abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217953073
Update:inmiddels is het vermiste echtpaar dood aangetroffen in Frankrijk, vak bij de plaats waar ze het laatst zijn gezien. Beiden lijken een natuurlijke dood te zijn gestorven.

Eerder bericht:

Zussen naar Frankrijk om vermiste ouders te zoeken: 'Krijgen geen contact'

Cécile en haar twee zussen leven op dit moment tussen hoop en vrees. Hun ouders waren vanuit Rotterdam onderweg naar Frankrijk, maar hebben sinds vrijdagochtend niks meer van zich laten horen. Atypisch, volgens Cécile, want haar moeder "belt altijd om van alles en nog wat". Dat ze sinds vrijdag niks meer hebben gehoord, baat de zussen dan ook grote zorgen, vooral omdat hun ouders medicijnen gebruiken.

"Ze waren met de auto onderweg naar hun huis in Frankrijk in Planchez", vertelt Cécile tegen Hart van Nederland. "Normaal bellen ze altijd wel even of laten ze iets van zich horen. Maar sinds vrijdagochtend is het stil." De Schiedamse rijdt zondag met haar zussen naar Frankrijk om ze te zoeken. "Mijn man is al daar. Het is een onwerkelijke realiteit waarin we nu zitten."

Oproep
In een poging om haar ouders te vinden, heeft Cécile een oproep geplaatst op Facebook. Deze is al meer dan zeshonderd keer gedeeld. Vrijdagochtend zijn haar ouders voor het laatste rond 09.00 uur gesignaleerd bij een bakkerij onder Parijs. "Sindsdien hebben zij geen contact meer met ons gehad", schrijft de dochter in de oproep. "Ze gebruiken medicatie, wij maken ons grote zorgen."

Ze heeft nog geprobeerd om de telefoon te traceren, maar dat heeft helaas niks opgeleverd. "We hebben ze nu bij zowel de Nederlandse als Franse autoriteiten als vermist opgegeven." Een woordvoerder van de politie kan zondag tegen Hart van Nederland nog niets zeggen over de vermissing. Het ministerie van Buitenlandse Zaken was zondag niet bereikbaar voor vragen. "We hopen dat iemand die een concrete tip of aanwijzing heeft ons kan helpen", aldus Cécile.

[ Bericht 43% gewijzigd door Jippie op 22-06-2025 04:33:57 ]
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 16:08:38 #2
138438 crew  Pizzakoppo
pi_217953217
Even een andere bron erbij in de OP aub.
pi_217953226
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Moment, ik zag een uitgebreide oproep van de kinderen online. Die kan er misschien wel in.

Edit:
Wij zoeken onze Ouders. Gisteren 13 juni zijn zij rond 09 uur voor het laatst gezien in een bakkerij onder Reims (Saint Dezier) sindsdien hebben zij geen contact meer met ons gehad. Ze gebruiken medicatie, wij maken ons grote zorgen, zou u naar onze ouders uit willen kijken?
Ze rijden in een witte Peugot kenteken KL 47 6H
Onze ouders waren onderweg naar hun huis in Planchez, Bourgogne,France.

Graag delen!
Alleen ons contacten met informatie..wij zijn druk bezig met allerlei instanties.

Nous recherchons nos parents. Hier, le 13 juin, ils ont été vus pour la dernière fois vers 9h00 dans une boulangerie au sud de Reims (Saint Dezier). Depuis, nous n'avons plus eu de contact avec eux.
Ils prennent des médicaments et nous sommes très inquiets.
Pourriez-vous s’il vous plaît rester attentif et nous aider à les retrouver?
Nos parents étaient en route vers leur maison à Planchez, en Bourgogne, en France.

Via LinkedIn

[ Bericht 25% gewijzigd door Jippie op 22-06-2025 04:34:44 ]
pi_217953240
quote:
Welke is niet goed? Het bovenste is een beknopte versie van de tweede bron.

Ik zie geen andere media nog die dit heeft opgepikt. Anders sluit maar totdat er een betere bron is.
pi_217953254
Regio rond Planchez is behoorlijk leeg en heuvelachtig, snap dat ze zich zorgen maken gezien hun leeftijd.
pi_217953327
quote:
Done.
  zondag 15 juni 2025 @ 16:34:36 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217953428
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Regio rond Planchez is behoorlijk leeg en heuvelachtig, snap dat ze zich zorgen maken gezien hun leeftijd.
Dat in combinatie met de flinke hitte van de afgelopen dagen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 16:54:26 #8
184769 crew  Deisyy
pi_217953637
Alpen a/d Rijn en Rotterdam liggen nog best een eindje uit elkaar, beetje tegenstrijdige berichten.

https://www.ad.nl/schieda(...)-staan-uit~a1ef8efc/

[ Bericht 31% gewijzigd door Deisyy op 15-06-2025 20:18:32 ]
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 17:06:33 #9
138438 crew  Pizzakoppo
pi_217953751
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:23 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Done.
Top thanks, premium mag niet vandaar!
pi_217953910
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:54 schreef Deisyy het volgende:
Alpen a/d Rijn en Rotterdam liggen nog best een eindje uit elkaar, beetje tegenstrijdige berichten.

https://www.ad.nl/schieda(...)-staan-uit~a1ef8efc/
[..]

Kenteken klopt in de [premium!] link ook niet
  zondag 15 juni 2025 @ 18:10:47 #11
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217954188
De Nederlandse recherche start nu een onderzoek.
  Miss 200.000.000! zondag 15 juni 2025 @ 20:19:19 #12
367000 roos94
pi_217955511
Alvast rip aan de nabestaanden
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 20:34:42 #13
382129 crew  Donna
pi_217955724
-O-
pi_217955770
quote:
De telefoons van mijn ouders staan uit; ze zijn onbereikbaar. Dat is niet normaal.”
Ik ben bang dat (ook) deze mensen vroeg of laat ergens uit het water getakeld worden.
  zondag 15 juni 2025 @ 20:39:03 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217955798
Idd, die liggen vrees ik ergens in een greppel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 15 juni 2025 @ 20:41:52 #16
117098 Hathor
Effe niet
pi_217955846
Een bakkerij ONDER Parijs????
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 15 juni 2025 @ 20:46:40 #17
436222 Japepk
Padvinder
pi_217955948
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef Nober het volgende:
83 en 80, neem ze hun rijbewijs eens af.
Natuurlijk afhankelijk van hun gesteldheid, maar op die leeftijd nog naar Frankrijk rijden is weer het andere uiterste ja... Op de foto zien ze er weliswaar niet breekbaar, maar ook niet heel kwiek meer uit.

Doet natuurlijk niets af aan het feit dat je hoopt dat er snel informatie of duidelijkheid komt
't Echte en 't ware!
pi_217957987
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:41 schreef Hathor het volgende:
Een bakkerij ONDER Parijs????
Bij een metrostation wellicht? B-)
  zondag 15 juni 2025 @ 22:59:59 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_217958078
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 22:51 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Bij een metrostation wellicht? B-)
Dat moet dan wel bruinbrood zijn toch? :P
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 23:00:29 #20
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217958082
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217958138
Ik rijd morgen van Den Haag naar Utrecht. Zal uitkijken naar een witte Peugeot.
  zondag 15 juni 2025 @ 23:31:03 #22
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_217958256
Planchez… Ben daar vorige week maandag nog langsgereden…
pi_217958422
Planchez schat zo,n 5 uur rijden vanuit Nederland zo te lezen hadden ze een koper voor hun vakantiehuis
Benieuwd wat er aan de hand is !!
pi_217959601
De familie van Paul (83) en Gerda (80) Klapper maakt zich nog steeds ernstige zorgen. Het echtpaar is sinds donderdagavond 12 juni vermist in Frankrijk. Hun kleinkinderen laten nu weten dat die avond nog een pintransactie is gedaan bij een Total-tankstation in het Franse Rethel. En dat later een tolbetaling werd gedaan in de buurt van Orange, in Zuid-Frankrijk. Maar de familie vermoedt dat die niet door Paul en Gerda zelf is gedaan.

Paul en Gerda vertrokken donderdag vanuit hun woonplaats Alphen aan den Rijn richting hun tweede huis in het Franse Planchez, maar zijn daar nooit aangekomen. Sindsdien ontbreekt ieder spoor. De telefoons van het stel staan uit, wat volgens de familie zeer ongebruikelijk is.

Volgens dochter Cecile wordt de situatie steeds zorgelijker. “Onze ouders zijn afhankelijk van medicatie. Mijn vader heeft diabetes, en volgens het medische systeem heeft hij die al dagen niet meer genomen.”

Dringende oproep
De dochters, schoonzonen en partners zijn inmiddels zelf naar Frankrijk afgereisd om de route van hun ouders te volgen. Ze zijn onder meer langs politiebureaus en locaties gegaan waar het stel nog gezien zou zijn. “De politie zegt het serieus te nemen, maar tot nu toe gebeurt er weinig concreets. Morgen starten ze pas echt een onderzoek", laat Cecile zondag weten.

De familie doet een dringende oproep aan mensen in Frankrijk of reizigers die onderweg zijn om uit te kijken naar een witte Peugeot 2008 met Nederlands kenteken KL-476-H. “We hopen op alle hulp die we kunnen krijgen.”
https://www.hartvannederl(...)htpaar-ouder-vermist
pi_217959654
Het verhaal wordt steeds vager:

Grote zorgen om vermiste Paul (83) en Gerda (80) in Frankrijk: ’Hun telefoons staan uit, dat is niets voor oma’
CHARLEROI - Waar zijn de 83-jarige Paul Klapper en zijn 80-jarige vrouw Gerda gebleven? Sinds afgelopen donderdag is het echtpaar spoorloos verdwenen in Frankrijk. Hun kinderen en kleinkinderen maken zich ernstige zorgen, zeker omdat het stel afhankelijk is van medicatie. „Normaal gesproken belt mijn oma elke dag meermalen. Nu staan de telefoons uit”, vertelt kleindochter Emily Corbeth. „Dat is echt niets voor haar.”

Paul en Gerda Klapper vertrokken donderdagochtend met hun witte Peugeot (kenteken KL-476-H) vanuit hun woning in Alphen aan den Rijn. Hun bestemming: het Franse dorp Planchez in de regio Morvan in Bourgondië, waar ze al 25 jaar een tweede huis hebben. Ze zouden daar een makelaar ontmoeten om de woning te verkopen.

Sinds donderdagavond heeft de familie niets meer van hen gehoord. „Mijn opa heeft diabetes. Mijn oom zag in het medische systeem dat hij dinsdag voor het laatst zijn medicatie heeft genomen. Dat maakt de situatie extra zorgwekkend.”

Pizzeria in Charleroi
Drie dochters van het echtpaar en twee schoonzonen zijn ondertussen zelf naar Frankrijk gereisd. Zij proberen de route van hun ouders te reconstrueren. Een puzzelstuk kwam binnen via iemand die het stel donderdagavond rond 19.00 en 19.30 uur bij een pizzeria in Charleroi heeft gezien.

„Ze vertelden daar dat ze 64 jaar getrouwd zijn, dat hun telefoons het niet meer deden, en dat ze wilden overnachten bij Van der Valk of het Ibis Hotel in Charleroi. Ze vroegen of ze even de route op de telefoon van die mensen mochten kijken”, aldus Corbeth.

Bij beide hotels is het echtpaar echter nooit aangekomen. Wel is er om 23.00 uur die avond nog een pintransactie geweest bij een tankstation van Total in Rethel. Daarna ontbreekt elk spoor.

Ook het tweede huis in Planchez heeft het echtpaar niet bereikt. De buren hebben hen daar niet gezien. Ook hun schoonzoon heeft hen daar niet gevonden. De Nederlandse en Franse politie zijn inmiddels ingeschakeld, maar het contact met de Franse autoriteiten verloopt volgens de familie stroef.

Signaal telefoon
„We hebben wel gehoord van een Franse agent dat ze in de buurt van Orange bij Marseille een signaal van de telefoon van mijn oma hebben opgevangen. Maar daarna hebben ze daar niets meer over gecommuniceerd. Wij kunnen dit signaal ook moeilijk plaatsen, het lijkt niet logisch binnen hun route.”

De burgemeester van Planchez en de buurtbewoners zijn inmiddels op de hoogte en kijken mee uit naar het stel. De familie doet een dringende oproep aan Nederlanders die op vakantie zijn of in Frankrijk wonen of ze op een witte Peugeot 2008 met Nederlands kenteken KL-476-H willen letten.

Gerda Klapper loopt een beetje moeilijk sinds ze kort geleden haar knie brak. Paul Klapper spreekt vloeiend Frans, wat volgens de familie belangrijk kan zij bij herkenning.

Radeloos
De hechte familie is radeloos „Eerst denk je nog: ze zijn verdwaald. Maar nu het langer duurt, komen er allerlei vervelende scenario’s naar boven. We hopen dat mensen ons kunnen helpen hen te vinden. We hebben echt alle hulp nodig”, aldus Corbeth.

https://www.telegraaf.nl/(...)or-oma/71973039.html
  maandag 16 juni 2025 @ 09:25:55 #26
38496 Perrin
pi_217959717
quote:
„Ze vertelden daar dat ze 64 jaar getrouwd zijn, dat hun telefoons het niet meer deden, en dat ze wilden overnachten bij Van der Valk of het Ibis Hotel in Charleroi. Ze vroegen of ze even de route op de telefoon van die mensen mochten kijken”, aldus Corbeth.
Dit klinkt als onzin.

Misschien zijn ze overvallen en beroofd toen ze in de auto sliepen?
pi_217959765
quote:
Maar de familie vermoedt dat die niet door Paul en Gerda zelf is gedaan.
Oke... Want?

Het waarschijnlijkste scenario lijkt me vooralsnog dat dit "gewoon" een ongeluk is en die auto al sinds donderdag ergens ligt. Transacties door iemand anders, een signaal waarvan je "van een agent hebt gehoord" dat die is opgevangen, een individu die ze nog zou hebben gesproken op een moment waarop toevallig allebei hun telefoons het niet deden, het is allemaal ruis die je zovaak bij dit soort verdwijningen ziet.
  maandag 16 juni 2025 @ 09:40:14 #28
38496 Perrin
pi_217959776
Of beroofd en daarna overstuur een greppel ingereden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt toch wel alsof iemand met de buit ervandoor is (foons en pinpassen).
pi_217959872
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dit klinkt als onzin.

Misschien zijn ze overvallen en beroofd toen ze in de auto sliepen?
Het was 5 uur rijden, en dan nemen ze ineens een hotel?

Ook al zijn ze oud en doen ze er mogelijk wat langer dan normaal over… als ze om 09:00 uur vertrekken zijn ze zeker voor 17:00 op de plaats van bestemming. Dus raar verhaal van dat hotel.

Edit:
Het is volgens maps 8 uur rijden.

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 16-06-2025 10:08:07 ]
  maandag 16 juni 2025 @ 10:12:58 #30
38496 Perrin
pi_217959962
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het was 5 uur rijden, en dan nemen ze ineens een hotel?

Ook al zijn ze oud en doen ze er mogelijk wat langer dan normaal over… als ze om 09:00 uur vertrekken zijn ze zeker voor 17:00 op de plaats van bestemming. Dus raar verhaal van dat hotel.

Edit:
Het is volgens maps 8 uur rijden.
En: 64 jaar getrouwd?! Dat lijkt me onwaarschijnlijk maar dat kan de familie natuurlijk bevestigen.
pi_217959996
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
En: 64 jaar getrouwd?! Dat lijkt me onwaarschijnlijk maar dat kan de familie natuurlijk bevestigen.
Eens, waar zouden die verhalen zo vandaan komen?
pi_217960040
quote:
Mijn vader heeft diabetes, en volgens het medische systeem heeft hij die al dagen niet meer genomen.
Het medisch systeem?

Wat voor systeem is dat dat een kind van iemand klaarblijkelijk kan zien of zijn/haar ouder zijn/haar medicatie al dan niet tot zich heeft genomen?

Ik ken alleen het Baxtersysteem, maar daarmee kan je zoiets niet zien.

Is er een dokter of zuster in de zaal die dit kan duiden? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 juni 2025 @ 10:25:35 #33
38496 Perrin
pi_217960050
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Eens, waar zouden die verhalen zo vandaan komen?
Sommige mensen liegen. Willen aandacht. Zijn niet helemaal fris in de bovenkamer.
pi_217960059
quote:
5s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:24 schreef vosss het volgende:

[..]
Het medisch systeem?

Wat voor systeem is dat dat een kind van iemand klaarblijkelijk kan zien of zijn/haar ouder zijn/haar medicatie al dan niet tot zich heeft genomen?

Ik ken alleen het Baxtersysteem, maar daarmee kan je zoiets niet zien.

Is er een dokter of zuster in de zaal die dit kan duiden? :@
https://www.dvn.nl/diabet(...)0hun%20kind%20volgen.
pi_217960596
Nieuwe vorm van oplichting op Franse Tolwegen

https://www.ad.nl/auto/pa(...)e-tolwegen~a7478a07/
pi_217960697
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 11:52 schreef Woonbootjes het volgende:
Nieuwe vorm van oplichting op Franse Tolwegen

https://www.ad.nl/auto/pa(...)e-tolwegen~a7478a07/
Alleen daar raak je niet door vermist….
pi_217960714
Sinds donderdag 12 juni zijn Paul (83) en Gerda (80) spoorloos verdwenen. Het echtpaar was onderweg naar hun tweede huis in Frankrijk, waar ze een afspraak hadden met een makelaar om de woning te verkopen. Hun dochters sloegen alarm toen zij al een dag niets van hun ouders hadden gehoord, iets wat totaal niet bij hen past. Inmiddels zijn drie dochters en twee schoonzonen zelf naar Frankrijk afgereisd om de route stap voor stap te reconstrueren.

“Zorgzaam en ondernemend”

Kleindochter Rochelle omschrijft haar opa en oma als “ondernemend en zorgzaam”. “Ze bellen de gehele dag door. Soms worden we er gek van, maar nu zouden we alles geven voor een telefoontje.”

De zorgen begonnen op vrijdagochtend 13 juni, toen bleek dat het stel nog altijd niets van zich had laten horen. “We hebben toen mensen benaderd die in de buurt van hun huis wonen om te checken of ze misschien al waren aangekomen. Eerst dachten we nog: misschien doen ze het rustig aan. Maar toen we vrijdagavond nog steeds niks hadden gehoord, zijn we echt alarm gaan slaan.”

Onbereikbaar

Wat het extra verontrustend maakt, is dat hun telefoons sindsdien volledig onbereikbaar zijn. “Er is niks meer te traceren. Dat past totaal niet bij mijn opa en oma. Ze zijn goed bij de tijd en rijden deze route al jaren.” Samen met de politie probeert de familie het laatste deel van de reis in kaart te brengen. Inmiddels zijn er enkele puzzelstukjes gevonden.

Donderdagavond tussen 19:00 en 19:30 uur zou het echtpaar zijn gezien bij een pizzeria in het Belgische Charleroi. “Ze vertelden daar dat ze 64 jaar getrouwd zijn, dat hun telefoons het niet meer deden en dat ze wilden overnachten bij Van der Valk of het Ibis Hotel in Charleroi. Ze vroegen of ze even op de telefoon van die mensen de route mochten bekijken”, vertelt Rochelle. Bij beide hotels zijn Paul en Gerda echter nooit aangekomen.

Samenwerking met Frankrijk verloopt stroef

Later die avond, rond 23:00 uur, is er nog een pintransactie gedaan bij een tankstation van Total in Rethel, in Noord-Frankrijk. De volgende ochtend volgde nog één teken van leven: een pintransactie bij een bakker in Reims. Sindsdien ontbreekt elk spoor.

De politie heeft de vermissing in Nederland als urgent aangemerkt, maar de samenwerking met de Franse autoriteiten verloopt volgens de familie nog stroef. Daarom is familie zelf afgereisd om ter plekke navraag te doen. “We hopen via bewakingsbeelden van de bakker in Reims meer informatie te krijgen, zodat we zeker weten dat zij het zelf zijn geweest die daar hebben gepind. Het blijft natuurlijk een angst: dat iemand anders de pinpas heeft gebruikt.”

https://www.alphens.nl/ni(...)e-hele-dag-door.html

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 22-06-2025 04:37:45 ]
pi_217960750
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Alleen daar raak je niet door vermist….
Dat begrijp ik maar zou een vervolg kunnen zijn op meer ellende dat hun bankgegevens misschien gebruikt kunnen zijn ?
pi_217960804
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:18 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]
Dat begrijp ik maar zou een vervolg kunnen zijn op meer ellende dat hun bankgegevens misschien gebruikt kunnen zijn ?
Volgens mij beginnen de tolwegen op hun route pas na Reims. En waren ze daarvoor al in problemen. Hun telefoons deden het al eerder niet, en toch konden ze nog pinnen in die pizzeria.

Vaak is het iets heel stoms, misschien was de oplader van hun telefoons kapot. Of hebben ze per ongeluk over de tas met telefoons heen gereden. En was dat het begin van alle ellende.
pi_217960997
Maar als je telefoons kapot zijn, maar je kunt nog wel pinnen,dan keer je toch terug naar huis en rij je niet dieper Frankrijk in?
pi_217961030
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:49 schreef Scriptascripta het volgende:
Maar als je telefoons kapot zijn, maar je kunt nog wel pinnen,dan keer je toch terug naar huis en rij je niet dieper Frankrijk in?
Ze zijn 80 en 83, die hebben het grootste deel van hun leven zonder mobiel geleefd en ze spreken vloeiend frans en kenden de weg. Waarom omkeren? Ze hadden een afspraak met een makelaar.
pi_217961099
Ik las net een stukje van de man die ze sprak in de Pizzeria. Daar zaten ze te eten en begonnen een gesprek met ene Toine. Ze zeiden dat ze geen contact konden maken met hun telefoons, die waren dan dus niet gejat of kapot.

Die Toine hielp ze met de weg naar de hotels, de een wilde naar van Der Valk en de ander naar Ibis. Daar waren ze dus nog niet uit.

Die Toine zei dus niks over ruzie, verward gedrag of angst.
  maandag 16 juni 2025 @ 13:07:46 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217961115
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Oke... Want?

Mogelijk ligt het uit de verwachte route?
  maandag 16 juni 2025 @ 13:09:06 #44
38496 Perrin
pi_217961124
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik las net een stukje van de man die ze sprak in de Pizzeria. Daar zaten ze te eten en begonnen een gesprek met ene Toine. Ze zeiden dat ze geen contact konden maken met hun telefoons, die waren dan dus niet gejat of kapot.

Die Toine hielp ze met de weg naar de hotels, de een wilde naar van Der Valk en de ander naar Ibis. Daar waren ze dus nog niet uit.

Ok.. Misschien kenden ze het concept roaming niet?

Alleen waarom ze dan niet bellen met het thuisfront, zeker uit koppigheid.
pi_217961158
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:

Is dit de Joël van Bekkum van deze zaak? #aardappelenenschnitzels
pi_217961196
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:13 schreef Nober het volgende:

[..]
Is dit de Joël van Bekkum van deze zaak? #aardappelenenschnitzels
Tja. Goed mogelijk.
pi_217961198
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ze zijn 80 en 83, die hebben het grootste deel van hun leven zonder mobiel geleefd en ze spreken vloeiend frans en kenden de weg. Waarom omkeren? Ze hadden een afspraak met een makelaar.
Daar heb je idd een punt! Dan blijft over dat als je lang zonder mobiel hebt geleefd én vloeiend Frans spreekt, je dan niet ergens vraagt even te mogen bellen. Ze zullen toch wel iets van documentatie bij hebben gehad waar desnoods het nummer van die makelaar op staat als je de nummers van je familie niet (meer) uit je hoofd weet?
pi_217961206
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mogelijk ligt het uit de verwachte route?
Mja, dat ze zelf verkeerd hebben gereden zou toch ook kunnen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de vertrouwde route afraken zou de kans op een ongeval-scenario mogelijk ook vergroten.
pi_217961228
Het wordt nog vreemder

Opvallend is ook dat ze voor vertrek geen enkele voorzorgsmaatregel namen bij hun huis in Alphen, iets wat ze normaal altijd doen. Ze hebben geen medicatie bij zich en ze hebben de buren niet gevraagd om de plantjes te verzorgen. "Het lijkt alsof ze verward zijn vertrokken," zegt kleindochter Emily tegen Omroep West.

https://www.hartvannederl(...)g-echtpaar-frankrijk
pi_217961340
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:22 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]
Daar heb je idd een punt! Dan blijft over dat als je lang zonder mobiel hebt geleefd én vloeiend Frans spreekt, je dan niet ergens vraagt even te mogen bellen. Ze zullen toch wel iets van documentatie bij hebben gehad waar desnoods het nummer van die makelaar op staat als je de nummers van je familie niet (meer) uit je hoofd weet?
Dan moet jezelf wel het idee hebben dat je in nood bent.
pi_217961434
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Oke... Want?

Paul en Gerda vermijden normaal altijd de dure tolwegen.
[bron HvN]
pi_217961436
Ook vreemd

Niet afgerekend
De familie weet dat het echtpaar onderweg was naar Frankrijk, want ze hebben mensen gesproken die ze nog bij een pizzeria in de buurt van het Belgische Charleroi gezien hebben. "Die mannen beschreven mijn grootouders, dat oma had verteld hoelang ze getrouwd waren en dat ze aan haar knie geopereerd was", zegt Corbeth.

Het stel is daar donderdagavond rond 19.20 uur vertrokken. En daarbij gebeurde iets wat Corbeth extra bezorgd maakt: "Opa was vergeten af te rekenen. Het maakt voor ons steeds meer duidelijk dat de reis heel verward is verlopen."

En

De Belgische politie heeft volgens Corbeth ook aangegeven dat de route die haar grootouders door België hebben genomen eruit ziet alsof ze de weg kwijt waren. Maar vanaf daar ontbreekt elk spoor en heeft de familie al dagen niets meer van het echtpaar vernomen. Ook staat de telefoon uit.

https://nos.nl/artikel/25(...)kt-zich-grote-zorgen
  maandag 16 juni 2025 @ 14:00:08 #53
38496 Perrin
pi_217961526
Met diabetes en geen medicatie is pizza ook wel typisch eten waar je je bloedsuiker mee door het dak krijgt.

En:

quote:
Opa is pas geleden ook met zijn auto hier in Nederland in de vangrails geraakt. Het lange rijden werd ook steeds moeilijker.'
:X
pi_217961551
Ten einde raad is de familie van de tachtigers. Het echtpaar was op weg naar hun tweede huisje in het Franse dorp Planchez. Een route die ze kunnen dromen, want ze hebben dat huisje al 25 jaar.

Maar dit zou de laatste keer zijn: het zou verkocht worden, weet kleindochter Emily. 'Het was niet meer realistisch dat ze er nog regelmatig naartoe zouden kunnen gaan. Opa is pas geleden ook met zijn auto hier in Nederland in de vangrails geraakt. Het lange rijden werd ook steeds moeilijker.'

Er klopt iets niet
Dus zou dit de laatste keer in hun Franse huisje worden. 'Je wil ze beschermen en tegelijkertijd ook respecteren', vertelt Emily. 'Mijn opa en oma zijn hun hele leven avonturiers geweest. Maar nu klopt er echt iets niet.' Paul is 83, zijn vrouw Gerda 80.

'Ze vragen ook altijd of de buren hun auto op hun oprit willen zetten, zeker nadat er twee jaar geleden in hun huis is ingebroken. Ook vragen ze dan om af en toe om het huis te lopen en de de plantjes water te geven. Dat hebben ze dit keer allemaal niet gedaan.'
Ze zijn zuinig en vermijden altijd tolwegen, nu is er 74 euro afgerekend, dat zouden ze nooit doen

Kleindochter Emily over haar vermiste grootouders
De familie weet dat Paul en Gerda onderweg naar Frankrijk waren, want ze hebben mensen gesproken die ze nog bij een pizzeria in de buurt van het Belgische Charleroi gezien hebben. 'Die mannen beschreven mijn grootouders, dat oma had verteld hoe lang ze getrouwd waren en dat ze aan haar knie geopereerd was. Typisch oma, die kletst met iedereen.'

Het stel is daar donderdagavond rond 19.20 uur vertrokken. En daarbij gebeurde iets wat kleindochter Emily extra bezorgd maakt. 'Opa was vergeten af te rekenen. En, het was ook meer een restaurant voor mensen op doorreis, niet een leuk tentje. Het maakt voor ons steeds meer duidelijk dat de reis heel verward is verlopen.'
De Belgische politie heeft volgens Emily ook aangeven dat de route die de Alphenaren door België hebben genomen eruitziet alsof ze de weg kwijt waren.

Tekenen zijn verontrustend

Maar vanaf daar ontbreekt elk spoor en de aanwijzingen die de familie heeft zijn eerder verontrustend dan geruststellend. Zo hangt oma Gerda normaal bij de hele familie aan de telefoon om te vertellen hoe het gaat, nu hebben ze al dagen niets gehoord en staat de telefoon uit.

Opa Paul heeft 'zware suiker' en meet altijd zijn bloedwaarden via zijn telefoon. Ook dat is al dagen niet meer gebeurd en zijn medicatie ligt nog thuis in Alphen.

'Daarnaast zijn mijn opa en oma zuinige mensen. Ze rijden altijd via de B-wegen door Frankrijk om de tolwegen te vermijden. Nu is er een transactie gedaan bij een tolpoort in Orange. Dat is een plaats zuidelijker dan het huisje en op de weg naar Marseille', zegt de bezorgde kleindochter.

De familie probeert nu beelden van de tolpoortjes te krijgen om te zien of het wel Paul en Gerda waren die daar in de auto zaten. '74 euro voor tol, dat doen ze nooit', weet Emily zeker.
En inmiddels spelen er in het hoofd van Emily allerlei scenario's af: zijn haar grootouders overvallen, is de auto gestolen? 'Maar mijn oma heeft ook altijd een boekje bij zich met belangrijke telefoonnummers, dan zou ze toch met een geleende telefoon kunnen bellen', redeneert ze.

Sinds dit weekend is de moeder van Emily samen met haar twee zussen en hun echtgenoten stad en land aan het afrijden in Frankrijk, op zoek naar aanwijzingen waar hun ouders kunnen zijn. Ze hebben alle hotels op de route afgebeld en zijn zelf bij het vakantiehuisje in Planchez gaan kijken. Daar was niemand geweest.

'Er is geen spoor meer, we zijn radeloos. Als we ze vandaag niet vinden, dan ga ook ik en mijn drie zussen naar Frankrijk om te zoeken', zegt kleindochter Emily vastberaden. 'We staan allemaal in de overlevingsmodus. We moeten ze vinden, maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg.'

Dan verwoordt de kleindochter haar grootste vrees. 'Het lijkt bijna onmogelijk dat we ze nog in goede staat terugvinden. We denken vanaf het begin al dat er iets niet klopt.´
https://www.omroepwest.nl(...)elk-spoor-loopt-dood

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 22-06-2025 04:40:35 ]
pi_217961587
Na 25 jaar verkoop van het vakantiehuis, afsluiting van dit hoofdstuk gaat gepaard met emotie met verward gedrag als gevolg?
pi_217961607
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Na 25 jaar verkoop van het vakantiehuis, afsluiting van dit hoofdstuk gaat gepaard met emotie met verward gedrag als gevolg?
Of opa heeft er geen zin meer in en maakt nog even een mooie laatste rit.

Telefoon uit
Geen medicijnen bij
Buren niks gezegd
Niet betaald in restaurant
Familie niet bellen
  maandag 16 juni 2025 @ 14:15:29 #57
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217961619
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Telefoon uit
Geen medicijnen bij
Buren niks gezegd
Familie niet bellen
Ik dacht er ook meteen aan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 juni 2025 @ 14:59:53 #58
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217961964
;(
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217962081
Wel een apart verhaal. Vooral dat ze in verwarde toestand zijn vertrokken geeft te denken.
Alius aliud dicit
pi_217962235
Tol is trouwens ¤69,50 tussen Rethel en Orange.
De artikelen hebben het over een bedrag van ¤74.00.
  maandag 16 juni 2025 @ 15:33:32 #61
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217962243
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Telefoon uit
Geen medicijnen bij
Buren niks gezegd
Familie niet bellen
Dacht er ook al aan. Ergens een kanaal ingereden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217962264
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 15:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dacht er ook al aan. Ergens een kanaal ingereden.
Maar hoe zit dat dan met die tolbetaling in Orange?

Das trouwens 8 uur rijden vanaf Reims, wat zou betekenen dat die twee oudjes de hele nacht hebben doorgereden.
pi_217965582
Bij hart van Nederland zeggen ze dat er een betaling is gedaan met de telefoon van Gerda na de tolpoorten bij Orange.

Edit:
Ze zijn om 12:00 vertrokken vanuit Alphen en tankten om 23:00 in Rethel. Volgens routeplanner is dat een rit van 4 uur.

[ Bericht 37% gewijzigd door ootjekatootje op 16-06-2025 23:24:40 ]
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 juni 2025 @ 23:13:26 #64
80791 crew  Paul
pi_217965642
Naamgenoot waar ben je ;(
pi_217974519
Er is een Update van de schoonzoon Roy H op FB
Er staat een foto. Van de Peugeot met schade rechtsvoor waar nu naar gezocht word met verm andere kentekenplaten van de schoonouders geen spoor
Op de FB van Gendarmerie Haut Marne staat een bericht dat iemand Paul en Gerda herkent zou hebben in Saint Geomose in een garage waar ze een accu gekocht zouden hebben ?
pi_217974569
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij hart van Nederland zeggen ze dat er een betaling is gedaan met de telefoon van Gerda na de tolpoorten bij Orange.

Edit:
Ze zijn om 12:00 vertrokken vanuit Alphen en tankten om 23:00 in Rethel. Volgens routeplanner is dat een rit van 4 uur.
Je zou toch moeten zeggen dat er camerabeelden van zijn bij de tolpoorten
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217974572
De plaats Saint Geomose moet zijn Saints -Geosmes 😀
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:36:56 #68
38496 Perrin
pi_217974591
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 07:34 schreef Woonbootjes het volgende:
Saints -Geosmes
En wat is 'verm'?
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:37:33 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217974599
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 07:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
En wat is 'verm'?
Vermoedelijk.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:42:33 #70
38496 Perrin
pi_217974659
Dus je vermoedt dat ie andere kentekenplaten heeft? Dat kun je toch gewoon zien?
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:47:03 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217974699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 07:42 schreef Perrin het volgende:
Dus je vermoedt dat ie andere kentekenplaten heeft? Dat kun je toch gewoon zien?
Hoe bedoel je? Ze weten toch niet waar die auto is?
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:49:08 #72
38496 Perrin
pi_217974708
quote:
Er staat een foto. Van de Peugeot met schade rechtsvoor waar nu naar gezocht word met verm andere kentekenplaten.
Hoe kun je een foto maken van een auto waarvan je niet weet waar hij is?
pi_217974712
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 07:42 schreef Perrin het volgende:
Ik vermoed dat niet dat staat in het bericht vd schoonzoon met een foto deels vd schade vd Peugeot
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:50:14 #74
38496 Perrin
pi_217974717
Ik snap echt geen reet van wat je zegt :P Kun je niet normaal typen?
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:53:42 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217974743
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 07:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe kun je een foto maken van een auto waarvan je niet weet waar hij is?
Ik denk dat die schade er al zat, voor ze vertrokken en verdwenen.
  woensdag 18 juni 2025 @ 09:07:55 #76
38496 Perrin
pi_217975263
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:05 schreef Nober het volgende:

[..]
237km euhhhh dit gaat nog even duren.

Is die foto met schade van voor de reis naar Frankrijk?
Volgens mij van de vangrails die opa had meegepakt waarvan in een eerder artikel sprake was.
pi_217975264
quote:

[..]

Voor de reis lijkt mij. Opa is kort geleden nog tegen een vangrail gereden, kan goed zijn dat de schade daar van is. Maar dat weet ik natuurlijk niet.
pi_217975493
quote:

[..]

Ja Paul zat tegen de vangrail aan in Nederland.
pi_217975508
Bij hart van Nederland zeiden ze gisteravond dat de telefoon van Gerda aansloeg in de buurt van Marseille. Ze hebben een journalist naar Planchez gestuurd.
pi_217975594
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij hart van Nederland zeiden ze gisteravond dat de telefoon van Gerda aansloeg in de buurt van Marseille. Ze hebben een journalist naar Planchez gestuurd.
Dat is de Tolweg Orange richting Marseille vaak gereden ook
  woensdag 18 juni 2025 @ 11:09:09 #81
3542 Gia
User under construction
pi_217976037
Als opa al eerder tegen een vangrail zat, zal het me niet verbazen als hij ergens het water in gereden is. Of van een helling af, maar dan was hij toch al wel gevonden, denk ik.
pi_217976060
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:09 schreef Gia het volgende:
Als opa al eerder tegen een vangrail zat, zal het me niet verbazen als hij ergens het water in gereden is. Of van een helling af, maar dan was hij toch al wel gevonden, denk ik.
Maar dan blijft die betaling met de telefoon vreemd, op een plek waar ze helemaal niet horen te zijn.
Alius aliud dicit
pi_217976068
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:09 schreef Gia het volgende:
Ik zou een helikopter huren, desnoods via crowdfunding.
pi_217976138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Enig idee hoe groot het zoekgebied is?
Alius aliud dicit
pi_217976156
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:07 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Voor de reis lijkt mij. Opa is kort geleden nog tegen een vangrail gereden, kan goed zijn dat de schade daar van is. Maar dat weet ik natuurlijk niet.
Tegen vangrail gereden :')
Moet je wel behoorlijk slecht rijden, wil dat je overkomen.
  woensdag 18 juni 2025 @ 11:30:33 #86
3542 Gia
User under construction
pi_217976161
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:25 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Om te beginnen langs de route die ze vermoedelijk gereden hebben.
pi_217976162
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:25 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Zeker 237 km.

Maar ze moeten ergens zijn toch?
pi_217976174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zeker 237 km.

Maar ze moeten ergens zijn toch?
Een gebied heeft een oppervlakte en geen lengte. :')

Ze zijn gewoon door aliens ontvoerd dan hoeven fok detectives ook niet meer te speculeren. 8-)
pi_217976211
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een gebied heeft een oppervlakte en geen lengte. :')

Ze zijn gewoon door aliens ontvoerd dan hoeven fok detectives ook niet meer te speculeren. 8-)
Ze zitten in een auto en die rijdt over een weg. Die weg is 237 km, de familie zegt toch dat ze daar nu gaan zoeken? Wat zeur je dan?

Zoeken gaat sneller met ondersteuning van een privé helikopter, en dat is niet zo duur als men denkt.
Dus wat is je punt?
  woensdag 18 juni 2025 @ 11:43:00 #90
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217976225
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ze zitten in een auto en die rijdt over een weg. Die weg is 237 km, de familie zegt toch dat ze daar nu gaan zoeken? Wat zeur je dan?

Zoeken gaat sneller met ondersteuning van een privé helikopter, en dat is niet zo duur als men denkt.
Dus wat is je punt?
Drones zijn goedkoper.
pi_217976232
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:29 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Tegen vangrail gereden :')
Moet je wel behoorlijk slecht rijden, wil dat je overkomen.
Misschien is de beste man even onwel geworden vanwege zijn zware suikerziekte.
Er zijn mensen die de 19 niet eens halen omdat ze zich bezopen om een boom gewikkeld hebben. Dan heeft deze oude man van 83 het nog goed gedaan. ;)
pi_217976679
Donderdag
12:00 vertrokken uit Alphen
19:00-19:30 pizzeria onder Charleroi
23:00 tanken in Rethel

Vrijdag
09:05 bakker in Saint Dizier

Logischerwijs hebben ze dan toch geslapen in het Ibis in het centrum van Saint Dizier?
Want daar hadden ze het over bij de pizzeria, Ibis of van Der Valk.
Om 01:00 ingecheckt bij de nachtportier, slapen en om 08:00 op, douchen en vervolgens geen ontbijt in hotel maar bij de bakker om 09:00.

Contant betaald bij de nachtportier dus niet geregistreerd en dus niet traceerbaar.
pi_217976733
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Donderdag
12:00 vertrokken uit Alphen
19:00-19:30 pizzeria onder Charleroi
23:00 tanken in Rethel

Vrijdag
09:05 bakker in Saint Dizier

Logischerwijs hebben ze dan toch geslapen in het Ibis in het centrum van Saint Dizier?
Want daar hadden ze het over bij de pizzeria, Ibis of van Der Valk.
Om 01:00 ingecheckt bij de nachtportier, slapen en om 08:00 op, douchen en vervolgens geen ontbijt in hotel maar bij de bakker om 09:00.

Contant betaald bij de nachtportier dus niet geregistreerd en dus niet traceerbaar.
Bij beide hotels zijn Paul en Gerda echter nooit aangekomen.
pi_217976908
quote:
3s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:48 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Bij beide hotels zijn Paul en Gerda echter nooit aangekomen.
Officieel niet, maar ik zou toch ff die nachtportier en de beelden checken.
Zeker met die gekke betaling in Orange.

Dat hotel heeft een 24 uur receptie, dus inchecken kan de hele nacht door.
pi_217976973
Vaag allemaal. Maar moet toch vrij makkelijk uit te vinden zijn of zij hebben getankt en gepind bij de bakker of iemand anders?

Camerabeelden? Gek dat dit nog niet bekend is.
pi_217977047
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:22 schreef LaDaDiDa het volgende:
Vaag allemaal. Maar moet toch vrij makkelijk uit te vinden zijn of zij hebben getankt en gepind bij de bakker of iemand anders?

Camerabeelden? Gek dat dit nog niet bekend is.
Ze hebben het tanken en de betaling van de bakkerij kunnen checken. De betaling van de pizzeria niet, want ze zijn weggegaan zonder te betalen. Maar de familie heeft die mensen gesproken die naast hun in de pizzeria zaten.
pi_217977617
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:44 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Misschien is de beste man even onwel geworden vanwege zijn zware suikerziekte.
Er zijn mensen die de 19 niet eens halen omdat ze zich bezopen om een boom gewikkeld hebben. Dan heeft deze oude man van 83 het nog goed gedaan. ;)
Dan moet ie niet meer achter het stuur gaan.
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:14:36 #98
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_217977642
Ik heb er eerder een soort Bonnie en Clyde gevoel bij dan een vermissing. Ergens lekker dineren en vervolgens niet betalen is wel erg verdacht.
AZ
ALKMAAR
pi_217977804
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:10 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dan moet ie niet meer achter het stuur gaan.
Dat zal ie waarschijnlijk ook niet meer doen.. ;(
pi_217978307
Ik heb het gevoel dat deze vermissing niet echt leeft. Terwijl ie best raadselachtig is.
Alius aliud dicit
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:49:47 #101
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_217978344
Misschien hebben ze een auto ongeluk gekregen en liggen ze ergens in de berm? De route is best lang denk ik als je geen tolwegen rijdt.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:51:56 #102
436222 Japepk
Padvinder
pi_217978372
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:46 schreef Mrmime het volgende:
Ik heb het gevoel dat deze vermissing niet echt leeft. Terwijl ie best raadselachtig is.
Tja, twee oude mensen stappen in de auto. Het heeft een hoog 'eigen schuld' gehalte en mochten ze overleden zijn, zullen veel mensen denken 'ze waren al op leeftijd'.
't Echte en 't ware!
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:56:52 #103
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217978423
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:49 schreef Revanches het volgende:
Misschien hebben ze een auto ongeluk gekregen en liggen ze ergens in de berm? De route is best lang denk ik als je geen tolwegen rijdt.
Of een bocht gemist en via het talud een stuk naar beneden geschoten.
pi_217978439
Ook de burgemeester van het Franse Planchez, Laurent Librero, maakt zich ernstig zorgen over de vermissing van de Nederlandse Paul (83) en Gerda (80) uit Alphen aan den Rijn.

https://www.hartvannederl(...)ing-paul-83-gerda-80
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:59:11 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217978440
Een auto-ongeluk lijkt me dan weer niet te rijmen met de auto die een tolweg zou hebben genomen die het echtpaar nooit nam.

Ik houd het op iemand anders die er met de auto vandoor is gegaan.
pi_217978461
Even volgen dit, vaag verhaal zeg :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:00:56 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217978463
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:59 schreef Lienekien het volgende:
Een auto-ongeluk lijkt me dan weer niet te rijmen met de auto die een tolweg zou hebben genomen die het echtpaar nooit nam.
Ja en de potentiële andere nummerplaten, ook zo gek. Auto kan idd gestolen zijn.
KuikenGuppy
pi_217978468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:51 schreef Japepk het volgende:

[..]
Tja, twee oude mensen stappen in de auto. Het heeft een hoog 'eigen schuld' gehalte en mochten ze overleden zijn, zullen veel mensen denken 'ze waren al op leeftijd'.
Maar ik vind die betaling in Orange zo vreemd in deze zaak. Zonder dat feit zou precies denken wat jij schrijft.
Alius aliud dicit
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:07:33 #109
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217978509
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:59 schreef Lienekien het volgende:

Ik houd het op iemand anders die er met de auto vandoor is gegaan.
Was geen auto maar een melding over een betaling van ¤74,00 bij de tolpoorten bij Orange.
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:14:40 #110
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217978553
Internet staat trouwens vol met klachten over Odido en Belsimpel, dat sinds 2024 het internet het niet goed doet in België.

Je moet dan contact opnemen en dan kijken ze of je geen betaalachterstand hebt, je je telefoon opnieuw moet aan en uitzetten en de roaming moet aan of juist uitzetten. Ik kan me voorstellen dat ze in dat geval gedacht hebben, doen we morgen wel in ons huisje… en als die telefoon het niet doet kunnen de thuisblijvers ook niet zien of opa zijn insuline wel controleert, want dat werkt dan ook niet. Neem aan dat men wel ouderwetse priksets heeft, indien geval van nood.

Ik zie dus echt geen problematische route tot aan die bakker. Ik denk ook aan een ongeluk op dat laatste stuk van hun route naar Planchez.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 18-06-2025 17:33:04 ]
pi_217981082
De route tot de bakker lijkt vrij logisch, behalve dat ze er enorm lang over hebben gedaan en daardoor blijkbaar moesten slapen in de omgeving van Reims. Maar ja, misschien dachten ze: we worden ook wat ouder, laten we de route in 2 dagen rijden.

Als ze 's ochtend bij de bakker waren, dan hadden ze overdag ruimschoots de tijd om bij hun huisje te komen. Geen logische tijd om overvallen te worden door ongure types die er met hun auto vandoor zijn gegaan.
  woensdag 18 juni 2025 @ 22:44:32 #112
38496 Perrin
pi_217981110
Was dat in Saint-Dizier slechts een pintransactie of zijn ze ook echt gesignaleerd?
pi_217981332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 22:44 schreef Perrin het volgende:
Was dat in Saint-Dizier slechts een pintransactie of zijn ze ook echt gesignaleerd?
Als ik het zo lees, een pintransactie en zijn ze bezig om bevestiging te krijgen dat ze er echt waren.

quote:
Later die avond, rond 23:00 uur, is er nog een pintransactie gedaan bij een tankstation van Total in Rethel, in Noord-Frankrijk. De volgende ochtend volgde nog één teken van leven: een pintransactie bij een bakker in Reims. Sindsdien ontbreekt elk spoor.

De politie heeft de vermissing in Nederland als urgent aangemerkt, maar de samenwerking met de Franse autoriteiten verloopt volgens de familie nog stroef. Daarom is familie zelf afgereisd om ter plekke navraag te doen. “We hopen via bewakingsbeelden van de bakker in Reims meer informatie te krijgen, zodat we zeker weten dat zij het zelf zijn geweest die daar hebben gepind. Het blijft natuurlijk een angst: dat iemand anders de pinpas heeft gebruikt.”
pi_217981572
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 22:39 schreef Jojoke het volgende:
De route tot de bakker lijkt vrij logisch, behalve dat ze er enorm lang over hebben gedaan en daardoor blijkbaar moesten slapen in de omgeving van Reims. Maar ja, misschien dachten ze: we worden ook wat ouder, laten we de route in 2 dagen rijden.

Als ze 's ochtend bij de bakker waren, dan hadden ze overdag ruimschoots de tijd om bij hun huisje te komen. Geen logische tijd om overvallen te worden door ongure types die er met hun auto vandoor zijn gegaan.
Deze mensen zijn al 20 jaar met pensioen en hebben geen haast.
Om 12:00 vertrokken en een aantal uur gereden met het idee dat dit hun laatste trip naar Frankrijk zou zijn.

Lekker ff lunchen, misschien naar Waterloo of een andere mooie stek. Ff stoeltje uit de auto en een dutje doen ergens op een schaduwrijke plek. Op het gemakje weer verder en lekker eten bij die pizzeria want wat was dat altijd leuk. Ff bakkeleien over het geen bereik hebben en toch beslissen door te rijden naar Saint Dizier. Zij hebben die stress van onbereikbaar zijn niet, das iets van een jongere generatie.

Daar slapen, en imo is dat gewoon in het Ibis geweest en hebben ze daar rond 01:00 ingecheckt. S’morgens naar de bakker en de auto in.

En dan? Ree op de weg of een zwijn of what ever en van de weg af.
pi_217981585
Of gewoon (op die leeftijd) effe geen zin in de rest van de wereld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217981753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 00:06 schreef Montagui het volgende:
Of gewoon (op die leeftijd) effe geen zin in de rest van de wereld.
Ja maar niet na een week. Elke vriend en familielid hangt aan de bel nu.
Ff fotootje van hun op het strand ergens in Spanje of Frankrijk was genoeg geweest.

Een inwoner van Planchez had weer een verhaal vandaag, er heeft eerder daar in die regio een auto in een sparrenbos gehangen. Na drie dagen werd die pas gevonden….

Geen tijd verspillen aan dat Orange verhaal, dat komt later.

En ik ben echt niet de enige die hier online die route op Google Maps heeft gezien, er zijn wel wat punten op die route waarvan je denkt zwijntje op de weg, ruk naar links en hop de struiken in.

Daar zie je niks van:
bij voorhuizen lag er een in de middenberm, na een melding dagen later van een vrachtwagenchauffeur gingen ze eens ff kijken. Die gozer was dood en niet vermist.

Hebbe en haar begeleider, in Den Bosch ook hop van de weg af en weg. Echt bizar.

En twee jonge meiden ergens in het oosten van het land, de een was dood en de ander heeft ff tig uur op de kop gehangen. Was vanaf de weg niks van te zien, zo de struiken in.

Ik snap er ook geen reet van dat ze niet opschalen, als familie. Pak van die 237 km de laatste 100, en laat elke Nederlander in de buurt die bermen afzoeken.

Of er is wat anders aan de hand, wat we niet mogen weten. Kan natuurlijk ook.
  donderdag 19 juni 2025 @ 05:29:12 #117
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217981822
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:46 schreef Mrmime het volgende:
Ik heb eerder het idee dat de vermisten niet meer leven.
  donderdag 19 juni 2025 @ 06:52:34 #118
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217981909
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:19 schreef roos94 het volgende:
Alvast rip aan de nabestaanden
Dus jij bent niet tevreden als blijkt dat deze bejaarde mensen overleden zijn, je wilt gelijk preventief de rest van de familie uitroeien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217983288
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Officieel niet, maar ik zou toch ff die nachtportier en de beelden checken.
Zeker met die gekke betaling in Orange.

Dat hotel heeft een 24 uur receptie, dus inchecken kan de hele nacht door.
En wordt gewoon geregistreerd
pi_217983438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:12 schreef alopio het volgende:

[..]
En wordt gewoon geregistreerd
Ja in Utopia.
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:54:53 #121
38496 Perrin
pi_217983557
Tja, het bericht wat je wist dat ging komen.
pi_217983632
Ach jeetje wat triest
pi_217983674
We zullen binnenkort wel horen waar ze gevonden is. Dat maakt het misschien ook duidelijker wat er gebeurd is.
pi_217983675
En het bericht op politie.nl

quote:
Update vermissing Paul en Gerda Klapper

Het lichaam van Gerda Klapper (80) is woensdag 18 juni in Frankrijk gevonden door de Franse autoriteiten. Er wordt door de Franse politie nog altijd met man en macht gezocht naar Paul Klapper (83).

De Nederlandse politie doet samen met de opsporingsdiensten in Frankrijk onderzoek naar de vermissing. Het lichaam van Gerda Klapper (80) is woensdag 18 juni in Frankrijk gevonden door de Franse autoriteiten. Er wordt door de Franse politie nog altijd met man en macht gezocht naar Paul Klapper (83). Het onderzoeksteam van de recherche in de Eenheid Den Haag heeft op dit moment geen indicatie dat er sprake is van een mogelijk misdrijf.

Terughoudendheid
We zien dat er online veel berichten en speculaties te lezen zijn over de vermissing. We vragen iedereen om hier terughoudend in te zijn en het onderzoeksteam de ruimte te geven en de privacy van de familie te respecteren.

pi_217983768
Heel triest. Hopelijk vinden ze het lichaam van haar maan zsm.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217984144
Verdrietig
pi_217984166
Hmm.. dit maakt het er nog vager op allemaal :{
  donderdag 19 juni 2025 @ 12:08:23 #129
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_217984248
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm.. dit maakt het er nog vager op allemaal :{
Ja, het klinkt niet als een auto-ongeluk, iig.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Miss 200.000.000! donderdag 19 juni 2025 @ 12:09:45 #130
367000 roos94
pi_217984260
Geen misdrijf :?
  donderdag 19 juni 2025 @ 12:12:15 #131
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217984281
Ach jee verdrietig :{
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217984342
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Mijn god. :')
  donderdag 19 juni 2025 @ 12:27:17 #133
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217984377
Er zullen misschien wel drone-verenigingen zijn die hun drones ook inzetten bij calamiteiten.
pi_217984426
Triest... maar apart van elkaar gevonden en geen misdrijf is best vaag? Dan toch zelf een einde eraan gemaakt?
pi_217984462
Misschien is er één van hen hulp gaan halen.
pi_217984668
Raar verhaal...
pi_217984694
Dat van geen misdrijf concluderen ze wel erg snel
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:21:21 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217984717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:18 schreef TLC het volgende:
Dat van geen misdrijf concluderen ze wel erg snel
Dat moet je dan ook niet lezen als een conclusie.
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:26:01 #139
38496 Perrin
pi_217984741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:34 schreef LaDaDiDa het volgende:
Triest... maar apart van elkaar gevonden en geen misdrijf is best vaag? Dan toch zelf een einde eraan gemaakt?
Niet zo romantisch als ze niet bij elkaar waren dan.
pi_217984762
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:08 schreef Jane het volgende:

[..]
Ja, het klinkt niet als een auto-ongeluk, iig.
Kan opzich wel, natuurlijk. Stel dat ze te water zijn geraakt en er een lichaam wegspoelt, dan zou het kunnen dat je die al vindt, maar het wrak en de andere overledene niet. Ik vind het ook tekenend dat er over het vinden van de auto nog niet gesproken wordt.
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:30:32 #141
38496 Perrin
pi_217984771
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Kan opzich wel, natuurlijk. Stel dat ze te water zijn geraakt en er een lichaam wegspoelt, dan zou het kunnen dat je die al vindt, maar het wrak en de andere overledene niet. Ik vind het ook tekenend dat er over het vinden van de auto nog niet gesproken wordt.
Veel scenario's mogelijk nog. Zal wel snel meer duidelijkheid komen.
pi_217984777
Triest, maar ergens wel verwacht. Maar waar is opa dan?
pi_217984779
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:40 schreef -Spring het volgende:
Misschien is er één van hen hulp gaan halen.
Dat zou kunnen, bijvoorbeeld toch een auto ongeluk waarbij de vrouw is omgekomen en de man (gewond) hulp is gaan zoeken.
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:33:07 #144
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217984785
wtf Paul
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:33:12 #145
38496 Perrin
pi_217984787
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:32 schreef Kim-Holland het volgende:
Triest, maar ergens wel verwacht. Maar waar is opa dan?
En waar is de auto.
pi_217984794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
En waar is de auto.
Ook dat.
pi_217984817
Deze zaak komt nu pas onder mijn aandacht. Kan ik nog iets doen?
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:38:50 #148
38496 Perrin
pi_217984845
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:36 schreef alpeko het volgende:
Het zou fijn zijn als je ook een paar wilde scenario's voorstelt.
pi_217985081
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:36 schreef alpeko het volgende:
Misschien een crowdfunding opzetten alvast?

SPOILER
pi_217985470
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ten eerste: ze hadden een Franse auto. Die ze eerder ook al de vangrail in heeft gestuurd.
Ten tweede: ze vermeden het hoofdwegennet. Zeer verdacht. Gerda was GL politica. Mogelijk hadden ze asielzoekers aan boord? Of drugs. Of wapens.
En tot slot nog een laatste toptip: sluit Israël niet uit.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:13:39 #151
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217985486
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ten eerste: ze hadden een Franse auto. Die ze eerder ook al de vangrail in heeft gestuurd.
Ten tweede: ze vermeden het hoofdwegennet. Zeer verdacht. Gerda was GL politica. Mogelijk hadden ze asielzoekers aan boord? Of drugs. Of wapens.
En tot slot nog een laatste toptip: sluit Israël niet uit.
Geen rabobank genoemd

2 reten
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:16:36 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217985501
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ten tweede: ze vermeden het hoofdwegennet.
Doe ik ook als ik naar Frankrijk ga. Je betaalt geen tol, de benzine buiten de hoofdwegen is aanzienlijk goedkoper, je eet goedkoper en als je wilt overnachten is het ook goedkoper.
Niks verdachts aan.

En hun auto was van Franse makelij, maar gewoon met NL kenteken.

Op je walgelijke verdachtmaking van Gerda als GL politica ga ik maar niet eens in.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:17:46 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217985509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Doe ik ook als ik naar Frankrijk ga. Je betaalt geen tol, de benzine buiten de hoofdwegen is aanzienlijk goedkoper, je eet goedkoper en als je wilt overnachten is het ook goedkoper.
Niks verdachts aan.

Context.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
pi_217985529
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Context.
[..]

Nou dat is mooi zeg. Stank voor dank. Ik zal nog eens wat wilde scenario's droppen :'( Als er nog genuanceerde scenario's nodig zijn, dan hoor ik het wel.
pi_217985548
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Niks verdachts aan.

Op je walgelijke verdachtmaking van Gerda als GL politica ga ik maar niet eens in.
Je steunt de derde tevens laatste optie wel? :o
pi_217985601
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Niks verdachts aan.

_O-

Kijk eens dom, ja ho maar.
pi_217985671
Ik wil ongevraagd ook nog wel een meer voor de hand liggend scenario geven, @Lord_Vetinari

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 19-06-2025 15:45:14 ]
pi_217985747
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, bijvoorbeeld toch een auto ongeluk waarbij de vrouw is omgekomen en de man (gewond) hulp is gaan zoeken.
De vrouw is op enkele honderden meters van de auto gevonden.
Op verzoek van de familie wordt stilgehouden waar dit precies is.

"....le corps de l'octogénaire a été retrouvé à quelques centaines de mètres de leur véhicule, une Peugeot 2008 blanche, mais pas son mari."

Volgens informatie van de EBRA-groep, waarvan onze krant lid is, werd het lichaam van de tachtigjarige vrouw op een paar honderd meter van hun auto gevonden, een witte Peugeot 2008, maar niet van haar echtgenoot.

En ook:

De exacte locatie werd op verzoek van de familie geheim gehouden.

https://www.ledauphine.co(...)femme-a-ete-retrouve
pi_217985925
quote:
werd het lichaam van de tachtigjarige vrouw op een paar honderd meter van hun auto gevonden, een witte Peugeot 2008, maar niet van haar echtgenoot.
Aan de hand van deze (alsnog summiere) info vind ik het wel vrij raar allemaal. Allebei wel de auto kunnen verlaten maar niet bij elkaar gebleven?
pi_217986047
quote:
15s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Aan de hand van deze (alsnog summiere) info vind ik het wel vrij raar allemaal. Allebei wel de auto kunnen verlaten maar niet bij elkaar gebleven?
Vind ik ook.
En dat de familie de politie verzocht heeft de locatie geheim te houden.
  donderdag 19 juni 2025 @ 16:37:04 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217986100
Gokje:
Ze besloten in de auto te overnachten, Paul is tegen een hypo aan aan het zwerven gegaan, Gerda is hem gaan zoeken toen ze wakker werd en Paul weg bleek te zijn.

Het lichaam van Paul is dan mogelijk ook in de buurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 19 juni 2025 @ 16:39:55 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217986128
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:37 schreef Leandra het volgende:
Gokje:
Ze besloten in de auto te overnachten, Paul is tegen een hypo aan aan het zwerven gegaan, Gerda is hem gaan zoeken toen ze wakker werd en Paul weg bleek te zijn.

Maar ja, hoe/waaraan is ze dan overleden op een paar honderd meter van de auto?
  donderdag 19 juni 2025 @ 16:43:02 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217986158
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar ja, hoe/waaraan is ze dan overleden op een paar honderd meter van de auto?
Kan van alles zijn, gestruikeld en niet meer terug naar de auto kunnen komen?
Verdwaald geraakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 19 juni 2025 @ 16:45:34 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217986178
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kan van alles zijn, gestruikeld en niet meer terug naar de auto kunnen komen?
Verdwaald geraakt?
Daar ga je toch niet dood aan? :o
pi_217986192
Ze gebruiken allebei medicatie. Misschien had oma ook zware medicatie die ze strikt moest innemen.

Hun kinderen en kleinkinderen maken zich ernstige zorgen, zeker omdat het stel afhankelijk is van medicatie
  donderdag 19 juni 2025 @ 16:48:37 #166
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217986198
Misschien is ze een natuurlijke dood gestorven. En is de man in paniek gaan rondzwerven.
pi_217986393
Ze zijn na het bezoek aan de bakker verkeerd gereden en verdwaald. Reden richting Metz, las ik vandaag.

Dit werd verteld door de vrouw die ze al de hele week helpt met het bellen naar ziekenhuizen en hotels.
  donderdag 19 juni 2025 @ 17:46:22 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217986476
quote:
Ook lichaam van vermiste Paul gevonden in Frankrijk, familie: ‘Noodlottige samenloop van omstandigheden’

UPDATE

Het lichaam van de vermiste Paul (83), naar wie meer dan een week werd gezocht, is gevonden. Eerder op de dag werd zijn vrouw Gerda én hun auto al aangetroffen. De familie van het echtpaar spreekt van een ‘noodlottige samenloop van omstandigheden’. Een misdrijf is uitgesloten, meldt een woordvoerder.
https://www.ad.nl/binnenl(...)andigheden~a63fe3e3/
pi_217986625
Ook deze zaak hebben @Nober en ik weer opgelost.
  Miss 200.000.000! donderdag 19 juni 2025 @ 18:19:21 #170
367000 roos94
pi_217986652
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 18:14 schreef Zipportal het volgende:
Ook deze zaak hebben @:nober en ik weer opgelost.
Na jarenlange ervaring en intensief speurwerk heeft het FOK! Rechercheteam deze zaak weer tot een goed einde gebracht.
pi_217986806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:37 schreef Leandra het volgende:
Gokje:

Kijk, precies waar we op zaten te wachten... een gokje van vlinder Leandra!
pi_217986848
Volgens Telegraaf werd het lichaam van Gerda woensdag al gevonden.
pi_217986887
Volgens informatie van de EBRA-groep, waarvan onze krant lid is, werden de lichamen van Paul en Gerda Klapper, 83 en 80 jaar oud, aangetroffen nabij Leurville, in de Haute-Marne, waar ze waren verdwenen.

pi_217986981
De Gendarmeriegroep van Haute-Marne (GGD 52) zette aanzienlijke middelen in om het gezochte Nederlandse echtpaar Paul en Gerda Klapper te vinden. Er werden zowel lucht- als grondtroepen ingezet. Het Openbaar Ministerie van Chaumont startte dinsdag 17 juni een onderzoek naar de verontrustende verdwijning. Het lichaam van de vrouw werd woensdag in Haute-Marne gevonden. Donderdag was het dat van haar echtgenoot.

Op dinsdag 17 juni om 12.00 uur nodigde de Gendarmeriegroep van de Haute-Marne ( GGD 52 ) op haar Facebookpagina uit om een bericht te delen waarin stond dat een Nederlands echtpaar, Paul en Gerda Klapper, gezocht werd. De publicatie vermeldde dat ze op vrijdag 13 juni in het noorden van de Haute-Marne waren gezien. In Saint-Dizier, meldde officier van justitie Denis Devallois op donderdag 19 juni. De verdwijning van het tachtigjarige echtpaar had inderdaad de bezorgdheid gewekt van hun familieleden, die de ambassade hadden gewaarschuwd. Deze laatste nam vervolgens contact op met GGD 52.

De officier van justitie van Devallois startte onmiddellijk een onderzoek naar de verontrustende verdwijning.

GGD 52 heeft dinsdag als eerste luchtmiddelen ingezet – helikopter, drone – en met behulp van dit apparaat zou de auto van het echtpaar in Orquevaux gelokaliseerd kunnen worden.

Op woensdag 18 juni werden meer dan 90 gendarmes gemobiliseerd om onderzoek te doen en zoekacties op de grond uit te voeren, ondersteund door een hondenteam.

Militair onderzoek leidde woensdag 18 juni tot de ontdekking van het levenloze lichaam van Gerda Klapper, een paar honderd meter van de auto van het echtpaar, in de wijk Cul du Cerf, een bekend uitkijkpunt in de gemeente Orquevaux. De auto was onbeschadigd, aldus officier van justitie Devallois, een teken van "de afwezigheid van tussenkomst van derden". Gerda's echtgenoot, Paul Klapper, bleef vermist.

"De hypothese van een gewelddadige dood is uitgesloten"

"De autopsie op de vrouw werd afgelopen donderdag 19 juni uitgevoerd. Daaruit bleek dat er geen sprake was van tussenkomst van derden. De hypothese van een gewelddadige dood is uitgesloten." Er is echter, aldus officier van justitie Denis Devallois, om toxicologisch en pathologisch onderzoek verzocht. Het verkrijgen van de resultaten kan enkele weken duren.

Donderdag zette de politie haar zoektocht voort.

Hun troepen leken geconcentreerd rond Humberville. Er werden militaire terreinwagens ingezet. Er werd een commandopost ingericht in het dorpshuis van Orquevaux.

Rond het middaguur werd het lichaam van Paul Klapper gevonden, ongeveer 4 kilometer van het huis van zijn vrouw.

De familie van het echtpaar werd door de politie en de Vereniging voor Slachtofferhulp opgevangen, aldus de magistraat van Devallois.

https://jhm.fr/sa-dispari(...)e-retrouve-sans-vie/
pi_217987237
Triest einde van deze zaak. Sterkte voor de nabestaanden.

Maar dan nog blijft die betaling in Orange onverklaarbaar.
Alius aliud dicit
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 19 juni 2025 @ 19:47:08 #176
80791 crew  Paul
pi_217987333
Vreemd dat Paul verderop is gevonden en beiden geen misdrijf
pi_217987439
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:47 schreef Paul het volgende:
Kan toch niet..
Je gaat niet allebij tegelijk een natuurlijke dood
Of je moet a la romeo en juliet samen zelfmoord plegen
pi_217987605
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:16 schreef ootjekatootje het volgende:
De Gendarmeriegroep van Haute-Marne (GGD 52) zette aanzienlijke middelen in om het gezochte Nederlandse echtpaar Paul en Gerda Klapper te vinden. Er werden zowel lucht- als grondtroepen ingezet. Het Openbaar Ministerie van Chaumont startte dinsdag 17 juni een onderzoek naar de verontrustende verdwijning. Het lichaam van de vrouw werd woensdag in Haute-Marne gevonden. Donderdag was het dat van haar echtgenoot.

Op dinsdag 17 juni om 12.00 uur nodigde de Gendarmeriegroep van de Haute-Marne ( GGD 52 ) op haar Facebookpagina uit om een bericht te delen waarin stond dat een Nederlands echtpaar, Paul en Gerda Klapper, gezocht werd. De publicatie vermeldde dat ze op vrijdag 13 juni in het noorden van de Haute-Marne waren gezien. In Saint-Dizier, meldde officier van justitie Denis Devallois op donderdag 19 juni. De verdwijning van het tachtigjarige echtpaar had inderdaad de bezorgdheid gewekt van hun familieleden, die de ambassade hadden gewaarschuwd. Deze laatste nam vervolgens contact op met GGD 52.

De officier van justitie van Devallois startte onmiddellijk een onderzoek naar de verontrustende verdwijning.

GGD 52 heeft dinsdag als eerste luchtmiddelen ingezet – helikopter, drone – en met behulp van dit apparaat zou de auto van het echtpaar in Orquevaux gelokaliseerd kunnen worden.

Op woensdag 18 juni werden meer dan 90 gendarmes gemobiliseerd om onderzoek te doen en zoekacties op de grond uit te voeren, ondersteund door een hondenteam.

Militair onderzoek leidde woensdag 18 juni tot de ontdekking van het levenloze lichaam van Gerda Klapper, een paar honderd meter van de auto van het echtpaar, in de wijk Cul du Cerf, een bekend uitkijkpunt in de gemeente Orquevaux. De auto was onbeschadigd, aldus officier van justitie Devallois, een teken van "de afwezigheid van tussenkomst van derden". Gerda's echtgenoot, Paul Klapper, bleef vermist.

"De hypothese van een gewelddadige dood is uitgesloten"

"De autopsie op de vrouw werd afgelopen donderdag 19 juni uitgevoerd. Daaruit bleek dat er geen sprake was van tussenkomst van derden. De hypothese van een gewelddadige dood is uitgesloten." Er is echter, aldus officier van justitie Denis Devallois, om toxicologisch en pathologisch onderzoek verzocht. Het verkrijgen van de resultaten kan enkele weken duren.

Donderdag zette de politie haar zoektocht voort.

Hun troepen leken geconcentreerd rond Humberville. Er werden militaire terreinwagens ingezet. Er werd een commandopost ingericht in het dorpshuis van Orquevaux.

Rond het middaguur werd het lichaam van Paul Klapper gevonden, ongeveer 4 kilometer van het huis van zijn vrouw.

De familie van het echtpaar werd door de politie en de Vereniging voor Slachtofferhulp opgevangen, aldus de magistraat van Devallois.

Onderschrift: "Op het steile gedeelte van het uitkijkpunt Cul du Cert werd het levenloze lichaam van Gerda Klapper gevonden, op enkele honderden meters van de auto van het echtpaar (©JHM)."

Zou dit de locatie zijn uit het Franse artikel?

https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

[ Bericht 1% gewijzigd door Stupidisco op 19-06-2025 20:17:52 ]
pi_217987656
Dus je gaat beide een eind aan je leven maken maar op twee verschillende plekken ? Of per toeval overlijdt eerst de een en wat verderop de ander.. en het is ook geen misdrijf.

Raar gedoe allemaal maar natuurlijk triest voor de nabestaanden.
pi_217987698
Militair onderzoek leidde woensdag 18 juni tot de ontdekking van het levenloze lichaam van Gerda Klapper, een paar honderd meter van de auto van het echtpaar, in de wijk Cul du Cerf, een bekend uitkijkpunt in de gemeente Orquevaux. De auto was onbeschadigd, aldus officier van justitie Devallois, een teken van "de afwezigheid van tussenkomst van derden".

"Les investigations des militaires ont permis de retrouver, mercredi 18 juin, le corps sans vie de Gerda Klapper, à quelques centaines de mètres du véhicule du couple, dans le secteur du Cul du cerf, point de vue réputé situé sur la commune d’Orquevaux."

https://jhm.fr/sa-dispari(...)e-retrouve-sans-vie/?
  Miss 200.000.000! donderdag 19 juni 2025 @ 20:22:54 #181
367000 roos94
pi_217987731
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:13 schreef TLC het volgende:
Dus je gaat beide een eind aan je leven maken maar op twee verschillende plekken ? Of per toeval overlijdt eerst de een en wat verderop de ander.. en het is ook geen misdrijf.

Raar gedoe allemaal maar natuurlijk triest voor de nabestaanden.
Doet me denken aan die bejaarde acteur en zn vrouw laatst.
  donderdag 19 juni 2025 @ 20:41:09 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217987869
Ze zijn toch al dagen vermist, kan prima dat ze beide op de een of andere manier verward zijn geraakt en daarna uitgedroogd. Of de een idd ziek/verzwakt, de ander die hulp gaat halen en verdwaalt. Met mensen op deze leeftijd lijkt me dat allemaal niet heel onwaarschijnlijk.

Al die rare scenario's over zelfdoding... 8)7

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 19-06-2025 21:20:50 ]
  donderdag 19 juni 2025 @ 20:42:27 #183
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217987882
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:41 schreef BE het volgende:
Ze zijn toch al dagen vermist, kan prima dat ze beide op de een of andere manier verward zijn geraakt en daarna uitgedroogd. Of de een idd ziek/verzwakt, de ander die hulp gaat halen en verdwaald. Met mensen op deze leeftijd lijkt me dat allemaal niet heel onwaarschijnlijk.

Al die rare scenario's over zelfdoding... 8)7
Wel tragisch natuurlijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217988226
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:09 schreef Stupidisco het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onderschrift: "Op het steile gedeelte van het uitkijkpunt Cul du Cert werd het levenloze lichaam van Gerda Klapper gevonden, op enkele honderden meters van de auto van het echtpaar (©JHM)."

Zou dit de locatie zijn uit het Franse artikel?

Ja, daar start ook een wandelpad rondom die “kuil”.
pi_217988259
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:47 schreef Paul het volgende:
4 km verderop, das best een stuk. Maar wat ik uit de tekst haal is dat de auto ongeschonden is, en ze hadden de avond ervoor getankt.
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 21:17:44 #186
382129 crew  Donna
pi_217988269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:40 schreef Mrmime het volgende:
Triest einde van deze zaak. Sterkte voor de nabestaanden.

Maar dan nog blijft die betaling in Orange onverklaarbaar.
Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit, maar bijv. op de kermis of bij een foodtruck kan er maar zo een heel andere plaatsnaam bij de betaling staan. Ik betaal ook wel eens bij een koffietentje hier vlakbij en dan staat er altijd een plaatsnaam 50km. verderop bij.
pi_217988296
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:22 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Mijn god. :')
Blijken ze de auto dinsdag getraceerd te hebben met een helicopter… :') :') :')
  donderdag 19 juni 2025 @ 21:23:07 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217988324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, niet bekostigd door de familie, hè.
pi_217988349
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, niet bekostigd door de familie, hè.
Ik sta te kijken van de doeltreffendheid van de gendarmerie.
pi_217988514
Via de woordvoerder wil de familie benadrukken dat het om een familiedrama gaat en dat ze dit samen willen verwerken. "Het is aangrijpend en erg verdrietig, ook omdat wellicht nooit helemaal duidelijk zal worden wat er precies is gebeurd."

https://www.hartvannederl(...)-gerda-echtpaar-auto
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:04:52 #191
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217988696
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Via de woordvoerder wil de familie benadrukken dat het om een familiedrama gaat en dat ze dit samen willen verwerken. "Het is aangrijpend en erg verdrietig, ook omdat wellicht nooit helemaal duidelijk zal worden wat er precies is gebeurd."

Familiedrama?
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:34:22 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217988984
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:04 schreef xzaz het volgende:

[..]
Familiedrama?
Een drama in de familie... gok ik.
'Er is iets ergs gebeurd binnen onze familie, onze beide ouders zijn dood, en dat willen we graag met elkaar verwerken.'
pi_217989053
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:04 schreef xzaz het volgende:

[..]
Familiedrama?
Ja, het staat er echt. Beetje vreemde woordkeus.
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:44:07 #194
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_217989104
Heel tragisch.

De familie heeft aangegeven dat ze dit samen willen verwerken. Gaan al weer wilde verhalen rond hier in dit topic, misschien wel zo netjes om het topic te sluiten om verdere rare speculaties te voorkomen?
AZ
ALKMAAR
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 22:46:54 #195
184769 crew  Deisyy
pi_217989124
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:

Het is ontzettend moeilijk om niet exact te weten waar je dierbaren zijn overleden, je blijft vol vragen zitten en het is heel lastig om af te sluiten.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_217989250
Wat ik van de week dacht.
Als mensen oud zijn en thuis overlijden dan vind niemand wat.
Zoeken ze het avontuur en raken ze onderweg in een situatie dat ze overlijden vind iedereen het “verschrikkelijk” enz.
Het is ook best triest, ook zeker voor de familie.
Maar al met al lijkt het er sterk op dat beiden wisten dat dit hun laatste reis zou worden en dat ze niet thuis of in een ziekenhuis wouden wegteren.
Dus een betere gedachte zou misschien zijn, hoop dat ze een mooi leven hadden en dat ze zelf tevreden waren met dit einde.
Vakman pur sang
pi_217989266
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Zoeken ze het avontuur en raken ze onderweg in een situatie dat ze overlijden vind iedereen het “verschrikkelijk” enz.
Maar al met al lijkt het er sterk op dat beiden wisten dat dit hun laatste reis zou worden en dat ze niet thuis of in een ziekenhuis wouden wegteren.
Dus een betere gedachte zou misschien zijn, hoop dat ze een mooi leven hadden en dat ze zelf tevreden waren met dit einde.
Dan hoop ik maar dat ze beide met dat plan eens waren, aangezien niet samen gevonden zijn.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_217989325
Familiedrama vind ik een uiterst bijzondere woordkeuze. Dan heb ik ineens een heel ander scenario in mijn hoofd.
Alius aliud dicit
pi_217989328
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:01 schreef Soury het volgende:

[..]
Dan hoop ik maar dat ze beide met dat plan eens waren, aangezien niet samen gevonden zijn.
Precies dit.
Alius aliud dicit
  donderdag 19 juni 2025 @ 23:18:10 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217989375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:10 schreef Mrmime het volgende:
Familiedrama vind ik een uiterst bijzondere woordkeuze. Dan heb ik ineens een heel ander scenario in mijn hoofd.
Dit idd, dat past niet bij de berichten dat er in beide gevallen geen sprake is van een misdrijf.

Maar goed, de kans is ook groot dat ze simpelweg de betekenis van het woord "familiedrama" niet helemaal correct gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 19 juni 2025 @ 23:21:50 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217989399
HvN is volgens mij de enige die de term familiedrama gebruikt, en niet in een directe quote van de woordvoerder.
pi_217989402
Momenteel is mijn indruk dat opa het verkoop van het huisje niet zag zitten en het bijna zag als het einde aan z'n leven. Of oma ook die beleving had toe ze bij hem in de auto stapte richting Frankrijk, daar zie ik geen aanleiding toe. Ik hoop dat er toch iets meer onderzoek wordt gedaan, ondanks dat dit inderdaad een familiedrama blijkt te zijn.
  donderdag 19 juni 2025 @ 23:24:20 #203
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217989421
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Het heeft ook wel invloed dat je ineens beide ouders kwijt bent, ongeacht leeftijd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217989446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het heeft ook wel invloed dat je ineens beide ouders kwijt bent, ongeacht leeftijd.
Dat is inderdaad verschrikkelijk voor deze familie.
pi_217989516
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:10 schreef Mrmime het volgende:
Misschien bedoelen ze een drama voor hun familie? De politie sluit een misdrijf namelijk uit.
pi_217989530
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:22 schreef Jojoke het volgende:
Momenteel is mijn indruk dat opa het verkoop van het huisje niet zag zitten en het bijna zag als het einde aan z'n leven. Of oma ook die beleving had toe ze bij hem in de auto stapte richting Frankrijk, daar zie ik geen aanleiding toe. Ik hoop dat er toch iets meer onderzoek wordt gedaan, ondanks dat dit inderdaad een familiedrama blijkt te zijn.
Misdrijf wordt uitgesloten. Waarom zie je geen aanleiding te denken dat oma ook die beleving had? En hoezo heb je de indruk dat opa de verkoop niet zag zitten, en oma wel?

Waar baseer je dat op?
pi_217990592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Met een helikopter die door de familie is ingeschakeld in bekostigd door crowdfunding?

Man man man :')
pi_217991019
quote:
In Franse media wordt gezegd dat het echtpaar is gevonden in de buurt van Leursville. Hun auto werd eerst gevonden. Die zou zijn aangetroffen in een beek. Hierop werd woensdagavond al het lichaam van Gerda gevonden. Donderdag werd het lichaam van Paul gevonden.
Dus wel een ongeval?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:51:43 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217991088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dus wel een ongeval?
Ik las in een Franse bron dat de auto was aangetroffen bij water, niet in water.

quote:
Selon nos informations, leur véhicule, une Peugeot 2008 blanche, aurait été retrouvée à proximité d'un cours d'eau.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:15:16 #210
3542 Gia
User under construction
pi_217991333
https://earth.google.com/(...)oNCP___________wEQAA

Dit is die helling van Cul de Cerf. Kan me voorstellen dat hij daar vanaf is gereden, zonder dat iemand dat gezien heeft. En niet meer terug kon, uiteraard. Op die leeftijd kun je ook niet meer omhoog klimmen, dus ga je lopen om hulp te zoeken. Ik vermoed dat de doodsoorzaak uitdroging/uitputting is. Wellicht ook nog licht gewond door het ongeluk.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:27:01 #211
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217991444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:15 schreef Gia het volgende:
https://earth.google.com/(...)oNCP___________wEQAA

Dit is die helling van Cul de Cerf. Kan me voorstellen dat hij daar vanaf is gereden, zonder dat iemand dat gezien heeft. En niet meer terug kon, uiteraard. Op die leeftijd kun je ook niet meer omhoog klimmen, dus ga je lopen om hulp te zoeken. Ik vermoed dat de doodsoorzaak uitdroging/uitputting is. Wellicht ook nog licht gewond door het ongeluk.
405 of 340 meter naar beneden vallen met een auto blijkt me voor iedereen dodelijk. Daarnaast was de auto ongeschonden en stond die boven op het plateau.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:38:25 #212
3542 Gia
User under construction
pi_217991531
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
405 of 340 meter naar beneden vallen met een auto blijkt me voor iedereen dodelijk. Daarnaast was de auto ongeschonden en stond die boven op het plateau.
https://www.telegraaf.nl/(...)nkrijk/72684077.html
Volgens deze link is de auto aangetroffen in een beek. Een beek stroomt meestal niet bovenop een plateau.
quote:
In Franse media wordt gezegd dat het echtpaar is gevonden in de buurt van Leursville. Hun auto werd eerst gevonden. Die zou zijn aangetroffen in een beek. Hierop werd woensdagavond al het lichaam van Gerda gevonden. Donderdag werd het lichaam van Paul gevonden.
Daarbij lijkt die helling best glooiend; het is geen afgrond. Een auto kan er vanaf rijden, in plaats van vallen. Dan zal er nog wel enige schade zijn, maar de melding van geen schade sloeg eerder op geen betrokkenheid van een ander voertuig.
Als het dan niet lukt, leeftijd, mogelijk gewond, om terug omhoog te klimmen, tja, dan ga je lopen in die bossen. Maar waar naartoe?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:42:19 #213
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217991567
Volgens AI:

Een familiedrama is een ingrijpende gebeurtenis binnen een familie, vaak gekenmerkt door geweld, geheimen, of verlies, die diepe sporen nalaat.

Lijkt me niet heel raar om te gebruiken voor deze gebeurtenis?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:44:53 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217991583
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Volgens AI:

Een familiedrama is een ingrijpende gebeurtenis binnen een familie, vaak gekenmerkt door geweld, geheimen, of verlies, die diepe sporen nalaat.

Lijkt me niet heel raar om te gebruiken voor deze gebeurtenis?
Ik hecht wat meer waarde aan de definitie volgens Van Dale dan volgens AI:

fa·mi·lie·dra·ma (het; o)
1gebeurtenis waarbij iem. een of meer leden van eigen gezin of familie doodt (en vervolgens vaak zichzelf)

Betekenis van 'Familiedrama' | Van Dale Uitgevers https://share.google/2RZosW192u68PWzV9
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:53:20 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217991639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

1gebeurtenis waarbij iem. een of meer leden van eigen gezin of familie doodt (en vervolgens vaak zichzelf)

Betekenis van 'Familiedrama' | Van Dale Uitgevers https://share.google/2RZosW192u68PWzV9
Ik ben ook erg van de woordenboekdefinities, maar ook wel erg van de context.

Dus bijv. heeft die woordvoerder dat woord echt gebruikt of komt die uit de pen van betreffende journalist?

Ik kan het ‘familiedrama’ bijv. ook niet rijmen met de ‘ongelukkige samenloop van omstandigheden’.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:54:40 #216
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217991646
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hm oké, die betekenis kende ik niet. Ik zou een familiedrama opvatten als een drama binnen een familie, zo heb ik het woord ook vaker horen gebruiken. Blijkbaar is de definitie van Van Dale niet bij iedereen bekend.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 20 juni 2025 @ 11:22:38 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217991833
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Hm oké, die betekenis kende ik niet. Ik zou een familiedrama opvatten als een drama binnen een familie, zo heb ik het woord ook vaker horen gebruiken. Blijkbaar is de definitie van Van Dale niet bij iedereen bekend.
Mwah, ook aan de reacties hier te zien is wel duidelijk dat de Van Dale definitie vrij standaard is.

Maar goed, wellicht is het een gevalletje "verongelukt", wat voor de meeste mensen (en Van Dale) betekent dat iemand om het leven gekomen is bij een ongeluk.
Maar ik heb iemand al eens horen zeggen dat hij verongelukt was, dus als hij dat over zichzelf zegt zal hij het voor anderen ook (fout) gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 20 juni 2025 @ 12:47:53 #218
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217992745
Volgens HLN is het echtpaar hier gevonden

https://www.hln.be/binnen(...)rdopdracht~a7d12c0b/

even doorscrollen naar beneden.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 12:57:34 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217992824
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 12:47 schreef Kim-Holland het volgende:

[ afbeelding ]

Nou, dat klopt niet.

Hierboven wordt ook al dat ravijn genoemd, Reculee du Cul du Cerf.

Ik kan jouw linkje trouwens niet lezen, dus ik ga alleen af op de foto.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 13:03:51 #220
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217992859
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 12:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, dat klopt niet.

Hierboven wordt ook al dat ravijn genoemd, Reculee du Cul du Cerf.

Ik kan jouw linkje trouwens niet lezen, dus ik ga alleen af op de foto.
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen? :?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 13:10:00 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217992911
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen? :?
Het zal Leurville zijn, dat is het dorpje er vlakbij. Is wel genoemd.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 13:19:19 #222
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217992971
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het zal Leurville zijn, dat is het dorpje er vlakbij. Is wel genoemd.
Klopt als een bus!

pi_217992985
Niet echt op de route van St Dizier naar Planchez. Dan verwacht je de D520 of de D384
  vrijdag 20 juni 2025 @ 13:24:42 #224
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217993009
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Het zijn Belgen hé, die geloven drie moordenaars nog op hun woord…. :X
  vrijdag 20 juni 2025 @ 13:26:45 #225
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217993019
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het zijn Belgen hé, die geloven drie moordenaars nog op hun woord…. :X
;)
  vrijdag 20 juni 2025 @ 13:35:35 #226
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217993062
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:21 schreef alpeko het volgende:
Niet echt op de route van St Dizier naar Planchez. Dan verwacht je de D520 of de D384
Klopt, het lijkt of ze op de D520 een andere afslag hebben genomen bij Suzannecourt.
pi_217993870
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 12:47 schreef Kim-Holland het volgende:

[ afbeelding ]

Volgens mij is de locatie in het artikel in de Franse krant, wat @ootjekatootje heeft gepost in post nr #187
een stuk specifieker.

(locatie in Google Maps)
pi_217994106
Zal geen ongeluk zijn geweest als de auto onbeschadigd was en dat op een plek waar je normaal niet met de auto terecht komt. Zullen ze dit dan echt zo gepland hebben? Dan blijft het opmerkelijk dat Paul 4 km van zijn vrouw is gevonden.

SPOILER
  vrijdag 20 juni 2025 @ 15:46:11 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217994251
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:25 schreef alpeko het volgende:
Zal geen ongeluk zijn geweest als de auto onbeschadigd was en dat op een plek waar je normaal niet met de auto terecht komt. Zullen ze dit dan echt zo gepland hebben? Dan blijft het opmerkelijk dat Paul 4 km van zijn vrouw is gevonden.

SPOILER
Waarom zou je daar met de auto normaal niet terechtkomen? Volgens mij is het een natuurgebiedje waar je gewoon via de weg naartoe rijdt.
pi_217994266
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom zou je daar met de auto normaal niet terechtkomen? Volgens mij is het een natuurgebiedje waar je gewoon via de weg naartoe rijdt.

Als de auto gewoon links (zie link) geparkeerd stond wel ja. Maar volgens een van de bronnen stond die (deels) in het water. Dat lijkt me me niet de gangbare weg.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 15:50:35 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217994283
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:48 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als de auto gewoon links (zie link) geparkeerd stond wel ja. Maar volgens een van de bronnen stond die (deels) in het water. Dat lijkt me me niet de gangbare weg.
Ja, Hart van Nederland meldde dat, terwijl een Franse bron zei: bij het water. Bij, niet in.
pi_217994292
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, Hart van Nederland meldde dat, terwijl een Franse bron zei: bij het water. Bij, niet in.
Ook voor bij het water moet de auto onderaan het ravijn staan. Niet op de D weg er bovenlangs. Dan heb je het over dit (geel gearceerde) weggetje

Dat is volgens Google Maps de enige plek met water daar.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 20-06-2025 15:58:38 ]
  vrijdag 20 juni 2025 @ 15:52:18 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217994299
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ook voor bij het water moet de auto onderaan het ravijn staan. Niet op de D weg er bovenlangs. Dan heb je het over dit weggetje

[ afbeelding ]
Onder aan het ravijn is niet logisch: de auto was onbeschadigd.
pi_217994303
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Onder aan het ravijn is niet logisch: de auto was onbeschadigd.
Er loopt een weggetje. Dat best begaanbaar lijkt. Vanaf de D-weg is het eerste deel gewoon geasfalteerd. Later wordt het smaller met grind.

vrijdag 20 juni 2025 @ 15:56:26 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217994328
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Er loopt een weggetje. Dat best begaanbaar lijkt.

Dus een alternatieve route naar dat natuurgebiedje.
pi_217994388
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ook voor bij het water moet de auto onderaan het ravijn staan. Niet op de D weg er bovenlangs. Dan heb je het over dit (geel gearceerde) weggetje

[ afbeelding ]

Dat is volgens Google Maps de enige plek met water daar.
Misschien kwamen ze uit zuidelijke richting (Orquevaux) en zijn ze per ongeluk op dat grindpad terecht gekomen, auto wellicht vastgereden en toen in paniek en door uitputting de auto achtergelaten en daar rond gaan zwerven (want men was al verward etc)? Kleine gehuchtjes daar, dus niet echt opvallend als je daar per ongeluk van de weg raakt en in de wijde omgeving geen mens te bekennen?

Is Paul nu 4km van de auto gevonden, begrijp ik dat goed?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 16:54:16 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217994854
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Misschien kwamen ze uit zuidelijke richting (Orquevaux) en zijn ze per ongeluk op dat grindpad terecht gekomen, auto wellicht vastgereden en toen in paniek en door uitputting de auto achtergelaten en daar rond gaan zwerven (want men was al verward etc)? Kleine gehuchtjes daar, dus niet echt opvallend als je daar per ongeluk van de weg raakt en in de wijde omgeving geen mens te bekennen?

Is Paul nu 4km van de auto gevonden, begrijp ik dat goed?
Ja, 4 km. Best een eind.
pi_217994883
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 16:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, 4 km. Best een eind.
Nogal ja voor iemand die verward is op een dergelijke leeftijd. Triest verhaal :{
  vrijdag 20 juni 2025 @ 17:03:29 #239
38496 Perrin
pi_217994917
Een scenario:

Ze hebben met hun auto over dat grindpaadje gereden tot waar ze konden of zijn zelfs nog verder gereden en zijn zich klemgereden.

Ze zijn toen verder gelopen naar de Cul du Cerf maar bij de verradelijke klim naar boven kwam Gerda ten val of werd ze onwel. Paul is toen langs de D148 naar een dorpje gelopen om hulp te halen maar zelf onwel geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 21-06-2025 22:32:31 ]
pi_217994931
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 17:03 schreef Perrin het volgende:
Een scenario:

Ze hebben met hun auto over dat grindpaadje gereden tot waar ze konden of zijn zelfs nog verder gereden en zijn zich klemgereden.

Ze zijn toen verder gelopen naar de Cul du Serf maar bij de verraderlijke klim naar boven kwam Gerda ten val of werd ze onwel. Paul is toen langs de D148 naar een dorpje gelopen om hulp te halen maar zelf onwel geworden.

[ afbeelding ]
Zoiets denk ik ook. Maar dan moet die betaling bij Orange een foutje zijn oid
Alius aliud dicit
  vrijdag 20 juni 2025 @ 17:10:25 #241
38496 Perrin
pi_217994964
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 17:05 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Of iemand die hun portemonnee heeft gejat :{
  vrijdag 20 juni 2025 @ 17:20:04 #242
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217995030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 17:05 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Creditcard fraude, kan zelfs zonder de card in handen te hebben of zoals Donna zei. Een betaling op een mobiel apparaat waarvan het postadres in Orange is. Bijvoorbeeld een kraampje op de markt in Saint Dizier waarvan de mensen uit Orange komen.
pi_217995630
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 17:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Creditcard fraude, kan zelfs zonder de card in handen te hebben of zoals Donna zei. Een betaling op een mobiel apparaat waarvan het postadres in Orange is. Bijvoorbeeld een kraampje op de markt in Saint Dizier waarvan de mensen uit Orange komen.
Dat kan zeker. Maar dan vind ik het toch wel heel toevallig.
Alius aliud dicit
  vrijdag 20 juni 2025 @ 21:22:01 #244
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217996814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 18:59 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Dat kan zeker. Maar dan vind ik het toch wel heel toevallig.
Ja, die toevalligheid kan bij de rest van de pechdingen zoals de telefoons die niet werkten.
pi_217997635
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:48 schreef Sothisisme het volgende:

[..]
Misdrijf wordt uitgesloten. Waarom zie je geen aanleiding te denken dat oma ook die beleving had? En hoezo heb je de indruk dat opa de verkoop niet zag zitten, en oma wel?

Waar baseer je dat op?
Zoals ik zei: dit is mijn indruk. Misschien klopt mijn indruk niet, het is slechts een indruk en ik claim nergens dat ik de feiten weet. Het lijkt mij gewoon wat onwaarschijnlijk dat ze beiden tegelijkertijd dusdanig verward raken dat werkelijk alles misgaat op een reis die ze samen heel vaak gemaakt hebben.

Maar je hebt altijd uitzonderingen op de verwachting, dus misschien zijn beiden inderdaad verward geraakt.
pi_217998306
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:21 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zoals ik zei: dit is mijn indruk. Misschien klopt mijn indruk niet, het is slechts een indruk en ik claim nergens dat ik de feiten weet. Het lijkt mij gewoon wat onwaarschijnlijk dat ze beiden tegelijkertijd dusdanig verward raken dat werkelijk alles misgaat op een reis die ze samen heel vaak gemaakt hebben.

Maar je hebt altijd uitzonderingen op de verwachting, dus misschien zijn beiden inderdaad verward geraakt.
Ik bedoelde meer waarom het je indruk was dat opa de verkoop niet zag zitten, en dat je geen aanleiding hebt om te denken dat oma er hetzelfde in stond?

Ik was gewoon benieuwd naar waar die indruk op gebaseerd was. Heb je iets gelezen wat ik gemist heb?

Het kan bijvoorbeeld namelijk ook zijn dat oma niet wilde verkopen, en opa wel.

Of allebei eigenlijk wel omdat ze wisten dat het niet meer ging.

Of allebei wilden ze eigenlijk niet.

Misschien waren ze verdrietig dat geen van de kinderen/kleinkinderen het huis wilde hebben? (Het huisje zag er op de foto's nou niet echt uit alsof het bakken met geld op zou leveren) En wat als wel, op die leeftijd kun je toch niet echt meer iets met het geld doen.

Het scenario van beiden verward geloof ik inderdaad ook niet.
Niet dat een echtpaar niet samen verward kan zijn, maar daar zit dan wel tijd tussen, en dat zijn dan mensen die verder geen contacten hebben. Hier zou de familie het hebben opgemerkt als een van beiden tekenen van verwardheid had vertoond.

De dingen die ik me afvraag cq niet begrijp:

* Dat ze allebei problemen hadden met hun telefoon. Ze kwamen al decennia meerdere malen per jaar in Frankrijk en Gerda belde iedere dag meermaals met haar kinderen.

Blijkbaar was er een internet probleem want ze wilden bij andere mensen de route naar het hotel zien. Maar hoe kan dat dan? Beide hadden roaming uitstaan en beide vergeten dit aan te zetten?

Als een stel op leeftijd tegen mij zou zeggen dat ze problemen hebben met hun telefoons, zou ik even met ze meekijken. Doet niet iedereen blijkbaar? Of misschien is het wel aangeboden en hebben ze nee hoeft niet gezegd.

Beiden hadden de optie netwerk handmatig selecteren aan staan? Want blijkbaar konden ze ook niet bellen. Als je zo vaak naar het buitenland gaat, dan vergeet je toch niet ineens (beide!) dat je een netwerkoperator moet selecteren?
Of hebben ze het misschien bewust uitgezet?

Is er wel of niet een "welkom in België" SMS door de eigen provider gestuurd?
Indien wel: roaming en automatisch netwerk selecteren stond dus aan. Dan hebben ze het dus uitgezet?

Indien niet: het stond uit. Ze vroegen niemand om hulp? Ze wisten na zo veel jaar vakantie niet hoe ze het aan moesten zetten?

Daarbij: als je diabetes hebt en afhankelijk van je telefoon, dan wil je dat probleem toch oplossen voordat je verder reist? Ik begreep uit de berichten dat er helemaal geen metingen meer zijn verstuurd.

Interesseerde het hun niet meer? Vonden ze het niet nodig dit probleem op te lossen, hulp in te schakelen, etc?

* Dat ze dit keer buren niet gevraagd hebben.
Gingen ze slechts een paar dagen vanwege afspraak makelaar of gingen ze een laatste keer op vakantie?

* Dat ze de medicijnen vergeten zijn. Ik vind dit zo moeilijk te begrijpen dat ik me afvraag of dit een bewuste keuze was?
Het kan toch niet dat geen van beiden denkt aan de medicijnen, en zeker als je diabetes hebt. Meerdere keren per dag meten, medicijnen nemen om een hypo te voorkomen.

We weten geloof ik niets over tijdstip van vertrek?
Maar feit is wel dat ze de ochtend erop nog bij de bakker zijn geweest. Via beeldmateriaal is bevestigd dat zij het waren.

*De kinderen konden echter toen al geen contact meer krijgen met hun ouders.

* Ik denk dat ze wisten wat ze deden en dat ze niet echt heel erg van hun route zijn afgeweken.

Vanuit Saint Dizier (bakker) naar Planchez kun je de D384 nemen (223 km) of de D520 (237 km).

Op de D520 hadden ze moeten wisselen ter hoogte van Chaumont op de D65 richting zuiden. In plaats daarvan lijkt het erop dat ze de D65B hebben genomen (de weg naar Cul de Cerf). Ik denk dus dat dit hun bedoeling was.

Vanaf het punt dat ze naar de D65 hadden gemoeten, is het 42 km naar Cul de Cerf. (40 minuten rijden).

Als je alle tijd van de wereld hebt, en veel ervaring met rijden in Frankrijk, én het je laatste reis is, is een omweg van 40 minuten heen en 40 minuten terug eigenlijk niks.

*Wat ik niet met elkaar kan rijmen is dat het vanuit de visie van het thuisfront "in verwarde toestand het huis verlaten" is, en daartegenover heb je dan 2 mensen die in een pizzeria gezellig kletsen, zoeken naar een hotel, de ochtend erop naar de bakker gaan en vervolgens naar een uitzichtpunt.

Medicijnen thuis laten (als diabeticus eten bij een pizzeria zonder medicijnen), telefoons uit, je niet melden bij het thuisfront, 80 en 83 zijn (vrijwel alle mensen van die leeftijd hebben kwalen en ziektes), en je geliefde 2e huis op moeten geven, geen glucosemetingen meer verrichten, de auto teruggevonden bij een uitzichtpunt, een onbeschadigde auto, geen sporen van geweld bij de autopsie, ja dat geeft veel mensen te denken.

Maar die 4 kilometer uit elkaar maakt die theorie in mijn ogen eigenlijk onmogelijk.

Als een van beide gevallen zou zijn, zouden de Franse kranten dit wel gemeld hebben. (Die noemen ook namelijk ook alle plaatsen op, terwijl de familie de politie gevraagd heeft de locatie geheim te houden).

Wat ik me wel afvraag: Paul was nog vermist, waarom moest de vindplaats van Gerda geheim blijven. Ik snap wel dat ze geen pottenkijkers willen, maar je zou denken dat de politie uit zichzelf de plek geheimhoudt. Maar in de berichtgeving stond echt dat het de wens van de familie was.

En een laatste ding wat ik me afvroeg: hoezo werd enkel de gendarmerie in de regio Haute Marne ingeschakeld? Zij hebben met militairen, honden, helikopters en drones gezocht hetgeen uiteindelijk tot de vondst heeft geleid.

Als je met Google Satelliet kijkt, dan is het zo'n groot gebied waar ze vermist zijn geraakt (tussen Saint Dizier en Planchez), dat je je afvraagt waarom bijvoorbeeld de gendarmerie in het departement waar Planchez toe behoort niet ook zo'n grootschalige zoekactie hebben opgezet. Op de een of andere manier wisten ze toch waar ze ergens moesten gaan zoeken. Zo ver ik weet is er langs de andere route niet gezocht.

Ik ben in ieder geval "blij" voor hun familie dat ze gevonden zijn. Dat is helaas veel andere familieleden van vermisten niet gegeven.
Ik hoop dat het de kinderen en kleinkinderen troost biedt dat hun (groot)ouders nog een mooie laatste rit hebben gehad.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sothisisme op 21-06-2025 01:57:19 (1 zin toegevoegd ) ]
  zaterdag 21 juni 2025 @ 02:49:30 #247
6941 APK
Factual, I think.
pi_217998390
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 01:34 schreef Sothisisme het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer waarom het je indruk was dat opa de verkoop niet zag zitten, en dat je geen aanleiding hebt om te denken dat oma er hetzelfde in stond?

Ik was gewoon benieuwd naar waar die indruk op gebaseerd was. Heb je iets gelezen wat ik gemist heb?

Het kan bijvoorbeeld namelijk ook zijn dat oma niet wilde verkopen, en opa wel.

Of allebei eigenlijk wel omdat ze wisten dat het niet meer ging.

Of allebei wilden ze eigenlijk niet.

Misschien waren ze verdrietig dat geen van de kinderen/kleinkinderen het huis wilde hebben? (Het huisje zag er op de foto's nou niet echt uit alsof het bakken met geld op zou leveren) En wat als wel, op die leeftijd kun je toch niet echt meer iets met het geld doen.

Het scenario van beiden verward geloof ik inderdaad ook niet.
Niet dat een echtpaar niet samen verward kan zijn, maar daar zit dan wel tijd tussen, en dat zijn dan mensen die verder geen contacten hebben. Hier zou de familie het hebben opgemerkt als een van beiden tekenen van verwardheid had vertoond.

De dingen die ik me afvraag cq niet begrijp:

* Dat ze allebei problemen hadden met hun telefoon. Ze kwamen al decennia meerdere malen per jaar in Frankrijk en Gerda belde iedere dag meermaals met haar kinderen.

Blijkbaar was er een internet probleem want ze wilden bij andere mensen de route naar het hotel zien. Maar hoe kan dat dan? Beide hadden roaming uitstaan en beide vergeten dit aan te zetten?

Als een stel op leeftijd tegen mij zou zeggen dat ze problemen hebben met hun telefoons, zou ik even met ze meekijken. Doet niet iedereen blijkbaar? Of misschien is het wel aangeboden en hebben ze nee hoeft niet gezegd.

Beiden hadden de optie netwerk handmatig selecteren aan staan? Want blijkbaar konden ze ook niet bellen. Als je zo vaak naar het buitenland gaat, dan vergeet je toch niet ineens (beide!) dat je een netwerkoperator moet selecteren?
Of hebben ze het misschien bewust uitgezet?

Is er wel of niet een "welkom in België" SMS door de eigen provider gestuurd?
Indien wel: roaming en automatisch netwerk selecteren stond dus aan. Dan hebben ze het dus uitgezet?

Indien niet: het stond uit. Ze vroegen niemand om hulp? Ze wisten na zo veel jaar vakantie niet hoe ze het aan moesten zetten?

Daarbij: als je diabetes hebt en afhankelijk van je telefoon, dan wil je dat probleem toch oplossen voordat je verder reist? Ik begreep uit de berichten dat er helemaal geen metingen meer zijn verstuurd.

Interesseerde het hun niet meer? Vonden ze het niet nodig dit probleem op te lossen, hulp in te schakelen, etc?

* Dat ze dit keer buren niet gevraagd hebben.
Gingen ze slechts een paar dagen vanwege afspraak makelaar of gingen ze een laatste keer op vakantie?

* Dat ze de medicijnen vergeten zijn. Ik vind dit zo moeilijk te begrijpen dat ik me afvraag of dit een bewuste keuze was?
Het kan toch niet dat geen van beiden denkt aan de medicijnen, en zeker als je diabetes hebt. Meerdere keren per dag meten, medicijnen nemen om een hypo te voorkomen.

We weten geloof ik niets over tijdstip van vertrek?
Maar feit is wel dat ze de ochtend erop nog bij de bakker zijn geweest. Via beeldmateriaal is bevestigd dat zij het waren.

*De kinderen konden echter toen al geen contact meer krijgen met hun ouders.

* Ik denk dat ze wisten wat ze deden en dat ze niet echt heel erg van hun route zijn afgeweken.

Vanuit Saint Dizier (bakker) naar Planchez kun je de D384 nemen (223 km) of de D520 (237 km).

Op de D520 hadden ze moeten wisselen ter hoogte van Chaumont op de D65 richting zuiden. In plaats daarvan lijkt het erop dat ze de D65B hebben genomen (de weg naar Cul de Cerf). Ik denk dus dat dit hun bedoeling was.

Vanaf het punt dat ze naar de D65 hadden gemoeten, is het 42 km naar Cul de Cerf. (40 minuten rijden).

Als je alle tijd van de wereld hebt, en veel ervaring met rijden in Frankrijk, én het je laatste reis is, is een omweg van 40 minuten heen en 40 minuten terug eigenlijk niks.

*Wat ik niet met elkaar kan rijmen is dat het vanuit de visie van het thuisfront "in verwarde toestand het huis verlaten" is, en daartegenover heb je dan 2 mensen die in een pizzeria gezellig kletsen, zoeken naar een hotel, de ochtend erop naar de bakker gaan en vervolgens naar een uitzichtpunt.

Medicijnen thuis laten (als diabeticus eten bij een pizzeria zonder medicijnen), telefoons uit, je niet melden bij het thuisfront, 80 en 83 zijn (vrijwel alle mensen van die leeftijd hebben kwalen en ziektes), en je geliefde 2e huis op moeten geven, geen glucosemetingen meer verrichten, de auto teruggevonden bij een uitzichtpunt, een onbeschadigde auto, geen sporen van geweld bij de autopsie, ja dat geeft veel mensen te denken.

Maar die 4 kilometer uit elkaar maakt die theorie in mijn ogen eigenlijk onmogelijk.

Als een van beide gevallen zou zijn, zouden de Franse kranten dit wel gemeld hebben. (Die noemen ook namelijk ook alle plaatsen op, terwijl de familie de politie gevraagd heeft de locatie geheim te houden).

Wat ik me wel afvraag: Paul was nog vermist, waarom moest de vindplaats van Gerda geheim blijven. Ik snap wel dat ze geen pottenkijkers willen, maar je zou denken dat de politie uit zichzelf de plek geheimhoudt. Maar in de berichtgeving stond echt dat het de wens van de familie was.

En een laatste ding wat ik me afvroeg: hoezo werd enkel de gendarmerie in de regio Haute Marne ingeschakeld? Zij hebben met militairen, honden, helikopters en drones gezocht hetgeen uiteindelijk tot de vondst heeft geleid.

Als je met Google Satelliet kijkt, dan is het zo'n groot gebied waar ze vermist zijn geraakt (tussen Saint Dizier en Planchez), dat je je afvraagt waarom bijvoorbeeld de gendarmerie in het departement waar Planchez toe behoort niet ook zo'n grootschalige zoekactie hebben opgezet. Op de een of andere manier wisten ze toch waar ze ergens moesten gaan zoeken. Zo ver ik weet is er langs de andere route niet gezocht.

Ik ben in ieder geval "blij" voor hun familie dat ze gevonden zijn. Dat is helaas veel andere familieleden van vermisten niet gegeven.
Ik hoop dat het de kinderen en kleinkinderen troost biedt dat hun (groot)ouders nog een mooie laatste rit hebben gehad.
Vanwaar jouw diepgaande interesse in deze zaak?
Ik voel mij er een beetje ongemakkelijk bij.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 05:01:27 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217998593
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 02:49 schreef APK het volgende:

[..]
De PoHi is ook veelbetekenend...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217998632
quote:

[..]
FOK!sporing verzocht team lost helaas alleen maar achteraf alle zaken op. Zijn altijd de usual suspects die dan weer een paar dagen los kunnen gaan.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:08:54 #250
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217999871
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 05:48 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
FOK!sporing verzocht team lost helaas alleen maar achteraf alle zaken op. Zijn altijd de usual suspects die dan weer een paar dagen los kunnen gaan.
Klopt, en moet eerst iets gebeurd zijn voordat er een topic geopend wordt.
Meestal zitten er een paar uur/dagen tussen de moord/vermissing voordat er een topic komt.

Terecht punt van aandacht….
pi_218000021
Zou oma een rijbewijs hebben gehad?

Opa lag 4 km verderop bij een schuur. Als hij hulp had willen halen voor oma, waarom nam hij dan niet de auto?

En in het algemeen:
Waarom gaan mensen er altijd van uit dat de man zijn vrouw wel omgebracht moet hebben en nooit andersom?
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit aan de hand is geweest maar het valt mij op bij comments op social media oa.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:34:28 #252
38496 Perrin
pi_218000149
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:22 schreef Kim-Holland het volgende:

Opa lag 4 km verderop bij een schuur. Als hij hulp had willen halen voor oma, waarom nam hij dan niet de auto?

En in het algemeen:
Waarom gaan mensen er altijd van uit dat de man zijn vrouw wel omgebracht moet hebben en nooit andersom?
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit aan de hand is geweest maar het valt mij op bij comments op social media oa.
Misschien was oma ergens heengevallen waar hij niet bijkon en had zij de autosleutels. Misschien hadden ze de auto klemgereden of hadden ze pech of schatte hij in dat hij bij de grote weg sneller hulp kon vinden. Kan vele redenen hebben.
pi_218000171
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Misschien was oma ergens heengevallen waar hij niet bijkon en had zij de autosleutels. Misschien hadden ze de auto klemgereden of hadden ze pech of schatte hij in dat hij bij de grote weg sneller hulp kon vinden. Kan vele redenen hebben.
Dat kan allemaal.
Oma was slecht ter been en herstellende van een operatie een de knie. Het lijkt mij ook niet dat ze dan even gezellig een wandeling zouden gaan maken. Maar je weet het maar nooit idd..
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:38:09 #254
38496 Perrin
pi_218000186
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:37 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Dat kan allemaal.
Oma was slecht ter been en herstellende van een operatie een de knie. Het lijkt mij ook niet dat ze dan even gezellig een wandeling zouden gaan maken. Maar je weet het maar nooit idd..
Zo heel ver van de auto is ze ook niet gekomen.
pi_218003180
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:22 schreef Kim-Holland het volgende:

En in het algemeen:
Wat een goede vraag mbt waarom de auto niet genomen. Had ik nog niet bij stilgestaan.
pi_218003260
quote:

[..]
Waarom vraag je specifiek naar MIJN diepgaande interesse?
Het is nou eenmaal een gegeven dat het in de natuur van de mens zit verklaringen te zoeken voor dingen die men niet begrijpt.

8 jaar geleden is een 2e graads familielid van mij overleden en dat kwam in het nieuws. Daar zijn meerdere topics aan gewijd op Fok, maar ook op Bokt en zelfs 1 topic op Reddit.

Er werd wild gespeculeerd, maar ik nam dat de mensen niet kwalijk. Zo zijn mensen nou eenmaal.
Vragen die mensen stelden heb ik overigens gewoon beantwoord.
  zondag 22 juni 2025 @ 01:57:41 #257
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218008728
.

[ Bericht 99% gewijzigd door ootjekatootje op 22-06-2025 10:11:54 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 22 juni 2025 @ 04:55:27 #258
485843 crew  Jippie
pi_218009434
Geveegd
  zondag 22 juni 2025 @ 20:14:47 #259
338319 ZarB
Piña colada
pi_218016719
Triest.

Maar 64 jaar getrouwd terwijl oma 80 was? Dan was ze dus 16 toen ze gingen trouwen. Dat is wel bijzonder jong.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Miss 200.000.000! zondag 22 juni 2025 @ 20:24:14 #260
367000 roos94
pi_218016807
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:14 schreef ZarB het volgende:
Triest.

Maar 64 jaar getrouwd terwijl oma 80 was? Dan was ze dus 16 toen ze gingen trouwen. Dat is wel bijzonder jong.
In die tijd toch doodnormaal?
pi_218016926
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  roze zondag 22 juni 2025 @ 20:54:17 #262
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218017071
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:14 schreef ZarB het volgende:
Triest.

Dat was vroeger niet zo bijzonder hoor.
Your beauty never ever scared me.
pi_218017277
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:54 schreef Ama het volgende:

[..]
Begin jaren 60? Een moetje En het kindje werd iets te vroeg geboren O-)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 22 juni 2025 @ 22:39:16 #264
338319 ZarB
Piña colada
pi_218017961
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:54 schreef Ama het volgende:

[..]
Ah ja ik zie dat het pas vanaf 1970 naar 21 is gegaan en in 1985 weer naar 18. Als man mocht je voor die tijd wel pas vanaf je 18e trouwen. Maar opa was dus al 19.

Ik dacht dat het al veel langer geleden was dat je zo jong mocht trouwen. Zo gek gedacht vind ik het niet van mezelf.

Moest wel toestemming van de ouders zijn dus ik vraag me af hoe gebruikelijk het écht was.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_218018409
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2025 04:55 schreef Jippie het volgende:
Geveegd
Ik weet niet of ik dit mag vragen..Maar mag het topic op slot? De focus ligt bij sommigen op wie ik ben en dat lijkt me niet echt relevant voor dit topic.
  maandag 23 juni 2025 @ 02:15:21 #266
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218018452
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 01:32 schreef Sothisisme het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik dit mag vragen..Maar mag het topic op slot? De focus ligt bij sommigen op wie ik ben en dat lijkt me niet echt relevant voor dit topic.
En daarom moet het topic op slot?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 23 juni 2025 @ 02:23:05 #267
485843 crew  Jippie
pi_218018460
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 01:32 schreef Sothisisme het volgende:

[..]
Sorry, maar dit topic blijft nog even open. Het zakt vanzelf wel naar beneden als de nieuwswaarde afneemt.

Ik zal zo even off-policy berichten verwijderen.
pi_218027585
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 02:15 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
En daarom moet het topic op slot?
Is toch geen rare vraag? Als men alleen maar offtopic praat, hoeft het toch ook niet open te blijven?
Maar goed, de mod wil het nog open laten, dus hopelijk vanaf nu weer on topic.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 01:50:31 #269
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218028101
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 00:09 schreef Sothisisme het volgende:

[..]
Is toch geen rare vraag? Als men alleen maar offtopic praat, hoeft het toch ook niet open te blijven?
Maar goed, de mod wil het nog open laten, dus hopelijk vanaf nu weer on topic.
Ik vind het wel een rare vraag. Een topicrapport met het verzoek het topic op te schonen zou meer voor de hand liggen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 02:42:13 #270
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218028136
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 22:39 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ah ja ik zie dat het pas vanaf 1970 naar 21 is gegaan en in 1985 weer naar 18. Als man mocht je voor die tijd wel pas vanaf je 18e trouwen. Maar opa was dus al 19.

Ik dacht dat het al veel langer geleden was dat je zo jong mocht trouwen. Zo gek gedacht vind ik het niet van mezelf.

Moest wel toestemming van de ouders zijn dus ik vraag me af hoe gebruikelijk het écht was.
Geen idee, ik weet dat Paul vroeger oprichter was van onze hockeyclub in Rotterdam, ze jong getrouwd waren en drie lieve meiden hebben. Zij bezig was met GroenLinks en hij werkte bij Novib.

Liefdevol druk gezin en laten we het daarbij laten. Ik denk dat vele een moord zouden plegen voor zo’n warm nest.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:12:39 #271
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218030021
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 02:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Geen idee, ik weet dat Paul vroeger oprichter was van onze hockeyclub in Rotterdam, ze jong getrouwd waren en drie lieve meiden hebben. Zij bezig was met GroenLinks en hij werkte bij Novib.

Liefdevol druk gezin en laten we het daarbij laten. Ik denk dat vele een moord zouden plegen voor zo’n warm nest.
Stille wateren hebben diepe gronden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')