Klopt, maar het is meer het idee dat Rusland officieel in Dnipro is en blijkbaar redelijk makkelijk die rivier over is gekomen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:24 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou is Dachne daar wel een klein dorp. Op Wikipedia kan ik niet het aantal inwoners nazoeken.
Wist je dat de raion Pokrovsk (van de oblast Donetsk) in 2019 of 2020 geprobeerd heeft om zich ook aan te sluiten bij de oblast Dnipro? Ik weet niet de reden waarom dat toen niet is doorgezet?quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt, maar het is meer het idee dat Rusland officieel in Dnipro is en blijkbaar redelijk makkelijk die rivier over is gekomen.
Dat wist ik niet en weet de reden ook niet, zal vast iets met budgetten te maken hebbe ngehad.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wist je dat de raion Pokrovsk (van de oblast Donetsk) in 2019 of 2020 geprobeerd heeft om zich ook aan te sluiten bij de oblast Dnipro? Ik weet niet de reden waarom dat toen niet is doorgezet?
Ja dat hebben ze inderdaad heel trots zelf gemeld.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat je over je heen roept als je oekraiense lijken (gevangenen wellicht zelfs) onthoofd, op pieken zet en dat gaat filmen.
(155e is 1 van de meest gehate brigades van Rusland door de vele oorlogsmisdaden die ze hebben gepleegd)
Het zou met name fijn zijn als Rusland eens ging proberen met de rest van de moderne wereld mee te doen en een normaal functionerende democratie gaat zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:47 schreef Scjvb het volgende:
Het zou fijn zijn als zowel Trump als andere westerlingen Poetin wat serieuzer namen. Niet om alles goed te praten, maar onder andere op grond van dergelijke misverstanden is m.i. veel ellende uit hoofde van de russen begonnen.
Op welke manier serieus nemen? In hoeverre had het westen anders kunnen handelen op de manier dat Putin een soeverein probeert te annexeren, dan met minimale middelen het soevereine land te steunen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:47 schreef Scjvb het volgende:
Het zou fijn zijn als zowel Trump als andere westerlingen Poetin wat serieuzer namen. Niet om alles goed te praten, maar onder andere op grond van dergelijke misverstanden is m.i. veel ellende uit hoofde van de russen begonnen.
Het grootste probleem (alhoewel Trump ook een probleem is) zijn een paar echte pro Russen in zijn regering.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:44 schreef cosmosis het volgende:
Trump is een zielig mannetje met het kleinste penisje in de wereld, zoals hij omgaat met Putin en de oorlog in UKR, wat een lege brulaap zonder ballen......Bijna te zielig om aandacht aan te besteden...
Vrij duidelijk is, zolang Trump aan de macht is, dient Europa de broek op te houden mbt Ukraine in leven te houden, hopen dat het lukt de komende 3.5 jaar...
Lekker toontje man.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wezenlijke verschil is dat daar de algehele inschatting van was dat het gemakkelijk te winnen zou zijn. Dat geldt niet voor het aanvallen van een NAVO land. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Ik vraag me nog steeds af in hoeverre er een relationeel verband is tussen Trump en Putin (alsin financiele support door Putin, of elk andere desastreuze information Putin heeft om Trump te vernietigen) Wat wel steeds meer duidelijk is is dat Trump nooit Putin durft te beschadigenquote:Op woensdag 2 juli 2025 22:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het grootste probleem (alhoewel Trump ook een probleem is) zijn een paar echte pro Russen in zijn regering.
Zoals Elbrigde Colby
Poetin heeft ook nog een troefkaart want mocht het moeilijk worden dan ontmoeten ze elkaar gewoon IRL. Trump z'n ego strelen en dan krijgt ie weer wat.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:55 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af in hoeverre er een relationeel verband is tussen Trump en Putin (alsin financiele support door Putin, of elk andere desastreuze information Putin heeft om Trump te vernietigen) Wat wel steeds meer duidelijk is is dat Trump nooit Putin durft te beschadigen
quote:Rutte maakt Russische minister Buitenlandse Zaken belachelijk op Amerikaanse tv: 'Nooit iets zinnigs uit zijn mond gekomen’
In een interview op het Amerikaanse Fox News heeft NAVO-leider Mark Rutte de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergej Lavrov, belachelijk gemaakt. Rutte zei dat er sinds Lavrovs aantreden als minister van Buitenlandse Zaken in 2004 niets zinnigs uit zijn mond is gekomen.
Met zijn opmerkingen reageerde Rutte op Lavrovs recente suggestie dat de nieuwe NAVO-doelstelling, vijf procent van het bbp voor defensie-uitgaven, het bondgenootschap van binnenuit zou kunnen laten instorten.
Volgens Rutte is het zinloos om naar Lavrov te luisteren, aangezien deze "al sinds de geboorte van Jezus Christus" in functie is.
Ondertussen erkende Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov dat het stopzetten van wapenleveranties aan Oekraïne het einde van de zogenaamde "speciale militaire operatie" van Rusland zou kunnen versnellen.
Dit terwijl Rusland in 2024 volgens rapporten van het Stockholm International Peace Research Institute ongeveer 7,1 procent van zijn bbp aan militaire uitgaven besteedde.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:27 schreef michaelmoore het volgende:
Rutte mag wel oppassen anders gaat ie binnenkort thee drinken of hij valt uit een raam
https://www.telegraaf.nl/(...)ekomen/75181846.html
[..]
quote:Ondertussen erkende Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov dat het stopzetten van wapenleveranties aan Oekraïne het einde van de zogenaamde "speciale militaire operatie" van Rusland zou kunnen versnellen
Het probleem is dat het beginpunt: "The decision, driven by the Under Secretary of Defense for Policy, is claimed by DoD to be in response to concerns about their own stockpiles." niet wordt weerlegt in de argumentatie.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:40 schreef skysherrif het volgende:
Mustread draadje over de militaire steun die zou worden opgehouden:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik denk niet dat het tegen Trump zijn agenda in gaat. Met deze administratie hoeft Oekraïne niet te verwachten dat er nog enige hulp vanuit de VS komt.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:40 schreef skysherrif het volgende:
Mustread draadje over de militaire steun die zou worden opgehouden:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Tot nu toe lijkt het er sterk op gezien hoe hij zich opstelt/gedraagt.quote:Op woensdag 2 juli 2025 22:55 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af in hoeverre er een relationeel verband is tussen Trump en Putin (alsin financiele support door Putin, of elk andere desastreuze information Putin heeft om Trump te vernietigen) Wat wel steeds meer duidelijk is is dat Trump nooit Putin durft te beschadigen
Rutte is de internationale Johan Derksen in zijn commentaren. Hoe ondiplomatiek kun je zijn?quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:27 schreef michaelmoore het volgende:
Rutte mag wel oppassen anders gaat ie binnenkort thee drinken of hij valt uit een raam
https://www.telegraaf.nl/(...)ekomen/75181846.html
[..]
quote:'Noord-Korea stuurt 30.000 extra soldaten naar Rusland en verdrievoudigt troepenmacht'
Noord-Korea is van plan om tot 30.000 extra troepen naar Rusland te sturen.
Dat meldt CNN op basis van een rapport van Oekraïense functionarissen.
Daarmee zal het aantal Noord-Koreaanse troepen dat voor Rusland langs de frontlinie in Oekraïne vecht verdrievoudigen.
25.000 tot 30.000 soldaten uit Noord-Korea zouden in de komende maanden naar Rusland worden gestuurd.
Dat aantal komt bovenop de 11.000 soldaten die in november 2024 werden gestuurd om Rusland te helpen bij het afslaan van een Oekraïense inval in de regio Koersk.
Van de 11.000 Noord-Koreaanse soldaten die in november 2024 werden ingezet, werden er volgens westerse functionarissen zo'n 4.000 gedood of verwond.
Desondanks is de samenwerking tussen Pyongyang en Moskou sindsdien geïntensiveerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |