abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218326872
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan moeten de serieuze partijen eerst de stemmers overtuigen dat zij wel juiste antwoord hebben.

Ben dan ook zeer benieuwd hoeveel zetels de PVV gaat scoren en of ze de grootste blijven.
De serieuze partijen moeten zich vooral niet laten verleiden dit weer het belangrijkste verkiezingsonderwerp te laten worden…

Er zijn veel urgentere problemen.
pi_218326882
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke partijen moeten we hier dan aan denken en welke symboolpolitiek heb je het over?
Wat mij betreft is alles rond het politieke midden redelijk serieus.
En voor symboolpolitiek, zie het beleid van Schoof 1 en vooral het werk van Faber daarbinnen. 0,0 voor elkaar gekregen rond migratie.
pi_218326950
twitter

De reactie van Geert.

Altijd weer amusant om de reacties daarop te lezen op een vrije zaterdagmiddag.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:54:52 #279
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218326963
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

En wie is precies het 'klootjesvolk'?
Het type dat denkt "het zijn allemaal zakkuhvullurs in De Haag, ken mij het wat schelen, YOLO, Geertjuh de Gekstuh". Voor hen zou een beperkte tijd van malnutritie goed zijn om weer even door te krijgen wat het betekent om als uiteindelijk soeverein je eigen regerende organen te mogen kiezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:58:17 #280
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218326998
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:53 schreef nostra het volgende:
[ x ]

De reactie van Geert.

Uit de financiele paragraaf van het PVV-verkiezingsprogramma van afgelopen verkiezingen:

quote:
Zetten wij in op het terughalen van onze miljarden uit Brussel en een
fors lagere EU-afdracht. Nederland wordt netto-ontvanger in plaats van
betaler
Gewoon lekker netto-ontvanger van de EU worden, hoef je ook niet te snijden in de zorg, jatognietdan!1
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218327029
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uit de financiele paragraaf van het PVV-verkiezingsprogramma van afgelopen verkiezingen:
[..]
Gewoon lekker netto-ontvanger van de EU worden, hoef je ook niet te snijden in de zorg, jatognietdan!1
Ursula een tikkie sturen en klaar.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:13:16 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218327196
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het type dat denkt "het zijn allemaal zakkuhvullurs in De Haag, ken mij het wat schelen, YOLO, Geertjuh de Gekstuh". Voor hen zou een beperkte tijd van malnutritie goed zijn om weer even door te krijgen wat het betekent om als uiteindelijk soeverein je eigen regerende organen te mogen kiezen.
Je tuigt nogal een rare karikatuur op van mensen denk ik. Het lijkt mij ook stug dat mensen hun politieke voorkeur ineens gaan veranderen in tijden van schaarste. Het is niet zo dat PVV stemmers dan ineens GroenLinks-PvdA zullen gaan stemmen of zo.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:37:39 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218327518
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je tuigt nogal een rare karikatuur op van mensen denk ik. Het lijkt mij ook stug dat mensen hun politieke voorkeur ineens gaan veranderen in tijden van schaarste. Het is niet zo dat PVV stemmers dan ineens GroenLinks-PvdA zullen gaan stemmen of zo.
Dan zijn ze dommer dan ik dacht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218327679
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb ze nu horen oreren dat de extra uitgaven voor het defensiebudget bovenop alle extra bezuinigingen bekostigd kunnen worden door een solidariteitsbijdrage van bedrijven en dat dat de gemiddelde Nederlander niet tot nauwelijks zal gaan raken maar je kunt niet gaan drukken op het bedrijfsleven en denken dat er op langere termijn dan geen productieverlies gaat zijn.
Solidariteitsbijdrage verbloemt gewoon dat het een graai is bij werkend Nederland.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:56:55 #285
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218327716
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:53 schreef nostra het volgende:
[ x ]

De reactie van Geert.

Zeker. Hardop gelachen om deze bijvoorbeeld:

twitter

:D _O- :D
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:35:25 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218327967
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:56 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Zeker. Hardop gelachen om deze bijvoorbeeld:

[ x ]

:D _O- :D
of deze:

x

Je denkt eerst dat hij sarcastisch is, maar gezien zijn andere tweets meent hij het echt. 8)7 8)7

[ Bericht 5% gewijzigd door -XOR- op 26-07-2025 14:06:52 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218328102
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan zijn ze dommer dan ik dacht.
GL-PvdA stemmen zou vrij dom zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218329972
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ouderen zullen inderdaad meer bij moeten gaan dragen. En dat kan op verschillende manieren. Heel lullig maar anders worden ze onbetaalbaar…
Snap het probleem daarmee ook niet. Ze hebben over het algemeen veel minder afgedragen in hun leven dan ze aan zorg gaan kosten door de hogere zorgkosten en modernisering van alles (nieuwe dure medicijnen, apparatuur, eindeloos rekken van leven omdat het technisch mogelijk is etc etc). Erfbelasting kun dit mooi helpen bekostigen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218330108
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:24 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Snap het probleem daarmee ook niet. Ze hebben over het algemeen veel minder afgedragen in hun leven dan ze aan zorg gaan kosten door de hogere zorgkosten en modernisering van alles (nieuwe dure medicijnen, apparatuur, eindeloos rekken van leven omdat het technisch mogelijk is etc etc). Erfbelasting kun dit mooi helpen bekostigen.
Met erfbelasting "raak" je de ouderen niet, maar de generatie daaronder.
pi_218330139
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Met erfbelasting "raak" je de ouderen niet, maar de generatie daaronder.
Als je het niet uit de erfbelasting doet moet het ook bij de generatie daaronder gehaald worden. En dan vooral bij degenen die hard werken (uit belasting op werk ipv vermogen).
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218330203
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:33 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Als je het niet uit de erfbelasting doet moet het ook bij de generatie daaronder gehaald worden. En dan vooral bij degenen die hard werken (uit belasting op werk ipv vermogen).
Leeftijdsafhankelijke zorg bijdrage.

Bezuinigen op andere zaken.
Het hele ministerie van ontwikkelings samenwerking kan opgeheven worden en in plaats daarvan stortten we wel een bedrag naar artsen zonder grenzen/VN voedselprogramma of iets.
pi_218334669
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat verhaal is toch volstrekt ongeloofwaardig nadat de VVD, wat begrotingsdiscipline betreft, net de slapste minister van financiën van na de oorlog heeft geleverd? De begrotingstekorten flink op laten lopen om leuke rechtse hobby’s te financieren.
Random centjes strooien is het enige waar de VVD redelijk in uitblonk afgelopen kabinetten.
Wat moet je dan wel als normaal rechts persoon stemmen?
pi_218334706
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:22 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat moet je dan wel als normaal rechts persoon stemmen?
Tja, dat is lastig. De hele politiek is nogal verschoven. Beschaafd centrumrechts vind je nog wel bij CDA of D66. Maar mensen die zicht tegenwoordig als rechts beschouwen zien die vast als links…
pi_218334766
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dat is lastig. De hele politiek is nogal verschoven. Beschaafd centrumrechts vind je nog wel bij CDA of D66. Maar mensen die zicht tegenwoordig als rechts beschouwen zien die vast als links…
Ik heb niets speciaals met Palestina of woke ofzo, dus D66 valt af. Ben wel redelijk pro Israël.
Ik wil ook in de EU blijven. En vind dat we onze defensie echt op moeten schroeven en Oekraïne moeten blijven steunen.

Qua inrichting in NL: grosso modo is het wel goed zo. Natuurlijk minder migranten, en vooral minder hardcore Islam, maar dat vindt zo ongeveer iedereen. En graag geen extra belasting op kapitaal.

Kom ik dan toch bij de VVD uit?

Of misschien is JA21 een optie?
pi_218334784
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jetten heeft ook wat levenservaring opgedaan en schuift de Pechtold-kant op, dat is toe te juichen.
pi_218334794
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Jetten heeft ook wat levenservaring opgedaan en schuift de Pechtold-kant op, dat is toe te juichen.
Waar zit de ruimte dan voor D66?
pi_218334825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:40 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waar zit de ruimte dan voor D66?
D66 schuift economisch zo eens per paar jaar wat van links naar rechts en zet nu redelijk vol in op rechts. Ineens kan er van alles met bouwen, regeldruk, stikstof, hebben ze - vinden ze zelf - veel inschattingsfouten op die gebieden gemaakt en is er weinig woke meer. Tis alleen een beetje vlees noch vis.

D66 sluit ook JA21 niet uit, dus Deo volente zou voor een florerend Nederland VVD-CDA-D66-JA21 een zegen zijn.
pi_218335027
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:43 schreef nostra het volgende:

[..]
D66 schuift economisch zo eens per paar jaar wat van links naar rechts en zet nu redelijk vol in op rechts. Ineens kan er van alles met bouwen, regeldruk, stikstof, hebben ze - vinden ze zelf - veel inschattingsfouten op die gebieden gemaakt en is er weinig woke meer. Tis alleen een beetje vlees noch vis.

D66 sluit ook JA21 niet uit, dus Deo volente zou voor een florerend Nederland VVD-CDA-D66-JA21 een zegen zijn.
Oekraïne en defensie is wel een ding voor mij. En daar kan ik D66 en alles rechts daarvan vinden.
Maar dan komen we op het punt van Israël, of eigenlijk de Palestijnse staat. En wat is dan het standpunt van D66 daarin?
  zondag 27 juli 2025 @ 00:06:52 #299
13309 nostra
ask why
pi_218335043
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:03 schreef Black_Baron het volgende:
Maar dan komen we op het punt van Israël, of eigenlijk de Palestijnse staat. En wat is dan het standpunt van D66 daarin?
Dat een tweestatenoplossing een illusie is zonder een soort permanent NAVO-leger fwiw.
pi_218335110
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Haha, als iets meer links- dan rechts-progressief is die voor mij ook interessanter geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')