Het meest rare is uiteindelijk dat het State department niet mee is genomen in deze beslissing en niet op de hoogte waren en Oekraine dus ook zlef niet op de hoogte was dat leveringen die in polen klaar stonden ineens teruggingen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien denken ze die ergens anders nodig te hebben. Het Oekraïneconflict staat voor de VS simpelweg niet boven aan de lijst qua belangen.
Waarschijnlijk wel ja, het maakt weinig uit. De VS heeft het recht steun aan Oekraïne te bieden of niet langer steun te bieden. Misschien wordt Oekraïne zo teruggepakt omdat Zelenski niet snel genoeg zijn excuses aanbood na het schofferen van Trump in Washington.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het meest rare is uiteindelijk dat het State department niet mee is genomen in deze beslissing en niet op de hoogte waren en Oekraine dus ook zlef niet op de hoogte was dat leveringen die in polen klaar stonden ineens teruggingen.
Dit is heel duidelijk een politieke beslissing geweest, ook als je ziet wat er teruggehouden is.
Dat speelt al milennia een belangrijke rol in de internationale en nationale politiek, de vraag lijkt me dan eerder waarom dat nu niet meer zo zou zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[/b]
Denk je zo weinig van Trump dat hij alleen daar op beleid maakt (al acht ik de kans groot dat Elbridge en Hegseth Trump niet eens hebben ingelicht hierover)
Onzin, ook de VS had het staal op staal principe volledig overboord gegooid en had zijn defensie vnl expeditionair.ingericht. Dat ze het huidige verbruikstempo en de zg. "ijzeren voorraad" niet konden en kunnen handhaven vwas al een tijdje bekend.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:09 schreef klaasweetalles het volgende:
Amerika heeft zoveel oorlogsmateriaal opgebouwd de afgelopen 50 jaar dat het onafgebroken 20 jaar oorlog kan voeren
quote:By the numbers: US missile capacity depleting fast
Our industrial base isn't keeping up with the pace of weapons transfers to Ukraine and Israel
Regardless of the merits or demerits of the Biden administration’s policies on the wars in Ukraine and Gaza and the wider Middle East, it has become clear that the United States has been using and giving away its missiles faster than it can produce them.
It is also clear that from the perspective of missile inventories and production, the United States is far from prepared to engage confidently in a sustained direct conflict with a peer competitor like China.
Nee dus.quote:Dat het nu zogenaamd materiaal tekort,. heel toevallig op dit moment is ongeloofwaardige bullshit verhaal ingegeven door die dwaas van een trump
Hij wil gewoon die Oekrainiers een oor aan naaien
het gaat ze alleen om die grondstoffen in dat land
Twijfel jij aan mij informatiebronnen en aan mij kennis over internationale oorlogsvoering?quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin, ook de VS had het staal op staal principe volledig overboord gegooid en had zijn defensie vnl expeditionair.ingericht. Dat ze het huidige verbruikstempo en de zg. "ijzeren voorraad" niet konden en kunnen handhaven vwas al een tijdje bekend.
[..]
[..]
Nee dus.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:09 schreef klaasweetalles het volgende:
Twijfel jij aan mij informatiebronnen en aan mij kennis over internationale oorlogsvoering?
quote:Dit is een grap.
Duh... Ooit van de "ijzeren voorraad" gehoord?quote:Die oorlog tussen Israël en Iran is gewoon voorbij
het is een strategische keuze van de vs om niet te leveren
Nee, russen hebben gisteren de video ge-post van een aanslag op de deputy dinges dinges in euh melitopol of sevastopol whatever.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:24 schreef skysherrif het volgende:
Sommige onofficiele bronnen melden dat ze de " Deputy Black sea fleet commander " hebben omgebracht in Moskou. Geen Russische bevestiging nog.
IK heb het gevoel dat dat te maken heeft met:
[ afbeelding ]
maar not sure
Die THAADs die ze naar Israel gebracht hadden was al 20% van hun voorraad naar het schijnt. Waarom zou zoiets niet kunnen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ongeloofwaardig verhaal dat vs ineens materieel tekort komt
is gewoon kut smoes verzonnen door trump natuurlijk
quote:Lavrov — Russia’s foreign minister since, what, the birth of Christ? And nothing useful has come out of his mouth since,” — NATO Secretary General Mark Rutte jokes about Russia’s FM
Als dit over de bewering gaat dat het militaire budget omlaag gaat in 2026:quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:34 schreef Digi2 het volgende:
Russia's Shock Announcement
Bekijk deze YouTube-video
Raakt de bodem van de kas in zicht![]()
Russische kranten komen nu ook met zeer slecht economisch nieuws.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:34 schreef Digi2 het volgende:
Russia's Shock Announcement
Bekijk deze YouTube-video
Raakt de bodem van de kas in zicht![]()
Omdat Poetin hoopt nog harde klappen aan Oekraïne uit te kunnen delen. Ook Oekraïne heeft zijn problemen, bijvoorbeeld een tekort aan mannen aan het front en het mogelijke wegvallen van Amerikaanse steun.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Als dit over de bewering gaat dat het militaire budget omlaag gaat in 2026:
Dat kunnen ze nu ook doen, het aangepaste budget voor 2025 ligt bij de duma. Waarom wachten tot 2026?
Dit is waarschijnlijk politiek theater.
Ja, maar waarom het nu al aankondigen??? Dit is vrij gevoelige informatie, en het kremlin heeft een paar dagen geleden nóg meer economische cijfers verborgen gemaakt.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat Poetin hoopt nog harde klappen aan Oekraïne uit te kunnen delen. Ook Oekraïne heeft zijn problemen, bijvoorbeeld een tekort aan mannen aan het front en het mogelijke wegvallen van Amerikaanse steun.
Het korten op het militaire budget wordt pas gedaan als ze echt niet anders kunnen.
https://t.me/severnnyi/4485quote:We were often unfair to him, but only when we took a closer look at other commanders did we understand - he is real, he is truly a Hero of Russia! He accepted the post of Deputy Commander of the Russian Navy, while being the main one for the Marines in the Kursk direction and essentially continued to command the 155th Brigade. Major General, Hero of Russia Mikhail Gudkov. All the same, this information will not be hidden for long and official channels, he was such a bright and outstanding personality. Our condolences to the family and friends of Mikhail Evgenievich, to everyone who knew him
Wat je over je heen roept als je oekraiense lijken (gevangenen wellicht zelfs) onthoofd, op pieken zet en dat gaat filmen.quote:
Nou is Dachne daar wel een klein dorp. Op Wikipedia kan ik niet het aantal inwoners nazoeken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ x ]
Meerdere beelden wijzen uit dat de Russen de rivier bij dachne zijn overgestoken en het eerste dorp in de Dnipropetrovsk oblast. hebben ingenomen.
[ afbeelding ]
Oekraiense dronesponsor Sternenko:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |