SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The End Times are wild
Die dienstplichtigen waren alles behalve nutteloos. Het waren zo'n beetje de hoogst opgeleide soldaten ter wereld. In combinatie met juiste aansturing, waarbij hun capaciteiten tot hun recht kwamen, wisten ze altijd heel hoog te scoren in competities met andere navo landen bijvoorbeeld.quote:
Nou, in dit geval was het Pete Hegseth, die onderzoek liet doen naar de krimpende Amerikaanse wapenvoorraden, en die de prioriteit nu eerst wil leggen op eerst weer aanvullen van de voorraden met bepaalde munitie en bepaalde raketten (missiles) voor eigen veiligheid (volgens Times of India).quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
trump is natuurlijk een vuilte leugenaar
die willen gewoon dat Oekraïne deze oorlog zo snel mogelijk gaan verliezen
quote:The Russians shelled a hospital in Kherson with artillery: five patients and three nurses were injured.
The victims suffered, among other things, blast injuries, concussions, and shrapnel wounds.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lsxtu3aepc2j
het is wel heel toevallig dat alle acties die de regering Trump tot nu toe gedaan heeft in het nadeel waren van Oekraïne, of in het voordeel van Rusland.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou, in dit geval was het Pete Hegseth, die onderzoek liet doen naar de krimpende Amerikaanse wapenvoorraden, en die de prioriteit nu eerst wil leggen op eerst weer aanvullen van de voorraden met bepaalde munitie en bepaalde raketten (missiles) voor eigen veiligheid (volgens Times of India).
Als ik de Times of India mag geloven, zou een regering Kamala Harris nu ook met deze problemen worden geconfronteerd. Het Pentagon alarmeerde over de krimpende voorraden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:01 schreef koemleit het volgende:
[..]
het is wel heel toevallig dat alle acties die de regering Trump tot nu toe gedaan heeft in het nadeel waren van Oekraïne, of in het voordeel van Rusland.
Tussendoor roepen ze wel af en toe iets boos tegen Rusland, maar echte acties ten nadelen van Rusland komen er nooit.
Conclusie de regering Trump staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
ik ga voor "lulkoek" om het types zoals idisrom op internet nog enig argument te geven.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als ik de Times of India mag geloven, zou een regering Kamala Harris nu ook met deze problemen worden geconfronteerd. Het Pentagon alarmeerde over de krimpende voorraden.
Met hobby's en werk ben ik regelmatig met defensie in contact geweest.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die dienstplichtigen waren alles behalve nutteloos. Het waren zo'n beetje de hoogst opgeleide soldaten ter wereld. In combinatie met juiste aansturing, waarbij hun capaciteiten tot hun recht kwamen, wisten ze altijd heel hoog te scoren in competities met andere navo landen bijvoorbeeld.
Benieuwd waar ze Aim-7 voor achterhouden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou, in dit geval was het Pete Hegseth, die onderzoek liet doen naar de krimpende Amerikaanse wapenvoorraden, en die de prioriteit nu eerst wil leggen op eerst weer aanvullen van de voorraden met bepaalde munitie en bepaalde raketten (missiles) voor eigen veiligheid (volgens Times of India).
En inderdaad, iets achter de hand houden voor Israël is belangrijker in de VS dan iets achter de hand houden voor Oekraïne.
Die is mij niet zo duidelijk, voor de andere genoemde dingen redelijk bekend dat ze onder druk staan.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Benieuwd waar ze Aim-7 voor achterhouden.
Ja naar mijn weten opereert Amerika ze op dit moment niet eens. Wat je sterk doet afvragen wat het doel precies hiermee is.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die is mij niet zo duidelijk, voor de andere genoemde dingen redelijk bekend dat ze onder druk staan.
https://t.me/severnnyi/4479quote:Kondratovka — the one in Sumy Oblast — is now practically surrounded. There are remnants of the 30th motorized rifle regiment, as well as the 177th motorized rifle battalion and the 40th separate motorized rifle brigade.
Surprisingly, there are still civilians in this village who were unable to evacuate.
Two old women, holding a large piece of paper (where they even got it from?), wrote: "We are Russian. Our children are in the Russian army" — and they walk around with this poster near one of the houses, hoping some drone operator will read it. They don’t approach our soldiers directly.
It’s understandable — an instinct for self-preservation. But it’s pretty foolish. This sign can be read not only by our drone operators but also by the Ukrainians. It’s surprising nothing has hit them yet.
Kondratovka is a strange place. Despite the Ukrainian Armed Forces surrounding it, the buildup of our forces there continues. And here it’s one of two options: either this bubble bursts and our troops break through the so-called encirclement, or it will be the end for our guys there.
Honestly, I wouldn’t want to be in their place.
quote:The Russians have indeed entered Dnipropetrovsk region.
The footage has already been geolocated and published by the enemy.
It’s still uncertain whether the enemy has managed to consolidate their position. But this advance was only a matter of time.
Attention is drawn to the fortifications — a trench has been reopened, where our infantry becomes an easy target for drones.
The issue of army reform is now more urgent than ever.
Because the problems are systemic.
ongeloofwaardig verhaal dat vs ineens materieel tekort komtquote:Op woensdag 2 juli 2025 10:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En inderdaad, iets achter de hand houden voor Israël is belangrijker in de VS dan iets achter de hand houden voor Oekraïne.
Waarschijnlijk is er een relatie met het conflict Israel-Iran.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ongeloofwaardig verhaal dat vs ineens materieel tekort komt
is gewoon kut smoes verzonnen door trump natuurlijk
Geen Russen melden dit nog enquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:24 schreef skysherrif het volgende:
Sommige onofficiele bronnen melden dat ze de " Deputy Black sea fleet commander " hebben omgebracht in Moskou. Geen Russische bevestiging nog.
IK heb het gevoel dat dat te maken heeft met:
[ afbeelding ]
maar not sure
Israel heeft de Patriots batterijen uitgefaseerd.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er een relatie met het conflict Israel-Iran.
Amerika heeft zoveel oorlogsmateriaal opgebouwd de afgelopen 50 jaar dat het onafgebroken 20 jaar oorlog kan voerenquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er een relatie met het conflict Israel-Iran.
Misschien denken ze die ergens anders nodig te hebben. Het Oekraïneconflict staat voor de VS simpelweg niet boven aan de lijst qua belangen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israel heeft de Patriots batterijen uitgefaseerd.
De voorraden zullen onder dat 20-jaarsniveau, indien dat het doel is, zijn gedoken en het idee is dat het op 20-jaar houden belangrijk is dan het helpen van Oekraïne.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Amerika heeft zoveel oorlogsmateriaal opgebouwd de afgelopen 50 jaar dat het onafgebroken 20 jaar oorlog kan voeren
Dat het nu zogenaamd materiaal tekort,. heel toevallig op dit moment is ongeloofwaardige bullshit verhaal ingegeven door die dwaas van een trump
Hij wil gewoon die Oekrainiers een oor aan naaien
het gaat ze alleen om die grondstoffen in dat land
Het meest rare is uiteindelijk dat het State department niet mee is genomen in deze beslissing en niet op de hoogte waren en Oekraine dus ook zlef niet op de hoogte was dat leveringen die in polen klaar stonden ineens teruggingen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien denken ze die ergens anders nodig te hebben. Het Oekraïneconflict staat voor de VS simpelweg niet boven aan de lijst qua belangen.
Waarschijnlijk wel ja, het maakt weinig uit. De VS heeft het recht steun aan Oekraïne te bieden of niet langer steun te bieden. Misschien wordt Oekraïne zo teruggepakt omdat Zelenski niet snel genoeg zijn excuses aanbood na het schofferen van Trump in Washington.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het meest rare is uiteindelijk dat het State department niet mee is genomen in deze beslissing en niet op de hoogte waren en Oekraine dus ook zlef niet op de hoogte was dat leveringen die in polen klaar stonden ineens teruggingen.
Dit is heel duidelijk een politieke beslissing geweest, ook als je ziet wat er teruggehouden is.
Dat speelt al milennia een belangrijke rol in de internationale en nationale politiek, de vraag lijkt me dan eerder waarom dat nu niet meer zo zou zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[/b]
Denk je zo weinig van Trump dat hij alleen daar op beleid maakt (al acht ik de kans groot dat Elbridge en Hegseth Trump niet eens hebben ingelicht hierover)
Onzin, ook de VS had het staal op staal principe volledig overboord gegooid en had zijn defensie vnl expeditionair.ingericht. Dat ze het huidige verbruikstempo en de zg. "ijzeren voorraad" niet konden en kunnen handhaven vwas al een tijdje bekend.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:09 schreef klaasweetalles het volgende:
Amerika heeft zoveel oorlogsmateriaal opgebouwd de afgelopen 50 jaar dat het onafgebroken 20 jaar oorlog kan voeren
quote:By the numbers: US missile capacity depleting fast
Our industrial base isn't keeping up with the pace of weapons transfers to Ukraine and Israel
Regardless of the merits or demerits of the Biden administration’s policies on the wars in Ukraine and Gaza and the wider Middle East, it has become clear that the United States has been using and giving away its missiles faster than it can produce them.
It is also clear that from the perspective of missile inventories and production, the United States is far from prepared to engage confidently in a sustained direct conflict with a peer competitor like China.
Nee dus.quote:Dat het nu zogenaamd materiaal tekort,. heel toevallig op dit moment is ongeloofwaardige bullshit verhaal ingegeven door die dwaas van een trump
Hij wil gewoon die Oekrainiers een oor aan naaien
het gaat ze alleen om die grondstoffen in dat land
Twijfel jij aan mij informatiebronnen en aan mij kennis over internationale oorlogsvoering?quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin, ook de VS had het staal op staal principe volledig overboord gegooid en had zijn defensie vnl expeditionair.ingericht. Dat ze het huidige verbruikstempo en de zg. "ijzeren voorraad" niet konden en kunnen handhaven vwas al een tijdje bekend.
[..]
[..]
Nee dus.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:09 schreef klaasweetalles het volgende:
Twijfel jij aan mij informatiebronnen en aan mij kennis over internationale oorlogsvoering?
quote:Dit is een grap.
Duh... Ooit van de "ijzeren voorraad" gehoord?quote:Die oorlog tussen Israël en Iran is gewoon voorbij
het is een strategische keuze van de vs om niet te leveren
Nee, russen hebben gisteren de video ge-post van een aanslag op de deputy dinges dinges in euh melitopol of sevastopol whatever.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:24 schreef skysherrif het volgende:
Sommige onofficiele bronnen melden dat ze de " Deputy Black sea fleet commander " hebben omgebracht in Moskou. Geen Russische bevestiging nog.
IK heb het gevoel dat dat te maken heeft met:
[ afbeelding ]
maar not sure
Die THAADs die ze naar Israel gebracht hadden was al 20% van hun voorraad naar het schijnt. Waarom zou zoiets niet kunnen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ongeloofwaardig verhaal dat vs ineens materieel tekort komt
is gewoon kut smoes verzonnen door trump natuurlijk
quote:Lavrov — Russia’s foreign minister since, what, the birth of Christ? And nothing useful has come out of his mouth since,” — NATO Secretary General Mark Rutte jokes about Russia’s FM
Als dit over de bewering gaat dat het militaire budget omlaag gaat in 2026:quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:34 schreef Digi2 het volgende:
Russia's Shock Announcement
Bekijk deze YouTube-video
Raakt de bodem van de kas in zicht![]()
Russische kranten komen nu ook met zeer slecht economisch nieuws.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:34 schreef Digi2 het volgende:
Russia's Shock Announcement
Raakt de bodem van de kas in zicht![]()
Omdat Poetin hoopt nog harde klappen aan Oekraïne uit te kunnen delen. Ook Oekraïne heeft zijn problemen, bijvoorbeeld een tekort aan mannen aan het front en het mogelijke wegvallen van Amerikaanse steun.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Als dit over de bewering gaat dat het militaire budget omlaag gaat in 2026:
Dat kunnen ze nu ook doen, het aangepaste budget voor 2025 ligt bij de duma. Waarom wachten tot 2026?
Dit is waarschijnlijk politiek theater.
Ja, maar waarom het nu al aankondigen??? Dit is vrij gevoelige informatie, en het kremlin heeft een paar dagen geleden nóg meer economische cijfers verborgen gemaakt.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat Poetin hoopt nog harde klappen aan Oekraïne uit te kunnen delen. Ook Oekraïne heeft zijn problemen, bijvoorbeeld een tekort aan mannen aan het front en het mogelijke wegvallen van Amerikaanse steun.
Het korten op het militaire budget wordt pas gedaan als ze echt niet anders kunnen.
https://t.me/severnnyi/4485quote:We were often unfair to him, but only when we took a closer look at other commanders did we understand - he is real, he is truly a Hero of Russia! He accepted the post of Deputy Commander of the Russian Navy, while being the main one for the Marines in the Kursk direction and essentially continued to command the 155th Brigade. Major General, Hero of Russia Mikhail Gudkov. All the same, this information will not be hidden for long and official channels, he was such a bright and outstanding personality. Our condolences to the family and friends of Mikhail Evgenievich, to everyone who knew him
Wat je over je heen roept als je oekraiense lijken (gevangenen wellicht zelfs) onthoofd, op pieken zet en dat gaat filmen.quote:
Nou is Dachne daar wel een klein dorp. Op Wikipedia kan ik niet het aantal inwoners nazoeken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ x ]
Meerdere beelden wijzen uit dat de Russen de rivier bij dachne zijn overgestoken en het eerste dorp in de Dnipropetrovsk oblast. hebben ingenomen.
[ afbeelding ]
Oekraiense dronesponsor Sternenko:
[..]
Klopt, maar het is meer het idee dat Rusland officieel in Dnipro is en blijkbaar redelijk makkelijk die rivier over is gekomen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:24 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou is Dachne daar wel een klein dorp. Op Wikipedia kan ik niet het aantal inwoners nazoeken.
Wist je dat de raion Pokrovsk (van de oblast Donetsk) in 2019 of 2020 geprobeerd heeft om zich ook aan te sluiten bij de oblast Dnipro? Ik weet niet de reden waarom dat toen niet is doorgezet?quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt, maar het is meer het idee dat Rusland officieel in Dnipro is en blijkbaar redelijk makkelijk die rivier over is gekomen.
Dat wist ik niet en weet de reden ook niet, zal vast iets met budgetten te maken hebbe ngehad.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wist je dat de raion Pokrovsk (van de oblast Donetsk) in 2019 of 2020 geprobeerd heeft om zich ook aan te sluiten bij de oblast Dnipro? Ik weet niet de reden waarom dat toen niet is doorgezet?
Ja dat hebben ze inderdaad heel trots zelf gemeld.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat je over je heen roept als je oekraiense lijken (gevangenen wellicht zelfs) onthoofd, op pieken zet en dat gaat filmen.
(155e is 1 van de meest gehate brigades van Rusland door de vele oorlogsmisdaden die ze hebben gepleegd)
Het zou met name fijn zijn als Rusland eens ging proberen met de rest van de moderne wereld mee te doen en een normaal functionerende democratie gaat zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:47 schreef Scjvb het volgende:
Het zou fijn zijn als zowel Trump als andere westerlingen Poetin wat serieuzer namen. Niet om alles goed te praten, maar onder andere op grond van dergelijke misverstanden is m.i. veel ellende uit hoofde van de russen begonnen.
Op welke manier serieus nemen? In hoeverre had het westen anders kunnen handelen op de manier dat Putin een soeverein probeert te annexeren, dan met minimale middelen het soevereine land te steunen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:47 schreef Scjvb het volgende:
Het zou fijn zijn als zowel Trump als andere westerlingen Poetin wat serieuzer namen. Niet om alles goed te praten, maar onder andere op grond van dergelijke misverstanden is m.i. veel ellende uit hoofde van de russen begonnen.
Het grootste probleem (alhoewel Trump ook een probleem is) zijn een paar echte pro Russen in zijn regering.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:44 schreef cosmosis het volgende:
Trump is een zielig mannetje met het kleinste penisje in de wereld, zoals hij omgaat met Putin en de oorlog in UKR, wat een lege brulaap zonder ballen......Bijna te zielig om aandacht aan te besteden...
Vrij duidelijk is, zolang Trump aan de macht is, dient Europa de broek op te houden mbt Ukraine in leven te houden, hopen dat het lukt de komende 3.5 jaar...
Lekker toontje man.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wezenlijke verschil is dat daar de algehele inschatting van was dat het gemakkelijk te winnen zou zijn. Dat geldt niet voor het aanvallen van een NAVO land. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Ik vraag me nog steeds af in hoeverre er een relationeel verband is tussen Trump en Putin (alsin financiele support door Putin, of elk andere desastreuze information Putin heeft om Trump te vernietigen) Wat wel steeds meer duidelijk is is dat Trump nooit Putin durft te beschadigenquote:Op woensdag 2 juli 2025 22:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het grootste probleem (alhoewel Trump ook een probleem is) zijn een paar echte pro Russen in zijn regering.
Zoals Elbrigde Colby
Poetin heeft ook nog een troefkaart want mocht het moeilijk worden dan ontmoeten ze elkaar gewoon IRL. Trump z'n ego strelen en dan krijgt ie weer wat.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:55 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af in hoeverre er een relationeel verband is tussen Trump en Putin (alsin financiele support door Putin, of elk andere desastreuze information Putin heeft om Trump te vernietigen) Wat wel steeds meer duidelijk is is dat Trump nooit Putin durft te beschadigen
quote:Rutte maakt Russische minister Buitenlandse Zaken belachelijk op Amerikaanse tv: 'Nooit iets zinnigs uit zijn mond gekomen’
In een interview op het Amerikaanse Fox News heeft NAVO-leider Mark Rutte de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergej Lavrov, belachelijk gemaakt. Rutte zei dat er sinds Lavrovs aantreden als minister van Buitenlandse Zaken in 2004 niets zinnigs uit zijn mond is gekomen.
Met zijn opmerkingen reageerde Rutte op Lavrovs recente suggestie dat de nieuwe NAVO-doelstelling, vijf procent van het bbp voor defensie-uitgaven, het bondgenootschap van binnenuit zou kunnen laten instorten.
Volgens Rutte is het zinloos om naar Lavrov te luisteren, aangezien deze "al sinds de geboorte van Jezus Christus" in functie is.
Ondertussen erkende Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov dat het stopzetten van wapenleveranties aan Oekraïne het einde van de zogenaamde "speciale militaire operatie" van Rusland zou kunnen versnellen.
Dit terwijl Rusland in 2024 volgens rapporten van het Stockholm International Peace Research Institute ongeveer 7,1 procent van zijn bbp aan militaire uitgaven besteedde.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:27 schreef michaelmoore het volgende:
Rutte mag wel oppassen anders gaat ie binnenkort thee drinken of hij valt uit een raam
https://www.telegraaf.nl/(...)ekomen/75181846.html
[..]
quote:Ondertussen erkende Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov dat het stopzetten van wapenleveranties aan Oekraïne het einde van de zogenaamde "speciale militaire operatie" van Rusland zou kunnen versnellen
Het probleem is dat het beginpunt: "The decision, driven by the Under Secretary of Defense for Policy, is claimed by DoD to be in response to concerns about their own stockpiles." niet wordt weerlegt in de argumentatie.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:40 schreef skysherrif het volgende:
Mustread draadje over de militaire steun die zou worden opgehouden:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik denk niet dat het tegen Trump zijn agenda in gaat. Met deze administratie hoeft Oekraïne niet te verwachten dat er nog enige hulp vanuit de VS komt.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:40 schreef skysherrif het volgende:
Mustread draadje over de militaire steun die zou worden opgehouden:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Tot nu toe lijkt het er sterk op gezien hoe hij zich opstelt/gedraagt.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:55 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af in hoeverre er een relationeel verband is tussen Trump en Putin (alsin financiele support door Putin, of elk andere desastreuze information Putin heeft om Trump te vernietigen) Wat wel steeds meer duidelijk is is dat Trump nooit Putin durft te beschadigen
Rutte is de internationale Johan Derksen in zijn commentaren. Hoe ondiplomatiek kun je zijn?quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:27 schreef michaelmoore het volgende:
Rutte mag wel oppassen anders gaat ie binnenkort thee drinken of hij valt uit een raam
https://www.telegraaf.nl/(...)ekomen/75181846.html
[..]
quote:'Noord-Korea stuurt 30.000 extra soldaten naar Rusland en verdrievoudigt troepenmacht'
Noord-Korea is van plan om tot 30.000 extra troepen naar Rusland te sturen.
Dat meldt CNN op basis van een rapport van Oekraïense functionarissen.
Daarmee zal het aantal Noord-Koreaanse troepen dat voor Rusland langs de frontlinie in Oekraïne vecht verdrievoudigen.
25.000 tot 30.000 soldaten uit Noord-Korea zouden in de komende maanden naar Rusland worden gestuurd.
Dat aantal komt bovenop de 11.000 soldaten die in november 2024 werden gestuurd om Rusland te helpen bij het afslaan van een Oekraïense inval in de regio Koersk.
Van de 11.000 Noord-Koreaanse soldaten die in november 2024 werden ingezet, werden er volgens westerse functionarissen zo'n 4.000 gedood of verwond.
Desondanks is de samenwerking tussen Pyongyang en Moskou sindsdien geïntensiveerd.
Geen idee, vraag het Trump.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:10 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Rutte is de internationale Johan Derksen in zijn commentaren. Hoe ondiplomatiek kun je zijn?
Dat zou nog steeds een achteruitgang zijn in de absolute aantallen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:20 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nmacht/75460215.html
[..]
quote:Russia: Medvedev announced the Defence Ministry added over 210,000 soldiers in the first half of 2025. 35,000 per month, roughly equivalent to the monthly Russian casualties.
If true, this is a drastic decrease from 50,000/month seen last year.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lt24l76was2e
De VS laat Rusland zijn gang gaan in Europa als Rusland de VS zijn gang laat gaan in Azië (Midden-Oosten en Pacific).quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:50 schreef oheng het volgende:
Er is best kans dat Trump een "deal" heeft gemaakt met putin. VS stoppen met wapenleveranties, en putin belooft om het militaire budget te verkleinen in 2026.
Dat zou een topdeal zijn voor putin.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VS laat Rusland zijn gang gaan in Europa als Rusland de VS zijn gang laat gaan in Azië (Midden-Oosten en Pacific).
In Syrië en Iran had Poetin behoorlijk dwars kunnen zitten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:31 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat zou een topdeal zijn voor putin.
Want realistisch, op welke manier zou Rusland de vs kunnen stoppen dan?
Je geeft die oranje clown veel te veel krediet.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Syrië en Iran had Poetin behoorlijk dwars kunnen zitten.
Europa verdelen in ondemocratische vazalstaten van de VS en ondemocratische vazalstaten van Rusland staat als volgende actiepunt op de agenda van beide heren.
Die oranje clown is slechts het boegbeeld van een hele grote club.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je geeft die oranje clown veel te veel krediet.
Daar is die vredespresident te laf voor. Bovendien laat China Rusland dan vallen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VS laat Rusland zijn gang gaan in Europa als Rusland de VS zijn gang laat gaan in Azië (Midden-Oosten en Pacific).
Eerder vol met burgers dan met soldaten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:31 schreef MaxMark het volgende:
Ik snap dat het een doel is, maar ik mis even de waarde ervan - dat er maar liefst 3 drones heen worden gestuurd. Is het dan vooral symbolisch? Of zit zo'n "registration and elistment office" vol met soldaten?
[ x ]
Klaasweetniks, niemand heeft voorraden om 20 jaar onafgebroken oorlog te voeren, de VS ook nietquote:Op woensdag 2 juli 2025 17:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De voorraden zullen onder dat 20-jaarsniveau, indien dat het doel is, zijn gedoken en het idee is dat het op 20-jaar houden belangrijk is dan het helpen van Oekraïne.
Het is niet het naaien van Oekraïne maar gewoon een verandering van prioriteiten.
Dit heeft waarschijnlijk verband met het Israel-Iran conflict waarbij de VS potentieel zou moeten kunnen ingrijpen als het uit de hand loopt.
Vaak wel wat militairen, maar om nou te zeggen: JA NU HEBBEN WE ZE, nee.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eerder vol met burgers dan met soldaten.
Mensen een beetje ontmoedigen.. als het drones koppen al begint nog voordat je je contract hebt getekend dan drukt het je wel met de neus op de feiten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vaak wel wat militairen, maar om nou te zeggen: JA NU HEBBEN WE ZE, nee.
Oh, maar spreek dat heus niet tegen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het zou met name fijn zijn als Rusland eens ging proberen met de rest van de moderne wereld mee te doen en een normaal functionerende democratie gaat zijn.
quote:Oekraïne
https://www.telegraaf.nl/(...)marine/75460215.html
Rusland
Oekraïne doodt tweede man van Russische marine
De Russische generaal Michaïl Goedkov, de tweede man van de marine, is omgekomen bij een Oekraïense luchtaanval.
Dat bevestigt een Russische gouverneur na berichten van Russische en Oekraïense militaire bloggers.
Volgens de bloggers is Goedkov gedood bij een aanval op een commandopost in Korenevo.
Dat ligt in de Russische regio Koersk, op zo'n 20 kilometer van de grens met Oekraïne.
Er zouden nog tien anderen zijn omgekomen bij de luchtaanval.
Goedkov leidde een brigade die tegen de Oekraïners vecht. Kiev heeft hem eerder beschuldigd van oorlogsmisdaden. Hij is een van de hoogste Russische militairen die Oekraïne heeft gedood tijdens de ruim drie jaar durende oorlog.
Rusland en Oekraïne stuurden afgelopen nacht weer tientallen drones op elkaar af. Moskou zei 69 Oekraïense drones uit de lucht te hebben geschoten.
In de regio Lipetsk, 400 kilometer ten zuiden van Moskou, kwam een vrouw om door brokstukken van zo'n drone, meldt de regiogouverneur.
In de Oekraïense stad Poltava kwamen twee mensen om bij een aanval op een militair rekruteringscentrum, stellen de autoriteiten.
Tien mensen raakten gewond.
Ook in de zuidelijke stad Odesa raakten vijf personen gewond, onder wie twee kinderen.
en Estland?/ en Moldova ? En Roemenië?quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:21 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Oh, maar spreek dat heus niet tegen.
Het zou zeer fijn zijn als dat ooit gebeurt, ware het niet dat de recente geschiedenis (helaas) leert dat vlgs Rusland het westen zich steeds verder opgedrongen had richting het oosten.
De oorlog is wreed en de huidige resultaten vallen niet goed te praten.
Kan hierover allemaal ook niet in het hoofd van de heer Poetin kijken, maar er worden inderdaad erg veel oorlogsmisdrijven gepleegd jegens het Oekraïnse volk door militaire eenheden aan de lopende band, wat nooit de bedoeling kan/mag zijn.
Echter, voor deze oorlog in mrt 2022 uitbrak zag Poetin en de Russische Federatie het oprukken van westerse invloeden als een werkelijke bedreiging voor het welzijn van Rusland.
Het land wilde dus zoal voorkomen dat Oekraïne lid van de NATO zou worden.
Ik zie het als soort verklaring!
Scjvb
Het oosten is opgeschoven naar het westen, met andere woorden: de landen in het oosten hebben vrijwillig gekozen om aan te haken bij de liberale en democratische waarden van het westen. Door de invasie van Rusland in Oekraïne kunnen we nu vaststellen dat dat voor die landen de juiste keuze was. Oekraïne was er natuurlijk niet klaar voor maar als we dat even negeren en ze lid waren van EU en/of NAVO had Rusland waarschijnlijk geen oorlog gestart.quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:21 schreef Scjvb het volgende:
Het zou zeer fijn zijn als dat ooit gebeurt, ware het niet dat de recente geschiedenis (helaas) leert dat vlgs Rusland het westen zich steeds verder opgedrongen had richting het oosten.
Je bedoeld dat hij het een bedreiging vond voor hemzelf en z'n oligarchen matties.quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:21 schreef Scjvb het volgende:
Echter, voor deze oorlog in mrt 2022 uitbrak zag Poetin en de Russische Federatie het oprukken van westerse invloeden als een werkelijke bedreiging voor het welzijn van Rusland.
Liever allemaal niet, gelet op bloedige resultaten en dito nutteloze kostenposten op gebied van materialen om de oorlog voort te kunnen zetten etc. etc.quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en Estland?/ en Moldova ? En Roemenië?
Moet die ook weer bij Rusland horen dan?
En Finland ??
Die is er later pas bijgekomen , dus na de inval van Rusland in Oekraïne
Zweden ook
Ruzzia is een crimineel land , zeer gevaarlijkquote:Op donderdag 3 juli 2025 13:39 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Liever allemaal niet, gelet op bloedige resultaten en dito nutteloze kostenposten op gebied van materialen om de oorlog voort te kunnen zetten etc. etc.
Het zal verder aan Rusland zijn hoe zij hierin staat, of anderen het hiermee eens zijn of niet.
De waarschijnlijke paranoia van Poetin, wat ik denk, maakt inderdaad meer kapot dan je lief is, mag nu inderdaad gezegd worden!
Dat ja. Denk dat Poetin paranoide is.quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld dat hij het een bedreiging vond voor hemzelf en z'n oligarchen matties.
Welzijn van ivan met de pet op zal hem aan z'n reet roesten.
Waarom kan/mag dat nooit de bedoeling zijn? Gaat naar mijn indruk allemaal volgens het Russische boekje.quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:21 schreef Scjvb het volgende:
[..]
maar er worden inderdaad erg veel oorlogsmisdrijven gepleegd jegens het Oekraïnse volk door militaire eenheden aan de lopende band, wat nooit de bedoeling kan/mag zijn.
Waarom gaat Rusland dan lekker door met haar oorlog terwijl er lang wordt aangegeven dat Oekraine geen NAVO lid kan/mag worden? Daar valt al lang en breed over te praten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:21 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het land wilde dus zoal voorkomen dat Oekraïne lid van de NATO zou worden.
Ik zie het als soort verklaring!
Het kan, maar het kan ook liggen aan militaire eenheden die hun boekje te buiten gaan. Kan het mis hebben, maar lang niet op alles kan controle zijn in oorlogsgebieden. Dat het schurken zijn valt niet te ontkennen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom kan/mag dat nooit de bedoeling zijn? Gaat naar mijn indruk allemaal volgens het Russische boekje.
Weet dat verder ook niet. Kan dus niet in iemands hoofd kijken.quote:Waarom gaat Rusland dan lekker door met haar oorlog terwijl er lang wordt aangegeven dat Oekraine geen NAVO lid kan/mag worden? Daar valt al lang en breed over te praten.
Denk je niet dat het simpelweg gaat om landjepik? Bijvoorbeeld het oprichten van Novorossiya?
quote:The Russians advanced for a net gain of approximately 555 sqkm throughout the month of June adding the total of 2025 to approximately 2860 sqkm
quote:The Ukrainians recaptured 2 sqkm of Luhansk putting the Russian control at 26,566/26,683 sqkm (99,55%) -0,01% of Luhansk
The Russians captured 405 sqkm of Donetsk putting their control at 20,013/26,517 sqkm (75,47%) +1,52% of Donetsk
The Russians captured 48 sqkm of Zaporizhzhia putting their control at 20,533/27,183 sqkm (75,55%) +0,19% of Zaporizhzhia
21,453/28,461 sqkm (75,38%) of Kherson +-0%
The Ukrainians recaptured 7 sqkm of Kharkiv putting the Russian control at 1,322/31,418 sqkm (4,21%) -0,02% of Kharkiv
299/24,598 sqkm (1,2%) of Mykolaiv +-0%
The Russians captured 37 sqkm of Sumy putting the Russian control at 260/23,832 sqkm (1,09%) +0,15% of Sumy
21/31,903 sqkm (0,06%) of Chernihiv +-0%
The Russians captured 15 sqkm of Dnipropetrovsk putting the Russian control at 15/31,974 sqkm (0,04%) of Dnipropetrovsk +0,04%
quote:https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lt2vjs6vlk25
⚡️ Explosion reportedly kills former Russian proxy mayor in occupied Luhansk.
Manolis Pilavov had been wanted in Ukraine since 2015 on charges including attempting to violently overthrow the constitutional order and violating Ukraine's territorial integrity.
Omdat hij Lavrov op de hak neemt? Die heeft voor het tandenpoetsen al twee bullshit claims de wereld in geholpen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:09 schreef byah het volgende:
De taal van Rutte wordt ook harder richting de Russen, ik ben bang dat een open conflict onvermijdelijk is inmiddels
Hoezo? Zijn dd Russen mentaal zo zwak dat ze meteen flippen als Rutte ze beledigt?quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:09 schreef byah het volgende:
De taal van Rutte wordt ook harder richting de Russen, ik ben bang dat een open conflict onvermijdelijk is inmiddels
Ik dacht vanochtend nog: "Wat moet Rutte nou bij Fox-news te buikspreken?"quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
[x]https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1940430792687247712[/x]
Het is sowieso oerdom van Rutte om je mening via Fox-news te willen ventileren.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn dd Russen mentaal zo zwak dat ze meteen flippen als Rutte ze beledigt?
Als er een deal gemaakt is, dan denk ik meer dat Poetin en Trump over het rustig houden van Iran gesproken hebben. En dat in ruil daarvoor de VS zich minder met Oekraïne gaat bemoeien.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:50 schreef oheng het volgende:
Er is best kans dat Trump een "deal" heeft gemaakt met putin. VS stoppen met wapenleveranties, en putin belooft om het militaire budget te verkleinen in 2026.
Lavrov nodig voor het vredesprocesquote:Op donderdag 3 juli 2025 18:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is sowieso oerdom van Rutte om je mening via Fox-news te willen ventileren.
Houd je toch afzijdig. En praat helemaal niet over mensen zoals Lavrov die later nodig zijn voor het vredesproces.
Medveedev kan dagelijks roepen dat ze nucleaire wapens gaan inzetten tegen het westen, maar als Rutte opmerkt dat Lavrov niet de meest zinnige dingen zegt slaan we oorlogstaal uit hoor.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat hij Lavrov op de hak neemt? Die heeft voor het tandenpoetsen al twee bullshit claims de wereld in geholpen.
Speciaal voor iemand die dacht dat ik dit "dan weer niet" post.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)vrnmw4J712LYSguW1tel
COLONEL SERHIY ZAKHAREVYCH,
Om soms ook ander nieuws te brengen, Russen hebben de commander (wat is eigenlijk het juiste Nederlandse woord?) van de 110e brigade gedood inclusief een groot aantal personeel in een luchtaanval 60km van het front
Helemaal niet. Dan heb je de meeste kans om Trump te beïnvloeden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Houd je toch afzijdig. En praat helemaal niet over mensen zoals Lavrov die later nodig zijn voor het vredesproces.
En attendant Donald Trump. Trump komt niet, daarom beter nu maar voor vrede gaan met daddy Putin.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Helemaal niet. Dan heb je de meeste kans om Trump te beïnvloeden.
Lavrov is een praatpop van Poetin, die gaat 0,0 bijdragen aan enig vredesproces.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Rutte gebruikt Fox News om invloed op Trump uit te oefenen. Want als het op Fox News wordt gezegd is het waar in de ogen van Trump.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Lavrov ligt vooral goed in Azie en Afrika, die is er om de banden met de BRICS-landen en Iran warm te houden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lavrov is een praatpop van Poetin, die gaat 0,0 bijdragen aan enig vredesproces.
Lekker gewerkt Trump.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:53 schreef Scjvb het volgende:
Poetin niet van plan te stoppen met aanvallen Oekraïense doelen
Hij bereikt inderdaad niets.quote:
Hij bereikt veel voor Rusland. Niks voor Oekraïne idd.quote:
Helaas niets voor Oekraïne. Dat klopt wel.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij bereikt veel voor Rusland. Niks voor Oekraïne idd.
Europa moet zelf een sterke defensie opbouwen ,quote:
Het wantrouwen in de EU jegens de russen is inderdaad groot, dus moeten ze wel en gaat het ook gebeuren.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Europa moet zelf een sterke defensie opbouwen ,
EU is 5 keer zo groot als Ruzzia
Poetin wil dat de NATO sommige voormalige USSR landen uit de NATO zet ,quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het wantrouwen in de EU jegens de russen is inderdaad groot, dus moeten ze wel.
Kan in elk geval nooit kwaad het zekere voor het onzekere te nemen.
Erg belangrijk dezer tijden!
quote:Rusland heeft herhaaldelijk geëist dat de NAVO zich terugtrekt uit landen die voorheen deel uitmaakten van de Sovjet-Unie, ofwel de USSR (Unie van Socialistische Sovjetrepublieken).
Dit is een belangrijk punt van conflict tussen Rusland en het Westen, waarbij Rusland zijn veiligheid bedreigd ziet door de uitbreiding van de NAVO naar landen die grenzen aan Rusland of voormalige Sovjetrepublieken zijn.
quote:Russische beweringen:
Rusland beweert dat er beloften zijn gedaan, voornamelijk door de VS en Duitsland, dat de NAVO zich niet zou uitbreiden naar voormalige Warschaupact-landen.
Deze beloften zouden zijn gedaan tijdens de onderhandelingen over de hereniging van Duitsland in 1990.
NAVO-standpunt:
De NAVO ontkent deze beweringen en stelt dat er geen formele overeenkomsten zijn gesloten die de uitbreiding naar het oosten verbieden.
Volgens de NAVO is de uitbreiding van de alliantie een open deurbeleid, waarbij elk land dat voldoet aan de criteria en de wens heeft om lid te worden, kan toetreden.
Soevereine beslissing:
De NAVO benadrukt dat de beslissing om lid te worden van de NAVO een soevereine beslissing is van elk land. Geen enkel land wordt gedwongen om lid te worden, en de beslissing wordt genomen op basis van de nationale belangen van het betreffende land.
Geschiedenis van de NAVO:
De NAVO is in 1949 opgericht als reactie op de dreiging van de Sovjet-Unie. De organisatie heeft sindsdien verschillende uitbreidingsrondes gekend, waarbij landen uit Midden- en Oost-Europa zich bij de alliantie hebben aangesloten.
Waar haalt Trump eigenlijk de tijd vandaan om een uur met Putin te bellen terwijl vandaag de belangrijkste uren van zijn presidentschap waren in zn 2e termijn met de big beautiful billquote:Op donderdag 3 juli 2025 20:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij bereikt veel voor Rusland. Niks voor Oekraïne idd.
WO I vibesquote:Op donderdag 3 juli 2025 16:46 schreef BlaZ het volgende:
Good overzicht van de vorige maand:
[..]
[..]
Inderdaad. Het is wijzer om diplomatiek te blijven, ook als je tegenstander dat niet is. Om velerlei redenen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Typisch Nederlands, dus.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is wijzer om diplomatiek te blijven, ook als je tegenstander dat niet is. Om velerlei redenen.
Ik was eigenlijk altijd wel pro-Rutte, ook in de corona tijd vond ik dat hij goed balanceerde tussen epidemie-eisen en hoever je mocht beknibbelen op burgerlijke vrijheden.
Maar na de NAVO top vond ik het toch wat minder. Hij heeft geen ruggengraat en is eerder een meewaaier dan iemand met eigen standpunten
Ja we moeten het van import hebben om nog wat van dit landje ruggengraatlozen te maken.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vond maxima ❤ met haar mondje tegen Trump
En haar kontje?quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vond maxima ❤ met haar mondje tegen Trump
Vergeet de Zaanse Schans niet!quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en Estland?/ en Moldova ? En Roemenië?
Moet die ook weer bij Rusland horen dan?
En Finland ??
Mensen zoals Lavrov zijn de oorlog begonnen en die gaan hem niet stoppen. Dat is hun einde. Dus kan je ze net zo goed afserveren.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Die incursie had ik nog niet opgemerkt, ook bij Kamianske lijkt er na wellicht 2 jaar stilstand ineens weer verandering in de situatie te komen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:34 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw kharkiv offensief om te linken met Kupyansk?
Ja had kamianske wat eerder ook gelinkt, echt overal drukken de russen nu van Kamianske helemaal in het weste nvan het front tot Sumyquote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die incursie had ik nog niet opgemerkt, ook bij Kamianske lijkt er na wellicht 2 jaar stilstand ineens weer verandering in de situatie te komen.
Het lijkt me dat de Russen de frontlinie pogen te verbreden om zo de Oekraïnse aanwezigheid aan het front uit te dunnen.
quote:As of now, we are recording the consequences of the enemy attack at more than 13 locations in Solomyansky, Svyatoshynsky, Darnytsky, Dnipro and Shevchenkivsky districts.
Many damaged residential buildings.
At the same time, the attack does not stop, there are a lot of targets over Kyiv. Ours are working on Russian drones in all districts.
Klopt, het tempo van 500-1000km2 per maand is echter niet voldoende om Oekraïne echt in de problemen te laten geraken. Na Kamianska ligt nog een tweede verdedigingslinie.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja had kamianske wat eerder ook gelinkt, echt overal drukken de russen nu van Kamianske helemaal in het weste nvan het front tot Sumy
Opzich niet, maar als Rusland het economisch weet uit te houden tegen de verwachtingen in en elke maand keurig 30.000 nieuwe Russen weet te overtuigen te sterven dan buigt Oekraine net zo lang tot het breekt vrees ik.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 01:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klopt, het tempo van 500-1000km2 per maand is echter niet voldoende om Oekraïne echt in de problemen te laten geraken. Na Kamianska ligt nog een tweede verdedigingslinie.
Ik denk dat de Russen met name proberen om Oekraïne te dwingen om troepen uit het centrum (Donetsk) weg te lokken zodoende te positie van Pokrovsks verder te verzwakken. }
Je kan toch ook niet blijven trachten alles uit de lucht te schieten, de bron moet aangepakt wordenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 01:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Opzich niet, maar als Rusland het economisch weet uit te houden tegen de verwachtingen in en elke maand keurig 30.000 nieuwe Russen weet te overtuigen te sterven dan buigt Oekraine net zo lang tot het breekt vrees ik.
(en het totale onvermogen, wat ik niet negatief bedoel, Oekraine heeft gewoon te weinig luchtafweer, om shaheeds tegen te houden werkt niet mee)
Dat sowieso ja, tegen dit geweld bijna elke nacht inmiddels kan je heel weinig doen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 01:20 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je kan toch ook niet blijven trachten alles uit de lucht te schieten, de bron moet aangepakt worden
Morgen is het een vrije dag in de VS. Het is een feestdag c.q. herdenkingsdag. Niet vanwege omdat drie van de vijf eerste presidenten van de VS stierven op 4 juli.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waar haalt Trump eigenlijk de tijd vandaan om een uur met Putin te bellen terwijl vandaag de belangrijkste uren van zijn presidentschap waren in zn 2e termijn met de big beautiful bill
belt wel morgen met zel als het goed isquote:Op vrijdag 4 juli 2025 01:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Morgen is het een vrije dag in de VS. Het is een feestdag c.q. herdenkingsdag. Niet vanwege omdat drie van de vijf eerste presidenten van de VS stierven op 4 juli.
Europa heeft sinds begin dit jaar het gat wat ontstaan is doordat de VS niets meer levert sinds Trump opgevuld maar helaas hebben we dus blijkbaar geen voorraad aan lucht afweer.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 02:05 schreef Perrin het volgende:
Europa en de VS laten de Oekraïeners keihard vallen. Rusland mag dat hele land platwalsen. Poetin is de baas.
Trump speelt toneel.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 03:34 schreef Parafernalia het volgende:
En Trump wordt weer eens niet blij van Poetin, maar doet helemaal niks. Wat een slappe onzinpresident.
Amerika zal wellicht snel volgen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 03:36 schreef Parafernalia het volgende:
Voor de Rusland fans hier:
https://www.nu.nl/buitenl(...)hanistan-erkent.html
Rusland wil afghaanse vechters in hun leger (geen grap) dus logisch.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 03:36 schreef Parafernalia het volgende:
Voor de Rusland fans hier:
https://www.nu.nl/buitenl(...)hanistan-erkent.html
Ik heug de dag dat iedereen weer rustig kan slapen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 01:04 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik heug de dag dat het andersom is en die russen niet meer kunnen slapen omdat de drones en bommen overal inslaan!
Het is toch diep triest om te zien dat Oekraine stukje bij stukje totaal aan zijn lot wordt overgelaten.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 07:46 schreef Perrin het volgende:
Als de Europeanen in de NAVO en de EU toestaan dat Poetin de Europese hoofdstad Kiev aan flarden schiet, dan laat Poetin aan de hele wereld zien dat ze tot nu toe alleen maar loze beloftes hebben gemaakt over Europese veiligheid en vrede.
We worden geregeerd door bibberende bureaucraten die Poetin aanmoedigen een Baltisch hoofdstuk toe te voegen aan zijn veroveringsoorlog met hun zwakke en slappe houding.
De hele wereld ziet onze lafheid, incompetentie en onvermogen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:19 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Het is toch diep triest om te zien dat Oekraine stukje bij stukje totaal aan zijn lot wordt overgelaten.
Comrade Trump zit totaal in de broekzak van Poetin en is mss wel een verlengstuk in de veroveringsoorlog van Poetin.
Europa wil wel maar kan niets zonder pappa. Derde lachende zijn natuurlijk de Chinezen...
Wel wat aangezet door ONS, ze beschuldigen Rusland van het gebruik van traangas en een sterker soort traangas.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:19 schreef Parafernalia het volgende:
Nederland beschuldigt Rusland van inzet chemische wapens in Oekraïne - https://nos.nl/l/2573593
Hoe vreemd dat ook klinkt, is traangas in militaire context een verboden chemisch wapen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel wat aangezet door ONS, ze beschuldigen Rusland van het gebruik van traangas en een sterker soort traangas.
Ik heb altijd de Franse reacties c.q. doelen in het verdrag van Versailles 1919 veel te heftig gevonden. Ik heb nu wat meer begrip voor de Franse reacties destijds, als ik nu dit soort opmerkingen zie.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt tijd dat Moskou en Sint Petersburg met napalm worden besproeid.
Die steden hadden al meteen in het begin plat gemoeten.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Verklaar je nader.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb altijd de Franse reacties c.q. doelen in het verdrag van Versailles 1919 veel te heftig gevonden. Ik heb nu wat meer begrip voor de Franse reacties destijds, als ik nu dit soort opmerkingen zie.
Je moet denken anno 2025. Ik zou daar in de buurt stiekem iets van een wifi-jammer plaatsen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Een paar Molotovcocktails op de Russische ambassade zouden ook lekker zijn.
Ik weet waar de Russische ambassade zit en er hangt normaal gesproken een grote Oekraïense vlag vol in het zicht van die Poetinpijpersquote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je moet denken anno 2025. Ik zou daar in de buurt stiekem iets van een wifi-jammer plaatsen.
Zoals het heurt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 10:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik weet waar de Russische ambassade zit en er hangt normaal gesproken een grote Oekraïense vlag vol in het zicht van die Poetinpijpers
Het is geen 2e wereld oorlog meer he. En de effectiviteit is ook twijfelachtig. En de middelen missen ook.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Dat boeit ze natuurlijk geen ene reet. En zelfs als het ze wel boeide, wat voor invloed hebben zij op die oorlog? Rusland kan alleen met geweld gestopt worden.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 10:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik weet waar de Russische ambassade zit en er hangt normaal gesproken een grote Oekraïense vlag vol in het zicht van die Poetinpijpers
Welke dingen?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 10:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is geen 2e wereld oorlog meer he. En de effectiviteit is ook twijfelachtig. En de middelen missen ook.
Er staan wel ergere dingen te gebeuren in rusland dan wat bommen.
Electro magnetische straling lekken zijn een absolute nachtmerrie, en dat gaat veel verder dan alleen wifi.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 10:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals het heurt.
Zat er nog even over na te denken net. Het zou me eigenlijk niet verbazen als de gemiddelde Russische ambassade juist helemaal geen wifi heeft, want wifi is ook wel een potentieel veiligheidsprobleem.
Beetje moeilijk uit te leggen, want ik lees de Russische kranten iedere dag, en de hoeveelheid opmerkelijk nieuws is overweldigend. Maar zo las ik net in de Kommersant dat de oogst flink tegenvalt door brandstof tekorten. En je ziet dat ook terug in de supermarkt prijzen, zelfs alle soorten bessen zijn 50% duurder, en dat terwijl het bessen seizoen in juni begint.quote:
Ja, ook zoiets als dit:quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Beetje moeilijk uit te leggen, want ik lees de Russische kranten iedere dag, en de hoeveelheid opmerkelijk nieuws is overweldigend. Maar zo las ik net in de Kommersant dat de oogst flink tegenvalt door brandstof tekorten. En je ziet dat ook terug in de supermarkt prijzen, zelfs alle soorten bessen zijn 50% duurder, en dat terwijl het bessen seizoen in juni begint.
En zelfs Kamaz doet dit jaar geen dividend uitkeringen.
Uzbekistan bant alle Russische media.
Naja en zo gaat het maar door. Oja mogelijk dijkdoorbraak in St Petersburg vanwege westerstorm.
Dat die oorlog niet gestart zou zijn als hij president was geweest weten we ondertussen ook wel.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:14 schreef TweedeKlum het volgende:
Donnie is weer eens teleurgesteld maar ja Biden's oorlog, zo vermoeiend die lul.
https://www.nu.nl/318067/(...)at-niet-stoppen.html
Uiteraard wil die Russische hoer dat.quote:?Trump envoy Steve Witkoff pushing to lift energy sanctions on Russia, Politico reports.
While Special Envoy Steve Witkoff is reportedly advocating for the easing of energy sanctions, others in the administration disagree.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lt4yx7v5722f
Als je op Poetin's positie zit hoef je niet eens heel erg Macialvellistisch te zijn om Trump te bespelen/quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:01 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe de fok weet Poetin Trump zo goed te bespelen? Ik snap het namelijk niet. Kompromat? Lijkt me onwaarschijnlijk eerlijk gezegd. Of Trump's fetisj op grote mannetjes?
Dat zijn Trump's ja-knikkers. Daar hoef je dus niks van te verwachten.quote:Maar er zijn toch wel meer mensen in het Witte Huis die daar wat van kunnen zeggen?
Ja de kolenindustrie schreeuwt al sinds begin dit jaar (of eerder) om hulp. En dat hebben ze zelfs gekregen, maar dat helpt overduidelijk dus niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ook zoiets als dit:
[ x ]
Ze zaten ook in hun maag met gigantische hoeveelheden gas die ze nergens kwijt konden.
Trump en Rusland hebben een hele geschiedenis dus Poetin hoeft Trump niet te bespelen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:01 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe de fok weet Poetin Trump zo goed te bespelen? Ik snap het namelijk niet. Kompromat? Lijkt me onwaarschijnlijk eerlijk gezegd. Of Trump's fetisj op grote mannetjes? Maar er zijn toch wel meer mensen in het Witte Huis die daar wat van kunnen zeggen?
Die spelen misschien wel onder één hoedje aangaande wat 'goed' is voor beide landen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Trump en Rusland hebben een hele geschiedenis dus Poetin hoeft Trump niet te bespelen.
Niet misschien en vooral wat goed is voor Rusland dus de EU moet kapot.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:53 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Die spelen misschien wel onder één hoedje aangaande wat 'goed' is voor beide landen.
quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:05 schreef oheng het volgende:
Oja mogelijk dijkdoorbraak in St Petersburg vanwege westerstorm.
Eén land en één persoon.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:53 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Die spelen misschien wel onder één hoedje aangaande wat 'goed' is voor beide landen.
Heb je tijdens Trump 45 niet opgelet? Dacht je dat dat ineens anders zou zijn?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:01 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe de fok weet Poetin Trump zo goed te bespelen? Ik snap het namelijk niet. Kompromat? Lijkt me onwaarschijnlijk eerlijk gezegd. Of Trump's fetisj op grote mannetjes? Maar er zijn toch wel meer mensen in het Witte Huis die daar wat van kunnen zeggen?
Wat waarschijnlijk prima zal lukken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[ x ]
MAGA elite denkt even met dit soort leugens de redneck murican te bespelen.
Je krijgt bijna buikpijn van de simpelheid die uit de VS vloeit tegenwoordig. Die cult neemt werkelijk alles aan wat hun puppet masters ze verteld.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat waarschijnlijk prima zal lukken.
Dat mens hierboven plaatst ook zulke shit van zichzelf:quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je krijgt bijna buikpijn van de simpelheid die uit de VS vloeit tegenwoordig. Die cult neemt werkelijk alles aan wat hun puppet masters ze verteld.
Je ziet het een op een terug in reacties op socials. Klik je op het profiel zie je een veel te dikke pet dragende Amerikaan met een pickup truck
En laten we wel wezen al die kleptocraten komen er prima mee weg.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:42 schreef Momo het volgende:
Trump krijgt een hard plassertje van hoe Putin zijn land leiding geeft, geen oppositie, geen ongevallige meningen, gezeur over rechten . Maniakale egotripperij. Ziet zichzelf als de koning van de VS.
We leven echt in een bizarre tijdlijn, dit had echt het script kunnen zijn van een of andere Terminator film.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat mens hierboven plaatst ook zulke shit van zichzelf:
[ afbeelding ]
Bij zulke plaatjes gaat de cringe toch door het dak in plaats van dat je sterk en stoer overkomt?
Naar boven likken en naar beneden trappen. We stemmen consequent voor dit soort onzin, doch hoor je iedereen klagen dat ze het niet willen. Wat gaat er dan mis?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
En laten we wel wezen al die kleptocraten komen er prima mee weg.
Wat stellen wij 'geavanceerde democratieën' er tegenover? Regeringen van bibberende boekhouders, een apatische en makkelijk om de tuin te leiden bevolking die lekker onderling aan het bekvechten zijn over trivialiteiten terwijl lui als Trump en Poetin ons links en rechts inhalen. Kortzichtigheid troef en korte-termijn comfort boven alles.
Echt
Het is zoveel achterlijkheid dat ik er met mijn pet niet bij kan. Maar in bepaalde kringen zullen ze dit wel als sterk zien ofzo.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We leven echt in een bizarre tijdlijn, dit had echt het script kunnen zijn van een of andere Terminator film.
[ afbeelding ]
Wat de neuk is dit joh
Wss proberen ze niet eens te manipuleren, dom dom dom en natuurlijk geen idee dat die kerk voor het Kremlin werkt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik zie een bejaarde man met een slecht passende goedkope pet en schoensmeer op zijn gezicht. En dat is nog zonder de politieke bril.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is zoveel achterlijkheid dat ik er met mijn pet niet bij kan. Maar in bepaalde kringen zullen ze dit wel als sterk zien ofzo.
Ik vermoed dat die Luna dat zeker wel weet maar er van uit gaat dat haar achterban dat niet weet.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:00 schreef havanagila het volgende:
[..]
Wss proberen ze niet eens te manipuleren, dom dom dom en natuurlijk geen idee dat die kerk voor het Kremlin werkt.
Social media is de ondergang van beschaving.
Zeker een van de grootste veroorzakers van de huidige ellende en zeitgeist. Het heeft mensen het idee gegeven dat hun mening er toe doet en vooral dat je een mening niet hoeft te onderbouwen als je vindt dat je het gelijk aan je kant hebt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:00 schreef havanagila het volgende:
[..]
Wss proberen ze niet eens te manipuleren, dom dom dom en natuurlijk geen idee dat die kerk voor het Kremlin werkt.
Die luna heeft wel een fucked up jeugd. Omringd door drugs en HIV. En haar opa zat in de Wehrmacht.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Overschat die figuren maar niet. Zie bijv. Marjorie Taylor Greene. Of Trump zelf, die kent de Russische geschiedenis niet, heeft wss geen idee dat de regering tot het bot corrupt is, leest geen enkel rapport, haalt zijn info van FoxNews, en denkt wss oprecht dat de invasie gewoon een oorlog over een stukje grond is, en dat het ubercool is als Poetin, als leider van een groot land, veren in je reet duwt.quote:[img]https://fokstatic.nl/p/2s.gif[/ een ruzie isw] Op vrijdag 4 juli 2025 15:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die Luna dat zeker wel weet maar er van uit gaat dat haar achterban dat niet weet.
Ik heb de lat voor mensen in een dergelijke positie toch wel wat hoger liggen eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Die luna heeft wel een fucked up jeugd. Omringd door drugs en HIV. En haar opa zat in de Wehrmacht.
Dus ik neem haar niets kwalijk.
/s mistequote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb de lat voor mensen in een dergelijke positie toch wel wat hoger liggen eigenlijk.
quote:Russische topmanager energiebedrijf Transneft sterft na val uit raam
Jippie 04-07-2025 14:18 print
Andrei Badalov maakte carrière in de defensie-industrie voordat hij bij het Russische staatspijpleidingbedrijf Transneft ging werken.
Nu is de topmanager overleden na een val uit een raam.
Dit is niet het eerste dodelijke slachtoffer van deze aard.
In Moskou overleed Andrei Badalov, adjunct-directeur van het Russische oliebedrijf Transneft, na een val uit een raam.
Badalovs lichaam werd gevonden onder een raam van een huis in de woonwijk Roebljovka, meldde het staatspersbureau Tass, onder verwijzing naar politiebronnen.
"De voorlopige doodsoorzaak is zelfmoord."
Badalov was 62 jaar oud. Sinds 2021 bekleedt hij zijn functie bij het staatspijpleidingbedrijf Transneft, waar hij verantwoordelijk was voor de digitalisering.
Voorheen werkte hij in de defensie-industrie en bij een instituut dat onder andere de digitalisering van verkiezingen organiseerde.
Dit is niet de eerste mysterieuze dood van een hooggeplaatste bestuurder in de Russische energiesector sinds het begin van de oorlog tegen Oekraïne, bevolen door Kremlinleider Vladimir Poetin.
Zo overleed in het najaar van 2022 ook de CEO van het in Moskou gevestigde oliebedrijf Lukoil, Ravil Maganov, na een val uit een ziekenhuisraam in Moskou.
Een paar maanden eerder werden twee hooggeplaatste energiemanagers binnen enkele dagen dood aangetroffen - samen met hun families. In alle gevallen vermoedden de onderzoekers geen crimineel motief.
Vallen uit ramen en andere ongewone sterfgevallen van ambtenaren, topmanagers en zelfs culturele figuren in Rusland zorgen herhaaldelijk voor ophef.
In de meeste gevallen stonden de mannen en vrouwen nog midden in het leven.
NK en Iran leveren dubbel zoveel aan rusland dan hetwesten aan oekraine.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 03:39 schreef skysherrif het volgende:
Besef dat er op dit moment belangrijke oa luchtafweer in polen wordt tegengehouden tewrijl Oekraine niet alleen (in de afgelopen weken) door Russische, mar ook door Iraanse en Noord Koreaanse raketten wordt geraakt.
De wereld op zijn kop.
Wehrmacht en Commusie waren natuurlijk vrienden, gezellig volk onderdrukken. Dat rechts conservatief amerika het nu pas door heeft, dat ze heel goed met stalin door 1 door hadden gekund....quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Die luna heeft wel een fucked up jeugd. Omringd door drugs en HIV. En haar opa zat in de Wehrmacht.
Dus ik neem haar niets kwalijk.
Stalin was echt knettergek op het laatst , die liet de familie van zijn huishoudster naar de goelag sturen uit angst voor verraad , terwijl dat mens in zijn bed sliepquote:Op vrijdag 4 juli 2025 17:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wehrmacht en Commusie waren natuurlijk vrienden, gezellig volk onderdrukken. Dat rechts conservatief amerika het nu pas door heeft, dat ze heel goed met stalin door 1 door hadden gekund....
Klootzak.quote:Hegseth halted arms to Ukraine despite DoD conclusions that continuing assistance wouldn't drain U.S. supplies below thresholds needed to ensure military readiness. Some stockpiles of high-precision munitions are at lower levels but not yet beyond critical minimums.
https://www.nbcnews.com/n(...)jeopardiz-rcna216790
https://bsky.app/profile/kevinrothrock.me/post/3lt5ff5cqk22p
Onder Stalin gingen 18 miljoen door de goelag. ~1,8 miljoen overleefden dat niet. Holodomor zo'n 5 miljoen maximaal. In de Nazi kampen kwamen zo'n 11 miljoen mensen om. Hitler staat ruim voor.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 17:05 schreef michaelmoore het volgende:
Stalin heeft meer mensen dood laten maken dan Hitler
Je mist hier de executies van na schatting 800.000 tot 1.200.000quote:Op vrijdag 4 juli 2025 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onder Stalin gingen 18 miljoen door de goelag. ~1,8 miljoen overleefden dat niet. Holodomor zo'n 5 miljoen maximaal. In de Nazi kampen kwamen zo'n 11 miljoen mensen om. Hitler staat ruim voor.
Zonder Amerikaanse steun zou de oorlog ook binnen twee weken voorbij zijn volgens Trump.quote:
Die executies zaten gewoon bij die 1,8 miljoen. Je telt zaken dubbel.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 17:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je mist hier de executies van na schatting 800.000 tot 1.200.000
Omgekomenen bij etnische zuiveringen en volksverhuizingen: 400.000
Dekulakisatie en bij behorende latere hongersnood waarbij 6,1 tot 7,2 miljoen doden vielen. (de holodomor is onderdeel van de dit proces)
Hongersnood van 46-47 - 1,5 miljoen
Er lopen zelfs schattingen van historici die oplopen tot 20.000.000, het probleem is dat de Soviet data uit met name de vroege periode onbetrouwbaar is en niet overeenkomt met demografische data.
Iemand die executeert gaat echter niet naar de goelag. Het aantal Gulagdoden staat los van de executies en dat zijn inderdaad een ~1,8 met hoogste, onrealistische schatting van tot 15 miljoen doden.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die executies zaten gewoon bij die 1,8 miljoen. Je telt zaken dubbel.
10,6-11,9 miljoen doden lijkt me realistisch qua schatting.quote:According to a 1993 study of recently declassified archival Soviet data, a total of 1,053,829 people died in the Gulag (not including labor colonies) from 1934 to 1953 (there was no archival data for the period 1919-1934).More recent archival figures for the deaths in the Gulag, labor colonies and prisons combined for 1931-1953 were 1.713 million.
En Hitler dus ongeveer 11 miljoen. Naar en macaber gelijkspel…quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Iemand die executeert gaat echter niet naar de goelag. Het aantal Gulagdoden staat los van de executies en dat zijn inderdaad een ~1,8 met hoogste, onrealistische schatting van tot 15 miljoen doden.
[..]
10,6-11,9 miljoen doden lijkt me realistisch qua schatting.
Water is nat.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 22:35 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin is knettergek geworden
quote:🇩🇪 Germany is considering the purchase of up to 2,500 GTK Boxer armored vehicles and 1,000 Leopard 2 tanks worth ¤25 billion, following NATO’s request for Berlin to form seven new combat brigades over the next decade amid growing threats from Russia, Bloomberg reports.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lt65mlb3ws2k
quote:A Ukrainian drone strike has reportedly ignited a fire at a chemical plant in the village of Shebekino, Belgorod region, Russia earlier tonight.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lt64fyti6k2k
quote:'Vruchtbaar' telefoongesprek tussen Trump en Zelensky over oorlog
De Oekraïense president Zelensky heeft naar eigen zeggen een "belangrijk en vruchtbaar" telefoongesprek gevoerd met de Amerikaanse president Trump.
De leiders spraken over mogelijkheden voor luchtverdediging en kwamen overeen "samen te werken aan een betere verdediging van het luchtruim", schrijft Zelensky op X. Ook spraken ze "in detail" over de capaciteiten van de defensie-industrie en gezamenlijke wapenproductie.
"We staan open voor projecten met de Verenigde Staten en denken dat dit van cruciaal belang is voor de veiligheid, vooral op het gebied van drones en aanverwante technologieën", aldus Zelensky.
NOSquote:Van Amerikaanse zijde is het gesprek niet bevestigd. Wel heeft Trump volgens nieuwssite Axios gezegd dat hij Oekraïne wil helpen met de luchtverdediging. Of er concrete afspraken zijn gemaakt is niet duidelijk.
...
Een bron zei tegen Axios dat Trump in het telefoongesprek heeft beloofd om uit te zoeken of er inderdaad wapens worden tegengehouden en om welke wapens dat gaat.
Want de rest van de wereld is altijd zoooooo onschuldig geweest.quote:
https://www.ad.nl/buitenl(...)eroorloven~ac95d2e0/quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Want de rest van de wereld is altijd zoooooo onschuldig geweest.
En nog steeds lopen er mensen met een bord voor hun hoofd. (Of andere belangen die niet het leven in Nederland in positieve zin dienen).quote:Chinese minister tegen EU-buitenlandchef: ‘China kan zich geen Russische nederlaag in Oekraïne veroorloven’
In een opvallend openhartige boodschap aan de Europese Unie heeft de Chinese minister van Buitenlandse Zaken, Wang Yi, gezegd dat China zich geen Russische nederlaag in Oekraïne kan permitteren. De uitspraak viel donderdag tijdens een vier uur durend gesprek met EU-buitenlandchef Kaja Kallas. Dat meldt de South China Morning Post op basis van bronnen.
Ja daar begint het idd wel steeds meer op te lijkenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:00 schreef havanagila het volgende:
[..]
Het was geen fijne atmosfeer tijdens die bilateraaltje.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 00:00 schreef bleiblei het volgende:
In een opvallend openhartige boodschap aan de Europese Unie heeft de Chinese minister van Buitenlandse Zaken, Wang Yi, gezegd dat China zich geen Russische nederlaag in Oekraïne kan permitteren. De uitspraak viel donderdag tijdens een vier uur durend gesprek met EU-buitenlandchef Kaja Kallas. Dat meldt de South China Morning Post op basis van bronnen.
quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:01 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-niet/75929072.htmlquote:Op zaterdag 5 juli 2025 01:39 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het was geen fijne atmosfeer tijdens die bilateraaltje.
quote:Trump over grote Russische droneaanvallen op Oekraïne: 'Hij wil gewoon mensen doden, dat deugt niet'
Rusland heeft vrijdagavond opnieuw tientallen gevechtsdrones ingezet tegen doelen in Oekraïne, slechts een dag na een vergelijkbare, grootschalige nachtelijke aanval.
In de hoofdstad Kiev was in de avond luchtafweergeschut te horen, terwijl in het zuiden van het land werd gewaarschuwd voor drones afkomstig van de Zwarte Zee.
In meer dan de helft van de Oekraïense regio's gingen luchtalarmen af.
Na de aanval van de vorige nacht zei president Volodimir Zelenski dat Oekraïne met succes onderscheppingsdrones had ingezet tegen Russische aanvalsdrones.
Zelenski kondigde in zijn dagelijkse toespraak op vrijdag aan dat de productie van deze verdedigingsdrones wordt opgevoerd en dat extra dronepiloten worden opgeleid.
Volgens Oekraïne zette Rusland in de nacht van donderdag op vrijdag een recordaantal van 539 drones en elf raketten in, vooral gericht op Kiev.
De Amerikaanse president Donald Trump zei vrijdagavond dat hij "zeer ontevreden" was over zijn telefoongesprek van donderdag met zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin over de oorlog in Oekraïne. "
Het is een zeer lastige situatie.
Hij wil doorgaan tot het bittere einde, gewoon mensen blijven doden, dat deugt niet", zei Trump tegen verslaggevers aan boord van Air Force One.
quote:An earlier report by Russian news agency Interfax said that the government plans to ease the tax burden on Gazprom. Potentially lower taxes on Gazprom may be compensated “appropriating” some profit generated by other gas companies, according to the Interfax report cited by Reuters.
The Russian government has held discussions on a possible tax relief for Gazprom, but no decision has been taken yet, the Reuters’ source said.
The combined net profits of Russia’s oil and gas companies nearly halved in the first quarter from a year earlier, while petroleum revenues for the budget have been falling with the decline in oil prices in recent months, according to data from Russia’s statistics agency Rosstat.
The drop in oil prices, the tightening of Western sanctions, and the stronger Russian ruble have combined to weigh on company profitability.
Every third ruble going into Russia’s budget comes from the oil and gas companies.
The decline in oil prices has reduced Russia’s revenues from oil and gas.
Russia said at the end of April it expects 24% lower revenues from oil and gas this year compared to earlier estimates, following the oil price crash that began in early April and sank the price of its flagship Urals crude close to the $50 per barrel mark.
quote:Bankroet dreigt voor Poetin’s oorlogsindustrie; Russische bankiers vrezen ernstige bankencrisis
Amsterdam- „
Hij wil niet stoppen”, sprak Donald Trump donderdag teleurgesteld na een gesprek met zijn Russische collega Vladimir Poetin over de oorlog in Oekraïne.
Toch is het nog maar de vraag hoelang Moskou zich zijn oorlogszucht nog kan veroorloven.
Poetin speelt voor de buitenwereld mooi weer, maar moest eerder deze week bekendmaken dat het Kremlin vanaf 2026 minder geld uittrekt voor de oorlog.
Steeds meer prominente Russen maken zich dan ook zorgen over de gammele Russische economie.
5 minuten geleden
„We staan op het punt in een recessie te belanden”, meldde Maxim Reshetnikov, de Russische minister van Economische Zaken, onlangs tijdens een paneldiscussie in Sint Petersburg.
En de baas van de Russische centrale bank Elvira Nabiullina waarschuwde dat de economie „voor een noodzakelijke afkoeling staat.
Vredesproces muurvast en Russische agressie op volle toeren: hoe het Kremlin de Oekraïense moraal wil breken
Rusland is bezig met een gigantisch zomeroffensief
Donkere wolken dus boven de Russische economie.
Dat besef is ook doorgedrongen bij Russische bankiers, die steeds ongeruster worden over het groeiende aantal slechte leningen dat ze op de balans hebben staan.
Om de gierende inflatie nog een beetje te beteugelen, is de rente in Rusland hoog (20 procent).
Steeds meer bedrijven kunnen die torenhoge rente op hun leningen niet meer opbrengen.
Dertien van de 78 grootste Russische ondernemingen rapporteerden vorig jaar hun schulden niet meer te kunnen betalen, meer dan een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar.
quote:Kennedy becijferde dat Russische banken tussen juli 2022 en november 2024 een duizelingwekkende 35 biljoen roebel (bijna 380 miljard euro) uitleenden aan Russische bedrijven, een stijging van meer dan 70 procent. Het overgrote deel van die leningen ging naar de wankele defensiebedrijven, die daarvoor dus een rente betaalden die beduidend lager is dan de marktrente.
De banken leggen dus feitelijk toe op die leningen.
Onofficieel staat de staat garant voor die kredieten. De Russische centrale bank heeft echter niet meer de slagkracht die het voor de oorlog had.
De bodem van nationale spaarpot, het Welvaartsfonds, is in zicht en een groot deel van het Russische staatskapitaal, zo'n 300 miljard dollar, staat vast in de VS en Europa.
Bovendien gaat het land gebukt onder de strengste sancties die er ooit tegen een staat genomen zijn en daalt de olieprijs, de kurk waar het land economisch op drijft.
Mocht het tot een bankencrisis komen, dan kan de staat waarschijnlijk slechts beperkt bijspringen, met alle gevolgen van dien.
Russen hebben ervaring met instortende banken en roebels die plotseling niets meer waard zijn.
De financiële chaos van de vroege jaren 90 staat in het collectieve geheugen gegrift.
Het gevaar van een herhaling van een dergelijk scenario kan makkelijk tot een run op de banken leiden.
Daarmee zouden niet alleen de banken ten onder gaan, maar verspeelt de regering ook alle krediet.
Het is een schande. In hindsight hadden we in 2014 al keihard moeten ingrijpen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 07:47 schreef Seeburg54 het volgende:
Dat de wereld zich zo naar de tering laat brengen door zo'n vieze ellendige rat als Poetin. Dat gezwel had lang geleden al tot bloedens toe uitgedrukt moeten worden.
Hoe is het überhaupt mogelijk dat dit allemaal maar kan gebeuren en dat er niet keihard opgetreden wordt? Trump met zijn slappe gezwets, en dan de idioten die gewoon openlijk die kut Russen blijven steunen en ophemelen. Van mij mogen ze allemaal de pleuris krijgen, en snel graag godverdomme.
Hoe zie je het precies voor je dan?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 07:47 schreef Seeburg54 het volgende:
Dat de wereld zich zo naar de tering laat brengen door zo'n vieze ellendige rat als Poetin. Dat gezwel had lang geleden al tot bloedens toe uitgedrukt moeten worden.
Hoe is het überhaupt mogelijk dat dit allemaal maar kan gebeuren en dat er niet keihard opgetreden wordt? Trump met zijn slappe gezwets, en dan de idioten die gewoon openlijk die kut Russen blijven steunen en ophemelen. Van mij mogen ze allemaal de pleuris krijgen, en snel graag godverdomme.
Jij weet ook dat er veel voor de bühne is gedaan wat maatregelen betreft. Doet het Rusland echt pijn? Nee. Daar moet verandering in komen, en ja, misschien groeit daar een nog groter conflict uit. Maar dat gaat toch wel gebeuren, want Rusland gaat op den duur toch all in.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zie je het precies voor je dan?
Bron ADquote:Rusland mag deze oorlog niet verliezen’, benadrukt Chinese minister in 4 uur durend gesprek
China is belangrijk voor onze economie dus zij mogen mensenrechten schenden, landen veroveren, genocides plegen, concentratiekampen hebben ect ect.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 00:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)eroorloven~ac95d2e0/
[..]
En nog steeds lopen er mensen met een bord voor hun hoofd. (Of andere belangen die niet het leven in Nederland in positieve zin dienen).
China heeft net als Rusland wat betreft empathie en menselijkheid achteraan of nooit in de rij gestaan.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:48 schreef HSG het volgende:
[..]
China is belangrijk voor onze economie dus zij mogen mensenrechten schenden, landen veroveren, genocides plegen, concentratiekampen hebben ect ect.
quote:Ukrainian SOF conducted an operation against the Borisoglebsk Air Base in the Voronezh region, Russia. Reportedly, warehouses of glide bombs were struck. The explosions caused additional damage to nearby planes.
https://bsky.app/profile/tendar.bsky.social/post/3lt7be4e7xs2f
quote:NASA Firms maps confirm large-scale fires at the airbase. The base hosts a variety of attack planes such as Su-34, Su-35S and Su-30SM.
Precies, je zou idealiter geen dure en schaarse Patriot-raketten willen gebruiken om Shahed-drones uit de lucht te halen. Het zou mooi zijn als Oekraïne daar zelf counter-drones voor kan fabricerenquote:
Boeiend. Zo lang ik maar aan goedkope spullen kan komen en bovendien is het geen westers land met witte mensen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 10:34 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
China heeft net als Rusland wat betreft empathie en menselijkheid achteraan of nooit in de rij gestaan.
Niet witte mensen zijn mensenrechten niet waard?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 11:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Boeiend. Zo lang ik maar aan goedkope spullen kan komen en bovendien is het geen westers land met witte mensen.
De hele Chinese economie is gebouwd op het hier dumpen van containerladingen vol met goedkope teringzooi van inferieure kwaliteit. Als wij stoppen met die troep kopen is het morgen klaar met China. Nog beter voor het milieu ook.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 11:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Boeiend. Zo lang ik maar aan goedkope spullen kan komen en bovendien is het geen westers land met witte mensen.
Nou ja, waar is bijvoorbeeld de massale verontwaardiging over hoe er met de oeigoeren wordt omgesprongen?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 11:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet witte mensen zijn mensenrechten niet waard?
En dat is er dus mis in de wereld.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 11:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee maar die mogen mensenrechten schenden zolang ze belangrijk zijn voor onze economie.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 11:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet witte mensen zijn mensenrechten niet waard?
Dat kan echt voor niemand een verrassing zijn. China wil die oorlog om Rusland aan zich te binden, de Europeanen druk te houden met Rusland terwijl ze die uitspelen tegen de VS, zodat ze enkel met de VS te maken krijgen als ze Taiwan aanvallen. Ze zullen daar dagelijks juichen om Trump, die hen een handje helpt door de westerse alliantie om zeep te helpen en de Europeanen zo klem te zetten mbt Rusland dat ze de VS nooit meer te hulp kunnen of willen komen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bron AD
https://www.ad.nl/buitenl(...)nd-gesprek~ac95d2e0/
Die verbergen het niet meer.
Dat kan.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 11:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens Fighterbomber zijn er geen kisten verloren gegaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, je hebt net verzonnen dat er een hangar met duizendponders (en zwaarder) is ontploft.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan.
Allen: Ontploft er een hangar vol duizendponders (en zwaarder) wat is dan de kans dat in de buurt geparkeerde voertuigen lakschade (of misschien zelfs deukjes en sterren in de ruiten) oplopen?
Dat ze het hopen is wel duidelijk, maar het lijkt me nogal wishful thinking.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:14 schreef ExTec het volgende:
Hij verzint het niet, oekraine meld het.
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |