abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218035045
twitter

Het gaat steeds slechter. Raakt de luchtverdediging op? In plaats van een paar doden worden het er nu steeds meer +10.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218035719
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]

Het gaat steeds slechter. Raakt de luchtverdediging op? In plaats van een paar doden worden het er nu steeds meer +10.
Behalve dat het antwoord ja is,

Is dit nog altijd dezelfde aanval waar bij 4 fucking iskanders op klaarlichte dag zijn ingezet op een treinstation van fucking dnipro stad.

dat heeft anisch weinig met luchtverdediging te maken , de kans dat die hun doel raken is groot.
pi_218037287
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 12:55 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel grote ballistische raketten heeft Rusland eigenlijk nog?
Gast, ze produceren die zo hard als ze kunnen. Volgens schattingen produceren de Russen 40 tot 50 Iskanders per maand. Daarnaast produceren ze ook nog enkele tientallen andere raketten in een maand. Dus de huidige productie zal tussen de 50 a 150 per maand liggen. Daarnaast is een mensenleven weinig waard. We zijn al lang afgestompt de afgelopen 2 a 3 jaar door tientallen doden per dag door staatsgeweld. Het is al lang en breed genormaliseerd met dank aan wat door het leven gaat als 'wereldleiders' en de traditionele media. In deze wereld geldt het recht van de sterkste en de rest is allemaal gewauwel in de lengte.

[ Bericht 9% gewijzigd door Peppert op 25-06-2025 00:34:06 ]
pi_218039881
rus kranten vandaag. Econonisch gaat het niet goed geven ze toe.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218040116
twitter
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_218040219
quote:
🙏 The death toll from the missile attack on Dnipro on June 24 has risen to 19. More than 300 people were injured. In total, 21 people have died in the region.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lsggptrdxs2y
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:03:29 #57
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218040247
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:45 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Bron?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218040253
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lsgfxbula22y

🔥 A fire at a military unit near the village of Bolshaya Tura in the Trans-Baikal Territory is spreading. Explosions are reportedly increasing.
quote:
🔥💥 Chita, Karimsky district, detonation of ammunition on a large territory, where are located army unit 59313-64 military warehouse 1063rd center of material and technical support, army unit 52761 457th engineer and sapper battalion and more!
Mooi. Behoorlijk ver van het front.
pi_218040263
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:03 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Bron?
Dit zei ze op het St Petersburg Economisch Forum. Ze gaf deze waarschuwing vorige week al dacht ik.
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:08:56 #60
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218040294
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dit zei ze op het St Petersburg Economisch Forum. Ze gaf deze waarschuwing vorige week al dacht ik.
Zijn daar ook bewegende beelden van ofzo?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218040305
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zijn daar ook bewegende beelden van ofzo?
Geen idee, ik heb het gelezen op een nieuwssite.
pi_218040743
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:45 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
De hele Russische economie hangt met plakband aan elkaar. Maar gelukkig heeft Poetin per decreet een recessie verboden.
pi_218042164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Inderdaad. Was gewoon in het russische nieuws. Heb ik niet gepost, want dit is algemeen bekend inmiddels.
pi_218042198
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2025 15:58 schreef Tjacka het volgende:

[..]
dit zijn toch die optical fiber drones

dus alleen laserkanon kan werken
Aan het front worden optical fiber drones veel gebruikt. Verder landinwaarts zijn het vooral (categorie) Shaheds.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 16:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Jij denkt dat wij genoeg laserkanonnen hebben of iets met microwaves bursts om 1000 van dit soort drones elke ancht opnieuw uit te schakelen?

Mensen onderschatten echt de nieuwe realiteit van oorlogsvoering.
Dat beweer ik niet.

Er zullen vast genoeg anti-drone wapens beschikbaar zijn maar dit gaat niet naar Oekraïne door verschillende redenen. Landen die deze wapens hebben willen niet de laatste technologie prijsgeven, onder andere. En sowieso zit je nog met een schaalprobleem ja, maar als de wens er was geweest deze systemen te leveren (1,2,3 jaar geleden) was dat ondertussen niet echt een probleem of althans niet zo'n grote probleem als het nu mogelijk zou zijn.
pi_218042317
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 17:03 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Aan het front worden optical fiber drones veel gebruikt. Verder landinwaarts zijn het vooral (categorie) Shaheds.
[..]
Dat beweer ik niet.

Er zullen vast genoeg anti-drone wapens beschikbaar zijn maar dit gaat niet naar Oekraïne door verschillende redenen. Landen die deze wapens hebben willen niet de laatste technologie prijsgeven, onder andere. En sowieso zit je nog met een schaalprobleem ja, maar als de wens er was geweest deze systemen te leveren (1,2,3 jaar geleden) was dat ondertussen niet echt een probleem of althans niet zo'n grote probleem als het nu mogelijk zou zijn.
De innovatie van de Russische longrange drones gaat atm veel te snel voor innovatie in systemen ertegen. Skynex is in principe inderdaad het beste systeem ertegen. Het probleem is echter dat deze drones op 4km hoogte vliegen wat het maximale bereik is van Skynex atm zodra ze "duiken" halen ze een snelheid van 500kilometer per uut.

Reken dan mee dat ze er dus 1000 tegelijk straks kunnen lanceren en als ze deze stockpilen nog veel en veel meer en elk land gaat een enorm probleem hebben.

Baltische staten worden weggevaagd, nu we ook weten dat de Russen inmiddels weer 13.000 raketten ook hebben gestockpiled.

https://www.ft.com/content/ac24e38c-d679-44e5-8d29-ef2f0f815873?
pi_218042344
twitter

No kidding.
pi_218042376
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 17:32 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
No kidding.
Een mooiere uitspraak is dan: No shit Sherlock.
Vakman pur sang
pi_218042432
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 17:27 schreef skysherrif het volgende:

[..]
De innovatie van de Russische longrange drones gaat atm veel te snel voor innovatie in systemen ertegen. Skynex is in principe inderdaad het beste systeem ertegen. Het probleem is echter dat deze drones op 4km hoogte vliegen wat het maximale bereik is van Skynex atm zodra ze "duiken" halen ze een snelheid van 500kilometer per uut.

Reken dan mee dat ze er dus 1000 tegelijk straks kunnen lanceren en als ze deze stockpilen nog veel en veel meer en elk land gaat een enorm probleem hebben.

Baltische staten worden weggevaagd, nu we ook weten dat de Russen inmiddels weer 13.000 raketten ook hebben gestockpiled.

https://www.ft.com/content/ac24e38c-d679-44e5-8d29-ef2f0f815873?
En hoeveel lanceerlocaties zijn er doorgaans betrokken bij zo'n grootschalige drone aanval? Oekraïne zou ook de middelen moeten krijgen deze te kunnen bestoken maar ik heb het vermoeden dat Oekraïne deze middelen niet heeft, krijgt of beiden onvoldoende.

Als je die lanceerlocaties niet kan aanvallen dan gaat geen enkele land op deze planeet ooit honderden drones per dag kunnen tegenhouden.

Wat betreft die innovaties, deze zijn weer te tackelen door een heel netwerk (hoog en laag) in de lucht te hebben die drones uit de lucht kunnen halen voordat zo'n duikvlucht ingezet wordt. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar volgens mij zijn ze er wel mee bezig.
pi_218042460
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 17:47 schreef Joppiez het volgende:

[..]
En hoeveel lanceerlocaties zijn er doorgaans betrokken bij zo'n grootschalige drone aanval? Oekraïne zou ook de middelen moeten krijgen deze te kunnen bestoken maar ik heb het vermoeden dat Oekraïne deze middelen niet heeft, krijgt of beiden onvoldoende.

Als je die lanceerlocaties niet kan aanvallen dan gaat geen enkele land op deze planeet ooit honderden drones per dag kunnen tegenhouden.

Wat betreft die innovaties, deze zijn weer te tackelen door een heel netwerk (hoog en laag) in de lucht te hebben die drones uit de lucht kunnen halen voordat zo'n duikvlucht ingezet wordt. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar volgens mij zijn ze er wel mee bezig.
Lanceerlocaties zijn verschillend want je hebt een zeer makkeijk te vervoeren frame die je met een pick up kan vervoeren. Ze worden door heel het land vanaf noord rusland tot aan de krim verstuurd.

De beste oplossing is de Geran fabrieken te bombarderen, wat Oekraine al een paar keer heeft geprobeerd en een paar weken geleden bijna was gelukt (ze hadden een hobbyvliegtuig omgebouwd tot drone met een enorme KAB bom er in)

Ik maak me vooral zorgen in eerste instanties om kleinde lnaden als de baltische staten met hun hoofdstad ook nog eens dicht bij de Russische grens, ik denk niet dat die 1 nacht met duizenden shaheeds en raketten overleven met een snelle grondinvasie daarna.
  woensdag 25 juni 2025 @ 17:56:53 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218042478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 17:47 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik vond de aanval van Oekraïne op de Azot fabriek wel een interessante een tijdje terug. Kunstmest fabriek maar dat zijn ook grondstoffen voor explosieven. Als je alle productie van salpeterzuur in rusland kunt vernietigen dan geef je de productie van explosieven een dreun. Het zijn ook geen fabrieken die je zo weer opbouwt. Maar misschien is dat te lange termijn? Het kan ook geïmporteerd worden maar dan kun je misschien treinen vernietigen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218042538
Bekijk deze YouTube-video

Mooie compilatie van onze vriend Magyar
pi_218042540
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 17:53 schreef skysherrif het volgende:

Ik maak me vooral zorgen in eerste instanties om kleinde lnaden als de baltische staten met hun hoofdstad ook nog eens dicht bij de Russische grens, ik denk niet dat die 1 nacht met duizenden shaheeds en raketten overleven met een snelle grondinvasie daarna.
Daarom zijn ze daar ook uit het anti-landmijnen verdrag gestapt. Door mijnenvelden een blitzkrieg proberen is wat lastig.
pi_218042591
quote:

[..]
Lanceerlocaties zijn verschillend want je hebt een zeer makkeijk te vervoeren frame die je met een pick up kan vervoeren. Ze worden door heel het land vanaf noord rusland tot aan de krim verstuurd.

De beste oplossing is de Geran fabrieken te bombarderen, wat Oekraine al een paar keer heeft geprobeerd en een paar weken geleden bijna was gelukt (ze hadden een hobbyvliegtuig omgebouwd tot drone met een enorme KAB bom er in)

Ik heb de indruk dat desondanks die drones vrij gecentraliseerd worden afgeschoten.
Maar dat is misschien ook zo omdat er weinig tot geen risico is op een snelle reactie.

Voor het uitschakelen van zulke fabrieken moet Oekraïne toch echt haar eigen ballistische raketten fabriceren, ook iets waar ze mee bezig zijn. En tot die tijd moeten ze het maar uitzingen.
pi_218042653
quote:
❗️Putin will not attend the BRICS summit in Brazil due to the ICC arrest warrant, — Reuters reports.

His aide, Yuri Ushakov, said the decision was made over the lack of security guarantees from Brazilian authorities. In 2023, Putin also skipped the BRICS summit in South Africa, for the same reason.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lsgvxdlhv224
pi_218042671
quote:

[..]

Veel mensen overschatten de impact van non nucleaire middelen als ballistische raketten en drones. Niet een beetje maar een zware overschatting. Wie weet komt het door Hollywood die de realiteit zwaar heeft vervormd door de decennia heen want een Europese filmindustrie is haast non-existent. Het zijn devices die gebouwen vernietigen en niet een stad wegvagen in een klap. Je moet een stad continue bombarderen over een periode van tijd om het met de grond gelijk te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')