SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je er al over nagedacht om te doneren aan Oekraiense eenheden zodat ze kunnen winnnen en jij dat nieuws niet hoeft te zien?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:55 schreef augurk2025 het volgende:
Dit oorlog begint vermoeiend te worden. Gaaaat maar door met dagelijks hetzelfde nieuws
Goed punt. Tijd dat Rusland oprot uit Oekrane.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:55 schreef augurk2025 het volgende:
Dit oorlog begint vermoeiend te worden. Gaaaat maar door met dagelijks hetzelfde nieuws
Allemaal afzwaaiers of verbitterde militairen die buiten het boekje gaan.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:15 schreef skysherrif het volgende:
Dit is Rusland 2025, de nacht ervoor verwoest je een volledig appartementencomplex en dan midden op de dag vernietig je een school in de buurt van Odessa waar leraren aanwezig waren.
Maar daar kunnen de heer Poetin en de democratisch gekozen politici in het verre Moskou niets aan doen.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Allemaal afzwaaiers of verbitterde militairen die buiten het boekje gaan.
Trump is echt de weg kwijt.quote:
Ik ben geen fan van Trump maar die Medvedev is maar een gluiperige aarslikker van Putin, die moet ook gewoon zijn bek dichthouden met zijn grote praatjes iedere keerquote:Op maandag 23 juni 2025 20:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Trump is echt de weg kwijt.
Boos worden omdat iedereen de VS veroordeeld voor een doldwaze aanval.
En dan jankie jankie gaan doen als er wat van wordt gezegd.
Wat had Trump dan verwacht
Dat mensen hem wel even alle wetten lieten breken en oorlog te veroorzaken?
Overigens wel goed als hij iets tegen Rusland zou doen, maar Trump kennende steunt hij liever de terroristen in Rusland en Israel. Om maar vriendjes te houden.
Medvedev is de nar van Poetin, die moeten we gewoon negeren.quote:Op maandag 23 juni 2025 20:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Trump maar die Medvedev is maar een gluiperige aarslikker van Putin, die moet ook gewoon zijn bek dichthouden met zijn grote praatjes iedere keer
Nou, wanneer gaan we ze nou een keer in actie zien, want dit bericht wordt ook elke maand wel een aantal keer gedeeld.quote:
Een wat vreemde opmerking, doelen tot 300km, maar Moskou ligt 450km van de Oekranse grens.quote:
quote:Wie die Nachrichtenagentur PA berichtete, kndigte der britische Premierminister Starmer nach einem Treffen mit dem ukrainischen Prsidenten Selenskyj in London ein neues Rstungsproduktionsabkommen beider Lnder an. Details wurden zunchst nicht bekannt.
Zuvor hatte NATO-Generalsekretr Rutte versichert, die Ukraine knne sich auf weitere Militrhilfe von den Bndnisstaaten verlassen. In diesem Jahr sei bereits Untersttzung im Wert von rund 35 Milliarden Euro zugesagt worden, sagte Rutte vor Beginn des NATO-Gipfels in Den Haag. Im vergangenen Jahr hatten die Alliierten Hilfen von rund 50 Milliarden Euro fr die Ukraine bereitgestellt. Angesichts der Politik von US-Prsident Trump wurde zuletzt befrchtet, dass die USA ihre militrische Untersttzung herunterfahren knnten, um die Ukraine zu einen Waffenstillstand mit Russland zu zwingen.
Diese Nachricht wurde am 24.06.2025 im Programm Deutschlandfunk gesendet.
De NAVO top waar hij geen lid van isquote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:06 schreef Discombobulate het volgende:
De positie van Zelensky is echt wel veel zwakker geworden, je zou verwachten dat hij meer aanwezig zou zijn bij de NAVO top.
Nee, maar je zou verwachten dat er wel een beetje met de regels gespeeld wordt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De NAVO top waar hij geen lid van is
Je moet even de laatste regel ook lezen. Echte bereik ligt rond de 500km.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een wat vreemde opmerking, doelen tot 300km, maar Moskou ligt 450km van de Oekranse grens.
Het is juist vreemd dat hij was uitgenodigd bij deze NAVO-top. Japan, Zuid-Korea en Australi hadden zelf wel door dat ze hier niks te zoeken hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:06 schreef Discombobulate het volgende:
De positie van Zelensky is echt wel veel zwakker geworden, je zou verwachten dat hij meer aanwezig zou zijn bij de NAVO top.
Dat "moet" helemaal niet. En als je het gedrag van Rusland (invasie van Ukraine) als een bedreiging voor de EU (NATO-leden) ziet, is het zelfs logisch.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is juist vreemd dat hij was uitgenodigd bij deze NAVO-top. Japan, Zuid-Korea en Australi hadden zelf wel door dat ze hier niks te zoeken hebben.
Praten over de NAVO moet je loskoppelen aan steun voor Oekrane. En Oekrane is geen NAVO-lid (thans).
Zelensky gaat met Trump praten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is juist vreemd dat hij was uitgenodigd bij deze NAVO-top. Japan, Zuid-Korea en Australi hadden zelf wel door dat ze hier niks te zoeken hebben.
Praten over de NAVO moet je loskoppelen aan steun voor Oekrane. En Oekrane is geen NAVO-lid (thans).
De Oekraine top gister in NL is gecanceld.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik las net wel dat Trump nog met Zelensky gaat zitten. Zou het Witte Huis gezegd hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:07 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De Oekraine top gister in NL is gecanceld.
De delegatie die gistermorgen naar AMS zou komen met de Antonov 26 bleef thuis. Zelensky ging met de UR-ABA door naar de UK. Japan PM Ishiba en de Zuid Koreaanse president Lee komen niet omdat er geen bilateraal gesprek met de POTUS inzit - geweigerd door het Witte huis. Japan zend nu de minister van Buitenlandse zaken en Zuid Korea de Nationale Veiligheids Adviseur.
Naja, je weet hoe ze zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat ik zoiets tegen m'n moeder zei over de oorlog in Joegoslavi toen ik 12/13/14 was.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:55 schreef augurk2025 het volgende:
quote:Op maandag 23 juni 2025 12:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heb je er al over nagedacht om te doneren aan Oekraiense eenheden zodat ze kunnen winnnen en jij dat nieuws niet hoeft te zien?
https://www.sternenkofund.org/en
Succes!
Veel slachtoffers weer...quote:An update on Dnipro. Today’s Russian strike killed 17 people and wounded 200 — including 19 children, regional officials report.
Weet niet of dit een reactie was op momo, maar dit waren geen shaheedsquote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:12 schreef Discombobulate het volgende:
Die Shaheds worden nu echt in gigantische hoeveelheden geproduceerd in Rusland.
Als jij het al zo vermoeiend vindt bedenk je dan eens hoe vermoeiend het voor de mensen in Oekrane wel niet moet zijn.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:55 schreef augurk2025 het volgende:
En iedere keer weer: hoe lang pikt de vn dit nog van een permanent v raad lid?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Weet niet of dit een reactie was op momo, maar dit waren geen shaheeds
Nazi russen besloten op klaarlichte dag een treinstation met iskanders te bombarderen
[ afbeelding ]
En dan op social media als reactie op zelensky in de 2e kamer al die pro russen te zien. Kankergezwel van onze samenleving.
Zolang dit lid van de veiligheidsraad vetorecht heeft helaas.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En iedere keer weer: hoe lang pikt de vn dit nog van een permanent v raad lid?
Ze kunnen een motie indienen in de veiligheidsraad maar dat wordt toch gevetod door Rusland.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer gaan we gvd eens gewoon ingrijpen en die klootzakken het land uitzettenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Behalve dat het antwoord ja is,quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Het gaat steeds slechter. Raakt de luchtverdediging op? In plaats van een paar doden worden het er nu steeds meer +10.
Gast, ze produceren die zo hard als ze kunnen. Volgens schattingen produceren de Russen 40 tot 50 Iskanders per maand. Daarnaast produceren ze ook nog enkele tientallen andere raketten in een maand. Dus de huidige productie zal tussen de 50 a 150 per maand liggen. Daarnaast is een mensenleven weinig waard. We zijn al lang afgestompt de afgelopen 2 a 3 jaar door tientallen doden per dag door staatsgeweld. Het is al lang en breed genormaliseerd met dank aan wat door het leven gaat als 'wereldleiders' en de traditionele media. In deze wereld geldt het recht van de sterkste en de rest is allemaal gewauwel in de lengte.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:55 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel grote ballistische raketten heeft Rusland eigenlijk nog?
quote:🙏 The death toll from the missile attack on Dnipro on June 24 has risen to 19. More than 300 people were injured. In total, 21 people have died in the region.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lsggptrdxs2y
Bron?quote:
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lsgfxbula22y
🔥 A fire at a military unit near the village of Bolshaya Tura in the Trans-Baikal Territory is spreading. Explosions are reportedly increasing.
Mooi. Behoorlijk ver van het front.quote:🔥💥 Chita, Karimsky district, detonation of ammunition on a large territory, where are located army unit 59313-64 military warehouse 1063rd center of material and technical support, army unit 52761 457th engineer and sapper battalion and more!
Dit zei ze op het St Petersburg Economisch Forum. Ze gaf deze waarschuwing vorige week al dacht ik.quote:
Zijn daar ook bewegende beelden van ofzo?quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit zei ze op het St Petersburg Economisch Forum. Ze gaf deze waarschuwing vorige week al dacht ik.
Geen idee, ik heb het gelezen op een nieuwssite.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zijn daar ook bewegende beelden van ofzo?
De hele Russische economie hangt met plakband aan elkaar. Maar gelukkig heeft Poetin per decreet een recessie verboden.quote:
Inderdaad. Was gewoon in het russische nieuws. Heb ik niet gepost, want dit is algemeen bekend inmiddels.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit zei ze op het St Petersburg Economisch Forum. Ze gaf deze waarschuwing vorige week al dacht ik.
Aan het front worden optical fiber drones veel gebruikt. Verder landinwaarts zijn het vooral (categorie) Shaheds.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dit zijn toch die optical fiber drones
dus alleen laserkanon kan werken
Dat beweer ik niet.quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jij denkt dat wij genoeg laserkanonnen hebben of iets met microwaves bursts om 1000 van dit soort drones elke ancht opnieuw uit te schakelen?
Mensen onderschatten echt de nieuwe realiteit van oorlogsvoering.
De innovatie van de Russische longrange drones gaat atm veel te snel voor innovatie in systemen ertegen. Skynex is in principe inderdaad het beste systeem ertegen. Het probleem is echter dat deze drones op 4km hoogte vliegen wat het maximale bereik is van Skynex atm zodra ze "duiken" halen ze een snelheid van 500kilometer per uut.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:03 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Aan het front worden optical fiber drones veel gebruikt. Verder landinwaarts zijn het vooral (categorie) Shaheds.
[..]
Dat beweer ik niet.
Er zullen vast genoeg anti-drone wapens beschikbaar zijn maar dit gaat niet naar Oekrane door verschillende redenen. Landen die deze wapens hebben willen niet de laatste technologie prijsgeven, onder andere. En sowieso zit je nog met een schaalprobleem ja, maar als de wens er was geweest deze systemen te leveren (1,2,3 jaar geleden) was dat ondertussen niet echt een probleem of althans niet zo'n grote probleem als het nu mogelijk zou zijn.
En hoeveel lanceerlocaties zijn er doorgaans betrokken bij zo'n grootschalige drone aanval? Oekrane zou ook de middelen moeten krijgen deze te kunnen bestoken maar ik heb het vermoeden dat Oekrane deze middelen niet heeft, krijgt of beiden onvoldoende.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De innovatie van de Russische longrange drones gaat atm veel te snel voor innovatie in systemen ertegen. Skynex is in principe inderdaad het beste systeem ertegen. Het probleem is echter dat deze drones op 4km hoogte vliegen wat het maximale bereik is van Skynex atm zodra ze "duiken" halen ze een snelheid van 500kilometer per uut.
Reken dan mee dat ze er dus 1000 tegelijk straks kunnen lanceren en als ze deze stockpilen nog veel en veel meer en elk land gaat een enorm probleem hebben.
Baltische staten worden weggevaagd, nu we ook weten dat de Russen inmiddels weer 13.000 raketten ook hebben gestockpiled.
https://www.ft.com/content/ac24e38c-d679-44e5-8d29-ef2f0f815873?
Lanceerlocaties zijn verschillend want je hebt een zeer makkeijk te vervoeren frame die je met een pick up kan vervoeren. Ze worden door heel het land vanaf noord rusland tot aan de krim verstuurd.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En hoeveel lanceerlocaties zijn er doorgaans betrokken bij zo'n grootschalige drone aanval? Oekrane zou ook de middelen moeten krijgen deze te kunnen bestoken maar ik heb het vermoeden dat Oekrane deze middelen niet heeft, krijgt of beiden onvoldoende.
Als je die lanceerlocaties niet kan aanvallen dan gaat geen enkele land op deze planeet ooit honderden drones per dag kunnen tegenhouden.
Wat betreft die innovaties, deze zijn weer te tackelen door een heel netwerk (hoog en laag) in de lucht te hebben die drones uit de lucht kunnen halen voordat zo'n duikvlucht ingezet wordt. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar volgens mij zijn ze er wel mee bezig.
Ik vond de aanval van Oekrane op de Azot fabriek wel een interessante een tijdje terug. Kunstmest fabriek maar dat zijn ook grondstoffen voor explosieven. Als je alle productie van salpeterzuur in rusland kunt vernietigen dan geef je de productie van explosieven een dreun. Het zijn ook geen fabrieken die je zo weer opbouwt. Maar misschien is dat te lange termijn? Het kan ook gemporteerd worden maar dan kun je misschien treinen vernietigenquote:Op woensdag 25 juni 2025 17:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En hoeveel lanceerlocaties zijn er doorgaans betrokken bij zo'n grootschalige drone aanval? Oekrane zou ook de middelen moeten krijgen deze te kunnen bestoken maar ik heb het vermoeden dat Oekrane deze middelen niet heeft, krijgt of beiden onvoldoende.
Als je die lanceerlocaties niet kan aanvallen dan gaat geen enkele land op deze planeet ooit honderden drones per dag kunnen tegenhouden.
Wat betreft die innovaties, deze zijn weer te tackelen door een heel netwerk (hoog en laag) in de lucht te hebben die drones uit de lucht kunnen halen voordat zo'n duikvlucht ingezet wordt. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar volgens mij zijn ze er wel mee bezig.
Daarom zijn ze daar ook uit het anti-landmijnen verdrag gestapt. Door mijnenvelden een blitzkrieg proberen is wat lastig.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:53 schreef skysherrif het volgende:
Ik maak me vooral zorgen in eerste instanties om kleinde lnaden als de baltische staten met hun hoofdstad ook nog eens dicht bij de Russische grens, ik denk niet dat die 1 nacht met duizenden shaheeds en raketten overleven met een snelle grondinvasie daarna.
Ik heb de indruk dat desondanks die drones vrij gecentraliseerd worden afgeschoten.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lanceerlocaties zijn verschillend want je hebt een zeer makkeijk te vervoeren frame die je met een pick up kan vervoeren. Ze worden door heel het land vanaf noord rusland tot aan de krim verstuurd.
De beste oplossing is de Geran fabrieken te bombarderen, wat Oekraine al een paar keer heeft geprobeerd en een paar weken geleden bijna was gelukt (ze hadden een hobbyvliegtuig omgebouwd tot drone met een enorme KAB bom er in)
Ik maak me vooral zorgen in eerste instanties om kleinde lnaden als de baltische staten met hun hoofdstad ook nog eens dicht bij de Russische grens, ik denk niet dat die 1 nacht met duizenden shaheeds en raketten overleven met een snelle grondinvasie daarna.
quote:❗️Putin will not attend the BRICS summit in Brazil due to the ICC arrest warrant, — Reuters reports.
His aide, Yuri Ushakov, said the decision was made over the lack of security guarantees from Brazilian authorities. In 2023, Putin also skipped the BRICS summit in South Africa, for the same reason.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lsgvxdlhv224
Veel mensen overschatten de impact van non nucleaire middelen als ballistische raketten en drones. Niet een beetje maar een zware overschatting. Wie weet komt het door Hollywood die de realiteit zwaar heeft vervormd door de decennia heen want een Europese filmindustrie is haast non-existent. Het zijn devices die gebouwen vernietigen en niet een stad wegvagen in een klap. Je moet een stad continue bombarderen over een periode van tijd om het met de grond gelijk te maken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lanceerlocaties zijn verschillend want je hebt een zeer makkeijk te vervoeren frame die je met een pick up kan vervoeren. Ze worden door heel het land vanaf noord rusland tot aan de krim verstuurd.
De beste oplossing is de Geran fabrieken te bombarderen, wat Oekraine al een paar keer heeft geprobeerd en een paar weken geleden bijna was gelukt (ze hadden een hobbyvliegtuig omgebouwd tot drone met een enorme KAB bom er in)
Kwestie van ouwe RAF documenten uit de tijd van Bomber Harris raadplegen. Een flinke raket met HE om ramen en daken te breken en dan opvolgen met thermiet- en napalm. Kan met drones, maar een raket die op een paar honderd meter hoogte enkele honderden bomblets loslaat veroorzaak je ook veel shit.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:16 schreef Peppert het volgende:
[..]
Veel mensen overschatten de impact van non nucleaire middelen als ballistische raketten en drones. Niet een beetje maar een zware overschatting. Wie weet komt het door Hollywood die de realiteit zwaar heeft vervormd door de decennia heen want een Europese filmindustrie is haast non-existent. Het zijn devices die gebouwen vernietigen en niet een stad wegvagen in een klap. Je moet een stad continue bombarderen over een periode van tijd om het met de grond gelijk te maken.
Die uitzondering heeft Mongoli al gemaakt. Zonder enige consequentie.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Terecht hij is gedaagd en dan moet je voorkomen. Geen uitzonderingen.
Ik denk dat je onderschat wat een barrage van duizenden geran 2s ondersteund met kinzhals, kalibrs en noem maar op gecombineerd met een spervuur aan TOS systemen en FAB bommen op de grens doen met een land zo klein als Estland.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:16 schreef Peppert het volgende:
[..]
Veel mensen overschatten de impact van non nucleaire middelen als ballistische raketten en drones. Niet een beetje maar een zware overschatting. Wie weet komt het door Hollywood die de realiteit zwaar heeft vervormd door de decennia heen want een Europese filmindustrie is haast non-existent. Het zijn devices die gebouwen vernietigen en niet een stad wegvagen in een klap. Je moet een stad continue bombarderen over een periode van tijd om het met de grond gelijk te maken.
Past in hetzelfde rijtje als Hongarijequote:Op woensdag 25 juni 2025 18:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die uitzondering heeft Mongoli al gemaakt. Zonder enige consequentie.
Als je een oorlogsfabriek in Rusland, en vooral het oosterse deel, wil uitschakelen dan is er weinig anders zo effectief als een ballistische raket. En niemand wil deze aan Oekrane leveren omdat derde wereldoorlog, dus moeten ze het zelf maken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:16 schreef Peppert het volgende:
[..]
Wat je zegt geloof ik wel maar op deze schaal hebben we in Oekrane nog geen aanval gezien. Wat betekent dat de Russen het (nog) niet kunnen, omdat ze het zeker weten wel hadden gedaan anders. Desondanks behalen de Russen nu op een gegeven moment wel hetzelfde effect in Oekrane maar dus over een langere tijdsperiode uitgesmeerd. Dat gaat ze in de Baltische staten niet lukken, omdat de NAVO in tegenstelling tot Oekrane zo ongeveer alles in Rusland kan raken en uitschakelen wat ze wil (met alle risico's van dien).quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat wat een barrage van duizenden geran 2s ondersteund met kinzhals, kalibrs en noem maar op gecombineerd met een spervuur aan TOS systemen en FAB bommen op de grens doen met een land zo klein als Estland.
Mijnenvelden zijn extreem belangrijk, maar ook allerminst onoverkomelijk, genoeg systemen die een mijnenveld wegvagen.
Het is niet dat ik niet verwacht dat we een Baltische staat niet zou ondersteunen, het is meer dat ik verwacht dat we problemen hebben om het voor ze terug te veroveren.
Die maken ze inmiddels toch zelf? Alleen het bereik is (nog) beperkt tot 300-500km ofzo.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:32 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je een oorlogsfabriek in Rusland, en vooral het oosterse deel, wil uitschakelen dan is er weinig anders zo effectief als een ballistische raket. En niemand wil deze aan Oekrane leveren omdat derde wereldoorlog, dus moeten ze het zelf maken.
Je hoeft mij absoluut niet te geloven, ik ben hier ook geen technisch expert in. Maar dit is precies waar de experts bang voor zijn en waarom er overal de noodklok wordt geluid.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat je zegt geloof ik wel maar op deze schaal hebben we in Oekrane nog geen aanval gezien. Wat betekent dat de Russen het (nog) niet kunnen, omdat ze het zeker weten wel hadden gedaan anders. Desondanks behalen de Russen nu op een gegeven moment wel hetzelfde effect in Oekrane maar dus over een langere tijdsperiode uitgesmeerd. Dat gaat ze in de Baltische staten niet lukken, omdat de NAVO in tegenstelling tot Oekrane zo ongeveer alles in Rusland kan raken en uitschakelen wat ze wil (met alle risico's van dien).
Je moet idd niet teveel geloven van wat Anton Gerachenko tweet.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:28 schreef Adrie072 het volgende:
Je gelooft het af en toe echt niet....
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lsgewgk4n22e
haha zag toevallig vandaag wel een mooie die hier op lijkt, even uploadenquote:Op woensdag 25 juni 2025 19:28 schreef Adrie072 het volgende:
quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:28 schreef Adrie072 het volgende:
Want deze ging dus niet op zijn bek?quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet idd niet teveel geloven van wat Anton Gerachenko tweet.
Best wel een goede biem.quote:🔥 Chita, ammunition warehouse is still burning and detonating.
quote:1/ Russian commanders have falsely declared potentially thousands of missing and dead soldiers to be deserters, as well as using such declarations for extortion. Relatives say they are being deprived of compensation payments and accuse commanders of concealing their losses. ⬇️
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lsh727dcqk2t
quote:2/ Huge numbers of Russians have gone missing during the war in Ukraine. According to the Russian journalist Anastasia Kashevarova, who has campaigned for more to be done to find the missing, 99% of them will have died on the front line but have not been recovered.
quote:3/ There has been a huge increase in the number of lawsuits filed in Russian district and garrison military courts to declare a person missing or dead. Mediazona reports that between January and June 2025, there were more than 26,000 such lawsuits.
quote:4/ The numbers for the first six months of this year have already well exceeded those for the whole of 2024, when there were 22,600 lawsuits. Families and the military authorities bring lawsuits to enable a formal declaration of death and the release of compensation.
quote:5/ However, a significant number of Russian soldiers are likely to have been killed by their own side – executed by their commanders, or shot after being wounded, as in an example recounted by the author of the Telegram channel 'Soldatskaya Pravda':
etc. Draadje is aardig lang, compleet met citaten van soldaten die tot deserteur werden verklaard terwijl ze stukgeschoten in het ziekenhuis lagen.quote:6/ "I'm not even talking about those cases when their death was not so much in vain, but in principle unnecessary. Like, for example, that fighter from Storm Z, who was wounded and with his screams and movements revealed his position and was shot by his own people..."
Ik had niets anders verwacht van het 1e tank regiment.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:28 schreef Adrie072 het volgende:
Anastasia volg ik al vanaf het begin. Heeft goed inzicht in juridische en medische vraagstukken. Ze meldde vandaag nog dat het hoofd van de militaire politie in Koersk vermoord is door Russische soldaten. Weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 25 juni 2025 20:51 schreef Ulx het volgende:
Tienduizenden rechtzaken in Rusland om soldaten vermist of doodverklaard te krijgen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
etc. Draadje is aardig lang, compleet met citaten van soldaten die tot deserteur werden verklaard terwijl ze stukgeschoten in het ziekenhuis lagen.
Met 1 MLRS of 2 HIMARS systemen (12 raketten) ploeg je een compleet kaartvierkant (1km2) om.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:16 schreef Peppert het volgende:
Ik denk dat je eea een beetje onderschat...quote:
Dat Trump de oorlog verlengt met zijn vertragende gesodemieter is wel duidelijk. De Russen hadden veel meer schade kunnen hebben als Trump niet achter die loser van een Poetin was blijven staan. Maar als Zelenskyy hem duidelijk heeft kunnen maken dat dat hij daarmee bij de verliezers aanschuift is dat wel iets waar Trump wakker van gaat liggen. Kijk maar naar zijn reactie toen Oekrane de halve Russische bommenwerpervloot opblies.quote:Zelenskyy after meeting with Trump: "We talked about the battlefield. Putin is definitely not winning"
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3lshdjz377s2w
Ik tel de beschadigde toestellen mee.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:38 schreef PluggieOD het volgende:
11 bommenwerpers en 1 transportvliegtuig waren het uiteindelijk.
Geen idee hoe je nu weer bij "de helft van de bommenwerpervloot" komt.
Wat wordt er onder 'blanket' verstaan? Stel dat ik een tankbattalion heb ingegraven gespreid over 1km2, en daar komt een MLRS-salvo op. Hoeveel procent van de tanks is dan uitgeschakeld?quote:Op woensdag 25 juni 2025 21:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met 1 MLRS of 2 HIMARS systemen (12 raketten) ploeg je een compleet kaartvierkant (1km2) om.
[..]
Ik denk dat je eea een beetje onderschat...
Ik heb een aantal keren "slechts" een 107mm raket om de oren/in de buurt gehad in Afghanistan en daar werd je al niet best van. En dan heb je het over een lullig raketje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanaf een sterretje in de ruit of moet er meer aan de hand zijn?quote:
Tellen is moeilijk.quote:
Zou heel interessant zijn als Oekraine deze massaal zou kunnen produceren.quote:The Ukrainian design bureau "Medoid" is developing a Ukrainian analogue of the Russian UMPK kit, the so-called KABu. The kit is already undergoing testing.
Defense Express (https://defence-ua.com/we(...)bki_video-19301.html) obtained video from these tests, where a Ukrainian KAB was dropped from a Su-24 front-line bomber during horizontal flight.
💬 The planning and control module for a 500 kg bomb is of our own development. The developed wings are easily put on the bomb. There are no problems to connect them. Only a few minutes. Domestic enterprises are involved in the production. The navigation module is our own, but now there is a decision to test a new development of one of the leading French companies on our product - to ensure maximum invulnerability and stability in electronic warfare conditions. But there are still some details that we are still forced to import from abroad, - Oleg Vostrykh, a representative of the Medoid Design Bureau, told Defense Express.
As of now, the KAB is performing a planning flight at a distance of 60 kilometers, but solutions are already being developed that will allow it to hit targets at a distance of 80 km.
Supersonisch gaan vliegen met een barst in de voorruit van je TU-22M is misschien niet zo'n goed idee.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vanaf een sterretje in de ruit of moet er meer aan de hand zijn?
Nee, maar het is wel sneller te repareren dan wanneer een toestel vernietigd is.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Supersonisch gaan vliegen met een barst in de voorruit van je TU-22M is misschien niet zo'n goed idee.
Die paar Backfires met oude titels of zonder titels vlogen al 10 jaar niet meer. En de andere 4 die ze raakten vliegen nooit meer.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Supersonisch gaan vliegen met een barst in de voorruit van je TU-22M is misschien niet zo'n goed idee.
En waarmee moeten ze dat dan gaan afgooien?quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:51 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Mogelijk 1 van de eerste beelden van een "ukrofab"
[ afbeelding ]
Nadat we eerder al een video zagen van een vliegtuig die er eentje liet vallen (maar niet waar)
[ afbeelding ]
[..]
Zou heel interessant zijn als Oekraine deze massaal zou kunnen produceren.
Su-24,25,27,mig29 lijkt me?quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En waarmee moeten ze dat dan gaan afgooien?
Als dat natuurlijk het enige gaatje in de romp is.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel sneller te repareren dan wanneer een toestel vernietigd is.
Waarschijnlijk wel. Al stond ik de eerste keer dat ik vlakbij een F-16 stond er van te kijken hoe ruw en bijeengelapt de buitenkant van dat vliegtuig was. Had altijd iets glads verwacht of zo. Maar blijkbaar maakt het niet zoveel uit en kan het best provisorisch gerepareerd worden.quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als dat natuurlijk het enige gaatje in de romp is.
Maar die kans acht ik niet zo heel groot als een drone naast of boven zo'n toestel ontploft. Dan denk ik dat er wel wat meer moet gebeuren dan even naar Carglass gaan. Alles goed controleren bijvoorbeeld. Ook de bekabeling aan de binnenkant. Effe een stukkie gaffertape over de gaatjes plakken is waarschijnlijk niet voldoende. En dat kost gewoon tijd.
Mijn punt is.quote:
Leuk verhaal weer.quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als dat natuurlijk het enige gaatje in de romp is.
Maar die kans acht ik niet zo heel groot als een drone naast of boven zo'n toestel ontploft. Dan denk ik dat er wel wat meer moet gebeuren dan even naar Carglass gaan. Alles goed controleren bijvoorbeeld. Ook de bekabeling aan de binnenkant. Effe een stukkie gaffertape over de gaatjes plakken is waarschijnlijk niet voldoende. En dat kost gewoon tijd.
Bron?quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:13 schreef PluggieOD het volgende:
Ze hebben 15 operationele geraakt waarvan 11 afgeschreven zijn
Meh dat is niet het probleem hoor, ze hebben voorlopig nog actieve vliegtuigen genoeg, munitie is het probleem. Gebruiken nu vooral jdams, maar daar krijgen ze ook maar een handjevol van per maand. Zeker als ze hem relatief veilig op 80km afstand kunnen afvuren is het een handige assett om erbij te hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:10 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Mijn punt is.
Su-27 is extreem uitgedunt. Su-24 idem dito. Dan hebben we het bij beiden over een handje vol FMC (Fully Mission Capable). MiG-29 hebben ze leveranties gekregen,o.a. de Polen, maar die gebruiken ze voornamelijk met Hammer.
Ze hebben simpelweg geen volume kist meer op de F-16 na om dit in te gaan zetten zoals de VKS doet met hun 100+ Su-34s.
Per raket 644 deelladingen holle lading en aangezien het torendak nou net het minst gepantserd is... Dus je schakelt redelijk wat uit.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat wordt er onder 'blanket' verstaan? Stel dat ik een tankbattalion heb ingegraven gespreid over 1km2, en daar komt een MLRS-salvo op. Hoeveel procent van de tanks is dan uitgeschakeld?
Of wanneer het op versterkte opstellingen gevuurd wordt?
Dat is dus 12x644 = ca 7000 ladingen die ontploffen. Zonder bovendekking op 1 km2, dat is 1M m2. Een tank is ca 30 m2 oppervlak. Dus met 50 tanks is 1500m2 tank. Er valt 1 granaat per 150m2 dus de kans op raken is 1/5 dan.quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Per raket 644 deelladingen holle lading en aangezien het torendak nou net het minst gepantserd is... Dus je schakelt redelijk wat uit.
Plus de Optics, sensoren en andere vrij cruciale zaken zijn een stuk minder beschermd dan het binnenste van de tank.quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Per raket 644 deelladingen holle lading en aangezien het torendak nou net het minst gepantserd is... Dus je schakelt redelijk wat uit.
Mongoli heeft in deze geen keuze. Het heeft enkel landsgrenzen met China en Rusland en kan enkel onafhankelijk blijven door beide te vriend te houden.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Past in hetzelfde rijtje als Hongarije
Las trouwens wel dat het probleem is met deze dat je ze echt hoog in de lucht moet afwerpen, tegenover de jet propelled varianten van de hammer. Wat eigenlijk het risico misschien inderdaad te hoog maakt tegenover de baten.quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:10 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Mijn punt is.
Su-27 is extreem uitgedunt. Su-24 idem dito. Dan hebben we het bij beiden over een handje vol FMC (Fully Mission Capable). MiG-29 hebben ze leveranties gekregen,o.a. de Polen, maar die gebruiken ze voornamelijk met Hammer.
Ze hebben simpelweg geen volume kist meer op de F-16 na om dit in te gaan zetten zoals de VKS doet met hun 100+ Su-34s.
Ben niet jaloers op die ervaringenquote:Op woensdag 25 juni 2025 21:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met 1 MLRS of 2 HIMARS systemen (12 raketten) ploeg je een compleet kaartvierkant (1km2) om.
[..]
Ik denk dat je eea een beetje onderschat...
Ik heb een aantal keren "slechts" een 107mm raket om de oren/in de buurt gehad in Afghanistan en daar werd je al niet best van. En dan heb je het over een lullig raketje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Dat mag je zeggen ja.quote:
Nee, jij trekt conclusies die er niet zijn. Bovendien ga je compleet voorbij aan het feit dat 1-3 jaar meer dan genoeg tijd is om een chiptekort op te lossen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:41 schreef QAnonn het volgende:
[..]
De meesten hier in dit topic. Als Rusland chips uit wasmachines moet halen dan is een overwinning daarop niet ver weg.
De hele tweet ging over die wasmachines die zouden duiden op de spoedige ineenstorting van Rusland. In 2022.quote:
Die oorlogsindustrie lag toch in puin en zou nooit meer op gang komen door de sancties? Volgens mij zijn de doelen van Rusland ongewijzigd en is daar altijd open over gecommuniceerd.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, jij trekt conclusies die er niet zijn. Bovendien ga je compleet voorbij aan het feit dat 1-3 jaar meer dan genoeg tijd is om een chiptekort op te lossen.
De rus oorlogsindustrie draait nu op volle toeren, de situatie is veranderd. Ook zijn de russen meer open over hun doelen.
"Waar de russische soldaat hun voet rust, is russisch grondgebied".
Wat zijn de doelen van Rusland dan?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die oorlogsindustrie lag toch in puin en zou nooit meer op gang komen door de sancties? Volgens mij zijn de doelen van Rusland ongewijzigd en is daar altijd open over gecommuniceerd.
Ze hebben denk ik de "hulp" (Rusland betaalt er gewoon voor) van China niet meegerekend of flink onderschat. Een hele hoop Westerse dingen daar zijn vervangen door Chinees spul. Niet altijd even succesvol (zie bijv. de erbarmelijke situatie van de automarkt in Rusland op het moment) maar vaak ook wel. Veruit het meeste Westerse spul kun je prima vervangen met Chinees spul zonder dat de boel meteen inelkaar stort. Zien we hier in het Westen ook. Uitholling van kwaliteit, ja, maar de boel draait wel gewoon door.quote:
Ja. Zonder China had het er waarschijnlijk anders uitgezien voor Rusland.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze hebben denk ik de "hulp" (Rusland betaalt er gewoon voor) van China niet meegerekend of flink onderschat. Een hele hoop Westerse dingen daar zijn vervangen door Chinees spul. Niet altijd even succesvol (zie bijv. de erbarmelijke situatie van de automarkt in Rusland op het moment) maar vaak ook wel.
Heb je daar een bron van? Wie zei dat?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die oorlogsindustrie lag toch in puin en zou nooit meer op gang komen door de sancties? Volgens mij zijn de doelen van Rusland ongewijzigd en is daar altijd open over gecommuniceerd.
Dat was het doel van de speciale militaire operatie die pakweg een dikke week zou duren?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voorkomen dat Oekraine NAVO-lid wordt
Krim en Donbas bij Rusland
Genoeg EU leiders (zie de tweet van v/d Leijen hierboven) en ook de helft van de users hier op het forum.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Wie zei dat?
quote:Het KAN helemaal niet dat rus met ezeltjes rondloopt!!!!! Anders had oekraine allang op het rode plein gestaan!
Ik denk dat wanneer Putin geweten had waar het zou eindigen hij er nooit aan begonnen was! Ik denk dat hij verwachtte dat het binnen een maandje wel voorbij zou zijn en dat hij dit zou kunnen onderhandelen in ruil voor terugtrekking. Dat viel tegen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat was het doel van de speciale militaire operatie die pakweg een dikke week zou duren?
Die wasmachine discussie en andere details zoals hoeveel vliegtuigen er nou geraakt zijn maakt mij niet uit. Ik had het specifiek over het narratief dat "Oekrane de oorlog zou gaan winnen".quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
De hele tweet ging over die wasmachines die zouden duiden op de spoedige ineenstorting van Rusland. In 2022.
Zelf denk ik helemaal niet dat Rusland de oorlog zo gemakkelijk kan 'winnen'. Het is een stalemate en op termijn boert Rusland toch achteruit.
Fout. Daar was geen enkele sprake van, zowel in 2014 en 2022 niet. Alle NAVO leden moeten akkoord gaan bijv.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh dat narratief. Ik denk dat Oekraine uiteindelijk wel NAVO lid zal worden en Rusland weer terugtrekt uit het grootste deel wat ze nu veroverd hebben. Dus wat dat betreft 'winnen' ze wel .quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Die wasmachine discussie en andere details zoals hoeveel vliegtuigen er nou geraakt zijn maakt mij niet uit. Ik had het specifiek over het narratief dat "Oekrane de oorlog zou gaan winnen".
Want ik heb geen zin dat het hier weer verzandt in conspiracies, over geheimzinnige narratieven van duistere organisaties.
Toch lees ik daar niet wat jij claimt. Dat de industrie nooit meer op gang zou komen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Genoeg EU leiders (zie de tweet van v/d Leijen hierboven) en ook de helft van de users hier op het forum.
Ze zegt letterlijk: The Russian military is taking chips from dishwashers and refrigerators to fix their military hardware, because they ran out of semiconductors.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch lees ik daar niet wat jij claimt. Dat de industrie nooit meer op gang zou komen.
Heb je daar een bron van, van iemand die dat zegt? Of is het meer je eigen gevoel over wat mensen gezegd zouden kunnen hebben?
En wat is het voordeel van Rusland hierbij? Behalve als vuurtrekker dienen?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:44 schreef capricia het volgende:
Ik heb trouwens we een leuke conspiracy:
Rusland gaat de Navo pas aanvallen als China een vijandige move op Taiwan doet.
Dan wil China graag dat haar kleinere broertje, Rusland, deze kant van de Navo bezig gaat houden. Zodat wij daar druk mee zijn.
Daar staat toch niet dat de Russische economie nooit meer op gang gaat komen? Wat jij claimt dat ze zou zeggen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zegt letterlijk: The Russian military is taking chips from dishwashers and refrigerators to fix their military hardware, because they ran out of semiconductors.
Russia's industry is in tatters and its economy on life-support.
This is the price for Putin's trail of death and destruction.
En 'nooit meer' is natuurlijk heel ver in de toekomst. Maar onder Putin met de sancties blijvend in recessie was toch de consensus in 2022.
Stukje Baltics en/of gewoon eeuwige roem en geld en goederen van China.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat is het voordeel van Rusland hierbij? Behalve als vuurtrekker dienen?
Vast wel.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Stukje Baltics en/of gewoon eeuwige roem en geld en goederen van China.
Reken maar dat die twee echt wel gesprekken over invloedssferen en verdeling hebben.
Jij denkt als een Europeaan: dat een oorlog "zin" moet hebben.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat is het voordeel van Rusland hierbij? Behalve als vuurtrekker dienen?
Een oorlog beginnen die je uiteindelijk niet kan winnen brengt je geen grondgebied, aanzien of macht.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Jij denkt als een Europeaan: dat een oorlog "zin" moet hebben.
putin voert oorlog vanwege grondgebied, macht, aanzien, historisch onrecht, etc.
En dit gaat al eeuwenlang zo.
Voor putin scenario: Death by NATO, of dat zwaar afleggen, en dan aan de horigen uit kunnen leggen dat hij echt zijn best heeft gedaan maar uiteindelijk niet tegen die vermaledijde NAVO op kon.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een oorlog beginnen die je uiteindelijk niet kan winnen brengt je geen grondgebied, aanzien of macht.
(wannabe) Dictators lijden vrijwel altijd aan zelfoverschatting. Zie bijv Mussolini (of Crassus).quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een oorlog beginnen die je uiteindelijk niet kan winnen brengt je geen grondgebied, aanzien of macht.
De helft van de users hier. Nou dan neem ik aan dan je vrij makkelijk wat quotes moet kunnen vinden van verschillende users die dit zeggenquote:Op donderdag 26 juni 2025 10:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Genoeg EU leiders (zie de tweet van v/d Leijen hierboven) en ook de helft van de users hier op het forum.
en waarom willen ze dat? Juist, zodat je 'zonder problemen' Oekrane kunnen inlijvenquote:
BMW is verderopquote:Op donderdag 26 juni 2025 10:44 schreef capricia het volgende:
Ik heb trouwens we een leuke conspiracy:
Rusland gaat de Navo pas aanvallen als China een vijandige move op Taiwan doet.
Dan wil China graag dat haar kleinere broertje, Rusland, deze kant van de Navo bezig gaat houden. Zodat wij daar druk mee zijn.
Ja. Op mijn oprit.quote:
Waren ze al begonnen dan?quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Weer een groot russisch offensief dat mislukt is.
Het word tijd dat Rusland all-in gaat. Waar blijven de Amrata's?quote:
Deze propaganda is sinds Trump weer president werd wel los gelaten.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze wachten eerst tot de oude spullen op zijn. Want dat is een slimme strategie.quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het word tijd dat Rusland all-in gaat. Waar blijven de Amrata's?
Die tientallen miljarden is nodig niet per se tegen Rusland, maar om onze veiligheid min of meer te garanderen zonder (zoals de laatste dertig jaar) volledig afhankelijk te zijn van de VS. Onze defensie is de laatste 20-30 jaar stevig verwaarloost (met de gedachte, als er stront aan de knikker is lost de VS het wel op).quote:Op donderdag 26 juni 2025 08:35 schreef QAnonn het volgende:
Echter nu is het narratief 180 gr. gedraaid en dat er tientallen miljarden nodig zijn om ons hiertegen te beschermen; en niemand die serieus vragen stelt hoe snel dit zo kan veranderen? Werden we toen voorgelogen? Of nu? Of in beide gevallen
De VS verkocht het met een "als jullie je legers nou tot COIN politie ombouwen zodat jullie ons kunnen helpen nadat we ergens zijn binnengevallen hebben we daar meer aan dan aan tankdivisies".quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:37 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die tientallen miljarden is nodig niet per se tegen Rusland, maar om onze veiligheid min of meer te garanderen zonder (zoals de laatste dertig jaar) volledig afhankelijk te zijn van de VS. Onze defensie is de laatste 20-30 jaar stevig verwaarloost (met de gedachte, als er stront aan de knikker is lost de VS het wel op).
Dat is vooral het probleem. De VS is nu pas een keer duidelijk dat de Europese houding niet echt de bedoeling is.
Dit klopt. Zie ook Chemenov, Nabuilera, Reshetnikov, Sverbank, etcquote:Op donderdag 26 juni 2025 13:23 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat Rusland gewoon wachten tot de boel instort.
Misschien kan jij geen Engels lezen? Geen idee hoor. Maar je verzint dingen die niets te maken hebben met wat je post.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zegt letterlijk: The Russian military is taking chips from dishwashers and refrigerators to fix their military hardware, because they ran out of semiconductors.
Russia's industry is in tatters and its economy on life-support.
This is the price for Putin's trail of death and destruction.
En 'nooit meer' is natuurlijk heel ver in de toekomst. Maar onder Putin met de sancties blijvend in recessie was toch de consensus in 2022.
Blijkbaar is het raketschild niet perfect.quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:11 schreef LethalNinja het volgende:
Lijkt er op dat het tijd wordt voor een opvolger van Patriot missile system op basis van onderstaande filmpje. Als ik meer bronnen zie die het bevestigen deel ik dat natuurlijk ook.
Bekijk deze YouTube-video
Bij Isral kwamen er natuurlijk ook al diverse malen raketten doorheen. Waren daar ook ook Patriot missile systemen actief (naast de Iron dome?)
quote:Artikel door ANP • 3u •Hongarije wil 'land in oorlog' Oekrane niet in EU
Copyright ANP 2025
BRUSSEL (ANP) - De Hongaarse premier Viktor Orbn wil onder geen beding dat Oekrane toetreedt tot de Europese Unie. "Het probleem is de oorlog", zei Orbn voor het begin van de EU-top. "Als we Oekrane integreren in de EU, integreren we de oorlog in de EU. Ik wil niet in een gemeenschap zitten met een land dat in oorlog is."
De rest van de Europese Unie steunt het traject van Oekrane naar toetreding tot de EU, zoals in een conceptversie van de slotverklaring van EU-leiders nogmaals wordt onderschreven. Daarover wordt tijdens de top gesproken.
Voor toetreding van een nieuwe lidstaat is overeenstemming nodig van alle lidstaten.
Verdrag van Lissabon
"Als een lidstaat van de EU in oorlog is, betekent dit dat de EU in oorlog is. En dat vinden we niet leuk", zei Orbn.
In het Verdrag van Lissabon staat een bepaling dat als een EU-lidstaat wordt aangevallen, andere EU-lidstaten te hulp moeten schieten "en met alle mogelijke middelen bijstand moeten bieden".
EU-lidmaatschap
Oekrane heeft kort na de Russische invasie in februari 2022 het EU-lidmaatschap aangevraagd. Op 23 juni 2022 kreeg Oekrane de status van kandidaat-lidstaat. Het duurt jaren voordat een kandidaat aan alle voorwaarden voor toetreding voldoet.
Een aantal lidstaten wil dat toetredingsproces versnellen. Ook voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen is daar voorstander van.
Nederland hoort niet bij die groep. Wel helpt Nederland Oekrane om te voldoen aan de criteria, op onder meer het gebied van de rechtsstaat en goed bestuur.
Waarom stapt die bolle niet gewoon uit de EU? Misschien kunnen we Hongarije wel ruilen voor Oekrane.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:15 schreef Scjvb het volgende:
Hongarije wil 'land in oorlog' Oekrane niet in EU
https://www.msn.com/nl-nl(...)f86fb586437aa4&ei=17
Wat kan ik zeggen?Hongarije, namelijk ons tweede vaderland vanwege afkomst van mijn uiteraard lieve en dito ambitieuze partner
, ziet 'het een en ander' terecht niet zitten.
Niet omdat het land goedkeurt wat daar allemaal geschiedt onder auspicin van de heer Poetin en volgens meest russische ''barbaarse zienswijzen'', maar de redenen spreken eigenlijk voor zich, mij dunkt!
[..]
Omdat de euro's uit Brussel toch wel erg lekker zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom stapt die bolle niet gewoon uit de EU? Misschien kunnen we Hongarije wel ruilen voor Oekrane.
Gewoon afknijpen tot ie zijn bek houdt.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat de euro's uit Brussel toch wel erg lekker zijn.
Tja het blijft natuurlijk ook wel een kat en muis spel.quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:11 schreef LethalNinja het volgende:
Lijkt er op dat het tijd wordt voor een opvolger van Patriot missile system op basis van onderstaande filmpje. Als ik meer bronnen zie die het bevestigen deel ik dat natuurlijk ook.
Bij Isral kwamen er natuurlijk ook al diverse malen raketten doorheen. Waren daar ook ook Patriot missile systemen actief (naast de Iron dome?)
Hongarije is parasitaire staat, dat leeft van geld uit o.a. Nederland. Afhankelijk van hoe je rekent zijn zij de grootste ontvangers in de EU. Bovendien staat het consequent aan de verkeerde kant van de geschiedenis.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:15 schreef Scjvb het volgende:
Hongarije wil 'land in oorlog' Oekrane niet in EU
https://www.msn.com/nl-nl(...)f86fb586437aa4&ei=17
Wat kan ik zeggen?Hongarije, namelijk ons tweede vaderland vanwege afkomst van mijn uiteraard lieve en dito ambitieuze partner
, ziet m.i. 'het een en ander' terecht niet zitten.
Niet dat het land goedkeurt wat daar allemaal geschiedt onder auspicin van de heer Poetin en volgens meest russische 'barbaarse zienswijzen', maar de redenen spreken eigenlijk voor zich, mij dunkt!
[..]
Het oude vlees moet eerst opquote:Op donderdag 26 juni 2025 13:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze wachten eerst tot de oude spullen op zijn. Want dat is een slimme strategie.
Die gebruiken Thaad, David's sling en Arrow voor lange afstands raketten.quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:11 schreef LethalNinja het volgende:
Goede smaakquote:
Op dit vlak is er echter geen probleem, er is een hele lijst EU-landen tegen Oekrans lidmaatschap van de EU en daar is recent Polen bijgekomen:quote:Op donderdag 26 juni 2025 16:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Hongarije is parasitaire staat, dat leeft van geld uit o.a. Nederland. Afhankelijk van hoe je rekent zijn zij de grootste ontvangers in de EU. Bovendien staat het consequent aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Tijd voor Hongarije om te kiezen: EU geld aannemen, en netjes doen wat er gevraagd wordt, zoals de buren helpen, of ze doen 1956 over.
Tja die zien de taart verder verdeeld worden natuurlijk.quote:Op donderdag 26 juni 2025 17:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op dit vlak is er echter geen probleem, er is een hele lijst EU-landen tegen Oekrans lidmaatschap van de EU en daar is recent Polen bijgekomen:
https://notesfrompoland.c(...)t-foreign-interview/
Nee, dat staat er niet en kun je totaal niet concluderen. De president is persoonlijk tegen, hij is niet de baas van Polen en vertegenwoordigdpolen niet.quote:Op donderdag 26 juni 2025 17:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op dit vlak is er echter geen probleem, er is een hele lijst EU-landen tegen Oekrans lidmaatschap van de EU en daar is recent Polen bijgekomen:
https://notesfrompoland.c(...)t-foreign-interview/
Precies, en daar zit ook een sterke landbouwlobby in uiteraard.quote:Op donderdag 26 juni 2025 17:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja die zien de taart verder verdeeld worden natuurlijk.
De president heeft een vetorecht en vertegenwoordigdt hier wel degelijk de Poolse publieke opinie.quote:Op donderdag 26 juni 2025 17:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet en kun je totaal niet concluderen. De president is persoonlijk tegen, hij is niet de baas van Polen en vertegenwoordigdpolen niet.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat je natuurlijk altijd met meerdere system optreedt. Maar goed, ik weet niet wat ze als planningsgegeven hanteren.quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:51 schreef LXIV het volgende:
Dat is dus 12x644 = ca 7000 ladingen die ontploffen. Zonder bovendekking op 1 km2, dat is 1M m2. Een tank is ca 30 m2 oppervlak. Dus met 50 tanks is 1500m2 tank. Er valt 1 granaat per 150m2 dus de kans op raken is 1/5 dan.
Klopt dat zo? Met bovendekking of andere bescherming wordt het een ander verhaal.
Beetje rare conclusies worden er getrokken, ik weet ook niet zo goed waarom ze 1991 (de 1e Golfoorlog) er bij betrekken want toen was ballistic missile defence nog nooit echt getest. Juist adhv die ervaringen zijn ze de boel gaan verbeteren en zijn er verbeterde missiles ontwikkeld. Daarbij zijn de officiele cijfers vwb de resultaten nog steeds geclassificeerd.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:27 schreef Joppiez het volgende:
Maar ben benieuwd hoe iemand als @:Achja dit beoordeeld?
Het is niet alsof ze al 17 keer dezelfde sancties hebben gedaan hequote:Op vrijdag 27 juni 2025 08:04 schreef QAnonn het volgende:
Het 18e pakket sancties tegen Rusland 🇷🇺is streng.
"Als je 17 keer faalt, zal de 18'de keer werken?
https://x.com/VanEmmerickKris/status/1937881729387122779
Weinig kruisraketten. Opvallend.quote:During the night, Russia launched an air attack on Ukraine, using 371 aerial threats, including over 200 Shahed-type drones, decoys, two Kh-47M2 Kinzhal missiles, and six Kalibr cruise missiles.
Shot down:
359/363 Shahed/decoy drones
0/2 Kinzhal Kh-47M2 ballistic missiles
6/6 Kalibr cruise missiles
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lsl2tnw34k2l
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lskyaf6ios2kquote:‼️A large transfer of equipment and ammunition through Mariupol is being recorded: Russia will soon storm in the Zaporizhzhia direction, — Andryushchenko.
▪️Rostov-Novoazovsk-Mariupol-Polohy / Berdyansk direction. ≈ 7 platforms with armored vehicles. Over 40 trucks with manpower and ammunition;
quote:You may pass by this story. Because habit is a dangerous thing. Even before 2021, many fighters were serving in our unit, and many of them died in a war that most people didn’t even notice. One case is directly related to habit: a soldier, having spent too much time at the contact line, stopped reacting to danger — walked upright, climbed above the parapet, and so on. So when another artillery strike occurred, he didn’t hide in the dugout but tried to determine the direction of fire — relying only on sound. Because of that, he received shrapnel wounds incompatible with life. Most soldiers will understand what I mean. What civilians call “bravery” is often just fatigue and indifference to one’s own life.
Now imagine: Ukraine is a soldier who has been at the contact line for too long. The deaths of relatives and friends have become commonplace. The deaths of children and civilians no longer evoke rage or even fear, as they did at the beginning of the full-scale invasion — they disappear the next day.
And if this no longer provokes emotion — then lost territories, lack of reserves, and lack of rotations also become normalized. Senseless orders and heavy soldier losses become routine as well.
Yes, there are statistics about destroyed enemy forces. There’s even a points system for rewards. But how often is the issue of our own unit losses — killed, wounded, missing — raised at headquarters?
Maybe when the news reports an advance of 100 meters forward, the whole country rejoices: “At least something.” But for me — it’s pain. Because I know how much the unit “paid” for the command “forward-forward.” And anyone with basic math skills understands: this is just temporary eyewash. The number of people is shrinking. Collapse is only a matter of time.
Yes, this is war, and every soldier who takes up arms is ready to give their life for Ukraine and its independence — but not for the promotion of a general before his superior. And every commander should have long understood: if there are no people around who can tell you that you're wrong — that’s a dangerous environment, one that leads to fatal mistakes in decision-making.
Now comes a story. Fictional. From a fictional unit, on which another fictional unit depends — one that is half-encircled and may be fully surrounded. All coincidences are probably NOT accidental.
Chronicle from an exhausted direction. Testimony of a fictional officer of a fictional brigade. But the pain is very real.
From "K" to "V". Then again to "K". Then to "D". No rest, no rotation. In defense – no fortifications. In assault – no reserves. Officers no longer lead into battle — they drag those still standing.
On a section over 5 km — 10, at most 12 fighters. The defense is held by drivers, artillerymen, cooks. But even they have "run out." Only 25% of the original battalion strength remains, most of whom already gave their health earlier, and now serve as bathhouse workers, drivers — because they still want to be useful.
When another battalion burns out, we don’t get reinforcements — we get a “redistribution.” People don’t arrive — they’re smeared across so many holes it’s impossible to count them.
The enemy assaults multiple times a day. Motorcycle waves, armored waves, storm groups of convicts. Our newcomers get five days to adapt. On the sixth — into battle or into the ground.
Orders from above sound like hysteria. “Retake the position!” — which accomplishes nothing. “Launch the assault!” — across a kilometer of open terrain, losing people on the approach. Orders come directly from the top military official of the fictional army.
Reconnaissance? No time. Fire support? Didn’t make it. FPV drones? Not enough for even one company.
Those who should understand the situation better than us — are afraid to look at it. They don’t admit the obvious, because it’s easier to blame the brigade than to tell the truth to the top — even though above them is just one person. It’s easier to report “the situation is under control,” or “the commander of the fictional brigade is lying and hiding people,” than to admit that this control is an illusion, resting on shattered knees and such heavy exhaustion that death seems like salvation from this theater of the absurd.
Fear of the top general paralyzes not only decisions, but also conscience. And in this silence, where there should be courage and truth, only one thing is heard — how to wiggle out, how to shift blame, how to say the right words on time. The situation looks as if someone at the top has already accepted our death, and is now only deciding who will lie in the ground first and in what order.
We see how we are being squeezed. We see what will happen if we fall. Behind us — other fictional brigades, already half-surrounded. We hold not for orders, not for plans — but for those to our left and right, for the brigade that’s still alive.
The commander? He’s with us. But he’s a hostage of orders from another world, where PowerPoint is more important than evacuation.
And now some hypothetical fictional questions:
– How many more "fictional" brigades must be lost before they start listening not to parlor generals but to the front?
– How many more lives must be lost before the top admits: this isn’t “partial understaffing,” it’s a systemic catastrophe?
– Why must we, who “beg on our knees” for a Mavic, follow the orders of those who have everything — except responsibility?
– Why are there more generals afraid of losing position than of losing people?
– Who will answer for those who will never return? Or again — no one?
– Must there be another tragedy before it becomes clear — this war is won not with reports, but with blood and truth?
– And most importantly: will the state ever be able to look us in the eyes — if we ever come back?
quote:LIVE | Kremlin beschuldigt Estland van 'directe dreiging' vanwege NAVO-vliegtuigen
De EU-leiders hebben donderdag ingestemd met de verlenging van alle bestaande sanctiepakketten tegen Rusland. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.
quote:Kremlin beschuldigt Estland van 'directe dreiging' vanwege NAVO-vliegtuigen
Het Kremlin beschuldigt Estland van het vormen van een directe dreiging voor Moskou, nadat het Baltische land heeft aangegeven NAVO-vliegtuigen met nucleaire capaciteit op zijn grondgebied te willen toelaten.
Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov reageerde op een vraag van een journalist van het Russische medium Life, die verwees naar recente uitspraken van de Estse minister van Defensie.
De spanningen tussen Rusland en de Baltische staten — Estland, Letland en Litouwen — zijn verder opgelopen sinds Vladimir Poetin zijn invasie in Oekrane begon.
Maar wat wil deze man dan dat 'de top' eraan gaat doen? De beste Oekrainse soldaten zijn vaak gesneuveld inmiddels. Veel gezonde, hoogopgeleide en jonge mannen hebben asiel in het buitenland of de recruiters omgekocht. De rangen worden gevuld met semi-alfabete dronkaards van het platteland. Daar valt ook met de beste bedoelingen niks aan te doen, dat probleem is voor de top ook niet op te lossen. En dan moet de terugverovering van 1/3 van het grondgebied nog beginnen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:29 schreef skysherrif het volgende:
hold not for orders, not for plans — but for those to our left and right, for the brigade that’s still alive.
The commander? He’s with us. But he’s a hostage of orders from another world, where PowerPoint is more important than evacuation.
And now some hypothetical fictional questions:
– How many more "fictional" brigades must be lost before they start listening not to parlor generals but to the front?
– How many more lives must be lost before the top admits: this isn’t “partial understaffing,” it’s a systemic catastrophe?
– Why must we, who “beg on our knees” for a Mavic, follow the orders of those who have everything — except responsibility?
– Why are there more generals afraid of losing position than of losing people?
– Who will answer for those who will never return? Or again — no one?
– Must there be another tragedy before it becomes clear — this war is won not with reports, but with blood and truth?
Peskov werkt toe naar een rechtvaardiging om aan te vallenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:16 schreef michaelmoore het volgende:
Ruzzia krijgt een natte doos als ze naar Estland kijken
[ afbeelding ]
[..]
[..]
dan moet Oekrane ook een land als Noord Korea gaan zoeken voor kanonnen voerquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat wil deze man dan dat 'de top' eraan gaat doen? De beste Oekrainse soldaten zijn vaak gesneuveld inmiddels. Veel gezonde, hoogopgeleide en jonge mannen hebben asiel in het buitenland of de recruiters omgekocht. De rangen worden gevuld met semi-alfabete dronkaards van het platteland. Daar valt ook met de beste bedoelingen niks aan te doen, dat probleem is voor de top ook niet op te lossen. En dan moet de terugverovering van 1/3 van het grondgebied nog beginnen.
Ze kunnen natuurlijk gewoon recruteren in het buitenland zoals de Russen ook doen. Gewoon betalen. Zijn niet de beste soldaten die je zo krijgt, maar ze zijn onbeperkt voorradig en niemand maakt het wat uit als ze sneuvelenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan moet Oekrane ook een land als Noord Korea gaan zoeken voor kanonnen voer
Ik boek mijn vlucht alvast weg hier.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:16 schreef michaelmoore het volgende:
Ruzzia krijgt een natte doos als ze naar Estland kijken
[ afbeelding ]
[..]
[..]
of heel erg veel autonome drones maken en daar heen sturenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk gewoon recruteren in het buitenland zoals de Russen ook doen. Gewoon betalen. Zijn niet de beste soldaten die je zo krijgt, maar ze zijn onbeperkt voorradig en niemand maakt het wat uit als ze sneuvelen
De eerste test.quote:https://bsky.app/profile/timkmak.bsky.social/post/3lslr4u73ps2t
Here's what we're reading today:
Russia seized a lithium deposit in Donetsk Oblast — one of Ukraine's most valuable assets, important for its partnership with the U.S..
Though the deposit site is only 100 acres, it contains high amounts of lithium vital for tech production.
Dat is niet zozeer het grootste probleem of klacht die er is.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat wil deze man dan dat 'de top' eraan gaat doen? De beste Oekrainse soldaten zijn vaak gesneuveld inmiddels. Veel gezonde, hoogopgeleide en jonge mannen hebben asiel in het buitenland of de recruiters omgekocht. De rangen worden gevuld met semi-alfabete dronkaards van het platteland. Daar valt ook met de beste bedoelingen niks aan te doen, dat probleem is voor de top ook niet op te lossen. En dan moet de terugverovering van 1/3 van het grondgebied nog beginnen.
Vladimir, STOP!quote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
De eerste test.
We zullen zien of Trump de deal hreel snel bij het vuilnis flikkert.
Wat denken jullie? Laat Don the Con zich de kaas van het brood eten door zijn vriendje Vlad?
Gevolgd door het twee weken tijd te geven dat te doen. Daar zal het wel op uitdraaien.quote:
De generaal met de lange schroevendraaier dus. Nee, dat is nooit goed. Hij heeft wel een goede staat van dienst als ik zijn wiki pagina lees.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is niet zozeer het grootste probleem of klacht die er is.
Er zijn overigens heel veel structurele problemen binnen het Oekraiens leger, maar specifiek 1 die je overal hoort terugkomen van artikels van westerse analisten tot noodkreten van ervaren geprezen mensen binnen het leger is dat Syrskyi een enorm slechte invloed is. En dan wat hier ook geschetst wordt, te pas en te onpas beslist de opperbevelhebber van een leger dat een bepaalde loopgraaf koste wat kost terug moet worden ingenomen.
Wat helemaal nergens op slaat als de russen zich daar inmiddels hebben ingegraven en je moet een veld over om daar te komen. De russen kunnen dat doen omdat ze de enorme verliezen kunnen hebben, Oekraine niet. En een opperbehelver moet zich sowieso niet op dat niveau bemoeien.
Ook veel kritiek dat Syrskhi al maanden bezig is Tetkino in te nemen, terwijl even verderop Oekraine ineens 20km land moest prijsgeven in Sumy terwijl er heel nuttige bataljons zich aan het doodlopen waren op Tetkino.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Zegmaar de reden waarom Oekraine zich tot de laatste snik verdedigd en geen zin heeft honderdduizenden vrijgelaaten dronken moordenaars en psychopaten hun land te laten overnemen)
[ Bericht 21% gewijzigd door Jippie op 27-06-2025 16:47:44 ]
Doet dat hele ding niet biem op het eind?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:16 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Holy shit![]()
![]()
![]()
Oekrainse glasvezel drone boort zich in een Noord Koreaanse mlrs en de raketten ervan gaan dwars door de Russische bestuurders![]()
wat een video
Zie dat er een paar nog uit konden springen wel
Ja, alleen lastig te zeggen hoe lang dat moment is tussen de russen die eruit springen en de biemquote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:27 schreef oheng het volgende:
[..]
Doet dat hele ding niet biem op het eind?
Anderhalve maand werk...quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:24 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
De russen bevestigen het
Minstens 2 en misschien zelfs 4 Su-34s minder![]()
quote:The Russian Aerospace Forces have received a new batch of Su-34 strike fighters, as the Chkalov Aircraft Factory in Novosibirsk, Siberia reportedly reaches a major milestone by successfully increasing production of the aircraft to more than double the levels seen before 2022. Production is currently estimated at close to 30 fighters per year, with the fleet expected to reach more than 300 fighters by 2030. Production costs are estimated to be more than 30 percent lower than those of the Su-35 air superiority fighter, and less than two thirds those of the Su-57 fifth generation fighter, making the Su-34 highly affordable to procure in large numbers.
Dat zijn indrukwekkende productiecijfers. En het is(naar het lijkt) ook nog steeds een vrij indrukwekkende kist.quote:
Bizar wel hoe ze dat redden met die sancties. Naar verluidt was alles moeilijker dan een koffiezetapparaat al niet meer te krijgen daar...quote:
Dat artikel heeft het volgens mij niet helemaal juist en maakt die fabriek 30 nieuwe jets in totaal, niet 30 van dit model per jaar!quote:
Rusland doet enorm haar best om haar leger te moderniseren om een klein beetje op hetzelfde niveau te komen als de NAVO en doet er dan ook alles aan om genoeg spul te krijgen ondanks de sancies.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 21:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bizar wel hoe ze dat redden met die sancties. Naar verluidt was alles moeilijker dan een koffiezetapparaat al niet meer te krijgen daar...
Ach.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:05 schreef skysherrif het volgende:
https://defence24.pl/sily(...)-w-rosji-w-2024-roku
Nog een artikel erover even naar het engels vertalen en zo kan je er nog veel meer vinden.
Mogelijk dus in totaal 4 ervan verliezen is een enorme slag voor de Russische productie, vandaar dat Fighterbomber ook niet echt amused is.
Bij mijn weten 1 in mei, 1 in april en dan vorig jaar augustus, 3 in totaal.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ach.
De Oekraieners verloren 2 F-16s en een Su-27 in mei.
Zo houden ze elkaar een beetje in evenwicht.
Enige verschil is dat de Russen nog 150 Su-34s hebben.
Niemand zal ook beweren dat Rusland problemen gaat krijgen dat ze ooit een tekort gaat hebben. Dit gaat meer over de toekomst, als Rusland op dit tempo zulke kostbare nieuwe toestellen gaat verliezen dan is dat zeer belangrijk voor Europa.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Enige verschil is dat de Russen nog 150 Su-34s hebben.
Een handjevol bommenwerpers is in een grootschalige oorlog tussen NAVO en Rusland- Brics+ echt maar klein bier.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niemand zal ook beweren dat Rusland problemen gaat krijgen dat ze ooit een tekort gaat hebben. Dit gaat meer over de toekomst, als Rusland op dit tempo zulke kostbare nieuwe toestellen gaat verliezen dan is dat zeer belangrijk voor Europa.
Dit zijn natuurlijk niet de enige verliezen die ze per jaar hebben, verre van. En dan amper genoeg nieuwe modellen maken om je vloot te moderniseren doet wel echt pjin natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een handjevol bommenwerpers is in een grootschalige oorlog tussen NAVO en Rusland- Brics+ echt maar klein bier.
Waar komt die plus Brics nu vandaan?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een handjevol bommenwerpers is in een grootschalige oorlog tussen NAVO en Rusland- Brics+ echt maar klein bier.
Dat komt nergens vandaan. Dat is toch gewoon al zo.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 23:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waar komt die plus Brics nu vandaan?
Enig land wat rusland zeker gaat helpen als Rusland de Navo aanvalt;Noord Korea, omdat deze een totalitaire maatschappij hebben en mensen daar geen individueel bestaan kunnen leiden. De rest van de zogenaamde Ruslands frienden....
China, waarom? dan waren ze rusland wel bij gesprongen toen poetin meerdere keren smeekte in het begin van de Oorlog. "Het moment om de westere hegamogie te doorbreken is nu...." Niet gebeurd. Sterker nog die is sterker geworden sinds de start van de Oorlog.
Brazilie, geloof je het zelf?
enz....
D
Dat gebeurt ook, er zijn ondertussen 923 niet-Oekranse aan Oekranse zijde gestorven. Het aantal buitenlanders gestorven aan Russische zijde ligt niet veel hoger.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk gewoon recruteren in het buitenland zoals de Russen ook doen. Gewoon betalen. Zijn niet de beste soldaten die je zo krijgt, maar ze zijn onbeperkt voorradig en niemand maakt het wat uit als ze sneuvelen
Toch maar een klein deel van het geheelquote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, er zijn ondertussen 923 niet-Oekranse aan Oekranse zijde gestorven. Het aantal buitenlanders gestorven aan Russische zijde ligt niet veel hoger.
3rd assault heeft een speciaal Zuid Amerika brigade met duizenden chilenen, colombianen, brazilianen etcquote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, er zijn ondertussen 923 niet-Oekranse aan Oekranse zijde gestorven. Het aantal buitenlanders gestorven aan Russische zijde ligt niet veel hoger.
Jouw artikel zegt exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 21:58 schreef skysherrif het volgende:
Dat artikel heeft het volgens mij niet helemaal juist en maakt die fabriek 30 nieuwe jets in totaal, niet 30 van dit model per jaar!
https://en.topcor.ru/5914(...)ovschikov-su-34.html
Kortom, 30 Fullbacks per jaar.quote:Military Watch: Russia More Than Doubles Production of Su-34 Fighter-Bombers
Production is currently estimated at around 30 aircraft per year, with the fleet expected to reach over 2030 units by 300. Production costs are estimated to be 1/3 cheaper than the Su-35 air superiority fighter and 2/3 cheaper than the Su-57 fifth-generation fighter, making the Su-34 very affordable to purchase in large quantities.
nee, lees ook even de andere posts, het wordt best goed bijgehouden hoeveel er gemaakt worden, er is echt een verwarring tussen het volledige aantal en het aantal su34s specifiek die in dat artikel door elkaar gehaald wordenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jouw artikel zegt exact hetzelfde.
[..]
Kortom, 30 Fullbacks per jaar.
Een "expert" die "perhaps more" gebruikt...quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Een "expert" die alle leveringen bijhoudt van alle nieuwe russische fighter jets
Maar niet perhaps more als in 30, perhaps more als in 16 maxquote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een "expert" die "perheps more" gebruikt...
Worden er nou 30 Fullbacks per jaar gebpuwd of niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
nee, lees ook even de andere posts, het wordt best goed bijgehouden hoeveel er gemaakt worden, er is echt een verwarring tussen het volledige aantal en het aantal su34s specifiek die in dat artikel door elkaar gehaald worden
Dus?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar niet perhaps more als in 30, perhaps more als in 16 max
Dus er worden geen 30 su34s gebouwd, er worden 30 moderne Su modellen per jaar gebouwd (su 30, 34, 35, 57)quote:
Het artikel heeft het duidelijk over de Su-34.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dus er worden geen 30 su34s gebouwd, er worden 30 moderne Su modellen per jaar gebouwd (su 30, 34, 35, 57)
Dit zijn voornamelijk Colombianen, er zijn ook al 250 gestorven Colombianen in het conflict, daarnaast 30 Brazlianen en bijvoorbeeld slechts 2 Chilenen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
3rd assault heeft een speciaal Zuid Amerika brigade met duizenden chilenen, colombianen, brazilianen etc
En heel veel goed getrainde colombianen vechten ook in Oekrainse special forces eenheden.
Het aantal Afrikanen komt niet terug in de cijfers, het gaat met name om andere Aziatische landen zoals precies Kazachstanquote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:30 schreef skysherrif het volgende:
Maar Rusland heeft redelijk makkelijk recruteren in Afrika, aangezien ze meer geld over hebben en veel geopolitieke macht hebben met Wagner daar.
En ze sturen ook talloze werkimmigranten van landen als Kazachstan naar het front.
Het artikel klopt niet, elke nieuwe batch wordt gepubliceerd door de Russen. En elke batch is maximaal 3 geweest. Er zijn 6 batches geweest, het absoluut maximale is 18 Su34s, maar er zijn sowieso batches met minder geweest.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het artikel heeft het duidelijk over de Su-34.
En meneer de "expert" heeft het over een levering van "12-14, perhaps more" in 2024. En het artikel wat ik postte (2025) heeft het over "More Than Doubles Production of Su-34 Fighter-Bombers"... Dus wat wil je nou?
Voornamelijk Colombianen ja die zijn veruit het grootst vertegenwoordigd.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit zijn voornamelijk Colombianen, er zijn ook al 250 gestorven Colombianen in het conflict, daarnaast 30 Brazlianen en bijvoorbeeld slechts 2 Chilenen.
Het aantal donkere russische soldaten die ik op beeld heb zien sterven is wel een heel stukje hoger dan 10, maar hoeveel er in totaal nu vechten durf ik ookk niet te zeggen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 01:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het aantal Afrikanen komt niet terug in de cijfers, het gaat met name om andere Aziatische landen zoals precies Kazachstan
Tajikistan 197
Uzbekistan 109
Kazachstan 80
Kyrgyzstan 70
Turkmenistan 27
Sri Lanka 59 en Nepal 73 zijn twee andere grote leveranciers.
Het totaal aantal Afrikaanse slachtoffers is slechts 10.
quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Peskov werkt toe naar een eigen rechtvaardiging om aan te vallen
De data qua aantallen dodelijke slachtoffers is ook niet 100% betrouwbaar, het is eerder een indicatie.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 01:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het aantal donkere russische soldaten die ik op beeld heb zien sterven is wel een heel stukje hoger dan 10, maar hoeveel er in totaal nu vechten durf ik ookk niet te zeggen.
Dat wordt niet slecht bijgehouden, de Russische zijde, aangezien het de zijde is die terreinwinst boekt, weet precies hoeveel slachtoffers er zijn gevallen. We zien dit ook terug bij de aantallen lijken die worden uitgewissed:quote:Het wordt sws heel slecht bijgehouden hoeveel mercs er sterven in het Russisch leger, worden daarom ook niet meegenomen in die schattinge nvan Mediazona. Is echt amper te achterhalen of een Ghanees uit een willekeurig dorp daar is omgekomen.
Of de familie dan ingelicht wordt of niet is een ander verhaal.quote:Russia put 6,060 the overall number of bodies transferred to Ukraine. It also said 78 bodies of Russian soldiers had been repatriated.
Maar publiceert Rusland dan cijfers over dode Mercs uit Afrika?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 01:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De data qua aantallen dodelijke slachtoffers is ook niet 100% betrouwbaar, het is eerder een indicatie.
Verder zijn er de volgende problemen:
1) Er kunnen grote aantallen Afrikanen actief zijn in rustige zones van de frontlinie.
2) Ze kunnen actief zijn in de bevoorrading waarbij minder slachtoffers vallen.
3) Ze worden niet geregistreerd of slecht geregistreerd.
[..]
Dat wordt niet slecht bijgehouden, de Russische zijde, aangezien het de zijde is die terreinwinst boekt, weet precies hoeveel slachtoffers er zijn gevallen. We zien dit ook terug bij de aantallen lijken die worden uitgewissed:
[..]
Of de familie dan ingelicht wordt of niet is een ander verhaal.
Dit komt ook terug in de cijfers over het aantal vermisten, zie dit artikel bijvoorbeeld, waar het aantal vermisten vaak rond de 50.000 wordt gegeven.
Ze betalen ongeveer 19 miljoen Colombiaanse peso per maand, dat is wel interessant inderdaad.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 01:27 schreef skysherrif het volgende:
https://www.kyivpost.com/post/46483
Wat pessimistisch artikel over Colombianen in Oekraine.
https://euromaidanpress.c(...)in-russias-belgorod/
[ afbeelding ]
Deze weer juist met een wat ander beeld.
Oekraine zou hier echt geld in moeten investeren.
Nee, dat gaat altijd via via zie:quote:Op zaterdag 28 juni 2025 01:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar publiceert Rusland dan cijfers over dode Mercs uit Afrika?
Kan ook wel met enige zekerheid zeggen dat die mercs niet in de makkelijke en veilige plekjes terechtkomen
Morgen eens kijken of daar eigenlijk wat info over is.
De sancties hebben Rusland niet op de knien gekregen. Wat toch echt de bedoeling was.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:00 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het is niet alsof ze al 17 keer dezelfde sancties hebben gedaan heLekker onzinwoorden gebruiken, zodat het lijkt alsof je een "gotcha" hebt.
En bron dat de eerste 17 sancties niet hebben gewerkt/niks hebben bewerkstelligd?
Om maar even aan te geven wat het niveau van deze gebruiker is - een reactie direct eronder:
[ link | afbeelding ]
Gediskwalificeerd, volgende.
Als de tweede jaarhelft dezelfde verliescijfers laat zien als de eerste, we hier 2 aannemen, en we dat extrapoleren.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit zijn natuurlijk niet de enige verliezen die ze per jaar hebben, verre van. En dan amper genoeg nieuwe modellen maken om je vloot te moderniseren doet wel echt pjin natuurlijk.
Juist niet die willen blijven slapen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:11 schreef QAnonn het volgende:
In Rome breken protesten uit terwijl Italianen protesteren tegen het herbewapeningsplan van de EU.
Duizenden mensen verzamelen zich op de Piazza Vittorio Emanuele II en verwerpen de Brusselse poging om 800 miljard euro in defensie te steken.
"We moeten die onzin niet”
https://x.com/springfield1952/status/1938670578208219276
Itali wordt wakker
Slapen als je tegen kansloze en onnodige miljarden en miljarden naar defensie bent?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Juist niet die willen blijven slapen.
Dat werd in 2021 ook tegen Oekrane gezegd...quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:41 schreef QAnonn het volgende:
[..]
De bangmakerij heeft goed bij je gewerkt.
Niet echt hoor dit roep ik al voordat ik lid werd van het forum.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:41 schreef QAnonn het volgende:
[..]
De bangmakerij heeft goed bij je gewerkt.
Wat jij wil joh.quote:
Tijd om weer fatsoenlijk bewapende militairen in te zetten voor bewaking, en die mooie bordjes met waarschuwingen terug.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:33 schreef Aether het volgende:
Pro-Palestinian activists in Belgium damage equipment bound for Ukraine
https://english.nv.ua/nat(...)kraine-50525278.html
Jammer om een prima discussie zo af te doen, maar wat jij wil.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 09:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat jij wil joh.
Ik ga hier geen wellus/nietus spelletje spelen.
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:56 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Als de tweede jaarhelft dezelfde verliescijfers laat zien als de eerste, we hier 2 aannemen, en we dat extrapoleren.
Bouwen de Russen op dit moment 3x zoveel Flanker/Fullback varianten dan dat ze verliezen.
Grotendeels van die bricslanden zullen ook aan de navo verkopen, dus er is geen exclusiviteit voorrusland en handel drijven met de navolanden.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat komt nergens vandaan. Dat is toch gewoon al zo.
Er vechten toch al noord-koreanen in chinees materieel? De enige reden waarom Rusland zo makkelijk door kan produceren, oorlog voeren en olie kan verkopen is omdat ze het Brics-verband als backbone hebben.
Refereer je qua materieel aan die golfkarretjes ofzo?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:00 schreef inslagenreuring het volgende:
Er vechten toch al noord-koreanen in chinees materieel?
Vanuit Duitsland, Polen en de balkan ook al dat soort berichten. Met soldaten beveiligen, een aanval op ons materiaal is een aanval op ons als land. Dus ook zodoende beschermen, geen risico nemen en aannemen dat ze bewapend zijn wanneer ze ongeoorloofd een terrein betreden.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:33 schreef Aether het volgende:
Pro-Palestinian activists in Belgium damage equipment bound for Ukraine
https://english.nv.ua/nat(...)kraine-50525278.html
Ja, en je vergeet het VK in deze opsomming.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:34 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Vanuit Duitsland, Polen en de balkan ook al dat soort berichten. Met soldaten beveiligen, een aanval op ons materiaal is een aanval op ons als land. Dus ook zodoende beschermen, geen risico nemen en aannemen dat ze bewapend zijn wanneer ze ongeoorloofd een terrein betreden.
Klopt ja, die vliegvelden waar o.a. Oekrainse piloten hun training volgen waren doelwit van "Palestine Action".quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en je vergeet het VK in deze opsomming.
Het zou me niks verbazen als er bij sommige van deze actiegroepen Rusland invloed zou hebben.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:39 schreef StateOfMind het volgende:
Dus dat pro-pallie tuig is ook pro-Rusland blijkbaar?![]()
Aanval op defensie materieel aanmerken als terreur en hard ingrijpen.
Zowel loony left als loony right:quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:39 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een bullshit plaatje waarschijnlijk nergens op gebaseerd.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:59 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zowel loony left als loony right:
[ afbeelding ]
ook 2 su 34s schijnbaarquote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:44 schreef oheng het volgende:
Het is allang bekend dat rusland al decennialang de financier was van allerlei zogenaamde "vredesbewegingen".
Er zijn trouwens weer 3 helis geraakt op een vliegveld.
Hieronder volgt de discussie of dat 1 of 2 maanden productie is:
quote:’Duitsland blokkeert herstel pijpleiding Nord Stream voor gasimport uit Rusland’
AMSTERDAM - De Duitse regering onderzoekt hoe ze kan voorkomen dat de beschadigde Nord Stream-gaspijpleidingen ooit opnieuw in gebruik worden genomen.
In reactie op berichten dat Amerikaanse en Russische zakenlieden pogingen doen tot heractivering, overweegt Duitsland zijn investeringswetgeving aan te scherpen.
Dat blijkt uit interne correspondentie van het ministerie van Economische Zaken, ingezien door de Financial Times.
De wet zou dan eigendomsveranderingen binnen cruciale infrastructuur, zoals bij Nord Stream, ook kunnen blokkeren als het om bedrijven buiten de EU gaat.
De gaspijpleidingen, eigendom van een Zwitserse entiteit, raakten in 2022 beschadigd door explosies. Sindsdien liggen ze stil.
Maar onder huidige regels kan Berlijn dergelijke eigendomstransacties niet tegenhouden, tenzij er expliciet sprake is van een bedreiging voor de openbare orde of veiligheid.
'Herstel van pijpleiding'
De discussie werd aangewakkerd door berichten dat onder anderen de Amerikaanse investeerder Stephen Lynch plannen heeft om de pijpleiding deels opnieuw te activeren.
Hij werd volgens bronnen op 6 mei uitgenodigd voor een overleg op het Duitse ministerie.
Lynch zou ervan uitgaan dat Europa op termijn weer bereid zal zijn om Russisch gas te kopen.
Hij zou willen volstaan met herstel van slechts n pijpleiding.
Als je een beetje door de facade heen prikt is dat snel zichtbaar. Althans, niet dat het per definitie Rusland is, maar wel dat het georganiseerd en ondersteund is van buitenaf.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als er bij sommige van deze actiegroepen Rusland invloed zou hebben.
Mooi, wegwezen.quote:
Lekker hypocriet, ns2 was buiten Rusland vnl een Duits aangevoerd project. En nu doen ze net of dat niet zo was.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:07 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)usland/74495884.html
[..]
Hoe eerder Duitsland uit z'n bitch modus komt hoe beter.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lekker hypocriet, ns2 was buiten Rusland vnl een Duits aangevoerd project. En nu doen ze net of dat niet zo was.
was een vergissingquote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lekker hypocriet, ns2 was buiten Rusland vnl een Duits aangevoerd project. En nu doen ze net of dat niet zo was.
quote:De Duitse regering benadrukt in haar reactie aan parlementarirs van De Groenen dat er geen overleg op hoog niveau is geweest.
Wel wisselen ambtenaren regelmatig informatie uit met externe partijen, aldus het ministerie.
AfD wenst heropening
Binnen de EU streeft Duitsland naar een algeheel verbod op Nord Stream als onderdeel van het volgende sanctiepakket tegen Rusland.
Maar een akkoord hierover bleef deze week uit vanwege verzet van Slowakije.
beide gebeurt, ze steunen de anarchisten zowel als de facisten omdat het doel is; vernietigen van de liberale wereldorde.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:54 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Klopt ja, die vliegvelden waar o.a. Oekrainse piloten hun training volgen waren doelwit van "Palestine Action".
Wanneer je vervolgens ziet dat dat soort groepen gesponsord worden door communisten als Fergie Chambers die helemaal los gaan op Oekrane.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan betwijfel ik of het een foutje is. Dit zijn groepjes Mikeytt's die bewust alles kapot proberen te maken zolang het resultaat maar is destabilisatie van het westen.
Zijn moedwillige acties van die groepen die nu de palestijnse slachtoffers misbruiken om hun grotere doel te dienen en sympathie te kweken bij de massa.
Toch grappig, aangezien slowakije niks te maken heeft met Nordstream.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was een vergissing
geen gedoe met Ruzzia meer
niet te vertrouwen die Putinsen
De Groenen die willen wel , dat zijn ook ratten he
[..]
Ik denk dat je de pro-rus MAGAts niet te vreten moet willen geven.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een bullshit plaatje waarschijnlijk nergens op gebaseerd.
Neem typisch Amerikaans rechts, dan ga je vrij ver in steun aan Isral maar Rusland wordt daar echt gehaat als commies.
Ach, dat was de inval in Polen van september 1939 ook. Toch houden de Russen bij hoog en laag vol dat WO2 voor hun pas in 1941 begon.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Want als je pro-vrede bent ben je tuig?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:39 schreef StateOfMind het volgende:
Als dat al gaat gebeuren is dat iets wat zich over langere tijd gaat afspelen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland is weer gigantisch de productie van raketten zoals Iskanders aan het opvoeren, nog veel meer dan de afgelopen tijd. Gaan ze instorten? Op zich heel interessant de komende maanden of de economie het gaat redden, maar ik verwacht niet dat het uit elkaar valt.
De pro vrede club is al een halve eeuw vooral anti-NAVO, anti-VS (hier en daar hebben ze een punt).quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want als je pro-vrede bent ben je tuig?
En nee bijna niemand van de pro-vrede groep is pro-Rusland.
Maar anti-terroristen (oftewel anti-Hamas, anti-Israel en anti-Rusland)
Als je pro-Rusland bent (en anti-Oekraine) dan ben je niet bepaald pro-vrede.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want als je pro-vrede bent ben je tuig?
En nee bijna niemand van de pro-vrede groep is pro-Rusland.
Maar anti-terroristen (oftewel anti-Hamas, anti-Israel en anti-Rusland)
Precies. FREE PALESTINE en FUCK UKRAINE. Ze zien hun eigen hypocrisie niet eens.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:35 schreef oheng het volgende:
[..]
De pro vrede club is al een halve eeuw vooral anti-NAVO, anti-VS (hier en daar hebben ze een punt).
Maar, in het algemeen zwijgen ze over de genocides en extreem onrecht van bijv. socialistische en islamitische regimes.
Het contrast is al 50 jaar lang schrijnend. Slechts 1 kant moest zich ontwapenen: het westen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |