Ben niet jaloers op die ervaringenquote:Op woensdag 25 juni 2025 21:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met 1 MLRS of 2 HIMARS systemen (12 raketten) ploeg je een compleet kaartvierkant (1km2) om.
[..]
Ik denk dat je eea een beetje onderschat...
Ik heb een aantal keren "slechts" een 107mm raket om de oren/in de buurt gehad in Afghanistan en daar werd je al niet best van. En dan heb je het over een lullig raketje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Dat mag je zeggen ja.quote:
Nee, jij trekt conclusies die er niet zijn. Bovendien ga je compleet voorbij aan het feit dat 1-3 jaar meer dan genoeg tijd is om een chiptekort op te lossen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:41 schreef QAnonn het volgende:
[..]
De meesten hier in dit topic. Als Rusland chips uit wasmachines moet halen dan is een overwinning daarop niet ver weg.
De hele tweet ging over die wasmachines die zouden duiden op de spoedige ineenstorting van Rusland. In 2022.quote:
Die oorlogsindustrie lag toch in puin en zou nooit meer op gang komen door de sancties? Volgens mij zijn de doelen van Rusland ongewijzigd en is daar altijd open over gecommuniceerd.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, jij trekt conclusies die er niet zijn. Bovendien ga je compleet voorbij aan het feit dat 1-3 jaar meer dan genoeg tijd is om een chiptekort op te lossen.
De rus oorlogsindustrie draait nu op volle toeren, de situatie is veranderd. Ook zijn de russen meer open over hun doelen.
"Waar de russische soldaat hun voet rust, is russisch grondgebied".
Wat zijn de doelen van Rusland dan?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die oorlogsindustrie lag toch in puin en zou nooit meer op gang komen door de sancties? Volgens mij zijn de doelen van Rusland ongewijzigd en is daar altijd open over gecommuniceerd.
Ze hebben denk ik de "hulp" (Rusland betaalt er gewoon voor) van China niet meegerekend of flink onderschat. Een hele hoop Westerse dingen daar zijn vervangen door Chinees spul. Niet altijd even succesvol (zie bijv. de erbarmelijke situatie van de automarkt in Rusland op het moment) maar vaak ook wel. Veruit het meeste Westerse spul kun je prima vervangen met Chinees spul zonder dat de boel meteen inelkaar stort. Zien we hier in het Westen ook. Uitholling van kwaliteit, ja, maar de boel draait wel gewoon door.quote:
Ja. Zonder China had het er waarschijnlijk anders uitgezien voor Rusland.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze hebben denk ik de "hulp" (Rusland betaalt er gewoon voor) van China niet meegerekend of flink onderschat. Een hele hoop Westerse dingen daar zijn vervangen door Chinees spul. Niet altijd even succesvol (zie bijv. de erbarmelijke situatie van de automarkt in Rusland op het moment) maar vaak ook wel.
Heb je daar een bron van? Wie zei dat?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die oorlogsindustrie lag toch in puin en zou nooit meer op gang komen door de sancties? Volgens mij zijn de doelen van Rusland ongewijzigd en is daar altijd open over gecommuniceerd.
Dat was het doel van de speciale militaire operatie die pakweg een dikke week zou duren?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voorkomen dat Oekraine NAVO-lid wordt
Krim en Donbas bij Rusland
Genoeg EU leiders (zie de tweet van v/d Leijen hierboven) en ook de helft van de users hier op het forum.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Wie zei dat?
quote:Het KAN helemaal niet dat rus met ezeltjes rondloopt!!!!! Anders had oekraine allang op het rode plein gestaan!
Ik denk dat wanneer Putin geweten had waar het zou eindigen hij er nooit aan begonnen was! Ik denk dat hij verwachtte dat het binnen een maandje wel voorbij zou zijn en dat hij dit zou kunnen onderhandelen in ruil voor terugtrekking. Dat viel tegen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat was het doel van de speciale militaire operatie die pakweg een dikke week zou duren?
Die wasmachine discussie en andere details zoals hoeveel vliegtuigen er nou geraakt zijn maakt mij niet uit. Ik had het specifiek over het narratief dat "Oekraïne de oorlog zou gaan winnen".quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
De hele tweet ging over die wasmachines die zouden duiden op de spoedige ineenstorting van Rusland. In 2022.
Zelf denk ik helemaal niet dat Rusland de oorlog zo gemakkelijk kan 'winnen'. Het is een stalemate en op termijn boert Rusland toch achteruit.
Fout. Daar was geen enkele sprake van, zowel in 2014 en 2022 niet. Alle NAVO leden moeten akkoord gaan bijv.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voorkomen dat Oekraine NAVO-lid wordt
Krim en Donbas bij Rusland
Oh dat narratief. Ik denk dat Oekraine uiteindelijk wel NAVO lid zal worden en Rusland weer terugtrekt uit het grootste deel wat ze nu veroverd hebben. Dus wat dat betreft 'winnen' ze wel .quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Die wasmachine discussie en andere details zoals hoeveel vliegtuigen er nou geraakt zijn maakt mij niet uit. Ik had het specifiek over het narratief dat "Oekraïne de oorlog zou gaan winnen".
Want ik heb geen zin dat het hier weer verzandt in conspiracies, over geheimzinnige narratieven van duistere organisaties.
Toch lees ik daar niet wat jij claimt. Dat de industrie nooit meer op gang zou komen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Genoeg EU leiders (zie de tweet van v/d Leijen hierboven) en ook de helft van de users hier op het forum.
Ze zegt letterlijk: The Russian military is taking chips from dishwashers and refrigerators to fix their military hardware, because they ran out of semiconductors.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch lees ik daar niet wat jij claimt. Dat de industrie nooit meer op gang zou komen.
Heb je daar een bron van, van iemand die dat zegt? Of is het meer je eigen gevoel over wat mensen gezegd zouden kunnen hebben?
En wat is het voordeel van Rusland hierbij? Behalve als vuurtrekker dienen?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:44 schreef capricia het volgende:
Ik heb trouwens we een leuke conspiracy:
Rusland gaat de Navo pas aanvallen als China een vijandige move op Taiwan doet.
Dan wil China graag dat haar kleinere broertje, Rusland, deze kant van de Navo bezig gaat houden. Zodat wij daar druk mee zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |