Moment, ik zag een uitgebreide oproep van de kinderen online. Die kan er misschien wel in.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Even een andere bron erbij in de OP aub.
Welke is niet goed? Het bovenste is een beknopte versie van de tweede bron.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Done.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dat in combinatie met de flinke hitte van de afgelopen dagen.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Regio rond Planchez is behoorlijk leeg en heuvelachtig, snap dat ze zich zorgen maken gezien hun leeftijd.
Kenteken klopt in de [premium!] link ook nietquote:Op zondag 15 juni 2025 16:54 schreef Deisyy het volgende:
Alpen a/d Rijn en Rotterdam liggen nog best een eindje uit elkaar, beetje tegenstrijdige berichten.
https://www.ad.nl/schieda(...)-staan-uit~a1ef8efc/
[..]
Ik ben bang dat (ook) deze mensen vroeg of laat ergens uit het water getakeld worden.quote:De telefoons van mijn ouders staan uit; ze zijn onbereikbaar. Dat is niet normaal.”
Natuurlijk afhankelijk van hun gesteldheid, maar op die leeftijd nog naar Frankrijk rijden is weer het andere uiterste ja... Op de foto zien ze er weliswaar niet breekbaar, maar ook niet heel kwiek meer uit.quote:
Dat moet dan wel bruinbrood zijn toch?quote:
Dit klinkt als onzin.quote:„Ze vertelden daar dat ze 64 jaar getrouwd zijn, dat hun telefoons het niet meer deden, en dat ze wilden overnachten bij Van der Valk of het Ibis Hotel in Charleroi. Ze vroegen of ze even de route op de telefoon van die mensen mochten kijken”, aldus Corbeth.
Oke... Want?quote:Maar de familie vermoedt dat die niet door Paul en Gerda zelf is gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt toch wel alsof iemand met de buit ervandoor is (foons en pinpassen).And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Het was 5 uur rijden, en dan nemen ze ineens een hotel?quote:Op maandag 16 juni 2025 09:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit klinkt als onzin.
Misschien zijn ze overvallen en beroofd toen ze in de auto sliepen?
En: 64 jaar getrouwd?! Dat lijkt me onwaarschijnlijk maar dat kan de familie natuurlijk bevestigen.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het was 5 uur rijden, en dan nemen ze ineens een hotel?
Ook al zijn ze oud en doen ze er mogelijk wat langer dan normaal over… als ze om 09:00 uur vertrekken zijn ze zeker voor 17:00 op de plaats van bestemming. Dus raar verhaal van dat hotel.
Edit:
Het is volgens maps 8 uur rijden.
Eens, waar zouden die verhalen zo vandaan komen?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
En: 64 jaar getrouwd?! Dat lijkt me onwaarschijnlijk maar dat kan de familie natuurlijk bevestigen.
Het medisch systeem?quote:Mijn vader heeft diabetes, en volgens het medische systeem heeft hij die al dagen niet meer genomen.
Sommige mensen liegen. Willen aandacht. Zijn niet helemaal fris in de bovenkamer.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, waar zouden die verhalen zo vandaan komen?
https://www.dvn.nl/diabet(...)0hun%20kind%20volgen.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Het medisch systeem?
Wat voor systeem is dat dat een kind van iemand klaarblijkelijk kan zien of zijn/haar ouder zijn/haar medicatie al dan niet tot zich heeft genomen?
Ik ken alleen het Baxtersysteem, maar daarmee kan je zoiets niet zien.
Is er een dokter of zuster in de zaal die dit kan duiden?
Alleen daar raak je niet door vermist….quote:Op maandag 16 juni 2025 11:52 schreef Woonbootjes het volgende:
Nieuwe vorm van oplichting op Franse Tolwegen
https://www.ad.nl/auto/pa(...)e-tolwegen~a7478a07/
Dat begrijp ik maar zou een vervolg kunnen zijn op meer ellende dat hun bankgegevens misschien gebruikt kunnen zijn ?quote:Op maandag 16 juni 2025 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alleen daar raak je niet door vermist….
Volgens mij beginnen de tolwegen op hun route pas na Reims. En waren ze daarvoor al in problemen. Hun telefoons deden het al eerder niet, en toch konden ze nog pinnen in die pizzeria.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:18 schreef Woonbootjes het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar zou een vervolg kunnen zijn op meer ellende dat hun bankgegevens misschien gebruikt kunnen zijn ?
Ze zijn 80 en 83, die hebben het grootste deel van hun leven zonder mobiel geleefd en ze spreken vloeiend frans en kenden de weg. Waarom omkeren? Ze hadden een afspraak met een makelaar.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:49 schreef Scriptascripta het volgende:
Maar als je telefoons kapot zijn, maar je kunt nog wel pinnen,dan keer je toch terug naar huis en rij je niet dieper Frankrijk in?
Ok.. Misschien kenden ze het concept roaming niet?quote:Op maandag 16 juni 2025 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik las net een stukje van de man die ze sprak in de Pizzeria. Daar zaten ze te eten en begonnen een gesprek met ene Toine. Ze zeiden dat ze geen contact konden maken met hun telefoons, die waren dan dus niet gejat of kapot.
Die Toine hielp ze met de weg naar de hotels, de een wilde naar van Der Valk en de ander naar Ibis. Daar waren ze dus nog niet uit.
Die Toine zei dus niks over ruzie, verward gedrag of angst.
Is dit de Joël van Bekkum van deze zaak? #aardappelenenschnitzelsquote:Op maandag 16 juni 2025 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik las net een stukje van de man die ze sprak in de Pizzeria. Daar zaten ze te eten en begonnen een gesprek met ene Toine. Ze zeiden dat ze geen contact konden maken met hun telefoons, die waren dan dus niet gejat of kapot.
Die Toine hielp ze met de weg naar de hotels, de een wilde naar van Der Valk en de ander naar Ibis. Daar waren ze dus nog niet uit.
Die Toine zei dus niks over ruzie, verward gedrag of angst.
Tja. Goed mogelijk.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Is dit de Joël van Bekkum van deze zaak? #aardappelenenschnitzels
Daar heb je idd een punt! Dan blijft over dat als je lang zonder mobiel hebt geleefd én vloeiend Frans spreekt, je dan niet ergens vraagt even te mogen bellen. Ze zullen toch wel iets van documentatie bij hebben gehad waar desnoods het nummer van die makelaar op staat als je de nummers van je familie niet (meer) uit je hoofd weet?quote:Op maandag 16 juni 2025 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zijn 80 en 83, die hebben het grootste deel van hun leven zonder mobiel geleefd en ze spreken vloeiend frans en kenden de weg. Waarom omkeren? Ze hadden een afspraak met een makelaar.
Mja, dat ze zelf verkeerd hebben gereden zou toch ook kunnen?quote:Op maandag 16 juni 2025 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mogelijk ligt het uit de verwachte route?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van de vertrouwde route afraken zou de kans op een ongeval-scenario mogelijk ook vergroten.
Dan moet jezelf wel het idee hebben dat je in nood bent.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:22 schreef Scriptascripta het volgende:
[..]
Daar heb je idd een punt! Dan blijft over dat als je lang zonder mobiel hebt geleefd én vloeiend Frans spreekt, je dan niet ergens vraagt even te mogen bellen. Ze zullen toch wel iets van documentatie bij hebben gehad waar desnoods het nummer van die makelaar op staat als je de nummers van je familie niet (meer) uit je hoofd weet?
quote:Opa is pas geleden ook met zijn auto hier in Nederland in de vangrails geraakt. Het lange rijden werd ook steeds moeilijker.'
Of opa heeft er geen zin meer in en maakt nog even een mooie laatste rit.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Na 25 jaar verkoop van het vakantiehuis, afsluiting van dit hoofdstuk gaat gepaard met emotie met verward gedrag als gevolg?
Ik dacht er ook meteen aan.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of opa heeft er geen zin meer in en maakt nog even een mooie laatste rit.
Telefoon uit
Geen medicijnen bij
Buren niks gezegd
Niet betaald in restaurant
Familie niet bellen
Dacht er ook al aan. Ergens een kanaal ingereden.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of opa heeft er geen zin meer in en maakt nog even een mooie laatste rit.
Telefoon uit
Geen medicijnen bij
Buren niks gezegd
Niet betaald in restaurant
Familie niet bellen
Maar hoe zit dat dan met die tolbetaling in Orange?quote:Op maandag 16 juni 2025 15:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dacht er ook al aan. Ergens een kanaal ingereden.
Je zou toch moeten zeggen dat er camerabeelden van zijn bij de tolpoortenquote:Op maandag 16 juni 2025 23:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij hart van Nederland zeggen ze dat er een betaling is gedaan met de telefoon van Gerda na de tolpoorten bij Orange.
Edit:
Ze zijn om 12:00 vertrokken vanuit Alphen en tankten om 23:00 in Rethel. Volgens routeplanner is dat een rit van 4 uur.
En wat is 'verm'?quote:
Hoe bedoel je? Ze weten toch niet waar die auto is?quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:42 schreef Perrin het volgende:
Dus je vermoedt dat ie andere kentekenplaten heeft? Dat kun je toch gewoon zien?
Hoe kun je een foto maken van een auto waarvan je niet weet waar hij is?quote:Er staat een foto. Van de Peugeot met schade rechtsvoor waar nu naar gezocht word met verm andere kentekenplaten.
Ik vermoed dat niet dat staat in het bericht vd schoonzoon met een foto deels vd schade vd Peugeotquote:Op woensdag 18 juni 2025 07:42 schreef Perrin het volgende:
Dus je vermoedt dat ie andere kentekenplaten heeft? Dat kun je toch gewoon zien?
Ik denk dat die schade er al zat, voor ze vertrokken en verdwenen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe kun je een foto maken van een auto waarvan je niet weet waar hij is?
Volgens mij van de vangrails die opa had meegepakt waarvan in een eerder artikel sprake was.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:05 schreef Nober het volgende:
[..]
237km euhhhh dit gaat nog even duren.
Is die foto met schade van voor de reis naar Frankrijk?
Voor de reis lijkt mij. Opa is kort geleden nog tegen een vangrail gereden, kan goed zijn dat de schade daar van is. Maar dat weet ik natuurlijk niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja Paul zat tegen de vangrail aan in Nederland.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat is de Tolweg Orange richting Marseille vaak gereden ookquote:Op woensdag 18 juni 2025 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij hart van Nederland zeiden ze gisteravond dat de telefoon van Gerda aansloeg in de buurt van Marseille. Ze hebben een journalist naar Planchez gestuurd.
Maar dan blijft die betaling met de telefoon vreemd, op een plek waar ze helemaal niet horen te zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:09 schreef Gia het volgende:
Als opa al eerder tegen een vangrail zat, zal het me niet verbazen als hij ergens het water in gereden is. Of van een helling af, maar dan was hij toch al wel gevonden, denk ik.
Ik zou een helikopter huren, desnoods via crowdfunding.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:09 schreef Gia het volgende:
Als opa al eerder tegen een vangrail zat, zal het me niet verbazen als hij ergens het water in gereden is. Of van een helling af, maar dan was hij toch al wel gevonden, denk ik.
Enig idee hoe groot het zoekgebied is?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zou een helikopter huren, desnoods via crowdfunding.
Tegen vangrail geredenquote:Op woensdag 18 juni 2025 09:07 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Voor de reis lijkt mij. Opa is kort geleden nog tegen een vangrail gereden, kan goed zijn dat de schade daar van is. Maar dat weet ik natuurlijk niet.
Om te beginnen langs de route die ze vermoedelijk gereden hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:25 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Enig idee hoe groot het zoekgebied is?
Zeker 237 km.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:25 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Enig idee hoe groot het zoekgebied is?
Een gebied heeft een oppervlakte en geen lengte.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeker 237 km.
Maar ze moeten ergens zijn toch?
Ze zitten in een auto en die rijdt over een weg. Die weg is 237 km, de familie zegt toch dat ze daar nu gaan zoeken? Wat zeur je dan?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gebied heeft een oppervlakte en geen lengte.![]()
Ze zijn gewoon door aliens ontvoerd dan hoeven fok detectives ook niet meer te speculeren.
Drones zijn goedkoper.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zitten in een auto en die rijdt over een weg. Die weg is 237 km, de familie zegt toch dat ze daar nu gaan zoeken? Wat zeur je dan?
Zoeken gaat sneller met ondersteuning van een privé helikopter, en dat is niet zo duur als men denkt.
Dus wat is je punt?
Misschien is de beste man even onwel geworden vanwege zijn zware suikerziekte.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Tegen vangrail gereden
Moet je wel behoorlijk slecht rijden, wil dat je overkomen.
Bij beide hotels zijn Paul en Gerda echter nooit aangekomen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Donderdag
12:00 vertrokken uit Alphen
19:00-19:30 pizzeria onder Charleroi
23:00 tanken in Rethel
Vrijdag
09:05 bakker in Saint Dizier
Logischerwijs hebben ze dan toch geslapen in het Ibis in het centrum van Saint Dizier?
Want daar hadden ze het over bij de pizzeria, Ibis of van Der Valk.
Om 01:00 ingecheckt bij de nachtportier, slapen en om 08:00 op, douchen en vervolgens geen ontbijt in hotel maar bij de bakker om 09:00.
Contant betaald bij de nachtportier dus niet geregistreerd en dus niet traceerbaar.
Officieel niet, maar ik zou toch ff die nachtportier en de beelden checken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:48 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Bij beide hotels zijn Paul en Gerda echter nooit aangekomen.
Ze hebben het tanken en de betaling van de bakkerij kunnen checken. De betaling van de pizzeria niet, want ze zijn weggegaan zonder te betalen. Maar de familie heeft die mensen gesproken die naast hun in de pizzeria zaten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:22 schreef LaDaDiDa het volgende:
Vaag allemaal. Maar moet toch vrij makkelijk uit te vinden zijn of zij hebben getankt en gepind bij de bakker of iemand anders?
Camerabeelden? Gek dat dit nog niet bekend is.
Dan moet ie niet meer achter het stuur gaan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:44 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Misschien is de beste man even onwel geworden vanwege zijn zware suikerziekte.
Er zijn mensen die de 19 niet eens halen omdat ze zich bezopen om een boom gewikkeld hebben. Dan heeft deze oude man van 83 het nog goed gedaan.
Dat zal ie waarschijnlijk ook niet meer doen..quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:10 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dan moet ie niet meer achter het stuur gaan.
Tja, twee oude mensen stappen in de auto. Het heeft een hoog 'eigen schuld' gehalte en mochten ze overleden zijn, zullen veel mensen denken 'ze waren al op leeftijd'.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:46 schreef Mrmime het volgende:
Ik heb het gevoel dat deze vermissing niet echt leeft. Terwijl ie best raadselachtig is.
Of een bocht gemist en via het talud een stuk naar beneden geschoten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:49 schreef Revanches het volgende:
Misschien hebben ze een auto ongeluk gekregen en liggen ze ergens in de berm? De route is best lang denk ik als je geen tolwegen rijdt.
Ja en de potentiële andere nummerplaten, ook zo gek. Auto kan idd gestolen zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:59 schreef Lienekien het volgende:
Een auto-ongeluk lijkt me dan weer niet te rijmen met de auto die een tolweg zou hebben genomen die het echtpaar nooit nam.
Maar ik vind die betaling in Orange zo vreemd in deze zaak. Zonder dat feit zou precies denken wat jij schrijft.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:51 schreef Japepk het volgende:
[..]
Tja, twee oude mensen stappen in de auto. Het heeft een hoog 'eigen schuld' gehalte en mochten ze overleden zijn, zullen veel mensen denken 'ze waren al op leeftijd'.
Was geen auto maar een melding over een betaling van ¤74,00 bij de tolpoorten bij Orange.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:59 schreef Lienekien het volgende:
Een auto-ongeluk lijkt me dan weer niet te rijmen met de auto die een tolweg zou hebben genomen die het echtpaar nooit nam.
Ik houd het op iemand anders die er met de auto vandoor is gegaan.
Als ik het zo lees, een pintransactie en zijn ze bezig om bevestiging te krijgen dat ze er echt waren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 22:44 schreef Perrin het volgende:
Was dat in Saint-Dizier slechts een pintransactie of zijn ze ook echt gesignaleerd?
quote:Later die avond, rond 23:00 uur, is er nog een pintransactie gedaan bij een tankstation van Total in Rethel, in Noord-Frankrijk. De volgende ochtend volgde nog één teken van leven: een pintransactie bij een bakker in Reims. Sindsdien ontbreekt elk spoor.
De politie heeft de vermissing in Nederland als urgent aangemerkt, maar de samenwerking met de Franse autoriteiten verloopt volgens de familie nog stroef. Daarom is familie zelf afgereisd om ter plekke navraag te doen. “We hopen via bewakingsbeelden van de bakker in Reims meer informatie te krijgen, zodat we zeker weten dat zij het zelf zijn geweest die daar hebben gepind. Het blijft natuurlijk een angst: dat iemand anders de pinpas heeft gebruikt.”
Deze mensen zijn al 20 jaar met pensioen en hebben geen haast.quote:Op woensdag 18 juni 2025 22:39 schreef Jojoke het volgende:
De route tot de bakker lijkt vrij logisch, behalve dat ze er enorm lang over hebben gedaan en daardoor blijkbaar moesten slapen in de omgeving van Reims. Maar ja, misschien dachten ze: we worden ook wat ouder, laten we de route in 2 dagen rijden.
Als ze 's ochtend bij de bakker waren, dan hadden ze overdag ruimschoots de tijd om bij hun huisje te komen. Geen logische tijd om overvallen te worden door ongure types die er met hun auto vandoor zijn gegaan.
Ja maar niet na een week. Elke vriend en familielid hangt aan de bel nu.quote:Op donderdag 19 juni 2025 00:06 schreef Montagui het volgende:
Of gewoon (op die leeftijd) effe geen zin in de rest van de wereld.
Ik heb eerder het idee dat de vermisten niet meer leven.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:46 schreef Mrmime het volgende:
Ik heb het gevoel dat deze vermissing niet echt leeft. Terwijl ie best raadselachtig is.
Dus jij bent niet tevreden als blijkt dat deze bejaarde mensen overleden zijn, je wilt gelijk preventief de rest van de familie uitroeien.quote:
En wordt gewoon geregistreerdquote:Op woensdag 18 juni 2025 13:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Officieel niet, maar ik zou toch ff die nachtportier en de beelden checken.
Zeker met die gekke betaling in Orange.
Dat hotel heeft een 24 uur receptie, dus inchecken kan de hele nacht door.
quote:Update vermissing Paul en Gerda Klapper
Het lichaam van Gerda Klapper (80) is woensdag 18 juni in Frankrijk gevonden door de Franse autoriteiten. Er wordt door de Franse politie nog altijd met man en macht gezocht naar Paul Klapper (83).
De Nederlandse politie doet samen met de opsporingsdiensten in Frankrijk onderzoek naar de vermissing. Het lichaam van Gerda Klapper (80) is woensdag 18 juni in Frankrijk gevonden door de Franse autoriteiten. Er wordt door de Franse politie nog altijd met man en macht gezocht naar Paul Klapper (83). Het onderzoeksteam van de recherche in de Eenheid Den Haag heeft op dit moment geen indicatie dat er sprake is van een mogelijk misdrijf.
Terughoudendheid
We zien dat er online veel berichten en speculaties te lezen zijn over de vermissing. We vragen iedereen om hier terughoudend in te zijn en het onderzoeksteam de ruimte te geven en de privacy van de familie te respecteren.
Ja, het klinkt niet als een auto-ongeluk, iig.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm.. dit maakt het er nog vager op allemaal
Mijn god.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zou een helikopter huren, desnoods via crowdfunding.
Dat moet je dan ook niet lezen als een conclusie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:18 schreef TLC het volgende:
Dat van geen misdrijf concluderen ze wel erg snel
Niet zo romantisch als ze niet bij elkaar waren dan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:34 schreef LaDaDiDa het volgende:
Triest... maar apart van elkaar gevonden en geen misdrijf is best vaag? Dan toch zelf een einde eraan gemaakt?
Kan opzich wel, natuurlijk. Stel dat ze te water zijn geraakt en er een lichaam wegspoelt, dan zou het kunnen dat je die al vindt, maar het wrak en de andere overledene niet. Ik vind het ook tekenend dat er over het vinden van de auto nog niet gesproken wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, het klinkt niet als een auto-ongeluk, iig.
Veel scenario's mogelijk nog. Zal wel snel meer duidelijkheid komen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kan opzich wel, natuurlijk. Stel dat ze te water zijn geraakt en er een lichaam wegspoelt, dan zou het kunnen dat je die al vindt, maar het wrak en de andere overledene niet. Ik vind het ook tekenend dat er over het vinden van de auto nog niet gesproken wordt.
Dat zou kunnen, bijvoorbeeld toch een auto ongeluk waarbij de vrouw is omgekomen en de man (gewond) hulp is gaan zoeken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:40 schreef -Spring het volgende:
Misschien is er één van hen hulp gaan halen.
En waar is de auto.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:32 schreef Kim-Holland het volgende:
Triest, maar ergens wel verwacht. Maar waar is opa dan?
Het zou fijn zijn als je ook een paar wilde scenario's voorstelt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:36 schreef alpeko het volgende:
Deze zaak komt nu pas onder mijn aandacht. Kan ik nog iets doen?
Misschien een crowdfunding opzetten alvast?quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:36 schreef alpeko het volgende:
Deze zaak komt nu pas onder mijn aandacht. Kan ik nog iets doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ten eerste: ze hadden een Franse auto. Die ze eerder ook al de vangrail in heeft gestuurd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als je ook een paar wilde scenario's voorstelt.
Geen rabobank genoemdquote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ten eerste: ze hadden een Franse auto. Die ze eerder ook al de vangrail in heeft gestuurd.
Ten tweede: ze vermeden het hoofdwegennet. Zeer verdacht. Gerda was GL politica. Mogelijk hadden ze asielzoekers aan boord? Of drugs. Of wapens.
En tot slot nog een laatste toptip: sluit Israël niet uit.
Doe ik ook als ik naar Frankrijk ga. Je betaalt geen tol, de benzine buiten de hoofdwegen is aanzienlijk goedkoper, je eet goedkoper en als je wilt overnachten is het ook goedkoper.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ten eerste: ze hadden een Franse auto. Die ze eerder ook al de vangrail in heeft gestuurd.
Ten tweede: ze vermeden het hoofdwegennet.
Context.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe ik ook als ik naar Frankrijk ga. Je betaalt geen tol, de benzine buiten de hoofdwegen is aanzienlijk goedkoper, je eet goedkoper en als je wilt overnachten is het ook goedkoper.
Niks verdachts aan.
En hun auto was van Franse makelij, maar gewoon met NL kenteken.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als je ook een paar wilde scenario's voorstelt.
Nou dat is mooi zeg. Stank voor dank. Ik zal nog eens wat wilde scenario's droppenquote:
Je steunt de derde tevens laatste optie wel?quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe ik ook als ik naar Frankrijk ga. Je betaalt geen tol, de benzine buiten de hoofdwegen is aanzienlijk goedkoper, je eet goedkoper en als je wilt overnachten is het ook goedkoper.
Niks verdachts aan.
Op je walgelijke verdachtmaking van Gerda als GL politica ga ik maar niet eens in.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niks verdachts aan.
Op je walgelijke verdachtmaking van Gerda als GL politica ga ik maar niet eens in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 19-06-2025 15:45:14 ]
De vrouw is op enkele honderden meters van de auto gevonden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, bijvoorbeeld toch een auto ongeluk waarbij de vrouw is omgekomen en de man (gewond) hulp is gaan zoeken.
Aan de hand van deze (alsnog summiere) info vind ik het wel vrij raar allemaal. Allebei wel de auto kunnen verlaten maar niet bij elkaar gebleven?quote:werd het lichaam van de tachtigjarige vrouw op een paar honderd meter van hun auto gevonden, een witte Peugeot 2008, maar niet van haar echtgenoot.
Vind ik ook.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Aan de hand van deze (alsnog summiere) info vind ik het wel vrij raar allemaal. Allebei wel de auto kunnen verlaten maar niet bij elkaar gebleven?
Maar ja, hoe/waaraan is ze dan overleden op een paar honderd meter van de auto?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:37 schreef Leandra het volgende:
Gokje:
Ze besloten in de auto te overnachten, Paul is tegen een hypo aan aan het zwerven gegaan, Gerda is hem gaan zoeken toen ze wakker werd en Paul weg bleek te zijn.
Het lichaam van Paul is dan mogelijk ook in de buurt.
Kan van alles zijn, gestruikeld en niet meer terug naar de auto kunnen komen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ja, hoe/waaraan is ze dan overleden op een paar honderd meter van de auto?
Daar ga je toch niet dood aan?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan van alles zijn, gestruikeld en niet meer terug naar de auto kunnen komen?
Verdwaald geraakt?
https://www.ad.nl/binnenl(...)andigheden~a63fe3e3/quote:Ook lichaam van vermiste Paul gevonden in Frankrijk, familie: ‘Noodlottige samenloop van omstandigheden’
UPDATE
Het lichaam van de vermiste Paul (83), naar wie meer dan een week werd gezocht, is gevonden. Eerder op de dag werd zijn vrouw Gerda én hun auto al aangetroffen. De familie van het echtpaar spreekt van een ‘noodlottige samenloop van omstandigheden’. Een misdrijf is uitgesloten, meldt een woordvoerder.
Na jarenlange ervaring en intensief speurwerk heeft het FOK! Rechercheteam deze zaak weer tot een goed einde gebracht.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:14 schreef Zipportal het volgende:
Ook deze zaak hebben @:nober en ik weer opgelost.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:37 schreef Leandra het volgende:
Gokje:
Ze besloten in de auto te overnachten, Paul is tegen een hypo aan aan het zwerven gegaan, Gerda is hem gaan zoeken toen ze wakker werd en Paul weg bleek te zijn.
Het lichaam van Paul is dan mogelijk ook in de buurt.
Kan toch niet..quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:47 schreef Paul het volgende:
Vreemd dat Paul verderop is gevonden en beiden geen misdrijf
quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:16 schreef ootjekatootje het volgende:
De Gendarmeriegroep van Haute-Marne (GGD 52) zette aanzienlijke middelen in om het gezochte Nederlandse echtpaar Paul en Gerda Klapper te vinden. Er werden zowel lucht- als grondtroepen ingezet. Het Openbaar Ministerie van Chaumont startte dinsdag 17 juni een onderzoek naar de verontrustende verdwijning. Het lichaam van de vrouw werd woensdag in Haute-Marne gevonden. Donderdag was het dat van haar echtgenoot.
Op dinsdag 17 juni om 12.00 uur nodigde de Gendarmeriegroep van de Haute-Marne ( GGD 52 ) op haar Facebookpagina uit om een bericht te delen waarin stond dat een Nederlands echtpaar, Paul en Gerda Klapper, gezocht werd. De publicatie vermeldde dat ze op vrijdag 13 juni in het noorden van de Haute-Marne waren gezien. In Saint-Dizier, meldde officier van justitie Denis Devallois op donderdag 19 juni. De verdwijning van het tachtigjarige echtpaar had inderdaad de bezorgdheid gewekt van hun familieleden, die de ambassade hadden gewaarschuwd. Deze laatste nam vervolgens contact op met GGD 52.
De officier van justitie van Devallois startte onmiddellijk een onderzoek naar de verontrustende verdwijning.
GGD 52 heeft dinsdag als eerste luchtmiddelen ingezet – helikopter, drone – en met behulp van dit apparaat zou de auto van het echtpaar in Orquevaux gelokaliseerd kunnen worden.
Op woensdag 18 juni werden meer dan 90 gendarmes gemobiliseerd om onderzoek te doen en zoekacties op de grond uit te voeren, ondersteund door een hondenteam.
Militair onderzoek leidde woensdag 18 juni tot de ontdekking van het levenloze lichaam van Gerda Klapper, een paar honderd meter van de auto van het echtpaar, in de wijk Cul du Cerf, een bekend uitkijkpunt in de gemeente Orquevaux. De auto was onbeschadigd, aldus officier van justitie Devallois, een teken van "de afwezigheid van tussenkomst van derden". Gerda's echtgenoot, Paul Klapper, bleef vermist.
"De hypothese van een gewelddadige dood is uitgesloten"
"De autopsie op de vrouw werd afgelopen donderdag 19 juni uitgevoerd. Daaruit bleek dat er geen sprake was van tussenkomst van derden. De hypothese van een gewelddadige dood is uitgesloten." Er is echter, aldus officier van justitie Denis Devallois, om toxicologisch en pathologisch onderzoek verzocht. Het verkrijgen van de resultaten kan enkele weken duren.
Donderdag zette de politie haar zoektocht voort.
Hun troepen leken geconcentreerd rond Humberville. Er werden militaire terreinwagens ingezet. Er werd een commandopost ingericht in het dorpshuis van Orquevaux.
Rond het middaguur werd het lichaam van Paul Klapper gevonden, ongeveer 4 kilometer van het huis van zijn vrouw.
De familie van het echtpaar werd door de politie en de Vereniging voor Slachtofferhulp opgevangen, aldus de magistraat van Devallois.
https://jhm.fr/sa-dispari(...)e-retrouve-sans-vie/
Doet me denken aan die bejaarde acteur en zn vrouw laatst.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:13 schreef TLC het volgende:
Dus je gaat beide een eind aan je leven maken maar op twee verschillende plekken ? Of per toeval overlijdt eerst de een en wat verderop de ander.. en het is ook geen misdrijf.
Raar gedoe allemaal maar natuurlijk triest voor de nabestaanden.
Wel tragisch natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:41 schreef BE het volgende:
Ze zijn toch al dagen vermist, kan prima dat ze beide op de een of andere manier verward zijn geraakt en daarna uitgedroogd. Of de een idd ziek/verzwakt, de ander die hulp gaat halen en verdwaald. Met mensen op deze leeftijd lijkt me dat allemaal niet heel onwaarschijnlijk.
Al die rare scenario's over zelfdoding...![]()
Ja, daar start ook een wandelpad rondom die “kuil”.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:09 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onderschrift: "Op het steile gedeelte van het uitkijkpunt Cul du Cert werd het levenloze lichaam van Gerda Klapper gevonden, op enkele honderden meters van de auto van het echtpaar (©JHM)."
Zou dit de locatie zijn uit het Franse artikel?
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
4 km verderop, das best een stuk. Maar wat ik uit de tekst haal is dat de auto ongeschonden is, en ze hadden de avond ervoor getankt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:47 schreef Paul het volgende:
Vreemd dat Paul verderop is gevonden en beiden geen misdrijf
Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit, maar bijv. op de kermis of bij een foodtruck kan er maar zo een heel andere plaatsnaam bij de betaling staan. Ik betaal ook wel eens bij een koffietentje hier vlakbij en dan staat er altijd een plaatsnaam 50km. verderop bij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:40 schreef Mrmime het volgende:
Triest einde van deze zaak. Sterkte voor de nabestaanden.
Maar dan nog blijft die betaling in Orange onverklaarbaar.
Ja, niet bekostigd door de familie, hè.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blijken ze de auto dinsdag getraceerd te hebben met een helicopter…![]()
![]()
Ik sta te kijken van de doeltreffendheid van de gendarmerie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, niet bekostigd door de familie, hè.
Familiedrama?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Via de woordvoerder wil de familie benadrukken dat het om een familiedrama gaat en dat ze dit samen willen verwerken. "Het is aangrijpend en erg verdrietig, ook omdat wellicht nooit helemaal duidelijk zal worden wat er precies is gebeurd."
https://www.hartvannederl(...)-gerda-echtpaar-auto
Een drama in de familie... gok ik.quote:
Het is ontzettend moeilijk om niet exact te weten waar je dierbaren zijn overleden, je blijft vol vragen zitten en het is heel lastig om af te sluiten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Via de woordvoerder wil de familie benadrukken dat het om een familiedrama gaat en dat ze dit samen willen verwerken. "Het is aangrijpend en erg verdrietig, ook omdat wellicht nooit helemaal duidelijk zal worden wat er precies is gebeurd."
https://www.hartvannederl(...)-gerda-echtpaar-auto
Dan hoop ik maar dat ze beide met dat plan eens waren, aangezien niet samen gevonden zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik van de week dacht.
Als mensen oud zijn en thuis overlijden dan vind niemand wat.
Zoeken ze het avontuur en raken ze onderweg in een situatie dat ze overlijden vind iedereen het “verschrikkelijk” enz.
Het is ook best triest, ook zeker voor de familie.
Maar al met al lijkt het er sterk op dat beiden wisten dat dit hun laatste reis zou worden en dat ze niet thuis of in een ziekenhuis wouden wegteren.
Dus een betere gedachte zou misschien zijn, hoop dat ze een mooi leven hadden en dat ze zelf tevreden waren met dit einde.
Precies dit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan hoop ik maar dat ze beide met dat plan eens waren, aangezien niet samen gevonden zijn.
Dit idd, dat past niet bij de berichten dat er in beide gevallen geen sprake is van een misdrijf.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:10 schreef Mrmime het volgende:
Familiedrama vind ik een uiterst bijzondere woordkeuze. Dan heb ik ineens een heel ander scenario in mijn hoofd.
Het heeft ook wel invloed dat je ineens beide ouders kwijt bent, ongeacht leeftijd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik van de week dacht.
Als mensen oud zijn en thuis overlijden dan vind niemand wat.
Zoeken ze het avontuur en raken ze onderweg in een situatie dat ze overlijden vind iedereen het “verschrikkelijk” enz.
Het is ook best triest, ook zeker voor de familie.
Maar al met al lijkt het er sterk op dat beiden wisten dat dit hun laatste reis zou worden en dat ze niet thuis of in een ziekenhuis wouden wegteren.
Dus een betere gedachte zou misschien zijn, hoop dat ze een mooi leven hadden en dat ze zelf tevreden waren met dit einde.
Dat is inderdaad verschrikkelijk voor deze familie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het heeft ook wel invloed dat je ineens beide ouders kwijt bent, ongeacht leeftijd.
Misschien bedoelen ze een drama voor hun familie? De politie sluit een misdrijf namelijk uit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:10 schreef Mrmime het volgende:
Familiedrama vind ik een uiterst bijzondere woordkeuze. Dan heb ik ineens een heel ander scenario in mijn hoofd.
Misdrijf wordt uitgesloten. Waarom zie je geen aanleiding te denken dat oma ook die beleving had? En hoezo heb je de indruk dat opa de verkoop niet zag zitten, en oma wel?quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:22 schreef Jojoke het volgende:
Momenteel is mijn indruk dat opa het verkoop van het huisje niet zag zitten en het bijna zag als het einde aan z'n leven. Of oma ook die beleving had toe ze bij hem in de auto stapte richting Frankrijk, daar zie ik geen aanleiding toe. Ik hoop dat er toch iets meer onderzoek wordt gedaan, ondanks dat dit inderdaad een familiedrama blijkt te zijn.
Met een helikopter die door de familie is ingeschakeld in bekostigd door crowdfunding?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blijken ze de auto dinsdag getraceerd te hebben met een helicopter…![]()
![]()
Dus wel een ongeval?quote:In Franse media wordt gezegd dat het echtpaar is gevonden in de buurt van Leursville. Hun auto werd eerst gevonden. Die zou zijn aangetroffen in een beek. Hierop werd woensdagavond al het lichaam van Gerda gevonden. Donderdag werd het lichaam van Paul gevonden.
Ik las in een Franse bron dat de auto was aangetroffen bij water, niet in water.quote:
https://www.ledauphine.co(...)femme-a-ete-retrouvequote:Selon nos informations, leur véhicule, une Peugeot 2008 blanche, aurait été retrouvée à proximité d'un cours d'eau.
405 of 340 meter naar beneden vallen met een auto blijkt me voor iedereen dodelijk. Daarnaast was de auto ongeschonden en stond die boven op het plateau.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:15 schreef Gia het volgende:
https://earth.google.com/(...)oNCP___________wEQAA
Dit is die helling van Cul de Cerf. Kan me voorstellen dat hij daar vanaf is gereden, zonder dat iemand dat gezien heeft. En niet meer terug kon, uiteraard. Op die leeftijd kun je ook niet meer omhoog klimmen, dus ga je lopen om hulp te zoeken. Ik vermoed dat de doodsoorzaak uitdroging/uitputting is. Wellicht ook nog licht gewond door het ongeluk.
https://www.telegraaf.nl/(...)nkrijk/72684077.htmlquote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
405 of 340 meter naar beneden vallen met een auto blijkt me voor iedereen dodelijk. Daarnaast was de auto ongeschonden en stond die boven op het plateau.
Daarbij lijkt die helling best glooiend; het is geen afgrond. Een auto kan er vanaf rijden, in plaats van vallen. Dan zal er nog wel enige schade zijn, maar de melding van geen schade sloeg eerder op geen betrokkenheid van een ander voertuig.quote:In Franse media wordt gezegd dat het echtpaar is gevonden in de buurt van Leursville. Hun auto werd eerst gevonden. Die zou zijn aangetroffen in een beek. Hierop werd woensdagavond al het lichaam van Gerda gevonden. Donderdag werd het lichaam van Paul gevonden.
Ik hecht wat meer waarde aan de definitie volgens Van Dale dan volgens AI:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Volgens AI:
Een familiedrama is een ingrijpende gebeurtenis binnen een familie, vaak gekenmerkt door geweld, geheimen, of verlies, die diepe sporen nalaat.
Lijkt me niet heel raar om te gebruiken voor deze gebeurtenis?
Ik ben ook erg van de woordenboekdefinities, maar ook wel erg van de context.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hecht wat meer waarde aan de definitie volgens Van Dale dan volgens AI:
fa·mi·lie·dra·ma (het; o)
1gebeurtenis waarbij iem. een of meer leden van eigen gezin of familie doodt (en vervolgens vaak zichzelf)
Betekenis van 'Familiedrama' | Van Dale Uitgevers https://share.google/2RZosW192u68PWzV9
Hm oké, die betekenis kende ik niet. Ik zou een familiedrama opvatten als een drama binnen een familie, zo heb ik het woord ook vaker horen gebruiken. Blijkbaar is de definitie van Van Dale niet bij iedereen bekend.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hecht wat meer waarde aan de definitie volgens Van Dale dan volgens AI:
fa·mi·lie·dra·ma (het; o)
1gebeurtenis waarbij iem. een of meer leden van eigen gezin of familie doodt (en vervolgens vaak zichzelf)
Betekenis van 'Familiedrama' | Van Dale Uitgevers https://share.google/2RZosW192u68PWzV9
Mwah, ook aan de reacties hier te zien is wel duidelijk dat de Van Dale definitie vrij standaard is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hm oké, die betekenis kende ik niet. Ik zou een familiedrama opvatten als een drama binnen een familie, zo heb ik het woord ook vaker horen gebruiken. Blijkbaar is de definitie van Van Dale niet bij iedereen bekend.
Nou, dat klopt niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:47 schreef Kim-Holland het volgende:
Volgens HLN is het echtpaar hier gevonden
[ afbeelding ]
https://www.hln.be/binnen(...)rdopdracht~a7d12c0b/
even doorscrollen naar beneden.
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat klopt niet.
Hierboven wordt ook al dat ravijn genoemd, Reculee du Cul du Cerf.
Ik kan jouw linkje trouwens niet lezen, dus ik ga alleen af op de foto.
Het zal Leurville zijn, dat is het dorpje er vlakbij. Is wel genoemd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen?
Klopt als een bus!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het zal Leurville zijn, dat is het dorpje er vlakbij. Is wel genoemd.
Het zijn Belgen hé, die geloven drie moordenaars nog op hun woord….quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen?
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het zijn Belgen hé, die geloven drie moordenaars nog op hun woord….
Klopt, het lijkt of ze op de D520 een andere afslag hebben genomen bij Suzannecourt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:21 schreef alpeko het volgende:
Niet echt op de route van St Dizier naar Planchez. Dan verwacht je de D520 of de D384
Volgens mij is de locatie in het artikel in de Franse krant, wat @ootjekatootje heeft gepost in post nr #187quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:47 schreef Kim-Holland het volgende:
Volgens HLN is het echtpaar hier gevonden
[ afbeelding ]
https://www.hln.be/binnen(...)rdopdracht~a7d12c0b/
even doorscrollen naar beneden.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:25 schreef alpeko het volgende:
Zal geen ongeluk zijn geweest als de auto onbeschadigd was en dat op een plek waar je normaal niet met de auto terecht komt. Zullen ze dit dan echt zo gepland hebben? Dan blijft het opmerkelijk dat Paul 4 km van zijn vrouw is gevonden.Waarom zou je daar met de auto normaal niet terechtkomen? Volgens mij is het een natuurgebiedje waar je gewoon via de weg naartoe rijdt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3Dquote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou je daar met de auto normaal niet terechtkomen? Volgens mij is het een natuurgebiedje waar je gewoon via de weg naartoe rijdt.
Ja, Hart van Nederland meldde dat, terwijl een Franse bron zei: bij het water. Bij, niet in.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als de auto gewoon links (zie link) geparkeerd stond wel ja. Maar volgens een van de bronnen stond die (deels) in het water. Dat lijkt me me niet de gangbare weg.
Ook voor bij het water moet de auto onderaan het ravijn staan. Niet op de D weg er bovenlangs. Dan heb je het over dit (geel gearceerde) weggetjequote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, Hart van Nederland meldde dat, terwijl een Franse bron zei: bij het water. Bij, niet in.
Onder aan het ravijn is niet logisch: de auto was onbeschadigd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook voor bij het water moet de auto onderaan het ravijn staan. Niet op de D weg er bovenlangs. Dan heb je het over dit weggetje
[ afbeelding ]
Er loopt een weggetje. Dat best begaanbaar lijkt. Vanaf de D-weg is het eerste deel gewoon geasfalteerd. Later wordt het smaller met grind.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onder aan het ravijn is niet logisch: de auto was onbeschadigd.
Dus een alternatieve route naar dat natuurgebiedje.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er loopt een weggetje. Dat best begaanbaar lijkt.
Misschien kwamen ze uit zuidelijke richting (Orquevaux) en zijn ze per ongeluk op dat grindpad terecht gekomen, auto wellicht vastgereden en toen in paniek en door uitputting de auto achtergelaten en daar rond gaan zwerven (want men was al verward etc)? Kleine gehuchtjes daar, dus niet echt opvallend als je daar per ongeluk van de weg raakt en in de wijde omgeving geen mens te bekennen?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook voor bij het water moet de auto onderaan het ravijn staan. Niet op de D weg er bovenlangs. Dan heb je het over dit (geel gearceerde) weggetje
[ afbeelding ]
Dat is volgens Google Maps de enige plek met water daar.
Ja, 4 km. Best een eind.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien kwamen ze uit zuidelijke richting (Orquevaux) en zijn ze per ongeluk op dat grindpad terecht gekomen, auto wellicht vastgereden en toen in paniek en door uitputting de auto achtergelaten en daar rond gaan zwerven (want men was al verward etc)? Kleine gehuchtjes daar, dus niet echt opvallend als je daar per ongeluk van de weg raakt en in de wijde omgeving geen mens te bekennen?
Is Paul nu 4km van de auto gevonden, begrijp ik dat goed?
Nogal ja voor iemand die verward is op een dergelijke leeftijd. Triest verhaalquote:
Zoiets denk ik ook. Maar dan moet die betaling bij Orange een foutje zijn oidquote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:03 schreef Perrin het volgende:
Een scenario:
Ze hebben met hun auto over dat grindpaadje gereden tot waar ze konden of zijn zelfs nog verder gereden en zijn zich klemgereden.
Ze zijn toen verder gelopen naar de Cul du Serf maar bij de verraderlijke klim naar boven kwam Gerda ten val of werd ze onwel. Paul is toen langs de D148 naar een dorpje gelopen om hulp te halen maar zelf onwel geworden.
[ afbeelding ]
Of iemand die hun portemonnee heeft gejatquote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:05 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook. Maar dan moet die betaling bij Orange een foutje zijn oid
Creditcard fraude, kan zelfs zonder de card in handen te hebben of zoals Donna zei. Een betaling op een mobiel apparaat waarvan het postadres in Orange is. Bijvoorbeeld een kraampje op de markt in Saint Dizier waarvan de mensen uit Orange komen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:05 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook. Maar dan moet die betaling bij Orange een foutje zijn oid
Dat kan zeker. Maar dan vind ik het toch wel heel toevallig.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Creditcard fraude, kan zelfs zonder de card in handen te hebben of zoals Donna zei. Een betaling op een mobiel apparaat waarvan het postadres in Orange is. Bijvoorbeeld een kraampje op de markt in Saint Dizier waarvan de mensen uit Orange komen.
Ja, die toevalligheid kan bij de rest van de pechdingen zoals de telefoons die niet werkten.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:59 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Maar dan vind ik het toch wel heel toevallig.
Zoals ik zei: dit is mijn indruk. Misschien klopt mijn indruk niet, het is slechts een indruk en ik claim nergens dat ik de feiten weet. Het lijkt mij gewoon wat onwaarschijnlijk dat ze beiden tegelijkertijd dusdanig verward raken dat werkelijk alles misgaat op een reis die ze samen heel vaak gemaakt hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:48 schreef Sothisisme het volgende:
[..]
Misdrijf wordt uitgesloten. Waarom zie je geen aanleiding te denken dat oma ook die beleving had? En hoezo heb je de indruk dat opa de verkoop niet zag zitten, en oma wel?
Waar baseer je dat op?
Ik bedoelde meer waarom het je indruk was dat opa de verkoop niet zag zitten, en dat je geen aanleiding hebt om te denken dat oma er hetzelfde in stond?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:21 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zoals ik zei: dit is mijn indruk. Misschien klopt mijn indruk niet, het is slechts een indruk en ik claim nergens dat ik de feiten weet. Het lijkt mij gewoon wat onwaarschijnlijk dat ze beiden tegelijkertijd dusdanig verward raken dat werkelijk alles misgaat op een reis die ze samen heel vaak gemaakt hebben.
Maar je hebt altijd uitzonderingen op de verwachting, dus misschien zijn beiden inderdaad verward geraakt.
Vanwaar jouw diepgaande interesse in deze zaak?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 01:34 schreef Sothisisme het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer waarom het je indruk was dat opa de verkoop niet zag zitten, en dat je geen aanleiding hebt om te denken dat oma er hetzelfde in stond?
Ik was gewoon benieuwd naar waar die indruk op gebaseerd was. Heb je iets gelezen wat ik gemist heb?
Het kan bijvoorbeeld namelijk ook zijn dat oma niet wilde verkopen, en opa wel.
Of allebei eigenlijk wel omdat ze wisten dat het niet meer ging.
Of allebei wilden ze eigenlijk niet.
Misschien waren ze verdrietig dat geen van de kinderen/kleinkinderen het huis wilde hebben? (Het huisje zag er op de foto's nou niet echt uit alsof het bakken met geld op zou leveren) En wat als wel, op die leeftijd kun je toch niet echt meer iets met het geld doen.
Het scenario van beiden verward geloof ik inderdaad ook niet.
Niet dat een echtpaar niet samen verward kan zijn, maar daar zit dan wel tijd tussen, en dat zijn dan mensen die verder geen contacten hebben. Hier zou de familie het hebben opgemerkt als een van beiden tekenen van verwardheid had vertoond.
De dingen die ik me afvraag cq niet begrijp:
* Dat ze allebei problemen hadden met hun telefoon. Ze kwamen al decennia meerdere malen per jaar in Frankrijk en Gerda belde iedere dag meermaals met haar kinderen.
Blijkbaar was er een internet probleem want ze wilden bij andere mensen de route naar het hotel zien. Maar hoe kan dat dan? Beide hadden roaming uitstaan en beide vergeten dit aan te zetten?
Als een stel op leeftijd tegen mij zou zeggen dat ze problemen hebben met hun telefoons, zou ik even met ze meekijken. Doet niet iedereen blijkbaar? Of misschien is het wel aangeboden en hebben ze nee hoeft niet gezegd.
Beiden hadden de optie netwerk handmatig selecteren aan staan? Want blijkbaar konden ze ook niet bellen. Als je zo vaak naar het buitenland gaat, dan vergeet je toch niet ineens (beide!) dat je een netwerkoperator moet selecteren?
Of hebben ze het misschien bewust uitgezet?
Is er wel of niet een "welkom in België" SMS door de eigen provider gestuurd?
Indien wel: roaming en automatisch netwerk selecteren stond dus aan. Dan hebben ze het dus uitgezet?
Indien niet: het stond uit. Ze vroegen niemand om hulp? Ze wisten na zo veel jaar vakantie niet hoe ze het aan moesten zetten?
Daarbij: als je diabetes hebt en afhankelijk van je telefoon, dan wil je dat probleem toch oplossen voordat je verder reist? Ik begreep uit de berichten dat er helemaal geen metingen meer zijn verstuurd.
Interesseerde het hun niet meer? Vonden ze het niet nodig dit probleem op te lossen, hulp in te schakelen, etc?
* Dat ze dit keer buren niet gevraagd hebben.
Gingen ze slechts een paar dagen vanwege afspraak makelaar of gingen ze een laatste keer op vakantie?
* Dat ze de medicijnen vergeten zijn. Ik vind dit zo moeilijk te begrijpen dat ik me afvraag of dit een bewuste keuze was?
Het kan toch niet dat geen van beiden denkt aan de medicijnen, en zeker als je diabetes hebt. Meerdere keren per dag meten, medicijnen nemen om een hypo te voorkomen.
We weten geloof ik niets over tijdstip van vertrek?
Maar feit is wel dat ze de ochtend erop nog bij de bakker zijn geweest. Via beeldmateriaal is bevestigd dat zij het waren.e kinderen konden echter toen al geen contact meer krijgen met hun ouders.
* Ik denk dat ze wisten wat ze deden en dat ze niet echt heel erg van hun route zijn afgeweken.
Vanuit Saint Dizier (bakker) naar Planchez kun je de D384 nemen (223 km) of de D520 (237 km).
Op de D520 hadden ze moeten wisselen ter hoogte van Chaumont op de D65 richting zuiden. In plaats daarvan lijkt het erop dat ze de D65B hebben genomen (de weg naar Cul de Cerf). Ik denk dus dat dit hun bedoeling was.
Vanaf het punt dat ze naar de D65 hadden gemoeten, is het 42 km naar Cul de Cerf. (40 minuten rijden).
Als je alle tijd van de wereld hebt, en veel ervaring met rijden in Frankrijk, én het je laatste reis is, is een omweg van 40 minuten heen en 40 minuten terug eigenlijk niks.
*Wat ik niet met elkaar kan rijmen is dat het vanuit de visie van het thuisfront "in verwarde toestand het huis verlaten" is, en daartegenover heb je dan 2 mensen die in een pizzeria gezellig kletsen, zoeken naar een hotel, de ochtend erop naar de bakker gaan en vervolgens naar een uitzichtpunt.
Medicijnen thuis laten (als diabeticus eten bij een pizzeria zonder medicijnen), telefoons uit, je niet melden bij het thuisfront, 80 en 83 zijn (vrijwel alle mensen van die leeftijd hebben kwalen en ziektes), en je geliefde 2e huis op moeten geven, geen glucosemetingen meer verrichten, de auto teruggevonden bij een uitzichtpunt, een onbeschadigde auto, geen sporen van geweld bij de autopsie, ja dat geeft veel mensen te denken.
Maar die 4 kilometer uit elkaar maakt die theorie in mijn ogen eigenlijk onmogelijk.
Als een van beide gevallen zou zijn, zouden de Franse kranten dit wel gemeld hebben. (Die noemen ook namelijk ook alle plaatsen op, terwijl de familie de politie gevraagd heeft de locatie geheim te houden).
Wat ik me wel afvraag: Paul was nog vermist, waarom moest de vindplaats van Gerda geheim blijven. Ik snap wel dat ze geen pottenkijkers willen, maar je zou denken dat de politie uit zichzelf de plek geheimhoudt. Maar in de berichtgeving stond echt dat het de wens van de familie was.
En een laatste ding wat ik me afvroeg: hoezo werd enkel de gendarmerie in de regio Haute Marne ingeschakeld? Zij hebben met militairen, honden, helikopters en drones gezocht hetgeen uiteindelijk tot de vondst heeft geleid.
Als je met Google Satelliet kijkt, dan is het zo'n groot gebied waar ze vermist zijn geraakt (tussen Saint Dizier en Planchez), dat je je afvraagt waarom bijvoorbeeld de gendarmerie in het departement waar Planchez toe behoort niet ook zo'n grootschalige zoekactie hebben opgezet. Op de een of andere manier wisten ze toch waar ze ergens moesten gaan zoeken. Zo ver ik weet is er langs de andere route niet gezocht.
Ik ben in ieder geval "blij" voor hun familie dat ze gevonden zijn. Dat is helaas veel andere familieleden van vermisten niet gegeven.
Ik hoop dat het de kinderen en kleinkinderen troost biedt dat hun (groot)ouders nog een mooie laatste rit hebben gehad.
FOK!sporing verzocht team lost helaas alleen maar achteraf alle zaken op. Zijn altijd de usual suspects die dan weer een paar dagen los kunnen gaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 02:49 schreef APK het volgende:
[..]
Vanwaar jouw diepgaande interesse in deze zaak?
Ik voel mij er een beetje ongemakkelijk bij.
Klopt, en moet eerst iets gebeurd zijn voordat er een topic geopend wordt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 05:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
FOK!sporing verzocht team lost helaas alleen maar achteraf alle zaken op. Zijn altijd de usual suspects die dan weer een paar dagen los kunnen gaan.
Misschien was oma ergens heengevallen waar hij niet bijkon en had zij de autosleutels. Misschien hadden ze de auto klemgereden of hadden ze pech of schatte hij in dat hij bij de grote weg sneller hulp kon vinden. Kan vele redenen hebben.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:22 schreef Kim-Holland het volgende:
Zou oma een rijbewijs hebben gehad?
Opa lag 4 km verderop bij een schuur. Als hij hulp had willen halen voor oma, waarom nam hij dan niet de auto?
En in het algemeen:
Waarom gaan mensen er altijd van uit dat de man zijn vrouw wel omgebracht moet hebben en nooit andersom?
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit aan de hand is geweest maar het valt mij op bij comments op social media oa.
Dat kan allemaal.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien was oma ergens heengevallen waar hij niet bijkon en had zij de autosleutels. Misschien hadden ze de auto klemgereden of hadden ze pech of schatte hij in dat hij bij de grote weg sneller hulp kon vinden. Kan vele redenen hebben.
Zo heel ver van de auto is ze ook niet gekomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:37 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat kan allemaal.
Oma was slecht ter been en herstellende van een operatie een de knie. Het lijkt mij ook niet dat ze dan even gezellig een wandeling zouden gaan maken. Maar je weet het maar nooit idd..
Wat een goede vraag mbt waarom de auto niet genomen. Had ik nog niet bij stilgestaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:22 schreef Kim-Holland het volgende:
Zou oma een rijbewijs hebben gehad?
Opa lag 4 km verderop bij een schuur. Als hij hulp had willen halen voor oma, waarom nam hij dan niet de auto?
En in het algemeen:
Waarom gaan mensen er altijd van uit dat de man zijn vrouw wel omgebracht moet hebben en nooit andersom?
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit aan de hand is geweest maar het valt mij op bij comments op social media oa.
Waarom vraag je specifiek naar MIJN diepgaande interesse?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 02:49 schreef APK het volgende:
[..]
Vanwaar jouw diepgaande interesse in deze zaak?
Ik voel mij er een beetje ongemakkelijk bij.
In die tijd toch doodnormaal?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:14 schreef ZarB het volgende:
Triest.
Maar 64 jaar getrouwd terwijl oma 80 was? Dan was ze dus 16 toen ze gingen trouwen. Dat is wel bijzonder jong.
Dat was vroeger niet zo bijzonder hoor.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:14 schreef ZarB het volgende:
Triest.
Maar 64 jaar getrouwd terwijl oma 80 was? Dan was ze dus 16 toen ze gingen trouwen. Dat is wel bijzonder jong.
Begin jaren 60? Een moetje En het kindje werd iets te vroeg geborenquote:
Ah ja ik zie dat het pas vanaf 1970 naar 21 is gegaan en in 1985 weer naar 18. Als man mocht je voor die tijd wel pas vanaf je 18e trouwen. Maar opa was dus al 19.quote:
Ik weet niet of ik dit mag vragen..Maar mag het topic op slot? De focus ligt bij sommigen op wie ik ben en dat lijkt me niet echt relevant voor dit topic.quote:
En daarom moet het topic op slot?quote:Op maandag 23 juni 2025 01:32 schreef Sothisisme het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dit mag vragen..Maar mag het topic op slot? De focus ligt bij sommigen op wie ik ben en dat lijkt me niet echt relevant voor dit topic.
Sorry, maar dit topic blijft nog even open. Het zakt vanzelf wel naar beneden als de nieuwswaarde afneemt.quote:Op maandag 23 juni 2025 01:32 schreef Sothisisme het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dit mag vragen..Maar mag het topic op slot? De focus ligt bij sommigen op wie ik ben en dat lijkt me niet echt relevant voor dit topic.
Is toch geen rare vraag? Als men alleen maar offtopic praat, hoeft het toch ook niet open te blijven?quote:Op maandag 23 juni 2025 02:15 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En daarom moet het topic op slot?
Ik vind het wel een rare vraag. Een topicrapport met het verzoek het topic op te schonen zou meer voor de hand liggen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:09 schreef Sothisisme het volgende:
[..]
Is toch geen rare vraag? Als men alleen maar offtopic praat, hoeft het toch ook niet open te blijven?
Maar goed, de mod wil het nog open laten, dus hopelijk vanaf nu weer on topic.
Geen idee, ik weet dat Paul vroeger oprichter was van onze hockeyclub in Rotterdam, ze jong getrouwd waren en drie lieve meiden hebben. Zij bezig was met GroenLinks en hij werkte bij Novib.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:39 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ah ja ik zie dat het pas vanaf 1970 naar 21 is gegaan en in 1985 weer naar 18. Als man mocht je voor die tijd wel pas vanaf je 18e trouwen. Maar opa was dus al 19.
Ik dacht dat het al veel langer geleden was dat je zo jong mocht trouwen. Zo gek gedacht vind ik het niet van mezelf.
Moest wel toestemming van de ouders zijn dus ik vraag me af hoe gebruikelijk het écht was.
Stille wateren hebben diepe grondenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 02:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet dat Paul vroeger oprichter was van onze hockeyclub in Rotterdam, ze jong getrouwd waren en drie lieve meiden hebben. Zij bezig was met GroenLinks en hij werkte bij Novib.
Liefdevol druk gezin en laten we het daarbij laten. Ik denk dat vele een moord zouden plegen voor zo’n warm nest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |