abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2025 @ 21:08:20 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218301185
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 21:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zogenaamde antisemitisme binnen links is vooral rechtse projectie van hun eigen racisme. Overigens zijn er vanuit links zat protesten geweest voor Darfur, voor Tibet, voor Oeigoeren etc etc.
Ja, nou... de straten staan al jaren vol.

En ja, er is eveneens antisemitisme binnen links. Is niet een nieuw gegeven hoor.

Zoals ik eerder zei, extreem-rechts en extreem-links vinden elkaar uiteindelijk altijd in Jodenhaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218301926
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik bedoelde eigenlijk die motie om geen defensieve wapens meer te leveren aan Israel,
Niks knettergek aan die motie. Dat defensieve wapen (luchtafweergeschut) maakt het makkelijker oorlog te voeren, met Iran of te Gaza burgers te bombarderen, want bommen en raketten terug ontvangen zijn minder bedreigend...
Als alle landen niet meer Israel militair helpen, dan zijn de Isratelische terroristen genoodzaakt vreedzame wegen te zoeken naar vrede.
  woensdag 23 juli 2025 @ 22:24:02 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218302176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Niks knettergek aan die motie. Dat defensieve wapen (luchtafweergeschut) maakt het makkelijker oorlog te voeren, met Iran of te Gaza burgers te bombarderen, want bommen en raketten terug ontvangen zijn minder bedreigend...
Als alle landen niet meer Israel militair helpen, dan zijn de Isratelische terroristen genoodzaakt vreedzame wegen te zoeken naar vrede.

Hoe onbelezen en naïef ben je precies om te denken dat die omringende landen vrede willen, en niet direct Israël van de kaart vegen wanneer ze de kans krijgen?

Doe een beetje je best om het geheel wat holistischer te bekijken.

Gewoon heel benieuwd: wat dénk je dat er gebeurt het moment dat Israël zonder dome zit?

En ook aan jou de vraag: dan komt dat oh zo vrije Palestina er. Wordt dat een democratie? Wat denk je, gewoon afgaande op de beschikbare data, wat voor staat dat wordt, vooral voor andersgelovigen, vrouwen en homo's? Eig idee waarom Palestijnse LGBTQ'ers al decennia naar Israël vluchten, bijvoorbeeld? Heb je echt zó weinig kennis van de religieus-politieke opmaak in die contreien?

Ga je de straat weer op wanneer daar de rechten van bovengenoemde groepen - zoals in de rest van die regio - geschonden worden of is het dan gewoon weer wat reutelen bij het aksieclubhuis over Geert Wilders?

Probeer nu eindelijk al die linkse eindjes eens aan elkaar te knopen i.p.v. dit simplistische woke anti-Israël geblaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218307011
Geen spoeddebat. want 2e Kamer steunt de israelische terreur. Kijken weg, willen niet weten. Tjaa holocausttrauma ..... Nooit meer jodenvervolgingen .. en daarom Palestijnen terroriseren mag wel

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 24-07-2025 13:58:56 ]
  donderdag 24 juli 2025 @ 14:26:19 #130
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218307513
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
Geen spoeddebat. want 2e Kamer steunt de israelische terreur. Kijken weg, willen niet weten. Tjaa holocausttrauma ..... Nooit meer jodenvervolgingen .. en daarom Palestijnen terroriseren mag wel
Schandalig inderdaad. Als ik zie hoe er in bijv NWS over wordt gesproken... Ik ben deze coalitie trouwens ook wel behoorlijk zat. Kunnen alleen maar over migratie lullen en dan ook gewoon niks voor elkaar krijgen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 24 juli 2025 @ 14:45:43 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218307758
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Schandalig inderdaad. Als ik zie hoe er in bijv NWS over wordt gesproken... Ik ben deze coalitie trouwens ook wel behoorlijk zat. Kunnen alleen maar over migratie lullen en dan ook gewoon niks voor elkaar krijgen.
het is een honger oorlog geworden met HAMAS die hun voedsel in de tunnels moet afstaan aan hun broeders en familie of de strijd tegen Israel opgeven en de gijzelaars vrijlaten , (als ze nog in leven zijn)

misschien gaan ze de gijzelaars wel vrijlaten er zal minstens discussie over zijn onder de soldaten

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 24-07-2025 16:22:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 24 juli 2025 @ 20:31:03 #132
375570 crew  Cyan9
pi_218312550
Zo kan 'ie wel weer. Als jullie op elkaar willen hakken duiken jullie maar in DM.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 24 juli 2025 @ 20:37:19 #133
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218312614
quote:
82s.gif Op donderdag 24 juli 2025 20:31 schreef Cyan9 het volgende:
Zo kan 'ie wel weer. Als jullie op elkaar willen hakken duiken jullie maar in DM.
Ik mag toch wel mijn afkeuring uitspreken over iemands standpunt? Niet dat het hier EO-jongerendag is.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218322080
ps... Nederlandse politiek doet niet aan rode lijnen. Vooral lief blijven voor Israel

Teletekst pagina 104 dd 25 juli
quote:
Nederland blijft zich volgens Schoof inzetten voor "duurzame vrede".Concrete stappen tegen Israël blijven vooralsnog uit.
pi_218322432
Je kunt je er maar druk om maken. Geeft ook wel weer genoeg aan hoe de wereld ervoor staat (verder).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218322555
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De motie Piri is net zo knettergek als de Palestijnen voedsel ontzien om zo Hamas te dwingen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 20:57:24 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218322699
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De motie Piri is net zo knettergek als de Palestijnen voedsel ontzien om zo Hamas te dwingen.
Behalve dat de Palestijnen hartstikke dood gaan als ze uitgehongerd worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218322722
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Behalve dat de Palestijnen hartstikke dood gaan als ze uitgehongerd worden.
En de israeli net zo goed zonder Iron Dome.

Netanyahu en piri hanteren dezelfde type redenatie alleen dan aan tegenovergestelde posities op het spectrum.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:01:19 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218322742
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
En de israeli net zo goed zonder Iron Dome.

Netanyahu en piri hanteren dezelfde type redenatie alleen dan aan tegenovergestelde posities op het spectrum.
Alleen gebeurt er zonder Nederlandse bijdrage aan de Iron Dome weinig maar heb je zonder voedsel een Auschwitz 2.0.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218322760
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nee hoor .... het is een eerste bescheiden aanzet om de moordlust van Israel te stoppen
pi_218322788
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee hoor .... het is een eerste bescheiden aanzet om de moordlust van Israel te stoppen
Dat is wat Netanyahu zegt over Hamas en voedsel.
pi_218322794
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alleen gebeurt er zonder Nederlandse bijdrage aan de Iron Dome weinig maar heb je zonder voedsel een Auschwitz 2.0.
De impact van Nederland op voedsel is ook nul. Doet niks af aan dat het dezelfde foute wijze van redeneren is waarom het maar ok moet zijn om burgers te dreigen om je beleidsdoelen te behalen.

Weinig of geen gevolg van redenatie doet niks af aan de ernst van de gevoerde redenatie zelf. Het is zelfs een beetje laf ontkennen waar eigenlijk voor wordt gestaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2025 21:09:15 ]
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:09:02 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218322823
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De impact van Nederland op voedsel is ook nul. Doet niks af aan dat het dezelfde foute wijze van redeneren is waarom het maar ok moet zijn om burgers te dreigen om je beleidsdoelen te behalen.
Jij vindt ook dat Nederland geen wapens aan Oekraine zou mogen leveren als ze die op Russisch grondgebied zouden inzetten? Ik vind het overigens ook een beetje een laffe motie trouwens. Beter zouden we zelf de boel in Israel pacificeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218322851
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij vindt ook dat Nederland geen wapens aan Oekraine zou mogen leveren als ze die op Russisch grondgebied zouden inzetten?
Ik zeg nergens dat Piri het standpunt niet mag hebben. Ik zeg alleen dat ze dezelfde wijze van redeneren hanteert die Netanyahu ook gebruikt.

Prima dat jij dat ook vindt, hoef je niet een krampachtige derde doelpaal bij te halen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:13:05 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218322862
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat Piri het standpunt niet mag hebben. Ik zeg alleen dat ze dezelfde wijze van redeneren hanteert die Netanyahu ook gebruikt.

Prima dat jij dat ook vindt, hoef je niet een krampachtige derde doelpaal bij te halen.
Nee, dat is niet hetzelfde. Netanyahu is bezig een compleet volk op te heffen. Waar schrijf ik dat ik vind dat datzelfde lot Israel beschoren zou moeten zijn?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218322864
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat is wat Netanyahu zegt over Hamas en voedsel.
Die terrorist zegt wel meer... en doet veel en veel meer: 60.000 palestijnen vermoorden, 80% van hun steden vernietigen, uithongering , en nu dan de plannen voor een groot concentratiekamp en etnische zuivering.
Ach ja... concentratiekampen en etnische zuivering. Deden de nazi's ook
pi_218322867
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij vindt ook dat Nederland geen wapens aan Oekraine zou mogen leveren als ze die op Russisch grondgebied zouden inzetten? Ik vind het overigens ook een beetje een laffe motie trouwens. Beter zouden we zelf de boel in Israel pacificeren.
Met die laatste toevoeging ben ik het dan weer eens. Maar het feit dat daar niet voor wordt gekozen of voor andere opties, zegt voor mij veel.

De internationale gemeenschap is compleet failliet. Op zoveel fronten.
pi_218322921
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hetzelfde. Netanyahu is bezig een compleet volk op te heffen. Waar schrijf ik dat ik vind dat datzelfde lot Israel beschoren zou moeten zijn?
Dat is het gevolg van geen schild meer hebben. Net als dat geen voedsel ook leidt tot doden.

Dat Netanyahu nog veel meer foute dingen doet ontken ik ook niet, wat mij betreft vervolgen ze die hard. Maakt het niet minder dat de piri van zelfde oorzaak gevolg redenatie gebruik maakt.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:18:11 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218322930
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Met die laatste toevoeging ben ik het dan weer eens. Maar het feit dat daar niet voor wordt gekozen of voor andere opties, zegt voor mij veel.

De internationale gemeenschap is compleet failliet. Op zoveel fronten.
Dat laatste klopt absoluut, het idee van een wereldgemeenschap en een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor iedereen op de wereld zit zo'n beetje op het laagste punt sinds de oprichting van de Volkerenbond.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218322935
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Die terrorist zegt wel meer... en doet veel en veel meer: 60.000 palestijnen vermoorden, 80% van hun steden vernietigen, uithongering , en nu dan de plannen voor een groot concentratiekamp en etnische zuivering.
Ach ja... concentratiekampen en etnische zuivering. Deden de nazi's ook
Dat lijkt mij meer dan genoeg redenen om niet eenzelfde soort oorzaak-gevolg redenatie aan te gaan hangen. Je ziet aan Netanyahu immers wat er van komt als je dat meerjarig doortrekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')