinderen overigens niet zo'n probleem om te focusen op één kant van de slavernij waar Nederland het meest bij betrokken was. Maar je zou inderdaad wat meer verbreding willen zien als het kan.

Geschiedenisles in Nederland is nog steeds gedomineerd door de Tweede Wereldoorlog voor zover ik weet, de Eerste krijgt bijna geen aandacht. Heel jammer blijft dat, die oorlog geeft juist een uitstekend beeld van hoe Europa de eerste stapppen zette van theocratie naar democratie.
Ik vind het ook niet erg als ze specifiek bij Nederland stilstaan; sterker nog: uitstekend. Maar plaats het dan wel in context.

En ja, zoals alles in Nederland, is er ook in het geschiedenis niet een bredere - meer internationale - oriëntatie. We zijn meer binnen de dijken gekeerd. Dan kun je WO1 afdoen als "deden we niet aan mee".

vrijdag 18 juli 2025 @ 17:47:52 #37
505682 Kip_Frites_Appelmoes
pi_218252431
Hoe kun je ChatGPT zo'n analyse van een gebruiker laten maken?
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:54:43 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218252476
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jawel hoor, ik noem het gewoon slaaf en er is nog geen politieagent aan mijn deur geweest om me te beboeten.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:57:38 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218252493
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:47 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
gewoon een vraag stellen of ChatGPT iets kan vertellen over de politieke standpunten/voorkeuren van gebruiker x.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:58:54 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218252505
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:47 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Vraag: Maak een analyse van user Kip_Frites_Appelmoes op forum.fok.nl

Antwoord:

quote:
Hier is een beknopte profielanalyse van de gebruiker Kip_Frites_Appelmoes op forum.fok.nl, gebaseerd op openbare gegevens en bijdragen:

🧾 Gebruikersprofiel
Registratiedatum: zaterdag 3 februari 2024 om 02:31 uur

🗣️ Forumgedrag en bijdragen
Actieve deelname aan actualiteit- en nieuwsdiscussies
In onderwerp 'Grote explosie Den Haag' uit december 2024 toont de gebruiker interesse in feitelijke details en kritisch denken over politieoptreden:

“Als de politie wat langer had gewacht, hadden ze misschien wel meer aanhoudingen kunnen verrichten.”

Later bijvraag vanuit medediscussanten bevestigde actief meedenken, gevolgd door onderbouwing van argumenten .

Taal en regionale voorkeuren
Bij een discussie over ‘friet’ vs. ‘patat’, vertelde Kip_Frites_Appelmoes dat ze “van boven de sloten” komt en consequent “Frites” schrijft.

“Ik kom van boven de sloten en ik zeg Frites.”

Community advies en moderatie-informatie
In de Algemene Chat (mei 2025) beantwoordde de gebruiker adviesvragen over permabans op andere fora:

“Als je van je permaban af wil, dan moet je gewoon een e‑mail sturen naar de moderators met het verzoek om je gebruikersnaam te anonymiseren.”
forum.fok.nl

Reizen en trends binnen de community
Speelde ook in op travel-gerelateerde topics, zoals citytrips, door de vragen van moderators serieus te beantwoorden .

📊 Samenvattende kenmerken
Categorie Observering
Actievenheid Zeer regelmatig: ±4 posts/dag, soms meer
Foruminteresses Nieuws, actualiteit, taal en lokaal-culturele discussies
Schrijfstijl Overwegend duidelijk, feitelijk, informatief
Regio-indicatie Noordelijk Nederland (“boven de sloten”)
Rol binnen de community Mee-denkend, informatief, helpt anderen met info en advies

🎯 Conclusie
Kip_Frites_Appelmoes is een actieve en betrokken forumgebruiker die regelmatig bijdraagt aan serieuze discussieonderwerpen op FOK!. De bijdrage is duidelijk georiënteerd op feiten en gewogen meningen; taalgebruik en evidence-based bijdragen doen vermoeden dat de gebruiker zich bewust is van regionaal-linguïstische nuance en structuur. Daarnaast biedt de gebruiker behulpzame tips bij vragen over moderatie en forumgedrag.

Als je specifieke threads of citaten verder uitgelicht wilt hebben—of een sentimentanalyse op groepsdynamiek—laat me gerust weten wat je zoekt!

vrijdag 18 juli 2025 @ 18:11:25 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218252566
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:58 schreef Hexagon het volgende:
“Ik kom van boven de sloten en ik zeg Frites.”
Dit kan echt niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 18 juli 2025 @ 18:12:20 #42
375570 crew  Cyan9
pi_218252572
Ik ben volgens chatGPT gematigd rechts. AI heeft duidelijk nog een lange weg te gaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:17:30 #43
pi_218252600
Op een of andere manier lukt het mij niet.

Vraag:
Wat zijn de politieke standpunten van gebruiker Kip_Frites_Appelmoes op forum.fok.nl ?

Antwoord:
Sorry, maar ik heb geen toegang tot specifieke forums of gebruikersprofielen, zoals die van "Kip_Frites_Appelmoes" op forum.fok.nl. Ik kan dus niet direct informatie opzoeken over de politieke standpunten van deze gebruiker.

Als je meer wilt weten over de politieke standpunten in het algemeen, of over het forum zelf, kan ik je wel verder helpen!
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:21:34 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218252624
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:12 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben volgens chatGPT gematigd rechts. AI heeft duidelijk nog een lange weg te gaan.
Hoe zou jij je eigen politieke voorkeur willen omschrijven dan? Oprechte vraag dit want ik heb weinig discussies van jou gezien dus zou ook niet weten waar ik je moet plaatsen op het politieke spectrum.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator vrijdag 18 juli 2025 @ 18:25:02 #45
375570 crew  Cyan9
pi_218252647
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe zou jij je eigen politieke voorkeur willen omschrijven dan? Oprechte vraag dit want ik heb weinig discussies van jou gezien dus zou ook niet weten waar ik je moet plaatsen op het politieke spectrum.
Ik stem m'n hele leven al GL(-PvdA), dus afhankelijk van wie je het vraagt ben ik links, uiterst links, extreem links of radicaal links.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:31:42 #46
340272 Frikandelbroodje
pi_218252700
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit kan echt niet.
Inderdaad, het is friet.
Incelfrikandel
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:34:40 #47
500822 Niels0Kurovski
pi_218252718
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:25 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik stem m'n hele leven al GL(-PvdA), dus afhankelijk van wie je het vraagt ben ik links, uiterst links, extreem links of radicaal links.
Of communist. :P
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:40:51 #48
64488 Bluesdude
pi_218252753
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat zijn de politieke standpunten van gebruiker Kip_Frites_Appelmoes op forum.fok.nl ?
Grok antwoord :
quote:
Hoxhaïsme als politieke voorkeur:In een discussie over de relatie tussen koffiedrinkgewoonten en politieke voorkeuren geeft Kip_Frites_Appelmoes aan geen koffiedrinker te zijn, maar kiest voor een cafetière als koffiezetmethode, wat volgens de thread wijst op een voorkeur voor Hoxhaïsme. Dit is een verwijzing naar de ideologie van Enver Hoxha, de voormalige leider van communistisch Albanië, gekenmerkt door een strenge vorm van marxismeleninisme. Het is echter onduidelijk of dit serieus bedoeld is of als een humoristische opmerking in de context van de thread.
account nemen bij X en zoek naar linkje Grok, linkerzijde scherm

Jij oude communist !!!
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:42:59 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218252769
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:25 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dan is het dus vreemd dat je als gematigd rechts wordt ingeschaald.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:48:59 #50
64488 Bluesdude
pi_218252835
Grok weigert mij in te delen bij radicaal links. Valt me zwaar tegen van Musk
quote:
Without explicit statements from Bluesdude supporting radical left ideologies or actions, it’s not accurate to label them as radicaal links. They seem closer to a mainstream progressive or anti-fascist stance, primarily defined by opposition to far-right extremism rather than a proactive radical left agenda. If you can provide specific posts or further context, I can refine the analysis!
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:50:12 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218252849
quote:
🧭 Politiek profiel van HowardRoark

🏛️ Filosofisch kader: libertair / individualistisch
De gebruikersnaam HowardRoark verwijst direct naar de hoofdpersoon uit The Fountainhead van Ayn Rand – een roman die het gedachtengoed van het objectivisme verkondigt.

Dit is een filosofie waarin:

het individu centraal staat (boven de groep),
rationeel eigenbelang legitiem is,
en de overheid zo beperkt mogelijk moet zijn.
Dit wijst op een libertarisch-rechts wereldbeeld, waarin autonomie, marktwerking en persoonlijke verantwoordelijkheid belangrijker zijn dan herverdeling of groepsidentiteit.

🧾 Signatuur-analyse
"I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can." — Gina Florio
Deze signatuur duidt op kritiek op progressieve ideologieën of ‘woke’-cultuur.
De term depths of leftism suggereert dat hij een afstand neemt van linkse politiek en zich positioneert als iemand die ‘ontwaakt’ is uit die denkrichting.

📌 Verwachte politieke thema's waar hij waarschijnlijk kritisch op is:
Overmatige overheidsbemoeienis
Collectivistische ideologieën (zoals socialisme, communisme)
Identiteitspolitiek (woke, intersectionaliteit)
“Deug”-cultuur of moreel superioriteitsdenken in media of politiek

📈 Samenvattend profiel
As Positie
Economisch Rechts / marktvrijheid-georiënteerd
Sociaal-cultureel Conservatief tot klassiek liberaal (vrijheid van meningsuiting, tegen identiteitsdenken)
Filosofisch Individualistisch, rationeel, mogelijk objectivistisch (Ayn Rand)
Politieke voorkeur Libertarisch, anti-woke, sceptisch t.o.v. progressieve elites

🔚 Conclusie

HowardRoark lijkt ideologisch te neigen naar een klassiek-libertaire of conservatief-liberale denkrichting, met nadruk op het vrije individu, culturele zelfbeschikking en afwijzing van linkse groepsideologieën. Zijn profiel en signatuur suggereren een weldoordachte afkeer van ‘woke’-denkers en progressieve groepspolitiek, met een voorkeur voor rationeel debat, autonomie en culturele nuchterheid.

Wil je dat ik concrete posts analyseer waarin hij zich politiek uitspreekt? Dan kan ik het beeld verder verdiepen.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 19:31:19 #52
65902 Zwoerd
pi_218253095
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:12 schreef Cyan9 het volgende:
Bij denk ie hetzelfde en ook nog eens sceptisch en kritisch naar klimaatwetenschap.
Цой жив
  vrijdag 18 juli 2025 @ 19:41:57 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218253146
Waarom klagen ChatGPT en Grok bij mij dat ze geen inhoudelijke content van fok kunnen processen :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 18 juli 2025 @ 20:03:58 #54
64488 Bluesdude
pi_218253334
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 19:41 schreef Perrin het volgende:
Waarom klagen ChatGPT en Grok bij mij dat ze geen inhoudelijke content van fok kunnen processen :(
Stel de vraag anders , bijv:
Vertel over de fokuser Perrin op FOK!
  vrijdag 18 juli 2025 @ 20:08:49 #55
38496 Perrin
pi_218253375
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Stel de vraag anders , bijv:
Vertel over de fokuser Perrin op FOK!
Nice dat helpt! Merci
  vrijdag 18 juli 2025 @ 20:53:10 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218253787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nice dat helpt! Merci
Dan ben ik wel benieuwd wat er bij jou uitkomt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 18 juli 2025 @ 20:55:54 #57
38496 Perrin
pi_218253827
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat er bij jou uitkomt.
• Politiek pragmatist: Gelooft in meetbare impact boven symboliek.
• Technocratische insteek: Voorkeur voor datagedreven beleidsvoering en transparantie.
• Democratische hervormer: Staat open voor structurele verandering in democratische instituties.
• Eurosceptisch-reflectief: Hoewel positief over Europese samenwerking, pleit hij voor verantwoord en transparant bestuur vanuit instituties.
• Intellectuele en literaire bagage: Gebruikt literaire stijlmiddelen als effectieve retorische tools.

• Economisch: Centrum-mild rechts (realistisch, kritisch op herverdeling zonder resultaat, waardeert individuele verantwoordelijkheid)
• Cultureel-sociaal: Centrum-progressief (pro-transparantie, burgerparticipatie, digitalisering, kritisch op identiteitspolitiek)
• Institutioneel: Hervormend technocratisch (wil beter bestuur, transparantie, democratische innovatie - geen revolutie, wel herinrichting)
• Internationaal: Euro-realist of gematigd Eurofederalist (positief over Europese samenwerking, mits effectief en democratisch gelegitimeerd)
• Communicatiestijl: Cynisch-rationeel (tegen populisme, vermijdt morele of simplistische slogans)
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:07:13 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218255305
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
gewoon een vraag stellen of ChatGPT iets kan vertellen over de politieke standpunten/voorkeuren van gebruiker x.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vraag: Maak een analyse van user Kip_Frites_Appelmoes op forum.fok.nl

Antwoord:
[..]

Bij mij weigert ChatGPT dat te doen. Dus waarom doet ChatGPT dat bij jullie wel? :?

ChatGPT kán het wel, maar weigert gewoon ivm privacy. Al 3x op rij met 3 verschillende prompts.

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 19-07-2025 00:12:18 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:11:50 #59
340272 Frikandelbroodje
pi_218255320
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
ChatGPT kán het wel, maar weigert gewoon ivm privacy.
En als je zegt dat je toestemming hebt?
Incelfrikandel
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:21:30 #60
38496 Perrin
pi_218255347
Op basis van haar uitspraken oogt Whiskers2009 als centrumrechts tot liberale liberaal, met nadruk op individuele vrijheid, minder overheidsbemoeienis en kritisch electoraal realisme:

• Economie: Neoliberaal / marktgericht
• Individuele vrijheid: Sterk voorstander
• Overheid & regelgeving: Terughoudend, alleen waar noodzakelijk
• Politiek systeemkritiek: Sceptisch tegenover partijdominantie en populisme
• Ethische vraagstukken:Sceptisch t.a.v. traditionele religieuze instituten

Hoewel Whiskers2009 primair een centrumrechts/liberaal profiel heeft, met nadruk op individuele vrijheid, kritisch electoraal denken en scepsis tegenover bureaucratische overheidsinterventie, biedt haar expliciete steun voor PvdA/GL-samenwerking ruimte voor een beperkte linkse sympathie. Deze sympathie is pragmatisch: gevoed door overtuiging dat linkse coalities effectief kunnen zijn in bepaalde dossiers (zoals sociaal beleid en humane veiligheid). Ze lijkt vooral het Nederland van gemeenschapszin, nuance en empathie te waarderen maar zonder verstrikt te raken in radicaal links denken.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:22:30 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218255355
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 00:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
En als je zegt dat je toestemming hebt?
Dan krijg ik wel iets, maar niet iets wat ergens op slaat. Er wordt bij die zeer korte 'analyse' er veel waarde gehecht aan mijn ondertitel & signature. Weinig over de inhoud van mijn posts :')
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:23:45 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218255358
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 00:21 schreef Perrin het volgende:
Op basis van haar uitspraken oogt Whiskers2009 als centrumrechts tot liberale liberaal, met nadruk op individuele vrijheid, minder overheidsbemoeienis en kritisch electoraal realisme:

• Economie: Neoliberaal / marktgericht
• Individuele vrijheid: Sterk voorstander
• Overheid & regelgeving: Terughoudend, alleen waar noodzakelijk
• Politiek systeemkritiek: Sceptisch tegenover partijdominantie en populisme
• Ethische vraagstukken:Sceptisch t.a.v. traditionele religieuze instituten

Hoewel Whiskers2009 primair een centrumrechts/liberaal profiel heeft, met nadruk op individuele vrijheid, kritisch electoraal denken en scepsis tegenover bureaucratische overheidsinterventie, biedt haar expliciete steun voor PvdA/GL-samenwerking ruimte voor een beperkte linkse sympathie. Deze sympathie is pragmatisch: gevoed door overtuiging dat linkse coalities effectief kunnen zijn in bepaalde dossiers (zoals sociaal beleid en humane veiligheid). Ze lijkt vooral het Nederland van gemeenschapszin, nuance en empathie te waarderen maar zonder verstrikt te raken in radicaal links denken.
Whut?! _O- _O- _O-

Weer die nadruk op signature & onderschrift ook :')
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:24:17 #63
38496 Perrin
pi_218255361
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Whut?! _O- _O- _O-

Weer die nadruk op signature & onderschrift ook :')
Duidelijk geen linkse rakker jij.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:25:05 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218255364
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 00:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Duidelijk geen linkse rakker jij.
Nou inderdaad! Dus wie mij daar hier of in NWS nog van beticht.. ~O>
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:28:40 #65
38496 Perrin
pi_218255372
Als ik ChatGPT wat meer voer:

quote:
Center-left to Left-leaning:
Whiskers2009’s focus on humanitarian concerns for asylum seekers, her criticism of harsh or ineffective policies, and her advocacy for humane, practical solutions suggest a progressive, socially conscious outlook. She seems to prioritize human rights and fair treatment over strict border controls or nationalist policies.

Moderate Progressive:
She is progressive in her approach to social issues (immigration, asylum rights), but also pragmatic rather than idealistic or radical. She acknowledges the complexity and practical challenges of policy implementation, avoiding utopian or purely ideological positions.

Critical of Populism and Simplistic Narratives:
Her insistence on reliable sources and nuanced debate implies skepticism towards populist, polarizing rhetoric common on both far-left and far-right extremes.
Wel een nadeel van bots als ChatGPT dat ze soms zoveel erbij fantaseren als ze het niet helemaal weten.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:37:38 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218255407
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 00:28 schreef Perrin het volgende:
Als ik ChatGPT wat meer voer:
[..]
Wel een nadeel van bots als ChatGPT dat ze soms zoveel erbij fantaseren als ze het niet helemaal weten.
Dat lijkt er zeker meer op! :D
Hoe "voer" je ChatGPT meer? Ik heb wel een account, maar gebruik het amper :@
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:38:31 #67
64488 Bluesdude
pi_218255412
quote:
Whiskers2009 is een actieve en bekende gebruiker op het Nederlandse online forum FOK!, waar ze al jarenlang deelneemt aan verschillende discussies. Ze staat bekend om haar scherpe, vaak humoristische en directe stijl van communiceren, met de kenmerkende handtekening "He who gives up freedom for safety deserves neither" (Benjamin Franklin). Haar bijdragen variëren van luchtige, speelse opmerkingen tot inhoudelijke discussies over uiteenlopende onderwerpen, zoals Formule 1, relaties, politiek, en zelfs mode of dierenwelzijn. Enkele opvallende punten over Whiskers2009 op FOK!:Actieve deelname: Ze is betrokken bij diverse fora, waaronder General Chat (GC), Formule 1 (F1), Relaties & Liefde (R&P), en zelfs het Eurovisie Songfestival (ESF). Haar posts verschijnen in topics variërend van serieuze nieuwskwesties tot luchtige "bagger"-threads.
Humor en scherpte: Ze heeft een kattige en gevatte toon, zoals blijkt uit haar bijnaam "Maak dat de kat wijs!!" en opmerkingen zoals "RAWR Its not very effective" in discussies. Ze schuwt geen stevige discussies en kan confronterend zijn, maar vaak met een knipoog.
Interesses: Whiskers2009 toont interesse in Formule 1 (bijvoorbeeld discussies over races zoals de Miami Grand Prix 2024), katten (logisch gezien haar naam), en maatschappelijke kwesties zoals overspannenheid of misbruikzaken. Ze heeft ook een uitgesproken mening over mode, zoals haar afkeuring van broeken met ritsen aan de achterkant.
Nieuwsartikelen: Sinds 28 januari 2014 heeft ze 17 nieuwsberichten geschreven voor FOK!, wat wijst op een rol als nieuwsposter. Ze wordt beschreven als een "kattige dame met een neus voor nieuwtjes" die houdt van stevige discussies.
Community-interactie: Haar posts laten zien dat ze een bekende figuur is binnen de FOK!-gemeenschap, met interacties die soms persoonlijk en vriendschappelijk zijn, maar ook kritisch of uitdagend. Ze werd zelfs verwelkomd in een topic getiteld "[KSC #4284] Welkom terug Whiskers2009" in 2011, wat suggereert dat ze een terugkerende en gewaardeerde aanwezigheid is.

Whiskers2009 lijkt een veelzijdige en levendige forumgebruiker die zowel humor als inhoud toevoegt aan de FOK!-community, met een duidelijke passie voor discussie en een kenmerkende, assertieve stijl.

Aldus Grok3 op X nav de vraag 'Vertel iets over fokuser Whiskers2009 te FOK!'
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:41:19 #68
38496 Perrin
pi_218255424
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat lijkt er zeker meer op! :D
Hoe "voer" je ChatGPT meer? Ik heb wel een account, maar gebruik het amper :@
Posts van jou copy/pasten uit de zoekfunctie :@
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:41:25 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218255425
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 00:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Aldus Grok3 op X nav de vraag 'Vertel iets over fokuser Whiskers2009 te FOK!'

Dank! Blijft supergrappig die interpretaties :D
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:41:57 #70
38496 Perrin
pi_218255427
quote:
Ze heeft een kattige en gevatte toon
:Y
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:42:06 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218255429
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 00:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Posts van jou copy/pasten uit de zoekfunctie :@
Owh, ok :D
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:42:49 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218255431
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 00:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
:Y
Ok, nooit geweten :D
  zaterdag 19 juli 2025 @ 00:51:01 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218255473
Eindelijk iets zinnigs:

quote:
🎯 Conclusie
Whiskers2009 komt op Forum.fok.nl over als iemand die zorgvuldig en inhoudelijk discussieert. Ze dringt aan op degelijke onderbouwing, vermijdt oppervlakkige aannames en neemt een verwachtingsvolle maar beleefde houding aan tegenover andere deelnemers. Haar bijdragen zijn scherp doch genuanceerd, waarbij zij zichzelf ziet als een kritische lezer die van discussies inhoudelijke kwaliteit verwacht — niet per se een opinieleider, maar zeker een inhoudelijke aanwezigheid.
:D
  zaterdag 19 juli 2025 @ 14:03:32 #74
360923 tizitl2
pi_218259290
quote:
Hier is een politiek profiel van forummer tizitl2, gebaseerd op zijn publieke bijdragen binnen het Nederlandse Politiek‑subforum van FOK!
Reddit+14Fok Forum+14Fok Forum+14
.
🎯 Ideologische oriëntatie

Kritisch richting PVV en Geert Wilders: benadrukt dat hun retoriek vaak intentioneel polariseert en persoonlijk wordt ("…zij maakt het, net als Wilders, steeds persoonlijk met jij‑bakken…")
Fok Forum
.

Gunstig tegenover PvdD (Partij voor de Dieren): roept op om hen een kans te geven in het kabinet ("Gewoon allemaal op PvdD stemmen…")
Fok Forum
.

Eerst Rutte / VVD, maar kritisch op het nieuwe VVD-leiderschap onder Dilan Yeşilgöz: geeft aan dat Yesilgöz kil, onpersoonlijk en rechtser is dan Rutte, en minder bereid tot samenwerking met anderen
Reddit+10Fok Forum+10Fok Forum+10
.

🧠 Stijl van politieke discussie

Inhoudelijk en terughoudend in persoonlijke aanvallen: waardeert Rutte vanwege zijn 'op de bal spelen' ipv persoonlijke aanvallen, in contrast tot Yeşilgöz en Wilders
Fok Forum
Fok Forum
.

Historisch bewustzijn: verwijst regelmatig naar eerdere kabinetten en politieke patronen. Bekritiseert huidige coalities als ontoereikend of onproductief (“Het kabinet is een doolhof zonder uitgang”)
Fok Forum
.

📌 Standpunten en thema’s
Coalitievorming en uitsluiting

Uitsluiting van PVV als expliciete norm: stelt dat partijen “niet willen regeren met iemand die zich dusdanig onverantwoordelijk gedraagt”
Reddit+9Fok Forum+9Reddit+9
.

Ondersteunt internal moderation binnen politiek debat en roept op tot inhoudelijke focus, met minder ruimte voor opportunisme of polarisatie
Fok Forum
Fok Forum
.

Asielbeleid en migratie

Afwijzend ten opzichte van ongebreidelde instroom: erkent feiten zoals ‘jaarlijks meer dan 10.000 nareizigers’ maar bekritiseert de retoriek van personen als Yeşilgöz en Wilders, vooral wanneer deze persoonlijk en polariserend wordt ingezet
Fok Forum
.

Bestuurlijke effectiviteit

Scepsis over de huidige coalitie: noemt kabinetten vaak onbereikbaar, impopulair of stilstaand ("Ze zijn het over niets eens… schuift het allemaal door naar de voorjaarsnota")
Fok Forum
.

Pragmatisme: stemt voor redelijkheid en uitvoerbaarheid in de politiek, en minder voor dramatisering zonder inhoud (“Ga dan met zijn allen lekker vissen ofzo”)
Fok Forum
.

🗣️ Algemene communicatiestijl

Respectvol en genuanceerd: Formuleert duidelijke kritiek, maar blijft over het algemeen beleefd en gericht op inhoud.

Bondig en to the point: Geen retorisch geweld of emotionele escalaties – eerder puntige observaties en afgewogen oordelen.

📋 Politiek profieloverzicht
Kenmerk Beschrijving
Ideologisch spectrum Centrum‑links tot progressief, met voorkeur voor coalities zonder populisme
Politieke voorkeuren PvdD positief, eerder VVD onder Rutte dan onder Yeşilgöz, PVV uitgesloten
Staatsvisie Effectief, inhoudelijk bestuur met historisch bewustzijn
Discussiestijl Inhoudelijk kritisch, weinig populistisch, focus op argumenten
Coalitiestandpunten Praktisch en modererend, tegen polarisatie en opportunisme
🧭 Conclusie

tizitl2 profileert zich als een politiek bewuste, inhoudelijk gedreven forummer, scherp in analyse maar niet in retoriek. Zijn voorkeur gaat uit naar rationele samenwerking, duidelijke inhoudelijke afwijzingen van populistische partijen zoals de PVV, en een politiek die balans en redelijkheid nastreeft — met de PvdD als alternatieve stem, en met oog voor bestuurlijke werkbaarheid.

Wil je specifieke quotes of voorbeeldposts voor verdieping? Laat het me weten!
Whut? Ik vind de PvdD vaak een gekkieverzameling en VVD' er ben ik ook nog nimmer geweest. Dat migratiestuk klopt ook geen biet van.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 15:21:28 #75
480553 Kickinalfa
pi_218260070
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 14:03 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Whut? Ik vind de PvdD vaak een gekkieverzameling en VVD' er ben ik ook nog nimmer geweest. Dat migratiestuk klopt ook geen biet van.
Tijd voor wat zelfreflectie in de spiegel, wij kennen je allemaal als ras PvdD-er.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 17:23:05 #76
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218261600
Gelukkig heb ik geen AI nodig om mezelf als politieke duider en kenner te kwalificeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door KareldeStoute op 19-07-2025 17:30:41 ]
  zaterdag 19 juli 2025 @ 17:26:38 #77
492539 MoreDakka
pi_218261647
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 17:23 schreef KareldeStoute het volgende:
Gelukkig heb uitgeven AI nodig om mezelf als politieke duider en kenner te kwalificeren.
Misschien heb je het wel nodig om spelling te checken.

Verder is er echt geen politiek nieuws of wel :O
  zaterdag 19 juli 2025 @ 17:30:26 #78
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218261679
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 17:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien heb je het wel nodig om spelling te checken.

Weekje weinig geslapen en geen nieuws gevolgd :+.
Maar dit is natuurlijk de ultieme komkommertijd. Er zijn zelfs weinig campagnegeralateerde relletjes.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 18:10:19 #79
476567 QWARQTAARTJE
pi_218262015
quote:

[..]

SPOILER
Vind trouw wel vrij links hoor, daarom lees ik het ook
  zaterdag 19 juli 2025 @ 22:59:02 #80
510324 Mathijsco
pi_218264554
Goedenavond. Na 23 jaar weer eens een kijkje nemen.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 23:14:41 #81
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218264704
haha cool

quote:
🧠 Politiek profiel van phpmystyle
Standpunten & voorkeuren

Sceptisch over VVD en pro‑PVV koers?
Hij bekijkt de VVD kritisch, wijst op interne onenigheden (zoals asielwetgeving en coalitiekeuzes) en uit zorgen dat VVD-stemmers naar PVV zijn overgelopen
Fok!+5Fok!+5Fok!+5
.
Hij beschouwt VVD-gedrag omtrent asielbeleid als “ondoordacht” en chaotisch
Fok!
.

Neiging tot conservatief denken
Herhaalde slogan “Man is de baas, vrouw kent haar plaats” wijst op traditionele genderrollen, mogelijk zelfs patriottisch‑rechtse denkbeelden
Fok!+5Fok!+5Fok!+5
.

Kritiek op woke cultuur / identiteitspolitiek
Hij uit zorgen dat er binnen moderne instellingen te veel nadruk ligt op diversiteit en identiteitswaarnemingen, en vergelijkt dit met “deep state” en elites die vrijheid beperken
Fok!+15Fok!+15Reddit+15
.

Anti‑elitair, pro‑vrije markt denken
Een libertarische inslag: hij uit afkeer van overheidsingrijpen (“Government should be a referee, not an active player”), en is wantrouwend ten opzichte van EU- en corona‑beleid
Reddit+1Fok!+1
Fok!
.

EU‑kritisch en nationalistisch getint
Veel scepticisme ten aanzien van EU-invloed en federale structuren; lijkt voorkeur te hebben voor behoud van nationale soevereiniteit
Fok!
Fok!
.

Pro politiek debat & geo‑politiek interesse
In eerdere discussies geeft hij aan geïnteresseerd te zijn in geo-politiek en het volgen van nieuws, zelfs overweegt hij ooit zelf journalistiek te gaan doen
Fok!+15Fok!+15Reddit+15
.
Nooit ook maar enige irritatie gemerkt omtrent mijn visie omtrent de oorlog in Oekraïne. Storen mensen zich daar echt aan?
quote:
2. Sceptisch tegenover Westerse steun aan Oekraïne

Hij uit kritische twijfels over de rechten en moraliteit van de westerse interventie in Oekraïne en vraagt zich af wat de werkelijke motieven zijn van de EU en VS. Volgens hem is de Westerse steun mogelijk ineffectief of gebruikt uit geopolitieke belangen
Fok!
frontpage.fok.nl
.

Hij toont begrip voor sommige Russische argumenten zonder expliciet pro-Russisch over te komen. Dit leidt bij medegebruikers soms tot beschuldigingen van pro-Russische sympathieën
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 23:16:47 #82
492539 MoreDakka
pi_218264721
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 23:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nooit ook maar enige irritatie gemerkt omtrent mijn visie omtrent de oorlog in Oekraïne. Storen mensen zich daar

Misschien is dat het probleem :D
  zaterdag 19 juli 2025 @ 23:20:16 #83
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218264772
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 23:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien is dat het probleem :D
Het is mij werkelijk ontgaan.
  zondag 20 juli 2025 @ 01:02:03 #84
360923 tizitl2
pi_218265487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 17:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Na het afgelopen jaar is het uitblijven van een wekelijkse ruzie ook nieuwswaardig :P
  zondag 20 juli 2025 @ 08:36:44 #85
55801 Mutant01
pi_218266756
Wow, wat een deugdelijke profielanalyse van ChatGPT

SPOILER
SPOILER
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 20 juli 2025 @ 10:41:43 #86
480553 Kickinalfa
pi_218267460
Check 'Gespot bij de Toppers' op Dumpert https://www.dumpert.nl/item/100127853_b2ca3396

Moest lachen
  zondag 20 juli 2025 @ 11:50:39 #87
13309 nostra
ask why
pi_218267929
Goed interview met vader en zoon Ellian. In cadeaulink, want het abonnementspercentage op EW zal hier niet al te hoog liggen. :+

https://tinyurl.com/2av7vzas
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
  zondag 20 juli 2025 @ 12:02:39 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218268013
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2025 11:50 schreef nostra het volgende:
Goed interview met vader en zoon Ellian. In cadeaulink, want het abonnementspercentage op EW zal hier niet al te hoog liggen. :+

https://tinyurl.com/2av7vzas
quote:
Zijn zoon gaf hij de naam van de hoofdpersoon uit de Odyssee van Homerus.
Grappig, ik dacht altijd dat Afshin hem naar het magnum opus van James Joyce had genoemd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 20 juli 2025 @ 12:08:17 #89
13309 nostra
ask why
pi_218268065
quote:
0s.gif [b]Op zondag 20 juli 2025 12:02 schl

[..]
Grappig, ik dacht altijd dat Afshin hem naar het magnum opus van James Joyce had genoemd.
Nee, niet naar Ulyssus, Odysseus. Snap de link ook niet helemaal.
Best pilot in history
  zondag 20 juli 2025 @ 19:02:10 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218271451

Je ziet het plagiaat er bijna niet aan af.

Leuk ook met die "V" van Vlaanderen op de achtergrond. Had daar dan nog op z'n minst een "N" van gemaakt, dan leek er nog iets van werk ingestoken.

twitter
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 20 juli 2025 @ 21:26:13 #91
147666 AnneX
pi_218272518
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 19:02 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk ook met die "V" van Vlaanderen op de achtergrond. Had daar dan nog op z'n minst een "N" van gemaakt, dan leek er nog iets van werk ingestoken.

[ x ]
😂😂😂
  maandag 21 juli 2025 @ 11:24:46 #92
507567 Ozewiezewozewalla
pi_218275864
quote:
[ afbeelding ]

[ x ]
Da's de V van Vrijheid! :P
  maandag 21 juli 2025 @ 11:41:30 #93
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218276013
quote:
[ afbeelding ]

[ x ]
Bij volt lenen ze ook de het reclame materiaal van elkaar :P
  Moderator maandag 21 juli 2025 @ 12:34:55 #94
5428 crew  miss_sly
pi_218276396
quote:
[ afbeelding ]

[ x ]
twitter

:P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 juli 2025 @ 12:37:54 #95
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218276416
quote:
7s.gif Op maandag 21 juli 2025 12:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[ twitter ]

Wat een talenten _O-
  maandag 21 juli 2025 @ 12:38:28 #96
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_218276422
quote:

[..]
[ twitter ]

_O-
  maandag 21 juli 2025 @ 12:47:56 #97
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218276473
quote:

[..]
[ twitter ]

Je zal maar model zijn voor een populistische partij en je foto wordt gebruikt voor cosmetica
  maandag 21 juli 2025 @ 12:52:24 #98
19953 DrMarten
hhhmmmm
pi_218276497
quote:
[ afbeelding ]

[ x ]
Dit is typisch zo'n gevalletje van ik heb een neefje die handig is met computers, die kan wel wat maken.
A mind with a heart of it's own
  maandag 21 juli 2025 @ 16:07:23 #99
147666 AnneX
pi_218278072
quote:

[..]
[ twitter ]

Het zal mij jeuken…!? 😎 denkt (het neefje van) Grote Geert.
  maandag 21 juli 2025 @ 16:08:38 #100
147666 AnneX
pi_218278085
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 12:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je zal maar model zijn voor een populistische partij en je foto wordt gebruikt voor cosmetica
Zodra ik dat merk, zal ik per direct een zaak aanspannen. Zijn ze gek geworden?
Antwoord: JA
  maandag 21 juli 2025 @ 16:16:16 #101
5895 Tourniquet
pi_218278148
Benieuwd of Geert de rechten voor gebruik van die foto heeft betaald.

Ook grappig:
SPOILER
  maandag 21 juli 2025 @ 19:56:08 #102
480553 Kickinalfa
pi_218279917
https://www.omropfryslan.(...)igt-natuurvergunning

We houden elkaar iig lekker bezig, wel vergunning, geen vergunning, nieuwe vergunning.

En maakt dit nu een verschil uit?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 16:52:00 #103
13309 nostra
ask why
pi_218289066
Best pilot in history
  dinsdag 22 juli 2025 @ 17:02:47 #104
38496 Perrin
pi_218289235
quote:
Jammer dat ze rechts is, ik zou zo op haar stemmen.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 17:26:12 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218289577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 17:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
politiek heeft mensen als zij nodig, geen lapzwansen die zeuren over biodiversiteit , airport Lelystad en Schiphol zich aan de snelweg vastlijmen , een paar weken later zelf vliegen naar Turkije
En dan de goudvissen ff snel in een slootje dumpen

Daar heeft de bevolking helemaal niets aan
Wat mij betreft krijgt JA21 zeker wel 21 zetels
quote:
De overheid is voor hen één groot, log verhaal waarin ze steeds minder vertrouwen hebben.
Ik heb behoefte aan het echte geluid, aan de menselijke kant, aan helderheid.'

Op het ministerie kunnen ze twee woorden van haar dromen, zegt ze met een glimlach. '
Tijdpad en jip-en-janneketaal. Iedereen moet begrijpen wat er in een brief staat.
Wees helder in je verwachtingen. Ik ben resultaatgericht.

Haar optreden bij Eva wekte bewondering
De PVV-leider leerde haar onbedoeld om haar 'innerlijk kompas' te volgen. Ze nam de regie en besloot haar verhaal te vertellen en het niet aan hem te laten.
Op tv bij Eva wekte ze bewondering met hoe ze ratio én emotie toonde en inzicht gaf in het conflict.
Het was strategie.

'Er werd veel gesproken óver mijn portefeuille, maar ik was de baas.
Niet de partijleider die dit ging zitten framen.'

Veel zaken kan ze tot haar spijt niet ­afmaken. Maar met haar stijl van doorpakken bereikte ze toch al resultaten. Zo zette ze femicide en de bestrijding ervan op de kaart
. In september begint er een publiekscampagne over.

'

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 22-07-2025 21:46:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 22 juli 2025 @ 17:33:20 #106
323876 michaelmoore
pi_218289642
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:56 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.omropfryslan.(...)igt-natuurvergunning

We houden elkaar iig lekker bezig, wel vergunning, geen vergunning, nieuwe vergunning.

En maakt dit nu een verschil uit?
Friesland keert zich in opdracht van Ruzzia af van de Nederlandse defensie , op weg naar een zelfstandig Friesland
Friese National Partij , zonder asielzoekers
https://www.fnp.frl/nl/onze-plannen/
quote:
© Lennard Jan Geerts
De natuurvergunning van de vliegbasis in Leeuwarden wordt vernietigd.
Dat heeft de rechter bepaald.
Milieu- en natuurorganisaties en Defensie staan al lange tijd tegenover elkaar over wat betreft de natuurvergunning voor de vliegbasis.

De organisaties vinden dat er te weinig rekening is gehouden met de impact van de vliegbewegingen op sommige natuurgebieden.
De impact van geluid zou volgens hen veel groter zijn dan defensie stelt en de uitstoot van stikstof zou beter meegenomen moeten worden.
.De rechtbank geeft hen daarin gelijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 23-07-2025 15:48:22 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 22 juli 2025 @ 17:48:34 #107
13309 nostra
ask why
pi_218289787
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 17:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik weet niet of het spreekwoord van Hans Teeuwen ook andersom werkt.
Best pilot in history
  dinsdag 22 juli 2025 @ 18:23:24 #108
38496 Perrin
pi_218290243
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 17:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik weet niet of het spreekwoord van Hans Teeuwen ook andersom werkt.
Nee rechtste meisjes vallen ook op rechtse praatjes.
  woensdag 23 juli 2025 @ 11:59:52 #109
480553 Kickinalfa
pi_218296596
https://www.volkskrant.nl(...)a-mogelijk~bc2d8996/

Dus we tuigen een heel asielsysteem op, bakken met geld naar rechtszaken en als na jarenlange procedures iemand uiteindelijk toch niet mag blijven gaat welgeteld 7%, het laagste percentage van de EU hier iets mee doen.

Of we maken allerlei internationale afspraken over het land van aanvraag, maar daaraan vasthouden is ook niet nodig.

https://www.nu.nl/asielcr(...)schillig-belgie.html
  woensdag 23 juli 2025 @ 13:48:33 #110
64488 Bluesdude
pi_218297535
Waar de Nederlandse politiek tegen rode lijnen is om Israel te stoppen.
Een spoeddebat komt er niet en alswel.... dan besluit men tot niet veel.
AD
quote:
Nederland schaarde zich eerder deze week achter een dringende oproep van 25 landen aan Israël om het geweld in Gaza te staken en veel meer voedselhulp toe te laten. Maar dat gaat de partijen niet ver genoeg. „Het kabinet doet nog steeds niks”, aldus Paternotte. De kans op een meerderheid voor het verzoek lijkt klein. GroenLinks-PvdA en D66 hebben samen 34 zetels in de Kamer
  woensdag 23 juli 2025 @ 15:16:52 #111
99238 Tomatenboer
pi_218298166
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 13:48 schreef Bluesdude het volgende:
AD
[..]

Pas maar op, voordat je het weet ben je antisemitisch!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 23 juli 2025 @ 15:30:04 #112
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_218298303
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Pas maar op, voordat je het weet ben je antisemitisch!
Dat ben je tegenwoordig al als je ergens een komma verkeerd zet, dus dat zegt niet zo veel.
  woensdag 23 juli 2025 @ 15:33:35 #113
64488 Bluesdude
pi_218298324
Palestina werd veroverd... door nareis met nareis en nog meer nareis
  woensdag 23 juli 2025 @ 17:29:52 #114
498835 Wienerschnitzels
pi_218299429
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:33 schreef Bluesdude het volgende:
Palestina werd veroverd... door nareis met nareis en nog meer nareis
Zien die linkse mensen ook eens waar dat toe leidt.
  woensdag 23 juli 2025 @ 17:40:35 #115
480553 Kickinalfa
pi_218299504
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 13:48 schreef Bluesdude het volgende:
AD
[..]

Als Piri een oproep doet voor een debat over Israël moet dat altijd genegeerd worden.
  woensdag 23 juli 2025 @ 18:19:45 #116
498835 Wienerschnitzels
pi_218299751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als Piri een oproep doet voor een debat over Israël moet dat altijd genegeerd worden.
Fun fact, AOC heeft van de week tegen een soortgelijke Amerikaanse motie gestemd, om maar even aan te geven hoe knettergek je wel niet moet zijn om voor zo'n motie te stemmen.
  woensdag 23 juli 2025 @ 18:34:38 #117
64488 Bluesdude
pi_218299833
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 18:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Fun fact, AOC heeft van de week tegen een soortgelijke Amerikaanse motie gestemd, om maar even aan te geven hoe knettergek je wel niet moet zijn om voor zo'n motie te stemmen.
Waarom vind je een spoeddebat aanvragen knettergek ? Een debat met de Kamer en regering over een situatie van moordpartijen, uithongering, voedsel en medische hulp blokkeren, met als endlosung een etnische zuivering ?
Dat heet democratie...
  woensdag 23 juli 2025 @ 19:11:32 #118
498835 Wienerschnitzels
pi_218300118
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 18:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Waarom vind je een spoeddebat aanvragen knettergek ? Een debat met de Kamer en regering over een situatie van moordpartijen, uithongering, voedsel en medische hulp blokkeren, met als endlosung een etnische zuivering ?
Dat heet democratie...
Ik bedoelde eigenlijk die motie om geen defensieve wapens meer te leveren aan Israel, daar was dus deze week in het huis in Amerika een soortgelijke motie die dus ook 'gewoon' door extreemlinkse types als AOC werd weggestemd omdat ze het veel te ver vonden gaan.
  woensdag 23 juli 2025 @ 19:23:35 #119
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218300189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik bedoelde eigenlijk die motie om geen defensieve wapens meer te leveren aan Israel, daar was dus deze week in het huis in Amerika een soortgelijke motie die dus ook 'gewoon' door extreemlinkse types als AOC werd weggestemd omdat ze het veel te ver vonden gaan.
Links in Amerika is wel heel wat anders dan Europees links.

Amerika staat ook sinds oudsher achter Israel. In Europa zijn we dan toch stuk kritischer tegenover Israel.
  woensdag 23 juli 2025 @ 19:25:51 #120
498835 Wienerschnitzels
pi_218300198
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Links in Amerika is wel heel wat anders dan Europees links.

Amerika staat ook sinds oudsher achter Israel. In Europa zijn we dan toch stuk kritischer tegenover Israel.
Maar dit is AOC die al vanaf het begin genocide roept en behoort tot de meest linkerflank en meest anti-Israëlische groep van de democratische partij.
  woensdag 23 juli 2025 @ 19:30:29 #121
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218300226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar dit is AOC die al vanaf het begin genocide roept en behoort tot de meest linkerflank en meest anti-Israëlische groep van de democratische partij.
Ik weet het. Al denk ik dat ik maar niet over Amerikaanse politiek moet willen hebben omdat dat toch een grote circus is op dit moment.

AOC zegt zelf ook dat ze hier niet voor stemt omdat ze de Iron Dome niet wil kapot laten gaan. Met motie-Piri zag je dat de meningen bij sommigen in Nederland al een stap verder zijn als in Israel kan aanvallen vanwege de verdediging van Iron Dome of kan zelfs de wapens voor Iron Dome als aanvalswapens gebruiken (of dat zo is weet ik niet). Daar valt wat voor te zeggen maar die discussie hebben we hier al vele delen gehad.

En ja, ondertussen doet Nederland nog steeds niets. Briefje hier, briefje daar.
  woensdag 23 juli 2025 @ 19:42:30 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218300317
quote:

[..]
Misschien kan Israël dan nokken met etnische zuivering. Dat hoeven wij niet te faciliteren namelijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 23 juli 2025 @ 19:43:04 #123
492539 MoreDakka
pi_218300324
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien kan Israël dan nokken met etnische zuivering. Dat hoeven wij niet te faciliteren namelijk.
Dat doen we dan ook niet. Nederland is kritisch genoeg.
  woensdag 23 juli 2025 @ 20:53:10 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218300978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik zou misschien nog ietwat van respect kunnen opbrengen voor 'progressief' NL dat nu al anderhalf jaar loopt te marcheren, wanneer het al die tijd, en de tijd daarvoor, dezelfde aandacht had besteed aan de gruwelijke, barbaarse onderdrukking van alles wat niet-islamitisch is in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Of behandeling van vrouwen en homo's aldaar

Gebeurt niet, en gaat ook niet gebeuren. Waardoor ik blijf bij mijn opinie dat voor 99% van het pro-Palestina volk schending van mensenrechten er enkel toe doet wanneer het ideologisch ook een beetje past, allemaal.

Zeker nu, kennelijk, we Israël moeten zien als 'Westers' en 'Europees'.

In topics over Druzen of Yazedi's of Darfur zul je ze ook niet vinden. Dat wordt intersectioneel gezien wat complex, snap ik helemaal.

Plus, natuurlijk, het steeds salonfaehiger worden van ordinair antisemitisme binnen die kring. Nog een reden om niet dood gevonden te willen worden bij dat volk.

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 23-07-2025 21:01:42 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 23 juli 2025 @ 21:06:19 #125
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218301159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zou misschien nog ietwat van respect kunnen opbrengen voor 'progressief' NL dat nu al anderhalf jaar loopt te marcheren, wanneer het al die tijd, en de tijd daarvoor, dezelfde aandacht had besteed aan de gruwelijke, barbaarse onderdrukking van alles wat niet-islamitisch is in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Of behandeling van vrouwen en homo's aldaar

Gebeurt niet, en gaat ook niet gebeuren. Waardoor ik blijf bij mijn opinie dat voor 99% van het pro-Palestina volk schending van mensenrechten er enkel toe doet wanneer het ideologisch ook een beetje past, allemaal.

Zeker nu, kennelijk, we Israël moeten zien als 'Westers' en 'Europees'.

In topics over Druzen of Yazedi's of Darfur zul je ze ook niet vinden. Dat wordt intersectioneel gezien wat complex, snap ik helemaal.

Plus, natuurlijk, het steeds salonfaehiger worden van ordinair antisemitisme binnen die kring. Nog een reden om niet dood gevonden te willen worden bij dat volk.

Dat zogenaamde antisemitisme binnen links is vooral rechtse projectie vanhet eigen racisme op rechts. Overigens zijn er vanuit links zat protesten geweest voor Darfur, voor Tibet, voor Oeigoeren etc etc.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 23 juli 2025 @ 21:08:20 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218301185
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 21:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zogenaamde antisemitisme binnen links is vooral rechtse projectie van hun eigen racisme. Overigens zijn er vanuit links zat protesten geweest voor Darfur, voor Tibet, voor Oeigoeren etc etc.
Ja, nou... de straten staan al jaren vol.

En ja, er is eveneens antisemitisme binnen links. Is niet een nieuw gegeven hoor.

Zoals ik eerder zei, extreem-rechts en extreem-links vinden elkaar uiteindelijk altijd in Jodenhaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 23 juli 2025 @ 22:03:57 #127
64488 Bluesdude
pi_218301926
quote:

[..]
Ik bedoelde eigenlijk die motie om geen defensieve wapens meer te leveren aan Israel,
Niks knettergek aan die motie. Dat defensieve wapen (luchtafweergeschut) maakt het makkelijker oorlog te voeren, met Iran of te Gaza burgers te bombarderen, want bommen en raketten terug ontvangen zijn minder bedreigend...
Als alle landen niet meer Israel militair helpen, dan zijn de Isratelische terroristen genoodzaakt vreedzame wegen te zoeken naar vrede.
  woensdag 23 juli 2025 @ 22:24:02 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218302176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Niks knettergek aan die motie. Dat defensieve wapen (luchtafweergeschut) maakt het makkelijker oorlog te voeren, met Iran of te Gaza burgers te bombarderen, want bommen en raketten terug ontvangen zijn minder bedreigend...
Als alle landen niet meer Israel militair helpen, dan zijn de Isratelische terroristen genoodzaakt vreedzame wegen te zoeken naar vrede.

Hoe onbelezen en naïef ben je precies om te denken dat die omringende landen vrede willen, en niet direct Israël van de kaart vegen wanneer ze de kans krijgen?

Doe een beetje je best om het geheel wat holistischer te bekijken.

Gewoon heel benieuwd: wat dénk je dat er gebeurt het moment dat Israël zonder dome zit?

En ook aan jou de vraag: dan komt dat oh zo vrije Palestina er. Wordt dat een democratie? Wat denk je, gewoon afgaande op de beschikbare data, wat voor staat dat wordt, vooral voor andersgelovigen, vrouwen en homo's? Eig idee waarom Palestijnse LGBTQ'ers al decennia naar Israël vluchten, bijvoorbeeld? Heb je echt zó weinig kennis van de religieus-politieke opmaak in die contreien?

Ga je de straat weer op wanneer daar de rechten van bovengenoemde groepen - zoals in de rest van die regio - geschonden worden of is het dan gewoon weer wat reutelen bij het aksieclubhuis over Geert Wilders?

Probeer nu eindelijk al die linkse eindjes eens aan elkaar te knopen i.p.v. dit simplistische woke anti-Israël geblaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 juli 2025 @ 13:46:38 #129
64488 Bluesdude
pi_218307011
Geen spoeddebat. want 2e Kamer steunt de israelische terreur. Kijken weg, willen niet weten. Tjaa holocausttrauma ..... Nooit meer jodenvervolgingen .. en daarom Palestijnen terroriseren mag wel

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 24-07-2025 13:58:56 ]
  donderdag 24 juli 2025 @ 14:26:19 #130
500822 Niels0Kurovski
pi_218307513
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
Geen spoeddebat. want 2e Kamer steunt de israelische terreur. Kijken weg, willen niet weten. Tjaa holocausttrauma ..... Nooit meer jodenvervolgingen .. en daarom Palestijnen terroriseren mag wel
Schandalig inderdaad. Als ik zie hoe er in bijv NWS over wordt gesproken... Ik ben deze coalitie trouwens ook wel behoorlijk zat. Kunnen alleen maar over migratie lullen en dan ook gewoon niks voor elkaar krijgen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 24 juli 2025 @ 14:45:43 #131
323876 michaelmoore
pi_218307758
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Schandalig inderdaad. Als ik zie hoe er in bijv NWS over wordt gesproken... Ik ben deze coalitie trouwens ook wel behoorlijk zat. Kunnen alleen maar over migratie lullen en dan ook gewoon niks voor elkaar krijgen.
het is een honger oorlog geworden met HAMAS die hun voedsel in de tunnels moet afstaan aan hun broeders en familie of de strijd tegen Israel opgeven en de gijzelaars vrijlaten , (als ze nog in leven zijn)

misschien gaan ze de gijzelaars wel vrijlaten er zal minstens discussie over zijn onder de soldaten

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 24-07-2025 16:22:54 ]
  Moderator donderdag 24 juli 2025 @ 20:31:03 #132
375570 crew  Cyan9
pi_218312550
Zo kan 'ie wel weer. Als jullie op elkaar willen hakken duiken jullie maar in DM.
  donderdag 24 juli 2025 @ 20:37:19 #133
500822 Niels0Kurovski
pi_218312614
quote:
82s.gif Op donderdag 24 juli 2025 20:31 schreef Cyan9 het volgende:
Zo kan 'ie wel weer. Als jullie op elkaar willen hakken duiken jullie maar in DM.
Ik mag toch wel mijn afkeuring uitspreken over iemands standpunt? Niet dat het hier EO-jongerendag is.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:49:37 #134
64488 Bluesdude
pi_218322080
ps... Nederlandse politiek doet niet aan rode lijnen. Vooral lief blijven voor Israel

Teletekst pagina 104 dd 25 juli
quote:
Nederland blijft zich volgens Schoof inzetten voor "duurzame vrede".Concrete stappen tegen Israël blijven vooralsnog uit.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 20:26:46 #135
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218322432
Je kunt je er maar druk om maken. Geeft ook wel weer genoeg aan hoe de wereld ervoor staat (verder).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 25 juli 2025 @ 20:43:54 #136
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218322555
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De motie Piri is net zo knettergek als de Palestijnen voedsel ontzien om zo Hamas te dwingen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 20:57:24 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218322699
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De motie Piri is net zo knettergek als de Palestijnen voedsel ontzien om zo Hamas te dwingen.
Behalve dat de Palestijnen hartstikke dood gaan als ze uitgehongerd worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 20:59:27 #138
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218322722
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Behalve dat de Palestijnen hartstikke dood gaan als ze uitgehongerd worden.
En de israeli net zo goed zonder Iron Dome.

Netanyahu en piri hanteren dezelfde type redenatie alleen dan aan tegenovergestelde posities op het spectrum.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:01:19 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218322742
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
En de israeli net zo goed zonder Iron Dome.

Netanyahu en piri hanteren dezelfde type redenatie alleen dan aan tegenovergestelde posities op het spectrum.
Alleen gebeurt er zonder Nederlandse bijdrage aan de Iron Dome weinig maar heb je zonder voedsel een Auschwitz 2.0.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:03:16 #140
64488 Bluesdude
pi_218322760
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nee hoor .... het is een eerste bescheiden aanzet om de moordlust van Israel te stoppen
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:06:14 #141
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218322788
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee hoor .... het is een eerste bescheiden aanzet om de moordlust van Israel te stoppen
Dat is wat Netanyahu zegt over Hamas en voedsel.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:07:10 #142
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218322794
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alleen gebeurt er zonder Nederlandse bijdrage aan de Iron Dome weinig maar heb je zonder voedsel een Auschwitz 2.0.
De impact van Nederland op voedsel is ook nul. Doet niks af aan dat het dezelfde foute wijze van redeneren is waarom het maar ok moet zijn om burgers te dreigen om je beleidsdoelen te behalen.

Weinig of geen gevolg van redenatie doet niks af aan de ernst van de gevoerde redenatie zelf. Het is zelfs een beetje laf ontkennen waar eigenlijk voor wordt gestaan.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:09:02 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218322823
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De impact van Nederland op voedsel is ook nul. Doet niks af aan dat het dezelfde foute wijze van redeneren is waarom het maar ok moet zijn om burgers te dreigen om je beleidsdoelen te behalen.
Jij vindt ook dat Nederland geen wapens aan Oekraine zou mogen leveren als ze die op Russisch grondgebied zouden inzetten? Ik vind het overigens ook een beetje een laffe motie trouwens. Beter zouden we zelf de boel in Israel pacificeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:11:52 #144
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218322851
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij vindt ook dat Nederland geen wapens aan Oekraine zou mogen leveren als ze die op Russisch grondgebied zouden inzetten?
Ik zeg nergens dat Piri het standpunt niet mag hebben. Ik zeg alleen dat ze dezelfde wijze van redeneren hanteert die Netanyahu ook gebruikt.

Prima dat jij dat ook vindt, hoef je niet een krampachtige derde doelpaal bij te halen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:13:05 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218322862
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat Piri het standpunt niet mag hebben. Ik zeg alleen dat ze dezelfde wijze van redeneren hanteert die Netanyahu ook gebruikt.

Prima dat jij dat ook vindt, hoef je niet een krampachtige derde doelpaal bij te halen.
Nee, dat is niet hetzelfde. Netanyahu is bezig een compleet volk op te heffen. Waar schrijf ik dat ik vind dat datzelfde lot Israel beschoren zou moeten zijn?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:13:18 #146
64488 Bluesdude
pi_218322864
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat is wat Netanyahu zegt over Hamas en voedsel.
Die terrorist zegt wel meer... en doet veel en veel meer: 60.000 palestijnen vermoorden, 80% van hun steden vernietigen, uithongering , en nu dan de plannen voor een groot concentratiekamp en etnische zuivering.
Ach ja... concentratiekampen en etnische zuivering. Deden de nazi's ook
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:13:24 #147
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218322867
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij vindt ook dat Nederland geen wapens aan Oekraine zou mogen leveren als ze die op Russisch grondgebied zouden inzetten? Ik vind het overigens ook een beetje een laffe motie trouwens. Beter zouden we zelf de boel in Israel pacificeren.
Met die laatste toevoeging ben ik het dan weer eens. Maar het feit dat daar niet voor wordt gekozen of voor andere opties, zegt voor mij veel.

De internationale gemeenschap is compleet failliet. Op zoveel fronten.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:17:25 #148
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218322921
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hetzelfde. Netanyahu is bezig een compleet volk op te heffen. Waar schrijf ik dat ik vind dat datzelfde lot Israel beschoren zou moeten zijn?
Dat is het gevolg van geen schild meer hebben. Net als dat geen voedsel ook leidt tot doden.

Dat Netanyahu nog veel meer foute dingen doet ontken ik ook niet, wat mij betreft vervolgen ze die hard. Maakt het niet minder dat de piri van zelfde oorzaak gevolg redenatie gebruik maakt.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:18:11 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218322930
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Met die laatste toevoeging ben ik het dan weer eens. Maar het feit dat daar niet voor wordt gekozen of voor andere opties, zegt voor mij veel.

De internationale gemeenschap is compleet failliet. Op zoveel fronten.
Dat laatste klopt absoluut, het idee van een wereldgemeenschap en een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor iedereen op de wereld zit zo'n beetje op het laagste punt sinds de oprichting van de Volkerenbond.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:18:32 #150
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218322935
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Die terrorist zegt wel meer... en doet veel en veel meer: 60.000 palestijnen vermoorden, 80% van hun steden vernietigen, uithongering , en nu dan de plannen voor een groot concentratiekamp en etnische zuivering.
Ach ja... concentratiekampen en etnische zuivering. Deden de nazi's ook
Dat lijkt mij meer dan genoeg redenen om niet eenzelfde soort oorzaak-gevolg redenatie aan te gaan hangen. Je ziet aan Netanyahu immers wat er van komt als je dat meerjarig doortrekt.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:37:35 #151
64488 Bluesdude
pi_218323149
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Smerig hoe je mij hier vermoorden van Palestijnen in de schoenen probeert te schuiven. Walgelijk gewoon, geen discussie waard.
Ik stelde een vraag ... let op dit teken ?. Het is ook een provocerende vraag, dat wel.
Maar zoals jij Piri en indirect mijn persoon gelijk stelt aan die zionistische terroristen is ook echt te ver.
Ik denk dat jij Palestijnen minacht, en hun leven en ellende niet wilt zien.
Niet wil begrijpen dat zonder militaire steun dat genocidaal geweld niet zou gebeuren
Bij de motie Piri was ook de overweging dat Nederlandse onderdelen voor afweergeschut binnen een paar dagen van elders kan komen... bijv Amerika... de grote wapenpusher.
Het was een motie - mocht Nederland zoveel verstand hebben het uit te voeren- niet veel zou uitmaken. Hooguit een aanzet voor andere landen het ook te doen--- stoppen met Israel militair te voeden.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:43:26 #152
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218323219
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik stelde een vraag ... let op dit teken ?. Het is ook een provocerende vraag, dat wel.
Maar zoals jij Piri en indirect mijn persoon gelijk stelt aan die zionistische terroristen is ook echt te ver.
Ik denk dat jij Palestijnen minacht, en hun leven en ellende niet wilt zien.
Niet wil begrijpen dat zonder militaire steun dat genocidaal geweld niet zou gebeuren
Bij de motie Piri was ook de overweging dat Nederlandse onderdelen voor afweergeschut binnen een paar dagen van elders kan komen... bijv Amerika... de grote wapenpusher.
Het was een motie - mocht Nederland zoveel verstand hebben het uit te voeren- niet veel zou uitmaken. Hooguit een aanzet voor andere landen het ook te doen--- stoppen met Israel militair te voeden.
Ik stel de wijze van redeneren (niet de persoon) door Piri en Netanyahu aan elkaar ja. Wat mij betreft een wijze van redeneren die enorm fout is en waar je ver van moet wegblijven. Dat Netanyahu misschien nog fouter is op veel meer vlakken maakt de redenatie van Piri niet ineens legitiem. En verder zoek je het maar uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door 0ne_of_the_few op 25-07-2025 21:49:57 ]
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:48:30 #153
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218323297
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Die verantwoordelijkheid ligt bij Netanyahu, immers, stopt hij met genocide, hoeft GL-PvdA ook niet met die motie te komen.
Precies het bewijs van mijn punt, Netanyahu zegt immers: als Hamas stopt hoeven wij dit niet te doen. Precies dezelfde oorzaak gevolg redenatie. Haal de emotie eruit en je ziet dat beide op dezelfde wijze van A naar B proberen te komen. Mag je vinden, maar wat is er dan erg aan en wordt er zo krampachtig gedaan alsof het niet een zelfde vorm van redeneren is?
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:04:26 #154
500822 Niels0Kurovski
pi_218323506
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Precies het bewijs van mijn punt, Netanyahu zegt immers: als Hamas stopt hoeven wij dit niet te doen. Precies dezelfde oorzaak gevolg redenatie. Haal de emotie eruit en je ziet dat beide op dezelfde wijze van A naar B proberen te komen. Mag je vinden, maar wat is er dan erg aan en wordt er zo krampachtig gedaan alsof het niet een zelfde vorm van redeneren is?
Wat hebben onschuldige burgers precies met Hamas te maken dan? Je redenatie klopt van geen kant.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:05:07 #155
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218323517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wat hebben onschuldige burgers precies met Hamas te maken dan? Je redenatie klopt van geen kant.
Dat je het niet snapt is wat anders.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:07:11 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218323541
Hier ons eigen extremistje weer:

twitter

Maar "From the river to the sea, Palestina will be free" ist verboten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:07:27 #157
500822 Niels0Kurovski
pi_218323545
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat je het niet snapt is wat anders.
Nee, jij snapt het niet. Ik ben trouwens voor een volledig handelsembargo. Netanyaho is democratisch gekozen door zijn burgers en dus moeten die ook maar risico lopen. Bij de palestijnen en Hamas is die verbinding er niet.

Snap je het nu?
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:09:39 #158
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218323573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee, jij snapt het niet. Ik ben trouwens voor een volledig handelsembargo. Netanyaho is democratisch gekozen door zijn burgers en dus moeten die ook maar risico lopen. Bij de palestijnen en Hamas is die verbinding er niet.

Snap je het nu?
Dat raakt alleen totaal het punt niet wat ik maakte, dat geeft niet.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:09:42 #159
500822 Niels0Kurovski
pi_218323575
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:07 schreef -XOR- het volgende:

[ x ]
Ik hoop dat hij opgepakt gaat worden bij zijn volgende opruiing zoals in Helmond en Zwolle. Het moet een keer klaar zijn. Hij roept burgers op zich niet aan de rechtstaat te houden. Dat maakt hem staatsgevaarlijk.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:10:21 #160
500822 Niels0Kurovski
pi_218323581
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat raakt alleen totaal het punt niet wat ik maakte, dat geeft niet.
Het is goed met je. :{w
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:10:53 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218323590
quote:

[ x ]
Hij heeft natuurlijk volledig gelijk. Neem bijvoorbeeld Marseille:
quote:
Marseille has a significant Muslim population, estimated to be between 20-40% of the city's total residents, making it one of the largest Muslim communities in France. This strong presence is partly due to Marseille's historical role as a major port and gateway for immigration, particularly from North Africa.

Bron: Google Gemini
Met 'extremisme' heeft dat niets te maken. Nou ja, wellicht ook wel, want door deze demografische ontwikkeling neemt de kans op moslimfundamentalisme en het daar vaak bij komende terreur uiteraard toe.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:12:11 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218323597
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hij heeft natuurlijk volledig gelijk. Neem bijvoorbeeld Marseille:
[..]
Met 'extremisme' heeft dat niets te maken. Nou ja, wellicht ook wel, want door deze demografische ontwikkeling neemt de kans op moslimfundamentalisme en het daar vaak bij komende terreur natuurlijk toe.
Misschien kan Israel dan ook weggeveegd worden uit het Midden Oosten en kunnen de Israeliers in Duitsland gaan wonen. Merz is toch zo dol op Netanyahu?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:18:01 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218323663
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien kan Israel dan ook weggeveegd worden uit het Midden Oosten en kunnen de Israeliers in Duitsland gaan wonen. Merz is toch zo dol op Netanyahu?
Israël 'wegvegen' uit het Midden-Oosten is de wens van velen helaas ja, dat is inmiddels echt wel duidelijk.

Maar Joden verwijderen uit het gebied waar het Jodendom en het Joodse volk inheems zijn is natuurlijk volstrekt belachelijk.

Helemaal aangezien pas relatief recent weer hebben kunnen terugkeren. Om nog maar te zwijgen over de geschiedenis van Joden in Duitsland, die natuurlijk zoals we weten nog geen eeuw geleden op gruwelijke wijze abrupt tot een einde kwam.

Bovendien is Israël het niet probleem in dit conflict, dat zijn de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme, dat al begon nog voordat het land Israël überhaupt was opgericht.

De Palestijnen, voor het overgrote deel Arabische moslims, waarvan velen hun roots in landen als Egypte en Jordanië hebben, kunnen bovendien ook prima worden ondergebracht in één of meerdere van de andere tientallen (Arabische) en Islamtische landen. Met Joden gaat dat niet, want er is geen ander Joods land.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:24:11 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218323739
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël 'wegvegen' uit het Midden-Oosten is de wens van velen helaas ja, dat is inmiddels echt wel duidelijk.

Maar Joden verwijderen uit het gebied waar het Jodendom en het Joodse volk inheems zijn is natuurlijk volstrekt belachelijk.

Helemaal aangezien pas relatief recent weer hebben kunnen terugkeren. Om nog maar te zwijgen over de geschiedenis van Joden in Duitsland, die natuurlijk zoals we weten nog geen eeuw geleden op gruwelijke wijze abrupt tot een einde kwam.

Bovendien is Israël het niet probleem in dit conflict, dat zijn de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme, dat al begon nog voordat het land Israël überhaupt was opgericht.

De Palestijnen, voor het overgrote deel Arabische moslims, waarvan velen hun roots in landen als Egypte en Jordanië hebben, kunnen bovendien ook prima worden ondergebracht in één of meerdere van de andere tientallen (Arabische) en Islamtische landen. Met Joden gaat dat niet, want er is geen ander Joods land.
Er is in Europa en de VS een Joods-Christelijke cultuur dus daar kunnen de Joden prima leven. Het is alleen niet de bedoeling dat een gebied etnisch gezuiverd wordt, noch van Joden, noch van Palestijnen. Helaas is gestoord rechts momenteel bezig om zo'n beetje de grootste en meest schofterige etnische zuiveringsoperatie (met genocidale trekken) te bewerkstelligen sinds die in Sudetenland in de nasleep van WO2
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:31:00 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218323785
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is in Europa en de VS een Joods-Christelijke cultuur dus daar kunnen de Joden prima leven. Het is alleen niet de bedoeling dat een gebied etnisch gezuiverd wordt, noch van Joden, noch van Palestijnen. Helaas is gestoord rechts momenteel bezig om zo'n beetje de grootste en meest schofterige etnische zuiveringsoperatie (met genocidale trekken) te bewerkstelligen sinds die in Sudetenland in de nasleep van WO2
Nee hoor, recent zijn er nog honderduizenden Armenen uit Nagorno-Karabach verdreven. Honderduizenden als niet miljoenen Afghanen uit Iran en Pakistan. Horen we geen niemand over in het Westen. Men haalt er de schouders voor op.

Daarnaast is er hier natuurlijk helemaal geen etnische zuivering bezig van de Palestijnen, laat staan een genocide. Maar door hun eigen toedoen (die oorlog is men zelf is gestart) is hun leefgebied wel verwoest en veel mensen onnodig om het leven gekomen (het resultaat van geen scheiding aanbrengen tussen strijders en burgers).

De mensen die willen vluchten zouden dan ook moeten kunnen vluchten. Deze oorlog en het langer slepende conflict is het enige ter wereld, waar mensen schijnbaar niet mogen vluchten.
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 22:33:11 #166
236264 crew  capricia
pi_218323799
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een tweestatenoplossing is toch de inzet van onze regering?
Volgens mij zijn we daar allemaal voor.
En hopelijk wijzen de Palestijnen het niet weer af.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:33:44 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218323808
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Een tweestatenoplossing is toch de inzet van onze regering?
Volgens mij zijn we daar allemaal voor.
En hopelijk wijzen de Palestijnen het niet weer af.
We houden het sprookje graag in leven, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:34:17 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218323810
Benieuwd of dit een comeback comeback voor 50+ kan betekenen
https://www.ewmagazine.nl(...)maatregelen-1490793/

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 25-07-2025 22:57:52 ]
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:38:20 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218323837
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, recent zijn er nog honderduizenden Armenen uit Nagorno-Karabach verdreven. Honderduizenden als niet miljoenen Afghanen uit Iran en Pakistan. Horen we geen niemand over in het Westen. Men haalt er de schouders voor op.

Daarnaast is er hier natuurlijk helemaal geen etnische zuivering bezig van de Palestijnen, laat staan een genocide. Maar door hun eigen toedoen (die oorlog is men zelf is gestart) is hun leefgebied wel verwoest en veel mensen onnodig om het leven gekomen (het resultaat van geen scheiding aanbrengen tussen strijders en burgers).

De mensen die willen vluchten zouden dan ook moeten kunnen vluchten. Deze oorlog en het langer slepende conflict is het enige ter wereld, waar mensen schijnbaar niet mogen vluchten.
Er is zat kritiek geweest op de verdrijving van de Armenen en ook dat deugde niet. De Afghanen in Pakistan en Iran waren vluchtelingen die weer terug werden gestuurd.

Weinigen ontkennen dat Palestina op zeven oktober een stevige (gewelddadige) repercussies over zichzelf heeft afgeroepen, dat wil echter niet zeggen dat Israel de Gazastrook etnisch mag zuiveren (en over die kwalificatie is wel een breedgedragen consensus).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 22:38:48 #170
236264 crew  capricia
pi_218323842
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
We houden het sprookje graag in leven, ja.
De andere oplossing die hier op fok zo nu en dan aangedragen wordt, dat Israël maar moet verdwijnen, is nog meer van buiten deze wereld.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:40:36 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218323854
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Die verantwoordelijkheid ligt bij Netanyahu, immers, stopt hij met genocide, hoeft GL-PvdA ook niet met die motie te komen.
Ja, en dan heft Hamas zich als wonderbaarlijk ineens op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:41:10 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218323858
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wat hebben onschuldige burgers precies met Netanyahu te maken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:41:43 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218323859
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

Snap je het nu?
Gut hee, er is geen democratie in Palestina?

Hoe zou dát nu komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:42:18 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218323866
quote:

[ x ]

Maar "From the river to the sea, Palestina will be free" ist verboten.
En terecht.

Antisemitisme moet je niet faciliteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:43:25 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218323876
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jeetje... waar moeten de homo's in het M.O. dan naar toe, XOR, wetende dat Israël het enige land in die contreien is die LGBTQ-rechten waarborgt?

Wordt dat niet een beetje een lastige discussie in het askiecluphuis?

Of gaan al die trommelende pro-Gaza figuren ook weer de straat op voor homo's in dat 'vrije' Palestina straks?

Nee he?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:43:26 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218323877
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En terecht.

Antisemitisme moet je niet faciliteren.
Ah, maar from the "River to the sea, Israel will be free" moet gewoon kunnen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 22:43:47 #177
236264 crew  capricia
pi_218323879
Heeft Iran, die Hamas als proxy runt, Israël überhaupt wel als staat erkent? Of is israel nog steeds de "Zionistische Entiteit", omdat ze het woord Israël niet uit willen spreken?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:44:55 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218323885
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die slogan heb ik nog nooit gehoord.

Aantal universiteitslopende, stationbezettende, herdenkingenverstorende en bekladdende pro-Israel bijeenkomsten? Ook niet gezien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 22:46:25 #179
236264 crew  capricia
pi_218323899
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Met die slogan worden universiteiten bezet en de boel gesloopt? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:47:15 #180
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218323908
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die slogan heb ik nog nooit gehoord.

Aantal universiteitslopende, stationbezettende, herdenkingenverstorende en bekladdende pro-Israel bijeenkomsten? Ook niet gezien.
Ik zie de lijsttrekker van de grootste Partij van het land en aanvoerder van het klootjesvolk het andermaal gewoon via zijn Twitteraccount de lucht inslingeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:47:42 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218323912
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Met die slogan worden universiteiten bezet en de boel gesloopt? :D
Het enige racisme dat op dit moment welig in Nederland tiert is Jodenhaat. En het wordt nog gefaciliteerd door academia en media ook.

Kun je nagaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:48:02 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218323915
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik zie de lijsttrekker van de grootste Partij van het land en aanvoerder van het klootjesvolk het andermaal gewoon via zijn Twitteraccount de lucht inslingeren.
Als reactie op?

Misschien heb je het niet door, maar buiten die IJzeren bubbel is Nederland vooral klaar met de dreinende, selectief verontwaardigde hobbyclub die nu al jaren, dan weer voor 'klimaat', dan weer tegen 'racisme', dan weer 'voor Palestina' de boel verstiert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:49:19 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218323923
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als reactie op?
De erkenning van de Palestijnse staat door Frankrijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:50:12 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218323939
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geweldig die erkenning.

Geldt dat ook voor Israël?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:57:48 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218324043
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geweldig die erkenning.

Geldt dat ook voor Israël?
Durf ik niet met zekerheid te zeggen maar ik zomaar dat Macron ook Israel wel als staat erkent.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:58:52 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324049
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Durf ik niet met zekerheid te zeggen maar ik zomaar dat Macron ook Israel wel als staat erkent.
Ik vraag het vooral aan jou.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:59:14 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218324054
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vraag het vooral aan jou.
Je vraagt wat aan mij?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:59:34 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je vraagt wat aan mij?
Of Israël als staat mag bestaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:00:41 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218324074
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of Israël als staat mag bestaan.
Op zulke flauwe vragen ga ik helaas niet antwoorden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:01:43 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324086
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Op zulke flauwe vragen ga ik helaas niet antwoorden.
Het is vooral een oprechte vraag.

Heeft Israël bestaansrecht?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:02:16 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218324092
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is vooral een oprechte vraag.

Heeft Belgie bestaansrecht?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 23:02:50 #192
236264 crew  capricia
pi_218324104
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Even los van deze discussie:
Ik ben wel benieuwd wat Macron precies gaat erkennen. Het geeft mij vooral heel veel vragen:
Welke grenzen, welke regeringsvorm, welke autoriteit gaat hij dan eenzijdig erkennen? Wat vinden de Palestijnen daar van? Is hun iets gevraagd?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:02:51 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324105
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Heeft Belgie bestaansrecht?
Ja.

Kun je mijn vraag nu beantwoorden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:07:06 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218324126
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Even los van deze discussie:
Ik ben wel benieuwd wat Macron precies gaat erkennen. Het geeft mij vooral heel veel vragen:
Welke grenzen, welke regeringsvorm, welke autoriteit gaat hij dan eenzijdig erkennen? Wat vinden de Palestijnen daar van? Is hun iets gevraagd?
Dat is inderdaad nogal problematisch. Macron koppelt aan die erkenning min of meer de eis van vrijlating van de gijzelaars en de ontmanteling van Hamas, maar hoe en door wie weet eigenlijk niemand dus die erkenning is in de praktijk nog wel enigszins voorbij de horizon.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:10:44 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218324149
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja.

Kun je mijn vraag nu beantwoorden?
Ik vind je insinuatie nogal flauw en voel me dan ook niet geroepen om daar tegen jou verantwoording over af te leggen. Het is ook belangrijk dat je elkaar als discussiepartner in een discussie tussen redelijken als redelijk erkent en die erkenning verdien ik op basis van mijn postoeuvre denk ik wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:11:22 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324155
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik vind je insinuatie nogal flauw en voel me dan ook niet geroepen om daar tegen jou verantwoording over af te leggen. Het is ook belangrijk dat je elkaar als discussiepartner in een discussie tussen redelijken als redelijk erkent en die erkenning verdien ik op basis van mijn postoeuvre denk ik wel.
Vandaar.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:12:49 #197
pi_218324162
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
Heeft Iran, die Hamas als proxy runt, Israël überhaupt wel als staat erkent? Of is israel nog steeds de "Zionistische Entiteit", omdat ze het woord Israël niet uit willen spreken?
Iran heeft al in 1948 Israel erkend, maar die erkenning werd na de islamitische revolutie in 1979 weer ingetrokken. Tijdens de oorlog met Irak onderhield Iran wel in het geheim betrekkingen met Israel.

De vroegere Shah van Iran maakte in 1976 in een interview met journalist Mike Wallace van CBS een aantal interessante opmerkingen over de macht van de joodse lobby.

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:13:58 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218324168
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vandaar.

Ik laat daarover mijn positie aan jou ter invulling over.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:14:10 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218324170
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vandaar.

Ja

En Palestina ook
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:14:33 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324173
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik laat daarover mijn positie aan jou ter invulling over.
Goeiedag zeg... lol
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:14:48 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324176
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja

En Palestina ook
klopt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:16:36 #202
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218324187
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goeiedag zeg... lol
Ik begin eigenlijk een beetje te twijfelen aan je intellect door deze opstelling.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:17:03 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324190
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik begin eigenlijk een beetje te twijfelen aan je intellect.
Maak je daar maar geen zorgen over. Echt niet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:19:37 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218324208
Maargoed, hoewel Israel er is en moet blijven. Maakt hun regering er momenteel wel zo'n potje van dat het wel prima is als daar eens wat meer druk op komt.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:20:12 #205
55801 Mutant01
pi_218324212
Altijd gezellig met Etto om de hoek.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:21:38 #206
55801 Mutant01
pi_218324227
Het is vooral taak dat Palestina officieel wordt erkend. Israel moet zich vooral zorgen gaan maken om hun eigen home grown extremisme.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:24:09 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324246
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:20 schreef Mutant01 het volgende:
Altijd gezellig met Etto om de hoek.
Klopt, ik snap dat het 'gezelliger' is wanneer je een onbelezen deugneuzende zondagsactivist in je hoek hebt.

But here we are.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:24:46 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324253
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:21 schreef Mutant01 het volgende:
Het is vooral taak dat Palestina officieel wordt erkend. Israel moet zich vooral zorgen gaan maken om hun eigen home grown extremisme.
Gut ja, extremisme is écht alleen een probleem in Israël, wanneer we het Midden-Oosten en Noord-Afrika beschouwen.

Gaat ook weer enorm lekker in Syrië, bijvoorbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:28:26 #209
55801 Mutant01
pi_218324278
Maar vertel eens Etto, waar staat het precies? Dat extremisme alleen een probleem is in Israel?

Kan jij dat voluit hier even quoten?
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 23:28:35 #210
236264 crew  capricia
pi_218324279
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:19 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, hoewel Israel er is en moet blijven. Maakt hun regering er momenteel wel zo'n potje van dat het wel prima is als daar eens wat meer druk op komt.
Daar zijn sws volgend jaar weer verkiezingen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:29:01 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324283
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:28 schreef Mutant01 het volgende:
Maar vertel eens Etto, waar staat het precies? Dat extremisme alleen een probleem is in Israel?

Kan jij dat voluit hier even quoten?
Kun jij aangeven vanwaar het noodzakelijk was in dit topic het uitgerekend te hebben over extremisme in Israël? Was de target nog niet gehaald, qua anti-Israël gejank?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:29:34 #212
13309 nostra
ask why
pi_218324285
Nou nou, eindelijk een fatsoenlijk rechts verkiezingsprogramma van de VVD, het werd eens tijd.

https://www.vvd.nl/wp-con(...)amma-TK-VVD-2025.pdf

Weg met de Wbh, zelfbewoningsplicht en bouwen, bouwen, bouwen. Terugdraaien verlagen eigen bijdrage, uitkeringsplafond, mes in basispakket en sociale zekerheid. Groei Schiphol, Lelystad open, geen vliegtaks. Cut red tape, economische groei op 1, vestigings- en investeringsklimaat top-10 wereldwijd.
Best pilot in history
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:30:15 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324291
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:29 schreef nostra het volgende:
Nou nou, eindelijk een fatsoenlijk rechts verkiezingsprogramma van de VVD, het werd eens tijd.

Weg met de Wbh, zelfbewoningsplicht en bouwen, bouwen, bouwen. Terugdraaien verlagen eigen bijdrage, uitkeringsplafond, mes in basispakket en sociale zekerheid. Groei Schiphol, Lelystad open, geen vliegtaks. Cut red tape, economische groei op 1, vestigings- en investeringsklimaat top-10 wereldwijd.
Ik verdien helaas nog niet genoeg om VVD te stemmen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 23:30:52 #214
236264 crew  capricia
pi_218324296
ophouden met die persoonlijke aanvallen aub
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 23:32:58 #215
236264 crew  capricia
pi_218324318
quote:

Ik ga dat morgen eens uitgebreid lezen. Maar dat klinkt ieg al interessant.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:34:05 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218324330
De hervormingen moeten gericht zijn op werken meer lonend maken, mensen aan een baan helpen en nieuwe zekerheid creëren. Dat betekent een nieuw belastingstelsel, zorgen dat de sociale zekerheid meer activerend wordt, langer doorwerken en het arbeidsrecht hervormen. We zetten het mes in bureaucratische regels, moderniseren de werkloosheidswet door hem meer activerend te maken en geven meer ruimte voor maatwerk in cao’s, door de transitievergoeding niet langer verplicht te stellen. Zo zorgen we ervoor dat het makkelijker wordt om mensen in dienst te nemen, dat mensen sneller een baan vinden en dat er ruimte is voor afspraken die passen bij het bedrijf en de werknemer

M.a.w.: als werknemer makkelijker en goedkoper en sneller buitengelazerd worden, en als werknemer minder sociale zekerheden.

Ja nee, echt top, en super vernieuwend denken dit voor de VVD.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:36:05 #217
pi_218324351
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gaat ook weer enorm lekker in Syrië, bijvoorbeeld.
Het westen, inclusief Israel, had besloten dat Assad weg moest.

Nu was Syrië onder president Assad weliswaar een dictatuur waar politieke tegenstanders keihard vervolgd werden, maar het was wel een land waar de verschillende bevolkingsgroepen en geloofsgemeenschappen in vrede met elkaar leefden, en waar het met de rechten van vrouwen ook redelijk goed gesteld was. Mensen werden vervolgd als ze tegen de regering waren. Mensen werden niet vervolgd om wie ze waren.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:36:17 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218324354
quote:

Waarom zou je de vliegtaks weg willen. Dat is gewoon vrij pijnloos cashen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:36:56 #219
13309 nostra
ask why
pi_218324360
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Correctie: geen verhoging of nieuwe taksen.
Best pilot in history
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:39:16 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218324387
quote:

Ah, kijk aan, het bal is geopend. Toch wel apart dat ze hun verkiezingsprogamma nu lanceren en niet net na de vakantie. Waarschijnlijk willen ze dus als eerste zijn om de nadruk te leggen op een eigen, proactief, verhaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:40:17 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218324394
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:36 schreef nostra het volgende:

[..]
[..]
Correctie: geen verhoging of nieuwe taksen.
Die fout dat te beloven blijven ze iedere keer maken op de rechterflank

vrijdag 25 juli 2025 @ 23:43:00 #222
13309 nostra
ask why
pi_218324411
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, kijk aan, het bal is geopend. Toch wel apart dat ze hun verkiezingsprogamma nu lanceren en niet net na de vakantie. Waarschijnlijk willen ze dus als eerste zijn om de nadruk te leggen op een eigen, proactief, verhaal.
Je voorkomt in ieder geval één van de fouten van de vorige keer: reactief handelen.
Best pilot in history
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:49:21 #223
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218324449
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Je voorkomt in ieder geval één van de fouten van de vorige keer: reactief handelen.
Inderdaad. Dit dwingt trouwens ook andere partijen om een beetje tempo te maken met de lancering van hun campagnes dus wat mij betreft is het toe te juichen dat de VVD er nu mee komt. Het zomerreces mag trouwens sowieso wel ingekort worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 01:52:55 #224
379097 Kowloon
pi_218324784
quote:

…mes in basispakket en sociale zekerheid…
Nog minder sociale zekerheid? Het arbeidsongeschiktheidsstelsel kent nu al grote hiaten, aldus de commissie OCTAS. Het huidige arbeidsongeschiktheidsstelsel is ook in strijd met het VN-vedrag Handicap dat Nederland in 2006 ondertekende en in 2016 ratificeerde.

Verder concludeert de Nederlandse Arbeidsinspectie dat een aanzienlijk deel van de mensen die onder de Participatiewet valt geen kans maakt om aan het werk te komen. Ze hebben simpelweg teveel gezondheidsproblemen om interessant te zijn voor een werkgever. Je kunt activeren en subsidiëren (doelgroepregister, loonkostensubsidie) tot je een ons weegt, deze mensen wil geen werkgever hebben.

Om de tekortkomingen die blijken uit het onderzoek van de commissie OCTAS te repareren is minstens 2 miljard Euro per jaar extra nodig. En om de problemen met de Participatiewet te repareren is minstens 3 miljard Euro per jaar extra nodig. En dan wordt nog buiten beschouwing gelaten dat door het stijgen van de pensioenleeftijd er steeds vaker een beroep zal worden gedaan op het arbeidsongeschiktheidsstelsel.

Dit is dus feitenvrij gelul van de VVD. :) Vanuit de verkiezingskoorts bezien heel begrijpelijk, maar de term, en ik citeer, “fatsoenlijk” kun je er niet mee verenigen. De bodem van het fatsoen is al lang doorbroken in het arbeidsongeschiktheidsstelsel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 26-07-2025 02:15:30 (Zinsopbouw lopend gemaakt) ]
  zaterdag 26 juli 2025 @ 02:00:02 #225
495039 Cupfighter
pi_218324800
quote:

Reden waarom ik nooit VVD stem
  zaterdag 26 juli 2025 @ 02:08:51 #226
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218324804
quote:

Alleen jammer dat de lijsttrekker het vermoedelijk weer vooral over de boze buitenlanders zal hebben.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 07:12:26 #227
446930 crew  ESF1Gamer
pi_218325010
quote:

Als die vvd-ers op tv komen om hun plannen voor te leggen, dan zal ik wel verder. Qua sociale zekerheid zitten we al op een minimum en dat willen ze verder uitkleden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 26 juli 2025 @ 07:22:47 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218325024
quote:

Hoe geloofwaardig is dit nou allemaal :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 26 juli 2025 @ 07:49:45 #229
488441 Bugno3
pi_218325070
Lekker weer pagina's lullen over Israel/Palestina. Lekker gewerkt, allen.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 07:59:25 #230
480553 Kickinalfa
pi_218325111
Nu zal ik nooit meer op de VVD stemmen, maar dit klinkt in ieder geval hoopvol/goed.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:04:53 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218325124
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 07:49 schreef Bugno3 het volgende:
Lekker weer pagina's lullen over Israel/Palestina. Lekker gewerkt, allen.
Israel/Palestina is natuurijk wel gewoon relevant als de leider van de grootste Nederlandse fractie openlijk pleit voor etnische zuivering.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:20:56 #232
480553 Kickinalfa
pi_218325211
Asiel verplaatst naar ergens paragraaf 4/pagina 60, duidelijk dat de vvd economisch beleid op 1 zet deze verkiezingen.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:37:05 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218325325
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Asiel verplaatst naar ergens paragraaf 4/pagina 60, duidelijk dat de vvd economisch beleid op 1 zet deze verkiezingen.
economisch beleid is dan ook waar het over zou moeten gaan aangezien we ons blauw moeten gaan betalen aan de communistische plannetjes van Rutte en Trump en de concurrentiepositie van Nederland in rap tempo aan het verslechteren is. Economie, wonen en energie zouden kernthema's moeten zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:39:30 #234
327088 Jaeger85
pi_218325350
quote:

Met fatsoen heeft dit asociaale verkiezingsprogramma weinig te maken.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:40:31 #235
13309 nostra
ask why
pi_218325361
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 02:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Alleen jammer dat de lijsttrekker het vermoedelijk weer vooral over de boze buitenlanders zal hebben.
Ik mag hopen dat ze economie aan Karremans zal overlaten, defensie aan Brekelmans, kleine overheid kan je een random VVD'er op plakken, maar kom wel eens met SMART ( :') ) doelen dan en zij mag de vliegen van Wilders afvangen en het leuke gezichtje spelen.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:41:29 #236
13309 nostra
ask why
pi_218325377
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja, dat is ook precies wat er moet gebeuren in plaats van dat eindeloze gezever over dingen als Gaza aan de kust van Nice.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:52:10 #237
13309 nostra
ask why
pi_218325502
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Met fatsoen heeft dit asociaale verkiezingsprogramma weinig te maken.
Het is nou eenmaal een feit dat we niet random centjes kunnen blijven rondstrooien aan van alles en nog wat, zéker niet als we al dan niet terecht hebben gebogen voor de nieuwe wereldorde en er grote thema's als vergrijzing en klimaatverandering daadwerkelijk gaan materialiseren. Dat gaat gewoon pijn doen en nee, die pijn kan niet alleen gedragen worden door de boze multenesjnels. Dan kan je maar beter eerlijk zijn (waar Bontebal ook al op voorsorteert) in plaats van in la-la land blijven hangen.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:52:17 #238
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218325504
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat ze economie aan Karremans zal overlaten, defensie aan Brekelmans, kleine overheid kan je een random VVD'er op plakken, maar kom wel eens met SMART ( :') ) doelen dan en zij mag de vliegen van Wilders afvangen en het leuke gezichtje spelen.
Heb het stuk net even doorgelezen en het is inhoudelijk flinterdun en veelal feitenvrij. Dat is wel echt op haar lijf geschreven…

Daarnaast gaan de debatten meestal ook gewoon tussen de lijsttrekkers.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:54:26 #239
13309 nostra
ask why
pi_218325537
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:52 schreef KareldeStoute het volgende:
Daarnaast gaan de debatten meestal ook gewoon tussen de lijsttrekkers.
Ja, dat wordt wel een dingetje ja en ook de ultieme lakmoesproef. 1 zetel verlies en ze ligt eruit lijkt me.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:54:41 #240
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218325539
Oh en het pakket stikt wel van nieuwe regelzucht en de wens tot micromanagement rond elk onderwerp dat recent de media heeft gehaald.

Hoe iemand hier “cutten van red tape” in kan zien is mij echt een raadsel…
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:57:54 #241
327088 Jaeger85
pi_218325558
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is nou eenmaal een feit dat we niet random centjes kunnen blijven rondstrooien aan van alles en nog wat, zéker niet als we al dan niet terecht hebben gebogen voor de nieuwe wereldorde en er grote thema's als vergrijzing en klimaatverandering daadwerkelijk gaan materialiseren. Dat gaat gewoon pijn doen en nee, die pijn kan niet alleen gedragen worden door de boze multenesjnels. Dan kan je maar beter eerlijk zijn (waar Bontebal ook al op voorsorteert) in plaats van in la-la land blijven hangen.
Er zijn ook wel andere opties om geld weg te halen in plaats van bij de meeste kwetsbaren in de samenleving. Bijvoorbeeld het versneld afbouwen van de HRA en fossiele brandstofsubsidies.

Welke noodzaak is er trouwens om de transitievergoeding af te schaffen?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:59:40 #242
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218325568
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Maar dat verhaal is toch volstrekt ongeloofwaardig nadat de VVD, wat begrotingsdiscipline betreft, net de slapste minister van financiën van na de oorlog heeft geleverd? De begrotingstekorten flink op laten lopen om leuke rechtse hobby’s te financieren.
Random centjes strooien is het enige waar de VVD redelijk in uitblonk afgelopen kabinetten.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:00:15 #243
13309 nostra
ask why
pi_218325570
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat verhaal is toch volstrekt ongeloofwaardig nadat de VVD, wat begrotingsdiscipline betreft, net de slapste minister van financiën van na de oorlog heeft geleverd? De begrotingstekorten flink op laten lopen om leuke rechtse hobby’s te financieren.
Ja, ik wist dat die zou komen en daar kan ik niet zoveel tegenin brengen.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:02:16 #244
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218325585
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Er zijn ook wel andere opties om geld weg te halen in plaats van bij de meeste kwetsbaren in de samenleving. Bijvoorbeeld het versneld afbouwen van de HRA en fossiele brandstofsubsidies.

Ach, dat is gewoon een principiële voor de VVD. Wie een uitkering krijgt is lui en kan met minder geld toe. En het liefst krijgen ze wat resteert in natura want de VVD weet veel beter wat goed voor ze is, dan de mensen zelf. (Voor statushouders is dit zo opgenomen in het programma).
Losgezongen van de realiteit natuurlijk.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:03:42 #245
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218325609
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, ik wist dat die zou komen en daar kan ik niet zoveel tegenin brengen.
Als de VVD wat wil moeten ze proberen het debat echt richting veiligheid en economie te trekken. Dat zijn onderwerpen waar ze nog een aardig imago op hebben.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 09:04:50 #246
5428 crew  miss_sly
pi_218325625
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, dat is gewoon een principiële voor de VVD. Wie een uitkering krijgt is lui en kan met minder geld toe. En het liefst krijgen ze wat resteert in natura want de VVD weet veel beter wat goed voor ze is, dan de mensen zelf. (Voor statushouders is dit zo opgenomen in het programma).
Losgezongen van de realiteit natuurlijk.
Statushouders krijgen (een deel van) een eventuele uitkering in natura?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:10:39 #247
13309 nostra
ask why
pi_218325665
quote:
Dat zijn keuzes en dan nog blijven zorg en sociale zekerheid dé grootste uitgavenposten van de overheid en is er dus het meest te halen.

quote:
Omdat het geen enkel doel dient en nooit het beoogde effect heeft gesorteerd? Het is een leuk oprotpremietje, meer niet, ook totaal ongericht op mensen die het nodig hebben. Ik kreeg ook ineens 3000 euro omdat mijn jaarcontract niet werd verlengd, wtf moet ik ermee en de volgende maand had ik een andere baan. Ik ken niemand die zei "nou, dankzij mijn transitievergoeding heb ik een omscholingstraject bekostigd en nu twee maanden later kan ik weer aan de bak". Steek die centen dan gerichter in het verbreden van de arbeidsparticipatie, als je daar al een op te lossen probleem ziet.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:20:08 #248
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218325728
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Statushouders krijgen (een deel van) een eventuele uitkering in natura?
Dat is het plan in het programma
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:20:32 #249
327088 Jaeger85
pi_218325732
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zijn keuzes en dan nog blijven zorg en sociale zekerheid dé grootste uitgavenposten van de overheid en is er dus het meest te halen.
[..]
Omdat het geen enkel doel dient en nooit het beoogde effect heeft gesorteerd? Het is een leuk oprotpremietje, meer niet, ook totaal ongericht op mensen die het nodig hebben. Ik kreeg ook ineens 3000 euro omdat mijn jaarcontract niet werd verlengd, wtf moet ik ermee en de volgende maand had ik een andere baan. Ik ken niemand die zei "nou, dankzij mijn transitievergoeding heb ik een omscholingstraject bekostigd en nu twee maanden later kan ik weer aan de bak". Steek die centen dan gerichter in het verbreden van de arbeidsparticipatie, als je daar al een op te lossen probleem ziet.
Over een van de grootste kostenposten staat echter niets vermeld, namelijk de AOW. Daar kan ook op worden bezuinigd door het inkomensafhankelijk te maken.

Een transitievergoeding al was een flinke verschraling van de vorige wettelijke ontslagvergoeding wat werd goedgepraat door er van te maken dat het werknemers makkelijker zou helpen aan een nieuwe baan. Nu wilen ze de ontslagvergoeding dus helemaal afschaffen. Waarom zou een werknemer geen recht hebben op een ontslagvergoeding? Vooral na bij een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Dat is in de meeste beschaafde landen gebruikelijk bij contractbreuk.

Ik voorzie in ieder geval dat als de VVD dit wil invoeren de vakbonden het land gaat platleggen met stakingen om dit te voorkomen.

Ik hoop dat VVD flink afgestraft gaat worden voor deze punten in het verkiezingsprogramma. Twee jaar geleden was een van de belangrijkste onderwerpen van de verkiezingen bestaanszekerheid. Die is sindsdien alleen maar meer verslechterd en als het aan de VVD ligt komt dit in een stroomversnelling terecht.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:22:21 #250
463507 De_Verschoppeling
pi_218325744
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
Ja maar, ja maar...

Nu heeft de bakermat van egalite de Palestijnse staat erkent. Ondertussen hebben Griekenland met zijn Grieks-Orthodoxen christenen, en de katholieken in Vaticaanstad de Palestijnse staat erkent.

Wat willen de cultuurchristenen van de PVV en de protestanten van CU in 2015? De ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem halen. Juist ja, calvinisme en zionisme op zijn smalst... Lekker verdwalen in dat Oude Testament.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:25:47 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218325763
quote:

[..]

Erfbelasting omhoog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:28:10 #252
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218325782
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Erfbelasting omhoog.
Ouderen zullen inderdaad meer bij moeten gaan dragen. En dat kan op verschillende manieren. Heel lullig maar anders worden ze onbetaalbaar…
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:28:15 #253
13309 nostra
ask why
pi_218325785
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:20 schreef Jaeger85 het volgende:
Over een van de grootste kostenposten staat echter niets vermeld, namelijk de AOW. Daar kan ook op worden bezuinigd door het inkomensafhankelijk te maken.
Dat is een gemiste kans (al zou ik vermogensafhankelijk daaraan willen toevoegen); dat lijkt wat paradoxaal nivellerend voor de VVD, maar de AOW moet fungeren als een noodzakelijk vangnet, niet als een ongericht basisinkomen. Het probleem daarmee is alleen...

quote:
Ik hoop dat VVD flink afgestraft gaat worden voor deze punten in het verkiezingsprogramma.
... dit. It. Doesn't. Sell. Dit programma al niet, want mensen worden geraakt en de overheid neemt een flinke stap terug met zelfvoorzienendheid daarvoor in de plaats. Daar richt je je maar op een kleine doelgroep mee en is dus electoraal misschien niet het meest verstandige, maar sta je voor je principes of doe je alleen aan scorebordjournalistiek. Wiegel's beweging naar brede volkspartij was initieel succesvol, maar zo langzamerhand is de VVD verworden tot een grijze gehaktbal.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:34:05 #254
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218325843
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is een gemiste kans (al zou ik vermogensafhankelijk daaraan willen toevoegen); dat lijkt wat paradoxaal nivellerend voor de VVD, maar de AOW moet fungeren als een noodzakelijk vangnet, niet als een ongericht basisinkomen. Het probleem daarmee is alleen...
[..]
... dit. It. Doesn't. Sell. Dit programma al niet, want mensen worden geraakt en de overheid neemt een flinke stap terug met zelfvoorzienendheid daarvoor in de plaats. Daar richt je je maar op een kleine doelgroep mee en is dus electoraal misschien niet het meest verstandige, maar sta je voor je principes of doe je alleen aan scorebordjournalistiek. Wiegel's beweging naar brede volkspartij was initieel succesvol, maar zo langzamerhand is de VVD verworden tot een grijze gehaktbal.
Dus kun je al uittekenen op welke manier er gedeflecteerd gaat worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:00:29 #255
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218326018
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:21 schreef Mutant01 het volgende:
Het is natuurlijk helemaal geen taak om 'Palestina' te erkennen.

De huidige zogenaamd 'Palestijnse gebieden' namelijk de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever, zitten vol met terreur en voldoen op geen enkele manier ook maar enigszins aan de criteria die zijn opgesteld in het Montevideo Verdrag.

Een Palestijnse staat zou uitmonden in een staat met een beweging zoals Hamas aan het roer, waar de regio alleen maar vele malen instabieler van zou worden, waar bovendien een schurkenstaat als Iran in de kaart mee wordt gespeeld.

De pijnlijke realiteit is dat met hun aanhoudende terrorisme en cultuur die draait om moslimfundamentalisme, antisemitisme en martelaarschap, de Palestijnen de afgelopen decennia een tweestatenoplossing volledig de nek om hebben gedraaid.
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 02:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En wat zou daar mis mee zijn? Migratie is immers ook een groot probleem. Reken er dan ook maar op dat het de aankomende verkiezingen weer een groot thema zal zijn.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 10:34:48 #256
375570 crew  Cyan9
pi_218326302
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En wat zou daar mis mee zijn? Migratie is immers ook een groot probleem. Reken er dan ook maar op dat het de aankomende verkiezingen weer een groot thema zal zijn.
We hebben helemaal niks aan verkiezingen die volledig gekaapt worden door het onderwerp migratie. Verdient het aandacht? Natuurlijk. Maar we hebben wel grotere problemen.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:40:02 #257
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218326337
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Joh, ze doet maar. Maar dit is al decennia een thema en de VVD delft daarin toch het onderspit tegen de partijen die nog veel bozer zijn op de buitenlanders.
Daarnaast hebben ze er net een kabinet opzitten dat compleet gefaald heeft op dit thema :+.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:40:17 #258
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218326339
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:34 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
We hebben helemaal niks aan verkiezingen die volledig gekaapt worden door het onderwerp migratie. Verdient het aandacht? Natuurlijk. Maar we hebben wel grotere problemen.
Nou inderdaad!
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:44:38 #259
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218326366
Het wordt tijd dat het klootjesvolk weer bloembollen moet eten, misschien dat ze dan weer eens fatsoenlijk over hun stem gaan nadenken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:01:59 #260
13309 nostra
ask why
pi_218326460
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dus kun je al uittekenen op welke manier er gedeflecteerd gaat worden.
Nou dat weet ik nog zo niet. Ik vind het een interessante openingszet in ieder geval.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:05:31 #261
323876 michaelmoore
pi_218326486
quote:

[..]
stikstof
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:07:08 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218326501
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou dat weet ik nog zo niet. Ik vind het een interessante openingszet in ieder geval.
Zeker, het verkiezingsprogramma is in ieder geval eerlijk en inderdaad ideologisch rechtsliberaal. Er zullen de komende tijd harde keuzes gemaakt moeten worden en dat kun je niet afdoen met 'we halen het weg bij ontwikkelingssamenwerking' of 'we laten gewoon het grootkapitaal bijpassen' en doen alsof het verder burgers niet gaat raken. Ik kan alleen maar hopen dat PvdAGL eenzelfde eerlijkheid in hun verkiezingsprogramma durft te tonen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:09:27 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218326516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker, het verkiezingsprogramma is in ieder geval eerlijk en inderdaad ideologisch rechtsliberaal. Er gaan de komende tijd harde keuzes gemaakt moeten worden en dat kun je niet afdoen met 'we halen het weg bij ontwikkelingssamenwerking' of 'we laten gewoon het grootkapitaal bijpassen'. Ik kan alleen maar hopen dat PvdAGL eenzelfde eerlijkheid in hun verkiezingsprogramma durft te tonen.
Wanneer zijn die niet eerlijk dan?
Vorige verkiezingen kwamen ze ook het beste uit de doorrekeningen van de programma's.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:17:03 #264
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218326589
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wanneer zijn die niet eerlijk dan?
Vorige verkiezingen kwamen ze ook het beste uit de doorrekeningen van de programma's.
Ik heb ze nu horen oreren dat de extra uitgaven voor het defensiebudget bovenop alle extra bezuinigingen bekostigd kunnen worden door een solidariteitsbijdrage van bedrijven en dat dat de gemiddelde Nederlander niet tot nauwelijks zal gaan raken maar je kunt niet gaan drukken op het bedrijfsleven en denken dat er op langere termijn dan geen productieverlies gaat zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:18:21 #265
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218326606
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:
Oh en het pakket stikt wel van nieuwe regelzucht en de wens tot micromanagement rond elk onderwerp dat recent de media heeft gehaald.

Hoe iemand hier “cutten van red tape” in kan zien is mij echt een raadsel…
Ik heb nu al medelijden met al die nieuwe ambtenaren die er op moeten toezien dat alle jonge blagen een enquête over dienstplicht wel invullen :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:18:51 #266
13309 nostra
ask why
pi_218326613
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker, het verkiezingsprogramma is in ieder geval eerlijk en inderdaad ideologisch rechtsliberaal. Er zullen de komende tijd harde keuzes gemaakt moeten worden en dat kun je niet afdoen met 'we halen het weg bij ontwikkelingssamenwerking' of 'we laten gewoon het grootkapitaal bijpassen' en doen alsof het verder burgers niet gaat raken. Ik kan alleen maar hopen dat PvdAGL eenzelfde eerlijkheid in hun verkiezingsprogramma durft te tonen.
Het zou fijn zijn als PVDAGL weer het originele sociaaldemocratische geluid hier tegenover zou zetten, met het CDA dan als een soort moderator. In theorie stel je mensen dan voor een zuiver-conceptuele keuze en ontneem je de wind uit de zeilen van de flankenschreeuwers, want Wilders heeft weinig te scoren met migratie als dat niet meer door alles en iedereen als kernprobleem wordt gezien (maar ook niet wordt weggebagatelliseerd). Gaat de discussie over de grote thema's heeft de man simpelweg niets te melden.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:21:37 #267
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218326637
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:18 schreef Falco het volgende:

[..]
Ik heb nu al medelijden met al die nieuwe ambtenaren die er op moeten toezien dat alle jonge blagen een enquête over dienstplicht wel invullen :')
Dit kan gewoon toegevoegd worden aan het verplichte curriculum van het, gelijkgeschakelde, middelbaar onderwijs.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:23:45 #268
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218326661
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Het zou fijn zijn als PVDAGL weer het originele sociaaldemocratische geluid hier tegenover zou zetten, met het CDA dan als een soort moderator. In theorie stel je mensen dan voor een zuiver-conceptuele keuze en ontneem je de wind uit de zeilen van de flankenschreeuwers, want Wilders heeft weinig te scoren met migratie als dat niet meer door alles en iedereen als kernprobleem wordt gezien (maar ook niet wordt weggebagatelliseerd). Gaat de discussie over de grote thema's heeft de man simpelweg niets te melden.
Fijn en interessant zeker. Maar dergelijke nostalgie gaat het ook niet worden ben ik bang :P.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:26:11 #269
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218326686
quote:

[..]
Daar verschillen de meningen over.

Veel Nederlanders vinden migratie een van de voornaamste problemen als niet hét grootste probleem.
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Joh, ze doet maar. Maar dit is al decennia een thema en de VVD delft daarin toch het onderspit tegen de partijen die nog veel bozer zijn op de buitenlanders.
Daarnaast hebben ze er net een kabinet opzitten dat compleet gefaald heeft op dit thema :+.
Dat ben ik zeker met je eens. De VVD komt ook vaak met harde anti-migratie retoriek tijdens verkiezingscampagnes, waar uiteindelijk weinig van terecht komt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:44 schreef -XOR- het volgende:
Het wordt tijd dat het klootjesvolk weer bloembollen moet eten, misschien dat ze dan weer eens fatsoenlijk over hun stem gaan nadenken.
En wie is precies het 'klootjesvolk'?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:30:28 #270
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218326722
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar verschillen de meningen over.

Veel Nederlanders vinden migratie een van de voornaamste problemen als niet hét grootste probleem.
[..]
Dat ben ik zeker met je eens. De VVD komt ook vaak met harde anti-migratie retoriek tijdens verkiezingscampagnes, waar uiteindelijk weinig van terecht komt.
[..]
Maar veel Nederlanders hebben ook gezien wat voor zooitje het wordt als je partijen die de boze buitenlanders als voornaamste speerpunt hebben het land laat regeren.
Wat dat betreft heeft de Rechts-populistische drek haar zoveelste kans net verkloot en is het niet meer dan logisch dat we weer een wat rationelere regering krijgen.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:32:58 #271
13309 nostra
ask why
pi_218326736
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Fijn en interessant zeker. Maar dergelijke nostalgie gaat het ook niet worden ben ik bang :P.
Nee, het zal helaas geen Lubbers-Kok-Bolkestein clash worden, niet in de laatste plaats omdat geen van drieën ook maar in de buurt komt van hun politieke capaciteiten. Maar goed, je mag hopen.
Best pilot in history
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 11:33:33 #272
236264 crew  capricia
pi_218326745
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar veel Nederlanders hebben ook gezien wat voor zooitje het wordt als je partijen die de boze buitenlanders als voornaamste speerpunt hebben het land laat regeren.
Wat dat betreft heeft de Rechts-populistische drek haar zoveelste kans net verkloot en is het niet meer dan logisch dat we weer een wat rationelere regering krijgen.
Dat bepaalde partijen van alles verkloten van hun standpunten zodra ze regeren, neemt niet weg dat de issues die ze adresseren wel degelijk belangrijk voor velen kunnen zijn.

Migratie blijft toch gewoon een heel belangrijk punt. Ook deze verkiezingen. Wat denk jij?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:36:15 #273
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218326782
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat bepaalde partijen van alles verkloten van hun standpunten zodra ze regeren, neemt niet weg dat de issues die ze adresseren wel degelijk belangrijk voor velen kunnen zijn.
Oh, zeker. Maar de PVV heeft zich echt wel weer even buitenspel gezet. Dus dan moeten de serieuze partijen het maar over serieuze maatregelen gaan hebben in plaats van kansloze symboolpolitiek.

En het zal vast weer een issue worden in de debatten, mag hopen dat de concurrentie er dan vooral op wijst dat Wilders niks waar kon maken.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 11:39:09 #274
236264 crew  capricia
pi_218326808
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, zeker. Maar de PVV heeft zich echt wel weer even buitenspel gezet. Dus dan moeten de serieuze partijen het maar over serieuze maatregelen gaan hebben in plaats van kansloze symboolpolitiek.

En het zal vast weer een issue worden in de debatten, mag hopen dat de concurrentie er dan vooral op wijst dat Wilders niks waar kon maken.
Dan moeten de serieuze partijen eerst de stemmers overtuigen dat zij wel juiste antwoord hebben.

Ben dan ook zeer benieuwd hoeveel zetels de PVV gaat scoren en of ze de grootste blijven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:46:10 #275
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218326857
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Welke partijen moeten we hier dan aan denken en welke symboolpolitiek heb je het over?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:47:37 #276
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218326872
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan moeten de serieuze partijen eerst de stemmers overtuigen dat zij wel juiste antwoord hebben.

Ben dan ook zeer benieuwd hoeveel zetels de PVV gaat scoren en of ze de grootste blijven.
De serieuze partijen moeten zich vooral niet laten verleiden dit weer het belangrijkste verkiezingsonderwerp te laten worden…

Er zijn veel urgentere problemen.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:48:40 #277
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218326882
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke partijen moeten we hier dan aan denken en welke symboolpolitiek heb je het over?
Wat mij betreft is alles rond het politieke midden redelijk serieus.
En voor symboolpolitiek, zie het beleid van Schoof 1 en vooral het werk van Faber daarbinnen. 0,0 voor elkaar gekregen rond migratie.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:53:08 #278
13309 nostra
ask why
pi_218326950
twitter

De reactie van Geert.

Altijd weer amusant om de reacties daarop te lezen op een vrije zaterdagmiddag.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:54:52 #279
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218326963
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

Het type dat denkt "het zijn allemaal zakkuhvullurs in De Haag, ken mij het wat schelen, YOLO, Geertjuh de Gekstuh". Voor hen zou een beperkte tijd van malnutritie goed zijn om weer even door te krijgen wat het betekent om als uiteindelijk soeverein je eigen regerende organen te mogen kiezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:58:17 #280
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218326998
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:53 schreef nostra het volgende:
[ x ]

De reactie van Geert.

Uit de financiele paragraaf van het PVV-verkiezingsprogramma van afgelopen verkiezingen:

quote:
Zetten wij in op het terughalen van onze miljarden uit Brussel en een
fors lagere EU-afdracht. Nederland wordt netto-ontvanger in plaats van
betaler
Gewoon lekker netto-ontvanger van de EU worden, hoef je ook niet te snijden in de zorg, jatognietdan!1
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:00:29 #281
13309 nostra
ask why
pi_218327029
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uit de financiele paragraaf van het PVV-verkiezingsprogramma van afgelopen verkiezingen:
[..]
Gewoon lekker netto-ontvanger van de EU worden, hoef je ook niet te snijden in de zorg, jatognietdan!1
Ursula een tikkie sturen en klaar.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:13:16 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218327196
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het type dat denkt "het zijn allemaal zakkuhvullurs in De Haag, ken mij het wat schelen, YOLO, Geertjuh de Gekstuh". Voor hen zou een beperkte tijd van malnutritie goed zijn om weer even door te krijgen wat het betekent om als uiteindelijk soeverein je eigen regerende organen te mogen kiezen.
Je tuigt nogal een rare karikatuur op van mensen denk ik. Het lijkt mij ook stug dat mensen hun politieke voorkeur ineens gaan veranderen in tijden van schaarste. Het is niet zo dat PVV stemmers dan ineens GroenLinks-PvdA zullen gaan stemmen of zo.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:37:39 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218327518
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je tuigt nogal een rare karikatuur op van mensen denk ik. Het lijkt mij ook stug dat mensen hun politieke voorkeur ineens gaan veranderen in tijden van schaarste. Het is niet zo dat PVV stemmers dan ineens GroenLinks-PvdA zullen gaan stemmen of zo.
Dan zijn ze dommer dan ik dacht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:52:06 #284
480553 Kickinalfa
pi_218327679
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb ze nu horen oreren dat de extra uitgaven voor het defensiebudget bovenop alle extra bezuinigingen bekostigd kunnen worden door een solidariteitsbijdrage van bedrijven en dat dat de gemiddelde Nederlander niet tot nauwelijks zal gaan raken maar je kunt niet gaan drukken op het bedrijfsleven en denken dat er op langere termijn dan geen productieverlies gaat zijn.
Solidariteitsbijdrage verbloemt gewoon dat het een graai is bij werkend Nederland.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:56:55 #285
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218327716
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:53 schreef nostra het volgende:
[ x ]

De reactie van Geert.

Zeker. Hardop gelachen om deze bijvoorbeeld:

twitter

:D _O- :D
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:35:25 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218327967
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:56 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Zeker. Hardop gelachen om deze bijvoorbeeld:

[ x ]

:D _O- :D
of deze:

x

Je denkt eerst dat hij sarcastisch is, maar gezien zijn andere tweets meent hij het echt. 8)7 8)7

[ Bericht 5% gewijzigd door -XOR- op 26-07-2025 14:06:52 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:48:37 #287
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218328102
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan zijn ze dommer dan ik dacht.
GL-PvdA stemmen zou vrij dom zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:24:23 #288
154335 Knipoogje
*smile*
pi_218329972
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ouderen zullen inderdaad meer bij moeten gaan dragen. En dat kan op verschillende manieren. Heel lullig maar anders worden ze onbetaalbaar…
Snap het probleem daarmee ook niet. Ze hebben over het algemeen veel minder afgedragen in hun leven dan ze aan zorg gaan kosten door de hogere zorgkosten en modernisering van alles (nieuwe dure medicijnen, apparatuur, eindeloos rekken van leven omdat het technisch mogelijk is etc etc). Erfbelasting kun dit mooi helpen bekostigen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:31:59 #289
480553 Kickinalfa
pi_218330108
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:24 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Snap het probleem daarmee ook niet. Ze hebben over het algemeen veel minder afgedragen in hun leven dan ze aan zorg gaan kosten door de hogere zorgkosten en modernisering van alles (nieuwe dure medicijnen, apparatuur, eindeloos rekken van leven omdat het technisch mogelijk is etc etc). Erfbelasting kun dit mooi helpen bekostigen.
Met erfbelasting "raak" je de ouderen niet, maar de generatie daaronder.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:33:51 #290
154335 Knipoogje
*smile*
pi_218330139
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Met erfbelasting "raak" je de ouderen niet, maar de generatie daaronder.
Als je het niet uit de erfbelasting doet moet het ook bij de generatie daaronder gehaald worden. En dan vooral bij degenen die hard werken (uit belasting op werk ipv vermogen).
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:38:41 #291
480553 Kickinalfa
pi_218330203
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:33 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Als je het niet uit de erfbelasting doet moet het ook bij de generatie daaronder gehaald worden. En dan vooral bij degenen die hard werken (uit belasting op werk ipv vermogen).
Leeftijdsafhankelijke zorg bijdrage.

Bezuinigen op andere zaken.
Het hele ministerie van ontwikkelings samenwerking kan opgeheven worden en in plaats daarvan stortten we wel een bedrag naar artsen zonder grenzen/VN voedselprogramma of iets.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 23:22:40 #292
477710 Black_Baron
pi_218334669
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Random centjes strooien is het enige waar de VVD redelijk in uitblonk afgelopen kabinetten.
Wat moet je dan wel als normaal rechts persoon stemmen?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 23:28:51 #293
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218334706
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:22 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat moet je dan wel als normaal rechts persoon stemmen?
Tja, dat is lastig. De hele politiek is nogal verschoven. Beschaafd centrumrechts vind je nog wel bij CDA of D66. Maar mensen die zicht tegenwoordig als rechts beschouwen zien die vast als links…
  zaterdag 26 juli 2025 @ 23:37:04 #294
477710 Black_Baron
pi_218334766
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dat is lastig. De hele politiek is nogal verschoven. Beschaafd centrumrechts vind je nog wel bij CDA of D66. Maar mensen die zicht tegenwoordig als rechts beschouwen zien die vast als links…
Ik heb niets speciaals met Palestina of woke ofzo, dus D66 valt af. Ben wel redelijk pro Israël.
Ik wil ook in de EU blijven. En vind dat we onze defensie echt op moeten schroeven en Oekraïne moeten blijven steunen.

Qua inrichting in NL: grosso modo is het wel goed zo. Natuurlijk minder migranten, en vooral minder hardcore Islam, maar dat vindt zo ongeveer iedereen. En graag geen extra belasting op kapitaal.

Kom ik dan toch bij de VVD uit?

Of misschien is JA21 een optie?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 23:39:15 #295
13309 nostra
ask why
pi_218334784
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jetten heeft ook wat levenservaring opgedaan en schuift de Pechtold-kant op, dat is toe te juichen.
Best pilot in history
  zaterdag 26 juli 2025 @ 23:40:10 #296
477710 Black_Baron
pi_218334794
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Jetten heeft ook wat levenservaring opgedaan en schuift de Pechtold-kant op, dat is toe te juichen.
Waar zit de ruimte dan voor D66?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 23:43:34 #297
13309 nostra
ask why
pi_218334825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:40 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waar zit de ruimte dan voor D66?
D66 schuift economisch zo eens per paar jaar wat van links naar rechts en zet nu redelijk vol in op rechts. Ineens kan er van alles met bouwen, regeldruk, stikstof, hebben ze - vinden ze zelf - veel inschattingsfouten op die gebieden gemaakt en is er weinig woke meer. Tis alleen een beetje vlees noch vis.

D66 sluit ook JA21 niet uit, dus Deo volente zou voor een florerend Nederland VVD-CDA-D66-JA21 een zegen zijn.
Best pilot in history
  zondag 27 juli 2025 @ 00:03:42 #298
477710 Black_Baron
pi_218335027
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:43 schreef nostra het volgende:

[..]
D66 schuift economisch zo eens per paar jaar wat van links naar rechts en zet nu redelijk vol in op rechts. Ineens kan er van alles met bouwen, regeldruk, stikstof, hebben ze - vinden ze zelf - veel inschattingsfouten op die gebieden gemaakt en is er weinig woke meer. Tis alleen een beetje vlees noch vis.

D66 sluit ook JA21 niet uit, dus Deo volente zou voor een florerend Nederland VVD-CDA-D66-JA21 een zegen zijn.
Oekraïne en defensie is wel een ding voor mij. En daar kan ik D66 en alles rechts daarvan vinden.
Maar dan komen we op het punt van Israël, of eigenlijk de Palestijnse staat. En wat is dan het standpunt van D66 daarin?
  zondag 27 juli 2025 @ 00:06:52 #299
13309 nostra
ask why
pi_218335043
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:03 schreef Black_Baron het volgende:
Maar dan komen we op het punt van Israël, of eigenlijk de Palestijnse staat. En wat is dan het standpunt van D66 daarin?
Dat een tweestatenoplossing een illusie is zonder een soort permanent NAVO-leger fwiw.
Best pilot in history
  zondag 27 juli 2025 @ 00:16:42 #300
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_218335110
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Haha, als iets meer links- dan rechts-progressief is die voor mij ook interessanter geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')