abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218324804
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:29 schreef nostra het volgende:
Nou nou, eindelijk een fatsoenlijk rechts verkiezingsprogramma van de VVD, het werd eens tijd.

https://www.vvd.nl/wp-con(...)amma-TK-VVD-2025.pdf

Weg met de Wbh, zelfbewoningsplicht en bouwen, bouwen, bouwen. Terugdraaien verlagen eigen bijdrage, uitkeringsplafond, mes in basispakket en sociale zekerheid. Groei Schiphol, Lelystad open, geen vliegtaks. Cut red tape, economische groei op 1, vestigings- en investeringsklimaat top-10 wereldwijd.
Alleen jammer dat de lijsttrekker het vermoedelijk weer vooral over de boze buitenlanders zal hebben.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 07:12:26 #227
446930 crew  ESF1Gamer
pi_218325010
quote:
Nou nou, eindelijk een fatsoenlijk rechts verkiezingsprogramma van de VVD, het werd eens tijd.

Weg met de Wbh, zelfbewoningsplicht en bouwen, bouwen, bouwen. Terugdraaien verlagen eigen bijdrage, uitkeringsplafond, mes in basispakket en sociale zekerheid. Groei Schiphol, Lelystad open, geen vliegtaks. Cut red tape, economische groei op 1, vestigings- en investeringsklimaat top-10 wereldwijd.
Als die vvd-ers op tv komen om hun plannen voor te leggen, dan zal ik wel verder. Qua sociale zekerheid zitten we al op een minimum en dat willen ze verder uitkleden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 26 juli 2025 @ 07:22:47 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218325024
quote:

Hoe geloofwaardig is dit nou allemaal :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218325070
Lekker weer pagina's lullen over Israel/Palestina. Lekker gewerkt, allen.
pi_218325111
Nu zal ik nooit meer op de VVD stemmen, maar dit klinkt in ieder geval hoopvol/goed.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:04:53 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218325124
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 07:49 schreef Bugno3 het volgende:
Lekker weer pagina's lullen over Israel/Palestina. Lekker gewerkt, allen.
Israel/Palestina is natuurijk wel gewoon relevant als de leider van de grootste Nederlandse fractie openlijk pleit voor etnische zuivering.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218325211
Asiel verplaatst naar ergens paragraaf 4/pagina 60, duidelijk dat de vvd economisch beleid op 1 zet deze verkiezingen.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:37:05 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218325325
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Asiel verplaatst naar ergens paragraaf 4/pagina 60, duidelijk dat de vvd economisch beleid op 1 zet deze verkiezingen.
economisch beleid is dan ook waar het over zou moeten gaan aangezien we ons blauw moeten gaan betalen aan de communistische plannetjes van Rutte en Trump en de concurrentiepositie van Nederland in rap tempo aan het verslechteren is. Economie, wonen en energie zouden kernthema's moeten zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218325350
quote:

Met fatsoen heeft dit asociaale verkiezingsprogramma weinig te maken.
pi_218325361
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 02:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Alleen jammer dat de lijsttrekker het vermoedelijk weer vooral over de boze buitenlanders zal hebben.
Ik mag hopen dat ze economie aan Karremans zal overlaten, defensie aan Brekelmans, kleine overheid kan je een random VVD'er op plakken, maar kom wel eens met SMART ( :') ) doelen dan en zij mag de vliegen van Wilders afvangen en het leuke gezichtje spelen.
pi_218325377
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja, dat is ook precies wat er moet gebeuren in plaats van dat eindeloze gezever over dingen als Gaza aan de kust van Nice.
pi_218325502
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Met fatsoen heeft dit asociaale verkiezingsprogramma weinig te maken.
Het is nou eenmaal een feit dat we niet random centjes kunnen blijven rondstrooien aan van alles en nog wat, zéker niet als we al dan niet terecht hebben gebogen voor de nieuwe wereldorde en er grote thema's als vergrijzing en klimaatverandering daadwerkelijk gaan materialiseren. Dat gaat gewoon pijn doen en nee, die pijn kan niet alleen gedragen worden door de boze multenesjnels. Dan kan je maar beter eerlijk zijn (waar Bontebal ook al op voorsorteert) in plaats van in la-la land blijven hangen.
pi_218325504
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat ze economie aan Karremans zal overlaten, defensie aan Brekelmans, kleine overheid kan je een random VVD'er op plakken, maar kom wel eens met SMART ( :') ) doelen dan en zij mag de vliegen van Wilders afvangen en het leuke gezichtje spelen.
Heb het stuk net even doorgelezen en het is inhoudelijk flinterdun en veelal feitenvrij. Dat is wel echt op haar lijf geschreven…

Daarnaast gaan de debatten meestal ook gewoon tussen de lijsttrekkers.
pi_218325537
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:52 schreef KareldeStoute het volgende:
Daarnaast gaan de debatten meestal ook gewoon tussen de lijsttrekkers.
Ja, dat wordt wel een dingetje ja en ook de ultieme lakmoesproef. 1 zetel verlies en ze ligt eruit lijkt me.
pi_218325539
Oh en het pakket stikt wel van nieuwe regelzucht en de wens tot micromanagement rond elk onderwerp dat recent de media heeft gehaald.

Hoe iemand hier “cutten van red tape” in kan zien is mij echt een raadsel…
pi_218325558
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is nou eenmaal een feit dat we niet random centjes kunnen blijven rondstrooien aan van alles en nog wat, zéker niet als we al dan niet terecht hebben gebogen voor de nieuwe wereldorde en er grote thema's als vergrijzing en klimaatverandering daadwerkelijk gaan materialiseren. Dat gaat gewoon pijn doen en nee, die pijn kan niet alleen gedragen worden door de boze multenesjnels. Dan kan je maar beter eerlijk zijn (waar Bontebal ook al op voorsorteert) in plaats van in la-la land blijven hangen.
Er zijn ook wel andere opties om geld weg te halen in plaats van bij de meeste kwetsbaren in de samenleving. Bijvoorbeeld het versneld afbouwen van de HRA en fossiele brandstofsubsidies.

Welke noodzaak is er trouwens om de transitievergoeding af te schaffen?
pi_218325568
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Maar dat verhaal is toch volstrekt ongeloofwaardig nadat de VVD, wat begrotingsdiscipline betreft, net de slapste minister van financiën van na de oorlog heeft geleverd? De begrotingstekorten flink op laten lopen om leuke rechtse hobby’s te financieren.
Random centjes strooien is het enige waar de VVD redelijk in uitblonk afgelopen kabinetten.
pi_218325570
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat verhaal is toch volstrekt ongeloofwaardig nadat de VVD, wat begrotingsdiscipline betreft, net de slapste minister van financiën van na de oorlog heeft geleverd? De begrotingstekorten flink op laten lopen om leuke rechtse hobby’s te financieren.
Ja, ik wist dat die zou komen en daar kan ik niet zoveel tegenin brengen.
pi_218325585
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Er zijn ook wel andere opties om geld weg te halen in plaats van bij de meeste kwetsbaren in de samenleving. Bijvoorbeeld het versneld afbouwen van de HRA en fossiele brandstofsubsidies.

Ach, dat is gewoon een principiële voor de VVD. Wie een uitkering krijgt is lui en kan met minder geld toe. En het liefst krijgen ze wat resteert in natura want de VVD weet veel beter wat goed voor ze is, dan de mensen zelf. (Voor statushouders is dit zo opgenomen in het programma).
Losgezongen van de realiteit natuurlijk.
pi_218325609
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, ik wist dat die zou komen en daar kan ik niet zoveel tegenin brengen.
Als de VVD wat wil moeten ze proberen het debat echt richting veiligheid en economie te trekken. Dat zijn onderwerpen waar ze nog een aardig imago op hebben.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 09:04:50 #246
5428 crew  miss_sly
pi_218325625
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, dat is gewoon een principiële voor de VVD. Wie een uitkering krijgt is lui en kan met minder geld toe. En het liefst krijgen ze wat resteert in natura want de VVD weet veel beter wat goed voor ze is, dan de mensen zelf. (Voor statushouders is dit zo opgenomen in het programma).
Losgezongen van de realiteit natuurlijk.
Statushouders krijgen (een deel van) een eventuele uitkering in natura?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218325665
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:57 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat zijn keuzes en dan nog blijven zorg en sociale zekerheid dé grootste uitgavenposten van de overheid en is er dus het meest te halen.

quote:
Omdat het geen enkel doel dient en nooit het beoogde effect heeft gesorteerd? Het is een leuk oprotpremietje, meer niet, ook totaal ongericht op mensen die het nodig hebben. Ik kreeg ook ineens 3000 euro omdat mijn jaarcontract niet werd verlengd, wtf moet ik ermee en de volgende maand had ik een andere baan. Ik ken niemand die zei "nou, dankzij mijn transitievergoeding heb ik een omscholingstraject bekostigd en nu twee maanden later kan ik weer aan de bak". Steek die centen dan gerichter in het verbreden van de arbeidsparticipatie, als je daar al een op te lossen probleem ziet.
pi_218325728
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Statushouders krijgen (een deel van) een eventuele uitkering in natura?
Dat is het plan in het programma
pi_218325732
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zijn keuzes en dan nog blijven zorg en sociale zekerheid dé grootste uitgavenposten van de overheid en is er dus het meest te halen.
[..]
Omdat het geen enkel doel dient en nooit het beoogde effect heeft gesorteerd? Het is een leuk oprotpremietje, meer niet, ook totaal ongericht op mensen die het nodig hebben. Ik kreeg ook ineens 3000 euro omdat mijn jaarcontract niet werd verlengd, wtf moet ik ermee en de volgende maand had ik een andere baan. Ik ken niemand die zei "nou, dankzij mijn transitievergoeding heb ik een omscholingstraject bekostigd en nu twee maanden later kan ik weer aan de bak". Steek die centen dan gerichter in het verbreden van de arbeidsparticipatie, als je daar al een op te lossen probleem ziet.
Over een van de grootste kostenposten staat echter niets vermeld, namelijk de AOW. Daar kan ook op worden bezuinigd door het inkomensafhankelijk te maken.

Een transitievergoeding al was een flinke verschraling van de vorige wettelijke ontslagvergoeding wat werd goedgepraat door er van te maken dat het werknemers makkelijker zou helpen aan een nieuwe baan. Nu wilen ze de ontslagvergoeding dus helemaal afschaffen. Waarom zou een werknemer geen recht hebben op een ontslagvergoeding? Vooral na bij een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Dat is in de meeste beschaafde landen gebruikelijk bij contractbreuk.

Ik voorzie in ieder geval dat als de VVD dit wil invoeren de vakbonden het land gaat platleggen met stakingen om dit te voorkomen.

Ik hoop dat VVD flink afgestraft gaat worden voor deze punten in het verkiezingsprogramma. Twee jaar geleden was een van de belangrijkste onderwerpen van de verkiezingen bestaanszekerheid. Die is sindsdien alleen maar meer verslechterd en als het aan de VVD ligt komt dit in een stroomversnelling terecht.
pi_218325744
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
Heeft Iran, die Hamas als proxy runt, Israël überhaupt wel als staat erkent? Of is israel nog steeds de "Zionistische Entiteit", omdat ze het woord Israël niet uit willen spreken?
Ja maar, ja maar...

Nu heeft de bakermat van egalite de Palestijnse staat erkent. Ondertussen hebben Griekenland met zijn Grieks-Orthodoxen christenen, en de katholieken in Vaticaanstad de Palestijnse staat erkent.

Wat willen de cultuurchristenen van de PVV en de protestanten van CU in 2015? De ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem halen. Juist ja, calvinisme en zionisme op zijn smalst... Lekker verdwalen in dat Oude Testament.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')