Ben gewoon verbijsterd dat ik dit naar mijn hoofd geslingerd krijg, terwijl ik altijd bewondering heb gehad voor de kennis die Achja toebrengt in dit topic, maar blijkbaar krijg je dit naar je hoofd als in discussie wil gaan over de productie van Su-34s.quote:
Ik had gereageerd maar heb de post weggehaald omdat jouw post terecht gedelete was, ik wilde nl. zelf een TR zetten met je "vatnik" beschuldiging.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:23 schreef skysherrif het volgende:
Maar je mag wel gratuit insinueren dat ik blijkbaar hiervoor wel fan was executies. Heel benieuwd waar ik dat ooit gezegd heb.
En blijkbaar is het dus niet naar om een gewonde soldaat aan je motor te hangen.
Het ging me helemaal niet om de executie ansich want daar vind ik ook wel wat van, het gaat mij er om dat jij ondertussen een shitload aan gore gepost hebt met het liefst wat gehihaho erbij.quote:Als je mijn opmerking niet begrijpt heb je een nog grotere plaat voor je kop dan ik dacht. Jij post hier aan de lopende band de meest bloederige filmpjes met het liefst wat gevatte opmerkingen erbij. Maar nu het een Oekraiener betreft vind je het plotseling wel "naar". Is het ooit in je opgekomen dat voor elk filmpje wat jij post er een gelijksoortig filmpje gepost kan worden waarbij een Oekraiener het slachtoffer is?
Heeft er geen reet me te maken.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:
Ben gewoon verbijsterd dat ik dit naar mijn hoofd geslingerd krijg, terwijl ik altijd bewondering heb gehad voor de kennis die Achja toebrengt in dit topic, maar blijkbaar krijg je dit naar je hoofd als in discussie wil gaan over de productie van Su-34s.
Achja so be it.
Toch koos je ervoor om zo op mij te reageren ipv de executie ansich? Blijkbaar was dat belangrijker. De gevolgtrekking dat het dan blijkbaar niet naar is lijkt me niet gek.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had gereageerd maar heb de post weggehaald omdat jouw post terecht gedelete was, ik wilde nl. zelf een TR zetten met je "vatnik" beschuldiging.![]()
Anyway, ik had dit als antwoord op je verhaal:
[..]
Het ging me helemaal niet om de executie ansich want daar vind ik ook wel wat van, het gaat mij er om dat jij ondertussen een shitload aan gore gepost hebt met het liefst wat gehihaho erbij.
https://www.facebook.com/(...)vrnmw4J712LYSguW1telquote:COLONEL SERHIY ZAKHAREVYCH, COMMANDER OF THE 110th SEPARATE MECHANIZED BRIGADE, WAS KILLED IN ACTION TODAY
As a result of an enemy strike, Colonel Serhiy Zakharevych, commander of the 110th Separate Mechanized Brigade named after Brigadier General Marko Bezruchko, was killed in action.
He was a courageous warrior, a true officer and leader, someone whose life others entrusted their own to. Always standing beside his soldiers — not from the safety of headquarters, but on the front lines. Calm, decisive, and principled. A man who held the line not only through orders, but by personal example. He was respected and looked up to. His death is a painful loss for everyone who had the honor of serving alongside him.
At this time, no further details about the circumstances of his death are being disclosed — an official investigation is underway.
Colonel Zakharevych took command of the 110th Brigade in February 2025. Previously, he served as deputy commander of the 33rd Separate Mechanized Brigade, and before that in the 30th Mechanized Brigade and the 1st Separate Tank Brigade.
His experience and leadership became a cornerstone for the brigade during one of the most difficult periods of its existence.
We extend our deepest condolences to his family, comrades, and all who knew and served with Serhiy.
We will not forget. And we will avenge him.
quote:❗️ZELENSKY PROMISED TO RESPOND TO THE RUSSIANS FOR THE DEATH OF THE COMMANDER OF THE 110TH BRIGADE
Colonel Serhiy Zakharevich, commander of the 110th separate mechanized brigade, was killed in a missile strike on Hulyaipol . This was announced by President Volodymyr Zelensky. More than 30 people were injured. There were losses among the military and civilians. "We will definitely respond to the Russians - our soldiers will feel this response at the front," the head of state said.
Een paar posts geleden nog, iets over "uitholling"...quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:40 schreef skysherrif het volgende:
Toch koos je ervoor om zo op mij te reageren ipv de executie ansich? Blijkbaar was dat belangrijker. De gevolgtrekking dat het dan blijkbaar niet naar is lijkt me niet gek.
Als je me direct aanspreekt op een gevatte reactie met die inhoud snap ik dat. Maar ik zou nooit op een dergelijke manier reageren als een Russische krijgsgevangene zo behandeld zou worden, dat zou ik ook naar noemen zoals ik bijvoorbeeld het enige bij mij bekende incident daarin heb genoemd of de clusterbeschieting van Belgorod in 2023.
En ja ik zal vast wel eens een gevatte opmerking hebben gemaakt van een Rus die willens en wetens naar Oekraine gaat voor geld om dat land kapot te maken en dan zelf kapot gaat.
Er is werkelijk niets triester als internettertjes met overgewicht, die zelf nog nooit een wapen vastgehouden hebben, laat staan gevochten, die achter hun veilige laptopje smilies en duimpjes gaan plaatsen bij afbeeldingen van gedode soldaten.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Blijkbaar is het hypocriet om aanvallende Russische soldaten die de meest vreselije oorlogsmisdaden begaan soms met een gevatte opmerking te maken als ze gedood worden in actieve oorlogsvoering tegenover een executie naar te noemen.
Maargoed ik had zijn post blijkbaar verkeerd opgpeat en mijn initiele reactie was dan ook verkeerd en niet goed, het is verwijderd en laten we weer doorgaan met ontopic
Natuurlijk zie ik die ook. Ik zie helaas veel te veel en na 3 jaar veranderd je dat wel (kan je nagaan met de mensen die daar nu vechten en leven). Er is een reden waarom een groot deel van het geld dat ik spaar die kant op stuur.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een paar posts geleden nog, iets over "uitholling"...
Terwijl ik weet dat er vandaag ook een paar Oekraieners van een quad geknald zijn door een drone, je kunt die beelden vast zelf wel vinden. Daar gaat het om. Filmpjes van ontploffende Russen posten laat de realiteit aan de andere kant niet verdwijnen. En ik heb onderussen echt het idee dat dat besef er totaal niet is bij een hoop lui hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet respect hebbne ofzo voor de Russische soldaten odmat zij wel een wapen oppakken en naar een totaal onnodige oorlog vertrekken om het Oekraiense leven tot een hel te maken??quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is werkelijk niets triester als internettertjes met overgewicht, die zelf nog nooit een wapen vastgehouden hebben, laat staan gevochten, die achter hun veilige laptopje smilies en duimpjes gaan plaatsen bij afbeeldingen van gedode soldaten.
Echt. Veel dieper kun je in mijn achting niet zinken.
Maakt niet uit of die soldaten Russen, Duitsers, Engelsen of Israëliërs zijn.
quote:The Pentagon has halted shipments of some air defense missiles and other precision munitions to Ukraine due to worries that U.S. weapons stockpiles have fallen too low.
The decision was driven by the Pentagon’s policy chief, Elbridge Colby, and was made after a review of Pentagon munitions stockpiles, leading to concerns that the total number of artillery rounds, air defense missiles and precision munitions was sinking, according to three people familiar with the issue.
Nee hoor ga vooral door met wat je deed, onthoud wel dat niet iedereen er een even grote fan van is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:23 schreef skysherrif het volgende:
Maargoed verder echt helemaal geen zin meer in deze discussie. Geen zin ook dat het topic op slot gaat. Als de mods mij vragen dergelijke inhoud niet te plaatsen stem ik daar meteen mee in.
Ja, dit mis ik dus ook in de discussie. Het potentiële probleem zit niet in de militaire slagkracht, maar in het gebrek aan politieke eenheid. Ik moet nog zien of wij (of de Spanjaarden, of de Fransen, of wie dan ook) als puntje bij paaltje komt bereid zijn te sterven voor Estland.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat het probleem is dat Rusland zomaar duizenden mensen een meatgrinder in kan sturen. Voor helemaal niets.
En dat geen enkele westerse democratie dat gaat accepteren als dat met hun burgers gebeurt. De coronaprotesten of die van pro-Palestina gaan er niets bij zijn. Als de westerse landen onze kinderen zo de meatgrinder in zouden sturen zoals Rusland dat al tijden doet. Dat is meteen einde van de regering hier.
En daar zit wel een heel groot probleem.
Je ziet hier al een onderstroom dat 5% defensie (of 3,5 plus 1,5 infrastructuur) al belachelijk veel is, en niet nodig en onzin enzo.
We zitten lekker veilig hier.
ja dat gaan ze doen. die twijfel zaaiende onzin is vooral meelopen in het kremlin. zijn we afghanistan al vergeten of uberhaubt alle missie die bondgenoten voor elkaar doen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 00:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dit mis ik dus ook in de discussie. Het potentiële probleem zit niet in de militaire slagkracht, maar in het gebrek aan politieke eenheid. Ik moet nog zien of wij (of de Spanjaarden, of de Fransen, of wie dan ook) als puntje bij paaltje komt bereid zijn te sterven voor Estland.
En of Trump überhaupt wel in actie komt als Rusland Narva binnenvalt om “de onderdrukte Russen te komen helpen”.
"Russia, ashamed of nothing, offended by everything."quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:37 schreef skysherrif het volgende:
Heel interessant trouwens wat er nu gebeurd met de azeris in Rusland en Russen in Azerbaijan.
Vandaag een groot aantal Russen opgepakt in Azerbaijan en omgekeerd vandaag een belangrijke ondernemer uit Azerbaijan opgepakt in Rusland.
Dit alles in reactie op een enorm aantal arrestaties uit wat Rusland claimt dat maffiagroepen van azeris zijn in Rusland.
Benieuwd hoe hoog die spanningen uiteindelijk oplopen
Zeker alsj e ziet hoe Azerbaijna is omgegaan met Russische burgers (medewerkers van OA Russia Today - Azerbaijan)
[ afbeelding ]
[ x ]
En een soort El salvador stijl video van hoe ze zijn opgepakt.
Geen idee, maar dat vragen we ons ook nog steeds af wat betreft de aanval op Oekraïne.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het lijkt me extreem onwaarschijnlijk dat Rusland, dat min of meer vastloopt in Oekraïne, behoefte heeft aan een gelijktijdige oorlog tegen de hele navo aan zijn noord-westflank.
Wat zouden ze daar in hemelsnaam voor voordeel uit halen?
Bange Russenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Meer beelden:
Bekijk deze YouTube-video
En toch durf ik hier geen geld op in te zetten. Ik zou niet verbaasd zijn als de Baltics worden geofferd om een grootschaliger oorlog te voorkomen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 00:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ja dat gaan ze doen. die twijfel zaaiende onzin is vooral meelopen in het kremlin. zijn we afghanistan al vergeten of uberhaubt alle missie die bondgenoten voor elkaar doen.
ook steun Oekraine is vele malen groter dan steun voor welk conflict ooit in europa. wanneer een eu land aangevallen wordt, dan vallen ze echt ons aan, zo zullen heel veel mensen dat voelen.
denk aan covid. en zie de werkelijke steun, kijk naar de vaccinatie cijfers eerste rondes bijv, hoe 95 procent zich aan de regels hield etc.
veel anti covid waren russische bots / propagandisten (de overeenkomsten zie je nu ook nog)
wanneer rusland Bovenste deel van noorwegen inneemt, waarom zouden we dan wel in actie komen, om een grootschaliger oorlog te voorkomen.....quote:Op woensdag 2 juli 2025 06:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En toch durf ik hier geen geld op in te zetten. Ik zou niet verbaasd zijn als de Baltics worden geofferd om een grootschaliger oorlog te voorkomen.
Al hoop ik dat ik ernaast zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |