Ik stelde een vraag ... let op dit teken ?. Het is ook een provocerende vraag, dat wel.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Smerig hoe je mij hier vermoorden van Palestijnen in de schoenen probeert te schuiven. Walgelijk gewoon, geen discussie waard.
Ik stel de wijze van redeneren (niet de persoon) door Piri en Netanyahu aan elkaar ja. Wat mij betreft een wijze van redeneren die enorm fout is en waar je ver van moet wegblijven. Dat Netanyahu misschien nog fouter is op veel meer vlakken maakt de redenatie van Piri niet ineens legitiem. En verder zoek je het maar uit.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik stelde een vraag ... let op dit teken ?. Het is ook een provocerende vraag, dat wel.
Maar zoals jij Piri en indirect mijn persoon gelijk stelt aan die zionistische terroristen is ook echt te ver.
Ik denk dat jij Palestijnen minacht, en hun leven en ellende niet wilt zien.
Niet wil begrijpen dat zonder militaire steun dat genocidaal geweld niet zou gebeuren
Bij de motie Piri was ook de overweging dat Nederlandse onderdelen voor afweergeschut binnen een paar dagen van elders kan komen... bijv Amerika... de grote wapenpusher.
Het was een motie - mocht Nederland zoveel verstand hebben het uit te voeren- niet veel zou uitmaken. Hooguit een aanzet voor andere landen het ook te doen--- stoppen met Israel militair te voeden.
Precies het bewijs van mijn punt, Netanyahu zegt immers: als Hamas stopt hoeven wij dit niet te doen. Precies dezelfde oorzaak gevolg redenatie. Haal de emotie eruit en je ziet dat beide op dezelfde wijze van A naar B proberen te komen. Mag je vinden, maar wat is er dan erg aan en wordt er zo krampachtig gedaan alsof het niet een zelfde vorm van redeneren is?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt bij Netanyahu, immers, stopt hij met genocide, hoeft GL-PvdA ook niet met die motie te komen.
Wat hebben onschuldige burgers precies met Hamas te maken dan? Je redenatie klopt van geen kant.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Precies het bewijs van mijn punt, Netanyahu zegt immers: als Hamas stopt hoeven wij dit niet te doen. Precies dezelfde oorzaak gevolg redenatie. Haal de emotie eruit en je ziet dat beide op dezelfde wijze van A naar B proberen te komen. Mag je vinden, maar wat is er dan erg aan en wordt er zo krampachtig gedaan alsof het niet een zelfde vorm van redeneren is?
Dat je het niet snapt is wat anders.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat hebben onschuldige burgers precies met Hamas te maken dan? Je redenatie klopt van geen kant.
Nee, jij snapt het niet. Ik ben trouwens voor een volledig handelsembargo. Netanyaho is democratisch gekozen door zijn burgers en dus moeten die ook maar risico lopen. Bij de palestijnen en Hamas is die verbinding er niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat je het niet snapt is wat anders.
Dat raakt alleen totaal het punt niet wat ik maakte, dat geeft niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet. Ik ben trouwens voor een volledig handelsembargo. Netanyaho is democratisch gekozen door zijn burgers en dus moeten die ook maar risico lopen. Bij de palestijnen en Hamas is die verbinding er niet.
Snap je het nu?
Ik hoop dat hij opgepakt gaat worden bij zijn volgende opruiing zoals in Helmond en Zwolle. Het moet een keer klaar zijn. Hij roept burgers op zich niet aan de rechtstaat te houden. Dat maakt hem staatsgevaarlijk.quote:
Het is goed met je.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat raakt alleen totaal het punt niet wat ik maakte, dat geeft niet.
Hij heeft natuurlijk volledig gelijk. Neem bijvoorbeeld Marseille:quote:
Met 'extremisme' heeft dat niets te maken. Nou ja, wellicht ook wel, want door deze demografische ontwikkeling neemt de kans op moslimfundamentalisme en het daar vaak bij komende terreur uiteraard toe.quote:Marseille has a significant Muslim population, estimated to be between 20-40% of the city's total residents, making it one of the largest Muslim communities in France. This strong presence is partly due to Marseille's historical role as a major port and gateway for immigration, particularly from North Africa.
Bron: Google Gemini
Misschien kan Israel dan ook weggeveegd worden uit het Midden Oosten en kunnen de Israeliers in Duitsland gaan wonen. Merz is toch zo dol op Netanyahu?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk volledig gelijk. Neem bijvoorbeeld Marseille:
[..]
Met 'extremisme' heeft dat niets te maken. Nou ja, wellicht ook wel, want door deze demografische ontwikkeling neemt de kans op moslimfundamentalisme en het daar vaak bij komende terreur natuurlijk toe.
Israël 'wegvegen' uit het Midden-Oosten is de wens van velen helaas ja, dat is inmiddels echt wel duidelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien kan Israel dan ook weggeveegd worden uit het Midden Oosten en kunnen de Israeliers in Duitsland gaan wonen. Merz is toch zo dol op Netanyahu?
Er is in Europa en de VS een Joods-Christelijke cultuur dus daar kunnen de Joden prima leven. Het is alleen niet de bedoeling dat een gebied etnisch gezuiverd wordt, noch van Joden, noch van Palestijnen. Helaas is gestoord rechts momenteel bezig om zo'n beetje de grootste en meest schofterige etnische zuiveringsoperatie (met genocidale trekken) te bewerkstelligen sinds die in Sudetenland in de nasleep van WO2quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël 'wegvegen' uit het Midden-Oosten is de wens van velen helaas ja, dat is inmiddels echt wel duidelijk.
Maar Joden verwijderen uit het gebied waar het Jodendom en het Joodse volk inheems zijn is natuurlijk volstrekt belachelijk.
Helemaal aangezien pas relatief recent weer hebben kunnen terugkeren. Om nog maar te zwijgen over de geschiedenis van Joden in Duitsland, die natuurlijk zoals we weten nog geen eeuw geleden op gruwelijke wijze abrupt tot een einde kwam.
Bovendien is Israël het niet probleem in dit conflict, dat zijn de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme, dat al begon nog voordat het land Israël überhaupt was opgericht.
De Palestijnen, voor het overgrote deel Arabische moslims, waarvan velen hun roots in landen als Egypte en Jordanië hebben, kunnen bovendien ook prima worden ondergebracht in één of meerdere van de andere tientallen (Arabische) en Islamtische landen. Met Joden gaat dat niet, want er is geen ander Joods land.
Nee hoor, recent zijn er nog honderduizenden Armenen uit Nagorno-Karabach verdreven. Honderduizenden als niet miljoenen Afghanen uit Iran en Pakistan. Horen we geen niemand over in het Westen. Men haalt er de schouders voor op.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is in Europa en de VS een Joods-Christelijke cultuur dus daar kunnen de Joden prima leven. Het is alleen niet de bedoeling dat een gebied etnisch gezuiverd wordt, noch van Joden, noch van Palestijnen. Helaas is gestoord rechts momenteel bezig om zo'n beetje de grootste en meest schofterige etnische zuiveringsoperatie (met genocidale trekken) te bewerkstelligen sinds die in Sudetenland in de nasleep van WO2
Een tweestatenoplossing is toch de inzet van onze regering?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is in Europa en de VS een Joods-Christelijke cultuur dus daar kunnen de Joden prima leven. Het is alleen niet de bedoeling dat een gebied etnisch gezuiverd wordt, noch van Joden, noch van Palestijnen. Helaas is gestoord rechts momenteel bezig om zo'n beetje de grootste en meest schofterige etnische zuiveringsoperatie (met genocidale trekken) te bewerkstelligen sinds die in Sudetenland in de nasleep van WO2
We houden het sprookje graag in leven, ja.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Een tweestatenoplossing is toch de inzet van onze regering?
Volgens mij zijn we daar allemaal voor.
En hopelijk wijzen de Palestijnen het niet weer af.
Er is zat kritiek geweest op de verdrijving van de Armenen en ook dat deugde niet. De Afghanen in Pakistan en Iran waren vluchtelingen die weer terug werden gestuurd.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, recent zijn er nog honderduizenden Armenen uit Nagorno-Karabach verdreven. Honderduizenden als niet miljoenen Afghanen uit Iran en Pakistan. Horen we geen niemand over in het Westen. Men haalt er de schouders voor op.
Daarnaast is er hier natuurlijk helemaal geen etnische zuivering bezig van de Palestijnen, laat staan een genocide. Maar door hun eigen toedoen (die oorlog is men zelf is gestart) is hun leefgebied wel verwoest en veel mensen onnodig om het leven gekomen (het resultaat van geen scheiding aanbrengen tussen strijders en burgers).
De mensen die willen vluchten zouden dan ook moeten kunnen vluchten. Deze oorlog en het langer slepende conflict is het enige ter wereld, waar mensen schijnbaar niet mogen vluchten.
De andere oplossing die hier op fok zo nu en dan aangedragen wordt, dat Israël maar moet verdwijnen, is nog meer van buiten deze wereld.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We houden het sprookje graag in leven, ja.
Ja, en dan heft Hamas zich als wonderbaarlijk ineens op.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt bij Netanyahu, immers, stopt hij met genocide, hoeft GL-PvdA ook niet met die motie te komen.
Wat hebben onschuldige burgers precies met Netanyahu te maken?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat hebben onschuldige burgers precies met Hamas te maken dan? Je redenatie klopt van geen kant.
Gut hee, er is geen democratie in Palestina?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet. Ik ben trouwens voor een volledig handelsembargo. Netanyaho is democratisch gekozen door zijn burgers en dus moeten die ook maar risico lopen. Bij de palestijnen en Hamas is die verbinding er niet.
Snap je het nu?
En terecht.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:07 schreef -XOR- het volgende:
Hier ons eigen extremistje weer:
[ x ]
Maar "From the river to the sea, Palestina will be free" ist verboten.
Jeetje... waar moeten de homo's in het M.O. dan naar toe, XOR, wetende dat Israël het enige land in die contreien is die LGBTQ-rechten waarborgt?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien kan Israel dan ook weggeveegd worden uit het Midden Oosten en kunnen de Israeliers in Duitsland gaan wonen. Merz is toch zo dol op Netanyahu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |