SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
Jammer dat ze rechts is, ik zou zo op haar stemmen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:52 schreef nostra het volgende:
Interview met Coenradie
https://www.ewmagazine.nl(...)uwen%E2%80%99_248790
politiek heeft mensen als zij nodig, geen lapzwansen die zeuren over biodiversiteit , airport Lelystad en Schiphol zich aan de snelweg vastlijmen , een paar weken later zelf vliegen naar Turkijequote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jammer dat ze rechts is, ik zou zo op haar stemmen.
quote:De overheid is voor hen één groot, log verhaal waarin ze steeds minder vertrouwen hebben.
Ik heb behoefte aan het echte geluid, aan de menselijke kant, aan helderheid.'
Op het ministerie kunnen ze twee woorden van haar dromen, zegt ze met een glimlach. '
Tijdpad en jip-en-janneketaal. Iedereen moet begrijpen wat er in een brief staat.
Wees helder in je verwachtingen. Ik ben resultaatgericht.
Haar optreden bij Eva wekte bewondering
De PVV-leider leerde haar onbedoeld om haar 'innerlijk kompas' te volgen. Ze nam de regie en besloot haar verhaal te vertellen en het niet aan hem te laten.
Op tv bij Eva wekte ze bewondering met hoe ze ratio én emotie toonde en inzicht gaf in het conflict.
Het was strategie.
'Er werd veel gesproken óver mijn portefeuille, maar ik was de baas.
Niet de partijleider die dit ging zitten framen.'
Veel zaken kan ze tot haar spijt niet afmaken. Maar met haar stijl van doorpakken bereikte ze toch al resultaten. Zo zette ze femicide en de bestrijding ervan op de kaart
. In september begint er een publiekscampagne over.
'
Friesland keert zich in opdracht van Ruzzia af van de Nederlandse defensie , op weg naar een zelfstandig Frieslandquote:Op maandag 21 juli 2025 19:56 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.omropfryslan.(...)igt-natuurvergunning
We houden elkaar iig lekker bezig, wel vergunning, geen vergunning, nieuwe vergunning.
En maakt dit nu een verschil uit?
quote:© Lennard Jan Geerts
De natuurvergunning van de vliegbasis in Leeuwarden wordt vernietigd.
Dat heeft de rechter bepaald.
Milieu- en natuurorganisaties en Defensie staan al lange tijd tegenover elkaar over wat betreft de natuurvergunning voor de vliegbasis.
De organisaties vinden dat er te weinig rekening is gehouden met de impact van de vliegbewegingen op sommige natuurgebieden.
De impact van geluid zou volgens hen veel groter zijn dan defensie stelt en de uitstoot van stikstof zou beter meegenomen moeten worden.
.De rechtbank geeft hen daarin gelijk.
Ik weet niet of het spreekwoord van Hans Teeuwen ook andersom werkt.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jammer dat ze rechts is, ik zou zo op haar stemmen.
Nee rechtste meisjes vallen ook op rechtse praatjes.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik weet niet of het spreekwoord van Hans Teeuwen ook andersom werkt.
quote:Nederland schaarde zich eerder deze week achter een dringende oproep van 25 landen aan Israël om het geweld in Gaza te staken en veel meer voedselhulp toe te laten. Maar dat gaat de partijen niet ver genoeg. „Het kabinet doet nog steeds niks”, aldus Paternotte. De kans op een meerderheid voor het verzoek lijkt klein. GroenLinks-PvdA en D66 hebben samen 34 zetels in de Kamer
Pas maar op, voordat je het weet ben je antisemitisch!quote:Op woensdag 23 juli 2025 13:48 schreef Bluesdude het volgende:
Waar de Nederlandse politiek tegen rode lijnen is om Israel te stoppen.
Een spoeddebat komt er niet en alswel.... dan besluit men tot niet veel.
AD
[..]
Dat ben je tegenwoordig al als je ergens een komma verkeerd zet, dus dat zegt niet zo veel.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Pas maar op, voordat je het weet ben je antisemitisch!
Zien die linkse mensen ook eens waar dat toe leidt.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:33 schreef Bluesdude het volgende:
Palestina werd veroverd... door nareis met nareis en nog meer nareis
Als Piri een oproep doet voor een debat over Israël moet dat altijd genegeerd worden.quote:Op woensdag 23 juli 2025 13:48 schreef Bluesdude het volgende:
Waar de Nederlandse politiek tegen rode lijnen is om Israel te stoppen.
Een spoeddebat komt er niet en alswel.... dan besluit men tot niet veel.
AD
[..]
Fun fact, AOC heeft van de week tegen een soortgelijke Amerikaanse motie gestemd, om maar even aan te geven hoe knettergek je wel niet moet zijn om voor zo'n motie te stemmen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als Piri een oproep doet voor een debat over Israël moet dat altijd genegeerd worden.
Waarom vind je een spoeddebat aanvragen knettergek ? Een debat met de Kamer en regering over een situatie van moordpartijen, uithongering, voedsel en medische hulp blokkeren, met als endlosung een etnische zuivering ?quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Fun fact, AOC heeft van de week tegen een soortgelijke Amerikaanse motie gestemd, om maar even aan te geven hoe knettergek je wel niet moet zijn om voor zo'n motie te stemmen.
Ik bedoelde eigenlijk die motie om geen defensieve wapens meer te leveren aan Israel, daar was dus deze week in het huis in Amerika een soortgelijke motie die dus ook 'gewoon' door extreemlinkse types als AOC werd weggestemd omdat ze het veel te ver vonden gaan.quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom vind je een spoeddebat aanvragen knettergek ? Een debat met de Kamer en regering over een situatie van moordpartijen, uithongering, voedsel en medische hulp blokkeren, met als endlosung een etnische zuivering ?
Dat heet democratie...
Links in Amerika is wel heel wat anders dan Europees links.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die motie om geen defensieve wapens meer te leveren aan Israel, daar was dus deze week in het huis in Amerika een soortgelijke motie die dus ook 'gewoon' door extreemlinkse types als AOC werd weggestemd omdat ze het veel te ver vonden gaan.
Maar dit is AOC die al vanaf het begin genocide roept en behoort tot de meest linkerflank en meest anti-Israëlische groep van de democratische partij.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Links in Amerika is wel heel wat anders dan Europees links.
Amerika staat ook sinds oudsher achter Israel. In Europa zijn we dan toch stuk kritischer tegenover Israel.
Ik weet het. Al denk ik dat ik maar niet over Amerikaanse politiek moet willen hebben omdat dat toch een grote circus is op dit moment.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dit is AOC die al vanaf het begin genocide roept en behoort tot de meest linkerflank en meest anti-Israëlische groep van de democratische partij.
Misschien kan Israël dan nokken met etnische zuivering. Dat hoeven wij niet te faciliteren namelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die motie om geen defensieve wapens meer te leveren aan Israel, daar was dus deze week in het huis in Amerika een soortgelijke motie die dus ook 'gewoon' door extreemlinkse types als AOC werd weggestemd omdat ze het veel te ver vonden gaan.
Dat doen we dan ook niet. Nederland is kritisch genoeg.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien kan Israël dan nokken met etnische zuivering. Dat hoeven wij niet te faciliteren namelijk.
Ik zou misschien nog ietwat van respect kunnen opbrengen voor 'progressief' NL dat nu al anderhalf jaar loopt te marcheren, wanneer het al die tijd, en de tijd daarvoor, dezelfde aandacht had besteed aan de gruwelijke, barbaarse onderdrukking van alles wat niet-islamitisch is in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Of behandeling van vrouwen en homo's aldaarquote:Op woensdag 23 juli 2025 19:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien kan Israël dan nokken met etnische zuivering. Dat hoeven wij niet te faciliteren namelijk.
Dat zogenaamde antisemitisme binnen links is vooral rechtse projectie vanhet eigen racisme op rechts. Overigens zijn er vanuit links zat protesten geweest voor Darfur, voor Tibet, voor Oeigoeren etc etc.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou misschien nog ietwat van respect kunnen opbrengen voor 'progressief' NL dat nu al anderhalf jaar loopt te marcheren, wanneer het al die tijd, en de tijd daarvoor, dezelfde aandacht had besteed aan de gruwelijke, barbaarse onderdrukking van alles wat niet-islamitisch is in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Of behandeling van vrouwen en homo's aldaar
Gebeurt niet, en gaat ook niet gebeuren. Waardoor ik blijf bij mijn opinie dat voor 99% van het pro-Palestina volk schending van mensenrechten er enkel toe doet wanneer het ideologisch ook een beetje past, allemaal.
Zeker nu, kennelijk, we Israël moeten zien als 'Westers' en 'Europees'.
In topics over Druzen of Yazedi's of Darfur zul je ze ook niet vinden. Dat wordt intersectioneel gezien wat complex, snap ik helemaal.
Plus, natuurlijk, het steeds salonfaehiger worden van ordinair antisemitisme binnen die kring. Nog een reden om niet dood gevonden te willen worden bij dat volk.
Ja, nou... de straten staan al jaren vol.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zogenaamde antisemitisme binnen links is vooral rechtse projectie van hun eigen racisme. Overigens zijn er vanuit links zat protesten geweest voor Darfur, voor Tibet, voor Oeigoeren etc etc.
Niks knettergek aan die motie. Dat defensieve wapen (luchtafweergeschut) maakt het makkelijker oorlog te voeren, met Iran of te Gaza burgers te bombarderen, want bommen en raketten terug ontvangen zijn minder bedreigend...quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die motie om geen defensieve wapens meer te leveren aan Israel,
Hoe onbelezen en naïef ben je precies om te denken dat die omringende landen vrede willen, en niet direct Israël van de kaart vegen wanneer ze de kans krijgen?quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niks knettergek aan die motie. Dat defensieve wapen (luchtafweergeschut) maakt het makkelijker oorlog te voeren, met Iran of te Gaza burgers te bombarderen, want bommen en raketten terug ontvangen zijn minder bedreigend...
Als alle landen niet meer Israel militair helpen, dan zijn de Isratelische terroristen genoodzaakt vreedzame wegen te zoeken naar vrede.
Schandalig inderdaad. Als ik zie hoe er in bijv NWS over wordt gesproken... Ik ben deze coalitie trouwens ook wel behoorlijk zat. Kunnen alleen maar over migratie lullen en dan ook gewoon niks voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
Geen spoeddebat. want 2e Kamer steunt de israelische terreur. Kijken weg, willen niet weten. Tjaa holocausttrauma ..... Nooit meer jodenvervolgingen .. en daarom Palestijnen terroriseren mag wel
het is een honger oorlog geworden met HAMAS die hun voedsel in de tunnels moet afstaan aan hun broeders en familie of de strijd tegen Israel opgeven en de gijzelaars vrijlaten , (als ze nog in leven zijn)quote:Op donderdag 24 juli 2025 14:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Schandalig inderdaad. Als ik zie hoe er in bijv NWS over wordt gesproken... Ik ben deze coalitie trouwens ook wel behoorlijk zat. Kunnen alleen maar over migratie lullen en dan ook gewoon niks voor elkaar krijgen.
Ik mag toch wel mijn afkeuring uitspreken over iemands standpunt? Niet dat het hier EO-jongerendag is.quote:Op donderdag 24 juli 2025 20:31 schreef Cyan9 het volgende:
Zo kan 'ie wel weer. Als jullie op elkaar willen hakken duiken jullie maar in DM.
quote:Nederland blijft zich volgens Schoof inzetten voor "duurzame vrede".Concrete stappen tegen Israël blijven vooralsnog uit.
De motie Piri is net zo knettergek als de Palestijnen voedsel ontzien om zo Hamas te dwingen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niks knettergek aan die motie. Dat defensieve wapen (luchtafweergeschut) maakt het makkelijker oorlog te voeren, met Iran of te Gaza burgers te bombarderen, want bommen en raketten terug ontvangen zijn minder bedreigend...
Als alle landen niet meer Israel militair helpen, dan zijn de Isratelische terroristen genoodzaakt vreedzame wegen te zoeken naar vrede.
Behalve dat de Palestijnen hartstikke dood gaan als ze uitgehongerd worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De motie Piri is net zo knettergek als de Palestijnen voedsel ontzien om zo Hamas te dwingen.
En de israeli net zo goed zonder Iron Dome.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Behalve dat de Palestijnen hartstikke dood gaan als ze uitgehongerd worden.
Alleen gebeurt er zonder Nederlandse bijdrage aan de Iron Dome weinig maar heb je zonder voedsel een Auschwitz 2.0.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En de israeli net zo goed zonder Iron Dome.
Netanyahu en piri hanteren dezelfde type redenatie alleen dan aan tegenovergestelde posities op het spectrum.
Nee hoor .... het is een eerste bescheiden aanzet om de moordlust van Israel te stoppenquote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De motie Piri is net zo knettergek als de Palestijnen voedsel ontzien om zo Hamas te dwingen.
Dat is wat Netanyahu zegt over Hamas en voedsel.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor .... het is een eerste bescheiden aanzet om de moordlust van Israel te stoppen
De impact van Nederland op voedsel is ook nul. Doet niks af aan dat het dezelfde foute wijze van redeneren is waarom het maar ok moet zijn om burgers te dreigen om je beleidsdoelen te behalen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alleen gebeurt er zonder Nederlandse bijdrage aan de Iron Dome weinig maar heb je zonder voedsel een Auschwitz 2.0.
Jij vindt ook dat Nederland geen wapens aan Oekraine zou mogen leveren als ze die op Russisch grondgebied zouden inzetten? Ik vind het overigens ook een beetje een laffe motie trouwens. Beter zouden we zelf de boel in Israel pacificeren.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De impact van Nederland op voedsel is ook nul. Doet niks af aan dat het dezelfde foute wijze van redeneren is waarom het maar ok moet zijn om burgers te dreigen om je beleidsdoelen te behalen.
Ik zeg nergens dat Piri het standpunt niet mag hebben. Ik zeg alleen dat ze dezelfde wijze van redeneren hanteert die Netanyahu ook gebruikt.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij vindt ook dat Nederland geen wapens aan Oekraine zou mogen leveren als ze die op Russisch grondgebied zouden inzetten?
Nee, dat is niet hetzelfde. Netanyahu is bezig een compleet volk op te heffen. Waar schrijf ik dat ik vind dat datzelfde lot Israel beschoren zou moeten zijn?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat Piri het standpunt niet mag hebben. Ik zeg alleen dat ze dezelfde wijze van redeneren hanteert die Netanyahu ook gebruikt.
Prima dat jij dat ook vindt, hoef je niet een krampachtige derde doelpaal bij te halen.
Die terrorist zegt wel meer... en doet veel en veel meer: 60.000 palestijnen vermoorden, 80% van hun steden vernietigen, uithongering , en nu dan de plannen voor een groot concentratiekamp en etnische zuivering.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is wat Netanyahu zegt over Hamas en voedsel.
Met die laatste toevoeging ben ik het dan weer eens. Maar het feit dat daar niet voor wordt gekozen of voor andere opties, zegt voor mij veel.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij vindt ook dat Nederland geen wapens aan Oekraine zou mogen leveren als ze die op Russisch grondgebied zouden inzetten? Ik vind het overigens ook een beetje een laffe motie trouwens. Beter zouden we zelf de boel in Israel pacificeren.
Dat is het gevolg van geen schild meer hebben. Net als dat geen voedsel ook leidt tot doden.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hetzelfde. Netanyahu is bezig een compleet volk op te heffen. Waar schrijf ik dat ik vind dat datzelfde lot Israel beschoren zou moeten zijn?
Dat laatste klopt absoluut, het idee van een wereldgemeenschap en een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor iedereen op de wereld zit zo'n beetje op het laagste punt sinds de oprichting van de Volkerenbond.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Met die laatste toevoeging ben ik het dan weer eens. Maar het feit dat daar niet voor wordt gekozen of voor andere opties, zegt voor mij veel.
De internationale gemeenschap is compleet failliet. Op zoveel fronten.
Dat lijkt mij meer dan genoeg redenen om niet eenzelfde soort oorzaak-gevolg redenatie aan te gaan hangen. Je ziet aan Netanyahu immers wat er van komt als je dat meerjarig doortrekt.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die terrorist zegt wel meer... en doet veel en veel meer: 60.000 palestijnen vermoorden, 80% van hun steden vernietigen, uithongering , en nu dan de plannen voor een groot concentratiekamp en etnische zuivering.
Ach ja... concentratiekampen en etnische zuivering. Deden de nazi's ook
Ik stelde een vraag ... let op dit teken ?. Het is ook een provocerende vraag, dat wel.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Smerig hoe je mij hier vermoorden van Palestijnen in de schoenen probeert te schuiven. Walgelijk gewoon, geen discussie waard.
Ik stel de wijze van redeneren (niet de persoon) door Piri en Netanyahu aan elkaar ja. Wat mij betreft een wijze van redeneren die enorm fout is en waar je ver van moet wegblijven. Dat Netanyahu misschien nog fouter is op veel meer vlakken maakt de redenatie van Piri niet ineens legitiem. En verder zoek je het maar uit.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik stelde een vraag ... let op dit teken ?. Het is ook een provocerende vraag, dat wel.
Maar zoals jij Piri en indirect mijn persoon gelijk stelt aan die zionistische terroristen is ook echt te ver.
Ik denk dat jij Palestijnen minacht, en hun leven en ellende niet wilt zien.
Niet wil begrijpen dat zonder militaire steun dat genocidaal geweld niet zou gebeuren
Bij de motie Piri was ook de overweging dat Nederlandse onderdelen voor afweergeschut binnen een paar dagen van elders kan komen... bijv Amerika... de grote wapenpusher.
Het was een motie - mocht Nederland zoveel verstand hebben het uit te voeren- niet veel zou uitmaken. Hooguit een aanzet voor andere landen het ook te doen--- stoppen met Israel militair te voeden.
Precies het bewijs van mijn punt, Netanyahu zegt immers: als Hamas stopt hoeven wij dit niet te doen. Precies dezelfde oorzaak gevolg redenatie. Haal de emotie eruit en je ziet dat beide op dezelfde wijze van A naar B proberen te komen. Mag je vinden, maar wat is er dan erg aan en wordt er zo krampachtig gedaan alsof het niet een zelfde vorm van redeneren is?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt bij Netanyahu, immers, stopt hij met genocide, hoeft GL-PvdA ook niet met die motie te komen.
Wat hebben onschuldige burgers precies met Hamas te maken dan? Je redenatie klopt van geen kant.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Precies het bewijs van mijn punt, Netanyahu zegt immers: als Hamas stopt hoeven wij dit niet te doen. Precies dezelfde oorzaak gevolg redenatie. Haal de emotie eruit en je ziet dat beide op dezelfde wijze van A naar B proberen te komen. Mag je vinden, maar wat is er dan erg aan en wordt er zo krampachtig gedaan alsof het niet een zelfde vorm van redeneren is?
Dat je het niet snapt is wat anders.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat hebben onschuldige burgers precies met Hamas te maken dan? Je redenatie klopt van geen kant.
Nee, jij snapt het niet. Ik ben trouwens voor een volledig handelsembargo. Netanyaho is democratisch gekozen door zijn burgers en dus moeten die ook maar risico lopen. Bij de palestijnen en Hamas is die verbinding er niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat je het niet snapt is wat anders.
Dat raakt alleen totaal het punt niet wat ik maakte, dat geeft niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet. Ik ben trouwens voor een volledig handelsembargo. Netanyaho is democratisch gekozen door zijn burgers en dus moeten die ook maar risico lopen. Bij de palestijnen en Hamas is die verbinding er niet.
Snap je het nu?
Ik hoop dat hij opgepakt gaat worden bij zijn volgende opruiing zoals in Helmond en Zwolle. Het moet een keer klaar zijn. Hij roept burgers op zich niet aan de rechtstaat te houden. Dat maakt hem staatsgevaarlijk.quote:
Het is goed met je.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat raakt alleen totaal het punt niet wat ik maakte, dat geeft niet.
Hij heeft natuurlijk volledig gelijk. Neem bijvoorbeeld Marseille:quote:
Met 'extremisme' heeft dat niets te maken. Nou ja, wellicht ook wel, want door deze demografische ontwikkeling neemt de kans op moslimfundamentalisme en het daar vaak bij komende terreur uiteraard toe.quote:Marseille has a significant Muslim population, estimated to be between 20-40% of the city's total residents, making it one of the largest Muslim communities in France. This strong presence is partly due to Marseille's historical role as a major port and gateway for immigration, particularly from North Africa.
Bron: Google Gemini
Misschien kan Israel dan ook weggeveegd worden uit het Midden Oosten en kunnen de Israeliers in Duitsland gaan wonen. Merz is toch zo dol op Netanyahu?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk volledig gelijk. Neem bijvoorbeeld Marseille:
[..]
Met 'extremisme' heeft dat niets te maken. Nou ja, wellicht ook wel, want door deze demografische ontwikkeling neemt de kans op moslimfundamentalisme en het daar vaak bij komende terreur natuurlijk toe.
Israël 'wegvegen' uit het Midden-Oosten is de wens van velen helaas ja, dat is inmiddels echt wel duidelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien kan Israel dan ook weggeveegd worden uit het Midden Oosten en kunnen de Israeliers in Duitsland gaan wonen. Merz is toch zo dol op Netanyahu?
Er is in Europa en de VS een Joods-Christelijke cultuur dus daar kunnen de Joden prima leven. Het is alleen niet de bedoeling dat een gebied etnisch gezuiverd wordt, noch van Joden, noch van Palestijnen. Helaas is gestoord rechts momenteel bezig om zo'n beetje de grootste en meest schofterige etnische zuiveringsoperatie (met genocidale trekken) te bewerkstelligen sinds die in Sudetenland in de nasleep van WO2quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël 'wegvegen' uit het Midden-Oosten is de wens van velen helaas ja, dat is inmiddels echt wel duidelijk.
Maar Joden verwijderen uit het gebied waar het Jodendom en het Joodse volk inheems zijn is natuurlijk volstrekt belachelijk.
Helemaal aangezien pas relatief recent weer hebben kunnen terugkeren. Om nog maar te zwijgen over de geschiedenis van Joden in Duitsland, die natuurlijk zoals we weten nog geen eeuw geleden op gruwelijke wijze abrupt tot een einde kwam.
Bovendien is Israël het niet probleem in dit conflict, dat zijn de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme, dat al begon nog voordat het land Israël überhaupt was opgericht.
De Palestijnen, voor het overgrote deel Arabische moslims, waarvan velen hun roots in landen als Egypte en Jordanië hebben, kunnen bovendien ook prima worden ondergebracht in één of meerdere van de andere tientallen (Arabische) en Islamtische landen. Met Joden gaat dat niet, want er is geen ander Joods land.
Nee hoor, recent zijn er nog honderduizenden Armenen uit Nagorno-Karabach verdreven. Honderduizenden als niet miljoenen Afghanen uit Iran en Pakistan. Horen we geen niemand over in het Westen. Men haalt er de schouders voor op.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is in Europa en de VS een Joods-Christelijke cultuur dus daar kunnen de Joden prima leven. Het is alleen niet de bedoeling dat een gebied etnisch gezuiverd wordt, noch van Joden, noch van Palestijnen. Helaas is gestoord rechts momenteel bezig om zo'n beetje de grootste en meest schofterige etnische zuiveringsoperatie (met genocidale trekken) te bewerkstelligen sinds die in Sudetenland in de nasleep van WO2
Een tweestatenoplossing is toch de inzet van onze regering?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is in Europa en de VS een Joods-Christelijke cultuur dus daar kunnen de Joden prima leven. Het is alleen niet de bedoeling dat een gebied etnisch gezuiverd wordt, noch van Joden, noch van Palestijnen. Helaas is gestoord rechts momenteel bezig om zo'n beetje de grootste en meest schofterige etnische zuiveringsoperatie (met genocidale trekken) te bewerkstelligen sinds die in Sudetenland in de nasleep van WO2
We houden het sprookje graag in leven, ja.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Een tweestatenoplossing is toch de inzet van onze regering?
Volgens mij zijn we daar allemaal voor.
En hopelijk wijzen de Palestijnen het niet weer af.
Er is zat kritiek geweest op de verdrijving van de Armenen en ook dat deugde niet. De Afghanen in Pakistan en Iran waren vluchtelingen die weer terug werden gestuurd.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, recent zijn er nog honderduizenden Armenen uit Nagorno-Karabach verdreven. Honderduizenden als niet miljoenen Afghanen uit Iran en Pakistan. Horen we geen niemand over in het Westen. Men haalt er de schouders voor op.
Daarnaast is er hier natuurlijk helemaal geen etnische zuivering bezig van de Palestijnen, laat staan een genocide. Maar door hun eigen toedoen (die oorlog is men zelf is gestart) is hun leefgebied wel verwoest en veel mensen onnodig om het leven gekomen (het resultaat van geen scheiding aanbrengen tussen strijders en burgers).
De mensen die willen vluchten zouden dan ook moeten kunnen vluchten. Deze oorlog en het langer slepende conflict is het enige ter wereld, waar mensen schijnbaar niet mogen vluchten.
De andere oplossing die hier op fok zo nu en dan aangedragen wordt, dat Israël maar moet verdwijnen, is nog meer van buiten deze wereld.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We houden het sprookje graag in leven, ja.
Ja, en dan heft Hamas zich als wonderbaarlijk ineens op.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt bij Netanyahu, immers, stopt hij met genocide, hoeft GL-PvdA ook niet met die motie te komen.
Wat hebben onschuldige burgers precies met Netanyahu te maken?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat hebben onschuldige burgers precies met Hamas te maken dan? Je redenatie klopt van geen kant.
Gut hee, er is geen democratie in Palestina?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet. Ik ben trouwens voor een volledig handelsembargo. Netanyaho is democratisch gekozen door zijn burgers en dus moeten die ook maar risico lopen. Bij de palestijnen en Hamas is die verbinding er niet.
Snap je het nu?
En terecht.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:07 schreef -XOR- het volgende:
Hier ons eigen extremistje weer:
[ x ]
Maar "From the river to the sea, Palestina will be free" ist verboten.
Jeetje... waar moeten de homo's in het M.O. dan naar toe, XOR, wetende dat Israël het enige land in die contreien is die LGBTQ-rechten waarborgt?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien kan Israel dan ook weggeveegd worden uit het Midden Oosten en kunnen de Israeliers in Duitsland gaan wonen. Merz is toch zo dol op Netanyahu?
Ah, maar from the "River to the sea, Israel will be free" moet gewoon kunnen?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En terecht.
Antisemitisme moet je niet faciliteren.
Die slogan heb ik nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, maar from the "River to the sea, Israel will be free" moet gewoon kunnen?
Met die slogan worden universiteiten bezet en de boel gesloopt?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, maar from the "River to the sea, Israel will be free" moet gewoon kunnen?
Ik zie de lijsttrekker van de grootste Partij van het land en aanvoerder van het klootjesvolk het andermaal gewoon via zijn Twitteraccount de lucht inslingeren.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die slogan heb ik nog nooit gehoord.
Aantal universiteitslopende, stationbezettende, herdenkingenverstorende en bekladdende pro-Israel bijeenkomsten? Ook niet gezien.
Het enige racisme dat op dit moment welig in Nederland tiert is Jodenhaat. En het wordt nog gefaciliteerd door academia en media ook.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Met die slogan worden universiteiten bezet en de boel gesloopt?
Als reactie op?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zie de lijsttrekker van de grootste Partij van het land en aanvoerder van het klootjesvolk het andermaal gewoon via zijn Twitteraccount de lucht inslingeren.
De erkenning van de Palestijnse staat door Frankrijk.quote:
Geweldig die erkenning.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De erkenning van de Palestijnse staat door Frankrijk.
Durf ik niet met zekerheid te zeggen maar ik zomaar dat Macron ook Israel wel als staat erkent.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geweldig die erkenning.
Geldt dat ook voor Israël?
Ik vraag het vooral aan jou.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Durf ik niet met zekerheid te zeggen maar ik zomaar dat Macron ook Israel wel als staat erkent.
Op zulke flauwe vragen ga ik helaas niet antwoorden.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of Israël als staat mag bestaan.
Het is vooral een oprechte vraag.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op zulke flauwe vragen ga ik helaas niet antwoorden.
Heeft Belgie bestaansrecht?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is vooral een oprechte vraag.
Heeft Israël bestaansrecht?
Even los van deze discussie:quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De erkenning van de Palestijnse staat door Frankrijk.
Dat is inderdaad nogal problematisch. Macron koppelt aan die erkenning min of meer de eis van vrijlating van de gijzelaars en de ontmanteling van Hamas, maar hoe en door wie weet eigenlijk niemand dus die erkenning is in de praktijk nog wel enigszins voorbij de horizon.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Even los van deze discussie:
Ik ben wel benieuwd wat Macron precies gaat erkennen. Het geeft mij vooral heel veel vragen:
Welke grenzen, welke regeringsvorm, welke autoriteit gaat hij dan eenzijdig erkennen? Wat vinden de Palestijnen daar van? Is hun iets gevraagd?
Ik vind je insinuatie nogal flauw en voel me dan ook niet geroepen om daar tegen jou verantwoording over af te leggen. Het is ook belangrijk dat je elkaar als discussiepartner in een discussie tussen redelijken als redelijk erkent en die erkenning verdien ik op basis van mijn postoeuvre denk ik wel.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja.
Kun je mijn vraag nu beantwoorden?
Vandaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind je insinuatie nogal flauw en voel me dan ook niet geroepen om daar tegen jou verantwoording over af te leggen. Het is ook belangrijk dat je elkaar als discussiepartner in een discussie tussen redelijken als redelijk erkent en die erkenning verdien ik op basis van mijn postoeuvre denk ik wel.
Iran heeft al in 1948 Israel erkend, maar die erkenning werd na de islamitische revolutie in 1979 weer ingetrokken. Tijdens de oorlog met Irak onderhield Iran wel in het geheim betrekkingen met Israel.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
Heeft Iran, die Hamas als proxy runt, Israël überhaupt wel als staat erkent? Of is israel nog steeds de "Zionistische Entiteit", omdat ze het woord Israël niet uit willen spreken?
Ik laat daarover mijn positie aan jou ter invulling over.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar.
Jaquote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar.
Goeiedag zeg... lolquote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik laat daarover mijn positie aan jou ter invulling over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |