Het heeft ook wel invloed dat je ineens beide ouders kwijt bent, ongeacht leeftijd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik van de week dacht.
Als mensen oud zijn en thuis overlijden dan vind niemand wat.
Zoeken ze het avontuur en raken ze onderweg in een situatie dat ze overlijden vind iedereen het “verschrikkelijk” enz.
Het is ook best triest, ook zeker voor de familie.
Maar al met al lijkt het er sterk op dat beiden wisten dat dit hun laatste reis zou worden en dat ze niet thuis of in een ziekenhuis wouden wegteren.
Dus een betere gedachte zou misschien zijn, hoop dat ze een mooi leven hadden en dat ze zelf tevreden waren met dit einde.
Dat is inderdaad verschrikkelijk voor deze familie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het heeft ook wel invloed dat je ineens beide ouders kwijt bent, ongeacht leeftijd.
Misschien bedoelen ze een drama voor hun familie? De politie sluit een misdrijf namelijk uit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:10 schreef Mrmime het volgende:
Familiedrama vind ik een uiterst bijzondere woordkeuze. Dan heb ik ineens een heel ander scenario in mijn hoofd.
Misdrijf wordt uitgesloten. Waarom zie je geen aanleiding te denken dat oma ook die beleving had? En hoezo heb je de indruk dat opa de verkoop niet zag zitten, en oma wel?quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:22 schreef Jojoke het volgende:
Momenteel is mijn indruk dat opa het verkoop van het huisje niet zag zitten en het bijna zag als het einde aan z'n leven. Of oma ook die beleving had toe ze bij hem in de auto stapte richting Frankrijk, daar zie ik geen aanleiding toe. Ik hoop dat er toch iets meer onderzoek wordt gedaan, ondanks dat dit inderdaad een familiedrama blijkt te zijn.
Met een helikopter die door de familie is ingeschakeld in bekostigd door crowdfunding?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blijken ze de auto dinsdag getraceerd te hebben met een helicopter…![]()
![]()
Dus wel een ongeval?quote:In Franse media wordt gezegd dat het echtpaar is gevonden in de buurt van Leursville. Hun auto werd eerst gevonden. Die zou zijn aangetroffen in een beek. Hierop werd woensdagavond al het lichaam van Gerda gevonden. Donderdag werd het lichaam van Paul gevonden.
Ik las in een Franse bron dat de auto was aangetroffen bij water, niet in water.quote:
https://www.ledauphine.co(...)femme-a-ete-retrouvequote:Selon nos informations, leur véhicule, une Peugeot 2008 blanche, aurait été retrouvée à proximité d'un cours d'eau.
405 of 340 meter naar beneden vallen met een auto blijkt me voor iedereen dodelijk. Daarnaast was de auto ongeschonden en stond die boven op het plateau.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:15 schreef Gia het volgende:
https://earth.google.com/(...)oNCP___________wEQAA
Dit is die helling van Cul de Cerf. Kan me voorstellen dat hij daar vanaf is gereden, zonder dat iemand dat gezien heeft. En niet meer terug kon, uiteraard. Op die leeftijd kun je ook niet meer omhoog klimmen, dus ga je lopen om hulp te zoeken. Ik vermoed dat de doodsoorzaak uitdroging/uitputting is. Wellicht ook nog licht gewond door het ongeluk.
https://www.telegraaf.nl/(...)nkrijk/72684077.htmlquote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
405 of 340 meter naar beneden vallen met een auto blijkt me voor iedereen dodelijk. Daarnaast was de auto ongeschonden en stond die boven op het plateau.
Daarbij lijkt die helling best glooiend; het is geen afgrond. Een auto kan er vanaf rijden, in plaats van vallen. Dan zal er nog wel enige schade zijn, maar de melding van geen schade sloeg eerder op geen betrokkenheid van een ander voertuig.quote:In Franse media wordt gezegd dat het echtpaar is gevonden in de buurt van Leursville. Hun auto werd eerst gevonden. Die zou zijn aangetroffen in een beek. Hierop werd woensdagavond al het lichaam van Gerda gevonden. Donderdag werd het lichaam van Paul gevonden.
Ik hecht wat meer waarde aan de definitie volgens Van Dale dan volgens AI:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Volgens AI:
Een familiedrama is een ingrijpende gebeurtenis binnen een familie, vaak gekenmerkt door geweld, geheimen, of verlies, die diepe sporen nalaat.
Lijkt me niet heel raar om te gebruiken voor deze gebeurtenis?
Ik ben ook erg van de woordenboekdefinities, maar ook wel erg van de context.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hecht wat meer waarde aan de definitie volgens Van Dale dan volgens AI:
fa·mi·lie·dra·ma (het; o)
1gebeurtenis waarbij iem. een of meer leden van eigen gezin of familie doodt (en vervolgens vaak zichzelf)
Betekenis van 'Familiedrama' | Van Dale Uitgevers https://share.google/2RZosW192u68PWzV9
Hm oké, die betekenis kende ik niet. Ik zou een familiedrama opvatten als een drama binnen een familie, zo heb ik het woord ook vaker horen gebruiken. Blijkbaar is de definitie van Van Dale niet bij iedereen bekend.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hecht wat meer waarde aan de definitie volgens Van Dale dan volgens AI:
fa·mi·lie·dra·ma (het; o)
1gebeurtenis waarbij iem. een of meer leden van eigen gezin of familie doodt (en vervolgens vaak zichzelf)
Betekenis van 'Familiedrama' | Van Dale Uitgevers https://share.google/2RZosW192u68PWzV9
Mwah, ook aan de reacties hier te zien is wel duidelijk dat de Van Dale definitie vrij standaard is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hm oké, die betekenis kende ik niet. Ik zou een familiedrama opvatten als een drama binnen een familie, zo heb ik het woord ook vaker horen gebruiken. Blijkbaar is de definitie van Van Dale niet bij iedereen bekend.
Nou, dat klopt niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:47 schreef Kim-Holland het volgende:
Volgens HLN is het echtpaar hier gevonden
[ afbeelding ]
https://www.hln.be/binnen(...)rdopdracht~a7d12c0b/
even doorscrollen naar beneden.
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat klopt niet.
Hierboven wordt ook al dat ravijn genoemd, Reculee du Cul du Cerf.
Ik kan jouw linkje trouwens niet lezen, dus ik ga alleen af op de foto.
Het zal Leurville zijn, dat is het dorpje er vlakbij. Is wel genoemd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen?
Klopt als een bus!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het zal Leurville zijn, dat is het dorpje er vlakbij. Is wel genoemd.
Het zijn Belgen hé, die geloven drie moordenaars nog op hun woord….quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen?
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het zijn Belgen hé, die geloven drie moordenaars nog op hun woord….
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |