SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je er al over nagedacht om te doneren aan Oekraiense eenheden zodat ze kunnen winnnen en jij dat nieuws niet hoeft te zien?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:55 schreef augurk2025 het volgende:
Dit oorlog begint vermoeiend te worden. Gaaaat maar door met dagelijks hetzelfde nieuws
Goed punt. Tijd dat Rusland oprot uit Oekrane.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:55 schreef augurk2025 het volgende:
Dit oorlog begint vermoeiend te worden. Gaaaat maar door met dagelijks hetzelfde nieuws
Allemaal afzwaaiers of verbitterde militairen die buiten het boekje gaan.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:15 schreef skysherrif het volgende:
Dit is Rusland 2025, de nacht ervoor verwoest je een volledig appartementencomplex en dan midden op de dag vernietig je een school in de buurt van Odessa waar leraren aanwezig waren.
Maar daar kunnen de heer Poetin en de democratisch gekozen politici in het verre Moskou niets aan doen.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Allemaal afzwaaiers of verbitterde militairen die buiten het boekje gaan.
Trump is echt de weg kwijt.quote:
Ik ben geen fan van Trump maar die Medvedev is maar een gluiperige aarslikker van Putin, die moet ook gewoon zijn bek dichthouden met zijn grote praatjes iedere keerquote:Op maandag 23 juni 2025 20:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Trump is echt de weg kwijt.
Boos worden omdat iedereen de VS veroordeeld voor een doldwaze aanval.
En dan jankie jankie gaan doen als er wat van wordt gezegd.
Wat had Trump dan verwacht
Dat mensen hem wel even alle wetten lieten breken en oorlog te veroorzaken?
Overigens wel goed als hij iets tegen Rusland zou doen, maar Trump kennende steunt hij liever de terroristen in Rusland en Israel. Om maar vriendjes te houden.
Medvedev is de nar van Poetin, die moeten we gewoon negeren.quote:Op maandag 23 juni 2025 20:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Trump maar die Medvedev is maar een gluiperige aarslikker van Putin, die moet ook gewoon zijn bek dichthouden met zijn grote praatjes iedere keer
Nou, wanneer gaan we ze nou een keer in actie zien, want dit bericht wordt ook elke maand wel een aantal keer gedeeld.quote:
Een wat vreemde opmerking, doelen tot 300km, maar Moskou ligt 450km van de Oekranse grens.quote:
quote:Wie die Nachrichtenagentur PA berichtete, kndigte der britische Premierminister Starmer nach einem Treffen mit dem ukrainischen Prsidenten Selenskyj in London ein neues Rstungsproduktionsabkommen beider Lnder an. Details wurden zunchst nicht bekannt.
Zuvor hatte NATO-Generalsekretr Rutte versichert, die Ukraine knne sich auf weitere Militrhilfe von den Bndnisstaaten verlassen. In diesem Jahr sei bereits Untersttzung im Wert von rund 35 Milliarden Euro zugesagt worden, sagte Rutte vor Beginn des NATO-Gipfels in Den Haag. Im vergangenen Jahr hatten die Alliierten Hilfen von rund 50 Milliarden Euro fr die Ukraine bereitgestellt. Angesichts der Politik von US-Prsident Trump wurde zuletzt befrchtet, dass die USA ihre militrische Untersttzung herunterfahren knnten, um die Ukraine zu einen Waffenstillstand mit Russland zu zwingen.
Diese Nachricht wurde am 24.06.2025 im Programm Deutschlandfunk gesendet.
De NAVO top waar hij geen lid van isquote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:06 schreef Discombobulate het volgende:
De positie van Zelensky is echt wel veel zwakker geworden, je zou verwachten dat hij meer aanwezig zou zijn bij de NAVO top.
Nee, maar je zou verwachten dat er wel een beetje met de regels gespeeld wordt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De NAVO top waar hij geen lid van is
Je moet even de laatste regel ook lezen. Echte bereik ligt rond de 500km.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een wat vreemde opmerking, doelen tot 300km, maar Moskou ligt 450km van de Oekranse grens.
Het is juist vreemd dat hij was uitgenodigd bij deze NAVO-top. Japan, Zuid-Korea en Australi hadden zelf wel door dat ze hier niks te zoeken hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:06 schreef Discombobulate het volgende:
De positie van Zelensky is echt wel veel zwakker geworden, je zou verwachten dat hij meer aanwezig zou zijn bij de NAVO top.
Dat "moet" helemaal niet. En als je het gedrag van Rusland (invasie van Ukraine) als een bedreiging voor de EU (NATO-leden) ziet, is het zelfs logisch.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is juist vreemd dat hij was uitgenodigd bij deze NAVO-top. Japan, Zuid-Korea en Australi hadden zelf wel door dat ze hier niks te zoeken hebben.
Praten over de NAVO moet je loskoppelen aan steun voor Oekrane. En Oekrane is geen NAVO-lid (thans).
Zelensky gaat met Trump praten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is juist vreemd dat hij was uitgenodigd bij deze NAVO-top. Japan, Zuid-Korea en Australi hadden zelf wel door dat ze hier niks te zoeken hebben.
Praten over de NAVO moet je loskoppelen aan steun voor Oekrane. En Oekrane is geen NAVO-lid (thans).
De Oekraine top gister in NL is gecanceld.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik las net wel dat Trump nog met Zelensky gaat zitten. Zou het Witte Huis gezegd hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:07 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De Oekraine top gister in NL is gecanceld.
De delegatie die gistermorgen naar AMS zou komen met de Antonov 26 bleef thuis. Zelensky ging met de UR-ABA door naar de UK. Japan PM Ishiba en de Zuid Koreaanse president Lee komen niet omdat er geen bilateraal gesprek met de POTUS inzit - geweigerd door het Witte huis. Japan zend nu de minister van Buitenlandse zaken en Zuid Korea de Nationale Veiligheids Adviseur.
Naja, je weet hoe ze zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat ik zoiets tegen m'n moeder zei over de oorlog in Joegoslavi toen ik 12/13/14 was.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:55 schreef augurk2025 het volgende:
quote:Op maandag 23 juni 2025 12:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heb je er al over nagedacht om te doneren aan Oekraiense eenheden zodat ze kunnen winnnen en jij dat nieuws niet hoeft te zien?
https://www.sternenkofund.org/en
Succes!
Veel slachtoffers weer...quote:An update on Dnipro. Today’s Russian strike killed 17 people and wounded 200 — including 19 children, regional officials report.
Weet niet of dit een reactie was op momo, maar dit waren geen shaheedsquote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:12 schreef Discombobulate het volgende:
Die Shaheds worden nu echt in gigantische hoeveelheden geproduceerd in Rusland.
Als jij het al zo vermoeiend vindt bedenk je dan eens hoe vermoeiend het voor de mensen in Oekrane wel niet moet zijn.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:55 schreef augurk2025 het volgende:
En iedere keer weer: hoe lang pikt de vn dit nog van een permanent v raad lid?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Weet niet of dit een reactie was op momo, maar dit waren geen shaheeds
Nazi russen besloten op klaarlichte dag een treinstation met iskanders te bombarderen
[ afbeelding ]
En dan op social media als reactie op zelensky in de 2e kamer al die pro russen te zien. Kankergezwel van onze samenleving.
Zolang dit lid van de veiligheidsraad vetorecht heeft helaas.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En iedere keer weer: hoe lang pikt de vn dit nog van een permanent v raad lid?
Ze kunnen een motie indienen in de veiligheidsraad maar dat wordt toch gevetod door Rusland.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer gaan we gvd eens gewoon ingrijpen en die klootzakken het land uitzettenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Behalve dat het antwoord ja is,quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Het gaat steeds slechter. Raakt de luchtverdediging op? In plaats van een paar doden worden het er nu steeds meer +10.
Gast, ze produceren die zo hard als ze kunnen. Volgens schattingen produceren de Russen 40 tot 50 Iskanders per maand. Daarnaast produceren ze ook nog enkele tientallen andere raketten in een maand. Dus de huidige productie zal tussen de 50 a 150 per maand liggen. Daarnaast is een mensenleven weinig waard. We zijn al lang afgestompt de afgelopen 2 a 3 jaar door tientallen doden per dag door staatsgeweld. Het is al lang en breed genormaliseerd met dank aan wat door het leven gaat als 'wereldleiders' en de traditionele media. In deze wereld geldt het recht van de sterkste en de rest is allemaal gewauwel in de lengte.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:55 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel grote ballistische raketten heeft Rusland eigenlijk nog?
quote:🙏 The death toll from the missile attack on Dnipro on June 24 has risen to 19. More than 300 people were injured. In total, 21 people have died in the region.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lsggptrdxs2y
Bron?quote:
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lsgfxbula22y
🔥 A fire at a military unit near the village of Bolshaya Tura in the Trans-Baikal Territory is spreading. Explosions are reportedly increasing.
Mooi. Behoorlijk ver van het front.quote:🔥💥 Chita, Karimsky district, detonation of ammunition on a large territory, where are located army unit 59313-64 military warehouse 1063rd center of material and technical support, army unit 52761 457th engineer and sapper battalion and more!
Dit zei ze op het St Petersburg Economisch Forum. Ze gaf deze waarschuwing vorige week al dacht ik.quote:
Zijn daar ook bewegende beelden van ofzo?quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit zei ze op het St Petersburg Economisch Forum. Ze gaf deze waarschuwing vorige week al dacht ik.
Geen idee, ik heb het gelezen op een nieuwssite.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zijn daar ook bewegende beelden van ofzo?
De hele Russische economie hangt met plakband aan elkaar. Maar gelukkig heeft Poetin per decreet een recessie verboden.quote:
Inderdaad. Was gewoon in het russische nieuws. Heb ik niet gepost, want dit is algemeen bekend inmiddels.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit zei ze op het St Petersburg Economisch Forum. Ze gaf deze waarschuwing vorige week al dacht ik.
Aan het front worden optical fiber drones veel gebruikt. Verder landinwaarts zijn het vooral (categorie) Shaheds.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dit zijn toch die optical fiber drones
dus alleen laserkanon kan werken
Dat beweer ik niet.quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jij denkt dat wij genoeg laserkanonnen hebben of iets met microwaves bursts om 1000 van dit soort drones elke ancht opnieuw uit te schakelen?
Mensen onderschatten echt de nieuwe realiteit van oorlogsvoering.
De innovatie van de Russische longrange drones gaat atm veel te snel voor innovatie in systemen ertegen. Skynex is in principe inderdaad het beste systeem ertegen. Het probleem is echter dat deze drones op 4km hoogte vliegen wat het maximale bereik is van Skynex atm zodra ze "duiken" halen ze een snelheid van 500kilometer per uut.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:03 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Aan het front worden optical fiber drones veel gebruikt. Verder landinwaarts zijn het vooral (categorie) Shaheds.
[..]
Dat beweer ik niet.
Er zullen vast genoeg anti-drone wapens beschikbaar zijn maar dit gaat niet naar Oekrane door verschillende redenen. Landen die deze wapens hebben willen niet de laatste technologie prijsgeven, onder andere. En sowieso zit je nog met een schaalprobleem ja, maar als de wens er was geweest deze systemen te leveren (1,2,3 jaar geleden) was dat ondertussen niet echt een probleem of althans niet zo'n grote probleem als het nu mogelijk zou zijn.
En hoeveel lanceerlocaties zijn er doorgaans betrokken bij zo'n grootschalige drone aanval? Oekrane zou ook de middelen moeten krijgen deze te kunnen bestoken maar ik heb het vermoeden dat Oekrane deze middelen niet heeft, krijgt of beiden onvoldoende.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De innovatie van de Russische longrange drones gaat atm veel te snel voor innovatie in systemen ertegen. Skynex is in principe inderdaad het beste systeem ertegen. Het probleem is echter dat deze drones op 4km hoogte vliegen wat het maximale bereik is van Skynex atm zodra ze "duiken" halen ze een snelheid van 500kilometer per uut.
Reken dan mee dat ze er dus 1000 tegelijk straks kunnen lanceren en als ze deze stockpilen nog veel en veel meer en elk land gaat een enorm probleem hebben.
Baltische staten worden weggevaagd, nu we ook weten dat de Russen inmiddels weer 13.000 raketten ook hebben gestockpiled.
https://www.ft.com/content/ac24e38c-d679-44e5-8d29-ef2f0f815873?
Lanceerlocaties zijn verschillend want je hebt een zeer makkeijk te vervoeren frame die je met een pick up kan vervoeren. Ze worden door heel het land vanaf noord rusland tot aan de krim verstuurd.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En hoeveel lanceerlocaties zijn er doorgaans betrokken bij zo'n grootschalige drone aanval? Oekrane zou ook de middelen moeten krijgen deze te kunnen bestoken maar ik heb het vermoeden dat Oekrane deze middelen niet heeft, krijgt of beiden onvoldoende.
Als je die lanceerlocaties niet kan aanvallen dan gaat geen enkele land op deze planeet ooit honderden drones per dag kunnen tegenhouden.
Wat betreft die innovaties, deze zijn weer te tackelen door een heel netwerk (hoog en laag) in de lucht te hebben die drones uit de lucht kunnen halen voordat zo'n duikvlucht ingezet wordt. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar volgens mij zijn ze er wel mee bezig.
Ik vond de aanval van Oekrane op de Azot fabriek wel een interessante een tijdje terug. Kunstmest fabriek maar dat zijn ook grondstoffen voor explosieven. Als je alle productie van salpeterzuur in rusland kunt vernietigen dan geef je de productie van explosieven een dreun. Het zijn ook geen fabrieken die je zo weer opbouwt. Maar misschien is dat te lange termijn? Het kan ook gemporteerd worden maar dan kun je misschien treinen vernietigenquote:Op woensdag 25 juni 2025 17:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En hoeveel lanceerlocaties zijn er doorgaans betrokken bij zo'n grootschalige drone aanval? Oekrane zou ook de middelen moeten krijgen deze te kunnen bestoken maar ik heb het vermoeden dat Oekrane deze middelen niet heeft, krijgt of beiden onvoldoende.
Als je die lanceerlocaties niet kan aanvallen dan gaat geen enkele land op deze planeet ooit honderden drones per dag kunnen tegenhouden.
Wat betreft die innovaties, deze zijn weer te tackelen door een heel netwerk (hoog en laag) in de lucht te hebben die drones uit de lucht kunnen halen voordat zo'n duikvlucht ingezet wordt. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar volgens mij zijn ze er wel mee bezig.
Daarom zijn ze daar ook uit het anti-landmijnen verdrag gestapt. Door mijnenvelden een blitzkrieg proberen is wat lastig.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:53 schreef skysherrif het volgende:
Ik maak me vooral zorgen in eerste instanties om kleinde lnaden als de baltische staten met hun hoofdstad ook nog eens dicht bij de Russische grens, ik denk niet dat die 1 nacht met duizenden shaheeds en raketten overleven met een snelle grondinvasie daarna.
Ik heb de indruk dat desondanks die drones vrij gecentraliseerd worden afgeschoten.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lanceerlocaties zijn verschillend want je hebt een zeer makkeijk te vervoeren frame die je met een pick up kan vervoeren. Ze worden door heel het land vanaf noord rusland tot aan de krim verstuurd.
De beste oplossing is de Geran fabrieken te bombarderen, wat Oekraine al een paar keer heeft geprobeerd en een paar weken geleden bijna was gelukt (ze hadden een hobbyvliegtuig omgebouwd tot drone met een enorme KAB bom er in)
Ik maak me vooral zorgen in eerste instanties om kleinde lnaden als de baltische staten met hun hoofdstad ook nog eens dicht bij de Russische grens, ik denk niet dat die 1 nacht met duizenden shaheeds en raketten overleven met een snelle grondinvasie daarna.
quote:❗️Putin will not attend the BRICS summit in Brazil due to the ICC arrest warrant, — Reuters reports.
His aide, Yuri Ushakov, said the decision was made over the lack of security guarantees from Brazilian authorities. In 2023, Putin also skipped the BRICS summit in South Africa, for the same reason.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lsgvxdlhv224
Veel mensen overschatten de impact van non nucleaire middelen als ballistische raketten en drones. Niet een beetje maar een zware overschatting. Wie weet komt het door Hollywood die de realiteit zwaar heeft vervormd door de decennia heen want een Europese filmindustrie is haast non-existent. Het zijn devices die gebouwen vernietigen en niet een stad wegvagen in een klap. Je moet een stad continue bombarderen over een periode van tijd om het met de grond gelijk te maken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lanceerlocaties zijn verschillend want je hebt een zeer makkeijk te vervoeren frame die je met een pick up kan vervoeren. Ze worden door heel het land vanaf noord rusland tot aan de krim verstuurd.
De beste oplossing is de Geran fabrieken te bombarderen, wat Oekraine al een paar keer heeft geprobeerd en een paar weken geleden bijna was gelukt (ze hadden een hobbyvliegtuig omgebouwd tot drone met een enorme KAB bom er in)
Kwestie van ouwe RAF documenten uit de tijd van Bomber Harris raadplegen. Een flinke raket met HE om ramen en daken te breken en dan opvolgen met thermiet- en napalm. Kan met drones, maar een raket die op een paar honderd meter hoogte enkele honderden bomblets loslaat veroorzaak je ook veel shit.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:16 schreef Peppert het volgende:
[..]
Veel mensen overschatten de impact van non nucleaire middelen als ballistische raketten en drones. Niet een beetje maar een zware overschatting. Wie weet komt het door Hollywood die de realiteit zwaar heeft vervormd door de decennia heen want een Europese filmindustrie is haast non-existent. Het zijn devices die gebouwen vernietigen en niet een stad wegvagen in een klap. Je moet een stad continue bombarderen over een periode van tijd om het met de grond gelijk te maken.
Die uitzondering heeft Mongoli al gemaakt. Zonder enige consequentie.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Terecht hij is gedaagd en dan moet je voorkomen. Geen uitzonderingen.
Ik denk dat je onderschat wat een barrage van duizenden geran 2s ondersteund met kinzhals, kalibrs en noem maar op gecombineerd met een spervuur aan TOS systemen en FAB bommen op de grens doen met een land zo klein als Estland.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:16 schreef Peppert het volgende:
[..]
Veel mensen overschatten de impact van non nucleaire middelen als ballistische raketten en drones. Niet een beetje maar een zware overschatting. Wie weet komt het door Hollywood die de realiteit zwaar heeft vervormd door de decennia heen want een Europese filmindustrie is haast non-existent. Het zijn devices die gebouwen vernietigen en niet een stad wegvagen in een klap. Je moet een stad continue bombarderen over een periode van tijd om het met de grond gelijk te maken.
Past in hetzelfde rijtje als Hongarijequote:Op woensdag 25 juni 2025 18:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die uitzondering heeft Mongoli al gemaakt. Zonder enige consequentie.
Als je een oorlogsfabriek in Rusland, en vooral het oosterse deel, wil uitschakelen dan is er weinig anders zo effectief als een ballistische raket. En niemand wil deze aan Oekrane leveren omdat derde wereldoorlog, dus moeten ze het zelf maken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:16 schreef Peppert het volgende:
[..]
Wat je zegt geloof ik wel maar op deze schaal hebben we in Oekrane nog geen aanval gezien. Wat betekent dat de Russen het (nog) niet kunnen, omdat ze het zeker weten wel hadden gedaan anders. Desondanks behalen de Russen nu op een gegeven moment wel hetzelfde effect in Oekrane maar dus over een langere tijdsperiode uitgesmeerd. Dat gaat ze in de Baltische staten niet lukken, omdat de NAVO in tegenstelling tot Oekrane zo ongeveer alles in Rusland kan raken en uitschakelen wat ze wil (met alle risico's van dien).quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat wat een barrage van duizenden geran 2s ondersteund met kinzhals, kalibrs en noem maar op gecombineerd met een spervuur aan TOS systemen en FAB bommen op de grens doen met een land zo klein als Estland.
Mijnenvelden zijn extreem belangrijk, maar ook allerminst onoverkomelijk, genoeg systemen die een mijnenveld wegvagen.
Het is niet dat ik niet verwacht dat we een Baltische staat niet zou ondersteunen, het is meer dat ik verwacht dat we problemen hebben om het voor ze terug te veroveren.
Die maken ze inmiddels toch zelf? Alleen het bereik is (nog) beperkt tot 300-500km ofzo.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:32 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je een oorlogsfabriek in Rusland, en vooral het oosterse deel, wil uitschakelen dan is er weinig anders zo effectief als een ballistische raket. En niemand wil deze aan Oekrane leveren omdat derde wereldoorlog, dus moeten ze het zelf maken.
Je hoeft mij absoluut niet te geloven, ik ben hier ook geen technisch expert in. Maar dit is precies waar de experts bang voor zijn en waarom er overal de noodklok wordt geluid.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat je zegt geloof ik wel maar op deze schaal hebben we in Oekrane nog geen aanval gezien. Wat betekent dat de Russen het (nog) niet kunnen, omdat ze het zeker weten wel hadden gedaan anders. Desondanks behalen de Russen nu op een gegeven moment wel hetzelfde effect in Oekrane maar dus over een langere tijdsperiode uitgesmeerd. Dat gaat ze in de Baltische staten niet lukken, omdat de NAVO in tegenstelling tot Oekrane zo ongeveer alles in Rusland kan raken en uitschakelen wat ze wil (met alle risico's van dien).
Je moet idd niet teveel geloven van wat Anton Gerachenko tweet.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:28 schreef Adrie072 het volgende:
Je gelooft het af en toe echt niet....
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lsgewgk4n22e
haha zag toevallig vandaag wel een mooie die hier op lijkt, even uploadenquote:Op woensdag 25 juni 2025 19:28 schreef Adrie072 het volgende:
quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:28 schreef Adrie072 het volgende:
Want deze ging dus niet op zijn bek?quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet idd niet teveel geloven van wat Anton Gerachenko tweet.
Best wel een goede biem.quote:🔥 Chita, ammunition warehouse is still burning and detonating.
quote:1/ Russian commanders have falsely declared potentially thousands of missing and dead soldiers to be deserters, as well as using such declarations for extortion. Relatives say they are being deprived of compensation payments and accuse commanders of concealing their losses. ⬇️
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lsh727dcqk2t
quote:2/ Huge numbers of Russians have gone missing during the war in Ukraine. According to the Russian journalist Anastasia Kashevarova, who has campaigned for more to be done to find the missing, 99% of them will have died on the front line but have not been recovered.
quote:3/ There has been a huge increase in the number of lawsuits filed in Russian district and garrison military courts to declare a person missing or dead. Mediazona reports that between January and June 2025, there were more than 26,000 such lawsuits.
quote:4/ The numbers for the first six months of this year have already well exceeded those for the whole of 2024, when there were 22,600 lawsuits. Families and the military authorities bring lawsuits to enable a formal declaration of death and the release of compensation.
quote:5/ However, a significant number of Russian soldiers are likely to have been killed by their own side – executed by their commanders, or shot after being wounded, as in an example recounted by the author of the Telegram channel 'Soldatskaya Pravda':
etc. Draadje is aardig lang, compleet met citaten van soldaten die tot deserteur werden verklaard terwijl ze stukgeschoten in het ziekenhuis lagen.quote:6/ "I'm not even talking about those cases when their death was not so much in vain, but in principle unnecessary. Like, for example, that fighter from Storm Z, who was wounded and with his screams and movements revealed his position and was shot by his own people..."
Ik had niets anders verwacht van het 1e tank regiment.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:28 schreef Adrie072 het volgende:
Anastasia volg ik al vanaf het begin. Heeft goed inzicht in juridische en medische vraagstukken. Ze meldde vandaag nog dat het hoofd van de militaire politie in Koersk vermoord is door Russische soldaten. Weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 25 juni 2025 20:51 schreef Ulx het volgende:
Tienduizenden rechtzaken in Rusland om soldaten vermist of doodverklaard te krijgen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
etc. Draadje is aardig lang, compleet met citaten van soldaten die tot deserteur werden verklaard terwijl ze stukgeschoten in het ziekenhuis lagen.
Met 1 MLRS of 2 HIMARS systemen (12 raketten) ploeg je een compleet kaartvierkant (1km2) om.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:16 schreef Peppert het volgende:
Ik denk dat je eea een beetje onderschat...quote:
Dat Trump de oorlog verlengt met zijn vertragende gesodemieter is wel duidelijk. De Russen hadden veel meer schade kunnen hebben als Trump niet achter die loser van een Poetin was blijven staan. Maar als Zelenskyy hem duidelijk heeft kunnen maken dat dat hij daarmee bij de verliezers aanschuift is dat wel iets waar Trump wakker van gaat liggen. Kijk maar naar zijn reactie toen Oekrane de halve Russische bommenwerpervloot opblies.quote:Zelenskyy after meeting with Trump: "We talked about the battlefield. Putin is definitely not winning"
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3lshdjz377s2w
Ik tel de beschadigde toestellen mee.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:38 schreef PluggieOD het volgende:
11 bommenwerpers en 1 transportvliegtuig waren het uiteindelijk.
Geen idee hoe je nu weer bij "de helft van de bommenwerpervloot" komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |